Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Afgelopen weekend mijn custom made houten rig in elkaar weten te draaien. Aantal dingen moeten nog gedaan worden en wellicht aangepast worden.

Denk dat ik toch de pedalen bijv. iets anders wil plaatsen en dat er nog wat extra ondersteuning moet komen op de wheelbase. Voor dit stuur is het prima, maar als er een stuur op komt met zwaardere motor denk ik dat het niet stevig genoeg is. Alhoewel er op dit moment nul beweging in zit. Ook even kijken naar de monitor plaatsing. Nu draai ik met een monitorarm mijn monitor eenvoudig naar de rig toe (kwartslag draaien en uittrekken). Maar ik denk toch dat het fijner is om een dedicated monitor te hebben achter het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLExhBlKJ94P05lOTTcEJeuGdoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wMEKG3RB8mbEQxkbmGwQiakY.png?f=fotoalbum_large

Let niet op het gebrek aan cable management. :+

Het was vooral leuk om er aan te klussen en met trial & error toch iets degelijks weten te maken. Voorlopig kan ik hier wel even mee vooruit. Binnenkort het geheel zwart verven. :)

[ Voor 4% gewijzigd door SterqVerhael op 17-01-2022 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:04
SterqVerhael schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:48:
Afgelopen weekend mijn custom made houten rig in elkaar weten te draaien. Aantal dingen moeten nog gedaan worden en wellicht aangepast worden.

Denk dat ik toch de pedalen bijv. iets anders wil plaatsen en dat er nog wat extra ondersteuning moet komen op de wheelbase. Voor dit stuur is het prima, maar als er een stuur op komt met zwaardere motor denk ik dat het niet stevig genoeg is. Alhoewel er op dit moment nul beweging in zit. Ook even kijken naar de monitor plaatsing. Nu draai ik met een monitorarm mijn monitor eenvoudig naar de rig toe (kwartslag draaien en uittrekken). Maar ik denk toch dat het fijner is om een dedicated monitor te hebben achter het stuur.

[Afbeelding]

Let niet op het gebrek aan cable management. :+

Het was vooral leuk om er aan te klussen en met trial & error toch iets degelijks weten te maken. Voorlopig kan ik hier wel even mee vooruit.
Dat is het mooie van met hout werken, je fantasie is je grens. Altijd voldoening van iets zelf maken en er dan plezier mee hebben d:)b

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Himalaya schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Dat is het mooie van met hout werken, je fantasie is je grens. Altijd voldoening van iets zelf maken en er dan plezier mee hebben d:)b
Precies! Mijn vader kwam deze kant op om er samen aan te klussen. Was een leuk DYI project zo. In de positieve zin van het woord: 'aanklooien'.

Ik had wel vooraf e.e.a. uitgetekend en als referentie mijn huidige playseat challenge en de afmetingen van welbekende Aluminium rigs gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 22:03
Himalaya schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:57:
[...]

:Y
Jep!

@SterqVerhael : als je bezig bent/gaat met steviger maken, de makkelijkste manier om dit te doen is om gewoon eens aan het ding te trekken en erachter proberen te komen wat de "slappe" richtingen zijn en weet je direct waar je het meeste effect kunt halen voor stevigheid.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
MTFDarkEagle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:48:

@SterqVerhael : als je bezig bent/gaat met steviger maken, de makkelijkste manier om dit te doen is om gewoon eens aan het ding te trekken en erachter proberen te komen wat de "slappe" richtingen zijn en weet je direct waar je het meeste effect kunt halen voor stevigheid.
Thanks voor de tip. Dat is wat ik heb gedaan inderdaad. Er zit op dit moment eigenlijk geen beweging in hoor. Alleen dit stuur weegt ook vrij weinig en heeft slechte FFB. Komt er een stuur met een flinke FFB motor in van 9 kg, dan denk ik dat het wel gaat bewegen. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
SterqVerhael schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Thanks voor de tip. Dat is wat ik heb gedaan inderdaad. Er zit op dit moment eigenlijk geen beweging in hoor. Alleen dit stuur weegt ook vrij weinig en heeft slechte FFB. Komt er een stuur met een flinke FFB motor in van 9 kg, dan denk ik dat het wel gaat bewegen. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel.
Dat is dan ook weer het mooie van een houten rig; die kun je zo aanpassen/verstevigen :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
MTFDarkEagle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Dat is dan ook weer het mooie van een houten rig; die kun je zo aanpassen/verstevigen :)
Tot op zekere hoogte wel ja. Hout heeft als "nadeel" dat het altijd een klein beetje buigt en flexibel is. Een 100% stijfe rig ga je er dus nooit uit krijgen. Alu doet dat al een stuk minder, maar ook nog altijd wel wat. Carbon geeft wat dat betreft de grootste stijfheid. Het is dan ook niet voor niets dat onder meer racefietsen van carbon gemaakt worden, ook om de flex van het materiaal te minimaliseren en de krachten zo efficient mogelijk over te brengen en geen energie verloren te laten gaan in het buigen van het materiaal. Met een FFB stuur is dat in principe niet anders.

Neemt niet weg dat je voor dit doeleinde prima ook met hout uit de voeten kan (het wordt wel een wat zwaar bouwwerkje, maar als je het toch niet hoeft te verplaatsen hoeft dat geen probleem te zijn). Probeer daarom altijd met driehoeks-constructies te werken. Daar krijg je de grootste stevigheid van constructie uit vandaan. In je huidige constructie kan je dus denken aan diagonale balken aan alle twee de kanten van de rechtopstaande balken. Dat zal de flex van voor naar achter al aanzienlijk verminderen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
kroegtijger schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Probeer daarom altijd met driehoeks-constructies te werken. Daar krijg je de grootste stevigheid van constructie uit vandaan. In je huidige constructie kan je dus denken aan diagonale balken aan alle twee de kanten van de rechtopstaande balken. Dat zal de flex van voor naar achter al aanzienlijk verminderen.
Precies, bij een ander houten rig (van @Giel) wat onlangs in dit topic ook langs kwam, zag je dat ook mooi. Kon ik ook mooi als referentie gebruiken. Heb nog flink wat MDF en hout over, dus extra versteviging is zo gemaakt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 17-01-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Gewicht van carbon is natuurlijk ook een belangrijk argument. Lichter dan aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dhrto schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:18:
Gewicht van carbon is natuurlijk ook een belangrijk argument. Lichter dan aluminium.
:Y bij racefietsen speelt dat ook een belangrijke rol inderdaad. Dat zal hier wat minder van toepassing zijn uiteraard.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, stijfheid kan je ook krijgen door meer materiaal te gebruiken, dat is op een fiets wat lastig, maar op een sim rig geen probleem. Uiteindelijk is een dikke houten balk toch stijver dan een alustripje :) Wellicht kan je de diagonale balken wel van ijzer maken. En overweeg ook 2 schuine balken onder het stuur, al komen ze maar 20cm lager uit. Dus van rechts naar links onder het stuur, en andersom.

En als je altijd rechts instapt, kan je natuurlijk links nog een schuine balk naar achter plaatsen ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 17-01-2022 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Aikon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
Inderdaad, stijfheid kan je ook krijgen door meer materiaal te gebruiken, dat is op een fiets wat lastig, maar op een sim rig geen probleem. Uiteindelijk is een dikke houten balk toch stijver dan een alustripje :) Wellicht kan je de diagonale balken wel van ijzer maken. En overweeg ook 2 schuine balken onder het stuur, al komen ze maar 20cm lager uit. Dus van rechts naar links onder het stuur, en andersom.

En als je altijd rechts instapt, kan je natuurlijk links nog een schuine balk naar achter plaatsen ook.
Daar kom ik nu in de praktijk achter. Mijn driehoeksconstructie werkt prima, maar het is wel even gedoe om in en uit te stappen. M’n knieën stoten overal tegenaan :+

Verder top ding!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Mystikal

It never hurts to help!

Eerste update is een feit.

Next level track gp rig met een Mirco Rs7 stoel.

Overige zaken staan in bestelling. Dus nu nog even door met de G27.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytFKoBzMKp5jHjVmJsiQ0MlkuIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjBj9DDcL3H7Dw5bGBF4dPcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uzw8RrufsXxHr_KkPHyYRQtYEnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBVGp7evyJY32cZmddvuczO9.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Mystikal schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:

Overige zaken staan in bestelling. Dus nu nog even door met de G27.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je wist het vast wel, maar kijk goed uit met direct zonlicht en je VR headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Je wist het vast wel, maar kijk goed uit met direct zonlicht en je VR headset.
Wist het niet, maar:
  • dit is op het westen, weinig zonlicht
  • Reverb G2 altijd in stoffen zak, maar voor de foto was dit veel stoerder!
  • Normaal gesproken zijn de rolluiken hier altijd dicht
Maar bedankt voor de tip!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 17:53

Nice ! Hoe bevalt de LCD seat ?
Ik ga binnenkort maar even langs bij LCD om een stoel uit te zoeken, de Treq One is alvast besteld.
Wel handig dat die op 15 minuten afstand zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

kosz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Nice ! Hoe bevalt de LCD seat ?
Ik ga binnenkort maar even langs bij LCD om een stoel uit te zoeken, de Treq One is alvast besteld.
Wel handig dat die op 15 minuten afstand zitten :)
Heb er nog amper in gezeten. Ik heb alleen wat last van de onderrug, maar dat is bij mij standaard. Extra kussentje in de onderrug helpt voor vaak veel. Verder prima stoel wat mij betreft!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Mystikal schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Heb er nog amper in gezeten. Ik heb alleen wat last van de onderrug, maar dat is bij mij standaard. Extra kussentje in de onderrug helpt voor vaak veel. Verder prima stoel wat mij betreft!
Extra kussentje was voor mij ook de oplossing. Heb deze bij de stoel erbij besteld zodat die perfect past.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36

Zijn die zij hoofdsteunen niet heel onpraktisch met VR-racen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Doubleoz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:22:
[...]

Extra kussentje was voor mij ook de oplossing. Heb deze bij de stoel erbij besteld zodat die perfect past.
Bedoel je van die 2 lendensteunen? Die heb ik ook. Ik heb meer last van mijn onderrug. Dus doe een rond kussentje in het midden van mijn onderrug.
Thodekroo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:33:
[...]

Zijn die zij hoofdsteunen niet heel onpraktisch met VR-racen?!
Nee, was ik eerst ook bang voor, maar heb er geen last van.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Mystikal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Bedoel je van die 2 lendensteunen? Die heb ik ook. Ik heb meer last van mijn onderrug. Dus doe een rond kussentje in het midden van
Nee Lynx verkoopt ook rechthoekige kussentjes voor in de onderrug. Als je de stof van de stoel bij de onderrug naar voren haalt kun je die mooi weg werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Thodekroo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Nee Lynx verkoopt ook rechthoekige kussentjes voor in de onderrug. Als je de stof van de stoel bij de onderrug naar voren haalt kun je die mooi weg werken.
Bedoel je deze?

https://lynxmotorsport.nl...9370159/category=26324532

Ik weet niet of deze dik genoeg is. Is maar 5cm namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 19-01-2022 08:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Mystikal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:38:
[...]

Bedoel je deze?

Die bedoel ik ja, voor mij is deze perfect, maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik ben ook van plan een race rig voor een gedeelte zelf te maken en dan een LCD stoel
er op te monteren, alleen wil ik een stoel zonder FIA keurmerk. Past die stoel kwa breedte gemakkelijk
op je rig of heb daar iets voor moeten aanpassen. Ik wil er wel een slider tussen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
riesjaar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:45:
Ik ben ook van plan een race rig voor een gedeelte zelf te maken en dan een LCD stoel
er op te monteren, alleen wil ik een stoel zonder FIA keurmerk. Past die stoel kwa breedte gemakkelijk
op je rig of heb daar iets voor moeten aanpassen. Ik wil er wel een slider tussen monteren.
FIA keur heeft niets te maken met bevestigngspunten ik denk dat de meesten hier er een zonder FIA keur hebben. Kan dus prima zonder aanpassingen op een slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Zou je eens willen meten hoe breed de montagepunt is van de stoel op de rig ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Mystikal schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:38:
[...]

Bedoel je deze?

Die is het inderdaad maar je kunt ook een groter exemplaar bestellen als dat je voorkeur heeft.

https://lynxmotorsport.nl...9370164/category=26324532

Overigens heb ik hem gewoon in mijn stoel liggen en niet zoals @Thodekroo aangeeft weggewerkt in de zitting. De standaard bijgeleverde lende steun kussentjes gebruik ik al een hele tijd niet meer. Die leken mij juist heel erg prettig maar ze zaten eerlijk gezegd voor mij persoonlijk in de weg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

riesjaar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:45:
Ik hoefde niets aan te passen, ik monteerde de sidemounts losjes aan de stoel, en de mounts aan de de profielen. Daarna alles vastgezet. Het ligt er maar net aan hoe je je profielen samenstelt. Met een slider ertussen, wordt de montage sowieso heel anders. Dan monteer je de slider aan je profielen en volgens mij dan de sidemounts aan de slider. En dan uiteindelijk de sidemounts aan de stoel.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 00:32

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ben afgelopen week even in de garage bezig geweest met het bouwen van een homemade rig, gebaseerd op een 'alu-8020' rig. Kom van een Playseat Challenge met een IKEA Lack tafeltje.. maar dat was wel beetje klaar.

--

Vorige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8thCorXK4HTFOuCObczvPim4bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dv6AnJcPFJL6WZCDP6ZK5i1H.jpg?f=fotoalbum_large

---

Men koopt een niet al te dure stoel en wat houtenbalken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No1cg9g00bDN1aXYQGv_OAk8DY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKKnGo97Vdt0V14XsOlwBR1i.jpg?f=fotoalbum_large

Maakt vervolgens een frame

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdZ_kl8RWhfC4niW4naLs1JJvaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdyNWEvGFaur60ls3bNIAMyG.jpg?f=fotoalbum_large

Stoeltje gemonteerd en even kijken waar de pedalen lekker zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RStHlnpN42aSbRS_g2T_-L8x5TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cS6nDxrHVhFIAoN6a22Bdole.jpg?f=fotoalbum_large

Stuur monteren na wat proefzitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFcrUlxQCk3EL55Tb55iiaQ82nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNax0jNNBQ8RMP8FFahJJzGw.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, dat zit ongeveer wel prima

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARLlb_3UMLg9wnm90hZMq8nJZcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCAhqq0YtYTdTJsMfUQrSBPz.jpg?f=fotoalbum_large

Verstelbare pootjes eronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzDOdu03MluEte1W-cNXa_h05xQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLr7WqIenezeXjOMxNGFiWZp.jpg?f=fotoalbum_large

Standaardje maken voor de 34-widescreen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3pMpPmeJAmtkvY7tZ27E4vfC4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJqc42MEonEElOU6f2AmKuKN.jpg?f=fotoalbum_large

Potje verf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cp5n6beaQs5YW1tAnKpH3cZSFWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFN23oAI2aIBOEceLrrOAE9s.jpg?f=fotoalbum_large

-----

Alles in elkaar zetten

WC-papiertje onder de standaard omdat de lak nog wat sticky was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrQDtVWetpDxS-s_1Wj8AwGm2Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yodGmFECoiRb8D3UugSGCIXJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9LFaWQbInBnEstV9JMKjdVxktk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAQP89zYw2CZYcciFX4O0cup.jpg?f=fotoalbum_large

En dan ziet het er ongeveer zo uit allemaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOpoyT-4zbWAutJj6ZyxlY-LHu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/woVyjApU24id4rLmptT14Ea5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVX6IfDo9enZ8nrizuztvEStmWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuuOGsqCzYpHKwW3eONZfpbr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfuW4I5Gnu6l_0ZJtPUCS9qDng8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czKrXXtpLdWiqf2KHlOykAIV.jpg?f=fotoalbum_large

--

Leuk projectje. Zit 0 beweging in het frame met de CSL DD en CSL Elite loadcell pedalen.

Kosten zijn totaal rond de 250 inclusief stoel. Heb wel m'n Playseat Challenge verkocht wat niet in de berekening zit :-).

Wat nu nog gedaan moet worden om 'm helemaal naar de zin te maken:

- Tijdelijke montagebeugeltje van de CSL DD vervangen voor 'echte' (nog niet binnen gekregen)
-Toetsenbordrekje
- Plankje voor muis
- Kabels netjes wegwerken
- Juiste formaat Displaykabel (nu te kort van rig naar PC. PC staat nu half in de kamer |:( )
- Beugeltje voor Oculus Rift S maken aan de rig.
- LED verlichting onder de rig

En:
Vriendin overtuigen dat die niet zo groot is en ook niet in de weg staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Stuur inmiddels binnen (fanatec csl dd 8Nm). Erg tevreden ermee. Wel de stoel opnieuw moeten afstellen ivm afstand tot stuur wat minder werd. Gelukkig kon de stoel naar achteren. Met mijn 198cm belangrijk.

In AMS2 meteen mijn tijden kunnen verbeteren en het gevoel in het stuur is echt top. Erg enthousiast over dit stuur. Nu nog wachten op mijn pedalen set. Zal nog even duren...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Mijn tijdelijke high tech sim rig, het bureau was te hoog dus moest iets onder de tuinstoel maken, wat rest hout bij elkaar gesprokkeld en daar een plateautje van gemaakt, daarnaast was de monitor te laag, ik zag meer stuur dan monitor dus twee stoeptegels onder de monitor gezet, nu rijdt het tenminste nog enigszins comfortabel (het zit nu vergelijkbaar met hoe ik zat achter m'n G29 op de wheelstand pro v2, alleen het in en uitstappen van de stoel is wel een beetje tricky omdat het plateautje net niet breed genoeg is, en in eerst instantie ook niet lang genoeg waardoor de stoel er met de achterpoten niet op kon staan, dat maakte in en uitstappen nog veel lastiger).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3jo34C3y-BANTNdsU1j5pUVdws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKa8ors0BhW89hQYoTT1eYj9.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst volgende wat ik koop is een alu profiel sim rig, of ik doe wat @Dynazap heeft gedaan en bouw er zelf een uit hout, ziet er ook wel goed uit, vooral in het zwart!

Verder moet ik daar nog een stoel en een betere/grotere (liefst 4K/HDR) monitor bij rekenen

Na aanschaf van die sim rig komt nog de loadcell en boostkit 180, die ik nog wil hebben. Voor de rest zie ik het allemaal wel, een echte handrem lijkt me ook wel gaaf, maar in een schakel pookje heb ik weinig interesse, ik schakel met de flippers, ben niet zo gewend aan een schakel pookje (bovendien werken ze volgens mij niet in GT Sport, enkel sequentieel).

Heb lang getwijfeld om zelf een DIY PSU te maken, maar heb toch besloten dat ik voor de belachelijk dure officiële boostkit ga, mocht ik dan ooit gebruik willen maken van garantie en ze zien dat ik een boostkit gebruikt heb (het stuur maakt log bestandjes aan dus het zou me verbazen als ze dat niet kunnen zien), kan ik in ieder geval aantonen dat het een officiële PSU was (hoewel ik niet denk dat ze kunnen zien of je een officiële of custom PSU gebruikt hebt, maar ze kunnen er natuurlijk wel naar vragen).

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
De (officiele) boostvoeding heeft geen dataverbinding en is niet zo geavanceerd dat ie een bepaald patroon van voltages oid kan sturen om zich te identificeren. Ik kan me écht niet voorstellen dat ze daar achter kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Aikon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:06:
De (officiele) boostvoeding heeft geen dataverbinding en is niet zo geavanceerd dat ie een bepaald patroon van voltages oid kan sturen om zich te identificeren. Ik kan me écht niet voorstellen dat ze daar achter kunnen komen.
Ze zullen wel weten of je een boostkit gebruikt hebt ja of nee als je je DD stuurtje inlevert voor garantie, alleen waarschijnlijk zien ze niet of het een officiële is ja of nee. En mocht er dan een defect zijn wat te maken heeft met de PSU, heb je in ieder geval garantie.
Vind €750 toch een beetje teveel om mijn garantie te verliezen mocht er iets verkeerd gaan met de PSU, ik koop liever de officiële.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Aikon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:06:
Het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk, maar ik snap ook dat je bij dergelijke bedragen dan liever geen risico neemt en die paar tientjes extra dan ook maar uitgeeft om alles origineel en volgens specs van de fabrikant te doen, zodat je daar zeker geen gezeur over zal krijgen. Ondanks dat ik weet dat het met zeer grote waarschijnlijkheid geen probleem zal zijn, zou ik denk ik ook voor de officiele booster kit gaan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42
Lijkt me idd zeer onwaarschijnlijk dat ze het kunnen zien.

Net zoals ze (AMD/Intel)niet kunnen zien dat je cpu hebt overklokt.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

TiezZ_BE schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:04:
Lijkt me idd zeer onwaarschijnlijk dat ze het kunnen zien.

Net zoals ze (AMD/Intel)niet kunnen zien dat je cpu hebt overklokt.
Echter als in je overzicht staat dat je geen boosterkit gekocht hebt en uit logs blijkt dat hij wel op 8NM heeft gedraaid, kan het wel een issue worden. Snap heel goed dat sommigen dat risico niet willen lopen. Ik trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
thunder8 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Echter als in je overzicht staat dat je geen boosterkit gekocht hebt en uit logs blijkt dat hij wel op 8NM heeft gedraaid, kan het wel een issue worden. Snap heel goed dat sommigen dat risico niet willen lopen. Ik trouwens ook niet.
Zelfs dat betwijfel ik (zichtbaar in logs), alsook dat je dan nog kan zeggen dat je een officiële voeding hebt geleend van een vriend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

TiezZ_BE schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Zelfs dat betwijfel ik (zichtbaar in logs), alsook dat je dan nog kan zeggen dat je een officiële voeding hebt geleend van een vriend.
Het is je goed recht dat te betwijfelen. Echter totdat het zeker is, kan je kiezen wel of niet dat risico te nemen. Sommigen nemen dat risico liever niet, mij incluis.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:22
Niet écht een rig te noemen, maar wel een Next Level Wheelstand DD met een Fanatec GT DD Pro in de mancave 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByZUJxorbCcxbOtcNP0GVEiQTZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPzrf0tCpf6wnpBpmZAL5aWB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhOQvdLZ_vvHr-EzlKmky7UtWBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyfyfjwQxlz7dqvN5Yi7vcJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Het lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk, maar ik snap ook dat je bij dergelijke bedragen dan liever geen risico neemt en die paar tientjes extra dan ook maar uitgeeft om alles origineel en volgens specs van de fabrikant te doen, zodat je daar zeker geen gezeur over zal krijgen. Ondanks dat ik weet dat het met zeer grote waarschijnlijkheid geen probleem zal zijn, zou ik denk ik ook voor de officiele booster kit gaan
Niet om iemand te overtuigen hoor, men moet vooral zelf weten wat garantie waard is. Maar om het dan een paar tientjes te noemen... het verschil is €110 (excl. de €25 verzendkosten van fanatec als je nabesteld). Ik heb het weleens vaker benoemd hier:

Stel je base gaat kapot (vanwege de nepvoeding!) en ze weigeren garantie, kost je dat €375 incl. verzenden voor een nieuwe base. Dus die garantie kost je maar liefst zo'n 30% extra. Dan is het voor iedereen om te bepalen wat de kans is dat je base binnen de garantie van Fanatec kapot gaat én ze de garantie gaan weigeren en of dat die 30% waard is. Zelf ben ik meer van als je het risico kan dragen dan heb je de verzekering/garantie niet nodig. Als die boosterkit bijv. €75 was, dan had ik het risico niet genomen. Nogmaals, doe vooral wat je zelf prettig vindt, maar doe dat dan op basis van cijfers ipv onderbuik :)

Fanatec zelf rekent natuurlijk ook gewoon zo: als we de boostkit maar iets duurder maken dan gaat niemand knutselen maar hebben we geen marge. Als we hem veel te duur maken gaat iedereen knutselen en hebben we geen marge. Blijkbaar is €150 zo'n beetje de grens dat de meeste mensen de boostkit wel kopen, maximale marge dus. Sterker nog, ik denk dat ze ook bewust geen 'detectiechip' oid hebben ingebouwd omdat dat ook weer geld kost en ze niet verwachten dat neppe voedingen een enorm probleem gaan vormen met garantiegevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Een alternatieve voeding die identiek hetzelfde doet is niet bepaald een 'nepvoeding' m.i.

Dit valt bij mij gewoon onder de noemer klanten n**ien met het oog op winst-maximalisatie. (is overigens niets bijzonders in de huidige markt/maatschappij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Aikon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Niet om iemand te overtuigen hoor, men moet vooral zelf weten wat garantie waard is. Maar om het dan een paar tientjes te noemen... het verschil is €110 (excl. de €25 verzendkosten van fanatec als je nabesteld). Ik heb het weleens vaker benoemd hier:

Stel je base gaat kapot (vanwege de nepvoeding!) en ze weigeren garantie, kost je dat €375 incl. verzenden voor een nieuwe base. Dus die garantie kost je maar liefst zo'n 30% extra. Dan is het voor iedereen om te bepalen wat de kans is dat je base binnen de garantie van Fanatec kapot gaat én ze de garantie gaan weigeren en of dat die 30% waard is. Zelf ben ik meer van als je het risico kan dragen dan heb je de verzekering/garantie niet nodig. Als die boosterkit bijv. €75 was, dan had ik het risico niet genomen. Nogmaals, doe vooral wat je zelf prettig vindt, maar doe dat dan op basis van cijfers ipv onderbuik :)

Fanatec zelf rekent natuurlijk ook gewoon zo: als we de boostkit maar iets duurder maken dan gaat niemand knutselen maar hebben we geen marge. Als we hem veel te duur maken gaat iedereen knutselen en hebben we geen marge. Blijkbaar is €150 zo'n beetje de grens dat de meeste mensen de boostkit wel kopen, maximale marge dus. Sterker nog, ik denk dat ze ook bewust geen 'detectiechip' oid hebben ingebouwd omdat dat ook weer geld kost en ze niet verwachten dat neppe voedingen een enorm probleem gaan vormen met garantiegevallen ;)
Ik snap je punt hoor, en ik vind het ook schofterig veel geld dat ze voor die voeding durven te vragen. De andere kant van het verhaal is dat je de discussie bij een originele voeding überhaupt helemaal niet meer met ze aan hoeft te gaan. Als ik zie hoeveel RMA's er op de CSL DD bij de tweakers hier voorbij komen, dan is dat voor mijn gevoel wel een behoorlijk percentage... dat haalt (in ieder geval bij mij) het idee van "we wagen het erop" wel een beetje onderuit ook helaas.

En ja, natuurlijk worden prijzen gemaximaliseerd waar mogelijk. De boys daar zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling; die willen ook hun winsten zo hoog mogelijk trekken. Kan je ze toch niet kwalijk nemen lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:28
Fanatec kan echt niet zien of jij een echte hebt gebruikt, wat een onzin. Er zit 0 software in die boostkit. Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ze spelen mooi in op de angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ColeJ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 03:18:
[...] maar ze spelen mooi in op de angst.
Huh?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ColeJ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 03:18:
Fanatec kan echt niet zien of jij een echte hebt gebruikt, wat een onzin. Er zit 0 software in die boostkit. Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten maar ze spelen mooi in op de angst.
Er is volgens mij niemand geweest die letterlijk heeft gezegd dat ze kunnen zien of je een officiële of niet gebruikt heb... Alleen dat ze kunnen zien dat je een boostkit gebruikt hebt niet dat hij niet officieel is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:28
Kalder schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Er is volgens mij niemand geweest die letterlijk heeft gezegd dat ze kunnen zien of je een officiële of niet gebruikt heb... Alleen dat ze kunnen zien dat je een boostkit gebruikt hebt niet dat hij niet officieel is
Ach, iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten. Ik zie de CSL DD met boostkit eigenlijk als 1 pack. Dan heb je dus voor EUR 470 een hele mooie base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

ColeJ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Ach, iedereen moet het uiteindelijk voor zichzelf weten. Ik zie de CSL DD met boostkit eigenlijk als 1 pack. Dan heb je dus voor EUR 470 een hele mooie base.
Ja met de CSL DD erbij krijg je nog 20€ korting (hij is 480) op de boostkit, helaas niet bij de GT DD Pro

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 15-10 21:14
Tsja als je van een grote mancave kom dan pas je de nieuwe mini mancave aan
Maar de race setups op dezelfde manier gemount, daar kan niet aan worden getoorned he haHAHHA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2156yetiC0svhHs-MJAFvIypfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXBaumAcWFcXv3N7El8OnoLD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZuwFdojxH00hdeEfr3Cf2uitUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsET1L4TJLqzHnrUYAhH3idq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eA_Ciwh_FTvw-HY5S7jIUnq2zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWczSgDAAphnaUcMgBFM3CYd.jpg?f=fotoalbum_large

oude situatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoA9MY4ez498C3J4WNbcPxB6_TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IR39iLqgcgYcK7dhwDbZEsWd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:41
Vandaag mijn eigen Honda Civic Type-R TCR stuur afgemaakt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u94EF1-e2t7Ntc7XNQB5TtczpPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnacYTZafAygzDpOgFbiUO69.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Xenophoben schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:14:
Vandaag mijn eigen Honda Civic Type-R TCR stuur afgemaakt!
[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit hoor! Heel netjes!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Mystikal schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Dat ziet er goed uit hoor! Heel netjes!
Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thodekroo
Laatste upgrades:

- DIY Windsim
- Ascher b24L-SC + U-turn stuurtje (waarvoor dank @Madhouse1979)
- Buttonbox
- Buttkicker direct op de stoel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-vMLOMCwo80VTfYcLGVftP4Gl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVpbHjNAYCRYU3BPmqG3Bv5R.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips voor extra upgrades? Ik rijd alleen VR dus hoef geen display, en voorlopig ook nog niet toe aan een motion rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:44
Jij rijdt in je sim met je ramen open zodat je de wind voelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Thodekroo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:54:
Laatste upgrades:

- DIY Windsim
- Buttonbox

[Afbeelding]

Iemand nog tips voor extra upgrades? Ik rijd alleen VR dus hoef geen display, en voorlopig ook nog niet toe aan een motion rig.
Mbt de windsim, welke onderdelen heb je gebruikt en ben je er tevreden over? Ik rij zelf VR en zit er ook over te denken. Wat waren de kosten voor je windsim?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Thodekroo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:54:
Laatste upgrades:

- DIY Windsim
- Buttonbox

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQ68VFUNvJEO3RgCXo_wEz-LVrc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvxhhW44EWX7jgdrPoRsLxRX.jpg?f=user_large
In case of emergency :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Mystikal schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Mbt de windsim, welke onderdelen heb je gebruikt en ben je er tevreden over? Ik rij zelf VR en zit er ook over te denken. Wat waren de kosten voor je windsim?
Ja ik ben er erg tevreden over! Ik had eerst wat instellingen niet goed staan in SimHub waardoor de fans een irritantie pieptoongaven, maar dat is eenvoudig opgelost. De fans hebben een luchtverplaatsing van 234,4 m³/h dus er komt echt een bak wind uit. Daarmee dus ook best wel wat geluid, maar als ik mijn headset op heb hoor ik ze niet/nauwelijks.

Ik heb het volgende aangeschaft:

bitsandparts.nl
- Arduino UNO Rev3 SMD met USB kabel (open-source kloon) € 6,95
- Motor/stepper shield L293D voor Arduino € 4,95

Amazon:
2x fan: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1 € 30
1x 12v 3A voeding https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 € 10

Verder heb ik de airflow straighteners geprint en een bakje voor de arduino + shield. Ik had nog wat kabels liggen om de draden van de fans wat te verlengen en twee ijzertjes om de fans aan mijn rig te bevestigen.

Alles bij elkaar een eurootje of 60 dus, als je de 3D-prints niet mee telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:25

Melkaz

Melkazar

Thodekroo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Ja ik ben er erg tevreden over! Ik had eerst wat instellingen niet goed staan in SimHub waardoor de fans een irritantie pieptoongaven, maar dat is eenvoudig opgelost. De fans hebben een luchtverplaatsing van 234,4 m³/h dus er komt echt een bak wind uit. Daarmee dus ook best wel wat geluid, maar als ik mijn headset op heb hoor ik ze niet/nauwelijks.

Ik heb het volgende aangeschaft:

bitsandparts.nl
- Arduino UNO Rev3 SMD met USB kabel (open-source kloon) € 6,95

Amazon:
2x fan: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1 € 30
1x 12v 3A voeding https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 € 10

Verder heb ik de airflow straighteners geprint en een bakje voor de arduino + shield. Ik had nog wat kabels liggen om de draden van de fans wat te verlengen en twee ijzertjes om de fans aan mijn rig te bevestigen.

Alles bij elkaar een eurootje of 60 dus, als je de 3D-prints niet mee telt.
Ik heb toevalligerwijs gisteren ook het volgende besteld bij bitsandparts
- Arduino UNO Rev3 SMD met USB kabel (open-source kloon) (een iets duurdere versie alleen)

Echter nog geen power adapter want ik heb er vast wel ergens eentje liggen. Fans ga ik eerst proberen met oude afdankertjes die ik ga vastmaken met tiewraps en als het bevalt komen er betere + kijken hoe ik aan de 3d printed zaken ga komen. Heb jij echter de power adapter aangesloten via de motor shield door het strippen van de kabels of zit hij intact in de Aruino zelf?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thodekroo
Melkaz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Echter nog geen power adapter want ik heb er vast wel ergens eentje liggen. Fans ga ik eerst proberen met oude afdankertjes die ik ga vastmaken met tiewraps en als het bevalt komen er betere + kijken hoe ik aan de 3d printed zaken ga komen. Heb jij echter de power adapter aangesloten via de motor shield door het strippen van de kabels of zit hij intact in de Aruino zelf?
Ik had er ook nog genoeg liggen maar die waren max 1,5A. Omdat de fans 10.1W per stuk zijn zou dat net tekort komen. En ik heb inderdaad de kabels gestript en op de shield aangesloten, heb deze instructie gevolgd:
https://blog.bram.co.nl/diy-windsim/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:43
Alternatieve fans zijn deze:
pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm

Deze sluit je simpelweg via PWM aan op je Arduino. Deze zijn groter en verplaatsen daardoor nog iets meer lucht met minder herrie (al zijn ze heel op snelheid ook zeer hoorbaar). Veel PWM fans hebben als nadeel dat ze niet volledig stil kunnen staan. Dat kunnen deze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 17:46
spokje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:59:
Jij rijdt in je sim met je ramen open zodat je de wind voelt? :P
In bijvoorbeeld F1 heb je geen ramen he en zit je met je kop gewoon buiten ;)
Voor het authentieke gevoel wel een helm opzetten dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
dhrto schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:23:
[...]

In bijvoorbeeld F1 heb je geen ramen he en zit je met je kop gewoon buiten ;)
Voor het authentieke gevoel wel een helm opzetten dan :)
en dan daar een vr bril in bouwen! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 13:41
@Dynazap Zelf ook in de race voor een upgrade naar een CSL DD met MClaren GT3 wheel. Zit wel met een paar vragen waar ik op de fanatec site niet helemaal uit kom.

- Hoe beviel jou setup op de playseat Challenger? Is het te doen?
- Past de CSL DD in de standaard mounting holes?
- Kan Het Stuur zonder additionele QuickMount bevestigd worden op de CSL DD base?
- Welke pendalen gebruik je ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
MrDwazo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:
@Dynazap Zelf ook in de race voor een upgrade naar een CSL DD met MClaren GT3 wheel. Zit wel met een paar vragen waar ik op de fanatec site niet helemaal uit kom.

- Kan Het Stuur zonder additionele QuickMount bevestigd worden op de CSL DD base?
Ik ben dan wel geen Dynazap :+
Maar toch: op vraag 3 -> Ja. Als je het mclaren stuur koopt, die kun je zo op de CSLDD base bevestigen :Y
(zelf overigens geen ervaring mee; ik heb het formula2.5 stuur)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 00:32

Dynazap

Go Hard Or Go Home

MrDwazo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:51:

De CSL DD (met boostkit) en GT3 wheel is een mooie kit! Past met de bijgeleverde QR1-Lite quickmount prima :-).

Past ook allemaal goed op de Challenge met 2 M6-boutjes aan de onderkant als de wheelplate op z'n achterste positie zit. Door de lange 'stuuras' van de CSL DD is het geen probleem en komt het stuur niet extreem verder naar achteren te staan.

Vergeleken met m'n houtenrig zit er wel behoorlijk wat flex (van boven naar onder) in de Playseat. Merk je daar direct iets van? Nee, heb ruim 1,5 jaar plezier gehad (2 mnd met de CSL DD) en het gevoel van de FFback was prima. Nu m'n rig geen kant op gaat merk je dat er meer detail in de FFback zit. Als je niet beter weet is het goed te doen met een Challenge.

Gebruikte de CSL Elite pedalen met loadcell op de Challenge. Met 80 en 90 kilo 'rubbertjes' drukte ik soms de voorkant van de stoel omhoog. Had daarom de 60 KG rubbertjes in de loadcell zitten. Is eventueel op te lossen met betere bevestigingsklemmen van de pedalplate naar de stoel. Of de challenge vastzetten op een (MDF)plaat. Maar dan ben je wel de USP van het opvouwen kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Heb het 23" monitortje vervangen door mijn monster 55" TV, heb geen stoeptegels meer nodig :D deze zet ik achter op mijn bureau en het beeld is p.e.r.f.e.c.t!!! Veeeel immersiever dan zo'n klein monitortje haha, nu alleen nog een nieuwe TV voor in de woonkamer, maar ik dacht aangezien TV toch over het algemeen nog niet in 4K is en ik TV ook niet nodig vind in 4K, zelfde geldt voor netflix 4K hebben ze wel, maar je ziet het maar weinig en bovendien zit ik op de bank op een afstand dat ik het onderscheid tussen 4k en full hd nauwlijks meer zie op 55", dus kan ik in de woonkamer prima af met een wat verouderd 55" full hd'tje :) is een flinke besparing ten opzicht van een nieuwe 4K/HDR TV/Monitor van groot formaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Kalder schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:04:
Heb het 23" monitortje vervangen door mijn monster 55" TV, heb geen stoeptegels meer nodig :D deze zet ik achter op mijn bureau en het beeld is p.e.r.f.e.c.t!!! Veeeel immersiever dan zo'n klein monitortje haha, nu alleen nog een nieuwe TV voor in de woonkamer, maar ik dacht aangezien TV toch over het algemeen nog niet in 4K is en ik TV ook niet nodig vind in 4K, zelfde geldt voor netflix 4K hebben ze wel, maar je ziet het maar weinig en bovendien zit ik op de bank op een afstand dat ik het onderscheid tussen 4k en full hd nauwlijks meer zie op 55", dus kan ik in de woonkamer prima af met een wat verouderd 55" full hd'tje :) is een flinke besparing ten opzicht van een nieuwe 4K/HDR TV/Monitor van groot formaat :D
Prioriteiten stellen d:)b

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Martijn1990 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:09:
Niet écht een rig te noemen, maar wel een Next Level Wheelstand DD met een Fanatec GT DD Pro in de mancave 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt de stand? Zit er nog beweging in en heb je het idee dat het stevig genoeg is ook op de lange termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:22
Kalder schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:06:
[...]
Hoe bevalt de stand? Zit er nog beweging in en heb je het idee dat het stevig genoeg is ook op de lange termijn?
Bevalt goed! Stand is best zwaar (ik meen 20 kilo) en zeer solide gebouwd. Hij is alleen niet in te klappen, wat de stevigheid wel weer ten goede komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Had al de hele tijd mijn fans voor de wind simulation op mijn rig niet afgemaakt. Nu doe ik dat via SimHub en bedacht me tegelijk dat ik wel een seatbelt tensioner wilde toevoegen. Nu ondersteunt SimHub standaard geen servo's. Maar met de custom component en een beetje Arduino code zou het mogelijk moeten zijn. Dus ben ik maar aan de slag gegaan :P

Goedkope 4 puntsgordel bestel en 2 30kg rc servo's met 3d geprinte onderdelen aan m'n frame vastgemaakt. Het resultaat stelt niet teleur:

Moet nog even boutjes verzamelen op het werk om alles permanent vast te zetten en de boel netjes afwerken, maar het effect is erg overtuigend en voegt zeker weer wat extra's toe aan de beleving :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Maverick schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:56:

Goedkope 4 puntsgordel bestel en 2 30kg rc servo's met 3d geprinte onderdelen aan m'n frame vastgemaakt. Het resultaat stelt niet teleur:
[YouTube: Belt tensioner]
Moet nog even boutjes verzamelen op het werk om alles permanent vast te zetten en de boel netjes afwerken, maar het effect is erg overtuigend en voegt zeker weer wat extra's toe aan de beleving :)
Nice! Ik heb net mijn butkicker en diy windsim geinstalleerd en zat toevallig deze week te denken dat dit wel een mooi nieuw project zou zijn. Heb je een bepaalde instructie gevolgd of heb je zelf alles uitgezocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Thodekroo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Nice! Ik heb net mijn butkicker en diy windsim geinstalleerd en zat toevallig deze week te denken dat dit wel een mooi nieuw project zou zijn. Heb je een bepaalde instructie gevolgd of heb je zelf alles uitgezocht?
Ik heb het zelf uitgevogeld. :) Heb wel alles verzameld op github, (staat ook in de videobeschrijving) zodat het makkelijk te repliceren is voor anderen: https://github.com/DutchTrickle/SimHubCustomForBeltTension

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 04:56
Daar zit ik dus ook naar te kijken, puur voor de fun. Motion rig is echt out-of-the-question hier, maar dit lijkt me echt leuk,

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 08:37

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Mijn pats na vele jaren met jaloerse blikken rond zitten kijken (ook bij 2 maten van me).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GNi0JEtgYRe0EZKriMgJztvxY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0ojhPOibXFC1fdxnNDcdjib.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71S-Lr_La1ukD7405RnGsl66Rro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/br6ElDaeJijG9SZc0yew8SDq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOmXRk2oap8PFQjuFb4BKQ4L1no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8sEepxhynKGMG7PTMgz3C0D.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24V5V9rnXllSSalyyR8pbV4c6nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHmq0nKM5w3ZO6RRed6gFkcR.jpg?f=fotoalbum_large

Volledige lijst:
Fanatec:
CLS DD (8nm)
Club sport pedalen + damper kit(zit op het gaspedaal) en brake performance kit
Club sport F2,5 stuur
Simlab:
TR1 redline chassis
Seat + Pedal slider
Monitor houder (hadden ze niet in het zwart)
Overige:
Sparco GP gaming seat
32"monitor curved
Headset Turtle beach
Handschoenen.
(xbox series x komt ooit nog)

[ Voor 8% gewijzigd door lawaai op 09-02-2022 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26
lawaai schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:29:
Mijn pats na vele jaren met jaloerse blikken rond zitten kijken (ook bij 2 maten van me).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Volledige lijst:
Fanatec:
CLS DD (8nm)
Club sport pedalen + damper kit(zit op het gaspedaal) en brake performance kit
Club sport F2,5 stuur
Simlab:
TR1 redline chassis
Seat + Pedal slider
Monitor houder (hadden ze niet in het zwart)
Overige:
Sparco GP gaming seat
32"monitor curved
Headset Turtle beach
Handschoenen.
(xbox series x komt ooit nog)
Je kijkt vast al uit naar die heerlijke warme zomermaanden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Technofreakz schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:22:
[...]
Je kijkt vast al uit naar die heerlijke warme zomermaanden 😉
Ik zie prima mogelijkheden voor een DIY windsim. Hij heeft nog een paar maanden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Thodekroo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Ik zie prima mogelijkheden voor een DIY windsim. Hij heeft nog een paar maanden ;)
Nog tips?
Het is een nieuw huis met vloer verkoeling dus het valt reuze mee met de warmte, maar desondanks komt er nog een dakraam + ventilator staat klaar. Met alle kamers bezet in het huis had ik één keuze... of daar of niks :D

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26
lawaai schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Nog tips?
Het is een nieuw huis met vloer verkoeling dus het valt reuze mee met de warmte, maar desondanks komt er nog een dakraam + ventilator staat klaar. Met alle kamers bezet in het huis had ik één keuze... of daar of niks :D
Vloer verkoeling heb je ook op zolder? En het helpt toch maar een graad of 2? Ivm vocht?

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
[...]

Nog tips?
Ik zou toch maar eens kijken naar een (mobiele) airco.. warmte verzamelt zich natuurlijk snel op zolder. En ik krijg het zelfs met deze temperaturen al snel warm van racen (~19c kamer).
Mooie setup trouwens! Benieuwd of zo'n liggend stoeltje comfortabel blijft na wat langere sessies! Is toch best een vreemde houding. Hoe stuur je het geheel eigenlijk aan? Ik zie geen PC oid staan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Kleine update hoe het er nu bijstaat.
Laatste jaar een SC2 Pro + Ascher F28 toegevoegd, een bezel free kit, HD triple monitor stand Incl vario vesa en BJ simracing pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVh6xZxJYXqXpMyr9_bBzmQ7Bus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDlA6kv6eSotCwuRrqbjBPZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpDyeWYN3rkDF3q8veG_GBhLQ5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeJMdwwWnJIVwnC8FMn4VYWS.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:03
Eerste bericht voor mij in dit topic.
Er komen mooie setups hier voorbij!
Deze week ook maar eens een upgrade gedaan aan mijn race setup!

Na lang kijken naar geen voorraad bij Simlab, was er afgelopen week, Net na de prijs verhoging helaas.
Toch voorraad, ondanks dat ik de verhoging vrij fors vond. Toch de knoop maar doorgehakt.

Nu even bedenken wat we verder gaan upgraden.
Zit te denken aan de Fanatec V3's pedals.
Over base ben ik nog niet helemaal uit.
En misschien een niet al te dure Ultrawide. 2de hands misschien een optie. Maar nieuw in de wereld van de ultrawides.
Ik rij de laatste weken eigenlijk alleen ACC, Heb ook een Quest 2. Helaas is dit in VR niet echt te doen met mijn 1080. AMS2 werkt wel vlekkeloos in VR :9~

Tips over van alles zijn natuurlijk meer dan welkom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SJ24hcPwb130EuKRcAMAIS-if4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JKJhgEVRFpk3XloSWKadWOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q5wuZalWIHgleSDURErveNj5t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDKNaGVO3pvdC5oxOt8FGMPU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door LikeABawzs op 11-02-2022 10:13 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@LikeABawzs een upgrade naar v3's zou ik alleen doen als je ook met de koppeling wil gaan rijden. Gebruik je alleen gas/rem, dan kan je voor datzelfde geld ook beter krijgen (of minder kwijt zijn voor vergelijkbaar).

Wat betreft beeld is een tripple setup mooi, maar vrij prijzig. VR is dan een prima alternatief (geeft veel grotere immersie, maar is wel veel vermoeiender naar mijn mening), maar dan moet je videokaart dat wel kunnen bolwerken. ACC is zoals je zelf al wel aangaf niet echt te doen met een 1080. RF2, AC, iRacing en AMS2 zijn dan wel weer prima speelbaar. Kijk je puur bang-for-buck dan zou ik je VR willen adviseren maar als je echt ACC wil blijven spelen, dan ofwel naar tripples (en vermoedelijk je GPU upgraden) of uberhaupt je GPU upgraden en VR blijven doen.

Andere leuke upgrade kan de stoel zijn. Ik zie dat je er nu de stoel van de playseat op hebt over gezet. Werkt op zich prima, maar kent wel wat nadeeltjes. De mounting is niet optimaal (zoals je zelf al wel ondervonden zal hebben), maar groter probleem is dat die stoelen niet echt stijf zijn, wat bij stevig remmen op loadcells wel eens een probleempje wil opleveren. Ook kraken veel van de playseats een beetje, wat als hinderlijk wordt ervaren. Een stoeltje bij bijvoorbeeld Lynx vandaan kan dan een prima upgrade zijn, en is ook nog (relatief) betaalbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
kroegtijger schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:59:
@LikeABawzs een upgrade naar v3's zou ik alleen doen als je ook met de koppeling wil gaan rijden. Gebruik je alleen gas/rem, dan kan je voor datzelfde geld ook beter krijgen (of minder kwijt zijn voor vergelijkbaar).

Wat betreft beeld is een tripple setup mooi, maar vrij prijzig. VR is dan een prima alternatief (geeft veel grotere immersie, maar is wel veel vermoeiender naar mijn mening), maar dan moet je videokaart dat wel kunnen bolwerken. ACC is zoals je zelf al wel aangaf niet echt te doen met een 1080. RF2, AC, iRacing en AMS2 zijn dan wel weer prima speelbaar. Kijk je puur bang-for-buck dan zou ik je VR willen adviseren maar als je echt ACC wil blijven spelen, dan ofwel naar tripples (en vermoedelijk je GPU upgraden) of uberhaupt je GPU upgraden en VR blijven doen.

Andere leuke upgrade kan de stoel zijn. Ik zie dat je er nu de stoel van de playseat op hebt over gezet. Werkt op zich prima, maar kent wel wat nadeeltjes. De mounting is niet optimaal (zoals je zelf al wel ondervonden zal hebben), maar groter probleem is dat die stoelen niet echt stijf zijn, wat bij stevig remmen op loadcells wel eens een probleempje wil opleveren. Ook kraken veel van de playseats een beetje, wat als hinderlijk wordt ervaren. Een stoeltje bij bijvoorbeeld Lynx vandaan kan dan een prima upgrade zijn, en is ook nog (relatief) betaalbaar.
Wat zijn andere opties dan buiten de V3's en de heusinkveld sprints? Heb denk ik geen koppeling nodig. Rij eigenlijk altijd GT3 en misschien wat F1. Is nice to have maar geen need.

En een reden dat je alleen triples noemt? Triples echt zoveel beter dan een Ultrawide? Dan moet ik natuurlijk ook weer een hele andere mount hebben, en wil hem graag zo laten staan, vanwege de VR ruimte die we dan nog over hebben.

De playseat kraakt inderdaad nogal veel, en mn zit houding is slecht, kan mn hoofd niet rusten, dus mn nek gaat na een paar minuten al pijn doen. Zal de Lynx in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
@LikeABawzs, hoe groot ben je eigenlijk? Een metertje of 2 ofzo? Je pedalen en stoel staan zover uit elkaar, daarnaast is je stuur heel hoog en de dwarsbalk zit maar voor helft vast (geen probleem bij dat stuurtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
LikeABawzs schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:18:
[...]

Wat zijn andere opties dan buiten de V3's en de heusinkveld sprints? Heb denk ik geen koppeling nodig. Rij eigenlijk altijd GT3 en misschien wat F1. Is nice to have maar geen need.
Je kan even kijken bij onder meer https://bjsimracing.com/i...roller=category&id_lang=7
En een reden dat je alleen triples noemt? Triples echt zoveel beter dan een Ultrawide? Dan moet ik natuurlijk ook weer een hele andere mount hebben, en wil hem graag zo laten staan, vanwege de VR ruimte die we dan nog over hebben.
Ja, daar zit een groot verschil in. Ultrawide is al een enorm eind beter dan een normaal 16:9 scherm, maar tripples benadert een VR een enorm eind beter. Is het een must? Nee, dat niet...het blijft luxe.
De playseat kraakt inderdaad nogal veel, en mn zit houding is slecht, kan mn hoofd niet rusten, dus mn nek gaat na een paar minuten al pijn doen. Zal de Lynx in overweging nemen.
Lynx is slechts een voorbeeld natuurlijk. Er zijn nog zat andere leveranciers en merken te vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je kan ook eens kijken naar de DC pedalen, ietsje goedkoper nog dan de BJ's. Maar in hoeverre ze nou verschillen durf ik niet te zeggen, misschien kan een andere 'expert' hier meer over vertellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Pyr0_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:15:
[...]

Ik zou toch maar eens kijken naar een (mobiele) airco.. warmte verzamelt zich natuurlijk snel op zolder. En ik krijg het zelfs met deze temperaturen al snel warm van racen (~19c kamer).
Mooie setup trouwens! Benieuwd of zo'n liggend stoeltje comfortabel blijft na wat langere sessies! Is toch best een vreemde houding. Hoe stuur je het geheel eigenlijk aan? Ik zie geen PC oid staan?
Ik woon hier pas een half jaar, dus nog niet echt een goed gevoel. Maar mobiele airco komt dan wel, of ik ga met zomerstop.
Er staat een Xbox one, series X komt eraan. PC komt misschien later, genoeg lol nog aan F1 en Forza.
NB ja heb op zolder ook verkoeling, niet op de vliering overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
LikeABawzs schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:18:
[...]

...

Je hoofd rusten? Mijn hoofd leunt/rust nergens tegen in een race. Die nekpijn na enkele minuten zou ik eerder zoeken bij de slechte zithouding. (Bijv. Afstand tot het stuur mag ook niet te groot zijn, zodat je stuurt met je armen ipv je schouders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
Card Nox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:50:
@LikeABawzs, hoe groot ben je eigenlijk? Een metertje of 2 ofzo? Je pedalen en stoel staan zover uit elkaar, daarnaast is je stuur heel hoog en de dwarsbalk zit maar voor helft vast (geen probleem bij dat stuurtje).
Ben inderdaad 1,95. Erg lange benen. Raakte met mn knieen de klemmen van het stuur, vandaar de middelste bar zo hoog gedaan. Vervolgens wel de pedalen verder naar achter geschoven. Dus benen iets meer gestrekt. Dus het stuur zou wel weer wat omlaag kunnen.
Heb wel gekeken dat mn pols op het stuur kan rusten als ik goed met m'n rug tegen de leuning zit.
TiezZ_BE schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:45:
[...]

Je hoofd rusten? Mijn hoofd leunt/rust nergens tegen in een race. Die nekpijn na enkele minuten zou ik eerder zoeken bij de slechte zithouding. (Bijv. Afstand tot het stuur mag ook niet te groot zijn, zodat je stuurt met je armen ipv je schouders)
Ook zouden de 2 rails van de stoel er waarschijnlijk nog onderuit kunnen, en de stoel direct op de frame bars zetten. Dan kan de middelbar ook weer verder omlaag.

Afstelling vereist nog wel wat aandacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:02

Jer0entjeh88

display: grid;

LikeABawzs schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:56:
[...]

Ben inderdaad 1,95. Erg lange benen. Raakte met mn knieen de klemmen van het stuur, vandaar de middelste bar zo hoog gedaan. Vervolgens wel de pedalen verder naar achter geschoven. Dus benen iets meer gestrekt. Dus het stuur zou wel weer wat omlaag kunnen.
Heb wel gekeken dat mn pols op het stuur kan rusten als ik goed met m'n rug tegen de leuning zit.

[...]

Ook zouden de 2 rails van de stoel er waarschijnlijk nog onderuit kunnen, en de stoel direct op de frame bars zetten. Dan kan de middelbar ook weer verder omlaag.

Afstelling vereist nog wel wat aandacht :+
Ik herken dit wel. Ben zelf ook 1.95m. De stuurbalk staat bij mij ook helemaal omhoog. (Niet eroverheen zoals bij jou) maar ik denk dat het bij jou komt omdat je stoel vrij hoog zit. Ik heb een autostoel, die ik ook in hoogte kan verstellen en heb ik op de laagste stand staan.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
[quote]kroegtijger schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Je kan even kijken bij onder meer https://bjsimracing.com/i...roller=category&id_lang=7

[...]

Ik heb eens gekeken naar BJ. Lijken vrij goede pedalen voor de prijs.
V3's met brake kit en loadcell kom je ook tegen de 500 aan.

Maar bij het bestellen kan ik Nederland niet kiezen :?
Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb ze al wel een mail gestuurd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:04
LikeABawzs schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:33:
[quote]kroegtijger schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:40:
[...]

[...]

Ik heb eens gekeken naar BJ. Lijken vrij goede pedalen voor de prijs.
V3's met brake kit en loadcell kom je ook tegen de 500 aan.

Maar bij het bestellen kan ik Nederland niet kiezen :?
Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb ze al wel een mail gestuurd natuurlijk.
Ik heb ze en kon ze inderdaad ook niet bestellen. Maar er is een Nederlandse dealer waar je ze kunt halen. Prijs maakt geen verschil (als je de verzendkosten er bij telt).

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

De Nederlandse shop voor BJ simracing = https://www.simcontrols.eu

Ik had hetzelfde probleem toen ik een onderdeel wilde bestellen. Ik heb de BJ pedalen, ze doen wat ze moeten doen, voelen voor mij aanzienlijk volwassener dan de V3 pedalen van Fanatec. Kan ze helaas niet vergelijken met DC of Heusinkveld. Afwerking van de pedalen is wel wat aan de grove kant.

Moet ook zeggen dat ik na een ruim jaar in gebruik problemen kreeg dat het gas even een fractie bleef hangen (niet fysiek maar de sensor dan denk ik(?)) waardoor je natuurlijk direct de controle verliest in-game. Na een schoonmaakbeurt en een hercalibratie heb ik tijdens 3 uur racen gisteren geen problemen ondervonden. Maar beetje onderhoud is dus wel nodig soms :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jurrr90 op 14-02-2022 09:02 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• jeedie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-10 15:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PlLqoTkgt6gIW9SXkP89IOrkRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNqA9fZcoAYF2vjECYvsc12O.jpg?f=fotoalbum_large

Al jaren speel ik de diverse GT spellen op de PlayStation, al op de PS2 met een lokaal netwerkje en wat vrienden racen met Logitech driving force pro etc. PS4 overgeslagen, maar nu GT7 er aan komt weer overstag gegaan. Natuurlijk helemaal teleurgesteld dat een oud Logitech stuur het helemaal niet doet op een PS5. Maar dat is ook een kans. Op Black Friday gaan shoppen, dat werd de fanatec GT DD Pro.

Op mijn oude opklap racestoeltje zou dat niet goed gaan, dus bestelde ik ook een simxpro frame. Geluk dat ik mijn mijn garage nog een mooie Lotus Elise stoel had liggen die direct op het simrig frame geschroefd kon worden. Met originele slider!

Dan had ik ook nog ergens een Panasonic 42” HD plasma scherm hangen én kon een hoekje op zolder vrij maken.

Helemaal blij, GT Sport maar alvast op de PlayStation gezet en weer lekker rondjes aan het rijden. Never grow old!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 21:50
[...]

Nog tips?
Hier ook vloerkoeling op zolder in een vrij recent huis (2015), maar de zolder wordt toch écht heet hoor als het een paar dagen echt warm is buiten: 25+ graden kan het al gauw worden en dat is met een nokhoogte van ruim 3.5m. Dat is niet comfortabel om een paar uur intensief te gamen vind ik zelf. Een flinke ventilator is minimaal aan te bevelen, maar idealiter natuurlijk een airco. Tenzij je alleen gaat simmen in de winter natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-10 22:44
Goedemiddag!

Sprong in het diepe gemaakt en een eerste echte rig gekocht. Voor mijn gevoel echt een klap geld uitgegeven (ik hoor de "aaaah wat schattig's" al haha) maar heb nu een complete rig met stoel. Hopelijk komt ie voor het weekend binnen, dat zou lekker zijn.

Het is een SimXpro X80 geworden overigens. Hierna begint het gezeur met upgrades, add-ons en dat soort ellende haha. Voor nu lekker klooien met schermen op zwaaiarmen. Ik ben echt benieuwd hoeveel lekkerder het gaat rijden tegenoverstaande van de bureaustoel en stuur aan het bureau geklemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-10 18:01
jeedie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:03:
[Afbeelding]

Al jaren speel ik de diverse GT spellen op de PlayStation, al op de PS2 met een lokaal netwerkje en wat vrienden racen met Logitech driving force pro etc. PS4 overgeslagen, maar nu GT7 er aan komt weer overstag gegaan. Natuurlijk helemaal teleurgesteld dat een oud Logitech stuur het helemaal niet doet op een PS5. Maar dat is ook een kans. Op Black Friday gaan shoppen, dat werd de fanatec GT DD Pro.

Op mijn oude opklap racestoeltje zou dat niet goed gaan, dus bestelde ik ook een simxpro frame. Geluk dat ik mijn mijn garage nog een mooie Lotus Elise stoel had liggen die direct op het simrig frame geschroefd kon worden. Met originele slider!

Dan had ik ook nog ergens een Panasonic 42” HD plasma scherm hangen én kon een hoekje op zolder vrij maken.

Helemaal blij, GT Sport maar alvast op de PlayStation gezet en weer lekker rondjes aan het rijden. Never grow old!
Mooie rig. Ook leuk om modelauto's te zien. Hoeveel modelauto's heb je?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeedie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-10 15:54
Ik denk enkel die ik daar heb staan. Dee 1:18 modellen allemaal om een reden:

De F40 Bburago, die ik als jonge tiener heel graag wilde en kade kreeg. Mee gespeeld dus niet meer in goede staat, zelfs niet na diverse lijmpogingen :-)

Een Mazda MX-5, want daar heb ik 15 jaar met plezier in rondgereden en ga ik vast ooit nog een keer doen. Schaalmodel is dezelfde uitvoering / kleur als de MX-5 die ik had.

En de gele Lotus Elise, mijn droomauto die ik inmiddels al 16 jaar heb. Wederom exact de uitvoering die ik heb. Stoel van mijn simrig komt uit deze Lotus, vervangen voor stoelen die geschikt zijn voor vierpunts gordels voor op het circuit ;-)

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:43
Ook eindelijk m'n rig gebouwd. Is bijna af zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWwRgeC1YHMoITXh_6wEmwoWvMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdQ1CuxMorRvOU7BGTDC7R9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik zie het. Had Treq de cupholder niet meer op voorraad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:57
@Arthur-94, mooie rig en mooie clean ruimte. Welke monitor stand is dat? Lijkt alsof je dwars balken aan de staanders vast zitten.
Pagina: 1 ... 96 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.