[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 79 Laatste
Acties:
  • 48.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Rdegoede schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:04:
[...]

orico dch-4u doet het hier prima, 2x 2a en 2x1a, ik kon er geen slecht woord over vinden en ben er zelf ook tevreden mee.
http://www.ebay.nl/itm/OR...one-Samsung-/301073413687
je heb ook de 5 poorts dch-5u, over het algemeen heb je aan ORICO een aardig goeie koop
Alhoewel hij (Orico) de 2A nooit haalt, en het voltage afneemt naarmate je van de eerste naar de vierde poort gaat.
Verder gewoon een goede koop, voltage blijft binnen de marge.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
Ik heb deze. En heel tevreden over. Ziet er mooi uit, klein (ongeveer zo groot als pak kaarten/peuken) en geen led wat ik prettig vind.

Anker® 40W 5V / 8A 5-Port USB Ladegerät Ladeadapter mit PowerIQ Technologie und 1.5m Netzkabel für Apple & Android Smartphones, Tablets und andere USB-ladende Geräte (Schwarz) https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_Ow9fub0Y47M3Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-08 15:11
pelt schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:20:
Ik heb deze. En heel tevreden over. Ziet er mooi uit, klein (ongeveer zo groot als pak kaarten/peuken) en geen led wat ik prettig vind.

Anker® 40W 5V / 8A 5-Port USB Ladegerät Ladeadapter mit PowerIQ Technologie und 1.5m Netzkabel für Apple & Android Smartphones, Tablets und andere USB-ladende Geräte (Schwarz) https://www.amazon.de/dp/...cm_sw_r_awd_Ow9fub0Y47M3Z
Heb hem ook.
http://www.techmoan.com/b...5-port-40w-usb-charg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
pelt schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:20:

Jammer, geen verzending naar Nederland. En via een huifkar oid wordt het wel erg duur.

Edit ; de witte kan wel onze kant opkomen.
Was ws. enkel bij een 3rd party.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 16-09-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
De customer service van dx.com is wel erg goed hoor. Voor de 3e keer ervaren dat een item niet helemaal goed is. In dit geval had ik een sport horloge gekocht, waarbij er een lelijke vlek in het scherm zit en het plastic eraf lag.

Ticket aangemaakt met foto's. Duurde wel een week voordat ze reageerden, maar krijg het volledige aankoop bedrag gewoon vergoed, zonder moeilijk doen over terugsturen van het horloge.

Uiteindelijk valt het horloge nog wel te gebruiken, plastic heb ik er inmiddels zelf opnieuw opgelijmd, alleen het vlekje in het display kan ik niets aan doen, maar daardoor kan ik alleen de dag niet lezen. De tijd, hartslag en stopwatch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb deze oplader van Banggood: 4A en deze werkt tot op heden toch goed; Enkel de ledjes zijn fel, dus niet echt tof in de avond :)

Linkje :hierr

[ Voor 31% gewijzigd door tc982 op 16-09-2014 11:51 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:26:
En is het verstandig om een Micro USB hub te kopen op 220 uit China? Of toch liever in NL? Ik wil het liefst 4-5 devices met een redelijke snelheid op kunnen laden zonder veiligheid uit het oog te verliezen. Wil gewoon naar buiten kunnen gaan en apparaten eraan kunnen laten zitten.
Ik zou het risico niet nemen, zie ook de OP.
Zoals hierboven al gemeld zou ik iets meer uitnemen voor een gekeurde lader zoals een Anker of een Orico (echt prima merk). 's nachts laden met de gedachte dat het elk moment kan ontploffen is niet bepaald bevorderlijk voor de nachtrust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
user001 schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:19:
[...]

Op je orderpagina kun je kiezen voor 'open dispute'. Als reden misschien 'product is not as described'? Er staat wel nergens dat de kabel echt snel moet zijn.
Klopt.

Ik had van een AliExpress seller twee 64GB micro-sd kaartjes gekocht voor $18 samen.
Toen ik ze ontving heb ik ze eerst gecheckt met een programma voor ik "Confirm Received" aan heb geklikt.

Bleek dus slechts inderdaad 8GB aan leesbaar geheugen te bevatten :')
Screenshot gemaakt, en dispute gemaakt. Meneer wou dat ik de kaartjes eerst terugstuurde en daarna het geld terugkreeg. Niet mee akkoord gegaan en geescaleerd naar AliExpress.
Toen het volledige bedrag teruggestort gekregen.

Nu heb ik de kaartjes "gerepareerd" zodat ze echt 8GB weergeven dus heb ik iig nog twee 8GB kaartjes.

Dus let op dat je nog niet meteen "Confirm Order Received" aanklikt maar eerst ff je product test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Mastermind schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:56:
[...]

Klopt.

Ik had van een AliExpress seller twee 64GB micro-sd kaartjes gekocht voor $18 samen.
Toen ik ze ontving heb ik ze eerst gecheckt met een programma voor ik "Confirm Received" aan heb geklikt.

Screenshot gemaakt, en dispute gemaakt. Meneer wou dat ik de kaartjes eerst terugstuurde en daarna het geld terugkreeg. Niet mee akkoord gegaan en geescaleerd naar AliExpress.

Nu heb ik de kaartjes "gerepareerd" zodat ze echt 8GB weergeven dus heb ik iig nog twee 8GB kaartjes.

Dus let op dat je nog niet meteen "Confirm Order Received" aanklikt maar eerst ff je product test.
Heb je er ook nog wat aan? Zijn de lees/schrijf snelheden ok? of is het de moeite niet waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:44:
[...]

Jammer, geen verzending naar Nederland. En via een huifkar oid wordt het wel erg duur.

Edit ; de witte kan wel onze kant opkomen.
Was ws. enkel bij een 3rd party.
Vaag. Heb hem vorige week nog de zwarte besteld daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
pelt schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:03:
[...]

Vaag. Heb hem vorige week nog de zwarte besteld daar.
De Orico is ook bij Dx te bestellen.

De mijne is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:09:
[...]

De Orico is ook bij Dx te bestellen.

De mijne is onderweg.
Kom ik jou wel eens ergens niet tegen?
Ben wel erg benieuwd, laat eens weten of hij wat werkt?
Normaal ben ik niet zo voor die laders uit hongkongistan, maar jij ook niet dacht ik. En ja, ik zie er Orico staan.
Maar dat dachten we bij die Xiaomi powerbanx ook.
Wil dus wel graag weten of hij tegelijkertijd een iphone/ipad en een android en een e-reader kan opladen.

BTW, de zwarte is goedkoper dan de witte.

Edit 2 ; Ik hou wel van deze ; Charging will automatically stop when battery is full.

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 16-09-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Het valt me op dat ik bij de nieuwe website van banggood geen "Netherlands Direct Mail" kan kiezen als verzendmethode. Scheelt toch een stukje levertijd. Misschien toeval maar 3 keer iets besteld vandaag en 3 keer hetzelfde geconstateerd.

Dus mooi elke keer weer terug naar de oude website voor het werkelijke bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 16-09-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Tommyboy_1908 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:42:
Het valt me op dat ik bij de nieuwe website van banggood geen "Netherlands Direct Mail" kan kiezen als verzendmethode. Scheelt toch een stukje levertijd. Misschien toeval maar 3 keer iets besteld vandaag en 3 keer hetzelfde geconstateerd.
Dat viel me gisteren ook op... Ik had 1 ding in m'n winkelwagen en couponcode toegevoegd, verzending op Netherlands direct gezet, en toen bedacht ik me dat ik nog wat nodig had, ding van 1 euro toegevoegd, weg Netherlands direct verzending... ding van een euro er weer uit, toen had ik weer Netherlands direct.

Bestel je alles per stuk, dan kan je Netherlands direct kiezen, meerdere dingen in je winkelwagen en weg optie, zelfs met zelfde warehouse bovenin.

Alles los bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:31:
[...]

Kom ik jou wel eens ergens niet tegen?
Ben wel erg benieuwd, laat eens weten of hij wat werkt?
Normaal ben ik niet zo voor die laders uit hongkongistan, maar jij ook niet dacht ik. En ja, ik zie er Orico staan.
Maar dat dachten we bij die Xiaomi powerbanx ook.
Wil dus wel graag weten of hij tegelijkertijd een iphone/ipad en een android en een e-reader kan opladen.

BTW, de zwarte is goedkoper dan de witte.

Edit 2 ; Ik hou wel van deze ; Charging will automatically stop when battery is full.
Ik kom nooit ergens hoor. :9

Ik houdt je wel op de hoogte, ik kon eigenlijk alleen op Ali en DX een Orico vinden. Ali is me dan toch net een te groot risico. Dx kan ik makkelijker aan bepaalde "onderdelen" trekken als ze niet sporen. Maar dat verwacht ik in dit geval niet. Liever had ik een Anker gehad, maar die zijn me te prijzig via de gangbare kanalen.

Ik ben alleen erg benieuwd hoe hoog het gemiddelde laadvermogen zal zijn met meer dan 1 device er aan. Daar maken er vaak de belofte niet waar. Als dat ding in kakt naar 1A max is het nog niks.

Edit1 maakt me niet uit, edit2 is wel weer een goede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
is die Orico DCH-4u ook maar 15 euro op amazon.de.
klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33

RobertowNL

For your gear!

Omdat we het er toch over hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rWl6vrbh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QBIv47Hh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9rEE1r5h.jpg

Foto's van de binnenkant van de Orico ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:06:
is die Orico DCH-4u ook maar 15 euro op amazon.de.
klik.
Kan alleen niet verzonden worden naar hier. Had ik al geprobeerd. En met de extra kosten via huifkar oid, kan ik er 2 kopen bij DX. Amazon wordt steeds moeilijker om daar nog wat naar hier te krijgen. ook qua prijs wordt het daar minder. En inmiddels bergen China spul wat je beter rechtstreeks kunt halen. ;)
RobertowNL schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:09:
Omdat we het er toch over hebben:

Foto's van de binnenkant van de Orico ;)
Qua bouw ziet dat ding er beter uit dan het gemiddelde van wat je verwacht uit China. Maar zegt het ook iets?

[ Voor 21% gewijzigd door starcopy op 16-09-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:09:
[...]

Kan alleen niet verzonden worden naar hier. Had ik al geprobeerd. En met de extra kosten via huifkar oid, kan ik er 2 kopen bij DX. Amazon wordt steeds moeilijker om daar nog wat naar hier te krijgen. ook qua prijs wordt het daar minder. En inmiddels bergen China spul wat je beter rechtstreeks kunt halen. ;)
Shoot, ha dik nog niet naar gekeken. Ging er gewoon van it dat het wel kon.

@ RobertowNL, is dat ding uit Hongkongistan? En is dat goed zoals het er uit ziet?

Edit ; kan wel ; Dieser Artikel kann in die Niederlande versendet werden

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 16-09-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:10:
[...]

Shoot, ha dik nog niet naar gekeken. Ging er gewoon van it dat het wel kon.

@ RobertowNL, is dat ding uit Hongkongistan? En is dat goed zoals het er uit ziet?

Edit ; kan wel ; Dieser Artikel kann in die Niederlande versendet werden
flauwerds, ik kreeg de melding, niet. Naja, 81 cent gespaard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Mijn eforchina dingen zijn ook net allemaal binnen.
Eerste keer dat ik daar besteld, goed ingepakt en alles naar wens.
De gekende powerbank, check
Xiaomi Piston 2, check
Nog wat andere prutsen, check

En ja weer een Xiaomi fan bij. Dat daar geen echte (online)winkel van is in Europa is een zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:38:
[...]

flauwerds, ik kreeg de melding, niet. Naja, 81 cent gespaard. :)
Gedeeld door 3 weken langere verzending, maakt 4 cent per dag winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:39:
Mijn eforchina dingen zijn ook net allemaal binnen.
Eerste keer dat ik daar besteld, goed ingepakt en alles naar wens.
De gekende powerbank, check
Xiaomi Piston 2, check
Nog wat andere prutsen, check

En ja weer een Xiaomi fan bij. Dat daar geen echte (online)winkel van is in Europa is een zonde.
Ben je al weer een stapje voor. De CX10 is eindelijk onderweg na 2 weken backorder, en mijn nieuwste winst komt er ook al weer aan. Linkje..

De rest had ik al, meer dan eens. ;)

Dan nog een Wanscam ptz buiten ip cam en wat ander klein spul. Je gaat achterlopen. :P

O ja, ik vergat deze nog. FiiO Kilimanjaro E11, besteld maar nog in de pipeline.
maartend schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:43:
[...]

Gedeeld door 3 weken langere verzending, maakt 4 cent per dag winst.
Hey hey, winst is winst. We zijn toch Nederlanders? Niet voor niets hebben wij het koperdraad uitgevonden. :+

[ Voor 18% gewijzigd door starcopy op 16-09-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
starcopy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:44:
[...]

Ben je al weer een stapje voor. De CX10 is eindelijk onderweg na 2 weken backorder, en mijn nieuwste winst komt er ook al weer aan. Linkje..

De rest had ik al, meer dan eens. ;)
Nieuwe trend. Om ter meeste powerbanks? :*)

Als Nederlander nu slim zijn kopen ze en verkopen ze nu massaal powerbanks aan Belgen }:O

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140816_01219157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:36
Gutteguttegut schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:04:
[...]
Ik heb hm met code besteld, eens kijken of het wat is, anders snel op marktplaats.
En als het te lang duurt via paypal mn geld terug vragen.
Mijn tablet is vandaag eindelijk verzonden. Met SG post, dus dan is ie ws over 2 weken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Ik heb nou iets geks...

14 september is het pakketje op de bus gegaan. Tracking code is sinds vandaag actief.

Date Time Location Status
Tue Sep 16 18:23 CN Parcel received at sorting office in country of origin
Tue Sep 16 10:39 Shipment re-labelled
Tue Sep 16 10:36 Shipment is pre-alerted

maar het pakketje is ook al bij mijnpakket van postnl verschenen.
Hierin staat dat deze vandaag al wordt bezorgd!?

Als dit klopt, dan ben ik heel verbaast over hoe snel deze verzending verloopt.

De bestelling is wel 6 september gedaan, dus het zou kunnen dat het toen ook al op de bus is gedaan, maar normaal meldt dx.com dit direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:38
Dat gebeurt standaard met RCxxxNL-codes. Ze komen vanzelf in MijnPakket, maar daar blijft de status op 'bezorger onderweg' staan. Zelfs twee weken na bezorging is dat de status nog steeds, je moet hem er handmatig uit verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik kwam net een leuke micro-sd kaart tegen:
http://m.aliexpress.com/item/2032535360.html

Zal die 64GB voor omgerekend nog geen €7,50 echt van Samsung zijn? Ik zie nergens bepaalde voorwaarden staan dat het niet zo is, maar zo'n prijs voor een Samsung EVO micro-sd klopt volgensmij ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

andydewit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:35:
Ik kwam net een leuke micro-sd kaart tegen:
http://m.aliexpress.com/item/2032535360.html

Zal die 64GB voor omgerekend nog geen €7,50 echt van Samsung zijn? Ik zie nergens bepaalde voorwaarden staan dat het niet zo is, maar zo'n prijs voor een Samsung EVO micro-sd klopt volgensmij ook niet helemaal.
Is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. SD-kaartjes voor die prijs kunnen niet echt zijn.
Geheugen is hier in China even duur als in Nederland, zeker usb-flashdrives en sd-kaartjes.
Dit is zeker geen Samsung, en zeker geen 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
Mastermind schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:56:
[...]

Klopt.

Ah damn, ben ik toch te snel geweest (of aardig ;))
Waarschijnlijk heb jij dezelfde kaartjes besteld gehad als ik, van MicroData tijdens de seven seas sale.
Ik heb met de verkoper lang berichten op en neer gestuurd, maar had denk ik achteraf ook direct het dispuut moeten escaleren. Heb nu gesettled op een refund van 16$ ipv 19.34$, mede omdat een aantal mensen hier aan gaf dat je bij Ali niet altijd weet hoe en of wat je terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Ik heb uiteindelijk na 3 maand ook mijn xiaomi powerbank van chinabuye ontvangen. Ze hebben hem 2x moeten opsturen want de 1e keer bleef ik maar niks ontvangen (ik heb toen ook nog 3 usd extra moeten betalen voor track and trace code).

Nu ik hem heb, ben ik gelijk gaan checken of hij echt is. Helaas is het serienummer waarmee je de echtheid kunt checken bij mij kapot gegaan. Ik heb gekrast maar helaas kraste ik een aantal nummertjes ook weg :S:S Wanneer ik hem vergelijk met de plaatjes op internet lijkt hij echt. En hij laadt ook automatisch op wanneer ik het stekkertje in mijn mobiel stop (dus hoef de powerbutton niet in te drukken). Voor de zekerheid heb ik de powerbank open gehaald om te checken of hij echt is.

Helaas zie ik niks van LG ofzo staan. Kan iemand mij vertellen of hij nou wel of niet echt is?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zwdrf7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

fifa4ever schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:48:
Ik heb uiteindelijk na 3 maand ook mijn xiaomi powerbank van chinabuye ontvangen. Ze hebben hem 2x moeten opsturen want de 1e keer bleef ik maar niks ontvangen (ik heb toen ook nog 3 usd extra moeten betalen voor track and trace code).

Nu ik hem heb, ben ik gelijk gaan checken of hij echt is. Helaas is het serienummer waarmee je de echtheid kunt checken bij mij kapot gegaan. Ik heb gekrast maar helaas kraste ik een aantal nummertjes ook weg :S:S Wanneer ik hem vergelijk met de plaatjes op internet lijkt hij echt. En hij laadt ook automatisch op wanneer ik het stekkertje in mijn mobiel stop (dus hoef de powerbutton niet in te drukken). Voor de zekerheid heb ik de powerbank open gehaald om te checken of hij echt is.

Helaas zie ik niks van LG ofzo staan. Kan iemand mij vertellen of hij nou wel of niet echt is?

[afbeelding]

Kunnen we die niet in de sticky zetten? elke pagina komt de vraag wel voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Kenzi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:56:
[...]

[video]

Had ik al wel gezien.. Aan al die dingen voldeed hij dus wel. Behalve het LG logo op de batterijen

[ Voor 3% gewijzigd door fifa4ever op 16-09-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

fifa4ever schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:56:
[...]

Aan al die dingen voldeed hij dus wel. Behalve het LG logo op de batterijen
Ze gebruiken LG en Samsung batterijen. Maar het belangrijkste is hoe de batterijen geschakeld zitten, en aan het pcb zijn gekoppeld. Daar wordt namelijk op bespaard bij nepperds. Gezien jouw foto is het 99% een echte Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Kenzi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:58:
[...]

Ze gebruiken LG en Samsung batterijen. Maar het belangrijkste is hoe de batterijen geschakeld zitten, en aan het pcb zijn gekoppeld. Daar wordt namelijk op bespaard bij nepperds. Gezien jouw foto is het 99% een echte Xiaomi.
Oke bedankt. Dan zullen ze idd wel echt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag bij Dealextreme Chinese Jianyu Scheermesjes besteld, en ik ben vooral benieuwd of ze echte leveren want de prijs is erg scherp die ze vragen.

Ik hoop het wel, maar als het niet zo is weet ik het snel genoeg omdat ik de originele al in bezit heb en dus kan vergelijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:50:
[...]

Nieuwe trend. Om ter meeste powerbanks? :*)

Als Nederlander nu slim zijn kopen ze en verkopen ze nu massaal powerbanks aan Belgen }:O

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140816_01219157
Waarom denk je dat ik ondertussen 10 van die krengen heb? :p

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Kenzi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:56:
[video]
Er komt nog een deel 'Echt / Nep? Hoe kan ik dit onderscheiden?' deel in de OP :)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:03:
-knip-
Ik hoop het wel, maar als het niet zo is weet ik het snel genoeg omdat ik de originele al in bezit heb en dus kan vergelijken.
Jij bent de scheermeester ;), houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joriizzz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-08 13:45
Helaas heb ik een neppe Xiaomi powerbank besteld (inmiddels dus maar geen risico genomen en gewoon bij Banggood besteld), maar heb nu na een behoorlijk aantal berichten over en weer met de seller er een beetje genoeg van en ik dacht er aan om het dus naar ebay te escaleren. Echter, wil de seller het product eerst terug hebben of anders een $2,- refund. Nu staat er bij Ebay:

Ebay:
The seller asked me to return my item
If you received an item that did not match the listing description, many sellers will ask you to return it before they send a refund or a replacement. We recommend you use a tracked service, so you can show the seller and eBay that you sent the item to the correct return address. That way, eBay can make sure you’ll receive your refund or replacement should you need to escalate your case. You should find the return address and space to upload your tracking number in your Case details in the Resolution Center.
Het lijkt er dus op dat Ebay er ook zo over denkt, maar terugsturen is natuurlijk geen optie, qua verzendkosten. In de voorwaarden van Paypal staat het volgende:

Paypal:
Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.
Mijn vraag is nu, moet ik het toch eerst via Ebay proberen (of blijven onderhandelen met de seller voor een meer redelijke refund, maar daar heb ik dus geen zin in, want dat betekent nog een week elke dag mailtjes sturen |:( ) of gewoon direct een Paypal dispuut openen?

offtopic:
Overigens zag ik dat ze het product inmiddels niet meer naar oa Nederland verzenden...
Shipping: Does not ship to Netherlands | See details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
EN-IS schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:14:
[...]

Er komt nog een deel 'Echt / Nep? Hoe kan ik dit onderscheiden?' deel in de OP :)

[...]

Jij bent de scheermeester ;), houd ons op de hoogte :)
Doel 5 is een feit!

Scheermesjes ook interesse wat de ervaringen zijn. Probleem is consistentie waarschijnlijk in dit geval (zoals de meeste Chinese dingen)

Nu 4 dingen besteld, en binnen, bij Aliexpress. Ik ga toch meer moeten opletten omdat je geen paypal bescherming hebt en omdat sommige sellers niet zo betrouwbaar zijn.
Dure back besteld voor mijn Oneplus One. Na een week onvoorstelbare slijtage. Verkoper reageerde meteen dat hij een nieuwe gaat opsturen ... je raadt het al, niks en mijnheer reageerd niet meer.

Dan die 3 USB kabels besteld, verkeerde tracking, En nu mijn metingen uitgelegd dat ze absolute crap zijn. Ja, verschillende laders devices etc .... krijg nu 'sorry for it, please use this cable on wall charger , it can work normally, thanks'
Moe wordt ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Portefeuille die ik op ebay had besteld is binnen. :) heb nu nog een OTG usb kabel, een HDMI kabel, een usb gamepad en een xiaomi mikey die onderweg zijn. Kabeltjes zitten nu op 38 dagen dus die moet ik maar even in de gaten gaan houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 19:03 . Reden: Typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:38:
[...]

Doel 5 is een feit!

Scheermesjes ook interesse wat de ervaringen zijn. Probleem is consistentie waarschijnlijk in dit geval (zoals de meeste Chinese dingen)
Over scheermesjes kan ik pagina's vol over tikken :+ En juist bij scheermesjes is de Chinese markt erg interessant, want Gillette verkoopt in China gewoon klassieke scheermessen ( Worden ook wel krabbers genoemd ) en dat model kost via Tinydeal slechts € 2,35 of deze imitatie van de Gillette Tech genaamd Rimei voor € 1,50.

Dus daar moet je in principe beginnen, en daarna komen de mesjes pas en dan hoef je niet te beperken tot de Chinese markt want de Gillette Wilkinson Sword mesjes uit India bieden nog meer waar voor je geld en worden per 200 stuks voor € 13,13 via eBay verkocht.

Een van de beste Chinese mesjes vind ik dus de Jianyu mesjes die ik vanmiddag bij Dealextreme gekocht heb, en die zijn smooth, scherp en vergevensgezind en ik kreeg er ruim zes scheerbeurten uit. Andere goede Chinese mesjes zijn vooral de Gillette mesjes, zoals de Chinese Gillette Super Thin mesjes, Chinese Gillette Blue mesjes ( deze zitten bij de bovengenoemde krabber ).

In algemene zin is de consistentie van deze mesjes overigens dik in orde, want ik heb nog maar weinig of geen Chinese mesjes getest die echt slecht deden scheren behalve de namaak Chinese Gillette Blue welke DX verkoopt! Maar ik heb vaak het idee dat DX meestal niet met opzet namaak verkoopt.

Oh en als je scheerkwasten uit China wilt kopen, dan kun je het beste een Virginiasheng Finest Dashaar Scheerkwast kopen :) Want naar mijn mening bied deze Chinese scheerkwast het meeste waar voor geld, en is het een groot prijs verschil in vergelijking met de prijzen die Nederlandse webwinkels zich vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

Jigu-Yong,

Kun je ook wat vertellen over scheermesjes van AliExpress?
http://www.aliexpress.com...r-shaving/1893821277.html

Voor zo'n pakje betaal je namelijk al snel ruim €20 als het mee zit.

[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 16-09-2014 19:47 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 11-09 21:58
SJ5000 pre sale bij DX.com (ll orders will begin shipping on Sept. 23th)

Twijfel twijfel twijfel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
mathy_ schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:49:
SJ5000 pre sale bij DX.com (ll orders will begin shipping on Sept. 23th)

Twijfel twijfel twijfel :9
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViezeVis schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:47:
Jigu-Yong,

Kun je ook wat vertellen over scheermesjes van AliExpress?
http://www.aliexpress.com...r-shaving/1893821277.html

Voor zo'n pakje betaal je namelijk al snel ruim €20 als het mee zit.
Ik kan me niet voorstellen dat de originele Gillette Fusion cartridges echt veel goedkoper in China zijn, want toen ik enkele jaren nog in China kwam waren de prijzen van die cartridges ongeveer gelijk als in Nederland. Wat ik je graag zou adviseren als je echt Gillette Fusion cartridges wilt gebruiken, koop ze dan bijvoorbeeld bij de Kruidvat tijdens zo'n aanbieding dan scheelt het je ook aardig wat geld.

En anders kun je ook nog een van de vele huismerken proberen. Maar het kan ook best zijn dat ze toch echt zijn, alleen ik zou het persoonlijk niet erop gokken als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Jigu-Yong

Hartelijk dank, denk dat velen nu weten waar ze moeten beginnen. Misschien online pleisters bestellen ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 11-09 21:58
Overheen gelezen :o
Kijk toch elke dag in de topic.

Maar dat gaat hem dan niet worden helaas :'(

Dankje voor de waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:53:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de originele Gillette Fusion cartridges echt veel goedkoper in China zijn, want toen ik enkele jaren nog in China kwam waren de prijzen van die cartridges ongeveer gelijk als in Nederland. Wat ik je graag zou adviseren als je echt Gillette Fusion cartridges wilt gebruiken, koop ze dan bijvoorbeeld bij de Kruidvat tijdens zo'n aanbieding dan scheelt het je ook aardig wat geld.

En anders kun je ook nog een van de vele huismerken proberen. Maar het kan ook best zijn dat ze toch echt zijn, alleen ik zou het persoonlijk niet erop gokken als ik eerlijk ben.
Ik heb een tijdje geleden deze besteld: http://www.banggood.com/8...-Blades-Kit-p-922178.html

Ze zijn wel iets goedkoper dan degene op Ebay maar ik heb de indruk dat banggood vaak de meest betrouwbare producten van iets verkoopt.

Hoewel ik geen sfeer expert ben denk ik dat ik wel kan stellen dat dit niet de echte zijn. Ze scheren niet fijn en lijken veel weerstand te ondervinden tijdens het scheren. Toen ik vervolgens met een ander scheermes ging scheren viel het me op hoe soepel dit wel niet ging in vergelijking met deze.

Edit: @Jigu-Yong, ik las je stuk over klassiek scheren, ik ga het ook eens proberen, in eerste instantie vanuit nieuwsgierigheid. Ik ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 16-09-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:47
Werkwijze?

Verkeerd product geleverd of kapot product garantie op het product.
De een zakelijke fout, de ander gebrekkig product, ( is garantie).

Gebrekkig product zelf terugsturen, kosten zelf betalen. Dat risico nam je.

Zakelijke fout, de zakelijke verkoper betaald, maakt eerst per PayPal de retour verzendkosten aan jouw, jij stuurt het terug aangetekend op, de zakelijk klant ontvangt, terugstuuractie afgelopen, zakelijk klant hoeft geen paypal dispuut te openen.
Dan zakelijke klant, boekt product bedrag terug, Gezien zakelijke fout ook de vervoerskosten.
Geen schade geleden.

Ik maak dus duidelijk onderscheid tussen deze twee zaken, en werk het netjes af.
Je hebt dus de mogelijkheid met een netjes tegenvoorstel, gebaseerd op gronden/agrumenten..
Als hij jouw niet vertrouwd, waarom andersom dan wel.

Dit is mij al twee keer met een transactie uit engeland overkomen.
En zo netjes opgelost. Vraagt dus enige uitleg, zakelijke onderbouwing.
Je zegt, geen nee, maar komt actief met een controleerbare oplossing.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Leuk filmpje van Julian Illett over powerbanks...
Hij verschaft wat meer inzicht in het feit dat we 9000+ mAh in onze XPB's stoppen en er 6700 uithalen...

En verder : I'm going LED-strip bonkers :) Dat spul is zo makkelijk in te werken, zo goedkoop en een beetje nerdy :D

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Tommyboy_1908 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:30:
Hoewel ik geen sfeer expert ben denk ik dat ik wel kan stellen dat dit niet de echte zijn. Ze scheren niet fijn en lijken veel weerstand te ondervinden tijdens het scheren. Toen ik vervolgens met een ander scheermes ging scheren viel het me op hoe soepel dit wel niet ging in vergelijking met deze.
Op de site van de amerikaanse consumentenbond stond een report over die fake mesjes; vooral onder flinke vergroting zie je hoe slecht die fakes in elkaar zitten. De blades zijn niet perfect recht en slecht met elkaar uitgelijnd, bv:
Afbeeldingslocatie: https://thecounterfeitreport.com/uploads/validate_image/1017_1371857342_large.jpg

Ik ben zelf overigens een paar jaar geleden overgestapt op RazWar, zeg maar de Europese versie van One Dollar Shaving Club. Goedkope mesjes en toch wel kwaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Acolyte57 op 17-09-2014 09:42 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:35
Goede kabels uit China?
Helaas zijn een groot deel van de kabels uit China waardeloos en heb ik besloten om alle nieuwe en voorgaande kabels te testen en dit bij te houden in een tabel.

Kabel Test
Kabel Prijs Test Uitslag Webwinkel
Origineel Galaxy S4 kabel $ max output 1.9A Samsung
Google Nexus 7 (zwart) $1.94 max output 0.3A MiniInTheBox
Google Nexus 7 (wit) $1.94 max output 0.420A MiniInTheBox
Generiek Micro-USB $17.99 max output 0.540A XtremeGuard
Micro-USB Cable Hemp (braided/nylon) $2.64 max output 1.260A eForChina
Xiaomi Magnetische Micro-USB $4.90 max output 1.9A DealExtreme
Magnetische Micro-USB (wit) $1.49 max output 1.14A ChinaBuye
Magnetische Micro-USB (grijs) $1.77 max output 1.14A ChinaBuye
Orico Micro USB Cable $6.99 max output 1.9A MiniInTheBox
Red Micro USB Cable $3.99 gem. 1.6A (max output 1.9A) MiniInTheBox

Voorlopige winnaar - Red Micro USB Cable:
De batterij van de Galaxy S4 staat op 2% - het laadt de telefoon direct op met ongeveer tussen de 1.1A en 1.5A, wanneer de Galaxy S4 de 40% grens bereikt blijft het laadvermogen op 1.46A en bij de batterij grens van 70% schiet het naar een continu laadvermogen van 1.8A / 1.9A !

Toelichting van de kabel:
Dit is tot nu toe een van de weinige kabels die echt 1.9A door heen laat, de reden waarom deze een 'voorlopige' winnaar is de prijs kwaliteitsverhouding.

De Orico kabel is ook een kwalitatief goede kabel en laat ook 1.9A door. Alleen deze vind ik dan te prijzig en beide kabels tippen nog altijd niet aan de Samsung S4 kabel. De Orico laadt net iets sneller op als de Red kabel.

Bij de Red kabel heb ik een gemiddelde vermeld omdat de grenzen voor het verhogen van de Ampere net iets later plaatsvindt als bij de Orico (en originele Samsung) kabel. Laden begint bij 1.26A, en dan 1.46A en dan naar 1.9A.

Beste kabel in de categorie prijs kwaliteitsverhouding:
Samsung Galaxy S4 kabel
Red kabel
Orico kabel
Hemp kabel
Is de Red nog steeds de beste in de verhouding? Zag dat die een dollar in prijs is gestegen :+

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Luke-san
dodge_911 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:50:
Hij verschaft wat meer inzicht in het feit dat we 9000+ mAh in onze XPB's stoppen en er 6700 uithalen...
[video]

En verder : I'm going LED-strip bonkers :) Dat spul is zo makkelijk in te werken, zo goedkoop en een beetje nerdy :D
Heb m net ook gezien. Interessant ding.
Ik heb het m al eens gemailed, maar helaas geen reactie, hij moet ook de schoonheid van die output testen met een scope. Redelijk belangrijk!
De power banks die ik al heb gezien hebben serieus wat ruis op de uitgang wat komt omdat er van de 3.7V 5V gemaakt moet worden. DC/DC convertors, maar helaas heb ik er al heeeeel veel gezien die gewoon niet of nauwelijks gefilterd worden met alle gevolgen van dien..
Nu opladen is opladen denk je, maar ik heb al touchscreens gezien die niet meer te bedienen vielen of waar je tijdens het opladen geen wifi of gsm signaal meer binnenkreeg (HF storing).

Nu ben ik zelf op zoek naar een simpele power bank met een 'UPS' functie. Meestal geeft de output tijdens het laden ofwel niets, ofwel de spanning van de batterijen.
Mijn idee is om een power bank te hebben die ik tussen een raspberry pi of een usb hd kan zetten zodanig dat ie in geval van een stroomonderbreking op het net toch even verder kan.
Desnoods moet ik zelf naar kant en klare modules zoeken en rechtstreeks over de batts hangen als zijnde een appart circuit.

Verwijderd

Tommyboy_1908 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:30:
[...]

Ik heb een tijdje geleden deze besteld: http://www.banggood.com/8...-Blades-Kit-p-922178.html

Ze zijn wel iets goedkoper dan degene op Ebay maar ik heb de indruk dat banggood vaak de meest betrouwbare producten van iets verkoopt.

Hoewel ik geen scheer expert ben denk ik dat ik wel kan stellen dat dit niet de echte zijn. Ze scheren niet fijn en lijken veel weerstand te ondervinden tijdens het scheren. Toen ik vervolgens met een ander scheermes ging scheren viel het me op hoe soepel dit wel niet ging in vergelijking met deze.

Edit: @Jigu-Yong, ik las je stuk over klassiek scheren, ik ga het ook eens proberen, in eerste instantie vanuit nieuwsgierigheid. Ik ben benieuwd!
Dat lijkt mij ook het geval wanneer je het gevoel hebt alsof de haren uitgetrokken worden i.p.v. afgesneden.

• unrealbe
Vraagje heb hier twee posters (verschillende grootes) die ik graag aan men muur wil hangen. heeft iemand een link naar een chinees ophangsysteempje? Als ik hier kijk naar dingen in de belgische webwinkels is er niet veel keus, kost het vrij veel of heeft het grote verzendkosten.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

unrealbe schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:39:
Vraagje heb hier twee posters (verschillende grootes) die ik graag aan men muur wil hangen. heeft iemand een link naar een chinees ophangsysteempje? Als ik hier kijk naar dingen in de belgische webwinkels is er niet veel keus, kost het vrij veel of heeft het grote verzendkosten.
tip: rij naar de lokale IKEA. Vast wel eentje in de buurt. Zat ophangsystemen voor redelijke prijs. En goede kwaliteit

• unrealbe
Ja ik zie deze: http://www.ikea.com/be/nl...ducts/90209463/#/30151016
Helaas is men ene poster net meer dan 100 cm (101) dus denk niet dat die gaat passen.
70 cm breed is ook wel wat teveel voor men andere poster (66)

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
dodge_911 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:50:
[video]

Is dat echt zo leuk spul die LED strips? Wat is een leuke combinatie van producten (en waar bestel je het), veilig en eenvoudig aan te sluiten?

Ik denk overigens dat het niet verkeerd is een LED deel in de OP te plaatsen. Je ziet toch echt heel veel mensen het over LED strips en LED verlichting hebben uit China.

• Tommyboy_1908
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:21:
[...]

Dat lijkt mij ook het geval wanneer je het gevoel hebt alsof de haren uitgetrokken worden i.p.v. afgesneden.
Ach, het was het proberen waard en ik ben weer een ervaring rijker. Ik zal eens laten weten hoe ik de krabber ga ervaren, ben benieuwd!

Edit: Mijn accu van mijn Earson was binnen 3 maanden stuk. Nu had ik banggood een mail gestuurd en de situatie uitgelegd aan de hand van een filmpje met de vraag of er garantie op zat of dat ik er misschien zelf wat aan kon doen. Nu kreeg ik de reactie dat ze een nieuwe willen opsturen. Hoewel ik niet te vroeg moet juichen heb ik het idee dat ik Banggood hier wel op kan vertrouwen en ik wil dan even zeggen dat ik dit echt een topservice vind. Chapeau _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 17-09-2014 13:44 ]

• Majesty
  • Niet online
Damocles.NL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:05:
[...]

Is dat echt zo leuk spul die LED strips? Wat is een leuke combinatie van producten (en waar bestel je het), veilig en eenvoudig aan te sluiten?

Ik denk overigens dat het niet verkeerd is een LED deel in de OP te plaatsen. Je ziet toch echt heel veel mensen het over LED strips en LED verlichting hebben uit China.
Ik ben het eens over het LED gedeelte in de OP. Er zijn erg veel aanbieders en verschillende strips. Denk aan SMD5050 en SMD3528, waterproof, non-waterproof, wat is echt en wat niet, etc. etc.
En daarnaast ook redelijk wat geïnteresseerden hier geloof ik inderdaad.

Heb zelf deze laatst besteld bij AliExpress. Ben zeer benieuwd :).

Verwijderd

Nieuwe lader binnen, 10 Amps (50W) aan power.
Zoek nog een Xiaomi 5200, dan ben ik er wel klaar mee :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BywFZfys.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/80s3DASs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VP0f30fs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHOV6vJs.jpg

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Damocles.NL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:05:
[...]

Ik vind het in ieder geval leuk spul. Met wat ik over had van mijn kastproject, ben ik wat aan het testen geweest op m'n slaapkamer en heb daar ook wel een paar leuke toepassingen gevonden :
2m strip bovenop m'n bedkast als uplight, beetje indirect licht van boven.
5m strip onder mijn kleerkasten als downlight, indirect op de vloer voor wat licht van onderen.

Dus nog maar een paar bestellinkjes geplaatst om dat te verwezenlijken.
Mijn lijst van led-strip-related aankopen met de winkels erbij :
  • 110-240V to DC 12V 8A & 5A Power Supplies For LED Strip Light (BangGood)
  • 102W Power Supply Driver For LED Strip (BangGood)
  • 3x 5M 300 SMD 5630 Warm White LED Strip Light DC 12V Waterproof IP65 (BangGood)
  • Wi-Fi LED Controller for 2.4GHz RGB / RGBW / Dual White LED Bulb / LED Strip Light - White (ChinaBuye)
  • 2x 2.4G Wireless WiFi LED Strip Light Controller (Eachbuyer)
  • 30 x 10mm 2pin Solderless Connector Adapter Clip For 5050 Single Color LED Strip (eBay | wickhang)
  • 2.4G 4-Zone FR Remote + Wall Bracket For Mi.Light One Color LED Strip Controller (eBay | goodluck*shop)
  • 10x Male + Female 2.1x5.5mm DC Power Jack Adapter Connector Plug Led Strip (eBay | bgood2010)
  • New Mi Light 2.4G RF Remote Control for RGB / RGBW Controller, LED Bulbs / Lamps (eBay | household-articles)
  • Mi Light 2.4Ghz 4-zone RGB LED Controller for RGB LED Strip Light (eBay | household-articles)
  • 3x 10Pcs 2Pin 2 Way Solderless Connector For Single Color 3528 5050 5630 Led Strip (eBay | 1mall)
  • 20x 5050 10mm Connector LED PCB Connector Adapter 5050 Single Color LED Strip 2 Pins (eBay | accecity-ca)
  • 2x 2.4G Wireless WiFi LED Strip Light Controller + LED Light Strip Dimmer Controller 12A (Eachbuyer)
  • 20x Male + Female 2.1x5.5mm DC Power Jack Adapter Connector Plug Led Strip (eBay | bgood2010)
  • 2.4G WiFi LED Mi light controller USB Cable Compatible Smartphone Tablet DC5V (eBay | ws2811)
  • 240W Switching Power Supply For Strip Light + Remote Controller 11Keys for Led Single Color Strip (BangGood)
  • 3x 5M 300 SMD 5630 Warm White LED Strip Light DC 12V Waterproof IP65 (BangGood)
  • 3x 10PCS 10mm 2Pin Single Connector Adapter cable For 5630 5050 LED Strip (eBay | eflyocean)
Zit ook wel wat aansluitmateriaal bij dat niet persé nodig is alsook een remote dimmertje en een inline dimmertje, maar dat ik erbij heb genomen voor toekomstige projectjes want er is niks zo irritant als tot de vaststelling komen dat je X niet hebt of niet genoeg van Y en dan weer minstens 2 weken geduld moet hebben voor je verder kan (tegen dan is het idee meestal toch vliegen, of de zin ver te zoeken) en ook een beetje als materiaal om effe snel een testje te doen (en om de waarde van de bestelling boven de 20€ te krijgen voor free registered shipping op Banggood :)

Wat er niet bijstaat is aansluitkabel, die had ik nog in voorraad. (en haal ik voor 20€ per 100m in de groothandel)

Dus, nu je vraag, welke combinatie van producten : wat wil je gaan doen?
RGB? RGBW? Warm/koud wit licht waar je de kleurtemperatuur zelf kan regelen? Monochroom wit licht?
Er zijn voor elke mogelijkheid mi-light controllers en remote controls te krijgen.
En met 1 remote control kan je tot 4 controllers bedienen.
Hoe het nu juist zit met combo's RGB en wit, kan ik je hopelijk binnenkort vertellen, want ik wacht nog op wat spul :D
Majesty schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:15:
[...]

Ik ben het eens over het LED gedeelte in de OP. Er zijn erg veel aanbieders en verschillende strips. Denk aan SMD5050 en SMD3528, waterproof, non-waterproof, wat is echt en wat niet, etc. etc.
En daarnaast ook redelijk wat geïnteresseerden hier geloof ik inderdaad.

Heb zelf deze laatst besteld bij AliExpress. Ben zeer benieuwd :).
Leuk setje al zou ik voor de power toch iets meer 'reserve' nemen. 5A voor 5m strip is krapjes imho. Maar ik heb dan ook wel weer strips die 60W voor 5m nodig hebben en dus heb ik 'n 240W en 'n 102W PSU genomen. Die 5A en 8A adapters zijn meer het type zoals een laptopvoeding, zodat ik wat power heb om mee te testen, ipv altijd maar weer m'n 240W exemplaar onder m'n wapenkast uit te halen.
Daarnaast zou ik ook kiezen voor een setje met RF remote control ipv IR, omdat je dan niet met die irritante line-of-sight zit.

[ Voor 83% gewijzigd door dodge_911 op 17-09-2014 15:33 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:51:
Mooie degelijke lader, wat doen de voltages bij belasting?
Wat koste het ding?

En waar?

Zoveel vragen 🙇 ik zit dan ook zwaar in de jaloezie modus.😏

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 17-09-2014 16:06 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
unrealbe schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:29:
Ja ik zie deze: http://www.ikea.com/be/nl...ducts/90209463/#/30151016
Helaas is men ene poster net meer dan 100 cm (101) dus denk niet dat die gaat passen.
70 cm breed is ook wel wat teveel voor men andere poster (66)
Kan je langs beide kanten geen 0,5cm eraf halen?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• maartend
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:51:
Zoek nog een Xiaomi 5200, dan ben ik er wel klaar mee :')

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke en waar vandaan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
dodge_911 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:54:
[...]
  • 110-240V to DC 12V 8A & 5A Power Supplies For LED Strip Light (BangGood)
  • 102W Power Supply Driver For LED Strip (BangGood)
  • 240W Switching Power Supply For Strip Light + Remote Controller 11Keys for Led Single Color Strip (BangGood)
[...]
:'( ;(

Haal voedingen alsjeblieft gewoon in NL. Je wilt niet weten hoe bedroevend (en dus gevaarlijk) de kwaliteit van sommige van die voedingen is. Ik heb eens een goedkope voeding gekocht voor een Tweaker die echt _veel_ kennis op dat gebied heeft. Hij heeft het ding uit elkaar getrokken en er een review van gemaakt: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?
conclusie: ;( :F

Ik haal ook enorm veel uit China, maar op kritieke dingen zoals een goede voeding bespaar ik NOOIT.
Voedingen voor LED projectjes e.d. haal ik gewoon bij de kringloopwinkel. Ik betaal daar voor een 12V 5A adapter maar €2,50. En dan heb ik een voeding afkomstig van een oud TFT-scherm ofzo. Die dingen zijn tenminste goedgekeurd, en durf ik met een gerust hart 24/7 aan de 230V te laten hangen. Goedkope Chinese voedingen vertrouw ik totaal niet. Zeker omdat je in de media ook vaak genoeg leest dat cheapo USB laders spontaan in de hens vliegen e.d.

En als je echt een zware voeding nodig hebt haal dan gewoon een MeanWell: http://www.baco-army-good...ing-12-volt-12-5-amp.html
Die doet tenminste daadwerkelijk 12,5A zonder dat hij in de hens vliegt.

Mocht er iets in de topicstart komen over LED-strips e.d., vertel dit er dan ook aub bij. Niet klakkeloos een China meuk voeding adviseren.

@EN-IS, over het testen van die USB kabels:
Je kunt beter een opstelling maken waarbij je degelijke 5V bron hebt, en daar dan een weerstand op aansluiten (zo'n keramische, die kunnen goed tegen warmte) ipv met een telefoon. Een weerstand zal altijd dezelfde stroom trekken, wat bij telefoon nog wel wil verschillen.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 17-09-2014 17:27 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ThinkPadd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:13:
[...]

Haal voedingen alsjeblieft gewoon in NL. Je wilt niet weten hoe bedroevend (en dus gevaarlijk) de kwaliteit van sommige van die voedingen zijn. Ik heb eens een goedkope voeding gekocht voor een Tweaker die echt _veel_ kennis op dat gebied heeft. Hij heeft het ding uit elkaar getrokken en er een review van gemaakt: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Ik haal ook enorm veel uit China, maar op kritieke dingen zoals een goede voeding bespaar ik NOOIT.
Voedingen voor LED projectjes e.d. haal ik gewoon bij de kringloopwinkel. Ik betaal daar voor een 12V 5A adapter maar €2,50. En dan heb ik een voeding afkomstig van een oud TFT-scherm ofzo. Die dingen zijn tenminste goedgekeurd, en durf ik met een gerust hart 24/7 aan de 230V te laten hangen. Chinese voedingen vertrouw ik totaal niet. Zeker omdat je in de media ook vaak genoeg leest dat cheapo USB laders spontaan in de hens vliegen e.d.

En als je echt een zware voeding nodig hebt haal dan gewoon een MeanWell: http://www.baco-army-good...ing-12-volt-12-5-amp.html

Mocht er iets in de topicstart komen over LED-strips e.d., vertel dit er dan ook aub bij. Niet klakkeloos een China meuk voeding adviseren.
Een 2de hands voeding is ook niet helemaal risicoloos.

Je kan best een voeding uit China halen, zolang je maar weet wat je koopt. Er is hier genoeg kwaliteit te krijgen, maar dan betaal je er ook voor. Shops zoals JD.com, tmall verkopen gewoon kwaliteits voedingen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Dat moet je zelf weten, ik probeer alleen maar te waarschuwen ;) Sommige mensen willen _alles_ uit China halen, omdat 'lekker goedkoop', maar sommige dingen moet je niet op willen besparen en gewoon in NL halen waarbij er keurmerken e.d. op staan. Het zou zo jammer zijn als je huis in lichterlaaie staat omdat je geen tientje extra over had voor een degelijke voeding ;)

Dus be warned ;) Ik zal jullie er verder niet meer mee lastig vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 17-09-2014 17:25 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
[...]

Haal voedingen alsjeblieft gewoon in NL. Je wilt niet weten hoe bedroevend (en dus gevaarlijk) de kwaliteit van sommige van die voedingen is. Ik heb eens een goedkope voeding gekocht voor een Tweaker die echt _veel_ kennis op dat gebied heeft. Hij heeft het ding uit elkaar getrokken en er een review van gemaakt: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Voedingen voor LED projectjes e.d. haal ik gewoon bij de kringloopwinkel. Ik betaal daar voor een 12V 5A adapter maar €2,50. En dan heb ik een voeding afkomstig van een oud TFT-scherm ofzo. Die dingen zijn tenminste goedgekeurd, en durf ik met een gerust hart 24/7 aan de 230V te laten hangen. Chinese voedingen vertrouw ik totaal niet. Zeker omdat je in de media ook vaak genoeg leest dat cheapo USB laders spontaan in de hens vliegen e.d.

Dude, die Meanwell is vrijwel identiek aan de PSU ik gekocht heb op BangGood. Dus ik steek de winst die Baco Army Goods maakt liever in m'n eigen zak dan. Waar haalt Baco ze zelf vandaan, denk je?

En het is ook niet zo dat ik dat ding blind gekocht heb en aangesloten. Ding heeft eerst 48 uur onbelast aan de stroom gehangen, daarna 24 uur op 50% en 24u op 90% belasting. Daarbovenop is het hele ding ook nog eens apart afgezekerd.

Vind het fijn dat je er op wijst, dat wel. Maar ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan bij het aankopen en installeren ervan. Als er niemand af en toe een risico neemt, waren we waarschijnlijk ook nooit bij de Xiaomi Powerbank uitgekomen, want die is toch ook Chinees en goedkoop. Maar toch goed als ik zo kijk naar wat wij GoT-Chinashoppers alleen al hebben gekocht qua aantal...

[ Voor 18% gewijzigd door dodge_911 op 17-09-2014 17:56 ]

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38

Verwijderd

Supertip schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:04:
[...]

Mooie degelijke lader, wat doen de voltages bij belasting?
Wat koste het ding?

En waar?

Zoveel vragen 🙇 ik zit dan ook zwaar in de jaloezie modus.😏
http://www.bol.com/nl/p/a...10a-50w/9200000032453614/

Het is de Anidees 6 ports 50W. Als kleine upgrade van de welbekende Anker 40W, kwam regelmatig een port te kort. Meer een luxeprobleem natuurlijk, maar had nog een bol bon van 15 euro i.v.m. een zoveelste prijsfout :+
De bouwkwaliteit is nagenoeg gelijk aan de Anker. Net wat kleine metingen gedaan, rond de 1,5 Amp per poort vloeit er naar elke Xiaomi powerbank (op volle bezetting van de 6 poorten). Prima score, stand alone met een andere lader kom ik op dezelfde waarde. Het bijzondere is dat de iPad tegen de 1,9 Amp trekt (op volle bezetting), dat haal ik met geen enkele lader tot nu toe, zelfs niet de originele Apple lader (1,5-1,6).

• lutkeveld
  • Laatst online: 12-09 15:26
Een van mijn beste aankopen ooit gedaan. $1.58 dollar voor een MP3 speler. Mijn Sansa was kapot, en wou een nieuwe met clipje voor in de sportschool. Ziet er goed uit, is erg klein, gaat hard zonder hoorbare vervorming en kost echt niks. Start binnen een seconde op, knopjes klikken lekker (tot nu toe), schakelt snel tussen liedjes, 3.5mm klikt goed vast. eBay blijft me verbazen.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/6hYAAOxyUrZSqTmt/$_35.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door lutkeveld op 17-09-2014 17:53 ]

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

lutkeveld schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:51:
Een van mijn beste aankopen ooit gedaan. $1.58 dollar voor een MP3 speler. Mijn Sansa was kapot, en wou een nieuwe met clipje voor in de sportschool. Ziet er goed uit, is erg klein, gaat hard zonder hoorbare vervorming en kost echt niks. Start binnen een seconde op, knopjes klikken lekker (tot nu toe), schakelt snel tussen liedjes, 3.5mm klikt goed vast. eBay blijft me verbazen.
[afbeelding]
Waar heb je deze gekocht?

• lutkeveld
Ik heb hem zelf hier gehaald, maar er zijn zat andere verkopers. Trefwoord: 'mp3 player mirror'

Verwijderd

Alleen jammer dat ie maar drie tot vier uur muziek kan afspelen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

lutkeveld schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:58:
Ik heb hem zelf hier gehaald, maar er zijn zat andere verkopers. Trefwoord: 'mp3 player mirror'
External Memory: Support up to 8GB TF card ( Not Included).
Heb jij toevallig al getest met een groter kaartje?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• lutkeveld
Ik zit toch niet langer dan 3-4 uur in de sportschool ;)

Nope, ik gebruik hem met een 2gb kaartje. Waarom zou je 8gb aan muziek willen ;p. Je kan toch niet kiezen, behalve eindeloos door klikken.

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Voedingen voor LED projectjes e.d. haal ik gewoon bij de kringloopwinkel. Ik betaal daar voor een 12V 5A adapter maar €2,50. En dan heb ik een voeding afkomstig van een oud TFT-scherm ofzo.
!!! Wat een top idee, nooit aan gedacht. Ik zie idd wel eens bakken met laders liggen bij de kringloop.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 14:46
http://www.buyincoins.com/item/49410.html#.VBm1p00cSP8 103.57 euro met coupon BIC8MOB.
Enige nadeel is 1gb ram voor windows:(

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Net een prima service van Miniinthebox meegemaakt.
Vorige maand heb ik met de $5 couponcode een nieuwe flip case voor mijn smartphone gekocht. Ik moest nog $0,89 bijbetalen. Gisteren heb ik die ontvangen, maar er zat een barst in het plastiek.
Ik heb hiervoor een ticket geopend, en vandaag antwoord gekregen (in Nederlands!) dat ze een nieuwe zullen zenden. Ik moet mijn kapotte niet terugsturen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Nog niet zo lang geleden heb ik de Hercules BTP04 in handen mogen hebben, ja je weet wel: die look-a-like speaker van de Earson ER151 alleen dan ruim €50,- duurder. Deze €70,- kostende speaker zou qua prijs dan heel veel meer te bieden moeten hebben, toch? Dat heb ik uitgezocht. Ik heb een korte vergelijking gemaakt zodat je zelf een idee hebt wat de Hercules BTP04 wel niet voor iets is in vergelijking met de Earson ER151.

YouTube testvid.
YouTube: Earson ER-151 / Hercules BTP04

Accessoires.
Earson:
- 3.5mm jack kabel;
- Micro USB kabel;
- Polsbandje;
- Speaker zelf;

Hercules:
- 3.5mm jack en MIcro USB kabel in één;
- Lang polsbandje;
- Kort polsbandje;
- Opberghoesje;
- Speaker zelf;
- Verpakkingsdoos

Waarom het nummer "Rather Be, Clean Bandit"?
Het nummer van Clean Bandit is een nummer dat eigenlijk elke toon bevat: aan het begin vrij hoge viool geluiden en in het midden van het lied hoor je hoofdzakelijk een bass. Breng het in combinatie en je hebt het nummer Rather Be, een perfect testnummer voor beide speakers.

Hoge tonen.
Beide speakers zijn echt een mislukking als het gaat om hoge tonen. Niet omdat het het zo bar slecht klinkt, maar wel omdat de speakers gaan trillen wanneer hoge tonen aan bod komen. Het geluid vervormt akelig lelijk wanneer er hoge tonen in een nummer voor komen en dat is jammer. Toch vind ik dat de Earson en veel "holler" geluid heeft waardoor het veel beter klinkt, maar dat is mijn mening. Het is heel afhankelijk van wat je mooi vindt.

Midi- en lage tonen.
De Hercules BTP04 heeft een zeer goede bass, zelfs te goed waardoor het hele nummer "Rather Be" klinkt alsof iemand continu tegen de deur aan het schoppen is, een "Bmpff Bmff" effect krijg je, eigenlijk hetzelfde als bij de hoge tonen het geval is bij de Hercules. Zet de Hercules op een platte tafel, en je hoeft zelf al niet meer te dansen. De Hercules BTP04 doet dat al voor je. De Earson heeft een veel minder sterke bass waardoor het nummer niet vervormt en dat je ook echt de werkelijke bass zeer goed hoort. Echter, de sterke bass mis je wel heel erg bij nummers zoals David Guetta & Showtek - Bad ft. Vassy. De Hercules doet daar zijn voordeel mee, maar doet daar bij heel veel nummers daar geen voordeel mee. Dus het is heel variërend, maar de winnaar is ook bij de Midi- en lage tonen toch de Earson.

De Earson is écht de beste.
En tja, je mag altijd €50 voor een doosje en wat meer accessoires neerleggen, maar dat zie je mij niet doen.
Ik ben echt heel zeker: de Earson is écht een beter product dan het €70,- kostende boxje van Hercules.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/f726a5ab75d0e230fba56f83d78dedd4.png
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/f538e310e492dd6e57fad2153c0b5cf6.png

• EN-IS
@EN-IS, over het testen van die USB kabels:
Je kunt beter een opstelling maken waarbij je degelijke 5V bron hebt, en daar dan een weerstand op aansluiten (zo'n keramische, die kunnen goed tegen warmte) ipv met een telefoon. Een weerstand zal altijd dezelfde stroom trekken, wat bij telefoon nog wel wil verschillen.
Dank voor de tip, als er zo'n stuk komt dan zal ik hier rekening mee houden.

Met betrekking tot het testen van kabels, zover gaat mijn kennis helaas niet :$ Als jij zegt 'keramische' moet ik denken aan een bord/beker :Y)

Maar het klopt wel wat je zegt, bij de telefoon verschilt dit en is mijn test lab niet het meest ideale/efficiënte test. Mijn doel was om de slechte kabels eens en voor altijd te vinden en te verwijderen :)

@bashoogers, goede review, fijn om te weten, dank! (is de BTP04 nou een klein beetje groter?)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

EN-IS schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:34:
[...]

Dank voor de tip, als er zo'n stuk komt dan zal ik hier rekening mee houden.

Met betrekking tot het testen van kabels, zover gaat mijn kennis helaas niet :$ Als jij zegt 'keramische' moet ik denken aan een bord/beker :Y)

Maar het klopt wel wat je zegt, bij de telefoon verschilt dit en is mijn test lab niet het meest ideale/efficiënte test. Mijn doel was om de slechte kabels eens en voor altijd te vinden en te verwijderen :)

@bashoogers, goede review, fijn om te weten, dank! (is de BTP04 nou een klein beetje groter?)
BTP04 is iets groter inderdaad. Je kunt de Earson bijna in de BTP04 plaatsen.

Verwijderd

ViezeVis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:40:
[...]

BTP04 is iets groter inderdaad. Je kunt de Earson bijna in de BTP04 plaatsen.
Heb jij trouwens wel de ER-151A? Met de nadruk op A.
1) mijn klepje is anders afgewerkt (zonder de bezel om de klep heen zeg maar).
2) mijn bas klinkt een stuk voller dan op jouw youtube filmpje, maar dat is uiteraard moeilijk interpreteren.

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:46:
2) mijn bas klinkt een stuk voller dan op jouw youtube filmpje, maar dat is uiteraard moeilijk interpreteren.
Het is of de ER-151 of de ES-151A. De ES-151A is de tweede (verbeterde) versie :)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:46:
[...]

Als het goed is, is het wel de 151A. Heb deze bij Banggood gekocht. Een week of 2 geleden.
Punt 2: je moet rekening houden met de microfoon van de camera, die zijn namelijk niet altijd de beste. Een foto-chinees heeft mij een externe microfoon voor de D3200 gesponsord maar deze moet nog binnenkomen met China Post anders had ik het geluid kunnen opnemen met een externe mic.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 17-09-2014 19:54 ]

Verwijderd

ViezeVis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:53:
[...]

Als het goed is, is het wel de 151A. Heb deze bij Banggood gekocht.
Punt 2: je moet rekening houden met de microfoon van de camera, die zijn namelijk niet altijd de beste. Een foto-chinees heeft mij een externe microfoon voor de D3200 gesponsord maar deze moet nog binnenkomen met China Post.
Je kan het even checken bij het pairen, daar staat als het goed is ER151-A.
EN-IS schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:52:
[...]

Het is of de ER-151 of de ES-151A. De ES-151A is de tweede (verbeterde) versie :)
En meen ook ergens gelezen te hebben dat het geluid van de A versie een stuk voller is.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:29
ViezeVis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:31:
Nog niet zo lang geleden heb ik de Hercules BTP04 in handen mogen hebben, ja je weet wel: die look-a-like speaker van de Earson ER151 alleen dan ruim €50,- duurder. Deze €70,- kostende speaker zou qua prijs dan heel veel meer te bieden moeten hebben, toch? Dat heb ik uitgezocht. Ik heb een korte vergelijking gemaakt zodat je zelf een idee hebt wat de Hercules BTP04 wel niet voor iets is in vergelijking met de Earson ER151.

YouTube testvid.
YouTube: Earson ER-151 / Hercules BTP04

Accessoires.
Earson:
- 3.5mm jack kabel;
- Micro USB kabel;
- Polsbandje;
- Speaker zelf;

Hercules:
- 3.5mm jack en MIcro USB kabel in één;
- Lang polsbandje;
- Kort polsbandje;
- Opberghoesje;
- Speaker zelf;
- Verpakkingsdoos

Waarom het nummer "Rather Be, Clean Bandit"?
Het nummer van Clean Bandit is een nummer dat eigenlijk elke toon bevat: aan het begin vrij hoge viool geluiden en in het midden van het lied hoor je hoofdzakelijk een bass. Breng het in combinatie en je hebt het nummer Rather Be, een perfect testnummer voor beide speakers.

Hoge tonen.
Beide speakers zijn echt een mislukking als het gaat om hoge tonen. Niet omdat het het zo bar slecht klinkt, maar wel omdat de speakers gaan trillen wanneer hoge tonen aan bod komen. Het geluid vervormt akelig lelijk wanneer er hoge tonen in een nummer voor komen en dat is jammer. Toch vind ik dat de Earson en veel "holler" geluid heeft waardoor het veel beter klinkt, maar dat is mijn mening. Het is heel afhankelijk van wat je mooi vindt.

Midi- en lage tonen.
De Hercules BTP04 heeft een zeer goede bass, zelfs te goed waardoor het hele nummer "Rather Be" klinkt alsof iemand continu tegen de deur aan het schoppen is, een "Bmpff Bmff" effect krijg je, eigenlijk hetzelfde als bij de hoge tonen het geval is bij de Hercules. Zet de Hercules op een platte tafel, en je hoeft zelf al niet meer te dansen. De Hercules BTP04 doet dat al voor je. De Earson heeft een veel minder sterke bass waardoor het nummer niet vervormt en dat je ook echt de werkelijke bass zeer goed hoort. Echter, de sterke bass mis je wel heel erg bij nummers zoals David Guetta & Showtek - Bad ft. Vassy. De Hercules doet daar zijn voordeel mee, maar doet daar bij heel veel nummers daar geen voordeel mee. Dus het is heel variërend, maar de winnaar is ook bij de Midi- en lage tonen toch de Earson.

De Earson is écht de beste.
En tja, je mag altijd €50 voor een doosje en wat meer accessoires neerleggen, maar dat zie je mij niet doen.
Ik ben echt heel zeker: de Earson is écht een beter product dan het €70,- kostende boxje van Hercules.

[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de review >:)

Dacht al enigste was met dat gekraak bij hoge tonen :X Muziek met mid en laag tonen doet ie echt goed werk voor zo klein ding .

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:55:
[...]

[...]

En meen ook ergens gelezen te hebben dat het geluid van de A versie een stuk voller is.
8)7 bedankt. Heb de ER-151A.

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:55:

Klopt, er is meer gewijzigd dan alleen het klepje, tot zover ik het weet natuurlijk :)
Niet ER maar ES :D

Verwijderd

Een ER-151A met een ander klepje, hoeveel versies hebben ze wel niet, ik begrijp er niks meer van :)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:58:
Een ER-151A met een ander klepje, hoeveel versies hebben ze wel niet, ik begrijp er niks meer van :)
Heb jij niet heel toevallig de namaak?
Of de ES-151?

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:58:
Er zijn geen verschillende versies. Er was 1 model, dit is later aangepast (betere klepje, betere afwerking, geluid iets beter, geen code meer bij bt verbinding enzovoort). Dit verbeterde model wordt nog altijd verkocht onder de naam:
ER-151

Je krijgt dus een ES-151A. Ik heb begrepen dat ze dit niet veranderd hebben omdat ze geen verwarring wilden veroorzaken, het oude model wordt niet meer verkocht (als ze niet meer op voorraad zijn bij verschillende Chinese shops).

Je koopt altijd een ER-151 speaker, maar ontvangt de verbeterde versie, namelijk de ES-151A, wat je ook in je bluetooth koppeling ziet :)

BG en DX verkopen beiden de verbeterde versie.
ViezeVis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:59:
Of de ES-151?
Dit zorgt voor meer verwarring :o :P Er is geen ES-151 model!

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 17-09-2014 20:41 ]

Verwijderd

ViezeVis schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:59:
[...]

Of de ES-151?
Nee, ik heb ook de ES-151A, staat ook in de manual en ook bij banggood gehaald.
Daarom verbaas ik me ook over jouw klepje. :)
Ik heb het klepje zoals afgebeeld op de pics van banggood/dx.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 20:03 ]

• EN-IS
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:02:
Nee, ik heb ook de ES-151A, staat ook in de manual en ook bij banggood gehaald.
Daarom verbaas ik me ook over jouw klepje. :)
Ik heb het klepje zoals afgebeeld op de pics van banggood/dx.
Van wat ik weet, is het klepje met twee uitstekende puntjes het oude model. Klepje ging juist niet goed dicht, toen is een nieuwe verbeterde versie gemaakt.

Oud model:
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_291301_5.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.banggood.com//customers_images/large/2014053105152536-911696.jpg

Nieuw model:
Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com//customers_images/large/2014070205164111-911696.jpg

Ik heb van beide Chinese webshops (DX en BG) de Earson, klepje is van het nieuwe model.

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 17-09-2014 20:09 ]

Verwijderd

EN-IS schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:06:
[...]

Van wat ik weet, is het klepje met twee uitstekende puntjes het oude model. Klepje ging juist niet goed dicht, toen is een nieuwe verbeterde versie gemaakt.

Oud model:
[afbeelding][afbeelding]

Nieuw model:
[afbeelding]

Ik heb van beide Chinese webshops (DX en BG) de Earson, klepje is van het nieuwe model.
En welke klepje heb jij?

Ik werd een beetje in verwarring gebracht door deze post:
lutkeveld in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Kan je ook 2 Earsons aan elkaar koppelen? 2x4W power, kijken hoe dat klinkt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, jullie gaan nu wel erg lang door over een klepje. Terug ontopic graag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:18:
[mbr]Mensen, jullie gaan nu wel erg lang door over een klepje. Terug ontopic graag :) [/]
Het gaat wel vaker over een specifiek product? Of het nu een klepje is of een powerbank maakt blijkbaar veel uit.
Pagina: 1 ... 11 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.