Tja, dan moet ik mijn rig ook maar eens laten zien...
Zag de afgelopen jaren hier zoveel moois voorbij komen, in combinatie met de virtuele 24 uur van LeMans vorig jaar, dat het bloed weer ging kruipen na bijna 20 jaar niet meer achter een FFB stuurtje te hebben gezeten. Omdat ik verder niet game en alles op de Mac doe was het even sparen om een leuk budget te hebben om mee te beginnen en had ik alle tijd om te kijken wat ik wilde..
Het lijstje van eisen werd uiteindelijk het volgende:
kleine voetprint, hij komt in de woonkamer te staan
eenvoudig verplaatsbaar
Alles startklaar, geen extra werkzaamheden om even te kunnen rijden
Moet er een beetje leuk/strak/technisch uitzien
Eenvoudig aan te passen
Beetje verkoopwaarde hebben als ik het toch niet zo leuk vind..
En dit is het dan geworden
Motedis S-Dream, die ik ondertussen al weer stevig heb aangepast.
Sim-Lab SPEED1 stoeltje
Fanatec CSL met McLaren en F1 stuurtje
Fanatec CSL loadcel rem
34" AOC Curved monitor 100Hz
De kleinste PC die ik kon bouwen met alle ruimte voor een grote GPU en stille fans (het blijft de woonkamer)
De kleur van het stoeltje is gekozen door mijn vrouw, hij staat in de woonkamer en dan mag het wat kleurrijker zijn van haar..
Tot nu toe alleen in RFactor2 gereden en nog geen behoefte gehad verder te kijken, iRacing gaat hem door zijn abonnementsmodel niet worden maar ACC wellicht toch binnenkort eens proberen
Tja, en toen moest er natuurlijk een betere GPU in de PC... Uiteindelijk is het via een AMD drop en de vele tips hier op Tweakers gelukt een 6900XT te bemachtigen en kan ik eindelijk het scherm in volle resolutie en de settings op full mijn rondjes op o.a. Le Mans, Silverstone of Spa rijden..
Ik begin het steeds leuker te vinden en wordt steeds sneller.. Dus wellicht toch nog een keer kijken naar een Direct Drive en Heusinkveld Sprint pedaaltjes of een van de Spaanse concurrenten.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.