P1X is helemaal niet nodig wanneer dat budget technisch niet uit komt. Want 1) welke direct drive wil je precies gaan kopen? Want als dat een CSL-DD is dan is een P1X wellicht helemaal overkill en 2) Een GT1 Evo is echt een hele prima rig, ik heb een soortgelijke variant gehad (zelfbouw kloon) en daar heeft een DD2 op gemonteerd gezeten en ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik over zou moeten naar een P1X omwille van de direct drive.NutteFrenkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:31:
Help, ik heb jullie advies nodig! Ik sta op het punt om een sim rig te kopen. M'n oog is gevallen op Sim Lab. Ik twijfel nu alleen erg tussen de GT1 Evo en de P1X. Dit met name vanwege het prijsverschil tussen de twee.
Redenen om voor de GT1 te kiezen:
- Prijs
Redenen om voor de P1x te kiezen:
- Meer toekomst bestendig (heb nu nog een G29, maar wil volgend jaar naar een DD)
- Ziet er mooier en meer solide uit (ivm toekomstige uitbreidingen)
Eigenlijk heb ik gewoon last van cognitieve dissonantie en ben ik opzoek naar bevestiging om de P1x te kopenIs het prijsverschil tussen de GT1 en P1x het waard? Of zijn er wellicht nog andere motieven om juist wél voor de GT1 Evo of P1x te kiezen die ik nu over het hoofd zie. Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in deze afweging
Als je echter ook nog met zaken als motion e.d. aan de gang wil is het misschien handiger een stapje zwaarder te gaan maar ik heb ook al genoeg motion rigs voorbij zien komen in de diverse gebruikersgroepen die gewoon met 80/40 profielen gebouwd waren.
Misschien niet de meest populaire mening of degene die je wil horen maar ik zou als er een budget was lekker een GT1 Evo nemen en de rest van de centen achter de hand houden voor wanneer er weer eens iets interessants aan andere hardware voorbij komt.