Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 97 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur-94
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 12:09
Card Nox schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:26:
@Arthur-94, mooie rig en mooie clean ruimte. Welke monitor stand is dat? Lijkt alsof je dwars balken aan de staanders vast zitten.
Dit is de Treq monitor stand 100/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jeedie schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:46:
Ik denk enkel die ik daar heb staan. Dee 1:18 modellen allemaal om een reden:

De F40 Bburago, die ik als jonge tiener heel graag wilde en kade kreeg. Mee gespeeld dus niet meer in goede staat, zelfs niet na diverse lijmpogingen :-)

Een Mazda MX-5, want daar heb ik 15 jaar met plezier in rondgereden en ga ik vast ooit nog een keer doen. Schaalmodel is dezelfde uitvoering / kleur als de MX-5 die ik had.

En de gele Lotus Elise, mijn droomauto die ik inmiddels al 16 jaar heb. Wederom exact de uitvoering die ik heb. Stoel van mijn simrig komt uit deze Lotus, vervangen voor stoelen die geschikt zijn voor vierpunts gordels voor op het circuit ;-)
Mede Lotus rijder!

Dank voor het laten zien dat de Elise stoel zo makkelijk past. Ik heb er ook nog 2 staan ivm vervanging _/-\o_

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Frontysco schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:40:
Ik denk dat het weer eens tijd is voor een update :-)
Ondanks eerdere berichten, toch gegaan voor een playseat ivm de instapprijs.
Ik wil graag, maar rijd nog steeds veel te weinig om het voor mijzelf te verantwoorden.

[Afbeelding]

Rig: Playseat Evolution Alcantara
Wheel: T150
Pedals: T3PA
Output: Quest 2 (VD wireless)
Game: Iracing

[...]
Ik rijd alweer een tijdje i.c.m. een buttkicker gamer2. Een geweldige toevoeging aan je rig, echter dreunt deze wel flink. Enige tijd geëxperimenteerd met matjes e.d. Uiteindelijk bij rubberen HIFI doppen van ome ali uitgekomen.

Dit scheelde al erg veel, maar niet voldoende. Vandaag maar eens een podium gemaakt, staat op dezelfde doppen. Daarboven zwembad tegels (tijdelijk) om te kijken hoeveel het dempt. Net even geluisterd en het lijkt minder naar de woonkamer te dreunen. Vanavond de vrouw maar eens laten beoordelen.

Volgende stap wordt het podium bekleden met 2cm anti vibratiemat (duur!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8JSHfqL28LTQSfoY7yo7AHkX2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTXnPHm5emF1DGHwxk7VOF4L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ_FfUr62DvPv8STny_b7D_DrxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdDbwyJ4ElYfij2RdINCOPpT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeiFQ_LCckR1vFH0mGrv4DSplf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AT7Na8gUNK1OLqSpQnvSPJRh.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaand toch weer aangepast. Huidige set up lijkt nog het best te werken.

Van onder naar boven:
Hifi rubberen pootjes
2cm osb plaat
Yoga mat 0.5cm
Rubberen buiten tegel 2cm

Natuurlijk hoor je het beneden nog steeds, maar heel erg gedempt, je moet goed luisteren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73zZNjCsvRfN2VoTSuVkRWER1-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhLwLmn2pZr23a93lunEXnE5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAfVMgzcAOq9lcH45RQW3uPz6ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwQYL6ZtUFPWDTI2upINjscm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Frontysco op 02-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23
Ook al zitten kijken om een bass shaker toe te voegen aan mijn rig. Maar de slaapkamer is onder de zolder en ik race meestal nog eventjes als m'n vriendin vroeg gaat slapen.
Dus als je iets gevonden hebt wat goed werkt, laat het even weten dan :D

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:01
Broodro0ster schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:32:
Vriendin de deur uit, houd je ook nog geld over voor een 3D Motion rig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Card Nox schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Vriendin de deur uit, houd je ook nog geld over voor een 3D Motion rig ;)
het is wat drastisch, maar gegarandeerd dat je dan kan racen zoveel je wilt :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:13
kroegtijger schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Lijkt me dus een win - win situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
kroegtijger schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Ik kan nu een heleboel foute opmerkingen gaan maken maar laat ik mn mond maar houden O-)

Ik mag mn rig in de woonkamer laten staan O+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
powerboat schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Lijkt me dus een win - win situatie :)
dat is vriendin-afhankelijk zou ik zeggen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Himalaya schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Ik kan nu een heleboel foute opmerkingen gaan maken maar laat ik mn mond maar houden O-)

Ik mag mn rig in de woonkamer laten staan O+
Ik heb momenteel een gedoog-beleid erdoor gekregen in de woonkamer. Voor nu mag het nog, maar na verhuizing naar nieuwe woning wordt het de zolder voor mij

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
kroegtijger schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Ik heb momenteel een gedoog-beleid erdoor gekregen in de woonkamer. Voor nu mag het nog, maar na verhuizing naar nieuwe woning wordt het de zolder voor mij
Haha ik zit liever op zolder dan elke keer die blik van je vrouw geconfronteerd te worden terwijl je aan het racen bent in de woonkamer ;)

Ik zit er zelf aan te denken om die van mij de deur uit te doen en met het geld wat ik dan over hou een zitje in de formule 1 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 13:11
Thodekroo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Haha ik zit liever op zolder dan elke keer die blik van je vrouw geconfronteerd te worden terwijl je aan het racen bent in de woonkamer ;)

Ik zit er zelf aan te denken om die van mij de deur uit te doen en met het geld wat ik dan over hou een zitje in de formule 1 te kopen.
Als ik tussen mijn triple screen opstelling zit is er geen “blik” meer, dan zit ik in mijn eigen ruimte. :9

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
kroegtijger schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:24:
[...]

Bij mij staat ie ook in de huiskamer en daar gaat ie ook niet meer weg ;).

Mijn vrouw wil me ook nog af en toe zien, nou dit is de manier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-08 23:05
Weet iemand hoe je een monitor met vesa 100 moet aansluiten op de simlab gt1 single screen holder? Moet ik een versa mount adapter kopen of moet je de standoffs gebruiken? Ik zie dit nergens staan helaas. Zou enorm helpen als iemand iets weet!

Edit: volgensmij moet ik de standoffs gebruiken en daarin de schroeven draaien. Klopt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vdF5IveIC2nQSnFXU1ysKacJtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ldh80HYod3abIjfssRkiwmHW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YVBttHLSp9UHaRCwLIVJo8nEp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roXoOP8Kl7VG87M2jlihBa9b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Beschuitelia op 23-02-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Beschuitelia schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:18:
Weet iemand hoe je een monitor met vesa 100 moet aansluiten op de simlab gt1 single screen holder? Moet ik een versa mount adapter kopen of moet je de standoffs gebruiken? Ik zie dit nergens staan helaas. Zou enorm helpen als iemand iets weet!

Edit: volgensmij moet ik de standoffs gebruiken en daarin de schroeven draaien. Klopt dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Correct, sommige vesa mounts vallen er mooi in en bij sommige niet.
Dan zul je de afstandhouders moeten gebruiken en daar de boutjes gebruiken om het geheel aan de mount vast te zetten.
Althans zo heb ik het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Tophof schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:31:
[...]

Correct, sommige vesa mounts vallen er mooi in en bij sommige niet.
Dan zul je de afstandhouders moeten gebruiken en daar de boutjes gebruiken om het geheel aan de mount vast te zetten.
Althans zo heb ik het wel gedaan.
Oké, bedankt voor de bevestiging! De kleine boutjes lijken 1/2mm qua lengte te missen om volledig in de afstandhouders te gaan. Is het dan verstandiger om de grotere te gebruiken met wat sluitingen of iets? Of is dit niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Beschuitelia schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yes, heb ik ook zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tophof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 17:27
Beschuitelia schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Oké, bedankt voor de bevestiging! De kleine boutjes lijken 1/2mm qua lengte te missen om volledig in de afstandhouders te gaan. Is het dan verstandiger om de grotere te gebruiken met wat sluitingen of iets? Of is dit niet zo erg?
Als het boutje 1,5 X de diameter van het boutje er in zit is voldoende.
Dus bij een 4mm boutje moet die 6 mm er in.
Hij hoeft dus niet per se helemaal tot het einde Er in gedraaid te worden.
Die van mij zitten er nog minder diep in momenteel, moet nog nieuwe boutjes ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beschuitelia
Tophof schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:16:
[...]

Als het boutje 1,5 X de diameter van het boutje er in zit is voldoende.
Dus bij een 4mm boutje moet die 6 mm er in.
Hij hoeft dus niet per se helemaal tot het einde Er in gedraaid te worden.
Die van mij zitten er nog minder diep in momenteel, moet nog nieuwe boutjes ophalen.
Ah top, de kleine bout kan ik dan gwn gebruiken. Morgen dan maar eens mijn monitor ophangen. Zaterdag een stoel halen bij lynxmotorsport en dan kunnen eindelijk gaan racen. Ben benieuwd hoe het voelt vergeleken met mijn bureaustoel setup :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
Thodekroo schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Een van de redenen waarom ik uitsluitend in VR race :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
Goedemiddag mede SimRacers,

Bij deze wil ik een mooie upgrade van mijn SimRig met jullie delen.

Ik heb mijn stoel vervangen voor een echte (splinter nieuwe) BMW M240 sport stoel.

Fantastisch mooi Alcantara met blauw stiksel. Heerlijk zit comfort en volledig verstelbaar in hoogte, kantelbaar, naar voor en naar achter, rugleuning, lengte zitvlak. Het enige wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de elektrische bediening van de zij kussens kan afmonteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWgosPWwxg4R1DUf5YOr3qn8Zmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ca3NnUAPOcRrgk2DIVYuj5zq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEBCZVrjjgrawNbjZQ4CgAb8OKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynRJrFIiAV4h4pDopn08kJ6x.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wie ook geïnteresseerd is in deze stoel. Ze hebben er nog een aantal op voorraad:
https://www.rhenoywebshop...el-voor-sim-racing-simlab

Mijn setup:
- Treq One met shifter arm addon
- BMW M240 coupe stoel
- Thrustmaster TS-PC Racer met Open Wheel en Ferrari 599XX EVO
- Fanatec CSL Elite pedals met Load Cell
- SHH Shifter
- Sparco Hypergrip handschoenen
- HP Reverb G2
- Realteus ForceFeel (Fantastisch product, al kan ik niet aanbevelen deze te kopen. Lange levertijden en ontzettend slechte support. Een vriend van mij wacht al meer dan een jaar op een vervanging van een defect product.)
- En heel belangrijk een Cupholder

Volgende upgrade:
- Fanatec Podium Wheel Base DD1 of een CSL DD (8Nm)
- Fanatec ClubSport BMW GT2 V2 Wheel
- Fanatec Podium Advanced Paddle Module

[ Voor 5% gewijzigd door BarryS op 24-02-2022 13:17 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Helaas zijn de foto's wazig, maar ik beloof jullie een update zodra alles permanent is opgesteld.
Na een zeer grote verbouwing, waarbij de zolder inclusief vliering is geisoleerd, water aan/afvoer verlegd, vloertje ge-egaliseerd, vloertje aangebracht, muren gestuced, kozijnen getimmerd, enzovoorts enzoveert. Hebben we nu eindelijk , na 2 maanden het stadium gepasseerd waarbij mijn sim setup geinstalleerd is.

Het spul wat al twee maanden in een doos lag te slapen voor installatie.
- SIMLAB GT EVO
- LCD Seat
- Fanatec DD Pro + Boost kit
- Fanatec V3 pedals
- Fanatec Formula V2.5 steering wheel
- Single screen 55 inch samsung (Vanwege meerdere doeleinden op zolder)
- Rig op 4 wielen, allen geremd voor extra stabiliteit

Helaas (of gelukkig) wordt het heel veel oefenen.
Mijn rondetijden zijn circa 3a4 seconden lager dan in het echt.
F1 2021 reed ik op AI diff. 95 met controller, helaas nu 70 op wheel
Gran Turismo, haalde ik overal goud met controller, helaas nu zilver.

Wss, nog even checken of de rem een dode band heeft 5% want zag wel constant een heel klein ini mini rood vlakje bij remstand indicatie tijdens het spelen van F1 2021
Daarnaast is het ook heel erg wennen hoe verschillend het rijd met een stuur en pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfcc6JXK553Ptg6XqCZglT4VGqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dg3KzR2e88S5pyeIHes0TTv7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjrOkzfTm7PPYTcYS_FlQlN_WO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ehq3EJo6lSiQs6TsA1AwD0ww.jpg?f=fotoalbum_large

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
nickname89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:
Helaas zijn de foto's wazig, maar ik beloof jullie een update zodra alles permanent is opgesteld.
Na een zeer grote verbouwing, waarbij de zolder inclusief vliering is geisoleerd, water aan/afvoer verlegd, vloertje ge-egaliseerd, vloertje aangebracht, muren gestuced, kozijnen getimmerd, enzovoorts enzoveert. Hebben we nu eindelijk , na 2 maanden het stadium gepasseerd waarbij mijn sim setup geinstalleerd is.

- SIMLAB GT EVO
- LCD Seat
- Fanatec V3 pedals

Wss, nog even checken of de rem een dode band heeft 5% want zag wel constant een heel klein ini mini rood vlakje bij remstand indicatie tijdens het spelen van F1 2021
Daarnaast is het ook heel erg wennen hoe verschillend het rijd met een stuur en pedalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een deadzone instellen in Fanalab, ik heb dat laatst ook aan de hand gehad en had het niet gelijk door. En ik me maar afvragen waarom ik zo ontzettend langzaam was... 8)7

Mooie setup verder! Ga je vast veel plezier aan hebben. Nu nog fatsoenlijke sims kopen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

nickname89 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:

- SIMLAB GT EVO
- LCD Seat
- Fanatec V3 pedals

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie setup. Kijk op het forum van Fanatec voor de recommended settings per game die je op je stuur kan instellen. Van daar uit finetunen naar je eigen settings. Waarschijnlijk zullen je tijden dan snel beter worden. Wennen moet je sowieso, vooral de loadcell rem heeft in het begin behoorlijk gewenning nodig. Heb je de Brake Performance Kit bij de V3 pedalen gekocht? Zo nee, dan kan ik die aanraden, ook al hoef je niet meteen voor de zwaarste setting te gaan. Ik heb de medium inserts en de rem is dan zoveel beter als standaard. Verder heb ik over het algemeen de stuuruitslag ingame beperkt en dan handmatig ingesteld op het stuur. (SEN setting zo uit mijn hoofd) Dat komt de snelheid van sturen ten goede, maar te lage waarden kosten wel precisie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
thunder8 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:27:
[...]

Mooie setup. Kijk op het forum van Fanatec voor de recommended settings per game die je op je stuur kan instellen. Van daar uit finetunen naar je eigen settings. Waarschijnlijk zullen je tijden dan snel beter worden. Wennen moet je sowieso, vooral de loadcell rem heeft in het begin behoorlijk gewenning nodig. Heb je de Brake Performance Kit bij de V3 pedalen gekocht? Zo nee, dan kan ik die aanraden, ook al hoef je niet meteen voor de zwaarste setting te gaan. Ik heb de medium inserts en de rem is dan zoveel beter als standaard. Verder heb ik over het algemeen de stuuruitslag ingame beperkt en dan handmatig ingesteld op het stuur. (SEN setting zo uit mijn hoofd) Dat komt de snelheid van sturen ten goede, maar te lage waarden kosten wel precisie.
Top, ik heb gelukkig de Brake Performance Kit er bij gedaan. Ik ga eens kijken welke kleurtje ik ga combineren en er in ga zetten.

Wat ik overigens opmerk is dat het stuurwiel in middenstand (geen stuuruitslag) wel een soort van dode hoek heeft je voelt het stuur echt een knik geven bij een stuuruitslag. Die knik zit er niet als je eenmaal aan het sturen ben dus in een stuuruitslag bewegen. Is dat herkenbaar bij jullie ?

Edit: Ik ga eerst even kijken of de recommended settings van het fanatec forum helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door nickname89 op 26-02-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

nickname89 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:11:
[...]

...

Wat ik overigens opmerk is dat het stuurwiel in middenstand (geen stuuruitslag) wel een soort van dode hoek heeft je voelt het stuur echt een knik geven bij een stuuruitslag. Die knik zit er niet als je eenmaal aan het sturen ben dus in een stuuruitslag bewegen. Is dat herkenbaar bij jullie ?
...
Nog geen GT DD Pro hier, maar als het goed is komt die zeer binnenkort beschikbaar als base only. Dan bestel ik hem hier meteen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Nog geen GT DD Pro hier, maar als het goed is komt die zeer binnenkort beschikbaar als base only. Dan bestel ik hem hier meteen. :)
Heb je daar een bron van? Of is dat een aanname dat dat snel na de release van GT& gebeurt? Dat denk ik namelijk ook, maar zou fijn zijn als ik dat kan staven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

voog schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Heb je daar een bron van? Of is dat een aanname dat dat snel na de release van GT& gebeurt? Dat denk ik namelijk ook, maar zou fijn zijn als ik dat kan staven ;)
Mijn bron is een insider bij Fanatec. Had wat problemen op hun forum die hij kon oplossen en heb daarna de vraag rechtstreeks aan hem gesteld. Hij stelde op het forum, nadat mijn oude posts eindelijk waren doorgezet, dat het nog steeds de bedoeling is dat de Base only voor of bij de release van GT7 beschikbaar zou komen en dat daar nog geen wijzigingen zijn.
In een privébericht via Facebook gaf hij aan dat er zeer binnenkort nieuws zou komen en dat het extreem strak qua timing zou gaan worden en dat het mogelijk niet op dag 1 van GT7 geleverd zou kunnen worden. Nu refereerde hij daar wel naar de USA leveringen ipv EU. Hoewel hij dus geen specifieke releasedatum gaf, valt hier wel uit te halen dat de Base only dus ergens deze week of uiterlijk volgende week in ieder geval bestelbaar zou moeten worden. En als deze dan ook nog eens snel geleverd kan worden, zou dat erg mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
thunder8 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Mijn bron is een insider bij Fanatec.
Ik reken het goed! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
  • Laatst online: 01:04
Ik kan dit ook bevestigen.
Heb de support afdeling een bericht gestuurd en dit was de reactie:

“The Gran Turismo DD Pro as a standalone wheel base is coming soon but is still subject to Sony Interactive Entertainment's final product approval.”

Ik ben trouwens nieuw in dit gedeelte van het forum.
Loop al een tijdje te genieten van alle mooie setups die voorbij komen.

Ik ga binnenkort een P1-X bestellen bij Simlab en ga starten met Simracen op de console (vroeger altijd al gedaan met de DFGT/G27 stuurtjes icm o.a. Gran Turismo.

De Fanatec DD Pro komt pas zodra de set los te verkrijgen is (mits dat aanbod wel interessant is).

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nu weer mooie rigs posten?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
U vraagt, wij draaien 8)

Halverwege vorig jaar heb ik mijn zelfbouw rig voorzien van een VRS Direct Force Pro. Opzich ging dit prima, maar het begon toch te kriebelen om een wat dikkere rig neer te zetten. Daarom heb ik mijn zelfbouw rig eind vorig jaar vervangen door een Simlab P1X incl. triple monitor stand (de oude rig is in ontbonden staat nog te te onderscheiden links op foto 3 :+ )

Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzruoz44Paq_60gRarnDweb-euQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sRPhqxbQzzTPgSMHEAjZvKV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE4zx0O3ohn9XgUh7QHDliK-AXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCvIF3rgQUPMj8ueEVoBx1QG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQzVKN1isoFn_qTV9PuGYBnYJbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxjbpIJyelz1M4FNSE5lgS5m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiD73TtyrxIu82bAsNCB1lplshQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnx9AZvrhIb9frgBTIkLclsj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuRKI4qB0wXRgV0SzAUO4t-1Mrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwSWpb2VbTnQjzS0J8b4J4Mh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Sinds gisteren een Playseat Challenge + Logitech G923. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-4D3egFCch_j12B-FXdWA9iWsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCzaab8jfXcmmGUa1E6HwM8L.jpg?f=fotoalbum_large

Let's go! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Broodro0ster schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:32:
Ook al zitten kijken om een bass shaker toe te voegen aan mijn rig. Maar de slaapkamer is onder de zolder en ik race meestal nog eventjes als m'n vriendin vroeg gaat slapen.
Zie m’n laatste post 😜

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Davvel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEAsKl3D2uUyrVjCod6Vjtd-XtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMdlVqiHjY4FrNSWeCRaA3M7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7iSSziia663Xg-r5LW5CBnV_aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4e4vwnS7V8gOvNxSpO9Bv5u.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn huidige setup.
Sparco stoel op een frame met wieltjes welke ik kan los koppelen om op te bergen. (Eis vrouw)
En mijn zoon zijn stoeltje kan er dan voor dat hij ook kan racen. (5 jaar)
Csl DD op een wheelstand pro op een verrijdbare vloerplaat.
Clubsport V3 pedalen.
Thrustmaster shifter en zelfgemaakte handrem.
Valve index VR headset met een 3080ti in de kast. 90-120 fps acc en ams2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTsG5i0xEXTMltu0WwR5DXlVanM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a81LMyTVuIjKXagjszFB7qc8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Davvel op 02-03-2022 10:53 ]

AMD Ryzen 7 3700X // RTX3080Ti // 1440P 144hz Asus MG279Q // Wheelstand Pro // Fanatec CSL DD // Clubsport V3// DIY handbrake // Valve Index//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
dnbo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:13:
[...]

U vraagt, wij draaien 8)

Halverwege vorig jaar heb ik mijn zelfbouw rig voorzien van een VRS Direct Force Pro. Opzich ging dit prima, maar het begon toch te kriebelen om een wat dikkere rig neer te zetten. Daarom heb ik mijn zelfbouw rig eind vorig jaar vervangen door een Simlab P1X incl. triple monitor stand (de oude rig is in ontbonden staat nog te te onderscheiden links op foto 3 :+ )
Misschien een rare vraag, maar hoe groot is zoiets nou in lengte x breedte? Ik ben aan het kijken of ik zelf ruimte zou hebben voor een dergelijke setup, maar vind het op foto's moeilijk in te schatten hoe groot zoiets is.

Mooie setup trouwens :)

[ Voor 1% gewijzigd door Beempje op 02-03-2022 14:57 . Reden: Complimentje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Beempje schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Misschien een rare vraag, maar hoe groot is zoiets nou in lengte x breedte? Ik ben aan het kijken of ik zelf ruimte zou hebben voor een dergelijke setup, maar vind het op foto's moeilijk in te schatten hoe groot zoiets is.
Ik zit met mijn Treq One rig met een LCD seat erop aan 160cm x 82cm met een 34" ultrawide. 3 schermen nemen uiteraard iets meer plek in beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

[...]

Info afkomstig van site van TREQ:

https://www.treq-sim.com/...ple-monitor-stand-75-100/

A triple monitor stand that has no connection to your rig, so your screens are completely free of any vibration your wheel might generate. This is the ‘smaller’ version, which means we recommend screens up to 27 inch for this stand. Got any bigger? Check out the Triple Monitor Stand 100-200.

This one includes easy to adjust VESA mounts, with 75×75 and 100×100 patterns. You can move your screens as close as you want, at any angle you want (between 35° and 75°). The VESA-plates are designed in such a way that aligning your 3 screens is very easy, without the need for additional tools.

The height of the stand reaches 124 cm, and the width is highly dependent on screen angle and type of monitor. But to give you an indication: a regular 27″ triple screen setup reaches 130 to 140 cm wide.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnbo
[...]

Zeker geen rare vraag :)
De lengte is 160 cm met de stoel helemaal naar achteren geschoven, 150 in race positie. Breedte is ~ 125 cm (mede afhankelijk van de hoek van je schermen, bij mij 60°).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Thanks guys :) Ik ga eens meten aan deze kant, al zal een beginopstelling ongetwijfeld wat compacter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:05
Yonix schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:27:
Sinds gisteren een Playseat Challenge + Logitech G923. 8)

[Afbeelding]

Let's go! (y)
En nu werkend te zien:

[YouTube: Logitech G923 - Forza Horizon 5 in 4K! (i9-10900K + RTX 3080 Ti)]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
BarryS schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:09:
Goedemiddag mede SimRacers,

Bij deze wil ik een mooie upgrade van mijn SimRig met jullie delen.

Ik heb mijn stoel vervangen voor een echte (splinter nieuwe) BMW M240 sport stoel.

Fantastisch mooi Alcantara met blauw stiksel. Heerlijk zit comfort en volledig verstelbaar in hoogte, kantelbaar, naar voor en naar achter, rugleuning, lengte zitvlak. Het enige wat ik nog moet uitzoeken is hoe ik de elektrische bediening van de zij kussens kan afmonteren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor wie ook geïnteresseerd is in deze stoel. Ze hebben er nog een aantal op voorraad:
https://www.rhenoywebshop...el-voor-sim-racing-simlab

Mijn setup:
- Treq One met shifter arm addon
- BMW M240 coupe stoel
- Thrustmaster TS-PC Racer met Open Wheel en Ferrari 599XX EVO
- Fanatec CSL Elite pedals met Load Cell
- SHH Shifter
- Sparco Hypergrip handschoenen
- HP Reverb G2
- Realteus ForceFeel (Fantastisch product, al kan ik niet aanbevelen deze te kopen. Lange levertijden en ontzettend slechte support. Een vriend van mij wacht al meer dan een jaar op een vervanging van een defect product.)
- En heel belangrijk een Cupholder

Volgende upgrade:
- Fanatec Podium Wheel Base DD1 of een CSL DD (8Nm)
- Fanatec ClubSport BMW GT2 V2 Wheel
Ha wat cool! Ik heb die stoel in de auto zitten, ik vind 'm heel fijn maar ik zie dat je alsnog een kussen eroverheen hebt? Ben ook wel benieuwd of de stoelverwarming er nog in zit, wie weet krijg je dat ook nog aan de praat :9 Het knopje van de stoelverwarming zit dan niet aan de stoel zelf, maar misschien de bekabeling nog wel?

Ik zal mijn rig ook eens delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BLEsflgGGt5X_V4Nk83woG4IKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLms02is9A6yiy9U69AwB0Oa.jpg?f=fotoalbum_large

De kleine vindt het ook heel interessant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBSRN65FrwvB4r7YaNAAVToPHVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8s3eiUYJ6UvVrfvDrqsFkqGY.jpg?f=fotoalbum_large

Nadeel is alleen dat het best wel een gedoetje is om alles steeds om te gooien. Ook de load cell is alles behalve prettig voor 'm. Het liefst zou ik nog wel een Playseat erbij willen met een instap stuur+pedalen met console zodat ie lekker ze gang kan gaan. Nu zeg ik vaak 'nee' omdat het zo'n gedoe is terwijl ik het eigenlijk graag wil aanmoedigen. Dus mocht er nog iemand voor een zacht prijsje toevallig iets weg willen doen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
Streskip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 01:39:
[...]

Ha wat cool! Ik heb die stoel in de auto zitten, ik vind 'm heel fijn maar ik zie dat je alsnog een kussen eroverheen hebt? Ben ook wel benieuwd of de stoelverwarming er nog in zit, wie weet krijg je dat ook nog aan de praat :9 Het knopje van de stoelverwarming zit dan niet aan de stoel zelf, maar misschien de bekabeling nog wel?
Ik weet niet of de stoelverwarming er ook in zit... maar met SimRacen heb ik het al heel snel heel warm haha. Ik ben nog opzoek naar een technisch schema voor de bedrading van deze stoel als ik die heb gevonden/verkregen zal ik hem ook hier delen.

Ik heb er geen kussen nog extra in zitten. Het is een matje met 8 vibratie motoren (twee boven rug, twee onderrug.. en nog 4 in het zitvlak) die aangestuurd wordt door SimHub en feedback geeft van wat de auto doet. Blokkeren de wielen, ga je over de kerbs... etc..

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
In plaats van een pas gebouwde strakke racerig bij deze mijn racerig in verval :+ Een soort before opname zeg maar ;)

Van de week mijn eerste DD wheel mogen ontvangen en gezien het custom dashboard om de T300 heen gebouwd was een mooie kans om alles weer eens up te daten. Schermpjes en cauges die niet meer werken en kabel management onder andere. De LED kleur kan ik ook niet meer veranderen vanwege de app die uit de store is verdwenen 8)7 Genoeg redenen om weer eens te gaan bouwen en gelukkig vind ik dat net zo leuk als simracen.

Deze rig heb ik ongeveer 4-5 jaar geleden gebouwd en was vooral gericht op VR racen en als 2e optie op het 34 inch scherm met headtracking. Soms gewoon geen zin in VR of simpelweg te warm ook al werkt de windsim supergoed.

Door wat mindere ervaringen die ik heb met Fanatec (voor ik de T300 kocht uit frustratie) en de in mijn ogen bedenkelijke QR deze keer voor een Simagic Alpha mini base gegaan met een GT4 stuur. (10NM opgegeven en 13NM gemeten) en ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit een sterkere variant DD wheel wil. Misschien dat ik over een paar weken anders praat, maar ik hou hoe dan ook niet van hele sterke FFB.

Verder hardware :

* Fanatec Elite pedalen (volgende wat vervangen gaat worden)
* HP Reverb G2
* Ailologs sequential shifter
* DIY handbrake
* DIY wind simulator

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpwasbELj7zljR9si40-a7ncqhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16EPfABodHaPK53PSFkQxPMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9lIMbJ2lUKHd8GvQL33iGhVBLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nU9BUN5TQEwaE55KMTTefZz1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvljcTlDhU6F8H65E0U4ApqnkyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nok7WXBQhd2EwFhiKrQEiRzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wp5ciXIdmdL7K4RtG5NJF21RBmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZee3Ftit1g8NCshOQriKyLz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w88uaiH5tpCwfO2zWJEDvJp38ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbK0WCdZOSz4R3MMEL45gM9N.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog even bedenken of ik het scherm voor de base wil en nieuwe pedalen zoeken en dan kan het designen weer beginnen 8)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
Streskip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 01:39:
[...]
De kleine vindt het ook heel interessant:
[Afbeelding]

Nadeel is alleen dat het best wel een gedoetje is om alles steeds om te gooien. Ook de load cell is alles behalve prettig voor 'm. Het liefst zou ik nog wel een Playseat erbij willen met een instap stuur+pedalen met console zodat ie lekker ze gang kan gaan. Nu zeg ik vaak 'nee' omdat het zo'n gedoe is terwijl ik het eigenlijk graag wil aanmoedigen. Dus mocht er nog iemand voor een zacht prijsje toevallig iets weg willen doen... :D
Nadat ik hier had vermeld dat het wel een gedoetje was om het steeds om te gooien ben ik wat gaan zoeken op Marktplaats. Via MP heb ik het volgende aangeschaft: Playseat inclusief G29 stuur & pedalen, 40 inch tv en een tafeltje. Ik had toevallig mijn Playstation 3 bewaard dus dat kwam goed uit. Voor een paar euro ook nog even Gran Turismo 6 opgehaald. Ben erg blij met zoveel voor zo weinig, ik heb volgens mij wel een goeie deal gemaakt. Het heeft me in totaal €275 gekost :D Komende tijd even aankijken hoe het gaat, vooral de vraag of hij het leuk blijft vinden en dan kunnen we eens kijken voor een betere monitor, de PS3 vervangen voor iets beters etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_J2KpG2wR66d2A2rjpRGqCKPsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zISM1jBqSdJCr4d5cFS7wovz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Van de week verrast voor mijn verjaardag door een vriend van me met een mooie upgrade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbDV5yIrkCWjy6x62rSIjYUSVow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7LwAysIUFocdvArq7ybM2rU.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook bezig om deze transducers te gaan monteren. Heb er nu 2,maar wil eigenlijk gelijk door naar 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkedPs48mJevISVlgIrv5s9XgkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91oq6tQs5fbj2zNnNjvgAcsB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vrouw heeft nog voor wat aankleding gezorgd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGK4Gck4Z3Qw3AxOSguna2JoGMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YjbSpj9MvFrPGCLHzI0fZiX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 09-03-2022 22:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mystikal schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:29:
Van de week verrast voor mijn verjaardag door een vriend van me met een mooie upgrade.
Wheelbase? Wheel? Button Box? Headset? Bose Boxjes? Logitech pedalen?

;) (Persoonlijk gok ik op de button box?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Darkangle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:00:
[...]

Wheelbase? Wheel? Button Box? Headset? Bose Boxjes? Logitech pedalen?

;) (Persoonlijk gok ik op de button box?)
Koekje voor jou!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Yesssss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

[Afbeelding]
Ik zie vaker mensen die button boxes deels achter hun stuur hebben geplaatst. Is dat niet ontzettend onhandig tijdens het rijden?
Mijn box zit ongeveer op dezelfde diepte maar wel duidelijk naast het stuur, zodat ik tijdens het rijden niet achter mijn stuur hoef te reiken wat met een draaiend stuur niet handig is en bovendien blokkeert het stuur je zicht op de box?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Raimond613 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Ik zie vaker mensen die button boxes deels achter hun stuur hebben geplaatst. Is dat niet ontzettend onhandig tijdens het rijden?
Mijn box zit ongeveer op dezelfde diepte maar wel duidelijk naast het stuur, zodat ik tijdens het rijden niet achter mijn stuur hoef te reiken wat met een draaiend stuur niet handig is en bovendien blokkeert het stuur je zicht op de box?
Goede opmerkingen. Allereerst ik rij VR dus zie de box niet. Daarnaast zijn de, linkerknoppen voor ignition en start/stop. De rest is al echt naast het stuur. Ik wil het juist dichtbij hebben aangezien ik het niet kan zien.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Daarnaast ook bezig om deze transducers te gaan monteren. Heb er nu 2,maar wil eigenlijk gelijk door naar 4.

[Afbeelding]
Goh die komen bekend voor! Heb toevallig van de week dezelfde op MP kunnen scoren. Vraagje; heb jij al uitgevogeld hoe je ze gaat monteren. En waarom denk je meteen beter voor 4 te kunnen gaan? Als ik het goed heb begrepen is het bijna onmogelijk onderscheid te maken tussen bv links voor en rechtsvoor. Maar hoor graag jouw beredenering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Pyr0_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Goh die komen bekend voor! Heb toevallig van de week dezelfde op MP kunnen scoren. Vraagje; heb jij al uitgevogeld hoe je ze gaat monteren. En waarom denk je meteen beter voor 4 te kunnen gaan? Als ik het goed heb begrepen is het bijna onmogelijk onderscheid te maken tussen bv links voor en rechtsvoor. Maar hoor graag jouw beredenering!
Deze gewoon via Amazon. Ja ik laat beugels maken op mijn werk om van 3 schroefgaten naar 2 schroefgaten te gaan. Vervolgens met boutje vastzetten.

Geen onderscheid tussen links en rechtsvoor had ik nog niet gehoord. Andere mensen met dezelfde ervaring?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Mystikal schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Deze gewoon via Amazon. Ja ik laat beugels maken op mijn werk om van 3 schroefgaten naar 2 schroefgaten te gaan. Vervolgens met boutje vastzetten.

Geen onderscheid tussen links en rechtsvoor had ik nog niet gehoord. Andere mensen met dezelfde ervaring?
No problem. Links en rechts over de kerbs is duidelijk waarneembaar.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dev0o schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:37:
[...]

No problem. Links en rechts over de kerbs is duidelijk waarneembaar.
En dus ook links voor tov van rechts voor?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 09:58
Mijn setup:

Treq Formula rig
Fanatec CSL DD 5nm
Fanatec CSL Elite Pedals
Fanatec McLaren stuur
3x LG Ultragear 27GL63T

Ben nog niet helemaal tevreden over de uitlijning van de schermen. Moet nog rechter en zonder spleet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBrPH6YupOPs_RLwhJAyt4g_PCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PC42tMwGyxsrhZYWeLUBJJmW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX5YH86BjxCVFtaPfm3tfrLWWVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2WEbgsY6IXVuLO6BmYRcCd7.webp?f=fotoalbum_large

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Hugo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:17:
Mijn setup:

Treq Formula rig
Fanatec CSL DD 5nm
Fanatec CSL Elite Pedals
Fanatec McLaren stuur
3x LG Ultragear 27GL63T

Ben nog niet helemaal tevreden over de uitlijning van de schermen. Moet nog rechter en zonder spleet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
http://sim-lab.eu/shop/pr...adapter-kit-3-pieces-1143

Dit kan je enorm helpen bij het uitlijnen van je schermen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Deze krengen zijn een verademing voor het afstellen van de spulleboel, blij dat ik het niet zonder heb hoeven proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 09:58
En besteld. Thx voor de tip. 👍😊

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Gave setups te zien hier. Ook maar de mijne even showen. :)

PS5
Playseat Challenge
Thrustmaster T150 stuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mdY3r-dwGJ8gDrWIoK7AEXPJHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w4H8etA0wttJUuvWFo4Jm1tp.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door migeye op 11-03-2022 10:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BarryS
Hoi weer een update van mijn SimRig. De upgrade naar de DD1 kwam sneller dan verwacht. Haha, het jeukte te veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mALV5oD3MQX3POEp-cE3vamXYJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15GVxUn5aArohln0rL0bSI4M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjjPhD3CS5GGx02CfMYUXFS5RKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28TtNnLgV3gibcvmtv1BYgt7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYJwNQahrc00mqk56L68v7Qq3Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWRfUG6x6ZGLIPHgUFcblBUv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu geupgrade naar de:

- Fanatec Podium Wheel Base DD1
- Fanatec ClubSport F1 ESports V2 (de 2022 versie)
- Custom Emergency Stop + Power button

De power brick en de Estop moet ik nog wel wat netter mounten, staat op het ToDo lijstje.

Mijn rig is de Treq One en heb ook van Treq de side mounts.

Echter deze heb ik dus niet geplaatst. Ik wil even jullie inzicht vragen. Volgens mij zal met het plaatsen van de side mount de base echt veel te laag komen te hangen.

Zie de foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7K_QlhGVEOBMRs8b2j6Y21IvU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9amUUBuRiENDin8WvXhsUsYw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

BarryS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:44:

De power brick en de Estop moet ik nog wel wat netter mounten, staat op het ToDo lijstje.

Echter deze heb ik dus niet geplaatst. Ik wil even jullie inzicht vragen. Volgens mij zal met het plaatsen van de side mount de base echt veel te laag komen te hangen.

Zie de foto hieronder:

[Afbeelding]
Als ik op de site van TREQ kijk dan zou je de schuine profielen aan de achterkant moeten plaatsen i.p.v. de voorkant waardoor je dwarsbalk hoger kan monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBfMRB_F_qdA-t7NylSb8dw5fwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cs6N3bxyl14XLqmVuYWdoRKW.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een geweldige setups allemaal, om jaloers van te worden!
Ik heb helaas niet zoveel ruimte om zoiets te bouwen, ik heb zo'n Ikea hoekbureau waar ik ooit nog wel een stuurtje bij wil halen om Formule 1 te spelen. De eerste foto is oud want kon geen nieuwere foto vinden, inmiddels staat er veel betere bureaustoel en een ander scherm zoals op de andere foto's te zien is. Zal als ik eraan denk dit weekend wel even een nieuwere foto maken :)

Misschien dit of volgend jaar toch maar eens gaan kijken naar een leuk stuurtje want het blijft kriebelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnXkW9VHh_J4Lb2wTwwLVvIz2ZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6btDlDuYhsuUY30njd6FNVM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlONSqFu427GDz_emHjzUGlOPEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUdKX5VeWYcNPAK2i7ctpkef.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5RJ8F1GRxySHwu_fWLKxxVXFsQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miDD77cbz8JEGoJfKmmDnzEW.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Doubleoz schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Als ik op de site van TREQ kijk dan zou je de schuine profielen aan de achterkant moeten plaatsen i.p.v. de voorkant waardoor je dwarsbalk hoger kan monteren.

[Afbeelding]
Hoi dat klopt. Die heb ik daar ook zitten. Heb er twee extra aan de bovenkant gedaan voor extra stevigheid. De hoogte vind ik nu erg goed. Waar ik tegenaan loop is dat als ik de side mounts zou gebruiken de base tussen de opstaande armen komt, waar ik hem nu er ruim bovenuit heb steken. Ik ben dus bang dat als ik de side mounts zou gebruiken van de DD1 dat mijn stuur te laag komt. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die side mounts gebruiken op de DD1 of DD2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHWktAOiobfV9x0SfZjNS7iPrZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5WX5ynFj7lrZQNnq4l2qkOs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

BarryS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Hoi dat klopt. Die heb ik daar ook zitten. Heb er twee extra aan de bovenkant gedaan voor extra stevigheid. De hoogte vind ik nu erg goed. Waar ik tegenaan loop is dat als ik de side mounts zou gebruiken de base tussen de opstaande armen komt, waar ik hem nu er ruim bovenuit heb steken. Ik ben dus bang dat als ik de side mounts zou gebruiken van de DD1 dat mijn stuur te laag komt. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die side mounts gebruiken op de DD1 of DD2.

[Afbeelding]
Oei, ik zat ook te kijken naar de sidemounts maar als het stuur lager komt dan met de "normale" mount dan is dit voor mij (en mijn 1.96m) ook een no-go. Heb de stuurkolom nu op de allerhoogste stand en dit is perfect.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

[...]

[Afbeelding]
Excuses, je zou dan je wheeldeck vervangen en die side mounts monteer je aan de zijbalken op de rig. Maar goede vraag, ik ben benieuwd of andere daar een oplossing voor hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Doubleoz schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Excuses, je zou dan je wheeldeck vervangen en die side mounts monteer je aan de zijbalken op de rig. Maar goede vraag, ik ben benieuwd of andere daar een oplossing voor hebben.
De base zou dan idd voor het grootste gedeelte tussen de zij armen komen. Ipv er practisch geheel bovenuit steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hS2ys92mniElt4Hmj-q8rDx76Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSdPZVGqg3Bo1JcJ1ppAMRUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISRUOHQbUcbAmmmI0RQY1NdMt2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRDkGMM4WgfbE1SgVVoO1Eyz.jpg?f=fotoalbum_large

De mount zelf gaat maar een paar CM omhoog.

Maar als ik grof meet zou hij zo'n 7 CM lager komen.

[ Voor 3% gewijzigd door BarryS op 11-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Zoals beloofd hier mijn setup in de logeerkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMP4m2w6V-ii7c89VUiM6FWT1us=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0XxArOZmYMQMX2S9FZLuXMC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhx8ELbbhLyrMq0GpKUfupW_lu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yq2jMXiLpA68ey75kiewkEGv.jpg?f=fotoalbum_tile

De Thrustmaster Tmx is een mooi budget stuurtje maar de Thrustmaster Tx is daarin tegen weer een duurdere keus maar dan kan je wel een ander stuurtje erop zetten in de toekomst voor F1.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
Wat heb je gebruikt om je kabels/tie wrap vast te maken aan het alu frame?
Ziet er netjes uit!!
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Mijn rig is eindelijk compleet 8)

Iiyama GB3466WQSU
Treq One
Treq Unified Monitor Mount
Fanatec CSL DD + boostkit
Fanatec Mclaren GT3 wheel
Fanatec Clubsport V3 pedals
Fanatec Brake Performance Kit
LCD Pro Evo Chair
Cup Holder :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GUuO2hTtWyV5rVzCdYXmdCPAjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhgRaRqAOfHsNqiFltokv55q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
nickname89 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:03:
Wat heb je gebruikt om je kabels/tie wrap vast te maken aan het alu frame?
Ziet er netjes uit!!

[...]
Mijn rig is van Treq. Op hun site kan je bij accessoires voor 12 euro een kabel management set bestellen. Krijg je 10 tnuts met boutjes en die dingen voor de tieraps bij. Kan je de kabels erg mooi mee wegwerken. Ga er zelf ook nog wat meer bij bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
ColeJ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:31:
Mijn rig is eindelijk compleet 8)

Iiyama GB3466WQSU
Treq One
Treq Unified Monitor Mount
Fanatec CSL DD + boostkit
Fanatec Mclaren GT3 wheel
Fanatec Clubsport V3 pedals
Fanatec Brake Performance Kit
LCD Pro Evo Chair
Cup Holder :P

[Afbeelding]
Erg netjes! Die monitor mount staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Nu je kabel management nog netjes maken. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Fanatec staat ook op mijn verlanglijstje,,,,ff doorsparen maar de T150 werkt nog goed voor me voorlopig.
Denk ook dat een fanatec setup te zwaar zal zijn voor die playseat challenge, het is nu al niet zo stabiel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hier weer een upgrade doorgevoerd!
Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StrVJE2nAesuziwe5yVfa7_9-jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LNVMk5TF8QUHVG6M0v7joKL.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z79klsQnJkEzY6TGWuceiFNXOok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umlvNyc3ji78rnWYf1JFMgwf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57X1o3ZQLH8-WRbkgFo2AXsed5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoM6yuEeRiICIavLXRZ1BYEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfFSKiE3VtuHs8U-apmfi3TDGPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEoe7mGDlyoFgRHmf6q799Sw.jpg?f=fotoalbum_large

De wheelmount vervangen voor een DD-wheelmount, zodat ik minder snel met mijn knie tegen de balk zit en deze makkelijker te verstellen is.
Daardoor moest er wel een andere monitor mount komen, dus een triple screen stand gekocht... Mocht ik in de toekomst toch naar triples willen, dan is daar alvast wat voor.
Ook kan hierdoor het scherm een stuk dichterbij, merk dat ik dat een stuk relaxter vind rijden!
Verder ook nog speakers gemonteerd. Als ik niet online rijd, vind ik het niet chill om constant met een koptelefoon op te zitten. Geluid uit de monitor was drama, dus een extra nobsound en 2 speakers (die ik nog had liggen) gemonteerd.

Nog een voordeel van een losse stand is dat nu het scherm niet als een malle schud als er wat heftige FFB is.

Alleen nog even kijken of ik het display nog een plekje kan/wil geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
GeleFles schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:31:

Nog een voordeel van een losse stand is dat nu het scherm niet als een malle schud als er wat heftige FFB is.

Netjes!

Nu rijdt ik ook met mijn monitor aan mijn rig gemonteerd maar ik heb echt werkelijk waar nog nooit een heftig schuddend scherm aan mijn rig gehad tijdens het rijden... en ik rijd met een DD2 op 60% FFB (en zo heel af en toe de SC2 sport).

Zal dus misschien ook de manier zijn van monteren die het verschil maakt? Nu heb ik bij mijn huidige rig wel 120/40 profielen voor de staanders maar bij de oude rig die 80/40 profielen had voor de staanders eigenlijk ook nooit problemen gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-RnJ0egMagU0AhA1bbBD5SK4AA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3T2xwHMCGjcs58apIrIO8oWd.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort weer eens een keer fatsoenlijke foto's maken in ieder geval... heb nog wat "veranderingen" aan de rig in de planning staan komende weken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

R2D2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Netjes!

Nu rijdt ik ook met mijn monitor aan mijn rig gemonteerd maar ik heb echt werkelijk waar nog nooit een heftig schuddend scherm aan mijn rig gehad tijdens het rijden... en ik rijd met een DD2 op 60% FFB (en zo heel af en toe de SC2 sport).

Zal dus misschien ook de manier zijn van monteren die het verschil maakt? Nu heb ik bij mijn huidige rig wel 120/40 profielen voor de staanders maar bij de oude rig die 80/40 profielen had voor de staanders eigenlijk ook nooit problemen gehad.
Dat zal inderdaad wel het verschil zijn, mijn monitor mount zat met een enkele 80/40 aan dezelfde balk als waar de wheelmount op zat. En dan ook nog een extra scherm erboven, zorgt voor een hoop gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Van:
[Afbeelding]

Naar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De wheelmount vervangen voor een DD-wheelmount, zodat ik minder snel met mijn knie tegen de balk zit en deze makkelijker te verstellen is.
Daardoor moest er wel een andere monitor mount komen, dus een triple screen stand gekocht... Mocht ik in de toekomst toch naar triples willen, dan is daar alvast wat voor.
Ook kan hierdoor het scherm een stuk dichterbij, merk dat ik dat een stuk relaxter vind rijden!
Verder ook nog speakers gemonteerd. Als ik niet online rijd, vind ik het niet chill om constant met een koptelefoon op te zitten. Geluid uit de monitor was drama, dus een extra nobsound en 2 speakers (die ik nog had liggen) gemonteerd.

Jemig...
Wat een setup! ( stiekem jaloers haha )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
GeleFles schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Dat zal inderdaad wel het verschil zijn, mijn monitor mount zat met een enkele 80/40 aan dezelfde balk als waar de wheelmount op zat. En dan ook nog een extra scherm erboven, zorgt voor een hoop gewicht.
Ja ik had het ooit zo toen ik nog een CSW V2.5 had maar toen die vervangen werd door de DD2 bleek dat dat geen optie meer was omdat de DD2 een stukje dieper is dan een CSW :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWvkKmliGOQ4Cb__mnKf-FAivRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pqx4vDTd5JFH0zWmSSEN7yI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZihGRkFnm_C5KptQ7k38kepunw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ztIdH3eshVfMaIGaloAIICnm.jpg?f=user_large

Als ik die oude foto's zo weer zie... is toch hard gegaan in 1,5 jaar tijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Met 2 nobsounds zou ik zweren dat je 4x transducers zou hebben :p

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Mystikal schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Met 2 nobsounds zou ik zweren dat je 4x transducers zou hebben :p
Had gekund inderdaad :P Maar die dingen zijn ook prima te gebruiken als gewone versterker/geluidskaart natuurlijk.

Ik had nog een oude 5.1 set liggen, met een grote yamaha versterker.. wilde eerst die versterker neerzetten, maar met een nobsound en slechts 2 speakertjes werkt natuurlijk ook!

Voor de shakers ben ik zelfs van 2 naar 1 gegaan, ik had shakers onder m'n pedalplate en aan de achterkant van de rig gemonteerd, maar ik voelde geen verschil tussen voor en achter.
De voorste moest ik weer opnieuw uitzoeken hoe ik die moest bevestigen toen ik van 3 naar 2 pedalen ging, dus ik heb die maar achterwege gelaten.
Met alleen een shaker achterop, trilt het nog hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Mystikal schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:08:
[...]

En dus ook links voor tov van rechts voor?
Sorry, was even uit de lucht vanwege de Wispo.. Ja inderdaad, je kunt in Simhub instellen welke speaker je per effect aanstuurt. In mijn geval heb ik linksvoor en rechtsvoor onder mijn stoel gemonteerd en laat ik de kerbs effecten links- en rechts doorgeven. Achter op de stoel heb ik één speaker die zowel links als rechts doorgeeft. En onder mijn pedalen zit een speaker die ABS effecten doorgeeft. Niet iedere game/sim is even gedetailleerd qua effecten, maar in ACC en AC werkt het prima.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
R2D2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Als ik die oude foto's zo weer zie... is toch hard gegaan in 1,5 jaar tijd :+
Zo'n cup holder is inderdaad wel een significante upgrade :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dev0o schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Sorry, was even uit de lucht vanwege de Wispo.. Ja inderdaad, je kunt in Simhub instellen welke speaker je per effect aanstuurt. In mijn geval heb ik linksvoor en rechtsvoor onder mijn stoel gemonteerd en laat ik de kerbs effecten links- en rechts doorgeven. Achter op de stoel heb ik één speaker die zowel links als rechts doorgeeft. En onder mijn pedalen zit een speaker die ABS effecten doorgeeft. Niet iedere game/sim is even gedetailleerd qua effecten, maar in ACC en AC werkt het prima.
Ah klinkt goed. Vandaag ook nog 2 transducers en een extra nobsound besteld zodat ik naar 4 stuks ga ipv 2.

Ook 4 brackets laten maken om ze op het frame te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYyO_0D0tkxXUsN-Zq7alk5gmVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHsHrvKLRqB6FA3lHlQBNiMG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-hTKQQU5S2OQdIzZSwsRzSkmlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgHuCNMTWYp0pwXh1mwrg7CP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-WX9TQEVRX5BLvO_3Zrcu9kyiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lbbO7JCS4SojqySgm2nIhKl.jpg?f=fotoalbum_large

Hangen nog te drogen. Zal ze morgen wel mee kunnen nemen.

Pedalen set vandaag ook binnen gekomen. Dus genoeg te knutselen deze week!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
BarryS schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:44:
Hoi weer een update van mijn SimRig. De upgrade naar de DD1 kwam sneller dan verwacht. Haha, het jeukte te veel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nu geupgrade naar de:

- Fanatec Podium Wheel Base DD1
- Fanatec ClubSport F1 ESports V2 (de 2022 versie)
- Custom Emergency Stop + Power button

Zie de foto hieronder:

[Afbeelding]
Maar hier lijkt de lijn tussen het stuur en de zit positie wel in de richting je gezicht te gaan? Of je moet een enorme lengte/ bovenlijf hebben?
:o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryS
Sinny schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Maar hier lijkt de lijn tussen het stuur en de zit positie wel in de richting je gezicht te gaan? Of je moet een enorme lengte/ bovenlijf hebben?
:o
Haha....nou ik ben maar 1,76m. Met het Formula rim voelde het heel goed aan. Nu heb ik sinds gister de Podium Porsche 911 GT3 R Suede. Over kunnen nemen van een mede SimRacer. En dat stuur is een stuk groter, merkte gister wel dat hij te hoog was. Haha.

Hij zou idd wat minder stijl moeten lopen.

Ik ga denk toch maar de SideArms proberen. Als het niet bevalt, kan ik ze altijd nog verkopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wen2v46r8ADr2U1fgycTAOX1mHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZJFnQvAmCFbbhz1FLM1ml6D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
BarryS schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:32:
[...]

Haha....nou ik ben maar 1,76m. Met het Formula rim voelde het heel goed aan. Nu heb ik sinds gister de Podium Porsche 911 GT3 R Suede. Over kunnen nemen van een mede SimRacer. En dat stuur is een stuk groter, merkte gister wel dat hij te hoog was. Haha.

Hij zou idd wat minder stijl moeten lopen.

Ik ga denk toch maar de SideArms proberen. Als het niet bevalt, kan ik ze altijd nog verkopen.

[Afbeelding]
Ja het geheel, de dwarsligger, komt wat hoger te liggen dan dat je nu hebt, maar vervolgens geen wheeldeck. Ik denk dat het in jouw geval weinig verschil gaat maken omdat je dwarsbalk echt nog een stukje hoger komt dan je nu hebt. Centimeter of 6 gok ik zo, zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aPEoFCZPNvI-_AfueT69u3qza8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwFPtyq1IUqzvrMun6cwqqIt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PKGpaMrcTVu3JW0qohfVNcZEA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxcBToTEqfRsVXY8TjocYnIF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:37
migeye schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:16:
Fanatec staat ook op mijn verlanglijstje,,,,ff doorsparen maar de T150 werkt nog goed voor me voorlopig.
Denk ook dat een fanatec setup te zwaar zal zijn voor die playseat challenge, het is nu al niet zo stabiel.
Dan mag je binnenkort nog ff doorsparen, Fanatec heeft een prijsverhoging aangekondigd :-(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PantoHuit
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
henkdejong schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Dan mag je binnenkort nog ff doorsparen, Fanatec heeft een prijsverhoging aangekondigd :-(..
Het was voor mij het laatste zetje. Ik heb vorige week een GT DD Pro en ook maar meteen een Treq one besteld. And now we play the waiting game....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
henkdejong schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:20:
[...]

Starting March 17th 2022, several products across our CSL, ClubSport, and Podium lines will increase in price. However, it’s not a blanket increase across all products, and I’m happy to say that we’ve been able to keep many products the same, including retaining the basic pricing for the core component in our ecosystem: the Wheel Bases.
Bovenstaand komt van de Fanatec website... de wheelbases zullen dus zoals ik het in ieder geval begrijp (nagenoeg) gelijk geprijsd blijven. Wat ik er van een contact bij Fanatec van begreep zijn het vooral de stuurtjes die iets in prijs zullen stijgen.

Ach dan schrijf ik nog minder af op mijn Formula V2 als ie ooit nog een keer op Marktplaats gaat, die ligt inmiddels "werkeloos" in de kast sinds de Podium Porsche op de DD2 zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
Sinny schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Ja het geheel, de dwarsligger, komt wat hoger te liggen dan dat je nu hebt, maar vervolgens geen wheeldeck. Ik denk dat het in jouw geval weinig verschil gaat maken omdat je dwarsbalk echt nog een stukje hoger komt dan je nu hebt. Centimeter of 6 gok ik zo, zie foto.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie dat jij de arm voor de monitor hebt gemount op de arm van de DD. Merk jij dat je monitor door elkaar schut tijdens het rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinny
BarryS schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Ik zie dat jij de arm voor de monitor hebt gemount op de arm van de DD. Merk jij dat je monitor door elkaar schut tijdens het rijden?
Ik heb er een triple 27" aan hangen, ja het beweegt iets, niet noemenswaardig. Ik twijfel alleen of ik toch niet voor een losstaande oplossing ga. Dat geeft mij meer vrijheid in de plaatsing, ik vind dat de schermen nog wat meer naar mij toe mogen.

Ik zal zo even een foto maken van alles ;)

@BarryS

edit: let niet op de kabels, moet alles nog even netjes maken, en de schermen nog wat naar beneden zetten. De 8040 die nog tussen de 2x 4040 zit heeft echt voor een aanzienlijke verbetering gezorgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltJ95niyTS3aXhUQNW2wMbXkHO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0c9x5zgiECVyWY8rwR4t0R5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03nJLDkvkzfxpsJ_gGd3ODscz9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN35kirScbeGIrMN7QWrw5lP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door Sinny op 15-03-2022 15:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Eerste 2 zitten vast. Niet zoals ik in eerste instantie wilde, maar wel prima vast verder.Daardoor wel behoorlijk wat tijd mee bezig geweest. Voordeel is nu ook dat ze op het uiterste zitten van mijn rig aan de voorkant wat mij een voordeel lijkt om het verschil voor en achter zo groot mogelijk te maken. Later deze week verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAhAImOsmF0rAfRGmrhz0at4y4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WltlkI9gzqRAbltLAPPc0Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZx_NwZq62VgPBLVBKBpBOe_Yfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwgURnK2TyoZQb0v7liMIaQF.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 14:59
Tijd om mijn rig eens te posten. Een jaar of twee geleden tijdens Black Friday een CSL Elite PS4 e-sports op de kop kunnen tikken (jawel, na uren refreshen en een vaak crashende website lukte me dit :P ). Toen speelde ik nog met mijn maten Project Cars 2 en ACC op de PS4.
Mijn vrienden gingen voor de G-29 en een playseat. Niks mis mee maar ik had een donkerbruin vermoeden dat het hier niet bij zou blijven en om niet te blijven upgraden naar de toekomst toe koos ik voor de GT1 Evo van Sim Lab.
Ondertussen speel ik ACC niet meer op PS4 maar op een PC die ik vorig jaar gebouwd heb. En vandaag is mijn nieuwe speeltje binnen gekomen:
Een custom Bentley Contintental GT3 stuur. Het alcantara stuur is het echte M-Sport stuur dat in de Bentley gebruikt wordt. Bas Van Melis van Mode11sr heeft dit stuur voor me gebouwd. Echt superblij mee!
Nu nog uitzoeken hoe ik de FFB het best kan aanpassen aan het nieuwe stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw0p0Flq4xqyexil9zE3uj5sb_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCGiTnxK11gszbaZ0pKNEDsS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMVn8G6amuzjRkGcEP0Wv6xVNRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlIHF5C1LaoiLtU9nGazB7Ov.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
It is hard to look and don’t touch 🥲
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yE79nXl71aGdOVvQhbr-efUSD8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkryNmcZvU2hCG9azPDQ3glN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 15:11
Hier ook weer wat upgrades gedaan.
Van G27 naar:
  • SC2 Pro
  • Ascher F28
  • DC A.D2 Pedals
  • SZ elastomeer hard
  • NRG Prisma
  • Wieltjes onder de rig
  • Profiel vulling
  • RGB Strip onder de rig
  • Nobsound + bass shaker
Voor:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q5wuZalWIHgleSDURErveNj5t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDKNaGVO3pvdC5oxOt8FGMPU.jpg?f=fotoalbum_large

Na: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-hdI0KHWjc33MGX5_h-wT4ShUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zP0V6EiVyO4pxf1kS4A5GTGV.jpg?f=fotoalbum_large

En er is nog een shaker onderweg voor aan de voorkant. Het begint ergens op te lijken O+
Het stuur en pedalen hebben zeker wel invloed gehad op de kwaliteit van rijden. Geeft veel meer vertrouwen.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:39
Kleine update:

De windsim is nu een PWM setup in plaats van een voltage modulatie setup.

Onder andere hiervoor is er een 24V 40A voeding gemonteerd onder de stoel met behulp van twee zelfontworpen en geprinte beugels :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIuHA4d6I3i9Y66emT5Up1Us5ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmv7eKghIxPpgLXlkOSjXpCA.jpg?f=fotoalbum_large

Deze voorziet de twee 24V 5A fans van voeding, het PWM signaal komt van een Arduino.

2x 50 watt Dayton audio bass shakers gaan gemonteerd worden op een trakracer 8020 Bass shake mount onder de stoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLil_cgsxcAIZUG08z-R9T6CTZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ox8OUa8mrGb4y5AfYeRVmoFo.png?f=fotoalbum_large

De welbekende NobSound gaat dit alles aansturen welke ook uit de eerder genoemde voeding gevoed gaat worden. Voor de NobSound heb ik ook een houder ontworpen en geprint. De passing is exact, dus deze gaat echt niet rammelen... Voldoet iig aan de verwachting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nXASu-n1pedvtXC8oE88OCvSq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWssRgQ9Fbg3MFEbJc5khWYR.jpg?f=fotoalbum_large

Van het weekend de boel bedraden en installeren.

De kabels kunnen mooi in de sleuven van de profielen afgedekt met de blauwe strips. Daar waar ze uit de sleuven komen netjes een kapje voor gemaakt. Lekker stevig, gaat het ook niet stuk als je er een keer tegenaan trapt per ongeluk:
Zoals het was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qywt4Ckm-drqdnn5rDMwINsV_kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyNykUwP6oyKp7wh3ztnDI5S.jpg?f=fotoalbum_large
Zoals het is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkssd08zMUFDaTT42NApxu7EdaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBM5JvGGn09sv5QLPPQkJvZz.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al probeer ik de setup lekker clean te houden, en dat lukt best aardig zo!

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Ziet er goed uit, erg gaaf gedaan!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wat verdere aankleding gedaan van de kamer.

Gemaakt uit 1 stuk berkenhout en afgewerkt met een zwarte coating!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scb2zo-l5tlKFIM9ZCOa40PMEk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHgUbUVHfi2XqmGLldvMzlqp.jpg?f=user_large

edit:
Heb er zelfs nog 1 over

Daarnaast op mijn werk 2 houders laten printen voor de nobsounds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPNJHG4m-G6Z0lRpgw41Ue8UIAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5BzatfdEgCMACCqUjbeyJwqh.jpg?f=user_large

Resultaat is prima! Past perfect, deze kunnen onder mijn voetpedaal gemonteerd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvXub1exiN-C4r2p6S7uOiwP9hY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SuNuh0o2fD9BykgQKJVrQogM.jpg?f=user_large

Wacht alleen op een re-shipment van een bass shaker, 1 vd 4 was kapot. Vorige week is er door Amazon een nieuwe gestuurd, maar die zending is kwijtgeraakt. Zojuist nog maar een keer laten verzenden...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

4 bass shakers, 3 trafo's, stekkerblok, 2 nobsounds, usb hub. Allemaal zo goed mogelijk weg gewerkt....

Nu komende dagen eens sleutelen aan de bass shakers om ze afgesteld te krijgen. Ik ga sowieso voor het lessismore principe.

Al met al tot nu toe tevreden mee!

Shout out to Amazon. Gisterenmiddag besteld, gisterenavond bezorgd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9Y8OGS2Q9QcDDq7XBkTS3WHxMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOkYg60h5h2DkHTAU255ymgZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl4K1l0yohUPLciez-nLfKflH4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxHhVISDAKZ8oYY24cxvVHfg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgTFEg4ewOAgWvo1fXKAT3tNQjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKzmEtjWnQniAiPxjoFEh3LW.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
.

[ Voor 95% gewijzigd door Darkangle op 25-03-2022 13:09 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.