In navolging van:
Inmiddels een volle maand verder, maar we zijn in business!
De tweakers iracing club is een referal rijker, en ik kan los. Vandeweek maar een thrustmaster shifter besteld, fanatec zag er niet leverbaar uit en wou er ook niet op wachten. Gisteravond dan ook mijn eerste meters gemaakt, en ik moet zeggen.. ik bak er nog nix van xD
Wat nieuw is sinds vorige keer is vooral de monitor mount, hoewel vrij snel gezaagd, het boren was veel meer werk. Heeft net als de rig 1 plaat hout + veel boutjes gekost dus gok weer op een 100 euro.
Monitoren zijn atm 22"es van mn werk.. die zijn ECHT te klein.. als ik ze een standje lager hang dan komt stuur mooi overeen met onscreen stuur, maar kijk ik met m'n ogen OVER de monitor.. Standje hoger netjes in het midden maar dan is stuur hoger. Zo ga ik het echter wel eerst houden. Het geheel hangt ook behoorlijk voorover, zit veel flex in, maargoed toch ben ik blij met de vruchten van het zaag boor en schroefwerk van afgelopen tijd.
De monitoren heb ik op de goedkoopste vesa mounts MET arm (14 eu/stuk) die kon vinden gemount. Daarvoor krijg ik terug dat uitlijnen eigenlij best makkelijk gaat. Wat je verder nog ziet is de usual usb-hub maar ook een club-3D CSV 6400 MST hub.. ofwel de hele rig hangt aan 1 displayport, vie die MST dus over 3 monitoren verdeeld (met ruimte voor een 4e).
Zo heb ik op m'n videokaart ruimte voor daadwerkelijk 6 monitoren, en kan mijn pc zowel werkplek als racerig poweren.. Het iracing window begint op -7040 xD en ik ben de hele tijd mijn muis / windows kwijt.
Op werkplek staan 2e ouderwetse 19" 1280x1024 monitoren. daar heb ik er meer van staan dus die komt op termijn ook aan mn rig hangen, videokaart kan er maar 6 aan, maar via splitter/duplicatie denk ik dus het beeld te kunnen hergebruiken op mn rig.
Tot zover de low-cost investeringen.. het wensenlijstje is nog groot
- grotetere monitoren, deze te klein en uberhaupt niet mijn eigendom
- Betere pc, nu een 10 jaar oude xeon5650 met 12 gig geheugen
- Betere gpu, nu een inmiddels 6 jaar oude radeon 290
- Fanatec shifter/handbrake om het setje compleet te maken
- Werkplek zelf kan ook wel modernere monitoren gebruiken
Maargoed, zoals gezegd ik kan los, bak er nog nix van, dus eerst hiermee maar eens op de baan blijven