Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royvh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Darkangle schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:39:
[...]
misschien niet het juiste topic ervoor.

Probeer vr racen?
Ga ik doen! Dank!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mergelboy
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2020
Door de recente lockdown en coronamaatregelen ben ik ook met simracen (her)begonnen. Heb enkele jaren geleden een Playseat gehad, maar die buis tussen de benen was zeer hinderlijk. Nu een rig van UGX geïnstalleerd met een T300RS GT, handbrake en shifter. Voor de handrem en shifter te kunnen installeren heb ik zelf wel wat aanpassingen moeten doen aan de shiftholder met materiaal uit de doe-het-zelf. Eveneens een buttkicker erbij geprikt. Alles netjes op de zolderkamer gezet, anders gaat de vriendin wellicht lastig doen later. En nu hopen op veel vrije tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EddqLf4iXlW_poVcNT4iwOJuOPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0IOmviZ8rlur1YirWCsOps8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZKGqOJwRbWgxsq1cU3MYL9W15o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyPGizizXT0i5tFMNOVhSTBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THfm5BU6K1Jnf7zl74GrtD4-4fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owxHw1j6j79sJurdyRB19Z4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vi-1A9wqw2sBtbFCl9ntGrOZew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNgaakVEEaJoJR78enErEj1S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

mergelboy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:44:
Door de recente lockdown en coronamaatregelen ben ik ook met simracen (her)begonnen. Heb enkele jaren geleden een Playseat gehad, maar die buis tussen de benen was zeer hinderlijk. Nu een rig van UGX geïnstalleerd met een T300RS GT, handbrake en shifter. Voor de handrem en shifter te kunnen installeren heb ik zelf wel wat aanpassingen moeten doen aan de shiftholder met materiaal uit de doe-het-zelf. Eveneens een buttkicker erbij geprikt. Alles netjes op de zolderkamer gezet, anders gaat de vriendin wellicht lastig doen later. En nu hopen op veel vrije tijd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke rig! Verder lees ik een tegenstrijdigheid in je verhaal, iets met vriendin en veel vrije tijd... succes :+

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Afgelopen weken aan een nieuw DIY projectje gewerkt.

Voor mijn Mercedes AMG GT3 stuur wilde ik een dashboard maken zoals gebasseerd op de BOSCH DDU 2 Motorsport display zoals hij in de Merc zit maar ook in de Audi, Ferrari, Lamborgini etc.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/29664779_1795667520497821_6644506993912152073_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=i5PIocY9BgcAX9bD3RE&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=5e8a5ca41cc84fa4676004a7e3903ff3&oe=5F813181

Nooit echt iets ontworpen in 3D, dus was een leuke uitdaging maar na wat uurtjes pielen had ik een mooi 3D model gemaakt in Fusion 360 aangepast op een 4.3 inch scherm (Originele DDU heeft een 5.2 display en dat is niet zo eenvoudig te krijgen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gH29gco.jpg

Ook een mount ontworpen voor mijn DD, zodat ik hem mooi boven mijn stuur kon plaatsen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqLY3jJ.jpg

En zie hier bewegende beelden, sorry als het wat schokkend is. Lastig rijden met 1 hand :9. Display valt precies voor het ingame display en de leds lopen volledig in sync met de game.

[YouTube: DIY Mercedes AMG GT3 Dash]

Onderdelen gebruikt in deze build:

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 22:34

T1eA

Browser

Eerste sneakpeaks van mijn Obutto R3volution, voor mij de perfecte stoel met de toetsenbordplank (op de foto's nog niet gemonteerd).

Ik ga alleen van Sim-Lab de tripple monitor opstelling bestellen. Voor 1 scherm is de stand van Obutto perfect maar voor 3 schermen minder geschikt. Voor 100 euro meer heb je de stand van Sim-lab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umbzH0luZaf1e1IMruhLG1DRV0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHDnsZxP1eXrNnGqZKoAibDm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygypeTTWzqkRHB6iF8S-wqZg8BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0KpIxIgT040Mm2EggD8vJud.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JESP-0ftFJFBWe3YIJfv_J6vxWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AhVyQVJ8xAVm8Y0271rugd6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door T1eA op 10-09-2020 10:55 ]

ICT G33K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 16:08

henri8096

BIM is not a software!

T1eA schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:51:
Eerste sneakpeaks van mijn Obutto R3volution, voor mij de perfecte stoel met de toetsenbordplank (op de foto's nog niet gemonteerd).

Ik ga alleen van Sim-Lab de tripple monitor opstelling bestellen. Voor 1 scherm is de stand van Obutto perfect maar voor 3 schermen minder geschikt. Voor 100 euro meer heb je de stand van Sim-lab.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik vragen mag . . . . waar heb je dat behang vandaan? :9~

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 22:34

T1eA

Browser

henri8096 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:34:
[...]

Als ik vragen mag . . . . waar heb je dat behang vandaan? :9~
Hahaha dat mag je zeker vragen. Ik heb het vijf jaar geleden bij de Hornbach gekocht :)

ICT G33K

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 02:36
Zoals te verwachten was heb ik dit jaar geen bonus ontvangen en viel mijn custom GT1 cockpit plan in het water, er was geen 400 euro + monitor stand om hieraan te besteden.
Maar er is wel een nieuwe bouwmarkt geopend om de hoek waar ze allemaal prima hout zo in de container gooien.

Jerry 2.0 is het resultaat van twee weken hout sparen, voor 17 euro hout kopen (geduld raakte op) en voor 20 euro ijzerwaar bij toolstation.
Waar Jerry 1.0 zonder enige denkwerk in elkaar was gezet met als basis wat palet hout is hier even over nagedacht en het resultaat mag er zijn wat mij betreft. Ja, meer flex dan een simlabs maar het kraakt niet meer als een piratenschip op zee en de paar mm flex die ik met veel kracht voor elkaar krijg neem ik echt voor lief voor minder dan 10% van de prijs.
Hoe het eruit ziet kan mij persoonlijk niet veel boeien, ik ben geen RGB type zullen we maar zeggen.
Ik voel meer details vanuit de Accuforce door de enorm vermindere flex en omdat de monitor los staat van alles kan ik deze exact positioneren zoals ik het wil en blijft hij perfect stil hangen. De Sprint pedalen waren in Jerry 1.0 al geen probleem maar af en toe een kraakje van het hout, in Jerry 2.0 hoor ik niets als ik vol op de rem sta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmOpU9Whq273KAQieKANDbK4xno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XLQAHF6v1b3vPB8DoV2rTTWG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLayd3T6rmiAI5wR62OWAotbJjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gS2gMJ3NX4zQqvbyO4gcUeKw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzHV0RmnpKJNWLcNoTZebrlYgnA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vAkAvpWclOcb6JKCflUWasmw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkbzduh6TlLCOmzGyZJOWMXpaN0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LIRGlC4brlGFvOqc6kLciRB9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Dummbber hoe zijn je ervaringen mbt die bezel opties van Asus? in sommige video's en foto's etc lijken ze vaak te spiegelen in het licht.
Maar heb je daar ook last van tijdens gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
The Otherside schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:55:

Voor mijn Mercedes AMG GT3 stuur wilde ik een dashboard maken zoals gebasseerd op de BOSCH DDU 2 Motorsport display zoals hij in de Merc zit maar ook in de Audi, Ferrari, Lamborgini etc.
Mooi! Waar heb je de template vandaan? Ik heb ook een Nextion 4.3 dash maar kom niet verder dan de Simhub templates.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10 14:53
Laatste update van mijn DIY rig. de achterkant van mn seat laten wrappen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udf-a8v7WRHayPSAEX-fs5BCLtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7R8R4VRbnOHgwnOJHsmWz2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@murky123 Ziet er goed uit. Waar heb je dat laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10 14:53
Paulus07 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:22:
@murky123 Ziet er goed uit. Waar heb je dat laten doen?
Een maat van me heeft een eigen bedrijf in reclame buisness.
Zelf een ontwerp uitgezocht en aangepast , en dat op een matte carwrap folie laten printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 09:53
Wow dat is vet @murky123 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:34
The Otherside schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:55:
Supergaaf, staan de 3D files toevallig al op thingiverse? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
naish123 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:56:
[...]

Mooi! Waar heb je de template vandaan? Ik heb ook een Nextion 4.3 dash maar kom niet verder dan de Simhub templates.
Thanks! Ik heb de template zelf na gemaakt. Ben nog wat kleine changes aan het doen maar schiet mij gerust ff berichtje als je de dash wil hebben.
Pandanl schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:36:
[...]

Supergaaf, staan de 3D files toevallig al op thingiverse? :9~
Nee nog niet, ik moet eigenlijk nog een aanpassing maken aan het design voor ik het wil publiceren. Heb zelf geen 3D printer, en omdat het mijn eerste ontwerp is ben ik in de productie toch tegen wat kleine dingetjes aangelopen die ik nog wil recht trekken. Daar moet ik ff keertje tijd voor nemen dus geen ETA wanneer die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-10 19:42
ff een vraagje over een windsim welke gebaseerd is op een arduino icm een motorshield.
De Fans draaien, en het werkt, echter maken de Fans erg veel lawaai op volle toeren dus ik wil eigelijk dat ze langzamer gaan draaien.
Dit heb ik voor elkaar, maar nu komen ze erg laat op gang en stoppen ook weer snel.
Tijdens een rondje zandvoort bijvoorbeeld met een F1 auto, beginnen de fans pas te draaien als ik harder dan 200 km/h rijd en stoppen ze ook weer als ik daar onder kom.
Het lijkt mij dus dat ik ergens een instelling niet goed heb staan.
Komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@RaceKabouter Ik heb die max snelheid in simhub wat naar beneden gezet ipv de standaard 100%

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

Misschien niet de topic waar het in moet, ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat hier mensen zitten die regelmatig aan hun rig knutselen, dus hopelijk weten jullie het!

Ik heb 2 vraagjes:

1. Ik heb per ongeluk krasjes op mijn rig gemaakt, zie foto. Kan ik deze krasjes gewoon met een zwarte verf/spuit coveren of gaat dat niet lukken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cs4aVfmmLRysZPBHpHjkaAyu94o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzoIKjimduogBvzIqvjLawJh.jpg?f=fotoalbum_large

2. Ik wil de pedalen/feed rest van mijn Fanatec V3 wit verven. Zou dit kunnen? Ik heb namelijk totaal geen idee wat voor soort metaal het is en of dit eventueel geverfd kan worden. (zie foto 2)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frbkLEdEof_3-b-QXCNT3NKqWWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7m7hJWYlIuYfoATBQiPdhTa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-10 23:12
RaceKabouter schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:02:
ff een vraagje over een windsim welke gebaseerd is op een arduino icm een motorshield.
De Fans draaien, en het werkt, echter maken de Fans erg veel lawaai op volle toeren dus ik wil eigelijk dat ze langzamer gaan draaien.
Dit heb ik voor elkaar, maar nu komen ze erg laat op gang en stoppen ook weer snel.
Tijdens een rondje zandvoort bijvoorbeeld met een F1 auto, beginnen de fans pas te draaien als ik harder dan 200 km/h rijd en stoppen ze ook weer als ik daar onder kom.
Het lijkt mij dus dat ik ergens een instelling niet goed heb staan.
Komt dit bekend voor?
Ik was zelf ook niet tevreden over de werking via motoshield. Op aanraden van Hupske gewoon rechtstreeks op de arduino aangesloten. Werkt veel beter. Gaat wel enkel met PWM fans. Hieronder de info

Hupske in "Het grote 'show je race-rig' topic"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16
Hathie schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:31:
[...]

Ik was zelf ook niet tevreden over de werking via motoshield. Op aanraden van Hupske gewoon rechtstreeks op de arduino aangesloten. Werkt veel beter. Gaat wel enkel met PWM fans. Hieronder de info

Hupske in "Het grote 'show je race-rig' topic"
PWM's gaan prima inderdaad, het is alleen even goed opletten dat je wel fans neemt die ook helemaal stoppen; niet allemaal doen ze dat. Ik gebruik zelf nu Delta qfr1212ghe fans welke dat wel doen (zitten onder meer in de grotere oude HP ML-serie servers, maar kan je ook bij onze vrienden in China bestellen). Prima fans die tot 6000rpm gaan, maar maken wel behoorlijk wat herrie op volle snelheid. Ga je naar 140mm fans, dan kan je met wat lagere snelheden af, maar neemt natuurlijk wel weer meer ruimte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAvs5ESh9qzJXshdjUBLbjL47Gg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x61yXk3kg9X5hjmZyRcWKu2N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Leuk ding hoor, maar met een prijskaartje van "slechts" $73,951 valt ie voor de meeste tweakers wel buiten budget :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53
Is ook voor luxury e-sports evenementen bedoeld als ik het goed lees. Voor thuis idd... waarom zou je :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Schuey schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:52:
Is ook voor luxury e-sports evenementen bedoeld als ik het goed lees. Voor thuis idd... waarom zou je :X
Tja, er zijn natuurlijk altijd mensen met geld teveel.... Zinvol lijkt het me verder inderdaad niet echt. Je kan voor (aanzienlijk) minder vermoedelijk een stuk beter nog in elkaar sleutelen. Maar ja, met zo'n design krijg je m mogelijk wel weer iets sneller bij moeders-de-vrouw er doorheen Misschien moet je het prijskaartje er dan toch maar niet bij vermelden gok ik.. Daar krijgt de gemiddelde Nederlander herrie in de tent over :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

kroegtijger schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:50:
[...]

Leuk ding hoor, maar met een prijskaartje van "slechts" $73,951 valt ie voor de meeste tweakers wel buiten budget :X
Dit is meer voor de MrJWW's van deze wereld (diehard Aston Martin fan, YouTuber en telg uit een hele rijke familie). Topkanaal om te kijken trouwens, maar dat terzijde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53
Dan kun je als 'superfan' nog beter via diezelfde Darren Turner bij Base Performance een Aston Martin interieur/dashboard kopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
In de zomer is die mss nog te gebruiken als jetski :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

N.Uckerman schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:41:
Hallo iedereen,

Misschien niet de topic waar het in moet, ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat hier mensen zitten die regelmatig aan hun rig knutselen, dus hopelijk weten jullie het!

Ik heb 2 vraagjes:

1. Ik heb per ongeluk krasjes op mijn rig gemaakt, zie foto. Kan ik deze krasjes gewoon met een zwarte verf/spuit coveren of gaat dat niet lukken?

[Afbeelding]

2. Ik wil de pedalen/feed rest van mijn Fanatec V3 wit verven. Zou dit kunnen? Ik heb namelijk totaal geen idee wat voor soort metaal het is en of dit eventueel geverfd kan worden. (zie foto 2)

[Afbeelding]
Wat betreft die krasjes, kan je niet gewoon dat profiel 180 graden draaien zodat de krasjes aan de onderkant zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:28
Beetje met een watervaste stift erover, dan voorzichtig een beetje afwrijven en ik denk dat ze dan al een stuk minder opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 13:45
Paulus07 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:04:
In de zomer is die mss nog te gebruiken als jetski :P
Daar doet de vorm idd meer aan denken :)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
N.Uckerman schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:41:
Hallo iedereen,

Ik heb 2 vraagjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
1. Die krasjes kun je gewoon coveren met spuitverf (mat!) of een stift.
2. Dat kan, het is aluminium en dat kun je eventueel gewoon spuiten. Wel eerst goed schuren en een basis laag aanbrengen evenals een toplaag. Afhankelijk van je ervaring zal de kwaliteit goed of niet goed zijn. Je kunt er ook over na denken om het naar een spuiter te brengen, die zorgt voor een goed hechtende laag alleen dat kost je wel wat geld.

Een van de redenen trouwens dat ik alleen bij custom orders zwarte frames lever en niet standaard, het is erg krasgevoelig helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 14-09-2020 20:33 ]

Zucht...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:40
Dit is mijn setup:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EqkErmT.jpg

Het bureau, de monitor en de stoel en de xbox had ik al en werden eigenlijk niet gebruikt. Via marktplaats heb ik voor 65 euro een paar maanden oude TMX PRO op de kop kunnen tikken en zo heb ik voor best weinig geld een toch best wel fijne setup :) Vooral de stoel zit ook erg comfortabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXkaP4c3V25PVCZh1Lp4m9Jms1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjOZHt1X4nCFxFC3c2ew8KB7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe91AZEiKVFWkJ1Iw5NtQVAYM1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmpXNq42PHUMVT6DDfY8WpI5.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen week de playseat verplaatst en de monitor wat lager gezet, het zit allemaal net even beter zo. Het wordt wel een keer tijd voor een echte rig, na 20 minuten racen moet ik (tijdens het rijden) bepaalde verbindingen aandraaien, dit om te voorkomen dat ik het stuur van me af duw. :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-10 14:00
Ben wel eens benieuwd wat jullie met licht doen. Zelf zit ik op zolder in mijn hoekje en heb achter de TV (console) een Hue Play bar staan, maar wat gebruiken jullie?

Syncen jullie bijv ook met Hue de lampen via de Hue App op de PC, of gewoon alle lampen 100% aan? En waar hebben jullie bijv lampen staan

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:13
Inmiddels de 49Inch verkocht en de 3 32Inch gemonteerd op de RIG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYi23oZp6YugbWO2PdeG5KdZvUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fImfFyPbTBCzqnJ2gNPFpUnD.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende stap is opzoek naar een videokaart en de boel weer aansluiten.
BramuS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:51:
Ben wel eens benieuwd wat jullie met licht doen. Zelf zit ik op zolder in mijn hoekje en heb achter de TV (console) een Hue Play bar staan, maar wat gebruiken jullie?

Syncen jullie bijv ook met Hue de lampen via de Hue App op de PC, of gewoon alle lampen 100% aan? En waar hebben jullie bijv lampen staan
Zo donder mogelijk zodat je alleen focus hebt op je scherm. Verder heb ik in de kamer wel HUE grond en plafond verlichting maar die gaan uit en de gordijnen gaan dicht als ik ga rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door mr.DJ95 op 18-09-2020 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Ik race liefst met het licht (plafond spots) aan omdat dat rustiger en minder vermoeiend voor mijn ogen is.
Alleen bij races in het donker wil ik het licht nog wel eens uitzetten om beter zicht te hebben ingame.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Hier een RGB strip van 2 meter (van Ali) achter de 3 monitoren liggen. Deze is ook via HUE aan te sturen mbt kleuren etc. Heb die dan altijd in gebruik ipv de lamp aan het plafond.

Lamp plafond is te fel/reflectie in schermen. EN helemaal geen lamp vind ik te donker voor de ogen. Met die strip achter de monitoren geeft het voldoende licht, je kijkt er niet in, en elke kleur mogelijk :)

(het werkt alleen niet met de HUE PC app dacht ik. DIe ondersteund enkel originele HUE lampen mbt de entertainment area)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Bij een nachtrace doe ik gewoon de deur van m'n kast dicht, aardedonker..... Bij 'normale' races staat de deur half open (ook voor de frisse lucht :-) ). Als het wat té donker wordt zet ik een naar boven gericht led-spotje aan wat zorgt voor indirect licht. Verder niet teveel toetsers en bellen (ik heb in de 'echte' auto ook altijd de dashboardverlichting op minimaal staan als het donker is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPHyAVB4rAvk4_bhJQfbw46dBm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zShTQyTDS6X6znw4HhBaSeUy.png?f=user_large

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:45

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Sinds kort twee dakkapellen op de zolder gezet en een echte "mancave" gemaakt :D

Rig:

Rseat S1 (met ingelaste verstevigingen)
Fanatec Clubsport V3 pedals
Fanatec DD1
Fanatec Furmula F1 2020 wheel
Buttkicker 2
3x 32"curved 164Hz display
10" tablet for side info

i7 6600K
RTX 2080

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bT44Cewd4RfZK2lbI_V5zxQ9eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2BRVG2xjutIfDO3fYihXGFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afDslmSIb_qljfK4z8_Dx0mu5zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XE5lFKjmVupLaQcKdAitLdeC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaiKXHm0tHuep3pxeDufCa3ViMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbNDeCHnfJ5GUuxOBZVSJLNX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ARGH6xxwHT3uOJ7NIc2m_n2D1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNGnPEzVsyC87LNw4SpWP5mM.jpg?f=fotoalbum_large

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Voor de triple monitor gebruikers: Nog aanraders mbt wallpapers? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-10 15:47
Dat flesje ook!

Wat gebruik je om je ipad te bevestigen?
ElmarNieser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:40:
Sinds kort twee dakkapellen op de zolder gezet en een echte "mancave" gemaakt :D

Rig:

Fanatec DD1
Buttkicker 2
10" tablet for side info

i7 6600K
RTX 2080

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Remco Tr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:20:
Dat flesje ook!

Wat gebruik je om je ipad te bevestigen?

[...]
Biertje hoort erbij natuurlijk ;)

Ik heb zelf een soort bracket met de 3D printer gemaakt, die schuif ik in het 2080 profiel.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

BM

Moderator Spielerij
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en/of aankoopadvies.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-10 13:39
Rudyy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
Dit is mijn setup:

[Afbeelding]

Het bureau, de monitor en de stoel en de xbox had ik al en werden eigenlijk niet gebruikt. Via marktplaats heb ik voor 65 euro een paar maanden oude TMX PRO op de kop kunnen tikken en zo heb ik voor best weinig geld een toch best wel fijne setup :) Vooral de stoel zit ook erg comfortabel.
Mag ik vragen waar je die stoel hebt gekocht? :9

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10 09:40
Milan1NL schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:24:
[...]

Mag ik vragen waar je die stoel hebt gekocht? :9
Ja hoor, dat is deze:

https://www.leenbakker.nl.../fauteuil-ivar-stof-grijs

[ Voor 11% gewijzigd door Rudyy op 20-09-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-10 13:39
Top dankjewel 😊

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
ElmarNieser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:40:

Rig:

Fanatec DD1
Buttkicker 2
10" tablet for side info

i7 6600K
RTX 2080

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een dikke setup! Tof gedaan. Ziet eruit als een kamer waar je vrouw nooit komt >:)

Wat vind je van de buttkickers? Vind je het toegevoegde waarde of denk je meh.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

SgtElPotato schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:57:
[...]

Echt een dikke setup! Tof gedaan. Ziet eruit als een kamer waar je vrouw nooit komt >:)

Wat vind je van de buttkickers? Vind je het toegevoegde waarde of denk je meh.
Thanks! De buttkicker maakte meer geluid dan ik had verwacht, ik heb een zoontje van 2,5 jaar oud dus ik was wel gelijk bang dat hij het zou kunnen horen en wakker maken in de slaapkamer die eronder zit. Gelukkig hoor je het niet in zijn kamer. Dat neemt niet weg dat ik het een vervelend geluid vind, het klinkt echt als gerammel, alsof alle schroeven in je rig los zitten. Maar het effect is wel heel gaaf! Ik race nu met noise-cancelling headphones, en ik hoor dat ding in de race dus helemaal niet. En het voelt super gaaf als je schakeld en je krijgt een beetje een klap in je rug, of je gaat over de curbs :) Ik ben wel van plan om er op elke hoek van de rig 1 te plaatsem die afzonderlijk per wiel trillingem kunnen geven. Dus overall heel blij mee, maar ik had dus niet verwacht dat het zo'n geluid zou maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:39
Hierbij nog een update van mijn simrig. Hij heeft gejongd in de tussentijd😊, echter hoort het resultaat niet direct in dit topic.
Qua race simrig heb ik een buttonbox en handbrake toegevoegd. Daarnaast nog wat uiterlijke aanpassingen gedaan in de vorm van blauwe en zwarte slot covers. De beste upgrade is echter het toevoegen van transducers i.c.m. Simhub geweest. Ik heb er vijf geplaatst, twee bij de pedalen, twee aan de zijkant van mijn stoel en een grotere achter het kussen bij mijn onderrug. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid alle 5 voor langere tijd aan de praat, na een paar minuten vallen er twee van de vijf weg. Wellicht met mijn versterker te maken maar op dit moment maar geaccepteerd dat de transducers bij de pedalen niet werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L32jy6nU2Rei88-S8YZHWInJlLk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QV4PcpHaeOSNwrrLevcJkNQ4.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVmQPs7MkBZlmzsWV1ZNB9azEY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ZD2kOw3kFFdaJ18mmxgIKc0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@JvdS19 wat voor versterker gebruik je? Ik vermoed dat die namelijk niet tegelijkertijd op alle kanalen voldoende vermogen kan leveren hiervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
kroegtijger schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:07:
@JvdS19 wat voor versterker gebruik je? Ik vermoed dat die namelijk niet tegelijkertijd op alle kanalen voldoende vermogen kan leveren hiervoor.
Goed punt, ik gebruik een Sony STR-DE475. Volgens de specs zou die op 8 ohms 80W per kanaal leveren als ik het goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoe heb je alles aangesloten?
Via de analoge ingangen?

Zelf ga ik dit weekend als het meezit 4 transducers bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Transducers zijn volgens mij nooit 8 Ohm, eerder 4 Ohm en dat vinden lang niet alle versterkers leuk. Dikke kans dat hij in de thermische beveiliging schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Simbob schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:34:
Hoe heb je alles aangesloten?
Via de analoge ingangen?

Zelf ga ik dit weekend als het meezit 4 transducers bijplaatsen.
Ik heb mijn pc analoog aangesloten op de versterker.
SlaadjeBla schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:35:
Transducers zijn volgens mij nooit 8 Ohm, eerder 4 Ohm en dat vinden lang niet alle versterkers leuk. Dikke kans dat hij in de thermische beveiliging schiet.
Ik moet mezelf corrigeren, ik heb bass shakers geen transducers (Dayton Audio TT25 Mini Bass Shaker Ohm: 8 Ohm TT25-8). Degene in mijn rug is van het volgende type: Sinus Live Bass Pump III 8 Ohm

[ Voor 5% gewijzigd door JvdS19 op 25-09-2020 15:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Ooit begonnen met een standaard stuurtje van 20 euro met plastic pedaaltjes Dat werkte voor geen meter en lange tijd niets aan racing met stuurtjes gedaan totdat ik een Thrustmaster T150 kocht. Daar ging het heel wat beter mee :-) Maar zo'n stuurtje op een tafeltje werkte toch ook niet fijn en daarom kwam er een Wheelstand Pro. En een T3PA pedalenbox. Omdat er vervolgens ook een VR setje kwam werd het toch wel HEEL erg leuk om te racen. iRacing zorgde voor een nieuwe verslaving en met een mooie aanbieding overgestapt naar een Playseat. De pedalenbox vervangen door een LCM set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiS6vnFvdsJWiMJ5C0G_4m-nsAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E2r7HrncBvFN9lXbDBXa5wwY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dssnfq7LR0C9nliGqcHIlzccyKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RDbWkwAHYTRJUuVNA0AtjKQB.jpg?f=user_large

Omdat de PC een stukje verderop staat, wordt eea aangestuurd door een USB-box onder de (verstelbare) stoel. Het toetsenbord kan gebruikt worden om input te geven en de trackpad die erop geintegreerd is bestuurt de muis :-) De shifter is een TH8A Add-On. Het plankje is verder ideaal om je telefoon op kwijt te kunnen, en geeft net dat centimetertje extra hoogte waardoor t stuur fijner uitgelijnd is.

Zoals met al deze sets is het altijd work in progress uiteraard :p

https://twitch.tv/magus77nl

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-10 21:09
visboer32 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:05:
Over schermen gesproken: na jaren in VR te racen (CV1 en nu Valve Index) ga ik overstappen naar een super utrawide. Ik kreeg laatste tijd nogal vaker last van hoofdpijn en m'n ogen na een race, dus hopelijk gaat dat met een monitor beter. Wel jammer want VR blijft bijzonder.

Zoals je kunt zien zit de monitor mooi ver naar voren ;), kan evt nog een cm of 5-10 verder, maar eerst eens testenhoe dit gaat. Het zal wel even wennen worden zonder diepte zicht, maar daarentegen wel lekker veel fps (45 naar 120+). Triples zijn geen optie, dit is de maximale ruimte die ik heb op zolder :).
Gaaf! Welke monitor stand is dit?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
M'n Rig:

I9-9900K @ 5ghz
RTX 2080TI
OSW Small Mige
Fanatec Clubsport shifter
HE Pro Pedals
SFX-100 motion rig
Dayton BST1 x4 + Fame Quad AMP
Valve Index
Wind Sim
K7XX Headphone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFPfGbRCFp5zxVsVqfg-Y1G-PDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5pwYKVqFx3bltyVgPpEZSOL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1i1kSbv2WwDGGTbtO9W799mb04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MumCgp7AU4hAV9aUpYo7xlWL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BviQ3T4SwMlHSe4t5WODTcyRYfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYZHr8fh2F4slggFpuBIkfXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSEUSzcEmMQFVAOb-ZwR2lwVmc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdZtF4ctgCAjDAOyrvG8fk6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiYPb26NFqw97Ac44sp-26OjNe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6wf9dU7cPq5cvLXTrszb3Et.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MloFObthQDQWNae3ZvEK6RjUPjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0asi4Vt2pXK4lgt6k1tai9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KePKSFQVrJf-3SfzfRF7eYdWnJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2jU9HgmF8gCZseflmLynUqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnjO3NsYbtU6S1Rpdr3FH5kmj84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEEsKjfaIoCWZ1AIcGOJbw9p.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel - Race Rig

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
Elbaceever schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:59:
M'n Rig:

I9-9900K @ 5ghz
RTX 2080TI
OSW Small Mige
Fanatec Clubsport shifter
HE Pro Pedals
SFX-100 motion rig
Dayton BST1 x4 + Fame Quad AMP
Valve Index
Wind Sim
K7XX Headphone

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg vet.

/edit
vraag je wel ff prive :)

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 05:15
Ben van plan over te stappen op magnetische shifters voor mijn Fanatec Formula v2 stuur.
En twijfel tussen: Ascher/OSR/fanatec Clubsport of een magnetische mod(3d geprint).

Belangrijkste is eigenlijk dat het click geluid gereduceerd wordt? Na wat research te hebben gedaan lijkt de fanatec set geluid het meest te dempen. Is er hier een Tweaker die zijn/haar ervaringen wil/kan delen mbt die magnetische shifters.

• SlaadjeBla
hehe, Günther Steiner sticker 8)

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Prev schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:33:
Ben van plan over te stappen op magnetische shifters voor mijn Fanatec Formula v2 stuur.
En twijfel tussen: Ascher/OSR/fanatec Clubsport of een magnetische mod(3d geprint).

Belangrijkste is eigenlijk dat het click geluid gereduceerd wordt? Na wat research te hebben gedaan lijkt de fanatec set geluid het meest te dempen. Is er hier een Tweaker die zijn/haar ervaringen wil/kan delen mbt die magnetische shifters.
@Madhouse1979 kan hier volgens mij wel wat nuttigs over zeggen.

iRacing Profiel

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36

Wat mij betreft zijn de Fanatec magnetische shifters erg geslaagd. Duidelijke feedback, geluid klinkt wat meer gedempt t.o.v. de standaard microswitch shifters op mijn andere stuur. Ik overweeg dan ook deze shifters te vervangen voor magnetische.
Ik heb alleen geen ervaring met andere fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Doubleoz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:54:
[...]

@Madhouse1979 kan hier volgens mij wel wat nuttigs over zeggen.
Idd @Prev ik kan hier wel wat over zeggen. Ik heb op mijn v2 een setje Clubsport shifters zitten en dat bevalt heel goed. Ik had ze ook al op het 2020 LE stuur en daarom heb ik ze ook nog los gekocht voor de v2.

Ze klinken mooi en niet heel zwaar. Vind je ze nog te licht klinken dan kun je altijd het rubber dopje er nog uit halen.

Het mooie is ook dat ze weinig travel hebben en je dus heel snel kan schakelen. Daarnaast staan ze ook wat verder naar achteren en wat meer naar buiten. En de paddles zijn groter. Veel meer comfort dan de originele shifters.

De originele shifters met een 3d geprinte mod zou ook kunnen maar die produceren wel meer lawaai en je hebt de zelfde travel. Het voordeel van een 3d geprint setje is dat het goedkoop is en de shifter wel wat sneller terug komt en je dus ook wel wat sneller kunt schakelen.

De Aschers ken ik ook. Prima shifters ook maar wel meer lawaaierig en meer travel. En voor het geld en gemak kies ik dan ook liever voor Fanatec.

P.s. mocht je ze gaan bestellen, klik dan eerst even op de Fanatec banner op mijn website ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-09-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Madhouse1979 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:34:
[...]

Idd @Prev ik kan hier wel wat over zeggen. Ik heb op mijn v2 een setje Clubsport shifters zitten en dat bevalt heel goed. Ik had ze ook al op het 2020 LE stuur en daarom heb ik ze ook nog los gekocht voor de v2.

Ze klinken mooi en niet heel zwaar. Vind je ze nog te licht klinken dan kun je altijd het rubber dopje er nog uit halen.

Het mooie is ook dat ze weinig travel hebben en je dus heel snel kan schakelen. Daarnaast staan ze ook wat verder naar achteren en wat meer naar buiten. En de paddles zijn groter. Veel meer comfort dan de originele shifters.

De originele shifters met een 3d geprinte mod zou ook kunnen maar die produceren wel meer lawaai en je hebt de zelfde travel. Het voordeel van een 3d geprint setje is dat het goedkoop is en de shifter wel wat sneller terug komt en je dus ook wel wat sneller kunt schakelen.

De Aschers ken ik ook. Prima shifters ook maar wel meer lawaaierig en meer travel. En voor het geld en gemak kies ik dan ook liever voor Fanatec.

P.s. mocht je ze gaan bestellen, klik dan eerst even op de Fanatec banner op mijn website ;)
Dankjewel voor je duidelijke reactie. Neig dan toch naar een fanatec shifter setje.

Mbt de twee fanatec opties, vind je het prijsverschil tussen de Clubsport en podium shifter gerechtvaardigd? Podium shifter ziet er wel sexy uit. (Kan jij bevestigen of beiden even veel/weinig geluid maken bij shiften?)

Als ik ze bestel zal ik via je banner naar de site gaan. (Krijg ik dan ook een kick back?;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Prev schreef op zondag 27 september 2020 @ 07:23:
[...]

Dankjewel voor je duidelijke reactie. Neig dan toch naar een fanatec shifter setje.

Mbt de twee fanatec opties, vind je het prijsverschil tussen de Clubsport en podium shifter gerechtvaardigd? Podium shifter ziet er wel sexy uit. (Kan jij bevestigen of beiden even veel/weinig geluid maken bij shiften?)

Als ik ze bestel zal ik via je banner naar de site gaan. (Krijg ik dan ook een kick back?;))
Ik heb de APM ook op het 2018 LE stuurtje. Qua geluid zijn ze vergelijkbaar. Echter gebruik ik de extra paddles niet en op de APM zijn de paddles 2mm dik en de Clubsport 3mm. De 3mm paddles voelen veel beter aan.

Voor de APM zijn aftermarket wel 3mm paddles te koop maar die zijn ook niet goedkoop.

Waar moet de kick back heen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021

Tijdje terug mijn Aschers vervangen voor de nieuwe Clubsport magnetische shifters en net als de Fanatec APM zijn die nieuwe Clubsport Magnetische shifters (MPM) een heel stuk stiller als de Aschers. Ik vind zelf de magnetische kracht ook wat prettiger van die MPM en APM module. Bij die Aschers is het toch nog mogelijk om the paddles te bewegen zonder te schakelen, dat vind ik bij die MPM een stuk moeilijker, je schakelt eigenlijk altijd.

Wel nog steeds een setje SRM shifters op mijn Mclaren GT3 stuur en die maken net als de Ascher een stuk meer geluid. Heb ook nog een setje Carbon Ascher shifters maar ook die zijn behoorlijk luid.

Zelf vind ik die Fanatec shifters het fijnste van wat ik nu geprobeerd heb, plus dat ze ook nog eens prettiger geprijsd zijn en gelijk zijn in te zetten op verschillende stuurtjes GT en Formula zonder extra kosten.

Edit:
Zelf ook nog APM module en die vind ik ook fijn, gebruik ik voor F1 en dan vind ik die extra 2 knoppen fijn voor DRS en overtake. Voor F1 stuurtje zijn die 2mm paddles nog net te doen vind ik maar voor GT zijn ze wel echt te dun. Paddles heb ik zelf wel inmiddels vervangen voor 3mm paddles van SRM. Al gaan er wel berichten rond dat Fanatec inmiddels ook bij de APM 3mm paddles levert, maar daar heb ik nog geen echte bevestiging/bewijs van gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Psqld op 27-09-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
@Madhouse1979 @Psqld thanks weer voor de input.
Als ik het goed begrijp geeft APM meer functionaliteit/flippers alleen zijn de shifters maar 2mm dik.
Terwijl op de Clubsport je alleen shifters krijg welke dan wel weer 3mm dik zijn.

Ik word toch wel verleid door die extra flippers op de APM en een hoop geld kost het toch al (alles voor je kick back madhouse;)). Zeker ook voor de drs en overtake verzetten naar de andere flippers, kan de Y+startknop combo ook niet meer fout gaan op de fanatec. Crasht af en toe nog wel eens als ik te enthousiast ben.

Voor mijn beeldvorming wat ben je ongeveer kwijt voor 3mm dikke shifter flipper?

Edit: die ene millimeter maakt het gevoel minder/goedkoper?

[ Voor 4% gewijzigd door Prev op 27-09-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Prev , de APM is ook gewoon een fijne set hoor. Ik gebruik enkel de extra paddles niet omdat ik meerdere stuurtjes heb en de knoppen config gelijk wil hebben.

Hier heb je een 3mm paddle set https://www.simracingmach...-podium-advanced-shifters

Hier kun je een beetje het verschil zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0gKJo2-rih0RebQN-vPhOAt5_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEPFkViCjnFOiUIwi5MgIkjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynqtbDI_cgLz10lISHsp0EJ1SOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRw9dymag6TJBh1AhMcn2iE1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRX-9vfRnMIDZwYbn-8fHJLYfBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apjVYJspeMeEszjT5gFurTKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDp4zAY3ZBmwdEeYtPdqEjFWGaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnjeyzQp41AaDlVQ7y04rh6B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door Madhouse1979 op 27-09-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:55

Hupske

AFCA

@Prev die 2mm flippers hebben last van flex. Met de 3mm is dat verdwenen.
Flex in carbon betekent kans op breken.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb hier nog een oude losse numpad liggen (kwam ik tegen met opruimen :P )
Zit even te kijken of ik die als "buttonbox" kan gebruiken voor de paar extra buttons en hoe ik die aan de alu rig kan bevestigen. Op de numpad zelf zit niks om een schroef doorheen te jagen zonder het board te beschadigen. Hier nog mensen die een numpad aan een alu rig hebben gemonteerd en zo ja hoe?

Gevalletje ducttape/klittenband? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hupske schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:45:
@Prev die 2mm flippers hebben last van flex. Met de 3mm is dat verdwenen.
Flex in carbon betekent kans op breken.
Het valt mee hoor. Ik gebruik ze al dik een jaar zonder problemen. Maar die 3mm kit is eigenlijk wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hills360
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-10 10:49
Paulus07 schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:48:
Zit even te kijken of ik die als "buttonbox" kan gebruiken voor de paar extra buttons en hoe ik die aan de alu rig kan bevestigen. Op de numpad zelf zit niks om een schroef doorheen te jagen zonder het board te beschadigen. Hier nog mensen die een numpad aan een alu rig hebben gemonteerd en zo ja hoe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NokixIi52Ep6e7vMj03tpIdbgC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjdHZ4jsGN4uxl5CgXfhX2ut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:58
.

[ Voor 99% gewijzigd door s1ck op 27-09-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:41

Montagetape lijkt me ook een prima optie, mits vlakke oppervlakten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Laatst online: 20:36
Hier nog mensen die een numpad aan een alu rig hebben gemonteerd en zo ja hoe?

Welliswaar geen numpad. Maar ik heb een stekkerdoos en een USB-hub met van die 'nano suction' tape vastgeplakt aan de alu profielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Nielsracing schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:14:
[...]

Gaaf! Welke monitor stand is dit?
Thanks!

De stand is van Prosimrig.eu, zie de single monitor stand . Ik vind het ideaal. Ik had al de Simetik K2 rig. Hun eigen monitor add-on kon ik niet genoeg naar wens verstellen. Deze stand staat totaal los van mijn rig waardoor ik het scherm lekker ver naar voren kan zetten en het heeft ook als voordeel dat het geheel los staat van de rest. Trillingen worden dus niet doorgegeven.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Die van prosimrig zijn nog wel prijzig zeg. Bij Sim-Lab zijn ze wel iets goedkoper.

https://sim-lab.eu/shop/p...tor-tv-stand-654#attr=365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 15:13
offtopic:
En een poster van Moderat zo te zien. Toffe 'band'. Heb ik nog mogen zien in Vorst Nationaal in België

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
loewie1984 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:55:
[...]

offtopic:
En een poster van Moderat zo te zien. Toffe 'band'. Heb ik nog mogen zien in Vorst Nationaal in België
jup, grote fan :D hoop dat ze ooit terug samen komen

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-10 21:09
visboer32 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:39:
[...]

Thanks!

De stand is van Prosimrig.eu, zie de single monitor stand . Ik vind het ideaal. Ik had al de Simetik K2 rig. Hun eigen monitor add-on kon ik niet genoeg naar wens verstellen. Deze stand staat totaal los van mijn rig waardoor ik het scherm lekker ver naar voren kan zetten en het heeft ook als voordeel dat het geheel los staat van de rest. Trillingen worden dus niet doorgegeven.
Thank you!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Laatst online: 01-10 13:14
Laat ik ook eens een paar foto's plaatsen van de race rig die ik een paar weken geleden heb gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDLTeMWiHu6VJF0VrvKduJ8uzX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juQCdtgqR04s01vtziiFgNRX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNQVe3cordPbqT7L15VVn6Sm_TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeVJEPMSNaZmkajMtyVMRt75.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is op basis van tekeningen van @markisoke (thanks voor het posten! 8)) die ik ergens in dit topic had gevonden, gebouwd met profielen van Aluxprofiel. Super makkelijk en leuk om te bouwen, en het staat als een huis, wat dat betreft ben ik echt super blij dat ik dit hele (!) topic heb doorgespit en niet zoals ik eerst van plan was een Playseat heb aangeschaft, want hoewel dat hoogst waarschijnlijk ook best mooi spul is, het zal zeker niet zo solide en flexibel (lekker tegenstrijdig trouwens ;) ) zijn als dit, en je betaalt natuurlijk wel gewoon voor de naam.

Verder redelijk bekend en standaard spul voor de sim race kenners hier: Fanatec CSW 2.5 wheel base, Fanatic ClubSport pedalen, R300 wheel en de ClubSport xbox one hub. Stoel is een Autostyle RS6-II waar ik overigens erg tevreden over ben.

De rig staat in mijn mancave/thuisbioscoop in de kelder, en dan speel ik via de beamer op een 103" projectie scherm. Wat resolutie, responstijd, framerate en FOV misschien niet ideaal, maar met zo'n groot oppervlak is de immersie ook echt wel ok. Als ik klaar ben rij ik hem weer aan de kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bev6TAq2SGhApN8oPfcJhiJ3ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEj7hbszi9KV4jh2z6e5dIis.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM9qvQpbUPuvOIerVKxTsb-CoH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVqTK0LIdUqcA0K39i9qPaJZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik speel alleen op PC (een 3900X met GTX1070), en momenteel vooral RaceRoom. Niet heel erg veel gespeeld door mensen hier volgens mij? Maar ik vind het gewoon een fijne sim om te hotlappen en tegen de AI te rijden, iRacing tegen echte mensen is vast veel leuker maar omdat ik pas net begonnen ben met sim-racen vind ik het voorlopig wel even goed zo, eerst maar eens wat meer oefenen en track kennis opdoen, dan kijken hoe het online vergaat, en als dat echt aanslaat misschien eens nadenken over iRacing, triple screen/VR, misschien een shifter en handrem erbij voor rally games, button boxes, etc. Ik heb al in het topic gezien dat het rabbit hole vrij diep gaat 8)7

Tot nu toe moet ik zeggen dat het racen zelf nog niet meevalt, vooral niet op nieuwe tracks. Ik heb vroeger veel gekart en dan had ik een nieuwe baan meestal binnen 3 rondjes wel aardig onder de knie, maar nu kost het me vaak al 20 ronden om überhaupt een valide lap neer te zetten :X :+. Maar het is wel ontzetten verslavend, vooral als je merkt dat je een track echt begint te beheersen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Mooie setup zo @johnbetonschaar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Deze SimRig van wil ik jullie niet onthouden :-)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjCaJJLWoAICdxR?format=jpg&name=4096x4096

Bron

(aan kleine schermen geen gebrek...maar 60hz dan waarschijnlijk?)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:47
Luckeh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:31:
(aan kleine schermen geen gebrek...maar 60hz dan waarschijnlijk?)
Dan heeft tie geen leesbril nodig voor zijn f3 blackbox O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:57:
[...]

Als je inzoomed in de tweet zie je dat hij inderdaad op 60hz rijd. Ik vind dt zo apart. Er zijn OLEDs tegenwoordig die 120hz kunnen doen. Dat rijdt een stuk soepeler denk ik. En die paar $ zijn voor Mario waarschijnlijk niet zo'n probleem. Deze setup zal ook wel een easy 10k gekost hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8updLzw-n-C5dYWQmeP7IT4u6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bfOsEUWRN9oUlmKmvVAJZKyd.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:41

CoronelHimself

Division Brabant

JPM85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:57:
[...]

Ik hoop vooral dat vanuit zijn positie, dat hij dan geen last heeft van de spiegeling van de scherm. Ik dacht eerst dat iRacing een vreemde rendering (spiegel) had op het linkerscherm. Maar het is de weerspiegeling van het middelste scherm.

Maar op je 80ste nog beginnen met simracen _/-\o_

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08

Niellie41

[object Object]

CoronelHimself schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]

Ik hoop vooral dat vanuit zijn positie, dat hij dan geen last heeft van de spiegeling van de scherm. Ik dacht eerst dat iRacing een vreemde rendering (spiegel) had op het linkerscherm. Maar het is de weerspiegeling van het middelste scherm.

Maar op je 80ste nog beginnen met simracen _/-\o_
Niet vergeten dat de foto ook onder een bepaalde hoek, ten opzichte van het middelste scherm, is genomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Luckeh schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:05:
[...]

Als je inzoomed in de tweet zie je dat hij inderdaad op 60hz rijd. Ik vind dt zo apart. Er zijn OLEDs tegenwoordig die 120hz kunnen doen. Dat rijdt een stuk soepeler denk ik. En die paar $ zijn voor Mario waarschijnlijk niet zo'n probleem. Deze setup zal ook wel een easy 10k gekost hebben.

[Afbeelding]
Denk op zijn leeftijd dat de input lag bij hem groter is dan zijn computer >:), wat ik mij altijd afvraag bij dat soort grote schermen. Kloppen de verhoudingen nog wel, het lijkt vanaf dit oogpunt net alsof hij een baby is in een race auto. Alles lijkt veeeeel groter dan het in het echt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-10 14:39
The Otherside schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:20:
[...]

Denk op zijn leeftijd dat de input lag bij hem groter is dan zijn computer >:), wat ik mij altijd afvraag bij dat soort grote schermen. Kloppen de verhoudingen nog wel, het lijkt vanaf dit oogpunt net alsof hij een baby is in een race auto. Alles lijkt veeeeel groter dan het in het echt zou zijn.
Ik race op een 1x 55 inch 4k tv en dat bevalt prima.. Zou er graag nog 2 bij hebben :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
The Otherside schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:20:
[...]

Als de fov juist in ingesteld moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25
Allright, net de rig van een mooie upgrade voorzien met:
- Fanatec Podium F1
- Fanatec ClubSport Pedals V3
- SimLab DD Mount

Dus gelijk de kans genomen om al het kabelmanagement opnieuw onder de loep te nemen en eindelijk de slider van mijn stoel om te draaien (moest ik altijd naar beneden drukken ipv omhoog halen 🙄)

Verder rij ik het meest via PS4 maar kan ook zo de Alienware laptop eraan koppelen voor iets anders.

Nu maar eens een hoop rondjes rijden... spullen hebben is 1 ding, ook wel leuk als het lukt 😏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyozOyIbPRLV7u1U9OlD53ovb4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJEsEzqZi7KzDOoWaxt3dVF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtoM1fm7UPOLsGUZ0mBW4Ej0ZD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xa9ZM8blsvYv910ybt9WPK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Heel mooi en clean @PaulBloem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:25
Thanks! Moet zeggen dat het sleutelen en kijken hoe het mooi past ook altijd goede voorpret is.
Zit al te denken wat to do next :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Hele mooie Simrigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
PaulBloem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:17:
[...]

Thanks! Moet zeggen dat het sleutelen en kijken hoe het mooi past ook altijd goede voorpret is.
Zit al te denken wat to do next :)
Zo herkenbaar :*)

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 09:44
markisoke schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Ik was €310 kwijt alles bij elkaar, dit is inclusief de 4 wielen à €30 die ik erbij heb besteld omdat ik hem wil kunnen verrijden, dus zoals je het hier zit is het €280.

De tekeningen zijn hier te vinden: https://cloud.xena.link/index.php/s/AswbHQkqCg4gqK4
Zou iemand deze tekeningen/link nog eens keer online willen zetten aub? Of heb ik tussen de vele berichten daarna een nieuwe link gemist?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 10:18
johoo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:23:
[...]

Zou iemand deze tekeningen/link nog eens keer online willen zetten aub? Of heb ik tussen de vele berichten daarna een nieuwe link gemist?
Toevallig m'n server even offline, heb hem hier nog even geupload: https://drive.google.com/...G8pC_Y2a/view?usp=sharing
Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.