Een set sprints ga je ook niet het maximale uithalen op een Playseat dus dan is die net zo “nuttig” als een direct drive base op een Playseat. (volgens mij ben ik upgrade posts uit verschillende topics door elkaar aan het halen...) Dan ga je zoals jij aanhaalt eerst tussen stapjes nemen met een loadcell voor de Thrustmaster maar als je vooraf al weet dat dat een korte termijn oplossing gaat zijn omdat je toch meer gaat investeren in beter spul is dat natuurlijk zonde van het geld.
Het voordeel van een DD1 is dat je klaar bent qua wheelbase terwijl je hem wel gewoon terug kunt schroeven qua FFB en dan eventueel ook alvast kunt investeren in het eco systeem qua stuurtjes.
Nu een CLS kopen terwijl een DD1 een optie is (en eigenlijk op langere termijn ook wel in de planning ligt zoals ik het lees) is zonde. Behalve dat je dan 2x geld aan het uitgeven bent aan een base zou het mij ook niets verbazen als er èèn deze dagen een keer een bijgewerkte versie van de CSL gelanceerd wordt en dan schrijf je er toch weer wat meer op af (al zal dat ook wel weer minimaal zijn met de huidige voorraad perikelen).
Ik ben zelf ook vrij snel over gegaan van CSW naar een DD2 en ik had de mazzel dat ik de CSW kon doorschuiven voor praktisch de nieuwprijs ex verzendkosten maar mocht de markt ooit nog eens inklappen en massaal tweedehands op Marktplaats belanden is de kans groot dat het aanbod CSL’s velen malen groter is dan DD’s.
Slimste zou misschien nog wel zijn om NU gewoon het geld op zak te houden en nog een poosje door te gaan op de huidige set en alleen de noodzakelijke upgrades te doen tegen minimale kosten en dan straks in 1 keer de portemonnee om te kieperen en de pijn te nemen door alles in 1 keer te upgraden.
Niets zo lastig om “verstandig” met budget om te gaan bij een bodemloze put als sim racen

Is dat niet dezelfde rig als waar Bottas wel eens op is verschenen icm een DD1 en in Mercedes kleuren?
Bovenstaand zegt natuurlijk geen hol maar volgens mij richt men met deze rig wel wat meer op het hogere segment van de markt.
[
Voor 10% gewijzigd door
R2D2 op 10-04-2021 13:44
]