WeeDzi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:18:
[...]
Geen zorgen die hoekdelen kunnen belast worden tot 50 kg elk. Dus pas bij 200Kg gaat het problematisch worden. desnoods kan hij aan de andere kant nog een hoekje plaatsen als hij er zelf ook zenuwachtig van wordt

Ik word er zeker niet zenuwachtig van, ondanks dat ik een best zwaargewicht ben (120kg). Er zitten momenteel 6 hoekstukken aan de 2 liggers van de stoel, 4 op de voorste en 2 op de achterste. Momenteel ben ik ook nog druk bezig met het vinden van de juiste houding en de juiste afstanden tussen stoel en stuur en stoel en pedalen. Als alles perfect is afgesteld naar mijn mening, ga ik het frame links en recht nog wel verder verstevigen, puur omdat ik nog wat materiaal over heb, waaronder nog 6 hoekstukken. Nu dat doen maakt het afstellen gewoon lastiger, want niet overal kom je makkelijk bij met de inbussleutel.
Daarnaast ben ik nog aan het kijken om een deel van de rig qua vloer dicht te maken. Heb nog een paar 5mm carbonplaten liggen en wil sowieso het deel voor de pedalen dicht hebben, zodat ik op rustmomenten mijn voeten even ergens anders kan laten rusten. Verder komt er nog een simlabs wheelmount op, die onderweg is van een medetweaker. En een dikker kussen voor in mijn stoel, krijg na 2-3 uur een zere kont.

Maar die heb ik vandaag ook al besteld.

Dit weekend een kleine 1500km gereden en buiten het verplaatsen van de pedalen en de veranderen van de hoek van de stoel, is de rig superstabiel. Ik merk geen flex of andere ongewenste bewegingen. Ook met de casters in de lockpositie, beweegt de rig niet bij flink sturen of remmen.
PS, zie dat mijn foto's van mijn rig nog niet gepinned zijn.