Mooie Rig!
[ Voor 103% gewijzigd door Xenophoben op 30-09-2020 11:15 ]
[ Voor 103% gewijzigd door Xenophoben op 30-09-2020 11:15 ]
Ik gebruik deze. In eerste instantie met een tiewrap, maar nu met klitteband.Xenophoben schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:04:
(stond eerder iets over kabelmanagement)
[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 30-09-2020 11:27 ]
Deze had ik ook besteld, maar had veel bevestiging materiaal ervoor nodig die ik niet meer hadLuckeh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:25:
[...]
Ik gebruik deze. In eerste instantie met een tiewrap, maar nu met klitteband.
[Afbeelding]
Thanks, maar ik krijg hier alleen een draaiend cirkeltje. Zowel met Edge, explorer en firefox.markisoke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:25:
[...]
Toevallig m'n server even offline, heb hem hier nog even geupload: https://drive.google.com/...G8pC_Y2a/view?usp=sharing
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Klopt, dit bestand kan je openen met de volgende software: https://www.framexpert.com/products/framedesigner/download/johoo schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:51:
[...]
Thanks, maar ik krijg hier alleen een draaiend cirkeltje. Zowel met Edge, explorer en firefox.
Op downloaden klikken krijg ik een 104kB bestand rig.scene genaamd.
Denk dat je grote scherm/beamer niet echt zal meehelpen met het leren rijden, je FOV is op deze manier niet top wat je een verkeerd beeld geeft van inschatting van bochten.johnbetonschaar schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:19:
Tot nu toe moet ik zeggen dat het racen zelf nog niet meevalt, vooral niet op nieuwe tracks. Ik heb vroeger veel gekart en dan had ik een nieuwe baan meestal binnen 3 rondjes wel aardig onder de knie, maar nu kost het me vaak al 20 ronden om überhaupt een valide lap neer te zetten![]()
. Maar het is wel ontzetten verslavend, vooral als je merkt dat je een track echt begint te beheersen
Dat is ongetwijfeld waar, maar laten we het ook niet overdrijven, het is eigenlijk net als racen op een enkel groot scherm of TV. Niet ideaal bij het inkijken van de bochten en of er auto's naast je zitten (gelukkig heb ik daar goede surround audio voor), maar het is goed te doen.Pandanl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:46:
[...]
Denk dat je grote scherm/beamer niet echt zal meehelpen met het leren rijden, je FOV is op deze manier niet top wat je een verkeerd beeld geeft van inschatting van bochten.
Met welk programma open ik zo'n file?markisoke schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:25:
[...]
Toevallig m'n server even offline, heb hem hier nog even geupload: https://drive.google.com/...G8pC_Y2a/view?usp=sharing
[ Voor 10% gewijzigd door Daiov97 op 01-10-2020 14:06 ]
Ik zie maar 2 kabelsEddify schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:41:
Komende week ga ik kabelmanagement fixen, want het is nu echt nog een bende.
Op deze foto had ik het Fanatec spul nog niet aangesloten. En achter dat kleine kastje en de stoel ligt nu een berg aan kabels opgehoopt
Wel terechte vraag. Ik heb hier de afgelopen jaren ook mee zitten worstelen. Ik begon op de xbox 360 met een controller jaaaaren geleden. Super veel plezier gehad. Daarna een Playseat Challenge met Thrustmaster stuur / pedalen op de PS4. Maar al jaren denk ik er aan om echt een keer all-out te gaan. Alhoewel all-out nog veel erger kan natuurlijk.jmignolet schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:07:
Beetje vreemde vraag maar: niemand die hier spijt heeft van aankoop? Ratio tijd/budget?
Ik race al een tijdje met een simpele bureau setup en Logitech g27. Maar telkens ik denk aan de aankoop van een alu rig met andere spullen, is mijn portefeuille plots spoorloos.![]()
Elk zijn hobby, maar ik twijfel altijd enorm hard om er geld in te steken en dan na 6 maand te denken: ach, ik had evengoed op mijn bureau nog kunnen racen.
Ik ben ook geen rookie dus ik zit niet echt meer in de fase 'probeer-eerst-goedkoop-spul-en-je-zie-wel'.
Maar ik kwijl ook wel als ik jullie setups zie en ik denk dat de belevenis een pak hoger is. Maar misschien is het de moeite waard dat ik eens zo'n setup uitprobeer in mijn omgeving? In het echt racen doe ik al met het karten.
Nooit spijt van gehad. Het was juist toen ik met mijn G920 reed ik wel eens dacht "nu niet zo'n zin". Mede doordat ik m'n bureau iets moest verschuiven om mijn Playseat er voor te kunnen zetten.jmignolet schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:07:
Beetje vreemde vraag maar: niemand die hier spijt heeft van aankoop? Ratio tijd/budget?
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ook ik ben jaren geleden begonnen met een G27 met een playseat op een Xbox. Verkocht en jaren niks meer gedaan maar begon weer te kriebelen. Goedkoop begonnen met een t300 zo even uit m'n hoofd maar door slim handelen en investeren in waardevaste sim spullen. Zeker mijn Fanatec spullen kon ik verkopen voor de nieuwprijs zo niet meer afgelopen half jaar.jmignolet schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:07:
Ik race al een tijdje met een simpele bureau setup en Logitech g27. Maar telkens ik denk aan de aankoop van een alu rig met andere spullen, is mijn portefeuille plots spoorloos.![]()
Elk zijn hobby, maar ik twijfel altijd enorm hard om er geld in te steken en dan na 6 maand te denken: ach, ik had evengoed op mijn bureau nog kunnen racen.
Ik ben ook geen rookie dus ik zit niet echt meer in de fase 'probeer-eerst-goedkoop-spul-en-je-zie-wel'.
Maar ik kwijl ook wel als ik jullie setups zie en ik denk dat de belevenis een pak hoger is. Maar misschien is het de moeite waard dat ik eens zo'n setup uitprobeer in mijn omgeving? In het echt racen doe ik al met het karten.
Om hier nog een keer op terug te komen: naarmate ik meer heb geraced begin ik er toch ook wel steeds meer van overtuigd te raken dat ik vroeger of later over wil stappen naar een ultrawide, triples of VR. Niet per se vanwege FOV, daar kan ik vooralsnog wel mee leven, maar vooral refresh rate/latency, ik speel niet graag zonder vsync (ben super gevoelig voor tearing), en bij games als ACC betekent dat gewoon dat je af en toe terug valt naar 30fps zelfs met redelijk goede hardware, en dat is gewoon echt niet goed genoeg. Hoger dan 60fps gaat de beamer hoe dan ook al niet, en ik geloof ook niet dat er veel zicht is op fatsoenlijke beamers met hogere refresh rates en freesync/g-sync ondersteuning die ook nog goed beeld geven voor films etc.Pandanl schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:46:
[...]
Denk dat je grote scherm/beamer niet echt zal meehelpen met het leren rijden, je FOV is op deze manier niet top wat je een verkeerd beeld geeft van inschatting van bochten.
[ Voor 4% gewijzigd door johnbetonschaar op 03-10-2020 15:12 ]
Misschien een onzinnige vraag, maar toch: als je nu al problemen ervaart met fps drops e.d., waarom zou je dan de overstap naar VR/triples/UW gaan maken zonder PC upgrade? Die opties vragen toch nog veel meer van je PC dan je huidige setup, of heb ik dat mis?johnbetonschaar schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Om hier nog een keer op terug te komen: naarmate ik meer heb geraced begin ik er toch ook wel steeds meer van overtuigd te raken dat ik vroeger of later over wil stappen naar een ultrawide, triples of VR. Niet per se vanwege FOV, daar kan ik vooralsnog wel mee leven, maar vooral refresh rate/latency, ik speel niet graag zonder vsync (ben super gevoelig voor tearing), en bij games als ACC betekent dat gewoon dat je af en toe terug valt naar 30fps zelfs met redelijk goede hardware, en dat is gewoon echt niet goed genoeg. Hoger dan 60fps gaat de beamer hoe dan ook al niet, en ik geloof ook niet dat er veel zicht is op fatsoenlijke beamers met hogere refresh rates en freesync/g-sync ondersteuning die ook nog goed beeld geven voor films etc.
Ik denk momenteel dat het dan ultrawide zou worden want dat spreekt me meer aan mbt gebruiksgemak (kwa montage, benodigde GPU, instellingen in games etc). Dan zit ik te denken aan een 32:9 ultrawide met g-sync.
Nu is mijn probleem dat de PC vlakbij de AVR staat (logischerwijs), en ik een race rig + ultrawide daar niet vlakbij kan zetten, en ik ook geen zin heb om elke keer de halve kelder te verbouwen om de rig van en naar de PC te verplaatsen. Dus die zou dan achterin de kelder komen te staan, op ruim 10 meter van de PC. Ik speel ook andere (niet-race) games op de PC, op de beamer of op een TV achter het projectiescherm hangt (afhankelijk van het soort game).
De opties die ik zie (los van VR) zijn eigenlijk vrij beperkt:Optie 3 is het meest flexibel maar beetje €€€. Voor zowel optie 1 als 2 zijn actieve kabels nodig voor zowel DP/HDMI als USB. Ik neig naar optie 2 want dat scheelt 1 kabel, ik heb bij de AVR namelijk geen USB ports op de PC nodig eigenlijk. Ik vertrouw de actieve USB kabels ook niet echt want die zijn nog steeds koper in tegenstelling tot actieve DP/HDMI kabels, dus het 'actieve' deel zal wel meer doen dan alleen maar een elektrisch signaal naar optisch omzetten en vice-versa.
- PC bij AVR, 15m DisplayPort kabel + 15m USB kabel naar de sim rig
- PC bij sim rig, 15m HDMI kabel naar AVR
- Aparte PC bouwen voor alleen sim racing
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met sim rigs (of anderszins schermen) op grote afstand van de PC? Er zijn veel optische actieve HDMI en DP kabels te vinden, maar de prijs verschillen zijn enorm (alles tussen de €100 en de €500 voor 15m ben ik al tegengekomen), en er wordt veel geklaagd over problemen met zulke kabels. Op termijn wil ik upgraden naar een RTX 30xx, en ik wil wel 100% zeker weten dat ik over een 15m HDMI kabel naar de AVR alle HDMI2.1 features kan gebruiken voor andere (niet race) games, dus 4k@120Hz, HDR, VRR, etc, dus de kabel moet gewoon de volledige HDMI 2.1 bandbreedte kunnen benutten.
Omdat ik hoe dan ook binnenkort de GPU wil upgraden ;-). En met V-Sync aan is het of 60 fps of 30 fps, ook als de hardware die ik nu heb eigenlijk 59 fps aan zou kunnen, terwijl ik met een g-sync scherm niet gelijk terug zou vallen naar de halve framerate. Andere sims en sommige ACC tracks kan ik met deze hardware trouwens wel ver boven de 100fps halen, alleen de beamer gaat maar tot 60 :-/Raimond613 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Misschien een onzinnige vraag, maar toch: als je nu al problemen ervaart met fps drops e.d., waarom zou je dan de overstap naar VR/triples/UW gaan maken zonder PC upgrade? Die opties vragen toch nog veel meer van je PC dan je huidige setup, of heb ik dat mis?
[ Voor 9% gewijzigd door johnbetonschaar op 03-10-2020 15:46 ]
Ze zijn niet moeilijk te vinden nee, maar ik heb sterk de indruk dat er ook veel rommel tussen staat, dus ik zou graag weten of iemand een specifieke kabel heeft waarvan ze weten dat ie deugdelijk is.Simbob schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:13:
Op Ali staan genoeg optische hdmi kabels.
Vention en Ugreen zijn 2 grote aanbieders van kabels. En dat is geen troep.
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
Ik kan deze ook aanbevelen, ik heb er zelfs 2 aan iedere kant van mijn rig 1. nooit problemen of storingen.
+1 ik heb hem ook, werkt perfectevuijtert schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Ik kan deze ook aanbevelen, ik heb er zelfs 2 aan iedere kant van mijn rig 1. nooit problemen of storingen.
Ik heb deze ook, werkt goed!
Kijk eens naar de kabels van https://www.ruconnected.nljohnbetonschaar schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Omdat ik hoe dan ook binnenkort de GPU wil upgraden ;-). En met V-Sync aan is het of 60 fps of 30 fps, ook als de hardware die ik nu heb eigenlijk 59 fps aan zou kunnen, terwijl ik met een g-sync scherm niet gelijk terug zou vallen naar de halve framerate. Andere sims en sommige ACC tracks kan ik met deze hardware trouwens wel ver boven de 100fps halen, alleen de beamer gaat maar tot 60 :-/
Top, toevallig afgelopen week ook gezocht naar een extra hub.evuijtert schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:42:
[...]
Als er tzt een RTX 30xx upgrade komt dan wil ik daar natuurlijk wel optimaal gebruik van kunnen maken als ik op de TV wil gamen (dat is waar de lange kabel naartoe gaat). En om 4K met VRR tot 120Hz + HDR + Dolby Atmos door te kunnen geven heb je volgens mij toch echt de bandbreedte van HDMI 2.1 wel nodig.Extera schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 01:57:
[...]
Kijk eens naar de kabels van https://www.ruconnected.nl
Geen HDMI 2.1 (nog) maar ik neem aan dat je dat nu ook niet gebruikt? Waarom is dat nu een eis?
Hier ook de TP-Link UH700, op aanraden. Werkt feilloos.Gemonteerd op de rig met van die nano suction tape.frizti schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:01:
Even een vraag mbt kabelmanagement: gebruiken jullie een usb-hub en zo ja welke?
Ik heb via AliExpress 3x een DP 1.2 144hz kabel besteld van 3 meter. Ik kan je vertellen dat deze super presteren. Ik betaalde 1/3e van de prijs die je hier in NL betaald.johnbetonschaar schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Ik heb besloten om maar een gokje te wagen en heb de 15m Ventios kabel die @Simbob linkte besteld, die is nog net 'goedkoop' genoeg dat ik het wel aandurf (onder de 70 euro), hoewel ik het wel bijzonder verdacht vind dat het prijsverschil zo groot is met andere merken, je komt ze ook tegen voor over de 300 euro
Dat zullen vast geen actieve optische kabels zijn gezien de lengte?Madhouse1979 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Ik heb via AliExpress 3x een DP 1.2 144hz kabel besteld van 3 meter. Ik kan je vertellen dat deze super presteren. Ik betaalde 1/3e van de prijs die je hier in NL betaald.
Even de 28ste afwachtenjohnbetonschaar schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:47:
(zal nog wel even duren gezien de beschikbaarheid van de RTX 30xx kaarten).
Nice, ziet er heel mooi opgeruimd uit.
Thanks! Toffe site heb je trouwens
Toevallig! Ik heb de mijne gisteren ontvangen. Zeer tevreden over voor nog geen 100eu!mr.DJ95 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:16:
[Afbeelding]
Zojuist de SHH shifter ontvangen, toch wel onder de indruk voor dat geld.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Had de mijne op 10 september bestelt. Wanneer jij die van jou?SlaadjeBla schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:25:
Tof, de mijne is al een paar weken in bestelling. Die lui hebben het druk.
Ja, klopt ik kan in sequentieel nogsteeds alle versnellingen afgaan. Heb je wel de losse sequentiële cover besteld? Deze voorkomt het namelijk dat je pook naar andere versnellingen kan gaan.Stoksbrood schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Toevallig! Ik heb de mijne gisteren ontvangen. Zeer tevreden over voor nog geen 100eu!
Versnellingen zijn gemakkelijk te vinden na een kleine 10 minuten rijden!
Wanneer jij 'm in sequentieel hebt staan, kan je de pook dan ook naar rechts bewegen (richting 5, 6, 7 & R)?
Volgens mij heb ik die pop-up ook gezien. Na die mega goede review van SRG op youtube kan ik me voorstellen dat ze niet aan te slepen zijn.Stoksbrood schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:28:
[...]
Had de mijne op 10 september bestelt. Wanneer jij die van jou?
In de week van 23 september zag ik namelijk in een pop-up dat bestellingen vanaf die datum pas in november geleverd zouden worden.
[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 08-10-2020 14:07 ]
Jazeker, die cover heb ik er ook bij gekochtmr.DJ95 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:07:
Ja, klopt ik kan in sequentieel nogsteeds alle versnellingen afgaan. Heb je wel de losse sequentiële cover besteld? Deze voorkomt het namelijk dat je pook naar andere versnellingen kan gaan.
Precies wat je zegt. Ik heb hem namelijk ook bestelt nadat ik de review had gezien van SRG!Volgens mij heb ik die pop-up ook gezien. Na die mega goede review van SRG op youtube kan ik me voorstellen dat ze niet aan te slepen zijn.
Ik heb hem op 09/14/2020 15:38:29 besteld en dus zojuist binnengekregen.
De Aiologs is echt een super ding! Ik heb hem hier staan en hoewel ik vooral een openwheel rijder ben is een uitstapje naar een classic F1 of GT wel erg gaaf met de Aiologs.Beakzz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:35:
De Aiologs wint het dan toch bij mij denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Hanzzzie op 09-10-2020 15:36 ]
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Hele vette setup! Vraag je over de iflag, heb je deze zelf gemaakt? Zo ja, zou je mij kunnen vertellen waar je de onderdelen vandaan hebt? Ik kan namelijk het itead led shield nergens vinden...Hanzzzie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:36:
Laatste update, IFLAG gedaan, nu nog een plaatsje zoeken voor een extra buttonbox
Stoel is er effe af voor Bass Shaker montage, dus kon ik eens een full view maken
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.765e4c4d71cAzaBorkus schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Hele vette setup! Vraag je over de iflag, heb je deze zelf gemaakt? Zo ja, zou je mij kunnen vertellen waar je de onderdelen vandaan hebt? Ik kan namelijk het itead led shield nergens vinden...
[ Voor 47% gewijzigd door Hanzzzie op 09-10-2020 16:40 ]
Simracing and 3D-Printing enthousiast
[ Voor 80% gewijzigd door Fentomized op 10-10-2020 23:01 ]
Eerder wat kosten ;-)Madhouse1979 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:15:
Mooie setup zo @R2D2 ! Die loadcell gaat je nog wel wat opleveren.
Mooie rig, ik heb ook zoiets gemaakt. Vraagje over hoe jij die pedalen hebt bevestigd in die hoek. Welk bevestiging materiaal heb jij gebruikt om die profielen zo te krijgen . Zelfde als waarmee je de andere profielen hebt vast gemaakt ?R2D2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:16:
[Afbeelding]
Scherm upgrade, in plaats van een 32" Full HD Philips TV over naar een 34" ultrawide 3440 x 1440. Ik denk eens van de meest betaalbare 34" opties die er is, pricewatch: LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwart
Was nog even kijken hoe het zou gaan in combinatie met de RTX2070 welke nu in de pc zit maar vooralsnog kan ik alles op de beste settings spelen zonder dat ik gemiddeld genomen onder de 75 FPS kom in o.a. ACC en F1 2020.
Binnenkort de loadcell van Fanatec maar eens aanschaffen en dan ben ik voorlopig wel even klaar met de bodemloze put die sim racen heet
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
YouTube: Free DIY simulator rig guide: Build my cockpit!RKD schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:33:
Ik vraag me af of je voldoende zijwaartse stevigheid heb. Je kan zoeken naar de FoFoFuOne. Is een (oud) design van Niels Heusinkeld. Heb mogelijk de pdf nog wel liggen als je wilt.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Dat was nog een heel gedoe om het er lekker in te krijgen maar heb het als volgt gedaan.backupdevice schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 05:45:
[...]
Mooie rig, ik heb ook zoiets gemaakt. Vraagje over hoe jij die pedalen hebt bevestigd in die hoek. Welk bevestiging materiaal heb jij gebruikt om die profielen zo te krijgen . Zelfde als waarmee je de andere profielen hebt vast gemaakt ?
Met jouw verbindingsstuk idd niet, was meer reactie op de verbindingsstukken die R2D2 gebruikt.backupdevice schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:17:
Maar waarom zou ik moeten vijlen? Ik heb de CLS pedalen al op de profielen zitten en hoef alleen maar de hoek waarop ze op de 4080 profielen aan te passen. Met de hoekverbinders kan ik de proefielen waarop de CLS pedalen zitten gewoon in een hoek plaatsen zonder te vijlen ?
Sommige van die hoekverbindingen hebben lipjes aan de achterkant die ervoor zorgen dat ze bij normale recht montage ook echt perfect recht zitten. Die lipjes vallen in de profielen van je alubalken. Als je ze echter niet perfect recht wilt monteren zul je die lipjes er dus af moeten halen.backupdevice schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:17:
Maar waarom zou ik moeten vijlen? Ik heb de CLS pedalen al op de profielen zitten en hoef alleen maar de hoek waarop ze op de 4080 profielen aan te passen. Met de hoekverbinders kan ik de proefielen waarop de CLS pedalen zitten gewoon in een hoek plaatsen zonder te vijlen ?
Cool thx voor de bevestigingJvdS19 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Met jouw verbindingsstuk idd niet, was meer reactie op de verbindingsstukken die R2D2 gebruikt.
Bij degene die ik linkte idd wel echter bij de onderstaande zul je toch echt moeten gaan vijlenLuckeh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:59:
Met een platte kop schroevendraaier breek je die lipjes zo af.
Wat voor loadcell pedalen heb je op het oog ? Als je serieus spul (zoals Heusinkveld bijvoorbeeld) neemt met veel remkracht, maak dan zeker de bevestiging van de pedalen zeer stevig. Ik heb een alu rig (simlabs clone) met 4mm stalen pedalplate die rondom gezette kanten heeft maar die boog door. Zitten nu hoekprofielen onder en het nu super.rsner17 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:
Zit al een tijdje te kijken naar de rigs die in dit topic voorbij komen, enkel is een alu rig mij iets te duur. Daarom is het de bedoeling om er een van vurenhout (94x44mm of 69x44m) te maken. Momenteel gebruik ik een G29, maar de aanschaf van loadcell pedalen sluit ik niet uit. Qua stoel heb ik al een autostoel staan die hiervoor gebruikt kan worden (lengte van de rails naar achteren wijkt af, vandaar de twee achterste dwarsbalken kort bij elkaar). Voor de montage van het stuurtje heb ik al eens een sim-lab wheeldeck van een GT1 evo over kunnen nemen, welke ik met bouten aan de dwarsbalk wil vastmaken. De bovenste dwarsbalk van de staanders zal gebruikt worden i.c.m. een plate tv-steun van Vogel's die ik ook nog heb liggen. Lengte van de rig is 140cm, de staanders zijn 108cm hoog en de dwarsliggers tussen het onderste frame zijn 52cm breed. De balk voor een shifter/mouse tray moet eigenlijk in de tekening aan de binnen- of buitenkant van de staander gemonteerd worden.
Tips en op- of aanmerkingen zijn uiteraard zeer welkom!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P.s. ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is, aangezien het een show topic is
Oh nee, doelde meer op Fanatec CSL elite pedalenreddo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:50:
[...]
Wat voor loadcell pedalen heb je op het oog ? Als je serieus spul (zoals Heusinkveld bijvoorbeeld) neemt met veel remkracht, maak dan zeker de bevestiging van de pedalen zeer stevig. Ik heb een alu rig (simlabs clone) met 4mm stalen pedalplate die rondom gezette kanten heeft maar die boog door. Zitten nu hoekprofielen onder en het nu super.
[Afbeelding]
Ook met de CSL Elite pedalen is een vorm van versteviging wel prettig. Ook die kun je best hard intrappen.rsner17 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:29:
[...]
Oh nee, doelde meer op Fanatec CSL elite pedalen. Heusinkveld sprints vallen helaas een eind buiten budget:).
Ziet er goed uit! Ik ben hier ook naar aan het kijken. Echter kan ik maar 80cm breed en betwijfel ik of dit alluminium profiel smal genoeg is. Ook ben ik benieuwd of je ook nog gemakkelijk de stoel kan verstellen. Zowel ik als mijn vriendin racen wel eens en het zou dan fijn zijn als je snel kan switchen.Fentomized schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:00:
Nieuwe simrig in een nieuwe kamer!
Monitorarm inspiratie van @EightGear
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63351178
Aluminiumprofielen besteld van Aluxprofiel.nl
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, maar ik race in VR. Dat probleem heb ik dus niet.Jimmy J. schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:50:
Vaak is je scherm breder dan de rig @Isniedood. De gemiddelde alu-rig is niet breder dan 60cm.
Hoe hoog heb jij de pedalen aan de achterkan van de grond af?R2D2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Dat was nog een heel gedoe om het er lekker in te krijgen maar heb het als volgt gedaan.
1 - Lipjes van de hoekverbinder aan 1 kant weg geslepen
2 - Een stuk van de inbussleutel af geslepen (anders krijg je hem niet tussen de pedal plate en de inbusbout)
3 - Pedel plate op z'n kop, aan de voorzijde dan de inbusbouten er in, dan de T-nut er alvast een heel stuk op draaien anders ben je een uur aan het klooien om hem later goed aangedraaid te krijgen.
4 - Dan het profiel er op schuiven, zorgen dat de plate netjes in het midden zit en de inbusbout nog een paar slagen aan draaien tot ie vast zit (hoeft niet lomp vast overigens)
5 - Dan het profiel aan de achterste pedalen vast zetten (die wel heel goed vast zetten)
6 - Hoekverbinders er op
7 - in de rig laten zakken en vast zetten met de hoekverbinders, de weg geslepen hoekjes kopen aan de kant van de rig (buitenzijde) zodat je daar alle vrijheid hebt om de boel heel en weer te schuiven.
Nog wat foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens met dank aan @Hupske destijds die me een handje in de juiste richting heeft geholpen. Ik was namelijk ook aan het klooien om de boel goed vast te krijgen onder een hoek maar zo zit het ram vast en heb je 0,0 flex.
Mijn rig is op base zelf maar 580mm (58cm) breed, en persoonlijk vind ik het net breed genoeg, waarschijnlijk omdat ik een vrij brede stoel heb (BMW E87 stoel). Ik heb dezelfde afmetingen gepakt van de SimLabs GT1 EVO, en ik neem aan dat de kuipstoelen die ze daarop gebruiken smaller zijn. Natuurlijk aan de zijkant is het wel breder met de joystick en schakelpook, maar ik kan met zekerheid zeggen als je zelfs gewoon een Fanatec Shifter aan de zijkant monteert dat het niet breder gaat zijn dan 80 cm.Isniedood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:52:
[...]
Ziet er goed uit! Ik ben hier ook naar aan het kijken. Echter kan ik maar 80cm breed en betwijfel ik of dit alluminium profiel smal genoeg is. Ook ben ik benieuwd of je ook nog gemakkelijk de stoel kan verstellen. Zowel ik als mijn vriendin racen wel eens en het zou dan fijn zijn als je snel kan switchen.
Als alternatief kijk ik naar de next level racing stoeltjes. Ik heb nu nog CSL pedalen en wil in de toekomst een DD-stuurtje. Mocht ik ooit Heusinkveld pedalen willen dan vraag ik me af of die stoeltjes stevig genoeg zijn. Ze claimen wel overweg te kunnen met Direct drive en heusinkveld
[ Voor 0% gewijzigd door Fentomized op 14-10-2020 12:51 . Reden: Spelfouten ]
Heel erg bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee. Ik ga snel maar eens de rig bestellen.Fentomized schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:49:
[...]
Mijn rig is op base zelf maar 580mm (58cm) breed, en persoonlijk vind ik het net breed genoeg, waarschijnlijk omdat ik een vrij brede stoel heb (BMW E87 stoel). Ik heb dezelfde afmetingen gepakt van de SimLabs GT1 EVO, en ik neem aan dat de kuipstoelen die ze daarop gebruiken smaller zijn. Natuurlijk aan de zijkant is het wel breder met de joystick en schakelpook, maar ik kan met zekerheid zeggen als je zelfs gewoon een Fanatec Shifter aan de zijkant monteert dat het niet breder gaat zijn dan 80 cm.
Een stoel kan je ook super makkelijk verstellen als je een stoel aanschaft met slides. Anders als het zo een kuipstoel is kan je er universele slides voor bestellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij staat nu hoog ja. Maar moet nog afstellen zoals ik al schreefSimbob schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:14:
Mooi, maar is de pedalplate echt zo hoog of een vertekend beeld?
Mijn 80/40 GT1 Evo is nu een twee jaar oud. Ik heb 'm in de loop der tijd flink gemodificeerd. Mijn schermen zitten vast aan m'n rig, evenals alle voedingen en randapparatuur. Wat mij laatst opviel was dat de twee lange dragers aan het doorbuigen zijn. Maar een paar millimeter op dit moment, en wellicht buigen ze niet meer verder nu. Maar toch, dat zal een reden kunnen zijn om 120 of 160mm (zoals de P1X) te nemen.Paulus07 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:56:
Maar wat is nu voornamelijk het verschil tussen deze en de evo buiten de hippe voetjes, hogere profielen etc?
Of wanneer zou je voor de evo moeten kiezen en wanneer die stap hoger voor de P1?
Het grote verschil is vooral de robuustheid en de verstel mogelijkheden. De hogere profielen zorgen voor een iets betere instap ook. Met de pootjes er bij staat de rig nu 16cm hoger tegenover de GT1 Evo.Paulus07 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:56:
Maar wat is nu voornamelijk het verschil tussen deze en de evo buiten de hippe voetjes, hogere profielen etc?
Of wanneer zou je voor de evo moeten kiezen en wanneer die stap hoger voor de P1?
[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 15-10-2020 13:17 ]
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
[ Voor 56% gewijzigd door Xenophoben op 20-10-2020 09:21 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Haha tjah , handigheid kan je creeeren. Ik was had dit ook en in de afgelopen corona tijd "3 maanden" ben ik van 2 linkerhanden naar custom met de hand gemaakt stuur, buttonbox en volledig SFX100 motion systeem gegaan. ( geld speelt uiteraard ook een rol) De motivatie en een idee is een basis om dingen voor elkaar te krijgen. ;-)Melkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:33:
@Luchtenburger Ik ben al trots op mijzelf als ik een wandplankje gemonteerd krijgt dus je mag zeker trots zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Xenophoben op 20-10-2020 09:44 ]
Absoluut! Doen is vaak het belangrijkste. Overigens heb ik vorig jaar wel een eigen button box gemaakt hoor, maar beetje gecheat door het gebruik van een Zero Delay usb bordje ipv een arduinoXenophoben schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
Haha tjah , handigheid kan je creeeren.
[ Voor 44% gewijzigd door Melkaz op 20-10-2020 09:45 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Why not. Erg effectief!Melkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
Absoluut! Doen is vaak het belangrijkste. Overigens heb ik vorig jaar wel een eigen button box gemaakt hoor, maar beetje gecheat door het gebruik van een Zero Delay usb bordje ipv een arduino
De stoel zit inderdaad prima. Ik heb gelezen dat sommigen hem te veel vinden veren, dan kan er nog ondersteuning onder de armsteunen gemaakt worden. Ik vind het echter wel prima zo.Melkaz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:33:
@Luchtenburger Poeh volgens mij zit die stoel ook nog super comfortabel. Erg goed gedaan! Ik ben al trots op mijzelf als ik een wandplankje gemonteerd krijgt dus je mag zeker trots zijn. Als je net als de meeste hier blijft upgraden, post je dan volgend jaar je houten triple screen setup met Fanatec DD wheel?
Nou.... Ik heb toch het nodige "geleend" van het internetXenophoben schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:41:
[...]
...
Ik heb echt respect voor onze medetweaker hierboven daar hij een origineel, slim en praktisch concept heeft bedacht. Dit vind ik veel knapper dan iets kant en klaar kopen of een idee van iemand anders gebruiken. Keep up the good work! Dit maakt voor mij dit topic leuk om te lezen.
Nibe S2125-12, VVMS320 / Home Assistant (MinisForum U700; CONBEE II; RF-LINK)
Die hebben ze wel, even kijken bij de fabrikant van je seat. Corbeu, Sparco etc hebben allemaal kussen sets, maar weet niet wat voor stoel je hebt.ourplayground schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:36:
De kussens in mijn race stoel beginnen een beetje te dun te worden, weten jullie of er nieuwe kussens voor zijn voordat ik een mail naar Simlab verstuur
https://sim-lab.eu/shop/p...t-637?category=8#attr=351
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq