Fentomized schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:46:
[...]
Heel veel mensen hier zullen zeggen een Direct Drive het sparen waard is, en als je momenteel zit te twijfelen zou ik dan toch eerst voor een goedkoper wheelbase gaan (CSL Elite+) en het geld sparen om later een Direct Drive (makkelijker) te kunnen aanschaffen. Anders, als je denkt dat die upgrade al (heel) dichtbij ligt, kan je bijvoorbeeld al gewoon je pedals nu upgraden en nog eventjes volhouden met de G27.
Fanatec heeft met de BMW GT3 rim in de livestream een nieuwe soort wheelbase 'geteast'? (zijn er veel speculaties over, ze hebben officieel er nog niks over gezegd, we weten niet eens of dat het gewoon een (fake) displaymodel is) en kan zijn dat het tussen nu en volgend jaar een opvolger komt van de ClubSport Wheelbase, of misschien zelfs een 'ClubSport Direct Drive'?
Ik heb zoals vermeld de CSW 2.5, en ik denk niet dat ik nog zou upgraden naar een Direct Drive. Voor mij is dit persoonlijk mijn 'end-game', daarom dat ik ook dus ook de extra cash heb uitgegeven i.pv. sparen met de CSL Elite.
Ik denk dat als je voor een CSL Elite, Clubsport of Direct Drive gaat, dat het sowieso al een heftige upgrade gaat zijn vergeleken met de G27 en dat je er sowieso extreem blij mee gaat zijn.
Ik heb de CSW V2.5 net de deur uit gedaan en verwacht volgende week de DD2 in huis. Had ik de DD1 of 2 ooit gekocht als ik niet een leuke bonus had gekregen, vast wel maar hij bungelde onderaan mijn wishlist als het ging om upgrades. Eigenlijk vind ik het wel even mooi geweest aangezien ik de CSW nog maar net een paar maand had.
Wat de CSW betreft, die base is absoluut geen schande om mee te eindigen, sterker nog, ik denk dat de CSW het best uit ontwikkelde product is in de hele Fanatec line-up waar echt weinig op aan te merken is als het gaat om kwaliteit en duurzaamheid.
Het mooie van de CSW is is dat het systeem niet de tekortkomingen heeft van direct drives die ondanks dat ze op papier veel beter zijn nog wel enige input van de gebruiker nodig hebben om de meerwaarde ook echt waar te kunnen maken. Bij een CSW is het inpluggen, settings van de Fanatec site af halen, game settings maken en gaan. Ik heb bij mijn CSW NOOIT de behoefte gehad om te gaan zitten tweaken met settings.
Want hoezeer de youtubers ook mogen beweren dat direct drive het beste is wat je kunt krijgen vind ik dat wel heel makkelijk door de bocht, het gros van de mensen wil namelijk gewoon de boel aansluiten en beginnen met sturen en dan is een direct drive in mijn opinie helemaal niet de beste keuze.
De hele nieuwe direct drive hype is mooi natuurlijk en het idee er achter is ook heel goed maar geen enkele fabrikant weet nu het onderste uit de kan van zijn producten te schrapen en worden de producten nog steeds met iedere firmware / driver update weer een beetje beter maar zit er tegelijkertijd ook nog een hoop rek in naar mijn mening.
Wat dat betreft lijkt het wel een beetje op de tijd dat ik nog dj gear reviewde en de CD speler langzaam aan gemeengoed werd na de draaitafels en het hele midi gebeuren er weer vlak achteraan kwam... direct drive is gewoon nog niet zo volwassen als de CSW is onder de belt drives.
Lang verhaal kort, de CSW V2.5 is de perfectionering van belt drive wheelbases en zal echt niet getopt gaan worden door een nieuw belt drive systeem van Fanatec. Misschien komen ze nog eens een keer met een kek schermpje op de wheelbase, zetten ze er een nieuwe QR op, weten ze de form factor wat aan te passen maar ik geloof niet dat men nog hele grote dingen uit dit systeem gaat persen want het is gewoon een verrekte goede wheelbase voor het geld!
De enige reden dat ik over ben gestapt naar de DD2 is omdat ik een ruggengraat van postbandelastiek heb met dit soort dingen maar als ik gewoon eens na zou denken voor ik m’n portemonnee had getrokken was er geen enkele reden geweest om de CSW de deur uit te doen...
Wat betreft die nieuwe wheelbase van Fanatec, ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat dat de wheelbase gaat worden wat destijds de DD1 had moeten zijn maar het niet werd omdat men de kleinere motor niet werkend kreeg. Als hij er dus komt zal hij naar alle waarschijnlijkheid onder de DD1/2 gepositioneerd gaan worden want de huidige outrunner in een kleinere behuizing proppen gaat niet lukken en het ontwerp leent zich ook niet echt voor een inrunner motor welke doorgaan veel langer is.
Maar wie weet komt men met een geheel opnieuw ontworpen motor op de proppen die presteert als een DD2. Zou mooi jammer wezen want dan heb ik voor nop m’n rig zitten verbouwen om de DD2 en in te passen

Daar zijn dus tegenwoordig setjes voor waarmee je de potenter vervangt voor een hall sensor. Ben je van dat gezeur af, kosten waren iets van 6 tientjes geloof ik.
Zal nog is opzoeken waar dat ook alweer te krijgen was.
—— edit, gevonden ——
The price for a pair of sensors is € 35 plus shipping (shipping to Netherlands is 7€).
- If you have CSL Elite LC pedals, you only need to purchase our sensors and perform a calibration with the fanatec program.
PC compatible.
Compatible with console through fanatec base (initial calibration is required on a PC).
- If you have the normal CSL Elite pedals, you need to purchase our sensors and a controller (we have two models: leo bodnar (+ € 53) or Chinese controller (+ € 10)).
Only compatible with PC. It is necessary to do a calibration with the DIView program.
[
Voor 9% gewijzigd door
R2D2 op 25-12-2020 17:02
]