Voor je budget zou ik in eerste instantie gaan kijken naar een andere stoel dan de Sparco Grid Q. Die is namelijk al meer dan de helft van je budget. Hierdoor moet je haast gaan besparen op je rig, om binnen jouw budget te blijven. Dit is ook duidelijk te zien, dat de meeste combinaties al over je budget gaan. En al helemaal als je ook nog eens een triple monitor mount nodig gaat hebben binnen datzelfde budget. Dan blijft er bijzonder weinig over voor je rig zelf.AcidQuotient schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:31:
Ik ben vrij nieuw tot dit forum en wil graag upgraden naar 8020 (extruded aluminium) rig. Ik heb een Thrustmaster TX leather edition, en voor de rest niks. Mijn maximale budget is ca 700 euries.
Deze rigs heb ik gevonden:
TREQ one met Sparco grid Q (80 euro over budget)
SimXPro X80 met sparco grid Q of SimXPro GT (met SimXPro seat 685 euro en met Sparco 805 euro)
GTomega PRIME cockpit met RS9 stoel (790 euro)
Sim-lab GT1-EVO met Sparvo grid Q (797 euro)
Swedish Rig Designs SRD PRO met bimarco cobra III stoel (+- 600 euro)
Ik heb al veel lovende reacties gezien in dit forum over de Sim-lab rig. Maar ik heb nog niks gehoord over Swedish Rig Design sim rigs, iemand enige ervaring hiermee? Het lijken mij erg adequate rigs, gemaakt van EU alu. Die rig past ook ruim binnen mijn budget en het bedrijf heeft ook erg veel accessoires voor je klaarliggen om mee te bestellen. De seats kunnen worden vervangen door andere goedkopere stoelen van Sparco of dergelijke. Maar mijn ultieme streven is wel de Sparco grid Q installeren op mijn alu rig.
Ook zal ik graag weten of het toekomstbestendig is, en of er betere rigs zijn.
Ik heb trouwens nog 3 monitoren, dus een monitor mount die wordt zal ook wel handig zijn
Ik zou in eerste instantie een standaard rig kopen, bij welke leverancier dan ook. Zet er een sportieve, doch comfortabele stoel op die je ergens op marktplaats of de sloop haalt en ga lekker racen. Als je in de toekomst toch nog naar een kuip wil, kan je altijd nog upgraden. Dat is het grote voordeel van een alu rig, daar kan je altijd later nog zaken op aanpassen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL