Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 16:02
Nadat ik dacht klaar te zijn met deze hobby maar snel weer een comeback gemaakt en alles nieuw aangeschaft. Ben erg blij met mijn setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VTlOP9PkQVM93obs1dFgYqx-sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzDyEyF0rC8zizE3kV0DERiV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SATGa9wdrRqwHxq6pzhocJbG5Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1ymTJGp5l2BeOKYlTkPw1pJ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
refused81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:27:
net zoals bovenstaande post van @powerboat heb ik ook gister de Podium (bundle) binnen gekregen inclusief Heusinkveld Sprints.... O+
Nog maar een klein stukje gereden, maar toch wel een heel erg groot verschil t.o.v. CSL serie die ik had.
Ik heb nog wel even 2 weken nodig om alles af te stellen en er gewend aan te raken! >:)

Krijg morgen alleen nog de Heel Plate V3 van sim-lab binnen. Die heb je vindt ik wel nodig om je voeten wat beter op de pedalen te krijgen (uiteraard kan je de pedaal ook nog een beetje af stellen....maar dan nog....)

[Afbeelding]
even mijn ervaring delen na een week...
Erg happy mee....

de DD1 op aanbevolen Iracing settings voelde eerste dagen als heel zwaar werk aan waar na 1 race je wel een pauze nodig had...maar nu inmiddels wel aangewend en kan moeiteloos langer rijden nu.
De kracht en detail helpt mij persoonlijk om de grens op te zoeken, aangezien die duidelijker wordt aangegeven.

De Sprits, mooi stukje werk, en helemaal kunnen afstellen aan mijn situatie. De presets in smartcontrol per Iracing auto voelt erg goed aan. Die heb ik nog niet verder hoeven te bewerken.
Had in begin wat las van gaspedaal (niet vol gas indrukken). Door alle mogelijke afstellingen naar mijn situatie wenselijk kunnen maken door de pedaal in juiste positie te zetten. (lichter en korter ingesteld)...
Toch heb ik nog een aardige grote daadzone achter in gesteld van 13%. Maar nu gaat het prima.

Na een weekje rij ik weer stukje sneller als daarvoor. Al denk ik vooral dat het komt omdat ik nog lerende ben en elke week sowieso sneller wordt (dure setup of niet) :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 13:51
refused81 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:48:
[...]

*rest van bericht*

Na een weekje rij ik weer stukje sneller als daarvoor. Al denk ik vooral dat het komt omdat ik nog lerende ben en elke week sowieso sneller wordt (dure setup of niet) :*)
Altijd wel een discussie puntje natuurlijk.
Een DD of duurdere pedalen maakt je niet in een keer beter want je moet nog steeds kunnen rijden en er goed in worden, maar het helpt wel enorm.

Ik zag een paar dagen geleden een filmpje van Gamer muscle op Youtube die ook zegt je heb het absoluut niet nodig en je red het ook met een Logitech of Thrustmaster maar als je het eenmaal heb dan ga je er zeker meer gevoel voor krijgen en sneller op tempo komen dan normaal. (verschilt per mens en de tijd die je er in stopt natuurlijk maar ik vond het wel een mooi puntje.

Ik krijg of morgen of volgende week mijn Simucube binnen met een Porsche replica stuur my god im excited.

Had een paar weken geleden met een Simucube gereden en dat voelde echt fantastisch en mede dat ik thuis kwam zette ik een race op mijn CSL Elite op en het voelde gelijk niet goed bij mij.
Dag later het spul op Marktplaats en een Simucube bestelt.
Ben echt heel benieuwd hoe het gaat voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:08
Th4M45ta schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:24:
[...]

Altijd wel een discussie puntje natuurlijk.
Een DD of duurdere pedalen maakt je niet in een keer beter want je moet nog steeds kunnen rijden en er goed in worden, maar het helpt wel enorm.

Ik zag een paar dagen geleden een filmpje van Gamer muscle op Youtube die ook zegt je heb het absoluut niet nodig en je red het ook met een Logitech of Thrustmaster maar als je het eenmaal heb dan ga je er zeker meer gevoel voor krijgen en sneller op tempo komen dan normaal. (verschilt per mens en de tijd die je er in stopt natuurlijk maar ik vond het wel een mooi puntje.

Ik krijg of morgen of volgende week mijn Simucube binnen met een Porsche replica stuur my god im excited.

Had een paar weken geleden met een Simucube gereden en dat voelde echt fantastisch en mede dat ik thuis kwam zette ik een race op mijn CSL Elite op en het voelde gelijk niet goed bij mij.
Dag later het spul op Marktplaats en een Simucube bestelt.
Ben echt heel benieuwd hoe het gaat voelen.
Agree! denk inderdaad niet dat je er eens 100x beter mee gaat rijden.Wel is het zo dat mijn plezier er 100x op voorruit is gegaan omdat het gewoon lekker voelt en dat is nog wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 12:36
refused81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:27:
net zoals bovenstaande post van @powerboat heb ik ook gister de Podium (bundle) binnen gekregen inclusief Heusinkveld Sprints.... O+
Nog maar een klein stukje gereden, maar toch wel een heel erg groot verschil t.o.v. CSL serie die ik had.
Ik heb nog wel even 2 weken nodig om alles af te stellen en er gewend aan te raken! >:)

Krijg morgen alleen nog de Heel Plate V3 van sim-lab binnen. Die heb je vindt ik wel nodig om je voeten wat beter op de pedalen te krijgen (uiteraard kan je de pedaal ook nog een beetje af stellen....maar dan nog....)

[Afbeelding]
Hoe bevalt de seat? Weet niet precies welke versie je hebt, maar zag deze via Lynx Motorsport (https://lynxmotorsport.nl...onder-FIA-keur/c/26324530) voorbijkomen. Zijn nog best aardig geprijsd. Heb er nu eentje met kantelbare rugleuning. Is fijn voor eventueel verstellen, maar merk dat ik niet helemaal lekker zit. Als ik in de buurt van de winkel had gewoond was ik wel even langs gereden, maar om anderhalf uur te rijden (enkel) vind ik wat overdreven.

[ Voor 7% gewijzigd door BeeVeeBee op 30-04-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
BeeVeeBee schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:19:
[...]

Hoe bevalt de seat? Weet niet precies welke versie je hebt, maar zag deze via Lynx Motorsport (https://lynxmotorsport.nl...onder-FIA-keur/c/26324530) voorbijkomen. Zijn nog best aardig geprijsd. Heb er nu eentje met kantelbare rugleuning. Is fijn voor eventueel verstellen, maar merk dat ik niet helemaal lekker zit. Als ik in de buurt van de winkel had gewoond was ik wel even langs gereden, maar om anderhalf uur te rijden (enkel) vind ik wat overdreven.
Ik heb de PRO-EVO en die bevalt mij wel. Ik pas er net in qua breedte maar het stoort niet. Ben 192cm en 90kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
BeeVeeBee schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:19:
[...]

De seat bevalt er goed. Ik heb zelf de Pro Drift. Dat is de breedste van alleen (ik ben 192/100kg) en ik zit daar ruim en comfortabel in. Een keer goed afgesteld, al uren ingezeten, zonder enige klachten :)

Af en toe adverteren ze op marktplaats dat je er .gratis' de stoel montage platen erbij krijgt (tip), beide voor 250 dan ofzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43
Ik heb de Pro Sprint en zit goed. Ik ben 68KG en 178cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 12:20
ik heb een stoel van Thor (https://thorracingseats.com/product/fia-thor-hastighet-2020/)
80 kg en 180cm
Super service, ze kwamen de stoel zelf brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
RaceKabouter schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:55:
ik heb een stoel van Thor (https://thorracingseats.com/product/fia-thor-hastighet-2020/)
80 kg en 180cm
Super service, ze kwamen de stoel zelf brengen.
Ow wauw nette stoel en nette prijs inderdaad!
80 kg red ik ook wel maar ben wel rond de 195 hoe zit je er in zou je als je iets langer ben er ook nog wel comfortabel in zitten?
Hoe is de bevestiging want hij komt niet met zoiets als een paar van die risers geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeVeeBee
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-04 12:36
Bedankt voor jullie reacties! Uitgaande van mijn lengte en gewicht (190cm / 75kg) zou de Pro-Evo het beste bij me passen denk ik. Zal er nog eens over nadenken. Heb nu deze, op zich prima, maar denk dat een kuipstoeltje net wat meer immersie geeft.

@refused81 Thanks voor de tip, die moet ik er dan inderdaad bij hebben. Zou een mooie deal zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door BeeVeeBee op 30-04-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 12:20
Th4M45ta schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:11:
[...]

Ow wauw nette stoel en nette prijs inderdaad!
80 kg red ik ook wel maar ben wel rond de 195 hoe zit je er in zou je als je iets langer ben er ook nog wel comfortabel in zitten?
Hoe is de bevestiging want hij komt niet met zoiets als een paar van die risers geloof ik?
Neem ff contact op met hun. Ze zijn er behulpzaam. ik kan het moeilijk inschatten hoe je met 195cm in de stoel zit. Ze zijn ook geregeld op circuits te vinden waar je ook kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesiko
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-04-2023
Kan een playseat redbull grc kopen met een G27 heb een bod gedaan van 300€ dit vond de verkoper aan de lage kant maar om te kijken of ik de tijd heb en of ik er genoeg uren in kan steken voordat ik een echte rig wil gaan neerzetten ben ik opzoek naar wat betaalbaars. Nu is mijn vraag zouden jullie het nog waard vinden in deze tijd om deze combi aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

De Playseat is nieuw €400 dus als we de officieuze stelregel 2e hands is half geld aanhouden dan is €300 voor alles nog steeds een heel redelijk bod. Daarbij aangegeven dat vanwege de krapte op de markt prijzen wat hoger kunnen liggen. Wat was de vraagprijs voor de set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesiko
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-04-2023
Vraagprijs is 500€. Maar ook met het oog op kwaliteit is dit wel speelbaar en qualitatief nog redelijk?

[ Voor 68% gewijzigd door Driesiko op 04-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-03 22:15

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Driesiko schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:35:
Kan een playseat redbull grc kopen met een G27 heb een bod gedaan van 300€ dit vond de verkoper aan de lage kant maar om te kijken of ik de tijd heb en of ik er genoeg uren in kan steken voordat ik een echte rig wil gaan neerzetten ben ik opzoek naar wat betaalbaars. Nu is mijn vraag zouden jullie het nog waard vinden in deze tijd om deze combi aan te schaffen?
Ik weet niet hoe het met deze Playseat zit, maar ik heb geregeld berichten voorbij zien komen dat bepaalde Playseats de nodige flex geven en ook dat je in de toekomst maar beperkte upgrade mogelijkheden hebt, bijvoorbeeld om er andere pedalen op te zetten.

Ik ben zelf begonnen met een Playseat Challenge i.c.m. een Thrustmaster T300 GT. Die Playseat Challenge is prima om mee te starten en heb er uiteindelijk ook zonder problemen Fanatec CSL Elite LC pedalen op kunnen zetten.

Ik zou ook serieus die optie overwegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
Doubleoz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Ik ben zelf begonnen met een Playseat Challenge i.c.m. een Thrustmaster T300 GT. Die Playseat Challenge is prima om mee te starten en heb er uiteindelijk ook zonder problemen Fanatec CSL Elite LC pedalen op kunnen zetten.

Ik zou ook serieus die optie overwegen.
Ik heb ook precies hetzelfde gedaan. De stoel wordt na effies rijden wel snel warm maar is zeker weten het proberen waard.

Loadcell pedals met een houten blokje er onder dat hij wat hoger stond is prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb de Playseat Revolution en die heeft de zelfde pedalplate. Ik heb daar Fanatec CSL Elite LC pedalen met een baksteen eronder gemonteerd. Zonder ondersteuning druk je de pedalplate zo weg. Het Evolution/Revolution-frame is wel een goed beginnersframe waar je zelfs een motionrig onder kan plaatsen zoals mijn DOF Reality M2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Even een vraag aan de mensen die een single 49 inch curved monitor op hun rig hebben: hoe bevalt dat en waar hebben jullie de FOV (Iracing) op staan?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:21
frizti schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:58:
Even een vraag aan de mensen die een single 49 inch curved monitor op hun rig hebben: hoe bevalt dat en waar hebben jullie de FOV (Iracing) op staan?
Geen Iracer hier maar wel een tijdje met 49inch gereden ivm ruimte gebruik. Kon nooit lekker m'n optimale FOV vinden en het gebrek aan zicht links en rechts hebben mijn doen besluiten om een triple screen setup te nemen.

Als ik nu een 49inch had gehad zou ik op een FOV uitkomen van:

hFov
86°
Project CARS 1/2
86°
vFov
55°
Assetto Corsa
55.5°
rFactor 1 & 2, GSC, GSCE, SCE, AMS (ISI Engine)
55°
RaceRoom Racing Experience
1.0x

Volgens: https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Ik heb een 43 inch ultra wide monitor. Dit bevalt mij zeer goed. Ik heb niet de mogelijkheid om voor triples te gaan en dit vond ik een mooi compromis.

Dit bevalt mij reuze goed en ik kan voldoende zien. Je ziet bijna altijd wel de apex. Behalve de hairpins op COTA, maar dat zie je met triples ook niet echt. :P

Met de extra breedte heb je al een beter idee waar je op de baan zit en hoe veel ruimte je nog hebt als je naast iemand rijdt. Ik hoef heel weinig echt naar links of naar recht te kijken.

Op dit moment heb ik de FOV op 97 graden staan in iRacing. Ik zit ongeveer 55 cm van het beeldscherm en heb in iRacing de monitor als triples ingesteld. Dat schijnt iets beter beeld te geven aan de uiteinden van het scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 05-05-2021 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Super _/-\o_
FOV is 97

[ Voor 21% gewijzigd door Simbob op 05-05-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:07
Ik had mijn 49" op 40cm van mijn neus hangen en laten renderen als 3 schermen met 11graden kromming.
Hierdoor kwam mijn FOV op 108 uit.

Rij nu met triples en heb een FOV van 180, dus wel een vooruitgang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 20-11-2024
Bedankt allen voor de reakties.
Ik blijf denk maar bij mijn triples, ondanks dat het nogal veel ruimte inneemt :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:33
frizti schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:20:
Bedankt allen voor de reakties.
Ik blijf denk maar bij mijn triples, ondanks dat het nogal veel ruimte inneemt :+
*kuch*VR Racing*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
En met VR theoretisch 360 graden FOV, omdat je makkelijk even kunt draaien met je hoofd en ook 'uit je stoel' kunt hangen. Tuurlijk, als je alleen recht vooruit kijkt is de FOV minder dan triples, maar in het echt zit je ook met een helm op met een beperkte FOV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:19
dhrto schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:28:
En met VR theoretisch 360 graden FOV, omdat je makkelijk even kunt draaien met je hoofd en ook 'uit je stoel' kunt hangen. Tuurlijk, als je alleen recht vooruit kijkt is de FOV minder dan triples, maar in het echt zit je ook met een helm op met een beperkte FOV...
De horizontale fov is (zo goed als) niet beperkt in een helm. Maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk nog steeds VR prefereer owv de immersie/ het dieptezicht

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Zo goed als niet, maar toch wel een beetje. Dat is in elk geval mijn ervaring in een motorhelm, waar je toch een klein stukje van de binnenkant ziet aan de zijkant.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 22:32

Nutral

gamer/hardware freak

Simrig geupgrate, simlab rig, heusinkvelds en een focus rs stoel, Electrische stoelverstelling en stoelverwarming zit onder de stoel ingebouwd met een 12v voeding, zekeringen en schakelaars.
Volgende stap is de buttonbox, iets stabielers voor het toetsenbord, en evt een andere wheelbase.

Het is in ieder geval fijn om iets te hebben wat niet wegschuift als je remt en wat ik zo uit de weg kan rollen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO-B6NZSneXlfqQE7u242nniWhk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGtFfpLYPRkJEGDsm8VWB7U5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaE_N8yruG2zmb_TEalgmW2jnog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMhgLLw6V0qjAPs9ATBaTLsa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkvnxZykyRxAYKm23ZPrTxNumYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sp3IUgPqSHReGDG8A2oPSIO6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMSFUdQyQaC4SR3Tv1DQAadh0zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3V3gWx1ThSj6UO4MwqgQqER.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dy7EF_mZRbGC6XOJAeeQyIH_cY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK5E3ziTaQN8zF9tegNtWcyq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfZSI5lQb-LycqSmWGS52T5uB1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F50U8lMUGIvN71bbwV8hu3RR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-01 10:42
Nutral schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:35:
Simrig geupgrate, simlab rig, heusinkvelds en een focus rs stoel, Electrische stoelverstelling en stoelverwarming zit onder de stoel ingebouwd met een 12v voeding, zekeringen en schakelaars.
Volgende stap is de buttonbox, iets stabielers voor het toetsenbord, en evt een andere wheelbase.

Het is in ieder geval fijn om iets te hebben wat niet wegschuift als je remt en wat ik zo uit de weg kan rollen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kan je heel makkelijk de pedalen zo verwijderen? Ik heb momenteel Fanatec pedalen aan een bodemplank (MDF) geschroefd maar zo kan ik niet makkelijk/helemaal niet dit vervangen door rudder pedals als ik MS FS2020 wil vliegen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 22:32

Nutral

gamer/hardware freak

flopdoc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Kan je heel makkelijk de pedalen zo verwijderen? Ik heb momenteel Fanatec pedalen aan een bodemplank (MDF) geschroefd maar zo kan ik niet makkelijk/helemaal niet dit vervangen door rudder pedals als ik MS FS2020 wil vliegen.
Niet echt makkelijk te verwijderen. omdat je dan alle boutjes eruit moet halen. Wat ik wel meer zie op andere rigs is dat ze de rudder pedals lager en voor de race pedalen zetten. met een andere zit positie? Je kunt zoals ik een electrisch verstelbare stoel nemen die je dan gewoon naar achteren zet als je in FS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nutral schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Niet echt makkelijk te verwijderen. omdat je dan alle boutjes eruit moet halen. Wat ik wel meer zie op andere rigs is dat ze de rudder pedals lager en voor de race pedalen zetten. met een andere zit positie? Je kunt zoals ik een electrisch verstelbare stoel nemen die je dan gewoon naar achteren zet als je in FS gaat.
Dat is wel een idee, mijn stoel is al wel verstelbaar van voor naar achter maar niet heel veel, maar misschien niderdaad genoeg voor de rudder pedals. Alleen zit ik dan weer wat verder van mijn HOTAS af, die is op huidige positie aan houten op maat gemaakte kast vastgemaakt (ik had toen nog geen behoefte aan aparte rudder pedals en autopedalen).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nutral schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:35:
stoelverwarming zit onder de stoel ingebouwd met een 12v voeding
Gevalletje niet omdat het moet maar omdat het kan denk ik dan :+

Ziet er wel heel netjes uit overigens!

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 16:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQMRMFdIzaUPd2RRYHo8W0AqWNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAgvf4Kk91J5xKxL6DaFOPLp.jpg?f=fotoalbum_large

Work in Progress. Maar dat is het altijd toch?

Rig is mooi smal, dan heb ik minder ruimte nodig bij het inhalen. Over alles is nagedacht :)

En ja, als straks de SFX werkt, ga ik cablemanagement doen.
En ooit naar een DD upgraden.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 08:55
elknic schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:04:
[Afbeelding]

Work in Progress. Maar dat is het altijd toch?

Rig is mooi smal, dan heb ik minder ruimte nodig bij het inhalen. Over alles is nagedacht :)

En ja, als straks de SFX werkt, ga ik cablemanagement doen.
En ooit naar een DD upgraden.
Wat zijn die "kastjes" die daar rechts naast je computer staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 16:15
Leader98 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:02:
[...]

Wat zijn die "kastjes" die daar rechts naast je computer staan?
Die zijn voor het motion platform (bijna klaar).

SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)
https://opensfx.com/

(My iRacing)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Eindelijk na goedkeuring van de vrouw mijn mancave aangevuld met een Playseat Revolution. Na jaren m`n stuur en bijbehoren te hebben moeten op en afbouwen (wat de drempel om te racen aanzienlijk verhoogd) heb ik een permanent plekje om te kunnen racen :)

Waarschijnlijk bouw ik in de toekomst nog een houten box met wielen waar het hele spul op komt te staan en moet ik nog wat oplossingen zoeken voor m`n toetsenbord en eventuele buttonbox. Iemand suggesties of 3rd party oplossingen hiervoor?

Het is nog niet veel, maar ik ben er apetrots op! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqkikhnd8TWk2eACD-Ugs2cHpfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9N467orIzFDxYEptXKNjqRj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITXhbohY_UWlMCC4hhM0NcxApBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NKbhKUw2r0rTeuJx2vqh21G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
JamoZ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:17:

Niets mis mee en zeker de beste upgrade die je kunt doen: Buro > Rig.
Gewoon instappen en gaan met dat ding, geniet er van!

Toen ik mijn playseat had had ik tobo altijd op de grond...niet ideaal maar het ging, voor jou wellicht wat lastig in VR kan ik me voorstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ah kijk, nog een Revolution-gebruiker. Je ziet ze niet vaak langs komen.

Tip1: Het frame is hol. Ik zie nu een kabelboom van een stuur achter je middenbuis langs gaan. je kan je kabels er helemaal doorheen geleiden en dan mooi onderaan tevoorschijn laten komen. Dan onderlangs langs je pedaalbuis geleiden en onder de pedaalplaat weg naar je pc.
Tip2: Ik was ook met een Logitech begonnen en had daar de Ricmootech loadcell-mod gedaan. Je pedaalplaat is echter niet zo stevig en flexed veel. Ik heb er nu een baksteen aan het eind onder staan. Die plaat gaat geen kant meer op en ik kan mijn huidige CSL loadcell-pedalen volledig belasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5--Wt8EWUgI-sjUHDmV3omj8Cw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPDZpo88pimyrCBIQ0LWct0d.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuw t.o.v. bovenstaande oudere foto: Quest2 ipv RiftS, gordels achter de stoel gekruisd, SimRacingStudio regelbare ventilator.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-04 19:44
Ik wilde mijn gaming monitor eens testen ipv de plasma tv. Bij gebrek aan een monitor mount heb ik mijn het scherm provisorisch even op de cockpit gemonteerd. Door de voet een cm onder de wheelbase te schuiven en een ijzerdraadje te spannen blijft het redelijk goed staan. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RK0saGyWaL6zDARKhSFXDJ9hXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvrGBRXep67KOezIFVahWjOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLaoWfPGycDAQkdqAIW6HxTz8wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziLXKheHBcWMN4fwjRIkuWer.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

wolverine3141 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:42:
Ik wilde mijn gaming monitor eens testen ipv de plasma tv. Bij gebrek aan een monitor mount heb ik mijn het scherm provisorisch even op de cockpit gemonteerd. Door de voet een cm onder de wheelbase te schuiven en een ijzerdraadje te spannen blijft het redelijk goed staan. :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
“If it looks stupid but it works, it ain’t stupid.” 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc
JamoZ schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:17:
Eindelijk na goedkeuring van de vrouw mijn mancave aangevuld met een Playseat Revolution. Na jaren m`n stuur en bijbehoren te hebben moeten op en afbouwen (wat de drempel om te racen aanzienlijk verhoogd) heb ik een permanent plekje om te kunnen racen :)

Waarschijnlijk bouw ik in de toekomst nog een houten box met wielen waar het hele spul op komt te staan en moet ik nog wat oplossingen zoeken voor m`n toetsenbord en eventuele buttonbox. Iemand suggesties of 3rd party oplossingen hiervoor?

Ik heb ook al een aantal jaren de Playseat Evolution. Van het oorspronkelijke geheel is niet veel over: ik gebruik alleen de stoel met de rails nog (zit prima). De pedaalplaat is inderdaad flexibel, ik heb ook de baksteenoplossing gehad, maar ik vind die hoek ook niet prettig dus de plaat eraf gehaald, en de Fanatec pedalen op de grond geschroefd (bodemplank). Het stuur vond ik ook te flexibel en die stang eigenlijk ook onprettig op die plaats, dus ook verwijderd en stuur aan zelfgebouwde houtenkast (voor destijds triple monitor opstelling) geschroefd.

Al doende leert men zeg ik dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bmSkvwbBrIUj9dxK5EFZi_-f48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GByGKG4wVVo8FLvaPuskOMbb.jpg?f=fotoalbum_large

PS Ik wil nog op de een of andere manier rudder pedals voor helicopter vliegen daar tussen frummelen, maar nog niet bedacht hoe. Komt misschien wel na mijn verhuizing, en dan wellicht een compleet nieuwe opstelling maken van 80/20 buis (tot nu toe voel ik mij handiger met hout/mdf en een zaag en schroeven).

PPS Het stuur gebruik ik als extra buttonbox tijdens het vliegen in VR...

[ Voor 21% gewijzigd door flopdoc op 18-05-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
jfeelders schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:57:
Ah kijk, nog een Revolution-gebruiker. Je ziet ze niet vaak langs komen.

Tip1: Het frame is hol. Ik zie nu een kabelboom van een stuur achter je middenbuis langs gaan. je kan je kabels er helemaal doorheen geleiden en dan mooi onderaan tevoorschijn laten komen. Dan onderlangs langs je pedaalbuis geleiden en onder de pedaalplaat weg naar je pc.
Tip2: Ik was ook met een Logitech begonnen en had daar de Ricmootech loadcell-mod gedaan. Je pedaalplaat is echter niet zo stevig en flexed veel. Ik heb er nu een baksteen aan het eind onder staan. Die plaat gaat geen kant meer op en ik kan mijn huidige CSL loadcell-pedalen volledig belasten.

[Afbeelding]
Nieuw t.o.v. bovenstaande oudere foto: Quest2 ipv RiftS, gordels achter de stoel gekruisd, SimRacingStudio regelbare ventilator.
Bedankt voor de tips! De eerste heb ik toevallig gistermiddag gerealiseerd, de kabels lopen nu netjes door het frame. De bakstenen lagen al op zolder, die werden gebruikt in een zelfgemaakte pedalbox als gewicht, en gingen meteen al onder de pedaalplaat...ik zag al dat die niet geschikt waren voor loadcell gebruik :')

Buiten dat vind ik de Revolution een perfecte instapper, ook vanwege de beperkte ruimte op zolder en hij biedt toch een redelijke zitpositie en stevigheid voor m'n (nu nog) antieke G25 (onverwoestbaar dat ding). Upgrades zullen er zeker komen, maar voor nu is het een verademing dat ik gewoon kan instappen en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Groot voordeel van fe Revolution is ook dat je stuur meebeweegt bij toepassing van een motionrig. Ik heb de DOF Reality M2 die perfect in de basis van de Playseat past.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-04 15:36
Hier maar ff een fototje posten.

Deze week wat upgrades gedaan let dit als resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TF3REPIMLJCNEzJla03uh1GbY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBuGWrIXQriPrXRVf54KmbmV.jpg?f=fotoalbum_large

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
kampers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:41:
Hier maar ff een fototje posten.

Deze week wat upgrades gedaan let dit als resultaat.

[Afbeelding]
Cool!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deze week een rig gekocht op advies van hier :) Ik ben bij Biesheuvel wezen kijken, want daar staan alle Sim-Lab modellen. Ik twijfelde alsnog tussen de GT1-evo, TR1 maar nadat bleek dat ik alleen in de XL kuipstoelen pastte ben ik bij Rhenoy gaan kijken. Daar een Renault Kangoo stoel gekocht voor €150. Lekker goedkoop, verstelbaar, geen game/race uiterlijk en heerlijk comfortabel. Toen de GT1 gekocht. Ik had hiervoor een Wheelstand Pro. Dit is toch wel een flinke verbetering, al is het alleen al omdat ik zo dicht op de tv kan zitten. Ook is de zitpositie veel beter, en telkens hetzelfde. Wel een enorm gevaarte zo in de woonkamer, maar kan hem makkelijk in een hoekje zetten of onder de trap ofzo.

De stoel heb ik direct op het 'onderframe' gemonteerd trouwens, niet op de dwarsbalken die er ook bij zitten. Scheelt weer wat hoogte.

Erg tevreden mee, en relatief goedkoop zo. Nu nog even wachten op de Baby DD :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xd8RyIrpAUgyDMLSfJsX05EXSc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2vmTty8kEqkh0ilqe8lyXXT.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 23-05-2021 15:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Afgelopen week ook eindelijk maar eens wat upgrades gedaan aan mijn rig. 'Eindelijk', de keyboard tray, mousepad en uiteraard, de bekerhouder besteld. Voorheen had ik gewoon een doos naast de rig staan en daarop m'n muis en toetsenbord liggen, zag er niet uit natuurlijk, ben dus erg blij met de upgrade. Ziet er ook een stuk netter uit zo.

En ik heb in het begin van het jaar een VR bril gekocht, maar dat viel me toch tegen. Qua resolutie/scherpte zeker niet wat ik er van verwacht had, en een heel gedoe om steeds dat ding op te zetten (als bril/lenzen drager extra gedoe ook). Ook vond ik het erg vermoeiend en zat ik constant te kloten met spellen die niet lekker liepen, ondanks een RTX3070 in mijn systeem. Dus dat ding weer te koop gezet en gaan azen op een upgrade van de 27" die er aan hing. Triples overwogen, maar dat krijg ik niet aangesloten (4 aansluiting max op vidkaart en heb al 2 schermen op bureau + tv er aan hangen) en neemt toch wel een pak ruimte in beslag.

Dus dan maar een 49"! En daar heb ik echt niets over te klagen! Wat een geweldige ervaring zo. Ga 'm nog aan de Integrated Monitor Mount hangen van Simlabs (vandaag besteld, wordt morgen al geleverd volgens UPS.. ben benieuwd..). Dus het scherm komt nóg wat korter bij te hangen, alsof ie niet al groot genoeg is. O-)

Vandaag ook de BPK van m'n CSP pedalen aangepast, had er een groene en rode in maar dat trapte toch te zwaar, kreeg last van mijn linkerknie, dus maar de zachtste 2 erin gepropt en omdat alles toch los was maar eens goed gekeken naar mijn zitpositie en die beetje aangepast (iets verder weg). En flink wat kabelmanagement gedaan zodat alles mooi uit zicht is. Al zijn de foto's van afgelopen week dus kan zijn dat een en ander nog niet helemaal hangt zoals het hoort. Zal nog een foto'tje uploaden als het scherm aan de andere mount hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF1wH0Z0CsoU1bJt228vwznkMa8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5SMT0Mvu64KOJXWkL6oNN8C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpKKklnfswja4gSJFf-mY8rTUjI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m14pZFmlRtJ1VKAMcEOv9I0O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMMS2yTureyVc9ffdijdn4XaZT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reiIpmE5HZtWVZwM1uZg1GyX.jpg?f=fotoalbum_tile

Ohja, de stoel is geen blijvertje hoor, katten hadden ruimte nodig voor een krappaal en verder geen andere plek, ding moet echt asap naar het stort.. |:(

Edit: bedenk met dat ik ook nog een kleine 'mod' aan de mousepad heb moeten doen. Mijn muizen werkte totaal niet op de pad dus heb een oude muismat in stukken geknipt en met wat dubbelgevouwen plakband vast gezet. Niet moeders mooiste, wel heel effectief!

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 25-05-2021 18:29 ]

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 11:55
@Pyr0_ Ziet er gaaf uit
Wat zijn die dingen op de hoeken? Bass shakers?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vaillant
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-06-2021
Mijn RSeat sim met Fanatec base 2.5 en v3 pedalen met een Manu factory shifter, deze heb ik nu 3j en zeer tevreden over. Op deze link een rondje op circuit Zolder. YouTube: RSeat RS1 with Fanatec and Manu-Factory sequential shifter, lap on ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsN_lXM3yzM1OTqLa-zNrtz_zvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf07HSnh2qLmR9V5DGQ3Iv8b.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvJEAa-SBrYtq_KKulXAABIdrTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MC1iNjNwheXYvFPc1Ezkgbzi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsN_lXM3yzM1OTqLa-zNrtz_zvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf07HSnh2qLmR9V5DGQ3Iv8b.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPryITUZhbNfsKMhcQinMAu6S-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQzol3y5Bpo4T8ayqkv4Ojlw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Vaillant op 27-05-2021 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Joshuatree schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:35:
@Pyr0_ Ziet er gaaf uit
Wat zijn die dingen op de hoeken? Bass shakers?
Speakers, mijn oude Logitech setje. Gebruik ze eigenlijk alleen als er bezoek is. Gebruik normaal goedkope oortjes. Met een headset op word het al gauw heel warm. Bij m'n pedalen heb ik ook nog een flinke ventilator staan voor als het echt te warm wordt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Onlangs een mooie Treq one aangeschaft bij @Jimmy J..

Mooie stabiele rig voor een prima prijs kan het alleen maar aanraden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbRqTQdT4tq2XfmIAgHl5oWoOBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7mLhonauODmpZbNAUZQM0jd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuCGTh5kLa5DmKbNKw2SOeYtKlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQQaj3icQ5SIop0lPjJu6PNN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1aZGOJj6p6i8u2DpuNlDuHomic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHRqgnQfEqIzjr10bgJXgoUd.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Hyperiax schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:29:
Onlangs een mooie Treq one aangeschaft bij @Jimmy J..

Mooie stabiele rig voor een prima prijs kan het alleen maar aanraden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Ik zit te denken over een metalen vervanging van mijn eigenbouw MDF setup.

Kan aan de 80/40 buizen makkelijk materiaal bevestigd worden waar bv een HOTAS setup aan gemonteerd kan worden, en kunnen de pedalen makkelijk vervangen worden (ik heb een Fanatec pedal setup die ik wil kunnen afwisselen met een rudder pedal setup voor vliegsimulatie)?

Ik vraag het vooral om dat de meeste setups 80/20 ipv 80/40 te lijken gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 27-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
flopdoc schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:13:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ik zit te denken over een metalen vervanging van mijn eigenbouw MDF setup.

Kan aan de 80/40 buizen makkelijk materiaal bevestigd worden waar bv een HOTAS setup aan gemonteerd kan worden, en kunnen de pedalen makkelijk vervangen worden (ik heb een Fanatec pedal setup die ik wil kunnen afwisselen met een rudder pedal setup voor vliegsimulatie)?
Meestal wel, alles zit verbonden met m8 bouten pedalen zitten bij mij vast met m6/m8.
Treq heeft bijv. officeel dit daarvoor : https://www.treq-sim.com/product/flight-sim-add-on/
Wat betreft de pedalen zal dan elke keer die m6/m8 bouten los schroeven worden.
Zover ik weet bestaat er nog niet echt een hot swappable systeem voor pedalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hyperiax op 27-05-2021 11:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hyperiax schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Meestal wel, alles zit verbonden met m8 bouten pedalen zitten bij mij vast met m6/m8.
Treq heeft bijv. officeel dit daarvoor : https://www.treq-sim.com/product/flight-sim-add-on/
Wat betreft de pedalen zal dan elke keer die m6/m8 bouten los schroeven worden.
Zover ik weet bestaat er nog niet echt een hot swappable systeem voor pedalen.
Er zijn van die m8 bouten met handels die snel en zonder gereedschap gelost en vastgezet kunnen worden. Als je dan je pedalen op een soort plaat maakt en je rudderpedalen op een plaat van dezelfde dimensies met dezelfde mounting points, dan zou je de ene plaat met de andere kunnen wisselen binnen een paar minuten. De flightstick, als deze voor racen niet in de weg zit, zou je permanent kunnen laten zitten, of op een vergelijkbare manier snel montabel kunnen maken. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
thunder8 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Er zijn van die m8 bouten met handels die snel en zonder gereedschap gelost en vastgezet kunnen worden. Als je dan je pedalen op een soort plaat maakt en je rudderpedalen op een plaat van dezelfde dimensies met dezelfde mounting points, dan zou je de ene plaat met de andere kunnen wisselen binnen een paar minuten. De flightstick, als deze voor racen niet in de weg zit, zou je permanent kunnen laten zitten, of op een vergelijkbare manier snel montabel kunnen maken. :)
alternatief gewoon gas en koppeling als rudder instellen. Niet ideaal, maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 09:43
Ik heb op reddit iemand langs zien komen, die kon de pedalen roteren!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
[...]
Ik vraag het vooral om dat de meeste setups 80/20 ipv 80/40 te lijken gebruiken.
Volgens mij zijn 80/20 profielen een uitzondering. De meeste worden in 80/40 of 120/40 gemaakt en daar kun je met de juiste boutjes en slotmoeren vrijwel alles aan vasthangen. Je fantasie is de limiet denk ik.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sporedd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:52:
Ik heb op reddit iemand langs zien komen, die kon de pedalen roteren!
YouTube: 8020 Rotating Pedal Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
[...]Ik vraag het vooral om dat de meeste setups 80/20 ipv 80/40 te lijken gebruiken.
Dit vroeg ik me destijds ook af, veel mensen zeggen 80/20 maar gebruiken 80/40 profielen, weet ook niet waar dat vandaan komt. Echter nagenoeg alle rigs gebruiken 80/120/160 bij 40.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:06
Card Nox schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:16:
[...]

Dit vroeg ik me destijds ook af, veel mensen zeggen 80/20 maar gebruiken 80/40 profielen, weet ook niet waar dat vandaan komt. Echter nagenoeg alle rigs gebruiken 80/120/160 bij 40.
"T-slot structural framing is also known as 80/20 framing, after the company 80/20, Inc., one of the prominent T-slot framing brands, the name of which is based on the 80/20 principle."

Bron: Wiki

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Darkangle schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:50:
[...]
alternatief gewoon gas en koppeling als rudder instellen. Niet ideaal, maar werkt.
Dat moet met iets als vjoy oid in te stellen zijn, maar voor helicopter moeizaam denk ik. Ik gebruik nu zelfs de gas en koppeling in de flightsimulator maar dan niet als rudder maar als toe-brakes, voor remmen en differential breaking. Dat werkt in ieder geval uitstekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik denk dat het weer eens tijd is voor een update :-)
Ondanks eerdere berichten, toch gegaan voor een playseat ivm de instapprijs.
Ik wil graag, maar rijd nog steeds veel te weinig om het voor mijzelf te verantwoorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uitwgOXNwWe5JoFum6dKwkreC_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYwGxDgMZh7FzIz4vBT8VKTI.jpg?f=fotoalbum_large

Rig: Playseat Evolution Alcantara
Wheel: T150
Pedals: T3PA
Output: Quest 2 (VD wireless)
Game: Iracing
Frontysco schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:40:
Ik zou trouwens m'n huidige 'rig' eens uploaden :+

[Afbeelding]
[Afbeelding]

U ziet:

Thrustmaster T150
Oculus VR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
Afgelopen week al mijn nieuwe scherm en meer hier geshowed. Maar sinds vandaag de 49" op de Integrated Monitor Mount gemonteerd. Maar dat is wel echt een enorm verschil zeg! Scherm nu net boven de wheel base hangen en dat is echt -intens- kortbij. Echt weer even herkalibreren. Het is echt op het randje van niet prettig kortbij gewoon.

Meer mensen met een 49" op die afstand die hier ervaringen mee hebben?

Ook de speakers wat anders gemonteerd, aan de zijkanten i.p.v. op de uiteindes. Gelijk de rig wat korter op de muur gezet. Scheelt weer klein beetje ruimte zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8o2clDT2rgt8OrAdtZPF4c1utA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85YoIwX6B2Fw5pgC9XvhCJcX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pyr0_ schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:41:
Afgelopen week al mijn nieuwe scherm en meer hier geshowed. Maar sinds vandaag de 49" op de Integrated Monitor Mount gemonteerd. Maar dat is wel echt een enorm verschil zeg! Scherm nu net boven de wheel base hangen en dat is echt -intens- kortbij. Echt weer even herkalibreren. Het is echt op het randje van niet prettig kortbij gewoon.

[Afbeelding]
Het is even wennen, maar je FOV is dan veel beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 29-05-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
34" hier en heb hem nog een cm of 4 over de base heen hangen (heb monitor controls in het midden onder de monitor). Het is zeker even wennen maar met correcte FOV zoveel beter te rijden. Meende dat ik iets van 50cm afstand oog/scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04

Mijn scherm is niet zo groot maar ik werd er inderdaad misselijk van en heb m’n scherm nu direct achter de wheelbase gezet en dan iets (cm of 3) naar onder. Zit het dashboard van de GT3 netjes ten opzichte van m’n stuur.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Thanks voor de reacties @Niellie41 @Card Nox @Himalaya! Ik zit ook op zo'n 51cm afstand nu en volgens deze FOV calculator moet ik een FOV van 36.6 hebben in AC(C). Dat had ik al in de oude situatie (verkeerd ingestelde screen ratio toen...), dus het is nu gewoon weer opnieuw eraan wennen. Vanavond maar eens wat 1uur races doen, dan went het vanzelf. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 19:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Een nieuwe upgrade: Het Ascher F64-USB V2 stuur.
Ik verwachte er niet bijzonder veel van. Maar is toch beter dan verwacht.
De FFB is toch beter met zon stuur vanwege een stuk alu en solid molded grips zijn toch wel erg prettig en goed in ffb doorgeven.

YouTube: Ascher Racing F64 USB V2 First Drive F64-USB V2

[ Voor 35% gewijzigd door BruceLee op 08-06-2021 22:01 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
Nou daar gaan we dan, heb me aangemeld bij de Heusinkveld club 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DvgE_YUIqEEMKqIZJcdh8kVRQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZsxJJJIvCVAOQcdJmeFtTfp4.png?f=user_large

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-03 22:15

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

SgtElPotato schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:16:
Nou daar gaan we dan, heb me aangemeld bij de Heusinkveld club 8)

[Afbeelding]
Ga je geen spijt van krijgen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Doubleoz schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen!
Ben benieuwd, hopelijk deze week nog binnen! Heb nu ongeveer een jaar de Fanatec V3's en dankzij wat memestonks ruimte voor een upgrade :+

Zucht...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SgtElPotato
Welkom nieuwe pedalen. Wat een beauty's :o :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jE7BrClx1ewQLpDB1NcfTv-fl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOfXbWrs2pp6QhUbSRL7m05Q.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Heeft iemand hier ervaring met de FXU van Formula Sim Rigs? Nederlands bedrijf zie ik.

Ik ga het liefst toch voor een Formula stijl rig, zelfbouwen zit er niet echt in en er is niet echt een groot aanbod dat kwalitatief en comfortabel lijkt.

PlaySeat Intelligence vind ik wel érg duur en zijn goedkopere broertje is niet echt van hoge kwaliteit blijkbaar. NLR F-GT hoor ik steeds wat mindere verhalen over.

Wat zijn keuzes voor deze hobby toch altijd lastig.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Venzio schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:48:
Heeft iemand hier ervaring met de FXU van Formula Sim Rigs? Nederlands bedrijf zie ik.

Ik ga het liefst toch voor een Formula stijl rig, zelfbouwen zit er niet echt in en er is niet echt een groot aanbod dat kwalitatief en comfortabel lijkt.

PlaySeat Intelligence vind ik wel érg duur en zijn goedkopere broertje is niet echt van hoge kwaliteit blijkbaar. NLR F-GT hoor ik steeds wat mindere verhalen over.

Dat is opzich zelf goed te bouwen hoor, je moet alleen een goede stijl stoel vinden. Het grootste gedeelte van de stoelen zijn namelijk GT stoelen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
SgtElPotato schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Dat is opzich zelf goed te bouwen hoor, je moet alleen een goede stijl stoel vinden. Het grootste gedeelte van de stoelen zijn namelijk GT stoelen.
Ook met 2 linkerhanden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Venzio schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Ook met 2 linkerhanden? :X
Ook dan, want ook die FXU komt in een bouwpakketje namelijk :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
SgtElPotato schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:09:
[...]

Ook dan, want ook die FXU komt in een bouwpakketje namelijk :+
Instructies volgen lukt nog net. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-04 16:19

De jongens achter FSR verkopen ook losse profielen op maat via Marktplaats. Een week of 3 geleden ben ik langs geweest om spullen op te halen en ben daar tevreden over.

Ik heb mijn frame zelf ontworpen / maten overgenomen van SIM LAB GT1 en kwam zo wat goedkoper uit. Over het FXU frame kan ik verder niets zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordi FSR
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01-2022
Venzio schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Instructies volgen lukt nog net. O-)
Hoi Venzio!

Anders zijn wij er altijd voor je om te helpen en je kunt hem ook afgebouwd bestellen. Dan zetten wij hem voor je in elkaar.

Het hele rig is ook te testen bij ons in Den Haag. Vooral vrijdagmiddag kan het gezellig zijn.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi FSR
SgtElPotato schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Wij rekenen trouwens dezelfde verkoopprijs voor profiel als de concurrent. Alleen als je alles direct op de exacte maat zou bestellen en het totale aantal aan verschillende verbinders zou bestellen dan win je misschien 2 tientjes.

Volgens mij had ik laatst uitgerekend dat minder dan de helft van het materiaal aan kostprijs voor profiel is.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordi FSR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Sv5BCe6-0ZqUyatxVfUeKX1HdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lxaGsW4poQAum5PfZpPhY0i.jpg?f=fotoalbum_large

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 16:59

Ik heb de stoel van simlab, staat in formule houding maar kan ook op gt stand.
Ik heb nog niet langer dan 2 a 3 uur mee gereden,( meestal moet ik dan plassen lol is de leeftijd) maar hij zit goed.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0x0FyTfIiJ49x3aLZxm7QnoDoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdRT08D3Z6vFrol3SUaMk9G4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wu-Fb2gPgQXwGrh5ObDc3QEq_kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpQjk9nMHHphXfLudmZq7Wkn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door pat1973 op 04-06-2021 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
En zo is het nu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOXZ5FjIgdxXtGxvKBHgBp37rCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbFgNlH7l2HDccbifkKKYEzX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wid7UxE9IBZyYIhuBMEYpehGvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gSnlBpiTlxrrwzJ2g0lt9wF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
En dit moet er ook nog op maar 1 motor is kapot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFU5NfrC5niO5Ys_IgqQevyR2Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SakwCPZIQwDjhfmA4g7au97k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
Dit alles gebouwd voor mijn kleinzoon alleen ben iets te snel hij is pas 3 lol.
Maar opa is al meer als 30 jaar formule 1 fan, dus ik oefen eerst zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:33
pat1973 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:42:
Dit alles gebouwd voor mijn kleinzoon alleen ben iets te snel hij is pas 3 lol.
Maar opa is al meer als 30 jaar formule 1 fan, dus ik oefen eerst zelf.
Hahaha 'voor mijn kleinzoon'. Zo probeer ik onder het motto 'Ook voor onze zoon' ook al mijn aankopen bij mijn vrouw te verantwoorden. Met wisselend succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
Thodekroo schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Hahaha 'voor mijn kleinzoon'. Zo probeer ik onder het motto 'Ook voor onze zoon' ook al mijn aankopen bij mijn vrouw te verantwoorden. Met wisselend succes :)
hahhaha vanmiddag nog gelukt hier heb de baby dd gekocht omdat die minder power heeft dan de csw2.5 en dus veiliger is voor onze kleinzoon lol O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jordi FSR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Wij rekenen trouwens dezelfde verkoopprijs voor profiel als de concurrent. Alleen als je alles direct op de exacte maat zou bestellen en het totale aantal aan verschillende verbinders zou bestellen dan win je misschien 2 tientjes.

Volgens mij had ik laatst uitgerekend dat minder dan de helft van het materiaal aan kostprijs voor profiel is.
Jullie prijzen zijn inclusief custom stoel, dat scheelt idd. Voornaamste probleem is die stoel namelijk om te krijgen haha

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07

Wij wel. Wij hebben er 2 en onze (exclusieve) review komt dit weekend online ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 21:31
SgtElPotato schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:34:
[...]

Jullie prijzen zijn inclusief custom stoel, dat scheelt idd. Voornaamste probleem is die stoel namelijk om te krijgen haha
Zit er aan te denken een nieuwe rig te gaan maken als ik verhuisd ben. Dat zou dit keer een formula rig worden, voor naast mijn huidige. De stoel zou ik dan idd mee beginnen en de rest daar omheen bouwen :)

Zit er zelfs aan te denken een youtube kanaal aan te wijden om de build te documenteren. Moet van de grond af aan zoveel mogelijk zelfbouw worden. Maar in mijn hoofd is alles makkelijk te verzinnen, nog maar zien wat er van komt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 05-06-2021 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Schuey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:50:
[...]

Zit er aan te denken een nieuwe rig te gaan maken als ik verhuisd ben. Dat zou dit keer een formula rig worden, voor naast mijn huidige. De stoel zou ik dan idd mee beginnen en de rest daar omheen bouwen :)

Zit er zelfs aan te denken een youtube kanaal aan te wijden om de build te documenteren. Moet van de grond af aan zoveel mogelijk zelfbouw worden. Maar in mijn hoofd is alles makkelijk te verzinnen, nog maar zien wat er van komt ;)
Ja is wel het handigste inderdaad. Begin bij de stoel en bouw daar alles omheen. Opzich is het vrij simpel allemaal. Maytec heeft bijvoorbeeld een goed programma waarmee je kunt ontwerpen met de alu extrusion profiles. Je krijgt daar ook gelijk een onderdelenlijst uit.

Als je alles idd goed documenteert en alles laat zien, van ontwerp tot bestellen tot in elkaar zetten krijg je denk ik wel wat views. Zie op FB, Reddit en hier vaak vragen voorbij komen!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Yep eens.

Grootste probleem is financiering van grootse plannen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 05-06-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SgtElPotato schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:35:
Welkom nieuwe pedalen. Wat een beauty's :o :o

[Afbeelding]
Na wat testen de standaard witte rubbers vervangen voor 1 groene en de rest zwart. Merkte dat ik op sommige moment de witte te ver in drukte waardoor ze dubbel klapte. Nu dus op de een na zwaarste setting en dat merkte ik wel na de 12h race van gisteren op Mount Panorama...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Schuey schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:50:
[...]

En dan ook een extra base en pedals erbij, de hele mikmak? Dan begrijp ik je opmerking dat financiering het grootste probleem is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat en meer idd..

Ik ga de komende tijd langzaam 'plannen'. Het moet mijn droomrig worden, rekening houdend met de mogelijkheid dat het bij een droom blijft ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 06-06-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik ben vrij nieuw tot dit forum en wil graag upgraden naar 8020 (extruded aluminium) rig. Ik heb een Thrustmaster TX leather edition, en voor de rest niks. Mijn maximale budget is ca 700 euries.
Deze rigs heb ik gevonden:

TREQ one met Sparco grid Q (80 euro over budget)

SimXPro X80 met sparco grid Q of SimXPro GT (met SimXPro seat 685 euro en met Sparco 805 euro)

GTomega PRIME cockpit met RS9 stoel (790 euro)

Sim-lab GT1-EVO met Sparvo grid Q (797 euro)

Swedish Rig Designs SRD PRO met bimarco cobra III stoel (+- 600 euro)

Ik heb al veel lovende reacties gezien in dit forum over de Sim-lab rig. Maar ik heb nog niks gehoord over Swedish Rig Design sim rigs, iemand enige ervaring hiermee? Het lijken mij erg adequate rigs, gemaakt van EU alu. Die rig past ook ruim binnen mijn budget en het bedrijf heeft ook erg veel accessoires voor je klaarliggen om mee te bestellen. De seats kunnen worden vervangen door andere goedkopere stoelen van Sparco of dergelijke. Maar mijn ultieme streven is wel de Sparco grid Q installeren op mijn alu rig.

Ook zal ik graag weten of het toekomstbestendig is, en of er betere rigs zijn.

Ik heb trouwens nog 3 monitoren, dus een monitor mount die wordt zal ook wel handig zijn

[ Voor 3% gewijzigd door AcidQuotient op 07-06-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:31:
Ik ben vrij nieuw tot dit forum en wil graag upgraden naar 8020 (extruded aluminium) rig. Ik heb een Thrustmaster TX leather edition, en voor de rest niks. Mijn maximale budget is ca 700 euries.
Deze rigs heb ik gevonden:

TREQ one met Sparco grid Q (80 euro over budget)

SimXPro X80 met sparco grid Q of SimXPro GT (met SimXPro seat 685 euro en met Sparco 805 euro)

GTomega PRIME cockpit met RS9 stoel (790 euro)

Sim-lab GT1-EVO met Sparvo grid Q (797 euro)

Swedish Rig Designs SRD PRO met bimarco cobra III stoel (+- 600 euro)

Ik heb al veel lovende reacties gezien in dit forum over de Sim-lab rig. Maar ik heb nog niks gehoord over Swedish Rig Design sim rigs, iemand enige ervaring hiermee? Het lijken mij erg adequate rigs, gemaakt van EU alu. Die rig past ook ruim binnen mijn budget en het bedrijf heeft ook erg veel accessoires voor je klaarliggen om mee te bestellen. De seats kunnen worden vervangen door andere goedkopere stoelen van Sparco of dergelijke. Maar mijn ultieme streven is wel de Sparco grid Q installeren op mijn alu rig.

Ook zal ik graag weten of het toekomstbestendig is, en of er betere rigs zijn.

Ik heb trouwens nog 3 monitoren, dus een monitor mount die wordt zal ook wel handig zijn
Persoonlijk, zou ik gewoon voor de sim-lab gaan. Bewezen goede kwaliteit, en een Nederlands bedrijf. Hebben goede klantenservice en hebben veel accessoires voor aan je rig of uit te breiden. Qua stoelen zou ik eens bij Biesheuvel gaan kijken, daar kun je ze passen. En wellicht eens je ogen openhouden op marktplaats. Een nieuwe stoel is al gauw even duur als je rig, op die manier kun je toch flink wat besparen.
Hou er rekening mee dat een triple mount ook alweer gauw 200-250 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
SgtElPotato schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Na wat testen de standaard witte rubbers vervangen voor 1 groene en de rest zwart. Merkte dat ik op sommige moment de witte te ver in drukte waardoor ze dubbel klapte. Nu dus op de een na zwaarste setting en dat merkte ik wel na de 12h race van gisteren op Mount Panorama...
Dan heb je nette uitslag behaald met je nieuwe pedalen! Ik heb mijn heusinkvelds ook wat zwaarder gezet dan de standaard setting. Ben nog steeds aan het wennen. Maar gelukkig kan ik een slecht resultaat altijd toewijzen aan het rijden met een Honda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21
Pyr0_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Persoonlijk, zou ik gewoon voor de sim-lab gaan. Bewezen goede kwaliteit, en een Nederlands bedrijf. Hebben goede klantenservice en hebben veel accessoires voor aan je rig of uit te breiden. Qua stoelen zou ik eens bij Biesheuvel gaan kijken, daar kun je ze passen. En wellicht eens je ogen openhouden op marktplaats. Een nieuwe stoel is al gauw even duur als je rig, op die manier kun je toch flink wat besparen.
Hou er rekening mee dat een triple mount ook alweer gauw 200-250 is.
Ik ben zelf voor TREQ gegaan en die is ook gebaseerd in Nederland met een erg goede customer support. Treq gaf voor mij de doorslag, omdat ik een aangepaste rig kon krijgen i.v.m. handicap, dus ze nemen gewoon custom wensen in behandeling en dachten ook met mij mee. Meen dat ze er zelfs een formulier voor op de site hebben.
Pagina: 1 ... 91 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.