Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:31:
Ik ben vrij nieuw tot dit forum en wil graag upgraden naar 8020 (extruded aluminium) rig. Ik heb een Thrustmaster TX leather edition, en voor de rest niks. Mijn maximale budget is ca 700 euries.
Deze rigs heb ik gevonden:

TREQ one met Sparco grid Q (80 euro over budget)

SimXPro X80 met sparco grid Q of SimXPro GT (met SimXPro seat 685 euro en met Sparco 805 euro)

GTomega PRIME cockpit met RS9 stoel (790 euro)

Sim-lab GT1-EVO met Sparvo grid Q (797 euro)

Swedish Rig Designs SRD PRO met bimarco cobra III stoel (+- 600 euro)

Ik heb al veel lovende reacties gezien in dit forum over de Sim-lab rig. Maar ik heb nog niks gehoord over Swedish Rig Design sim rigs, iemand enige ervaring hiermee? Het lijken mij erg adequate rigs, gemaakt van EU alu. Die rig past ook ruim binnen mijn budget en het bedrijf heeft ook erg veel accessoires voor je klaarliggen om mee te bestellen. De seats kunnen worden vervangen door andere goedkopere stoelen van Sparco of dergelijke. Maar mijn ultieme streven is wel de Sparco grid Q installeren op mijn alu rig.

Ook zal ik graag weten of het toekomstbestendig is, en of er betere rigs zijn.

Ik heb trouwens nog 3 monitoren, dus een monitor mount die wordt zal ook wel handig zijn
Voor je budget zou ik in eerste instantie gaan kijken naar een andere stoel dan de Sparco Grid Q. Die is namelijk al meer dan de helft van je budget. Hierdoor moet je haast gaan besparen op je rig, om binnen jouw budget te blijven. Dit is ook duidelijk te zien, dat de meeste combinaties al over je budget gaan. En al helemaal als je ook nog eens een triple monitor mount nodig gaat hebben binnen datzelfde budget. Dan blijft er bijzonder weinig over voor je rig zelf.

Ik zou in eerste instantie een standaard rig kopen, bij welke leverancier dan ook. Zet er een sportieve, doch comfortabele stoel op die je ergens op marktplaats of de sloop haalt en ga lekker racen. Als je in de toekomst toch nog naar een kuip wil, kan je altijd nog upgraden. Dat is het grote voordeel van een alu rig, daar kan je altijd later nog zaken op aanpassen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:19
AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:31:
Ik ben vrij nieuw tot dit forum en wil graag upgraden naar 8020 (extruded aluminium) rig. Ik heb een Thrustmaster TX leather edition, en voor de rest niks. Mijn maximale budget is ca 700 euries.
Deze rigs heb ik gevonden:

TREQ one met Sparco grid Q (80 euro over budget)

SimXPro X80 met sparco grid Q of SimXPro GT (met SimXPro seat 685 euro en met Sparco 805 euro)

GTomega PRIME cockpit met RS9 stoel (790 euro)

Sim-lab GT1-EVO met Sparvo grid Q (797 euro)

Swedish Rig Designs SRD PRO met bimarco cobra III stoel (+- 600 euro)

Ik heb al veel lovende reacties gezien in dit forum over de Sim-lab rig. Maar ik heb nog niks gehoord over Swedish Rig Design sim rigs, iemand enige ervaring hiermee? Het lijken mij erg adequate rigs, gemaakt van EU alu. Die rig past ook ruim binnen mijn budget en het bedrijf heeft ook erg veel accessoires voor je klaarliggen om mee te bestellen. De seats kunnen worden vervangen door andere goedkopere stoelen van Sparco of dergelijke. Maar mijn ultieme streven is wel de Sparco grid Q installeren op mijn alu rig.

Ook zal ik graag weten of het toekomstbestendig is, en of er betere rigs zijn.

Ik heb trouwens nog 3 monitoren, dus een monitor mount die wordt zal ook wel handig zijn
Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik kan je gewoon een onderdelenlijst sturen van een rig (geschikt voor direct drive wheels) en een triple monitor mount die je dan kunt bestellen bij aluxprofiel.nl. Kosten zijn ongeveer 400-420 euro dan (inclusief the triple monitor mount).

Ik heb een tijdje terug ook standaard rigs verkocht met monitor mounts en dergelijk. Maar vanwege tijd mee gestopt. De blueprints heb ik allemaal nog.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 07-06-2021 15:27 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
jorisem schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:03:
[...]

Dan heb je nette uitslag behaald met je nieuwe pedalen! Ik heb mijn heusinkvelds ook wat zwaarder gezet dan de standaard setting. Ben nog steeds aan het wennen. Maar gelukkig kan ik een slecht resultaat altijd toewijzen aan het rijden met een Honda :P
Ja opzich wel tevreden, merkte het in mijn laatste stint echt wel. Had bijna geen knie meer over namelijk :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
thunder8, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik zat al te kijken in verschillende si rig websites en biesheuvel van wat ze allemaal aanbieden. Een beetje vergelijken zal denk ik wel lukken, en even geduld hebben. Ik ga nog eerst even wachten met een triple screen houder (misschien). Dankjewel voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
SgtElPotato schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik kan je gewoon een onderdelenlijst sturen van een rig (geschikt voor direct drive wheels) en een triple monitor mount die je dan kunt bestellen bij aluxprofiel.nl. Kosten zijn ongeveer 400-420 euro dan (inclusief the triple monitor mount).

Ik heb een tijdje terug ook standaard rigs verkocht met monitor mounts en dergelijk. Maar vanwege tijd mee gestopt. De blueprints heb ik allemaal nog.
Ik ben totaal niet handig lol, ik kan een leuk ikea-kastje in elkaar schroeven en daar blijft het dan ook bij, alhoewel ik graag een uitdaging aan ga, als bijvoorbeeld al de maten enzo gereed zijn zou ik het misschien wel doen, een beetje klooien en doen en natuurlijk goed resultaat leveren bij mijzelf ;) . Ik heb trouwens nog één vraag over de simrig van aluxprofiel, zijn er daarvoor nog speciale bevestigingsplaten voor een Thrustmaster TX? Bij compatible sturen zie ik mijn Thrustie niet staan.
Als ik een keer kan kijken hoe de blueprint in elkaar zit, zou ik er over na kunnen denken of het wel te doen is, of gewoon een feedback krijgen van andere DIY rig builders.

[ Voor 7% gewijzigd door AcidQuotient op 07-06-2021 15:37 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:29:
thunder8, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik zat al te kijken in verschillende si rig websites en biesheuvel van wat ze allemaal aanbieden. Een beetje vergelijken zal denk ik wel lukken, en even geduld hebben. Ik ga nog eerst even wachten met een triple screen houder (misschien). Dankjewel voor het advies :)
Voor een racing rig, worden ook vaak LCD kuipstoelen gebruikt. Die hebben geen FIA keurmerk, maar dat is voor thuis ook niet nodig. Die zijn wel een stukje voordeliger geprijsd. Ik heb er zelf ook 1 en bevalt prima.

Wat @SgtElPotato zegt, dat is ook een goede optie. Er zijn vast tweakers die je kunnen helpen aan een shoppinglist voor bijvoorbeeld Aluxprofiel, om zelf in onderdelen een rig samen te stellen. Dan kan de prijs van het rig nog verder naar beneden en kan je binnen budget toch jouw rig gaan maken. Ik heb zelf ook een basic rig gemaakt met profielen van AluXprofiel en was inclusief stoel iets van 650€ kwijt. Dit was wel met zware casterwielen, maar zonder triple mount. En dit was zwart alu, wat ook een stukje duurder is. Als je de casters weglaat en zilverkleurig alu gebruikt, moet je haast voor jouw budget een compleet rig kunnen samenstellen. :)

En bouwen, dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Ook hier gebruik je bijna uitsluitend je inbussleutel. :P En je kan altijd bijstellen, afstellen, aanpassen, proberen, tot je tevreden bent.

[ Voor 6% gewijzigd door thunder8 op 07-06-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
@thunder8 ik had even gegoogled en het zijn goede stoelen zo te zien, en ook stukken goedkoper. Dankjewel voor de goede tip! Ik zag inderdaad al dat zwarte alu profielen duurder zijn, en je kan vlgm ook eerder krassen zien i.v.m het alu grijs is en coating zwart en kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Meerdere tweakers hebben LCD stoelen. Een Sparco kan best beter zitten hoor, maar het verschil in prijs is daar ook naar. En je zit thuis stil, het is geen G-krachten verslindende machine zoals in een echte auto. ;)

Zwart krast inderdaad sneller, maar aangezien de mijne in de woonkamer staat, wilde ik persé geen zilverkleur, wat enorm vloekt met de rest van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@AcidQuotient Ik heb laatst een Renault Kangoo stoel gehaald voor €150 (inclusief rails en bevestiging zelfs). Daarmee kom je makkelijk binnen je budget, en heb je nog een verstelbare stoel ook, en naar mijn mening comfortabeler dan een kuipstoel. Toegegeven, een kuipstoel ziet er wel vet uit, maar ja wat heb je eraan zonder g-krachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:45:
Meerdere tweakers hebben LCD stoelen. Een Sparco kan best beter zitten hoor, maar het verschil in prijs is daar ook naar. En je zit thuis stil, het is geen G-krachten verslindende machine zoals in een echte auto. ;)

Zwart krast inderdaad sneller, maar aangezien de mijne in de woonkamer staat, wilde ik persé geen zilverkleur, wat enorm vloekt met de rest van het interieur.
Je voelt inderdaad geen G-krachten, totdat je je motion sim rig op 100% doet lol.

Nee een sparco zit misschien lekkerder, en dat je het doet voor het naampje en de looks, maar voor de rest niet meer.
Ook een gelukje is dat ik mijn eigen mancave heb. Ik zat nog te overwegen of ik een stoel uit een auto zou slopen en die gebruiken, maar toch maar niet doen, kuip ziet er net iets leuker uit! (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Je voelt inderdaad geen G-krachten, totdat je je motion sim rig op 100% doet lol.

Nee een sparco zit misschien lekkerder, en dat je het doet voor het naampje en de looks, maar voor de rest niet meer.
Ook een gelukje is dat ik mijn eigen mancave heb. Ik zat nog te overwegen of ik een stoel uit een auto zou slopen en die gebruiken, maar toch maar niet doen, kuip ziet er net iets leuker uit! (naar mijn mening)
Met een motion-rig praat je over hele andere budgetten. ;)

Mijn hele huis is een mancave. :P Maar dat wil niet zeggen dat ik het er niet goed uit wil laten zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:52
Aikon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:45:
@AcidQuotient Ik heb laatst een Renault Kangoo stoel gehaald voor €150 (inclusief rails en bevestiging zelfs). Daarmee kom je makkelijk binnen je budget, en heb je nog een verstelbare stoel ook, en naar mijn mening comfortabeler dan een kuipstoel. Toegegeven, een kuipstoel ziet er wel vet uit, maar ja wat heb je eraan zonder g-krachten? :)
Een kuipstoel zorgt ervoor dat je strak in dezelfde positie zit. Doordat je dezelfde afstand tot de pedalen hebt en er altijd op dezelfde manier er recht voor zit helpt het consistency. Een goede kwaliteit kuipstoel (FIA gekeurd) is stijf en uit veel meer laagjes vezels opgebouwd dan een goedkope die vaak niet aan de eisen van FIA voldoen. Doordat er minder flex in zit helpt het consistency onder het remmen. Natuurlijk ga je dit niet merken als je een slap pedalen setje hebt, maar veel sim-racers remmen met 80kg+ pedaaldruk. Comfort is niet echt aan de orde. Als je flex in je stoel hebt (zachte kussens, slappe rugsteun etc.) betekend dat extra last voor je gewrichten/rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 19:41
Vraag me af hoe dit gemeten is dan. Reed een keer in een sim met daadwerkelijk rond de 80 kilo remdruk en ik kreeg het niet getrapt. Kwam in de telemetry tot 90-95% hooguit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:36:
[...]

Ik ben totaal niet handig lol, ik kan een leuk ikea-kastje in elkaar schroeven en daar blijft het dan ook bij, alhoewel ik graag een uitdaging aan ga, als bijvoorbeeld al de maten enzo gereed zijn zou ik het misschien wel doen, een beetje klooien en doen en natuurlijk goed resultaat leveren bij mijzelf ;) . Ik heb trouwens nog één vraag over de simrig van aluxprofiel, zijn er daarvoor nog speciale bevestigingsplaten voor een Thrustmaster TX? Bij compatible sturen zie ik mijn Thrustie niet staan.
Als ik een keer kan kijken hoe de blueprint in elkaar zit, zou ik er over na kunnen denken of het wel te doen is, of gewoon een feedback krijgen van andere DIY rig builders.
Dat moet geen probleem zijn. Ik heb met de standaard rig die ik verkocht verschillende bases gemonteerd, T-GT / DD1 etc. Ik heb niet zo'n mooie plate inderdaad, maar die zou je ook bij AluX kunnen bestellen.

Je hebt dan niks aan mijn maten, zou je wat dingen aan moeten passen. Maar ook dat is zo gedaan en vind ik geen probleem om te doen voor je.

Ik verkocht gewoon deze basic dingen, van niks anders dan de goede alu profielen met de juiste hoekjes etc. Dat is ook allemaal bij AluX te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzOnLdEmKK4postAFfnCZ29814k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/czJtY5TzHIekhQZfF5Q2H9Ji.png?f=fotoalbum_large

Met een triple monitor mount op de rig zelf zag het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oika_anBLLa3yQ1Q94exbENw1l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2GAsfcywOKIsMbklhzgz7JRD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door SgtElPotato op 07-06-2021 16:12 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
glnk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:04:
[...]

Een kuipstoel zorgt ervoor dat je strak in dezelfde positie zit. Doordat je dezelfde afstand tot de pedalen hebt en er altijd op dezelfde manier er recht voor zit helpt het consistency. Een goede kwaliteit kuipstoel (FIA gekeurd) is stijf en uit veel meer laagjes vezels opgebouwd dan een goedkope die vaak niet aan de eisen van FIA voldoen. Doordat er minder flex in zit helpt het consistency onder het remmen. Natuurlijk ga je dit niet merken als je een slap pedalen setje hebt, maar veel sim-racers remmen met 80kg+ pedaaldruk. Comfort is niet echt aan de orde. Als je flex in je stoel hebt (zachte kussens, slappe rugsteun etc.) betekend dat extra last voor je gewrichten/rug.
In een 'normale' stoel zit je ook telkens in dezelfde positie...

Tuurlijk zijn die minder stijf zijn, maar of je dat ook echt merkt in de praktijk, ik weet het niet hoor. Ik ervaar dat iig niet, maar weet ook niet hoe hard ik rem eigenlijk, kan je dat zien bij Fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Aikon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:53:
[...]

In een 'normale' stoel zit je ook telken nus in dezelfde positie...

Tuurlijk zijn die minder stijf zijn, maar of je dat ook echt merkt in de praktijk, ik weet het niet hoor. Ik ervaar dat iig niet, maar weet ook niet hoe hard ik rem eigenlijk, kan je dat zien bij Fanatec?
In en race auto zal je het vast merken. In een sim ? Mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
Het is alleen een beetje voor de stability en natuurlijk voor de looks. Je zal er inderdaad niet echt veel verschil van merken behalve als je aan de echt lange kant bent of dat je een motion sim gebruikt.

@SgtElPotato Dankjewel voor de mooie afbeeldingen van de alu simrig+monitor stand! Is de monitor stand voor 23 inch geschikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
GaHard schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:47:
[...]

In en race auto zal je het vast merken. In een sim ? Mwah.
Heb laatst een trackday op Zandvoort gehad.

Sim normaal in de Skip, en de RP1 waar ik die dag in gereden heb komt er het dichtst bij.

Wat me vooral is bij gebleven is dat ik vrijwel direct na het rijden een stijve nek kreeg (denk van de rijwind en/of g-krachten) én dat ik de volgende dag spierpijn had in m'n bovenlichaam.

Dat laatste had ik niet verwacht. Rij de sim met een Simucube Ultimate met best hoge FFB. Een race van 25 minuten in de Skip is echt werken. Voor m'n gevoel ging het IRL racen een stuk lichter, maar blijkbaar was dat dus toch niet zo.

Ergo... er zitten nog hele grote verschillen tussen sim en IRL racen. Aangezien je thuis de g-krachten helemaal niet hebt vind ik persoonlijk een prettig zittende stoel belangrijker dan een realistische kuipstoel. Een kuipstoel thuis geeft toch een volledig andere immersie dan IRL.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:54 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
[...]

Weegschaal tussen je voet en pedaal en je komt er achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:52
[...]

In een normale stoel kun je gewoon 10cm naar links en 10cm naar rechts, en onderuitgezakt zitten.

Geen idee hoe dat zit met Fanatec, en je kan sowieso niet met andere producten vergelijken.

Een rempedaal met een loadcell is als het ware een weegschaal. Als je rekening houdt met de hefboom van je pedaal kun je het berekenen hoeveel kracht je op het pedaal moet drukken voor een bepaalde resolutie (raw-waarde op de loadcell). Of simpelweg x kilo eraan hangen en kijken wat voor raw waarde het op de loadcell weergeeft. De raw waarde is te zien met DiView.

Niels Heusinkveld geeft voor zijn Ultimate pedalen aan dat elke kilogram pedaaldruk ongeveer 400 raw waarde geeft op de loadcell. Daarmee is het eenvoudig te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Pyr0_ schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Persoonlijk, zou ik gewoon voor de sim-lab gaan. Bewezen goede kwaliteit, en een Nederlands bedrijf. Hebben goede klantenservice en hebben veel accessoires voor aan je rig of uit te breiden.
No offence maar hoeveel verschil verwacht je tussen profiel van fabrikant A en fabrikant B? Uiteindelijk maakt het weinig uit bij wie je hem koopt, Treq, SimXPro, SimLab, Motedis, TrakRacer maken allemaal prima rigs. Het enige verschil zit hem vaak tussen de manier van anodiseren bij de zwarte rigs (SimXPro poedercoat ze zelfs wat nog kras vaster zou moeten zijn en alsnog aanzienlijk goedkoper is dan SimLab) en wanddikte van de profielen. Dat laatste is overigens waar ik me het minst druk om zou maken, met de lengtes die bij sim rigs gebruikt worden zou doorbuigen nooit een probleem moeten zijn.

Ik had in eerste instantie ook Sim-Lab op het oog maar gezien de bizar lange levertijden destijds werd het een eigenbouw Aluxprofiel rig welke inmiddels vervangen is voor een SimXPro XT160.
thunder8 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Voor een racing rig, worden ook vaak LCD kuipstoelen gebruikt. Die hebben geen FIA keurmerk, maar dat is voor thuis ook niet nodig. Die zijn wel een stukje voordeliger geprijsd. Ik heb er zelf ook 1 en bevalt prima.
Dat voordeliger valt wel mee, een LCD stoel kost je pak hem beet 270 euro terwijl een FIA gekeurde L-Tec pro voor €225,- van eigenaar wisselt.

@AcidQuotient houd in je achterhoofd dat een kuipstoel weinig toegevoegde waarde heeft wanneer je er niet lekker in zit voor langere tijd. Als je bijvoorbeeld zoals ik het racen beperkt tot 1 max 2 avondjes in de week maar dan ook meteen 4 uurtjes in zo'n stoel zit is het vooral belangrijk dat hij comfortabel zit. Staar je dus niet dood op "ohhhhh een Sparco" maar rijd een keer langs een zaak die meerdere stoelen op voorraad heeft en waar je even kunt zitten.

En daar hoef je echt niet meteen voor naar Biesheuvel (zoals hier vaak wordt aangeraden) wanneer die niet in de buurt zit maar je kunt ook naar een willekeurige car tuning zaak rijden die wat voorraad heeft en waar je in ieder geval even kunt proefzitten.

En mocht je een complete set zoeken voor een acceptabele prijs, https://simxpro.shop/home...-Black-coating-p361041741

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 08-06-2021 10:11 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18
R2D2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:05:
[...]

No offence maar hoeveel verschil verwacht je tussen profiel van fabrikant A en fabrikant B? Uiteindelijk maakt het weinig uit bij wie je hem koopt, Treq, SimXPro, SimLab, Motedis, TrakRacer maken allemaal prima rigs. Het enige verschil zit hem vaak tussen de manier van anodiseren bij de zwarte rigs (SimXPro poedercoat ze zelfs wat nog kras vaster zou moeten zijn en alsnog aanzienlijk goedkoper is dan SimLab) en wanddikte van de profielen. Dat laatste is overigens waar ik me het minst druk om zou maken, met de lengtes die bij sim rigs gebruikt worden zou doorbuigen nooit een probleem moeten zijn.

Ik had in eerste instantie ook Sim-Lab op het oog maar gezien de bizar lange levertijden destijds werd het een eigenbouw Aluxprofiel rig welke inmiddels vervangen is voor een SimXPro XT160.

[...]

Dat voordeliger valt wel mee, een LCD stoel kost je pak hem beet 270 euro terwijl een FIA gekeurde L-Tec pro voor €225,- van eigenaar wisselt.

@AcidQuotient houd in je achterhoofd dat een kuipstoel weinig toegevoegde waarde heeft wanneer je er niet lekker in zit voor langere tijd. Als je bijvoorbeeld zoals ik het racen beperkt tot 1 max 2 avondjes in de week maar dan ook meteen 4 uurtjes in zo'n stoel zit is het vooral belangrijk dat hij comfortabel zit. Staar je dus niet dood op "ohhhhh een Sparco" maar rijd een keer langs een zaak die meerdere stoelen op voorraad heeft en waar je even kunt zitten.

En daar hoef je echt niet meteen voor naar Biesheuvel (zoals hier vaak wordt aangeraden) wanneer die niet in de buurt zit maar je kunt ook naar een willekeurige car tuning zaak rijden die wat voorraad heeft en waar je in ieder geval even kunt proefzitten.

En mocht je een complete set zoeken voor een acceptabele prijs, https://simxpro.shop/home...-Black-coating-p361041741
Mooie prijs voor die set inderdaad!

Ik denk ook niet dat je het moet zoeken in de kwaliteit van de profielen, zoals je zegt die zal overal wel goed (genoeg) zijn. Ik denk dat je het meer moet zoeken in de accessoires. Zoals hoe de pedal/wheel decks zijn ontworpen. Of bv, in de gebruikte hoek verbindingen. Ik zie dat ze bij die simxpro rig waar jij naar linkt, hele simpele hoekverbindingen gebruiken. Nou, daar zou ik toch liever niet zo'n 1700 euro aan hardware aan hangen..

Maargoed, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten wat ie koopt. Ik ben hartstikke blij met m'n GT1-Evo, en misschien ben ik daardoor ook juist wel weer wat biased. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Er is zeker kwaliteitsverschil, de vraag is of je het merkt.

Ik heb profielen en hoekverbinders van Sim-Lab (=Motedis naar het schijnt), Motedis, Aluxprofiel en Treq en ze voelen en wegen toch wel verschillend. Ik denk dat de kwaliteit van het aluminium dus wel verschilt. Of het wat uitmaakt betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ik denk ook niet dat je het moet zoeken in de kwaliteit van de profielen, zoals je zegt die zal overal wel goed (genoeg) zijn. Ik denk dat je het meer moet zoeken in de accessoires. Zoals hoe de pedal/wheel decks zijn ontworpen. Of bv, in de gebruikte hoek verbindingen. Ik zie dat ze bij die simxpro rig waar jij naar linkt, hele simpele hoekverbindingen gebruiken. Nou, daar zou ik toch liever niet zo'n 1700 euro aan hardware aan hangen..

Maargoed, uiteindelijk moet iedereen het zelf weten wat ie koopt. Ik ben hartstikke blij met m'n GT1-Evo, en misschien ben ik daardoor ook juist wel weer wat biased. :)
Die hoekverbinders zijn van gehard staal, niet van aluminium wat toch echt een tikje brozer is ;)

In beide gevallen zit het overigens prima vast en gaat het echt geen kant op (er hangt hier zelfs voor een kleine 2500 euro aan spul aan). Voordeel van de aluminium varianten met de nokjes is dat het uitlijnen super simpel is, daar kun je gewoon niet mis mee gaan bij haakse verbindingen.

Bij de gehard staal varianten moet je soms even de waterpas er bij pakken. De SimXPro rigs gebruiken trouwens beide, zowel de alu hoekverbinders als de gehard stalen varianten waardoor je niet het "probleem" hebt met het afbreken van de nokjes op de alu vberbinders.

En als je het echt stevig wil doen kun je ook de "connect plates" nog gebruiken, https://simxpro.shop/home...0-mm-aluminium-p212882052 Beetje overkill als je het mij vraagt maar je hebt altijd mensen die zeggen "better safe than sorry".

En het mooie van die accessoires is dat die praktisch allemaal uitwisselbaar zijn bij de verschillende fabrikanten. Ik heb toen de mannen van Treq hier ooit bekend maakten dat ze rigs gingen bouwen ze beticht van "weinig originaliteit" geloof ik maar dat is ook gewoon bijna niet te doen qua alu rigs, het is gewoon eenheidsworst en alles is uitwisselbaar met elkaar.

Qua prijs ontloopt het elkaar ook allemaal niet schrikbarend veel meer zag ik vanochtend dus dan is kopen waar je het "beste gevoel" bij hebt vaak de doorslaggevende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:55 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
Ik winkel ook gewoon daar waar ik kan krijgen wat ik wil, en zo bestaat mijn rig uit Motedis, Sim-lab en Alux Profiel. Kan nog niet zeggen dat er verschil in zit. Zo kopen het toch allemaal in, lijkt me dat ze te klein zijn om op eigen specificaties profielen te laten extruderen dus kijken ze wat er op de markt verkrijgbaar is. Hooguit een coating laten ze zelf doen denk ik.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07 15:42
Leuk om al die foto's te zien in dit topic! Ik ben net begonnen met sim racen en heb ook veel plezier gehad met het uitzoeken, bedenken en bouwen van mijn (budget) sim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_mwppnymSOi405ppsRkIROeI3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W0xarV2CG6wpHrk5gu6yb354.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
De combi wordt waarschijnlijk SimXPro X80 alu frame + SimXPro GT seat, mischien later een keer een triple monitor stand of dergelijke.

Sim rig is van goede Nederlandse kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
@MOOS Nice setup, wat voor een rig (plus seat) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-07 15:42
AcidQuotient schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:31:
@MOOS Nice setup, wat voor een rig (plus seat) gebruik je?
Thanks!

Ik heb de maten van de Sim-Lab GT1-EVO overgenomen en de profielen gekocht bij Formula Sim Rigs in Den Haag zodat ik het op kon halen en geen verzendkosten had.

De de stoel is een Sparco Sprint, deze heb ik op Marktplaats gevonden. De slider en brackets heb ik gekocht op bimmerproducts.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
MOOS schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Thanks!

Ik heb de maten van de Sim-Lab GT1-EVO overgenomen en de profielen gekocht bij Formula Sim Rigs in Den Haag zodat ik het op kon halen en geen verzendkosten had.

De de stoel is een Sparco Sprint, deze heb ik op Marktplaats gevonden. De slider en brackets heb ik gekocht op bimmerproducts.nl.
Dankjewel voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 16:33
Pyr0_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:55:
[...]

ja want aluminium is inderdaad veel sterker dan staal hahaha. nee je gaat dus weinig verschil merken maar als je moest kiezen toch liever die van staal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
Is de sim racing rig mounting profile (voor sturen) van aluxprofiel ook compatibel (of kan compatibel worden gemaakt) met een Thrustmaster TX?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-07 11:08
Van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnb-jw7uHa0VVTJjwqkeMocRt_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvYbDbU6Jx6Q6ipQQMHBognk.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hrr6_2dLStyNGJCg5tQzSVrItvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BB8nfn3oomVx0WluzCgK5VTU.jpg?f=fotoalbum_large

Thrustmaster TX met T3PA pedals (was eerst G920, toen TMX, nu dus TX)
Open Wheel (was op de TX eerst Ferrari 458)
Houten rig
Merkloze stoel
Xbox Series X

[ Voor 9% gewijzigd door Rudyy op 08-06-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik zou zeker geen sim lab aanbevelen het flexxed een beetje koop iets wat compleet is en waar fatsoenlijke cnc alu bijvoorbeeld een he sim rig gt. kost amper meer. zon simlabs rig lijkt goedkoop maar er komt nog een hoop bij. en is veel meer houtje toutje profiel op profiel op balk op balk. het flexxed allemaal een beetje. echt hoe ze die race stoelen monteren ook het valt mij vies tegen. moet je kijken hoe dat bij een HE rig zit.

Mensen moetten eens goed research doen voor ze wat kopen...

[YouTube: Sim lab GT1 evo Sim Rig Flex With HE sprint]
Dat doet een HE pedal plate. of motor mount niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BruceLee op 09-06-2021 04:32 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07 09:47
alexbl69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Heb laatst een trackday op Zandvoort gehad.

Sim normaal in de Skip, en de RP1 waar ik die dag in gereden heb komt er het dichtst bij.

Wat me vooral is bij gebleven is dat ik vrijwel direct na het rijden een stijve nek kreeg (denk van de rijwind en/of g-krachten) én dat ik de volgende dag spierpijn had in m'n bovenlichaam.
De Formule Renault 1.4 van Bleekemolen is iets anders dan een skip. De spierpijn in je nek komt door de houding. Niet door de G-krachten vermoedelijk. Of je hebt een rubber gekkie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 03:03:
ik zou zeker geen sim lab aanbevelen het flexxed een beetje koop iets wat compleet is en waar fatsoenlijke cnc alu bijvoorbeeld een he sim rig gt. kost amper meer. zon simlabs rig lijkt goedkoop maar er komt nog een hoop bij. en is veel meer houtje toutje profiel op profiel op balk op balk. het flexxed allemaal een beetje. echt hoe ze die race stoelen monteren ook het valt mij vies tegen. moet je kijken hoe dat bij een HE rig zit.

Volgens mij een beetje een appels / peren vergelijking. De Heusinkveld rig kost je €1349,-. Pak hem beet 600 euro meer dan de P1X van SimLab en ik weet vrij zeker dat het door jouw geposte filmpje geen P1X is maar eerder een GT1 Evo die (hou je vast) €1000,- goedkoper is dan de rig van Heusinkveld gezien de titel van het filmpje ben je een rig van €1349,- met een rig van €349,- aan het vergelijken, niet helemaal fair natuurlijk ;).

Waar je bij Heusinkveld echt wel waar voor je centen krijgt is die GT rig één van de weinige producten in hun assortiment waarbij ik me af vraag waarom dat zo veel geld moet kosten. Zo bijzonder is hij namelijk niet en iets vergelijkbaars is voor < €1000,- ook wel samen te stellen bij andere fabrikanten.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 09-06-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 13:22

Arfman

Drome!

Sim-Lab maakt prima rigs en volgens mij is de nieuwe heelplate ook alweer een stuk steviger. Ze luisteren naar hun klanten en verwerken die feedback vervolgens in betere/innovatieve producten zoals de VESA monitor adapter kit.

Zou hetgeen BruceLee postte met een korreltje zout nemen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya

Maar nu ben je net naar het enige flexibel deel aan het kijken, de pedalplate. Dat is geen profiel maar een platte plaat. Als je er een profiel onder zet ben je daar de flex ook weer kwijt. De profielen in de rest van de rig hebben die flexibiliteit niet. Ik heb geen sim-lab maar wel een rig van vergelijkbare profielen en ik kan 80kg trappen zonder dat je iets in beweging brengt. Een beetje combineren kan altijd, de rig hier, de pedalplate daar.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:31

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Hier ook een Sim Lab TR1 en totaal geen problemen met flex! Zowel niet in de rig als pedal plate waar een sc2 pro en Heusinkveld sprints op zijn gemonteerd!

Daarnaast ook zeer goede ervaringen met customer support. Denken altijd met de klant mee als je een probleem hebt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Himalaya schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Maar nu ben je net naar het enige flexibel deel aan het kijken, de pedalplate. Dat is geen profiel maar een platte plaat. Als je er een profiel onder zet ben je daar de flex ook weer kwijt. De profielen in de rest van de rig hebben die flexibiliteit niet. Ik heb geen sim-lab maar wel een rig van vergelijkbare profielen en ik kan 80kg trappen zonder dat je iets in beweging brengt. Een beetje combineren kan altijd, de rig hier, de pedalplate daar.
Volgens mij is de pedal plate van de GT1-EVO ook veranderd, ik heb deze sinds vorige maand, en kan het me niet voorstellen dat de pedal plate gaat flexen. Het is een 1cm dikke stalen(?) plaat, daar zit voor mijn gevoel geen beweging in...
Ik heb er de CSL elite LC pedals op, die zorgen ook nog voor wat extra stevigheid... Ik kan me dan ook niet vinden in het flexen zoals op het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
GeleFles schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Volgens mij is de pedal plate van de GT1-EVO ook veranderd, ik heb deze sinds vorige maand, en kan het me niet voorstellen dat de pedal plate gaat flexen. Het is een 1cm dikke stalen(?) plaat, daar zit voor mijn gevoel geen beweging in...
Ik heb er de CSL elite LC pedals op, die zorgen ook nog voor wat extra stevigheid... Ik kan me dan ook niet vinden in het flexen zoals op het filmpje.
Dat zou heel goed kunnen, heb ik al eerder gehoord. Ging mij meer om het feit dat bij een vlakke plaat de dikte zorgt voor stijfheid terwijl bij de profielen vooral de vorm zorgt voor stijfheid en de wanddikte minder relevant is. En daar maakt het helemaal niks uit welk merk je neemt, zijn toch allemaal ruim bemeten voor wat wij er mee doen. Dus om sim-lab af te serveren op zoiets gaat mij te ver, zeker als het al opgelost is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 13:22

Arfman

Drome!

Zoals ik al zei, neem het met een tikkeltje zout wat die jongen allemaal schrijft ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hier ook geen problemen.

Heb een P1-X met Heusinkveld Ultimates en een Simucube Ultimate. Geen enkele last van flex.

Had voorheen ook een 'custom' rig van alu-profielen, maar om esthetische redenen overgegaan op de volledig zwarte P1-X.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

R2D2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:43:
[...]

Volgens mij een beetje een appels / peren vergelijking. De Heusinkveld rig kost je €1349,-. Pak hem beet 600 euro meer dan de P1X van SimLab en ik weet vrij zeker dat het door jouw geposte filmpje geen P1X is maar eerder een GT1 Evo die (hou je vast) €1000,- goedkoper is dan de rig van Heusinkveld gezien de titel van het filmpje ben je een rig van €1349,- met een rig van €349,- aan het vergelijken, niet helemaal fair natuurlijk ;).

Waar je bij Heusinkveld echt wel waar voor je centen krijgt is die GT rig één van de weinige producten in hun assortiment waarbij ik me af vraag waarom dat zo veel geld moet kosten. Zo bijzonder is hij namelijk niet en iets vergelijkbaars is voor < €1000,- ook wel samen te stellen bij andere fabrikanten.
Tuurlijk wel gewoon ff doorsparen en wat fatsoenlijks kopen ipv geld weggooien met stappen die niet nodig zijn. en ben je nog maar net begonnen gewoon ff paar jaar met stuurtje en pedalen achter je bureau om te kijken of het wel je ding is. ipv weer 1000en euros weg te gooien met goedkoop moetten wegdoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

Ervarings deskundige of papieren tijger ervaring? Verwar niet een paar verbale klagers op youtube als een representatieve werkelijkheid en noem dat dan niet ook nog eens "Mensen moetten eens goed research doen voor ze wat kopen...", onder het mom van dat een paar youtubejes bekijken overeen komt met daadwerkelijke ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Darkangle schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Ervarings deskundige of papieren tijger ervaring? Verwar niet een paar verbale klagers op youtube als een representatieve werkelijkheid en noem dat dan niet ook nog eens "Mensen moetten eens goed research doen voor ze wat kopen...", onder het mom van dat een paar youtubejes bekijken overeen komt met daadwerkelijke ervaring...
het probleem van youtube filmpjes is dat vrijwel geen een reviewer vertelt hoe het werkelijk zit. ze zeggen allemaal dat het prima is en ze merken er niks van. de meeste krijgen spulletjes. of praten er omheen omdat ze spulletjes willen blijven krijgen. de enige waarheid vind je juist op forums reddit youtube de support site van het product waar gebruiks die het echt gekocht hebben klagen.

zelfs die SRG praat om dingen heen en dan komt de 2e versie van iets dan vertelt hij ja er zat hier toch eigenlijk best wel speling op maar bij de v2 is dat weg......

De enige manier om werkelijk iets te weten is het te kopen. en indien het niet bevalt binnen de termijn terug te sturen. en dat ook werkelijk te durven doen ipv je eigen aankoop goedpraten omdat het duur was.

ook hebben veel mensen geen referentiekader dat het veel beter kan. dus je moet juist goed research doen want je kan je geld maar een keer uitgeven. of 2x als je het terug stuurt. maar dat wil je voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:24:
[...]

het probleem van youtube filmpjes is dat vrijwel geen een reviewer vertelt hoe het werkelijk zit. ze zeggen allemaal dat het prima is en ze merken er niks van. de meeste krijgen spulletjes. of praten er omheen omdat ze spulletjes willen blijven krijgen. de enige waarheid vind je juist op forums reddit youtube de support site van het product waar gebruiks die het echt gekocht hebben klagen.

zelfs die SRG praat om dingen heen en dan komt de 2e versie van iets dan vertelt hij ja er zat hier toch eigenlijk best wel speling op maar bij de v2 is dat weg......

De enige manier om werkelijk iets te weten is het te kopen. en indien het niet bevalt binnen de termijn terug te sturen. en dat ook werkelijk te durven doen ipv je eigen aankoop goedpraten omdat het duur was.
ook hebben veel mensen geen referentiekader dat het veel beter kan. dus je moet juist goed research doen want je kan je geld maar een keer uitgeven. of 2x als je het terug stuurt. maar dat wil je voorkomen
Misschien heb je niet helemaal begrepen hoe dat in zijn werk gaat; verbale mensen klagen vaker. Forum ervaringen zijn geen doorsnee maar de outliners. Orakelen zonder zelfreflectie of een deur open houden dmv absoluten zorgt ervoor dat je niet serieus zal worden genomen, maar ik denk niet dat die tip helemaal aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Prima als jij dat gelooft ;) jij valt dus in de catogorie: die van mij doet dat niet. U bent misschien niet te redden maar iemand anders hier maakt misschien wel een betere keuze in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidQuotient
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:33:
Prima als jij dat gelooft ;) jij valt dus in de catogorie: die van mij doet dat niet. U bent misschien niet te redden maar iemand anders hier maakt misschien wel een betere keuze in de toekomst.
'maar iemand anders hier maakt misschien wel een betere keuze in de toekomst'

Door bijvoorbeeld geen RTX3080 videokaart te kopen wanneer ze 2000 euro zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

AcidQuotient schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:35:
[...]

'maar iemand anders hier maakt misschien wel een betere keuze in de toekomst'

Door bijvoorbeeld geen RTX3080 videokaart te kopen wanneer ze 2000 euro zijn ;)
Lol het is wel heel zielig hier zeg :D

had niet zo moetten twijfelen en hem op dag 1 moetten bestellen / preorderen voor 800-900 euro ;)
3rd party kaarten waren makkelijk te krijgen.

Als je zoiets nodig hebt voor je FPS / Resolutie eisen.

Bij mij komt het ook niet allemaal aanwaaien. je moet keuzes maken en sparen en goede dingen kopen.
en soms wachten tot het weer betaal baar is of je het geld bij elkaar hebt. zo simpel is het.

[ Voor 24% gewijzigd door BruceLee op 09-06-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:33:
Dat bedoel ik dus, in jou gedachten heb ik er dus een en ben ik bezig met het verdedigen van mijn keuze? Jammer, je had wat kunnen opsteken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Geen iedee waar je die onzin vandaan haalt. Dat is dan in jouw belevingswereld. ik ga er nergens van uit dat jij er een hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:49:
Geen iedee waar je die onzin vandaan haalt.
Lees even je eigen relaas terug, indien je het dan nog niet ziet, succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Moet idd de eerste keer dat Barry iets volkomen kut vind nog horen :D

Dat gezegd hebbende... ik zou zelf na 2 product reviews al geen spullen meer krijgen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Tuurlijk wel gewoon ff doorsparen en wat fatsoenlijks kopen ipv geld weggooien met stappen die niet nodig zijn. en ben je nog maar net begonnen gewoon ff paar jaar met stuurtje en pedalen achter je bureau om te kijken of het wel je ding is. ipv weer 1000en euros weg te gooien met goedkoop moetten wegdoen.
Maar een GT! Evo van SimLab of iets soortgelijks van Treq, SimXPro is helemaal prima voor het gros van de mensen (lees 99%). Ik heb mijn DD2 + BJ sim racing pedalen op een soortgelijke rig gehad als de GT1 Evo en dat was helemaal prima, zo stijf als wat en gaf geen millimeter mee. Notabene gebouwd met alleen 80/40 en 40/40 profielen.

Nu ben ik best van de boute uitspraken maar o.a. de GT Evo niet onder "iets fatsoenlijks" scharen gaat wel heel ver. Maar ik heb zo'n idee dat een (te) hoge prijs gelijk staat aan kwaliteit bij jou dus dan ben je wel goed af met de Heusinkveld rig inderdaad.

Voor iets meer dan de helft kun je natuurlijk ook een P1X, een XT-160 of misschien wel een Ace kopen. Ok, eerlijk is eerlijk, dan moeten er nog even brackets bij voor de stoel en in sommige gevallen pootjes bij en een monitor mount maar hey met een verschil van minimaal 600 euro moet dat er nog makkelijk af kunnen en dan houd je nog geld over voor het meest belangrijke aan een rig en dat is de "cup holder" :+
Schuey schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Moet idd de eerste keer dat Barry iets volkomen kut vind nog horen :D

Dat gezegd hebbende... ik zou zelf na 2 product reviews al geen spullen meer krijgen O-)
Nu weet ik niet hoe het in de sim race wereld gaat vandaag de dag maar toen toen ik nog dj gear reviewde hadden fabrikanten best een dikke huid en konden ze wel tegen wat kritiek zolang het maar gebaseerd was op feiten en enigszins redelijk was. Een Reloop mixertje van 200 euro afbranden en de vergelijking maken met een Pioneer, Ecler of Denon mixer schiet dan een beetje het doel voorbij.

De keren dat men echt moeilijk ging doen over het publiceren was op 1 hand te tellen en dan hield ik nog 4 vingers over. En dat was geen grote fabrikant maar een OEM dozenschuiver die echt geen enkel idee had wat hij zelf verkocht en waar daarna ook nooit meer enige aandacht aan besteed is.

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 09-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

R2D2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Maar een GT! Evo van SimLab of iets soortgelijks van Treq, SimXPro is helemaal prima voor het gros van de mensen (lees 99%). Ik heb mijn DD2 + BJ sim racing pedalen op een soortgelijke rig gehad als de GT1 Evo en dat was helemaal prima, zo stijf als wat en gaf geen millimeter mee. Notabene gebouwd met alleen 80/40 en 40/40 profielen.

Nu ben ik best van de boute uitspraken maar o.a. de GT Evo niet onder "iets fatsoenlijks" scharen gaat wel heel ver. Maar ik heb zo'n idee dat een (te) hoge prijs gelijk staat aan kwaliteit bij jou dus dan ben je wel goed af met de Heusinkveld rig inderdaad.

Voor iets meer dan de helft kun je natuurlijk ook een P1X, een XT-160 of misschien wel een Ace kopen. Ok, eerlijk is eerlijk, dan moeten er nog even brackets bij voor de stoel en in sommige gevallen pootjes bij en een monitor mount maar hey met een verschil van minimaal 600 euro moet dat er nog makkelijk af kunnen en dan houd je nog geld over voor het meest belangrijke aan een rig en dat is de "cup holder" :+
Ik ben het met vrijwel alles eens wat je zegt behalve dat ik duur beter zou vinden, Alleen zou ik wel minimaal voor een p1x gaan als je niet nog een keer wilt upgraden.( nu heb je misschien nog geen DD stuur en pedalen met een zware loadcell maar als je simracen leuk vind ga je daar zeker naartoe groeien )

Er is zoveel spul vooral in sturen ( losse wheel rims) dat 2 tot 3x zo duur is. 2k tot 3.5k die slechter in elkaar zitten dan een ascher stuur van 670 - 1000 euro.
En laten we Vesaro er ook maar niet bij halen. die hebben pas slechte rigs met terror flex voor veel geld. ik ben voor bang for buck maar dan wel in de high end.

Ik word juist heel triest van een hoop dure producten die er zogenaamd leuk uitzien en waar niet over nagedacht is en de dingen die er juist toe doen niet goed zijn voor wat ze kosten, waarbij slechte onderdelen zijn gebruikt. Of hoe de kabel routing loopt in dure sturen buitenom achter met een tie-wrapje en andere afwerking, speling op onderdelen ect.

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 09-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:31:
[...]

Ik ben het met vrijwel alles eens wat je zegt behalve dat ik duur beter zou vinden. er is zoveel spul vooral in sturen ( losse wheel rims) dat 2 tot 3x zo duur is 2k tot 3.5k die slechter in elkaar zitten dan een ascher stuur.
En laten we Vesaro er ook maar niet bij halen. die hebben pas slechte rigs voor veel geld. ik ben voor bang for buck maar dan wel in de high end.
Ik word juist heel triest van een hoop dure producten die er zogenaamd leuk uitzien en waar niet over nagedacht is, en waarbij slechte onderdelen bij gebruikt zijn. of hoe de kabel routing loopt in dure sturen buitenom achter met een tie-wrapje en andere afwerking ect.
Tuurlijk, duur betaalde troep is er ook (ik heb die fout ook wel eens gemaakt ;) ) maar we hadden het hier over een GT1 Evo van 349 euro die je vergelijkt met een rig van 1349 euro. Dat die GT van Heusinkveld een prima rig is wil ik best geloven maar uiteindelijk is het ook gewoon een rig gebouwd van dezelfde profielen als iedere andere fabrikant en is hun USP dat alles te verstellen is zonder inbussleutel... leuk natuurlijk maar dat doe je niet iedere dag (ik niet althans). Daarnaast is hun pedal tray bijvoorbeeld alleen maar horizontaal te stellen en niet verticaal om maar een voorbeeld te noemen.

Een GT1 Evo is naar mijn mening een prima rig voor 349 euro en dat zo'n pedal plate op de oude versie (want die schijnt verbeterd te zijn) een beetje flext, tsja profieltje er onder en klaar is kees.

Daarnaast ga je van betere spullen niet harder rijden en ik kan het weten want ik ben er gister keihard af gereden door een paar gastjes met een G29 achter een bureau die de pedalen vast hebben staan met een sjorbandje omdat hij anders weg schuift. Kun je nog zulk mooi spul hebben, talent heb ik nog nooit kunnen vinden in de doos van hetgeen ik allemaal aangeschaft heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

De hoofdzaak die ik probeer te bregen is:
ik zou wel minimaal voor een p1x gaan als je niet nog een keer wilt upgraden.( nu heb je misschien nog geen DD stuur en pedalen met een zware loadcell maar als je simracen leuk vind ga je daar zeker naartoe groeien
En je gelijk in een P1X of wat anders van dat niveau of beter te krijgen zodat je achteraf geen spijt hebt en ruimte hebt om te groeien.

[ Voor 13% gewijzigd door BruceLee op 09-06-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
R2D2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:24:
[...]
Nu weet ik niet hoe het in de sim race wereld gaat vandaag de dag maar toen toen ik nog dj gear reviewde hadden fabrikanten best een dikke huid en konden ze wel tegen wat kritiek zolang het maar gebaseerd was op feiten en enigszins redelijk was. Een Reloop mixertje van 200 euro afbranden en de vergelijking maken met een Pioneer, Ecler of Denon mixer schiet dan een beetje het doel voorbij.
Het is sowieso een niche branche. Je hoef maar op de SimExpo te komen kijken om te zien hoe beperkt de markt eigelijk is. Er zijn meer kleine custom bedrijfjes dan grote spelers. Al die kleine bedrijfjes (her)kennen je wel als je ze goed door de mangel haalt :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BruceLee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:47:
De hoofdzaak die ik probeer te bregen is:

[...]

En je gelijk in een P1X of wat anders van dat niveau of beter te krijgen zodat je achteraf geen spijt hebt en ruimte hebt om te groeien.
Zoals ik al zei, ik heb een GT1 Evo kloon gehad en daar zat een DD2 + BJ GT pedal set op gemonteerd, geen centje pijn. Als ik die niet voor een goed bedrag op Marktplaats had kunnen verkopen had ik hem waarschijnlijk geupgrade met wat langere uprights en een andere mount voor de DD2 maar dan was ik nog steeds ruim onder het bedrag van een P1X gebleven.

Die GT1 Evo is voor de meeste mensen echt meer dan prima, lang niet iedereen heeft de behoefte om een dikke 25Nm direct drive en een set 200kg loadcell pedalen op zijn rig te schroeven en er zijn genoeg mensen die al jaren met een G29 en een setje gemodificeerde pedalen rond rijden. Vergeet ook niet dat niet iedereen een dergelijk budget te besteden heeft en dure gear is geen garantie voor succes.... daar ben ik het levende bewijs van :+

Anyway, het is een "show je race-rig" topic dus maar weer eens wat pics. Mijn GT1 Evo kloon is vervangen voor een iets wat aangepaste R160 rig van SimXPro. Aangezien ik geen shifter gebruik heb ik die laten vervallen en in plaats daarvan het onderste deel van het frame aan laten passen naar XT160 stijl (eigenlijk is het dus een XT160 zonder shifter mount :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVn-18xFy155nuaN1MM1-8EGjuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yI58TJFiZp8dLCkmntm6Dp5G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb6iIWdLVxdT7rYHC8R5avbpXIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fY28sx8Tj4f7xME7FMDWH3Sz.png?f=fotoalbum_large

Het voordeel van 40/120 profielen is dat je er kabels doorheen kunt trekken. Power cable van de monitor en DD2 paste niet maar alle USB kabels + Displayport kabel was geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXPrrukEvvNWKI8L0qm8BZ7VzbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2CL6UQeIYCp7WBawqmpgWnY.png?f=fotoalbum_large

Upgrade van 20 euro ten opzichte van de originele meegeleverde pedaal plaat is absoluut een aanrader en bied meer dan voldoende verstel mogelijkheid.

Enige wat er niet op staat is de APM module welke inmiddels op de Formula V2 zit maar die vond ik niet bijzonder genoeg om nieuwe foto's voor te maken :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 107% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:55 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Damn wat een hoop scherm, maar je vergeet het belangrijkste, het "geeltje" op het stuur :+

Mooie setup, maar hoe heb je de DD1/2 precies gemonteerd? Als ik het zo zie had ik de side to front mount wel achterwege kunnen laten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 11:55 ]

Zucht...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Na lang (2 maanden) wachten eindelijk vandaag de meeste spullen binnen om de rig te bouwen. Wel warm op deze dag, maar dat mag de pret niet drukken. :D

Ik wacht nog op de 'Vario Vesa Adapter kit' van Simlab voordat ik de beeldschermen ophang. Dan kan ik ze meteen recht hangen.

Work in progress:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IovoDoEDKNjJZ02LaIvCjFsYXUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQoUGcWhHb5pg1CBBw5nF6ET.jpg?f=fotoalbum_large

3x Samsung G7 (32 inch, 2021 model).
1x IPS scherm bovenaan voor race info (iemand tips welke? liefst dunne randen en passende bij de rig).
Base: Simucube 2 pro
Stuurwiel: Ascher Racing F28 SC V2
Rig: Playseat Formula Intelligence (+ Playseat Front Mount Direct Drive beugel).
Pedalen: Heusinkveld Ultimate
Monitor Stand: Simlab Triple Heavy
Keyboard: Keychron K3 Ultra slim
PC: AMD 5600x, RTX3070, 32GB

Kleedje wordt nog vervangen, maar mijn Playseat XL floormat backorder is al 2 maanden uitverkocht..

Afmaken en aanmelden voor de GOT race club? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door talkatoo op 10-06-2021 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
talkatoo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:45:
Na lang (2 maanden) wachten eindelijk vandaag de meeste spullen binnen om de rig te bouwen. Wel warm op deze dag, maar dat mag de pret niet drukken. :D

Work in progress:

[Afbeelding]

1x IPS scherm bovenaan voor race info (iemand tips welke? liefst dunne randen en passende bij de rig).
Stuurwiel: Ascher Racing f28-sc-v
Rig: Playseat Formula Intelligence (+ Playseat Front Mount Direct Drive beugel).

Kleedje wordt nog vervangen, maar mijn Playseat XL floormat backorder is al 2 maanden uitverkocht..

Sodeknetters, netjes hoor! Lotto gewonnen ofzo? :9 Zeker benieuwd naar het eindresultaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Pyr0_ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Sodeknetters, netjes hoor! Lotto gewonnen ofzo? :9 Zeker benieuwd naar het eindresultaat! _/-\o_
Dankjewel! het voelt in ieder geval wel alsof ik de loterij heb gewonnen :D een lieve vriendin die het toestaat en ook af en toe een rondje wil rijden maakt het mogelijk..

Het is een nieuwe hobby en wilde meteen materiaal waarmee ik een tijdje vooruit kon.

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 10-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-07 19:03
talkatoo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:45:

Work in progress:

[Afbeelding]

Stuurwiel: Ascher Racing F28 SC V2

Wow wat een setup. Het enige waar iets op aan te merken is, is je 3070, maar dat zal meer met de huidige schaarste dan met het budget te maken hebben als ik het zo bekijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Thodekroo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Wow wat een setup. Het enige waar iets op aan te merken is, is je 3070, maar dat zal meer met de huidige schaarste dan met het budget te maken hebben als ik het zo bekijk ;)
Dat is inderdaad een beetje jammer en heeft inderdaad met de schaarste te maken. Ik vond de prijzen voor de RTX3080/90 net iets te hoog (had een hoop te kopen.. :D ). Dus voor nu de instellingen wat lager en dan later upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Let op, dit is een patsdraadje..!

Je zit helemaal goed. Wauw wat een setje… dat krijg ik er hier niet doorheen. Maar verder wel heel blij met wat wel kan en mag overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
talkatoo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Dankjewel! het voelt in ieder geval wel alsof ik de loterij heb gewonnen :D een lieve vriendin die het toestaat en ook af en toe een rondje wil rijden maakt het mogelijk..

Het is een nieuwe hobby en wilde meteen materiaal waarmee ik een tijdje vooruit kon.
Fijn hoor! En het mooie is dat dit spul goed z'n waarde behoud, dus mocht je er toch vanaf willen heeft het je ook geen nier gekost. ;)

Wat ik me wel afvraag; hoe comfortabel is die stoel / positie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 18:48
@talkatoo Super man!
Ik ben nog eens blij om een formula style rig te zien. Ik ben momenteel rigloos, en dit is wel zeer interessant om te zien. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Pyr0_ schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:06:
[...]

Fijn hoor! En het mooie is dat dit spul goed z'n waarde behoud, dus mocht je er toch vanaf willen heeft het je ook geen nier gekost. ;)

Wat ik me wel afvraag; hoe comfortabel is die stoel / positie?
Over deze rig kon ik weinig vinden, daarom best spannend om te kopen. De prijs is een stuk duurder dan bijvoorbeeld de P1-X. 2500 euro voor de rig en 199 euro voor de front mount van Playseat.

De stoel positie is echt fijn, geeft een echte race ‘feel’. Ik was zelf bang voor slapende benen, maar een paar uur racen is prima te doen. De stoel en stuur positie is in een seconde aan te passen aan iemand anders, erg handig.

Er is trouwens 0 flex met de ultimate pedalen en de Simucube 2 Pro op 25nm.

Moet ook zeggen dat racen in de bijvoorbeeld GT klassen of MX5 niet vreemd voelt in deze houding.

Of het buiten de looks de meerprijs waard tov bijvoorbeeld een P1X? Waarschijnlijk niet, maar voor mij wel. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 21:15

Makkelijk te verhelpen... paar euro hoekstaal en loeistijf. (zelfbouw GT1-Evo kloon overigens, prima teverden mee)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXRvloRH2-tm-Jwhe88CTYWg56o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igOs4rBKRr2y0hhxsmtHTjbF.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 17:31

player-x

Disruptive by design

reddo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:09:
Makkelijk te verhelpen... paar euro hoekstaal en loeistijf.
Uitstekende oplossing, maar er zouden eigenlijk van de fabriek uit dikker materiaal gebruikt moeten worden of twee versteviging ribben in moeten zitten, en je zou niet zelf een oplossing moeten verzinnen.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
player-x schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Uitstekende oplossing, maar er zouden eigenlijk van de fabriek uit dikker materiaal gebruikt moeten worden of twee versteviging ribben in moeten zitten, en je zou niet zelf een oplossing moeten verzinnen.
Dat is inmiddels het geval, de huidige plaat is bijzonder stevig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:16
Aikon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Dat is inmiddels het geval, de huidige plaat is bijzonder stevig :)
Daarnaast bood sim-lab een verstevigingsplaat aan voor pre-2020-gt1-evo-bezitters om de flex met Heusinkveld Sprints op te lossen. Die zit er bij mij op, ik vond de flex zonder de plaat niet zo dramatisch, maar nu flext het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:45
Kon me al niet voorstellen dat mijn post 2021 plaat zo zou flexen, ding weegt 20kg+ als ik me niet vergis. Wilde al filmpje gaan maken km te checken of mijn plaat flexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Jan Hein schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Daarnaast bood sim-lab een verstevigingsplaat aan voor pre-2020-gt1-evo-bezitters om de flex met Heusinkveld Sprints op te lossen. Die zit er bij mij op, ik vond de flex zonder de plaat niet zo dramatisch, maar nu flext het echt niet meer.
Was dat eigenlijk gratis of hoe ging dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:16
Aikon schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Was dat eigenlijk gratis of hoe ging dat?
Ja, wel verzendkosten, was gewoon te bestellen op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
Klopt, ik heb die plaat een keer meebesteld met wat andere onderdelen, dus die oplossing heeft me per saldo niks gekost. Vond het een prima oplossing van Sim-Lab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-07 12:09
Ik ben van plan mijn setup (Thrustmaster TS-PC Racer en Fanatec CSL Elite LC) te verhuizen van een PlaySeat Challenge naar een proper SimRig...

Nu had ik deze rig gezien Sim racing rig 4080

Ik vroeg mij af. Iemand hier ervaring met deze Rig? En wat zou een reden zijn deze niet te nemen? Ten opzichte van de bijvoorbeeld duurdere SimLab GT1-EVO.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:54
Ik denk dat je het al gezien hebt maar deze rig heeft geen stoel, dus die komt er dan nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07 21:54
Leader98 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:19:
Ik denk dat je het al gezien hebt maar deze rig heeft geen stoel, dus die komt er dan nog bij.
Heeft een Simlab ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
BarryS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:09:
En wat zou een reden zijn deze niet te nemen? Ten opzichte van de bijvoorbeeld duurdere SimLab GT1-EVO.
GT1 heeft nog een balk voor muis/ schakel apparaat (kun je voor paar euro bij Alux bij bestellen) en de GT1 is zwart.

Beide zijn goede rigs.

Kijk niet alleen naar de rig maar ook of je nog veel andere dingen erbij wilt bestellen dus kijk vooral ook naar de prijzen van accessoires (keyboard tray, fles houder, kop telefoon houden, kabel binders, scherm steunen, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 13-06-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-07 21:45
BarryS schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:09:
Ik ben van plan mijn setup (Thrustmaster TS-PC Racer en Fanatec CSL Elite LC) te verhuizen van een PlaySeat Challenge naar een proper SimRig...

Nu had ik deze rig gezien Sim racing rig 4080

Ik vroeg mij af. Iemand hier ervaring met deze Rig? En wat zou een reden zijn deze niet te nemen? Ten opzichte van de bijvoorbeeld duurdere SimLab GT1-EVO.
Ik heb mijn eigen design besteld van Aluxprofile omdat deze er toen nog niet was. 90% van de design is hetzelfde, met een veel simplisticher wheeldeck en pedaldeck.

Ik heb nog geen problemen gehad met de kwaliteit, maar ik kan jammer genoeg dit ook niet vergelijken met die van SimLabs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:45
Ik heb er een paar 18 inch velgen er aan gehangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbyRyzwovS4XsAN4CWXl3MyRzYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vopwWRqy2bwXidGuROJU9QMr.jpg?f=fotoalbum_large

Stoel laten zakken daarom maar besloten paar dingen te veranderen.
Ik zoek nog een seatslider maar wel een die minstens 42 breed kan ,liefst 44 want ik heb nu de seatbrackets van simlab omgedraaid orgineel met schroeven aan de binnenkant is 44 cm.
Die breedte is moeilijk te vinden ,iemand een idee? Anders misschien zo iets. https://www.trakracer.eu/...cer-tr160/?v=796834e7a283

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGrG-TB0O09ZwARHHR6ymRWR86c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb2a9CFcscBWk9uP8MGQiCRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga ook wheeldeck veranderen zijstaanders vind ik te hoog om goed uit te komen met de schermen.
Weet iemand waarmee je het beste en mooiste mee het aluminium kan zaggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLQKhUyGTVtn8fXs0QlycwwJcpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7qHHhjXQ7jLtG1A24XMCVbD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD2oXxMKabwkFf5q9BBJwIj-cxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqwpCDZsKCBvst9xzPrw46wm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is te strak gemaakt en ik wil ook dat ik ze makkelijker kan verplaatsen.
Ik denk aan zo iets
https://www.trakracer.eu/...dal-plate/?v=796834e7a283
En dan geen plaat maar mijn eigen raamwerk er op.
Ze zien er stevig uit ,iemand ervaring met deze pedal kit?
Mijn rig is breder ,daardoor passen standaard spullen niet.

Ik was eigenlijk "klaar" . 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@pat1973, dikke rig maar waarom de schermen zo ver weg?

Toch nog overheen gelezen... Gewoon een fijne tand zaag pakken en juh

[ Voor 39% gewijzigd door Card Nox op 14-06-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 14:10

Raimond613

Simracer

Card Nox schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:09:
Als je nou de tekst ook ff leest dan heb je antwoord op je vraag ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Ik ga ook wheeldeck veranderen zijstaanders vind ik te hoog om goed uit te komen met de schermen.
Weet iemand waarmee je het beste en mooiste mee het aluminium kan zagen?
Met een afkortzaag met een fijn getand blad. Heel rustig er doorheen halen, wordt echt superstrak. Ik heb er bij Ecotools een blad voor aluminium voor gehaald maar ook met een blad voor hout kan het prima, als je hem er maar rustig doorheen haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
Card Nox schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:09:

Toch nog overheen gelezen... Gewoon een fijne tand zaag pakken en juh
Kan gebeuren :P ,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wid7UxE9IBZyYIhuBMEYpehGvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gSnlBpiTlxrrwzJ2g0lt9wF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGrG-TB0O09ZwARHHR6ymRWR86c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb2a9CFcscBWk9uP8MGQiCRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals de eerste foto gaat niet meer lukken dus ff kijken voor de mooiste oplossingen.
Ik moet een zaag huren heb hier niks dus ff kijken wat het kost en anders bestel ik wel nieuwe,
Het stuk voor de base doe ik zoiezo naar achter voor versteviging en voor de rest verzin ik dan ook wel iets.
Maar zagen is de eerste optie en waarschijnlijk de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Himalaya schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Met een afkortzaag met een fijn getand blad. Heel rustig er doorheen halen, wordt echt superstrak. Ik heb er bij Ecotools een blad voor aluminium voor gehaald maar ook met een blad voor hout kan het prima, als je hem er maar rustig doorheen haalt.
Ok thanks.Ik huur want verders gebruik ik die dingen nooit.
Ik doe alles rustig wil geen fouten maken 8)7 en gelukkig kan ik het gezaagde stuk naar beneden draaien _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43
Na een verhuizing was mijn hobbykamer iets in ruimte afgenomen en was het tijd de sim een vaste plek te geven zodat ik deze niet elke keer met moeite onder het bureau kon verrijden.

Van:
markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:28:
Zoals beloofd hier de foto's van mijn sim:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige gear:

Logitech G29 Wheel
Fanatec Clubsport Pedals V3

Wat er nog moet komen:

Fanatec Shifter
Betere wheelbase (Clubsport V2.5 of DD1)

Verder moet ik het probleem met m'n beeldschermen nog even oplossen :)

Hieronder ook 2 foto's van de verbinders van Aluxprofiel.nl, waarbij ik de lipjes dus niet met een tang eraf kreeg:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K9R6pvUnDYuTJsCTA77FFFi8R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWMIiWQe01SJolP08vCNo0lP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMu-RKjw956MC1ZhdTbVwpuDSQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpRa89YSAZQ3M4xIeN9kjmTH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejrGiIf8X1WMcrCX51M4kst6wZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qeCUSVdfCZnrRocYPV66vcH.jpg?f=fotoalbum_large

Base was vorig jaar december al vervangen voor de CSW V2.5, maar nu het volgende scherm aangeschaft: pricewatch: Samsung QLED C49RG90SSR Zwart

De quad monitor arm voor een extra scherm erboven ook al gemonteerd, enkel het scherm zelf nog. Verder de cupholder en muispad van sim-lab ook gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
markisoke schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:50:
Na een verhuizing was mijn hobbykamer iets in ruimte afgenomen en was het tijd de sim een vaste plek te geven zodat ik deze niet elke keer met moeite onder het bureau kon verrijden.

Van:

[...]

Naar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Base was vorig jaar december al vervangen voor de CSW V2.5, maar nu het volgende scherm aangeschaft: pricewatch: Samsung QLED C49RG90SSR Zwart

De quad monitor arm voor een extra scherm erboven ook al gemonteerd, enkel het scherm zelf nog. Verder de cupholder en muispad van sim-lab ook gemonteerd.
Lekker he, zo'n 49 inch widescreen? >:) Ik zou alleen even een FOV calculator erbij pakken, want zo te zien heb je 'm veel te hoog staan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
Pyr0_ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Lekker he, zo'n 49 inch widescreen? >:) Ik zou alleen even een FOV calculator erbij pakken, want zo te zien heb je 'm veel te hoog staan. ;)
Toch is dat net een van de dingen waarbij ik een loopje neem met de werkelijkheid. Als ik hem zo heb staan zoals het "hoort" mis ik te vaak de apex, scheelt me zo een seconde per ronde. Ben dus niet aan het rekenen gegaan maar lekker aan het uitproberen wat me het snelste maakt. werkt bij een triple opstelling vast anders maar met één monitor kies ik gewoon wat prettig/snel is :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43
Pyr0_ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Deze heb ik gebruikt, en dan kom ik hier op uit. Stuur komt nagenoeg overeen dat ie op het scherm bijna niet meer zichtbaar is (zit +/- 50cm van het scherm). Verder houd ik me vooral bezig met Nascar en vind ik de huidige POV erg fijn. Ik kan nog eens kijken of ik er wat aan kan tweaken, ben benieuwd of het nog beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Help, ik heb jullie advies nodig! Ik sta op het punt om een sim rig te kopen. M'n oog is gevallen op Sim Lab. Ik twijfel nu alleen erg tussen de GT1 Evo en de P1X. Dit met name vanwege het prijsverschil tussen de twee.

Redenen om voor de GT1 te kiezen:
- Prijs

Redenen om voor de P1x te kiezen:
- Meer toekomst bestendig (heb nu nog een G29, maar wil volgend jaar naar een DD)
- Ziet er mooier en meer solide uit (ivm toekomstige uitbreidingen)

Eigenlijk heb ik gewoon last van cognitieve dissonantie en ben ik opzoek naar bevestiging om de P1x te kopen :D Is het prijsverschil tussen de GT1 en P1x het waard? Of zijn er wellicht nog andere motieven om juist wél voor de GT1 Evo of P1x te kiezen die ik nu over het hoofd zie. Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in deze afweging :)

[ Voor 4% gewijzigd door NutteFrenkie op 15-06-2021 11:32 ]

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:55

BlueTooth76

Let the sun shine!

- weg -

[ Voor 97% gewijzigd door BlueTooth76 op 15-06-2021 12:06 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmpone
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:18
@NutteFrenkie Wanneer je nu al weet dat je in de (nabije) toekomst een stap naar DD wil maken zou ik meteen naar een p1x (variant) gaan.

Je kan natuurlijk ook een zelfbouw doen met dat type profiel. Dan kom je ook iets goedkoper uit.

[ Voor 7% gewijzigd door pmpone op 15-06-2021 12:29 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.