:strip_exif()/f/image/fQy9KBVCkHtQVnpf6ssM1h7O.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn ghetto rig. 🤣
65" tv maar beeld voor racen komt van een Index.
Tafeltje is een oud bijzet tafeltje van buiten en komt geheel los vd grond als ik crash en teveel kracht zet op het stuur (ik til de hele zooi op perongeluk).
Al met al zou ik het een score geven van blubber/10.
Ik wacht ondertussen rustig mijn Yaw VR Pro levering af 😁
Heb daar ook wel eens naar gekeken, maar zo'n ding is toch totaal niet geschikt om in te simracen?Darkangle schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:57:
Ik wacht ondertussen rustig mijn Yaw VR Pro levering af 😁
PSN: DutchTrickle PVoutput
Geen idee, het is een nieuw product. Het lijkt mij een lollercoaster die vast te tweaken valt voor ook simracing (hij gaat hier voor vrij veel diverse activiteiten ingezet worden).Maverick schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:18:
[...]
Heb daar ook wel eens naar gekeken, maar zo'n ding is toch totaal niet geschikt om in te simracen?
Op de product pagina zelf staan een paar youtubejes van iemand die er aan het simracen mee is, maar dat ziet er veelste arcade achtig uit voor mij.
That being said, het is een goedkopere oplossing dan normale bewegende rigs 😁
Kosten totaal:€314.06 Klopt dit?
edit:
Toch heerlijk, dan vraag je het op 6 cent precies en zit je er +/- 700 naast
[ Voor 44% gewijzigd door Schuey op 03-04-2020 14:34 ]
Ben begonnen met simracen. Nu ben ik bezig met plannen te maken om een rig te bouwen. Gezien het budget was ik van plan dit met 40x40 extrusie profiel te gaan doen. Echter zie ik op veel foto's dat er 80x40 gebruikt word. Is 40x40 te dun of kan dit prima?
+/- 700,94.Schuey schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:21:
Dat klinkt meer in de richting voor een custom build idd
edit:
Toch heerlijk, dan vraag je het op 6 cent precies en zit je er +/- 700 naast
Even in het andere topic kijkenkawaholic schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:58:
Hallo ben nieuw hier.
Ben begonnen met simracen. Nu ben ik bezig met plannen te maken om een rig te bouwen. Gezien het budget was ik van plan dit met 40x40 extrusie profiel te gaan doen. Echter zie ik op veel foto's dat er 80x40 gebruikt word. Is 40x40 te dun of kan dit prima?
Simracing Q&A topic
[ Voor 5% gewijzigd door raymondw op 03-04-2020 16:13 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Dat is nog zonder de double clutch en daar komen ook nog transport en invoerkosten bij........Raimond613 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:18:
1150 dollar op de site van Turn racing
Reken op zo'n 1300-1500 euro eer dat het stuur hier in Nederland is.
Nu ga ik een enorme zeikerd zijn maar.... voor dat geld zouden eigenlijk de stickers wel recht moeten zitten.
Ik weet dat ik en Johnny onze sturen afleveren met andere maatstaven en ja ik spreek uit ervaring.
Ik heb namelijk deze week een barebone van Turn Racing binnen gekregen en hoewel ik er een mooi stuur van heb gebouwd, zou ik er niet zo maar nog 1 kopen.
De bedoeling was om dit Audi stuur in ACC te kopiëren

Ik heb het stuur binnen gekregen en er zitten mij toch een paar dingen dwars:
1. Witte lijmresten aan de voorzijde van het stuur ( heb ik zelf maar zwart gemaakt)
2. De uitlijning van de sticker is gewoon bagger.
3. De stickers van de knopjes zijn ook helemaal niet in het midden geprint.
Zowel bij mij als bij @Bauer078 kun je zien dat de sticker gewoon beter uitgelijnd had moeten zijn.
Maar dat is nog niet het allerergste : Op 2 plekken zie je dat de CNC machine een kras heeft gemaakt en daar is gewoon doodleuk de sticker overheen geplakt.
Nu ben ik zelf een stuur bouwer en ik weet 100% zeker dat hij dit gezien heeft toen hij : de aluminium plaat uit de frees haalde, toen hij hem zwart spoot en toen hij de sticker er op heeft geplakt.
Ik heb nog nooit een stuur zo verstuurd en blijkbaar doet hij dat wel gewoon
2 dagen geleden email gestuurd, (nog) geen antwoord gekregen.
Ik weet het, ik ben misschien een zeikerd, maar ik kan uren bezig zijn om dat laatste detail in een stuur te brengen en als je dan iets binnen krijgt met scheve stickers en een kras er in, dan ben je toch wel teleurgesteld. Vooral omdat je het besteld bij een professionele sturen bouwer.
Dan is ook nog het blauw van mijn voorbeeld foto van hierboven spontaan veranderd in paars

Als je meer foto's bekijkt van andere sturen, dan lijkt scheve stickers "de standaard" te zijn. Het zal misschien wel aan mij liggen dan

Dus......ik heb het plan van buttons met scheve stickers maar van de hand gedaan en ben voor gewone knoppen zonder stickers gegaan.
Positief is dat de greep van het stuur goed aanvoelt en de sticker zelf is van hele goede kwaliteit.

Op afstand is het een schitterend stuur en voor velen ook van dichtbij, maar ik zie wat dingen aan die ik zelf anders had gedaan. En.. dat moet even slijten. Nu is dit stuur Nr. 18 en het kost een stuk minder dan de prijs hierboven, dus ik kom er wel overheen
Ik heb gekozen om er geen dual clutch op te zetten omdat ik die eigenlijk toch nooit gebruik. De rear enclosure heb ik zelf geprint en het ontwerp aangepast zodat er metalen spacers in zitten. Dat is namelijk origineel niet het geval. En.. natuurlijk mijn eigen ontwerp shifters gemonteerd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Haha ik was dus niet de enige die zich daaraan irriteerde.Henkus schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:22:
heel verhaal over stickers
Kan je makkelijk verkopen als je je er toch nog aan blijft ergeren voor idd goedkoper dan die van Turn.
Zelf heb ik de laatste tijd maar 1 stuur erbij gemaakt maar nog niet (hier) laten zien.
En ik heb 3 sturen al een tijdje in bestelling staan, waarvan er als het goed is 1 snel komt
Dit keer geen 'simulator' sturen maar in de basis de 'real deal' en dan geconverteerd voor simulator doeleinden
JohnnyV schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:24:
Goed verhaal @Henkus en toch weer een mooi stuur erbij
Kan je makkelijk verkopen als je je er toch nog aan blijft ergeren voor idd goedkoper dan die van Turn.
Zelf heb ik de laatste tijd maar 1 stuur erbij gemaakt maar nog niet (hier) laten zien.
En ik heb 3 sturen al een tijdje in bestelling staan, waarvan er als het goed is 1 snel komt
Dit keer geen 'simulator' sturen maar in de basis de 'real deal' en dan geconverteerd voor simulator doeleinden
Je hebt gelijk dat niet alle stickers even recht uitgelijnd zijn. Maar ik vind de afwijking minimaal en het valt mij dan ook niet op. Als ik naar foto's van 'echte' sturen van dit model kijk dan valt het me op dat die stickers ook niet allemaal even recht zijnHenkus schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:22:
[...]
Dat is nog zonder de double clutch en daar komen ook nog transport en invoerkosten bij........
Reken op zo'n 1300-1500 euro eer dat het stuur hier in Nederland is.
Nu ga ik een enorme zeikerd zijn maar.... voor dat geld zouden eigenlijk de stickers wel recht moeten zitten.![]()
Ik weet dat ik en Johnny onze sturen afleveren met andere maatstaven en ja ik spreek uit ervaring.
Ik heb namelijk deze week een barebone van Turn Racing binnen gekregen en hoewel ik er een mooi stuur van heb gebouwd, zou ik er niet zo maar nog 1 kopen.
De bedoeling was om dit Audi stuur in ACC te kopiëren
[Afbeelding]
Ik heb het stuur binnen gekregen en er zitten mij toch een paar dingen dwars:
1. Witte lijmresten aan de voorzijde van het stuur ( heb ik zelf maar zwart gemaakt)
2. De uitlijning van de sticker is gewoon bagger.
3. De stickers van de knopjes zijn ook helemaal niet in het midden geprint.
Zowel bij mij als bij @Bauer078 kun je zien dat de sticker gewoon beter uitgelijnd had moeten zijn.
Maar dat is nog niet het allerergste : Op 2 plekken zie je dat de CNC machine een kras heeft gemaakt en daar is gewoon doodleuk de sticker overheen geplakt.
Nu ben ik zelf een stuur bouwer en ik weet 100% zeker dat hij dit gezien heeft toen hij : de aluminium plaat uit de frees haalde, toen hij hem zwart spoot en toen hij de sticker er op heeft geplakt.
Ik heb nog nooit een stuur zo verstuurd en blijkbaar doet hij dat wel gewoon![]()
2 dagen geleden email gestuurd, (nog) geen antwoord gekregen.
Ik weet het, ik ben misschien een zeikerd, maar ik kan uren bezig zijn om dat laatste detail in een stuur te brengen en als je dan iets binnen krijgt met scheve stickers en een kras er in, dan ben je toch wel teleurgesteld. Vooral omdat je het besteld bij een professionele sturen bouwer.
Dan is ook nog het blauw van mijn voorbeeld foto van hierboven spontaan veranderd in paars![]()
Als je meer foto's bekijkt van andere sturen, dan lijkt scheve stickers "de standaard" te zijn. Het zal misschien wel aan mij liggen dan![]()
[Afbeelding]
Dus......ik heb het plan van buttons met scheve stickers maar van de hand gedaan en ben voor gewone knoppen zonder stickers gegaan.
Positief is dat de greep van het stuur goed aanvoelt en de sticker zelf is van hele goede kwaliteit.
[Afbeelding]
Op afstand is het een schitterend stuur en voor velen ook van dichtbij, maar ik zie wat dingen aan die ik zelf anders had gedaan. En.. dat moet even slijten. Nu is dit stuur Nr. 18 en het kost een stuk minder dan de prijs hierboven, dus ik kom er wel overheen![]()
Ik heb gekozen om er geen dual clutch op te zetten omdat ik die eigenlijk toch nooit gebruik. De rear enclosure heb ik zelf geprint en het ontwerp aangepast zodat er metalen spacers in zitten. Dat is namelijk origineel niet het geval. En.. natuurlijk mijn eigen ontwerp shifters gemonteerd.
[Afbeelding]
Verder heb ik er bewust voor gekozen om de radioknop met de alarmknop te wisselen, omdat de onderste een 'funky' switch met 7 functies is en ik liever een losse radioknop heb. Hetzelfde geldt voor de flashknop en de wiperknop aan de rechterkant die ik ook met elkaar gewisseld heb. Deze multifunctionele knoppen zijn trouwens echt super handig voor bijvoorbeeld de blackboxes in iRacing
Maar wat jammer dat de afwerking van jouw Turn stuur zo tegenvalt
Ik ben benieuwd naar die omgebouwde sturen Johnny! De twee keer dat ik bij je op bezoek ben geweest (voor tweedehands Sim-Lab en later je SC1) was ik zeer onder de indruk van je creaties. Hoe bevalt trouwens het PSE LM-Pro stuur?JohnnyV schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:24:
Goed verhaal @Henkus en toch weer een mooi stuur erbij
Afgelopen week bezig geweest met een 'Open Sim Rigs Super Sport Evolution Wood' in elkaar te zetten. Plans gekocht. Sjabloon geprint (2m30 x 91.4 cm). Op plaat PowerPlex van de Gamma geplakt en zagen maar. Inmiddels dus een week verder en blij dat het meeste werk gedaan is.
:strip_exif()/f/image/sKN3VJKRc5so8B2CBYqr04OT.jpg?f=fotoalbum_medium)
plaatje klikbaar voor grotere versie, met dank aan tweakers photoalbum thumbmakert
Nu kwestie van instellen, er zijn aantal mogelijkheden:
- standaard slede's onder stoel
- stoel kan hoger/lager, 5 standen
- pedalen kunnen beperkt meer of minder getilt, nu in hoogste stand
- stuurkolom kan naar voren en achteren (nu nog met lijmklemmen dus)
- tilt van base kan nog naar beneden gericht worden, in 5 standen, waarvan de onderste redelijk retarded zijn
(Door mij gekozen) default instelling was stoel mid-hoog, redelijk rechtop, stuur wat verder naar achteren, maar merkte dat ik dan at met knie'en tegen de toch wat brede stuur kolom aankom. en ook is mijn hoofd VER boven stuur. Er komt eerst een 24 inch met 19"es on the side op. ik vermoed dat ik er dan OVERHEEN zou kunnen kijken als ik ze strak op de base zou zetten.
Als reactie daarop nu, zoals op de foto in extremen gezet. Stoel zo laag hij kan, stuurkolom zover mogelijk naar stoel toe getrokken. stoel met slede ver naar voren zodat je meer 'onder' het stuur ligt. Nog steeds niet echt over bij knie'en maar is al beter. Ook komt m'n hoofd zo redelijk op lijn met mn stuur/base. Zie nog steeds weinig nut in stuur verder naar beneden.
Pedalen doe ik wel een tandje terug denk ik, staan nu max hoog, maar zit af en toe met mn tenen tegen die stuurkolom dragers.
Stuurkolom wou ik eerst permanent vastzetten, maar denk nu dat ik er gaten in boor en dan dus met bouten in verschillende standen. Tot die tijd vast met lijmklemmen en zwaartekracht.
Als iemand tips heeft of open deuren die ik niet gezien heb, dan graag.
[s]Ook een vraag:
Hoe dafuq krijg je de achterste bouten van die stoelrails gemonteerd?[/s] Ok. Met imbusbouten en vooral niet telang want imbussleutel naja.. Frack it. Stoel blijft op 2 voorste bouten strak aangedraaid ook wel staan.
...
plan voor volgende week: monitor mount maken voor 5 monitoren (heb 4 stuks 19" 1280x1024 gratis op de plank liggen, met dan dus in het midden een 1080p) monitoren op bureau is zo veel te hoog
[ Voor 11% gewijzigd door dewfuz op 04-04-2020 21:02 . Reden: typo's ]
Leuke setup, maar die Technic truck vind ik mischien wel interessanterGiordino schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:19:
[Afbeelding]
plaatje klikbaar voor grotere versie, met dank aan tweakers photoalbum thumbmakert

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Wat een prachtige rig, ben gek op natuurlijke materialen. Veel mooier dan metaal.
Goed bezig!
[ Voor 91% gewijzigd door joshua112 op 04-04-2020 16:52 ]
Ook komt er van Lynx Motorsport nog een nieuwe customized LCD Pro Drift met rode accenten en de naam van mijn blog in de hoes geborduurd.
Ik wilde jullie toch alvast laten zien hoe het is geworden.
:strip_exif()/f/image/Ef8JPaHzuByLUcDKIhpP8KNK.jpg?f=fotoalbum_large)
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Welke schermen heb je nu en onder welke hoek staan ze?
Verder ben ik benieuwd hoe breed de gehele opstelling is?
Voor mijn toekomstige rig ben ik wel gebonden aan de beperkte ruimte die ik voor de rig vrij kan maken. Liefst zou ik voor triple screen gaan, maar vermoed dat het 1 scherm (+ eventueel VR) gaat worden.
Maar je hebt er een nette opstelling van gemaakt, kan niet anders zeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door maniac2003 op 04-04-2020 20:21 ]
Ik heb alle smaken wel getest. Triples geven op het gebied van schermen de beste beleving. VR ook, maar dat is echt weer een andere beleving. Ik kon niet wennen aan de motion sickness helaas.
[ Voor 37% gewijzigd door Madhouse1979 op 04-04-2020 22:18 ]
@Pyr0_ voor mij is dit wel de ultieme rig. Geen idee wat ik nog meer te wensen heb. Ik ben super tevreden met alles wat hier staat.
Het kijkt wel fijn hoor, je moet er ook niet op letten maar het beleven. De eerste paar dagen was ik overal op aan het letten maar als je dat los laat is de beleving echt super.
@Paulus07 het geldboompje is inmiddels dood hier. Dit was voor mij het ultieme doel. Door tijdgebrek en niet meer hele dagen van huis te willen zijn ben ik gestopt met mijn modelbouw (rc racen) hobby. Hierdoor had ik de mogelijkheid om de simrace hobby te upgraden naar wat hij nu is.
[ Voor 5% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-04-2020 07:58 ]
Wat ga je overigens doen met je stoel die over blijft?
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Mijn huidige stoel gaat in de verkoop als de nieuwe er is. Ik had daar al wat gegadigden voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-04-2020 08:51 ]
Doe ik aankomende week als de rig helemaal naar mijn zin is. Moet ook nieuwe foto’s maken voor mijn website.
[ Voor 62% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-04-2020 11:02 ]
Same here, heb rc 1/10 off-road gereden. Erg leuk maar moest altijd wat rijden tot de dichtstbijzijnde baan en dan daar alles opbouwen, onderhouden etc... Tegen de tijd dat ik op de baan was heb ik er nu al 1u simracen opzitten. Plus dit kan ik nog even snel savonds een uurtje doen indien gewenst.Madhouse1979 schreef op zondag 5 april 2020 @ 07:56:
@Paulus07 het geldboompje is inmiddels dood hier. Dit was voor mij het ultieme doel. Door tijdgebrek en niet meer hele dagen van huis te willen zijn ben ik gestopt met mijn modelbouw (rc racen) hobby. Hierdoor had ik de mogelijkheid om de simrace hobby te upgraden naar wat hij nu is.
Maar erg dikke / strakke rig 👌
http://www.vgraphics.dk/diy-playseat-racingrig/

De leds op gas en rem laten reageren en dan in vr gaan rijdenPaulus07 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:20:
ken je te veel RGB hebben?
[YouTube: SimRig LED Lighting]

ik ben nieuw op dit forum, dus ik stel me eerst maar even snel voor.
ik ben Jurrian, eerstejaars werktuigbouwkunde student op het hbo. op het moment heb ik tijd over, dus ben ik begonnen met het ontwerpen en bouwen van een gamestoel. hieronder een afbeelding hoever ik op het moment ben. stuur dat gebruikt gaat worden is een logitech g29. er komt een triple monitor setup op, met lg 27 inch led ips schermen. wat ik nog moet ontwerpen is een (verstelbare) stuursupport, een schakelpook support, en iets voor het toetsenbord.

Twijfel nog over VR. En ik wil eigenlijk nog een GT3 achtig stuur erbij in de toekomst.
:strip_exif()/f/image/X7crBDRaPN6dQN0AjyeP03Hx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEXNct3iU2B2H3VQ3S1ireIA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dxhtybp5CAWaCejC8ZKdVoi0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Mooie setup hoor! Ik hoop dat ik deze week ook soortgelijke foto kan posten. Heb exact dezelfde stoel al klaarstaan maar wacht nog op de levering van mijn GT1-Evo.Kloever schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:02:
Ben al een tijdje aan het kijken ect hier. Vandaag toch maar eens mijn rig tonen. Sim-Lab GT1 EVO met een LCD Pro-Drift stoel van Lynx Motorsport. Op de rig zit een DD1 met BMW GT 2 stuur en Clubsport V3. Verder nog een Philips 34" curved scherm.
Twijfel nog over VR. En ik wil eigenlijk nog een GT3 achtig stuur erbij in de toekomst.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ook het verschil geprobeerd met 3x 1440p (144hz) 27inch? Ik hoop binnenkort mijn GT1 Evo rig te bestellen (geen voorraad momenteel) en ben me aan het oriënteren op schermen. Momenteel 3x 24inch 1080p (60hz) wat voor nu prima is, maar dat moet binnen een jaar wel naar 27 inch. Vanwege de schermmaat ben ik bang dat 1080p te pixelig wordt, maar AC(C) gaat niet op 144fps draaien op 1440p (en ACC zelfs op 1080p op tripples waarschijnlijk geen 144fps maar iig dichterbij).Madhouse1979 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:16:
@maniac2003 het zijn de AOC C27G1’s geworden. De exacte breedte weet ik niet, dat moet ik even meten. De FOV moet je uitrekenen, bij mij staan ze op 134 graden.
Ik heb alle smaken wel getest. Triples geven op het gebied van schermen de beste beleving. VR ook, maar dat is echt weer een andere beleving. Ik kon niet wennen aan de motion sickness helaas.
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Ik vind het wel gaafjbbrans schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:26:
[...]
De leds op gas en rem laten reageren en dan in vr gaan rijden
Ik moet er allen niet aan denken dat je rechts van je die leds constant in de kamer ziet schijnen als je op de monitor rijdt.
Sluit niet uit dat ik dit ook binnenkort op mijn rig wil hebben, maar het moet wel uit te schakelen zijn.
Ik vind het op zich ook wel wat hebben, maar bij vr vind ik het grote onzin. Net als het scherm wat te klein is om op te racen, alleen nut heeft om de sim op te starten en dus overbodig is om de versnellingen en toeren te laten zien bij vr.Henkus schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:38:
[...]
Ik vind het wel gaaf![]()
Ik moet er allen niet aan denken dat je rechts van je die leds constant in de kamer ziet schijnen als je op de monitor rijdt.
Sluit niet uit dat ik dit ook binnenkort op mijn rig wil hebben, maar het moet wel uit te schakelen zijn.
Het ziet er meer uit als proof of concept. Kijken wat er mogelijk is.
Bij monitor racen zou ik de leds wel handig vinden als indicatie waar de tegenstander in de buurt zou zitten (helicorsa).
Nee dat heb ik niet geprobeerd. In eerste instantie wilde ik 1440p schermen kopen maar dit heb ik niet gedaan omdat ik anders ook de GPU moest gaan upgraden. Daarom voor 1080p gekozen wat prima is voor simracen.expor schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:03:
[...]
Heb je ook het verschil geprobeerd met 3x 1440p (144hz) 27inch? Ik hoop binnenkort mijn GT1 Evo rig te bestellen (geen voorraad momenteel) en ben me aan het oriënteren op schermen. Momenteel 3x 24inch 1080p (60hz) wat voor nu prima is, maar dat moet binnen een jaar wel naar 27 inch. Vanwege de schermmaat ben ik bang dat 1080p te pixelig wordt, maar AC(C) gaat niet op 144fps draaien op 1440p (en ACC zelfs op 1080p op tripples waarschijnlijk geen 144fps maar iig dichterbij).
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Voor als je race kak hebt.JoepW schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:07:
Deze wilde ik jullie niet onthouden....
[Afbeelding]
Btw: Niet mijn rig
Scherm als ik niet rijd plaats ik naar rechts, waar eigenlijk mijn werk/game plek is en de bureaustoel staat.
Eerste ervaringen; het is echt superstevig. Bij het rijden in mijn playseat bewoog alles als een gek (ik hou van vrij stevige force feedback). Nu totaal geen last meer van en voor mijn gevoel meer controle over de auto.
Het zwarte metaal ziet er over zn geheel netjes uit, al waren er wel al wat krasjes en dergelijke bij levering. Bij het in elkaar zetten zelf ook gemerkt dat het vrij snel krast, maar heb het echt goed tot een minimum kunnen beperken.

Edit: foto wat onscherp helaas na aanpassen, maar het is wel duidelijk denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Xamsix op 08-04-2020 18:21 ]
PSN/Steam: Xamsix
Wat voor stuur heb je op jouw Thrustmaster gemonteerd?CFC-Mathijs schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:51:
En ook ik voeg me bij de grote groep Sim-Lab racers. Wat een verandering en verademing dit vergeleken met je stuurtje klemmen op het bureau en hopen dat je bureaustoel niet wegrolt.
Komende dagen nog wat fine-tunen maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf)
[Afbeelding]
Dit stuur: https://www.3drap.it/prod...tmaster-logitech-and-osw/meintje schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:58:
[...]
Wat voor stuur heb je op jouw Thrustmaster gemonteerd?
Had nog een 4.3 Nextion scherm liggen van een verlaten dashboard project dus die er zelf ingezet en de knoppen er zelf in gesoldeerd met een arduino. Best tevreden mee eigenlijk, zeker een degelijke kwaliteit maar niet zoals andere sturen die je hier wel eens voorbij ziet komen wat echt kunstwerken zijn.
Het zijn 3 pricewatch: Samsung C32JG56QQU Zwart 31,5 inch 1440p curved schermen (144hz) Heb die tijdens black friday afgelopen jaar voor een goede prijs kunnen scoren.SlaadjeBla schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:36:
Heel gaaf. Welke schermen heb je? Hoe breed is het geheel?
De gehele breedte van hoeken vd schermen is 147cm

@Paulus07 het midden van het stuur zit op 72cm van de vloer.
[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 12-04-2020 21:05 ]
Dat ziet er echt cool uit. Mag wel trots zijn op je setup en dat mag je best zelf zeggen!CFC-Mathijs schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:51:
En ook ik voeg me bij de grote groep Sim-Lab racers. Wat een verandering en verademing dit vergeleken met je stuurtje klemmen op het bureau en hopen dat je bureaustoel niet wegrolt.
Komende dagen nog wat fine-tunen maar het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf)
[Afbeelding]
Wat voor videokaart heb je om die drie monitoren aan te sturen? Hoe draait dat?
Het draait nu op een RX5700 en een Ryzen 5 3600. iRacing haal ik gemiddeld tussen de 95/105 fps. Weet niet exact wat voor settings er staan ingesteld, de resolutie die ik draai is 7680x1440RoyC schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:31:
[...]
Dat ziet er echt cool uit. Mag wel trots zijn op je setup en dat mag je best zelf zeggen!![]()
Wat voor videokaart heb je om die drie monitoren aan te sturen? Hoe draait dat?
[ Voor 93% gewijzigd door BM op 16-04-2020 15:59 ]
Mijn rig moest worden waarmee veel simracers mee te kampen hebben:
-Praktisch op te zetten en op te ruimen.
-Niet groot
-Niet gammel
-Goedkoop
-Mogelijkheden tot uitbreiding
Ik kwam heel veel voorbeelden tegen van mensen met contructies van Ikea, of losse tafeltjes etc... Het grote nadeel van dit alles is dat het best gammel is of groot is of er zit een paal tussen je benen. Het is allemaal net niet. Ik wilde van dat tafel idee af. Ik dacht laten we de stoel nu eens als basis gebruiken, want die is immers het stevigst want je zit er op. Ik ben met de volgende oplossing gekomen:
- Tuinstoel
- 3 brede planken
- Paar houtstukjes om het op zijn plaats te houden.
- Oude telefoonhouders uit de auto en van ikea.
:strip_exif()/f/image/jfCSLBtzdjuea68JJCEDM8yr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NSXWgjBvU9LHiSJJMLM1PGTe.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de stoel en klaar!
:strip_exif()/f/image/oKjmBSpon4bD2suu01xorniK.jpg?f=fotoalbum_large)
Telefoonhouder en een draaibare Ikea houder voor de SimHub:
:strip_exif()/f/image/PUxx2h0hePPNPOIhC5EEFi2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ANUN3byOZIv9SqXJy8uaCiR.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ziet het er in praktijk uit. Ik heb klittebandstrips er opgeschroeft voor kabelmanagement en het ophangen van de koptelefoon. Zoals je kun zien heb ik er ook een bidonhouder opgeschroeft voor wat drinken tijdens de race. Je kan dit zelfs uitbreiden met een extra plankje voor je muis of toetsenbord.
:strip_exif()/f/image/9h9ZrQT98Pqsma1e15kRHcEO.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is zelfs plek voor een fles Wodka!
:strip_exif()/f/image/S2VbSrlWkoZGVa4wJoIEYBXY.jpg?f=fotoalbum_large)
Let niet op het spuitwerk.
Het leuke is, dat je wel er als een echte F1 coureur er vanboven af in moet klimmen.
Mooie, simpele en effectieve oplossing lijkt me!Thaam schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:44:
Nou als drukke papa ben ik ook maar bezig geweest om een rig... te bouwen.
Mijn rig moest worden waarmee veel simracers mee te kampen hebben:
-Praktisch op te zetten en op te ruimen.
-Niet groot
-Niet gammel
-Goedkoop
-Mogelijkheden tot uitbreiding
Ik kwam heel veel voorbeelden tegen van mensen met contructies van Ikea, of losse tafeltjes etc... Het grote nadeel van dit alles is dat het best gammel is of groot is of er zit een paal tussen je benen. Het is allemaal net niet. Ik wilde van dat tafel idee af. Ik dacht laten we de stoel nu eens als basis gebruiken, want die is immers het stevigst want je zit er op. Ik ben met de volgende oplossing gekomen:
- Tuinstoel
- 3 brede planken
- Paar houtstukjes om het op zijn plaats te houden.
- Oude telefoonhouders uit de auto en van ikea.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de stoel en klaar!![]()
[Afbeelding]
Telefoonhouder en een draaibare Ikea houder voor de SimHub:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo ziet het er in praktijk uit. Ik heb klittebandstrips er opgeschroeft voor kabelmanagement en het ophangen van de koptelefoon. Zoals je kun zien heb ik er ook een bidonhouder opgeschroeft voor wat drinken tijdens de race. Je kan dit zelfs uitbreiden met een extra plankje voor je muis of toetsenbord.![]()
[Afbeelding]
Er is zelfs plek voor een fles Wodka!
![]()
[Afbeelding]
Let niet op het spuitwerk.![]()
Het leuke is, dat je wel er als een echte F1 coureur er vanboven af in moet klimmen.
Het enige nadeel is dat je zo wel erg ver van je scherm af zit, dat lijkt me niet bevordelijk voor de beleving en/of de rondetijden.
1m 50 van neus tot scherm. Je moet wel je FOV aanpassen ja en dat verschilt per game. Je moet een beetje uitvogelen op welke setting je de bochten het best kan aansturen. Die FOV calculator werkte bij mij niet echt.Raimond613 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:52:
[...]
Mooie, simpele en effectieve oplossing lijkt me!
Het enige nadeel is dat je zo wel erg ver van je scherm af zit, dat lijkt me niet bevordelijk voor de beleving en/of de rondetijden.
[/quote]
Het is maar een ideetje, maar zat te denken of dat instappen niet makkelijker kan.
Aan de linkerkant of rechterkant die plastic armsteun eraf knippen/zagen/whatever.
De houten plank afzagen op het punt waar de telefoon/tablet zit.
Vervolgens dit weer verbinden met een scharnier op de plek waar je hem hebt afgezaagd (hefboomconstructie zeg maar).
Echt een enorme upgrade komende van de playseat challenge. Heb ervoor gekozen om deze op casters te zetten, dat maakt het meer vrouw-approved :-)
Mijn scherm schuif ik naar voren tijdens het racen (en ik niet mijn rift-s gebruik).
Echt blij dat ik tijdens de verbouwing heb gekozen voor een extra-large bureau! Links is mijn huidige homeoffice setup. S'avonds is het gewoon verwisselen van stoel
:strip_exif()/f/image/tisdrebWkm2Y8gTgDi7MiAE9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6NCXg3O8I9YpYkCsXYIDQJcb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 17-04-2020 11:14 ]
Wat is het voor een stoel, ik heb het wel eens gezien bij een BMW (dacht E39) stoel. Had iemand de stoel omgebouwd zodat je deze kon bedienen zodra er stroom op stond. Dat is natuurlijk redelijk simpel met een adapter te realiseren.kampers schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:30:
Ik ben aan het denken om zelf een rig te maken. Nu ga ik een autostoel kopen maar deze heeft electronische bediening.
Kan Ik dit nog bedienen op 1of andere manier? al is het maar voor 1x om hem goed te zetten.
Van een e46 sedan.Arvado schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:56:
[...]
Wat is het voor een stoel, ik heb het wel eens gezien bij een BMW (dacht E39) stoel. Had iemand de stoel omgebouwd zodat je deze kon bedienen zodra er stroom op stond. Dat is natuurlijk redelijk simpel met een adapter te realiseren.
/f/image/8dwYEN1jhs3DJC4TOCeCKmsE.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie al dat je volgende stap een DD gaat wordenMadhouse1979 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:14:
Vanmiddag komen de nieuwe DP kabels binnen zodat ik alles (de 2 kabels die je nu nog ziet lopen) mooi weg kan werken. Dan ben ik klaar voorlopig.
Blijkbaar is het verstellen niet electronisch.
Ow dat zou dan hetzelfde systeem zijn als bij die E39. Maar het is idd niet elektrisch dus je kan gewoon met de hand bedienen.
Mijn ervaring (N=2 in dit geval) is dat je er een fase en aarde draad op moet aansluiten (12v uiteraard) en de verstelling dan gewoon werkt. Let wel, dit zijn simpele elektrische stoelen uit eind jaren '90.kampers schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:30:
Ik ben aan het denken om zelf een rig te maken. Nu ga ik een autostoel kopen maar deze heeft electronische bediening.
Kan Ik dit nog bedienen op 1of andere manier? al is het maar voor 1x om hem goed te zetten.
Ik ben heel benieuwd wat je hier van vind, die SW20v3.. sta op het punt 'm ook te bestellen..Hupske schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:11:
Een nieuwe update. Inmiddels heb ik mijn Simplicity SW20 V3 binnen en geinstalleerd. Toch weer een leuke stap voorwaarts komend van een CSW V2.
En zouden jullie een 27” 144hz 1080p monitor gebruiken of een 55” 4K 60hz tv 13ms input lag. Ik speel vooral GT sport dus denk niet dat de hz voor PlayStation games veel uit maakt? Mss wel voor F1 e.d op de pc..
Dit is mijn tv btw. https://www.bol.com/nl/p/...90945453/?s2a=#modal_open
En dit is mijn monitor.
https://www.bol.com/nl/rn...ils/4870400990#1228274189
[ Voor 55% gewijzigd door kampers op 17-04-2020 20:16 ]
Een DD zou een logische stap zijn, maar dat wordt vooral ook weer mijn hele rig verbouwen en ik weet niet of ik daar zo zin in heb. Daarnaast vind ik een DD nog wel behoorlijk aan de prijs. Zou je voor de CSW v2.5 misschien nog € 450.- terug krijgen op de 2e hands markt dan moet ik er nog € 750.- bij leggen voor een Fanatec DD1.Luckeh schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:01:
[...]
Ik zie al dat je volgende stap een DD gaat wordenMaar kabels netjes weggewerkt hoor!
Ik hou van een mooie clean look, heb best veel aandacht en tijd gestoken in het wegwerken van de kabels. Vanmiddag ook de 3 meter DP kabels gemonteerd en nu is het helemaal perfect.
:strip_exif()/f/image/s2v0A2FceVfpz4JKorxANOF8.jpg?f=fotoalbum_large)
- Qware racestoel (ooit gewonnen op een beurs. Ik had hiervoor een GT Omega stand, maar dit vond ik iets leuker. De stoel is wel wat zweterig)
- Thrustmaster TMX
- Thrustmaster T-LCM
- Handbrake mod (ik speel graag Dirt Rally 2.0 en op Xbox is er weinig keuze qua handremmen. Ik vond op eBay een houder waarbij de trigger van de controller wordt ingedrukt als je aan de handrem trekt. Werkt best aardig).
Ik had hiervoor de T3PA pedalen en die heb ik recentelijk vervangen voor de T-LCM, wat een fijne upgrade is qua gevoel. Alleen de pedal plate beweegt behoorlijk onder de hogere druk, dus die heb ik moet stutten met een paar woordenboeken en een krant tegen het rammelen
Leuk dat je er ook naar aan het kijken bent! Tegenover mijn CSW V2 vind ik het een beste verbetering. De snelheid en kracht zijn voor mij de grootste verbetering. Daardoor kan ik toch net weer iets eerder een slide opvangen of snap ik nu iets sneller wat die aanpassing aan mijn auto te weeg brengt. Tevens ook dat je gewoon geen last meer hebt van clipping(of iig veeeeel minder)ISaFeeliN schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:35:
[...]
Ik ben heel benieuwd wat je hier van vind, die SW20v3.. sta op het punt 'm ook te bestellen..
Hoe die zich verhoud tegenover een OSW, Simucube 2 of Fanatec DD1 weet ik niet, omdat ik daarmee nog geen 1 keer gereden hebt.
Ik zat zelf eerst voor de tv en heb nu een 32 inch monitor van AOC gelijk achter me stuur geplaatst. Monitor vind ik persoonlijk beter.kampers schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:43:
Ik ga een eigen simpele rig DIY’en. Zou het slim zijn om bv maten te gebruiken van je eigen auto? Hoogste stuur. Afstand pedalen enz? Om een “plan” te kunnen maken
En zouden jullie een 27” 144hz 1080p monitor gebruiken of een 55” 4K 60hz tv 13ms input lag. Ik speel vooral GT sport dus denk niet dat de hz voor PlayStation games veel uit maakt? Mss wel voor F1 e.d op de pc..
Dit is mijn tv btw.
https://www.bol.com/nl/p/...90945453/?s2a=#modal_open
En dit is mijn monitor.
https://www.bol.com/nl/rn...ils/4870400990#1228274189
Weet jij of je voor de SW20v3 ook mogelijkheden hebt om Fanatec stuurtjes te gebruiken?Hupske schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:03:
[...]
Leuk dat je er ook naar aan het kijken bent! Tegenover mijn CSW V2 vind ik het een beste verbetering. De snelheid en kracht zijn voor mij de grootste verbetering. Daardoor kan ik toch net weer iets eerder een slide opvangen of snap ik nu iets sneller wat die aanpassing aan mijn auto te weeg brengt. Tevens ook dat je gewoon geen last meer hebt van clipping(of iig veeeeel minder)Ik zal in ieder geval niet meer de stap terug willen maken. Heb er erg veel plezier van.
Hoe die zich verhoud tegenover een OSW, Simucube 2 of Fanatec DD1 weet ik niet, omdat ik daarmee nog geen 1 keer gereden hebt.
Absoluut!Madhouse1979 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:46:
[...]
Weet jij of je voor de SW20v3 ook mogelijkheden hebt om Fanatec stuurtjes te gebruiken?
Sim Racing Machines heeft er kits voor
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Zoals @Yannick97 aangeeft zijn er conversion kits voor. Enige wat je daarnaast nog nodig hebt is een adapter.Madhouse1979 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:46:
[...]
Weet jij of je voor de SW20v3 ook mogelijkheden hebt om Fanatec stuurtjes te gebruiken?
Andere optie kan altijd nog zijn om eigen stuurtjes te gaan maken. Moet je alleen beetje een handige Harrie zijn
Ik heb net mijn laatste creatie klaar:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jssNSGmmMTQcwe4FbSHGpCfY.jpg?f=user_large)
Oled schermpje erin. Zorgt er alleen voor dat ik 2 arduino’s heb moeten gebruiken. Oled scherm neemt alle buffer van 1 arduino op zich op, waardoor ik er geen knoppen meer aan toe kon voegen.
Maarja nog een arduino ernaast dus en een USB hub erin en alles werkt
Mooi stuurtje, mooi gemaakt.
Haha wanneer ik niet race ligt die inderdaad bij de voeten. Soort van opgeruimd 😋SlaadjeBla schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:26:
Wow, type jij met tien tenen blind?![]()
Mooi stuurtje, mooi gemaakt.
Thanks voor de info. Ik ben best wel gehecht aan mijn Fanatec F1 v2 stuurtje, om die te gaan gebruiken komt er nog bijna 200 pond bij, dat is best pittig. Dan zit ik qua kosten weer aan een Fanatec DD1.
Eigen stuurtjes maken ben ik wel van plan. Ik heb een 3D printer gekocht (is nog onderweg) maar voordat ik zover ben zal ik toch ook daarin een leercurve door moeten maken. Met een Fanatec Podium hub kan ik deze dan weer gebruiken op de DD1.
Het zal qua prijs allemaal wel op het zelfde neerkomen denk ik als ik het F1 v2 stuur wil blijven gebruiken.
Moeilijke keuzes
[ Voor 9% gewijzigd door Madhouse1979 op 18-04-2020 18:50 ]
Ik denk als je eenmaal begint met zelf stuurtjes maken, dat je de standaard stuurtjes er niet meer op zal schroevenMadhouse1979 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:50:
@Yannick97 & @Hupske
Thanks voor de info. Ik ben best wel gehecht aan mijn Fanatec F1 v2 stuurtje, om die te gaan gebruiken komt er nog bijna 200 pond bij, dat is best pittig. Dan zit ik qua kosten weer aan een Fanatec DD1.
Eigen stuurtjes maken ben ik wel van plan. Ik heb een 3D printer gekocht (is nog onderweg) maar voordat ik zover ben zal ik toch ook daarin een leercurve door moeten maken. Met een Fanatec Podium hub kan ik deze dan weer gebruiken op de DD1.
Het zal qua prijs allemaal wel op het zelfde neerkomen denk ik als ik het F1 v2 stuur wil blijven gebruiken.
Moeilijke keuzes
Je kan iig wel een podium hub kopen en ook al beginnen op je CSW V2.5. De hub verliest qua waarde amper iets in die tijd.
Welke printer heb je gekocht? Iets met 'Ender'?
De basis wordt ook alu of carbon. Ik ben nu bezig alles te verzamelen voor het Mercedes AMG stuur. Een vriend van mij is begonnen met CNC frezen en die gaat de front plaat frezen voor me. De rest ga ik allemaal 3D printen.Hupske schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:02:
[...]
Ik denk als je eenmaal begint met zelf stuurtjes maken, dat je de standaard stuurtjes er niet meer op zal schroevenMaar ik zal geen 3D geprint stuurtje gebruiken op een DD. Je kan de 3d printer wel gebruiken om zelf een buttonbox of iets achter een stuur te maken of de handvatten etc. Maar de basis zal moeten bestaan uit aluminium of carbon.
Je kan iig wel een podium hub kopen en ook al beginnen op je CSW V2.5. De hub verliest qua waarde amper iets in die tijd.
Welke printer heb je gekocht? Iets met 'Ender'?
Een Podium Hub aanschaffen gaat ook wel gebeuren en in eerste instantie ga ik het stuur ook gebruiken op de CSW 2.5 dan. Maarja, al roep ik dat ik een DD teveel werk vind om de boel weer te verbouwen en er flink geld bij moet leggen, het blijft kriebelen.
Ik heb een Anycubic Mega S printer besteld. De Ender 3 Pro heb ik ook overwogen maar uiteindelijk op basis van wat vergelijkingsfilmpjes en de dubbele Z-as gekozen voor de Anycubic. Al ontdoen de printers verder weinig van elkaar.
En de nieuwe kabels weer vastzetten met klittenband
[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 18-04-2020 19:47 ]
@Madhouse1979 Met deze kit kun je dus iedere 70mm quick release gebruiken die je tegen komt.Hupske schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:23:
[...]
Zoals @Yannick97 aangeeft zijn er conversion kits voor. Enige wat je daarnaast nog nodig hebt is een adapter.
Andere optie kan altijd nog zijn om eigen stuurtjes te gaan maken. Moet je alleen beetje een handige Harrie zijn.
Ik heb net mijn laatste creatie klaar:
[Afbeelding]
Oled schermpje erin. Zorgt er alleen voor dat ik 2 arduino’s heb moeten gebruiken. Oled scherm neemt alle buffer van 1 arduino op zich op, waardoor ik er geen knoppen meer aan toe kon voegen.
Maarja nog een arduino ernaast dus en een USB hub erin en alles werkt
HRS (Hybrid Racing Simulations) is een goede optie, enige nadeel is dat dat allemaal vanuit Australië moet komen, echter zie ik het zo: Als je de verzend en importkosten niet wil betalen, heb je ook niks.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Schermen denk ik. Die hangen nu achter de v2.5 en die zullen een stuk naar achteren moeten. Heb het net allemaal voor elkaar en geen zin om daar nu weer veel tijd in te steken. En de v2.5 bevalt op zich goed hoor.Paulus07 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:46:
wat moet je dan zoal gaan verbouwen voor een DD? Toen ik hier van t300 naar simucube 2 wisselden was het enkel 4 bouten als wissel op de rig
En de nieuwe kabels weer vastzetten met klittenband
@Yannick97 Thanks voor de tips!! Maakt me weer een stuk wijzer.
DD stukje verder naar achter, monitoren naar voren en een iets langere shaft tussen stuur en motor.Madhouse1979 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:27:
Schermen denk ik. Die hangen nu achter de v2.5 en die zullen een stuk naar achteren moeten. Heb het net allemaal voor elkaar en geen zin om daar nu weer veel tijd in te steken. En de v2.5 bevalt op zich goed hoor.
Met een mount kan een DD ook plat gemonteerd worden.
Gaat je FOV er ook nog eens op vooruit.
win-win-win
Maar begrijp wat je bedoeld met win-win-win.
Ik ben aan het kijken om zelf een "rig" bureau setup te maken met balkjes en MDF. maar zou graag hebben dat die goed vast staat. Tafelblad zal MDF zijn van 18mm.
Er is een speciale mount voor de T150, maar met een beetje wat rechterhanden kun je dat natuurlijk ook zelf makenkampers schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:12:
Iemand ervaring met Hard-Mounten van een T150? of is die klem die er bijzit voldoende?
Ik ben aan het kijken om zelf een "rig" bureau setup te maken met balkjes en MDF. maar zou graag hebben dat die goed vast staat. Tafelblad zal MDF zijn van 18mm.

Die was ik ook al tegengekomen. Alleen niet meer verkrijgbaar. Maar straks eens kijken. Als je de T150 daarop kunt vastmaken denk ik dat ik hem ook met 3 punten op mijn “tafelblad” kan vastschroeven.-Sander- schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:17:
[...]
Er is een speciale mount voor de T150, maar met een beetje wat rechterhanden kun je dat natuurlijk ook zelf maken
[Afbeelding]
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.