Heel langzaam opbouwen. Maar dan ook echt heel langzaam. Is overigens geen garantie, er zijn mensen die na lang proberen en opbouwen er nog steeds misselijk van worden, er zijn ook mensen die na een tijdje steeds verder opbouwen op een gegeven moment nergens geen last meer van hebben. En er zijn mensen die er nooit last van hebben gehad.powerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
Nou dat was even een k*t ervaring Asseto in VR, sta op het punt om te k*tsen.
Iemand ervaring met motion sickness en of je er iets kan tegen doen? Fov is echt wel tof maar niet zo.
Opbouwen zoals Dawg zegt. Begin met enkele minuten per keer.powerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
Iemand ervaring met motion sickness en of je er iets kan tegen doen? Fov is echt wel tof maar niet zo.
En kijk eens in Afterburner wat je framerate is tijdens het spelen. Of download de fpsVR tool in steam. Kost een paar euro en dan zie je in je HMD wat je actuele fps is, hoeveel frames er gedupliceerd worden of gedropt en of je cpu of gpu de bottleneck is.
Lage fps, maar zeker ook grote schommelingen zullen de situatie erger maken.
Probeer de graphics/render resolutie zo laag te zetten dat je minimaal 90 fps haalt. Dat moet in AC lukken.
Tenzij je AC compwtizione speelt, dan raad ik VR af. De VR daarvan is echt bizar slecht. AC en Automobilista 2 hebben zeer goede VR
Welke Headset? Welke settings? Rustig beginnen en langzaam opbouwen.
Ik heb wel wat professionele ervaring met motiin sickness 😉. Maar dan heb ik wel wat meer uitleg en context nodig dan "slechte ervaring". Wat ik me dan indenk is een oplossing waarbij je je pc beelden emuleert voor vr, en via wifi doorstuurt naar je mobieltje die in een 5 euro big bazaar bril zit (geen grapje, werkelijk meegemaakt).powerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
Wat bij mij heeft voor VR goed geholpen om niet een te snelle auto te pakken en een paar keer heel korte ritjes te doen. 10 a 15 minuten. In ieder geval stoppen voordat je misselijk word. Na een aantal sessies raak je er aan gewend en kun je langer/met snellere auto's.
Voor mij is meerdere keren spinnen of achteruit tegen een muur rijden soms nog steeds wat misselijkmakend.
Voor mij is meerdere keren spinnen of achteruit tegen een muur rijden soms nog steeds wat misselijkmakend.
Nutteloos als hij 30 fps heeft, stotters, hapers, delay etc....Nutral schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:13:
Wat bij mij heeft voor VR goed geholpen om niet een te snelle auto te pakken en een paar keer heel korte ritjes te doen. 10 a 15 minuten. In ieder geval stoppen voordat je misselijk word. Na een aantal sessies raak je er aan gewend en kun je langer/met snellere auto's.
als hij bv op een 9800GTX ACC (zoals hij het verwoord kan het AC of ACC zijn) draait denk ik dat zelfs ik wat last zou hebben (en dat is een zeldzaamheid na alle tests).
Zonder context zijn zowel de vraag als de antwoorden nutteloos (ongeacht dat ze goed bedoeld zijn), we weten gewoon niet wat zijn probleem is.
Ik speel momenteel op een laptop met Ryzen 5 4600h i.c.m. een gtx 1660ti en HP Reverb G professional.
Volgens mij is mijn displayport (1.2) ook een bottleneck voor de 90hz.
VR bril gekocht vanwege het aantal aansluitingen. Maar denk dat het niets voor mij is. Toch maar even doorsparen voor tripples. Zal straks nog eens een poging wagen.
VR bril gekocht vanwege het aantal aansluitingen. Maar denk dat het niets voor mij is. Toch maar even doorsparen voor tripples. Zal straks nog eens een poging wagen.
Vuistregel voor VR = Powerrrrrrrrrrrpowerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:40:
Ik speel momenteel op een laptop met Ryzen 5 4600h i.c.m. een gtx 1660ti en HP Reverb G professional.
90fps ga je niet halen denk ik zo, als ik mij goed herinder zit je systeem onder de eisen voor die specifieke headset....... (DP1.3 was minimaal vereist geloof ik).
Dus ja, da's een kwestie van een mismatch tussen wens en wat je systeem kan.
Zie het niet als dat VR niets voor je is, maar dat je iets probeert wat gewoon weg niet gaat werken, en zeker met iets wat zo nauw luisterd en zelfs tricky kan zijn op snellere systemen. En vooral dat de ervaring verschrikkelijk slecht is als het niet klopt.
wat @Darkangle al aangeeft, i.c.m. met de Reverb G2 is je GTX1660Ti wat te slapjes. Wellicht in Steam je resolutie wat verlagen, zodat je FPS hoger wordt en je minder kans hebt op misselijkheid.powerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:40:
En dan alsnog, heel langzaam opbouwen. Stoppen voor je misselijk begint te worden. En zo verder opbouwen. Als je na een keer of 5-10 nog steeds last hebt, zou ik het opgeven.
framerate is erg belangrijk ja. Een game die waarschijnlijk wel goed draait in VR is Iracing, zou je kunnen proberen.
De GPU is niet alleen zijn issue.dawg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:57:
[...]
wat @Darkangle al aangeeft, i.c.m. met de Reverb G2 is je GTX1660Ti wat te slapjes. Wellicht in Steam je resolutie wat verlagen, zodat je FPS hoger wordt en je minder kans hebt op misselijkheid.
En dan alsnog, heel langzaam opbouwen. Stoppen voor je misselijk begint te worden. En zo verder opbouwen. Als je na een keer of 5-10 nog steeds last hebt, zou ik het opgeven.
DP1.2 vs DP1.3, er is een rede waarom 1.3 minimum req is.
gaat hem ook niet worden, zijn hardware is niet afgestemd op zijn vr set, zie vorig bericht.Nutral schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:02:
framerate is erg belangrijk ja. Een game die waarschijnlijk wel goed draait in VR is Iracing, zou je kunnen proberen.
Klopt, maar had je zelf aan aangegeven.Darkangle schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:03:
[...]
De GPU is niet alleen zijn issue.
DP1.2 vs DP1.3, er is een rede waarom 1.3 minimum req is.
Overigens zou ik dan meteen voor 1.4 gaan (kabel). Die GPU kan ik verder niet goed.
[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 05-08-2021 19:05 ]
Ik kan niet in zijn portemonnee kijken, maar als hij een wat lager VR setje neemt valt er zelfs op zijn huidige hardware te VR-ren. (er van uitgaande dat alles ietwat budget gebonden is gezien zijn huidige hardware keuze).dawg schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:04:
[...]
Klopt, maar had je zelf aan aangegeven.
Overigens zou ik dan meteen voor 1.4 gaan.
Dank je wel allemaal voor jullie tips! Ga ze zeker even allemaal testen.
Heb de bril van iemand anders overgenomen, geen man overboord. Was ook om te proberen. Gaat ie gewoon weer weg
Maar ben bang dat ik momenteel even geen betere pc kan kopen. Mijn vrouw heeft de rekeningen nog niet gezien van deze verslavende hobby
Heb de bril van iemand anders overgenomen, geen man overboord. Was ook om te proberen. Gaat ie gewoon weer weg
Maar ben bang dat ik momenteel even geen betere pc kan kopen. Mijn vrouw heeft de rekeningen nog niet gezien van deze verslavende hobby

Oeps! Wist niet dat die er ook wasDarkangle schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:08:
Excuses, ik zie het nu pas dat dit gepost was in het "Het grote 'show je race-rig' topic". Ik nam aan dat dit het VR racen topic was.
Mijn voorstel is om daar verder te gaan hierover, dit topic is voor leukere zaken bedoeld.

Zie ook VR topic met tips: [VR] Algemeen VR(-ervaringen) topicpowerboat schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
Foutje
[ Voor 97% gewijzigd door Generaal Pep op 11-08-2021 09:57 ]
01010000 01100101 01110000 01100101
Na te lang op de plank te hebben gelegen hebben @Daniel. en ik deze week maar eens gebruikt om het ontwerp te finetunen en flink wat prototypes te printen, met na gemengde resultaten een ontwerp die zowel qua looks als qua techniek voldeed aan wat wij wilden. Een 4' simracing-dashboard (aangestuurd via Simhub) met LED'jes en los te maken connectoren die er niet uit ziet als 3 laagjes acrylic op elkaar.
Voor de echte DIYér is het waarschijnlijk peanuts... 'It ain't much but it's honest work'
/f/image/odirzGPNXD0XCgkrN3xUdc7f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E72lAgXOyRXUwy8x2uvdIArg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rtPdn6nCMY5Ea2BD5BlYLRfP.png?f=fotoalbum_large)
En hij doet het verdomme ook nog! Maar let vooral niet op de rijkunsten... Deze video heeft een ander doel
Ach… een leuk klein projectje zo!
Voor de echte DIYér is het waarschijnlijk peanuts... 'It ain't much but it's honest work'
/f/image/odirzGPNXD0XCgkrN3xUdc7f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E72lAgXOyRXUwy8x2uvdIArg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rtPdn6nCMY5Ea2BD5BlYLRfP.png?f=fotoalbum_large)
En hij doet het verdomme ook nog! Maar let vooral niet op de rijkunsten... Deze video heeft een ander doel
[ Voor 5% gewijzigd door BozeBever op 12-08-2021 07:53 ]
Sjiek, hoeveel ga je er maken en welke scherpe Tweakers prijs kunnen we verwachtten 😉😁?
Ik ben er ook wel benieuwd naarCard Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:34:
Sjiek, hoeveel ga je er maken en welke scherpe Tweakers prijs kunnen we verwachtten 😉😁?
Dit zou echt een uitkomst zijn, aangezien mijn fov vrij laag staat. Dan heb ik toch alle details van een dashboard
[ Voor 19% gewijzigd door pauluzmuller op 12-08-2021 08:30 ]
@BozeBever
Een magnetische mount is ook een mooie optie.
https://kglcreationlab.co...-dashboard-pc-kgl-ddu4-m/
Ja, deze ken ik. Aan gedacht maar niet gemaakt omdat je blijft hannesen wil je hem t.a.t. horizontaal op je rig hebben. Zeker als er flink wat Nm in het spel is, niet echt een oplossing imo. (zwaardere magneten kan... maar had ik niet liggen)Dissidend schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:47:
@BozeBever
Geen idee of ik deze meer ga maken. Eerst maar eens handiger worden in solderen en kijken of dit ontwerp over een paar weken nog overeind staat.
[ Voor 4% gewijzigd door BozeBever op 12-08-2021 12:03 ]
Dat niet alleen, je kunt ook je dashboards naar eigen inzicht indelen en dat was naar mijn mening de grootste win toen ik overstapte naar een losse dash.pauluzmuller schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:28:
[...]
Ik ben er ook wel benieuwd naar
Dit zou echt een uitkomst zijn, aangezien mijn fov vrij laag staat. Dan heb ik toch alle details van een dashboard
Ik was overigens niet zo handig om hem zelf te bouwen maar heb hem gewoon besteld bij KGL creation labs.
![]() | ![]() |
Nice, thanks ik ga gelijk even kijkenR2D2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:33:
[...]
Dat niet alleen, je kunt ook je dashboards naar eigen inzicht indelen en dat was naar mijn mening de grootste win toen ik overstapte naar een losse dash.
Ik was overigens niet zo handig om hem zelf te bouwen maar heb hem gewoon besteld bij KGL creation labs.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ben benieuwd wat je ervan vind, al een tijdje opzoek naar een USB scherm aangezien ik geen HDMI poorten meer vrij heb,R2D2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:33:
[...]
Dat niet alleen, je kunt ook je dashboards naar eigen inzicht indelen en dat was naar mijn mening de grootste win toen ik overstapte naar een losse dash.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Volgens mij woonde jij ook in Amersfoort toch en moest ik nog altijd een keer zo'n ophanghaakdingetje voor de Lego Porsche bij je ophalen? Ik kan hem gerust even los schroeven van de DD2 en mee nemen hoor, kun je hem in het echt zien en je eigen conclusie trekkenmr.DJ95 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]
Ben benieuwd wat je ervan vind, al een tijdje opzoek naar een USB scherm aangezien ik geen HDMI poorten meer vrij heb,
Voor het geld een onverslaanbare optie als je het mij vraagt. Ja het kan goedkoper als je zelf een behuizing gaat printen maar dan blijft de afwerking toch altijd een beetje achter. Dit is plexiglas en het ziet er gewoon verrekte netjes afgewerkt uit als zou ik volgende keer voor de magnetische mount kiezen. Ik rijd voornamelijk met een Formula V2 stuur en switch weinig van stuurwiel maar mocht je dat wel doen is die magnetische mount echt een uitkomst.
Het scherm is een Vocore scherm, niet heel bijzonder maar doet wat het moet doen en doet dat ook bijzonder goed in combinatie met de SimHub dashboard software.
Zal er binnenkort wel eens een stukje tekst aan wijden, voor het geld denk ik het meest interessante kant en klare scherm op de markt.
Dat hoeft niet. Het is maar net hoeveel tijd/aandacht je erin wil steken. Een super strak afgewerkte 3D-print is prima mogelijk in diverse materialen.R2D2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:43:
[...]
Volgens mij woonde jij ook in Amersfoort toch en moest ik nog altijd een keer zo'n ophanghaakdingetje voor de Lego Porsche bij je ophalen? Ik kan hem gerust even los schroeven van de DD2 en mee nemen hoor, kun je hem in het echt zien en je eigen conclusie trekken
Voor het geld een onverslaanbare optie als je het mij vraagt. Ja het kan goedkoper als je zelf een behuizing gaat printen maar dan blijft de afwerking toch altijd een beetje achter. Dit is plexiglas en het ziet er gewoon verrekte netjes afgewerkt uit als zou ik volgende keer voor de magnetische mount kiezen. Ik rijd voornamelijk met een Formula V2 stuur en switch weinig van stuurwiel maar mocht je dat wel doen is die magnetische mount echt een uitkomst.
Het scherm is een Vocore scherm, niet heel bijzonder maar doet wat het moet doen en doet dat ook bijzonder goed in combinatie met de SimHub dashboard software.
Zal er binnenkort wel eens een stukje tekst aan wijden, voor het geld denk ik het meest interessante kant en klare scherm op de markt.
Voor PLA kan je het volgende doen:
Goed je printje schuren, daarna eventueel nog met een vullende primer nog wat verder zo vlak mogelijk maken en daarna in de epoxy hars. Eventueel kan je daar direct een kleurtje in mengen. Na uitharden weer alles schuren met steeds fijner wordende korrel (eindigend met nat schuren) en je krijgt een eindproduct dat zo mogelijk nog fraaier is. Kost je wel een enorme hoeveelheid werk.
Voor ABS is het wat eenvoudiger en kan je met aceton het toplaagje laten "smelten" om alles zo vlak mogelijk te krijgen.
Ok verkeerd geformuleerd, met printen krijg je niet zo makkelijk een mooie afwerking zonder zelf de handen uit de mouwen te hoeven stekenkroegtijger schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:49:
[...]
Dat hoeft niet. Het is maar net hoeveel tijd/aandacht je erin wil steken. Een super strak afgewerkte 3D-print is prima mogelijk in diverse materialen.
Voor PLA kan je het volgende doen:
Goed je printje schuren, daarna eventueel nog met een vullende primer nog wat verder zo vlak mogelijk maken en daarna in de epoxy hars. Eventueel kan je daar direct een kleurtje in mengen. Na uitharden weer alles schuren met steeds fijner wordende korrel (eindigend met nat schuren) en je krijgt een eindproduct dat zo mogelijk nog fraaier is. Kost je wel een enorme hoeveelheid werk.
Voor ABS is het wat eenvoudiger en kan je met aceton het toplaagje laten "smelten" om alles zo vlak mogelijk te krijgen.
Voor het geld was ik in ieder geval niet van plan zelf te gaan martelen. Zie net op de website van KGL creation lab dat ze inmiddels ook een variant hebben met het 5" Vocore scherm, specs zijn nagenoeg gelijk aan de 4" overigens.
Wat boven al genoemd is, een goede print is soms net zo mooi of mooier dan een plexiglas gesneden dashboard. Ook precies wat mijn volgende stap met mijn ontwerp is. Kijken wat aceton doet en of het er beter van gaat worden.R2D2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:50:
[...]
Ok verkeerd geformuleerd, met printen krijg je niet zo makkelijk een mooie afwerking zonder zelf de handen uit de mouwen te hoeven steken
Voor het geld was ik in ieder geval niet van plan zelf te gaan martelen. Zie net op de website van KGL creation lab dat ze inmiddels ook een variant hebben met het 5" Vocore scherm, specs zijn nagenoeg gelijk aan de 4" overigens.
Mijn OCD kan de KGL echter niet aan! Een vocore heeft aan de linker (of rechterkant) een grote bezel en aan de andere kant een kleine. Het KGL ontwerp houdt hier geen rekening mee waardoor je tijdens het monteren het scherm niet 'center uitgelijnd' krijgt en altijd gevoelsmatig 'omvalt'. (Niet dat het velen uit zal maken...)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oWTfkrT5xcKARuCyLtU3GiIh.jpg?f=user_large)
Het zal ongetwijfeld ook heel mooi kunnen worden maar het vergt wel aanzienlijk wat meer werk dan gewoon even een order plaatsen en 3 dagen later een scherm op je base schroeven, ik ben wat dat betreft gewoon lui aangelegd (en ik heb ook niet alle spullen in huis om het zelf te doen zoals een 3D printer)BozeBever schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Wat boven al genoemd is, een goede print is soms net zo mooi of mooier dan een plexiglas gesneden dashboard. Ook precies wat mijn volgende stap met mijn ontwerp is. Kijken wat aceton doet en of het er beter van gaat worden.
Mijn OCD kan de KGL echter niet aan! Een vocore heeft aan de linker (of rechterkant) een grote bezel en aan de andere kant een kleine. Het KGL ontwerp houdt hier geen rekening mee waardoor je tijdens het monteren het scherm niet 'center uitgelijnd' krijgt en altijd gevoelsmatig 'omvalt'. (Niet dat het velen uit zal maken...)
[Afbeelding]
Ik vind je scherm overigens heel geslaagd hoor, het was ook zeker geen "kritiek" op de zelfbouw schermen van mensen maar als je een "makkelijke" oplossing zoekt voor relatie weinig geld is de KGL een prima optie, zeker wanneer je het af zet tegen bijvoorbeeld een Sim-Lab SD43 die 3x zoveel moet kosten en die ook nog eens voorzien is van een minder scherm.
Wat betreft je OCD, je bent niet de enige (het was mij ook opgevallen de eerste keer toen ik hem aan sloot) maar met een zwarte background valt het een stuk minder op en is er mee te leven
KGL: 800x480 = 384kR2D2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:03:
[...]wanneer je het af zet tegen bijvoorbeeld een Sim-Lab SD43 die 3x zoveel moet kosten en die ook nog eens voorzien is van een minder scherm.
SimHub: 480x272 = 130k
Dat is inderdaad wel veel meer, komt ook nog eens bij dat KGL een touchscreen is. Heb zelf nooit echt naar zo'n scherm gekeken, maar wel handig als je bepaalde info consistent voor je hebt voor alle auto's die je rijd. Ik kijk normaal vaker naar de schermen in de auto's maar die zijn allemaal anders wat niet altijd handig is.
Toch maar eens overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 13-08-2021 10:01 ]
Ik heb een USBD480, Nextion en een Vocore screen geprobeerd, maar mijn oude Samsung Note 3 heeft nog steeds mijn voorkeur.
Vooral de helderheid is stukken beter dan de andere schermen en het scherm is net iets groter dan gemiddeld, maar geen tablet formaat.
Die van mij zit vast met sterke magneten en dat werkt ideaal. Ik ben redelijk tevreden over de afwerking van de 3d print, die toch behoorlijk strak uit ziet zonder enige nabewerking.
Vooral de helderheid is stukken beter dan de andere schermen en het scherm is net iets groter dan gemiddeld, maar geen tablet formaat.
Die van mij zit vast met sterke magneten en dat werkt ideaal. Ik ben redelijk tevreden over de afwerking van de 3d print, die toch behoorlijk strak uit ziet zonder enige nabewerking.

[ Voor 12% gewijzigd door Henkus op 13-08-2021 17:35 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Kan je een telefoon snel genoeg aansturen dan? Ik had begrepen dat je dan een ‘webpagina’ moet openen op je telefoon en dat dat nog voor wat extra vertraging zorgt.Henkus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:32:
Ik heb een USBD480, Nextion en een Vocore screen geprobeerd, maar mijn oude Samsung Note 3 heeft nog steeds mijn voorkeur.
[Afbeelding]
Maar misschien zit ik verkeerd, ik heb me er nog niet veel in verdiept.
Ik merk geen vertraging via SimHub via Chrome. Werkt perfectGeleFles schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Kan je een telefoon snel genoeg aansturen dan? Ik had begrepen dat je dan een ‘webpagina’ moet openen op je telefoon en dat dat nog voor wat extra vertraging zorgt.
Maar misschien zit ik verkeerd, ik heb me er nog niet veel in verdiept.
Daarnaast is er ook de SimHub App en Dashmeter Pro. Het is natuurlijk wel ook afhankelijk van hoe goed je Wifi is.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Na jaren (10 jaar) plezier te hebben gehad met mijn loadcell mod op de G25.
Was het een paar werken geleden in eens over. Hij ging van super gevoelig tot niets registeren en dat bleef maar heen en weer gaan ding goed schoon gemaakt maar probleem bleef nog steeds als je het aantikt ging hij naar 100% en soms met juist hard trappen kwam je aan de 10% registratie. Tijd voor wat nieuws.
De oude loadcell

Ik heb mijn pedalen onderste boven gemonteerd op mijn frame en dat wilde ik graag zou houden.
Zag niet echt veel andere opties dan toch blijven werken me deze set maar dan wel met een nieuwe loadcell.
In de UK kwam ik AXC-sim load cell tegen zag er mooi stevig uit en de reviews waren ook goed.
Gelijk maar besteld

Toen kwam de eerste uitdaging deze set gaat er van uit dat je de body nog hebt liggen van je G25
Helaas had ik die al 10 jaar geleden weg gegooid Dan maar de 3D printer aanslingeren na dat de unit was geleverd zodat ik de correcte maten kon gebruiken.
Unit gemonteerd en hij is echt zoveel beter als die oude had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen.

Nog even een totaal overzicht heb wat dingen aangepakt dit jaar Vcore schermpje en windsim.
Shakers gemonteerd met eigen geluidskaart ging vroeger gewoon mee op de bas van de 5.1
Nu nog wachten op een nieuwe stuur systeem.
Was het een paar werken geleden in eens over. Hij ging van super gevoelig tot niets registeren en dat bleef maar heen en weer gaan ding goed schoon gemaakt maar probleem bleef nog steeds als je het aantikt ging hij naar 100% en soms met juist hard trappen kwam je aan de 10% registratie. Tijd voor wat nieuws.
De oude loadcell

Ik heb mijn pedalen onderste boven gemonteerd op mijn frame en dat wilde ik graag zou houden.
Zag niet echt veel andere opties dan toch blijven werken me deze set maar dan wel met een nieuwe loadcell.
In de UK kwam ik AXC-sim load cell tegen zag er mooi stevig uit en de reviews waren ook goed.
Gelijk maar besteld

Toen kwam de eerste uitdaging deze set gaat er van uit dat je de body nog hebt liggen van je G25
Helaas had ik die al 10 jaar geleden weg gegooid Dan maar de 3D printer aanslingeren na dat de unit was geleverd zodat ik de correcte maten kon gebruiken.
Unit gemonteerd en hij is echt zoveel beter als die oude had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen.

Nog even een totaal overzicht heb wat dingen aangepakt dit jaar Vcore schermpje en windsim.
Shakers gemonteerd met eigen geluidskaart ging vroeger gewoon mee op de bas van de 5.1

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
DitHenkus schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:35:
[...]
Ik merk geen vertraging via SimHub via Chrome. Werkt perfect
Daarnaast is er ook de SimHub App en Dashmeter Pro. Het is natuurlijk wel ook afhankelijk van hoe goed je Wifi is.
Ik gebruik ook een Note 3 hiervoor en de vertraging is marginaal. In ieder geval wat je kan verwachten van dat de data via spel > SimHub > Wifi > Device gaat.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vraag: net mijn HE Ultimate pedalen voorzien van de + specs. Echt de moeite waard, nu dus ook met Smart Control software de pedalforce exact instelbaar. Helaas tonen veel sims echter niet de exacte pedalforce (RF2 wel bijv.), waardoor het vaak gissen is. Iemand wellicht bekend met een open source database pedalforce per car?
Ik zie al zoveel moois hier in het topic, dan ben ik echt nog een rookie...
Sim racen heeft al langer mijn aandacht, al sinds de Logitech Formula Force op rfactor (1) bezig met racen.
Maar vooral in vriendschappelijke sfeer en voor de snelheidservaring. Niets competitiefs richting een wereld toneel.
ik vind veel leuk, Dirt Rally 2.0 heeft mij laatst positief verrast, maar ook speel ik AC en ACC. soms met vrienden op een eigen server.
Inmiddels is de hobby wat verder gevorderd, vorig jaar van een G25 overgestapt op een Fanatec CSL Elite (voor de DD1 werd aangekondigd), nu een Sim-Lab GT Evo besteld en zojuist binnen... vandaag de eerste stappen zetten naar een echte vaste SIM opstelling!!!
Sim racen heeft al langer mijn aandacht, al sinds de Logitech Formula Force op rfactor (1) bezig met racen.
Maar vooral in vriendschappelijke sfeer en voor de snelheidservaring. Niets competitiefs richting een wereld toneel.
ik vind veel leuk, Dirt Rally 2.0 heeft mij laatst positief verrast, maar ook speel ik AC en ACC. soms met vrienden op een eigen server.
Inmiddels is de hobby wat verder gevorderd, vorig jaar van een G25 overgestapt op een Fanatec CSL Elite (voor de DD1 werd aangekondigd), nu een Sim-Lab GT Evo besteld en zojuist binnen... vandaag de eerste stappen zetten naar een echte vaste SIM opstelling!!!
[ Voor 3% gewijzigd door TheTeek op 24-08-2021 13:44 ]
No one knows what TheTeek is
Het is in diview mogelijk om de raw input waarden te zien. Die zijn om te rekenen naar kilo's, althans dat gold voor de Pro's. Daar waar je niet de raw waarden ziet, maar in-sim moet calibreren en altijd een percentage van de calibratiewaarden ziet, kun je misschien diview ernaast draaien door de sim windowed te draaien.Breeker schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:38:
Helaas tonen veel sims echter niet de exacte pedalforce (RF2 wel bijv.), waardoor het vaak gissen is.
[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 24-08-2021 13:39 ]
@NutteFrenkie beetje late reactie, maar niet eerder gelezen. Ik had de laatste tijd ook veel last van mijn rug. ben mij toch wat meer gaan verdiepen in ergonomie mbt simracing, zijn best wat artikelen over te vinden.NutteFrenkie schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:14:
Wow, bedankt voor de snelle en vele reacties! Gaaf om te zienIk probeer even antwoord te geven op iedereen die mij heeft geholpen.
@Doubleoz Het klopt inderdaad dat ik de stoel niet eerst ben gaan passen. Onwetendheid en hier in de buurt (Venlo) zijn zover ik weet geen bedrijven waar dit mogelijk is. Althans, ik kon ze via Google niet vindenAchteraf was het wellicht beter geweest om dit elders in het land te doen.
Wat ik uit ieders opmerking opmaak is dat ik wel de tijd moet nemen om te wennen en te experimenteren met de verschillende posities. De stoel retourneren gaat hierbij dus niet helpen.
De tip rondom een extra kussen ga ik zeker opvolgen! Bedankt voor de diverse opties![]()
Bijgaand een afbeelding van mijn setup en zitpositie. Work in progress, dus let nog even niet op het ontbreken van een goed beeldscherm, mount etc![]()
[Afbeelding]
Ik snap dat het lastig beoordelen is, maar vanuit een eerste oogopslag: wat vinden jullie van deze zitpositie?
De bucket seat staat zo ver als mogelijk naar achter gekanteld. Kan dit de pijn veroorzaken? Ik heb het gevoel als ik de stoel 'rechter' zet dat het er in ieder geval niet beter op wordt.
@Broodro0ster ik vermoed inderdaad dat mijn benen teveel zijn opgetrokken, waardoor ik teveel druk in m'n heup/bekken heb. Goede tip, ik ga eens proberen om de afstand van m'n pedalen te vergroten.
Nogmaals: thanks voor alle reacties! Jullie tips en adviezen gaan mij zeer zeker, stap voor stap, helpen
wat mijn fout was: ik zat te ver van mijn stuur. volgens sommige artikelen moet je met gestrekte armen met je polsen op het stuur liggen, maar ik kwam later ook artikelen tegen dat je er dichterbij moet zitten (halverwege je onderarm). dit heb ik eens geprobeerd. Hierdoor ging ik veel minder vanuit mijn schouders sturen, dus er stond teveel spanning op mijn schouders (dit trok door naar mijn rug). door dichterbij te zitten, ga ik meer met mijn armen sturen en minder vanuit schouders.
Tevens knijp ik best veel, ook niet goed voor de spanning in armen , schouders en rug. Dus let hier ook eens op of je dit doet
Simrig begint nu echt wat te worden. Moet nog heel veel afwerken, beetje schoon maken, maar heb vandaag het scherm opgehangen.
Wat je ziet?
Sim-Labs GT Evo rig
Sim-Labs Single monitor mount
Sparco Rev stoel
Sparco seatslider (Moet nog even verzet worden, staat nu nog niet goed)
Fanatec Clubsport V 2.5
Fanatec Clubsport pedals V3
Samsung CHG90 32:9 Ultrawide
Wou eerst 3 schermen maar uiteindelijk toch voor ultrawide gegaan. Qua FOV mis je een scherm maar ik vind dit al heel erg mooi om te zien.
Vanmiddag / vanavond maar eens wat rondjes rijden
Wat je ziet?
Sim-Labs GT Evo rig
Sim-Labs Single monitor mount
Sparco Rev stoel
Sparco seatslider (Moet nog even verzet worden, staat nu nog niet goed)
Fanatec Clubsport V 2.5
Fanatec Clubsport pedals V3
Samsung CHG90 32:9 Ultrawide
Wou eerst 3 schermen maar uiteindelijk toch voor ultrawide gegaan. Qua FOV mis je een scherm maar ik vind dit al heel erg mooi om te zien.
Vanmiddag / vanavond maar eens wat rondjes rijden

/f/image/gFeMbgcSTvhiKlJS2J80tRgP.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 23% gewijzigd door RedHat op 29-08-2021 16:54 ]
Je kan meteen rijden nu, want de F1 gaat toch niet meer starten wat een puinhoop is dat zeg!!
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Prima setup!RedHat schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:34:
Simrig begint nu echt wat te worden. Moet nog heel veel afwerken, beetje schoon maken, maar heb vandaag het scherm opgehangen.
Nog wel ff de kapjes op het aluminium monteren. Dat spul is vlijmscherp!
Nice! Ik heb zelf ook deze mod van AXC en ik ben hier erg tevreden over! Deze mod zorgt voor een stuk consistentere remervaring wat ook resulteerde in snellere rondetijden.Dark Angel schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:16:
Na jaren (10 jaar) plezier te hebben gehad met mijn loadcell mod op de G25.
De oude loadcell
[Afbeelding]
Gelijk maar besteld
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een tijd terug nog een artikel over geschreven: https://www.simracinghub.nl/truebrake-mod-van-axc-sim-voor-de-logitech-g25-g27-g29-g920-g923/
Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl
Tijd voor foto update nadat ik in de vakantie het projectje windsim heb afgerond.
Oud
:strip_exif()/f/image/PmNSFtM43MFxEZrYVESvb1cJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuw
:strip_exif()/f/image/R0zyyQM7DXVPoTWR0ZP4IZiG.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanpassingen
- 42" Plasma TV -> single 27" monitor 144hz
- Fanatec CSL Elite -> CSL DD
- iRacing in VR met HP Reverb G2
- DIY Windsim via Simhub software
- Wheel mounts aan de muur
Setup:
- Asus 27" 144hz screen
- HP Reverb G2 HMD - with VRcover facial interface
- Fanatec CSL DD wheelbase
- Fanatec CSL pedals with loadcell
- Fanatec Formula V2 wheel
- Fanatec Porsche 918 wheel
- Simlab GT1-Evo
- Ford Focus RS stoel
- Arduino UNO windsim with 2x 3700RPM fans (AFB1212SHE) on Simhub software
- HP Zbook met Nvidia Quadro RTX 3000 (werk laptop)
:strip_exif()/f/image/hS5zMUrpXR3QZ9tMLdo6SLhH.jpg?f=fotoalbum_large)
Oud
:strip_exif()/f/image/PmNSFtM43MFxEZrYVESvb1cJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuw
:strip_exif()/f/image/R0zyyQM7DXVPoTWR0ZP4IZiG.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanpassingen
- 42" Plasma TV -> single 27" monitor 144hz
- Fanatec CSL Elite -> CSL DD
- iRacing in VR met HP Reverb G2
- DIY Windsim via Simhub software
- Wheel mounts aan de muur
Setup:
- Asus 27" 144hz screen
- HP Reverb G2 HMD - with VRcover facial interface
- Fanatec CSL DD wheelbase
- Fanatec CSL pedals with loadcell
- Fanatec Formula V2 wheel
- Fanatec Porsche 918 wheel
- Simlab GT1-Evo
- Ford Focus RS stoel
- Arduino UNO windsim with 2x 3700RPM fans (AFB1212SHE) on Simhub software
- HP Zbook met Nvidia Quadro RTX 3000 (werk laptop)
:strip_exif()/f/image/hS5zMUrpXR3QZ9tMLdo6SLhH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VyptXkT3aYiIIUD73Pw4ajbT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door wolverine3141 op 30-08-2021 16:43 ]
@wolverine3141 Mooie setup! Dat ziet er een gezellig hoekje uit.
Deze zomer heb ik ook ventilatie op de rig geïnstalleerd. Eerst liet ik m'n fans bijna full speed blazen en dat maakte veel herrie. Nu heb ik een 3D printed air straightener er op staan en de snelheid van de lucht is nog een pak hoger nu. Daardoor kan ik ze lekker stil op een fixed toerental zetten en zijn ze stil. Of je hebt nog meer wind als je echt een simulatie wil doen.
Deze zomer heb ik ook ventilatie op de rig geïnstalleerd. Eerst liet ik m'n fans bijna full speed blazen en dat maakte veel herrie. Nu heb ik een 3D printed air straightener er op staan en de snelheid van de lucht is nog een pak hoger nu. Daardoor kan ik ze lekker stil op een fixed toerental zetten en zijn ze stil. Of je hebt nog meer wind als je echt een simulatie wil doen.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Dank je! Voor het plantje krijgt de vrouw de creditsBroodro0ster schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:38:
@wolverine3141 Mooie setup! Dat ziet er een gezellig hoekje uit.
Wat betreft herrie kan ik dit wel beamen. Mag ik vragen welke air straighteners je hebt? Heb je een linkje voor me? Misschien is dit ook wel iets voor mij.
Ik heb deze geprint: https://www.thingiverse.com/thing:4508896wolverine3141 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Dank je! Voor het plantje krijgt de vrouw de credits![]()
Wat betreft herrie kan ik dit wel beamen. Mag ik vragen welke air straighteners je hebt? Heb je een linkje voor me? Misschien is dit ook wel iets voor mij.
Maar zoiets is minder werk en werkt even goed. Ziet er alleen iets minder mooi uit. https://www.thingiverse.com/thing:2884277
Op mijn rig ziet het er zo uit: https://imgur.com/a/KftD2iu
Iedereen met een 3D printer kan dit wel maken voor je. Indien je niemand kent met een printer, stuur mij maar een berichtje en dan regelen we wel iets.
[ Voor 11% gewijzigd door Broodro0ster op 31-08-2021 13:37 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Nice, ziet er zeker tof uit! Welk bordje hebben jullie gebruikt? Wanneer jullie hem van plan zijn aan te bieden aan andere Tweakers houd ik me aanbevolenBozeBever schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:48:
Na te lang op de plank te hebben gelegen hebben @Daniel. en ik deze week maar eens gebruikt om het ontwerp te finetunen en flink wat prototypes te printen, met na gemengde resultaten een ontwerp die zowel qua looks als qua techniek voldeed aan wat wij wilden. Een 4' simracing-dashboard (aangestuurd via Simhub) met LED'jes en los te maken connectoren die er niet uit ziet als 3 laagjes acrylic op elkaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En hij doet het verdomme ook nog! Maar let vooral niet op de rijkunsten... Deze video heeft een ander doel![]()
[YouTube: VRSR Simdash Prototype - Paul Ricard - F4 - RaceRoom]
Laatst zelf een SimHub dash in elkaar gezet maar de rev ledjes liepen voor op die van mijn Fanatec Stuur (Fanalab). Enkel getest in iRacing trouwens, maar wist niet waarom deze zo veel eerder "knipperde".
https://www.thingiverse.com/thing:4441749wolverine3141 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Dank je! Voor het plantje krijgt de vrouw de credits![]()
Deze heb ik erop zitten. Zijn iets groter maar werken perfect icm de Delta QFR1212GHE fans
Cool!GeleFles schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
[...]
Aan de rechterkant van de stoel een USB hub en USB geluidskaart/versterker voor 2 bass-shakers (1 onder de pedalen en 1 onder de stoel)
[...]
Heb je wat meer info over de geluidskaart/versterker en bass-shakers?
Gegroet! Lukas
De versterker (met ingebouwde geluidskaart) is een nobsound met 2x 50W:MTFDarkEagle schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:05:
[...]
Cool!
https://www.amazon.nl/-/e...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
De bass shakers zijn Dayton Audio BST-2 shakers. (volgens mij iets van €35 per stuk)
In principe genoeg power uit de versterker om de shakers aan te sturen, al ben ik nog een beetje aan het zoeken naar de juiste opstelling/instelling. Doordat de pedal plate van de rig erg dik is, voel ik de trilling bij de pedalen niet echt doorkomen; dat trilt eerder door naar het stuur.
Hetzelfde geld voor de shaker aan de achterkant, hij laat de rig wel goed trillen, maar de stoel dempt een hoop.
Ik heb nog niet de juiste instellingen/plaatsing gevonden om goed te kunnen voelen wat er met de auto gebeurd. (Maar misschien is F1 2021 daar ook niet de juiste game voor?)
Heb jij front en back shakers? of 4 hoeken?
Verschil voor en achter voel ik wel, alleen de hoeken zijn niet heel super te onderscheiden.
Nu moet ik wel zeggen dat het allemaal niet super vast zit enzo ( te grote shakers voor op een f-gt)
Verschil voor en achter voel ik wel, alleen de hoeken zijn niet heel super te onderscheiden.
Nu moet ik wel zeggen dat het allemaal niet super vast zit enzo ( te grote shakers voor op een f-gt)
Don't trust an atom, they make up everything.
2 Shakers, dus voor en achter.
De gaten in de shakers zijn te klein om direct op het frame te monteren, dus ik heb elke shaker op een eigen multiplex plaatje van 12mm geschroefd.
Op die manier een shaker onder de pedalplate vastgemaakt, en de andere zit tegen de achterste dwarsbalk vast.
De gaten in de shakers zijn te klein om direct op het frame te monteren, dus ik heb elke shaker op een eigen multiplex plaatje van 12mm geschroefd.
Op die manier een shaker onder de pedalplate vastgemaakt, en de andere zit tegen de achterste dwarsbalk vast.
Mooie upgrade! Ik denk over eenzelfde investering in de CSL DD. Kun je aangeven wat je zelf ervaart ten opzichte van de TM300? Ik ben met name geïnteresseerd in het verschil bij een game zoals ACC :-)GeleFles schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
Inmiddels 2 weken blij met de CSL DD (en natuurlijk ook de F1 2021 LE die al een paar maanden op de plank lag):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan de rechterkant van de stoel een USB hub en USB geluidskaart/versterker voor 2 bass-shakers (1 onder de pedalen en 1 onder de stoel)
Een mooie upgrade vanaf een Thrustmaster T300
Ik heb vier basspucks waarvan ik drie rechtstreeks (dus niet met een beugel of andere tussenkomst) tegen de onderkant van mijn stoel heb geschroefd, en eentje tegen de onderkant van de plank waar ik mijn CSL pedalen op heb geschroefd. Alles aangesloten op een oude Yamaha DTS receiver welke meer dan voldoende powerk kan leveren. Vervolgens binnen Simhub alles finetunen (kan per game).
[ Voor 11% gewijzigd door Dev0o op 02-09-2021 12:49 ]
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ik heb het zelf als volgt:MTFDarkEagle schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:05:
[...]
Headset op usb,
De voor shakers op het moederbord.
De achter shakers in een scherm
Zo heb je met 1 geluidskaart alles virtueel op 3.
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik speel 99% ACC en ben van T300 naar CSW2.5 gegaan een half jaar geleden en is echt een forse upgrade. Het is veel sterker en verfijnder waardoor je veel meer gevoel hebt over wat de auto doet. Met een CSL DD zal dat ook zo zijn alleen dan nog een tikkie beter.Dev0o schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]
Kun je aangeven wat je zelf ervaart ten opzichte van de TM300? Ik ben met name geïnteresseerd in het verschil bij een game zoals ACC :-)
Mijn grootste verschil zat daarin dat ik overstuur situatie veel beter/sneller voelde en kon corrigeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 02-09-2021 13:42 ]
ACC heb ik niet zoveel gespeeld, daar kan ik niet zoveel over zeggen (ik heb de T300 maar 3 maanden gebruikt). In F1 2021 merk ik in ieder geval veel meer detail in FFB, dat is echt op een ander niveauDev0o schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:45:
[...]
Mooie upgrade! Ik denk over eenzelfde investering in de CSL DD. Kun je aangeven wat je zelf ervaart ten opzichte van de TM300? Ik ben met name geïnteresseerd in het verschil bij een game zoals ACC :-)
Je hebt wel die stangetjes (noem je ze drijvers?) bij de CSL Elite LC aangebracht aan je pedal mount. Ik heb dat niet, maar zie wel veel mensen het doen. Mijn pedal mount staat recht en niet schuin. Is het toch handig te doen? Ik heb nu geen flex met de pedalen btw.GeleFles schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
Inmiddels 2 weken blij met de CSL DD (en natuurlijk ook de F1 2021 LE die al een paar maanden op de plank lag):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een mooie upgrade vanaf een Thrustmaster T300
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Ik heb ze er maar ingedaan toen ik de set in elkaar aan het zetten was, heb er verder niks mee getest.stormbreaker schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:27:
[...]
Je hebt wel die stangetjes (noem je ze drijvers?) bij de CSL Elite LC aangebracht aan je pedal mount. Ik heb dat niet, maar zie wel veel mensen het doen. Mijn pedal mount staat recht en niet schuin. Is het toch handig te doen? Ik heb nu geen flex met de pedalen btw.
Eerlijk gezegd denk ik dat zonder die stangen er ook meer dan genoeg stevigheid is.
Volgende maand weer beginnen aan een nieuwe 6dof motion rig zag weer leuke dingen op youtube
Heeft iemand ervaring met 3x 65inch schermen?
Heeft iemand ervaring met 3x 65inch schermen?
Goedenavond allemaal,
Hierbij mijn rig:
:strip_exif()/f/image/0Y6TpvNWYHNUXV5mAGYJMoXb.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets meer dan een jaar geleden een G29 gekocht en al vrij snel besloten om een Fanatec CSL elite te kopen.
Deze zomer voor een goed prijsje de stoel + frame kunnen overnemen van iemand en vorige week heb ik een McLaren GT3 V2 stuur gekocht. (wat erg goed bevalt)
Het is nog niet hoe ik graag zou willen dat het is, maar het begin is er absoluut. (na maanden twijfelen besloten om de Loadcell Pedal te bestellen voor de CSL elite pedals.. is de loadcell niet meer te krijgen via Fanatec helaas
)
Mvg
Stephan
Hierbij mijn rig:
:strip_exif()/f/image/0Y6TpvNWYHNUXV5mAGYJMoXb.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets meer dan een jaar geleden een G29 gekocht en al vrij snel besloten om een Fanatec CSL elite te kopen.
Deze zomer voor een goed prijsje de stoel + frame kunnen overnemen van iemand en vorige week heb ik een McLaren GT3 V2 stuur gekocht. (wat erg goed bevalt)
Het is nog niet hoe ik graag zou willen dat het is, maar het begin is er absoluut. (na maanden twijfelen besloten om de Loadcell Pedal te bestellen voor de CSL elite pedals.. is de loadcell niet meer te krijgen via Fanatec helaas

Mvg
Stephan
Ik vind dit een bijzondere setup, ik snap 'm niet helemaal. Je hebt een stoel op een houten plank geplaatst en het toetsenbord staat nog tussen het scherm en de base. Ik denk dat je beter een normale rig kan kopen, zoals de nieuwe NLR FGT Elite of iets van SimLab o.i.d. Deze zelfbouw is heel onhandig, je zit veel te laag en je kan moeilijk bij het toetsenbord. Bedoeling is dat je toetsenbord aan de zijkant is, dus niet tussen de base en het scherm. Ik heb een speciaal tafeltje ervoor maar de meeste mensen gebruiken een arm die aan de rig vastzit.
Het is een draadloos toetsenbord wat normaal gewoon naast me ligt
en mbt de stoel. Je geeft aan dat de stoel te laag is. Ten opzichte van wat is de stoel te laag?
Ik snap best dat het allemaal niet het beste en mooiste van alles is. Maar niet iedereen heeft een onbeperkte bankrekening en het lijkt dat jij dat een beetje vergeet.
Ik snap best dat het allemaal niet het beste en mooiste van alles is. Maar niet iedereen heeft een onbeperkte bankrekening en het lijkt dat jij dat een beetje vergeet.
Je moet ergens beginnen Stephan! En dit ziet er prima uit. Zijn ook genoeg mensen die gelijk 15k stuk slaan om na een half jaar de interesse te verliezen en de meuk weer het huis uit doen.
Ik heb een uitgebreid 80/20 frame; en mijn pedal set hangt gelijk aan de onderkant met de stoel. Dus best vegelijkbaar met jouw setup. Alleen het instappen is wat makkelijk omdat het geheel op poten los van de grond staat.
Ik hoop alleen dat je schem niet naar beneden flikkert
Ik heb een uitgebreid 80/20 frame; en mijn pedal set hangt gelijk aan de onderkant met de stoel. Dus best vegelijkbaar met jouw setup. Alleen het instappen is wat makkelijk omdat het geheel op poten los van de grond staat.
Ik hoop alleen dat je schem niet naar beneden flikkert
@stormbreaker/@smaiden, het enige dat belangrijk is of je er plezier aan hebt. Zo ja, helemaal top, zo niet dan vragen waarom niet. Liever op een bureau stoel en normale tafel gamen en het super vinden dan een rig van duizenden euro's bouwen en er niets mee doen omdat je het niets vind. Upgraden kan altijd nog en maakt het ook leuk. Als je direct begint met het dikste van het dikste is een deel van de fun al weg imho
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
foto's klinkt als meervoud, *hint hint* 😉Madhouse1979 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:11:
Een vriend van mij is fotograaf en heeft mooie foto's van mijn ruimte gemaakt![]()
[Afbeelding]
Ik ben heel jaloers (maar in positief opzicht).Madhouse1979 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:11:
Een vriend van mij is fotograaf en heeft mooie foto's van mijn ruimte gemaakt![]()
[Afbeelding]
@Darkangle Goed punt! Zal straks nog het e.e.a. uploaden 
@stormbreaker Thanks! Ik ben ook zeer dankbaar voor deze setup.
@stormbreaker Thanks! Ik ben ook zeer dankbaar voor deze setup.
@Madhouse1979 Hele vette foto's!
Wat ik alleen nog altijd niet van Heusinkveld (zowel sprints als Ultimates) begrijp zijn die korte gedateerde RJ9 kabeltjes. Je pedalen moeten echt dicht op elkaar gemonteerd worden daardoor. Een RJ9 verlengstuk is in Nederland niet verkrijgbaar. Heb er een paar van Ali besteld, maar dat is ook meuk. Al een paar keer mid-race gehad dat ik nog maar 70% gasoutput kreeg. Even blazen in de connector en het was opgelost, maar het is verre van ideaal.
Wat ik alleen nog altijd niet van Heusinkveld (zowel sprints als Ultimates) begrijp zijn die korte gedateerde RJ9 kabeltjes. Je pedalen moeten echt dicht op elkaar gemonteerd worden daardoor. Een RJ9 verlengstuk is in Nederland niet verkrijgbaar. Heb er een paar van Ali besteld, maar dat is ook meuk. Al een paar keer mid-race gehad dat ik nog maar 70% gasoutput kreeg. Even blazen in de connector en het was opgelost, maar het is verre van ideaal.
@Madhouse1979 Ziet er echt gaaf uit hoor, mooie set verdiend ook mooie foto's, en das gelukt (2x)
@Thodekroo Korte kabeltjes? Ik vond ze zelfs al vrij lang??? Pedalen staan toch naast elkaar? Waarom zou je dan meer dan 10cm kabel nodig hebben? Ik heb zelfs mijn koppelingskabel bij elkaar gebonden omdat ik hem wat lang vond... Ben wel benieuwd hoe jij je pedalen geplaatst hebt als ze te kort zijn?
@Thodekroo Korte kabeltjes? Ik vond ze zelfs al vrij lang??? Pedalen staan toch naast elkaar? Waarom zou je dan meer dan 10cm kabel nodig hebben? Ik heb zelfs mijn koppelingskabel bij elkaar gebonden omdat ik hem wat lang vond... Ben wel benieuwd hoe jij je pedalen geplaatst hebt als ze te kort zijn?
@Thodekroo Thanks!! Met de Ultimate+ pedalen heb je daar geen last van, die zijn lang genoeg. Met de Sprints had ik dat probleem ook.
Je ziet het op de foto die ik heb geplaatst niet heel goed, maar ik heb de gas en rem in de buitenste bevestigingsslots van de pedalplate gemonteerd. Ik gebruik geen koppeling, want dan speelt het probleem inderdaad niet. Gemeten van uit het midden van mijn pedalen zit er 23 centimeter tussen. Dit vind ik veel fijner dan ze beide in de middelste slots te monteren waardoor ze erg dicht op elkaar staan. Je kunt er ook voor kiezen om de rem in slot 2 en gas in 4 te monteren (of 1 en 3) maar dan zijn ze weer niet symmetrisch aan je benen, waardoor ik wat last van mijn onderrug kreeg.MauriceQ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:17:
@Madhouse1979 Ziet er echt gaaf uit hoor, mooie set verdiend ook mooie foto's, en das gelukt (2x)
Ik heb dit probleem dus ook met de Sprints. Ik krijg bijvoorbeeld last van mij rechterheup, waardoor ik merk dat ik nog niet de ideale zithouding heb gevonden. Ik denk serieus dat het probleem al minder aanwezig zou zijn als ik de pedalen net iets anders kon plaatsen, wanneer de RJ9 kabel wat langer was geweest.Thodekroo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Je ziet het op de foto die ik heb geplaatst niet heel goed, maar ik heb de gas en rem in de buitenste bevestigingsslots van de pedalplate gemonteerd. Ik gebruik geen koppeling, want dan speelt het probleem inderdaad niet. Gemeten van uit het midden van mijn pedalen zit er 23 centimeter tussen. Dit vind ik veel fijner dan ze beide in de middelste slots te monteren waardoor ze erg dicht op elkaar staan. Je kunt er ook voor kiezen om de rem in slot 2 en gas in 4 te monteren (of 1 en 3) maar dan zijn ze weer niet symmetrisch aan je benen, waardoor ik wat last van mijn onderrug kreeg.
[ Voor 5% gewijzigd door pauluzmuller op 18-10-2021 15:04 ]
Ja ik snap ook niet dat ze hem vast aan de gasunit hebben gemaakt, als daar ook gewoon een connector zat kon je gewoon een wat langer kabeltje kopen maar die extenders die zijn dus niet te krijgen in Nederland.pauluzmuller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:03:
[...]
Ik heb dit probleem dus ook met de Sprints. Ik krijg bijvoorbeeld last van mij rechterheup, waardoor ik merk dat ik nog niet de ideale zithouding heb gevonden. Ik denk serieus dat het probleem al minder aanwezig zou zijn als ik de pedalen net iets anders kon plaatsen, wanneer de RJ9 kabel wat langer was geweest.
Zelf heb ik deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com...2212000020016374384%22%7D
Toch misschien maar voor de Heusinkveld Ultimates+ gaan Paul ;-)pauluzmuller schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:03:
[...]
Ik heb dit probleem dus ook met de Sprints. Ik krijg bijvoorbeeld last van mij rechterheup, waardoor ik merk dat ik nog niet de ideale zithouding heb gevonden. Ik denk serieus dat het probleem al minder aanwezig zou zijn als ik de pedalen net iets anders kon plaatsen, wanneer de RJ9 kabel wat langer was geweest.
Maar even serieus: wel vervelend probleem en vooral dat je er fysiek ongemak van hebt. Wellicht zou Heusinkveld ook een langer exemplaar kunnen assembleren en in het assortiment kunnen opnemen? @EnzoF
prachtig! Maar vraag je vriend of hij misschien de bokeh flu heeft 😉
https://kleinspul.com/win...k-rj9-10-koppeling-zwart/Thodekroo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:
@Madhouse1979 Hele vette foto's!
En er zijn nog vele anderen, maar anders werkt een beter verkrijgbaar rj45 koppelstuk volgens mij ook
Dat is zijn een style, ik vind het wel mooi zoDarkangle schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
prachtig! Maar vraag je vriend of hij misschien de bokeh flu heeft 😉
[ Voor 2% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-10-2021 13:34 . Reden: Edit 'zijn style' naar 'een style' ]
"Een style" niet zozeer van iemand, is meer een trend de laatste 2 jaar. Maar nogmaals oprecht mooie foto's hoor (heb hier ook een klein kapitaal aan ana en normale lenzen liggen voor extra mooie bokeh, dus ik mag zowieso niets zeggen).Madhouse1979 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:27:
[...]
Dat is zijn style, ik vind het wel mooi zo
We leveren nu al een aantal maanden gas- en koppelingspedalen met een langere kabel. Als deze nog niet lang genoeg zijn, kan je voor een paar euro een verlengkabeltje aanschaffen, zoals hierboven ook al aangegeven.Doubleoz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:11:
[...]
Toch misschien maar voor de Heusinkveld Ultimates+ gaan Paul ;-)
Maar even serieus: wel vervelend probleem en vooral dat je er fysiek ongemak van hebt. Wellicht zou Heusinkveld ook een langer exemplaar kunnen assembleren en in het assortiment kunnen opnemen? @EnzoF
Edit:
Let overigens wel even op het volgende stukje uit de handleiding van de Sprint baseplate:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RUBk1bVEMus1TkXV1BtsuKiL.png?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door EnzoF op 19-10-2021 11:07 ]
VR zonder basestation zoals de G2 werkt prima, maar heb dit juist gebouwd omdat VR in resolutie wat mij betreft nog echt tegen valt. Afgezien van niet te betalen systemen als Varjo.Darkangle schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:39:
Wat nu als je vr wilt spelen?
[ Voor 26% gewijzigd door Dummbber op 06-11-2021 12:28 ]
welke stoelen gebruiken jullie op de simlabs?
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Mag het ook een andere Alu rig zijn dan Simlab?darkreptile schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:02:
Ik kan je 1 van deze van harte aanbevelen:
https://lynxmotorsport.nl...onder-FIA-keur/c/26324530
Volgens mij hebben meerdere Tweakers deze op hun rig.
Ik heb zelf de pro-evo, maar ga altijd even proefzitten voordat je een dergelijke stoel koopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Thodekroo op 06-11-2021 14:52 ]
Ik kan je ook de Lynx stoelen aanraden. Velen zijn je al voor gegaan 😉
Ik zou altijd voor een zo realistisch mogelijke ervaring gaan, en heb dus voor een Renault Kangoo gekozendarkreptile schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:02:
Maar serieus, zit heerlijk, is instelbaar, en kuip heb je toch niet nodig en was maar €150 incl. rails.
[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 06-11-2021 16:25 ]
Kuip heb je zeker niet nodig voor de G-krachten idd, maar wel voor de inmersion. Ik vind het elke keer weer genieten als ik met mijn VR bril op in die kuipstoel zak. Als dat een 'gewone' autostoel was geweest zou dat toch echt anders zijn en afbreuk doen aan de ervaring. Ik heb nooit de behoefte gehad om hem anders in te willen stellen, maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen voor de keuze tot zo'n stoel leidt.Aikon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:25:
[...]
Maar serieus, zit heerlijk, is instelbaar, en kuip heb je toch niet nodig en was maar €150 incl. rails.
😁 Ik vergeet dat nog wel eens 😅Dummbber schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:26:
[...]
VR zonder basestation zoals de G2 werkt prima, maar heb dit juist gebouwd omdat VR in resolutie wat mij betreft nog echt tegen valt. Afgezien van niet te betalen systemen als Varjo.
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.