Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm simlab website down 😮🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Paulus07 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:52:
Hmmm simlab website down 😮🙁
Waarshijnlijk nieuwe site online brengen, kan altijd een paar uur duren :)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 19:19
Kleine update vanuit mijn kant. Heb via @Henkus 2 super mooie houders voor 140mm ventilatoren kunnen bemachtigen, de foto's zijn helaas een klein beetje wazig en doen de printkwaliteit geen eer na. Verder zelf een kleine box gemaakt waarin een Arduino Uno zit om de fans aan te sturen, ook een on/off switch voor de fans erop gezet en 16 leds voor de toeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4diA0iVnpt2cgOTmvRHFsAZlCDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRXo4o60Vm1CPLi1Tjo5pzeS.jpg?f=fotoalbum_large ( moet nog een klein beetje tweaken dat ze beiden recht hangen)

Mijn POV tijdens het rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKi_tyczmupue4r-P6PREV5gVDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiTnGQcCE364gJ2WulZIkGcn.jpg?f=fotoalbum_large

Todo is voor nu nog mijn zelfgemaakte buttonbox een plekje geven en vooral kilometers gaan maken :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• martijnwieling
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 10:36
Nadat ik het in augustus 2019 in m'n hoofd had gehaald een full-motion race simulator (SFX-100) te bouwen, is deze sinds november 2019 klaar :) Nu is er weer wat tijd, dus leek het me leuk hier te posten wat ik gedaan heb. In plaats van de standaard motion controller gebruik ik de AMC-AASD15A zodat ik SimTools kan gebruiken.

Ik heb mijn rig zowel voor racing als voor flight/space sims geschikt gemaakt, dus wellicht hebben anderen daar iets aan. Mijn aluminium frame is in feite de S-Dream rig, welke ik wat verlengd heb (naar 140 cm) en waarbij ik HOTAS mounts heb gemaakt. Ik heb ook de triple-monitor stand van Motedis wat omgebouwd, zodat ik naast mijn zitplaats mijn Roccat Sova toetsenbord en muis heb staan. Mijn stoel is verstelbaar qua rugleuning, en verschuifbaar. Ik ben zelf niet al te groot, maar iemand die wat groter is van stuk kan er daardoor ook prima in zitten (en dat deed men, voor COVID-19, graag ;)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AVjeqVoLr3RTe0ih5zz89utFcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSsIQBRA4IlGyozanQYYOhII.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxeXyqwzX7aSBCMWujbeu8m3Wxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SRu8pFk8ANzKKGCTiGyQjmI.jpg?f=fotoalbum_large

De andere ingrediënten op de foto's:
- Samsung LC49HG90 ultrawide 49" monitor

- Fanatec DD2
- Fanatec Formula Carbon stuur
- Fanatec Porsche 918 RSR stuur
- Fanatec SQ 1.5 Limited Edition 2019
- Thrustmaster TH8A gemod (sequential shifter)
- Aiologs handbrake
- Heusinkveld Pro 3-pedalen set

- Thrustmaster HOTAS Cougar (alleen buitenkant)
- Virpil WarBRD joystick (i.p.v. de Cougar joystick base)
- Hall sensor upgrade voor Throttle
- CH Pro pedals

Op de verlanglijst staat nu nog een zelfgebouwde G-seat (https://www.rowanhick.com...rame-rethinking-my-g-seat), mogelijk nog een VR headset en evt. nog ventilatoren, maar twijfel of dat laatste echt veel toevoegt.

En je zou zeggen dat ik met zo'n setup ook een beetje kan racen, maar nee, dat is niet het geval :). Ik speelde eerst veel Kartkraft, maar daar werd ik alleen maar gefrustreerd van. Nu speel ik vooral Horizon 4 en wat F1 2019 en dat vind ik helemaal fantastisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arkman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:17
martijnwieling schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:49:

En je zou zeggen dat ik met zo'n setup ook een beetje kan racen, maar nee, dat is niet het geval :).
Aan de spullen ligt het in ieder geval niet _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34
Arkman schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 06:46:
[...]

Aan de spullen ligt het in ieder geval niet _/-\o_
nu de juiste games nog :X :X

zo veel aan dure hardware kopen en dan arcade racegames spelen

het is net als of je een full motion setup koopt voor Pac-man ;)

maar het is wel erg mooi voor al dat ultra wide screen .. heb er ook aan zitten denken maar heb nu een 32 inc staan , binnen kort toch VR

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 05-05-2020 09:49 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
Tijdje terug berichtje geplaatst met het ontwerp van mijn cockpit voor de simrig. Ik had gezegd het eindresultaat ook te laten zien, dus bij deze!
Het duurde even tot het geleverd werd, maar gister eindelijk de cockpit zelf ontvangen!

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkerLJkyLv6M4KpiY4kiKLL7hgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaLTDwvDnSQeMPb3StECWlxu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDnIWFAQ8xa07sc-3HNo9gcOXVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItcIqMDpu8ee6y7Jdt3Rk6Xu.jpg?f=fotoalbum_large

Ben van plan Iracing en Assetto Corsa (evt. Competizione) te gaan spelen.

De onderdelen voor de cockpit heb ik besteld bij Motedis.
De GT1-evo wheelbasemount heb ik van een mede-Tweaker over kunnen nemen.
Het scherm is een LG 34'' ultrawide.

Nu lekker aan de slag!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

JS1990 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:24:
Tijdje terug berichtje geplaatst met het ontwerp van mijn cockpit voor de simrig. Ik had gezegd het eindresultaat ook te laten zien, dus bij deze!
Het duurde even tot het geleverd werd, maar gister eindelijk de cockpit zelf ontvangen!

Het resultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben van plan Iracing en Assetto Corsa (evt. Competizione) te gaan spelen.

De onderdelen voor de cockpit heb ik besteld bij Motedis.
De GT1-evo wheelbasemount heb ik van een mede-Tweaker over kunnen nemen.
Het scherm is een LG 34'' ultrawide.

Nu lekker aan de slag!
Ziet er strak uit, hoe stevig is die Motedis rig? Zit er flex op de pedalen bij LC brake? Mag ik ook vragen wat voor monitor stand je gebruikt?

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Mithriel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Ziet er strak uit, hoe stevig is die Motedis rig? Zit er flex op de pedalen bij LC brake? Mag ik ook vragen wat voor monitor stand je gebruikt?
In zo een rig van Motedis ga je geen flex vinden. Hoe hard je best ook zal doen, niet mogelijk ;)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JS1990
Mithriel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Ik merk 0,0 flex in het frame. Heb aan de zijkant ook nog een steun tussen de staander en het horizontale frame.

Daarnaast merk ik ook geen flex (bij mijn weten) in de pedalen. Heb de pedalen op 8 punten in totaal vastgemaakt, zodat ze een geheel vormen met het frame dat er omheen zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d3vTwEqWf_PyPePdIgAp27uf0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njTW7eYyEKrMwTM7zYEthA1e.jpg?f=fotoalbum_large

Monitorhouder is van Sim-lab die ik ook van een mede-tweaker over heb kunnen nemen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU-astrODoH819n957S--9NGpjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTq320guAmzCb1k44muk7W8v.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
Wat is het oppervlak van dit Motis rig?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:48
Beetje bijwerken.. en testen maar...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o10XspP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12

derx666

mecker ende blaet

Maar dat is toch plastic, en geen rubber? Kan dat veren dan ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Maar dat is toch plastic, en geen rubber? Kan dat veren dan ?
Is soft spul. kan veren ja. Soort van rubber of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wist niet dat je dat ook kon gebruiken om te printen. Cool.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:35:
Wist niet dat je dat ook kon gebruiken om te printen. Cool.
Ik denk zelf, naar aanleiding van wat mijn broertje doorstuurt dat deze variant net iets te soft is, maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het zal allicht beter zijn dan wat je hebt :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
RobbieHifi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:00:
Wat is het oppervlak van dit Motis rig?
Deze rig heeft een oppervlak van 1350x580mm.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JS1990 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:34:
[...]
Deze rig heeft een oppervlak van 783.000 mm2
;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:39
RobbieHifi schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:00:
Wat zijn de afmetingen (lengte, breedte) van deze Motis rig?
Henry Ford: "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses."

Dus props aan @JS1990 😉👍

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 06-05-2020 18:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb ook mijn simrig maar eens een upgrade gegeven. Motedis S-Dream met wat toevoegingen van Simlab, namelijk keyboard tray en buttenbox holder. Moet alleen nog alle kabels en mijn shifter ophangen, maar daar is al ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxQBoCt03z_WnPjTzcb-AuocLQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYXgyElFgUZwSapCLXlkZ3BE.jpg?f=fotoalbum_large

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
martijnwieling schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:49: In plaats van de standaard motion controller gebruik ik de AMC-AASD15A zodat ik SimTools kan gebruiken.
Mooie set up Martijn d:)b

Mag ik vragen wat volgens jou het voordeel is van het gebruik van Simtools tov Simfeedback?
martijnwieling schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:49: . Nu speel ik vooral Horizon 4 en wat F1 2019 en dat vind ik helemaal fantastisch :)
Helemaal niets mis mee, F1 2019 is een hele goede game op de Samsung 49" en Forza Horizon 4 is gewoon leuk ( vooral met motion) :)

Probeer ook eens ACC, dat is zeker de moeite waard.

Simwind zou ik zeker overwegen, het voegt niet alleen gevoel van snelheid toe, maar zorgt ook voor de nodige koeling.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnwieling
Dank je voor je reactie, Henkus!
Henkus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:38:
Mag ik vragen wat volgens jou het voordeel is van het gebruik van Simtools tov Simfeedback?
Op het moment dat ik voor de AMC-AASD15A koos waren er twee voordelen (het nadeel was een hogere prijs). De eerste was dat deze controller in tegenstelling tot (in ieder geval op dat moment) de Simfeedback Arduino oplossing weet waar de poten zich bevinden, dus dan is er geen risico meer dat de motoren buiten de limieten van de poten proberen te komen. Hij gaat bijv. automatisch bij opstarten en opnieuw starten van een game (ook na een crash) naar de middenpositie van de poten toe. De tweede was dat Simtools meer games ondersteunt en dat er ook sneller games toegevoegd lijken te worden dan bij Simfeedback. Elite Dangerous was toen een spel wat wel door Simtools ondersteund werd en niet door Simfeedback (misschien nog steeds).
Probeer ook eens ACC, dat is zeker de moeite waard.
Vooral het springen bij Forza Horizon is magnifiek :). Ik heb zelf wel PC2 en Assetto Corsa geprobeerd, maar wat meer arcade is voor mijn kwaliteiten beter ;). ACC is een verbetering t.o.v. AC?
Simwind zou ik zeker overwegen, het voegt niet alleen gevoel van snelheid toe, maar zorgt ook voor de nodige koeling.
Ik vond SRS als aanbieder? Maar jij hebt het geloof ik zelf gebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Bedankt voor je antwoord @martijnwieling

Ik heb al jaren een SImtools licentie en gebruik die tot op de dag van vandaag nog steeds voor de windsimulator ( moet ik nog steeds aanpassen)

In al die jaren dat ik zowel simtools, simcommander(accuforce), platform mananger (NLMv3) en Simfeedback heb gebruikt, is simtools eigenlijk de enige waarbij je (verkapt) moet betalen voor je plugins.

Als je niet heel vaak post op het simtools forum , ben je eigenlijk verplicht om downloads te kopen.

Maar natuurlijk als die ene game, die jij graag ondersteunt zou willen hebben, door de ene software wel word ondersteund en de andere niet, dan is de keuze snel gemaakt. Dus dat begrijp ik volledig. :)

Het gekke is dat ik, in al die jaren, Simtools nooit volledig heb begrepen en juist bij SImfeedback was dat eigenlijk nooit een probleem. Tunen mbv grafieken is geniaal. Dat is misschien persoonlijk en omdat ik de 1e bouwer van de SFX ben, ben ik misschien wel niet helemaal objectief :)

Ik gebruik nu nog steeds 3-4 telemetrie programma's per game en daarbij is nu nog steeds SimFeedback mijn favoriet.

Het weten van de positie van de poten is in theorie wel interessant, maar als je weet dat ik in al die jaren dat ik met de SFX geraced heb, daar nog nooit een probleem mee heb gehad, vraag je wel af of dit "voordeel" wel echt een voordeel is.

Als ik zie hoe snel de communtiy van SFX is gegroeid in het discord channel tov het forum van simtools, (waar ik al jaren op zit) dan denk ik dat "we" inmiddels simtools voorbij zijn gegroeid.

Maar als Simtools & Thanos werkt voor jou d:)b En dat het enige wat belangrijk is.

Simwind kun je zelf eenvoudig bouwen of met simtools (staat op het forum) of via simhub en het kost je slechts een paar case fans (of seaflows) en een arduino. Zeker een aanrader.

ACC is idd een stuk beter als AC. Mooie game, goede physics. De prijs zeker waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Henkus @martijnwieling

Kans is dat er een free weekend aan gaat komen voor ACC (pin me er niet op vast :P ).
Zie eventueel: https://steamdb.info/sub/459545/

Dus dan is de game eventueel goed te testen op die manier om te kijken of het wel of niet iets is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 23:26
ACC is wel alleen GT3 auto's. Dus minder divers dan de eerste AC of een FH4.

Voor simtools plugins kun je ook een lifetime licentie kopen voor het xsimulator forum (Unlimited Premium access - Gold Supporter), dan kun je onbeperkt plugins downloaden. Eind 2018 kostte dat €59.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 13:03
Nou, de eerste onderdelen van mijn nieuwe rig zijn al binnen, alleen ik kan er nog niks mee 😭 want het frame en de stoel zijn er nog niet....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntVDMdWEEsdKPmihss1MmjFpWLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYe3dQH2N2K36AMshafAcYCI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM4081gvuxddemFLBPSr4cPqP0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRJ0Q9MywkpjEBao7c02u0Oj.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnwieling
@Henkus: werkt simfeedback ook met de AMC-AASD15A? Dan zou ik dat best willen proberen. Ik vind het minder handig om een aparte Arduino setup te maken. Ik heb inderdaad een gold account voor Simtools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
SgtElPotato schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:54:
Nou, de eerste onderdelen van mijn nieuwe rig zijn al binnen, alleen ik kan er nog niks mee 😭 want het frame en de stoel zijn er nog niet....[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer man. Veel stuurtjes zou je even op de keukentafel kunnen testen, maar bij deze wil je dat echt ABSOLUUT niet eens proberen.

Tip; update ALLES. Heb de DD2 al een tijdje, en speelde altijd op de Xbox. Nu mijn computer er eindelijk is even iRacing gestart, ding schoot in stuitermodus en kostte me bijna mijn polsen. Firmware liep kennelijk een beetje achter op zowel de base als stuur. Na de update ... smooth as silk!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Carthogam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04 03:12
Na het zien van alle mooie simrig’s hier, ben ik er ook maar eens aan begonnen.

Mijn rig bestaat uit:
-Simlab TR1 chassis met frontmount
-Fanatec CSW V2.5
-Fanatec McLaren GT3 stuur
-Fanatec Clubsport V3 inverted + brake mod kit
-HyperX Orbit S headset met headtracking
-Homemade buttonbox d.m.v.Leo Bodnar BBI32

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yj2psFK1MO4SRoag030C9H1WfkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeWTivUoL0nICF2DHr1tBA6a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K3k5vdJPPoVHQvW1JIGpD-tOm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktg9Rvc8leG8thP61FZEYTS4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVq9n7rgrQBCI-ajm_C6Hs6LPXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZfGXr8oUQxJN4agHtDCbIMy.jpg?f=fotoalbum_large

Qua monitor twijfel ik nog tussen 27’’ triple’s of de Samsung 49’’ Odyssey G9 die nog moet uitkomen.
Ik speel voornamelijk ACC, Raceroom & Dirt 2.0.

Volgende updates:
-Aiologs shifter & handbrake
-Buttkicker Simulation Kit
-Dashboard display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
LinuX-TUX schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Jammer man. Veel stuurtjes zou je even op de keukentafel kunnen testen, maar bij deze wil je dat echt ABSOLUUT niet eens proberen.

Tip; update ALLES. Heb de DD2 al een tijdje, en speelde altijd op de Xbox. Nu mijn computer er eindelijk is even iRacing gestart, ding schoot in stuitermodus en kostte me bijna mijn polsen. Firmware liep kennelijk een beetje achter op zowel de base als stuur. Na de update ... smooth as silk!
Ja ik zat even te denken om hem op mijn bureau te monteren, maar ik wacht wel even (hoe moeilijk het ook is).

Wel inderdaad al even aangesloten en de updates uitgevoerd. Ondertussen de beta software erop gezet zodat Fanalab ook werkt.

Zucht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWCaptyVodoxC46uIqfiEihif4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxp0F1RshjTEesLwHlvVa6gW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKhMbPQ3JBVYHxF9Ev7nMQ57B0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7IO0Kw7xNBs1ulPNWcV1REU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg-2qfe8t5_b-Kzn9lM_GC2zC_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppSI68GXv9H9kuIQoUGLPmpl.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij dus vrij eenvoudig. Ooit wil ik wel een volledige race sim heb nu helaas geen goede ruimte daarvoor.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
martijnwieling schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:28:
@Henkus: werkt simfeedback ook met de AMC-AASD15A? Dan zou ik dat best willen proberen. Ik vind het minder handig om een aparte Arduino setup te maken. Ik heb inderdaad een gold account voor Simtools.
Volgens mij werkt dat niet en moet je persee een arduino hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:09
@Carthogam Old school pc kast en met window mod :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
Als ik een windsim wil bouwen, is er dan nog een fan in de categorie 'koop die maar, altijd goed'? Dit project ziet er prima uit, en ik heb zo goed als alles al in huis. Eigenlijk moet ik alleen nog fans en de (geprinte) shrouds regelen. Voorlopig gebruik ik een Playseat Challenge, en heb ik dus nog geen directe behoefte aan software die ook meteen een motion rig kan aansturen of zo :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Qua fans hoor ik altijd Seaflow (duur) of Noctua (betaalbaarder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthogam
Razkin schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:18:
@Carthogam Old school pc kast en met window mod :*)
Inderdaad ;)
Is een 15 jaar oude Coolermaster Wavemaster case met een iets minder oude i7 920 cpu & 980Ti gpu. :*)

Staat ook nog op de planning om te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Player1S

Probably out in the dark

Iemand nog op zoek naar een echt DYI projectje?

excuus indien repost.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
@Carthogam kan je die stoel met opstelling verplaatsen bijv. met wieltjes?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41
Henkus schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:10:
[...]

Volgens mij werkt dat niet en moet je persee een arduino hebben.
Klopt, heb er ook naar gekeken.
De ontwerper wil alleen de Leonardo ondersteunen, dat zit niet in de ander (Mega uit mijn hoofd)

Helaas geen keuze opties in deze...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthogam
stormbreaker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:27:
@Carthogam kan je die stoel met opstelling verplaatsen bijv. met wieltjes?
Als je er casterwieltjes onder zet i.p.v. rubber doppen kan je deze gemakkelijk verplaatsen.
Zou ik ook moeten doen, complete rig weegt +- 60kg :*)
Je kan ze o.a. bij Simlab zelf bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
Wormaap schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:18:
Als ik een windsim wil bouwen, is er dan nog een fan in de categorie 'koop die maar, altijd goed'? Dit project ziet er prima uit, en ik heb zo goed als alles al in huis. Eigenlijk moet ik alleen nog fans en de (geprinte) shrouds regelen. Voorlopig gebruik ik een Playseat Challenge, en heb ik dus nog geen directe behoefte aan software die ook meteen een motion rig kan aansturen of zo :)
Qua fans wil je het liefst 1 a 2 die een hoge CFM heeft (luchtverplaatsing) en ook 1 die helemaal kan stoppen. Sommige PWM fans blijven namelijk altijd op lage toeren draaien. Ik gebruik zelf 2 van deze: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm Verder zou ik je aanraden om inderdaad een Arduino Uno te gebruiken en dan in Simhub zelf de sketch te maken en te uploaden. Super simpel om te doen en je hebt vervolgens wat meer instelmogelijkheden voor de fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
martijnwieling schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:49:
Ik heb mijn rig zowel voor racing als voor flight/space sims geschikt gemaakt, dus wellicht hebben anderen daar iets aan. Mijn aluminium frame is in feite de S-Dream rig, welke ik wat verlengd heb (naar 140 cm) en waarbij ik HOTAS mounts heb gemaakt. Ik heb ook de triple-monitor stand van Motedis wat omgebouwd, zodat ik naast mijn zitplaats mijn Roccat Sova toetsenbord en muis heb staan. Mijn stoel is verstelbaar qua rugleuning, en verschuifbaar. Ik ben zelf niet al te groot, maar iemand die wat groter is van stuk kan er daardoor ook prima in zitten (en dat deed men, voor COVID-19, graag ;)).

- Fanatec DD2
Martijn,

Ik vroeg me af hoe de S-Dream het doet met een DD wheel en zie nu dat jij er een op hebt staan. Is de rig stabiel genoeg om een DD wheel te dragen? Zit er geen flex op de rig bij hogere forces?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:41:
[...]

Martijn,

Ik vroeg me af hoe de S-Dream het doet met een DD wheel en zie nu dat jij er een op hebt staan. Is de rig stabiel genoeg om een DD wheel te dragen? Zit er geen flex op de rig bij hogere forces?
Er zal geen flex op die rig komen. Is met die structuur van profielen niet mogelijk. Dat spul is echt heel erg stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
JS1990 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:57:
Daarnaast merk ik ook geen flex (bij mijn weten) in de pedalen. Heb de pedalen op 8 punten in totaal vastgemaakt, zodat ze een geheel vormen met het frame dat er omheen zit:
[Afbeelding]
Heb je de langere base frames en de extra onderdelen besteld bij motedis of ergens anders?

Ben ook geneigd deze rig te kopen maar zou hetzelfde met de pedalen willen doen, omdat me dat op termijn ook de optie geeft evt in GT mounted te zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hupske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Er zal geen flex op die rig komen. Is met die structuur van profielen niet mogelijk. Dat spul is echt heel erg stevig!
Ja het profiel heb ik niet echt schrik voor, het is vooral de mounting plate voor het stuur zelf. Dit is namelijk bij de GT1-EVO wel het geval, maar daar gebruiken ze ook geen aluminium profiel voor het stuur, waardoor ik even dacht de P1-X te nemen maar met een rig als deze van motedis lijkt me dat overbodig. Toch maar even zeker zijn voor je koopt natuurlijk _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

CFC-Mathijs schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Qua fans wil je het liefst 1 a 2 die een hoge CFM heeft (luchtverplaatsing) en ook 1 die helemaal kan stoppen. Sommige PWM fans blijven namelijk altijd op lage toeren draaien. Ik gebruik zelf 2 van deze: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm Verder zou ik je aanraden om inderdaad een Arduino Uno te gebruiken en dan in Simhub zelf de sketch te maken en te uploaden. Super simpel om te doen en je hebt vervolgens wat meer instelmogelijkheden voor de fans :)
Makkelijker dan dit wordt het niet inderdaad. De beste manier om een windsim te maken.
Nog een tip: gebruik Dupont/jumper male male kabels, zodat je de kabels van de fans heel kan laten en alles er simpel in prikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Heb je de langere base frames en de extra onderdelen besteld bij motedis of ergens anders?

Ben ook geneigd deze rig te kopen maar zou hetzelfde met de pedalen willen doen, omdat me dat op termijn ook de optie geeft evt in GT mounted te zetten.
Lange frame kan je bij motedis bestellen of bij Aluxprofiel. Maar dan maak je wel iets aan extra kosten.
boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Ja het profiel heb ik niet echt schrik voor, het is vooral de mounting plate voor het stuur zelf. Dit is namelijk bij de GT1-EVO wel het geval, maar daar gebruiken ze ook geen aluminium profiel voor het stuur, waardoor ik even dacht de P1-X te nemen maar met een rig als deze van motedis lijkt me dat overbodig. Toch maar even zeker zijn voor je koopt natuurlijk _/-\o_
Zoals ik al zei. In de profielen ga je de flex echt niet vinden. Dus als je je DD daar direct op schroeft heb je dus geen flex.
Nu weet ik alleen niet of de gaten in de motedis rig overeen komen met de gaten van de DD1. Dus daar zal je goed naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hupske schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:14:
Lange frame kan je bij motedis bestellen of bij Aluxprofiel. Maar dan maak je wel iets aan extra kosten.
Kan je dit bij de bestelling aanpassen bij Motedis? Ik kan ook niet direct terug vinden welk profiel ze juist gebruiken (I-type of B-type) en welke grootte exact. Misschien dat je ergens contact kan opnemen met iemand? De pagina die gelinkt wordt in de post is volledig in het Duits en hoewel ik dat wel kan lezen, vrees ik dat mezelf uitdrukken tot fouten gaat leiden :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Kan je dit bij de bestelling aanpassen bij Motedis? Ik kan ook niet direct terug vinden welk profiel ze juist gebruiken (I-type of B-type) en welke grootte exact. Misschien dat je ergens contact kan opnemen met iemand? De pagina die gelinkt wordt in de post is volledig in het Duits en hoewel ik dat wel kan lezen, vrees ik dat mezelf uitdrukken tot fouten gaat leiden :p
In dit bestand weet je de maten en hoe in elkaar te zetten: https://1drv.ms/b/s!ApHpqVFr6x9ZhRN6BkHpW-CcjWDI
In de 40mm profielen groep gaat het om de I-Type.

Of je de bestelling aan kan passen weet ik niet. Op de mail zijn ze iig erg slecht in communicatie. De mogelijkheid die je wel hebt is aan de hand van t pdf bestand om alles los te bestellen. Alleen even goed tellen met hoeveel brackets en bouten etc je nodig hebt. Deze manier geeft je ook de vrijheid om zelf je wheelbase oplossing te kiezen.
Andere optie is gewoon zelf ontwerp te verzinnen. Het programma May-Cad is erg makkelijk daarvoor. En het is echt geen hogere wiskunde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:03:
[...]

Ik heb zelf een ontwerp gemaakt (in Maycad) + een volledige stuklijst. Deze vervolgens besteld bij Motedis. (Niet de S-dream besteld en hier dingen aan toegevoegd).

Wat ik wel gezien heb is een S-dream met extra pootjes (80x40 profiel) en bevestigingsmateriaal. Deze kan je los toevoegen aan je bestelling. Hierdoor kun je 2 extra steunpunten tussen de vloer en de pedaldeck maken ter versteviging (als je evt. geen langere profielen gebruikt).
In de link naar het bestand die @Hupske stuurde staat een plaatje van deze oplossing.

Profielen die ik heb gebruikt zijn de 40x80L I-type en dan sleuf 8.

[ Voor 4% gewijzigd door JS1990 op 08-05-2020 11:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnwieling
@boemboxx Ik heb alles gewoon bij Motedis besteld inderdaad (S-Dream + aanvullingen). Ik merk geen flex bij mijn DD, alles zit muurvast. I-type 40 inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
Thanks iedereen voor de hulp, ik ga even wat uitzoeken over de onderdelen en het inderdaad allemaal los bestellen. Hoop vandaag nog te bestellen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:55:
Thanks iedereen voor de hulp, ik ga even wat uitzoeken over de onderdelen en het inderdaad allemaal los bestellen. Hoop vandaag nog te bestellen!
Neem gewoon de tijd en haast je niet met wanneer te bestellen. Wanneer je wat vergeten bent wordt het minder leuk en voordelig vanwege de verzendkosten :P

Eventueel kan je nog wat besparen door 4080 voor de staanders te nemen ipv 40120 die s-dream gebruikt. Maar die puzzel zal je zelf moeten maken. (en is voor mijn 20Nm DD stevig zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17
CFC-Mathijs schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb Simhub inmiddels aangeschaft, en krijg meteen allemaal ideeën wat ik nog meer zou kunnen doen :+
De fans die je linkt hebben in de specs staan dat ze niet helemaal kunnen stoppen. Is jouw real-life ervaring daar anders mee?
En veroorzaakt het geheel veel trillingen of gestuiter? Ik race in een Playseat Challenge, dus ben wat beperkt qua mogelijkheden om e.e.a. erop te schroeven. Ik heb twee montagegaten vrij in het wheeldeck, dus daar ga ik een beugel voor maken, maar dan is het natuurlijk wel handig om een idee te hebben van hoe stevig dat moet worden :)

Edit: Wellicht kan ik beter een topic openen, dan blijf ik hier niet off-topic gaan en kunnen andere mensen er ook wat mee :X

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 08-05-2020 12:10 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:47
De toegewijde race pc is definitief weg, vandaag een stukje kabelgoot gekocht, HDMI en USB kabels er doorheen naar mijn dagelijkse pc die achter de stoel op m'n bureau staat, en beetje cable management gedaan. Ik kom een USB aansluiting te kort voor de koptelefoon, dus USB hub gekocht.

T3PA-Pro zit nog steeds niet in elkaar, ben vergeten hoe :X Dus nu T300RS met T3PA. Heb mijn ogen momenteel op de nieuwe T-LCM gericht :)

Oh, en nog steeds een keer een ander frame hebben, zeker als ik weer terug ga naar loadcell remmen. De Playseat Evolution zit wat teveel flex in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jq1JF9sjsz72bU2p9k1fCsaK.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 08-05-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
Wormaap schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb Simhub inmiddels aangeschaft, en krijg meteen allemaal ideeën wat ik nog meer zou kunnen doen :+
De fans die je linkt hebben in de specs staan dat ze niet helemaal kunnen stoppen. Is jouw real-life ervaring daar anders mee?
En veroorzaakt het geheel veel trillingen of gestuiter? Ik race in een Playseat Challenge, dus ben wat beperkt qua mogelijkheden om e.e.a. erop te schroeven. Ik heb twee montagegaten vrij in het wheeldeck, dus daar ga ik een beugel voor maken, maar dan is het natuurlijk wel handig om een idee te hebben van hoe stevig dat moet worden :)

Edit: Wellicht kan ik beter een topic openen, dan blijf ik hier niet off-topic gaan en kunnen andere mensen er ook wat mee :X
Simhub geeft inderdaad een berg aan mogelijkheden, en ook erg fijn dat het laagdrempelig is. Ik kan uit eerst hand bevestigen dat deze fans helemaal kunnen stoppen. Fans zijn 14CM groot maar denk dat je ze prima kan monteren op een Challenge. Trillen helemaal niet erg als ze goed vast zitten. Mocht je nog andere vragen hebben en het topic schoon willen houden, stuur me gerust een DM.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SgtElPotato
Vanmiddag het frame opgehaald, helaas is de stoel nog niet binnen dus even een ‘oude’ stoel gebruikt. Dat frame is echt heel erg sturdy, daar is een playseat niks bij.

Hopelijk komt snel de stoel binnen, dan kan ik de setup afmaken en afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08dJ2bXoLRh5D8jkdRotEeKGX2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbDmG04YQBXiFPWW7lwoQtSz.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
stormbreaker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij dus vrij eenvoudig. Ooit wil ik wel een volledige race sim heb nu helaas geen goede ruimte daarvoor.
Leuk begin! Over 5 jaar staat er bij jou ook een aluminium rig met een direct drive wheel ;)

Wel nog een tip, tijdens het rijden het toetsenbord tussen het scherm en stuur weghalen en je monitor zo dicht als mogelijk achter je stuur zetten. Dit geeft je de mogelijkheid om met een betere FOV te rijden. Dan wordt het opeens ook een stuk makkelijker.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Madhouse1979 Hoe bevallen de AOC C27G1 monitoren? Las online dat ze wat ghosting konden hebben. Maar is dit met racen ook aanwezig (is natuurlijk minder snel dan shooters etc).

Aanraders? :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:36

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ook een paar foto's van mijn opstelling.

Begin 2017 een Thrustmaster TX setje gekocht en dat is na een enthousiast begin vanwege verhuizen en klussen een tijdje blijven liggen. Kort geleden een Playseat Evolution besteld en 7 april het zaakje maar weer eens geïnstalleerd.

Nu kon ik op zich best aardige tijden rijden met de Thrustmaster set maar had al snel het idee dat ik toe was aan een upgrade.

Oude situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1bnweuK.jpg

Dus heb vorige week een Fanatec CSL Elite + V2 stuurtje + ClubSport V3 pedalenset besteld en geïnstalleerd.

Ik wilde eigenlijk de ClubSport v2.5 wheelbase maar die staat in "pre-order" dus heb die wel besteld maar moet nog even wachten. De CSL Elite gaat dan direct weer in de verkoop en een 1 maand oude base ben je in deze periode zo weer kwijt ;)

Ik ben 1m98 lang en vrij lange armen, deze opstelling is voor mij dus prima ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjbgryW.jpg

Die ClubSport pedalen zijn fantastisch! Alleen trap je veel harder bij het remmen en m'n PlaySeat Evolution is daar niet echt op gebouwd. Daarnaast kan je het pedaal maar op 1 manier monteren (base is te smal om te schuiven) dus zit de balk voor het stuur in de weg en kan je niet goed bij het rempedaal.

Daarom een plaatje betonplex (45x45cm) op de base gemonteerd en daar de pedalen weer op gemonteerd met 6mm Ø (40mm lang) boutjes en ringen.

Het pedaal zit nu wel veel beter, kan prima gas geven en remmen zonder last te hebben van die balk!
Alleen had ik nogal wat "flex", de Playseat kan de krachten niet goed aan en dat komt de nauwkeurigheid van het remmen niet ten goede.

Dus nog een kleine mod gedaan vanochtend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dsoGQId.jpg

Nu is de beweging er vrijwel helemaal uit.

Op Japan kan ik nu kwalificeren met een 1:29.241 dus dat lijkt me wel netjes.

[ Voor 17% gewijzigd door BlueTooth76 op 09-05-2020 12:08 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
The_FrankO schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:38:
[...]

Leuk begin! Over 5 jaar staat er bij jou ook een aluminium rig met een direct drive wheel ;)

Wel nog een tip, tijdens het rijden het toetsenbord tussen het scherm en stuur weghalen en je monitor zo dicht als mogelijk achter je stuur zetten. Dit geeft je de mogelijkheid om met een betere FOV te rijden. Dan wordt het opeens ook een stuk makkelijker.
Goede tip!! FOV is toch view of field? In de toekomst wil ik wel een grotere monitor idd. Maar heb nog een andere dure hobby: schaalmodellen van (met name) raceauto's. Het is even kijken hoe de sim hobby en de modelbouw hobby zich verenigen qua geld. Met de modellen ben ik al wat verder (inmiddels ruim 2 vitrines vol).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
Paulus07 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:51:
@Madhouse1979 Hoe bevallen de AOC C27G1 monitoren? Las online dat ze wat ghosting konden hebben. Maar is dit met racen ook aanwezig (is natuurlijk minder snel dan shooters etc).

Zoals bij zoveel monitors is dit een VA panel waardoor je inderdaad wat smearing/tearing/ghosting kan ervaren bij echt snelle bewegingen. Daarnaast is ook de typische verkoopstruc toegepast dat het 1ms respons is maar enkel bij motion blur. De gray-to-gray is nog steeds 4ms.

Als je geen ghosting wil moet je voor een IPS panel gaan maar om dan 144Hz en "1ms responstijd" te halen betaal je wel wat meer.

Ik denk dat de ghosting bij racing nog wel zal meevallen dus dat dit niet echt een probleem is. Wat me eerder lijkt te storen aan deze monitor is dat de kleuren naar de randen toe vervagen.

AOC levert een goed product voor de prijs maar er zijn zeker betere opties op de markt als je wat meer wil betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door GiggySmalls op 09-05-2020 13:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Paulus07 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:51:

Ja ik ben er erg tevreden mee. Ghosting heb ik nog niet gemerkt. Aanraders zeker binnen dit budget.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@boemboxx ach ik zit nu altijd te gamen op de tv. Dus dat is toch al niet optimaal. Elke monitor zal al beter reageren mbt gaming dan de tv mbt input lag etc.

@Madhouse1979 Nice. thx.

Nadeel is nu dat door corona al die hardware overal zo snel uitverkocht is. Dus ook nergens op voorraad in een winkel om te kijken naar kwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Paulus07 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:49:
@boemboxx ach ik zit nu altijd te gamen op de tv. Dus dat is toch al niet optimaal. Elke monitor zal al beter reageren mbt gaming dan de tv mbt input lag etc.

@Madhouse1979 Nice. thx.

Nadeel is nu dat door corona al die hardware overal zo snel uitverkocht is. Dus ook nergens op voorraad in een winkel om te kijken naar kwaliteit etc.
Nee, da's wel een probleem.

Heb al gekeken naar de GT1 Evo van Sim Lab maar die nemen zelfs geen bestellingen meer aan tot 11 mei :+

Dus eerst m'n Playseat maar wat gemodificeerd tot de levertijden weer gekalmeerd zijn.

------

edit: ben trouwens 3 weken geleden begonnen met assists uit (dus geen TC, geen ABS) en dat was wel even lastig in het begin. Maar heb gisteren een hele race op Japan uitgereden en gewonnen zonder incidenten of spinnen, dus ik boek vooruitgang :P M'n hotlap zit nu op zo'n 1:29.2 in zowel time-trial als kwalificatie en daar had ik 3 week geleden niet van durven dromen. Morgen daar een league race met wat vrienden, afkloppen dat ik geen wielen mis op het eind :+

[ Voor 25% gewijzigd door BlueTooth76 op 09-05-2020 23:30 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 23:29
boemboxx schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Zoals bij zoveel monitors is dit een VA panel waardoor je inderdaad wat smearing/tearing/ghosting kan ervaren bij echt snelle bewegingen. Daarnaast is ook de typische verkoopstruc toegepast dat het 1ms respons is maar enkel bij motion blur. De gray-to-gray is nog steeds 4ms.

Als je geen ghosting wil moet je voor een IPS panel gaan maar om dan 144Hz en "1ms responstijd" te halen betaal je wel wat meer.

Ik denk dat de ghosting bij racing nog wel zal meevallen dus dat dit niet echt een probleem is. Wat me eerder lijkt te storen aan deze monitor is dat de kleuren naar de randen toe vervagen.

AOC levert een goed product voor de prijs maar er zijn zeker betere opties op de markt als je wat meer wil betalen.
Curved 16:9 monitors zijn blijkbaar altijd VA panelen. Als je dus naar IPS wil gaan, moet je curved opgeven. Welke monitoren zijn volgens jou beter? Ik ben zelf wat aan het rondkijken, daarom dat ik het vraag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

SgtElPotato schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:50:
Vanmiddag het frame opgehaald, helaas is de stoel nog niet binnen dus even een ‘oude’ stoel gebruikt. Dat frame is echt heel erg sturdy, daar is een playseat niks bij.

Hopelijk komt snel de stoel binnen, dan kan ik de setup afmaken en afstellen.

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat voor frame dat is? Lijkt op s dream, alleen sterker pedal plate. Eigenlijk is dat precies wat ik zoek.

Of heb je zelf onderdelenlijst gemaakt? Als dat het geval is, zou je die willen delen?

Thanks!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hathie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Curved 16:9 monitors zijn blijkbaar altijd VA panelen. Als je dus naar IPS wil gaan, moet je curved opgeven. Welke monitoren zijn volgens jou beter? Ik ben zelf wat aan het rondkijken, daarom dat ik het vraag.
In het algemeen gelden de volgende regels:

TN = hoge refresh rates en snelle respons, slechtere kleuren
IPS = betere kleuren maar lagere refresh rates en tragere respons
VA = gemiddelde van de andere opties op kleur, refresh rate en respons

Bij uitbreiding valt het me eerder op dat VA panels vaak dezelfde of tragere respons hebben dan een IPS paneel bij 120Hz of hoger waardoor men ook veel klaagt over ghosting. Dit zie ik niet als een probleem voor racing, wel voor shooters en dergelijke.

Ikzelf zou op de huidige markt voor racing eerder voor een TN panel gaan omdat dit nog steeds de beste refresh rate en responstijd geeft.
Ook hierin vindt je weinig curved monitors, dus als je graag curved wil zou ik voor VA gaan maar goed researchen hoe de respons times zijn en of er ghosting verwacht mag worden. Wat ik me altijd afvraag is hoeveel nut een curved monitor heeft als je 27 inch 16:9 kiest, mij zou het eerder storen op die grootte en beeldverhouding.

Als je graag IPS wilt kan je ofwel idd voor een flat monitor kiezen, ofwel moet je ultrawide oplossingen bekijken maar dat scheelt alweer aardig wat in prijs.

Het is allemaal afhankelijk van waarvoor je de monitors wil gebruiken en hoe je ze wil opstellen. Voor triple monitor zou ik eerder 3 flats kiezen. Wil je 1 monitor zou ik meteen super ultrawide kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
BlueTooth76 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:00:

[Afbeelding]

Nu is de beweging er vrijwel helemaal uit.

Op Japan kan ik nu kwalificeren met een 1:29.241 dus dat lijkt me wel netjes.
Zat er met het oude stuur ook veel beweging in de Evolution? Ben zelf wat aan het kijken naar een Evolution alcantara pro, maar heb geen idee hoe stabiel het is en hoeveel steun de stoel in de (onder)rug geeft. Heb wat wisselende berichten gelezen en gezien (video) over de Evolution, maar ben er wel achter dat er veel minder beweging in zit dan ben de Revolution.

[ Voor 7% gewijzigd door The Jackel op 11-05-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 23:29
boemboxx schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Ikzelf zou op de huidige markt voor racing eerder voor een TN panel gaan omdat dit nog steeds de beste refresh rate en responstijd geeft.
Ook hierin vindt je weinig curved monitors, dus als je graag curved wil zou ik voor VA gaan maar goed researchen hoe de respons times zijn en of er ghosting verwacht mag worden. Wat ik me altijd afvraag is hoeveel nut een curved monitor heeft als je 27 inch 16:9 kiest, mij zou het eerder storen op die grootte en beeldverhouding.

Als je graag IPS wilt kan je ofwel idd voor een flat monitor kiezen, ofwel moet je ultrawide oplossingen bekijken maar dat scheelt alweer aardig wat in prijs.
Geeft TN geen problemen in een triple monitor setup met de slechte kijkhoeken? Ik zou in een triple setup ook juist wel curved willen, niet? In een ideale wereld is de curve zelfs zo sterk dat je geen hoeken meer moet maken met de monitors onderling. Zo is de afstand tussen je ogen de de monitor steeds hetzelfde, waar je ook kijkt.

Ik heb nu een 34 inch ultrawide met een 1900R curve. De curve bij 16:9 is meestal 1800R, dat is wel echt beperkt, maar zo is de hoek die je moet maken tussen de monitors toch net wat kleiner?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:24
Mithriel schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Mag ik vragen wat voor frame dat is? Lijkt op s dream, alleen sterker pedal plate. Eigenlijk is dat precies wat ik zoek.

Of heb je zelf onderdelenlijst gemaakt? Als dat het geval is, zou je die willen delen?

Thanks!
SgtElPotato in "Het grote 'show je race-rig' topic"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hathie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Geeft TN geen problemen in een triple monitor setup met de slechte kijkhoeken? Ik zou in een triple setup ook juist wel curved willen, niet? In een ideale wereld is de curve zelfs zo sterk dat je geen hoeken meer moet maken met de monitors onderling. Zo is de afstand tussen je ogen de de monitor steeds hetzelfde, waar je ook kijkt.

Ik heb nu een 34 inch ultrawide met een 1900R curve. De curve bij 16:9 is meestal 1800R, dat is wel echt beperkt, maar zo is de hoek die je moet maken tussen de monitors toch net wat kleiner?
De kijkhoek bij TN is nog steeds 170/160 terwijl dit bij IPS en VA eerder 178 is. Ik zie niet in wanneer je de hoek tussen jouzelf en het scherm op 20 graden zou hebben in een triple monitor setup. Normaal gezien kijk je nog steeds behoorlijk recht op de zij-monitors dus kijkhoek lijkt me niet meteen een probleem. Ook dit hangt af van het product op zich aangezien de coating etc. ook een grote rol kan spelen.

Je kan triple curved monitors kiezen inderdaad om zo geen hoek te vormen maar dit hangt wel hard af van de curving. Zoals ik ook zei moet je dan wel voor VA panel gaan om een 16:9 monitor (x3) te kunnen kiezen. Ik zou daarom eerder kiezen voor de refresh rate en respons time.

Als je van plan bent om 3 monitors met curve en 144 Hz te plaatsen zou ik zelf eerder opteren voor een super ultra wide zoals de 49 inch van Samsung. Je zit sws in dezelfde prijsklasse te zoeken en 1 goed scherm zonder randen ertussen lijkt me dan aangenamer, ookal is de field-of-view misschien net iets minder groot.

Hier vind je een filmpje van Dave Cam die deze monitor test en hij zegt ook dat hij niet terug zou willen naar triple monitors:
https://www.youtube.com/watch?v=U12ezr2sXEw

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Mithriel schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Thanks!
Ik geef je het advies door dat ik onlangs ook kreeg, teken je ontwerp zelf uit in MayCAD (gratis) en ga dan op basis daarvan de onderdelen bestellen. Vergeet zeker niet om de bouten, gleufslotjes, hoekjes etc. mee te tellen en een pedal mount te voorzien voor jouw huidige pedal set.

Voor het originele ontwerp en afmetingen heb ik het bestand van de S-Dream gebruikt:
https://onedrive.live.com...B6B51A9E991%21121&o=OneUp

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:00
stormbreaker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe gaat dat met het schuiven op een laminaat vloer? Schuift de stoel (of pedalen) niet bij hard remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
Panini schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Hoe gaat dat met het schuiven op een laminaat vloer? Schuift de stoel (of pedalen) niet bij hard remmen?
De pedalen schuiven wel als ik heel hard rem, de anti-slip is niet optimaal.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• jurriepuch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-02 16:21
Een paar weken terug heb ik hier een berichtje geplaatst over hoe ver ik was mijn mijn frame, dit is nu bijna af. Het enige wat nog moet gebeuren is iets voor het toetsenbord en muis bedenken, een houder voor de schakelpook, en het geheel in kleur zetten!
het CAD bestand heb ik geüpload op grabcad.com, voor de liefhebbers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTheLaAwz8h6xWDvWU3AOpI4AGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HawobfrKOGhUi2xr08jxt9Ie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE0nD4AVABy2veZ9Bywv1i7xyOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCeMnBk3b5vDYOGc66Ze5hJX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door jurriepuch op 11-05-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

stormbreaker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Als je richting een muur zit: monteer je pedalen op een plaat hout die tegen de plint aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:03
Goedemiddag Tweakers,

Heb ik een extra geluidskaart nodig als ik transducers wil aansturen terwijl mijn audio via de optische kabel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ja, want jouw geluidskaart kan geen signaal van een andere bron over de andere kanalen sturen terwijl hij de optische uitgang al gebruikt.
De goedkoopste geluidskaart is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

SlaadjeBla schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:22:
Ja, want jouw geluidskaart kan geen signaal van een andere bron over de andere kanalen sturen terwijl hij de optische uitgang al gebruikt.
De goedkoopste geluidskaart is voldoende.
Zoek wel even goed naar een geluidskaart die “echte” 5.1 surround kan leveren. Als je wilt uitbreiden van 1 naar 4 transducers zit je dan in 1 keer goed.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:09
@jurriepuch Een echt DIY rig :) Pedalen zijn niet te verstellen zo te zien, het stuur wel alleen veranderd dat ook meteen de hoek waarmee het stuur naar je toe gaat wijzen.
Je hebt duidelijk werk gemaakt om het stuur te kunnen verstellen, dus misschien zie ik wat over het hoofd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelota71
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:03
@SlaadjeBla en @Dev0o ...duidelijk. Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriepuch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-02 16:21
Razkin schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:51:
@jurriepuch Een echt DIY rig :) Pedalen zijn niet te verstellen zo te zien, het stuur wel alleen veranderd dat ook meteen de hoek waarmee het stuur naar je toe gaat wijzen.
Je hebt duidelijk werk gemaakt om het stuur te kunnen verstellen, dus misschien zie ik wat over het hoofd?
Pedalen zijn inderdaad vast. Dit heb ik wel eerst uitvoerig getest wat het best werkte voor mij. De stoel is verstelbaar, ook het stuur in 2 richtingen. Dit ook zo ontworpen dat het voor mij goed staat. Mn broertje wil er ook mee kunnen sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Holy moly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:09
En dat is pas video 1 van 3! Ik neem aan dat de andere 2 geen 2 uur duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Video 3 zal denk de ladder/lift gaan bevatten om in de rig te komen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Eddye schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:29:
[...]
Zelfs van een toiletbezoek zou Barry nog een video van 3 uur kunnen maken, so hold your horses :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Thanks voor de link, weten we weer voor een tijdje wat te doen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:47
stormbreaker schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Van die slipmatjes kopen die je op het dashboard van de auto legt zodat je mobiel niet wegglijd in de bochten, gebruik ik bij mijn G25 onder de pedalen, 2 stuks.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 12-05-2020 16:50 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Mijn nieuwe stoel is er. Een customized versie van de welbekende LCD Pro Drift :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHNRBy1fOPO2ZpRKBcMUTXJVQ3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w2jf1U7OFix0G2TTaraup8tZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esDCON_ZV5m3bUNvOUoOM0YAD7U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zl1w5AShztO896LUZmU8Aemr.jpg?f=user_large

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stormbreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8OH151iGYQtbsmoR0P62WPA6q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfijkH31cXrau3mBe8zWRiwc.jpg?f=fotoalbum_large
Op advies van een forumlid,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 22:43
Madhouse1979 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:26:
Mijn nieuwe stoel is er. Een customized versie van de welbekende LCD Pro Drift :+

[Afbeelding]
'k vind die zwarte in de achtegrond wel mooi :)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Toerist58
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-05-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntKiRPpzrI0127ay4oHfmAiVegA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwRclrlCmMdqde4KCa6Bg1FF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1HTORh2JDwi7nP2R6ye1TjPqDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXsDpyxIPGaAZNbS4xjR2xGP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdy_eoAtu21xxQlPK6XIlU1cTsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abEd6r2HL7cGjUi1Z9P8rTDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCY2ASqkT-NTklHeMSq4oLq_acU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gk0F8LBzQcWOZX4wL9bYnMB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juxDJXgAQkEMpzfYNgps8o3qxu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbL8gk9UwxrA75ceW2bp2554.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ektFUZ8k6eYZaRN8mjHq5nW695w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1U3a4ylWUUuzPoUyDllqo3Cz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
Eddye schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Zoals ik begrepen heb. gaat de hele 2e video over hoe je in hemelsnaam in dit hoge gevaarte kunt komen.

Barry kennende begint het met het bouwen van een zelf gemaakte trap :)

Dit is de rig in de laagste stand. Kijk eens hoe hoog die monitoren staan 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HLSy413w/screenshot-858.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Is gewoon voor euro truck simulator. Volgende video reeks gaat over het maken van de oplegger die je eraan moet koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:09
Henkus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Zoals ik begrepen heb. gaat de hele 2e video over hoe je in hemelsnaam in dit hoge gevaarte kunt komen.

Barry kennende begint het met het bouwen van een zelf gemaakte trap :)

Dit is de rig in de laagste stand. Kijk eens hoe hoog die monitoren staan 8)7

[Afbeelding]
Echt gevaarlijk kan het niet zijn, er zit geen 5punts gordel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Wat de HELL! is dat zeg... ik denk dat ik tegen platfond zit als ik dat neer zou zetten. :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 17:34
Een paar onder jullie die hier een volledige switch van 'stuur vastmaken aan bureau' naar een geheel full-on simracing rig zijn gegaan? Ik heb zonet een Next Level Racing Wheel stand racer gekocht en na 1 dag het uit te proberen bevalt het me niet,en is het eigenlijk niet waard als ik mijn stuur op mijn bureau kan vastmaken. Buiten dan dat de pedalen vaster zitten, wat fijn is, is er niet zo heel veel verandering..

Dus dan maar zitten denken - van zodra bestellingen weer kunnen - te kijken naar simlab. Maar ik kan precies mezelf niet overtuigen om zoveel geld te geven.. Want jah, dan zie ik mezelf nog Fanatec gear kopen en ben ik helemaal 2 - 2.5k kwijt. En goh, dat lijkt me gewoon zoveel geld te zijn. :P

Akkoord dat de belevenis van zo'n simrig beter is als een bureau, maar ik kan het momenteel niet rechtvaardigen. Vreemd, want ik hou echt wel van racen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 23:26
@jmignolet Het is vooral wat je zelf ervoor over hebt. Toen ik ooit begon vond ik een G27 setje in de aanbieding serieus veel geld (ca. 200 euro destijds). Eenmaal binnen, merkte ik dat ik er niet veel gebruik van maak, als ik het telkens moet opbouwen op mijn bureau. Toen begon de 'ellende' bij mij en heb ik inmiddels na ca. 5 jaar meer dan het 25-voudige eraan uitgegeven...

Voordelen van een vaste rig wat mij betreft:
- altijd gelijk aan de slag, niet elke keer weer op- en afbouwen
- zithouding is veel beter dan met bureaustoel achter bureau
- geen gedoe met wegschuivende pedalen
Pagina: 1 ... 70 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.