Nielsracing schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Ieder z’n mening maar ik ben altijd voorzichtig met het geven van advies zodra ik een product niet zelf heb kunnen ondervinden.
Bovendien gaat jouw vergelijking op prijs mank aangezien een SC Sport veel duurder is dan door jou verondersteld.
https://www.simracingbay.com/product/simucube-2-sport/
Ex btw alleen zie ik nu, dus dan is het verschil inderdaad groter. En volgens mij staat er duidelijk “IK zou gaan voor”, dat jij daar anders over denkt is helemaal prima maar ik snap niet helemaal wat er mis zou zijn met mijn post.
VRS zijn nieuwkomers op de hardware markt, enige gereserveerdheid is dan zo gek toch niet als je het mij vraagt. Tuurlijk zit er een serieus bedrijf achter maar ze hebben bij lange na nog niet het track record of de omvang van een Simecube (en dan laat ik Fanatec maar even helemaal buiten beschouwing).
Bij zulke bedragen kies ik liever voor een “zekerheidje” op dat vlak. Hardware ontwikkelen en op de markt brengen is 1, het door de tijd heen ontwikkelen met drivers, software en firmware is 2.
Er zijn genoeg mensen die wel graag meteen instappen bij zulke bedragen, ik reken mezelf daar niet toe en voor mij ligt die grens op een euro of 4 á 500 euro, alles daarboven wil ik gewoon een bedrijf hebben waar al wat jaren ervaring in zit, ook geen keiharde garantie maar voor MIJ telt dat toch mee in de overweging bij zulke bedragen.
De ene kiest wel voor een boutique merk, de ander kiest voor de bekende weg. Om die reden heb ik bijvoorbeeld ook gewoon voor de makkelijker weg gekozen en een DD2 gehaald, Fanatec stuur er op en klaar om te gaan.
VRS is verder geen klein clubje. Gaan in de software kant al wel even mee icm iracing. Tevens oogt hun software bij de base duidelijk en overzichtelijk en groeit hun aandeel steeds meer. Ik zie en lees dat ze veel gekocht worden.
Qua hardware is het een nieuwe speler. Simecube heeft ook niet veel maar daar zit Granite nog achter en ik verwacht dat daar toch echt wel wat meer hardware kennis zit incl alle bijbehorende zaken.
Dat hun aandeel groeit is logisch, ze zitten in een booming markt en ze zitten qua prijs op een heel interessant punt. Maar dan nog, ik zie ze de markt niet ineens kantelen en ze de aantallen DD1 weg zetten die een Fanatec weg zet.
En met hun aankomende hardware gaan ze alleen maar groter worden.
Een zoveelste alu rig, een pedalen set en een tweetal sturen als ik me niet vergis. Ok hebben ze een diverser aanbod dan een Simecube maar of dat ze een grotere speler in de markt gaat maken is nog maar afwachten, hetzelfde geld voor de duurzaamheid van de hardware op langere termijn.
Ik ben duidelijk wat gereserveerder als het gaat om nieuwe spelers in de markt dan anderen
[
Voor 53% gewijzigd door
R2D2 op 23-01-2021 19:37
]