Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Henkus schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:15:
NIce.. d:)b

En...... papa's "oude" PC gebruikt, zodat die een reden heeft om een nieuwere te kopen >:)
Jij snapt het Henk 😁 moet alleen weer even sparen, maar gelukkig is de 3080ti er nog even niet.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 5J0ERD
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 20:33
Simbob schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:33:
Na een weekje op vakantie geweest te zijn ging ik gistermiddag weer voor het eerst een race rijden in de LCD stoel. Na een klein uurtje kwam er weer uit als een oud mannetje. Met een kuipstoel kan ik helaas geen vrienden worden.
Dus vanochtend een aantal zaken gemaild en gebeld voor een bezichtiging en info.
Dicht bij huis kwam ik uit bij Rhenoy auto-onderdelen en zij hebben een flink aantal Recaro Ford Focus RS stoelen te koop. Deze zijn nieuw en komen direct bij Ford vandaan. Hij adverteert op Marktplaats.

Zojuist de stoel op de GT1 Evo geplaatst met wat aanpassingen van de dwars balken en de buttkicker die anders gemonteerd dient te worden. De 2 kleine dwarsbalken waar de kuipstoel op stond kunnen eraf. Deze stoel is wel even hoog als de LCD stoel.

De stoel is met hendels naar voren, achteren, omhoog en omlaag te zetten en de rugleuning plus hoofdsteun kunnen ook veranderd worden.

De LCD Pro Evo met slider en zij-bevestiging kan in de verkoop voor een mooi prijsje ;)

De foto's zijn een beetje raar genomen want de cockpit staat tegen een schuin dak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt supervet! Ik heb sinds januari zelf een blauwe Ford Focus en toen ik jouw post zag ben ik gelijk overstag gegaan en mijn sparco R100 ingeruild voor de Focus RS stoel! Het zit zoveel comfortabler dan de R100, het voelt alsof ik in mijn eigen auto aan het simmen ben :)

Nu ook mijn R100 te koop gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMATPbQVs6lRlo5Z0397qAXnCUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8iIwmNu6gBugMInh52TKUQT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTtAQAOu21vzn8Qh3Oz4MUJlYac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npFQWsuSW76dh9tEAPfg40Wl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVYwOD-UA4mW1-lCjVAQr1TL7q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCfY7XYeH2WJjFqoh2kgOCby.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door 5J0ERD op 02-08-2020 11:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@HaerdenCliff is ook met een leuk project bezig dat best een plekje verdient in het show je race rig topic: 1/4de Seat Ibiza als race simulator DIY

YouTube: The Haerlings - demo DIY Seat Race sim

[ Voor 23% gewijzigd door ralph075 op 02-08-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 15:30

player-x

Disruptive by design

AlexP36 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:21:
Voor nu kan er geraced worden πŸ”₯πŸ’ͺ🏼🏎
Vind ik toch wel wat vals spellen, papa krijgt 3 monitoren en hij maar 1. :+

Maar ben wel benieuwd wanneer je zoon met zijn Willliams Sim, papa's Mercedes Sim gaat verslaan. *O*

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
5J0ERD schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

Echt supervet! Ik heb sinds januari zelf een blauwe Ford Focus en toen ik jouw post zag ben ik gelijk overstag gegaan en mijn sparco R100 ingeruild voor de Focus RS stoel! Het zit zoveel comfortabler dan de R100, het voelt alsof ik in mijn eigen auto aan het simmen ben :)

Nu ook mijn R100 te koop gezet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat het waard eiland waar je auto staat?
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5J0ERD
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 20:33
Darkangle schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:37:
[...]
Is dat het waard eiland waar je auto staat?
:O
Ja dat klopt! Goed gespot!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-10 17:47
Omdat ik continue veel info aan het zoeken was kon ik dit draadje wel waarderen waaruit ik mijn beeld heb kunnen vormen en ook aan de slag was gegaan, dus bedankt allemaal voor de overdaad aan informatie :)
Ik wil ook zon buttkicker maar snap er (nog) helemaal nix van hoe dat moet dus dat wordt next thing :)

Hier wat fotos van de noeste arbeid met tot hoever ik nu ben dus wie weet heeft iemand anders dan weer wat aan mijn info.

Ik zou en moest 3x 55 inch uhd tv kunnen gebruiken met racen en dat is met wat kunst en vliegwerk uiteindelijk gelukt. Via nvidia surround aan elkaar geknoopt tot 12288 x 2160.
Hier nog wel af en toe rare dingen mee, dat de taakbalk opeens weg is etc. maar dat is software...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YYDe2Eu4RAlf47JxTK2kTyuHiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nqw3KG1vorb0i5PgWpzwdJwd.jpg?f=fotoalbum_large

De truuk was om 2 triple stands van playseats te gebruiken en die samen te voegen anders was het een gammel zooitje :( , want ze zeggen wel dat het tot 65inch kan , maar dat is feitelijk alleen voor het middelste scherm, en buiten dat is de informatie op de playseat site nou niet echt geweldig.

Mijn redding:
De spacers die de buitenste schermen moeten verbindingen aan de middelste paste precies op de palen onderling en dat was mijn redding waardoor ik de stevigheid kon vinden voor 3 schermen,
Nu voel je echt de snelheid omdat er van alles voorbij vliegt links en rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68sy6YELRA365wIuWJsMnxxDlHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdilhh6LbcJzg5pS31tNueQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0ZcvXhWQYCiusPuUXSktuBxp8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S64d0GKyxOCEoaGCOya1wRqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-10 18:59
Inmiddels lees ik ook al een poosje mee in dit topic en nu is mijn setup ook 'compleet'. Dit voorjaar er toch weer voor gekozen om een game pc samen te stellen en het leek me daarbij ook leuk om weer een stuur te hebben. Ik heb tot op heden niet heel veel serieuze simulatie games gespeeld, maar ook in Forza Horizon is het al een stuk leuker om een stuur te hebben.

Ik ben begonnen met een G29 aan het bureau, maar dat was ik snel beu met het opzetten/opruimen en het moeten vastbinden van de bureaustoel aan de poten van het bureau 8)7 . Daarna een Playseat Challenge geprobeerd, maar daarin kon ik geen prettige zitpositie vinden ten opzichte van mijn bureau. Uiteindelijk gekozen voor een GT Omega ART en ik ben daar zeer tevreden over. Aangezien ik het al een vrij forse investering vond voor wat 'casual racen is het prettig dat de stoel redelijk goedkoop is en de zitpositie t.o.v. mijn bureau met scherm nagenoeg perfect is. Dit scheelt weer aparte schermen kopen in de toekomst :). Verder veel minder flex dan een playseat challenge en gewoon een prettig zittende stoel met standaard een gear shift mount. Daarnaast de wielen bijgekocht waardoor het ook heel makkelijk ombouwen is, ik rij gewoon de stoel voor het bureau als ik wil racen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V3UD2YGe-_kKJJ3n8PmKE0_Olc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QDbz76GLj837rMaUL1Xe56F.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk komen hier vaak een stuk professionelere rigs voorbij, maar ik moet zeggen dat dit het plezier in het spelen van racegames al enorm doet toenemen. Ik sluit dan ook niet uit dat het een nog wat duurdere hobby gaat worden ;) . Voor nu in ieder geval een erg leuke instap cockpit.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ook ik zit hier vaak te lurken en te kijken naar wat de rest allemaal in elkaar bouwt.
Hierbij hetgeen wat in de afgelopen tijd in elkaar gezet is.

Na enkele jaren (~10) op een houten rig werd het tijd voor iets anders. Het begon met een GT1 Evo met een enkel scherm. Zelfs nog met een Thrustmaster T150. Dat enkele scherm werden al snel 3, de huidige. De T150 mocht het veld ruimen voor een Augury. De pedalen waren ook aan de beurt, dat zijn Heusinkveld Sprints geworden. Verder zit er nog een SHH shifter bij, wat een leuk ding is. De stoel komt uit m'n circuitauto die Γ³Γ³k nog in elkaar moet.

De extra schermpjes zijn voor DCS, ik vind vliegen ook een leuke bezigheid. Vandaar de flightstick van VKB, en onder de pedalen zien jullie misschien een glimp van de VKB rudders, die ik middels een plaat onderop heb vastgemaakt.

Cablemanagment is een kriem met 3 schermen en zoveel USB aansluitingen..

Het eeenige wat er nog mist, is een handrem, een oplossing met wat ventilatoren maar daar twijfel ik nog over.
En ik schaakte mezelf al op websites op 3d printers aan te schaffen, met een schuin ook naar een 4DOF setup...

Mochten er vragen zijn, brand los!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qav0gbJcP029mCyjtoz_sNo6-a8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1GC8mTwgbjnf7S8sGciujTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ1vY1zMfb6V25D7PhHjnjtByHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAINMFLQpjbTA6ijDRmoSn6K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia24v6PyVTvG6ynqVRnXJMT_Uig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m96mUSMjiC1Y15qiuyZzLc3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZEV7kPbidk2Zig-K4iu-MH7G6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WzfXqErINnbDtHWcHsDXw3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Fryslanboy Waar zijn die lussen voor achterop de rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Paulus07 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:52:
@Fryslanboy Waar zijn die lussen voor achterop de rig?
Nou, die zijn nog uit de tijd dat ik voorop een paar wieltjes had, zodat wanneer ik de rig kantelde, deze naar achteren kon rijden. Sindsdien zijn er verstelbare pootjes ondergekomen, zodat de kabelgoot mooi onderlangs kan. Scherp gezien, eigenlijk kunnen ze er wel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Fryslanboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:46:
Ook ik zit hier vaak te lurken en te kijken naar wat de rest allemaal in elkaar bouwt.

Na enkele jaren (~10) op een houten rig werd het tijd voor iets anders. Het begon met een GT1 Evo met een enkel scherm. Zelfs nog met een Thrustmaster T150. Dat enkele scherm werden al snel 3, de huidige. De T150 mocht het veld ruimen voor een Augury. De pedalen waren ook aan de beurt, dat zijn Heusinkveld Sprints geworden. Verder zit er nog een SHH shifter bij, wat een leuk ding is. De stoel komt uit m'n circuitauto die Γ³Γ³k nog in elkaar moet.

De extra schermpjes zijn voor DCS, ik vind vliegen ook een leuke bezigheid. Vandaar de flightstick van VKB, en onder de pedalen zien jullie misschien een glimp van de VKB rudders, die ik middels een plaat onderop heb vastgemaakt.

Het eeenige wat er nog mist, is een handrem, een oplossing met wat ventilatoren maar daar twijfel ik nog over.
En ik schaakte mezelf al op websites op 3d printers aan te schaffen, met een schuin ook naar een 4DOF setup...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave rig, wat voor schermen zijn dat en hoe groot?
Ook een fotootje ingame toevallig ik ben aan het rond kijken voor een scherm setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
deBoulanger schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Gave rig, wat voor schermen zijn dat en hoe groot?
Ook een fotootje ingame toevallig ik ben aan het rond kijken voor een scherm setup.
Een screenshot zal morgen worden, maar de schermen zijn 3 AOC's, type C24G1. 24 inch, 1080p, VA, 144Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-10 09:14

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Fryslanboy schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele vette rig heb je daar staan! En die schermen van AOC zijn ook zo vet hΓ©. Als het meezit heb ik eind volgende week 3x aoc cq32g1 schermen hangen :9~

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:40

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:07:
Vandaag de laatste upgrade afgerond. Ik ben van een Thrustmaster TS-PC naar een VRS DrivingForce Pro gegaan. Dit moment ook maar meteen gebruikt om een aantal zaken opnieuw af te stellen en de kabels beter weg te werken.

Mijn Thrustmaster stuurtjes heb ik gehouden en bij Simracingcoach TM -> USB converters en quick releases gekocht.

Bij een ijzerboer een paar onderdelen besteld zodat ik de stuurtjes aan de muur kan hangen, wanneer ik ze niet gebruik.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Rig:
Sim-Lab GT1 rig
Heusinkveld Sim Pedals Pro
Derek Speare Designs button box (2x)
VRS DrivingForce Pro direct drive wheel
Klein beeldschermpje als dashboard*
LTEC stoel

Thrustmaster 599x stuur (+ SRC USB converter en quick release)
Thrustmaster Open Wheel stuur (+ SRC USB converter en quick release)
QSP deep dish stuur

* moet nog kijken naar een nieuwe case zodat die op het stuur kan.
Na de VRS DrivingForce Pro upgrade, ook een monitor upgrade gedaan.

Uiteindelijk gekozen voor de Asus ROG Strix XG43VQ Zwart. Gisteren geΓ―nstalleerd en een snelle shakedown (1 rondje) gedaan. De eerste impressie is ontzettend goed! De komende dagen even de FOV goed instellen en kijken of ik grafisch nog iets terug moet draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWoL7U9Etn7B1Z3F9eBPkG4E-nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiZtBXyLUOVwkDkXSzDfl1Lk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyJPkD4xQi2LcJysUcXHsL3NOzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU9ITM7BelLXEkvDjt2nInqT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb nog niet het hele topic gelezen (alleen de laatste 500 posts, v/d 8000 in totaal) maar het valt me op dat ik niemand zie die met VR speelt ipv Monitor(s).
Ik ben me juist aan het oriΓ«nteren voor een setup met de Rift S, want ik heb niet zoveel ruimte (gameroom is 3,20 bij 3,60 - bureau en kast blijft er dus niet veel ruimte over)

Speelt niemand met VR omdat het slecht ondersteunt wordt in Racegames, of vanwege de beeldkwaliteit of is er een andere reden voor?
Ik weet dat dit officieel een patstopic is, maar het is nou ook niet echt een "wat moet ik kopen" vraag, meer een "Waarom hebben jullie monitoren ipv VR" vraag.... (maar *knip* hem maar weg als het niet gepast is hier).

Bedankt @Jay-v , dan ga ik hier voorlopig lezen en ideeΓ«n opdien voor een mooie setup, en zal ik het andere topic gaan lezen voor de VR-ervaringen.
Als tip terug dan nog even: ik vond het enorm schelen qua scherpte op afstand als je in het menu je oogwijdte goed afstelt

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 06-08-2020 21:47 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

zion schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:28:
Ik heb nog niet het hele topic gelezen (alleen de laatste 500 posts, v/d 8000 in totaal) maar het valt me op dat ik niemand zie die met VR speelt ipv Monitor(s).
Ik ben me juist aan het oriΓ«nteren voor een setup met de Rift S, want ik heb niet zoveel ruimte (gameroom is 3,20 bij 3,60 - bureau en kast blijft er dus niet veel ruimte over)

Speelt niemand met VR omdat het slecht ondersteunt wordt in Racegames, of vanwege de beeldkwaliteit of is er een andere reden voor?
Ik weet dat dit officieel een patstopic is, maar het is nou ook niet echt een "wat moet ik kopen" vraag, meer een "Waarom hebben jullie monitoren ipv VR" vraag.... (maar *knip* hem maar weg als het niet gepast is hier).
Jawel hoor, en daar is ook een topic voor: VR Racing

Immersion is top met een Rift S. Maar vind persoonlijk de scherpte op afstand nog net iets onder de maat, dus ga denk ik upgraden naar een HP G2.

Over het algemeen werkt het goed, maar zeker niet in alle games. Zo is het in ACC best wel brak en werkt het in iRacing (mits je een recente NVIDIA kaart hebt) juist behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 21:47

Bedankt @Jay-v , dan ga ik hier voorlopig lezen en ideeΓ«n opdien voor een mooie setup, en zal ik het andere topic gaan lezen voor de VR-ervaringen.
Als tip terug dan nog even: ik vond het enorm schelen qua scherpte op afstand als je in het menu je oogwijdte goed afstelt
VR vind ik persoonlijk de beste ervaring geven, maar geen airco in mijn mancave (wel een windsim dus alleen met heel warm weer last van) en soms vind ik het na een lange dag werken gewoon niet prettig om urenlang met een VR bril op te zitten. Dus als backup heb ik een 34 inch curved screen en ik denk dat ik nu de helft van de tijd in VR sim.

Zou persoonlijk nooit exclusief voor een VR setup gaan tot op het moment dat VR zo ver ontwikkeld is dat het een groot uitgevallen zonnebril is :) En ik vind een monitor boven het stuur hoe dan ook handig voor de settings en extra apps.

Heb de G2 al in pre-order staan _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 06-08-2020 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41

Hier iemand die sinds de overstap na VR niet meer terugkijkt naar op een monitor. Eind 2015 / begin 2016 op het punt gestaan tussen de gok nemen met de pre-order van de Oculus Rift CV1 of investeren in een triple screen setup. Qua prijs was het redelijk om het even.

In VR is het inderdaad een stuk minder scherp dan op een scherm. Ik vergelijk het een beetje met de ouderwetse projectie TV's, waar je een wat korrelig beeld hebt. Ook wel het 'screen door effect' of SDE genoemd. Hoewel goed je IPD instellen en de headset afstellen al zeker een hoop scheelt. Echter na 5 minuten heb ik het niet meer door en zit ik als het ware in de auto en kan ik gewoon om me heen kijken en soms net even opzij moet leunen om net een stukje meer te zien in de spiegels. Dit heeft voor mij zoveel toegevoegde waarde, dat ik nooit meer terug zou willen. Wellicht speelt bij mij ook mee dat ik naast race games ook veel ETS2 en ATS speel en daarbij af en toe nog een flight / space sim.

De meeste serieuze sim spellen ondersteunen VR prima (Ik heb het dus niet over F1 2020 of GT of zo). Bij de een is het wat meer gedoe om in te stellen dan bij de ander. Overigens ben ik zeker geen diehard racer, maar vind het vooral leuk om in straatauto's over circuits te rijden. Vooralsnog blijft AC dan nog altijd mijn favoriet.

Wel kijk ik echt uit naar de HP Reverb G2, welke echt een enorme verbetering qua resolutie zou moeten zijn ten opzichte van mijn Rift CV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
dhrto schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

Hier iemand die sinds de overstap na VR niet meer terugkijkt naar op een monitor. Eind 2015 / begin 2016 op het punt gestaan tussen de gok nemen met de pre-order van de Oculus Rift CV1 of investeren in een triple screen setup. Qua prijs was het redelijk om het even.

De meeste serieuze sim spellen ondersteunen VR prima (Ik heb het dus niet over F1 2020 of GT of zo). Bij de een is het wat meer gedoe om in te stellen dan bij de ander. Overigens ben ik zeker geen diehard racer, maar vind het vooral leuk om in straatauto's over circuits te rijden. Vooralsnog blijft AC dan nog altijd mijn favoriet.
Onderstreep dit volledig. Sinds ik in VR Race, jaar of 2 a 3 nu, voornamelijk AC, race ik niet meer op een monitor.
Kwaliteit kan echt nog wel beter maar de feeling van het in de auto zitten en het door de bocht heen kunnen kijken wanneer ik dat wil laat bij mij VR prefereren.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

RKD

Ik heb ook een tijd lang alleen met VR gereden. Sinds kort Triples omdat ik in de avond toch wel last had van VR (onrustig). Moet zeggen dat het allebei voor en nadelen heeft. Inmersion is beter in VR. Beeldkwaliteit en rust van Triples is ook echt wel lekker hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36
Hier ook een VR-only rijder. De eerste keer dat ik op de grid in iRacing in de spiegels keek, mijn hoofd draaide en het perspectief in de spiegels veranderde, zal ik nooit vergeten. Mind blown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 23:43

Arfman

Drome!

VR only hier ook, met Reverb G2 in preorder (nu Rift CV1).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:42
De HP G2 lijkt heel soft / vaag / blurry in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ja leuk, maar het zijn allemaal stationaire beelden (als in dat hij zelf niks doet).
Vertel je me even als je een videokaart gevonden hebt die 2160*4320@90Hz Ultra kan draaien?
Overigens vind ik hem ook nog heel erg biased, want Elite Dangerous ziet er bij mij heel wat beter uit op mijn Rift S met 1070TI dan wat hij laat zien, dus leuk sponsorpraatje, maar weinig serieus te nemen.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30

seninha

god's right foot

Djaro schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:32:
Omdat ik continue veel info aan het zoeken was kon ik dit draadje wel waarderen waaruit ik mijn beeld heb kunnen vormen en ook aan de slag was gegaan, dus bedankt allemaal voor de overdaad aan informatie :)
Ik wil ook zon buttkicker maar snap er (nog) helemaal nix van hoe dat moet dus dat wordt next thing :)

Hier wat fotos van de noeste arbeid met tot hoever ik nu ben dus wie weet heeft iemand anders dan weer wat aan mijn info.

Ik zou en moest 3x 55 inch uhd tv kunnen gebruiken met racen en dat is met wat kunst en vliegwerk uiteindelijk gelukt. Via nvidia surround aan elkaar geknoopt tot 12288 x 2160.
Hier nog wel af en toe rare dingen mee, dat de taakbalk opeens weg is etc. maar dat is software...

[Afbeelding]

Wat zit je ver van je schermen, en je VOF mag ook wel aangepast worden.

Verder wel gaaf, maar vraag me wel af waarom je perse 3x55 inch wilde

De truuk was om 2 triple stands van playseats te gebruiken en die samen te voegen anders was het een gammel zooitje :( , want ze zeggen wel dat het tot 65inch kan , maar dat is feitelijk alleen voor het middelste scherm, en buiten dat is de informatie op de playseat site nou niet echt geweldig.

Mijn redding:
De spacers die de buitenste schermen moeten verbindingen aan de middelste paste precies op de palen onderling en dat was mijn redding waardoor ik de stevigheid kon vinden voor 3 schermen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 11:30

seninha

god's right foot

[Afbeelding]

Mijn redding:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit er imposant uit
Vraag me alleen af waarom perse 3x 55 inch? Is niet dat je meer ziet.

Verder zou ik wel even wat aan je afstand moeten doen tov je schermen en ook even je FOV aanpassen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-10 16:06
Sinds een paar maanden een goede combi kunnen vinden voor m'n 34 inch scherm voor gewoon gebruik en racen:

Racen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YShbHJgSDLtJ7A6cierJP2oPGiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBNGcL6gdwpRydm9WThKuZhr.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal gebruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3xzw0Xq46d5gb6UbLpcTMLWRko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBk0s53pqtiXPUJ8oY6Gwq5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djaro
Thanks, ik probeer voor een fractie van de prijs in de buurt te komen van onderstaande rig en op sommige zaken te verbeteren als de techniek het toelaat.
Mijn schermen hebben bv 120fps gsync compatible optie wat die ziggo rig dan weer niet heeft.

https://www.build4power.n...o-sport-f1-simulator.html

maar daar ben ik nog heel ver vandaan , voor nu kan ik leuk rijden en voelt het best realistisch , ik ga langzaam nu stukjes beter maken en op me gemak zaken uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:19

Dan heb je waarschijnlijk ook mijn setup gezien, terwijl ik toch echt een VR-only rijder ben :) Wel heb ik een kleine monitor op mijn rig. Enerzijds om dingen op te starten/in te kunnen stellen en anderzijds om met teamgenoten mee te kunnen kijken tijdens endurance races. Dat kijkt toch net even wat comfortabeler op een monitor.

En zo heeft vermoedelijk iedere VR rijder alsnog een monitor op zijn setup, maar dit zullen minder imposante monitoren zijn dan de jongens die niet in VR rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Session30 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:46:
En zo heeft vermoedelijk iedere VR rijder alsnog een monitor op zijn setup, maar dit zullen minder imposante monitoren zijn dan de jongens die niet in VR rijden.
Guess again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Op pc rij ik vr only, op ps4 niet. Ik heb genoeg andere rigs gezien van mensen die vr rijden. Niet allemaal exclusief, wat ik met deze temps begrijp haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:33
(jarig!)
Afgelopen weekend eindelijk m'n Thrustmaster T300RS open gemaakt. Tijdens het kalibreren stuurde deze zwaarder naar rechts dan naar links en aan het einde had je 2 handen nodig om de laatste 20 graden te draaien. Daarnaast maakte het stuur een tikkend geluid bij het terugdraaien naar de centrale positie vanaf rechts.
Alle draaiende delen even schoongemaakt en opnieuw gesmeerd met een klein beetje wit vet, draait nu weer als nieuw!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFWQJrhCQhwXhQvD7FhDHaxahfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHD81XCaSnvuLvdZXdO6cINM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 10-08-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Card Nox schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:22:
De HP G2 lijkt heel soft / vaag / blurry in de hoeken.
Klopt, de focusing van de camera's op de schermen is niet optimaal. Ik heb vrijwel elke video van de G2 gezien en soms is het door het camerawerk veel beter in te schatten hoeveel de verbetering is. Aangezien ik van een CV1 kom zal het verschil sowieso gigantisch zijn.

Volgens MRTV op YouTube draait hij de G2 op volle resolutie met een RTX2070 Super, dus dat valt mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Arfman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:18:
Volgens MRTV op YouTube draait hij de G2 op volle resolutie met een RTX2070 Super, dus dat valt mee.
2160*4320=9.331.200 pixels, het is absoluut onmogelijk dat een 2070 super dat kan draaien op 90FPS@Ultra....

Dus kan hij het draaien? vast wel op medium settings, maar dan geeft hij dus niet de beelden zoals in de bovenstaande video.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41

Hier ook VR rijder, mijn setup staat paar pages terug ergens. Voor mij nooit meer anders. Ik heb het gecombineerd met een Buttkicker en dat is ook zijn centen helemaal waard.

Mijn advies is om voor Rift S te gaan. Een prima all-rounder die goed doorontwikkeld is. De HTC is waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar beter, maar wel een stuk duurder. Idem voor de Valve set, die vooral duurder wordt vanwege de controllers (maar je moet je afvragen of de headset zelf zichtbaar beter wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Loona35 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:17:
[...]

Hier ook VR rijder, mijn setup staat paar pages terug ergens. Voor mij nooit meer anders. Ik heb het gecombineerd met een Buttkicker en dat is ook zijn centen helemaal waard.

Mijn advies is om voor Rift S te gaan. Een prima all-rounder die goed doorontwikkeld is. De HTC is waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar beter, maar wel een stuk duurder. Idem voor de Valve set, die vooral duurder wordt vanwege de controllers (maar je moet je afvragen of de headset zelf zichtbaar beter wordt).
Psst... check onderschrift, heb dus al de Rift S ;)

systeem

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Eindelijk.... eindelijk kan ik hier iets posten!

Ik ben begonnen in april met iracing en ik had nog wel oud T150 setje ergens liggen die ik ooit voor F1 2014 had aangeschaft, deze dus mooi op ons steigerhoutbureau met tiewraps vast gemaakt en in de wereld van iracing gedoken...

Voor de beeldvorming.... zo heb ik dus tot op heden elke keer geracet. Wellicht overbodig te vermelden, maar ik kreeg toch echt wel een hout kont daarvan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9SdiCsRbE6Q5clcjPOUJ7omg_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzcKHfR5lFxfLJmimnFIQcRb.jpg?f=user_large

Toen ik eenmaal doorhad dat ik dit toch echt wel ERG leuk vond, begon het te kriebelen om wat betere spullen te kopen. Als eerste heb ik toen Fanatec V3 pedalen gekocht om beter te kunnen remmen. Uiteraard werkt dit niet op een eetkamer stoel, maar toch!

Toen ik het echt echt leuk ging vinden heb ik me verdiept in rigs en was beetje teleurgesteld in alle lange wachtrijen. Totdat ik hoorde van TREQ waar ik de TREQ One Plus heb besteld. Deze werd mooi geleverd, en was erg leuk om in elkaar te zetten (op de 35 graden warme zolder na dan)

Alleen toen kwam al snel het volgende probleem... een mooie rig met mijn oude PC en 23 inch monitor ging natuurlijk ook niet werken.

Afijn.. er moest ook een PC aangeschaft worden met fatsoenlijke monitor, dit werd een AMD 3700X, 32GB Memory, 1660 Super (placeholder tot Nvidia 3000 komt) en de Samsung 49" monitor.

Nu na ruim 3 maanden is mijn raceplek veranderd van hierboven tot hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYDVVkkgdfp3rKS0hYXPZmwcibQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tsbq7EAbAv4TExCd3TR2QMCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJSEdjat9DKtMB9secD3k8jDM3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PrPND9oXNn8cax03jW0dVaa.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen nu moet ik nog het stuur zien te vervangen, maar VRS order voor DD is al geplaatst!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Mithriel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:17:
Eindelijk.... eindelijk kan ik hier iets posten!

Ik ben begonnen in april met iracing en ik had nog wel oud T150 setje ergens liggen die ik ooit voor F1 2014 had aangeschaft, deze dus mooi op ons steigerhoutbureau met tiewraps vast gemaakt en in de wereld van iracing gedoken...

Voor de beeldvorming.... zo heb ik dus tot op heden elke keer geracet. Wellicht overbodig te vermelden, maar ik kreeg toch echt wel een hout kont daarvan..
[Afbeelding]

Toen ik eenmaal doorhad dat ik dit toch echt wel ERG leuk vond, begon het te kriebelen om wat betere spullen te kopen. Als eerste heb ik toen Fanatec V3 pedalen gekocht om beter te kunnen remmen. Uiteraard werkt dit niet op een eetkamer stoel, maar toch!

Toen ik het echt echt leuk ging vinden heb ik me verdiept in rigs en was beetje teleurgesteld in alle lange wachtrijen. Totdat ik hoorde van TREQ waar ik de TREQ One Plus heb besteld. Deze werd mooi geleverd, en was erg leuk om in elkaar te zetten (op de 35 graden warme zolder na dan)

Alleen toen kwam al snel het volgende probleem... een mooie rig met mijn oude PC en 23 inch monitor ging natuurlijk ook niet werken.

Afijn.. er moest ook een PC aangeschaft worden met fatsoenlijke monitor, dit werd een AMD 3700X, 32GB Memory, 1660 Super (placeholder tot Nvidia 3000 komt) en de Samsung 49" monitor.

Nu na ruim 3 maanden is mijn raceplek veranderd van hierboven tot hieronder:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen nu moet ik nog het stuur zien te vervangen, maar VRS order voor DD is al geplaatst!
Goed bezig! Ziet er goed uit, weg vakantiegeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

zion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

2160*4320=9.331.200 pixels, het is absoluut onmogelijk dat een 2070 super dat kan draaien op 90FPS@Ultra....

Dus kan hij het draaien? vast wel op medium settings, maar dan geeft hij dus niet de beelden zoals in de bovenstaande video.
Er zijn mensen met een G1 (zelfde resolutie) die iRacing prima kunnen draaien met vergelijkbare hardware, ik ben er niet zo bang voor. Sowieso kun je met deze resolutie SS uitzetten, dat scheelt ook al een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNLZ
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
EightGear schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:46:
Sinds een paar maanden een goede combi kunnen vinden voor m'n 34 inch scherm voor gewoon gebruik en racen:

Racen:
[Afbeelding]

Normaal gebruik:
[Afbeelding]
Mooie oplossing!

Mag ik vragen wat voor monitorarm je gebruikt en hoever deze reikt? Ben zelf ook op zoek naar zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EightGear
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-10 16:06
VNLZ schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:31:
[...]

Mooie oplossing!

Mag ik vragen wat voor monitorarm je gebruikt en hoever deze reikt? Ben zelf ook op zoek naar zoiets.
Het is de Basic Monitor Arm van Amazon:
https://www.amazon.nl/Ama...-bureauklem/dp/B00MIBN16O

Op dit moment zo te zien niet op voorraad. Hoe ver hij rekt kan ik nu niet checken. In welke richting wil je dat weten? Dan ga ik het even opmeten morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:34

[Afbeelding]

Mijn redding:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er top uit!

Ik zou de schermen wat dichterbij zetten, dichter om je heen en de FoV correct aanpassen. De ervaring (en het inschatting van bochten ingame) wordt dan een stuk beter imho!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
EightGear schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Op dit moment zo te zien niet op voorraad. Hoe ver hij ruikt kan ik nu niet checken. In welke richting wil je dat weten? Dan ga ik het even opmeten morgen.
Het is een volledig scharnierende arm, dus hij zou beide kanten op evenver moeten reiken, mogelijk alleen met de restrictie dat hij niet op zijn uiterste stand mag staan vanwege gewicht, maar aangezien je er al een 34" aan hebt hangen zal dat wel wat meevallen....
Ik hoop wel dat je hem helemaal niet kan ruiken, of zweet ie nogal veel, wat ik met dit weer ook wel zou begrijpen :P

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNLZ
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
EightGear schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:59:
[...]

Op dit moment zo te zien niet op voorraad. Hoe ver hij rekt kan ik nu niet checken. In welke richting wil je dat weten? Dan ga ik het even opmeten morgen.
Ok. Bedankt. Het gaat er mij om hoever de arm van links naar rechts kan. Dus in de breedte.

Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:23
[...]

Ok. Bedankt. Het gaat er mij om hoever de arm van links naar rechts kan. Dus in de breedte.

Bedankt voor de moeite!
Soepele vloeiende beweging
Van hoogteaanpassing en in- en uitschuiven tot het kantelen van het scherm en de modus voor horizontaal of staand beeld, de monteerarm met één monitor biedt een uitzonderlijk bereik aan flexibele beweging. De monitor kan een monitor naar buiten toe uitbreiden tot 64 cm (25 inch) en het 33 cm (13 inch) hoogtebereik van de monitor voldoet aan de ergonomische behoeften van meer dan 9 op de 10 volwassenen. Draai het scherm voor portretweergave (zonder al het scrollen) van foto's en andere documenten. Het beste van alles is dat voor het verplaatsen van de monitor niets meer nodig is dan een lichte aanraking voor omhoog, omlaag, vooruit en terug. Als het display niet in gebruik is, duw je het eenvoudig uit de weg.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Ik wilde graag mijn telefoon als dashboard gebruiken omdat je daarmee het dashboard helemaal naar je eigen hand kan zetten. Het monteren op de goede plek was echter niet zo makkelijk met mijn setup en ik kon er ook niet echt een geschikte ready made oplossing voor vinden. Gelukkig is daar de 3d printer: beugeltje op ontworpen die ik eenvoudig kan monteren op de bovenste montagepunten van de DD1 en waar m'n telefoon zo van bovenaf in geschoven kan worden :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDQl4ucujC6amxzxQPjV8cXBe2k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFyRIWAFzMl3AZ0HZ3z9dESY.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTy96KTSRXB54FK3rTewOsYeTXQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuLOZLJHQsbBFgYtOYUsFr9M.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rkP_HIwh67NBsl8Uk4KjBM64eY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZfPkPUjCHiBFifHDJtOGlxz.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPEvosxx6Zwblvt8s64RG4MaHbI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZoAYG7JTcBPOfpbc5WmmmVg.jpg?f=fotoalbum_medium

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
visboer32 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:14:
Ik wilde graag mijn telefoon als dashboard gebruiken omdat je daarmee het dashboard helemaal naar je eigen hand kan zetten. Het monteren op de goede plek was echter niet zo makkelijk met mijn setup en ik kon er ook niet echt een geschikte ready made oplossing voor vinden. Gelukkig is daar de 3d printer: beugeltje op ontworpen die ik eenvoudig kan monteren op de bovenste montagepunten van de DD1 en waar m'n telefoon zo van bovenaf in geschoven kan worden :).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes man, dat is een beste monitor ook zeg :D

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:29
zie dat verschillende mensen hier triple monitor setup hebben met sim lab mount.die ben ik nu ook aan het bouwen maar krijgen jullie de monitor allemaal op precies gelijken hoogte mij lukt het niet om perfect te krijgen iemand tips short cuts ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@xNikobellicx Lukte hier helaas ook niet 100%. Al had ik gehoopt dat dit makkelijker zou gaan omdat alles ook gewoon waterpas staat etc.

Ik merkte wel dat het ook enorm afhankelijk is van de monitor brackets en hoe ver je die op de arm zet (mbt voor/achter schijven, niet op de positie op een arm) + ook de sterkte van vastdraaien waardoor monitor wel/niet begint te kantelen.

Of dat de monitor gewoon net niet alle 3 100% overeenkomen met de bevestigingen.
Zelf heb ik het nu voor 98% recht hangen dmv van gebruik van was ringen onder de rechter monitor bracket + wat spelen met het aandraaien van die bracket om het scherm wel/niet te kantelen/uitlijnen.

Maar heeft wel even wat geklooi met zich meegebracht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 09:53
Ik kreeg het ook niet gelijk. Ondanks dat mijn hele rig en monitor mount waterpas staat was het een enorm gekloot. Wat ik heb gedaan, ik heb alles opgehangen en toen het verschil gemeten. Daarna spacers getekend en geprint en tussen de brackets gemonteerd. Nu hangt alles 100% recht.

[ Voor 6% gewijzigd door Madhouse1979 op 13-08-2020 11:53 ]

• Nostalgist
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 21:48
Leuk om te lezen, hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik heb een Playseat alcantara pro. De playseat heb half mei gekocht, maar de stoel kraakt al aardig.. Is het mogelijk om een andere stoel te monteren op de Playseat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

The Jackel schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:27:
Ik heb een Playseat alcantara pro. De playseat heb half mei gekocht, maar de stoel kraakt al aardig.. Is het mogelijk om een andere stoel te monteren op de Playseat?
Als je dan toch een andere stoel moet kopen, kan je dan niet beter de hele playseat verkopen en een alurig met stoel kopen? Steviger en zo in te richten als je zelf wil.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Als je dan toch een andere stoel moet kopen, kan je dan niet beter de hele playseat verkopen en een alurig met stoel kopen? Steviger en zo in te richten als je zelf wil.
Ja dat klopt, maar ik heb de pleayseat in de woonkamer staan. Een alurig is nog weer veel logger dan de pleayseat. Voordeel van de playseat is ook dat je de stoel in kan klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

The Jackel schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Ja dat klopt, maar ik heb de pleayseat in de woonkamer staan. Een alurig is nog weer veel logger dan de pleayseat. Voordeel van de playseat is ook dat je de stoel in kan klappen.
Je kan de leuning inklappen inderdaad. Maar dat maakt de footprint nauwelijks kleiner. ;) Ga je er een andere stoel op gaat zetten, vervalt dat voordeel van de playseat.

Ik heb mijn Alurig ook in de woonkamer staan. Paar grote lockable casters eronder en je rolt hem zo weg na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Je kan de leuning inklappen inderdaad. Maar dat maakt de footprint nauwelijks kleiner. ;) Ga je er een andere stoel op gaat zetten, vervalt dat voordeel van de playseat.

Ik heb mijn Alurig ook in de woonkamer staan. Paar grote lockable casters eronder en je rolt hem zo weg na gebruik.
Dat kan ook idd. Baal alleen dat de boel nu al kraakt terwijl de boel net 3 maand oud is. Om een alurig te kopen ben ik meer kwijt dan dat de playseat op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

The Jackel schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Dat kan ook idd. Baal alleen dat de boel nu al kraakt terwijl de boel net 3 maand oud is. Om een alurig te kopen ben ik meer kwijt dan dat de playseat op gaat leveren.
De nieuwe stoel mag je nu niet rekenen he, want die zou je met je playseat ook nodig hebben. En voor 300€ kom je al een heel eind voor een alurig. De mijne was 400€ omdat ik persΓ© zwart alu wilde en dan waren de wielen ook redelijk aan de prijs. Heb er ook nog 2 teveel gekocht. (4 zijn genoeg)

Ik kan voorstellen dat je baalt dat je Playseat al kraakt. Maar als je een beetje inleest, had je kunnen weten dat Playseats toch veel marketing is en helaas minder kwaliteit, zeker voor de prijzen die ze durven te vragen. Ik dacht toen ik net ging kijken dat het ongeveer de enige betaalbare keus was, gelukkig doorgezocht en het juiste gevonden. Een rig wat niet lekker zit of kraakt, piept en doorbuigt, maakt juist dat je minder gaat racen, totdat het op een gegeven moment staat te verstoffen ergens in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Nu online
thunder8 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

De nieuwe stoel mag je nu niet rekenen he, want die zou je met je playseat ook nodig hebben. En voor 300€ kom je al een heel eind voor een alurig. De mijne was 400€ omdat ik persΓ© zwart alu wilde en dan waren de wielen ook redelijk aan de prijs. Heb er ook nog 2 teveel gekocht. (4 zijn genoeg)

Ik kan voorstellen dat je baalt dat je Playseat al kraakt. Maar als je een beetje inleest, had je kunnen weten dat Playseats toch veel marketing is en helaas minder kwaliteit, zeker voor de prijzen die ze durven te vragen. Ik dacht toen ik net ging kijken dat het ongeveer de enige betaalbare keus was, gelukkig doorgezocht en het juiste gevonden. Een rig wat niet lekker zit of kraakt, piept en doorbuigt, maakt juist dat je minder gaat racen, totdat het op een gegeven moment staat te verstoffen ergens in een hoek.
Ik heb van te voren wel goed gelezen en gekeken hoor. Er zijn ook genoeg alternatieven voor een playseat waaronder een alurig. Het was ook nog niet mijn plan om meteen een andere stoel te monteren oid, maar ik was even benieuwd of dit ΓΌberhaupt mogelijk was.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb geen plek voor een vast rig, dus daarom twee jaar geleden de Playseat Challenge gekocht, die in mijn werkkamertje tegen de muur geklapt staat. Als ik wil racen zet ik mijn bureaustoel in de hoek, gaat de Playseat deels onder het bureau en trek ik de ultrawide zover mogelijk naar voren als de arm toelaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riVL9H6UwXoVytHlSVFHcTfmhXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYocpnFn1ngeW0opAZFgZQ6S.jpg?f=fotoalbum_large
Tot voor kort zat er een T300RS op, tegenwoordig een CSL Elite met F1 esports wheel en de load cell in het rempedaal. Als ik ooit groter ga wonen wil ik zeker een vaste setup, maar ben elke keer als ik dit gebruik nog verbaasd over hoe goed dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
WoutF schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:22:
Ik heb geen plek voor een vast rig, dus daarom twee jaar geleden de Playseat Challenge gekocht, die in mijn werkkamertje tegen de muur geklapt staat. Als ik wil racen zet ik mijn bureaustoel in de hoek, gaat de Playseat deels onder het bureau en trek ik de ultrawide zover mogelijk naar voren als de arm toelaat.
[Afbeelding]
Tot voor kort zat er een T300RS op, tegenwoordig een CSL Elite met F1 esports wheel en de load cell in het rempedaal. Als ik ooit groter ga wonen wil ik zeker een vaste setup, maar ben elke keer als ik dit gebruik nog verbaasd over hoe goed dit werkt.
Ziet eruit als een ongelooflijk oncomfortabele campingstoel....
Voor de rest wel een goed bedacht compromis..... (y)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
zion schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Ziet eruit als een ongelooflijk oncomfortabele campingstoel....
Voor de rest wel een goed bedacht compromis..... (y)
Ik noem hem altijd de 'tuinstoel' :P maar laat het uiterlijk je niet foppen: hij is verrassend comfortabel. Ik zit er makkelijk twee uur achter elkaar in zonder enig ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 15:30

player-x

Disruptive by design

zion schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:59:
Ziet eruit als een ongelooflijk oncomfortabele campingstoel...
Ziet er iig een stuk comfortabeler uit dan een gewone bureaustoel die steeds weg rolt, enige nadeel dat ik heel misschien zie, is de flex van de mount van het stuur, maar misschien val dat ook mee.

Het is iig een zeer compacte oplossing voor net even € 200, met iig hoop goede 5* reviews.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:42

JoepW

iRacer & Home Assistant

WoutF schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:22:
[Afbeelding]
HΓ© @WoutF , leuk om je ook hier present te zien!
Op een vergelijkbare manier is het bij mij ongeveer in 2010 ook begonnen. En je weet hoe dat is geΓ«volueerd ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:48
Waar kun je het beste die aluminium profielen kopen die in dit topic zoveel voorbij komen?

Gebruiken jullie bij het bouwen een handleiding of verzinnen jullie zelf hoe je het wil gaan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Rudyy schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:42:
Waar kun je het beste die aluminium profielen kopen die in dit topic zoveel voorbij komen?

Gebruiken jullie bij het bouwen een handleiding of verzinnen jullie zelf hoe je het wil gaan bouwen?
De meeste mensen gebruiken sim-lab.eu of Motedis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb ook goede ervaringen gehoord over aluxprofiel.nl
Schijnen veel sneller te zijn dan Motedis en afhankelijk van wat je nodig hebt ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 10:18
SlaadjeBla schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:45:
Schijnen veel sneller te zijn dan Motedis en afhankelijk van wat je nodig hebt ook goedkoper.
Heb mijn profielen hier vandaan, niks aan op te merken en toen zeer snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:22
Ik heb goede ervaringen met het bestellen bij aluxprofiel. Ik had mijn profielen in 2 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-10 13:49
Hi,

Weet iemand of je deze ook ergens in nederland kan krijgen? Ik heb er 4 nodig en vind het een beetje zonde om meer verzendkosten te betalen dan aan spullen.

Of weet iemand een ander alternatief om een triple stand te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FC3KifpS56uobREPdo4a4Hqvd6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AZBVMm6sFixG1M2hqdlnNcVZ.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 19:13
Met de komst van de nieuwe MS Flight sim twijfel ik om een deel van mijn flexibiliteit in te leveren om een yoke en throttle plaats te geven.

Zijn hier mensen met een simlab GT1 EVO die dezelfde route hebben bewandeld? Liefst ook icm een 49 super ultra wide scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coΓΆrdinator

mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:40:
Met de komst van de nieuwe MS Flight sim twijfel ik om een deel van mijn flexibiliteit in te leveren om een yoke en throttle plaats te geven.

Zijn hier mensen met een simlab GT1 EVO die dezelfde route hebben bewandeld? Liefst ook icm een 49 super ultra wide scherm.
Kijk even in onderstaande threat daar is laatst een soortgelijke vraag gesteld en zijn enkele alternatieven naar voren gekomen:

https://gathering.tweaker..._keywords%5D=Flight%20sim

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
SlaadjeBla schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:45:
100% dit. Mijn originele bestelling bij Motedis heeft uiteindelijk dik 3 maanden op zich laten wachten (dat hard meerdere redenen, maar toch). Via Aluxprofiel had ik de spullen met een paar dagen in huis _/-\o_

Voordeel van Motedis is wel dat ze véél meer hebben dan alleen aluprofiel en gerelateerde zaken, dus dat kan wel een voordeel zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 26-08-2020 07:59 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:34
BM schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

100% dit. Mijn originele bestelling bij Motedis heeft uiteindelijk dik 3 maanden op zich laten wachten (dat hard meerdere redenen, maar toch). Via Aluxprofiel had ik de spullen met een paar dagen in huis _/-\o_

Voordeel van Motedis is wel dat ze véél meer hebben dan alleen aluprofiel en gerelateerde zaken, dus dat kan wel een voordeel zijn.
Heb mijn rig bij Motedis vandaan, destijds een vrij vlotte levering. Maar weet je misschien of aluxprofiel hetzelfde profiel gebruikt als bij Motedis? Heb namelijk een uitbreiding nodig voor een ultra monitor.

Bij Motedis destijds alles gebouwd met 40mm I-Type sleuf 8 in 40mm en 80mm

[ Voor 5% gewijzigd door Pandanl op 26-08-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

BM

Moderator Spielerij
Pandanl schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Heb mijn rig bij Motedis vandaan, destijds een vrij vlotte levering. Maar weet je misschien of aluxprofiel hetzelfde profiel gebruikt als bij Motedis? Heb namelijk een uitbreiding nodig voor een ultra monitor.

Dat durf ik je niet te zeggen, sorry. Ik heb nog geen combinaties gemaakt tussen profielen van Motedis en Aluxprofiel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:40

Niellie41

[object Object]

Pandanl schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb laatst wat stukken van Aluxprofiel op mijn Sim-Lab GT1 rig geplaatst zonder enig probleem.

Alleen even opletten dat je bij Aluxprofiel spullen voor 4040 (of 4080) pakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 26-08-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Laatst online: 11:57
BM schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Dat durf ik je niet te zeggen, sorry. Ik heb nog geen combinaties gemaakt tussen profielen van Motedis en Aluxprofiel.
Aluxprofiel gebruikt de lichte variant van de 4040 profielen motedis niet. passen doet het zeker. het is alleen minder stijf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyrtXrPSIDguonVNkQRuat3E_Yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPYU3eS7o2uYbwM0TRxv6Teu.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSJOCZlNiDctbmhnyWJhap8kc1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHjPCiT2TeTRtwKGlN5MBmJj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcwykY43NbHkPd2SkvmcGIxyoGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kn0zIi79tVLsc2KzXBKwc3LN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
e_hagenaar schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Aluxprofiel gebruikt de lichte variant van de 4040 profielen motedis niet. passen doet het zeker. het is alleen minder stijf
Ik betwijfel of je behalve het gewicht daar iets van zult merken. Ik zie er eigenlijk alleen maar voordelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Laatst online: 11:57
SlaadjeBla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

Ik betwijfel of je behalve het gewicht daar iets van zult merken. Ik zie er eigenlijk alleen maar voordelen in.
Ik heb bewust andere besteld voor onder mijn stoel (sfx100) en voor mijn pedal plate (ivm draad tappen in de kopse kant)

vraag was ook of het profiel het zelfde is. is dus niet het geven :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 12:26

backupdevice

No Risk , Full Push

Onderweg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYuBm5Pey9EuVbhRfU7w9SpCMEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAD68GVRNFFXYrOYZgJAK7kv.jpg?f=fotoalbum_large

Ben net begonnen, dus nog niet alles vast gedraaid. Valt allemaal reuze mee moet ik zeggen. Morgen weer verder en kijken hoever we komen

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 26-08-2020 20:05 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 22:34

T1eA

Browser

T1eA schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:29:
[...]

Inmiddels nog helemaal niks aan de stoel verbouwt, hier hik ik een beetje tegen aan haha. Wil hem gelijk even zwart spuiten als ik hiermee aan de slag ga.
Wel een andere upgrade gedaan en wat een heerlijke is dat, ik vind het echt zo fijn rijden. Nadat ik een goede gamepc neergezet heb (i5-9600 nVidia 2070) tripple's eraan gehangen.

Rechter scherm hangt nog niet goed, maar moet ook nog even de achterplaat vervangen dus dan corrigeer ik dat gelijk.

Eigenlijk hik ik een beetje tegen een fatsoenlijke setup aan omdat ik nu nergens een toetsenbord en muis kwijt kan voor Modern Warfare :>

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is dan toch zo ver dat ik afscheid ga nemen van mijn DIY Raceseat.

Voor een hele mooie prijs een Obutto R3volution op de kop getikt incl. een hele hoop accessoires.
De belangrijkste reden is dat je de seat ook goed kan gebruiken als werkplek dmv toetsenbordtray (die er ook bij zat _/-\o_ ).

Ik zal binnenkort foto's plaatsen als mijn oude set weg is.

Vraagje aan de rig bouwers hier. 34" widescreen of toch een tripple monitor setup?

ICT G33K

• Djaro
Tamegotchi schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:48:
Hi,

Weet iemand of je deze ook ergens in nederland kan krijgen? Ik heb er 4 nodig en vind het een beetje zonde om meer verzendkosten te betalen dan aan spullen.

Of weet iemand een ander alternatief om een triple stand te maken?

[Afbeelding]
ik heb 2 triplestands gebruikt van playseatstore (aanbieding 199 per set).
maar dat is meer omdat ik dacht dat hun triplestand grote schermen aankon , dat leek zo , tot 65 inch , maar dat is dan alleen de middelste, die 2 buitenste paste dan never nooit niet meer.
Ik heb 2 triplestands sets gebruikt omdat daarmee die zij schermen uit te breiden vielen en ik 3x 55inch kwijt kon

kijk hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63291788

[ Voor 3% gewijzigd door Djaro op 27-08-2020 17:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deemzke
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Leuk Topic met handige tips!

Momenteel heb ik een Obuto Ozone met triple screen setup en de TM T300RS. Deze zal waarschijnlijk verkocht worden.

Graag zou ik iets nieuw bouwen met de alu profielen, ben van oordeel dat goedkoper niet percΓ© minder goed moet zijn voor virtueel te racen. Aangezien ik nog een andere dure hobby wil ik er niet nog een andere moneypit van maken.

Het motedis frame lijkt me wel iets, met een K5 Sportstoel van racewareshop. Hier zitten al geleiders bij.
Misschien koppelen met een 49 ultrawide en de CSL Elite (voor dubbele comptabiliteit PC & PS4). Triple screen wordt niet ondersteund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTJZhU3_pPhQSDCJJNVI5bgLe6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lVqsMuGBf68C3SnaqXLIXwP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 12:26

backupdevice

No Risk , Full Push

Hatseflats. Beetje kabel management nodig en stuur instellen, maar voor de rest klaar .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfL0hmXMiacC9TIUdofV5bpSrhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP1JWYANGISSHeLYRzARPi8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCxvDj3T-dKzHysEcVcLiZ7f1qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIJz8hgxiuqHU7Uzx23H0BCu.jpg?f=fotoalbum_large

By the way , al het Aluminum komt van Aluxprofiel vandaan.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 28-08-2020 18:56 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BozeBever
  • Laatst online: 02-10 11:09
Misschien niet een echte 'show-je-race-rig' maar een to-be 'show-je-race-rig'.

Na uit mijn Rseat RS1 te zijn gegroeid (niet fysiek, wel qua gear. Vliegen en Racen maakt het best wel krap) ben ik op zoek gegaan naar een waardig opvolger. Uiteindelijk de afweging gemaakt het zelf te bouwen, maar niet te bezuinigen. Geen vakantie gehad... dus gevoelsmatig 'mag het' en de werkkamer is ook vrij van het gastenbed, dus de ruimte is er ook. Buy once, Cry once. Veelal Alu-frame, met special parts via SimLab. Aankomende week het bestellijstje maar eens uitvogelen die richting Motedis kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXqtfOjUthjj1H0rr_DTMpUFz00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdV03BEp1WRuFyf1Vthq2fSE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QPqiHXFo0mM40f6xZOIiVOvBHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVHdko4zmlr8EDOc3hHB3Z8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bm-byPbJNb6k5E_3M3BR_c0axPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpDKub6x4wEUAaIhFJEGEc3t.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op de verschrikkelijke DD mounting brackets uit de renders. Ik heb de afmetingen van Simlab niet en dit was een vluchtig ontwerpje. Zijn een beetje groot uitgevallen 8)7

Het tweede pedal deck is die voor de rudder pedals (de VKB Rudder mk iv). Dit zijn kleine pedals zonder toe-brake. Wat ook niet nodig is voor de niche zweefvliegsimulator die ik speel. De stoel is volledig kantelbaar om de liggende houding van een zweefvliegtuig (of open-wheel auto's) na te kunnen bootsen. Voor de stick (die tussen de benen moet) is een deck ontworpen en de throttle komt op het 'deurtje' aan de linker kant.

Mochten er industrieel-ontwerp guru's aanwezig zijn... heb gerust kritiek op het bovenstaande! Ik heb er totaal geen ervaring in. Het ontwerpen en Renderen van dit ding is al een plezier op zich, dus het is zeker geen weggegooide tijd mocht het echt kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

BozeBever schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:35:
Misschien niet een echte 'show-je-race-rig' maar een to-be 'show-je-race-rig'.

Na uit mijn Rseat RS1 te zijn gegroeid (niet fysiek, wel qua gear. Vliegen en Racen maakt het best wel krap) ben ik op zoek gegaan naar een waardig opvolger. Uiteindelijk de afweging gemaakt het zelf te bouwen, maar niet te bezuinigen. Geen vakantie gehad... dus gevoelsmatig 'mag het' en de werkkamer is ook vrij van het gastenbed, dus de ruimte is er ook. Buy once, Cry once. Veelal Alu-frame, met special parts via SimLab. Aankomende week het bestellijstje maar eens uitvogelen die richting Motedis kan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Let niet op de verschrikkelijke DD mounting brackets uit de renders. Ik heb de afmetingen van Simlab niet en dit was een vluchtig ontwerpje. Zijn een beetje groot uitgevallen 8)7

Het tweede pedal deck is die voor de rudder pedals (de VKB Rudder mk iv). Dit zijn kleine pedals zonder toe-brake. Wat ook niet nodig is voor de niche zweefvliegsimulator die ik speel. De stoel is volledig kantelbaar om de liggende houding van een zweefvliegtuig (of open-wheel auto's) na te kunnen bootsen. Voor de stick (die tussen de benen moet) is een deck ontworpen en de throttle komt op het 'deurtje' aan de linker kant.

Mochten er industrieel-ontwerp guru's aanwezig zijn... heb gerust kritiek op het bovenstaande! Ik heb er totaal geen ervaring in. Het ontwerpen en Renderen van dit ding is al een plezier op zich, dus het is zeker geen weggegooide tijd mocht het echt kansloos zijn.
Ik maak mijn alleen zorgen om dat deck onder dat stuur, denk dat je dan te weinig beenruimte overhoudt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Laatst online: 02-10 11:09
Speedy55 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Ik maak mijn alleen zorgen om dat deck onder dat stuur, denk dat je dan te weinig beenruimte overhoudt.
Had ik zowaar rekening mee gehouden! Op de Race-pedal set komt een seat-slider (die van de simlab), waardoor de pedalen naar achter te schuiven zijn. Hierdoor kan dat Rudder-pedal deck meer naar beneden. In de render zou dat echter vloeken met de pedalen die recht door het alu-frame lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

BozeBever schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:10:
[...]

Had ik zowaar rekening mee gehouden! Op de Race-pedal set komt een seat-slider (die van de simlab), waardoor de pedalen naar achter te schuiven zijn. Hierdoor kan dat Rudder-pedal deck meer naar beneden. In de render zou dat echter vloeken met de pedalen die recht door het alu-frame lopen.
Kan dat deck ook omhoog? Want ik heb mijn benen toch altijd in een kleine hoek. En dat kan denk ik niet als dat deck niet ook nog een stuk omhoog kan. Ik heb zelf ook alyu rig, maar ik zit redelijk tegen de onderkant van mijn wheelbase aan. Verder ziet het er goed uit hoor.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 08:12
BozeBever schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:35:
Het zal voor jouw immersie waarschijnlijk niet voldoen, als ik je bericht zo lees, maar ik heb mijn Heusinkveld pedalen geconfigureerd als rudder axis in MSFS. Uiteraard ook zonder toe brake.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
Een flinke update aan mijn rig. Als ik wat meer handig was, zou ik graag starten aan een SFX-100. Zijn er ook echt kant en klare oplossingen. Dus echt alleen maar erop schroeven en klaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfcoRBbuAMfD57JzZ_O7R0kik6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOjpl3MaCwH1S37UJNZHJnm8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGMtnI8RZdk1fgtNZKwQejZv8oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qazy7pAg2E2s4dnqPboT5bJp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpRlAMww-1HD_CG588VE8FPigmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx2ARiI6SFpSJuV8U8VsJhCi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DqdLWWJ-c69II253Lw2pvmMs3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMVt9931bZomOO7CddVyXJS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
Laatste maanden beetje bij beetje onderdelen bij elkaar gesprokkeld en gemaakt, nu een nette sim. Voorheen met een ouwde Momo Force (begin jaren 2000) aan een buro gereden maar dit gaat wel wat beter zeg maar... Alleen de T300 is wel iets wat ik anders zo zou willen maar nu eerst maar eens wat rijden (en tijd daarvoor zien te vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABwBzat0c4tV-_dBt5APFSBJz8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgJxF4r4ICwyJ5qhU7pbRrnb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7i4fhrv7BHeZdlzYlzanq3XwrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYblHVuvCLlv1itWINUK2sqa.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 23:12
reddo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:49:
Laatste maanden beetje bij beetje onderdelen bij elkaar gesprokkeld en gemaakt, nu een nette sim. Voorheen met een ouwde Momo Force (begin jaren 2000) aan een buro gereden maar dit gaat wel wat beter zeg maar... Alleen de T300 is wel iets wat ik anders zo zou willen maar nu eerst maar eens wat rijden (en tijd daarvoor zien te vinden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat het Qsp 300 suede stuurwiel? Ben je daar tevreden van? Welke button box is dat?

[ Voor 49% gewijzigd door Hathie op 30-08-2020 19:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
Hathie schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Is dat het Qsp 300 suede stuurwiel? Ben je daar tevreden van? Welke button box is dat?
Stuur bevalt prima, buttonbox zelf ontworpen en gemaakt (makkelijk zo'n 3d printer :) ), draait incl. nextion scherm via simhub.

[ Voor 12% gewijzigd door reddo op 30-08-2020 22:06 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Laatst online: 22-10 09:53
Ziet er goed ui @reddo, bekende stoel ook :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10 20:54
M'n Fanatec CSL Elite bestickerd laatst! Zit er alweer even op, maar blijf t zelf nog steeds gaaf vinden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGsKC028QB9igBHDxRyYI9lidYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whTKnlqJnFvmAM844MuGLXiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Tof om te lezen en te zien dat het leeft hier!

4 jaar geleden ook aan het race simmen geslagen voornamelijk omdat het in VR zo lekker rijdt. (persoonlijke voorkeur wellicht). Nu wil ik weer in VR aan de slag maar vroeg mij af of de HTC Vive Cosmos Elite HMD of de Rift S de beter keuze is deze dagen... Mijn voorkeur op papier zou uitgaan naar de Vive cosmos elite HMD i.v.m. 90hz en een net wat hogere resolutie.

Hebben jullie ervaring met eventueel beide modellen?

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Royvh schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:36:
Tof om te lezen en te zien dat het leeft hier!

4 jaar geleden ook aan het race simmen geslagen voornamelijk omdat het in VR zo lekker rijdt. (persoonlijke voorkeur wellicht). Nu wil ik weer in VR aan de slag maar vroeg mij af of de HTC Vive Cosmos Elite HMD of de Rift S de beter keuze is deze dagen... Mijn voorkeur op papier zou uitgaan naar de Vive cosmos elite HMD i.v.m. 90hz en een net wat hogere resolutie.

Hebben jullie ervaring met eventueel beide modellen?

Alvast Bedankt!
misschien niet het juiste topic ervoor.

Probeer vr racen?

[ Voor 5% gewijzigd door Darkangle op 06-09-2020 21:41 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.