Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 08:47
Ik deel je mening. Als het iets is van een paar tientjes en er zijn geen gebruikssporen zichtbaar dan wil ik het er nog wel eens bij laten, maar die Fanatec spullen zijn al niet goedkoop. Als ik koop dan wil ik ook gewoon 100% nieuw hebben, of zoals je zegt zelf kunnen kiezen voor 2de kansjes. En dan kies ik alsnog voor nieuw.

Slechte zaak dat ze dit doen.

Ander vraagje, bij die clubsport v3 pedalen, zit daar nou maar 1 pedaalset bij (D pads) of zitten daar ook die pedalenset bij met lange gaspedaal? YouTube is daar niet heel duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 21:10
De clubsport v3 komt standaard met deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOAdn1fpXioX30XHMqjMIf4Nmbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z0jctHvcVLd7jhkINgZnkHvN.png?f=fotoalbum_large
maar deze worden ook meegeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olchbwhfZV2kDXlEAqZAQZP2CcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tu3UEXtjddCXLhq07qgtVY0e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 14:36
Dinsdag werd tot mijn verbazing mijn Simucube 2 Sport al geleverd, eerder dan verwacht. Nou is Sim-Lab nog dicht tot 1 juni dus moest ik maar een andere plek zoeken om een DD-mount voor de GT1-Evo te bestellen. Uiteindelijk besteld bij Murray Motorsport besteld in Ierland vorige week donderdag.

So far so good dacht ik. Totdat ik vrijdags zag dat het met DPD werd verzonden. Wat duurt dat achterlijk lang zeg. Pakketje ligt sinds dinsdag 06.00 al in Veenendaal, zonder enige beweging

Zodra dit binnen is kan ik ook mijn wheel decks verkopen voor de GT1-Evo. Dus mocht iemand (met bijv een motedis pakket) daar interesse in hebben kan je me altijd een berichtje sturen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mathijs14 op 28-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-03 11:23
CFC-Mathijs schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:
Dinsdag werd tot mijn verbazing mijn Simucube 2 Sport al geleverd, eerder dan verwacht. Nou is Sim-Lab nog dicht tot 1 juni dus moest ik maar een andere plek zoeken om een DD-mount voor de GT1-Evo te bestellen. Uiteindelijk besteld bij Murray Motorsport besteld in Ierland vorige week donderdag.

So far so good dacht ik. Totdat ik vrijdags zag dat het met DPD werd verzonden. Wat duurt dat achterlijk lang zeg. Pakketje ligt sinds dinsdag 06.00 al in Veenendaal, zonder enige beweging

Zodra dit binnen is kan ik ook mijn wheel decks verkopen voor de GT1-Evo. Dus mocht iemand (met bijv een motedis pakket) daar interesse in hebben kan je me altijd een berichtje sturen ;)
RIP want mijn rig is dinsdag met DPD vertrokken in Duitsland en vannacht in Oirschot NL aangekomen wat nog niet het depot is. Het zal dus nog wel even langer duren voor die hier aankomt :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
CFC-Mathijs schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:34:

Bevalt de GT1 Evo goed?

Ik heb tot nu toe altijd met bureaustoel en stuurtje op bureau geraced, waarbij een loadcell een dikke no go is qua remmen en naar achteren schuiven. Dus altijd met potentiometerpedalen (mooi scrabble woord) geraced, waarbij het zelfs dan nog krampachtig remmen is.

Nu ga ik na de aankomende verhuizing een GT1 Evo kopen waarschijnlijk en dan eerst de Clubsport V3 pedalen om bij mn T300 met Ferrari 599 alcantara base en stuur te gebruiken en dan iets later overstappen naar de clubsport v2.5 base :)

De overstap naar een echte rig zal heel groot zijn neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
e_hagenaar schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:59:
De clubsport v3 komt standaard met deze:
[Afbeelding]
maar deze worden ook meegeleverd:
[Afbeelding]
Zeker? Want die bovenste pedalen worden als losse set ook verkocht zie ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
vosss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Zeker. Ik heb ze hier zelf ook allebei erbij gekregen.
Uiteraard met slag om de arm dat als het sinds Black Friday veranderd is bovenstaande niet meer geldt :+

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 28-05-2020 11:51 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
vosss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Zeker, ik heb eind vorig jaar de V3's gekocht en beide zitten erbij. Standaard zijn de metalen pedalplates gemonteerd. De zwarte kunststof plates moet je zelf omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Iemand enig idee wanneer een bestelling omgezet wordt op status verzonden, indien het natuurlijk op voorraad is?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Laatst online: 21:38
Speedy55 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:09:
Iemand enig idee wanneer een bestelling omgezet wordt op status verzonden, indien het natuurlijk op voorraad is?
Bij welke leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Oh ja sorry, gaat om Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Speedy55 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Oh ja sorry, gaat om Fanatec.
Maat van me had gisteren besteld en vandaag in huis. Dat vond ik wel heel snel. Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan, nadat ik zag dat de V3 pedals weer op voorraad waren. Sim-Rig is ook besteld, nu alleen nog een stoel, daar wacht ik op de offerte.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

thunder8 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Maat van me had gisteren besteld en vandaag in huis. Dat vond ik wel heel snel. Ik heb zojuist mijn bestelling gedaan, nadat ik zag dat de V3 pedals weer op voorraad waren. Sim-Rig is ook besteld, nu alleen nog een stoel, daar wacht ik op de offerte.
Ik had maandag wat besteld, maar er staat nog steeds "The order is in process", verder niets gezien nog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Sneak peak (omdat dit de enige foto is die een beetje gelukt was), als hij af is zal ik wat knappe fotos maken.

5DOF motion met wind sim, fanatec gear en samsung 49inch ultra wide gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X2BSjm0/sim-rig.jpg.

[ Voor 38% gewijzigd door green-tea op 30-05-2020 11:29 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 17:54
Woensdag de CSL Elite Pedals LC besteld nadat mijn brake pedal van mijn G27 het begeeft.. Wel, hij remt uit zichzelf heel lichtjes. Verschillende keren opnieuw gekalibreerd, gestofzuigt etc maar lijkt me slecht contact te zijn.

Ik vind het wel jammer van Fanatec want de pedalen staan op Pre order voor 12 juni, echter de LC kit op 3 juli waardoor de 'bundle' pas 3 juli wordt verzonden. Ik begrijp de redenering niet van hun pre order datum van 12 juni als het sowieso om LC pedals gaan.. Of zie ik iets over het hoofd? :?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GiggySmalls
Na lang wachten (8 mei besteld) is de rig vandaag eindelijk toegekomen van bij Motedis. Na zwoegen en zweten en tig wondjes van het stoten, schuren en snijden aan de profielen en bijbehoren :F , zit hij nu eindelijk in elkaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fz5Pw67nO2XM5QuNrjnXmmEZ0dg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K5W9o8ZDh9zfR6U35ybRS7vd.jpg?f=user_large

Zeer tevreden met het einderesultaat! Eindelijk geen flex meer! _/-\o_ :9~

EDIT: Ik heb nu al het gevoel dat dit het vergaren van nieuwe gear in een stroomversnelling plaatst :9~

[ Voor 9% gewijzigd door GiggySmalls op 31-05-2020 00:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-04 17:26
GiggySmalls schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:23:
Na lang wachten (8 mei besteld) is de rig vandaag eindelijk toegekomen van bij Motedis. Na zwoegen en zweten en tig wondjes van het stoten, schuren en snijden aan de profielen en bijbehoren :F , zit hij nu eindelijk in elkaar!

[Afbeelding]

Zeer tevreden met het einderesultaat! Eindelijk geen flext meer! _/-\o_ :9~

EDIT: Ik heb nu al het gevoel dat dit het vergaren van nieuwe gear in een stroomversnelling plaatst :9~
Superstrak zeg!

Ik zie dat er maar 1 hoekverbinder is geplaatst onderaan de staander van het wheeldeck. Is dat genoeg om het stabiel te houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiggySmalls
Robbb74 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:49:
[...]

Superstrak zeg!

Ik zie dat er maar 1 hoekverbinder is geplaatst onderaan de staander van het wheeldeck. Is dat genoeg om het stabiel te houden?
1 aan elke kant van de staander dus 4 in totaal, geen flex whatsoever

Zo dus bij elke staander:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV1FCtz0AuQqKyC7UVUEsF1qXtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mVTq0MsmGFoXFWWMSt4n7LK1.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door GiggySmalls op 30-05-2020 23:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 14:36
vosss schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Bevalt de GT1 Evo goed?

Ik heb tot nu toe altijd met bureaustoel en stuurtje op bureau geraced, waarbij een loadcell een dikke no go is qua remmen en naar achteren schuiven. Dus altijd met potentiometerpedalen (mooi scrabble woord) geraced, waarbij het zelfs dan nog krampachtig remmen is.

Nu ga ik na de aankomende verhuizing een GT1 Evo kopen waarschijnlijk en dan eerst de Clubsport V3 pedalen om bij mn T300 met Ferrari 599 alcantara base en stuur te gebruiken en dan iets later overstappen naar de clubsport v2.5 base :)

De overstap naar een echte rig zal heel groot zijn neem ik aan :)
Ja de overstap van het racen achter een bureau (wat ik ook een half jaar heb gedaan) naar een GT1-Evo is echt enorm. Vooral zo fijn dat vrijwel niks meer beweegt als je bijv aan het remmen bent, zorgt ervoor dat je een stuk consistenter kan worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Robbb74 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:49:
[...]

Superstrak zeg!

Alternatieve verbinding met de staander wheeldeck.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LR9IXIMQIRv1e5dT7_y49sidnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giW5bZ5BQ3XaJmYZxDVqqbeg.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jmignolet schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:17:
Woensdag de CSL Elite Pedals LC besteld nadat mijn brake pedal van mijn G27 het begeeft.. Wel, hij remt uit zichzelf heel lichtjes. Verschillende keren opnieuw gekalibreerd, gestofzuigt etc maar lijkt me slecht contact te zijn.

Ik vind het wel jammer van Fanatec want de pedalen staan op Pre order voor 12 juni, echter de LC kit op 3 juli waardoor de 'bundle' pas 3 juli wordt verzonden. Ik begrijp de redenering niet van hun pre order datum van 12 juni als het sowieso om LC pedals gaan.. Of zie ik iets over het hoofd? :?
Nee, je plaatst één bestelling en zij versturen alles in één keer. Als je wilt dat ze apart geleverd worden, moet je twee bestellingen plaatsen (en dus dan ook twee keer de verzendkosten betalen).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
Speedy55 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Ik had maandag wat besteld, maar er staat nog steeds "The order is in process", verder niets gezien nog.
Mijn DD1 staat nog steeds op 'in process' maar heb ze al lang binnen. Zodra er een serie nummer bij je artikelen staat zijn ze verstuurd!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 21-04 17:54
Luckeh schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Nee, je plaatst één bestelling en zij versturen alles in één keer. Als je wilt dat ze apart geleverd worden, moet je twee bestellingen plaatsen (en dus dan ook twee keer de verzendkosten betalen).
Maar waarom zet men 12 juni als de CSL Elite Brake Pedals LC sowieso een bundel is? Want 12 juni staat er nu bij de LC Pedals. Of kan je de drie pedalen, inclusief clutch, zonder LC bestellen? Ik dacht dat dit enkel brake + throttle was.

Ach ja, het is nu zo maar ik snap de logica niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Speedy55 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:55:
[...]

Bij mij is zojuist een ups tracking code binnengekomen. Morgen worden mijn spullen geleverd, nu nog wachten totdat de onderdelen van mijn rig worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:44
Bestellen op de Simlab site ging soepel vanmorgen... 8)7

Dit weekend de beslissing genomen voor een 49" monitor en daar moest natuurlijk een monitor mount bij en die heb ik besteld bij Simlab. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Waarschijnlijk wil iedereen wat bestellen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:21
Spectre Wolf schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:42:

Dit weekend de beslissing genomen voor een 49" monitor en daar moest natuurlijk een monitor mount bij en die heb ik besteld bij Simlab. Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Waarschijnlijk wil iedereen wat bestellen :P
Welke mount heb je besteld? Ik kwam voor mijn integrated monitor mount opm de GT1 toch een aantal CM te kort icm de 49incher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@mr.DJ95 Uiteindelijk ben ik voor de single integrated gegaan. Eerst wou ik voor de GT1 mount gaan, maar volgens mij komt die überhaupt niet dichtbij genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Spectre Wolf op 01-06-2020 10:58 . Reden: Woorden vergeten ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-03 22:15

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Ik herken het. Ik wilde vanmorgen alleen wat product informatie op zoeken want mijn rig is enkele weken geleden al met veel moeite besteld maar kon niet eens op de site raadplegen. Ik zou toch verwachten na de problemen die er de vorige keren zijn geweest met bestellen dat ze de capaciteit tijdelijk zouden verhogen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
mr.DJ95 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Welke mount heb je besteld? Ik kwam voor mijn integrated monitor mount opm de GT1 toch een aantal CM te kort icm de 49incher.
Hoe bedoel je "te kort"?

Vanochtend heb ik een GT1-evo + integrated triple besteld. Maar zoals ik het zag op de PDF's moet het ook mogelijk zijn de triple in te zetten als single wanneer ik de zij armen eraf laat. Twijfel nog enigszins tussen triple 27" of een enkele 49" 'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:21
maniac2003 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Hoe bedoel je "te kort"?

Vanochtend heb ik een GT1-evo + integrated triple besteld. Maar zoals ik het zag op de PDF's moet het ook mogelijk zijn de triple in te zetten als single wanneer ik de zij armen eraf laat. Twijfel nog enigszins tussen triple 27" of een enkele 49" 'er.
De staander kwam niet hoog genoeg icm de CSW 2.5. Darko van Simlab heeft mij toen een 600mm ipv 450mm profiel opgestuurd. Wellicht hebben ze hierna de config aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cie63Ir4REq11j05t1C12387LYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxqX94PuQ0Rgb7MMV9deJUDF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdslCCRC3cednAtUwDX-B2MXNYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIRxf2JMlcZpGy8hHovpovBj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 01-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@mr.DJ95 Volgens mij bedoel jij een andere mount als ik. Aan de foto te zien heb jij de mount specifiek voor de GT1? De integrated single (en multi) monitor mount heeft beugels aan de zijkant van je rig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11
Ja, dat is wel een puntje van de integrated mount. Maar even aanzien hoe dat uitpakt in het echt.
De triple mount die ik heb besteld heeft wel een langer profiel. Maar de hoogte is volgens mij afhankelijk van de SIM-lab steunen. Hoe je de hoogte oplost door een ander (langer) profiel zie ik nog niet.

ah, denk dat dat het is @Spectre Wolf
Hopelijk werkt het met de integrated dan beter.

[ Voor 12% gewijzigd door maniac2003 op 01-06-2020 11:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41
Nadat ik vanochtend de boot van de Sim-Lab GT1 Evo had gemist zojuist de knoop doorgehakt en zelf de profielen besteld via Aluxprofiel.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGg5V0Arp0ILltwEBJHrKMI856w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9YJzICPgnqT9sEQ19SYwVQ79.png?f=fotoalbum_large

Stoel heb ik zaterdag al opgehaald bij Lynx, de Pro Evo, en de Clubsport Pedals V3 staan ook in de bestelling.
Als stuur zal ik nog heel even de G29 houden totdat er iets meer budget is.

[ Voor 16% gewijzigd door markisoke op 01-06-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023

Het bestellen is me vandaag nog helemaal niet gelukt op Sim-Lab. Lijkt erop dat de site geactualiseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01

laforte

Helemaal de weg kwijt!

markisoke schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:03:
Nadat ik vanochtend de boot van de Sim-Lab GT1 Evo had gemist zojuist de knoop doorgehakt en zelf de profielen besteld via Aluxprofiel.nl

[Afbeelding]

Stoel heb ik zaterdag al opgehaald bij Lynx, de Pro Evo, en de Clubsport Pedals V3 staan ook in de bestelling.
Ik denk er aan hetzelfde te doen. Is dit kostentechnisch nog aantrekkelijk? Ik kan mij voorstellen dat zelfbouw iets goedkoper is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
laforte schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik denk er aan hetzelfde te doen. Is dit kostentechnisch nog aantrekkelijk? Ik kan mij voorstellen dat zelfbouw iets goedkoper is?
Ik was €310 kwijt alles bij elkaar, dit is inclusief de 4 wielen à €30 die ik erbij heb besteld omdat ik hem wil kunnen verrijden, dus zoals je het hier zit is het €280.

De tekeningen zijn hier te vinden: https://cloud.xena.link/index.php/s/AswbHQkqCg4gqK4

[ Voor 5% gewijzigd door markisoke op 29-09-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-03 04:33
Als het goed is komt ergens de komende 2 weken mijn GT1-EVO binnen.
Nu heb ik al een stoel met brackets. Welke bevestigingsdelen (bouten/moeren) dien ik zelf nog aan te schaffen?
Zelf denk ik:
voor het bevestiging van stoel-brackets, stuurbase en pedalen.
of mis ik dan nog iets?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea

[Afbeelding]

Je hebt op deze manier wel enorme flex op je shifter/handbrake?

Dit is toch wel echt een aanwinst;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3zJKLpk/FD7-EAA6-F-DAA0-488-E-A176-367-F892-EE700.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 01-06-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
green-tea schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:25:
[...]

[Afbeelding]
Voorlopig zal ik de pedals nog even moeten gebruiken, maar zodra er budget is voor een shifter zal ik dit aankijken. Zit er teveel flex zal ik nog een extra stukje profiel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:23
Heeft er iemand ervaring met stoelen van Beltenick ? Ze hebben een aantal “game stoelen”, de RST8 en 9 maar er is ook een niet FIA gehomologeerde stoel die 100 euro goedkoper is ? Waarom zou ik dan niet gewoon die laatste pakken ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

Raimond613

Simracer

Mr.Conroe schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:03:
Heeft er iemand ervaring met stoelen van Beltenick ? Ze hebben een aantal “game stoelen”, de RST8 en 9 maar er is ook een niet FIA gehomologeerde stoel die 100 euro goedkoper is ? Waarom zou ik dan niet gewoon die laatste pakken ?
Vermoedelijk zijn de rst8 en rst9 luxere cq comfortabelere uitvoeringen wat maakt dat ze duurder zijn dan die andere nie5 gehomologeerde stoel. Als het echt puur simracing seats zijn (wat ze wel specifiek benoemen) zullen ze zeer waarschijnlijk geen van allen een FIA keur hebben.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

green-tea schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:25:
[...]

[Afbeelding]
Nice! Mag ik vragen waar je de stickers vandaan hebt? Zitten die er standaard bij of heb je er die los bijbesteld?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Nice! Mag ik vragen waar je de stickers vandaan hebt? Zitten die er standaard bij of heb je er die los bijbesteld?
Dat zijn geen stickers :+

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Doubleoz schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Ik moest even terug kijken denkende waar heb ik stickers :+

Zijn icoontjes welke ik heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56

Kevinr1989

I am the danger

Goedemorgen allen!

Ik sta op het punt om een GT1-EVO Single screen mount te kopen. Mijn vraag is, weet iemand of al het bevestigingsmateriaal hierbij geleverd wordt? :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:41
Je krijgt er alles bij. Vesa mounts ben ik alleen niet zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kevinr1989 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:28:
Goedemorgen allen!

Ik sta op het punt om een GT1-EVO Single screen mount te kopen. Mijn vraag is, weet iemand of al het bevestigingsmateriaal hierbij geleverd wordt? :)
Ja een zakje vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56

Kevinr1989

I am the danger

Top, thanks voor de rappe reactie! :D

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

green-tea schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:18:
[...]

Ik moest even terug kijken denkende waar heb ik stickers :+

Zijn icoontjes welke ik heb gedownload.
Haha:) Ziet er mooi uit in ieder geval en lijkt me ook erg functioneel. Ik heb hem op mijn verlanglijstje gezet!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Doubleoz schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Haha:) Ziet er mooi uit in ieder geval en lijkt me ook erg functioneel. Ik heb hem op mijn verlanglijstje gezet!
(in het geval je het niet begrepen had, de streamdeck knoppen zijn elk een scherm op zich, geen fysieke prints, is een button box met displays onder elke knop)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markisoke

[Afbeelding]

Omdat ik vanochtend verschillende berichten kreeg met de bestellijst bij Aluxprofiel.nl hieronder even het lijstje wat ik besteld heb. Ik heb geen afdekkapjes voor de hoekverbinders, omdat ik het geld het niet waard vind en ik de looks daarvan er wel mooi uit vind zien.

40x80: https://www.aluxprofiel.n...tructieprofiel-4080/a3620
2x 1350mm
2x 580mm
4x 500mm
1x 420mm
2x 220mm
2x 150mm

40x40: https://www.aluxprofiel.n...tructieprofiel-4040/a3619
2x 500mm
2x 420mm
2x 380mm
2x 300mm

60x inbussleutelmontage https://www.aluxprofiel.nl/verbindingshoek-4040/a3531 (50 nodig voor het rig als mijn telling goed is en nog wat extra voor spare en de toekomst.)

Verder heb ik nog wat extra boutjes, ringetjes en inklikmoeren besteld, zelfde reden als hierboven:
10x https://www.aluxprofiel.nl/inbusbout-m6x16/a3543
10x https://www.aluxprofiel.nl/inbusbout-m6x12/a3652
10x https://www.aluxprofiel.nl/inklikmoer-40-profiel-m6/a3678
10x https://www.aluxprofiel.nl/ring-din-9021-m6/a3658

En verder omdat mijn rig verreden moet worden:
2x https://www.aluxprofiel.nl/zwenkwiel-75mm-boutgat/a3796
2x https://www.aluxprofiel.n...5mm-boutgat-met-rem/a3797

En nog wat afdekkapjes (ik heb er voor gekozen om alleen de uitstekende delen en niet de verbindingshoeken te voorzien van een afdekkapje (scheelt prijstechnisch en ik vind de looks daarvan wel mooi))
11x https://www.aluxprofiel.nl/afdekkap-4080/a3611
12x https://www.aluxprofiel.nl/afdekkap-4040/a3528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
markisoke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Omdat ik vanochtend verschillende berichten kreeg met de bestellijst bij Aluxprofiel.nl hieronder even het lijstje wat ik besteld heb. Ik heb geen afdekkapjes voor de hoekverbinders, omdat ik het geld het niet waard vind en ik de looks daarvan er wel mooi uit vind zien.

40x80: https://www.aluxprofiel.n...tructieprofiel-4080/a3620
2x 1350mm
2x 580mm
4x 500mm
1x 420mm
2x 220mm
2x 150mm

40x40: https://www.aluxprofiel.n...tructieprofiel-4040/a3619
2x 500mm
2x 420mm
2x 380mm
2x 300mm

60x inbussleutelmontage https://www.aluxprofiel.nl/verbindingshoek-4040/a3531 (50 nodig voor het rig als mijn telling goed is en nog wat extra voor spare en de toekomst.)

Verder heb ik nog wat extra boutjes, ringetjes en inklikmoeren besteld, zelfde reden als hierboven:
10x https://www.aluxprofiel.nl/inbusbout-m6x16/a3543
10x https://www.aluxprofiel.nl/inbusbout-m6x12/a3652
10x https://www.aluxprofiel.nl/inklikmoer-40-profiel-m6/a3678
10x https://www.aluxprofiel.nl/ring-din-9021-m6/a3658

En verder omdat mijn rig verreden moet worden:
2x https://www.aluxprofiel.nl/zwenkwiel-75mm-boutgat/a3796
2x https://www.aluxprofiel.n...5mm-boutgat-met-rem/a3797

En nog wat afdekkapjes (ik heb er voor gekozen om alleen de uitstekende delen en niet de verbindingshoeken te voorzien van een afdekkapje (scheelt prijstechnisch en ik vind de looks daarvan wel mooi))
11x https://www.aluxprofiel.nl/afdekkap-4080/a3611
12x https://www.aluxprofiel.nl/afdekkap-4040/a3528
Ik zeg je nu al, die profielen zijn scherp. Als je je eraan stoot heb je het geweten 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
GiggySmalls schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Ik zeg je nu al, die profielen zijn scherp. Als je je eraan stoot heb je het geweten 8)7
Dat de profielen scherp zijn snap ik, maar de verbinders?
We gaan het wel zien, het is niet dat deze later niet nog besteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
markisoke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Dat de profielen scherp zijn snap ik, maar de verbinders?
We gaan het wel zien, het is niet dat deze later niet nog besteld kunnen worden.
Ik had verkeerd gelezen en dacht dat je helemaal geen afdekkapjes had.

De hoeken vallen goed mee maar ik heb ze er toch opgezet, kwestie van men kledij niet te verknoeien. Of het echt nodig is, misschien niet. Vond het er ook properder uitzien met kapjes maar dat is smaak natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01
Zelf ook een rig ontworpen en via AluX gebouwd.
Profiel eindkapjes zijn een MUST, tijdens bouwen 2x mijn teen gestoten en dat spul is scherp!
Voor de 90gr hoek profielen heb ik geen kapjes voor het chassis, wel voor de monitor stand.
En om heel eerlijk te zijn merk ik er weinig van :+

Aangezien ik nu nog veel aanpas om eea goed te krijgen met de SFX vind ik de kapjes ook niets toevoegen.
Zelfs visueel gezien vind ik het 50/50 of het beter is of niet.
Puur persoonlijke voorkeur (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mymYwJz8ElFIEL_zJ0WHTzBQes0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whLSKmqrgyt2m2iSQxM6VCZZ.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn Assetto Corsa simrig.

Ik ben in mei 2019 weer begonnen met racen nadat ik Live for Speed 10 jaar links heb laten liggen. Ik heb mijn systeem het afgelopen jaar gaandeweg verder uitgebouwd en deze bevat nu een typische power-setup: i7 7700k @ 5,1GHz, GTX1080ti @ 1980/12500MHz, Oculus RiftS, Logitech G27 met Ricmotech loadcell kit en Playseat Revolution. De set draait stabiel en er is niet veel reden tot verdere upgrades.

Ik rij Assetto Corsa met name in mijn 'Pink Pig' op de Nordschleife en Le Mans met een full endurance-grid maar heb ook vrijwel alle F1-circuits en de RSS FH 2019/2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Laatst online: 16-04 08:38

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

joeyl94 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:27:
Nou vorige week heb ik eindelijk mijn sim rig onderdelen besteld, opgehaald en hem opgebouwd.
Ik heb de handleiding van de sim-lab gt1 evo gebruikt om de juiste onderdelen te bestellen en heb via een Nederlandse website alles besteld en was voor het frame €220,- kwijt. Daarbij heb ik een LCD Pro Drift stoel besteld, en wat zit die stoel lekker zeg, mooi model en heerlijke zit vorm.

Onderdelen: [Afbeelding]

Frame: [Afbeelding]

Stoel: [Afbeelding]

Eind resultaat: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey mensen,

vraagje m.b.t. mijn pedalen.
Ik zit naar een oplossing te zoeken die er misschien al wel is (heb al vele pagina's hier door lopen spitten maar kan niet concreets vinden). Ik wil graag mijn pedalen iets kunnen kantelen zodat de pedalen wat schuiner staan zodat mijn voeten niet zo hoeven te buigen tijdens het remmen en gassen. Zelf zat ik te denken om 2 profielen onder het bestaande profiel van de pedalen te monteren en die met een draaihoek scharnier vast te maken aan de staande profiel voor en de staande profiel van het stuur. Maar ik ben bang dat als ik dan heel hard moet remmen die scharnieren de druk niet aan kunnen en de pedalen naar beneden schieten.

Hieronder de scharnieren die ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYMd4KKQRkZq1g0PzUPJxClE_Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uaeIm5GYqEAX8B4pQKmYsG3R.jpg?f=fotoalbum_large

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@joeyl94
Dat gaat lukken met de standaard hoekjes die je met alu chassis gebruikt.
Mijn HS Sprints schuiven geen mm.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-03 16:39
@joeyl94 Het zit nu vast met gewone hoekverbindingen neem ik aan? Als je de palletjes eraf haalt aan de onderkant kan je die ook onder een hoek op het frame schroeven.

Ik heb zelf scharnieren die je met de hand vastdraait. Die zijn inderdaad niet altijd stevig genoeg, dus ik heb er gewoon een t-nut onder geschroefd zodat ie tegen gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

FightingAce schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:03:
@joeyl94 Het zit nu vast met gewone hoekverbindingen neem ik aan? Als je de palletjes eraf haalt aan de onderkant kan je die ook onder een hoek op het frame schroeven.

Ik heb zelf scharnieren die je met de hand vastdraait. Die zijn inderdaad niet altijd stevig genoeg, dus ik heb er gewoon een t-nut onder geschroefd zodat ie tegen gehouden wordt.
Ik heb de huidige profiel nu inderdaad met een hoekverbinder aan de onderkant en aan de zijkant vast zitten zodat er 0 speling op zit. Als ik die van de zijkant weghaal en alleen de onderkant schuin erop zet zit ik met het probleem dat het profiel draait als ik hard rem en dus niet op de juiste hoek blijft staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:31

Hupske

AFCA

Die van mij zitten aan beide kanten aan de bovenkant vast, schuift voor geen mm. Rijd met CSL Elite LC pedalen op 100, dus trap er hard op.

Dus denk dat je je bout niet straks genoeg aan hebt gedraaid dan :p

Ah zit nu goed naar je opstelling te kijken. Alles zit dan ook maar op 1 profiel. Dus je hebt nergens anders de optie die de hefboom vorm opheft.
In deze vorm krijg je ook nog eens flex in de lc pedalen mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 03-06-2020 10:14 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Hupske schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:10:
Die van mij zitten aan beide kanten aan de bovenkant vast, schuift voor geen mm. Rijd met CSL Elite LC pedalen op 100, dus trap er hard op.

Dus denk dat je je bout niet straks genoeg aan hebt gedraaid dan :p

Ah zit nu goed naar je opstelling te kijken. Alles zit dan ook maar op 1 profiel. Dus je hebt nergens anders de optie die de hefboom vorm opheft.
In deze vorm krijg je ook nog eens flex in de lc pedalen mee.
Zal dit vanmiddag een proberen. Zal dan eerst met een ijzer zaagje die pinnetjes eraf zagen van de verbindingshoeken, ik denk dat die er ook voor zorgen dat het niet helemaal goed vast komt te zitten.

Heb je toevallig een foto hoe jij jouw lc pedalen gemonteerd hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door joeyl94 op 03-06-2020 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
Ik heb bij de mijne de voorkant (aan de stuurkant) de hoekverbinder vanboven gezet en aan de achterkant vanonder. Zo zit ie eigenlijk klem in mijn ogen en aangezien het grootste deel van de druk naar de achterkant en onderkant gaat lijkt me dit logisch. Duwen is ook altijd moeilijker dan trekken in zo een geval dus vandaar de onderkant gekozen. Ben er op gaan staan en beweegt geen moer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
joeyl94 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:15:
Zal dit vanmiddag een proberen. Zal dan eerst met een ijzer zaagje die pinnetjes eraf zagen van de verbindingshoeken, ik denk dat die er ook voor zorgen dat het niet helemaal goed vast komt te zitten.
Met een grote tang of schroevendraaier er af breken, dan goed plat/vlak vijlen.
Evt kun je er een stukje (duck)tape tussen doen om je chassis iets te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

joeyl94 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Heb je toevallig een foto hoe jij jouw lc pedalen gemonteerd hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOAPmo9356cjsseRNZCIZ_zUuZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T1eSRJCKjgNqCwNbhNlqzCUj.jpg?f=user_large Hier kan je het wel beetje op zien. Maar ik heb dan ook een pedaltray gemaakt. Iig 1 hoekverbinder linksboven, 1 rechtsboven en links- en rechtsonder. Allen aan de bovenkant. Maar door de pedaltray kan je de hefboomkracht er wel beter uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Hupske schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:33:
[...]

[Afbeelding] Hier kan je het wel beetje op zien. Maar ik heb dan ook een pedaltray gemaakt. Iig 1 hoekverbinder linksboven, 1 rechtsboven en links- en rechtsonder. Allen aan de bovenkant. Maar door de pedaltray kan je de hefboomkracht er wel beter uit halen.
Thanks voor de foto! Dit is inderdaad hoe ik het ongeveer in gedachte had om te maken. Dan zou ik in principe de volgende onderdelen nodig hebben:
2x 40x40 profiel van voor naar achter
2x 40x40 profiel van links naar rechts
8x hoekverbinders
aantal moeren in inklikmoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

joeyl94 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Thanks voor de foto! Dit is inderdaad hoe ik het ongeveer in gedachte had om te maken. Dan zou ik in principe de volgende onderdelen nodig hebben:
2x 40x40 profiel van voor naar achter
2x 40x40 profiel van links naar rechts
8x hoekverbinders
aantal moeren in inklikmoeren
Dat is correct. Iig is dit wel een erg stevige vorm en je hebt nog steeds de vrijheid om alles in te stellen zoals je wilt. Je zal voor de lengte van de profielen van voor naar achter ongeveer 500mm + nodig hebben.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb mezelf verwend met een nieuwe buttonbox ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAzNppp7-alIGNE2uDP-K5ZOnW4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkjvxqklabOd06s38eUDpdjq.png?f=user_large
Foto's gemonteerd op mijn rig volgen als ie binnen en geprogrammeerd is. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@JoepW nice. Blijven toch wel de meest handige oplossingen mbt buttonboxes en zeker vanwege de vele opties die je eraan kan koppelen :)

Ik wacht hier nog steeds op simlab verzending. Maand wachten is irritant..... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
Ah je hebt gekocht, super nice als ie niet bugged :+

[ Voor 34% gewijzigd door green-tea op 03-06-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 01:27
joeyl94 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Hey mensen,

vraagje m.b.t. mijn pedalen.
Ik zit naar een oplossing te zoeken die er misschien al wel is (heb al vele pagina's hier door lopen spitten maar kan niet concreets vinden). Ik wil graag mijn pedalen iets kunnen kantelen zodat de pedalen wat schuiner staan zodat mijn voeten niet zo hoeven te buigen tijdens het remmen en gassen. Zelf zat ik te denken om 2 profielen onder het bestaande profiel van de pedalen te monteren en die met een draaihoek scharnier vast te maken aan de staande profiel voor en de staande profiel van het stuur. Maar ik ben bang dat als ik dan heel hard moet remmen die scharnieren de druk niet aan kunnen en de pedalen naar beneden schieten.

Hieronder de scharnieren die ik bedoel:
[Afbeelding]
Pedalplate laten laseren en zetten, 4mm. Is prima instelbaar alleen zat nog wel iets flex in. Nu niet meer met een kleine aanpassing. (loadcell rem 100 kg... die lang niet op max is afgesteld trouwens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXRvloRH2-tm-Jwhe88CTYWg56o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igOs4rBKRr2y0hhxsmtHTjbF.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

green-tea schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Ah je hebt gekocht, super nice als ie niet bugged :+
Leg eens uit, want dit is wel erg cryptisch.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 14:00
Nou, eigenlijk was ik nog niet van plan om deze upgrade nu al te doen, maar de levertijden en wachtrijen bij Sim-Lab zijn om te janken, dus toen deze rig voorbij kwam op Marktplaats kon ik hem niet laten schieten... Dus in 9 maanden zijn we van een G27 op een bureau via een PlaySeat naar een GT1 Evo en triples gegaan. Het kan raar lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWxo9_Mm4GuA8jzTPus6U343Mkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIXvvTO5IDowCvFwRD4IxnD6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE7BRoP41vugvrjlTgS0ph-ncu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTHYTEuQXWR6BOWxJ0k1OmQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Leg eens uit, want dit is wel erg cryptisch.
Ik heb al een paar keer gehad dat alle icoontjes in spiegelbeeld zijn of dat de deck soort of crasht waardoor een groot deel van de overige usb hardware meebracht. Of dit laatste te wijde is aan de deck.

Tevens ook al een paar keer gehad dat iracing de buttons niet detecteert.

Maar goed de 2de en 3de issue is vermoedelijk mn pc zelf, eerste probleem is bekende op div fora.

[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 03-06-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

green-tea schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb al een paar keer gehad dat alle icoontjes in spiegelbeeld zijn of dat de deck soort of crasht waardoor een groot deel van de overige usb hardware meebracht. Of dit laatste te wijde is aan de deck.

Tevens ook al een paar keer gehad dat iracing de buttons niet detecteert.

Maar goed de 2de en 3de issue is vermoedelijk mn pc zelf, eerste probleem is bekende op div fora.
Ach klinkt als te overwinnen of mee te leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Ach klinkt als te overwinnen of mee te leven 8)
Dat zeg je, ik denk dat die van mijn gewoon defect is. Gister tijdens de 3 uur race (waarvan ik miss uur heb geraced) is ie 3x gereboot.

Omdat ik toch echt wel fan ben van de M8 dit stuurtje besteld 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.f1simgames.com/wp-content/uploads/2019/06/F1SG-M8-GTE-%CE%9D%CE%9A%CE%9A-Front-.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door green-tea op 04-06-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Dat zeg je, ik denk dat die van mijn gewoon defect is. Gister tijdens de 3 uur race (waarvan ik miss uur heb geraced) is ie 3x gereboot.
Dat lijkt me niet ok :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
We are glad to inform you that your order has been shipped.
Woohoo eindelijk is de triple mount onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gisteren mijn simrig in elkaar gezet. Als je voor het eerst met aluprofielen werkt en geen fatsoenlijke tekening hebt, dan ben je toch wel ff bezig met montage en vooral het uitlijnen. Na veel vloeken en schelden, in rare houdingen werken en soms dingen dubbel doen, heb ik het frame in elkaar zitten. Pedalen zijn gemonteerd, stoel zit erop. Stuur is momenteel nog met de klem gemonteerd en daar zoek ik toch nog even een andere oplossing voor.

Ik heb de CSL Elite for PS4 gekocht en wil deze hardmounten aan mijn rig. Heb niet zoveel zin door mijn 4080 profiel te boren, dus zoek iets van een mountingplate met voorgeboorde gaten die ik aan mijn rig kan monteren. Ik zie dat Motedis een mountingplate heeft (S dream naar US dream upgrade), maar die hebben weer geen klantenservice waar je vragen kan stellen. Iemand die deze plate heeft of een alternatief?

Zodra ik alles aangesloten en afgesteld heb, zal ik natuurlijk foto's posten, maar gisteren was het al te donker voor fatsoenlijke foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@thunder8 gisteren kwamen er hier in de V&A nog 2 voorbij. Mss dat die nog iets zijn voor gebruik :)

Deze: V&A aangeboden: 2x Sim-Lab GT1-Evo Wheeldeck

[ Voor 40% gewijzigd door Paulus07 op 04-06-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
Ik heb nu al 3 1/2 weken een bestelling bij modedis staan. De oorspronkelijke levertijd was 3-6 werkdagen.

Motedis reageert sporadisch op mail en hebben al 2 keer beloofd te verzenden maar tot nu toe niet gebeurd, Heb er weinig vertrouwen meer in, en denk dat ik mijn order ga annuleren.
Weet iemand de levertijd bij Aluxprofiel? Die site kende ik helaas nog niet toen ik bij Motedis ging bestellen. Op hun site staat 3a 4 dagen met daarbij nog verzenden dus zeg ca 1 week. Klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
jczuidervaart schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:14:
Ik heb nu al 3 1/2 weken een bestelling bij modedis staan. De oorspronkelijke levertijd was 3-6 werkdagen.

Motedis reageert sporadisch op mail en hebben al 2 keer beloofd te verzenden maar tot nu toe niet gebeurd, Heb er weinig vertrouwen meer in, en denk dat ik mijn order ga annuleren.
Weet iemand de levertijd bij Aluxprofiel? Die site kende ik helaas nog niet toen ik bij Motedis ging bestellen. Op hun site staat 3a 4 dagen met daarbij nog verzenden dus zeg ca 1 week. Klopt dat ook?
Ik heb zowel een bestelling bij Motedis als Aluxprofiel gedaan de afgelopen tijd.
De Motedis bestelling is een grote bestelling voor een volledige rig, deze heb ik op 13 mei besteld, is 27 mei verzonden en moet vandaag of morgen binnen gaan komen.

Bij Aluxprofiel heb ik enkel wat kleine spullen besteld die bij Motedis niet op voorraad waren. 13 mei besteld, 19 mei ontvangen.

Nu is de bestelling bij Motedis volgens mij wel een customized bestelling, en dat bij Aluxprofiel alleen maar kant-en-klare dingen, dus logisch dat ie bij Motedis langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
endless schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb zowel een bestelling bij Motedis als Aluxprofiel gedaan de afgelopen tijd.
De Motedis bestelling is een grote bestelling voor een volledige rig, deze heb ik op 13 mei besteld, is 27 mei verzonden en moet vandaag of morgen binnen gaan komen.

Bij Aluxprofiel heb ik enkel wat kleine spullen besteld die bij Motedis niet op voorraad waren. 13 mei besteld, 19 mei ontvangen.

Nu is de bestelling bij Motedis volgens mij wel een customized bestelling, en dat bij Aluxprofiel alleen maar kant-en-klare dingen, dus logisch dat ie bij Motedis langer duurt.
Oke, dank jewel. Ik heb op 12 mei besteld en mijn order is nog niet eens geproduceerd, terwijl ze dat al wel 2 keer beloofd hebben. Verder reageren ze niet meer op mijn mails.
Ik ga eens kijken of ik hem kan cancellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ik heb vorige week donderdag besteld bij Aluxprofiel en had gisteren alles in huis. Ze hebben qua profielen minder keus dan motedis, je kan alleen voor standaard lengtes kiezen die in het assortiment zijn. Ook zijn 40160 niet te krijgen bij hun. Maar voor de rest hebben ze genoeg om een rig te maken en ook de keus voor zwarte profielen, wat ik heb gekozen. Het is een eenmansbedrijf die de spullen in Duitsland laat maken volgens mij en hij is bijzonder druk met leveringen voor simrigs.

Motedis wilde ik een vraag stellen over de dikte van het wheeldeck, maar na het zien van hun youtube filmpje over communicatie en de reacties daarop, ben ik huiverig daar te bestellen. Klantenservice is non-existent en als je te vaak contact opneemt, hebben ze helemaal geen zin meer te reageren. Dat is voor mij een no-go als consument.

[ Voor 17% gewijzigd door thunder8 op 04-06-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw

Mijn ervaring met Motedis is ook niet de meest denderende.
Lange levertijden, niet alles in 1x geleverd, nalevering duurden ook weer lang, net als de communicatie.
Mijn maatje had een bestelling gedaan en dat kwam sneller en redelijk verpakt binnen.
Voor mijn bestellingen had ik het beter verpakt verwacht....
Ervaring : moah...

AluX heeft een NL website en kleine onderdelen kwamen binnen met NL post.
Custom delen worden vanuit Duitsland verstuurd, levering was wel oke.
Bestelling was 65KG, kwam binnen op een pallet gesealed in plastic.
De pallet mocht met de transporteur mee gegeven worden.
Ervaring : Goed

Heb ook besteld bij een andere Duitse toko, 100x100 profielen voor de SFX.
Communicatie was goed, verzenden was net zo lang, verpakking was echt top!
www.kinetikmsystem.de
Ervaring : Uitstekend

In alle drie de gevallen is het een zakelijke afhandeling, dit soort bedrijven zijn niet ingesteld op communicatie met consumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]
Nice, ook nog met schuin ook naar gekeken, maar vond 'm toch nét te prijzig om naar mezelf te verantwoorden....
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:59:
[...]
Omdat ik toch echt wel fan ben van de M8 dit stuurtje besteld 8)7

[Afbeelding]
Meestal is het zo dat 'als je om de prijs moet vragen kun je het toch niet betalen', maar ben toch wel benieuwd wat je voor dat stuur betaald hebt als ik vragen mag :)
Volgens mij staan er geen prijzen op de site, of ik moet er echt heel erg scheef naast kijken...

Ik heb zelf sinds 12-5 een bestelling staan waar ik sinds die tijd geen update meer over gehad heb, behalve dat ie 'In Production' is. Ze geven wel vrij duidelijk aan dat 'support' niet iets is waar ze heel hard aan doen. Dat wist ik vooraf, maar had ook niet gerekend dat het zo lang zou duren. Las eigenlijk vooral positieve verhalen, maar misschien dat ik anders ook wel bij Alux was gaan shoppen. Maar goed, Motedis had in ieder geval alle onderdelen die ik nodig had bij elkaar, dat vond ik ook wel handig.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls

8 mei besteld en afgelopen zaterdag aangekomen. De communicatie verliep bij mij nog iets vlotter maar was zeker ook niet top en het heeft inderdaad best lang geduurd. Ik vond ook de verpakking niet optimaal en er zat zelfs een klein deukje in 1 van de profielen, wrs van transport maar toch. Gelukkig is het niets ergs (onderkant profiel voor shifter mount) maar was er ook niet helemaal tevreden over.

Voor de rest zijn de geleverde producten wel in orde. De rig is zoals ik hem wou en alle onderdelen waren aanwezig.

Ik zou misschien ook bij aluxprofiel besteld hebben indien ik dit op voorhand wist, hoewel de keuze er inderdaad wat meer beperkt is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
thunder8 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:48:
Gisteren mijn simrig in elkaar gezet. Als je voor het eerst met aluprofielen werkt en geen fatsoenlijke tekening hebt, dan ben je toch wel ff bezig met montage en vooral het uitlijnen. Na veel vloeken en schelden, in rare houdingen werken en soms dingen dubbel doen, heb ik het frame in elkaar zitten. Pedalen zijn gemonteerd, stoel zit erop. Stuur is momenteel nog met de klem gemonteerd en daar zoek ik toch nog even een andere oplossing voor.

Ik heb de CSL Elite for PS4 gekocht en wil deze hardmounten aan mijn rig. Heb niet zoveel zin door mijn 4080 profiel te boren, dus zoek iets van een mountingplate met voorgeboorde gaten die ik aan mijn rig kan monteren. Ik zie dat Motedis een mountingplate heeft (S dream naar US dream upgrade), maar die hebben weer geen klantenservice waar je vragen kan stellen. Iemand die deze plate heeft of een alternatief?

Zodra ik alles aangesloten en afgesteld heb, zal ik natuurlijk foto's posten, maar gisteren was het al te donker voor fatsoenlijke foto's.
Is inderdaad een aardig werkje en had net zoals jij dat je bepaalde dingen doet en dan denkt, damn kan het beter zo doen en dus opnieuw mag beginnen :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
BM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Meestal is het zo dat 'als je om de prijs moet vragen kun je het toch niet betalen', maar ben toch wel benieuwd wat je voor dat stuur betaald hebt als ik vragen mag :)
Volgens mij staan er geen prijzen op de site, of ik moet er echt heel erg scheef naast kijken...
Te veel, maar goed we gaan toch niet op vakantie! Prijs is 780 euro incl verzending. Belangrijkste vond ik t.o.v. andere makers is dat niks 3d printed is.

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 04-06-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:29:
[...]

Te veel, maar goed we gaan toch niet op vakantie! Prijs is 780 euro incl verzending. Belangrijkste vond ik t.o.v. andere makers is dat niks 3d printed is.
Hmm, dat is geen hele gekke prijs voor zo'n stuurtje. Is dat inclusief de Asher shifters, of heb je hun eigen variant gekozen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier misschien in de toekomst nog een keer kijken voor een nieuw stuurtje in de stijl van een ferrari GTE/GT3.
Maar dan moet ik nog wel ff doorsparen zie ik wel.... :P

Of keer kijken of er nog iets 2e hands ergens te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
BM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Hmm, dat is geen hele gekke prijs voor zo'n stuurtje. Is dat inclusief de Asher shifters, of heb je hun eigen variant gekozen?
Goed dat je het zegt, hier heb ik de verkeerde aangeklikt 8)7 , ik ben benieuwd naar het prijs verschil. Deze prijs was voor de 3d print magner shifters.

Bijna 1000 euro met asher shifters

[ Voor 4% gewijzigd door green-tea op 04-06-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:36:
[...]

Goed dat je het zegt, hier heb ik de verkeerde aangeklikt 8)7 , ik ben benieuwd naar het prijs verschil. Deze prijs was voor de 3d print magner shifters.

Bijna 1000 euro met asher shifters
Ja, dat verbaasd me niet zo heel erg. Zag dat de shifters alleen al rond de 200 euro zaten. Prijzig spul allemaal, maar wel zeer fraai _/-\o_

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:31
Paulus07 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:06:
@thunder8 gisteren kwamen er hier in de V&A nog 2 voorbij. Mss dat die nog iets zijn voor gebruik :)

Deze: V&A aangeboden: 2x Sim-Lab GT1-Evo Wheeldeck
ik heb er ook nog eentje liggen eventueel

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
Hanzzzie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:22:
[...]

ik heb er ook nog eentje liggen eventueel
ik heb je een pm gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
e_hagenaar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:41:
[...]

ik heb je een pm gestuurd ;)
jij en nog iemand blijkbaar. zijn gewild precies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzzzie
Zo staat ie er nu bij... ff schermsteun gemcguyvert owv defect van Rift S, die's inmiddels verkocht.
Next up triple screens als ik ooit uit de schermkeuze kom 😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jamd6uDXdZ0LrwhW5K4sucwMRyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3KFewcwYcLFnMRv7uBjgHDH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Hanzzzie op 04-06-2020 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e_hagenaar
Gezien de lange levertijd van sim-lab maar besloten om zelf wat te ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26oJzV1bdgSH8KNhSElDAW-dSxk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Cn0Lv0OOvXpMBGeWYgxiYT5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHi4MfNRNAXzZFUofMtjJ_Yaw2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FyJz7phMnmLLMpnNy8vjezXt.png?f=user_large

De 120x40 en 80x40 profielen heb ik bij www.dold-mechatronik.de besteld, al het andere (40x40 bij alualuxprofiel.nl)

De basis gaat met ankerpins in elkaar gezet worden en de actuatoren van de SFX100 met verbindingshoeken

[ Voor 16% gewijzigd door e_hagenaar op 04-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 22:12

labooh

Jaja...

Vandaag maar weer eens een update gevraagd van Sim-Lab.
Spullen besteld op 11 mei met een lead time van 10-15 dagen.

Vorige week een mail gestuurd wanneer er geleverd zou worden: deze week dus.
Vanmiddag weer eens in de mail geklommen en ze HOPEN mijn bestelling volgende week te versturen...

Iemand anders al meer succes gehad met een bestelling van 11-12 mei?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
e_hagenaar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:11:

De 120x40 en 80x40 profielen heb ik bij www.dold-mechatronik.de besteld, al het andere (40x40 bij alualuxprofiel.nl)

De basis gaat met ankerpins in elkaar gezet worden en de actuatoren van de SFX100 met verbindingshoeken
Ziet er goed uit!

Wat advies van een andere SFX bouwer ;)
Zorg dat de rugleuning van je stoel gelijk is, OF voor je motoren komt.
Mijn achterste stoel verbinding staat nu 15cm voor het eindpunt van het chassis.
Maar ik denk dat ik de stoel nog 5cm naar voren ga zetten.
Die ruimte heb ik gelukkig ivm een oversized chassis ontwerp.

Met 90% power op de SFX voel ik toch wel wat flex in de stoel leuning ontstaan. (100% op pitch en roll)
Mijn advies om hier en daar wat extra verstevigingen in te bouwen, nu mee bestellen valt weg in de totale chassis kosten :+

[ Voor 0% gewijzigd door raymondw op 04-06-2020 15:32 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 72 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.