Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
NutteFrenkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:31:
Help, ik heb jullie advies nodig! Ik sta op het punt om een sim rig te kopen. M'n oog is gevallen op Sim Lab. Ik twijfel nu alleen erg tussen de GT1 Evo en de P1X. Dit met name vanwege het prijsverschil tussen de twee.

Redenen om voor de GT1 te kiezen:
- Prijs

Redenen om voor de P1x te kiezen:
- Meer toekomst bestendig (heb nu nog een G29, maar wil volgend jaar naar een DD)
- Ziet er mooier en meer solide uit (ivm toekomstige uitbreidingen)

Eigenlijk heb ik gewoon last van cognitieve dissonantie en ben ik opzoek naar bevestiging om de P1x te kopen :D Is het prijsverschil tussen de GT1 en P1x het waard? Of zijn er wellicht nog andere motieven om juist wél voor de GT1 Evo of P1x te kiezen die ik nu over het hoofd zie. Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in deze afweging :)
P1X is helemaal niet nodig wanneer dat budget technisch niet uit komt. Want 1) welke direct drive wil je precies gaan kopen? Want als dat een CSL-DD is dan is een P1X wellicht helemaal overkill en 2) Een GT1 Evo is echt een hele prima rig, ik heb een soortgelijke variant gehad (zelfbouw kloon) en daar heeft een DD2 op gemonteerd gezeten en ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik over zou moeten naar een P1X omwille van de direct drive.

Als je echter ook nog met zaken als motion e.d. aan de gang wil is het misschien handiger een stapje zwaarder te gaan maar ik heb ook al genoeg motion rigs voorbij zien komen in de diverse gebruikersgroepen die gewoon met 80/40 profielen gebouwd waren.

Misschien niet de meest populaire mening of degene die je wil horen maar ik zou als er een budget was lekker een GT1 Evo nemen en de rest van de centen achter de hand houden voor wanneer er weer eens iets interessants aan andere hardware voorbij komt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:40
Een DD is echt geen reden om geen GT-1 te kiezen. Alleen motion kan ik mij voorstellen. Dan zou ik de verticale balken langszij maken ipv erop zoals het nu is, maar dat is dan ook het enige.

Wat wel een reden kan zijn is dat de P1-x wat ruimer is (kan ook nadeel zijn), wat makkelijker verstelbaar en het uiterlijk.

edit: spuit elf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:42:
Een DD is echt geen reden om geen GT-1 te kiezen. Alleen motion kan ik mij voorstellen. Dan zou ik de verticale balken langszij maken ipv erop zoals het nu is, maar dat is dan ook het enige.

Wat wel een reden kan zijn is dat de P1-x wat ruimer is (kan ook nadeel zijn), wat makkelijker verstelbaar en het uiterlijk.

edit: spuit elf
Ik ben het helemaal met je eens hoor :+

Maar inderdaad, dat was voor mij een reden om voor een XT160 te kiezen van SimXPro (naja een R160 zonder shifter mount maar met XT160 stoel bevestiging). Je hebt wat meer bewegingsvrijheid en ik heb niet meer het idee dat ik praktisch op de grond zit want 160/40 profielen + een 40/40 profiel daar bovenop en een paar goede poten er onder zorgt er wel voor dat je een mooi beetje hoger zit ook.

Net als bij een echte auto wordt de instap op een gegeven moment toch een dingetje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Help, ik heb jullie advies nodig! Ik sta op het punt om een sim rig te kopen. M'n oog is gevallen op Sim Lab. Ik twijfel nu alleen erg tussen de GT1 Evo en de P1X. Dit met name vanwege het prijsverschil tussen de twee.

- Prijs

- Meer toekomst bestendig (heb nu nog een G29, maar wil volgend jaar naar een DD)

Eigenlijk heb ik gewoon last van cognitieve dissonantie en ben ik opzoek naar bevestiging om de P1x te kopen :D Is het prijsverschil tussen de GT1 en P1x het waard? Of zijn er wellicht nog andere motieven om juist wél voor de GT1 Evo of P1x te kiezen die ik nu over het hoofd zie. Hoor graag wat jullie ervaringen zijn in deze afweging :)
Ik ben van een GT1 Evo naar een P1-X overgestapt. Voor een DD upgrade heb je geen P1-X nodig.

De voordelen zijn: een hogere instap, wat minder compact en dus meer ruimte, een betere pedaalplaat en wat robuuster gebouwd. Met een P1-X is verstellen en afstellen wat makkelijker. Met een GT1 Evo gaat afstellen ook wel prima, maar zodra je je pedaalplaat wat hoger gaat zetten moet je wat creatiever zijn. Ik heb daar wel wat foto’s van staan op mijn blog. Verder zijn beiden gewoon goede rigs.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 18:48
R2D2 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Maar inderdaad, dat was voor mij een reden om voor een XT160 te kiezen van SimXPro (naja een R160 zonder shifter mount maar met XT160 stoel bevestiging).
Was totaal niet op de hoogte van SimXPro als bedrijf. Lekkere formula rigs. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Bedankt voor alle snelle en uitgebreide reacties!

De voordelen die jullie noemen (meer ruimte, hogere instap) zijn inderdaad extra redenen als om tóch voor een P1x te gaan ☺️

Nog een vraagje: hebben jullie ervaring met de SPEED1 stoel van Sim Lab? Ik vind het lastig inschatten of ik hier comfortabel in zit en of deze niet te krap is. Ik ben 190 cm en 85 kg.

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Laatst online: 15-04 19:07
NutteFrenkie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:05:
Nog een vraagje: hebben jullie ervaring met de SPEED1 stoel van Sim Lab? Ik vind het lastig inschatten of ik hier comfortabel in zit en of deze niet te krap is. Ik ben 190 cm en 85 kg.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Maar ik kan je van harte een LCD stoel (van Lynx Motorsport) aanraden. Het is een hele comfortabele stoel, voor een redelijke prijs. Vele mede-tweakers zijn je al voor gegaan.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:31

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

De voordelen die jullie noemen (meer ruimte, hogere instap) zijn inderdaad extra redenen als om tóch voor een P1x te gaan ☺️

Het beste kan je een stoel eerst gaan passen. Zithouding is toch erg persoonlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
Ik heb die stoel en ben 186cm en 75kg. Wat lengte betreft geen probleem maar ik vind m al best strak zitten. Ik vind het nu geen probleem maar kan me voorstellen, afhankelijk van je bouw dat het te strak wordt, passen is dus de beste tip.

Ik heb er overigens ook altijd een kussentje in liggen als steun voor de onderrug, wel achter het standaardkussen dus je ziet hem niet.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:17

- Prijs

Ik heb ook in dat schuitje gezeten en ben voor de P1-X gegaan zeker miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

powerboat schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:51:
[...]

Ik heb ook in dat schuitje gezeten en ben voor de P1-X gegaan zeker GEEN miskoop.
Ik neem aan dat je bovenstaande tekst bedoelde 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

Je hebt dus helemaal geen argumenten nodig om de GT1 Evo boven de P1X te verkiezen aangezien die keuze al vast staat... :+ (bekend verhaal maar dat terzijde)

De stoel is echt een persoonlijk iets, de eerder aangehaalde LCD kan een prima optie wezen maar je kunt ook voor de L-tec pro (eventueel plus) gaan welke EN iets goedkoper is EN wel een Fia keur heeft. Nu heb je aan dat Fia keur geen hol in een sim maar de stoelen zijn vaak wel wat stijver dan de ongekeurde exemplaren. Ik heb zelf ook een ongekeurde stoel en de rug van mijn stoel flext aanzienlijk meer bij het remmen dan die van een bekende van me die met een Sparco grid stoel rijd.

Daarnaast is een stoel bestellen op basis van prijs of "omdat ie er leuk uit ziet" de slechtste keuze die je kunt maken. Zitten en passen is de enige juiste optie aangezien stoelen terug sturen een kostbare hobby is. En je hoeft echt niet naar een Lynx motorsport of Biesheuvel toe, genoeg auto tuning zaken die ook wel het één en ander op voorraad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
JoepW schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Ik neem aan dat je bovenstaande tekst bedoelde 8)
Uhm ja ... dat bedoelde ik :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fentomized
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-07 21:45
Eindelijk volledig af!

Triples gaat niet meer lukken behalve als ik nog een dedicated PC aanschaf voor simmen, maar dat gaat buiten mijn budget. Momenteel zit ik te wachten op een goede VR headset. De Rift S die ik had, had een kabel probleem en had ik moeten terugsturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5JKJm0RW331qbzUrJgigUIgjVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2qZc67o1gubNKWHJtOH5Y94.jpg?f=fotoalbum_large

Flight modus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR_488tz-hlHX8PhoTaP-lcV62c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9F2CMObhsas1tf3aOd2w4LU.jpg?f=fotoalbum_large

Met een monitorarm kan ik switchen tussen bureau en cockpit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MM5xx1bzHs9gx-dBH0uHc_iB9LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUDVVn75XiAbM0GGNg44ehC2.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik mijn stuurtjes zet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jUNVZWAXHje3Y0F3iKgUdUC_ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IllxO8oplEq6JY148bpYz5jQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-07 18:31
Na jaren op een PlaySeat te hebben gereden. Nu eindelijk de stap gemaakt naar een "volwassen" SimRig.

Nu durf ik hem met trots ook eindelijk hier te posten.

Setup:
- Thrustmaster TS-PC Racer (Open Wheel en Ferrari F599XX EVO)
- Fanatec CSL Elite Pedals met Load Cell
- Realteus Forcefeel
- HP Reverb G2 (ik race exclusief in VR)
- De SimRig is de: Treq One (met de Shifter Arm extensie en caster wheels, zodat ik hem makkelijk de kast in kan schuiven) (Shifter moet ik nog aanschaffen)
- Stoel is de: Simoni Racing SRS/1N Sport Seat Jenson (vorige week voor een mooie prijs kunnen kopen op Amazon in de aanbieding.)
- Sparco Hypergrip Gloves
- Als SimRacing shoes ben ik gegaan voor water schoenen (https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1)

Toen ik op zoek was naar een SimRig had ik nog nooit van Treq gehoord. Kreeg de tip van een mede Tweaker hier op het forum. En ik moet zeggen, lang getwijfeld tussen de Treq One en de SimLab GT1-Evo en ik ben echt heel blij met mijn keuze. Rig was binnen een week geleverd, helemaal compleet, zelfs wat extra spare parts voor monteren pedalen, stuur en stoel. Vrij van schade. Snelle response tijd. Kortom aanrader! Ik ben bezig met een review van deze set. Deze zal ik binnenkort posten. Maar kan in ieder geval al zeggen. Ik heb nul flex! Alles is echt mega stevig. Ik ben super tevreden, boven verwachting!

De Fanatec LC heb ik nu de 85 kilo bushings inzitten, breakforce op 80 procent, en gaat super! Bij m'n PlaySeat Challenge had ik de 65 kilo bushings er in zitten en breakforce op 60 procent en dan vouwde hij al bijna dubbel. Die was gewoon niet gemaakt voor LoadCell. Ik overweeg nu zelfs om de 95 kilo bushings er in te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOViCn3Egja6PeJzMkx2avEPCdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMdwSYNljNz88zkaCytiQOrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBuNwXczCw_1JWkV8xvwpUY0anE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYbgnGMD0vVLRkUduxI4iZ1q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7ht0h2NwUO5d-_iZ2zDvvBGpxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYFtZCdXDE2lUXjOXbr4rZWv.jpg?f=fotoalbum_large

Linkje naar de SimRig: https://www.treq-sim.com/product/treq-one/

ToDo:
- Cable management (een set daarvoor zat netjes bijgeleverd)
- Shifter aanschaffen, maar zit 90% van de tijd in een GT3.
- Hotas mounten op de rig

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

BarryS schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:21:

Toen ik op zoek was naar een SimRig had ik nog nooit van Treq gehoord. Kreeg de tip van een mede Tweaker hier op het forum. En ik moet zeggen, lang getwijfeld tussen de Treq One en de SimLab GT1-Evo en ik ben echt heel blij met mijn keuze. Rig was binnen een week geleverd, helemaal compleet, zelfs wat extra spare parts voor monteren pedalen, stuur en stoel. Vrij van schade. Snelle response tijd. Kortom aanrader! Ik ben bezig met een review van deze set. Deze zal ik binnenkort posten. Maar kan in ieder geval al zeggen. Ik heb nul flex! Alles is echt mega stevig. Ik ben super tevreden, boven verwachting!
Leuke set! Ik ken TREQ goed, maar wat was voor jou de doorslaggevende reden om toch voor TREQ te kiezen t.o.v. de Sim Lab GT1-EVO?

Daarnaast hoe bevallen die waterschoenen voor het sim racen? Ik vind het wel een interessante optie voor die prijs. Ik rij nu met sokken maar die zijn in de zomer soms toch net even te dun om een uur lang comfortabel te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
Fentomized schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:19:
Eindelijk volledig af!

Triples gaat niet meer lukken behalve als ik nog een dedicated PC aanschaf voor simmen, maar dat gaat buiten mijn budget. Momenteel zit ik te wachten op een goede VR headset. De Rift S die ik had, had een kabel probleem en had ik moeten terugsturen.

[Afbeelding]

Flight modus

[Afbeelding]

Met een monitorarm kan ik switchen tussen bureau en cockpit

[Afbeelding]

Waar ik mijn stuurtjes zet

[Afbeelding]
waarom gaat trippels niet lukken?
als je een cpu hebt met interne gpu dan moet dat toch gewoon kunnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 14-07 18:31
Doubleoz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Leuke set! Ik ken TREQ goed, maar wat was voor jou de doorslaggevende reden om toch voor TREQ te kiezen t.o.v. de Sim Lab GT1-EVO?

Daarnaast hoe bevallen die waterschoenen voor het sim racen? Ik vind het wel een interessante optie voor die prijs. Ik rij nu met sokken maar die zijn in de zomer soms toch net even te dun om een uur lang comfortabel te rijden.
De doorslaggevende reden. Dat waren er eigenlijk 6. Wat betreft de prijs ontlopen de TREQ One en de SimLab GT1-EVO elkaar niet zo veel. De TREQ One + Shifter Arm + Caster wheels + transport was omme nabij een tientje duurder dan de SimLab GT1-EVO + Caster wheels + transport.

1) Ik had verschillende verhalen gelezen en filmpjes gezien op YouTube over de pedal plate van de SimLab, dat daar toch minimale flex in zit met de zwaardere LoadCell breaks. Die van de TREQ zag er mega stevig uit. Wat hij trouwens ook is en ik heb nog geen flex ontdekt.

2) De mount plate voor het stuur van de SimLab wordt gemonteerd aan het horizontale 4080 profiel door middel van stale corner brackets. Echter de TREQ maakt gebruik van 4080 profielen en 4 corners om de mount plate op te bevestigen, dat leek mij een stuk steviger.

3) De SimLab heeft een shifter arm die alleen op het verticale deel van de rig gemonteerd zit. En daar zag ik op YouTube ook dat Barry Roland aangaf dat hij daardoor ook wiebel ervaarde wanneer hij goed duwde of trok aan zijn sequential shifter. De TREQ daar in tegen heeft een langere shifter arm, die ook nog eens door een verticale 4040 profiel ondersteund wordt omdat die aan de base van de rig wordt gemonteerd. Dat maakt niet alleen de shifter arm steviger, maar levert ook een extra steunpunt voor de wheelbase met als resultaat potentieel nog minder flex. En ik kan beamen dat ik blij ben met die extra ondersteuning, het staat als huis zo stevig.

4) Afwerking. De TREQ heeft zwarte corners, waar ik veel foto's zag van de SimLab met grijze corners. De TREQ komt met een mooie blauwe strip voor gemonteerd in de lange horizontale 4080 profielen, dat is toch wel een eye catcher.

5) Lengte, ik rol mijn rig wanneer hij niet in gebruik is in de trap kast. De TREQ is een stukje korter, die paar CM geeft mij voldoende speling in de trapkast om hem daar te parkeren.

6) De levertijd van de SimLab was 10 tot 15 dagen, TREQ kon mij de rig binnen een week leveren.

Wat betreft de waterschoenen voor het sim racen kom ik vanavond of morgen op terug. Deze had ik gister op PrimeDay besteld voor 17 euro. Komen vandaag binnen. Ik wilde niet op schoenen racen, op sokken vind ik het, zeker met de loadcell, minder lekker om te racen. Dus ik was opzoek naar iets comfortabels, wat nog steeds genoeg gevoel voor de pedalen geeft, maar toch meer grip ook geeft. Op een ander sim racing forum op Reddit zag ik mensen praten over waterschoenen. Dus ik dacht, dat moet ik ook proberen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-07 15:47
Doubleoz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:29:
[...]
Daarnaast hoe bevallen die waterschoenen voor het sim racen?
Niet aan mij gericht, maar toch mijn +1 ;)
Zelf heb ik van die schoenen gekocht bij Decathlon na tips van hier, maar ik krijg er zweetvoeten van. Ben inmiddels over op een set Puma Drift Cat schoenen. Mijn alternatief zou zijn een paar schoenen van Arroxx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

maniac2003 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Niet aan mij gericht, maar toch mijn +1 ;)
Zelf heb ik van die schoenen gekocht bij Decathlon na tips van hier, maar ik krijg er zweetvoeten van. Ben inmiddels over op een set Puma Drift Cat schoenen. Mijn alternatief zou zijn een paar schoenen van Arroxx.
Ik kwam er gisteren achter dat ik nog een paar waterschoenen hier had liggen. Ik ga het in ieder geval eens testen of het bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 21:08
Doubleoz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Ik kwam er gisteren achter dat ik nog een paar waterschoenen hier had liggen. Ik ga het in ieder geval eens testen of het bevalt.
Ik heb ook waterschoenen van de decathlon. Dit hielp mij wel bij de wat langdurige races. Ik had meestal naar 1+ uur dat mijn gevoel in mijn voet minder werd. Waterschoenen hebben dit wel verholpen, echter ben ik wel van plan om kartschoentjes aan te schaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 12:31
De mooie set ups vliegen me hier om de oren, maar ben op het idee gebracht om een lowbudget rig te bouwen. De 1e stappen zijn gezet, vanmiddag alvast een nagenoeg nieuwe VW Tiguan 2018 stoel op de kop getikt. Daarna voorzichtig begonnen met de 'meterij'. De setup gaat gebruik maken van Thrustmaster TCLM en de 488 TS PC stuurunit. Stoel heeft hoogte en lendesteun verstelbaar, net als in onze eigen 2018 Tiguan. De stoelverwarming ga ik niks mee doen 😉.
Morgen maar even hout inslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QP_sIKW0PYHEjquocyYyHD32yrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyInbqaKRLQaqoVUyyoO086n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEZ_VME9rC9vkfYep8V9zjnULwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ey19IPhZRA4J0j7y3cH8NH2M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:03
Vandaag een Next Level GT Track cockpit besteld, ben benieuwd! Ik heb een extra lange DP kabel erbij besteld, ik ga voorlopig geen extra scherm erbij doen maar ik verplaats mijn scherm een stukje. Niet ideaal maar zo bouw ik mijn setup iedere keer wat uit. De H-pattern moet nog even wachten door aankoop van de Next Level.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

e.looijenga schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:45:
De mooie set ups vliegen me hier om de oren, maar ben op het idee gebracht om een lowbudget rig te bouwen. De 1e stappen zijn gezet, vanmiddag alvast een nagenoeg nieuwe VW Tiguan 2018 stoel op de kop getikt. Daarna voorzichtig begonnen met de 'meterij'. De setup gaat gebruik maken van Thrustmaster TCLM en de 488 TS PC stuurunit. Stoel heeft hoogte en lendesteun verstelbaar, net als in onze eigen 2018 Tiguan. De stoelverwarming ga ik niks mee doen 😉.
Morgen maar even hout inslaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met de huidige houtprijzen zou ik even goed opletten of je niet in de buurt komt van een 2e-hands of instap-Rig....

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• e.looijenga
Profi is het niet, maar ben er erg blij mee

Stoel VW Tiguan 2018 - 100,-
Houten frame incl schroefspul - 48,-
Buttonbox zelfbouw via MP - 45,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2SyLEjfy6Cwe44o2iBHBTLtTqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gad8rbTuLmjCuPRtyyoQrILq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9Zi2fVb8pm0HHxHOFeViYxfWu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6nbC04OhlzPDFd6IsGZQpbe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1QzuJWDGucRXXUj7XZv9pD6gG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DW31jYJpeaBJbdgkSQ6ckocI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:30

backupdevice

Boeh!

e.looijenga schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles zonder flex is top! Veel plezier man!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

e.looijenga schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het werkt, werkt het. Eventueel kan je nog aan de staanders schuine stukken maken, mocht het nog wat flexen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
backupdevice schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Alles zonder flex is top! Veel plezier man!
Zeker. Van onderen 2x 140mm lange schroeven erin en in hoekprofielen per profiel 6 stks 60mm. Flexen doet hij niet 👍. Denk alleen nog een houder voor het toetsenbord en tablet maken, en dan is het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Ziet er goed uit! Morgen ga ik mijn cockpit ophalen, spannend. Zodra de setup bij mij thuis af is volgt weer een foto.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

e.looijenga schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:46:
[...]

Zeker. Van onderen 2x 140mm lange schroeven erin en in hoekprofielen per profiel 6 stks 60mm. Flexen doet hij niet 👍. Denk alleen nog een houder voor het toetsenbord en tablet maken, en dan is het prima
Goed gedaan. Weet alleen niet hoelang hout flexvrij blijft met een Loadcell , maar zo te zien heb jij die niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 13:12
backupdevice schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Goed gedaan. Weet alleen niet hoelang hout flexvrij blijft met een Loadcell , maar zo te zien heb jij die niet.
Ja wel, het zijn thrustmaster t lcm pedalen

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@backupdevice, wat zou daar moeten flexen, de pedalen liggen plat op het hout.

Veel plezier ermee @Sporedd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Card Nox schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:28:
@backupdevice, wat zou daar moeten flexen, de pedalen liggen plat op het hout.

Veel plezier ermee @Sporedd !!
Oh ja , niet goed gezien.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stormbreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2TIZ-Zbrs15F017-5bmaIbMFnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts5KXFiWVDiCaAqfOuohN3uz.jpg?f=fotoalbum_large
Na een hoop gesleutel en gedoe met kabels. De bedoeling is dat ik voor kantoortaken de cockpit naar links verschuif en het scherm naar achter en het toetsenbord er weer tussen. Hopelijk in de toekomst ook een apart scherm voor de racesim zodat er niks meer veranderd hoeft te worden.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
Voorlopig even klaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZAy6gYNJUJkF-xUs9U_JFCGiO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3De8ixBattzJ0BHN8WAzF1uU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwxbLaQY0-i3HmHVmd-KVz7luRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CurnttzyZ7ZRpB7c6lfROOoU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Stwi0aofZW1ScHoKKd3ETxikWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuGpTHPUuSQisRmLgHkTvTjU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 08:05
Mooie grote schermen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
stormbreaker schreef op zondag 4 juli 2021 @ 08:32:
[Afbeelding]
Na een hoop gesleutel en gedoe met kabels. De bedoeling is dat ik voor kantoortaken de cockpit naar links verschuif en het scherm naar achter en het toetsenbord er weer tussen. Hopelijk in de toekomst ook een apart scherm voor de racesim zodat er niks meer veranderd hoeft te worden.
Ik zit met mn houten rig met hetzelfde idee. Door viltjes is hij makkelijk te verschuiven, rechts tegen de muur. Maar daar laten staan en een extra scherm lijkt me ook wel wat 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:56
e.looijenga schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Ik zit met mn houten rig met hetzelfde idee. Door viltjes is hij makkelijk te verschuiven, rechts tegen de muur. Maar daar laten staan en een extra scherm lijkt me ook wel wat 👍
@stormbreaker mijn rig staat links van mijn bureau. Dmv een Beugel/arm draai ik mijn monitor op +- 2 minuten voor mijn rig. Veel makkelijker dan de hele rig te verschuiven, en goedkoper dan een 2e monitor.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
TiezZ_BE schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:25:
[...]

@stormbreaker mijn rig staat links van mijn bureau. Dmv een Beugel/arm draai ik mijn monitor op +- 2 minuten voor mijn rig. Veel makkelijker dan de hele rig te verschuiven, en goedkoper dan een 2e monitor.
Niet eens aan gedacht nog, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
TiezZ_BE schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Dat is zo. Ik ga hier ook eens over nadenken voor de volgende upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verkeerd topic

[ Voor 96% gewijzigd door richards3 op 05-07-2021 21:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 18:11
Mooie rig _/-\o_ mag ik vragen welke schermen dat zijn?

Ik ben ook weer stukje verder.
Ik heb nog 2 stuks 120x40 besteld voor het stuurhuis en natuurlijk zit er nu de sfx 100 op en deze 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP3c5fUIaL1Cb_AZ73uAeauV26Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgpQAmIqjtfOHf0XhmLxdkrL.jpg?f=fotoalbum_large

Maar verder zijn dit de zelfde rigs alleen de profielen verplaats.

Zo was het eerst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wu-Fb2gPgQXwGrh5ObDc3QEq_kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpQjk9nMHHphXfLudmZq7Wkn.jpg?f=fotoalbum_large

En nu zo(wel zonder stuurhuis)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ouaxnTFHjVC_uPAw5SQHJg22l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FktCYTtWcWSI3do5tcCTrWh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kw1US9VGXNe6eOrjVZKgEpbpdcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0Z81vuPBvjM9fzlP66NddWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhgm6b0ZRYISRDTvoR80omuEsaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLRIQnYwiEkZQunsDuHRDdX3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar hopen dat motedis een beetje snel is,maar ben er nu al super blij mee. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
Echt heel gaaf al die setups om te zien. En je zelf maar een bureau hebt met een T300 RS en clubsport pedals V3 :p

loop wel beetje te kwijlen na al die foto's hier! Machtig mooi spul hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
pat1973 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:29:
[...]

Mooie rig _/-\o_ mag ik vragen welke schermen dat zijn?

Ik ben ook weer stukje verder.

....
Dat wordt ook tof! De schermen die ik heb zijn de samsung G7 Odyssey 32 inch. Heeft een 1000R kromming dus loopt bijna rond door (leuk om in te zitten) en het scherm heeft 240hz.

Kleine schermpje bovenin is de Samsung LF24T450FQ (24 inch). Vrij dunne randen, 100x100 vesa, IPS dus goede kijkhoek en lekker goedkoop. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormbreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1paYJJ7CJCmsEu0GmtKkF5ziSjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8GbGlx75D79kgMr9nUXvAgv.jpg?f=fotoalbum_large
De afgelopen dagen een aantal dingen aangepast: (I) stuur wat hoger, (II) stoel rechter, (III) scherm dichterbij, (IV) scherm op laagste punt, (V) scherm meer naar voren gekanteld en (VI) cockpit dichter bij scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door stormbreaker op 06-07-2021 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-07 14:32
Milan1NL schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:31:
Echt heel gaaf al die setups om te zien. En je zelf maar een bureau hebt met een T300 RS en clubsport pedals V3 :p

Iedere setup heeft zijn charme.
Het leukste van het hele simracing gebeuren vind ik zelf het steeds upgraden naar iets beters.
Youtube revieuws kijken, veel info zoeken via google en dergelijke en zelf je rig beetje bij beetje samenstellen.
Er zijn zat mensen die nog nooit geraced hebben maar spullen kopen van duizenden euro's om er een maand later achter te komen dat het toch niet helemaal hun ding is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb bij die F1 stoel setups een beetje het idee alsof je te ver achter hangt en amper over het stuur kan kijken.. Is dat niet onzettend vermoeiend?
Klopt je view dan met wat je nog van de baan kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
GeleFles schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:47:
Ik heb bij die F1 stoel setups een beetje het idee alsof je te ver achter hangt en amper over het stuur kan kijken.. Is dat niet onzettend vermoeiend?
Klopt je view dan met wat je nog van de baan kan zien?
klopt, voor mijn gevoel hangen de schermen ook veel te hoog.. Een foto met bestuurder er in graag >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
talkatoo schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Dat wordt ook tof! De schermen die ik heb zijn de samsung G7 Odyssey 32 inch. Heeft een 1000R kromming dus loopt bijna rond door (leuk om in te zitten) en het scherm heeft 240hz.

Kleine schermpje bovenin is de Samsung LF24T450FQ (24 inch). Vrij dunne randen, 100x100 vesa, IPS dus goede kijkhoek en lekker goedkoop. :)
Mooi spul . Ik heb paar maanden oude dell 2721dgfa maar nu mijn rig veranderd is lijken die best klein.
Ik moet het eerst maar eens zorgen dat alles weer draait ,maar vind de g7 mooie schermen. _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pat1973
De schermen staan best hoog zo ja lol, ik maak eigenlijk iedere keer fotos als ik net wat verandert heb.
Ik ben nog steeds aan het bouwen en moet alles nog goed zetten,dit is zo een beetje op de gok ,als ik zit kijk ik ongeveer 10 cm aan de onderkant tegen de schermen aan.
Er moet nog een seatslider onder dan komt de stoel ook paar cm hoger ,en als ik dan de sfx100 inschakel kijk ik tegen het midden van het scherm aan.

Op deze foto heb ik bv al de stoel laten zakken en de sfx100 eraan maar de rest nog zoals het was zonder "wielen" ,stuurhuis zit voor de schermen dus ik heb nieuwe profielen besteld die 20 cm korter zijn
( tijdens het typen ,bericht dat mijn bestelling verzonden is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGrG-TB0O09ZwARHHR6ymRWR86c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hb2a9CFcscBWk9uP8MGQiCRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben geloof ik ook meer de bouwer en heb nog maar weinig er mee gespeeld 8)7
Ben vorig jaar begonnen(zoals velen ;), maar met 0,0 kennis van simracing ,computers maar wel met liefde voor f1 en en onze kleinzoon en voor hem bouw ik dit hoofdzakkelijk en tuurlijk ook voor mezelf.
Maar de kleine man is pas 2,5 en dus opa heeft nog ff,en daardoor blijf ik "verbeteren" en terwijl ik daarmee bezig ben ben ik al aan het denken wat de volgende stap wordt lol.
Paar maanden geleden kwam er geld vrij voor de bouw van de sfx100 en toen maar besloten om de rig zo te veranderen dat iedereen er in past en iedereen het kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef_uWvlEOZV0-v-0QqrC9CMigRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjRLxwH6nlgQdK2oOllXxSmR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BozVNLJ2UTZMQEADr44vjA7BbyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifgLkwKFOXUH0vx05CvQgqLr.jpg?f=fotoalbum_large

Door de ouwe profielen van het stuurhuis aan de binnen kant te bevestigen kan ik de pedalen 60 a 70 cm naar voren of achteren verplaatsen.
Stoel(met seatslider) pedalen en stuur kunnen dadelijk op 10/20/30 cm van elkaar gezet worden.
Dus iemand van 10 cm tot een meter of 2 kan er op lol, eigenlijk iedereen die hier naar binnen mag.
Alles zo stevig/veilig mogelijk gebouwd zodat er niks kan gebeuren(overkill)
En nu de rig bijna " klaar" is, trots op mijzelf wat ik er neer gezet heb. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973

Ik denk dat iedereen dat wel heeft welke spullen je ook hebt ,het kan altijd beter mooier groter duurder.
Ik denk dat buiten motion, je bij iedere rig hout alu of buro eigenlijk de zelfde ervaring hebt alleen luxer
En dan gaat het er om hoeveel geld wil/kan je er aan uitgeven.machtig mooi is vaak ook machtig duur ;)
Ik heb zo geredeneerd, bijna alle kinderen houden van bewegend autos paardjes of wat dan ook en aangezien ze zeggen dat alle mannen kleine kinderen blijven moet ik wel goed zitten :Y _O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker

Ja, maar iedereen kijkt altijd net een paar stappen verder dan wat hij of zij heeft, ik kijk met gezonde jaloezie naar de setup van pat1973 in wording en die van talkatoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
@pat1973 Hoe vind je de SF1 zitten? Ik heb er wel is naar gekeken maar er lijkt zo weinig padding onder je kont te zitten. Nog al een probleem voor een endurance racer zoals ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Fassive schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:12:
@pat1973 Hoe vind je de SF1 zitten? Ik heb er wel is naar gekeken maar er lijkt zo weinig padding onder je kont te zitten. Nog al een probleem voor een endurance racer zoals ik. :)
Ik vind sf1 goed zitten ,maar ik zit er hooguit 2 a 3 uurtje inen dan wil mijn blaas eruit 8)7 .
En ik moet er bij zeggen heb ook nog geen andere stoel gehad dus vergelijking maken kan ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eecka6clDeM-PlMad-kRe3FvlL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDhOBX49Rgixs9LKLsjh5P4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m82gr_f39-If10tRZCWBrRgtr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqudkxpIRjX26ahX0eiTAZEs.jpg?f=fotoalbum_large

sfeer fotos _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
pat1973 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Ik vind sf1 goed zitten ,maar ik zit er hooguit 2 a 3 uurtje inen dan wil mijn blaas eruit 8)7 .
En ik moet er bij zeggen heb ook nog geen andere stoel gehad dus vergelijking maken kan ik niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

sfeer fotos _O-
dat lijkt best dunne stof, jammer. toch maar even proef zitten dan :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pat1973
Fassive schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:40:
[...]

dat lijkt best dunne stof, jammer. toch maar even proef zitten dan :P
Normaal zou ik zeggen kom maar proberen,maar corona he.
Maar kan je wel zeggen dat ik sinds 2 dagen de sfx100 aan heb staan, en al had ik nu op een plank gezetten dan had ik daar nog niks van gemerkt _/-\o_ .
Dus bouw de sfx100 dan boeit de stoel ook niks meer lol.
Ik ben bijna "klaar" ,windsim moet er nog aan ,kabelmanagement en beetje opruimen en gaan met die knikker oOo >:)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfcPGuwWkeoFoMKx02Nwk927pis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvihAwEa8KM2ktidqYQtsr8K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fassive
pat1973 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Normaal zou ik zeggen kom maar proberen,maar corona he.
Maar kan je wel zeggen dat ik sinds 2 dagen de sfx100 aan heb staan, en al had ik nu op een plank gezetten dan had ik daar nog niks van gemerkt _/-\o_ .
Dus bouw de sfx100 dan boeit de stoel ook niks meer lol.
Ik ben bijna "klaar" ,windsim moet er nog aan ,kabelmanagement en beetje opruimen en gaan met die knikker oOo >:)[Afbeelding]
Ziet er goed uit, Ik blijf denk voor altijd statisch :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVepwu81UPsBHcinp_CWtzSPbGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCS51lShO0vfmx3iwfRnHbfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
Kan iemand mij helpen/adviseren met het volgende?

Ik heb onlangs een P1x gekocht, waarmee ik uiteraard erg tevreden ben! Ook heb ik in combinatie met deze rig de Sim Lab SPEED1 stoel gekocht. Nu ben ik echter al weken aan het 'stoeien' met de afstelling (afstand, hoogte etc.) en ik kom er maar niet uit.

Zelf ben ik 1.90m en weeg 86kg. Op basis van onderzoek en de ervaringen van andere sim racers, zou deze stoel mij moeten passen. Toegegeven, het voelt wat klein aan (vooral in de lengte bij de hoofdsteun, de breedte is prima), maar aangezien dit mijn eerste rig en stoel is en ik dit niet 'gewend' ben geef ik het het voordeel van de twijfel en denk/dacht ik vooral dat ik dit ook even tijd moet gunnen om hier aan te wennen. Ik zit de hele dag op een bureaustoel voor m'n werk, dus ja deze stoel is nu eenmaal wennen ;)

Wat mijn afstelling ook is: ik ervaar continu pijn in of m'n onderrug of in m'n bovenrug/schouders. Kortom: hier gaat iets niet goed :'( Ook heb ik weinig tijd gehad om lang te kunnen gamen. Steeds zijn het vrij korte sessies die ik afbreek uit frustratie en/of pijn. Nu heb ik geen fysio ervaringen, maar ik kan me voorstellen dat hier in m'n bekken iets niet goed gaat, wat de pijn in m'n onderrug verklaart. En bij pijn in m'n bovenrug/schouders dat ik (onbewust) m'n hoofd/nek teveel naar voren steek. Wellicht door de positie van m'n beeldscherm dat (nog) niet ideaal is afgestemd.

Nu twijfel ik of mijn rugpijn komt door deze bucket seat, aangezien ik ook in mijn bureaustoel voor het werk én de stoel in m'n auto ook vrij snel pijn in m'n onderrug ervaar. Vorig jaar had ik ook een goede gaming bureaustoel gekocht. Ook hierbij ervaarde ik enorme pijn in m'n rug. Deze stoel heb ik na enkele weken geretourneerd. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat m'n rug instabiel(er) is en dus extra training nodig heeft om de spieren te versterken.

Kortom: ik ben zoekende. Wat kan ik doen?
  • Is m'n houding verkeerd? En zo ja, wat zijn tips om de stoel beter af te stellen in combinatie met mijn P1x?
  • Moet ik dit meer tijd gunnen zodat m'n lichaam kan 'wennen' aan deze nieuwe positie?
  • Ik twijfel of ik wellicht voor een andere stoel moet rondkijken, aangezien ik bang bang dat dit niet echt iets oplost gezien mijn recente ervaringen met een gamestoel
Graag hoor ik of jullie soortgelijke ervaringen hebben en wat advies is om deze klachten te verminderen, zodat ook het plezier in het simracen weer terugkomt :) Alvast bedankt!

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@NutteFrenkie, klinkt zeer bekend, ik had precies hetzelfde.

Mbt de vragen:
1. Kun je een foto plaatsen van hoe je zit? Er is veel info te vinden mbt de zitpositie en ik kan bevestigen dat dit een hele grote impact kan hebben, zelfs een paar cm verschuiven kan een wereld van verschil maken.
2. Mwoah, als het pijn doet is het niet goed.
3. Geef het tijd, ik denk dat het vaker aan de positie ligt dan aan de stoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 15-07-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

@NutteFrenkie Het kan zijn dat een racestoel niet zo geschikt is voor je. Ik denk dat dit een onverstelbare stoel is (rugleuning niet aan te passen). Misschien moet je naar een andere stoel op zoek waarbij je de rugleuning kan verstellen.

Ook heb je eventueel opblaasbare kussentjes voor je onderrug.
https://www.jvlzelhem.nl/...eun-inclusief-handpompje/

En als je wel voor andere stoel gaat, ga dan gewoon naar een leverancier van die stoelen toe en ga passen, je merkt namelijk vrij vlot of het goed zit.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

NutteFrenkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:22:
Ik heb onlangs een P1x gekocht, waarmee ik uiteraard erg tevreden ben! Ook heb ik in combinatie met deze rig de Sim Lab SPEED1 stoel gekocht. Nu ben ik echter al weken aan het 'stoeien' met de afstelling (afstand, hoogte etc.) en ik kom er maar niet uit.

Zelf ben ik 1.90m en weeg 86kg. Op basis van onderzoek en de ervaringen van andere sim racers, zou deze stoel mij moeten passen. Toegegeven, het voelt wat klein aan (vooral in de lengte bij de hoofdsteun, de breedte is prima), maar aangezien dit mijn eerste rig en stoel is en ik dit niet 'gewend' ben geef ik het het voordeel van de twijfel en denk/dacht ik vooral dat ik dit ook even tijd moet gunnen om hier aan te wennen. Ik zit de hele dag op een bureaustoel voor m'n werk, dus ja deze stoel is nu eenmaal wennen ;)
Klopt mijn aanname dat je de stoel niet eerst bent gaan passen voordat je tot aanschaf bent over gegaan? Een stoel is namelijk zo iets persoonlijks. Geen enkele rug loopt recht dus wat voor de één van 1.90 en 86kg hoeft niet te betekenen dat voor de ander van 1.90 en 86kg ook goed zit.

Het enige advies wat ik je zo even kan meegeven om bijvoorbeeld een rugkussen te proberen. Ik heb zelf destijds hier een rugkussen aangeschaft en daardoor voelde de stoel een stuk comfortabeler. https://lynxmotorsport.nl...S-voor-Stoelen/c/26324532

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-06 11:54
NutteFrenkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:22:
Kan iemand mij helpen/adviseren met het volgende?

Wat mijn afstelling ook is: ik ervaar continu pijn in of m'n onderrug of in m'n bovenrug/schouders. Kortom: hier gaat iets niet goed :'( Ook heb ik weinig tijd gehad om lang te kunnen gamen. Steeds zijn het vrij korte sessies die ik afbreek uit frustratie en/of pijn. Nu heb ik geen fysio ervaringen, maar ik kan me voorstellen dat hier in m'n bekken iets niet goed gaat, wat de pijn in m'n onderrug verklaart. En bij pijn in m'n bovenrug/schouders dat ik (onbewust) m'n hoofd/nek teveel naar voren steek. Wellicht door de positie van m'n beeldscherm dat (nog) niet ideaal is afgestemd.

Nu twijfel ik of mijn rugpijn komt door deze bucket seat, aangezien ik ook in mijn bureaustoel voor het werk én de stoel in m'n auto ook vrij snel pijn in m'n onderrug ervaar. Vorig jaar had ik ook een goede gaming bureaustoel gekocht. Ook hierbij ervaarde ik enorme pijn in m'n rug. Deze stoel heb ik na enkele weken geretourneerd. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat m'n rug instabiel(er) is en dus extra training nodig heeft om de spieren te versterken.

Kortom: ik ben zoekende. Wat kan ik doen?
  • Is m'n houding verkeerd? En zo ja, wat zijn tips om de stoel beter af te stellen in combinatie met mijn P1x?
  • Moet ik dit meer tijd gunnen zodat m'n lichaam kan 'wennen' aan deze nieuwe positie?
  • Ik twijfel of ik wellicht voor een andere stoel moet rondkijken, aangezien ik bang bang dat dit niet echt iets oplost gezien mijn recente ervaringen met een gamestoel
Graag hoor ik of jullie soortgelijke ervaringen hebben en wat advies is om deze klachten te verminderen, zodat ook het plezier in het simracen weer terugkomt :) Alvast bedankt!
Dit rugkussentje heeft mij enorm geholpen: https://www.bol.com/nl/nl...en/9200000114626208/?s2a=

Toevallig past hij perfect in de Speed1, al heb ik wel de XL versie. En het is ongeveer hetzelfde materiaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Ik had in het begin ook een rug-kussen nodig, en dan nog was het niet helemaal goed. Na het (meermaals) aanpassen van stuur en pedalen pijn vrij zonder rug-kussen.
Het goed afstellen heeft me echt veel geholpen, heb dit ook echt over meerdere dagen/weken/sessies gedaan. Soms zat ik een uur goed en merkte pas daarna dat het toch niet helemaal lekker was, weer beetje tweaken en door.

Denk dat onderrug veel met pedalen te doen heeft omdat daar de druk komt als je een pedaal intrapt.Je boventorso heeft denk ik meer met stuur te doen. Beide is enkel mijn gevoel, nergens op gebaseerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:40
[b]NutteFrenkie in "Het grote 'show je race-rig' topic"

De kans is groot dat het met afstelling te maken heeft. Ik heb ook een P1x met Sparco bucket seat in het begin had ik ook rugpijn en pijn aan m'n kont. Na alles goed af te stellen kan ik uren racen aan stuk zonder last.

Mijn rugpijn is verdwenen door m'n stoel meer achterover te kantelen. Dan rust je gewicht ook op deels op de rugleuning van de stoel en niet enkel op jouw ruggengraat.
Voorover zitten in de stoel is volgens mij ook niet goed en ik vermoed dat het komt omdat jouw stuur dichter moet staan. Jouw armen moeten in een hoek van 70-90° staan als je het stuur op kwart voor 3 vast hebt. Dan zul je merken dat je automatisch met jouw schouders de rugleuning van de stoel raakt.

Voor de pijn in m'n kont heb ik met afstand en hoogte van m'n pedalen gespeeld. Je moet er voor zorgen dat de pedalen zo staan dat jouw onderbenen ondersteund worden door het zitvlak van de stoel. Als je benen teveel opgetrokken zijn waardoor jouw onderbenen geen contact maken met het zitvlak, rust je volledig gewicht op de kont waardoor je snel pijn krijgt op die drukpunten.
Moet je de benen teveel strekken en jouw bovenbeen in het kussen gaan drukken om gas te geven of te remmen, dan krijg je pijn in de benen. Eenmaal je de perfecte tussen positie hebt gevonden, zouden de klachten moeten verdwijnen.

Het duurt enkele weken om vanalles te proberen maar uiteindelijk kom je er wel.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
Wow, bedankt voor de snelle en vele reacties! Gaaf om te zien :) Ik probeer even antwoord te geven op iedereen die mij heeft geholpen.

@Doubleoz Het klopt inderdaad dat ik de stoel niet eerst ben gaan passen. Onwetendheid en hier in de buurt (Venlo) zijn zover ik weet geen bedrijven waar dit mogelijk is. Althans, ik kon ze via Google niet vinden ;) Achteraf was het wellicht beter geweest om dit elders in het land te doen.

Wat ik uit ieders opmerking opmaak is dat ik wel de tijd moet nemen om te wennen en te experimenteren met de verschillende posities. De stoel retourneren gaat hierbij dus niet helpen.

De tip rondom een extra kussen ga ik zeker opvolgen! Bedankt voor de diverse opties :)

Bijgaand een afbeelding van mijn setup en zitpositie. Work in progress, dus let nog even niet op het ontbreken van een goed beeldscherm, mount etc ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zFmNw5z/IMG-1101.jpg

Ik snap dat het lastig beoordelen is, maar vanuit een eerste oogopslag: wat vinden jullie van deze zitpositie?

De bucket seat staat zo ver als mogelijk naar achter gekanteld. Kan dit de pijn veroorzaken? Ik heb het gevoel als ik de stoel 'rechter' zet dat het er in ieder geval niet beter op wordt.

@Broodro0ster ik vermoed inderdaad dat mijn benen teveel zijn opgetrokken, waardoor ik teveel druk in m'n heup/bekken heb. Goede tip, ik ga eens proberen om de afstand van m'n pedalen te vergroten.

Nogmaals: thanks voor alle reacties! Jullie tips en adviezen gaan mij zeer zeker, stap voor stap, helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vergeet ook niet dat mensen meer dan behoorlijk verschillen; een vriend van mij is een klein stukje langer dan ik als we staan (1m95 vs 2m), echter als we in de auto gaan zitten steek ik een kop boven hem uit (relatief korte pootjes, dank aan mijn indische tak vd familie).

Ga nooit uit van generieke maten.

Dat gezegd, als dat label op je broek niet al te groot is, welk zichtbaar door gat in de stoel, dan zit je veelste ver onderuit/gekanteld me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

NutteFrenkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:14:
Wow, bedankt voor de snelle en vele reacties! Gaaf om te zien :) Ik probeer even antwoord te geven op iedereen die mij heeft geholpen.
Daarnaast zou een seat slider kunnen helpen. Daarmee kan je veel makkelijker experimenteren welke positie goed voor je werkt.

Op het eerste ogenblik heb ik het gevoel dat je been te ver gestrekt zijn waardoor je mogelijk overbelasting hebt met je aanhechting in je rug.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 19:56

@Doubleoz Het klopt inderdaad dat ik de stoel niet eerst ben gaan passen. Onwetendheid en hier in de buurt (Venlo) zijn zover ik weet geen bedrijven waar dit mogelijk is. Althans, ik kon ze via Google niet vinden ;) Achteraf was het wellicht beter geweest om dit elders in het land te doen.

Wat ik uit ieders opmerking opmaak is dat ik wel de tijd moet nemen om te wennen en te experimenteren met de verschillende posities. De stoel retourneren gaat hierbij dus niet helpen.

De tip rondom een extra kussen ga ik zeker opvolgen! Bedankt voor de diverse opties :)

Bijgaand een afbeelding van mijn setup en zitpositie. Work in progress, dus let nog even niet op het ontbreken van een goed beeldscherm, mount etc ;)

[Afbeelding]

Ik snap dat het lastig beoordelen is, maar vanuit een eerste oogopslag: wat vinden jullie van deze zitpositie?

De bucket seat staat zo ver als mogelijk naar achter gekanteld. Kan dit de pijn veroorzaken? Ik heb het gevoel als ik de stoel 'rechter' zet dat het er in ieder geval niet beter op wordt.

@Broodro0ster ik vermoed inderdaad dat mijn benen teveel zijn opgetrokken, waardoor ik teveel druk in m'n heup/bekken heb. Goede tip, ik ga eens proberen om de afstand van m'n pedalen te vergroten.

Nogmaals: thanks voor alle reacties! Jullie tips en adviezen gaan mij zeer zeker, stap voor stap, helpen _/-\o_

[Afbeelding]

Ik zie in eerste instantie niks vreemds. Zoals eerder aangegeven is ieder mens anders. Ik heb zelf Aziatische roots en heb een wat kortere bovenlichaam dan de meeste volbloed Nederlander. Ik ben zelf 1.70. Ik heb geen RaceSim maar rijd nog met een Wheelstand Pro met verschillende soorten stoelen. Tijdens het remmen zet je wel kracht met je benen. (Links meer dan rechts) en duw je automatisch meer met je onderrug je stoel in.
Bij mij werkt een extra kussen altijd wel. Misschien moet je meer in een ligpositie gaan zitten. (Zoals F1 rijders) of wellicht is een traagschuim kussen de oplossing.

Het is toch een beetje zoeken en proberen. :)

Ohja... misschien je pedalen wat rechterop zetten... om het kantelpunt van je enkel te ontlasten...

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Mistermf
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01 16:09
Eindelijk min of meer klaar met bouwen van mijn sfx100 systeem. Een frame om een playseat sensation ontworpen. Ben zeer tevreden met het resultaat.Ik ben 2 meter lang, dus ik wilde er goed in passen, maar ook mijn kinderen moeten alles op hun lengte kunnen aanpassen. Dat is gelukt👌🏼
Het frame kan alle krachten in de race spellen simuleren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUmvXeCV6-zJI-eXuqQf6HsRFIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IegM5khElX4iv6n5CdMdYp1i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl8RuqzKvfGfSbwAz8T07Gqj7lY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUkH75JihzX7YL6W0XA3x4fk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mistermf schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 02:16:
Eindelijk min of meer klaar met bouwen van mijn sfx100 systeem. Een frame om een playseat sensation ontworpen. Ben zeer tevreden met het resultaat.Ik ben 2 meter lang, dus ik wilde er goed in passen, maar ook mijn kinderen moeten alles op hun lengte kunnen aanpassen. Dat is gelukt👌🏼
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het niet veel minder werk (en goedkoper) om gewoon IRL te gaan racen :) ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 07:31

[Afbeelding]

Wat mij (ook) opvalt, is de stand van de pedalen. Die van mij staan, zonder ze aan te raken, bijna verticaal. Jouw benen lijken teveel te strekken, waardoor je waarschijnlijk je bekken naar voren moet kantelen, enz.

Ik heb zelf een stoel met verstelbare rugleuning en een stoel-slider eronder. Beiden hebben van die klikposities. In mijn geval staan beide verstellingen altijd precies op die ene stand waarbij alles goed voelt. Kan mij voorstellen dat als je niks kan verstellen, het lastig is om echt alles in de juiste stand te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

alexbl69 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 07:45:
[...]

Is het niet veel minder werk (en goedkoper) om gewoon IRL te gaan racen :) ?
Denk dat je zwaar onderschat wat IRL racing kost. Zelfs als je geen brokken maakt. Ja deze setup zal ook verre van goedkoop zijn, maar bij een crash reset en weer gaan. Daarnaast kosten banden, remmen, olie, brandstof ingame niets. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistermf
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01 16:09
Dat klopt irl racing is véééél duurder dan deze sim. De hele rig build was rond de €3000,-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 23:41

DonJunior

NO Moderator

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tijd voor een uitgebreid artikel op de frontpage.. waar kijken we naar, wat heb je allemaal gemaakt en hoe ben je hiertoe gekomen. Machtig interessant.
@Paul Hulsebosch?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Broodro0ster schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:32:
[...]

De kans is groot dat ...
Het duurt enkele weken om vanalles te proberen maar uiteindelijk kom je er wel.
Kan alles wat je zegt 100% bevestigen! Denk als @NutteFrenkie je deze regels neemt een heel eind zult komen, ik heb precies hetzelfde gedaan.
@Doubleoz hier in de buurt (Venlo) zijn zover ik weet geen bedrijven waar dit mogelijk is. Althans, ik kon ze via Google niet vinden ;)
Same here: Horst ;). Kan anders best een keer langskomen om te helpen indien gewenst (met inachtneming van alle huidige maatregelen ofc).

[Afbeelding]

Bucket seat maximaal kantelen heb ik ook en wordt vaker aangeraden als eerste stap.
Het kussentje zou ik eruit halen, of wat zit er achter je billen? Dan daarop alles af gaan stellen, niet afstellen met het kussentje er al in.
Ik denk dat je de hoek van de pedalen moet vergroten en pedalen dichterbij moet zetten.
Darkangle schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:50:
Dat gezegd, als dat label op je broek niet al te groot is, welk zichtbaar door gat in de stoel, dan zit je veelste ver onderuit/gekanteld me dunkt.
Denk ik ook, komt ook door kussentje denk ik en omdat de afstand naar de pedalen te groot is.
Doubleoz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Daarnaast zou een seat slider kunnen helpen. Daarmee kan je veel makkelijker experimenteren welke positie goed voor je werkt.

Op het eerste ogenblik heb ik het gevoel dat je been te ver gestrekt zijn waardoor je mogelijk overbelasting hebt met je aanhechting in je rug.
Yup. Ziet er naar uit dat het been in de stoel wordt gedrukt om het pedaal in te kunnen drukken. Ik denk pedalen dichterbij en evt wat hoger en de hoek veranderen.

Ter info nog 2 foto's van mij. Eerste pedalen niet ingedrukt, 2de wel. Moet helaas van deze kant de foto maken dus kunt mijn rechterbeen niet goed zien. Let niet op mijn kleding, thuiswerk dagje en geen zin om me aan te kleden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SepYskxyGcnoqgjkALAQiv9qMgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoZqbytRqMgq7bQG1RWuOh9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omBbW9JPWRKyHCELaLxixTb_ZWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXYMYFt39W25Txq0mKXdQZXp.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: mijn eigen foto's bekijkend lijkt het alsof de hoek vd pedalen iets te groot is, niet ingedrukt ziet er oncorfortabel uit maar kan uren zonder pijn racen, dus zal wel goed zijn. En wat ben ik afgevallen zeg, klote Corona, moet weer gaan sporten >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 16-07-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Ik trek teveel aan mijn stuur merk ik, ik ga binnenkort ook een foto posten hoe ik zit. Denk dat mijn stuur te hoog staat. Overigens zit ik wel in GT houding, dus stuur op 25 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:40
[b]NutteFrenkie in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Jouw zit positie tegenover het stuur ziet er goed uit op het eerste zicht. Mijn stoel ligt nog ietsje verder achterover.
Maar je lijkt me veel te ver af de pedalen te zitten. Jouw benen zijn bijna volledig gestrekt door het kussentje achter je wordt je vooruit geschoven in de stoel waardoor jouw rug en zitvlak geen maximaal contact kan maken met de stoel.
Ik zou het pedaldeck wat omhoog brengen, iets dichter en misschien nog iets meer kantelen zodat je voet iets verticaler kan blijven.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NutteFrenkie
Card Nox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Yup. Ziet er naar uit dat het been in de stoel wordt gedrukt om het pedaal in te kunnen drukken. Ik denk pedalen dichterbij en evt wat hoger en de hoek veranderen.

Ter info nog 2 foto's van mij. Eerste pedalen niet ingedrukt, 2de wel. Moet helaas van deze kant de foto maken dus kunt mijn rechterbeen niet goed zien. Let niet op mijn kleding, thuiswerk dagje en geen zin om me aan te kleden :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT: mijn eigen foto's bekijkend lijkt het alsof de hoek vd pedalen iets te groot is, niet ingedrukt ziet er oncorfortabel uit maar kan uren zonder pijn racen, dus zal wel goed zijn. En wat ben ik afgevallen zeg, klote Corona, moet weer gaan sporten >:)
Heel erg bedankt @Card Nox en @Broodro0ster! De tip om de pedalen wat verticaler te zetten lijkt te werken. De pijn is zeker gehalveerd, dus nu nog wat verder fine-tunen voor de resterende pijn! :) Maar het is nu al stukken beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
NutteFrenkie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Heel erg bedankt @Card Nox en @Broodro0ster! De tip om de pedalen wat verticaler te zetten lijkt te werken. De pijn is zeker gehalveerd, dus nu nog wat verder fine-tunen voor de resterende pijn! :) Maar het is nu al stukken beter!
Mooi zo, pedalen nog dichterbij zetten zal ook nog veel doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• pat1973
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben echt jaloers op mensen die zoiets kunnen bouwen ,ook bv henkus of hupske met zijn sturen.
Ik ben super blij met mijn rig maar als ik eerlijk ben is het verders niks bijzonders alu profielen is gewoon lego :9 ,sfx 100 gebouwd maar wel met thanos.
Ik ben gewoon niet de klusser/bob de bouwer, thanos is voor mijn eigen veiligheid 8)7 ik heb namelijk al 2 keer kortsluiting veroorzaakt en dat was bij het makkelijke deel aansluiten van de servo controllers |:(
Gordelspanner wil ik ook nog en daarvoor moet ik of een hele uitgebreide beschrijving vinden die makkelijk na te bouwen is , of ik ben hoop geld kwijt (net als met thanos )en koop een kant en klare. |:(
De bevestiging voor de dd vind ik extra cool ,heel apart.

Van mij voorlopig de laatste fotos ,alles doet het en ben voorlopig ff "klaar".
Mijn rig is nu 1.90 lang >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpvRNXOl8nOQqHddLJsflBalHYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQi2Rg00iRMrgtDRgKziM1ed.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb de stoel in het midden van de sfx100 gezet kan alleen niet zeggen of dat verschil maakt want heb nooit gevoeld hoe het is om ze bij de "achterwielen" te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5y51w37L3qWsLosXD5EgOvRl0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuycV3UEfPumvnqE8pBku8O2.jpg?f=fotoalbum_large
Voorlopig ga ik denk ik 8)7 niks meer veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuwyp1F7oyTn20GaMFcjzO1RTuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjXDOm8d0HIniLcCeprLeiC0.jpg?f=fotoalbum_large
In september komt dd csl en dan wil ik ook nieuwe wheel mount.
En verders heb ik nog wenslijstje ,streamdeck,sprints,en liefst zo een stuur als hupske (red bull) en natuurlijk gordelspanner. _/-\o_
Ik zoek nog wel een seatslider dus als iemand een tip heeft (breedte minstens 42 cm)
Maar voor nu is ie "klaar" dus eerst maar eens er van genieten en zorgen dat ik er mee kan rijden :P
6900 xt videokaart in de pc daardoor zijn de steentjes uit de grindbak extra mooi lol _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stormbreaker
Hij is af. Je zit mooi in F1 positie, ik rijdt vanuit GT positie is toch weer wat anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxbKOLyRQFWSuqb8a47C1DIEYEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4GHPufRcuDQd0ayUajXAR8d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door stormbreaker op 20-07-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkdr
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb een simlab rig mijn vraag is hoe hebben jullie de buttkicker 2 onder de stoel bevestigd?

[ Voor 8% gewijzigd door Dirkdr op 27-07-2021 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Ik heb hiervoor een losse dopsleutel gebruikt. Volgens mij maat 22. Die kan je, met de reserve t-nut en bout met een ring, monteren op je profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-07 18:29
Dirkdr schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:37:
Ik heb een simlab rig mijn vraag is hoe hebben jullie de buttkicker 2 onder de stoel bevestigd?
De vraag is al meermaals voorbijgekomen. Ik heb het zo opgelost: een 4040 profiel haaks op het stoel-frame. 2x een grote hoek met daartussen een alu-buis die is getapt. Alles eenvoudig bij Alux of motedis (of je gaat zelf aan de slag). Foto 1 is genomen achter de stoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zws9uRcz3rwChIxD9b_qPnXh5IE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDAsLL6MALSRwePPzlOL7fLk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Jj3FPt7opOJYcLcj9-XRosWk9I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZRRNo0h70xE27FkiBEP2bvn.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik weet niet of ik nog fan ben van Bucket Seats. Uiteindelijk zit je er vrij krampachtig in, en in een sim vrij nutteloos -.-

Ik ga me es een deftige autostoel ergens op een autokerkhof halen voor 50€ zoals deze :p
https://www.reddit.com/r/..._no_more_in_my_lap_wheel/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
pat1973 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Ben echt jaloers op mensen die zoiets kunnen bouwen ,ook bv henkus of hupske met zijn sturen.
Ik ben super blij met mijn rig maar als ik eerlijk ben is het verders niks bijzonders alu profielen is gewoon lego :9 ,sfx 100 gebouwd maar wel met thanos.
Ik ben gewoon niet de klusser/bob de bouwer, thanos is voor mijn eigen veiligheid 8)7 ik heb namelijk al 2 keer kortsluiting veroorzaakt en dat was bij het makkelijke deel aansluiten van de servo controllers |:(
Gordelspanner wil ik ook nog en daarvoor moet ik of een hele uitgebreide beschrijving vinden die makkelijk na te bouwen is , of ik ben hoop geld kwijt (net als met thanos )en koop een kant en klare. |:(
De bevestiging voor de dd vind ik extra cool ,heel apart.
Nou Pat, Chapeau voor wat je hier hebt staan. Er is altijd baas boven baas, maar dit is echt een ontzettend mooie setup. Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
ZFLaSH schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Nou Pat, Chapeau voor wat je hier hebt staan. Er is altijd baas boven baas, maar dit is echt een ontzettend mooie setup. Geniet er van!
Dank u O+ .
Ben er ook blij mee,maar v3 zijn al verkocht en zit nu te twijfelen tussen sprints, meca cup1 of de vrs DirectForce Pro pedals :?
Vind het moeilijk kiezen als het de sprints of de mecas worden dan met dd cls of vrs dfp met vrs pedalen.
En om het af te sluiten liefst zo een stuur https://simplace.co/collections/formula-steering-wheels maar dan moet ik eerst mijn spullen verkopen |:(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 13:04
Na enige tijd toch afscheid genomen van mijn houten frame. Met de komst van de CSL DD en het feit dat de Windsim en RGB matrix half half staan toch besloten om een Aluprofiel simrig aan te schaffen. Hieronder de foto's van mijn "Race room"

Componenten
  • CSL Elite
  • F1 2020 Limited Edition wheel
  • CSL Elite Pedals met LoadCell
  • 5.1 surround set
  • Windsim op basis van Simhub
  • RGB Matrix icm Simhub (flags etc)
  • Custom made Bass Shakers met Simhub
  • 3x Philips Hue Play Bar (links / midden / rechts) met Sync App
  • RedBull mini koelkast (voor de warme avonden)
  • Chester Field stoel voor de supporter(s)
  • Schaalmodel uit Maranello Ferrari museum van SF1000 Austrian GP 2020
Hierbij de pics
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nj5EC98-pY8iJr0BP5KIgSstHRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFc8DmL2X0M1CbjwLFcp0NpL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/em7S8tigVvCHPyR3sipu6csG7N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uke0Rai1trNX4J1ytFBTp4EH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFMoxirlmHa4Ye3pO45q3f9KSIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZPFDty6wBbiZEpjqJrv3Lyn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zInGkEwGhvcEA-QFyBD0L4eAq0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iN9EbvCwXqpqe4VsRxi6rQ8d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
BramuS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:31:
Na enige tijd toch afscheid genomen van mijn houten frame. Met de komst van de CSL DD en het feit dat de Windsim en RGB matrix half half staan toch besloten om een Aluprofiel simrig aan te schaffen. Hieronder de foto's van mijn "Race room"

Componenten
  • CSL Elite
  • 5.1 surround set
Hierbij de pics
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk gedaan,vooral de koelkast en en stoel.
Ik kan het niet goed zien maar volgens mij is dat geen bavaria 0.0. >:)
En als dat zo is ,is dat een schande voor de racesport.
Of jij hebt geen supporters maar hooligans die bierdoppen naar de correur gooien of de correur zit gewoon te zuipen in zijn racewagen lol _O-
Ik zit ook op zolder maar heb alleen sta plaatsen :9 ,ik ga dit jaar nog verhuizen en dan wordt een kamer speciaal voor mijn "auto" en door jouw post moet/wil ik er nu een tribune bouwen :)F oOo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:42
Mijn vrouw lijkt het leuk om ons zoontje en mij een G29 met F1 2021 voor de PS cadeau te doen. Nou gamen we hier thuis allemaal wel wat en vinden we racen ook allen wel tof maar een racegame hebben we eigenlijk nooit geprobeerd omdat het me met een controller gewoon niks lijkt. Met een instap stuurtje als een G29 zou het een ander verhaal kunnen worden :)

Echter, staat de PS in de woonkamer (blijft ook nog wel even zo) terwijl ik een stuurtje toch wel graag ergens op zou willen bevestigen. Hierbij is het dan ook wel een vereiste om het geheel redelijk eenvoudig te kunnen pakken en op te kunnen ruimen.. Is een wheelstand pro dan een goed idee om mee in te stappen en eens te proberen of het wat is? Zag bij een search in dit topic dat er best wat mensen hierop begonnen zijn. Uitbouwen naar een vaste seat / rig op zolder of een van de slaapkamers kan dan later altijd nog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39

Superkiwi

Hoi doei

Joster schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:37:
Hierbij is het dan ook wel een vereiste om het geheel redelijk eenvoudig te kunnen pakken en op te kunnen ruimen.. Is een wheelstand pro dan een goed idee om mee in te stappen en eens te proberen of het wat is?
Kijkend naar jouw eisen kom je al vrij snel uit op een Wheelstand Pro of een Playseat Challenge. Beiden erg makkelijk in te klappen en op te bergen.
Ik zou zelf kiezen voor een Playseat Challenge, dan heb je gelijk een redelijk complete set.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 20:12
BramuS schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:31:

Componenten
  • CSL Elite
  • 5.1 surround set
Hierbij de pics
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou wel een fimpje willen zien van die Philips Hue Play Bars in aktie.
Ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Joster schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:37:
Mijn vrouw lijkt het leuk om ons zoontje en mij een G29 met F1 2021 voor de PS cadeau te doen. Nou gamen we hier thuis allemaal wel wat en vinden we racen ook allen wel tof maar een racegame hebben we eigenlijk nooit geprobeerd omdat het me met een controller gewoon niks lijkt. Met een instap stuurtje als een G29 zou het een ander verhaal kunnen worden :)

Echter, staat de PS in de woonkamer (blijft ook nog wel even zo) terwijl ik een stuurtje toch wel graag ergens op zou willen bevestigen. Hierbij is het dan ook wel een vereiste om het geheel redelijk eenvoudig te kunnen pakken en op te kunnen ruimen.. Is een wheelstand pro dan een goed idee om mee in te stappen en eens te proberen of het wat is? Zag bij een search in dit topic dat er best wat mensen hierop begonnen zijn. Uitbouwen naar een vaste seat / rig op zolder of een van de slaapkamers kan dan later altijd nog..
Ik sluit me aan bij het advies van @Superkiwi. Zelf de wheelstand pro gehad maar binnen een week alweer ingeruild. Werkte niet goed in combinatie met mijn bureaustoel. Daarna tijd gebruik gemaakt van de Playseat Challenge en veel plezier van gehad. Nadeel vond ik dat de stoel door de banden redelijk wat kraakt. Dat was onhandig aangezien onze dochter in de kamer ernaast sliep. Maar voor het racen werkte het prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clarity
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 16:12
Ik kan de Playseat Challenge ook van harte aanbevelen. Zit echt enorm comfortabel, iedereen die er in stapt is daar verbaasd over. Zelf overigens geen last van gekraak, of het is me tijdens het racen nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Clarity schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 05:17:
Ik kan de Playseat Challenge ook van harte aanbevelen. Zit echt enorm comfortabel, iedereen die er in stapt is daar verbaasd over. Zelf overigens geen last van gekraak, of het is me tijdens het racen nooit opgevallen.
Tijdens het racen had ik er ook geen last van, het was voornamelijk bij het in- uitstappen. Maar het kan ook zijn dat dit toevallig bij mijn exemplaar was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramuS
frizti schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Ik zou wel een fimpje willen zien van die Philips Hue Play Bars in aktie.
Ben nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.
Zal even kijken of ik in de loop van de week een filmpje kan maken met de playbars in de Sync mode. Vooral gaaf in de avond en met bijv een avond race als er onweer is (AC). Ook met F1 in Italië (Monza) is het erg gaaf als de lampen flikkeren ivm de bomen langs de weg die het zonlicht dan blokkeren en als je onder bruggen rijd bijvoorbeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BramuS
YouTube: Philips Hue Sync with AC

Poging met de iPhone en schoen als houder :-P

Play synced met de Hue app voor Windows. Achter de tv staan 3 bars, links centraal en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@BramuS, gaaf gedaan. Vond Ambilight jaren geleden op het tv wat overdreven. Toen toch een TV met Ambilight gekocht en opzich niets mis mee, toen paar jaar later toen tv kapot ging tv zonder ambilight gekocht dan pas weet je hoe fijn ambilight kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Card Nox schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:56:
@BramuS, gaaf gedaan. Vond Ambilight jaren geleden op het tv wat overdreven. Toen toch een TV met Ambilight gekocht en opzich niets mis mee, toen paar jaar later toen tv kapot ging tv zonder ambilight gekocht dan pas weet je hoe fijn ambilight kan zijn...
Zeker ja :) Heb daarom nu ook maar een ambibox gemaakt, en ben momenteel bezig om ambibox ook in combinatie met de beamer werkend te maken, maar dat gaat nog een uitdaging worden ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Nou dat was even een k*t ervaring Asseto in VR, sta op het punt om te k*tsen.

Iemand ervaring met motion sickness en of je er iets kan tegen doen? Fov is echt wel tof maar niet zo.
Pagina: 1 ... 93 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.