Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35
ik ben voorlopig meer dan blij met de playseat challenge.

verloop:
Thrustmaster T80 met zelfgemaakte houten stand en een strandstoel
Thrustmaster T300 met houten setup
T300 met Playseat challenge
T300 met loadcell en Playseat challenge (+VR)

uiteindelijk kost dit als je alles nieuw koopt aardig wat, maar ik heb steeds 2e hands alles gekocht en niet in 1 keer.
Aangezien ik in de huiskamer race, is de challenge perfect voor mijn doeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:48
jmignolet schreef . op donderdag 14 mei 2020 @ 12:46:
Akkoord dat de belevenis van zo'n simrig beter is als een bureau, maar ik kan het momenteel niet rechtvaardigen. Vreemd, want ik hou echt wel van racen. :)
Ik heb zopas een nieuwe 80/20 rig samengesteld en besteld en wacht nog op levering.

Ik had eerst ook een desk mounted setup maar omwille van geen goede stoel (zonder wielen onder) en het verschuiven en zo heb ik dan vrij snel een homemade rig gekocht, tweedehands voor 120 euro en vooral voor de stoel zelf. Hieraan begon ik me echter ook te storen omdat de wheelstand heel hard flext ookal rijdt ik maar met een G29. Nu een jaar later heb ik gewoon de stap gezet omdat ik ervan overtuigd ben dat een goede rig de allerbelangrijkste stap is bij het sim racen. Als je daarna nog verder wil kan dat altijd door je hardware te upgraden, maar een 80/20 rig blijft gewoon goed en moet je als het goed is nooit of echt niet snel vervangen. Daarnaast houdt het zijn waarde ook vrij goed dus krijg je er makkelijk 70-80% van de prijs voor terug als je hem ooit weg zou willen doen.

Ik heb net zoals jou lang getwijfeld over de Sim Lab GT1-EVO maar heb uiteindelijk zelf eentje samengesteld in MayCad op basis van het Motedis S-dream design. In totaal komt mij dit nu op 390 euro met verzendkosten tov 399 exclusief verzendkosten bij sim-lab, en heb ik de rig zoals ik hem zelf zou willen. De GT1 laat op bepaalde vlakken toch nog een beetje te wensen over.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 17:54
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben aan het denken om de middle ground te nemen en misschien te kijken naar een Playseat Alcantara Pro met Monitor stand (waarbij ik dat laatste ook nog kan gebruiken bij upgrades). Ik ben wat reviews aan het kijken en de kwaliteit is soms niet top, maar je betaalt er ook een stuk minder voor..

Ik denk het grote voordeel is dat ik voor ongeveer een 500 euro kan racen, in een dedicated stoel met monitor stand. Bij SIMLAB (of Motedis) dien ik nog een stoel aan te schaffen na de initiële kost van de frames en heb ik nog geen monitor stand dus ben ik rond de 1k kwijt.

'Blijven doorsparen!' ? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:04
@jmignolet zou toch naar andere opties kijken waar je niet met zo'n stang tussen je benen zit.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33

Metalfreak

Hoije woh!

TiezZ_BE schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:04:
@jmignolet zou toch naar andere opties kijken waar je niet met zo'n stang tussen je benen zit.
Inderdaad, dan zou ik eerder kijken naar iets van een GT Omega rig of zo, kosten ook niet de wereld, maar zonder stang tussen de benen. Dat is toch echt het grote nadeel van Playseats.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
Metalfreak schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, dan zou ik eerder kijken naar iets van een GT Omega rig of zo, kosten ook niet de wereld, maar zonder stang tussen de benen. Dat is toch echt het grote nadeel van Playseats.
Yes indeed. Ik ben nu net de GT Omega Pro Cockpit aan het bekijken en deze review is er lovend over. Erg interessante prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
@jmignolet uiteraard moet je zelf beslissen wat je eraan uit wil geven. Ik weet gewoon dat ik in de toekomst naar nog zwaarder materiaal over ga schakelen dus om nu 200 euro of zo aan een cockpit uit te geven die ik later toch moet vervangen was geen optie.

Ik zou altijd nog eerder de S-Dream van motedis aanraden dan een GT Omega of dergelijke. Aluminium profiel gaat meer stabiliteit bieden. Daarnaast moet je voor allebei nog een seat voorzien dus gaat de kostprijs evenzeer nog omhoog.

Je kan eens bij garages in de buurt of als je ergens een auto sloper weet liggen gaan vragen of ze nog een goedkoop stoeltje hebben. Tweedehands zijn daarnaast ook genoeg stoelen te vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:53

Hupske

AFCA

jmignolet schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Yes indeed. Ik ben nu net de GT Omega Pro Cockpit aan het bekijken en deze review is er lovend over. Erg interessante prijs!
Als ik zo vlug wat bij Aluxprofiel in elkaar klik ben je +-270,- kwijt. Moet je alleen nog een stoel kopen. Steviger dan dit is er niet te krijgen.
Heb je daarnaast ook nog alle ruimte om alles zo te verstellen als je zelf wilt.

Als ik dan zo vlug kijk, ben ik 40 euro duurder uit dan de gt omega, maar die 40 euro extra levert je heel wat meer plezier op :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
boemboxx schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:00:
@jmignolet
Ik zou altijd nog eerder de S-Dream van motedis aanraden dan een GT Omega of dergelijke. Aluminium profiel gaat meer stabiliteit bieden. Daarnaast moet je voor allebei nog een seat voorzien dus gaat de kostprijs evenzeer nog omhoog.
Wel voor een 350 euro is de stoel inbegrepen met de GT Omega ART. En om Sim Racing Garage te quoten 'it exceeded my expectations'. Let op, ik bekijk alles inderdaad op lange termijn en voordelen zoals later een aluminium profiel rig aan te schaffen, kan ik eveneens de stoel van GT Omega mee overzetten.

Ik begrijp ook je standpunt hoor, helemaal. Maar voor 350 euro heb ik een compleet packet van rig + stoel en voor een 500 euro heb ik bijhorende accessoires (monitor stand). Ik kan zo verder voor een paar maanden (jaren?) en dan overschakelen naar een alu profiel indien nodig.
Hupske schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Als ik zo vlug wat bij Aluxprofiel in elkaar klik ben je +-270,- kwijt. Moet je alleen nog een stoel kopen. Steviger dan dit is er niet te krijgen.
Heb je daarnaast ook nog alle ruimte om alles zo te verstellen als je zelf wilt.

Als ik dan zo vlug kijk, ben ik 40 euro duurder uit dan de gt omega, maar die 40 euro extra levert je heel wat meer plezier op :)
https://www.aluxprofiel.n...80-profielen/a3825?c=3466
Hier kom ik iets duurder uit maar gaat dan ook een compleet pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

jmignolet schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Wel voor een 350 euro is de stoel inbegrepen met de GT Omega ART. En om Sim Racing Garage te quoten 'it exceeded my expectations'. Let op, ik bekijk alles inderdaad op lange termijn en voordelen zoals later een aluminium profiel rig aan te schaffen, kan ik eveneens de stoel van GT Omega mee overzetten.

Ik begrijp ook je standpunt hoor, helemaal. Maar voor 350 euro heb ik een compleet packet van rig + stoel en voor een 500 euro heb ik bijhorende accessoires (monitor stand). Ik kan zo verder voor een paar maanden (jaren?) en dan overschakelen naar een alu profiel indien nodig.

[...]

https://www.aluxprofiel.n...80-profielen/a3825?c=3466
Hier kom ik iets duurder uit maar gaat dan ook een compleet pakket.
Ik benoem dan ook: Als ik zelf wat in elkaar klik.
Voordeel van de profielen is ook dat je later heel simpel dingen er aan toe kan voegen.

Wat betreft je gt omega. 'it exceeded my expectations' betekend niet per definitie dat hij goed is. Je ziet in het filmpje ook al dat er flex in de pedaltray is(vind ik behoorlijk), flex in de stuurbase is en rond 23:35 zie je ook nog eens de flex van de stoel . Laten we nog niet hebben over de mogelijke hefboom effect wanneer je remt :9 Hij laat in het filmpje iig zien dat je overal wel flex in hebt. Dat ga je voor 40/50 euro meer niet hebben in je aluminium profielen.

Uiteraard blijft het uiteindelijk jou eigen afweging. GT Omega is een optie als je nu niet iets meer uit wilt geven en heel graag snel wat wilt hebben. Betekent als je later echt aan het zware werk wilt, dat je wel wat anders moet kopen.
Wacht je nu 1 maandje langer en je haalt een rig van profielen, dan ben je eigenlijk al gelijk klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

En het oog wil ook wat, het spijt me zeer, maar zo'n aluminium rig vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Tip van de sloop over zo'n stoel is ook een goeie, ik gebruik zelf een oude Honda CRX stoel met rails uit mijn oude zelf gesloopte auto. Ik heb nog zo'n stoel staan die zo opgehaald mag worden in Limburg, maar die is wel in veel slechtere staat (kapotte zijwang en mist daar wat vulling). Maar soms heeft een sloop pareltjes staan voor weinig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
jmignolet schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12:
[...]

En om Sim Racing Garage te quoten 'it exceeded my expectations'.
Wat waren zijn expectations? Gemaakt van rijstpapier, dan is dat makkelijk te 'exceeden' 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
@jmignolet het nadeel is dat de Omega cockpits maar weinig verstelbaar zijn waardoor je misschien in een positie komt te zitten die niet lekker voelt. Daarnaast zit er flex in pedal tray, wheel mount, seat en shifter mount en dat zijn dingen waarvan je nu misschien denkt dat je het niet erg vindt, maar dit komt het muscle memory dat je gebruikt voor te racen in geen geval ten goede.

Je kan nu voor een beetje meer geld een aluminium profiel kopen en dan moet je aan je cockpit zelf al nooit meer geld uitgeven. Je hebt daarnaast de optie om hem helemaal af te stellen zoals je hem wilt en kan altijd gemakkelijk toevoegen wat je nodig hebt in de toekomst.

Een stoel kan je gemakkelijk voor 100-150 euro vinden en ik denk dat die van wat hogere kwaliteit zal zijn dan de stoel op de GT Omega. Omgerekend kost die stoel ook een 150 euro dus wat dat betreft bespaar je daar niet echt iets op. Om maar een voorbeeld te geven:
https://www.marktplaats.n...064PICwZ4&previousPage=lr

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

boemboxx schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:39:
@jmignolet het nadeel is dat de Omega cockpits maar weinig verstelbaar zijn waardoor je misschien in een positie komt te zitten die niet lekker voelt. Daarnaast zit er flex in pedal tray, wheel mount, seat en shifter mount en dat zijn dingen waarvan je nu misschien denkt dat je het niet erg vindt, maar dit komt het muscle memory dat je gebruikt voor te racen in geen geval ten goede.

Je kan nu voor een beetje meer geld een aluminium profiel kopen en dan moet je aan je cockpit zelf al nooit meer geld uitgeven. Je hebt daarnaast de optie om hem helemaal af te stellen zoals je hem wilt en kan altijd gemakkelijk toevoegen wat je nodig hebt in de toekomst.

Een stoel kan je gemakkelijk voor 100-150 euro vinden en ik denk dat die van wat hogere kwaliteit zal zijn dan de stoel op de GT Omega. Omgerekend kost die stoel ook een 150 euro dus wat dat betreft bespaar je daar niet echt iets op. Om maar een voorbeeld te geven:
https://www.marktplaats.n...064PICwZ4&previousPage=lr
Die goedkope kuipstoeltjes op Marktplaats heb ik ook weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Heb wel eens bij iemand in de auto op zoiets gezeten en dat voelt nu ook niet bepaald stevig aan.

Je kunt ook nog altijd met hout gaan werken, mijn Ricmotech RS1 heeft ook geen flex hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
jmignolet schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:46:
Een paar onder jullie die hier een volledige switch van 'stuur vastmaken aan bureau' naar een geheel full-on simracing rig zijn gegaan? Ik heb zonet een Next Level Racing Wheel stand racer gekocht en na 1 dag het uit te proberen bevalt het me niet,en is het eigenlijk niet waard als ik mijn stuur op mijn bureau kan vastmaken. Buiten dan dat de pedalen vaster zitten, wat fijn is, is er niet zo heel veel verandering..

Dus dan maar zitten denken - van zodra bestellingen weer kunnen - te kijken naar simlab. Maar ik kan precies mezelf niet overtuigen om zoveel geld te geven.. Want jah, dan zie ik mezelf nog Fanatec gear kopen en ben ik helemaal 2 - 2.5k kwijt. En goh, dat lijkt me gewoon zoveel geld te zijn. :P

Akkoord dat de belevenis van zo'n simrig beter is als een bureau, maar ik kan het momenteel niet rechtvaardigen. Vreemd, want ik hou echt wel van racen. :)
Als je plek hebt zou ik zeker voor een vaste rig gaan. Er zijn legio mogelijkheden om dit te kopen of zelf te bouwen (met aluminium profielen). Kosten van een rig zitten tussen de 2-300 euro. En dan heb je gelijk voor later ook een stevige rig als je een DD wiel wil van Fanatec of Simucube.

De belevenis met een 'goedkoper' stuur en een vaste rig verandert ook al helemaal. Vooral met een degelijke stoel erbij en een goed ingestelde zit positie.

Nadeel is wel dat je er meer en langer in gaat zitten dan dat je nu doet.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost maar aangezien ik toch wel wat tijd in mijn simrig zit is het weleens leuk om hier te posten. Ik heb al een paar jaar een Playseat Challenge, voorheen met een Thrustmaster T300 RS setje, sinds kort geupgrade naar Fanatec CSL Elite met Club Sport V2 pedalen.

Hoewel de Playseat Challenge een heerlijk gameseat is - ik zit er makkelijk uren in met Call of Duty ;) - krijg ik met simracen stom genoeg last van mijn rug.. Dus ik heb van de week een zelf ontworpen (door een vriend) aluminium DIY rig besteld bij Motedis, en een Bimarco Hummer seat om daarop te monteren.
Het ontwerp is gebasseerd op een mix van de Sim-Lab P1X & de GT1-Evo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSpymAl0vpZii9HtFC-Jkai2PMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8avao0lJ7hIvHTNlB245ZOV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rij altijd in VR dus het scherm blijft gewoon staan waar ie staat.
Ik verwacht dat alle spullen met een week of 2 binnen zijn dus over een week of 3 een update hier als de upgrade voltooid is! :D

[ Voor 18% gewijzigd door endless op 15-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Bedankt aan allen voor jullie reactie. Het is inderdaad sterk overwegen en wat @Metalfreak zegt is misschien ook de reden waarom ik naar z'on rigs kijk: het oog wil wel wat en als ik de aluminium profiel rigs zie dan denk ik altijd van: damn, dat ziet er wel stevig uit, maar qua looks kan het wel wat beter.

Ik denk persoonlijk dat ik voor de eerste komende jaar of 2 niet onmiddellijk naar een DD zou gaan. Reden is dat dit, voor mij persoonlijk, op korte tijd nogal wat budget is dat ik zou moeten voorzien. Akkoord dat nu voor een alu profiel gaan goed is voor de toekomst.

Ik bekijk nog verder wat mogelijk is, en wat voor mij de beste overweging zal zijn. Bedankt voor jullie input. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
endless schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost maar aangezien ik toch wel wat tijd in mijn simrig zit is het weleens leuk om hier te posten. Ik heb al een paar jaar een Playseat Challenge, voorheen met een Thrustmaster T300 RS setje, sinds kort geupgrade naar Fanatec CSL Elite met Club Sport V2 pedalen.

Hoewel de Playseat Challenge een heerlijk gameseat is - ik zit er makkelijk uren in met Call of Duty ;) - krijg ik met simracen stom genoeg last van mijn rug.. Dus ik heb van de week een zelf ontworpen (door een vriend) aluminium DIY rig besteld bij Motedis, en een Bimarco Hummer seat om daarop te monteren.
Het ontwerp is gebasseerd op een mix van de Sim-Lab P1X & de GT1-Evo.

[Afbeelding]

Ik rij altijd in VR dus het scherm blijft gewoon staan waar ie staat.
Ik verwacht dat alle spullen met een week of 2 binnen zijn dus over een week of 3 een update hier als de upgrade voltooid is! :D
Plaatje werkt niet op chrome, unsafe domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
jmignolet schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:59:
Ik bekijk nog verder wat mogelijk is, en wat voor mij de beste overweging zal zijn. Bedankt voor jullie input. _/-\o_
Nog een tip voor de stoel. Heb destijds gratis een Volvo V70 via Marktplaats gevonden. Daardoor had ik budget voor een alu rig. De stoel heb ik op een houten plaat op de rig geschroefd. Zie mijn signature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
@jmignolet Je kan ook altijd een look geven aan je aluminium profiel natuurlijk. Je kan het zwart verven of er in hout of zoiets een uiterlijk rond bouwen :p

Maak vooral geen overhaaste beslissing. Als je niet zeker bent, denk er dan gewoon nog even over na. Weeg de pros en cons af tegenover elkaar en kies uiteindelijk hetgene waarbij je je het best voelt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
schraal schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Nog een tip voor de stoel. Heb destijds gratis een Volvo V70 via Marktplaats gevonden. Daardoor had ik budget voor een alu rig. De stoel heb ik op een houten plaat op de rig geschroefd. Zie mijn signature.
Vraagje (zelf aan het samenstellen) waarom de keuze voor hout ipv 2x 40 alu balkjes met die haakse verbindstukken om de stoel op vast te maken? Lijk mij in eerste instantie minder werk, handiger en op zijn minst even stevig. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:59
boemboxx schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb zopas een nieuwe 80/20 rig samengesteld en besteld en wacht nog op levering.

Ik had eerst ook een desk mounted setup maar omwille van geen goede stoel (zonder wielen onder) en het verschuiven en zo heb ik dan vrij snel een homemade rig gekocht, tweedehands voor 120 euro en vooral voor de stoel zelf. Hieraan begon ik me echter ook te storen omdat de wheelstand heel hard flext ookal rijdt ik maar met een G29. Nu een jaar later heb ik gewoon de stap gezet omdat ik ervan overtuigd ben dat een goede rig de allerbelangrijkste stap is bij het sim racen. Als je daarna nog verder wil kan dat altijd door je hardware te upgraden, maar een 80/20 rig blijft gewoon goed en moet je als het goed is nooit of echt niet snel vervangen. Daarnaast houdt het zijn waarde ook vrij goed dus krijg je er makkelijk 70-80% van de prijs voor terug als je hem ooit weg zou willen doen.

Ik heb net zoals jou lang getwijfeld over de Sim Lab GT1-EVO maar heb uiteindelijk zelf eentje samengesteld in MayCad op basis van het Motedis S-dream design. In totaal komt mij dit nu op 390 euro met verzendkosten tov 399 exclusief verzendkosten bij sim-lab, en heb ik de rig zoals ik hem zelf zou willen. De GT1 laat op bepaalde vlakken toch nog een beetje te wensen over.
Ik zit al een paar weken te wachten tot die Motedis S-dream weer op voorraad komt, maar mijn geduld begint op te raken.

Vandaar dat ik jou wil vragen, heb je die tekening nog van jou? Zo ja, ben je bereid deze te delen en waar heb je je profielen besteld? _/-\o_

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

GAITii schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Ik zit al een paar weken te wachten tot die Motedis S-dream weer op voorraad komt, maar mijn geduld begint op te raken.

Vandaar dat ik jou wil vragen, heb je die tekening nog van jou? Zo ja, ben je bereid deze te delen en waar heb je je profielen besteld? _/-\o_
Ik heb gemerkt dat ze op vrijdagavond de stock updaten. Veel keer op F5 drukken.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Op dit moment is de rig zelfs helemaal van de site afgehaald. Ik ga in ieder geval zelf ook kijken naar een zelfbouw.

Maar misschien moeten we met de discussie over welke rig naar een ander topic? Het haalt het hele showen van je rig weg van dit topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Stefmeister8 op 15-05-2020 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Darkangle schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:16:
[...]

Vraagje (zelf aan het samenstellen) waarom de keuze voor hout ipv 2x 40 alu balkjes met die haakse verbindstukken om de stoel op vast te maken?
Goeie vraag. Idealiter had ik hem ook direct op het aluminium geschroefd, echter zitten er wat uitsteeksels aan de rails van de stoel en zijn de gaten ook niet allemaal recht naar beneden. Zie foto.

Dus kortste klap was een stuk hout passend maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23K67B1sMOlnd1t34viPm0WgEAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYVmouI52viD4DuqjyVghlkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
schraal schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Goeie vraag. Idealiter had ik hem ook direct op het aluminium geschroefd, echter zitten er wat uitsteeksels aan de rails van de stoel en zijn de gaten ook niet allemaal recht naar beneden. Zie foto.

Dus kortste klap was een stuk hout passend maken.
[Afbeelding]
Ah. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
GAITii schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Ik heb de onderdelen zelf gekozen maar wel bij motedis besteld. Alles is gebaseerd op de S-Dream dus hij lijkt er wel hard op maar heb de base langer gemaakt (1600mm omdat korter laten snijden duurder was) en dan de pedal mount anders gemaakt + verstevigd. Ik zal je even pmen met de info.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
@jmignolet om nog een duit in het zakje te doen.
Ik heb voor ruim een jaar terug een G29 met Playseat gekocht op Marktplaats, hartstikke leuk om uit te proberen, maar na 40 uur in de sim werd ik gek van alle flex en noem maar op. Toen de keuze voor mezelf gesteld: de boel verkopen en klaar, of de boel verkopen en all-out gaan. Toen maar verkocht en even niks mee gedaan.

Nu sinds een paar maanden toch in één keer all-out gegaan nadat er hier op het werk tijdelijk een echt degelijke sim-rig stond, tien minuten daarin was voor mij genoeg reden om all-out te gaan. Geen momentje spijt van gehad.

Redenen voor mij om direct maar alles goed te doen (CSW V2.5, Podium stuur, Heusinkveld sprint, triple monitor, GT1 EVO etc) zijn:
- Tweedehands blijft het gigantisch veel waard, dus bij verkoop krijg je veel terug, de echte kosten in dat geval zijn prima te overzien
- Ik ben ervan overtuigd als je het echt leuk vindt, dat het voor de meeste mensen een gevalletje "buy nice or buy twice" wordt. Na twee dagen begon ik al te denken of ik niet toch moest upgraden van CSW V2.5 naar DD1 :+

Nu was ik de kosten van circuit rijden met een motor al gewend, dus is simracen erg goedkoop als je die vergelijking trekt, beleving is uiteraard wel iets minder maar toch :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Onder goedkeuring van de kat heb ik inmiddels mijn rig aardig in orde.
Windsim is geplaatst, buttonbox heeft een mooi plek en mijn sequential shifter en handbrake zitten ook op de juiste plaats.
Verder nog een leuk ledstripje in de profielen geplaatst zodat het in het donker er ook nog leuk uit ziet :)

De lijst met dingen die er nog aan wilt doen is eigenlijk ernstig kort.
- De Windsim misschien nog iets anders plaatsen
- stickers plakken op de buttonbox
- nieuwe pedalen. (Dc2 simracing pedals op het oog)
- kijken voor een draadloze headset, zodat dat ene zichtbare draadje ook weg is :p

Voor nu is het in ieder geval lekker genieten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RJ0FZjFGhfDQ8JCwwcYs9LI4Po=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PAaj8n4FC3RbPv4bTOz90AAb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOAPmo9356cjsseRNZCIZ_zUuZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T1eSRJCKjgNqCwNbhNlqzCUj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hupske schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:07:
- nieuwe pedalen. (Dc2 simracing pedals op het oog)
Thanks voor de tip, deze pedalen zien er zeer goed uit voor de prijs! Even wat reviews checken ^^

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

GiggySmalls schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Thanks voor de tip, deze pedalen zien er zeer goed uit voor de prijs! Even wat reviews checken ^^
https://tiendasimracing.com/en/ vind zelf dit wel een leuke website. Overzicht van wat er zoals van alles te vinden is :)
Zo kwam ik dus op die DC2/3 pedals.

Zijn overigens alleen Spaanse en 1 Italiaanse review over te vinden. Weet alleen dat 2/3 mensen in de Simplicity facebook groep ze ook hebben en wel tevreden zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Hupske op 15-05-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Hupske schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:31:
[...]

https://tiendasimracing.com/en/ vind zelf dit wel een leuke website. Overzicht van wat er zoals van alles te vinden is :)
Zo kwam ik dus op die DC2/3 pedals.

Zijn overigens alleen Spaanse en 1 Italiaanse review over te vinden. Weet alleen dat 2/3 mensen in de Simplicity facebook groep ze ook hebben en wel tevreden zijn.
Zeer handige website, helaas nog steeds niet helemaal compleet maar tenminste al een site die een groot deel van de opties oplijst.

Heb je deze pedalen wel eens bekeken?
https://meca.all4sim.com/product/meca-cup1-3-pedal-set/

Barry's review:
https://www.youtube.com/watch?v=qtGc_XGlA3o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:50

jbbrans

GiggySmalls schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Zeer handige website, helaas nog steeds niet helemaal compleet maar tenminste al een site die een groot deel van de opties oplijst.

Heb je deze pedalen wel eens bekeken?
https://meca.all4sim.com/product/meca-cup1-3-pedal-set/

Barry's review:
https://www.youtube.com/watch?v=qtGc_XGlA3o
Hele mooie pedalen, maar ze moeten eerst maar eens een paar badges geleverd hebben. Op Racedepartment zit iemand die in de eerste batch zou zitten en nog steeds zit te wachten op levering.

En als ik deze https://youtu.be/6JYHw3OoOco?t=3681 review bekijk, dan heeft hij al last van 5% uitsturing op het rempedaal in rust en moet hij ingame de maximale rem op iets van 50% zetten. En als dit 50% maximale remkracht is dan moet je zeker de rubbers vervangen door steviger, want volgens mij zit ie steeds op de metalen tonnen te remmen.

Uit de review van Barry krijg ik vooral door dat het een heel goede baseplate is. Niettemin hele mooie pedalen, voor een mooie prijs, maar waar je zelf nog wat tuning aan moet doen (in elke sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
jbbrans schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Hele mooie pedalen, maar ze moeten eerst maar eens een paar badges geleverd hebben. Op Racedepartment zit iemand die in de eerste batch zou zitten en nog steeds zit te wachten op levering.

En als ik deze https://youtu.be/6JYHw3OoOco?t=3681 review bekijk, dan heeft hij al last van 5% uitsturing op het rempedaal in rust en moet hij ingame de maximale rem op iets van 50% zetten. En als dit 50% maximale remkracht is dan moet je zeker de rubbers vervangen door steviger, want volgens mij zit ie steeds op de metalen tonnen te remmen.

Uit de review van Barry krijg ik vooral door dat het een heel goede baseplate is. Niettemin hele mooie pedalen, voor een mooie prijs, maar waar je zelf nog wat tuning aan moet doen (in elke sim).
Is inderdaad wel erg als je zo lang moet wachten. Wanneer was de eerste batch 'released'?

De video kan ik helaas niet veel uit opmaken :p

Barry lijkt toch ook wel lovend over de prestatie van de pedalen zelf. Vooral de rem lijkt me wel proper door die metalen tussenstukken.

Inderdaad lijkt het me wel niet echt een grote vooruitgang tov de DC3 sim pedals die we eerder besproken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 19:09
BramuS schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:44:
Thanks voor de tip. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze set. Zelf heb ik nu de T3PA pedalen met een loadcell mod van 20kg.

Ben erg benieuwd of deze set beter zal zijn als de T3PA pedalen, vooral gevoeligheid en en precisie die je met de T-LCM zou kunnen behalen.

Mijn setup:
Setup vorig jaar overgenomen en wat kleine aanpassingen aan gedaan.
  • T300RS stuur
  • T3PA pedalen met Load Cell mod 20kg
  • Ferrari F1 Add-on wheel, hierbij de 3DRap Magnetic Paddles op geïnstalleerd
  • Playseat op custom houten frame
  • Versterker, filters en 2 bass boxjes onder de stoel voor trillingen na te bootsen (kerb etc)
  • 5.1 surround setje
[Afbeelding]
Inmiddels ook maar wat upgrades gedaan:
  • Thrustmaster de deur uit :-)
  • Fanatec CSL Elite PS4 gekocht
  • Fanatec F1 eSports wheel gekocht
  • Fanatec Limited Edition F1 2020 wheel besteld
Dus eigenlijk alles van Thrustmaster de deur uit gedaan en de CSL Elite met pedalen gekocht. Loadcell ontbreekt voor nu nog (niet op voorraad). Daarnaast wel de F1 eSports rim gekocht en bevalt erg goed. Enige wat ik echter mis is de magnetic flippers welke ik al had, en toch wat extra buttons helaas. Door dat er nu limited edition van F1 2020 rim was, deze besteld. Ander stuurtje zal denk ik verkocht worden zodra de nieuwe binnen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuOrppT0iHcoJUyw8QyqY5WCjoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFTDUlBQUemCtwxYtp5fqWtM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 18:46
BramuS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Inmiddels ook maar wat upgrades gedaan:
  • Thrustmaster de deur uit :-)
  • Fanatec CSL Elite PS4 gekocht
  • Fanatec F1 eSports wheel gekocht
  • Fanatec Limited Edition F1 2020 wheel besteld
Dus eigenlijk alles van Thrustmaster de deur uit gedaan en de CSL Elite met pedalen gekocht. Loadcell ontbreekt voor nu nog (niet op voorraad). Daarnaast wel de F1 eSports rim gekocht en bevalt erg goed. Enige wat ik echter mis is de magnetic flippers welke ik al had, en toch wat extra buttons helaas. Door dat er nu limited edition van F1 2020 rim was, deze besteld. Ander stuurtje zal denk ik verkocht worden zodra de nieuwe binnen is.

[Afbeelding]
Wat is er zoveel anders aan de Fanatec Elite base tov de Thrustmaster?
Beide werken met een riem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-01 19:09
meintje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Verschil zit hem oa in:
Torque verschil van 3.9 van TM tov 6 van Fanatec
Dual Belt voor TM tov Single Belt voor Fanatec (zou dus sneller moeten reageren en soepeler moeten zijn)
Gehele bouw kwaliteit van Fanatec vind ik persoonlijk een stuk stabieler, het schroefje bij Thrustmaster en plastic fantastic release systeem tov metalen stuk bij Fanatec. Ook meerdere sturen en de uitgebreide settings van het stuur.

Pedalen (al had ik de T3PA) zijn ook beter als de standaard T300, al mis ik wel de loadcell nog die ik dus in de T3PA had. Met het oog op uitbereiding en mogelijkheden daarom voor Fanatec gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05

BlueTooth76

Let the sun shine!

meintje schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Ben toevallig ook 2 weken overgestapt van een T300 naar een CSL Elite (en er komt een Clubsport v2.5 zodra deze leverbaar is).

De spelingloze, strakke en directe force feedback van de Fanatec is wel een flinke stap voorwaarts.
Daarnaast de keuze uit stuurtjes en in mijn geval de ClubSport v3 pedalen met load cell die zorgen dat ik veel nauwkeuriger en constanter kan remmen.

De kracht kan ook een voordeel zijn maar ik gebruik het vooral voor de details.

Maar je kan met een Thrustmaster ook zeker prima sturen, het is niet alsof je met een upgrade ineens al je time trials aan flarden rijdt. Het is vooral voor een wat strakker gevoel in het stuur, meer bruikbare knoppen (met mijn V2 stuurtje) en in een race meer constant kunnen rijden. Zo voel ik in F1 2019 nu veel beter aan wat de grenzen van mijn (oude) banden zijn, op het moment dat het "wazig" wordt zit het namelijk niet meer in het stuurtje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 18-05-2020 12:19 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
BramuS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:07:
[...]

Verschil zit hem oa in:
Torque verschil van 3.9 van TM tov 6 van Fanatec
Dual Belt voor TM tov Single Belt voor Fanatec (zou dus sneller moeten reageren en soepeler moeten zijn)
Gehele bouw kwaliteit van Fanatec vind ik persoonlijk een stuk stabieler, het schroefje bij Thrustmaster en plastic fantastic release systeem tov metalen stuk bij Fanatec. Ook meerdere sturen en de uitgebreide settings van het stuur.
Mja die Fanatec CSL Elite zou je eigenlijk ook niet 1-op-1 moeten vergelijken met een T300, de TM TS-PC / XW zit ongeveer in dezelfde prijsklasse en geeft ook +- 6 Nm torque. (Maar begrijpelijk dat je die vergelijking maakt als je van een T300 komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-04 15:36
Ik ga 4 van deze kopen denk ik om mijn 4 schermen te kunnen bevestiging aan mijn DiY Rig.

Ze kunnen 70cm van de muur naar voor. Maar ik ga ze sws niet in de muur boren (huur woning). zal wel een houten "wandje maken die ik op mijn bureau kan vijzen om ze daar tegen te schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/q0M8L61MJ80/124x70.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qPgEkgWLzm2/124x88.jpg

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:06
kampers schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:14:
Ik ga 4 van deze kopen denk ik om mijn 4 schermen te kunnen bevestiging aan mijn DiY Rig.

Ze kunnen 70cm van de muur naar voor. Maar ik ga ze sws niet in de muur boren (huur woning). zal wel een houten "wandje maken die ik op mijn bureau kan vijzen om ze daar tegen te schroeven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
"En dan zijn we voorlopig klaar"

No such thing :+

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Jimmy J. schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:05:
[...]
"En dan zijn we voorlopig klaar"

No such thing :+
HAHA , denk toch dat ik ga DIY, heb ik wat cash over voor content. en ook de fun om het zelf te maken..

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kampers
Ooooh boy. Vandaag mijn 2 extra schermen aangekomen en wat aan DiY gedaan.

Resultaat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqsbONrKCJOHv1MKvYbsIxTsA28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hIPILiI16xo0mtI0isfm7O3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
kampers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:01:

Resultaat..

[Afbeelding]
Ik hoor nu ook bij de triple monitor club.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rSoW0mCbYjg3dpUvSIP1eIUKd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUinCeyFAvp7nwOLW5FKPpNh.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

kampers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:01:

Resultaat..

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat voor app gebruik je op de tablet? Ik herken het niet :$

Ik weet niet of het aan de hoek van de foto ligt, maar ik zou bij jou geen dartpijltjes meer durven te gooien. Je zou maar de ring raken en het pijltje de verkeerde kant zien opgaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Hupske schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Ik weet niet of het aan de hoek van de foto ligt, maar ik zou bij jou geen dartpijltjes meer durven te gooien. Je zou maar de ring raken en het pijltje de verkeerde kant zien opgaan :+
Winmau is op pensioen 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Hupske schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Die app is trouwens JRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 23:29
frizti schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Ik hoor nu ook bij de triple monitor club.
Welke monitors zijn dat? Bezel lijkt echt heel klein?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 09:36
Hathie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Ik zie AOC staan. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
Hathie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:45:
[...]

AOC I2790PQU/BT

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 01:27
Is dat wat met 27" ? Ik vind het erg verleidelijk.... 8)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
reddo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:41:
[...]

Is dat wat met 27" ? Ik vind het erg verleidelijk.... 8)
Ik heb het nu pas een paar dagen maar bevalt me goed.
Hiervoor gebruikte ik een 43 inch TV.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:38

Piggen

Lekker bakkie

Piggen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:27:
[...]

Nou het is snel gegaan. Het bewegen van de pedal plate begon al snel te irriteren - dan heb je ook niks aan die pedalen - dus toen ben ik ben ik me gaan oriënteren op een aluminium rig en dat is een Motedis geworden. De afhandeling ging erg soepel. Maandag besteld, gisteren in huis en ik heb er vanavond de laatste hand aan gelegd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog steeds dezelfde TMX, T-LCM en handbrake mod, maar nu in een aluminium rig dus. Wat een verschil. Zo stevig allemaal, waardoor het voelt alsof ik meer controle heb en sneller kan corrigeren in bv. Dirt Rally 2. Een plankje eraan voor de handrem was zo gepiept, dus de flexibiliteit is inderdaad top.

De stoel is een gebruikte Recaro met rails uit een Mitsubishi Evo V via Lynx Motorsport op Marktplaats. Vond ik wel gaaf en zit ook lekker stevig. Hij past echt nét op het frame, dus daar heb ik geluk mee. Erg blij mee allemaal :)
Update: ik kwam aanbiedingen van een TX Italia en de T3PA + TH8A bundel tegen, die ik niet kon laten liggen. Omdat ik zo vaak las dat het stuurtje van de Italia plastic is geloofde ik dat meteen en had ik van tevoren via Marktplaats voor een zacht prijsje het stuur van een T300 gekocht, wat in feite het GTE-stuur is. Werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG2lW7DZylzirRmioUmPd7gROQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yop5MhNLFNsMh93r42XrUCUb.jpg?f=fotoalbum_large

Om gemakkelijk te kunnen switchen tussen racen en TV kijken heb ik m'n TV-meubel op wieltjes gezet en door een plank te verwijderen past hij ook over de pedalen en kan de TV mooi helemaal tegen de rig staan. Met een paar Van Dales is de hoogte ook goed.

De T3PA en m'n oude TMX + pedalen van de TX was ik dankzij de simracing-hype zo weer kwijt via Marktplaats en zo heb ik voor relatief weinig geld een mooie upgrade gemaakt :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-03 10:08
Begon weer te kriebelen, na het zien van mooie sturen....kon het niet laten...
:) 8) :*) ..
hendels worden van Purple Heart, Amerikaans hard hout..
moet nog het een en ander aan gebeuren...de vorm zit er al in..! :*) :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCuwa1LJEsZjJrDRt8v22EAfPCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRpB7lCjP4EgUrlanDRpKgHK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4KkXMLbm-Ijxuyw1WVq9q1X9DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eEr0Zb1ImxvzyuEjFCiIvJU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door spacebird1 op 22-05-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbb74
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-04 17:26
Zeer mooi die alu-rigs. Ben ook aan het ontwerpen en ga daarna de extrusies bestellen bij Auxprofielen. Die lijken me toch nog wat goedkoper dan motedis? Sowieso minder verzendkosten zo te zien.
Ik zie dat de meesten hier 40x40 met 40x80 als standaard hebben. Is 30x30 met 30x60 niet stevig genoeg voor een rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Krijg net bericht van Fanatec dat de ClubSport wheel base 2.5 verzonden gaat worden :)

6 mei besteld dus dat is nog aardig vlot, de verwachting was pas begin juni.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
spacebird1 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:08:
Begon weer te kriebelen, na het zien van mooie sturen....kon het niet laten...
:) 8) :*) ..
hendels worden van Purple Heart, Amerikaans hard hout..
moet nog het een en ander aan gebeuren...de vorm zit er al in..! :*) :9
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice :)

Ik heb hier nog paar geprinte handgrepen liggen die nog bekleed moeten worden. Ik dacht daar soort alcantara voor besteld te hebben, maar ik heb volgens mij goedkope knockoff gehad wat voor geen millimeter stretcher. Waar halen de ervarenere stuurtje makers hun bekleding voor de handgrepen? Bij voorkeur iets wat niet de hoofdprijs kost...

@Henkus en @JohnnyV misschien?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:48
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XYQgPN3/IMG-6852.jpg
Er is e.e.a. verandert. 2 dingen, jullie mogen raden.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
stormbreaker schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:14:
[Afbeelding]
Er is e.e.a. verandert. 2 dingen, jullie mogen raden.
Je hebt een nieuwe monitor en je hebt je pedalen vast gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:48
Spunky25 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Je hebt een nieuwe monitor en je hebt je pedalen vast gezet?
Dat klopt. De pedalen staan vast met een door mijn vader gemaakt ding, dat steunt tegen de pedalen en de muur. Het werkt in praktijk echt goed, kan harder remmen zonder dat de pedalen door de kracht van de LC verschuiven. Ik heb nu een LG 32GK650F-B. Niet een heel duur scherm maar wel goed voor wat je krijgt voor 380 euro.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Hier vandaag ook een leuk DIY projectje afgerond :)

Heb al jaren een Buttkicker Gamer 2 liggen in huis, maar helaas is de versterker die er bijgeleverd is al lang geleden overleden dus de Bass Shaker lag beetje te verstoffen op zolder.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ILbhBVcsC0I/maxresdefault.jpg

Door de Corona Schoonmaak kwam ik hem weer op het spoor en bedacht ik mij er toch eindelijk weer eens wat mee te doen. Een versterker vinden voor de Buttkicker moest een koud kunstje zijn dacht ik, maar helaas zo simpel leek het niet te zijn. De Gamer 2 shaker draait namelijk op een impedantie van 2 ohm wat een subwoofer impedantie is (wat ook niet vreemd is gezien de functie van het apparaat. Zoekende naar versterkers kwam ik er al snel achter dat de meeste versterkers maar vanaf 4 ohm leveren. 2 ohm speaker er op aansluiten verhoogt kans op overhitting van de versteker.

Dus nieuwe buttkicker versteker bestellen zou kunnen, maar los dat ze uitverkocht zijn zijn ze ook nog eens schreeuwend duur nieuw ($169.95) met een zeer bedenkelijke betrouwbaarheid. Een betrouwbaarder alternatief is een Behringer NX1000 (hier niet onbekend op het forum) maar los dat deze GROOT zijn. Zijn ook deze 189 euro. Wat ik er eigenlijk niet aan uit wilde geven. Marktplaats vervolgens afgespeurd om misschien dan toch een vintage 20/30 euro versterker op de kop te tikken en dan maar gokken dat ze niet overhitten.

Tot ik op het spoor kwam van dit bordje, Een Class D TPA3116 1x100W Audio Versterker voor 14 euro!!

Afbeeldingslocatie: https://www.tinytronics.nl/shop/image/cache/data/product-1948/TPA3116SUB_1-1000x1000.jpg

Rated voor 100 watt op 2 ohm op 24v, 90% efficiency (Laptop voeding). Dat is in elk geval het proberen waard :). Had er geen grote verwachtingen van gezien het formaat (iets groter dan een creditcard). De boel aangesloten. Laptop Adaptertje er op van 60 watt / 19V, wat dus minder vermogen geeft aan de amp, maar had even niks anders voor handen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l8Jfguw.jpg

Vervolgens had ik een uitdaging hoe ik de Gamer 2 aan mijn SimRig met 80/40 Profiel moest bevestigen. Ook daar was een quick and dirty fix snel voor gevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wPX2i8r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5pvNuzx.jpg

Et voila, geprobeerd in de sim en poehhh voor zo'n klein dingetje zit er genoeg pit in, zelfs op 60w/19v moest het geluid echt zachter draaien om iedereen niet gek te maken rond om mij heen.

Dus zoek je goedkope amp voor je bassshaker (1x kan je hier prima op aansturen, maar niet meer) heb je paar opties:

DIY route:
Versterker 14,-
Mocht je geen laptop voeding hebben liggen:
Laptop Adapter 14,95

Of een kant en klare kopen met mooie case incl voeding:
NobSound 100W Sub Amp 47,95

Welke precies het zelfde bordje heeft als dat ik los heb gekocht.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Kijk, dit soort werk jou ik van. Goed om te weten ook voor als de versterker van mijn gamer2 het begeeft, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 18:54
*snip* offtopic

knoppen kan je maar niet genoeg bij de hand hebben en zelf bouwen is vaak lastig met schema's

PS zo.n Buttkicker is niet aan teraden als je in een flat woon of wel ?
Het is gehoorig hier en betonnen vloeren

[ Voor 45% gewijzigd door Geronimous op 23-05-2020 16:53 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
*snip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 23-05-2020 16:53 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

*snip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 23-05-2020 16:53 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 07:31:
Ik doe nooit geen zaken meer met die simracing4u. Wat een enorme ***** is dat zeg.
Flauw, maar feitelijk zeg je dat je dus altijd zaken doet met simracing4u... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
ravw schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:33:

Is geen probleem hoor. Met simhub regel je het effect en kan je hem minder hard zetten. Wat scheelt is om de rig op een mat of rubber pootjes te zetten, zodat het niet door trilt in de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
ravw schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:33:

Zal het vandaag eens aan de onder buurvrouw vragen :o dit is ook niet meest geluidsdichte appartementen complex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
The Otherside schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Zal het vandaag eens aan de onder buurvrouw vragen :o dit is ook niet meest geluidsdichte appartementen complex
Ik had toen ik hier kwam wonen een 7.1 systeem neergezet , oude huis was benedenwoning dus geen last met de onder buren

Maar ik had die set nog niet warm gedraaid of de buurvrouw kwam van beneden al aanlopen ...
wat ben jij ana het doen alles trilt in mijn huis

Ik zeg: gamen op de pc , heb haar binnen gelaten en laten zien hoe ik zeg het staat echt niet hard het volume
.. ze zegt het valt hier wel mee inderdaad.

maar bij mij kwamen de kopje uit de kast zetten .. ( mede door dat ik de BASS box op de grond had staan .. waardoor ik zelf weinig last van die trillingen had ,,,, en ook niet voelde .. maar dat was bijd e onder buren wel anders .. ben zelf ook daar gaan kijken en luisteren ......
Toch maar even getest tot hoever ik hem open kon zetten dat was bijna 0 , dus ben toen weer terug gegaan naar een 2.1 en nu lekker hard en geen last van buren

af gelopen zomer nog wel een opmerking van mijn naaste buren van , he waarom zet je die muziek uit we zitten hier lekker buiten op het balkon van jou muziek te genieten en je draait goede muziek , smaak heb je wel :o O+ en dat door door iemand die mijn kind had kunenn zijn .. maar goed Oldskool house en Reggae old skool gaat er bij de meeste mensen er wel in

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 23-05-2020 10:38 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:55

CoronelHimself

Division Brabant

ravw schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:27:
[...]

Ik had toen ik hier kwam wonen een 7.1 systeem neergezet , oude huis was benedenwoning dus geen last met de onder buren

Maar ik had die set nog niet warm gedraaid of de buurvrouw kwam van beneden al aanlopen ...
wat ben jij ana het doen alles trilt in mijn huis

Ik zeg: gamen op de pc , heb haar binnen gelaten en laten zien hoe ik zeg het staat echt niet hard het volume
.. ze zegt het valt hier wel mee inderdaad.

maar bij mij kwamen de kopje uit de kast zetten .. ( mede door dat ik de BASS box op de grond had staan .. waardoor ik zelf weinig last van die trillingen had ,,,, en ook niet voelde .. maar dat was bijd e onder buren wel anders .. ben zelf ook daar gaan kijken en luisteren ......
Toch maar even getest tot hoever ik hem open kon zetten dat was bijna 0 , dus ben toen weer terug gegaan naar een 2.1 en nu lekker hard en geen last van buren

af gelopen zomer nog wel een opmerking van mijn naaste buren van , he waarom zet je die muziek uit we zitten hier lekker buiten op het balkon van jou muziek te genieten en je draait goede muziek , smaak heb je wel :o O+ en dat door door iemand die mijn kind had kunenn zijn .. maar goed Oldskool house en Reggae old skool gaat er bij de meeste mensen er wel in
Alles wat trilling veroorzaakt nooit direct op de vloer plaatsen, maar altijd voorzien van wat demping (rubber ofzo). Zeker in een appartement, voor vloerstaande speakers heb je van die kegelvormige voetje.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
CoronelHimself schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Alles wat trilling veroorzaakt nooit direct op de vloer plaatsen, maar altijd voorzien van wat demping (rubber ofzo). Zeker in een appartement, voor vloerstaande speakers heb je van die kegelvormige voetje.
ja ik weet het maar het was hier een gewoonte omdat ik jaren in mijn oude huis daar nooit last van had .... dus ging hier de bass ook op de grond

ik ben trouwen nog op zoek naar een goed setje 2.1 de oude logitich zijn nu wel een keer aan vervanging toe
ik ben veel bezig met sim racing en flightsims

Ik denk zelf aan de soundbar of 2.0 / 2.1 maar welke ?

ik kan het hier wel vragen omdat het toch ook direct met je rig te maken heb
Wel een beetje mooi en goede bass er in voor als ik muziek draai ...
tijdens het solo racen graag een hardcore/ old skool house of andere muziek aan staan

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 23-05-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
ravw schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:06:
[...]

ja ik weet het maar het was hier een gewoonte omdat ik jaren in mijn oude huis daar nooit last van had .... dus ging hier de bass ook op de grond

ik ben trouwen nog op zoek naar een goed setje 2.1 de oude logitich zijn nu wel een keer aan vervanging toe
ik ben veel bezig met sim racing en flightsims

Ik denk zelf aan de soundbar of 2.0 / 2.1 maar welke ?

ik kan het hier wel vragen omdat het toch ook direct met je rig te maken heb
Wel een beetje mooi en goede bass er in voor als ik muziek draai ...
tijdens het solo racen graag een hardcore/ old skool house of andere muziek aan staan
Ligt aan veel factoren. Edifier heeft wel leuke opties in meerdere prijsstellingen.

Zelf gebruik ik al jaren KEF 'eitjes' in
5.1 opstelling (met aparte surround receiver). Deze vind ik persoonlijk zeer goed klinken voor compacte speakers, en zijn 2e hands meestal ook nog te vinden. Er is ook nog een nieuwere versie van. Deze zou je ook in 2.1 kunnen gebruiken als je een stereo set vind https://www.whathifi.com/us/kef/kht20053/review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
The Otherside schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:13:
Tot ik op het spoor kwam van dit bordje, Een Class D TPA3116 1x100W Audio Versterker voor 14 euro!!

[Afbeelding]

Rated voor 100 watt op 2 ohm op 24v, 90% efficiency (Laptop voeding). Dat is in elk geval het proberen waard :). Had er geen grote verwachtingen van gezien het formaat (iets groter dan een creditcard). De boel aangesloten. Laptop Adaptertje er op van 60 watt / 19V, wat dus minder vermogen geeft aan de amp, maar had even niks anders voor handen.

[Afbeelding]

Vervolgens had ik een uitdaging hoe ik de Gamer 2 aan mijn SimRig met 80/40 Profiel moest bevestigen. Ook daar was een quick and dirty fix snel voor gevonden :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat je voor een mono versterker bent gegaan, is daar een speciale reden voor, of is het beter om een stereo versterker te nemen?
Als je nog een behuizing zoekt voor de versterker: https://www.thingiverse.com/thing:3334856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Speedy55 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Dat kan best wezen, maar vertel dan ook even waarom, dan weet iedereen ook waarom je daar eventueel niet moet kopen, nu heeft niemand wat aan deze opmerking.
Daar heb je een punt!

Laat ik het zo zeggen, wij waren het op bepaalde vlakken niet met elkaar eens. Producten zijn best goed verder maar gun het hem gewoon niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Madhouse1979 op 23-05-2020 13:47 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Ah nice, daar kun je een mooie blogpost aan wijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
CoronelHimself schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Mijn rig staat op rubberen voetjes, daarnaast nog een anti-vibratie rubber dubbel er onder gedaan om overlast zo veel mogelijk te beperken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jmWrdli.jpg
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Ik zie dat je voor een mono versterker bent gegaan, is daar een speciale reden voor, of is het beter om een stereo versterker te nemen?
Als je nog een behuizing zoekt voor de versterker: https://www.thingiverse.com/thing:3334856
Dit is een enkele bass shaker dus stereo zou niet veel zin hebben gehad. Daarnaast is van dit bordje idd ook een 2.1 systeem aanwezig. Maar de stereo kanalen zijn 4 ohm ipv 2 ohm volgens mij dus daar had deze specifieke bass shaker niet aan kunnen hangen en ik denk niet dat deze amp de oemph heeft om meerdere drivers aan te sturen.

En thanks voor de link naar de behuizing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Laatst online: 17:56
Robbb74 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:41:
Zeer mooi die alu-rigs. Ben ook aan het ontwerpen en ga daarna de extrusies bestellen bij Auxprofielen. Die lijken me toch nog wat goedkoper dan motedis? Sowieso minder verzendkosten zo te zien.
Ik zie dat de meesten hier 40x40 met 40x80 als standaard hebben. Is 30x30 met 30x60 niet stevig genoeg voor een rig?
Ik dacht precies hetzelfde... ben een beetje gaan zoeken op internet en las dat anderen 30*30 en 30*60 ook naar tevredenheid gebruikten. Scheelt al snel meer dan 150 euro op een frame.
Dus heb mijn eigen frame ontworpen en een aparte tv standaard die op wieltjes komt te staan, zodat die ook gedraaid kan worden als de jongens samen willen gamen. Heb de basis in 30*60 en de staanders in 30*120. En sommige delen in 30*30.
Ik heb nu alles in bestelling staan bij Motedis. Wacht al twee weken met ongeduld :-)

Stiekem nog wel zenuwachtig of het sterk genoeg is. Ik hou je op de hoogte als het binnen is.

Hier de tekeningen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hi4a8ir4COaAD9VBlls7btNo4ZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VgSTKNjWdCn78uTPpHS5aVh0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EalsY67qp3SSl4JBaC3GxYyo9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IdSxiMF9SY353FV7X9w4JlbX.png?f=fotoalbum_large

De stoel is al binnen. Een demo die ik goedkoop kon krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLIG2jBcvRu-6l6omS7xn_-FvYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IA826Wg135JFH3eBimj0jmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

jczuidervaart schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:35:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde... ben een beetje gaan zoeken op internet en las dat anderen 30*30 en 30*60 ook naar tevredenheid gebruikten. Scheelt al snel meer dan 150 euro op een frame.
Dus heb mijn eigen frame ontworpen en een aparte tv standaard die op wieltjes komt te staan, zodat die ook gedraaid kan worden als de jongens samen willen gamen. Heb de basis in 30*60 en de staanders in 30*120. En sommige delen in 30*30.
Ik heb nu alles in bestelling staan bij Motedis. Wacht al twee weken met ongeduld :-)

Stiekem nog wel zenuwachtig of het sterk genoeg is. Ik hou je op de hoogte als het binnen is.

Hier de tekeningen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De stoel is al binnen. Een demo die ik goedkoop kon krijgen.
[Afbeelding]
Toen ik mijn rig 3 jaar geleden nog bouwde was 45x45 en meervouden daarvan de "standaard". En dat beweegt niet, als ik naar jouw rig kijk dan denk ik niet dat het te zwak is. Het enige wat misschien te flex is, is je stuurbevestiging.

Misschien zie ik het verkeerd maar het lijkt alsof je stoel-liggers aan het eind op een dubbele ligger ligt en op de andere lokaties op een enkele ligger.
En waar zijn de korte liggers die bovenop je langste liggers liggen voor?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Laatst online: 17:56
CoronelHimself schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:42:
[...]

Toen ik mijn rig 3 jaar geleden nog bouwde was 45x45 en meervouden daarvan de "standaard". En dat beweegt niet, als ik naar jouw rig kijk dan denk ik niet dat het te zwak is. Het enige wat misschien te flex is, is je stuurbevestiging.

Misschien zie ik het verkeerd maar het lijkt alsof je stoel-liggers aan het eind op een dubbele ligger ligt en op de andere lokaties op een enkele ligger.
En waar zijn de korte liggers die bovenop je langste liggers liggen voor?
Ik had de tekening zo vaak gewijzigd dat hij nu een beetje niet meer klopt, maar de bestelling wel. :-)
Ik heb twee zij liggers 30*30 over de breedte (waarvan de voorste rood is) . Daar komen twee langsliggers op waar de rails van de stoel op komt ( de 2 roden naast elkaar). De korte profielen op de zijkant zijn er omdat ik dan de langsliggers schuin kan monteren zodat de stoel schuin komt te liggen (iets meer F1-stijl). Misschien zet ik deze wel verticaal ipv horizontaal. Maar dat moet ik nog even zien.

Ik wil trouwens iedereen op dit forum bedanken. Ik heb alle fotos en posts bestudeerd om ideeen op te doen :-).
Dus hoop dat dit anderen weer inspireert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
jczuidervaart schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb ook een bestelling open staan en duurt ook al 2 weken. Zou gisteren verzonden zijn maar nog steeds geen Tracking ID...

Hopelijk komt hij snel binnen! :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wel een apart ding:

Of het mooi en praktisch is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Eerste wat ik gelijk zie. Flex bij de pedals, flex in de stoel en bij zijn brackets, flex bij de wheelbase. Nee, je koopt deze puur om stoer te zijn en wellicht omdat je hem in veel standen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Hupske schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Eerste wat ik gelijk zie. Flex bij de pedals, flex in de stoel en bij zijn brackets, flex bij de wheelbase. Nee, je koopt deze puur om stoer te zijn en wellicht omdat je hem in veel standen kan zetten.
Lijkt me ideaal voor de verhuur of bij race-evenementen (esport). Waar mensen er een uur ofzo achter elkaar inzitten, want als het veel korter is dan is het wel veel werk als je alles moet aanpassen.

Dus ja, het ziet er interessant uit, maar ik zie inderdaad veel flex zeker bij de stoel.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yup de flex zat er goed in. Alleen al die beweging bij de stoel mounts :P

Maar heb het idee dat dit altijd een issue blijft bij dit soort setups die voor meerdere uitvoeringen gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

BlueTooth76 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:59:
Krijg net bericht van Fanatec dat de ClubSport wheel base 2.5 verzonden gaat worden :)

6 mei besteld dus dat is nog aardig vlot, de verwachting was pas begin juni.
Update:

Heb zojuist m'n Fanatec ClubSport Wheelbase 2.5 ontvangen en hij gaat ook weer retour naar Fanatec.

Is overduidelijk een "retour" gestuurd exemplaar, kabels slingeren los door de doos, doos is beschadigd.
Daar begin ik niet aan, als ik wat nieuws bestel en betaal voor nieuw dan verwacht ik geen retour.

Valt me vies tegen en zorgt weer voor een hoop extra werk en wachttijd.

Wel jammer... had anders vandaag los gekund met de upgrade.

Vond het al vreemd dat hij zo snel verzonden was terwijl hij in pre-order stond tot begin juni.

[ Voor 6% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-05-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07

Arfman

Drome!

Zou kunnen dat het een "refurbished" model is (DOA die weer gefixed is oid) maar dan zou je verwachten dat alles ook weer netjes in de doos zit. Slordig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Misschien dat e en van jullie mij kan uitleggen wat er aand e hand is ...

Ik heb voor in mijn pc 2 USB 3 poorten .. als ik mijn G25 aansluit op de onderste dan geeft mijn logitech profiler een Driver force ex aan en sluit ik hem aan op de bovenste USB 3 dan geeft hij G25 aan
bij de onderste reageerd hij niet in game bij de bovenste wel USB 3 werken gewoon goed

hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Arfman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:19:
Zou kunnen dat het een "refurbished" model is (DOA die weer gefixed is oid) maar dan zou je verwachten dat alles ook weer netjes in de doos zit. Slordig.
Het is duidelijk te zien dat het vorige adres etiket van de omdoos gescheurd is en die van mij er overheen geplakt is. Daarnaast is de verpakking zelf licht beschadigd, zijn de kabels rommelig en niet opgebonden.
Het is gewoon retour gekomen en zo weer verstuurd.

Hij staat nu weer ingepakt te wachten op een reactie en dat kan tot 7 werkdagen duren volgens support.
Sowieso ga ik niet opdraaien voor de verzendkosten, dat heb ik alvast uitgelegd in het contact formulier.

[ Voor 9% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-05-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ravw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:
Misschien dat e en van jullie mij kan uitleggen wat er aand e hand is ...

Ik heb voor in mijn pc 2 USB 3 poorten .. als ik mijn G25 aansluit op de onderste dan geeft mijn logitech profiler een Driver force ex aan en sluit ik hem aan op de bovenste USB 3 dan geeft hij G25 aan
bij de onderste reageerd hij niet in game bij de bovenste wel USB 3 werken gewoon goed

hoe kan dit
Dat is een probleem dat wel eens kan voorkomen. Ik heb dat ook eens gehad. Er is een vrij omslachtige manier voor om dat op te lossen. Je moet het register hierbij aanpassen meende ik.

Edit, geen register dus: YouTube: Logitech G27 fix for GT Driving Force Detection (Window 10)

[ Voor 9% gewijzigd door Metalfreak op 26-05-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 18:42
BlueTooth76 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:25:
[...]

Het is duidelijk te zien dat het vorige adres etiket van de omdoos gescheurd is en die van mij er overheen geplakt is. Daarnaast is de verpakking zelf licht beschadigd, zijn de kabels rommelig en niet opgebonden.
Het is gewoon retour gekomen en zo weer verstuurd.

Hij staat nu weer ingepakt te wachten op een reactie en dat kan tot 7 werkdagen duren volgens support.
Sowieso ga ik niet opdraaien voor de verzendkosten, dat heb ik alvast uitgelegd in het contact formulier.
Ik snap je irritatie, maar tegelijkertijd zou ik er, er vanuit gaande dat de base zelf in orde is, persoonlijk niet de moeite voor doen om'm terug te sturen. De minimale tijd die iemand anders er gebruik van heeft gemaakt gaat echt geen invloed hebben op de kwaliteit of levensduur. Als alles er verder bij zit en in orde is ben je een hoop moeite aan het doen voor weinig meer dan het idee dat'ie niet 100% nieuw is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Ik snap je irritatie, maar tegelijkertijd zou ik er, er vanuit gaande dat de base zelf in orde is, persoonlijk niet de moeite voor doen om'm terug te sturen. De minimale tijd die iemand anders er gebruik van heeft gemaakt gaat echt geen invloed hebben op de kwaliteit of levensduur. Als alles er verder bij zit en in orde is ben je een hoop moeite aan het doen voor weinig meer dan het idee dat'ie niet 100% nieuw is.
Ik wel, dat is in mijn ogen geen geldkwestie maar principe.

Als je goed geld uitgeeft voor nieuwe spullen, wil ik ook geen refurbished/geretourneerde spullen tegen die prijs. Het had de fabrikant gesierd contact op te nemen met de klant VOORDAT de spullen verstuurd worden en te vragen of deze akkoord is met een teruggestuurd exemplaar, eventueel met korting of iets extra's voor niets voor de moeite. Tenslotte kost het de fabrikant ook geld als ze dit pakket weer volledig ingeseald willen verpakken, buiten de vraag of het mag. Op deze wijze spullen naar een klant sturen die overduidelijk niet nieuw zijn, is erg slecht voor de reputatie, vooral als je een hoger segment van de markt bedient. Om nog maar te zwijgen over de hygiëne van het doorsturen van een gebruikt pakket... 8)7

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
thunder8 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Als je goed geld uitgeeft voor nieuwe spullen, wil ik ook geen refurbished/geretourneerde spullen tegen die prijs. Het had de fabrikant gesierd contact op te nemen met de klant VOORDAT de spullen verstuurd worden en te vragen of deze akkoord is met een teruggestuurd exemplaar, eventueel met korting of iets extra's voor niets voor de moeite. Tenslotte kost het de fabrikant ook geld als ze dit pakket weer volledig ingeseald willen verpakken, buiten de vraag of het mag. Op deze wijze spullen naar een klant sturen die overduidelijk niet nieuw zijn, is erg slecht voor de reputatie, vooral als je een hoger segment van de markt bedient. Om nog maar te zwijgen over de hygiëne van het doorsturen van een gebruikt pakket... 8)7
Daar ben ik het met je eens. Als je iets koopt van 100 euro of zo dan zou ik er ook de moeite niet in steken maar als je voor zoveel geld besteld mag het inderdaad wel vers van de fabriek zijn!

Een vriend van me had laatst juist hetzelfde met een monitor van 1200 euro en zelfs kabels en boekjes er niet bij. Heeft hem ook maar gewoon teruggestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Daar ben ik het met je eens. Als je iets koopt van 100 euro of zo dan zou ik er ook de moeite niet in steken maar als je voor zoveel geld besteld mag het inderdaad wel vers van de fabriek zijn!

Een vriend van me had laatst juist hetzelfde met een monitor van 1200 euro en zelfs kabels en boekjes er niet bij. Heeft hem ook maar gewoon teruggestuurd.
In het geval dat je noemt ontbreekt er daadwerkelijk spul, da's natuurlijk een ander verhaal. In dit geval lees ik dat alles erbij zit, alleen dat het duidelijk al eens uit de doos is geweest. Als je de reactietijd op mail, terugzending, ontvangst bij Fanatec en verzending van een nieuwe bij elkaar optelt, dan betekent dat waarschijnlijk grofweg een maand zonder zitten. Puur voor het principe (nogmaals: onder de aanname dat de base en alles dat erbij zit gewoon in orde is).
Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten wat'ie doet, en het was zeker niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen of iemand te overtuigen. Alleen om een andere zienswijze te delen waar misschien iemand iets aan heeft. Of misschien niet, ook prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Wormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:08:
[...]

In het geval dat je noemt ontbreekt er daadwerkelijk spul, da's natuurlijk een ander verhaal. In dit geval lees ik dat alles erbij zit, alleen dat het duidelijk al eens uit de doos is geweest. Als je de reactietijd op mail, terugzending, ontvangst bij Fanatec en verzending van een nieuwe bij elkaar optelt, dan betekent dat waarschijnlijk grofweg een maand zonder zitten. Puur voor het principe (nogmaals: onder de aanname dat de base en alles dat erbij zit gewoon in orde is).
Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten wat'ie doet, en het was zeker niet mijn bedoeling om een discussie te ontketenen of iemand te overtuigen. Alleen om een andere zienswijze te delen waar misschien iemand iets aan heeft. Of misschien niet, ook prima :)
Klopt. Maar de aanname is gevaarlijk. Het is niet nieuw, dus de grote vraag: Waarom is het teruggestuurd en is het na retourname gecontroleerd op werking? Aangezien daar geen bevestiging van is, zou ik geen enkel risico nemen en het ook terugsturen. Dit is een in mijn ogen zeer kwalijke zaak. We weten dat het momenteel niet aan te slepen is, maar dan is het voor een fabrikant geen vrijbrief maar gewoon retoursturingen ongechecked weer in de markt te knikkeren zonder enige extra communicatie naar de klant. Naar mijn mening hopen ze er gewoon op dat de klant jouw redenering volgt en dat ze er vanaf zijn. Geld is toch al binnen en retouren zijn lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
thunder8 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:29:
[...]

Klopt. Maar de aanname is gevaarlijk. Het is niet nieuw, dus de grote vraag: Waarom is het teruggestuurd en is het na retourname gecontroleerd op werking? Aangezien daar geen bevestiging van is, zou ik geen enkel risico nemen en het ook terugsturen. Dit is een in mijn ogen zeer kwalijke zaak. We weten dat het momenteel niet aan te slepen is, maar dan is het voor een fabrikant geen vrijbrief maar gewoon retoursturingen ongechecked weer in de markt te knikkeren zonder enige extra communicatie naar de klant. Naar mijn mening hopen ze er gewoon op dat de klant jouw redenering volgt en dat ze er vanaf zijn. Geld is toch al binnen en retouren zijn lastig.
Het 'misschien is het defect'-argument ben ik dan weer niet zo'n fan van. Daar ben je namelijk snel genoeg achter als je'm zelf in gebruik neemt. Als het ding dusdanig stuk of mishandeld is dat je er zelf last van gaat krijgen, merk je dat als je er zelf mee gaat rijden. In dat geval heb je gewoon garantie en moet je'm alsnog opsturen, zoals je al van plan was. Het alternatief is dat'ie gewoon goed is en je je de moeite kan besparen. Het is niet alsof iemand anders een significant deel van de levensduur van je apparaat heeft opgebruikt, waardoor'ie ineens nét buiten de garantieperiode stuk gaat, terwijl dat anders niet gebeurd zou zijn. Hij is in orde, of niet. Als'ie in orde is, is er buiten het principe geen reden om hem terug te sturen, als'ie dat niet is zou je'm toch al terug sturen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 'het idee' en 'het principe' valide redenen om het niet te willen. Maar ik zou de spullenboel niet om die redenen terugsturen, helemaal in een tijd waar dat weken gaat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Wormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:08:
[...]

Ik kan jou ook zeker volgen in je gedachtengang. Ikzelf zou bij een aankoop van dit kaliber niet willen dat die persoon voor mij iets ontdekt heeft wat mij niet opvalt en dan net buiten garantie dat probleem opmerken bijvoorbeeld. In dit geval zou ik hem
Wormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Het 'misschien is het defect'-argument ben ik dan weer niet zo'n fan van. Daar ben je namelijk snel genoeg achter als je'm zelf in gebruik neemt. Als het ding dusdanig stuk of mishandeld is dat je er zelf last van gaat krijgen, merk je dat als je er zelf mee gaat rijden. In dat geval heb je gewoon garantie en moet je'm alsnog opsturen, zoals je al van plan was. Het alternatief is dat'ie gewoon goed is en je je de moeite kan besparen. Het is niet alsof iemand anders een significant deel van de levensduur van je apparaat heeft opgebruikt, waardoor'ie ineens nét buiten de garantieperiode stuk gaat, terwijl dat anders niet gebeurd zou zijn. Hij is in orde, of niet. Als'ie in orde is, is er buiten het principe geen reden om hem terug te sturen, als'ie dat niet is zou je'm toch al terug sturen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind 'het idee' en 'het principe' valide redenen om het niet te willen. Maar ik zou de spullenboel niet om die redenen terugsturen, helemaal in een tijd waar dat weken gaat kosten :)
Er zijn natuurlijk ook gevallen van gebruikschade die je misschien niet meteen opmerkt maar wel zodra je het toestel niet meer terug kan sturen omdat je 'bedenktijd' om is. Ik snap heel goed dat men liever een nieuw product wil, maar ook dat het geen pleziertje is om zolang te wachten. Het is gewoon een kwestie van voorkeur van de persoon.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

GiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Ik kan jou ook zeker volgen in je gedachtengang. Ikzelf zou bij een aankoop van dit kaliber niet willen dat die persoon voor mij iets ontdekt heeft wat mij niet opvalt en dan net buiten garantie dat probleem opmerken bijvoorbeeld. In dit geval zou ik hem ...
[...]

Er zijn natuurlijk ook gevallen van gebruikschade die je misschien niet meteen opmerkt maar wel zodra je het toestel niet meer terug kan sturen omdat je 'bedenktijd' om is. Ik snap heel goed dat men liever een nieuw product wil, maar ook dat het geen pleziertje is om zolang te wachten. Het is gewoon een kwestie van voorkeur van de persoon.
Precies. Ik ben in het proces van oriënteren naar een set en als ik dan bestel, wil ik het ook graag zo snel mogelijk hebben en gebruiken. Ik zou vreselijk balen als ik een gebruikt product zou krijgen, terwijl je net een halve rug of meer hebt overgemaakt naar het bedrijf. Desondanks gaat het linea recta retour, want ik heb nog niet de kennis of het gevoel te weten of er iets aan mankeert of niet. Vandaar dat ik dan liever de keus op voorhand zou willen hebben. Dan kan ik zelf bepalen of ik wil wachten op een gloednieuwe of liever meteen aan de slag ga met een apparaat die in een geopende doos zit. (2de kansje coolblue idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:06
Heb net m'n 2 extra schermen binnen gekregen. Nu nog wachten tot Sim-Lab z'n deuren weer opent en ik de Integrated Monitor Mount kan bestellen :) Weet iemand waar je het beste gebruikte (maar toch wel hele specifieke) race rig spullen te koop kan zetten?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:03:
Heb net m'n 2 extra schermen binnen gekregen. Nu nog wachten tot Sim-Lab z'n deuren weer opent en ik de Integrated Monitor Mount kan bestellen :) Weet iemand waar je het beste gebruikte (maar toch wel hele specifieke) race rig spullen te koop kan zetten?
Tweakers V&A of Marktplaats zijn de voor de hand liggende opties. Daarnaast in het Benelux forum gedeelte op iRacing is er ook een marketplace.

Ik probeer altijd V&A eerst.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

thunder8 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Klopt, en ik wil dit soort gedrag van bedrijven ook niet "belonen" door het pakket te houden en net te doen of er niets aan de hand is.

M'n vorige bestellingen zijn prima verlopen maar dit is wel jammer. Gelukkig heb ik de CSL Elite nog dus echt haast heb ik niet. Had ook met alle liefde gewoon gewacht op de nieuwe voorraad, dus begrijp deze actie niet.

Als je retouren wil verkopen, zet dan een outlet op je website (zoals CoolBlue doet met "2e kansjes").
Dan heb je als consument de keuze of je nieuw wil of retour met korting.

Ik weet nu niet of het een gerepareerd exemplaar is, of een retour exemplaar en ik weet ook niet hoe strak de vorige eigenaar de bouten heeft aangedraaid, bouten van de juiste lengte heeft gebruikt, etc.

Je kan nu al schade aan zo'n apparaat hebben en tegen de tijd dat je het dan moet terugsturen voor garantie dan zeggen ze "ja, maar u hebt te lange bouten gebruikt" of "er is wat gescheurd".

Begin ik niet aan. Eerste eigenaar, ben er zuinig op. En als ik iets 2e hands koop draag ik dat risico maar daar is de prijs dan ook naar.

Pagina: 1 ... 71 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.