Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Red_Head schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:34:
Ik volg al jaren dit topic met veel gekwijl :9~ ook heb ik wel eens geprobeerd met een stuurtje uit de lokale computer winkel te starten met simracing maar dit verwaterde toch weer.

Mede door de lockdown moest er toch uitgeweken worden naar andere manieren om te racen, en heb ik de stoute schoenen aangetrokken om i.p.v. goedkoop stuurtje ook eens wat langer te sparen voor een knappe setup..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik merk wel dat als je start met simracing je steeds meer opties wilt of dingen anders wilt haha...
Nu eerst maar eens beter worden en wat iRating scoren :+
Mooi setup...Zou wel je scherm boven je base plaatsen. Is even wennen maar gevoel is vele malen beter.
Nu staat die gewoon te ver weg.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

London schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:49:
Ik kan nog niet patsen met foto's maar heb wel de knoop doorgehakt waar ik al maanden over zat te dubben :P Volgende setup is onderweg:
  • Simlab GT1 Evo (met single screen mount)
  • Samsung 49'' G9 Odyssey
  • Sparco - GRID II QRT stoel met seat slider
Waarop m'n Thrustmaster T300 RS GT gemount gaat worden met TH8A shifter.

De afweging was voornamelijk of ik all-in zou gaan en de Fanatec Forza bundle zou kopen of toch eerst de G9 Odyssey. Heb nu een AOC 34'' curved 144hz scherm namelijk. Toch besloten dat ik een scherm upgrade belangrijker vind dan het stuur dus zodoende deze keus. Mede ook omdat ik naast race games ook nog wel eens andere games wil doen en dan is m'n 34'' natuurlijk perfect om erbij te hebben.

Zal foto's maken zodra de boel binnen is, nu weer naar buiten staren of de UPS er al aan komt :9~
Zoals beloofd: foto's!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSHv3wl8nMPEZeGROVsGKPXO75o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqaIyfdgMLIPk0EXYO3vmMyP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAl8BFivbJ-lWfVA5uOMz56Xcks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hH5DaVrTlweultK039WlHnc.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze week nog druk met andere zaken dus weinig tijd om te racen maar komend weekend ga ik de boel even opruimen, cable management op orde brengen en natuurlijk RACEN! :D :D

Die G9 ophangen was trouwens echt vreselijk alleen. Volgende keer bel ik een vriend om te helpen. Met 1 hand dat scherm omhoog houden en ondertussen met een andere hand de schroeven erin schroeven, pfff.

Maar goed, hij hangt en de single screen mount lijkt nog best stevig ook.

Top dit! Heb nog wel een set seat brackets over, mocht iemand die willen overnemen dan kan dat. Wist niet dat je die ook kreeg bij de Sparco seat sliders namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door London op 17-03-2021 19:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:00
London schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Deze week nog druk met andere zaken dus weinig tijd om te racen maar komend weekend ga ik de boel even opruimen, cable management op orde brengen en natuurlijk RACEN! :D :D

Die G9 ophangen was trouwens echt vreselijk alleen. Volgende keer bel ik een vriend om te helpen. Met 1 hand dat scherm omhoog houden en ondertussen met een andere hand de schroeven erin schroeven, pfff.

Top dit! Heb nog wel een set seat brackets over, mocht iemand die willen overnemen dan kan dat. Wist niet dat je die ook kreeg bij de Sparco seat sliders namelijk.
Prachtig :). Knap dat het je gelukt is dat scherm in je eentje op te hangen. Ding is loeizwaar.

Eén tip (en bel die vriend maar vast :) ): haal dat scherm wat dichterbij, scheelt echt enorm.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

alexbl69 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:41:
[...]

Prachtig :). Knap dat het je gelukt is dat scherm in je eentje op te hangen. Ding is loeizwaar.

Eén tip (en bel die vriend maar vast :) ): haal dat scherm wat dichterbij, scheelt echt enorm.
Haha, thanks! Naar voren halen gaat makkelijker, daar kan ik wat schroeven van de rig voor losdraaien om zo de monitor stand iets naar voren te halen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10 11:11
Ik heb de rig ook maar weer eens aangepast. Een eigen scherm, nu aan de rig vast. Voorheen reed ik de rig naar m'n bureau. Ging prima, maar een scherm aan de rig is helemaal luxe.
(34 inch AOC cu34g2 voor de geinteresseerden)

De FOV is ook meteen anders, dus dat was even wennen. Maar nu ik met m'n snufferd zo op het scherm zit, heb ik wel het idee dat ik beter bochten in kijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj08PLfizqs8HbA9UFv7OgA51CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aynDdxpNoyrKJvqJDxScBo9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_T9nC1Owo8QsSrebsoKJRMekLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryBfLIGlFDAf1yiYqQ2K9670.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_d_OXlcR6OjlxqOoCvxtGHS4fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX4q5cQCN0DXgBrdGK4ksr05.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Arfalas schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:52:
Ik heb de rig ook maar weer eens aangepast. Een eigen scherm, nu aan de rig vast. Voorheen reed ik de rig naar m'n bureau. Ging prima, maar een scherm aan de rig is helemaal luxe.
(34 inch AOC cu34g2 voor de geinteresseerden)

De FOV is ook meteen anders, dus dat was even wennen. Maar nu ik met m'n snufferd zo op het scherm zit, heb ik wel het idee dat ik beter bochten in kijk

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er ook heel goed uit! Zal vast al eens gevraagd zijn maar waar heb je die circuit canvassen vandaan aan de muur?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@Arfalas, je POV is WAY off als ik me niet vergis. Heb ongeveer een zelfde setup en gisteren in ACC mijn POV gezet (ik kwam op 38c uit) en mijn beeld ziet er compleet anders uit. Heb zelfs weer iets 'uitgezoomd'.

Hieronder mijn rig die er sinds gisteren zo bij staat. Moet nog wel wat cable management doen en die rode strips consistent maken, en evt de folie van mijn base en scherm eraf halen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsdYF2r3fwZ3LSVlqDuJtmM4dfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OENR7kd7rM7iavpOcOSckPw6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdvETlEqck6JlOdWpgqh1BdIAyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPHRZv5KOSriVUsMySx558xA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD8FVsiInLhnbZY9stfd3gWou9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ushtlKWxz9IDU0Na3Kll8y8X.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren ook alleen het scherm gemonteerd, was goed te doen als ik de volgorde iets beter had gepland. Wilde ook voor de Simlab monitor mount gaan maar vond het een nadeel dat ik het scherm niet dichterbij kan halen dus zelf maar een oplossing verzonnen en besteld bij AluX. Het klopt dus dat het scherm voorover helt, is natuurlijk voor het oog.

Bij mij vallen de kapjes van de hoekverbinders van Simlab er extreem snel vanaf, als ik ze aanraak valt het er al af, meer mensen last van?

Vond ook de plaat van de T8HA shifter erg onlogisch, die zou aan het einde van mijn armsteun moeten maar dan zit hij veel te ver naar achteren dus was even zoeken en schuiven mbt de muis en shifter positie. Staat niet heel goed op de foto's zie ik nu.

@Arfalas Heb je geen last van de cupholder? Had die eerst ook daar maar vond het met in en uitstappen soms wat in de weg zitten. Huidige positie is ook niet ideaal dus moet ik nog even over nadenken... wellicht links van het stuur of zo.

EDIT: Zo gezegd zo gedaan... zit ook niet in de weg mbt het toetsenbord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygDinppc5FMcDf_8zdFNTgv0qmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYhtGnqC3Jg2dKZHT67s9lmY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Card Nox op 18-03-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Card Nox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:19:
Bij mij vallen de kapjes van de hoekverbinders van Simlab er extreem snel vanaf, als ik ze aanraak valt het er al af, meer mensen last van?
Yep, dat heb ik ook. Maar vastlijmen is ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
alexbl69 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Yep, dat heb ik ook. Maar vastlijmen is ook niet echt handig.
Haha nee, dat ga ik zeker niet doen. Ze hadden een kleine 'deukje' kunnen maken in de hoekverbinder en een klein bolletje in het plastic zodat het vast 'klemt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Ik heb van sim-lab de zilverkleurige hoeksteunen voor mijn frame, daar klemmen de kapjes perfect op vast.

Bij de zwarte hoeksteunen, die zaten bij de monitor-stand, klemmen ze inderdaad niet mooi. Pootjes iets verdikken met duct-tape helpt.

En als je het echt onacceptabel vind kan je sim-lab altijd even bellen of ze een betere oplossing hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17
Er was een slechte batch hoekkapjes. Sim Lab kan die voor je ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
SlaadjeBla schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:34:
Dat meende ik ook ergens gelezen te hebben, dan stuur ik je even een mailtje want heb regelmatig dat wanneer ik tegen de rig stoot er al eentje afvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
London schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Ziet er ook heel goed uit! Zal vast al eens gevraagd zijn maar waar heb je die circuit canvassen vandaan aan de muur?
https://www.wijck.com/nl/

Mooie kwaliteit, zeker een aanradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
@Arfalas, je POV is WAY off als ik me niet vergis. Heb ongeveer een zelfde setup en gisteren in ACC mijn POV gezet (ik kwam op 38c uit) en mijn beeld ziet er compleet anders uit. Heb zelfs weer iets 'uitgezoomd'.
Mijn POV staat op 34. zou goed moeten zijn volgens meerdere POV calculators. Hoe zou het er uit moeten zien?
Op zich kan dit wel kloppen toch? het stuur steekt nu als het ware uit het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
De cupholder is inderdaad nog niet ideaal. Misschien dat ik die nog verplaats
Ik wil hem wel links hebben, dan kan ik op het rechte stuk koffie sippen en ook nog opschakelen met m'n rechter hand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31

Superkiwi

Hoi doei

Even de pinnetjes wat naar buiten trekken, dan zitten ze al een stuk beter op de plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 18-03-2021 11:22 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-09 16:38
Aaaah, good to know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Klopt, zeker goede service.

Ik heb nieuwe gekregen, maar die waren helaas net zo 'slecht' als de vorige. Dus ik hot glue ze tegenwoordig maar gewoon vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hieronder mijn rig die er sinds gisteren zo bij staat. Moet nog wel wat cable management doen en die rode strips consistent maken, en evt de folie van mijn base en scherm eraf halen >:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteren ook alleen het scherm gemonteerd, was goed te doen als ik de volgorde iets beter had gepland. Wilde ook voor de Simlab monitor mount gaan maar vond het een nadeel dat ik het scherm niet dichterbij kan halen dus zelf maar een oplossing verzonnen en besteld bij AluX. Het klopt dus dat het scherm voorover helt, is natuurlijk voor het oog.

Vond ook de plaat van de T8HA shifter erg onlogisch, die zou aan het einde van mijn armsteun moeten maar dan zit hij veel te ver naar achteren dus was even zoeken en schuiven mbt de muis en shifter positie. Staat niet heel goed op de foto's zie ik nu.

@Arfalas Heb je geen last van de cupholder? Had die eerst ook daar maar vond het met in en uitstappen soms wat in de weg zitten. Huidige positie is ook niet ideaal dus moet ik nog even over nadenken... wellicht links van het stuur of zo.

[Afbeelding]
Super strak, I like it! Ook mooi met je pc daar :), goed voor voorkomen van stof intake.

Is die PC helemaal dedicated voor racing? Of verbind je het ook met je bureau voor andere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Ircghost schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:35:
[...]
Super strak, I like it! Ook mooi met je pc daar :), goed voor voorkomen van stof intake.

Is die PC helemaal dedicated voor racing? Of verbind je het ook met je bureau voor andere games?
Ja, beetje getwijfeld over die PC shelve, vond het wat duur maar wilde de PC wel aan de rig maken. Met zelfbouw en 40x40 profielen kwam ik ongeveer net zo duur uit en zag er niet zo strak uit dus toch maar besteld.
Houd het geheel ook weer wat in balans, links de pc, rechts de monitor, base en stuur haha.

Heb ook nog 80x80 hoekverbinders besteld bij AluX voor de staander omdat ik bang was dat het niet stevig genoeg zou zijn, nou dat was niet nodig want is nog altijd extreem stevig. Mede daardoor de 80x80 niet gemonteerd, de andere rede is dat grijs zijn waar de rest allemaal zwart is.

De PC is dedicated voor Simmen, speel geen andere spellen op de PC dus dat is lekker simpel. Heb verder een werk laptop en nog een oldskool watergekoelde PC uit mijn echte Tweakers dagen (Q9550 etc) waarop ik op kan zou het nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
@Card Nox
zou jij eens een fototje willen maken hoe jouw FOV eruit ziet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@Arfalas, sure. Hierbij hoe ik het momenteel heb. Vanavond eerst race dus ben benieuwd.

Height 1.8
Laterial 0
Distance -6.0
FOV 38
Pitch -1.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9zixBpz5f1FAvUzfUQ46eH6XvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiZII1JSxArNbi9qlPVrvb7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe het is standaard met enkel POV gecorrigeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aUmK3Ha5JuMdp_LaqRD7XDEbzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq2XaGpjnMspxHvwETKhXgrp.jpg?f=fotoalbum_large

POV Calculator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/609lI6TeZvffbOXnRP9lY1GwNg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/No4zODi6z8ytMNfwZ6CaWqZg.png?f=fotoalbum_large

Afgaande op jou beeld denk ik dat je POV iets van 50+ is, 54 is standaard volgens mij. Moet zeggen dat het wel even wennen is ma na 30 minuten had ik de smaak te pakken. Voelde iets natuurlijker aan op de een of andere manier. Voelt in het begin langzamer maar de tijden werden wel sneller (al was het op een baan / auto combi waar ik pas 30 minuten had gereden).

YouTube: Assetto Corsa Competizione FOV Settings

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 18-03-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom staat de PC op de rig? Is daar geen risico op eraf vallen door de trillingen van de rig als je stuurt?
Wel een plaatje hoor, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Card Nox schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:42:
@Arfalas

Afgaande op jou beeld denk ik dat je POV iets van 50+ is, 54 is standaard volgens mij. Moet zeggen dat het wel even wennen is ma na 30 minuten had ik de smaak te pakken. Voelde iets natuurlijker aan op de een of andere manier. Voelt in het begin langzamer maar de tijden werden wel sneller (al was het op een baan / auto combi waar ik pas 30 minuten had gereden).
Mijn FOV is nu 34, maar verder stock settings. Ik zal vanavond ff spelen ermee, ik heb het ook pas 1 dag zo zitten

Bedankt voor de uitleg in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@Leader98, trillingen? Neh dat doet de rig niet, in ieder geval niet genoeg om een pc te laten bewegen. Zou het ooit zover komen kan ik wel met dubbelzijdige tape / klitteband het vast zetten maar verwacht niet dat het nodig is.

@Arfalas, wat is je Distance ? En inderdaad gewoon beetje mee spelen tot het lekker aan voelt. Wilde de FOV maar goed zetten omdat ik al vaker had gelezen en gehoord dat je er sneller/constanter van wordt dus bij deze de eerste poging.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik ga hem ook maar eens even showen. Ik kom echt hele mooie rigs tegen alleen heb ik de ruimte niet om een rig van frame extrusie neer te zetten in de woonkamer. Dus ik heb het opgelost met een mobiele sim die standaard gemaakt is voor een G29 of een Thrustmaster. Gaten geboord en in een keer goed voor de Fanatec CSW v2.5. Verder zit er nog een zelfgemaakt handrem op, de G29 shifter met een arduino zodat die aangesloten kan worden. CSL elite pedals en als laatste toevoeging heb ik nu ook een windsim. Alles kan aangesloten worden door een stroomkabel en 2 USB hubs die ook vast zitten aan het frame.
Ik weet voor nu even niet wat de volgende upgrade wordt, evt pucks voor in de stoel die ook weer met een kabeltje zo los geklikt kan worden van de base. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bsw2z8x3zjDUMFtyBR_We5SifmE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtClDW8AQoMlSC4suEfMPwRe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWXBnzImVCwiXgqeYhoz4OCz6FU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMBw2dk8srm3pwCqQQw6TKEj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yYaHMPXxMGXgl5aetg0E-qAF0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwhYNDNQqRW7nQRnKuX62cz2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1m3NhtXy7LpNOgsUxYnA5pzftuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScH4wWuKgqKdk234mhZrMdbj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEkPGgjZy9iJUVBO-IHi-xpeGSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tej1dUWd6GTrDPS1pi6Aewbl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8LczDmJ5ClUSiBPd3bJ-VyfFXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/er5zXmSQjmn7EkGarkc40xfQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ug_V1xfjazCXoPJaGh7S4GyKqT4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUbu5F80onJJRc96sTrlh9j6.jpg?f=fotoalbum_tile

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Mooie setup. Welk stuur heb je op je csw? Diy of gekocht?
Ik kan dayton pucks ten zeerste aanraden. Heb er vier op mijn (houten) rig zitten met 2 goedkope 19,95 ampjes van amazon en voegt echt wat toe.
Als ik ze vergeet aan te zetten heb ik meteen zoiets van wtf wat is er mis😁

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
dozo71 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:41:
Mooie setup. Welk stuur heb je op je csw? Diy of gekocht?
Ik kan dayton pucks ten zeerste aanraden. Heb er vier op mijn (houten) rig zitten met 2 goedkope 19,95 ampjes van amazon en voegt echt wat toe.
Als ik ze vergeet aan te zetten heb ik meteen zoiets van wtf wat is er mis😁
Het gaat om een Turn Racing GT Barebone. Deze is via marktplaats gekocht en ik weet niet wat ze ermee gedaan hadden, de prijs was daardoor leuk, maar het stuur was totaal onbruikbaar. Er waren onderdelen gekocht die niet eens pasten, alles was vastgezet met secondelijm en dan heb ik het nog niet eens over de soldeerskills en leobodnar bordjes die ze hadden gekocht. Een leobodnar met een shield wat niet eens paste in de case. De secondelijm heb ik weg moeten halen met een mesje en om het stuur er nog fatsoenlijk uit te laten zien moest ik het wrappen. Het resultaat is mooi geworden maar het was wel een behoorlijk stukje werk.

Heb je er geen last van dat je frame gaat resoneren? Ik moet nog even rubbers onder de fans plaatsen omdat bij 7% snelheid het frame gaat trillen en dat voel ik ook in het stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel. op 19-03-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Daniel. schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Het gaat om een Turn Racing GT Barebone. Deze is via marktplaats gekocht en ik weet niet wat ze ermee gedaan hadden, de prijs was daardoor leuk, maar het stuur was totaal onbruikbaar. Er waren onderdelen gekocht die niet eens pasten, alles was vastgezet met secondelijm en dan heb ik het nog niet eens over de soldeerskills en leobodnar bordjes die ze hadden gekocht. Een leobodnar met een shield wat niet eens paste in de case. De secondelijm heb ik weg moeten halen met een mesje en om het stuur er nog fatsoenlijk uit te laten zien moest ik het wrappen. Het resultaat is mooi geworden maar het was wel een behoorlijk stukje werk.

Heb je er geen last van dat je frame gaat resoneren? Ik moet nog even rubbers onder de fans plaatsen omdat bij 7% snelheid het frame gaat trillen en dat voel ik ook in het stuur.
Nee geen last van resonantie. Maar het rammelt natuurlijk wel een beetje en maakt ook wel wat geluid. Heb de onderkant wel op wieltjes gezet en is al minder. Rig is verder wel groot en zwaar.
Maar denk ook dat als je de pucks bijv alleen in/tegen de stoel doet je daar een stuk minder last hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door dozo71 op 19-03-2021 10:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Mijn setup met als doel: ruimte geoptimaliseerd (en opruimbare) VR rig die het maximale haalt uit de (beperkte) mogelijkheden van een Playseat challenge en maximale emersion tijdens de simulaties (iRacing en Flight Simulator)

Gear:
  • Playseat Challenge
  • Fanatec ClubSport 2.5 base
  • ClubSport Pedals V3 + Damper Kit + Performance Kit
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • Buttkicker Gamer 2
  • Motospeed K24 cijferblok mechanisch toetsenbord = 'goedkope' buttonbox
  • [Valve Index VR headset + 2 base stations/li]
  • NZXT H1 (Ryzen 5600x, RTX 2070Super, 32GB RAM)
  • Honeywell HT900E - Vloerventilator
Mods:
  • Versteviging van de wheelbase, verminder flex: 2x 11in mag arm L Clamp-> monteren met het 'moertje' van een fietsband ventiel + wat meubel antislip stickers ertussen om krassen en/of trillingen te voorkomen aan de onderkant van de wheelbase
  • 3D geprinte Playseat Challenge Fanatec Pedals v3's Mount
  • Logitech gear lever holder for the Playseat Challenge, via AliExpress maar kan ook direct zelf via 3D print + Sterknop bakeliet Ø 32 mm M6 x 40 mm voor makkelijk vastdraaien en kantelen (ivm opruimen)
  • 13x13 MDF plaatje, mat zwart gespoten voor de keypad/buttonbox, die en met klein beetje zwarer tape bevestigd
  • Zwarte metalen pijp + steigerhout koppelstukken om een Buttkicker mount te maken, gebaseerd op deze instructies, LETOP: mount op achterste poten ipv voorste poten om trillingen the voorkomen!
  • Ikea TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact + afstandsbediening om de fan uit en aan te zetten vanuit de stoel
  • siliconen tape, 2,5 cm breed voor extra grip op mounts en voor het voorkomen van trillingen
Todo:
  • Kabels beetje netjes organiseren
  • Meubel rubbers onder de V3 pedalen mounts plakken
  • Ik zoek nog een oplossing voor een mount voor mijn keyboard met tracker
  • ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhyBsUajhhimv3mwNRwt1Mg9HPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zn6NDKyvduEPfFRnt0sgORUF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa3nChSNRLZszRBLg3wks0L0PY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aycG8DMxFifRT7BEfXJ5tjHE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQRzCuir5S7DJ_CM1z4LrKAAlGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O45DgzaOZcMPH41Umtg5FiRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qoltybls-XsSU9WZJp3ygwYJr2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CGfMXI7EpmfzcoPResTx8ux.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvRtStJLdwK-0NzldXCty805U5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExSGdWmcdFQUOeyviqoMoAw1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door michielvh83 op 19-03-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Heel gaaf. Echt het maximale uit een Playseat Challenge gehaald.
Ruim je hem ook vaak op en is dat nog veel gedoe met alle toeters en bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
@SlaadjeBla dat is wel de bedoeling idd, de kamer is ook een sport kamer de rig past precies in een ikea klerenkast :). Het is nog wel even zoeken naar een handige manier om de kabels wat te fatsoeneren als alles is losgekoppeld. De Buttkicker heeft ook een quick release en de wheel baseplate blijft op z'n plek. Alleen stuur gaat eraf en pedalen worden ingeschoven. Zoek ook nog een oplossingen om de lengte van de pedaal afstand te kunnen 'onthouden', wellicht met wat tape of een andere visuele reminder. Mochten andere playseat challenge bezitters nog tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Op dit moment heb ik een playseat alcantara pro, maar ik ben aan het kijken naar een rseat rs1. De playseat heeft toch best veel flex en begon al snel te kraken.

Is de rseat rs1 een goede vervanger of is dit ook weer een net niet rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:16
The Jackel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:05:
Op dit moment heb ik een playseat alcantara pro, maar ik ben aan het kijken naar een rseat rs1. De playseat heeft toch best veel flex en begon al snel te kraken.

Is de rseat rs1 een goede vervanger of is dit ook weer een net niet rig?
Heel eerlijk, het is prima maar niet het beste. Als je de ruimte heb voor rseat kan je ook een Simlab GT1 EVO kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5hEPQni-6jkfdUGxSVxvJNEb5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAALkewYrYzoCfco2vbf4s9m.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine update, muur een ander kleurtje gegeven :+. En eindelijk de kill switch op de rig gemonteerd in plaats van ergens los naast de rig (gaat overigens prima met 2 hoekijzers). Nu alleen amper meer nodig sinds iRacing met de laatste update de FFB tijdens een crash reduceert in plaats van je polsen proberen te breken met 100% FFB.

BJ simracing pedalen zitten er inmiddels een kleine 2 maand op en zijn in de tussentijd een keer gewisseld met de Kapral pedalen... maar welke van de 2 je pakt is om het even, pedalen zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar, de Kapral pedalen zijn dus uiteindelijk naar een bekende van me gegaan die eigenlijk Heusinkvelds wilde aanschaffen maar na een paar weken met de Kapral pedalen rond gereden te hebben dat uiteindelijk ook een prima optie vond.

Enige puntje waar ik me wel aan irriteer bij de BJ pedalen is dat ze soms wat rumoerig zijn, gaspedaal piepte eerst als een nest jonge muizen maar dat is inmiddels verholpen door de inbusbouten op de draaipunten iets losser te draaien. Enige wat nu nog piept zijn de elastomeren op het rempedaal, iemand die daar nog een gouden tip voor heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 21-03-2021 18:14 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
R2D2 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:11:
iemand die daar nog een gouden tip voor heeft?
Je specialiseren in ovals :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:15:
[...]

Je specialiseren in ovals :)
Hehehe ja maar dan had ik ook net zo goed bij de CSL elites kunnen blijven, had me weer een paar euro gescheeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
mr.DJ95 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Heel eerlijk, het is prima maar niet het beste. Als je de ruimte heb voor rseat kan je ook een Simlab GT1 EVO kwijt.
Hij komt in de woonkamer te staan en wordt na gebruik aan de kant geschoven. Aangezien ik niet echt handig ben is een rig met een goede bouw beschrijving wel wenselijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 12:37

Raimond613

Simracer

The Jackel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:40:
[...]

Hij komt in de woonkamer te staan en wordt na gebruik aan de kant geschoven. Aangezien ik niet echt handig ben is een rig met een goede bouw beschrijving wel wenselijk.
Je kan een alu rig prima op wielen zetten. En zo moeilijk is de bouw van zo'n ding nou ook niet.

iracing profile

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Tja, dan moet ik mijn rig ook maar eens laten zien...

Zag de afgelopen jaren hier zoveel moois voorbij komen, in combinatie met de virtuele 24 uur van LeMans vorig jaar, dat het bloed weer ging kruipen na bijna 20 jaar niet meer achter een FFB stuurtje te hebben gezeten. Omdat ik verder niet game en alles op de Mac doe was het even sparen om een leuk budget te hebben om mee te beginnen en had ik alle tijd om te kijken wat ik wilde..

Het lijstje van eisen werd uiteindelijk het volgende:

kleine voetprint, hij komt in de woonkamer te staan
eenvoudig verplaatsbaar
Alles startklaar, geen extra werkzaamheden om even te kunnen rijden
Moet er een beetje leuk/strak/technisch uitzien
Eenvoudig aan te passen
Beetje verkoopwaarde hebben als ik het toch niet zo leuk vind..

En dit is het dan geworden

Motedis S-Dream, die ik ondertussen al weer stevig heb aangepast.
Sim-Lab SPEED1 stoeltje
Fanatec CSL met McLaren en F1 stuurtje
Fanatec CSL loadcel rem
34" AOC Curved monitor 100Hz
De kleinste PC die ik kon bouwen met alle ruimte voor een grote GPU en stille fans (het blijft de woonkamer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_4DyHyt1BfpZ2a2-3b4j3kdnSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZZQNIdnMz1rAtMSowya5tAV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVaeMBHVUyxqzuWUpIhtAxMqLbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALbF9PoODGtfvyjglH0JVyV6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5X8FXuS9gtnJju_d6IoZtMzB9k4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYn08G76fz4PHteAvYfbB1oN.jpg?f=fotoalbum_large

De kleur van het stoeltje is gekozen door mijn vrouw, hij staat in de woonkamer en dan mag het wat kleurrijker zijn van haar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT-vRJZF7DkMng3QRW9LJSu0aOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okGiCpXnuJ6HTzNBw0nBkUON.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-UI1GbruJBogMIOUcX_VXjW4xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzV45Ou1J7CLQDbKaPeasKDH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKx8WwuLgq9OQ7j9bipJ-OPYSM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DqLVQYOnaSZV0VvnOfZBO7o.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe alleen in RFactor2 gereden en nog geen behoefte gehad verder te kijken, iRacing gaat hem door zijn abonnementsmodel niet worden maar ACC wellicht toch binnenkort eens proberen

Tja, en toen moest er natuurlijk een betere GPU in de PC... Uiteindelijk is het via een AMD drop en de vele tips hier op Tweakers gelukt een 6900XT te bemachtigen en kan ik eindelijk het scherm in volle resolutie en de settings op full mijn rondjes op o.a. Le Mans, Silverstone of Spa rijden..

Ik begin het steeds leuker te vinden en wordt steeds sneller.. Dus wellicht toch nog een keer kijken naar een Direct Drive en Heusinkveld Sprint pedaaltjes of een van de Spaanse concurrenten.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Raimond613 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Je kan een alu rig prima op wielen zetten. En zo moeilijk is de bouw van zo'n ding nou ook niet.
Ik meende gelezen te hebben dat de rig van simlab niet altijd goed past en de handleiding niet echt geweldig is, maar het kan zijn dat ik 2 merken door elkaar haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
The Jackel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Ik meende gelezen te hebben dat de rig van simlab niet altijd goed past en de handleiding niet echt geweldig is, maar het kan zijn dat ik 2 merken door elkaar haal.
Past allemaal uitstekend. En ik zag dat ze kort geleden een duidelijke ikea-like handleiding hebben gemaakt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Arfalas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Past allemaal uitstekend. En ik zag dat ze kort geleden een duidelijke ikea-like handleiding hebben gemaakt d:)b
Oké Nice. Ik zal er eens goed naar kijken! Ik zag ook nog de Trak Racer RS6 MACH 3 welke wel wat heeft van de rseat. Deze lijkt mij ook wel aardig robuust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Als je alles een beetje uitlegt op de vloer valt het best mee. Wat foto’s en videootjes er bij en het moet bijna iedereen wel lukken. Ik wist het wel. En hij kan prima op wielen staan, als ik er twee op de rem zet gaat hij geen kant op tijdens het racen

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

The Jackel schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Een rig van Simlab zal altijd passen anders is hun service zo goed dat ze het helpen oplossen. Heb zelf een Simlab TR1 op wielen en kan deze zeer eenvoudig verplaatsen. Als je meer info erover wil of foto’s laat het even weten.

Alternatief waar je ook nog naar kunnen kijken is https://www.treq-sim.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
Doubleoz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:13:
[...]

Een rig van Simlab zal altijd passen anders is hun service zo goed dat ze het helpen oplossen. Heb zelf een Simlab TR1 op wielen en kan deze zeer eenvoudig verplaatsen. Als je meer info erover wil of foto’s laat het even weten.

Alternatief waar je ook nog naar kunnen kijken is https://www.treq-sim.com/
Bedankt voor je uitleg!

Ik zal er eens goed over nadenken. Het bouwen en ook de krasgevoeligheid (wat ik lees) zijn toch nog wel een puntje voor mij. Als ik vragen heb oid, dan meld ik mij zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

Arfman

Drome!

The Jackel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Bedankt voor je uitleg!

Ik zal er eens goed over nadenken. Het bouwen en ook de krasgevoeligheid (wat ik lees) zijn toch nog wel een puntje voor mij. Als ik vragen heb oid, dan meld ik mij zeker!
Ik ben echt de allergrootste kluns als het op DIY gebied aankomt, maar zelfs mij is het gelukt om een P1-X van SimLab in elkaar te zetten :) Krasgevoeligheid valt ook mee hoor. Ja, als je met een hoekprofiel over de profielen schaaft dan zie je krasjes ontstaan maar als je een beetje oplet is het prima te doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Barry legt het allemaal erg goed uit. Moeilijk is het niet. Als ikea lukt, lukt dit ook

[ Voor 28% gewijzigd door Arfalas op 22-03-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:10:
[...]

Ik ben echt de allergrootste kluns als het op DIY gebied aankomt, maar zelfs mij is het gelukt om een P1-X van SimLab in elkaar te zetten :) Krasgevoeligheid valt ook mee hoor. Ja, als je met een hoekprofiel over de profielen schaaft dan zie je krasjes ontstaan maar als je een beetje oplet is het prima te doen.
Gelukkig want ik heb een hekel aan krasjes enz als zal je er vast niet helemaal aan ontkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Arfalas schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:37:
Barry legt het allemaal erg goed uit. Moeilijk is het niet. Als ikea lukt, lukt dit ook

[YouTube: Sim-Lab GT1 EVO Cockpit Review Part 1 "The Build"]
Thnx voor de video!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:37
R2D2 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:11:
Enige puntje waar ik me wel aan irriteer bij de BJ pedalen is dat ze soms wat rumoerig zijn, gaspedaal piepte eerst als een nest jonge muizen maar dat is inmiddels verholpen door de inbusbouten op de draaipunten iets losser te draaien. Enige wat nu nog piept zijn de elastomeren op het rempedaal, iemand die daar nog een gouden tip voor heeft?
Probeer dit eens: https://wd40.nl/specialist/droogsmeerspray-met-ptfe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Himalaya schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:34:
Tja, dan moet ik mijn rig ook maar eens laten zien...
Mooi gedaan hoor. En helemaal custom, dus uniek _/-\o_

Nog een vraag, wat voor PC heb je gebruikt? Ben nog op zoek naar een compacte build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja dat heb ik op alle draaiende/scharnierende delen al eens gebruikt maar hetgeen nu piept zijn echt de elastomeren van de load cell. Het lijkt wel of ze na verloop van tijd vast gaan "plakken" aan de metalen ringen die er tussen zitten en dat dat dan vervolgens voor gepiep gaat zorgen. Gisteravond was het weer aan het piepen als een malle en toen de elastomeren eens rond zitten draaien om de as van het pedaal en dan is het ook weer een poosje weg.

Misschien anders eens de metalen carrosserie ringen vervangen voor plastic ringen om te zien of dat wat helpt. Anders misschien maar eens de Nitroflex proberen, http://bjsimracing.com/in...troller=product&id_lang=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
R2D2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Ja dat heb ik op alle draaiende/scharnierende delen al eens gebruikt maar hetgeen nu piept zijn echt de elastomeren van de load cell. Het lijkt wel of ze na verloop van tijd vast gaan "plakken" aan de metalen ringen die er tussen zitten en dat dat dan vervolgens voor gepiep gaat zorgen. Gisteravond was het weer aan het piepen als een malle en toen de elastomeren eens rond zitten draaien om de as van het pedaal en dan is het ook weer een poosje weg.
Die rubbers kun je ook met deze spray smeren. Heusinkveld adviseert dat zelfs, zie: https://heusinkveld.com/s...ltimate-maintenance-tips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
The Jackel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:58:
[...]
Gelukkig want ik heb een hekel aan krasjes enz als zal je er vast niet helemaal aan ontkomen.
Het blijft wel gebruiksmateriaal, ook tijdens gebruik ontkom je er niet aan. Of je moet het in bubbeltjesplastic laten zitten 8)
Ik zie het altijd zo van dan wordt het wel goed gebruikt, als je ziet hoe Barry met zijn rig omgaat dan vindt ik het soms knap dat er dingen niet krom gaan of echt kapot gaat, hij ramt aan de shifter en het stuur en de pedalen, alles moet wel heel goed vastzitten wil die geen flex krijgen. van sterke sets en rigs weet hij nog flex te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27
London schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:29:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben nog op zoek naar een matje voor bij mij er onder. Mag ik vragen welke dit is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 22:09

backupdevice

No Risk , Full Push

Laatste aanpassingen aan mijn rig. Wheel hard mounted en PS5 netjes geplaatst. Ben nu wel klaar en tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iE6lTJVhbPbSW3OhSB-jfxQ5i3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVKPq1AifEBkUPFIb61tbliy.jpg?f=fotoalbum_large

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Rudyy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een matje voor bij mij er onder. Mag ik vragen welke dit is?
Een fitnessmat van 1 of andere fitnesswinkel. Weet helaas niet meer welke :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit mag misschien wat raar klinken, maar ik was ook op zoek naar een kleed oid onder de rig en bij Intratuin verkopen ze (zachte) vloermatten van 130 cm bij 65 cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
backupdevice schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:31:
Laatste aanpassingen aan mijn rig. Wheel hard mounted en PS5 netjes geplaatst. Ben nu wel klaar en tevreden.

[Afbeelding]
Twee hoekverbinders tussen de scherm en base staanders eruit halen en aan elkaar maken met een verbindingsplaat. Komt je scherm al 8cm dichterbij te staan. Of wat horizontale 40x40 profielen kopen om het scherm dichterbij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Card Nox schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Twee hoekverbinders tussen de scherm en base staanders eruit halen en aan elkaar maken met een verbindingsplaat. Komt je scherm al 8cm dichterbij te staan. Of wat horizontale 40x40 profielen kopen om het scherm dichterbij te krijgen.
Ik snap dat je dat zegt . Moet wel zeggen dat ik het zo wel iets prettiger vind. Zat eerst 60CM van een 32” scherm af wat er voor zorgde dat ik met mijn hoofd moest draaien . Nu is niet meer nodig op zich alles te zien zonder mijn hoofd te draaien .

Maar thx voor de tip , want ik had dus eerst die hoek verbinden weggehaald en de monitor terug geschoven maar dat werkte dus niet . Ik kijk het zo ff aan en anders een verbindings stuk kopen om beide profielen te zekeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 17-10 09:55

seninha

god's right foot

Heb een tijd lang rond gereden met mijn Heusinveld pedalen zonder koppeling.
Dit ging eigenlijk zonder enig probleem tot ik me weer ging concentreren op de Radical.

Geloof me, een staande start zonder koppeling gaat het niet worden. Haaks linksaf ging ik |:(

Tijd lang gereden met een knop op het stuur en Vjoy+UCR software. Hiermee kon ik dus bite-point van koppeling bepalen.

Maar toch, twee echte clutch paddles was toch iets wat ik wilde hebben.
Jammer genoeg, heeft Fanatec besloten dat de Podium Advance Module niet beschikbaar is voor mijn Formula Wheel.
Dus ik moest het maar zelf gaan oplossen.

Na veel uitzoeken en proberen is het eindelijk gelukt.
Met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7v6o5NkMLVwJjPHTbf9i-DDcpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5Qk92YqEMV2EVjAxpo1X3Us.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBbYxsC9ZYoSSUPvsJBT8CzICzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQBTTH9V5yJgC4aVAxtjlUz4.jpg?f=fotoalbum_large

En om de bite-point af te stellen heb ik een extra derde potmeter op het stuur geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBjgd1dZpD0j4lYm139PcLn1I6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjs1oKbyOpPFacAidRm6r2Xp.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen, werkt als een speer:

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 15:46

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Hey Simmers!

Hierbij een samenvatting van mijn ontwikkelingen aan de Sim.

How it all started, een playseat, tv en mn net nieuwe Fanatec gear:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy0FYpI1ZLd18JHCRrH7FHikpdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvRVfFN72Q4YrvSASEuBGQgC.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens kwam ik er vrij snel achter dat de Playseat niet gemaakt is voor Fanatec kracht en besloot om een sim rig bij elkaar te zoeken en zelf te gaan bouwen. Het begon lekker simpel met een normale rig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LW-Rfkkc2q3HhMwHjrlfe1e-js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBM5EoOf5aQtIT86644eVWHD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZcbPIMzkMaWmyCiF7fHcrkmrrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbbSVPP1F3JIUhI95dxwTslk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDyEHoPEL8nC_gzG7JLr7LJYmt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtwzhQH80WnhYWeqKU6SH8Bn.jpg?f=fotoalbum_large

Hier heb ik een klein tijdje mee gereden tot ik Ik er achter kwam dat een tv niet ideaal is om op te racen (ook net overgestapt van F1 naar IRacing). Dus besloot ik een 32" monitor aan te schaffen en een monitor stand te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6TSVorOLnFxT-wVZaX6IUYRlMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvM8Klpfx1cvHfbGHwFnDPXV.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een simpele button box gemaakt, lekker simpel en goedkoop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkiGj9HyakcOwKivIA1-xZ7In8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iQ9pNxZWmOlO44BcmbrsXsX.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik veel op Tweakers rond keek en veel mensen met triple screens zag maakte me dat toch wel geïnteresseerd. Niet veel later zelf nog 2x aoc cq32G1 schermen erbij gehaald wat echt mijn beste keus ooit is geweest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEz9xMH-aPQJ3T7lF278G_IaTA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hz28BdaGrrSlVRei9QZjBoM5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J35xIZHm5tTp_qdh3TSDYZr6_r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IW7I3g1utrehz3Lq6e6JfnJX.jpg?f=fotoalbum_large

En ik had nog een 27" scherm staan waar ik niks mee deed en die heb ik gisteren ook nog er bij opgehangen. Met de quad beugel van sim-lab:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qDCmr4k9cDK2tTWk0EBIkg8ozE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8s8Ww6mkPrWZxLuGWtrACTx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLtffjdiZCo9o576aQZ9M_jq-OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0eecr97SWTVkktmER4BL1Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK54jQ0_pN0oAnsVLGHzxxXDUoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pG787fqKsTBg3uTxBVC7U02k.jpg?f=fotoalbum_large

Zover mijn post over mijn ontwikkelingen. Mijn volgende upgrades zullen zijn:
* RTX 3080 om met betere graphics te kunnen rijden
* Heusinkveld sprint pedals

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:37
@joeyl94 en dat alles in 3 maanden tijd :)?
just kidding, ziet er zeer strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 15:46

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Wyhi schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:19:
@joeyl94 en dat alles in 3 maanden tijd :)?
just kidding, ziet er zeer strak uit.
Thanks man! Haha zou je bijna denken. Maar dit alles in precies 12 maanden :*)

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Card Nox schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Ik heb het zo opgelost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6twFYXpLITNlwYT9KGEfUCU3uuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAr3KeHNT0VRQyHk5QGzPruV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 25-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Nog beter!!! Nu nog even een horizontale plaatsen zoals ik ook heb gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD8FVsiInLhnbZY9stfd3gWou9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ushtlKWxz9IDU0Na3Kll8y8X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Card Nox schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Nog beter!!! Nu nog even een horizontale plaatsen zoals ik ook heb gedaan.
[Afbeelding]
Mooi! Nee ik laat hem zo

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Het is aardig stil hier, ik heb weer wat nieuws te showen, mijn nieuwe stuur is binnen. De GSI FPE O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWKvF9n-OILPyaunZE43dE8iJNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBULn6YRTs4yU38JxSmY3z9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irzpv-LkG4B78pPoVL2xsI65j54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmoJLx1kuTXTRfBXGlIKEpCX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 12:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK92kIRmUjFnRItQedYImFwc4yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uF6hgt1UzKeluGjDk5YJ97hN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit stuurtje net afgebouwd met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 00:02
Mooi topic, binnenkort ook maar eens mijn rig showen :-) Vraagje alvast, ik wil graag naar een tripple screen setup, maar ben wel bang voor een te lage FPS, ik zit nu op een 2560 x 1080 resolutie en max alles (alle sim games) op minimaal 144fps (RTX 3070 met nieuwe AMD Ryzen 9 5900x cpu). Nu zie ik veel mensen met een 3x een 1440p monitor. Dat lijkt mij bijna niet te doen qua resolutie. Dus ik zit te denken aan gewoon 3x 1080p. Kan iemand zijn ervaring delen?

Single screen
Wat ik nu heb; 2560x1080 = 2.764.800 pixels
4k resolutie = 3840 x 2160 = 8.294.400

Tripple screen
3x 1440p = 2560 x 1440 x 3 = 11.059.200
3x 1080p = 1920 x 1080 x 3 = 6.220.800
3x wat ik nu heb = 2550 x 1080 = 8.294.400

kortom, de meeste mensen lijken een meer dan 4k resolutie aan te sturen, ik ben benieuwd naar de FPS...

[ Voor 30% gewijzigd door PuntoXII op 07-04-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
PuntoXII schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:51:
Mooi topic, binnenkort ook maar eens mijn rig showen :-) Vraagje alvast, ik wil graag naar een tripple screen setup, maar ben wel bang voor een te lage FPS, ik zit nu op een 2560 x 1080 resolutie en max alles (alle sim games) op minimaal 144pfs (RTX 3070 met nieuwe AMD Ryzen 9 5900x cpu). Nu zie ik veel mensen met een 3x een 1440p monitor. Dat lijkt mij bijna niet te doen qua resolutie. Dus ik zit te denken aan gewoon 3x 1080p. Kan iemand zijn ervaring delen?

Single screen

Tripple screen

kortom, de meeste mensen lijken een meer dan 4k resolutie aan te sturen, ik ben benieuwd naar de FPS...
Ik heb 3x 1440 en een 3070 icm 5800x; Ik heb liever iets minder eyecandie en resolutie + frames. Voor mij is 100+ fps genoeg wat ik makkelijk heb in de meeste sims. Ik kan deze monitoren ook instellen op 1080p natuurlijk als je dat wilt. Ik zie geen reden om voor 1080p te gaan ntenzij je 27inch of kleiner wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mooi topic, binnenkort ook maar eens mijn rig showen :-) Vraagje alvast, ik wil graag naar een tripple screen setup, maar ben wel bang voor een te lage FPS, ik zit nu op een 2560 x 1080 resolutie en max alles (alle sim games) op minimaal 144pfs (RTX 3070 met nieuwe AMD Ryzen 9 5900x cpu). Nu zie ik veel mensen met een 3x een 1440p monitor. Dat lijkt mij bijna niet te doen qua resolutie. Dus ik zit te denken aan gewoon 3x 1080p. Kan iemand zijn ervaring delen?

Single screen

Tripple screen

Ik heb 3x 1080p en heb de FPS gefixed op 120hz/fps, want 144hz trekt m'n machine (9700k/3080) net niet in iRacing. Ik heb toendertijd 3 tweedekansjes bij Coolblue gehaald voor een habbekrats. Een (paar) dode pixel zie je echt niet bij het simracen :-)

Voor simracen zelf is 1080p genoeg voor 27" schermen. Maar voor 32" zou je wellicht toch 1440p kunnen overwegen voor het detail. Je kan altijd de resolutie terugschroeven naar 1080p, maar andersom kan natuurlijk niet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 19:23
Mooi topic, binnenkort ook maar eens mijn rig showen :-) Vraagje alvast, ik wil graag naar een tripple screen setup, maar ben wel bang voor een te lage FPS, ik zit nu op een 2560 x 1080 resolutie en max alles (alle sim games) op minimaal 144fps (RTX 3070 met nieuwe AMD Ryzen 9 5900x cpu). Nu zie ik veel mensen met een 3x een 1440p monitor. Dat lijkt mij bijna niet te doen qua resolutie. Dus ik zit te denken aan gewoon 3x 1080p. Kan iemand zijn ervaring delen?

Single screen

Tripple screen

Ik rij met 3x1440p 32" schermen.

Hiervoor had ik nog een 2070S, maar sinds enkele weken een 3070 i.c.m. 3700x / 16G RAM.
Gaat allemaal prima, en heb zelfs op een nieuwe baan zoals Long Beach 100+ fps, op de meeste banen gewoon 140 - 166 fps (capped op 166 fps). Met de 2070s was dit iets lager, over het algemeen heb ik nu zo'n 20% hogere fps.

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 08-04-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Laatst online: 17-10 17:40
Ik heb een vraag ivm met triple setups.
Later dit jaar ga ik mijn rig verhuizen van de woonkamer naar mijn hobbykamer. Momenteel race ik nog op PS4 maar de planning is om ooit (als de prijzen voor oa GPU's terug wat normaler worden) een pc samen te stellen. De ruimte die ik heb voor mijn rig is niet immens breed dus ik vroeg me afop hoeveel cm dwarsdoorsnede je nu eigenlijk uitkomt met bv een 3X27' monitors setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
GewoonWouter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:27:
...
De ruimte die ik heb voor mijn rig is niet immens breed dus ik vroeg me afop hoeveel cm dwarsdoorsnede je nu eigenlijk uitkomt met bv een 3X27' monitors setup.
Ik zit op ongeveer 1,4 m, met de schermen op ongeveer 60 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Later dit jaar ga ik mijn rig verhuizen van de woonkamer naar mijn hobbykamer. Momenteel race ik nog op PS4 maar de planning is om ooit (als de prijzen voor oa GPU's terug wat normaler worden) een pc samen te stellen. De ruimte die ik heb voor mijn rig is niet immens breed dus ik vroeg me afop hoeveel cm dwarsdoorsnede je nu eigenlijk uitkomt met bv een 3X27' monitors setup.
Ik zit op 1.60 m maar dan heb ik beiderzijds nog ruimte over voor smalle speakers, dus qua monitoren is 1.40 m denk ik wel voldoende. Hangt ook van de hoek tussen de monitoren af natuurlijk.

Overigens race ik nu uitsluitend in VR, dus ik zou aan een toiletruimte al bijna genoeg hebben. :X

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 08-04-2021 12:41 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
(oeps)

[ Voor 94% gewijzigd door flopdoc op 08-04-2021 13:27 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Goed, mijn nieuwe woning is bijna klaar voor de oplevering dus ik ben al het één en ander aan onderdelen gaan verzamelen ivm dramatische levertijden voor de nieuwe sim rig en kan niet wachten om deze te bouwen de komende maanden!

Wat is nog een goed item om toe te voegen of te veranderen aan dit lijstje? Ik streef voor de meest immersive maar nog wel ensigns betaalbare setup.

Besteld of al binnen:
- VRS DFP
- OBP Hydraulische pedals
- Polsimer F74 wheel
- SHH 7 speed h-pattern shifter
- 3x Samsung Oddyssey G5 (32", 1440p, 144hz)
- Oculus Quest 2 (huidige manier van rijden)
- DIY buttonbox
- DIY windsimulator
- DIY bass shaker amps

Gepland:
- SimXPro XT120 (met een aantal accessoires)
- SimXPro heavy triple stand met vesa tilt mounts
- OMP / LTEC kuipstoel (Testen in een winkel)
- OMP / LTEC rond alcantara stuur
- Heusinkveld handrem
- Heusinkveld of Aiologs Sequential shifter
- 4x Dayton Audio BSP-1 bass shakers
- SFX-100 DIY motion simulator (in de toekomst een keer)
- Creality 3D Ender 3 Max 3D Printer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfalas
NoCustoms schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:52:
Wat is nog een goed item om toe te voegen of te veranderen aan dit lijstje?
Zucht.. beginnersfout...

De bekerhouder natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCustoms
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Arfalas schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:05:
[...]

Zucht.. beginnersfout...

De bekerhouder natuurlijk :9
NoCustoms schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:52:
Gepland:
- SimXPro XT120 (met een aantal accessoires)
Héhé zeker niet! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-10 18:34
Ongeveer 120cm.. 3x27”. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OeEyIw6WI4PkMewxxPY7fyq9Fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYErhHdevpm3GDDAr18DJMdf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieTWhS60YVOzW3sk0fUPK4rlLps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h6zHj5zcvOQl9ZMwv1DhJDP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Laatst online: 17-10 17:40
heren, bedankt om de afmetingen door te geven, super, hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Two_can schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:37:
[...]
Ongeveer 120cm.. 3x27”.
Zo gemeten kom ik op 125cm, alleen de balken waar de monitoren aan vast zitten nemen ook nog wat breedte in beslag. Die zie je op bovenstaande foto ook links (en rechts niet te zien) uitsteken.

Hoewel je deze zou kunnen inkorten waardoor je dan wel met 120-125cm toe kan (zie de review van de SimRacingGarage:

[ Voor 7% gewijzigd door correcto op 08-04-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Two_can
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-10 18:34
correcto schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:25:
[...]

Zo gemeten kom ik op 125cm, alleen de balken waar de monitoren aan vast zitten nemen ook nog wat breedte in beslag. Die zie je op bovenstaande foto ook links (en rechts niet te zien) uitsteken.

Hoewel je deze zou kunnen inkorten waardoor je dan wel met 120-125cm toe kan (zie de review van de SimRacingGarage:

[YouTube: Sim-Lab Triple Monitor Stand Review]
Balk steekt bij mij niet uit, optisch bedrog.😉 De hoek van de monitoren zijn het breedste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Iemand hier ervaring met een Fanatec podium wheelbase op een playseat F1? Stevig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

Arfman

Drome!

ls789 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:40:
Iemand hier ervaring met een Fanatec podium wheelbase op een playseat F1? Stevig genoeg?
Even gegoogled, maar ik kan geen "Playseat F1" vinden. Bedoel je zo'n klapstoeltje met een touw ertussen oid?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfman schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:47:
[...]

Even gegoogled, maar ik kan geen "Playseat F1" vinden. Bedoel je zo'n klapstoeltje met een touw ertussen oid?
zo eentje :) https://www.playseatstore.nl/f1-white-2017.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Niet direct, maar ik kan je wel zeggen dat je details in de FFB gaat verliezen.
De FFB van mijn CSL elite voelde al veel directer en gedetailleerder toen ik van de playseat challenge (die strandstoel met opklaptafeltje) naar een alu rig ging.

Het zal vast kunnen, je kan je alleen afvragen of je het waard vind om veel geld uit te geven aan een DD als je niet het volledige eruit haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:00:
Niet direct, maar ik kan je wel zeggen dat je details in de FFB gaat verliezen.
De FFB van mijn CSL elite voelde al veel directer en gedetailleerder toen ik van de playseat challenge (die strandstoel met opklaptafeltje) naar een alu rig ging.

Het zal vast kunnen, je kan je alleen afvragen of je het waard vind om veel geld uit te geven aan een DD als je niet het volledige eruit haalt
Na wat verder/langer zoeken kwam ik hier ook achter. Waren wat YouTube filmpjes van een Italiaanse simracer die hier comments over maakte. Mijn eerste intentie zou ook de csl elite zijn, echter nergens te krijgen op het moment. Toen een doorkijkje gemaakt naar de direct drive versie die wel leverbaar is. Wellicht niet de 1000 meerprijs waard vanwege m’n seat

[ Voor 3% gewijzigd door ls789 op 09-04-2021 01:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-10 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBWq_BAaL8JDyqlqH39iQ6PitNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEsvNzul4wQUXRRekXqUfFqZ.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds vandaag met de Thrustmaster TSS handbrake en clamp erbij. Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk Dirt 2.0 spelen!

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
ls789 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:40:
Alles kan, ik zou de FFB alleen niet op 100% zetten...

Maar zonder gein, je gaat nooit het maximale uit een DD halen door de flex in de playseat maar wanneer je de torque key er uit laat en dus niet met volle bak FFB aan de gang gaat moet het prima kunnen. Ik zou misschien eerder kiezen voor een CSW ipv een DD1 op een playseat. CSW is het beste wat je kan krijgen op belt drive gebied, nog enigszins betaalbaar en een betere match voor een playseat dan een DD1.

Mocht je in de toekomst nog eens over willen gaan stappen op een alu rig kun je bovenstaand negeren en zou ik gewoon meteen de DD1 aanschaffen, anders blijf je aan de gang met upgraden van de wheelbase en met een DD1 ben je wel voor eens en voor altijd klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
stormbreaker schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:54:
Sinds vandaag met de Thrustmaster TSS handbrake en clamp erbij. Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk Dirt 2.0 spelen!
Logitech Z2300... Golden olden, heb hem zelf ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
R2D2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:12:
[...]

Alles kan, ik zou de FFB alleen niet op 100% zetten...

Maar zonder gein, je gaat nooit het maximale uit een DD halen door de flex in de playseat maar wanneer je de torque key er uit laat en dus niet met volle bak FFB aan de gang gaat moet het prima kunnen. Ik zou misschien eerder kiezen voor een CSW ipv een DD1 op een playseat. CSW is het beste wat je kan krijgen op belt drive gebied, nog enigszins betaalbaar en een betere match voor een playseat dan een DD1.

Mocht je in de toekomst nog eens over willen gaan stappen op een alu rig kun je bovenstaand negeren en zou ik gewoon meteen de DD1 aanschaffen, anders blijf je aan de gang met upgraden van de wheelbase en met een DD1 ben je wel voor eens en voor altijd klaar.

hoe zit het met de duurzaamheid van de DD1? kan dat 5-7 jaar mee? (5 uur per week bijv)
thanks voor je reply, de CSW kan niet op de PS... ja via een hub of iets dergelijks maar heb liever gewoon supported spul out of the box :) (PC+PS4/5). Waarschijnlijk in de toekomst wel een andere rig, de Playseat is best goed maar zithouding is minder chill voor long stints

[ Voor 3% gewijzigd door ls789 op 09-04-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
ls789 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:54:
[...]

thanks voor je reply, de CSW kan niet op de PS... ja via een hub of iets dergelijks maar heb liever gewoon supported spul out of the box :) (PC+PS4/5). Waarschijnlijk in de toekomst wel een andere rig, de Playseat is best goed maar zithouding is minder chill voor long stints
Ah PlayStation had ik even gemist, ja dan is het inderdaad de DD1 (en dan de PS compatible versie) of de CSL inderdaad. Tsja ze leggen wel mijlenver uit elkaar qua prijs maar ook functionaliteit en kwaliteit. Als je het kunt “missen” gewoon de DD1 pakken zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ls789 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:54:
[...]

Ik zou gewoon wachten tot de CLS beschikbaar komt . Als je net begint is een DD gewoon overkill, zeker als je deze op een Playseat wilt zetten . Gewoon met een CLS of een Trustmaster set beginnen. Mocht je over een paar jaar nog steeds fanatiek zijn dan kan je altijd nog updaten.

Investeer nu in een LC optie bij de pedalen.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 10-04-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
backupdevice schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:11:
[...]

Ik zou gewoon wachten tot de CLS beschikbaar komt . Als je net begint is een DD gewoon overkill, zeker als je deze op een Playseat wilt zetten . Gewoon met een CLS of een Trustmaster set beginnen. Mocht je over een paar jaar nog steeds fanatiek zijn dan kan je altijd nog updaten.

Investeer nu in een LC optie bij de pedalen.
Ja er zijn een aantal opties :) ik heb mijn huidige set (t300rs met standaard pedalen en de Playseat F1) nu 3,5 jaar. Omdat ik wilde upgraden naar pedalen met een loadcel ben ik gaan rekenen.

- goedkoopste optie is lc pedalen kopen van thrustmaster , echter wilde ik ooit upgraden naar fanatec vanwege de kwaliteit van de stuurtjes

- andere optie is pedalen van fanatec kopen icm een drivehub.

- csl elite met pedalen is optie 3. Wellicht de beste optie maar door de beperkte verkrijgbaarheid kwamen optie 4 en 5

- optie 4 is dd1 met pedalen en evt later upgraden naar een andere rig.

- laatste optie is Playseat F1 en thrustmaster art verkopen (700-900) en een simlab gt evo + stoel halen, icm dd1 en pedalen

Zoals ik het zie , first world problems...

Thrustmaster + pedalen kan ik bij optie 3 en 4 uiteraard ook verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ls789 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:21:
[...]

Ja er zijn een aantal opties :) ik heb mijn huidige set (t300rs met standaard pedalen en de Playseat F1) nu 3,5 jaar. Omdat ik wilde upgraden naar pedalen met een loadcel ben ik gaan rekenen.

- goedkoopste optie is lc pedalen kopen van thrustmaster , echter wilde ik ooit upgraden naar fanatec vanwege de kwaliteit van de stuurtjes

- andere optie is pedalen van fanatec kopen icm een drivehub.

- csl elite met pedalen is optie 3. Wellicht de beste optie maar door de beperkte verkrijgbaarheid kwamen optie 4 en 5

- optie 4 is dd1 met pedalen en evt later upgraden naar een andere rig.

- laatste optie is Playseat F1 en thrustmaster art verkopen (700-900) en een simlab gt evo + stoel halen, icm dd1 en pedalen

Zoals ik het zie , first world problems...

Thrustmaster + pedalen kan ik bij optie 3 en 4 uiteraard ook verkopen.
Ik zou pas naar een DD gaan als je een Alu rig gaat kopen. Mijn advies voor nu zou zijn om een LC optie te kopen voor jou pedalen of Trustmaster stuur. Daar haal je de meeste winst mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 22:22
Na een hele tijd twijfelen tussen 8020 rigs vandaag toch de knoop doorgehakt en de Playseat Formula Intelligence in het zwart gekocht met een speciale playseat bracket voor de SimuCube 2 pro. Kan niet wachten.

Afbeeldingslocatie: https://www.playseatstore.nl/media/catalog/product/cache/26/thumbnail/490x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/l/playseat-f1-ultimate-edition-black-product-image-1-playseatstore.jpg

Wordt m'n eerste echte rig dus heb nog wel wat aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ziet er heel gaaf uit, maar houdt hij een DD zonder buiging? Dan is het rigider dan het eruit ziet.
Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.