Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-10 22:22
SlaadjeBla schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:51:
Ziet er heel gaaf uit, maar houdt hij een DD zonder buiging? Dan is het rigider dan het eruit ziet.
Wat ik heb gelezen is goed. Playseat verzekerde dat er geen buiging is. Deze rig is speciaal gemaakt voor het gebruik van DD.

Ik ga eens testen of dat waar is, het ziet er in ieder geval wel stevig uit imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
backupdevice schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:48:
[...]

Ik zou pas naar een DD gaan als je een Alu rig gaat kopen. Mijn advies voor nu zou zijn om een LC optie te kopen voor jou pedalen of Trustmaster stuur. Daar haal je de meeste winst mee.
Een set sprints ga je ook niet het maximale uithalen op een Playseat dus dan is die net zo “nuttig” als een direct drive base op een Playseat. (volgens mij ben ik upgrade posts uit verschillende topics door elkaar aan het halen...) Dan ga je zoals jij aanhaalt eerst tussen stapjes nemen met een loadcell voor de Thrustmaster maar als je vooraf al weet dat dat een korte termijn oplossing gaat zijn omdat je toch meer gaat investeren in beter spul is dat natuurlijk zonde van het geld.

Het voordeel van een DD1 is dat je klaar bent qua wheelbase terwijl je hem wel gewoon terug kunt schroeven qua FFB en dan eventueel ook alvast kunt investeren in het eco systeem qua stuurtjes.

Nu een CLS kopen terwijl een DD1 een optie is (en eigenlijk op langere termijn ook wel in de planning ligt zoals ik het lees) is zonde. Behalve dat je dan 2x geld aan het uitgeven bent aan een base zou het mij ook niets verbazen als er èèn deze dagen een keer een bijgewerkte versie van de CSL gelanceerd wordt en dan schrijf je er toch weer wat meer op af (al zal dat ook wel weer minimaal zijn met de huidige voorraad perikelen).

Ik ben zelf ook vrij snel over gegaan van CSW naar een DD2 en ik had de mazzel dat ik de CSW kon doorschuiven voor praktisch de nieuwprijs ex verzendkosten maar mocht de markt ooit nog eens inklappen en massaal tweedehands op Marktplaats belanden is de kans groot dat het aanbod CSL’s velen malen groter is dan DD’s.

Slimste zou misschien nog wel zijn om NU gewoon het geld op zak te houden en nog een poosje door te gaan op de huidige set en alleen de noodzakelijke upgrades te doen tegen minimale kosten en dan straks in 1 keer de portemonnee om te kieperen en de pijn te nemen door alles in 1 keer te upgraden.

Niets zo lastig om “verstandig” met budget om te gaan bij een bodemloze put als sim racen ;)
SlaadjeBla schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:51:
Ziet er heel gaaf uit, maar houdt hij een DD zonder buiging? Dan is het rigider dan het eruit ziet.
Is dat niet dezelfde rig als waar Bottas wel eens op is verschenen icm een DD1 en in Mercedes kleuren?

Bovenstaand zegt natuurlijk geen hol maar volgens mij richt men met deze rig wel wat meer op het hogere segment van de markt.

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 10-04-2021 13:44 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:43
talkatoo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:03:
[...]

Wat ik heb gelezen is goed. Playseat verzekerde dat er geen buiging is. Deze rig is speciaal gemaakt voor het gebruik van DD.

Ik ga eens testen of dat waar is, het ziet er in ieder geval wel stevig uit imo.
Vanaf een andere hoek zag ik veel beter hoe dik de profielen van dat chassis zijn. Dat is wel robuust. Heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-10 18:01
Card Nox schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:44:
[...]

Logitech Z2300... Golden olden, heb hem zelf ook nog.
Is een fantastische set!!

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:57

backupdevice

No Risk , Full Push

R2D2 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:38:
[...]

Een set sprints ga je ook niet het maximale uithalen op een Playseat dus dan is die net zo “nuttig” als een direct drive base op een Playseat. (volgens mij ben ik upgrade posts uit verschillende topics door elkaar aan het halen...) Dan ga je zoals jij aanhaalt eerst tussen stapjes nemen met een loadcell voor de Thrustmaster maar als je vooraf al weet dat dat een korte termijn oplossing gaat zijn omdat je toch meer gaat investeren in beter spul is dat natuurlijk zonde van het geld.

Het voordeel van een DD1 is dat je klaar bent qua wheelbase terwijl je hem wel gewoon terug kunt schroeven qua FFB en dan eventueel ook alvast kunt investeren in het eco systeem qua stuurtjes.

Nu een CLS kopen terwijl een DD1 een optie is (en eigenlijk op langere termijn ook wel in de planning ligt zoals ik het lees) is zonde. Behalve dat je dan 2x geld aan het uitgeven bent aan een base zou het mij ook niets verbazen als er èèn deze dagen een keer een bijgewerkte versie van de CSL gelanceerd wordt en dan schrijf je er toch weer wat meer op af (al zal dat ook wel weer minimaal zijn met de huidige voorraad perikelen).

Ik ben zelf ook vrij snel over gegaan van CSW naar een DD2 en ik had de mazzel dat ik de CSW kon doorschuiven voor praktisch de nieuwprijs ex verzendkosten maar mocht de markt ooit nog eens inklappen en massaal tweedehands op Marktplaats belanden is de kans groot dat het aanbod CSL’s velen malen groter is dan DD’s.

Slimste zou misschien nog wel zijn om NU gewoon het geld op zak te houden en nog een poosje door te gaan op de huidige set en alleen de noodzakelijke upgrades te doen tegen minimale kosten en dan straks in 1 keer de portemonnee om te kieperen en de pijn te nemen door alles in 1 keer te upgraden.

Niets zo lastig om “verstandig” met budget om te gaan bij een bodemloze put als sim racen ;)

[...]

Is dat niet dezelfde rig als waar Bottas wel eens op is verschenen icm een DD1 en in Mercedes kleuren?

Bovenstaand zegt natuurlijk geen hol maar volgens mij richt men met deze rig wel wat meer op het hogere segment van de markt.
Ik zou nu geen DD kopen. Enige reden die hij aangeeft om het doen is omdat deze op voorraad is en de CLS niet . Hij wilt nu rijden . Als hij al jaren rijdt dan ben ik het met je eens . Als hij pas is begonnen en naar een iets hoger stuur wilt , wat ik dus denk wat hij kijkt eerst naar een CLS, dan is het toch totaal niet nodig om naar de DD te gaan. Of hij moet die 1000e makkelijk kunnen en willen neerleggen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
backupdevice schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:18:
[...]

Ik zou nu geen DD kopen. Enige reden die hij aangeeft om het doen is omdat deze op voorraad is en de CLS niet . Hij wilt nu rijden . Als hij al jaren rijdt dan ben ik het met je eens . Als hij pas is begonnen en naar een iets hoger stuur wilt , wat ik dus denk wat hij kijkt eerst naar een CLS, dan is het toch totaal niet nodig om naar de DD te gaan. Of hij moet die 1000e makkelijk kunnen en willen neerleggen
Ik rij een jaar of 3 nu :) weet niet of dat “pas begonnen” is in sim land hehe. Geld is in principe niet het probleem, alhoewel ik natuurlijk geen geld wil weggooien.

Ik kan mijn huidige setup verkopen en overstappen op bijv een aluxprofiel (iemand ervaring mee?) en daar een stoel op monteren. Dan zou ik nog geld overhouden om bij de dd1 te leggen.

Wat wel lastig is, ik kan niet ff ergens proefzitten. Huidige setup is voor lange wedstrijden (1,5 uur) niet mega comfy en zit dan te klooien met kussentjes, dat icm dat een high end stuurtje niet optimaal zou werken zet me aan het twijfelen.

Kans is dus best aanwezig dat ik op een andere rig zou overstappen vanwege comfort alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
R2D2 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

Ja ik ben dus ook zo iemand die dan na 3 maanden met een cls elite denk, had ik maar een dd1 gekocht haha. Stof tot nadenken in ieder geval :) ik heb vrijdag een wedstrijd dus wellicht daarna de knoop doorhakken, en de boel bestellen voor de volgende pot.

Wat ik btw als nadeel nu ervaar met de thrustmaster. In ACC amper Ffb... van alles geprobeerd met van die files en updates op het stuur maar weinig verbetering. Op de ps4 in F1 werkt ie prima. Collega heeft een csl en daar is ffb op ACC perfect op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

No Risk , Full Push

ls789 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:18:
[...]

Ik rij een jaar of 3 nu :) weet niet of dat “pas begonnen” is in sim land hehe. Geld is in principe niet het probleem, alhoewel ik natuurlijk geen geld wil weggooien.

Ik kan mijn huidige setup verkopen en overstappen op bijv een aluxprofiel (iemand ervaring mee?) en daar een stoel op monteren. Dan zou ik nog geld overhouden om bij de dd1 te leggen.

Wat wel lastig is, ik kan niet ff ergens proefzitten. Huidige setup is voor lange wedstrijden (1,5 uur) niet mega comfy en zit dan te klooien met kussentjes, dat icm dat een high end stuurtje niet optimaal zou werken zet me aan het twijfelen.

Kans is dus best aanwezig dat ik op een andere rig zou overstappen vanwege comfort alleen al.
Ah maar dan weet je ook wel wat je het beste kan doen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55
ls789 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:21:
[...]

Ja ik ben dus ook zo iemand die dan na 3 maanden met een cls elite denk, had ik maar een dd1 gekocht haha. Stof tot nadenken in ieder geval :) ik heb vrijdag een wedstrijd dus wellicht daarna de knoop doorhakken, en de boel bestellen voor de volgende pot.

Wat ik btw als nadeel nu ervaar met de thrustmaster. In ACC amper Ffb... van alles geprobeerd met van die files en updates op het stuur maar weinig verbetering. Op de ps4 in F1 werkt ie prima. Collega heeft een csl en daar is ffb op ACC perfect op.
Me2 heb onlangs zo'n simlab p1-x gekocht en daar mijn g27 op gemonteerd. Vind alleen dat het niet in verhouding is en zou graag een upgrade willen doen.

Inmiddels heb ik besloten om de DD even te laten varen, maar ben ik aan dubben tussen de CSL 1.1 en de CSW 2.5. Maar weet niet wat daar wijsheid in is. Verschil in prijs is niet denderend groot maar er moet nog een stuurtje en loadcell pedalen bij en dat word het stiekum weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

powerboat schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:12:
loadcell pedalen bij en dat word het stiekum weer duur.
Ik heb geen van de componenten, die jij hebt, maar als ik de generale consensus proef in simraceland,
zijn goede pedalen het beste minst slechte waar je het meeste profijt van hebt.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Ome Ernst schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:24:
[...]

Ik heb geen van de componenten, die jij hebt, maar als ik de generale consensus proef in simraceland,
zijn goede pedalen het beste minst slechte waar je het meeste profijt van hebt.
Dat is wat ik ook heb begrepen :) maar ik ken mezelf en dan wil ik de rest ook meteen doen.

Geld is opzich geen probleem, maar je kan het maar een keer uitgeven ;) en ik ben toch een echte Nederlander 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

powerboat schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:54:
[...]

Dat is wat ik ook heb begrepen :) maar ik ken mezelf en dan wil ik de rest ook meteen doen.

Geld is opzich geen probleem, maar je kan het maar een keer uitgeven ;) en ik ben toch een echte Nederlander 8)7
Wat zal ik zeggen....

100 % herkenbaar. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

powerboat schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:12:
[...]

Me2 heb onlangs zo'n simlab p1-x gekocht en daar mijn g27 op gemonteerd. Vind alleen dat het niet in verhouding is en zou graag een upgrade willen doen.

Inmiddels heb ik besloten om de DD even te laten varen, maar ben ik aan dubben tussen de CSL 1.1 en de CSW 2.5. Maar weet niet wat daar wijsheid in is. Verschil in prijs is niet denderend groot maar er moet nog een stuurtje en loadcell pedalen bij en dat word het stiekum weer duur.
Hangt er vanaf wat je budget is dat je wil besteden. Zowel een CSL 1.1 als CSW 2.5 is een grote upgrade t.o.v. je G27. Persoonlijk zou ik denk ik dan voor de CSL 1.1 gaan en het geld wat je niet uitgeeft t.o.v. een CSW 2.5 gebruiken om betere loadcell pedalen aan te schaffen. Als je op termijn dan bijvoorbeeld naar een DD1 wil upgraden dan kan je in ieder geval je stuur nog blijven gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:53
ls789 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:18:
[...]

Ik denk dat een direct drive zoals de DD1 een solide upgrade is waar je nog jaren mee vooruit kunt. Heb zelf vorig jaar bij het maken van mijn race-rig gelijk de DD1 gekozen en 0,0 spijt van!

Een solide upgrade en een groot verschil met een belt driven base. Daarnaast zou ik gelijk kijken of je misschien voor de pedalen naar Heusinkveld of iets dergelijks kunt gaan, dan heb je gelijk ook een super upgrade en ben je veel beter af dan de V3 van Fanatec.

Ik heb zelf ook een Sparco kuipstoel (Evo L QRT) en heb er ook wel spijt van, super kwaliteit maar (in mijn geval) niet super voor mijn rug.. Ben aan het kijken voor een andere sportstoel met in ieder geval een verstelbare rugleuning.. Er zijn een aantal race winkels die die stoelen op voorraad hebben en waar je gewoon even kunt zitten.

@Card Nox zeker waar, kijk maar naar mijn tijden :+

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
Laten we allemaal niet vergeten dat de materialen niet de man maken. Het is niet hoe duurder je spul hoe beter/sneller je bent, dat is vaak genoeg bewezen.

Wat iemand moet kopen is altijd persoonlijk maar als je niet snel genoeg bent ligt dat in 99% vd gevallen niet aan de gear maar aan de bestuurder (PICNIC). Dus koop je met de hoop (veel) sneller te worden dan zijn er goedkopere en effectievere manieren. Met een G29 of T300 kun je ook netjes vooraan meerijden. Een upgrade is voor mij dan ook vooral voor plezier/ervaring.

Mijn advies zou zijn laat je niet gek maken, bepaal voor jezelf wat je budget is en ben gelukkig met wat je hebt/gaat kopen.

Ik heb 3,5 jaar met een gebruikte T300 & T3PA pedalen gereden en kon aardig mee komen. Vorige maand besloten dat ik na na zo'n lange tijd wel een upgrade had 'verdiend'. Ook lang getwijfeld tussen een CSW2.5 & v3 pedals (~€900) en DD met Sprints (~€1.800). Kan ik het financieel missen, sure kan wel 10 setjes kopen, maar 'just because you can doesn't mean you should'. Mezelf de vraag gesteld of het echt veel meer (het dubbele) zou opleveren kwa ervaring en tot de conclusie gekomen dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Doubleoz schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:06:
[...]

Hangt er vanaf wat je budget is dat je wil besteden. Zowel een CSL 1.1 als CSW 2.5 is een grote upgrade t.o.v. je G27. Persoonlijk zou ik denk ik dan voor de CSL 1.1 gaan en het geld wat je niet uitgeeft t.o.v. een CSW 2.5 gebruiken om betere loadcell pedalen aan te schaffen. Als je op termijn dan bijvoorbeeld naar een DD1 wil upgraden dan kan je in ieder geval je stuur nog blijven gebruiken.
Het lieftst zo min mogelijk ;), Ik heb niet echt een budget maar ben meer aan het kijken waar ik de meeste bang for the buck van kan krijgen. Ik ben maar een simpele casual rijder die geen ambitite heeft om wereldkampioen te worden. Maar gewoon een lekker potje kan racen.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik de overstap uiteindelijk naar een DD wil en dat bijv. de CSW 2.5 (of soortgelijke base) het maximale voor mij is.

Keuzes :9 moet er nog maar eens goed overnadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Card Nox schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:41:
Laten we allemaal niet vergeten dat de materialen niet de man maken. Het is niet hoe duurder je spul hoe beter/sneller je bent, dat is vaak genoeg bewezen.

Wat iemand moet kopen is altijd persoonlijk maar als je niet snel genoeg bent ligt dat in 99% vd gevallen niet aan de gear maar aan de bestuurder (PICNIC). Dus koop je met de hoop (veel) sneller te worden dan zijn er goedkopere en effectievere manieren. Met een G29 of T300 kun je ook netjes vooraan meerijden. Een upgrade is voor mij dan ook vooral voor plezier/ervaring.

Mijn advies zou zijn laat je niet gek maken, bepaal voor jezelf wat je budget is en ben gelukkig met wat je hebt/gaat kopen.

Ik heb 3,5 jaar met een gebruikte T300 & T3PA pedalen gereden en kon aardig mee komen. Vorige maand besloten dat ik na na zo'n lange tijd wel een upgrade had 'verdiend'. Ook lang getwijfeld tussen een CSW2.5 & v3 pedals (~€900) en DD met Sprints (~€1.800). Kan ik het financieel missen, sure kan wel 10 setjes kopen, maar 'just because you can doesn't mean you should'. Mezelf de vraag gesteld of het echt veel meer (het dubbele) zou opleveren kwa ervaring en tot de conclusie gekomen dat het niet zo is.
Klopt uiteraard wat je zegt, ben zo'n 2 a 3 jaar geleden begonnen met een 2e hands G27 achter het bureau met de pedalen op een krukje om een meer kartgevoel te krijgen :+.

Maar nu dat ik weet dat deze hobbie langer aanhoud ben ik ook bereid om meer te investeren en wil ik mijn sim (iets) meer in balans brengen.

Maar zoals @Doubleoz al aangaf wordt het denk ik dat het een CSL 1.1 gaat worden niet enkel voor de buck maar ook omdat ik dan misschien later kan doorgroeien. Hoewel de de CSW 2.5 er mooier uitziet :+. Oog wil ook wat aangezien hij in de woonkamer staat O-) (Eens kijken wat mijn vrouw zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
SgtElPotato schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat een direct drive zoals de DD1 een solide upgrade is waar je nog jaren mee vooruit kunt. Heb zelf vorig jaar bij het maken van mijn race-rig gelijk de DD1 gekozen en 0,0 spijt van!

Een solide upgrade en een groot verschil met een belt driven base. Daarnaast zou ik gelijk kijken of je misschien voor de pedalen naar Heusinkveld of iets dergelijks kunt gaan, dan heb je gelijk ook een super upgrade en ben je veel beter af dan de V3 van Fanatec.

Ik heb zelf ook een Sparco kuipstoel (Evo L QRT) en heb er ook wel spijt van, super kwaliteit maar (in mijn geval) niet super voor mijn rug.. Ben aan het kijken voor een andere sportstoel met in ieder geval een verstelbare rugleuning.. Er zijn een aantal race winkels die die stoelen op voorraad hebben en waar je gewoon even kunt zitten.
Ja ik ben nu het hele weekend mee bezig en ga voor Simlab GT evo icm DD1. Nu alleen nog een stoel ;) aangezien ik kieskeurig ben lijkt mij een proefzit niet heel verkeerd. Weet je toevallig wel bedrijf dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
ls789 schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:21:
[...]

Ja ik ben nu het hele weekend mee bezig en ga voor Simlab GT evo icm DD1. Nu alleen nog een stoel ;) aangezien ik kieskeurig ben lijkt mij een proefzit niet heel verkeerd. Weet je toevallig wel bedrijf dit is?
Ik ben bij pro-racing.nl langs geweest in Hillegom.
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:57:
De GT1 Evo ga je alleszins geen spijt van hebben, ik heb hem vorig jaar met Black Friday in huis gehaald en geen spijt van. Het bouwplan vond ik wat karig maar de Youtube video van Barry van Sim Racing Garage heeft me door de bouw geholpen.
Qua stoel heb ik een Sparco Grid Q gekocht: eens ik een goede zitpositie gevonden had totaal geen rugpijn na langere sessies ^^
Heb je een plaatje van je zitpositie? Misschien dat het daaraan ligt bij mij..

[ Voor 42% gewijzigd door SgtElPotato op 11-04-2021 17:26 ]

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10 17:40
De GT1 Evo ga je alleszins geen spijt van hebben, ik heb hem vorig jaar met Black Friday in huis gehaald en geen spijt van. Het bouwplan vond ik wat karig maar de Youtube video van Barry van Sim Racing Garage heeft me door de bouw geholpen.
Qua stoel heb ik een Sparco Grid Q gekocht: eens ik een goede zitpositie gevonden had totaal geen rugpijn na langere sessies ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-10 11:11
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:57:
Het bouwplan vond ik wat karig maar de Youtube video van Barry van Sim Racing Garage heeft me door de bouw geholpen.
Tegenwoordig staat er een prima bouwbeschrijving op de site:

https://sim-lab.eu/web/co...0e14e6c918cd9b75fc494c126

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
Arfalas schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:06:
[...]

Tegenwoordig staat er een prima bouwbeschrijving op de site:

https://sim-lab.eu/web/co...0e14e6c918cd9b75fc494c126
Zelfs zonder bouwbeschrijving knuntsel je zo'n ding zo in elkaar. En inderdaad, bevalt prima (al rijd ik veeeeel te weinig)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWouter
SgtElPotato schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:25:

[...]

Heb je een plaatje van je zitpositie? Misschien dat het daaraan ligt bij mij..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIdGmIWjp7WgiZbEgldEYxQ95D8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46MKkLbxSxiik9YtIrljv6vl.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de tips gevolgd van een GT3 piloot op Youtube. Ik ben zijn naam vergeten, Fontana of zoiets. Achterkant staat op het laagst en de voorkant op zijn hoogtst. Ik moet wel zeggen dat het maanden geduurd heeft vooraleer ik mijn ideale zitpositie gevonden heb. Sinds November 2020 heb ik mijn rig en ik zit nu eindelijk goed sinds een week of twee denk ik.
Vooral de positie van de pedalen heeft voor mij veel gedaan. Voordat ik mijn pedal deck in de huidige positie had, kreeg ik een pijnlijke en slapende linkerbil na een half uur ofzo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de tips gevolgd van een GT3 piloot op Youtube. Ik ben zijn naam vergeten, Fontana of zoiets. Achterkant staat op het laagst en de voorkant op zijn hoogtst. Ik moet wel zeggen dat het maanden geduurd heeft vooraleer ik mijn ideale zitpositie gevonden heb. Sinds November 2020 heb ik mijn rig en ik zit nu eindelijk goed sinds een week of twee denk ik.
Vooral de positie van de pedalen heeft voor mij veel gedaan. Voordat ik mijn pedal deck in de huidige positie had, kreeg ik een pijnlijke en slapende linkerbil na een half uur ofzo :D
Misschien toch maar eens wat gaan kloten met positie, ik zit best wel hetzelfde (1,93m) maar toch krijg ik echt last van m'n rug.

SgtElPotato in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Duurde bij mij ook een tijd hoor. Ik heb veel moeten finetunen, inderdaad een slapende voet, pijn in de onderrug etc
ik heb de pedalen zo staan dat ik in vol gas positie redelijk ontspannen zit en niet te ver hoef te rijken. Met gas liften heb ik gezorgd dat ik ook alles vanuit de enkel kan doen, en dus niet te ver m'n voet hoef te liften.
De rem heb ik zoveel mogelijk naar links gezet zodat hij zo recht mogelijk voor m'n linker voet zit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_T9nC1Owo8QsSrebsoKJRMekLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryBfLIGlFDAf1yiYqQ2K9670.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
super handige tips! ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk nu ook door positie van pedalen/stoel last van mn onderrug krijg (bij lange sessies). Alleen bij een f1 seat heb je maar beperkte mogelijkheden, ook zit je met een stang tussen je benen waardoor gas / rem positie niet echt veel speling hebben. Ik ga morgen even met simlab bellen om te kijken of er plekken zijn waar ik bijv. zo een stoel kan testen :)

Amazon verkoop de stoelen ook, daar kan ik retourneren. Simlab zelf vraagt 15% bij retour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
ls789 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:11:
Amazon verkoop de stoelen ook, daar kan ik retourneren. Simlab zelf vraagt 15% bij retour
Apart, dacht dat je als consument het recht had dat je binnen 14 dagen kosteloos zou mogen retourneren indien het product in dezelfde staat was als dat het bij jou aankwam. Alleen custom-made producten hebben een uitzondering.. maar goed, die discussie hoort hier denk ik niet thuis

[ Voor 7% gewijzigd door SgtElPotato op 11-04-2021 18:32 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ls789 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:11:
super handige tips! ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk nu ook door positie van pedalen/stoel last van mn onderrug krijg (bij lange sessies). Alleen bij een f1 seat heb je maar beperkte mogelijkheden, ook zit je met een stang tussen je benen waardoor gas / rem positie niet echt veel speling hebben. Ik ga morgen even met simlab bellen om te kijken of er plekken zijn waar ik bijv. zo een stoel kan testen :)

Ik heb de stoel (en rig) bij biesheuvel gekocht. Die hebben veel staan om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
SgtElPotato schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:28:
[...]

Apart, dacht dat je als consument het recht had dat je binnen 14 dagen kosteloos zou mogen retourneren indien het product in dezelfde staat was als dat het bij jou aankwam. Alleen custom-made producten hebben een uitzondering.. maar goed, die discussie hoort hier denk ik niet thuis
vond ik ook, maar staat toch echt op te site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:39:
[...]

Ik heb de stoel (en rig) bij biesheuvel gekocht. Die hebben veel staan om te testen
jaa die naam zag ik dus onder een post van Simlab voorbij komen (op hun eigen insta), volgens mij een partner of iets van hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Positie ben ik ook nog altijd mee bezig in de GT1Evo. Ontzettende pijn in de onder rug. Verschillende filmpjes en afbeelding bekeken maar heb het nog niet zoals het moet, al is het wel stikker beter dan in het begin.

Als iemand een goede setup video heeft dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doelie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-10 16:57
Al een tijdje lees ik met veel plezier dit topic. Nu ik eindelijk de ruimte heb voor een rig zijn er ook meteen grote plannen. Het moet alleen een beetje meezitten met de levering van de videokaart :)

Eerder zag ik iemand al vragen naar afmetingen van een triple screen setup.
Zelf ben ik nu ook aan het passen en meten voor een GT1 Evo rig.

Het idee is om hem een vaste plek aan het bureau te geven. De monitor zal ik verplaatsen indien nodig.
De footprint van de gehele rig is 1350mm in de lengte, dat staat mooi bij de omschrijving.

Mijn vraag is hoeveel er ongeveer zal "uitsteken" tov. het bureau in de lengte.
Het bureau zou ongeveer 70-73cm hoog zijn.

Misschien heeft iemand ook een vergelijkbare setup? Dan ben ik uiteraard benieuwd naar eventuele foto's.

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Doelie op 11-04-2021 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Ik reed hem tot kort geleden ook nog naar m'n bureau. De rig is 74 cm hoog, maar hij staat op wielen, dus op de pootjes zal het een paar cm schelen.

mijn bureau is 73 cm hoog, dus ik miste net een halve cm

vanaf de staande profielen tot de achterkant van de stoel is bij mij ongeveer 100cm

wellicht geeft dit een idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpD43dM0WVziCKruZ70tG30It_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCRkrLTBhyemIlQH4l7MvzSS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXdM0XRhBgvzRwYr4o7E9BL_eIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZb6AOLzKOVOXUjW8X67sC6L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Arfalas op 11-04-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Je zou ook eens naar de nieuwe Sim-Lab wheelstand kunnen kijken. Die is geloof ik wel ook een beetje voor dit doel bedacht dacht ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:28
Ik heb mijn rig zelf uitgetekend om hem zo perfect mogelijk onder mijn bureau te kunnen schuiven. Alles past nu op de mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc2ER4pSKpesHor4Q7Q8o2_ld1g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BLfJfRvretHdkD9i1yQkTsE.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn scherm (ik wacht nog steeds op een 38 inch ultrawide....) zit momenteel aan een ergotron arm, waardoor ik hem super simpel naar voren en achter kan bewegen en hem perfect achter de wheelbase kan positioneren. Al race is voornamelijk in VR.

De wieltjes heb ik dusdanig gemonteerd dat ik de wheelbase zo hoog mogelijk in de rig kan plaatsen zodat ik niet met mn knieen tegen de plate aan kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWJu_vo5Hp-CSdnxRkYiIO7BCHo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dx15VNY14KRgJgzfkwrjfh0H.jpg?f=fotoalbum_medium

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Valt me op dat je base best 'steil' is geinstalleerd, mag ik vragen hoe hoog je de base hebt? Mijn base ligt relatief plat, denk dat ik, mede daardoor, niet goed zit en rugpijn krijg.

Ik heb de regel gelezen dat de as van je stuur direct naar je schouders moeten wijzen. Als ik hem dan zo stijl zou monteren moet ik hem of heel laag monteren of ik moet een reus worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 12-04-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:28
Card Nox schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:56:
[...]

Valt me op dat je base best 'steil' is geinstalleerd, mag ik vragen hoe hoog je de base hebt? Mijn base ligt relatief plat, denk dat ik, mede daardoor, niet goed zit en rugpijn krijg.

Ik heb de regel gelezen dat de as van je stuur direct naar je schouders moeten wijzen. Als ik hem dan zo stijl zou monteren moet ik hem of heel laag monteren of ik moet een reus worden.
In welke hoek hij precies staat weet ik zo niet, maar het stuur zit nu ongeveer op mijn schouderhoogte als ik zit. Als ik mijn armen strek dan kom ik met mn polsen op het stuurtje. Dat was geloof ik de ideale zit.

Ik heb hem ongeveer in dezelfde hoek als mijn oude CSL elite geloof ik.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
talkatoo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:50:
Na een hele tijd twijfelen tussen 8020 rigs vandaag toch de knoop doorgehakt en de Playseat Formula Intelligence in het zwart gekocht met een speciale playseat bracket voor de SimuCube 2 pro. Kan niet wachten.

Afbeeldingslocatie: https://www.playseatstore.nl/media/catalog/product/cache/26/thumbnail/490x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/l/playseat-f1-ultimate-edition-black-product-image-1-playseatstore.jpg

Wordt m'n eerste echte rig dus heb nog wel wat aan te schaffen. :)
In navolging op mijn aanschaf bij Playseat Formula Intelligence nog niet heel enthousiast. Vandaag de rig ontvangen maar er missen onderdelen en een beschrijving..

Voor een product van 2500 euro + een Playseat Pro DD bracket ( van 200 euro!) bijna onacceptabel om het zo te ontvangen. Ik ga er maar even vanuit dat er iets mis is gegaan en ze het netjes oplossen. :)

Edit: allemaal meer dan tevreden en snel opgelost door Playseat

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 24-05-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

talkatoo schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:27:
[...]

In navolging op mijn aanschaf bij Playseat Formula Intelligence nog niet heel enthousiast. Vandaag de rig ontvangen maar er missen onderdelen en een beschrijving..

Voor een product van 2500 euro + een Playseat Pro DD bracket ( van 200 euro!) bijna onacceptabel om het zo te ontvangen. Ik ga er maar even vanuit dat er iets mis is gegaan en ze het netjes oplossen. :)
2500€ voor een buizenframe met een stoel??? :o Dit kan minimaal 1000-1500€ goedkoper met een 4080 frame lijkt mij. Vanwaar toch je keuze voor dit frame? Puur the looks? Voor het totaalbedrag kan je volgens mij een 4080 frame met entry level motion maken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
thunder8 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:22:
[...]

2500€ voor een buizenframe met een stoel??? :o Dit kan minimaal 1000-1500€ goedkoper met een 4080 frame lijkt mij. Vanwaar toch je keuze voor dit frame? Puur the looks? Voor het totaalbedrag kan je volgens mij een 4080 frame met entry level motion maken.
Laat ik het zo zeggen: ik vind looks erg belangrijk :+

Daarnaast het gemak voor afstelling (ook voor mijn zoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

talkatoo schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:33:
[...]

Laat ik het zo zeggen: ik vind looks erg belangrijk :+

Daarnaast het gemak voor afstelling (ook voor mijn zoontje).
Jouw geld, jouw keus hoor, begrijp mij niet verkeerd. :) Stond alleen wel ff te kijken toen ik de prijs las. Godskanonne wat een geld! :o

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
GewoonWouter schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de tips gevolgd van een GT3 piloot op Youtube. Ik ben zijn naam vergeten, Fontana of zoiets.
Deze vermoed ik, YouTube: How to set-up your Sim Rig like a racing car: seat, pedals & steering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ik had het snel gelezen en ik dacht dat dat inclusief de base was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-10 22:58
Als je al ziet hoe hij zijn fov heeft dan kan je ze al niet meer serieus nemen. Zn dashbord zit op ooghoogte en hij kijkt naar zijn voeten. Daarnaast moet je _rechtop_ zitten niet onderuitgezakt of in lig positie. Wanneer je rechtop zit heb je de beste ondersteuning voor je rug. Dat komt namelijk niet vanuit de stoel, maar je ruggengraat. Als je vervolgens hard op je rempedaal trapt dan wil je de krachten die doorzetten naar je rug voelen over een groter oppervlak van je rug het liefst bij of vlak onder je schouderbladen. Als je onderuitgezakt zit dan komen alle krachten op je onderrug en krijg je uiteindelijk pijn. Daarnaast is een actieve zithouding altijd rechtop en dicht op het stuur.

En nog iets: geen enkele stoel is gelijk. Racestoelen heb je in alle vormen en maten. De meeste zijn voornamelijk budget georiënteerd en er is niet over nagedacht. Neem sowieso altijd een FIA gekeurde stoel, dan heb je in ieder geval nog iets van een kwaliteitskeuring. Het is ook belangrijk dat er weinig flex in zit, veel goedkope stoelen zijn van veel dunner materiaal (minder lagen oid). Mijn voorkeur is een stoel met het zitvlak onder een hoek van ~12 graden en de rug bij de schouderbladen verticaal (90 graden)

[ Voor 21% gewijzigd door glnk op 12-04-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
SgtElPotato schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:44:
[...]

Misschien toch maar eens wat gaan kloten met positie, ik zit best wel hetzelfde (1,93m) maar toch krijg ik echt last van m'n rug.

SgtElPotato in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ik ben 1m90 dus niet zo heel veel verschil. Ik denk echt dat het hem in de details zit: afstand stoel tot stuur en zelfs pedalen. Niet dat ik er zoveel verstand van heb maar het kan hem echt over cm's gaan en ook wat voor iemand comfortabel is, is nogal persoonlijk. Even tweaken en ik ben ervan overtuigd dat het wel goedkomt. Succes ^^
glnk schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:57:
[...]

Als je al ziet hoe hij zijn fov heeft dan kan je ze al niet meer serieus nemen. Zn dashbord zit op ooghoogte en hij kijkt naar zijn voeten. Daarnaast moet je _rechtop_ zitten niet onderuitgezakt of in lig positie. Wanneer je rechtop zit heb je de beste ondersteuning voor je rug. Dat komt namelijk niet vanuit de stoel, maar je ruggengraat. Als je vervolgens hard op je rempedaal trapt dan wil je de krachten die doorzetten naar je rug voelen over een groter oppervlak van je rug het liefst bij of vlak onder je schouderbladen. Als je onderuitgezakt zit dan komen alle krachten op je onderrug en krijg je uiteindelijk pijn. Daarnaast is een actieve zithouding altijd rechtop en dicht op het stuur.
Dat is inderdaad de video die ik gebruikt heb om mijn stoel af te stellen. Ik ben niet echt een kenner op het gebied van rug en dergelijke, maar ik heb het even opgezocht en Alex Fontana is een coureur in het GT World Championship. Ik veronderstel dat ie toch iets moet afweten van zitpositie?
In ieder geval, voor mij werkte het, geen rugpijn meer :)

[ Voor 46% gewijzigd door GewoonWouter op 12-04-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
GewoonWouter schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:04:
Dat is inderdaad de video die ik gebruikt heb om mijn stoel af te stellen. Ik ben niet echt een kenner op het gebied van rug en dergelijke, maar ik heb het even opgezocht en Alex Fontana is een coureur in het GT World Championship. Ik veronderstel dat ie toch iets moet afweten van zitpositie?
In ieder geval, voor mij werkte het, geen rugpijn meer :)
Heb aan de hand van zijn filmpje wat kleine aanpassingen gedaan. Stoel klein stukje naar voren zodat het stuur wat dichterbij zit en de pedalen iets verder naar achteren zodat m'n benen wat minder gestrekt zijn.
Ik ben benieuwd of het wat scheelt.

En anders toch maar eens wat van die rails halen voor stoel + pedalen zodat de positie iets makkelijker aan te passen is :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Arfalas schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:39:
[...]

Vanmorgen gebeld en kon dezelfde middag langskomen bij Biesheuvel. Goed geregeld daar! Uiteindelijk de Sparco Rev meegenomen en de simlab gt evo :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Klasse. Fijne zaak inderdaad

En mooie set, ik heb dezelfde stoel en rig. Nog geen moment spijt van gehad

[ Voor 58% gewijzigd door Arfalas op 13-04-2021 07:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powerboat
Nou eindelijk de kogel is door de kerk, ik ga mijn G27 vervangen voor een simucube sport en heusinkveld sprints. Zodra ik de spullen binnen heb zal ik ook een patsen met mijn sim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

powerboat schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:03:
Nou eindelijk de kogel is door de kerk, ik ga mijn G27 vervangen voor een simucube sport en heusinkveld sprints. Zodra ik de spullen binnen heb zal ik ook een patsen met mijn sim :+
Welk stuur ga je op je Simucube zetten?

(edit: Typo)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
[...]

Wel stuur ga je op je Simucube zetten?
Moet er ook een stuur op dan? :+

Maar ben inderdaad ook wel geïnteresseerd in het antwoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Oh Fuck ja er moet ook nog een stuur op :9

Ik heb me laten adviseren door simracewebshop.nl. Aangezien ik (nog) veel F1 speel heb ik voor de Fanatec ClubSport Formula 1 Black gekozen met een QR voor Fanatecstuurtjes (nee geen QR code).

Custom stuurtje kijk ik later nog naar aangezien ik nog samen in een bed wil slapen met mijn vrouw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
brainfart...
lezen is moeilijk

[ Voor 87% gewijzigd door Arfalas op 13-04-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

powerboat schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:39:
Oh Fuck ja er moet ook nog een stuur op :9

Ik heb me laten adviseren door simracewebshop.nl. Aangezien ik (nog) veel F1 speel heb ik voor de Fanatec ClubSport Formula 1 Black gekozen met een QR voor Fanatecstuurtjes (nee geen QR code).

Custom stuurtje kijk ik later nog naar aangezien ik nog samen in een bed wil slapen met mijn vrouw :+
Kan je een specificatie delen van die QR voor Fanatec stuurtjes waarmee je deze op een SC2 kunt monteren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 19:23
Doubleoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:49:
[...]

Kan je een specificatie delen van die QR voor Fanatec stuurtjes waarmee je deze op een SC2 kunt monteren?
Ik gok dat het om een van deze sets zal gaan.
Die verkoopt ook al kant en klare Fanatec stuurtjes die zijn omgebouwd naar USB.

https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

JPM85 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:21:
[...]

Ik gok dat het om een van deze sets zal gaan.
Die verkoopt ook al kant en klare Fanatec stuurtjes die zijn omgebouwd naar USB.

https://www.simracingmach...rmula-v2-wheel-conversion
Dat vermoed ik ook maar was benieuwd of er nog alternatieven zijn die ik niet ken. Vind deze conversie kit naar verhouding met het stuur namelijk best prijzig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:07
Gisteren de Vario Vesa Adapter kit Van Sim-Lab geïnstalleerd op m'n triples. Ik kreeg de monitoren nooit helemaal goed, linker monitor hing een halve centimeter lager dan de anderen.

Maar nu hangen ze op de millimeter gelijk en waterpas. _/-\o_ Dus dit product van Sim-Lab kan ik zeker aanraden.

Enige minpunt was dat de schroefdraad van 2 rvs stelschroeven gedeukt was, wat de aluminium schroefdraad van de mount zou beschadigen. Dat heb ik opgelost door de schroeven door een ijzeren moer te draaien, wat de schroefdraad heeft rechtgetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Doubleoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:45:
[...]

Dat vermoed ik ook maar was benieuwd of er nog alternatieven zijn die ik niet ken. Vind deze conversie kit naar verhouding met het stuur namelijk best prijzig.
Ik heb eigenlijk geen idee 7(8)7, ik krijg het als het goed is vandaag of morgen binnen en dan zal ik het hier vermelden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
Tering! Die Heusinkveld pedaaltjes zijn wel een totaal andere klasse dan die van de g27 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Rig staat eindelijk! man man wat een werk :) Stuur ook zo goed als ingesteld. Pedalen moet ik echt aan wennen (CSL elite met loadcel) moet echt mega hard trappen, dus wellicht iets aanpassen. Iemand tips voor goede settings (die springs)

verder zijn echt tal van opties op het stuur zelf waar ik nu maar wat recommended settings heb gepakt via het forum van fanatec. Kwaliteit is het overigens wel, voelt heel degelijk allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
ls789 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:45:
Rig staat eindelijk! man man wat een werk :) Stuur ook zo goed als ingesteld. Pedalen moet ik echt aan wennen (CSL elite met loadcel) moet echt mega hard trappen, dus wellicht iets aanpassen. Iemand tips voor goede settings (die springs)

verder zijn echt tal van opties op het stuur zelf waar ik nu maar wat recommended settings heb gepakt via het forum van fanatec. Kwaliteit is het overigens wel, voelt heel degelijk allemaal.
Herkenbaar :+ meer werk dan gedacht. Daarstraks ook even met de pedaaltjes zitten spelen, maar ik heb ze ingesteld dat ik niet al te hard hoef te trappen maar dat het meer gedoseerd is. (weet niet of het zo moet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

powerboat schreef op donderdag 15 april 2021 @ 01:05:
[...]

Herkenbaar :+ meer werk dan gedacht. Daarstraks ook even met de pedaaltjes zitten spelen, maar ik heb ze ingesteld dat ik niet al te hard hoef te trappen maar dat het meer gedoseerd is. (weet niet of het zo moet)
Uiteindelijk is het ook aan jezelf om te bepalen wat je het fijnste vind. Maar op Youtube staan verschillende tutorials die je in de basis verder kunnen helpen.

https://www.youtube.com/r...ery=calibrate+heusinkveld

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Een rempedaal (met LC) moet vrij makkelijk ingetrapt worden tot net over de helft (qua signaal). En dan is de weg naar 100% remmen zwaar te noemen. In een race gebruik je ook zelden meer dan 70% van de rem en soms zelfs niet meer dan 50%.

Dus gewoon even doorbijten en wennen. Stel hem voor het gevoel zwaar in. Na een week, misschien twee of drie, is het volledig natuurlijk en wil je niks anders meer. De zwaardere spring geeft na gewenning een beter resultaat. Te zachte spring wordt een mix van gewoon draaien van het pedaal en op druk gebaseerd remmen. Daarmee mis je een deel van het gevoel wat de LC juist moet opleveren.

Zelf de Fanatec+Sim-Lab sim-rig gisteren aangevuld met een rond stuur. Had eerst alleen nog een F1 stuur. Daarnaast de H-Shifter toegevoegd.

Bedoeld voor Euro Truck Simulator 2 en in VR. Werkt vlekkeloos. Een aanrader. Na een jaartje iRacing werd het tijd om ook eens iets anders te doen met de rig. Lekker Veronica aan (ingame) en trucken maar i.p.v. 100% focus op het circuit.

[ Voor 17% gewijzigd door Playa del C. op 15-04-2021 07:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-10 22:36
Ik geloof dat je uiteindelijk het meest constant wordt als je hem zo stijf mogelijk hebt staan en de software op max aantal kg. Ik heb 5x95 en het middelste sponsje vervangen door 1x65 en brf op 100%. Even wennen, zéker als je van potentiometer af komt. Maar daarna wil je niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Playa del C. schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:35:
Een rempedaal (met LC) moet vrij makkelijk ingetrapt worden tot net over de helft (qua signaal). En dan is de weg naar 100% remmen zwaar te noemen. In een race gebruik je ook zelden meer dan 70% van de rem en soms zelfs niet meer dan 50%.
Dit vind ik wel interessant. In GT3 (ACC) wordt standaard gebruik gemaakt van ABS, de echte auto's hebben het ook. Dan wil je toch juist wel 100% remmen? (als de condities het toelaten natuurlijk)
Als ik op hoge snelheid voluit rem zie ik ook niet altijd de ABS inkicken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Arfalas schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:55:
[...]

Dit vind ik wel interessant. In GT3 (ACC) wordt standaard gebruik gemaakt van ABS, de echte auto's hebben het ook. Dan wil je toch juist wel 100% remmen? (als de condities het toelaten natuurlijk)
Als ik op hoge snelheid voluit rem zie ik ook niet altijd de ABS inkicken namelijk
Je kunt wel 100% remmen, maar dat kan slechts heel kort en aan het begin van een remactie op hoge snelheid. Als je langdurig 100% remt en dan steeds in de ABS zit, zijn de remmen niet optimaal ingesteld. Ze zijn dan te slap en veilig ingesteld. Zo kun je niet trail-braken of nog enigszins doseren.

Ik zou aanhouden dat rond de 70% travel genoeg moet zijn voor het normale harde remmen. Dan kun je ook nog extra hard, als je hard op de rem trapt op hoge snelheid. En dan kun je verder op druk mooi doseren. Vandaar dat je met een LC snellere en stabielere ronde tijden kan rijden.

Als je gaat voor 100% remmen en vol in de ABS, dan gaat dat net zo goed met een non-loadcell.

LC zijn hoe dan ook vaak wel erg wennen. Duurt een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-10 19:23
... quote op oud bericht... 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door JPM85 op 15-04-2021 14:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ls789
powerboat schreef op donderdag 15 april 2021 @ 01:05:
[...]

hoop meningen zie ik al :D dat gaat lekker uitproberen worden dus hehe.

Dit is het "resultaat". Afdekkapjes moeten er nog even op en ik wil langere kabels hebben :( kan ze nu niet goed wegwerken omdat ze anders het stopcontact niet halen (of de usb van de ps4/pc)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEMnfsLObI5aaPeYSMmqMje2tf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ExNGmhbZQZJUDYNndb2k8Xeq.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonWouter
Pedalen moet ik echt aan wennen (CSL elite met loadcel) moet echt mega hard trappen, dus wellicht iets aanpassen. Iemand tips voor goede settings (die springs)
Ik rijd met 1 ringetje 95 en de rest 85 (zelfs het schuimpje heb ik vervangen). Na een week of twee/drie vind ik dit zelf nu iets te zacht worden.
Ik heb gisteren wel het nul punt van mijn LC moeten kalibreren, want waar ik voorheen mijn voet rustte op het rempedaal en geen remimpuls kreeg had ik plotseling 75% remdruk :X . Kan je wel zeggen dat je geen spijt van die LC gaat hebben, zoveel leuker racen en vooral remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien over een tijdje weer eens kijken voor wat nieuw/beter kabel management.
En ook kijken voor wat andere positie van de fans voor de windsim (of kijken voor die luchtslangen die ik soms voorbij zie komen).

Maar voor kabelclips kwam ik net deze tegen die er ook wel handig uitzien: https://www.thingiverse.com/thing:4712927

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/assets/eb/82/5f/80/e4/large_display_Cover_Picture.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kabelmanagement is iets waar ik ook weer aan zat te denken afgelopen week maar ik denk zelf dat ik gewoon een brede kabelgoot aan de achterkant van de profielen ga monteren waar alles in past in plaats van de kabelslang en clips waar het nu mee vast zit.

Mocht je dan een kabel moeten wisselen of vervangen trek je de kap er gewoon af en kun je er altijd makkelijk bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
Doubleoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:45:
[...]

Jup het was die!

Overigens setje word morgen teruggestuurd. Stuurtje was een veelvuldig demo model vandaar de lagere prijs. Deze was op goed vertrouwen direct door de leverancier doorgestuurd. -O-

Als ik dus zelf nog een ander stuurtje wilde hebben kost dat ook weer serieus geld en was al ver over budget :+

Heb nu de fanatec podium i.c.m. F1 v2 set besteld. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
Gisteren de Fanatec podium binnnen gekregen i.c.m. het Formula 1 v2 stuurtje.

Effe paar rondjes gereden, maar dat is echt een wereld van verschil😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10 12:33
net zoals bovenstaande post van @powerboat heb ik ook gister de Podium (bundle) binnen gekregen inclusief Heusinkveld Sprints.... O+
Nog maar een klein stukje gereden, maar toch wel een heel erg groot verschil t.o.v. CSL serie die ik had.
Ik heb nog wel even 2 weken nodig om alles af te stellen en er gewend aan te raken! >:)

Krijg morgen alleen nog de Heel Plate V3 van sim-lab binnen. Die heb je vindt ik wel nodig om je voeten wat beter op de pedalen te krijgen (uiteraard kan je de pedaal ook nog een beetje af stellen....maar dan nog....)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBeDob9yOwchKmhfmI5SPfO_mc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D4WcI0bzyuOIA1hTf2Q6RF0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door refused81 op 20-04-2021 16:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
refused81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:27:
net zoals bovenstaande post van @powerboat heb ik ook gister de Podium (bundle) binnen gekregen inclusief Heusinkveld Sprints.... O+
Nog maar een klein stukje gereden, maar toch wel een heel erg groot verschil t.o.v. CSL serie die ik had.
Ik heb nog wel even 2 weken nodig om alles af te stellen en er gewend aan te raken! >:)

Krijg morgen alleen nog de Heel Plate V3 van sim-lab binnen. Die heb je vindt ik wel nodig om je voeten wat beter op de pedalen te krijgen (uiteraard kan je de pedaal ook nog een beetje af stellen....maar dan nog....)

[Afbeelding]
Tof man! Ik heb ook die heusinkveld sprints mee besteld :9. Ik ben ook aan het overwegen om een pedalplate te bestellen, opzich gaat het nu prima maar mis de ondersteuning op mijn hiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er mensen die een (OLED) TV gebruiken? Zo ja, hoe bevalt het en welke stand gebruik je?
Ik gebruik nu een 27" monitor maar de grootte is niet ideaal en het elke keer verschuiven ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
powerboat schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:00:
[...]

Tof man! Ik heb ook die heusinkveld sprints mee besteld :9. Ik ben ook aan het overwegen om een pedalplate te bestellen, opzich gaat het nu prima maar mis de ondersteuning op mijn hiel.
Aanrader! Voor mij scheelde het een hoop. Ook qua kracht, aangezien je hefboom (pedaal) langer is

Ik heb de simlab pedaal plate, maar uiteindelijk doen ze hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Ik heb mijn sprints zonder heelplate besteld. Zoals ze geleverd worden vond ik ze veel te hoog, maar als je de pedalen om draait (niet inverted maar gewoon het plaatje omdraaien) voelen ze perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Klopt, zo ben ik ook begonnen. Het voelde alleen nét niet optimaal, aangezien het draaipunt hoger zit dan je hiel.
Zeker gezien de prijs van de pedalen, wilde ik het perfect hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:49:
Klopt, zo ben ik ook begonnen. Het voelde alleen nét niet optimaal, aangezien het draaipunt hoger zit dan je hiel.
Mij houdt de prijs van de Heusinkveld pedal plate me nog tegen. De investering in pedalen is al fors en dan komt er ook nog een plate bij alleen om je voeten hoger te plaatsen voor iets van € 100,-.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Arfalas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:49:
Ja godver, nu begin ik toch weer te twijfelen! ;)

Wat je zegt is wel waar, dat het draaipunt hoger zit dan je hak is niet ideaal, ik stoorde me er eigenlijk niet aan, maar waarschijnlijk vanaf nu wel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Doubleoz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:01:
[...]

Mij houdt de prijs van de Heusinkveld pedal plate me nog tegen. De investering in pedalen is al fors en dan komt er ook nog een plate bij alleen om je voeten hoger te plaatsen voor iets van € 100,-.
Als je het als 12,5% ziet dan doet het minder pijn. Maar ik deel je gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
powerboat schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:00:
[...]

Hoe heb je ze momenteel gemonteerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Doubleoz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:01:
[...]

Ik weet niet wat voor rig je gebruikt, maar de heel plate v3 van simlab is nog betaalbaar met 35 euro....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Thodekroo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:01:
[...]

Ja godver, nu begin ik toch weer te twijfelen! ;)

Wat je zegt is wel waar, dat het draaipunt hoger zit dan je hak is niet ideaal, ik stoorde me er eigenlijk niet aan, maar waarschijnlijk vanaf nu wel _O-
Lol, herkenbaar. Maar zolang je je er niet aan stoort moet je het vooral zo laten.

De simlab pedal plate doet het inderdaad ook prima (ook iets makkelijker te monteren volgens mij)

[ Voor 11% gewijzigd door Arfalas op 20-04-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:09:
[...]

Hoe heb je ze momenteel gemonteerd dan?
Ik heb ze op een simlab p1-x gemonteerd met de plaatjes naar onder en meer naar voren gemonteerd (gaatje 4 onder geteld). Tevens staat de pedal plate/mount van simlab ook iets schuiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

refused81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:10:
[...]

Ik weet niet wat voor rig je gebruikt, maar de heel plate v3 van simlab is nog betaalbaar met 35 euro....
Die past niet op mijn Sim Lab TR1 helaas...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Doubleoz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:44:
[...]

Die past niet op mijn Sim Lab TR1 helaas...
zeker weten? Die pedal plate ziet er aardig het zelfde uit als die van mij op de GT1-EVO
Anders even een mailtje sturen naar simlab? die kunnen daar snel uitsluitsel over geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Arfalas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:56:
[...]

zeker weten? Die pedal plate ziet er aardig het zelfde uit als die van mij op de GT1-EVO
Anders even een mailtje sturen naar simlab? die kunnen daar snel uitsluitsel over geven
Reactie Sim Lab van enige tijd geleden.

'Nee de EVO is breeder dan de TR1 dus de EVO pedaldeck gaat niet passen op de TR1'

Kortom 'nee' dat gaat helaas niet passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Hebben we het over hetzelfde ?

Pedal Deck
Heel Plate
?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 16:57
Als het gaat over de Heel Plate, of zoals op de site de "Sim pedal heel rest" van €35 dan past deze niet op een TR1.

Het probleem zit hem voornamelijk in de zijkanten van de heel rest, die staan onder een hoek tov de bovenkant en passen niet tussen de profielen in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Schuey schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:26:
Als het gaat over de Heel Plate, of zoals op de site de "Sim pedal heel rest" van €35 dan past deze niet op een TR1.

Het probleem zit hem voornamelijk in de zijkanten van de heel rest, die staan onder een hoek tov de bovenkant en passen niet tussen de profielen in de breedte.
Klopt maar ook al staan ze niet onder een hoek dan zou de heel plate volgens mij niet passen qua breedte.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
refused81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:27:

De heel plate is ook binnen...die ca 2.5 cm maakt een wereld van verschil :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWyQDZNIQGs3ZCvejBxCXFODINE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMXUPjBbY4H2RlOv4bP7Ic1D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door refused81 op 21-04-2021 14:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
refused81 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:11:
[...]

De heel plate is ook binnen...die ca 2.5 cm maakt een wereld van verschil :)

[Afbeelding]
Ziet er strak uit! Beter dan de originele moet ik zeggen en nog een stuk goedkoper ook. Vind je je pedalen niet te dicht op elkaar staan? Ik ben op zoek geweest naar een Nederlandse aanbieder van een RJ9 verlengstuk maar echt niets kunnen vinden. Nu maar op Ali besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Thodekroo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:21:
[...]

Ziet er strak uit! Beter dan de originele moet ik zeggen en nog een stuk goedkoper ook. Vind je je pedalen niet te dicht op elkaar staan? Ik ben op zoek geweest naar een Nederlandse aanbieder van een RJ9 verlengstuk maar echt niets kunnen vinden. Nu maar op Ali besteld.
Verder kunnen ze niet uit elkaar (met het standaard kabeltje). Hadden ze best iets langer kunnen maken.
Maar voor mij wel goed zo 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Thodekroo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:21:
[...]

https://www.amazon.nl/Voi...id=pla-493885907433&psc=1

bovenste hit op mr google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Klopt die had ik ook gevonden, maar die komt (denk ik) ook gewoon uit China aangezien de levertijd half mei is. Daarom nu maar voor 3 euro op Ali besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

**knip**

Dit heeft niet zoveel te maken met het show je race topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Ircghost op 21-04-2021 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Thodekroo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:09:
[...]

Klopt die had ik ook gevonden, maar die komt (denk ik) ook gewoon uit China aangezien de levertijd half mei is. Daarom nu maar voor 3 euro op Ali besteld.
Je hebt helemaal gelijk. Had ik even niet gezien. Mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:17:
Zijn er mensen die een (OLED) TV gebruiken? Zo ja, hoe bevalt het en welke stand gebruik je?
Ik gebruik nu een 27" monitor maar de grootte is niet ideaal en het elke keer verschuiven ook niet.
Hoi, ja een 55" OLED BX van LG tot twee weken geleden want ben overgestapt op een G9 omdat ik de TV voor TV kijken ging gebruiken ;).

Werkt mega goed, 120 hz en geen problemen met inputlag als je een OLED TV op iets van een gamemode zet of rapid respons. Ik zette hem t.o.v. mijn G9 wel een stuk verder omdat het anders wel erg veel scherm is en zonder curve niet ideaal op 60 cm.
Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.