Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:33
MarcoM schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Waar heb je die blokken schuim vandaan. Ik heb er nu rubber doppen onder en je hoort het door het hele huis als de buttkicker z'n werk doet.
Bij de Gamma, maar iedere bouwmarkt heeft dit denk ik wel: https://www.gamma.nl/asso...0x50cm-35mm-2m2/p/B607581

Rubberen voetjes hadden bij mij ook nauwelijks effect, dit werkt echt 10x beter.
Luckeh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Dat...dat is een groot scherm :P 65" OLED?
55" ja haha. Er komt een upgrade binnenkort :o

[ Voor 17% gewijzigd door SgtElPotato op 17-07-2020 11:17 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SgtElPotato schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:22:
Kleine update aan mijn rig, eindelijk een echte Sparco stoel. Dat is 10 stappen vooruit vergeleken met mijn vorige Playseat stoel uit de Challenge.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat...dat is een groot scherm :P 65" OLED?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:00
SgtElPotato schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Hoe gek wil je het maken? Rijd je graag in één auto, dan zou je een stuur na kunnen laten maken een buttonbox die na is gemaakt van het interieur, een DDU etc.
Hoeft niet extreem gek, maar alles wat betreft Sim racing aan gear te maken heeft. Heeft alleen de focus op Pro/Circuit racing. En niks wat zeg maar met Forza Horizon en of Test Drive Unlimited te maken heeft. bijvoorbeeld.

En denk wel dat er een markt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-10 14:00
Loona35 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:47:
[...]

...

Ik gebruik een Ocolus Rift S en heb een Buttkicker Gamer 2 op de stoel gemonteerd. De stoel bevat een speciaal stukje voor de buttkicker, welke je onder de stoel kunt monteren.
Zou je voor mij eens een foto kunnen laten zien van het speciale stukje voor de buttkicker? Ik ben aan het kijken om mijn houten frame te vervangen maar heb zelf een "eigen" buttkicker gemaakt. Even checken of dat mogelijk gaat passen :-)

Hoe ziet daarnaast de onderkant van de stoel eruit? Ik zie op de site van Next Level weinig info hierover.

Thanks!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 11:30

seninha

god's right foot

pandahans schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Wat vet dat je je wheelbase achter je scherm hebt verwerkt!
Vind dit ook heel goed.
Valt me op hoeveel rigs gebouwd worden met schermen te ver naar achter.
Is helemaal niet realistisch.

Zo heb ik het al jaren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt6CAdYHeOnBCFBITxbmb9T3uuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vrERHAr5Uo7bJIh5313BFdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQDhe9V2O8NVWf2XDaf5DlW0OVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDq6BAGpF1o8Z1FZOQkUwQY3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door seninha op 17-07-2020 13:39 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
BramuS schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Zou je voor mij eens een foto kunnen laten zien van het speciale stukje voor de buttkicker? Ik ben aan het kijken om mijn houten frame te vervangen maar heb zelf een "eigen" buttkicker gemaakt. Even checken of dat mogelijk gaat passen :-)

Hoe ziet daarnaast de onderkant van de stoel eruit? Ik zie op de site van Next Level weinig info hierover.

Thanks!
De stoel zit vast met twee geleiders, de twee geleiders zijn vervolgens op de twee dwarsbalken gezet die het linker en rechter deel van het frame ondersteunen. In totaal zijn er 4 a 5 van dat soort dwarsbalken die het frame bij elkaar houden. Vervolgens is aan de dwarsbalk die het dichts onder de stoel zit een ronde buis gemonteerd waarop je de buttkicker kunt vastklemmen (met de meegeleverde klem). Ik heb de buttkicker naar achteren gedraaid, maar ik denk als ik hem richting voor zou draaien de buttkicker ook in F1 stand kan blijven zitten.

Wellicht moet je wel rekening houden dat hout de trilling anders doorgeeft dan stalen frame? Ben er niet zo in thuis als het daarop aankomt. Maar ik zou niet verbaasd zijn als je deze constructie van hout zou namaken, dat het niet stevig genoeg is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0FE4ewQYAfRHASfEDGbFooNDSg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3X9TdZny1XxJ1PwyHlYSStFc.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 17-07-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:05

JoepW

iRacer & Home Assistant

seninha schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Vind dit ook heel goed.
Valt me op hoeveel rigs gebouwd worden met schermen te ver naar achter.
Is helemaal niet realistisch.

Zo heb ik het al jaren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd valt mij ook vaak op. Ik heb mijn schermen ook vlak achter mijn stuur.
En niet alleen is het 'onrealistisch' maar om een goede (lees ook acceptabele) FoV in te kunnen stellen is het bijna wel noodzakelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 17-07-2020 15:51 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wat ik hier zie is vaak zelfde al bij F1 café..... Mega groot scherm , meter van het stuur ...

Ik kan er in ieder geval niet mee rijden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Ik heb mijn scherm een cm of 30 achter mn stuur. Ik heb wel overwogen om m dichterbij te halen, en dus vlak achter het stuur maar mijn belangrijkste redenen om het niet te doen:
- ik vrees dat het vermoeiender voor mijn ogen is om zo dicht op het scherm te kijken.
- ik vrees dat ik dan met m'n paddles c.q. mijn handen tegen het scherm aan kom.

Bovendien moet ik dan voor mijn button box en mijn phonehouder weer iets nieuws verzinnen qua bevestiging en qua FoV ga ik er niet genoeg op vooruit.

iracing profile

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• visboer32
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Over schermen gesproken: na jaren in VR te racen (CV1 en nu Valve Index) ga ik overstappen naar een super utrawide. Ik kreeg laatste tijd nogal vaker last van hoofdpijn en m'n ogen na een race, dus hopelijk gaat dat met een monitor beter. Wel jammer want VR blijft bijzonder.

Zoals je kunt zien zit de monitor mooi ver naar voren ;), kan evt nog een cm of 5-10 verder, maar eerst eens testenhoe dit gaat. Het zal wel even wennen worden zonder diepte zicht, maar daarentegen wel lekker veel fps (45 naar 120+). Triples zijn geen optie, dit is de maximale ruimte die ik heb op zolder :).

Edit 20/07: 2x foto toegevoegd met fov in ACC van de 488 GT3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CldiLq76HsZ6j6Dn4Xg0PeB5HTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/11A2uH8tEfYsT5JzG2K1ZugL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54AE8DjhFzrVhUyC8-5MyNtDzZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pdxM7Vc7aQ5HbnQguKlpJqKY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsQUfVQI0ybIhBCy3885HsNFl70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mYz9iBTHsSNmu2OGwNYUk0Dy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck-w3FkwGKG8ecc91yhtHHZ4KEQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8lMfUrtOlqDnfFgVK7Hn6pJ9.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door visboer32 op 20-07-2020 18:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

visboer32 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:05:
Over schermen gesproken: na jaren in VR te racen (CV1 en nu Valve Index) ga ik overstappen naar een super utrawide. Ik kreeg laatste tijd nogal vaker last van hoofdpijn en m'n ogen na een race, dus hopelijk gaat dat met een monitor beter. Wel jammer want VR blijft bijzonder.

Zoals je kunt zien zit de monitor mooi ver naar voren ;), kan evt nog een cm of 5-10 verder, maar eerst eens testenhoe dit gaat. Het zal wel even wennen worden zonder diepte zicht, maar daarentegen wel lekker veel fps (45 naar 120+). Triples zijn geen optie, dit is de maximale ruimte die ik heb op zolder :).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor zover ik kan zien....heb ik 3 schermen in zelfde ruimte...

Weet niet hoe breed alles is bij je ...maar mijn 3x 22" schermen nemen precies 117 cm ruimte .
Je moet niet vergeten dat bij een triple je schermen onder een groter hoek geplaatst worden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-10 13:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik hoop over een tijdje hier een race-rig te kunnen showen. Ik heb in ieder geval de Sim-Lab GT1 Evo besteld, die kan ik hopelijk ergens deze maand gaan ophalen. Ik overweeg om hier een Sparco R100-stoel op te zetten. Kan ik een dergelijke stoel nu direct op het frame monteren, of moet hier altijd een seat-slider tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

tijn.online schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:20:
Ik hoop over een tijdje hier een race-rig te kunnen showen. Ik heb in ieder geval de Sim-Lab GT1 Evo besteld, die kan ik hopelijk ergens deze maand gaan ophalen. Ik overweeg om hier een Sparco R100-stoel op te zetten. Kan ik een dergelijke stoel nu direct op het frame monteren, of moet hier altijd een seat-slider tussen?
Seat slider is niet noodzakelijk maar seat brackets wel.

https://sim-lab.eu/product/bucket-seat-brackets-set/

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

YouTube: SimuCube 2 Ultimate Full Power 30NM iRacing Audi R8 GT3 @ imola

SimuCube 2 Ultimate 32NM 1:1 :D
Alhoewel de audi niet zo zwaar stuurt gebruikt hij dus niet de volledige 32 met normaal stuurwerk. Met een dikke kerb of crash natuurlijk wel.

Met de dallara f3 kom je er echter wel

YouTube: SimuCube 2 Ultimate Full Power 32Nm iRacing Dallara F3 @ Imola

Stuurt duidelijk veel zwaarder zon formula zonder stuurbekrachteging ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BruceLee op 18-07-2020 13:25 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 20-10 13:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik dacht dat die seat brackets alleen voor kuipstoelen nodig was, en voor zover ik nu kon zien heeft de Sparco R100 de montagepunten aan de onderkant? Of zie ik iets over het hoofd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

tijn.online schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Ik dacht dat die seat brackets alleen voor kuipstoelen nodig was, en voor zover ik nu kon zien heeft de Sparco R100 de montagepunten aan de onderkant? Of zie ik iets over het hoofd misschien?
Mijn aanname was onjuist. Ik was in de veronderstelling dat die Sparco ook aan de zijkant moest worden vastgezet maar als ik zo naar de seat kijk dan lijkt het erop dat ik verkeerd had, excuses.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10 15:26
Loona35 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Ik voor mijn rig de FG-T van Next Level Racing. Dat ding zit prima en kun je ook in die F1 en GT stand zetten. Helaas geen desk :+

Het is helaas wel meer gemaakt voor personen van rond de 1.75 :| Ik zit met 1.87 comfortabel in het stoeltje, maar hij staat dan wel op 'maximale' stand. Boven de 1.90 past het niet meer lijkt mij.

Stoeltje is 400 euro, niet heel duur voor een starterset. Voornaamste voor mij was dat het een budget set moest zijn waarbij het gedeelte waarop je het stuur monteert met 2 poten ipv 1 vast zit (ivm stabiliteit).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit

Foto van hoe het er bij staat. Heb de set nu weekje (jaren geen sim racing meer gedaan..).

Ik gebruik een Ocolus Rift S en heb een Buttkicker Gamer 2 op de stoel gemonteerd. De stoel bevat een speciaal stukje voor de buttkicker, welke je onder de stoel kunt monteren.

Valt mij op dat op de foto het lijkt alsof het stuur heel laag staat, maar je zit in werkelijkheid vrij diep en wat onderuit gezakt in de stoel. Ik denk dat ze voor de looks de rugleuning hoog hebben gemaakt, zo lijkt het nog een beetje op een echte race stoel. Maar ik vind dat in de praktijk niet heel praktisch, want je komt er daardoor met je hoofd (en Rift S) tegenaan soms terwijl je die steun niet nodig hebt (je krijgt immers geen whiplash van een digitale crash ;)). Verder super setje voor zijn centjes. Je kan ontzettend veel instellen en verschuiven en het is lekker sterk/stabiel.

thumbnail
[Afbeelding]
Mooie setup!

Met wat voor software stuur je die Buttkicker 2 aan?
Ik heb er hier ook een maar moet hem nog op mijn Playseat Challenge "modden".
Speel vooral racegames als Assetto Corsa en Project cars 2 en daarnaast Eurotruck 2.

EDIT: Ik bleek al een licentie voor Simhub te hebben dus ga daar mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat goed op zijn plek daar! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben erg benieuwd hoe je de overstap vind, ik race nu met de riftS en vind het allemaal prima maar ook soms wel vermoeiend of gewoon eigenlijk geen zin in zo een scherm op mijn hoofd :P
Voor het nieuwe huis volgend jaar dacht ik er aan dit er wellicht bij te rijden om te kunnen afwisselen :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

RKD

Blerf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Ben erg benieuwd hoe je de overstap vind, ik race nu met de riftS en vind het allemaal prima maar ook soms wel vermoeiend of gewoon eigenlijk geen zin in zo een scherm op mijn hoofd :P
Voor het nieuwe huis volgend jaar dacht ik er aan dit er wellicht bij te rijden om te kunnen afwisselen :X
Ik heb toevallig dezelfde stap gezet. Ben nu overgestapt naar 24” triples en ben nog aan het afstellen. Tot nu toe is het vooral rustiger tov vr. Heb nog niet genoeg gereden om een oordeel daarover te geven. En je kan je buttonbox ed weer goed zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 19-07-2020 08:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
Leader98 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Mooie setup!

Met wat voor software stuur je die Buttkicker 2 aan?
Ik heb er hier ook een maar moet hem nog op mijn Playseat Challenge "modden".
Speel vooral racegames als Assetto Corsa en Project cars 2 en daarnaast Eurotruck 2.

EDIT: Ik bleek al een licentie voor Simhub te hebben dus ga daar mee aan de slag.
Simvibe, maar als ik Simhub had geweten dan had ik die eerst geprobeerd ivm prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 13:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set up. (y)

De 49" ultra wide blijft super en het beeld is super strak. Waarom heb je niet gewacht op de Samsung C9 met 1000R ipv 1800R ?

Hou je de Valve Index nog wel aan voor VR-racen of ga je helemaal terug naar de monitor?

Ik heb beide en vind allebei eigenlijk supergaaf. Soms rij ik weken op het scherm en dan weer weken in VR. VR is gaaf voor de immersie, de monitor voor het super mooie beeld icm de vrijheid dat er niets op je hoofd zit.

Ik ben erg benieuwd naar de HP Reverb G2, die hopelijk de scherpte van de monitor in VR gaat brengen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Heeft iemand ervaring met contact met playseat HQ. Ik heb een constructie fout op de playseat en ze laten niets van zich horen. Ik heb al meerdere keren het formulier op de website ingevuld.
Door de fout staat mijn stuur altijd iets scheef.
En ik heb de playseat via marktplaats gekocht.
Of waar kan ik het laten repareren? Is een auto herstel bedrijf een goede optie?

Aan 1 kant is hij 4mm en aan de andere kant 8mm

Ik hoor graag van jullie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xayegaoq5ShkVkEW2Aw0RHyhGQM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kyUuQmsqolHqK3X257EwQqkK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBGTzmxeg1jwuxz4i8CVGIwvtcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GhU86qZkJEOzK0vAdE2qrN30.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0DURUSuCJTt0cwx-NP6qtOOMGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Erd8Aatbwj7uoMeuRLpa7HaR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-10 13:22
Ik ben van de week met een leuk project bezig geweest. Na wat uitgezocht te hebben op internet heb ik een 3d printer gekocht voor het maken van spullen voor mijn simrig... vorige week heb ik een wind simulatie gebouwd voor iRacing.

Onderdelen:
Delta 120mm 200CFM fans die VEEL lucht verplaatsen haha.
Arduino Uno
Motorstepper
3d geprinte shroud om de wind meer te richten
3d geprinte back om de fan te beschermen
Gopro mount die ik aangepast heb zodat ik deze kan bevestigen op 8020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nV_ZB0CAp5MTZK4SRr6B6qcWg-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiV8pCZ5EChEtW86GkRmQUJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI68pSLY58wYgPDFCgK4UsqGlaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqmtbDuJRnIk2Vv79OGFcMFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scn1nr57voBbNFv6-MOFL9VYGPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdPKrXGhGLfnK3krCPwXeXrD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MU1kTCbRF551dxGyA32Rcf7xg50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53RQNM7LSGCm0XlAA4kCV0Ag.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat ik nooit eerder iets met 3d printers of met solderen gedaan heb is het resultaat gelukt! Ik heb nu 2 fans die op basis van snelheid in iRacing op spinnen en weer langzamer gaan. Dit doe ik met behulp van Simhub.

Ik zal later een filmpje posten. Alles bij elkaar was het 70 euro aan onderdelen excl. de 3d printer. Wat overigens niet op de foto te zien is dat ik ook een box gemaakt heb voor mijn arduino uno zodat deze ook netjes op het frame beschermd bevestigd zit :o

[ Voor 10% gewijzigd door Xenophoben op 20-07-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 19:42
Xenophoben schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:02:
Ik ben van de week met een leuk project bezig geweest. Na wat uitgezocht te hebben op internet heb ik een 3d printer gekocht voor het maken van spullen voor mijn simrig... vorige week heb ik een wind simulatie gebouwd voor iRacing.

Onderdelen:
Delta 120mm 200CFM fans die VEEL lucht verplaatsen haha.
Arduino Uno
Motorstepper
3d geprinte shroud om de wind meer te richten
3d geprinte back om de fan te beschermen
Gopro mount die ik aangepast heb zodat ik deze kan bevestigen op 8020

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ondanks dat ik nooit eerder iets met 3d printers of met solderen gedaan heb is het resultaat gelukt! Ik heb nu 2 fans die op basis van snelheid in iRacing op spinnen en weer langzamer gaan. Dit doe ik met behulp van Simhub.

Ik zal later een filmpje posten. Alles bij elkaar was het 70 euro aan onderdelen excl. de 3d printer. Wat overigens niet op de foto te zien is dat ik ook een box gemaakt heb voor mijn arduino uno zodat deze ook netjes op het frame beschermd bevestigd zit :o
Leuk project om mee bezig te zijn, zelf ben ik er ook eens mee begonnen en heb de arduino en motorshield ook aangeschaft. Echter de Fans die ik had piepten op lage toerentaller en ben er daarna mee gestopt. Waar heb jij de Fans aangeschaft? Heb je evt een typenr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
RaceKabouter schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Leuk project om mee bezig te zijn, zelf ben ik er ook eens mee begonnen en heb de arduino en motorshield ook aangeschaft. Echter de Fans die ik had piepten op lage toerentaller en ben er daarna mee gestopt. Waar heb jij de Fans aangeschaft? Heb je evt een typenr?
Ik las dat de aansturing in simhub hier heel veel invloed op heeft. Welk getal heb je gebruikt bij de aansturing van de arduino in simhub? Weet je dat nog.. als je die te hoog zet dan piept hij ( hz )
Ik heb de delta AFB1212SHE gebruikt op basis van het advies dat in deze video gegeven wordt. YouTube: How To - DIY WindSim - Hitting a New Level of Immersion
Er zit een fout in de video en dat is dat de 12v en ground net omgedraaid moeten worden. Hier wordt overigens wel uitgelegd hoe je het in simhub instelt. De fans waren lastig te vinden , ik heb uiteindelijk 2e handse gekocht van ebay. Volgens mij zijn dit fans die normaal in servers gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 19:42
Xenophoben schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Ik las dat de aansturing in simhub hier heel veel invloed op heeft. Welk getal heb je gebruikt bij de aansturing van de arduino in simhub? Weet je dat nog.. als je die te hoog zet dan piept hij ( hz )
Ik heb de delta AFB1212SHE gebruikt op basis van het advies dat in deze video gegeven wordt. YouTube: How To - DIY WindSim - Hitting a New Level of Immersion
Er zit een fout in de video en dat is dat de 12v en ground net omgedraaid moeten worden. Hier wordt overigens wel uitgelegd hoe je het in simhub instelt. De fans waren lastig te vinden , ik heb uiteindelijk 2e handse gekocht van ebay. Volgens mij zijn dit fans die normaal in servers gebruikt worden.
Heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe ik het allemaal had aangesloten. Deze week maar weer eens opzoeken en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
RaceKabouter schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe ik het allemaal had aangesloten. Deze week maar weer eens opzoeken en opnieuw beginnen.
Top , mochten je samen even willen troubleshooten als het zover is stuur mij dan maar een pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:37

Hupske

AFCA

RaceKabouter schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:22:
[...]

De windsim kan eigenlijk mooier en makkelijker.

Die versie van am studio gebruikt een moto shield. Dus de snelheid van de fans wordt aangedreven door de stroom aan te passen.
Dit zorgt voor de hoge pieptoon die je dan hebt.

Het grappige is eigenlijk. Je kan beter PWM fans kopen. Bijv deze: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm

Dan heb je alleen 1 arduino uno nodig. Ground kabel in de ground poort van de arduino, 12v in de VCC poort en pwm in poort 9.
Met simhub kan je simpel de juiste sketch erop zetten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hupske schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Die versie van am studio gebruikt een moto shield. Dus de snelheid van de fans wordt aangedreven door de stroom aan te passen.

Het grappige is eigenlijk. Je kan beter PWM fans kopen. Bijv deze: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm

Dan heb je alleen 1 arduino uno nodig. Ground kabel in de ground poort van de arduino, 12v in de VCC poort en pwm in poort 9.
Waarom zie je dan op youtube iedereen het zonder pwm doen? Omdat een iemand niet de beste informatie verschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 11:09
[...]

Ben op dit moment vol bezig met een windsim pwm en dit valt dus reuze mee mits je het in kunt stellen. Verander je de Hz niet,dan heb je inderdaad een hoge toon. 31hz, inderdaad laag, elimineert de hoge pieptoon. Enkel bij het aanslingeren een lage, totaal niet vervelende brom. Echter is die maar 2 maximaal 3x per normale race. (Bij de start en de pitstops)

Ik zou het iedereen, zeker diegene die VR gebruiken, aanraden. Maakt je niet sneller, maar prettig is het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door BozeBever op 20-07-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Met de motoshield heb je als voordeel dat je elke fan erop aan kan sluiten die je wilt. Aangezien je alleen de 12v pin en de gnd pin nodig hebt.

Als je mijn variant doet, moet je goed uit zoeken welke fan je kan gebruiken. Aangezien de fan wel een pwm aansluiting nodig heeft. Ook moet je even goed uitzoeken of de fan een 0 stand heeft, anders blijft hij altijd een klein beetje draaien. De gelinkte noctua's gaan iig volledig uit.
Voordeel is dat je geen pieptoon hebt, ook niet alleen bij de aanzet ervan en je hebt geen motoshield nodig, dus het is wat mooier weg te werken.

@Xenophoben En waarom je alleen via de shield ziet, dat lijkt mij puur doordat iedereen een remake doet van Amstudio.

https://www.racedepartmen...for-assetto-corsa.133999/ en bij dit voorbeeld wordt ook de pwm gebruikt, alleen hier was nog een eigen code bij geschreven. Inmiddels kan je het gewoon simpel via simhub doen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hupske op 20-07-2020 14:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
2 "kleine" updates aan mijn rig, een Formula V2 en een deel van de profielen voorzien van een strip om de boel mee af te dichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EJ9uY07ouCGUsrKfO8hAndxpms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1UGOq4R6DDCIEJgMm52wycTT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZihGRkFnm_C5KptQ7k38kepunw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ztIdH3eshVfMaIGaloAIICnm.jpg?f=user_large

Verschil tussen de CSL P1 (welke in de Xbox competition pack zat) en de Formula V2 is gigantisch. Jammer dat de helft niet werkt op de Xbox maar daar zal met de volgende upgrade gefixt gaan worden... pc staat in de planning.

De rest van de rig gaat overigens ook nog voorzien worden van afdichtigsstrips, ik had echter eerst maar eens een paar meter ter test besteld vanaf Ali om te zien of het überhaupt wat was.

Wijziging welke ik vanavond in ieder geval nog even door ga voeren is het stuur wat verder omhoog zetten, heb het idee dat die te laag staat wat resulteert in verkrampte schouders na een uurtje racen.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 20-07-2020 15:25 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:34
Ziet er strak uit! Welke had je besteld bij ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@correcto als je zoekt bij Ali op 2020 slot cover vind je ze wel, volgens mij is de kwaliteit overal wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
R2D2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:19:
2 "kleine" updates aan mijn rig, een Formula V2 en een deel van de profielen voorzien van een strip om de boel mee af te dichten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verschil tussen de CSL P1 (welke in de Xbox competition pack zat) en de Formula V2 is gigantisch. Jammer dat de helft niet werkt op de Xbox maar daar zal met de volgende upgrade gefixt gaan worden... pc staat in de planning.

De rest van de rig gaat overigens ook nog voorzien worden van afdichtigsstrips, ik had echter eerst maar eens een paar meter ter test besteld vanaf Ali om te zien of het überhaupt wat was.

Wijziging welke ik vanavond in ieder geval nog even door ga voeren is het stuur wat verder omhoog zetten, heb het idee dat die te laag staat wat resulteert in verkrampte schouders na een uurtje racen.
Ik ben jaloers op jouw kabel management

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

seninha schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Voor zover ik kan zien....heb ik 3 schermen in zelfde ruimte...

Weet niet hoe breed alles is bij je ...maar mijn 3x 22" schermen nemen precies 117 cm ruimte .
Je moet niet vergeten dat bij een triple je schermen onder een groter hoek geplaatst worden.
Door m'n CV ketel links kan ik niet goed uitkomen met m'n linker scherm bij triples, niet eens zozeer de breedte want deze monitor is 120 breed, maar als ik meer naar voren wil kom ik niet uit, dan moet ik ze onder een extreme hoek zetten en dat vind ik ook weer niks. Voor alsnog erg tevreden zo!
Blerf schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Mijn overstap bestaat nu uit 2 uurtjes instellen en racen, dus dat zegt nog niet zoveel. Eerst half uur was extreem wennen na een aantal jaar alleen in VR. Miste de diepte heel erg maar de extra scherpte (beeldkwaliteit) en vooral heel veel meer fps is wel erg fijn. 2 uurtjes later zat ik op Zolder 0,3 sec van m'n (beste) VR tijd af en voelt alles al bijna normaal en het kost me ook geen (ronde)tijd lijkt het. Bevalt zover dus erg goed: het is niet zo veel immersie als de Valve Index, maar komt wel in de buurt en heeft weer praktische voordelen zoals je omgeving (stuur, toetsenbord, drinken, etc.) kunnen zien.
Henkus schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Mooie set up. (y)

De 49" ultra wide blijft super en het beeld is super strak. Waarom heb je niet gewacht op de Samsung C9 met 1000R ipv 1800R ?

Hou je de Valve Index nog wel aan voor VR-racen of ga je helemaal terug naar de monitor?

Ik heb beide en vind allebei eigenlijk supergaaf. Soms rij ik weken op het scherm en dan weer weken in VR. VR is gaaf voor de immersie, de monitor voor het super mooie beeld icm de vrijheid dat er niets op je hoofd zit.

Ik ben erg benieuwd naar de HP Reverb G2, die hopelijk de scherpte van de monitor in VR gaat brengen.
Thanks :)! Die G9 is wel heel erg smullen ja! Maar ook best een slag duurder en qua resolutie en hz weer hoger (dit is een HG90) dus daar krijgt m'n hardware het weer zwaar. Ik twijfel nog wat ik met de Valve Index ga doen. Het is een geweldig stukje hardware en de immersie is geweldig, maar eigenlijk heb je een next gen PC nodig (zeker voor ACC) om er alles uit te halen, zeker als je 90fps (over liever 120) wil. Eerst even lekker met deze 49" spelen en dan ga ik nog beslissen wat ik doe (luxe probleem :D ).

Ik heb trouwens in m'n post hiervoor ook inmiddels twee pics toegevoegd met de 488 GT3 cockpit (ACC) om een beeld te laten zien van de FOV.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Xenophoben schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ik ben jaloers op jouw kabel management
Op m’n rijkwaliteiten in de sim hoef je het in ieder niet te zijn :+

Maar het is niet meer dan zo’n kabelbinder / worm en wat straps + een kwartiertje werk, de moeite niet dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
[...]

Mee eens dat pwm makkelijker is, alleen sluit de gnd en + liever direct aan op je voeding. De arduino overleefd het niet als je daar een paar A doorheen jaagt. Gnd heb ik dan ook samen met pwm naar de arduino gebracht

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Omdat mijn G27-pedalen (met Ricmotech loadcell-kit) uiteindelijk wel heel erg slecht werden, was het tijd voor wat nieuws: de Fanatec CSL Elite PS4 met CSL Elite Pedals met Loadcell Kit en de Clubsport Shifter SQ. 2 Juli besteld en met 18 dagen in huis (wat volgens mij best snel is want hij staat op de Fanatec-site constant op pre-order met periodes van augustus tot oktober).

De montage op mijn Playseat Revolution ging makkelijk en snel, het opnieuw afstemmen en instellen van alle FFB-instellingen in de wheelbase en in Assetto Corsa ben ik nog steeds aan het fine-tunen. Ik heb nu de '85'-loadcellrubbers gemonteerd maar ik ga de '95'-rubbers ook nog proberen want ik vind nog wat te veel play in het rempedaal zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W64SNBAWsj_DijGpOb6q2eUyH8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4PGtZfkve0xxIdUUGJpQxeS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door jfeelders op 21-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

jfeelders schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:36:
Omdat mijn G27-pedalen (met Ricmotech loadcell-kit) uiteindelijk wel heel erg slecht werden, was het tijd voor wat nieuws: de Fanatec CSL Elite PS4 met CSL Elite Pedals met Loadcell Kit en de Clubsport Shifter SQ. 2 Juli besteld en met 18 dagen in huis (wat volgens mij best snel is want hij staat op de Fanatec-site constant op pre-order met periodes van augustus tot oktober).

De montage op mijn Playseat Revolution ging makkelijk en snel, het opnieuw afstemmen en instellen van alle FFB-instellingen in de wheelbase en in Assetto Corsa ben ik nog steeds aan het fine-tunen. Ik heb nu de '85'-loadcellrubbers gemonteerd maar ik ga de '95'-rubbers ook nog proberen want ik vind nog wat te veel play in het rempedaal zitten.

[Afbeelding]
Zet je het scherm ook dichterbij wanneer je gaat racen? Anders klopt er iets niet met afstand vs FOV :)

Laat maar zie nu je VR liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
laforte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:03:

Laat maar zie nu je VR liggen :+
Lijkt ook zn bureaublad achtergrond en niet een spel, aan icoontjes te zien :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spunky25 op 21-07-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Spunky25 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Dat, plus het is een bureaublad achtergrond. Aan de taakbalk en icoontjes te zien :)
ja zo wakker was ik dan wel weer ;) dat had ik ook gezien... maar gewoon wat betreft afstand/scherm grote was het niet echt gaan lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
laforte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:09:
[...]

ja zo wakker was ik dan wel weer ;) dat had ik ook gezien... maar gewoon wat betreft afstand/scherm grote was het niet echt gaan lukken.
Haha, ja dan is je fov een spiekgaatje

Maar mooie upgrade @jfeelders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ja, dat scherm is alleen voor Windows. Zodra ik de sessie in ga gaat de VR op. :)
Intussen heb ik de '95'-pedaalrubbers gemonteerd en die zijn veel beter. Wel zo hard als een plank maar veel gedoseerder remmen...

[ Voor 44% gewijzigd door jfeelders op 21-07-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-10 09:32
Edit: verkeerde vraag gesteld :+

[ Voor 88% gewijzigd door Certh op 23-07-2020 08:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Certh schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:51:
Ik maak gebruik van een los stuur en pedalen, maar het probleem is dat deze pedalen kunnen schuiven en dergelijke. Hoe hebben anderen deze vastgezet zodat ze hier geen last van hebben?
Het kan aan mij liggen, maar het is een vreemde vraag in een 314 pagina's tellend topic over sim rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-10 13:55
Ik maak gebruik van een los stuur en pedalen, maar het probleem is dat deze pedalen kunnen schuiven en dergelijke. Hoe hebben anderen deze vastgezet zodat ze hier geen last van hebben?
Eens, vreemde vraag! Volgens mij heb je nog niet echt de moeite genomen om alle plaatjes te bekijken. Zie hieronder alle Rigs die hier gedeeld zijn:

https://gathering.tweaker...0?data%5Bfilter_pins%5D=1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wat @Darkangle al zegt, er staan in dit topic genoeg foto's voor inspiratie. Klik eventueel ff op de punaise bovenaan zodat je alleen alle posts met foto's te zien krijgt.

Veelal zul je de oplossing moeten zoeken in een zelfgemaakt frame wat je tussen muur en pedalen zet. Soms is een enkele balkje ook al voldoende.
Als je geen muur hebt waar je dit tegenaan kan zetten, kun je iets met een frame of plank maken waar je je stoel op zet en de pedalen op vastmaakt, vastschroeft of in een eigen subframe zet (als het allemaal weer uit elkaar c.q. verplaatst moet worden).

Kortom, kijke goed naar foto's en wees zelf ook creatief ;) met wat hout en/of metaal kom je een heel eind :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Je hebt een aantal opties:

Complete rig kopen
Plank onder je pedalen vast maken zodat ze tegen een achterwand aan kunnen staan
Touw aan de pedalen vast maken en om te stoelpoten/poot vastmaken, kan het niet meer verder weg dan het al is.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQkGX2BuF8NOKdmq01h4cruN2XgHG5CMutQNg&usqp=CAU

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Genoeg opties, van een houtje-touwtje oplossing met (let op) hout en touw tot een compleet frame. Ligt maar net aan je budget en hoe ver je wilt gaan. Volgens mij in dit topic genoeg voorbeelden langs gekomen van mensen die hun bureaustoel hebben vast gezet of vast gemaakt aan de pedalen. Met een houten frame of met touwen / elastiek.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:01
[...]

Ik heb die fans en in combinatie met het moto shield is de minimum die nodig is om de fans te doen draaien veel te hoog. Ik denk iets van 70 percent. In de praktijk is dit dus niet echt bruikbaar. Misschien is dit dan beter via PWM?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Hathie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Ik heb die fans en in combinatie met het moto shield is de minimum die nodig is om de fans te doen draaien veel te hoog. Ik denk iets van 70 percent. In de praktijk is dit dus niet echt bruikbaar. Misschien is dit dan beter via PWM?
Met PWM draait hij zonder moeite. Mooie is dat je al een arduino uno nodig hebt voor de shield, dus shield kan je er zo af halen en dan alleen de Uno gebruiken.
Even met SimHub de 'Shakeit PWM Fans Outputs' sketch erop zetten. Kabeltjes in de juiste poort Pwm(blauw) in 9, rood in VIN en zwart in GND. De poweradapter kan in principe gewoon op de stroom aansluiting van de Arduino. Gaat hier al meer dan 1 jaar goed, zo heel veel is dat ook niet wat er door heen gaat met deze fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Hathie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:35:
[...]

https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb 4 van deze op een motoshield staan omdat ik helemaal gek werd van de Seaflo piep en ook simpelweg teveel herrie vond maken als ze draaien. Deze starten heel snel en ze staan 2x2 geschakeld. Met Simhub kan ik ze via mijn buttonbox harder en zachter zetten. Eigenlijk gebruik ik er alleen maar 4 als ik in VR speel op een warme dag.

Wel fanducts :? geprint om ze te kunnen richten (beetje zoals je de fans in de auto kan richten zeg maar)

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 23-07-2020 10:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loona35
Voor wie het interessant vindt:

Paar weken terug deze handrem besteld via Aliexpress (link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.47374c4dszNsKy)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hd59387958bbd4756a8d8eac9da4552dc8.jpg

Kost incl. verzenden ongeveer 60 euro en is bij mij in 2-3 weekjes geleverd.

Mijn ervaring na testen met iRacing en Dirt 2.0

PRO
- zeer robuust geheel (gemaakt van 'normale' auto onderdelen)
- meegeleverde klem werkt goed
- rem is goed te doseren, weerstand van de veer is erg goed
- plug and play, USB connectie
- hele scherpe prijs

CON
- vrije slag kan alleen in-game worden ingesteld
- hendel heeft vrij veel speling zijwaarts, maar dit is rijdend niet merkbaar en door een shim te plaatsen wel op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Loona35 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:33:
Voor wie het interessant vindt:

Paar weken terug deze handrem besteld via Aliexpress (link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.47374c4dszNsKy)

[Afbeelding]

Kost incl. verzenden ongeveer 60 euro en is bij mij in 2-3 weekjes geleverd.

Mijn ervaring na testen met iRacing en Dirt 2.0

PRO
- zeer robuust geheel (gemaakt van 'normale' auto onderdelen)
- meegeleverde klem werkt goed
- rem is goed te doseren, weerstand van de veer is erg goed
- plug and play, USB connectie
- hele scherpe prijs

CON
- vrije slag kan alleen in-game worden ingesteld
- hendel heeft vrij veel speling zijwaarts, maar dit is rijdend niet merkbaar en door een shim te plaatsen wel op te lossen
Ja dat is zo te zien gewoon deze alleen dan helemaal klaar met klem :

YouTube: HOW TO MAKE A USB ANALOG HANDBRAKE | SIM RACING DIY EBRAKE

Heb die ook gebouwd en vind dat ook leuk, maar voor een compleet setje geen geld :*) Was denk ik meer kwijt aan de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Hebben jullie een speciale oplossing om de Fanatec wheelbase automatisch uit te zetten na het uitzetten van je pc? Ik zie niet zo'n optie in de Fanalab- of driver-software maar op zich zou de wheelbase na x minuten moeten kunnen uitschakelen als er geen communicatie meer op de USB-poort wordt gedetecteerd. Wat voor oplossing hebben jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Stekkerbak, waar mijn hele Simrig gebeuren op zet.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Niet zo handig in mijn geval omdat mijn PoE-switch en Wifi AP daar ook op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:56
Je zou een master slave (of hoe ze tegenwoordig mogen heten) stekkerdoos kunnen gebruiken. Als de master uitgaat (PC), gaat de rest ook uit.
jfeelders schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:56:
Niet zo handig in mijn geval omdat mijn PoE-switch en Wifi AP daar ook op zit...
Stekkerdoos ervoor plaatsen die niet meeschakelt en daar de apparaten op aansluiten die niet uit mogen.

[ Voor 51% gewijzigd door SlaadjeBla op 23-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ja, dat is wel een goede oplossing. Even bij Conrad kijken...

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-10 22:37
Vandaag de laatste hand gelegd aan mijn zelfbouw-rig.

Ik heb hem compleet opgebouwd uit 40/40 "rest"profielen gekregen/ overgenomen van een goede vriend. De stoel komt uit een BMW E36 coupé welke ik heb gekocht via Marktplaats ( €25 :*) ).

De drie schermen heb ik van mijn bureau naar de rig verplaatst en gemonteerd met de monitorarm die ik al gebruikte. Voor mijn gewone computer werk heb ik een nieuwe monitor aangeschaft.

Hierbij het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k89aY7hK5tL6Y8WnKCdiOe94nDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpvILflsXtO1supEobZaWbdN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3tJ51bEsaa-qpkX5Ob9ykRCV38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bmFcqK6kbVdofikNEO78H1D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-10 12:28
Intruder schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:03:
Zijn er hier mensen die een rig hebben onder een bureau?

Wegens ruimtegebrek ben ik op zoek naar een oplossing die ik permanent grotendeels onder mijn bureau kan houden (mijn bureau is breed genoeg voor 2 stoelen, links voor de normale werkplek en rechts voor de rig). Bij voorkeur dat de wheelbase er net onder past en het stuur er net voor komt.

Mijn bureau is op zn laagst, 73 cm. De gemiddelde rig is ongeveer 60-65 hoog, maar dan moet er nog een wheelbase op. Maar als ik de stoel zo laag mogelijk mount dan lijkt me dat de wheelbase op 73cm moet lukken, of wordt dit bijzonder oncomfortabel?

Ik heb nu altijd een wheelstand pro onder het bureau staan, maar met load cell pedalen en een standaard bureaustoel is dit een frustrerende combinatie.
In navolging op een eerdere post van me. Ik heb zojuist de bestelde profielen van alux ontvangen en ben meteen aan het bouwen gegaan. Idee was dus om de rig weg te kunnen zetten als ik hem niet gebruik en dat hij dan zo min mogelijk in de weg zou staan (vriendin gebruikt het kantoor soms ook als werkplek ;) )

Hij is nog niet geheel compleet, ik kan mijn pedals nog niet mounten (m8 schroeven die bij de csl elite zitten zijn niet lang genoeg) en heb nog geen bracket voor de stoel. Het idee is duidelijk lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaOWbO2855YLXODu4K1hPCRrTFY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKHa4sdsr6rXNA9oduVI0N9z.jpg?f=fotoalbum_medium
Ik ga proberen om de pedals te inverten en de bodem als voetplaat te gebruiken. Vandaar de hoge profielen achter. Stuur profielen moeten waarschijnlijk nog naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxD6iSTDsz6DC0oI_oAheKJY3mc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtMhM5O4Pfsj9Uzihk1OMxVA.jpg?f=fotoalbum_medium
Hier zal de rig staan als ik hem niet gebruik, probleem alleen dat mijn stuur er nu op ong 6cm niet op past. Als dit een probleem wordt dan ga ik het wheeldeck iets naar beneden halen en verwijder ik de wieltjes achter, daar win ik in het midden 3cm mee. Dan zit ik iets achterover geleund, maar dat maakt kijken naar het scherm weer simpeler.

Tot nu toe erg blij mee! Hoop dat ik er na het monteren van stuur/stoel ook nog bij mee ben. Aan de bierhouder kan het niet liggen :+

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-10 14:27

Nielless

Born at a very young age.

Vandaag mijn derde schermpje binnengekregen om mn setup af te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EFeAE1fqKg35_x2ymfg9Au99ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mkw2V1NXqdMJ4pj3F1n0DH6.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:56
Intruder schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:19:
[...]

In navolging op een eerdere post van me. Ik heb zojuist de bestelde profielen van alux ontvangen en ben meteen aan het bouwen gegaan. Idee was dus om de rig weg te kunnen zetten als ik hem niet gebruik en dat hij dan zo min mogelijk in de weg zou staan (vriendin gebruikt het kantoor soms ook als werkplek ;) )

Hij is nog niet geheel compleet, ik kan mijn pedals nog niet mounten (m8 schroeven die bij de csl elite zitten zijn niet lang genoeg) en heb nog geen bracket voor de stoel. Het idee is duidelijk lijkt me.

[Afbeelding]
Ik ga proberen om de pedals te inverten en de bodem als voetplaat te gebruiken. Vandaar de hoge profielen achter. Stuur profielen moeten waarschijnlijk nog naar voren.

[Afbeelding]
Hier zal de rig staan als ik hem niet gebruik, probleem alleen dat mijn stuur er nu op ong 6cm niet op past. Als dit een probleem wordt dan ga ik het wheeldeck iets naar beneden halen en verwijder ik de wieltjes achter, daar win ik in het midden 3cm mee. Dan zit ik iets achterover geleund, maar dat maakt kijken naar het scherm weer simpeler.

Tot nu toe erg blij mee! Hoop dat ik er na het monteren van stuur/stoel ook nog bij mee ben. Aan de bierhouder kan het niet liggen :+
Wat is de reden dat je de bij de linkse 4080 verbinder niet alle moeren en bouten hebt gemonteerd, te weinig besteld?

En verder zou ik de wielen, die nu gemonteerd zijn op je dwarsbalken verplaatsen naar je lange 4080 profiel in de hoeken, dan staat het geheel steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-10 12:28
markisoke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Wat is de reden dat je de bij de linkse 4080 verbinder niet alle moeren en bouten hebt gemonteerd, te weinig besteld?

En verder zou ik de wielen, die nu gemonteerd zijn op je dwarsbalken verplaatsen naar je lange 4080 profiel in de hoeken, dan staat het geheel steviger.
Ik heb genoeg verbinders besteld gelukkig. Nog niet alles zit vast omdat de positie van de profielen nog niet vast staat, als ik zeker weet dat alles goed zit, dan ga ik verstevigen.

De wielen moeten op deze plekken omdat ze op deze manier 4cm lager zitten dan als ik ze op de 8040 profielen monteer, nu past het geheel nog onder het bureau. Ik ga nog wel de achterste 8040 vervangen voor een 4040 en de wielen daar op monteren zodat ze verder naar achter staan voor stabiliteit.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:27
Ik ben een tijdje op zoek naar een playseat maar ik zie zoveel op internet en ben graag benieuwd naar jullie ervaringen en aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 18:09

henri8096

BIM is not a software!

llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:52:
Ik ben een tijdje op zoek naar een playseat maar ik zie zoveel op internet en ben graag benieuwd naar jullie ervaringen en aanraders!
Als 't om te beginnen is zou ik naar een 2e hands playseat evolution kijken.
Mocht er een fanatec stuurtje op moeten dan zou ik ff verder kijken naar iets van simlab bijvoorbeeld,
dan heb je gelijk iets voor de langere termijn.
Ik heb een G29 op de playseat en dat gaat op zich prima, maar er zit nog wel redelijk wat flex in.
Heb er zelf geen ervaring mee,
maar lees op diverse plekken dat de bij de sterkere sturen dat wat vervelender wordt.
Echter is het allemaal afhankelijk van je budget natuurlijk.
De playseat kun je wel vinden voor net iets minder als 200 euro. (2e hands)
Met een sim-lab rig compleet moet je meer richting de 800 euro gaan denken incl. stoel.

Waar je verder nog aan moet denken is hoe je je monitor gaat plaatsen.
(gewoon nog op je bureau kan, maar het meest ideaal is vlak achter je stuur)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:27
henri8096 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Als 't om te beginnen is zou ik naar een 2e hands playseat evolution kijken.
Mocht er een fanatec stuurtje op moeten dan zou ik ff verder kijken naar iets van simlab bijvoorbeeld,
dan heb je gelijk iets voor de langere termijn.
Ik heb een G29 op de playseat en dat gaat op zich prima, maar er zit nog wel redelijk wat flex in.
Heb er zelf geen ervaring mee,
maar lees op diverse plekken dat de bij de sterkere sturen dat wat vervelender wordt.
Echter is het allemaal afhankelijk van je budget natuurlijk.
De playseat kun je wel vinden voor net iets minder als 200 euro. (2e hands)
Met een sim-lab rig compleet moet je meer richting de 800 euro gaan denken incl. stoel.

Waar je verder nog aan moet denken is hoe je je monitor gaat plaatsen.
(gewoon nog op je bureau kan, maar het meest ideaal is vlak achter je stuur)
Ik heb zelf de Logitech G29 en mijn budget is rond 400,-. Ik had de playseat evolution al een paar keer voorbij zien komen en met de pedalen gaat ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:56
llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Ik heb zelf de Logitech G29 en mijn budget is rond 400,-. Ik had de playseat evolution al een paar keer voorbij zien komen en met de pedalen gaat ook prima?
Mijn alluminium rig koste €300, en stoel was €250, maar als jij bij een sloop een autostoel kan krijgen, is het prima mogelijk een alluminium profiel rig te bouwen voor €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 18:09

henri8096

BIM is not a software!

[...]

Net zoals het stuur, ook daar zit flex in . . . . en voor de G29 gaat dat nog wel.
Maar ik durf het pedaal niet in de volle slag te trappen. (bang dat die het niet aan kan)(kom op zo'n beetje 95%)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Ik weet niet helemaal of dit hier mag, maar het is wel 'mijn' race-rig 8)

**knip** het antwoord is dat reclame maken niet mag ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2020 13:52 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy J. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:26:

** knip **
Ziet er netjes uit! En zeker een optie een mij te bouwen rig als ik ben verhuisd.
Wat maakt deze anders dan bijvoorbeeld de GT1-Evo van SimLab.

[ Voor 56% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2020 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Ziet er netjes uit! En zeker een optie een mij te bouwen rig als ik ben verhuisd.
Wat maakt deze anders dan bijvoorbeeld de GT1-Evo van SimLab.
Thanks! Het grootste verschil zit 'm in de pedaal plaat. Die is een tikkeltje sterker en compatibel met bijvoorbeeld HE Ultimates. Ook is de stuurplaat meer naar wens in te stellen.

En we leveren er een duidelijke handleiding bij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16

** knip **
Heel gaaf Jimmy.
Succes met je onderneming!

[ Voor 64% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2020 13:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-10 18:59
[...]

Ik heb sinds kort een GT-Omega ART cockpit. Gebruik hem ook met een G29. Vind het zelf een erg fijne cockpit. Uiteraard niet perfect, maar voor 365 incl. Stoel erg fijn. Vele malen beter dan een bureaumount, maar ook een stuk prettiger dan een playseat challenge. Playseat evolution heb ik geen ervaring mee, maar deze lijkt me minder prettig met de stang in het midden en daardoor ook iets minder stabiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

BM

Moderator Spielerij

** knip **
Ik laat even in het midden of ik het weg moet halen omdat het spam is ;-)

Maar, en dit is niet lullig bedoeld ofzo, maar als ik 'jullie' triple monitor mount bekijk, zie ik volgens mij precies dezelfde als die ik al heb staan, maar dan van Simlab. Nu besef ik me wel dat daar weinig echt nieuws aan uit te vinden is, maar het valt wel op :)

[ Voor 45% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2020 13:52 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

llovesoccerx7 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:52:
Ik heb een Playseat Revolution en tot voor kort de G27 met shiftermount en de Ricmotech loadcellkit. Je merkt dan wel dat er flex zit in de pedaalplaat. Sinds een weekje heb ik de Fanatec CSL Elite en ook de Elite loadcelkit en daarmee druk je de pedaalplaat van de Revolution echt 2cm door het metaal omlaag. Ik heb er nu een baksteen onder gelegd en dat werkt eigenlijk perfect.
Ik had voor de Revolution boven de Evolution gekozen omdat je benen/enkels dan minder last hebben van de centerbar waar je wheelbase op gemonteerd zit. Met de CSL Elite (6Nm) is de wheelbaseplaat nog steeds afdoende. Pas bij een direct drive zou ik voor een stevig frame uit extrusieprofielen kiezen. Het voordeel van de Revolution is verder dat door de geometrie en opbouw van de venterbar ffb-vibraties beter worden doorgegeven naar het stoelframe wat helpt bij de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
BM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Ik laat even in het midden of ik het weg moet halen omdat het spam is ;-)

Maar, en dit is niet lullig bedoeld ofzo, maar als ik 'jullie' triple monitor mount bekijk, zie ik volgens mij precies dezelfde als die ik al heb staan, maar dan van Simlab. Nu besef ik me wel dat daar weinig echt nieuws aan uit te vinden is, maar het valt wel op :)
Thanks voor je feedback BM! (en voor het laten staan van het bericht O-) )

De monitor mounts (en de stands) lijken qua looks inderdaad veel op elkaar, maar onze steunen zijn voorzien van handige VESA-mounts, waardoor het afstellen van je 3 schermen een stuk sneller gaat. Ook hebben de alu steunen andere sleufgaten die je meer instelvrijheden geven. Begrijp dat deze features niet duidelijk op de site staat, dus daar gaan we mee aan de slag, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Jimmy J. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:31:
[...]

De monitor mounts (en de stands) lijken qua looks inderdaad veel op elkaar, maar onze steunen zijn voorzien van handige VESA-mounts, waardoor het afstellen van je 3 schermen een stuk sneller gaat. Ook hebben de alu steunen andere sleufgaten die je meer instelvrijheden geven. Begrijp dat deze features niet duidelijk op de site staat, dus daar gaan we mee aan de slag, thanks!
Mocht je open staan voor ideeen: Ik zou graag mijn bureau voor zowel simracing als andere taken willen gebruiken en wil daarom mijn rig op wieltjes zetten zodat ik deze tegen het bureau aan kan zetten. Voor de schermen ben ik op zoek naar een oplossing om een triple screen setup van de normale desk positie heel snel/eenvoudig te kunnen verplaatsen zodat deze strak op het stuur aansluit.

Heb al heel wat uren gezocht naar monitor armen, etc. maar tot dusver heb ik niks kunnen vinden met voldoende reach. Heb verder zelf zitten denken aan lineaire geleiders waarop een triple screen mount gemonteerd word. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zijn monitoren/PC graag voor meer doeleinden wil gebruiken.

Gat in de markt en de royalties daar komen we wel uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:15
** knip **
Aha, daar ging het over! Ik stond te ver van achteren om je auto goed te zien Haha.
Ik ga je bedrijf zeker in de gaten houden voor mijn volgende aankopen!

[ Voor 55% gewijzigd door Ircghost op 28-07-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Swoesh schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Mocht je open staan voor ideeen: Ik zou graag mijn bureau voor zowel simracing als andere taken willen gebruiken en wil daarom mijn rig op wieltjes zetten zodat ik deze tegen het bureau aan kan zetten. Voor de schermen ben ik op zoek naar een oplossing om een triple screen setup van de normale desk positie heel snel/eenvoudig te kunnen verplaatsen zodat deze strak op het stuur aansluit.

Heb al heel wat uren gezocht naar monitor armen, etc. maar tot dusver heb ik niks kunnen vinden met voldoende reach. Heb verder zelf zitten denken aan lineaire geleiders waarop een triple screen mount gemonteerd word. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zijn monitoren/PC graag voor meer doeleinden wil gebruiken.

Gat in de markt en de royalties daar komen we wel uit.
Yes, dit is een vaker gehoord probleem. Niet per se de schermen naar je toe halen, maar soms ook opzij (rig die naast een bureau staat) voor mensen die naast sim racing ook nog een potje Call of Duty willen doen met KB/M. Zit zeker in de ideeënbox! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:12
Jimmy J. schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:53:
[...]
Yes, dit is een vaker gehoord probleem. Niet per se de schermen naar je toe halen, maar soms ook opzij (rig die naast een bureau staat) voor mensen die naast sim racing ook nog een potje Call of Duty willen doen met KB/M. Zit zeker in de ideeënbox! :)
Even je link in je signature aanpassen, er staan nu .coml ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Na een weekje op vakantie geweest te zijn ging ik gistermiddag weer voor het eerst een race rijden in de LCD stoel. Na een klein uurtje kwam er weer uit als een oud mannetje. Met een kuipstoel kan ik helaas geen vrienden worden.
Dus vanochtend een aantal zaken gemaild en gebeld voor een bezichtiging en info.
Dicht bij huis kwam ik uit bij Rhenoy auto-onderdelen en zij hebben een flink aantal Recaro Ford Focus RS stoelen te koop. Deze zijn nieuw en komen direct bij Ford vandaan. Hij adverteert op Marktplaats.

Zojuist de stoel op de GT1 Evo geplaatst met wat aanpassingen van de dwars balken en de buttkicker die anders gemonteerd dient te worden. De 2 kleine dwarsbalken waar de kuipstoel op stond kunnen eraf. Deze stoel is wel even hoog als de LCD stoel.

De stoel is met hendels naar voren, achteren, omhoog en omlaag te zetten en de rugleuning plus hoofdsteun kunnen ook veranderd worden.

De LCD Pro Evo met slider en zij-bevestiging kan in de verkoop voor een mooi prijsje ;)

De foto's zijn een beetje raar genomen want de cockpit staat tegen een schuin dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x3Yui8YFXjCkRNptjlDGLsdkoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjhyZN17vKIUm2C0IT4fAuG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JXtufRDSUUTKKBJf5-2Jz75Pbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn98Tf3iQH7XzLBWOU2JDsZk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jimmy J. schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Komop zeg, het gros is gewoon een regelrechte kopie van wat anderen al aan bieden (en dat is niet heel raar want ze borduren allemaal voor op dezelfde principes van de profielen) maar innovatief e.d. is het allemaal niet. Wat dat betreft verbaasd het mij dat bedrijven als SimLab e.d. het zo goed blijven doen terwijl je met een paar uur werk in FrameXpert je eigen rig + bijbehorende bestellijst in elkaar klust en minimaal 1/3e goedkoper uit bent.

Ik moet je 1 ding na geven, je website zit in ieder geval 10x beter in elkaar dan die van SimLab dus die slag heb je wel gewonnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:33:
Na een weekje op vakantie geweest te zijn ging ik gistermiddag weer voor het eerst een race rijden in de LCD stoel. Na een klein uurtje kwam er weer uit als een oud mannetje. Met een kuipstoel kan ik helaas geen vrienden worden.
Dus vanochtend een aantal zaken gemaild en gebeld voor een bezichtiging en info.
Dicht bij huis kwam ik uit bij Rhenoy auto-onderdelen en zij hebben een flink aantal Recaro Ford Focus RS stoelen te koop. Deze zijn nieuw en komen direct bij Ford vandaan. Hij adverteert op Marktplaats.

Zojuist de stoel op de GT1 Evo geplaatst met wat aanpassingen van de dwars balken en de buttkicker die anders gemonteerd dient te worden. De 2 kleine dwarsbalken waar de kuipstoel op stond kunnen eraf. Deze stoel is wel even hoog als de LCD stoel.

De stoel is met hendels naar voren, achteren, omhoog en omlaag te zetten en de rugleuning plus hoofdsteun kunnen ook veranderd worden.

De LCD Pro Evo met slider en zij-bevestiging kan in de verkoop voor een mooi prijsje ;)

De foto's zijn een beetje raar genomen want de cockpit staat tegen een schuin dak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet vergeten je gordel om te doen voor het rijden hè :P
Mooie stoel hoor!

Maar haal aub die waarschuwingssticker van je SC2 af ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
@R2D2 Gebruik makend van aluminium profielen zit je inderdaad al snel aan een bepaald design gebonden. Al zitten er toch echt verschillen in die naar aanleiding van ervaringen met andere merken ontstaan zijn (zonder daarbij iemand te willen afvallen. Producten in dit segment zijn doorgaans top). Ons doel met onze spullen nu is niet om het meest innovatieve product op de markt te brengen, maar om een zo goed mogelijke gebruikerservaring te bieden, én een solide basis te bouwen voor de toekomst. Want we gaan het niet houden bij rigs/profielen :) Thanks voor je complimenten over de site trouwens!

@Simbob Die stoel kan ik als simracer en daily Focus RS rijder heel erg waarderen! Hadden ze daar toevallig ook de optionele kuipstoelen van de Focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Raimond613 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Niet vergeten je gordel om te doen voor het rijden hè :P
Mooie stoel hoor!

Maar haal aub die waarschuwingssticker van je SC2 af ;)
Dat was niet de bedoeling toch? Iets met garantie?
@Simbob Die stoel kan ik als simracer en daily Focus RS rijder heel erg waarderen! Hadden ze daar toevallig ook de optionele kuipstoelen van de Focus?
Durf ik zo niet te zeggen. Ik kwam daar voor de Recaro RS.
Hij heeft veel stoelen daar staan in verschillende prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Simbob welke stuurtje gebruik je bij de SC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Paulus07 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:43:
@Simbob welke stuurtje gebruik je bij de SC2?
stuurtje van Polsimer

https://www.polsimer.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Dat was niet de bedoeling toch? Iets met garantie?

[...]

Durf ik zo niet te zeggen. Ik kwam daar voor de Recaro RS.
Hij heeft veel stoelen daar staan in verschillende prijsklassen.
Is voor de garantie geen enkel probleem, is ook door GD bevestigd op hun forum.

iracing profile

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Als Papa aan het racen was, werd hij nogal lastig gevallen door zijn kiddo's ''papa mag ik ook ? '' :)

Daar heeft Papa iets op verzonnen,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4kikqNf3kx_i-c_z_RsEpSntQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viJoHNffGDgmCohxRNf80jIq.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wel WIP, maar bijna klaar.
Hun veel plezier en ik meer tijd voor mijn hobby en Mama meer rust,... win win win ! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TecrSOsqzRsBVc8qvw3rUnKO_dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e53eLh3RkiSQYeNPPmfgtUhC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLpIXY6tkUavjJvzcV7jHHdMKbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnJw1kEmsgpBsnFQegbRnZQv.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
AlexP36 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:35:
Als Papa aan het racen was, werd hij nogal lastig gevallen door zijn kiddo's ''papa mag ik ook ? '' :)

Daar heeft Papa iets op verzonnen,

[Afbeelding]

Nog wel WIP, maar bijna klaar.
Hun veel plezier en ik meer tijd voor mijn hobby en Mama meer rust,... win win win ! ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg gaaf!
Hoeveel was je ongeveer kwijt voor het bouwen van de kinder rig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
Xenophoben schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Erg gaaf!
Hoeveel was je ongeveer kwijt voor het bouwen van de kinder rig?
Niet veel aangezien ik de aluminium profielen en toebehoren gratis heb kunnen bemachtigen.
De rest van de Hardware daarintegen is wel prijzig, 2e computer en logitech stuurtje, etc.

Stoel is een strand kuipstoeltje en komt van bol.com (20 euro)

Als je alles moet kopen en dan hangt het af wat voor PC je wilt dan kunnen de kosten zo richting de 2000 euro lopen.

Maar goed deze kleine gasten vinden een PS4 of Xbox natuurlijk ook geweldig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
AlexP36 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:35:
Geweldig! Die van mij is nog te klein maar mocht ie het ooit leuk gaan vinden komt er zeker ook zoiets.

Ik zou alleen voor 1 ding een beetje bang wezen, dat zo'n kleine snotaap ineens 2s sneller per ronde blijkt te zijn in een plastic kuipstoeltje + G29 dan z'n pa met een rig die een vermogen heeft gekost :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
R2D2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Geweldig! Die van mij is nog te klein maar mocht ie het ooit leuk gaan vinden komt er zeker ook zoiets.

Ik zou alleen voor 1 ding een beetje bang wezen, dat zo'n kleine snotaap ineens 2s sneller per ronde blijkt te zijn in een plastic kuipstoeltje + G29 dan z'n pa met een rig die een vermogen heeft gekost :+
Laat dat nu ook precies samen vallen met het tijdstip waarop die kleine snotaap naar bed blijkt te moeten :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 19:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Woei, ik heb nog geen Rig te showen maar heb wel al alles besteld en sommige dingen al binnen.

Alles behalve de profielen is binnen. Helaas gaat dat nog twee weken duren maar het begin is er

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• AlexP36
En 99% klaar, kabels nog wat weg werken en misschien dat ik de pc nog achter de monitor bouw.

Voor nu kan er geraced worden 🔥💪🏼🏎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mppIVN5GmAcgXxdp0615q6PUH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95U0cYp3hAoG9i1OuNC8oY73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jc7E7uhH8gICa3reFrdJcPzqtM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkCFvNZQnJ1NRqownxTpW4Jh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 18-10 13:45
NIce.. d:)b

En...... papa's "oude" PC gebruikt, zodat die een reden heeft om een nieuwere te kopen >:)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1 ... 79 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.