Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 87 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik ben in verwarring over de instelling van Buttkicker BKA 130 C versterker. Er zitten filter schakelaars op:

1. Filter cutoff switch – engages the filter circuit which reduces all frequencies below 25 hz

Betekent dit dat de frequenties, als deze switch ingeschakeld is, onder 25 hz juist wel of juist niet door de amplifier naar de shaker worden gestuurd?

2. High cutoff frequency control . Determines the frequency above which frequencies are rolled off.

3. High cutoff filter switch – engages the circuit that rolls off the higher frequencies .

Met de high cutoff filter: indien aan, gaan de hogere frequenties dan juist wel of juist niet naar de shaker ?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-10 07:30
flopdoc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Ik moet ik alle bouten en moeren van de Playseat nog eens nalopen, scheelt wellicht ook in hoorbaar getril, en beter doorgeven van voelbare trilling. De Buttkicker zelf trilt niet hoorbaar (als ik m los vast houd).
Op vol volume moet je de Buttkicker in je hand goed voelen trillen.
Ik zou toch even naar Simhub kijken want dat is gratis en heeft presets voor een hoop games waaronder ook iRacing. Op die manier kan je de werking van de Buttkicker goed testen.

https://pagnianimports.co...ub-guide-buttkicker-setup

YouTube: Buttkicker Gamer 2 - Unboxing - Installation - Software Setup and R...

[ Voor 14% gewijzigd door Leader98 op 29-01-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Leader98 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Op vol volume moet je de Buttkicker in je hand goed voelen trillen.
Ik zou toch even naar Simhub kijken want dat is gratis en heeft presets voor een hoop games waaronder ook iRacing. Op die manier kan je de werking van de Buttkicker goed testen.

https://pagnianimports.co...ub-guide-buttkicker-setup

YouTube: Buttkicker Gamer 2 - Unboxing - Installation - Software Setup and R...
Ik ga zeker simhub uitproberen, dank!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16
flopdoc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:33:
Ik ben in verwarring over de instelling van Buttkicker BKA 130 C versterker. Er zitten filter schakelaars op:

1. Filter cutoff switch – engages the filter circuit which reduces all frequencies below 25 hz

Betekent dit dat de frequenties, als deze switch ingeschakeld is, onder 25 hz juist wel of juist niet door de amplifier naar de shaker worden gestuurd?

2. High cutoff frequency control . Determines the frequency above which frequencies are rolled off.

3. High cutoff filter switch – engages the circuit that rolls off the higher frequencies .

Met de high cutoff filter: indien aan, gaan de hogere frequenties dan juist wel of juist niet naar de shaker ?
Wat is er verwarrend aan?? Voor alle 3 geldt dat het cutoffs zijn. Dus in geval 1, alles onder de 25Hz wordt verminderd, 2 & 3 doen dat met de hoge tonen, maar daar heb je iets meer controle over om de frequentie zelf bij in te stellen (2) en aan/uit schakelen van de functie (3).

Lijkt me niet heel verwarrend allemaal toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Hoe zal ik het uitleggen.
Als er staat: reduceert alle frequenties onder 25 hz- voor welk apparaat wordt het dan gereduceerd: alles onder 25 hz gaat dan naar de shaker, of juist naar de gewone speakers?

High cutoff: stel ik zet m op 100 hz, dan gaat alles onder de 100 naar de shaker en boven de 100 naar de gewone speakers?

Waarom zou ik uberhaupt niet alles beneden de zeg 120 hz naar de shaker laten gaan, zonder dat een filter ingesteld moet worden? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16
flopdoc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:25:
Hoe zal ik het uitleggen.
Als er staat: reduceert alle frequenties onder 25 hz- voor welk apparaat wordt het dan gereduceerd: alles onder 25 hz gaat dan naar de shaker, of juist naar de gewone speakers?

High cutoff: stel ik zet m op 100 hz, dan gaat alles onder de 100 naar de shaker en boven de 100 naar de gewone speakers?

Waarom zou ik uberhaupt niet alles beneden de zeg 120 hz naar de shaker laten gaan, zonder dat een filter ingesteld moet worden? 8)7 :?
Hoe bedoel je "gewone speakers"? Je moet die shakers wel op een eigen apart audio-kanaal zetten (dus vaak is dat ook een aparte geluidskaart erbij prikken). Het is geen splitfilter, maar een cutoff-filter.
En waarom je dat wil instellen kan om verschillende redenen zijn. Ten eerste is het een soort van controle over je "force feedback" via audiokanalen. Ten tweede kan het zijn dat je de buren / medebewoners van het pand een stuk blijer maakt als je de boel een klein beetje knap afstelt.

Ik snap dus nog steeds niet helemaal je probleem... Probeer je soms alles over 1 audio output eruit te lazeren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
kroegtijger schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Hoe bedoel je "gewone speakers"? Je moet die shakers wel op een eigen apart audio-kanaal zetten (dus vaak is dat ook een aparte geluidskaart erbij prikken). Het is geen splitfilter, maar een cutoff-filter.
En waarom je dat wil instellen kan om verschillende redenen zijn. Ten eerste is het een soort van controle over je "force feedback" via audiokanalen. Ten tweede kan het zijn dat je de buren / medebewoners van het pand een stuk blijer maakt als je de boel een klein beetje knap afstelt.

Ik snap dus nog steeds niet helemaal je probleem... Probeer je soms alles over 1 audio output eruit te lazeren?
Ik heb een tweede geluidskaart geinstalleerd maar met Iracing krijg ik het tot nu toe niet voor elkaar om met LFE uberhaupt een reactie uit de shaker te krijgen (daar hebben meer mensen last van:
https://members.iracing.c...sts/list/675/3700357.page)

Ik heb nu dus de Buttkicker amplifier aangesloten op de subwoofer uitgang van de onboard -Realtek- geluidskaart, met een Y kabel, de andere kant van de Y gaat naar mijn gewone subwoofer (Logitech). En de andere kanalen zittin op de andere aansluitingen de onboard realtek.

Mijn probleem is meer: als ik het verkeerd instel voel ik misschien niets, en denk ik dat het bv aan de verkeerde bekabeling ligt of een instelling of quirk van iracing, terwijl het dan in werkelijkheid de filterinstelling is.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 29-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 23:58
Discussie over Buttkickers past beter hier: Simracing Q&A topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
Pff .. was weer een leuke zoektocht ... de Trakracer TR8 geannuleerd.

Wilde eigenlijk de simlab GT1-evo kopen i.c.m. de SF1 stoel en monitor stand/mount. Door de goede verkoper en mijn lieve vrouw heb ik uiteindelijk de simlab P1-X gekocht :+.

Stoel is al binnen en hopelijk komt morgen de rest :p

Ben maar een beetje buiten budget gegaan 8)7 nu maar weer gaan sparen voor stuurtje en pedalen.

[ Voor 14% gewijzigd door powerboat op 30-01-2021 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Wat was voor jou de reden om de P1-X ipv GT1 te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
SlaadjeBla schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:45:
Wat was voor jou de reden om de P1-X ipv GT1 te kopen?
Ten eerste de WAF factor :+ mijn vrouw vond die stoerder (aangezien die in de woonkamer komt te staan).

Ten tweede de mogelijkheid om hem verder uit te breiden en dat ik niet over een half jaar toch een ander frame wil.

Ten snelle levering, op de GT1 zit een langere levertijd 8)7 (Dit was niet doorslaggevend).

O ja en de auto was weer voor een jaartje door de keuring en had dus geld over :). Geef het liever uit aan een simrig dan aan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Wat een topvrouw! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik zie hele mooie rigs hier voorbij komen, maar eigenlijk nooit F1 style setups. Heeft dit een specifieke reden? Jullie rijden in de GT style stoel gewoon Formule auto's dan neem ik aan? Ik kan me voorstellen dat dit voldoende race beleving geeft, en GT style wellicht het meest praktische is? Ik ben benieuwd naar jullie mening hierin.

Ik ben voornemens ooit mijn Playseat Challange te vervangen door een wat stevigere rig.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 22:52
In mijn rig is het te veel werk om om te bouwen voor als ik een keer F1 rij.

Daarnaast denk ik dat er vooral niet open wheel gereden wordt door sim racers. en daardoor de meeste er voor kiezen om de rig in GT stand op te bouwen.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:09
lethal pi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:58:
Ik zie hele mooie rigs hier voorbij komen, maar eigenlijk nooit F1 style setups. Heeft dit een specifieke reden? Jullie rijden in de GT style stoel gewoon Formule auto's dan neem ik aan? Ik kan me voorstellen dat dit voldoende race beleving geeft, en GT style wellicht het meest praktische is? Ik ben benieuwd naar jullie mening hierin.

Ik ben voornemens ooit mijn Playseat Challange te vervangen door een wat stevigere rig.
Heb jaren geleden wel eens een Playseat F1 gehad, maar vond dat niet bepaald comfortabel zitten. Ook het in- en uitstappen is niet altijd even eenvoudig (zeker als je wat zwaarder bent :)).

Rij daarom al jaren met een 40/20 frame met een heerlijke stoel. Stuk relaxter.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Momenteel ben ik aan de f1 maar weet niet of dit in de toeklmst blijft.

Vandaar dat ik sf1 van simlab heb besteld. Mocht het niet lekker werken dan kan ik hem mooi naar gt stand omzetten.

Kwa instappen lijkt met het idd niet altijd even handig.

We gaa heg meemaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-10 12:49

Ik rij praktisch geen F1.
Zelf denk ik dat je beter F1 kunst spelen in GT-stand, dan GT kunt spelen in F1-stand. Ook is het in- en uitstappen niet ideaal.
Dit zijn voor mij overwegingen om een GT/Rally stoel in mijn rig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:09
powerboat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:29:
Momenteel ben ik aan de f1 maar weet niet of dit in de toeklmst blijft.

Vandaar dat ik sf1 van simlab heb besteld. Mocht het niet lekker werken dan kan ik hem mooi naar gt stand omzetten.

Kwa instappen lijkt met het idd niet altijd even handig.

We gaa heg meemaken
Je rig verhogen helpt wel enorm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc

Ik rij vrijwel geen F1, en met deze setup kan ik ook makkelijk Flightsimulator doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27

Ik speel alleen F1. Heb een zelfbouw rig. Zie mijn post: https://gathering.tweaker...message/65855862#65855862
Geen Playseat look-a-like, wel mij pedalen iets hoger geplaatst als mijn stoel (met verstelbare rugleuning). Met mijn 1.90m hoef ik niet uit mijn rig te kruipen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pimvm
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08 18:27
Hallo allen,

Ik kijk altijd graag mee naar de rigs van anderen. Het werd eens tijd dat ik mijn bouwwerk ook deel. Ik heb het erg Nederlands aangepakt en euro's bespaard waar het kon. 8)

Mijn rig bestaat uit 30x30 en 30x60mm alu profielen van Motedis. Deze profielen waren in mijn gedachten sterkt genoeg. Wat ook het geval is, maar de verbindingen hebben wat meer rotatie/speling. Dit kan gelukkig opgelost worden door een extra connector te gebruiken waar nodig.

Wat de schermen betreft, ik had al een 29" ultrawide. Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat 23" monitoren dezelfde pixel hoogte hebben. Dus natuurlijk twee goedkope refurbished monitoren gekocht van 23".

Dan de data display unit, die heb ik met een maat ontworpen en gerealiseerd. De electronica komt uit China en het plexiglas komt via een andere vriend met een cnc freesmachine.

De stoel is een bijrijders stoel uit een Toyota Aygo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho89kumagX5wHwoiAoky4IEKzOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6TRvUKpvIZ1aCU0bdimME41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFviMNOuXBeacRkxmp8u1TUEyZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k20gZus0hsxa2j1is0wI1Vza.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LG7Zit4XnsN9_ztneW2ub-oAQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWWXfuJHMOALbce5nsAIgq8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5CWQrLOnOsXsd0EyGk-pFx74Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb4aMs60J5gDkTBPP3vgvvMH.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een oudere foto waar het glas nog niet in de data display unit zit, maar waar wel de stoel te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0jWZ2FqERshy7rgktfAuHGu2XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5y6WYCxzNeUKUsy57IdOjGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Pimvm schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:43:
Hallo allen,

Wat de schermen betreft, ik had al een 29" ultrawide. Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat 23" monitoren dezelfde pixel hoogte hebben. Dus natuurlijk twee goedkope refurbished monitoren gekocht van 23".
Werkt dat een beetje met die verschillende beeldscherm formaten? Ik vermoed dat de middelste een 2560 pixels breed is en de zijkanten 1920?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimvm
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-08 18:27
Luckeh schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Werkt dat een beetje met die verschillende beeldscherm formaten? Ik vermoed dat de middelste een 2560 pixels breed is en de zijkanten 1920?
Correct, 1920 2560 1920, in eerste instantie niet. De sims gaan ervanuit dat je netjes drie monitoren hebt die dezelfde pixel breedte hebben. Ik run nu een horizontale resolutie van 3x2560=7680, hierdoor vallen de bezels wel goed.
Compromie is dat er links en rechts niet alles op je scherm past en dat er iets qua menu niet zichtbaar is. In AC is dat bijvoorbeeld die app drawer. In ACC heb ik geen problemen. Maar moest wel in de hud.json file de hud spacing zelf op 2560 zetten.
De ACC resolutie heb ik gefixt met behulp van deze video: https://youtu.be/-irPlVdDdJo en in AC kon het gemakkelijk via content manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Xenophoben schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Je rig verhogen helpt wel enorm
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb vandaag (bedoel gisteren) de P1-X binnen gekregen en die is al een stukje hoger dan de GT1-EVO die ik eerst op het oog had.

Weet alleen niet of mijn vrouw het nog zo leuk vind :*). Ding is net zo groot als een 2-zits bank :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:05
Zojuist een GT1 Evo besteld, is niet op voorraad dus ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Direct ook wat extra's erbij gedaan en wil zelf nog een monitor mount maken (vind de standaard oplossingen niet ideaal of veel te duur) waar voor ik het spul bij alux ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:09
powerboat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:07:
[...]

Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb vandaag (bedoel gisteren) de P1-X binnen gekregen en die is al een stukje hoger dan de GT1-EVO die ik eerst op het oog had.

Weet alleen niet of mijn vrouw het nog zo leuk vind :*). Ding is net zo groot als een 2-zits bank :+.
Een bekende van mij heeft zijn rig op een podiumpje gezet , dan kan je gewoon een been er overheen en gaan zitten. Nou is een podiumpje overdreven maar er is vast wel iets te verzinnen voor het hoger maken van je rig :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-10 21:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxdXWwyJKI-pViRwIOMjt5tGFVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mW74RfaEsDKDajlyIsbMZjPx.jpg?f=fotoalbum_large

De puntjes moeten nog op de i gezet worden qua afstelling en afwerking, maar erg happy met de setup

Sim lab evo gt1
Lcd pro drift
Fanatec elite base + pedal (loadcell onderweg)
49 widescreen van mijn gaming bureau 90 graden gedraaid.

Nu lekker rondjes maken 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:03
refused81 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:44:
[Afbeelding]

De puntjes moeten nog op de i gezet worden qua afstelling en afwerking, maar erg happy met de setup

Sim lab evo gt1
Lcd pro drift

Misschien is het optisch bedrog, maar zit je niet gigantisch ver van je scherm af?

Ik heb mijn scherm op 42cm hangen en vind de FOV nog te laag 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
JPM85 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Misschien is het optisch bedrog, maar zit je niet gigantisch ver van je scherm af?

Ik heb mijn scherm op 42cm hangen en vind de FOV nog te laag 🤣
Ik zit er ongeveer 1.40 vanaf, valt mij nog mee. Het is wel 120 meter breed scherm als ik er te dicht opzit dan zie ik slecht wat er links en rechts gebeurd...
nog beetje mee spelen... kan hem altijd dichterbij halen....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34
[Afbeelding]

Sim lab evo gt1
Lcd pro drift

Wat race je voor games? Ik heb ook een Elite en kwam gisteren een interessant filmpje tegen met settings voor ACC.

Met name:
dynamic damping staat op 100 > naar 0
road effects staat op 0 > naar 20
frequency staat op 333 > naar 111

Motivatie van de betreffende youtuber, meer gevoel wanneer de auto uitbreekt en meer controle hierover dus minder slippen en uitbreken. Ik heb het gisteren geprobeerd en had meteen mijn snelste tijd te pakken.

Toch ben ik benieuwd of het echt klopt of placebo effect is.

Verder mooie setup. Heb een soortgelijke, daar ga je veel plezier aan beleven.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
loewie1984 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Wat race je voor games? Ik heb ook een Elite en kwam gisteren een interessant filmpje tegen met settings voor ACC.

Met name:

Motivatie van de betreffende youtuber, meer gevoel wanneer de auto uitbreekt en meer controle hierover dus minder slippen en uitbreken. Ik heb het gisteren geprobeerd en had meteen mijn snelste tijd te pakken.

Toch ben ik benieuwd of het echt klopt of placebo effect is.

Verder mooie setup. Heb een soortgelijke, daar ga je veel plezier aan beleven.
Iracing en ac/acc
Ik zal het eens proberen in acc, vooralsnog ben ik daar nog niet echt stabiel, misschien dat het helpt 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10 11:11
loewie1984 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:04:
[...]

De eerste 2 snap ik, dat geeft een iets directer gevoel denk ik
Maar waarom de frequency naar 111? dan zou je toch juist minder detail overhouden? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Hey heren,

Ik ben recent de gellukige nieuwe eigennaar geworden van een Precesion Sim Engineering LM-Pro en ik ben op zoek naar een 50mm Bushfink Q1R quick release adapter, Heeft iemand die toevallig nog liggen voor een leuke prijs? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:38
[Afbeelding]

Sim lab evo gt1
Lcd pro drift

Welke beugel gebruik je voor je monitor?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Sinned123 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 01:01:
[...]

Welke beugel gebruik je voor je monitor?
D775BLACKPLUS van new star.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Heb nu een zelfgemaakt rig van 45/90 aluminium. Dat is echter een vrij 'rommelig geheel'. Zit daarom ook wel eens te kijken om het op basis van een mooie zwarte Sim Lab P1-X helemaal opnieuw te doen.

Probleem is echter dat ik bang ben na verloop van tijd weer zaken wil veranderen. Doe dit nu regelmatig omdat e.e.a. net niet is zoals ik het wil. En met de materialen die ik heb (heb nog wel wat 45/90 + toebehoren op reserve) is dat ook nooit een probleem.

Als de P1-X echter 'perfect' is zou dit niet meer nodig zijn.

Dus mijn vraag: lopen bezitters van de P1-X wel eens tegen dit probleem aan? Dat je eigenlijk nog zaken wil veranderen? Of is de basis zo goed dat dit niet nodig is?

De gebruikte hardware is:
Simucube Ultimate
Heusinkveld Ultimate
Single Samsung Odyssey 49"
'Vierde' (eigenlijk 2e) scherm aan bovenzijde
Geen aparte shifter
Misschien: Thrustmaster HOTAS met behulp van de HOTAS mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
alexbl69 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:08:
Heb nu een zelfgemaakt rig van 45/90 aluminium. Dat is echter een vrij 'rommelig geheel'. Zit daarom ook wel eens te kijken om het op basis van een mooie zwarte Sim Lab P1-X helemaal opnieuw te doen.

Probleem is echter dat ik bang ben na verloop van tijd weer zaken wil veranderen. Doe dit nu regelmatig omdat e.e.a. net niet is zoals ik het wil. En met de materialen die ik heb (heb nog wel wat 45/90 + toebehoren op reserve) is dat ook nooit een probleem.

Dus mijn vraag: lopen bezitters van de P1-X wel eens tegen dit probleem aan? Dat je eigenlijk nog zaken wil veranderen? Of is de basis zo goed dat dit niet nodig is?

Simucube Ultimate
Heusinkveld Ultimate
Geen aparte shifter
Ik verander constant ook met de p1x. Ik heb oa langere uprights geplaatst, zodat monitoren daaraan gemaakt kunnen worden boven t stuur. Apart stukje voor de handrem, ben ik nu mee bezig. Ik wil triples vastzetten icm motion ook dit ga ik met profielen doen. etc. Ik ben met deze hobby meer bezig met veranderen dan met racen :+

Of het een voordeel is om naar 4040 te gaan ipv 4545 denk ik niet per se. Heb je een reden waarom je naar 4040 wilt?

Enigste echte voordeel zijn de mooie custom metalen stukken van simlabs voor oa je simucube en pedal deck en als je die los koopt zit je icm profielen toch al bijna aan hun prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
evuijtert schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Ik verander constant ook met de p1x. Ik heb oa langere uprights geplaatst, zodat monitoren daaraan gemaakt kunnen worden boven t stuur. Apart stukje voor de handrem, ben ik nu mee bezig. Ik wil triples vastzetten icm motion ook dit ga ik met profielen doen. etc. Ik ben met deze hobby meer bezig met veranderen dan met racen :+

Of het een voordeel is om naar 4040 te gaan ipv 4545 denk ik niet per se. Heb je een reden waarom je naar 4040 wilt?

Enigste echte voordeel zijn de mooie custom metalen stukken van simlabs voor oa je simucube en pedal deck en als je die los koopt zit je icm profielen toch al bijna aan hun prijs.
Was al bang voor dit antwoord :). Waarschijnlijk dus verstandiger om mijn huidige rig te blijven gebruiken/aanpassen.

Heb deze rig al sinds.... 2013... 2012... zoiets. In ieder geval al voor 80/40 de 'standaard' werd. Ben bij mijn eerste ontwerp van 90/45 uitgegaan en ben daar uiteraard bij gebleven.

80/40 is echter handiger omdat veel uitbreidingen er standaard beter oppassen. Hoewel het me wel altijd is gelukt om alles passend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

alexbl69 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:08:

Simucube Ultimate
Heusinkveld Ultimate
Geen aparte shifter
Zelfbouw met 80/40 profielen geeft je de meeste flexibiliteit.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
evuijtert schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:38:
[...]
Ik heb oa langere uprights geplaatst, zodat monitoren daaraan gemaakt kunnen worden boven t stuur.
Mag ik vragen hoe je rig eruit ziet?
Ik heb dat ook overwogen maar zat nu op het volgende design zodat ik het scherm evt ook achter het stuur kan zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQTDOWSCrmyOAYMySl9uuOwtQE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5tIb10a6OUZkQID5QH1g6jUR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Card Nox schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:16:
[...]

Mag ik vragen hoe je rig eruit ziet?
Ik heb dat ook overwogen maar zat nu op het volgende design zodat ik het scherm evt ook achter het stuur kan zetten.
[Afbeelding]
Mijn rig is op dit moment een rommel, druk bezig met aanpassingen en geen fotos bij de hand. Ik zal later wel een keer wat fotos plaatsen. Ik heb uprights van 1.25meter (denk ik), direct drive front mount v simlabs. Daarboven voor de uprights een 4080 profiel dwars voor de monitor. Ik heb op mn simucube een verlengstuk v 80mm zitten, zodat hij ver genoeg vd monitor zit. bijkomend voordeel is dat de uprights ook iets naar achter staan. Hoop dat je t begrijpt zo?

mijn scherm zit tussen de simucube en het stuur trouwens, veel dichterbij.

[ Voor 3% gewijzigd door evuijtert op 04-02-2021 21:41 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-10 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqLR3jYDKd-J0Pah5k9_ChGGF5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2051XnMSqndygWcwjMfD4nzo.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn iets minder indrukwekkende setup 😅.
Wou het zo clean mogelijk houden en is wel aardig gelukt. Cable management is ook aardig gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
de meeste cable management valt nog bij je muis te halen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 22:03
Laat de onderkant van dat bureau eens zien? :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
MTFDarkEagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:17:
Laat de onderkant van dat bureau eens zien? :+
Laten we zeggen dat het er daar 'betrekkelijk' proper uit ziet :9

Zal binnenkort nog eens een update plaatsen want ik ben aan het kijken voor een volledige nieuwe rig met een DD1 wheelbase. Twijfel enkel nog wat omtrent de pedalen en welke sturen te nemen. Ging eerst voor de f1 setup gaan, maar aangezien ik ook vaak rally games speel moet ik nog een andere optie hebben ook.
Zal eerst nog een beetje info trachten te vinden wat mijn opties zijn 8)

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 09:50
Ben wel benieuwd hoe de meeste van jullie het kabel management gedaan hebben. Sommige hebben een rig waar ze de kabels in verwerkt hebben, maar zelf een houten frame en een tafel waar de PC, windsim, boxen, lampen staan. Hoe hebben jullie bij zo'n setup bijvoorbeeld de kabels bij elkaar gebonden of netjes afgewerkt?

Het is bij mij nu nog 1 grote chaos en wil daar ook even wat in "fatsoeneren" :-)

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik zie hier vaak triple monitor setups voorbij komen. Heb eigenlijk alleen maar in VR gereden. Merk de laatste tijd dat ik plots misselijk begin te worden. Voorheen nooit gehad dus wat gek... maar goed.

Twijfel om nu over te stappen naar een triple monitor setup maar mis je dan niet het effect van diepte / de bocht inkijken? Hoor graag jullie ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:33
Het is geen VR, dus hetzelfde gevoel van diepte heb je uiteraard niet. Het voordeel van triples is voornamelijk de veel grotere FOV (rond de 180 graden) gecombineerd met een gevoel van immersie. Hoewel niet zo sterk als in VR imo, ben je daardoor wel minder afgesloten. Je kan dus nog eenvoudig een keyboard of buttonbox bedienen etc. Het neemt echter wel veel ruimte in en drie goede schermen kan kostbaar zijn.

• Royvh
FightingAce schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:21:
Het is geen VR, dus hetzelfde gevoel van diepte heb je uiteraard niet. Het voordeel van triples is voornamelijk de veel grotere FOV (rond de 180 graden) gecombineerd met een gevoel van immersie. Hoewel niet zo sterk als in VR imo, ben je daardoor wel minder afgesloten. Je kan dus nog eenvoudig een keyboard of buttonbox bedienen etc. Het neemt echter wel veel ruimte in en drie goede schermen kan kostbaar zijn.
Dank voor je uitgebreide reactie!

Ik vraag mij dus af of ik het gemis van diepte en immersie zo sterk ga merken dat de lol eraf gaat voor mij. Als het alleen wennen is zou het geen probleem moeten zijn.

Edit:
Ook ga ik afstappen van mijn Prosimu t1000 2m set. Heb deze gecombineerd met een SF1 seat. Met pijn in mijn hart want de motion is echt tof. Alleen de wederhelft in huis is wat overgevoelig voor het geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door Royvh op 11-02-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
BramuS schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:13:
Ben wel benieuwd hoe de meeste van jullie het kabel management gedaan hebben. Sommige hebben een rig waar ze de kabels in verwerkt hebben, maar zelf een houten frame en een tafel waar de PC, windsim, boxen, lampen staan. Hoe hebben jullie bij zo'n setup bijvoorbeeld de kabels bij elkaar gebonden of netjes afgewerkt?

Het is bij mij nu nog 1 grote chaos en wil daar ook even wat in "fatsoeneren" :-)
Aangezien ik iedere sessie de rig (simlab gt1 evo) naar de pc moet rijden, ben ik laatst wat gaan fatsoeneren. Ik heb een usb hub aan de rig gemaakt, waar alles in kan. Een stekkerblok heb ik ook ergens weggefrommeld uit het zicht achter de stoel. Nu sluit ik 1 keer stroom aan, 1 usb kabel naar de pc en gaan. Helemaal uit het zicht kan niet, maar met 7 miljoen tie wraps wat het best netjes te krijgen.
Ik zal vanavond wel een fototje plaatsen

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 22:03

Hier een houten setup.
De kabels geleid ik via de houten balken met tie wraps.
'T is dan even proberen hoe je he tbeste uitkomt met de kabelloop en diens lengte.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25
@Royvh
Merk de laatste tijd dat ik plots misselijk begin te worden
Is dit toevallig op momenten dat je even zonder ingeschakelde motionseat rijdt? Mijn ervaring is namelijk dat motion enorm helpt om VR misselijkheid tegen te gaan. Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een Prosimu t1000 3m set en merk dat het zeker helpt (al had ik daarvoor al een aardige 'resistentie' opgebouwd). Een vriend van mij kon voorheen in een 'statische' rig nauwelijk 10 minuten rijden, terwijl in de motion rig hij heel relaxed zo een uur vol kon maken...

• Royvh
dhrto schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:
@Royvh
[...]

Is dit toevallig op momenten dat je even zonder ingeschakelde motionseat rijdt? Mijn ervaring is namelijk dat motion enorm helpt om VR misselijkheid tegen te gaan. Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een Prosimu t1000 3m set en merk dat het zeker helpt (al had ik daarvoor al een aardige 'resistentie' opgebouwd). Een vriend van mij kon voorheen in een 'statische' rig nauwelijk 10 minuten rijden, terwijl in de motion rig hij heel relaxed zo een uur vol kon maken...
Een t1000 3m! Mooi apparaat man!
Dit is eigenlijk met de motion ingeschakeld. Misschien ben ik wel iets teveel drempels aan het pakken.. ;)

Aan de positieve kant is het leuk om weer een nieuwe bouwproject te beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@Royvh Het kan ook zijn dat je framerate in VR te laag is (en dat je daarom dus misselijk wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:33
Royvh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie!

Ik vraag mij dus af of ik het gemis van diepte en immersie zo sterk ga merken dat de lol eraf gaat voor mij. Als het alleen wennen is zou het geen probleem moeten zijn.

Edit:
Ook ga ik afstappen van mijn Prosimu t1000 2m set. Heb deze gecombineerd met een SF1 seat. Met pijn in mijn hart want de motion is echt tof. Alleen de wederhelft in huis is wat overgevoelig voor het geluid.
Ik heb zelf een tijd met veel plezier met de Rift gereden in AC. Omdat ik meer AMS ging rijden terug naar een scherm en uiteindelijk triples gegaan en ik merk dat ik eigenlijk geen zin meer heb om de VR bril op te zetten. Ik mis het niet echt, zelfs AMS2 rij ik eigenlijk alleen maar in triples. Ik vind het net wat flexibeler en comfortabeler. Wel vond ik het initieel opzetten van triples gedoe, voornamelijk met de Nvidia drivers, maar als het eenmaal goed ingesteld is werkt het goed (zolang het spel het ook lekker ondersteunt). Echter, het switchen tussen Surround en gewoon drie schermen blijft erg clunky. Ik heb geen ervaring met AMD en hoe drie drivers omgaan triples btw.

• Royvh
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:52:
@Royvh Het kan ook zijn dat je framerate in VR te laag is (en dat je daarom dus misselijk wordt)
Heb ik ook op gelet. Zit constant op 90hz met de hp reverb G2.

• Royvh
FightingAce schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Ik heb zelf een tijd met veel plezier met de Rift gereden in AC. Omdat ik meer AMS ging rijden terug naar een scherm en uiteindelijk triples gegaan en ik merk dat ik eigenlijk geen zin meer heb om de VR bril op te zetten. Ik mis het niet echt, zelfs AMS2 rij ik eigenlijk alleen maar in triples. Ik vind het net wat flexibeler en comfortabeler. Wel vond ik het initieel opzetten van triples gedoe, voornamelijk met de Nvidia drivers, maar als het eenmaal goed ingesteld is werkt het goed (zolang het spel het ook lekker ondersteunt). Echter, het switchen tussen Surround en gewoon drie schermen blijft erg clunky. Ik heb geen ervaring met AMD en hoe drie drivers omgaan triples btw.
Aah oke oke duidelijk! Heb zelf een 3080 systeem. Nvidia drivers dus.. speel voornamelijk project cars 2 en wat F12020. Weet dat pcars 2 wel een triple monitor menu heeft bij settings.

Het niet steeds hoeven opzetten van je bril lijkt mij ook wel relaxt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Royvh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Heb ik ook op gelet. Zit constant op 90hz met de hp reverb G2.
micro jitters of reprojection kunnen ook heel makkelijk veroorzaken. G2 = zwaar om aan te sturen, dus 90 zal 45 zijn met motion smoothing.

Even uitgebreide logging aanzetten en een sessie uitgebreid loggen en nakijken (mits je er ongemak in ervaarde). Ik weet niet hoe je 90fps constant concludeerd, maar als je het met een simpele tool bekijkt krijg je juist de foute, er niet toe doenende informatie uit en zie je niet wat er mis gaat.

• Royvh
Darkangle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:01:
[...]

micro jitters of reprojection kunnen ook heel makkelijk veroorzaken. G2 = zwaar om aan te sturen, dus 90 zal 45 zijn met motion smoothing.

Even uitgebreide logging aanzetten en een sessie uitgebreid loggen en nakijken (mits je er ongemak in ervaarde). Ik weet niet hoe je 90fps constant concludeerd, maar als je het met een simpele tool bekijkt krijg je juist de foute, er niet toe doenende informatie uit en zie je niet wat er mis gaat.
Thanks voor de tip. Ga ik zeker doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

Je zou op hout deze klemmen toe kunnen passen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bg_TKB-xYccWCjeKkg1tigpfofo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7YlgC4cqzLrTTKd0EfEESeKR.jpg?f=user_large
Zie hier: https://www.demeyersanita...n-12-20-mm/huppertz/kopen

Maar ook te koop bij elke hobbyzaak.

Kun je meerdere kabels doorheen halen. En dan de kabels zelf om de 10 cm. met tie-raps aan elkaar binden.

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10 20:48
Buffalo_magic schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Laten we zeggen dat het er daar 'betrekkelijk' proper uit ziet :9

Zal binnenkort nog eens een update plaatsen want ik ben aan het kijken voor een volledige nieuwe rig met een DD1 wheelbase. Twijfel enkel nog wat omtrent de pedalen en welke sturen te nemen. Ging eerst voor de f1 setup gaan, maar aangezien ik ook vaak rally games speel moet ik nog een andere optie hebben ook.
Zal eerst nog een beetje info trachten te vinden wat mijn opties zijn 8)
Ik heb begin dit jaar de overstap gemaakt van een Thrustmaster T300RS naar de DD1, ik heb uiteindelijk gekozen voor de DD1 met F1 wheel combo en de losse BMW GT2 rim.

En waar ik met de Thrustmaster voornamelijk in iRacing en F12020 reed, merk ik dat ik nu veel vaker in Dirt Rally 2.0 instap. En dan bij voorkeur in een handgeschakelde Impreza, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik voorheen geen shifter en handbrake had :*)

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powerboat
Eindelijk all spulletjes binnen voor mijn sim opstelling :9 (simlab P1). Vanavond maar eens gaan sleutelen.

Meteen 3D printer erbij besteld om wat dingetjes erbij te gaan maken :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11

Ik heb mooie mantels van Techflex gebruikt om de kabels te bundelen en een racy uiterlijk te geven. Ziet er strak uit. Deze heb ik bijvoorbeeld o.a. gebruikt https://www.techflex.nl/heavy-duty-f6-heavy-c-42_168.html

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• player-x
  • Laatst online: 20-10 15:08

player-x

Disruptive by design

alexbl69 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:23:
Je zou op hout deze klemmen toe kunnen passen:
Dat is niet echt de ideale oplossing, heb het al eens eerder gepost, ik gebruik de volgende kabel houders, werkt perfect onder mijn bureau en op mijn rig om mijn kabels netjes en overzichtelijk te houden, en ziet er een stuk beter uit, en makkelijker in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG793xgSJZPQb_4Evj4P10WIhbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ndau5SAMNJOWA9r20kTBhipP.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieF6IhsJGD09Nw9KHFXvMpRlCS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eOJODEdcsQFErNNuq2bPBLB3.jpg?f=user_large
€3.50 inc verzenden op aliexpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNiOBGXEs7bWNkaSHrZUsoDXYA8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ii0hS5eP2CVAX0wsNqTKbkQD.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMRgAKaSfj_XEihN3Fz-yuaM-QA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J7moaIuAEff3ze0Q7cY6vFMe.jpg?f=user_large
€4 inc verzenden op aliexpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aa4oUPb1Zp17h_QoEbggi60xIHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UBISzeaE3MkE6qhjHg8CH7p3.jpg?f=user_large
€4~€5 inc snel verzenden op aliexpress

En er zijn nog een stuk meer goedkope oplossingen als je veder kijkt op Ali.

Als je van tevoren de zijkant van die witte dubbelzijdige tape met een stift zwart maakt ziet het er helemaal netjes uit, en van als bij dezelfde winkel koopt bespaar je in je verzendkosten.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfalas

Om even terug te komen op mijn eerdere reactie:
Alle kabels uit de base heb ik achterop de rig bijeengebonden en vast gemaakt met deze klemmetjes:

https://sim-lab.eu/shop/p...et-of-10-422?page=2#attr=

Alles gaat naar 1 gepowerde USB hub: pedalen, wheelbase en de extra leds aan de linkerkant van de rig. Nog zat ruimte voor upgrades :)

wel wat kabels, maar vanuit racepositie ziet het er clean uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vPaRb5zWV6F_5wr2tQ1KJrUgwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNVSjMFUj3pufZpGALMTCwbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY49RFlUVBF2x7ApuiGbcYodYv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkOaWu6cACuOr8XkuCda614m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51jjotmi2wxvLXzC99Mk3v3iOTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9oF7VODL2FApFcVPXJspJvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWnaZ8sIz_vuDGB9mdAkvCjn2IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBT6TQr7sPjD0yRWZkd5I2Ej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j25IBwPHPUq-LBArqSVU0zTg6VU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T3zCxlAqOFbv6A4rdc03OiF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqBbynPSONr37nNiVsTLrS70Q5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o9wMITddrCHDpTlC8XPqsyOV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxrjI_FK0soD2_aeRxVT3Uj0QYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1y5VsyTxHhOMUi3YX5oWDN1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9Xan8oj4EKKfBCa6mgeanhFr2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EwMMRQw4v8qFS2sfhCQHfGM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat

Ben aan het overwegen alles door een pvc buisje te duwen, maar ik ben bang dat het te small is.
Als alternatief kwam ik nog een doos zwarte spiral cable wrap tegen 8).

Afbeeldingslocatie: https://custompedalboards.co.uk/shop/audio-signal-cables/patch-cables/spiral-cable-wrap-2/

• Arfalas
@downing Mooi setje ;)
Rij je alleen VR? of komen de monitoren nog?

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Alleen vr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-10 11:29
powerboat schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:19:
[...]

Ben aan het overwegen alles door een pvc buisje te duwen, maar ik ben bang dat het te small is.
Als alternatief kwam ik nog een doos zwarte spiral cable wrap tegen 8).

[Afbeelding]
Ik heb spiraal kabelmantel gebruikt. Flexibel en er kunnen meerderen kabels doorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Het is gebeurd.....Heb de DD1 formule v2 bundel besteld met clubsport V3 pedalen en dan nog een clubsport Wrc wiel voor mijn rally games.

Echt benieuwd wat het gaat geven, maar afgaande op de algemene recensies zal dit wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 16:56

MazeWing

The plot thickens...

Buffalo_magic schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:07:
Het is gebeurd.....Heb de DD1 formule v2 bundel besteld met clubsport V3 pedalen en dan nog een clubsport Wrc wiel voor mijn rally games.

Echt benieuwd wat het gaat geven, maar afgaande op de algemene recensies zal dit wel goed komen.
Proficiat! Wanneer heb je de afspraak dat ze je nier en long eruit halen? :+

Wat heb je nu?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
MazeWing schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Proficiat! Wanneer heb je de afspraak dat ze je nier en long eruit halen? :+

Wat heb je nu?
Ik rijd nu nog met een playseat T300Rs. Zal wel een verschil geven 🙃🙃.
Heb nu net een week mijn nieuwe pc na jarenlang gamen op consoles. Had het stuurtje al op de planning staan om ook eens te vervangen. De flex op de playseat is ook redelijk hevig te noemen.

Ben nu wel nog ah kijken voor een goed frame te kopen, maar de opties zijn bijna eindeloos..
Ben ah twijfelen tussen een treq 1 en een sim lab Gt2 DD.
Het enigste wat ik wel graag zou kunnen monteren is mijn thrustmaster handbrake sparco.
Welke zou jullie voorkeur dragen? Of nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Waarom niet de Treq One vergelijken met de Simlab GT1-evo? Die lijken veel meer op elkaar.

Denk persoonlijk dat de GT2 DD wat minder flexibel zal zijn mbt opties en uitbreidingen vanwege zijn vormgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik zou inderdaad ook eerder kijken naar de sim lab GT1-evo. Daarmee ben je veel flexibeler qua montage van spullen, en waarschijnlijk minder flexibel in de rig. En hij is nog eens goedkoper ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Ik ga voor de sim lab GT 1 Evo gaan.
Ik ga deze combineren met een Sim lab kuipje.
Dan nog de sparco seat slider en een beugelset kuipstoel.

Nu uitkijken naar de volledige levering van al mijn bestelde producten 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Vergeet de bekerhouder nou niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb ook keyboard en headset houder meebesteld. Lijken me erg handig. Helaas is de GT1 niet op voorraad dus moet wachten, 10 days and counting 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Buffalo_magic schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:15:
Ik ga voor de sim lab GT 1 Evo gaan.
Ik ga deze combineren met een Sim lab kuipje.
Dan nog de sparco seat slider en een beugelset kuipstoel.

Nu uitkijken naar de volledige levering van al mijn bestelde producten 🙈
De Seat slider heb ik hier nog liggen mocht je interesse hebben

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Ik heb simlab in elkaar zitten maar moet zeggen dat ik de handleiding wel erg spartaans vind. Dat had iets beter gekund voor een noob als ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
Royvh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Een t1000 3m! Mooi apparaat man!
Dit is eigenlijk met de motion ingeschakeld. Misschien ben ik wel iets teveel drempels aan het pakken.. ;)

Aan de positieve kant is het leuk om weer een nieuwe bouwproject te beginnen!
Ik heb mijn keuze gemaakt! Thanks allemaal.

Heb dus nog wat leuke Prosimu / motion dingen over. PM kan ik het toelichten aangezien we hier niet naar V&A mogen refereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Damn, over het hoofd gezien dat ze niet shippen naar België bij simerace webshop 😣😣😣😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 10:57
powerboat schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:55:
Ik heb simlab in elkaar zitten maar moet zeggen dat ik de handleiding wel erg spartaans vind. Dat had iets beter gekund voor een noob als ik :+
Wat mis je dan zoal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Daar heb je YouTube voor tegenwoordig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
evuijtert schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Daar heb je YouTube voor tegenwoordig ;)
Hahaha klopt, maar dat was ook af en toe verwarrend want iedereen doet het anders met bijv. met de pedal plate.

Maar dat kan ook, kwartje viel pas laat dat je het kan bouwen zoals jezelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-10 12:49
Spartaans.....niet aanwezig eigenlijk. Ik moest wel een paar keer goed kijken voor mijn Simlab TR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Laatst online: 14-10 18:34
Klopt, maar met een beetje geduld en hulp van diverse Youtube filmpjes is het mij onlangs ook gelukt. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Rare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 10:57
Waarom? Is het raar om verduidelijking te vragen dan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Two_can
  • Laatst online: 14-10 18:34
Na twee avonden sleutelen zit hij in elkaar. Simlab GT1 Evo rig met de triple monitor stand. Stoel uitkiezen in deze tijd was nog een uitdaging, uiteindelijk gekozen voor de LCD pro-drift, dankzij de duidelijke review op https://www.simrace-blog.nl. Nogal een vooruitgang t.o.v. de Playseat. Volgende verbetering wordt een nieuwe set pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWmvImzaNhxrCPlu8Jv9c_FgUcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIYGXxNAIXqszaScZ1FGDEYE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

HenkS

Da_king alias HenkS

De handleiding van de treq ace is ook niet top hoor. Soms onlogische volgorde en onduidelijk. Maar ik vond t wel super leuk om zoiets in elkaar te zetten (en nu ook super tevreden mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Gebruiken tweakers dan handleidingen.. die pakken we er toch pas bij als we helemaal vastgelopen zijn.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Ja nou ... normaliter wel maar, wil graag racen en niet bouwen :9. Maar goed had een ikea handleiding verwacht :+.

Zal een dezer dagen een foto posten van mijn setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Himalaya schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:48:
Gebruiken tweakers dan handleidingen.. die pakken we er toch pas bij als we helemaal vastgelopen zijn.
een echte tweaker voorkomt rtfm fouten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Spitten in de manual terwijl je wacht tot je rig wordt bezorgd is toch deel van de voorpret? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Niet als je al meer dan een maand wacht op ruk trak racer en dan toch maar een ander van de concurrent besteld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Enige dat ik echt mistte in de handleiding van de P1-X was een uitleg over waar je de verschillende onderdelen moest plaatsen.

Het is wel fijn als je de steunen voor de stoel direct goed monteert (hartafstand van de montagegaten), alsmede de afstand tussen de stuurkolom en de stoel. Als je die laatste plaatst zoals de bijgeleverde tekening 'suggereert' zit die veel te dicht op de stoel.

Met name bij de gecoate versie is het wel fijn als je dit direct (redelijk) goed hebt aangezien het achteraf verschuiven van de opstaande staanders de lak kan beschadigen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 05:15
Update van mijn race-rig:

Nextlevel F-GT
Fanatec
V2.5
Formula V2+APM
CSL+LC
Buttkicker Gamer 2.
En een leuke accessoire van het circuit van Silverstone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqdJHNBzlnNNkZLehgqZtTq1PrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cbidlqvXKVnONKndLAbWYDY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owRu9JSuHrIQTJjcwuMZu1_XzPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohmv0xFAvtevuqc7WzNVmGRX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_i4B4CRlGUGOA7EQJWjAveeJx6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xflRHG9xhnqrl1MUBfYfSeR8.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een tip voor de simmers op de F-GT: ik heb de pedalenhouder op een hele simpele en goedkope manier verstevigd. M8-draad (2x, in combinatie met een paar moertjes en wat sluitringen) past perfect op plek waar ik het gemonteerd heb. Lijkt er zelfs voor gemaakt. Pedalen houder zit nu muur en muur vast.
(mocht je meer info/foto's willen stuur een dm)

Speel op de XSX, wil op termijn over naar PC/iRacing (duurt nog wel even). Eerst verdiepen in een Game PC en iRacing.
Volgende update, pedalen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik kom van een Playseat Challenge icm Thrustmaster T300en heb onlangs alle componenten, op de monitor/tv na, geupgrade. Mede door de topics op Tweakers heb ik gekozen voor de volgende setup.

- Fanatec CSL Elite base
- Fanatec CSL pedals
- Fanatec Formula V2 wheel
- Fanatec Porsche 918 wheel
- Simlab GT1-Evo
- Ford Focus RS stoel
- HP Zbook met Nvidia Quadro RTX 3000 (werk laptop)

Er staat een oude plasma TV voor waar ik voorlopig nog prima mee kan racen. Later wellicht een triple screen setup.

De werklaptop presteert opvallend goed met games. Kan bijna alle race games op 1080p met ultra settings draaien. Ik heb de Playstation hierdoor de deur uit gedaan. :)

Het liefste wil ik eigenlijk nog een schakelbak / handrem, maar dat maakt te veel herrie op zolder als de kleine gaat slapen. Ik heb de huidige shifters op het stuur ook al gemod met rubber er tussen zodat dit minder geluid maakt, maar ik vrees dat dit niet lukt met een H shifter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlR5PqkSXQH2J2p9n58GRBC-810=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmNSFtM43MFxEZrYVESvb1cJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fedWe2WaHq0vtsSGwhB9foupgO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmLw16zxgbsDsPbkKZWYBPmy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey3Zzyk054km5Fp0kudOT2g6Bps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdNibpSB8nEJcO1EYMmrLC01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGNGC73WxfFOonT63oq5EjOd7nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJjXL4PvZuzihfxfuP3U42cF.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwxTMs8wKDG1gnv4ORWlWklRZVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOx4G9R31a6cWmb9DE8tpOkU.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien moet ik toch eens een monitor-arm extensie fabriceren om hem dichter / gecentreerder te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door thibaultvdb op 15-02-2021 10:11 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.