Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste
Acties:

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Deze week kreeg ik een Fanatec McLaren GT3 V2 thuis geleverd. Daar wil ik andere toch graag voor waarschuwen hier. Het stuur gaat na wat rare correspondentie met Fanatec retour.

Op het stuur zit een nieuw design quick-release van Fanatec gemonteerd. Dit zit ook op een aantal andere modellen. Dit systeem heeft dermate veel speling dat het continu geluid maakt en een doffe tik in je handen geeft als de FFB wat hoger staat (of schiet tijdens het racen). Achteraf las ik op forum van Fanatec zelf dat meer mensen hierover hadden geklaagd en er allerlei DIY oplossing zijn bedacht.

Fanatec zelf gaf eerst aan via mail dat het tikken normaal is en binnen de marge hoort. Ik moest maar de Clubsport release kopen a 100 EUR om dit te verhelpen, was het advies :F . Vervolgens heb ik een andere '2e lijn' medewerker gesproken over de telefoon die dit alles ontkende. Het hoorde inderdaad zo, maar het was absoluut geen design issue. Toen ik voet bij stuk hield draaide de beste man 180 graden met zijn verhaal en was het ineens een unieke situatie welke absoluut naar hun analyse afdeling gestuurd moest worden. Mijn geld krijg ik terug samen met een WTF gevoel 8)7

Filmpje van het tikken, wat in ogen van Fanatec als normaal bestempeld mag worden.

[YouTube: 18 februari 2021]

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Tja, net besteld. Maar wel gelijk met de QR optie er bij. Was niet zo onder de indruk van de kunststof oplossing die er standaard op zit. We gaan het zien.

ik wilde een wat groter stuurtje dan mijn F1 esport maar wel GTR/LMP style en dit wil ik wel eens proberen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik ben weer aan het hobbyen met mn rig geweest. Was zelf erg tevreden over de GT1-Evo maar vond de dd-mount niet ideaal. Vrij krapjes bij de knieen met in en uitstappen. Om mezelf toch bezig te houden vond ik het installeren van een Sim-Lab Front Mount wel een leuke uitdaging, aangezien deze alleen voor de P1-X wordt gemaakt.

Even goed kijken naar de afmetingen van de Front Mount en wat PM'tjes naar @Madhouse1979 (Thanks!) wist ik dat ik 2 sandwich plates van 1 cm dikte nodig zou hebben om dit te laten werken. Uiteindelijk bij AluXprofiel een bouwpakket samengesteld en dit is het resultaat :-)

De Sim-Lab GT1-X >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH53nZ-giKKG9qvYlBOd-8v645Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeVGc2SN3D8jeinpBWDKqczx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-10 19:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylcgIPSAvHRb5UmIRsh-VylHYmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFiS1Evz7ekEN8habsFp1Twd.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWCE4v-7Gv-AEuIIyOnRqBDDFYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drfuAdo9tPRm8iFQOed2X4PV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog even wachten om alles te kunnen monteren tot dinsdag. Dit weekend een laatste keer knallen met de playseat en T300 Rs.
Denk dat ik ze alle 2 wel snel zal vergeten zijn.... 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10 11:11
sinterklaas is vroeg dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Of nog onderweg van 2020 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 12:05
Buffalo_magic schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu nog even wachten om alles te kunnen monteren tot dinsdag. Dit weekend een laatste keer knallen met de playseat en T300 Rs.
Denk dat ik ze alle 2 wel snel zal vergeten zijn.... 🙃
Mooi! Ik heb onlangs ook de T300 en playseat geupgrade.

Ik zie volgens mij een DD + WRC wheel? Ben benieuwd naar je ervaringen. Het stuur kan op de DD alleen in low-torque mode geloof ik.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
lethal pi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Mooi! Ik heb onlangs ook de T300 en playseat geupgrade.

Ik zie volgens mij een DD + WRC wheel? Ben benieuwd naar je ervaringen. Het stuur kan op de DD alleen in low-torque mode geloof ik.
Klopt, is inderdaad het Wrc stuurtje.
Ik heb het formula V2 wiel [bundel met ook de premium pads] voor op het circuit te rijden en het Wrc wiel voor RBR te spelen en mss af en toe eens een andere rally game.
Deze kan je inderdaad enkel op low-torque gebruiken, maar denk dat dit nog ruim voldoende zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 12:05
Buffalo_magic schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Klopt, is inderdaad het Wrc stuurtje.
Ik heb het formula V2 wiel [bundel met ook de premium pads] voor op het circuit te rijden en het Wrc wiel voor RBR te spelen en mss af en toe eens een andere rally game.
Deze kan je inderdaad enkel op low-torque gebruiken, maar denk dat dit nog ruim voldoende zal zijn.
RBR?

Ik heb inderdaad meer gelezen dat dit voor de meeste alsnog voldoende is. Dat was iemand die er rally mee rijd.

Waar ga je de gear op monteren?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
lethal pi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:57:
[...]

RBR?

Ik heb inderdaad meer gelezen dat dit voor de meeste alsnog voldoende is. Dat was iemand die er rally mee rijd.

Richard Burns Rally gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Buffalo_magic schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Wat ik snel zie is dat 10nm. Ik haal meestal pieken van 7 of 8 nm, met een uitschieter her en der. 10 nm is zat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 12:21
Afgelopen maand een PS5 kunnen scoren en gelijk maar een race-setup gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1_PYcQYxNqYWXaDuXUO4Tljx5w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbUUms1kDAriYLSxany8lEhV.jpg?f=fotoalbum_medium

Setup:
* PS5 met F1 2020
* Thrustmaster T300RS GT
* Playseat Evolution met wieltjes eronder

Todo:
* kabelgootje naar meubel toe zodat niemand erover heen struikelt
* wellicht quick release
* riemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55
Buffalo_magic schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Of nog onderweg van 2020 🤣.
Bij mij was dat dus het geval -O- stoomboot stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
lethal pi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:57:
[...]

RBR?

Er is een Treq One op komst. Moest deze mij toch niet bevallen zou ik deze omruilen met een Treq Ace.

RBR is inderdaad Richard Burns Rally [pro]. Deze vind ik gewoon fantastisch met dank aan de heel erg grote fanbase die deze oude game in leven blijft houden met heel erg veel mods. Het design vd stages en het gevoel van deze game is voor mij, op rally gebied, echt onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
powerboat schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Bij mij was dat dus het geval -O- stoomboot stuk
Met jouw nickname zou ik toch anders verwachten 🤣🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55
Buffalo_magic schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 03:56:
[...]

Met jouw nickname zou ik toch anders verwachten 🤣🤣🤣🤣
Mijn powerboat ging snel ... bestellen klik .. betalen klik ... en toen ......... -O-

Maar nu hem ik de simlab P1-x :+ wilde iets snel hier hebben (was wel stukje duurder :+)

[ Voor 13% gewijzigd door powerboat op 20-02-2021 07:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 12:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ik volg al jaren dit topic met veel gekwijl :9~ ook heb ik wel eens geprobeerd met een stuurtje uit de lokale computer winkel te starten met simracing maar dit verwaterde toch weer.

Mede door de lockdown moest er toch uitgeweken worden naar andere manieren om te racen, en heb ik de stoute schoenen aangetrokken om i.p.v. goedkoop stuurtje ook eens wat langer te sparen voor een knappe setup..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HQZINpL12xevZ9HfbXozsHW70Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsYf4CXWA4Vy7oO0mgN3d2kK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h41OaqcvHzNgSb7-l-rxly0g4ZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/titx82G08TcKswqWEg9byFQI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik merk wel dat als je start met simracing je steeds meer opties wilt of dingen anders wilt haha...
Nu eerst maar eens beter worden en wat iRating scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 14:51

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Red_Head schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:34:
Ik volg al jaren dit topic met veel gekwijl :9~ ook heb ik wel eens geprobeerd met een stuurtje uit de lokale computer winkel te starten met simracing maar dit verwaterde toch weer.

Mede door de lockdown moest er toch uitgeweken worden naar andere manieren om te racen, en heb ik de stoute schoenen aangetrokken om i.p.v. goedkoop stuurtje ook eens wat langer te sparen voor een knappe setup..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik merk wel dat als je start met simracing je steeds meer opties wilt of dingen anders wilt haha...
1. Vette setup!!!
2. Staan die schermen niet wat ver naar achteren?
3. Waar gebruik je in vredesnaam zo’n hamer voor bij je rig? 8)7 of heb je bestrating er onder liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 12:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

laforte schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:47:
[...]

1. Vette setup!!!
2. Staan die schermen niet wat ver naar achteren?
3. Waar gebruik je in vredesnaam zo’n hamer voor bij je rig? 8)7 of heb je bestrating er onder liggen?
Haha - Schermen stonden inderdaad nog niet helemaal goed, staan in middels wat naar voren ja :)
En tja de hamer, wat moeten we zeggen... :9, hij stond op de gereedschapslijst dus maar gewoon er bij gepakt, en was ook wel handig moet ik zeggen voor de kapjes op de kopse kanten..

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 19:23
JPM85 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:21:
Verslavende hobby hebben wij toch allemaal.
Ik sta al een tijdje op de wachtlijst voor een VRS DD, maar afgelopen vrijdag zag ik toevallig dat er enkele SC2 te koop zouden komen in de middag. Wekker gezet wanneer ze online zouden komen, en ik was 1 van de gelukkige die binnen 3 minuten 1 kon bestellen.

Gisteren is mijn bestelde Simucube2 Sport binnen gekomen, tegelijk met het van @Simbob overgenomen SRC Cup stuur. Hierdoor is mijn CSW2.5 over gegaan naar Tweaker @ourplayground, die hierdoor upgrade van een CSL1.1.

Kwam er 's ochtends alleen achter dat ik geen SC2 op het wheeldeck van een GT1-Evo kan plaatsen |:( Dus een mailtje naar Sim-Lab of ze toevallig niet 2 kleine stukjes profiel over hebben, zorgde ervoor dat ik 15 minuten later in Tholen op bezoek was. Gelijk ook maar een Integrated Monitor Mount meegenomen, zodat ik mijn scherm van 70cm naar 45cm kon krijgen.
Wat een top service & fijn dat ik er zo'n beetje op de hoek woon _/-\o_

3 weken geleden had ik al de buttonbox van @JoepW overgenomen en heb 2 weken geleden een keyboard tray toegevoegd.

Wat je allemaal ziet;
PC (Fractal Design Meshify C - AMD 3700x - Scythe Kotetsu Mark II - G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX - MSI B450 GAMING PRO CARBON AC - MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio - Crucial P1 1TB)
Scherm: Samsung LC49HG90
Rig: Sim-Lab GT1-Evo incl. intergrated monitor mount, keyboard tray, cupholder, 2 mousetrays & sim-holder
Base: Simucube2 Sport
Stuur: SRC Cup
Pedalen: Heusinkveld Sprint
Buttonbox: DSD P2 Sim Racing Controller
Handschoenen: F33L SR2

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tijd voor upgrades!

De afgelopen maanden wat kleine upgrades gedaan zoals een Treq front mount voor de SC2, headset geupgrade naar een Astro A50 & van teamgenoten / vrienden van hier een Streamdeck gekregen.

2 weken geleden dacht ik dat het een goed idee was om te kijken hoeveel mijn 49” op zou brengen op Marktplaats. Schrok een beetje van de hoge bedragen die er rond gingen, want voor een klein beetje extra zou ik dan 1440p triples kunnen kopen.

Dus stoute schoenen aan, ding op marktplaats en binnen een dag was hij verkocht, voor het bedrag dat ik wilde hebben. Integrated monitor mount verkocht en we hebben een upgrade van 1080p ultrawide, naar 1440p triples (Gigabyte G32QC) >:)

Ondanks dat mijn 2070S het nog prima trekt (120fps op Spa met 40 auto’s en medium/high settings in iRacing), volgende week wel een 3070 ophalen. Kijken of het dan wat soepeler loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zg-ARX8oFqdhXNUfMgPGxjs50h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3y0dbh49DcDUjQ5DNWvvSsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qekwxsQM99kEeb2BJFQ9UY1ANdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN2T1M5IANPvXIVA7lfVtYGf.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast na lang wachten (7 maanden), mijn Rosso Sim Racing R8 GT3 replica mogen ontvangen. Volgens mij nog altijd de enige optie om het stuur met de originele vormgeving te krijgen, maar het wachten was het waard. Wat een gigantisch vet en goed gebouwd stuur. Er zitten geen 3d geprinte onderdelen op, alles is van metalen/carbon, en dat voel je ook. De shifters voelen ook super (als een soort mechanische muisklik).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l5hCQuCqrvM0Vo157hLOI70nlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fpf9X9894eNQRuBFreRG61pv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwahrtjYJkRcE5oGTEl8rW-4gw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOP3JxkZbLUpfbhHzoMnWPQv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ccf86wXna0I40DbErAgFQTVZJLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvGjMR9591v984CYgJBdcBYr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-10 12:49
Super mooi stuur. Echt ziet er indrukwekkend uit. Maakt hebberig. 🤤🤤🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Two_can
  • Laatst online: 14-10 18:34
@JPM85 Pohhh..dat is een mooi stuur!! 7 maanden wachten is niet flauw, maar als het net zo goed stuurt als dat het eruit ziet lijkt het mij het wachten dubbel en dwars waard.. Hoop dat je de 3070 ergens (voor een normale prijs) kunt vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31

Superkiwi

Hoi doei

laforte schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:47:
[...]
3. Waar gebruik je in vredesnaam zo’n hamer voor bij je rig? 8)7
Ik zie geen rode killswitch, dan is zo'n hamer een goed alternatief.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Red_Head schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:34:

Dat beter worden en iRating vergaren roep ik ook vanaf dag 1... iedere keer weer nieuwe / betere gear e.d. is me tot op heden beter af gegaan :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 19:23
Two_can schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:30:
@JPM85 Pohhh..dat is een mooi stuur!! 7 maanden wachten is niet flauw, maar als het net zo goed stuurt als dat het eruit ziet lijkt het mij het wachten dubbel en dwars waard.. Hoop dat je de 3070 ergens (voor een normale prijs) kunt vinden.
Stuur had sneller geleverd kunnen worden, maar ipv 3d geprint materiaal is de backplate nu van aluminium en zijn de shifters van carbon. Dat kostte veel extra tijd.

3070 voor een hele prima deal kunnen krijgen. :+

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
Mijn hernieuwde bijdrage aan dit inspiratievolle pats-draadje! Dank voor alle inspiratie de afgelopen tijd!

Na lang bouwen, sparen, tweedehands scharrelen en ontwerpen is hij dan voor nu 'af' *kuchkuch. Dit is mijn gecombineerde race- en (zweef)vlieg-installatie voor zowel pancake als VR. Ik was volledig uit mijn omgebouwde RSeat RS1 gegroeid (niet fysiek maar wel qua upgrades) en moest wat anders. Talent is er niet, dus probeer ik mijn tijdswinst bij elkaar te schroeven (overigens zonder groot succes... maar ik kan het nog wel verkopen aan mijzelf onder het label: 'een hobby kost geld'). Misschien een beetje overkill qua stijfheid, maar het oog wil wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A692LLbd3RSkrh8U0m_aWMw3vIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKvNkmnhQQdrLINOSz2r4U36.jpg?f=fotoalbum_large

In de basis is het een simlab p1-x met een flinke zelfontworpen uitbouw afkomstig van Aluxprofiel en een klein beetje Motedis. De stoel is in zijn geheel kantelbaar waardoor een meer liggende positie met de voetjes hoog, kan worden bereikt. Kwestie van het rudder-platform erop leggen, stoel de-locken en kantelen, en alles weer locken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caDFOCTYlEq5PGI2I9FCFGr0awI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LI1mM6gEcDS0fn14Pdf9fTDy.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nu bij elkaar best wel een groot gevaarte geworden maar ik ben er erg blij mee. De nieuwe Vesa Vario's van Simlab doen uitermate goed zijn werk en dat heeft mij ontzettend veel ergernis bespaard. In de stoel zitten nog een aantal tranducer pucks en een buttkicker om de beleving iets te vergroten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4-8EPFKSa9k947_q9wOAgfcitc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRZCTeZFY4wKKyE2ry33n2Jh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOkjq0k_lIzld0m4DyRcnd3WNyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGpzSAW7MqIijO7VB1lFmeQb.jpg?f=fotoalbum_large

Dingen die ik heb geleerd tijdens de bouw:
  • Veel Nederlandse bedrijven zorgen voor toch wel een eenvoudige communicatie en snel handelen. Loadcell kapot bij het rempedaal? Mailtje naar Groningen (Heusinkveld) en kreeg 2 dagen later een nieuwe. Een bug gevonden op de website (en een schroefje tekort), mailtje naar het eiland Tholen (Simlab) en de volgende dag kreeg ik een lading aan schroefjes. Kan bijna nog een rig bouwen. Vraag over een profiel? Mailtje naar Tegelen (Aluxprofiel) en het antwoord was er zo. De hardware kwam uit Duitsland (wheelbase, al heeft die een niet al te beste klantenservice) of had het Europese opslaghok in Nederland (VKB). Fijn!
  • Je verliest jezelf al snel en je vergeet altijd dingen (en dat kost weer tijd en geld). Hierdoor kostte deze bouw al snel meer dan een jaar om de tijd en financiën op elkaar af te stemmen.
  • MayTec Frame designer is een stukje gratis software die, ook als het wat zou kosten, zijn geld dubbel en dwars waard is! Valt ook te exporteren naar bijvoorbeeld fusion360 die het weer kan renderen. Zo begint het feest al voor er ook maar een profiel in huis is.
  • De beschikking hebben over een 3d-printer bleek bij dit project een gouden greep. Gebruikte het al voor wat zelfbouw-stuurtjes, maar ook iets groters kan hij prima hebben!
  • Kortingen zijn overal te vinden. Zeker de black-friday tijd is bij goed uitpluizen een geweldige tijd.
  • Deze rig is opmerkelijk stil! Het luidste is denk ik het stille klikje van de shifter pedals of het blazen van de fans van de computer (mits de tranducers niets aanstaan). Voor de nachtrijder als ik prettig als de 'voorzitster van het paddock' al aan het slapen is.
  • Het blauwe kleedje is essentieel! Scheelt zeker twee-tiende bij het racen per ronde en 10% glijgetal bij het vliegen. ;-)
Ik kan het iedereen aanraden aan de slag te gaan met zelf wat knutselen. Het is een erg leuk proces!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-10 12:49
@BozeBever impressive.....

Zelf op het pedalenvlak een upgrade gedaan. Set Heusinkveld Spints besteld. Die komen op de SimLab TR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

RobbieHifi schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:11:
@BozeBever impressive.....

Zelf op het pedalenvlak een upgrade gedaan. Set Heusinkveld Spints besteld. Die komen op de SimLab TR1.
Ik heb dezelfde combi! Bevalt super!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-10 11:29
@BozeBever Wat een mooie rig. Zelfbouw vind ik vrijwel altijd leuker dan een standaardrig die bij enkele fabrikanten te koop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

backupdevice

No Risk , Full Push

@BozeBever mooiste rig die ik gezien heb

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
@BozeBever heeeel nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Hey Guys,

*knip* als je 't weet...

Verder iemand die ervaring heeft met het 3d printen van onderdelen? Na het een en ander te hebben gevonden op google kan je daar volgens mij hele leuke dingen mee doen!

Thanks!

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 24-02-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
@Royvh: 3d printen is best populair onder de simmers, waaronder ikzelf. Het is voor mij een aparte hobby geworden om mijn Ender 3 draaiende te houden en van upgrades te voorzien en de best mogelijke printkwaliteit. Ik design ook graag mijn eigen houdertjes om adapters van monitors of usb hubs vast te zetten aan mijn rig :)
Veel mensen die stuurtjes zelf maken er ook gebruik van.

[ Voor 8% gewijzigd door evuijtert op 24-02-2021 19:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

BozeBever schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:11:
Ik kan het iedereen aanraden aan de slag te gaan met zelf wat knutselen. Het is een erg leuk proces!
Impressive. Maar hij is helaas nog niet af, of ik kijk niet goed.

Ik mis de, minstens goed voor 0.001s per ronde snellere tijd, de essentielle....
spoiler:
bekerhouder :P
.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16
Ome Ernst schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Ik mis de, minstens goed voor 0.001s per ronde snellere tijd, de essentielle....
spoiler:
.
Volgens mij hoor je de rig dan ook rond dat essentiele stukje hardware om op te bouwen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

kroegtijger schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:38:
Volgens mij hoor je de rig dan ook rond dat essentiele stukje hardware om op te bouwen...
Een valkuil waar velen invallen door eerst cockpit, pedalen, stuur en stoel te kopen.
En wat dan als je dorst hebt ? Naar de keuken lopen ?

We zijn toch niet meer in de middeleeuwen ? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-10 14:51

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ome Ernst schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Een valkuil waar velen invallen door eerst cockpit, pedalen, stuur en stoel te kopen.
En wat dan als je dorst hebt ? Naar de keuken lopen ?

We zijn toch niet meer in de middeleeuwen ? _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBspQrdrufrLR2Oe1SfipDL_o5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9rx1c1xxInLGxjInRmUVGJRI.jpg?f=user_large

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-10 21:03
Ome Ernst schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:34:
[...]

spoiler:
.
Je kijkt inderdaad niet goed :+ Op de linkerstaander van de monitorarmen (rechts op de foto, er hangt ook een sleutelhanger oid aan) zit een bidon/ bekerhouder :)

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dnbo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:45:
er hangt ook een sleutelhanger oid aan) zit een bidon/ bekerhouder :)
Inderdaad, je hebt gelijk.
Daar ga je echter niet bij komen als je aan het rijden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnbo
Ome Ernst schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Dan toch maar een rietje/ slangetje zoals @laforte voorstelde :P :D

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dnbo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:05:
[...]
Dan toch maar een rietje/ slangetje zoals @laforte voorstelde :P :D
Moderne problemen vragen moderne oplossingen. ;)

en weer verder als ¨pats-draad¨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
Ome Ernst schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Daar hangt mijn drink pet ;-) (zonder dollen, dat is waar ik mijn oude vertrouwde VR headset hang, neemt niet weg dat het zeker 0.01 per ronde scheelt).

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00
Verbouw m'n rig regelmatig (niet omdat het moet, maar omdat het leuk is :) ).

De montage van de cupholder is altijd het laatste dat ik doe. Als een soort van vlag bij de bouw :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 13:45
Sinds de upgrade naar de SFX heb ik om praktische helaas afstand moeten doen van de alom geliefde cupholder :+

Iedere simracer, die houdt van het bouwen en aanpassen van zijn rig, doet er goed aan om te investeren in een 3D-printer. Je kunt er zoveel leuke dingen mee doen.

Bij nagenoeg elke verbetering / aanpassing aan mijn rig speelt de 3d printer een grote rol.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arfalas
Ik heb de race hoek dit keer eens aangepakt, de muur was nog een beetje kaal. Lastig foto's maken, licht, klein, weerspiegelingen, maar het geeft een beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-8XlykqM0bSYWAd6H0C1qYO8K8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y6l17QRskjSoPCn1mSRLcse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Gaaf @Arfalas _/-\o_

Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis : Een vaste kamer/hoek die helemaal kunt pimpen naar je wensen.
Ooooh wat zou ik me daar in uit kunnen leven :9~

Maar helaas, je kunt niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 15:16
Arfalas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:33:
Ik heb de race hoek dit keer eens aangepakt, de muur was nog een beetje kaal. Lastig foto's maken, licht, klein, weerspiegelingen, maar het geeft een beeld:

[Afbeelding]
Ha, die posters ken ik. Ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-tCE8b6nY-AbQrqS3k3KzeU7dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVWcTn7pqOJ6YLTTUJjag7fa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
@mr.DJ95 inderdaad. Thanks voor de tip nog. Ik zie nu dat ik ook precies dezelfde circuits heb gekozen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Henkus schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:31:
Gaaf @Arfalas _/-\o_

Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis : Een vaste kamer/hoek die helemaal kunt pimpen naar je wensen.
Ooooh wat zou ik me daar in uit kunnen leven :9~

Maar helaas, je kunt niet alles hebben :)
Je mag van de vrouw vast wel ergens een circuit poster ophangen toch?

Zij een 'love live laugh' spreuken bordje, jij een poster. Prima deal ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Ik maak nu al een tijdje gebruik van mijn nieuwe Precision Sim Engineering stuur en ik moet zeggen dat ik wel trevreden ben! Hier nog wat plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp23Mn2Sv2bm2M5fRKSDMAV0L1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5DCdXNyUHANQN3QnBbiW2IR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXVsfWzRRunwz52MaFdtjU5mWGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZJPiNIzGRaqvEFbsE4yITJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5zO0vqsTE3Nyr_EFNfzDzD35oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIfdWytM7WAWasOTn39UT9ZT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Arfalas schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:17:
[...]

Je mag van de vrouw vast wel ergens een circuit poster ophangen toch?

Zei een 'love live laugh' spreuken bordje, jij een poster. Prima deal ;)
In de woonkamer zeker niet :)
Maar voor wat betreft de "simracing uitgaven" heb ik volledig de vrije hand

@Fassive Mooie kamer en heel mooi stuur. Jammer van de tape. Is het voor de grip of voor de dikte van het stuur ? En kun je het niet met zwart wrappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Henkus schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:24:
[...]

@Fassive Mooie kamer en heel mooi stuur. Jammer van de tape. Is het voor de grip of voor de dikte van het stuur ? En kun je het niet met zwart wrappen?
De tape is lekker comfortabel en word om de 3 maanden vervangen, de volgende keer word het een ander kleurtje! :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Ha, die posters ken ik. Ziet er goed uit.

[Afbeelding]
En ik maar denken dat als ik ze maar ver genoeg weg zou halen (AliExpress :+) niemand er achter zou komen waar ze vandaan kwamen (althans daar komen die van mij vandaan en die lijken er best veel op).

Ik heb echter ook nog een heel uniek stukje (nummer 217) aan de muur hangen in de race room. Moet alleen nog eens een mooiere lijst omheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdCOE_F33ZlYikrChYclsUUUWGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nA6P3GRMjk8jUNpWHyo7B5Zw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 15:16
R2D2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:59:
[...]

En ik maar denken dat als ik ze maar ver genoeg weg zou halen (AliExpress :+) niemand er achter zou komen waar ze vandaan kwamen (althans daar komen die van mij vandaan en die lijken er best veel op).

Ik heb echter ook nog een heel uniek stukje (nummer 217) aan de muur hangen in de race room. Moet alleen nog eens een mooiere lijst omheen.

[Afbeelding]
Nou volgens mij heeft @Arfalas ze ook bij Wijck gehaald. Best prijzig.

Die ik van Alie heb zijn om te janken en heb ik maar weer weggehaald.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Two_can
  • Laatst online: 14-10 18:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieTWhS60YVOzW3sk0fUPK4rlLps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h6zHj5zcvOQl9ZMwv1DhJDP.jpg?f=fotoalbum_large

Zo.. twee schermen toegevoegd. Was ff een gedoe met (water)passen en meten maar het hangt. Nu eens even kijken of het een beetje rijdt.. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
mr.DJ95 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Klopt. Was een mooi verjaardagscadeau. Ik zou het idd ook zonde vinden om dan matige kwaliteit op te hangen. Ook aangezien de rest van de gear niet goedkoop was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Tsja op kantoor heb ik ook van Wijck hangen (alle circuits waar ik ooit een F1 race heb bezocht, Hongarije had er nog niet tussen mogen hangen want die stond voor dit jaar op de planning maar toen was er Corona) maar dat vond ik toch wat te gek worden voor op een kamertje waar ik alleen maar zit om te racen en ze dan eigenlijk ook nog niet eens echt zie... dan wordt 20 euro voor een stukje papier zonder lijst me toch iets te gek (zou anders zijn als ze vol in het zicht in de woonkamer hangen o.i.d).

Overigens waren de eerste Ali varianten niet echt een succes (al was ik ze zo kwijt op Marktplaats), de tweede zending die ik bij een andere verkoper vandaan had was prima. Zo ingewikkeld is een printje op chique papier maken nou ook weer niet ;)

Hele andere vraag, hoe heb jij die RSR zo aan de muur weten te nagelen? Ik zit al tijden te bedenken hoe ik die kwijt zou kunnen in de race room maar ik wil niet aan plankjes aan de muur (zo groot is het niet) en vind dat er wel heel geslaagd uit zien bij jou.

[ Voor 24% gewijzigd door R2D2 op 27-02-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 13:29
Volledig onnodige koop. De magnetic paddle module voor mijn Fanatec stuurtje. De standaard paddles zijn goed. Deze magnetic van fanatec zijn uitmuntend. Geen weg terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKlpFknazG57wa-jnguaXY1h7_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pL3FeHN056jCnG6c6SlltUsu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq0MhKCsHCn87zXy2_CzEN11syk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dntliwoF9seUcDiGs92WCQdQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
Ik wilde eigenlijk al langer een rally Push-Pull shifter. Toen ik eergisteren eindelijk de knoop door had gehakt om er 1 te kopen, bleken ze niet op voorraad te zijn :|

Dus ben ik zelf aan de slag gegaan en na 2 prototypes, ben ik erg tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

MarcoM schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:47:
Volledig onnodige koop. De magnetic paddle module voor mijn Fanatec stuurtje. De standaard paddles zijn goed. Deze magnetic van fanatec zijn uitmuntend. Geen weg terug.
Met je eerste zin ben ik het persoonlijk niet eens. Ze zijn niet onnodig maar wat mij betreft toch bijna een must have voor je Fanatec stuur. Ze voelen zoveel beter dan die standaard paddles! Kan ze echt iedereen aanbevelen (ook al zijn ze best prijzig in verhouding tot het stuur).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 13:29
Doubleoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Met je eerste zin ben ik het persoonlijk niet eens. Ze zijn niet onnodig maar wat mij betreft toch bijna een must have voor je Fanatec stuur. Ze voelen zoveel beter dan die standaard paddles! Kan ze echt iedereen aanbevelen (ook al zijn ze best prijzig in verhouding tot het stuur).
Ze voelen zeker beter aan dan de standaard shifters. Maar echt nodig is het niet.

Shiften gaat sneller en met beter gevoel. En.... het carbon voelt ook warmer aan dan het koude metaal. Beter in balans als je een leren stuurwiel hebt en barehanded racet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
Henkus schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:04:
Ik wilde eigenlijk al langer een rally Push-Pull shifter. Toen ik eergisteren eindelijk de knoop door had gehakt om er 1 te kopen, bleken ze niet op voorraad te zijn :|

Dus ben ik zelf aan de slag gegaan en na 2 prototypes, ben ik erg tevreden met het resultaat.

[YouTube: DIY Rally Push Pull Shifter]
Mooie shifter Henkus! Ascher feel all over (zelfde principe?). Hoe wil je deze aan je base gaan monteren eigenlijk? Een geprinte installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
BozeBever schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Mooie shifter Henkus! Ascher feel all over (zelfde principe?). Hoe wil je deze aan je base gaan monteren eigenlijk? Een geprinte installatie?
Thx, zelfde principe idd als de Ascher push/pull.

Ik heb er gisteren al mee gereden en het voelt verrassend natuurlijk aan. Ik hoefde er zelfs niet eens aan te wennen 8)

De montage is nog WIP met de volgende uitgangspunten:
- Snelle de-en montage van de shifter zonder gereedschap
- Stevige bevestiging
- Geen extra bouten/bevestigingen door mijn curved carbon fiber dashboard.

Zodra het klaar is zal ik wel een foto posten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Doubleoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Ben het hier ook mee eens. Heb van de zomer CSW 2.5 gekocht, stuur liet even op zich wachten en aangezien ik geen geduld heb. Een Formula stuur (met magnetic shifters) geleend van een vriend. Eigen stuur binnen 2 dagen binnen gekregen (dacht dat het veel langer ging duren). Stuur erop gezet 3 bochten gereden aan de kant gezet en die upgrade besteld.
Het is zeker niet nodig, maar het is zeker wel fijn :).

Bij mijn 918 RSR stuur van fanatec zitten van die standaard niet aanpasbare flippers op. Dat vind ik toch wel jammer (al zijn die wel een stuk groter en vriendelijker dan de standaard flippers op een formula stuur...).

[ Voor 12% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 01-03-2021 14:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowokan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
dikke setups hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Ik vind die kleine flippertjes aan de formula V2 eigenlijk best wel prima. Ik ga proberen die upgrade nooit te testen, want dan wil ik waarschijnlijk wel over. Voor nu is ignorance bliss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Arfalas schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:02:
Ik vind die kleine flippertjes aan de formula V2 eigenlijk best wel prima. Ik ga proberen die upgrade nooit te testen, want dan wil ik waarschijnlijk wel over. Voor nu is ignorance bliss :)
Dat denk ik ook :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:19
Hier ook maar even pronken met mijn nieuw te gebruiken stuurtje, tussen al het direct-drive en overige prachtige speelgoed, waar ik overigens ook heel hebberig van word ;)

Afbeeldingslocatie: https://static.bhphoto.com/images/images1000x1000/1591369520_1560975.jpg

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

Rossi46 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:40:
Hier ook maar even pronken met mijn nieuw te gebruiken stuurtje, tussen al het direct-drive en overige prachtige speelgoed, waar ik overigens ook heel hebberig van wordt ;)

[Afbeelding]
Goede keus :) Ik heb hem nu ook 1,5 jaar, speel vooral GT Sport.
Handig dat je met dit stuurtje alle knoppen ook echt nuttig onder handbereik hebt. En ligt ook fijner in de hand dan standaard T300RS stuurtje. Zelf heb ik er nog magnetische shifters van gemaakt, dat is wel een fijne (en goedkope) toevoeging.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56
Canis Lupus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Goede keus :) Ik heb hem nu ook 1,5 jaar, speel vooral GT Sport.
Handig dat je met dit stuurtje alle knoppen ook echt nuttig onder handbereik hebt. En ligt ook fijner in de hand dan standaard T300RS stuurtje. Zelf heb ik er nog magnetische shifters van gemaakt, dat is wel een fijne (en goedkope) toevoeging.
Waar heb je die magneten besteld?

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

TiezZ_BE schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Waar heb je die magneten besteld?
Op eBay, euro of 5 voor 2 stuks. Zoeken op bv. "30x20x10mm Neodymium Magnet" Op Ali misschien nog wel goedkoper te krijgen...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 22:52
Hier ook maar even pronken met mijn nieuw te gebruiken stuurtje, tussen al het direct-drive en overige prachtige speelgoed, waar ik overigens ook heel hebberig van word ;)

[Afbeelding]
Nice ik wacht even 20 april af anders komt die er ook wel! of misschien toch https://acelith.com/colle...s/mod-rim-gt3-for-t300-rs

keuzes keuzes keuzens :-)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:38
CUPCAKESENSE schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:22:
[...]
Bij mijn 918 RSR stuur van fanatec zitten van die standaard niet aanpasbare flippers op. Dat vind ik toch wel jammer (al zijn die wel een stuk groter en vriendelijker dan de standaard flippers op een formula stuur...).
Helemaal mee eens. Daarom wil ik de flippers gaan vervangen door de Simmakerz Hybrid GT magnetische shifter.

EDIT:
Inmiddels besteld.
Incl. de fikse verzendkosten ongeveer net zo duur als de officiële magnetische Fanatec flippers. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door maniac2003 op 02-03-2021 22:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dnbo
Nieuw speelgoed :9~ een Innato GT3 - Elite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4qJDzgTNCdbM6M7-10Z1KXL5uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM4iUefsKFxTG6hTTizNV9LG.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed is komen morgen ook mijn nieuwe pedalen binnen :D

Voorlopig weer even genoeg geld uit gegeven... O-)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

dnbo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:55:
Nieuw speelgoed :9~ een Innato GT3 - Elite.

[Afbeelding]

Als het goed is komen morgen ook mijn nieuwe pedalen binnen :D

Voorlopig weer even genoeg geld uit gegeven... O-)
Dat is toevallig, deze heb ik onlangs gemonteerd :)

Ik heb er leer ipv Alcantara op laten zetten, iets duurzamer met handschoenen (op basis van eigen ervaring).

Ook nieuwe pedalen gemonteerd, pneumatische van Sim Racing Pro. Eén keer mee gereden pas maar dat was erg positief, heel fijn gevoel, heel veel afstel mogelijkheden en alles zit oerdegelijk in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jCTPSxduiYf0nWyMdjCf57Wa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/W0EYaWC50ZDYnAyRBLduMbQG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XNqp2FKVKxB5x6hmhTA32vSf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zDj7Sx63IiZZ92Rf9l6V8FAR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jWamBzna16ylGSa3Y4UCLv5i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hm3ZwJYhbKhdVR2KZ1mrFKxR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/E1QBYtfm8D29vzpAKeciMLrO.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door visboer32 op 21-03-2021 19:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nieuw DIY test project om te kijken of het wat is voor gebruik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBZ3g1jhBmbVXvJORpNn7HbsZbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XDbX6QgEgPVax6SoIj9N1YoT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCQsC9gjNIMV0j2xqcoJS5neZOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJnsZv2vzyszSLm4uMphZCW0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFbTA1bzyhH618AjhSL90qy199c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua5wGDevmIuiBqtWPcY2ZCHg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvpITOkv_pJVvSeUtL2BEba9Xmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqNN7Eg5H0tgv77I5IQfyuFn.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog even kijken of ik het licht onder of boven doe. Anders moet ik de 3D stukken ff spiegelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Gaaf!, persoonlijk vind ik de laatste foto met het licht eronder een mooier effect. Geeft iets meer diepte gevoel. Misschien nog iets feller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja foto is wat crappy bij de laatste :P In het echt is het iets feller.
En nog voetjes printen zodat het tegen de muur kan. Die legoblokjes eronder zijn leuk voor tijdelijk op de vloer....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dnbo
@visboer32 Mooie set zo! Die pedalen zien er ook erg gaaf uit :D

Ik heb mijn pedalen (DC Simracing) ondertussen ook binnen en gemonteerd.

Pedalen

Sim rig

Sim rig

Voor een aantal kabels moet ik nog wat verzinnen om die wat netter weg te werken.

Op dit moment gebruik ik nog de wheelbase van mijn T300 RS GT. Ik wou graag een wat degelijker stuur met meer knoppen en een wat serieuzere uitstraling. Belangrijk was ook dat ik bij een upgrade het stuur weer mee kon nemen. Uiteindelijk is hierdoor het stuur duurder dan de T300 RS GT set :+

Wensenlijstje voor de toekomst:
  • Mount maken voor mijn racelogic display (met dank aan Henkus)
  • Wheelbase upgraden naar direct drive, waarschijnlijk VRS
  • Afhankelijk van hoe mijn rig het houdt met een direct drive een andere rig/ losse monitor stand
  • Schermen upgraden van 24" naar (waarschijnlijk) 27" en hogere refresh rate

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 08:24
Paulus07 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:51:

[Afbeelding]

Nog even kijken of ik het licht onder of boven doe. Anders moet ik de 3D stukken ff spiegelen :P
bekend projectje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qYqeHb7U-w2fIo8yg9zUT671bU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bUmJPuooo6qToV2BNQ6wytoP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe heb jij hem trouwens tegen de muur gehangen? Nog specifieke lijm, montagekit of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Paulus07 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Hoe heb jij hem trouwens tegen de muur gehangen? Nog specifieke lijm, montagekit of iets dergelijks?
Schroefje midden boven en met een zwart draadje aan de schroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

RKD

Paulus07 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:51:

[Afbeelding]

Wat voor led/licht strip heb je daarvoor gebruikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
RKD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Wat voor led/licht strip heb je daarvoor gebruikt?
ik heb deze gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Afbeelding]
Wow wat een mooi stuurtje!! :)
Mag ik vragen welke racing wheel met pendalen je gebruikt?

Wat een mooie setups hier in dit topic!
Om jaloers van te worden!!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2021 11:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Wow wat een mooi stuurtje!! :)
Mag ik vragen welke racing wheel met pendalen je gebruikt?

Wat een mooie setups hier in dit topic!
Om jaloers van te worden!!! :)
Dankjewel :) Dit is een los aan te schaffen stuurtje van Thrustmaster. Onderdeel van hun eigen eco-systeem. Qua wheelbases behoren hier onder andere de TX (voor PC en Xbox, die heb ik zelf) en de T300 RS(voor PC en PlayStation) toe. Al hebben ze tegenwoordig nog meer varianten geloof ik, dat zou je even moeten opzoeken.

Zelf gebruikte ik altijd de bijgeleverde (relatief simpele) Thrustmaster pedalen, maar vanaf woensdag ga ik rijden met Fanatec Clubsport V3 pedalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rossi46 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Dankjewel :) Dit is een los aan te schaffen stuurtje van Thrustmaster. Onderdeel van hun eigen eco-systeem. Qua wheelbases behoren hier onder andere de TX (voor PC en Xbox, die heb ik zelf) en de TS300 (voor PC en PlayStation) toe. Al hebben ze tegenwoordig nog meer varianten geloof ik, dat zou je even moeten opzoeken.

Zelf gebruikte ik altijd de bijgeleverde (relatief simpele) Thrustmaster pedalen, maar vanaf woensdag ga ik rijden met Fanatec Clubsport V3 pedalen :)
deze gok ik

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2021 13:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Jup, die is het :Y Dat is dan dus enkel de base, zonder stuur en zonder pedalen.

Maar de TX (en T300 RS, dat is de Playstation variant) is al een relatief oud systeem, bestaat al jaren. Dus kijk ook even wat tegenwoordig 'hot' is. Uiteraard ook afhankelijk van je budget.

[ Voor 21% gewijzigd door Rossi46 op 08-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rossi46 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Jup, die is het :Y Dat is dan dus enkel de base, zonder stuur en zonder pedalen.

Maar de TX (en T300 RS, dat is de Playstation variant) is al een relatief oud systeem, bestaat al jaren. Dus kijk ook even wat tegenwoordig 'hot' is. Uiteraard ook afhankelijk van je budget.
Ik wil een stuur gaan gebruiken met F1 2020 op de Xbox One X, vind het allemaal erg lastig om eerlijk te zijn.
Kwam ook al de Logitech G920 tegen, maar is het niet fijner om met een F1 racestuur te kunnen rijden?
Vandaar ik de tip kreeg voor de TX, want daar kan je een ander stuur op zetten.
Zijn er nog meer waarbij dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Ik wil een stuur gaan gebruiken met F1 2020 op de Xbox One X, vind het allemaal erg lastig om eerlijk te zijn.
Kwam ook al de Logitech G920 tegen, maar is het niet fijner om met een F1 racestuur te kunnen rijden?
Vandaar ik de tip kreeg voor de TX, want daar kan je een ander stuur op zetten.
Zijn er nog meer waarbij dit kan?
Belangrijker is dat de TX een 'belt-driven' systeem is en de G920 met tandwielen werkt. Het systeem van de TX valt te prefereren boven dat van de G920.

En wat je zegt is zeker waar, voor de TX zijn inmiddels veel verschillende stuurtjes beschikbaar. En die geven best een ander gevoel, zeker omdat de diameter soms ook anders is. Ik heb het Thrustmaster stuurtje zoals ik liet zien zelf nog niet gebruikt, maar het voelt al behoorlijk anders aan dan het GTE stuurtje welke ik normaal gebruikte.

Wat is je budget trouwens ongeveer? Daar moet je ook echt rekening mee houden. Kwaliteit is zeker belangrijk, maar het kan bij dit soort spullen snel uit de hand lopen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rossi46 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Belangrijker is dat de TX een 'belt-driven' systeem is en de G920 met tandwielen werkt. Het systeem van de TX valt te prefereren boven dat van de G920.

En wat je zegt is zeker waar, voor de TX zijn inmiddels veel verschillende stuurtjes beschikbaar. En die geven best een ander gevoel, zeker omdat de diameter soms ook anders is. Ik heb het Thrustmaster stuurtje zoals ik liet zien zelf nog niet gebruikt, maar het voelt al behoorlijk anders aan dan het GTE stuurtje welke ik normaal gebruikte.

Wat is je budget trouwens ongeveer? Daar moet je ook echt rekening mee houden. Kwaliteit is zeker belangrijk, maar het kan bij dit soort spullen snel uit de hand lopen... :X
Ja ik twijfel nog best wel veel, het was een spontaan iets.
Ik gok dat ik niet meer dan 250 euro wil uitgeven max, maar liever ergens tussen de 100 / 200 euro.
Wil namelijk graag kijken of ik het wat vind om F1 2020 met een racestuur te spelen.
Beetje zo'n lastige situatie !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
G_Dragon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Ja ik twijfel nog best wel veel, het was een spontaan iets.
Ik gok dat ik niet meer dan 250 euro wil uitgeven max, maar liever ergens tussen de 100 / 200 euro.
Wil namelijk graag kijken of ik het wat vind om F1 2020 met een racestuur te spelen.
Beetje zo'n lastige situatie !! :)
Vergeet niet dat je het ook nog ergens op moet zetten :) Wil je achter de tv racen dan moet je ook een wheelstand of iets zoals een Playseat Challenge aanschaffen. Speel je achter je bureau dan kun je het stuur daar aan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Rossi46 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Vergeet niet dat je het ook nog ergens op moet zetten :) Wil je achter de tv racen dan moet je ook een wheelstand of iets zoals een Playseat Challenge aanschaffen. Speel je achter je bureau dan kun je het stuur daar aan monteren.
Ik heb een ikea hoekbureau met een beeldscherm en Xbox One X (zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/micke-hoekbureau-wit__0734328_pe739442_s5.jpg?f=s

Wou hem daarop vastmaken en ook weg kunnen halen wanneer ik niet ga racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Zoals in de topic warning beschreven staat, is dit geen wat-moet-ik-kopen-topic. Voor aankoopadvies kun je terecht in Desktop Aankoopadvies of Componenten Aankoopadvies

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 09-03-2021 06:51 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.canta
  • Laatst online: 08-06-2022
Hey Guys!
Sinds kort heb ik de Clubsport V2 pedalen van Fanatec.
Via Marktplaats op de kop weten te tikken. Nu ben ik er achter gekomen dat er een behoorlijk zware brake mod in zit waardoor het rempedaal (in mijn ogen) super stijf is en niet fijn aanvoelt.
Ik weet dat er 1 partij BBJ simracing de rubber sets aanbood, maar helaas nu gestopt is. De Brakemod set van de V3 pedalen pas (volgends Fanatec) niet in de V2.

Heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 08:03

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Is het een kwestie van rubbers vervangen of wennen aan een loadcell-pedaal? Ik weet niet waar je vandaan komt qua pedalen en of je dus gewend ben aan loadcell-pedalen. De eerste 2 weken kon ik ook moeilijk wennen aan het duwen tegen een plank maar nu voelt het concept van meer beenkracht = meer remkracht heel intuïtief en heb ik de hardste rubbers gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.canta
Ik ben bang dat het een kwestie van rubbers vervangen is. Heb vaker loadcell pedalen gereden.
Ik drift meer dan dat ik formule1/gt3 race. Een super stijve rem is dus niet perse gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16
Roberto.canta schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:29:
Ik ben bang dat het een kwestie van rubbers vervangen is. Heb vaker loadcell pedalen gereden.
Ik drift meer dan dat ik formule1/gt3 race. Een super stijve rem is dus niet perse gewenst.
Even zoeken op PU Foam Replacement Kit voor de v2's levert (onder meer) dit op:
https://www.ebay.com/itm/...t-6-PU-rods-/124350894790

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.canta
Dankje! Had ik inderdaad ook gezien, alleen beetje jammer dat het 5 weken duurt voor ze binnen zijn.
Ben alleen bang dat ik daar aan moet gaan geloven. Is niet veel meer te koop helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik kan nog niet patsen met foto's maar heb wel de knoop doorgehakt waar ik al maanden over zat te dubben :P Volgende setup is onderweg:
  • Simlab GT1 Evo (met single screen mount)
  • Samsung 49'' G9 Odyssey
  • Sparco - GRID II QRT stoel met seat slider
Waarop m'n Thrustmaster T300 RS GT gemount gaat worden met TH8A shifter.

De afweging was voornamelijk of ik all-in zou gaan en de Fanatec Forza bundle zou kopen of toch eerst de G9 Odyssey. Heb nu een AOC 34'' curved 144hz scherm namelijk. Toch besloten dat ik een scherm upgrade belangrijker vind dan het stuur dus zodoende deze keus. Mede ook omdat ik naast race games ook nog wel eens andere games wil doen en dan is m'n 34'' natuurlijk perfect om erbij te hebben.

Zal foto's maken zodra de boel binnen is, nu weer naar buiten staren of de UPS er al aan komt :9~

[ Voor 6% gewijzigd door London op 12-03-2021 10:50 ]

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.