Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 73 ... 106 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 10:37
Dat is een goede, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zit er over te denken om zoiets te maken.... G-seat :)

Met het ontwerp heb ik inderdaad rekening gehouden met het kunnen aanpassen van de sfx montagepunten. Ik heb de liggers 1500mm gemaakt en de huidige afstand tussen de achterste actuatoren en begin van het stoelframe is 200mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Een onderdeel van mijn simrig is binnen... een Ikea stoel :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53
Dacht jij dat crew chief een echt persoon was die er naast komt zitten dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 22:43
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:29:
[...]

Te veel, maar goed we gaan toch niet op vakantie! Prijs is 780 euro incl verzending. Belangrijkste vond ik t.o.v. andere makers is dat niks 3d printed is.
Mooi stuur. Maar wat is er mis met 3d geprinte onderdelen ?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
reddo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Mooi stuur. Maar wat is er mis met 3d geprinte onderdelen ?
Het ziet er goedkoop uit :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reddo
Als ik 't zo zie is de hele behuizing van F1SG M8 stuur overigens 3D geprint... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:49
Wheel size 300mm
Carbon Fiber Front Plate , Back Plate and Shifter’s Paddles
Real Suede Leather grips
12 High Qualilty Metallic Push Buttons
5 High Quality Rotary Encoders
Magnet Shifters with Carbon Paddles
High Quality Vinyl Labels
heel erg gaaf

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 04-06-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
reddo schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Als ik 't zo zie is de hele behuizing van F1SG M8 stuur overigens 3D geprint... :+
De spacer misschien maar de knoppen zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:51:
[...]

De spacer misschien maar de knoppen zeker niet!
Nee, die zijn zeker niet geprint. Body zelf bedoel ik, welke aan voor en achterkant wordt bedekt met carbon plaat. Voor dit soort ' lastig' gevormde bodies is 3D printen gewoon erg handig en als ze zoiets zouden gaan spuitgieten of frezen uit kunststof of alu zou de prijs serieus hoger worden. Markt voor dit soort sturen is denk ik niet zo heel groot en derhalve moeten produktiemethoden daar ook geschikt voor zijn. Als je daar slim gebruik van maakt is dat gewoon een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
reddo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:16:
[...]

Nee, die zijn zeker niet geprint. Body zelf bedoel ik, welke aan voor en achterkant wordt bedekt met carbon plaat. Voor dit soort ' lastig' gevormde bodies is 3D printen gewoon erg handig en als ze zoiets zouden gaan spuitgieten of frezen uit kunststof of alu zou de prijs serieus hoger worden. Markt voor dit soort sturen is denk ik niet zo heel groot en derhalve moeten produktiemethoden daar ook geschikt voor zijn. Als je daar slim gebruik van maakt is dat gewoon een mooie oplossing.
Klopt zeker, jammere is dat meeste welke ik tegenkom in het model dat ik zou willen hadden de knoppen ook geprint, dat ziet er naar mijn idee enorm goedkoop uit.

Plus ik kan nu bekijken hoe het is gemaakt dan kan ik in het vervolg zelf gaan frezen en printen :)

Andere optie welke ik misschien meer prefereer is meerdere lagen carbon op elkaar gelijmd maar dat zal het enorm duur maken.

[ Voor 16% gewijzigd door green-tea op 05-06-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:40

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

labooh schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:27:
Vandaag maar weer eens een update gevraagd van Sim-Lab.
Spullen besteld op 11 mei met een lead time van 10-15 dagen.

Vorige week een mail gestuurd wanneer er geleverd zou worden: deze week dus.
Vanmiddag weer eens in de mail geklommen en ze HOPEN mijn bestelling volgende week te versturen...

Iemand anders al meer succes gehad met een bestelling van 11-12 mei?
Ik heb dezelfde dag besteld maar ben ook nog steeds aan het wachten op mijn TR1 inclusief accessoires. Maar dat is voor mij niet erg aangezien mijn stoel pas over een week of 2 komt. Maar ik heb in ieder geval dus nog niks binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
raymondw schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Met 90% power op de SFX voel ik toch wel wat flex in de stoel leuning ontstaan. (100% op pitch en roll)
Mijn advies om hier en daar wat extra verstevigingen in te bouwen, nu mee bestellen valt weg in de totale chassis kosten :+
Wat voor stoel heb je? Ik zag ook dat je je rig zelfgebouwd hebt. Heb je foto's van je rig of een maycad printscreen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als het goed is komt vandaag de triple monitor stand binnen van sim-lab die besteld is op 11 mei.
Alleen irritant dat UPS geen tijdindicatie heeft.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
Hierbij mijn rig:
Playseat Challenge met Thrustmaster T300 Ferrari GTE met T3PA pedalen. Philips 34” curved 3440x1440 monitor op uittrekbare wallmount. PC met een Ryzen 5 2600 en Gigabyte GTX 1660 Super.
Bureau is een op de muur gemonteerd inklapbaar model van Ikea. Soundbar van Philips met draadloze sub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F78m5fEobJwmRr3mxg1E6tcHTlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDgiG7ROiG1MWxSm1KoP3MoD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Djuroen op 05-06-2020 10:04 . Reden: foto rechtop kunnen zetten alsnog :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbb74
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-04 17:26
jczuidervaart schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:14:
Ik heb nu al 3 1/2 weken een bestelling bij modedis staan. De oorspronkelijke levertijd was 3-6 werkdagen.

Motedis reageert sporadisch op mail en hebben al 2 keer beloofd te verzenden maar tot nu toe niet gebeurd, Heb er weinig vertrouwen meer in, en denk dat ik mijn order ga annuleren.
Weet iemand de levertijd bij Aluxprofiel? Die site kende ik helaas nog niet toen ik bij Motedis ging bestellen. Op hun site staat 3a 4 dagen met daarbij nog verzenden dus zeg ca 1 week. Klopt dat ook?
Ik heb vorige week donderdag besteld bij Aluxprofiel, tot nu toe nog geen bericht ontvangen. Ook geen antwoord op een mail die ik verstuurd had.
Ik zag wel dat de 4080-profielen deze week out of stock waren en dat ze nu weer voorradig zijn. Ik verwacht dan ook wel dat er nu schot in zal komen.

Ben alleen nog op zoek naar een stoel om op de rig te monteren. Dacht eigenlijk dat goedkope autostoelen wel meer voorradig zouden zijn op MP, maar dat valt een beetje tegen. Even doorzoeken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:53

CoronelHimself

Division Brabant

Robbb74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb vorige week donderdag besteld bij Aluxprofiel, tot nu toe nog geen bericht ontvangen. Ook geen antwoord op een mail die ik verstuurd had.
Ik zag wel dat de 4080-profielen deze week out of stock waren en dat ze nu weer voorradig zijn. Ik verwacht dan ook wel dat er nu schot in zal komen.

Ben alleen nog op zoek naar een stoel om op de rig te monteren. Dacht eigenlijk dat goedkope autostoelen wel meer voorradig zouden zijn op MP, maar dat valt een beetje tegen. Even doorzoeken dus!
Ik heb mijn stoel van de lokale sloop gehaald. Kun je zelf proef zitten en ook kiezen voor een stoel met allerlei instelmogelijkheden. Volgens mij is er hier op GOT ook iemand die een elektrisch verstelbare stoel heeft gescoord en ook werkend heeft gekregen. Het nadeel van autostoelen is alleen dat ze wat zwaarder zijn en iets meer ruimte innemen. Zorg er wel voor dat de rails nog aan de stoel zitten.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Robbb74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor een LCD Pro-Drift kuipstoel (zonder FIA keurmerk) met lage FIA sidemounts. Wilde geen gebruikte autostoel en voor de prijs hoefde ik het niet te laten. (stoel, mounts en verzendkosten was 287€)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

thunder8 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor een LCD Pro-Drift kuipstoel (zonder FIA keurmerk) met lage FIA sidemounts. Wilde geen gebruikte autostoel en voor de prijs hoefde ik het niet te laten. (stoel, mounts en verzendkosten was 287€)
Hier dezelfde keuze gemaakt. Wilde het plaatje wel compleet hebben dus heb maar gelijk die investering nog extra gedaan al blijft het wel een hoop geld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
CoronelHimself schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:41:
[...]

Ik heb mijn stoel van de lokale sloop gehaald. Kun je zelf proef zitten en ook kiezen voor een stoel met allerlei instelmogelijkheden. Volgens mij is er hier op GOT ook iemand die een elektrisch verstelbare stoel heeft gescoord en ook werkend heeft gekregen. Het nadeel van autostoelen is alleen dat ze wat zwaarder zijn en iets meer ruimte innemen. Zorg er wel voor dat de rails nog aan de stoel zitten.
Een stoel van de sloop is inderdaad goed genoeg. Als ik er 10 uur lang in kan zitten om naar zuid Frankrijk te rijden, moet het ook goed genoeg zijn voor een endurance raceje op Le Mans ;-). En het hoeft geen echte racestoel te zijn. Ik verwacht niet al te veel laterale g-krachten te krijgen, dus een 'gewone' stoel zal wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Robbb74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:21:
Een stoel van de sloop is inderdaad goed genoeg. Als ik er 10 uur lang in kan zitten om naar zuid Frankrijk te rijden, moet het ook goed genoeg zijn voor een endurance raceje op Le Mans ;-). En het hoeft geen echte racestoel te zijn. Ik verwacht niet al te veel laterale g-krachten te krijgen, dus een 'gewone' stoel zal wel voldoen.
Maar kun je dan direct door naar de fysio of ben je dan nog fit genoeg om even 6 uurtjes mee te gaan sporten?
Kies zelf altijd voor het laatste :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbb74
raymondw schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Maar kun je dan direct door naar de fysio of ben je dan nog fit genoeg om even 6 uurtjes mee te gaan sporten?
Kies zelf altijd voor het laatste :+
Daar heb je wel een puntje, maar ik zou er sowieso niet voor kiezen om 6 uur te gaan sporten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
@thunder8 @Doubleoz Hoe bevalt de stoel jullie? Hebben jullie eventueel een afbeelding van de gemonteerde stoel?

Ik overweeg zelf ook om deze parel in huis te halen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 14:27
Mijn rig ook is van een kleine update voorzien. Had hier nog een 1440p monitor 27inch van Asus die ik nu als timing screen genomen heb. Gebruikte hiervoor een oude 22inch 1080p maar met veel data op het scherm is de hogere resolutie toch een pak aangenamer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws5YYx2nP_qM37FCMkxHBcTB3h8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AjCxtIVJQpEqOS1q2lpxFNOa.jpg?f=user_large

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 22:15
GiggySmalls schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:11:
@thunder8 @Doubleoz Hoe bevalt de stoel jullie? Hebben jullie eventueel een afbeelding van de gemonteerde stoel?

Ik overweeg zelf ook om deze parel in huis te halen ;)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar @thunder8 en @Doubleoz

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

GAITii schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Zal vanavond nieuwe foto's maken, rig is net compleet en moet nog finetunen, voedingen installeren en eindelijk meter maken qua rijden. Foto's die ik nu heb, hebben jullie niets aan. :)

Ik ben zelf 1.78m en zo'n 120kg, maar pas prima in de stoel. Mocht het zitkussen niet comfortabel genoeg zijn, dan kan er volgens mij nog een dikker kussen in. Maar voor nu past mijn dikke reet er met gemak in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik heb ook een LCD stoel, maar dan de Pro Evo.
Ik ben 1.86 en net geen 70KG, maar de Pro Drift was voor mij te breed.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Laatst online: 15-04 19:07
Ik heb inmiddels mijn 2e LCD stoel (ik ben de aanstichter van de LCD stoelen gekte). Dit keer een custom versie van de LCD Pro Drift. Nog steeds erg tevreden en zou ook niet anders meer willen.

Afbeeldingslocatie: https://www.simrace-blog.nl/wp-content/uploads/2020/06/mijn_sim_2020_new-1024x988.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Madhouse1979 op 05-06-2020 13:40 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
2 pakketjes van sim-lab zijn binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Madhouse1979 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:23:
Ik heb inmiddels mijn 2e LCD stoel (ik ben de aanstichter van de LCD stoelen gekte). Dit keer een custom versie van de LCD Pro Drift. Nog steeds erg tevreden en zou ook niet anders meer willen.

[Afbeelding]
Is het kussen in de onderrug een meerwaarde?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
GiggySmalls schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Is het kussen in de onderrug een meerwaarde?
Ja voor mij wel. Ik heb soms wat last van mijn onderrug en deze geeft mij de ondersteuning die ik nodig heb. Ik rij elke zondag 2u aan 1 stuk en stap nog net zo fit uit daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

GAITii schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb zowel de stoel als rig nog niet ontvangen. Verwacht dat dit nog een week of 2 gaat duren. Had de stoel later besteld en wilde custom color dus daardoor was de levertijd langer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• green-tea
Traction loss systeem in de maak.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nRD7CG2/Whats-App-Image-2020-06-05-at-15-37-11.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door green-tea op 05-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Zojuist bevestiging dat mijn bestelling van Aluxprofiel klaar ligt, morgenochtend maar even richting Duitsland rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door markisoke op 05-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
markisoke schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:10:
Zojuist bevestiging dat mijn bestelling van Aluxprofiel klaar ligt, morgenochtend maar even richting Duitsland rijden.
Ik had ook even gebeld voor een statusupdate. Mijn bestelling lag net onder de zaagmachine. Op 29mei besteld en dus begin volgende week geleverd. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Robbb74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Ik had ook even gebeld voor een statusupdate. Mijn bestelling lag net onder de zaagmachine. Op 29mei besteld en dus begin volgende week geleverd. Ben benieuwd!!
Ik maak morgen wel even een foto van je bestelling >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sim-lab mag wel hun handleiding voor de Triple monitor mount (light) bijwerken.
Stonden 2 bevestigings platen niet op. Dus dan denk je in het begin, hmmmm zal we niet nodig zijn als ik de handleiding zo zie en schroefjes tel.
Maar die schroeven waren ook irritant (plus er ontbrak er 1.....)

Van die M8 schroeven had ik ook 7 zilveren en de rest zwart. Maar die zilveren stonden ook nergens los op de kaart.... Dus dan ben je na het bouwen van de staanders ineens aan het denken, ik kom schroeven te kort.... Hmmm zilveren schroeven..... Maar dat is lelijk om die op de monitor dragers te gebruiken...... Dus die weer gebruikt voor de standers (vorige schroeven er weer uit...) en dus 1 te weinig. Gelukkig nog een M8 gevonden in een rommelbakje op zolder.

Daarna beetje nadenken hoe die 2 bevestigingen te doen (stonden niet in de handleiding) en welke schroeven want moest de langere M8 zijn.

Dus na wat dubbelwerk en extra nadenken staat het nu wel. Nu nog afstellen en de monitoren bevestigen (en hopen dat daar wel genoeg schroefjes voor zijn).

Zou mooi zijn als ze ipv alles in 1 grote zak dumpen mbt schroeven etc, dit in kleinere zakjes doen (eventueel per stap).

Beetje wat een ikea doet of zoals het was bij de simetik K2 rig. Dat werkt erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
JacobsT schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:19:
Mijn rig ook is van een kleine update voorzien. Had hier nog een 1440p monitor 27inch van Asus die ik nu als timing screen genomen heb. Gebruikte hiervoor een oude 22inch 1080p maar met veel data op het scherm is de hogere resolutie toch een pak aangenamer :)

[Afbeelding]
Mooie setup!

Mag ik vragen wat voor dashboard je gebruikt?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Iemand een idee hoe ik het beste van die bezels af kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2XmSe4RxTLQ778r2UWNL1Pa7Fs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WY6slJ6bJrVPgx6P1qGuKvbL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zo vanavond de eerste 511km in GT sport op de ps4 gereden. Eerst de base en de sturen aan de app gehangen op een laptop, het formula v2 stuur moest ik updaten. Het standaard ps4 stuur vond ik niet fijn aanvoelen, die gaat denk ik weinig gebruikt worden. Daarna nog zitten spelen met de settings in het stuur zelf, begin een redelijke baseline te vinden.

Stoel is nog wel ff wennen, denk dat ik nog moet spelen met de hoek van de stoel en de pedalen wat dichterbij en onder een grotere hoek. Kreeg wat rugpijn, kussen onder me kont en in de onderrug hielpen behoorlijk. Na 4 uur rijden, vond ik het wel welletjes. Zal morgen paar foto's uploaden naar mijn gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:43
Mijn Motedis rig ligt nu bij het regionale DPD depot. Laat de voorpret beginnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-05 14:27
Dummbber schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:28:
[...]

Mooie setup!

Mag ik vragen wat voor dashboard je gebruikt?
Bedoel je timing software? Ik ben overgestapt van JRT naar SDK! Pak meer tevreden van!
Dedicated applicatie, geen browser venster en beduidend zuiniger met CPU resources!
Applicatie voelt ook gewoon een pak vloeiender aan dus ik kan het echt aanraden! Enige minpuntje tov JRT is dat je geen tracktemp en fuel calculator ziet in het timing scherm.

Als je de display op het stuur bedoelt, het is een Precision Sim GT1 wiel met ingebouwd display.
Wordt gewoon aangestuurd door Fanaled.

Gebruik dus eigenlijk enkel de timing screen aangezien ik alle nodige data op men stuur kan zien en geen nood heb aan een overlay dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/92654340_239994574034917_5725700131559309312_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=b96e70&_nc_oc=AQnN0dyNeotV1C-YPPgtesokXaow_FejN6Ql4ZSWiG39HRVwD38s3D5JnnoBLLn1ykY&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=6659442fa14f95ffd9752bd161e1ac0e&oe=5F01604F

[ Voor 21% gewijzigd door JacobsT op 06-06-2020 14:11 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Darkangle schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:18:
[...]

(in het geval je het niet begrepen had, de streamdeck knoppen zijn elk een scherm op zich, geen fysieke prints, is een button box met displays onder elke knop)
Ik was er inderdaad al achter. Maar nog bedankt voor je reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beoneke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-11-2024
Mr.Conroe schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:11:
Mijn Motedis rig ligt nu bij het regionale DPD depot. Laat de voorpret beginnen :)
Wanneer had jij je bestelling geplaatst bij Motedis? Mijn order staat nog steeds "In Production"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
beoneke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Wanneer had jij je bestelling geplaatst bij Motedis? Mijn order staat nog steeds "In Production"
De vrijdag voor Pinksteren. Ging best snel, woensdagavond kreeg ik de track en trace link en maandag zal ie waarschijnlijk wel hier aankomen. 5 werkdagen doorlooptijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Laatst online: 11:59
beoneke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Ik had 12 mei besteld. Levertijd zou 3-6 werkdagen zijn.
Na meerdere niet nagekomen beloftes van Motedis heb ik uiteindelijk gisteren de order geannuleerd aangezien hij nog steeds niet geproduceerd was en gisteravond alles bij Aluxprofiel besteld.

Aluxprofiel is nog goedkoper ook, jammer dat ik die niet eerder gezien had.
Hopen dat hij nu snel komt..... ben het wachten wel beu :)

Ik heb nu een playseat challenge. Fijne stoel hoor, maar wil nu wel eens van de flex af en gaan bouwen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Paulus07 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:27:
Sim-lab mag wel hun handleiding voor de Triple monitor mount (light) bijwerken.
Stonden 2 bevestigings platen niet op. Dus dan denk je in het begin, hmmmm zal we niet nodig zijn als ik de handleiding zo zie en schroefjes tel.
Maar die schroeven waren ook irritant (plus er ontbrak er 1.....)

Van die M8 schroeven had ik ook 7 zilveren en de rest zwart. Maar die zilveren stonden ook nergens los op de kaart.... Dus dan ben je na het bouwen van de staanders ineens aan het denken, ik kom schroeven te kort.... Hmmm zilveren schroeven..... Maar dat is lelijk om die op de monitor dragers te gebruiken...... Dus die weer gebruikt voor de standers (vorige schroeven er weer uit...) en dus 1 te weinig. Gelukkig nog een M8 gevonden in een rommelbakje op zolder.

Daarna beetje nadenken hoe die 2 bevestigingen te doen (stonden niet in de handleiding) en welke schroeven want moest de langere M8 zijn.

Dus na wat dubbelwerk en extra nadenken staat het nu wel. Nu nog afstellen en de monitoren bevestigen (en hopen dat daar wel genoeg schroefjes voor zijn).

Zou mooi zijn als ze ipv alles in 1 grote zak dumpen mbt schroeven etc, dit in kleinere zakjes doen (eventueel per stap).

Beetje wat een ikea doet of zoals het was bij de simetik K2 rig. Dat werkt erg prettig :)
Wanneer had jij hem besteld? Ik kan niet wachten namelijk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAf6Mk2DYvJJphaG3JGj0MTVVak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGOjJcMZC7DR5dB5YegDhtog.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beoneke
Mr.Conroe schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:32:
[...]

De vrijdag voor Pinksteren. Ging best snel, woensdagavond kreeg ik de track en trace link en maandag zal ie waarschijnlijk wel hier aankomen. 5 werkdagen doorlooptijd.
Dan heb je op hetzelfde moment besteld. Zo te zien is er bij dit bedrijf geen lijn te trekken in de levertermijnen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Hieronder wat foto's van mijn huidige set-up.
Ik denk dat het ongeveer de basis van de basis is, maar ik heb er plezier mee.

Eerste upgrade moeten de pedalen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctutxXFzGG8pP5pGuPhNVdD13q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrHIIrnqV28v3Sv33178czsz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIg0QkxFr5XVBOIApp5tZSes-p8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Sh3fXsMOEXmpFhYvI1upQfQ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:16:
[...]

[Afbeelding]
11 mei besteld.

Iemand trouwens nog tips mbt clips voor kabels? Nu even tijdelijk met restanten klittenband gedaan Maar zou ook mooi zijn als er iets van clips zijn die je in de rails kan klemmen. Snap nu wel waarom pc's vaak hoger staan of achter de schermen. Gepuzzel met die hdmi/display kabels :P zeker als je die van uiterst rechts naar links wil :P

[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 06-06-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beoneke
Paulus07 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:34:
[...]

11 mei besteld.

Iemand trouwens nog tips mbt clips voor kabels? Nu even tijdelijk met restanten klittenband gedaan Maar zou ook mooi zijn als er iets van clips zijn die je in de rails kan klemmen. Snap nu wel waarom pc's vaak hoger staan of achter de schermen. Gepuzzel met die hdmi/display kabels :P zeker als je die van uiterst rechts naar links wil :P
Ik heb deze besteld: https://www.aluxprofiel.nl/kabelbinderblok/a3723?c=3499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nice. Binnenkort eens kijken. Ook ff alles fatsoeneren nadat alles getest is en dan kabels netjes maken :)

Zit nu te puzzlen met vaag iets mbt triple monitor. Als ik bijvoorbeeld chrome fullscreen open heeft die opeens een blauwe balk bovenaan (nooit eerder gehad) en heeft de app ook ineens rondom ruimte (dus niet echt fullscreen). De ruimte rondom is net zo breed als die blauwe balk bovenaan.

Met een verkenner scherm is dit ook (alleen dan geen blauwe balk). Iemand enig idee of dit ook gehad met opzetten van triple monitoren? :)

Oh en hoe hebben jullie de monitoren hangen mbt zicht?
Midden op ooghoogte, of wat hoger/lager?

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus07 op 06-06-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:34
[...]

11 mei besteld.

Iemand trouwens nog tips mbt clips voor kabels?
Deze heb ik bij sim-lab besteld: https://sim-lab.eu/product/cable-management-clip/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Duurt iets langer dat je ze in huis hebt, maar Ali heeft ze ook

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.36044c4d897zqi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
beoneke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Dan heb je op hetzelfde moment besteld. Zo te zien is er bij dit bedrijf geen lijn te trekken in de levertermijnen...
Het is voor Motedis nu eenmaal geen core business, ze schuiven liever grote hoeveelheden dan orders die op maat gemaakt moeten worden. Ze zouden er waarschijnlijk 100 per dag kunnen verkopen maar er komen er 10 per dag in de shop, de marge is te klein en met name het voorboren van de gaten schijnt veel tijd te kosten.

Maar....qua prijs-kwaliteit waarschijnlijk het beste rig wat je momenteel kunt kopen en door Corona is simracen hot.

Ben benieuwd hoeveel er na de zomer op marktplaats staan.....

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Conroe op 07-06-2020 00:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm dat nvidia surround is ook maar vaag.
Op de desktop lijnt een wallpaper niet eens goed uit :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fRSJGa_t8LtzNO3Dt8UjQd_8bY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0GFF4LzqqhDNS0Dl6bC6cCfb.png?f=user_large

Lopen jullie hier ook tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Laatst online: 19:34
Paulus07 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:49:
Hmmm dat nvidia surround is ook maar vaag.
Op de desktop lijnt een wallpaper niet eens goed uit :S

[Afbeelding]

Lopen jullie hier ook tegenaan?
Misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

tomolino schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:28:
Hieronder wat foto's van mijn huidige set-up.
Ik denk dat het ongeveer de basis van de basis is, maar ik heb er plezier mee.

Eerste upgrade moeten de pedalen worden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had die 2 voorste poten afgezaagd boven het blad, dan zitten ze niet meer voor je scherm.
Of hou je je daar aan vast als je snel door de bocht gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Of de bezel free kit. Het zijn prisma-plasticjes die je langs de randen van je schermen hangt. Ze zijn voor Asus-monitoren maar werken ongetwijfeld ook op andere schermen.

YouTube: Asus Bezel-free Kit makes monitor edges disappear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
thx. Had die inderdaad gevolgd, maar blijkbaar was die aangepaste resolutie niet meer opgeslagen....
Nu werkt het weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Jimmy J. schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:16:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind het creatief opgelost @Jimmy J.! Waar ik vooral jaloers op ben zijn je mooie race schoenen die bij je Heusinkvelds staan >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Hier eindelijk een paar foto's van mijn simrig. Er komen nog wat aanpassingen, wheeldeck van simLab voor hardmounting van de csl elite ps4. Kabelbinderblokjes zijn besteld, net als nog een aantal endcaps voor de profielen. Pedalen staan intussen 6cm dichterbij en hoger, stoel staat nu verder achterover. Stuur wat er nu op zit is de formula V2. De performance brake kit en de damper zijn nog niet gemonteerd. Heel blij met de setup en met de wielen makkelijk weg te rollen na gebruik. Met de rem erop, staat het superstabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pg7xWKlQZdyh29ICban46ic4vM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwwtZTa1x1WUbN8rn7HOC5Ut.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZub4r_HadhsiJ3a-cfS5quoC9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qipUG3uEdmf00rUlMGeMiRCo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Raimond613

Simracer

thunder8 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:41:
Hier eindelijk een paar foto's van mijn simrig. Er komen nog wat aanpassingen, wheeldeck van simLab voor hardmounting van de csl elite ps4. Kabelbinderblokjes zijn besteld, net als nog een aantal endcaps voor de profielen. Pedalen staan intussen 6cm dichterbij en hoger, stoel staat nu verder achterover. Stuur wat er nu op zit is de formula V2. De performance brake kit en de damper zijn nog niet gemonteerd. Heel blij met de setup en met de wielen makkelijk weg te rollen na gebruik. Met de rem erop, staat het superstabiel.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik vind de manier waarop je de draagbalken van je stoel hebt gemonteers best spannend... waarom heb je ze niet liggend op de langsbalken? Nu wordt jouw gewicht alleen gedragen door een paar hoekverbindingen, waar ook nog eens zijwaartse en roterende krachten op komen als je schuift in je stoel.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Ik vind de manier waarop je de draagbalken van je stoel hebt gemonteers best spannend... waarom heb je ze niet liggend op de langsbalken? Nu wordt jouw gewicht alleen gedragen door een paar hoekverbindingen, waar ook nog eens zijwaartse en roterende krachten op komen als je schuift in je stoel.
Voorste drager heeft 4 hoekijzers erop zitten. Is stabiel genoeg, merk geen flex. Mocht het een probleem worden, pas ik het aan. Voor nu geen issue. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
laforte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:23:
[...]

Ik had die 2 voorste poten afgezaagd boven het blad, dan zitten ze niet meer voor je scherm.
Of hou je je daar aan vast als je snel door de bocht gaat? :+
Ik wist dat er een opmerking over zou komen ;)
Wanneer je in de playseat zit kijk je er precies langs en heb je er dus geen last van. Uiteindelijk moet er natuurlijk een echte rig komen, maar ik wil eerst kijken hoe lang ik het echt leuk vind en veek gebruik. Dit setje was rond de €200 eind vorig jaar en is dus voor nu even voldoende.

maar ooit....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Doubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Ik vind het creatief opgelost @Jimmy J.! Waar ik vooral jaloers op ben zijn je mooie race schoenen die bij je Heusinkvelds staan >:)
Prijs/kwaliteit technisch gezien zijn die dingen ook by far de beste investering in de sim-rig :P

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
[...]

11 mei besteld.

Stuur me even pm, ik wil er wel wat voor je printen :) Ik heb clips gemaakt waar je tiewraps doorheen kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 08-06-2020 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
green-tea schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:46:
[...]

Stuur me even pm, ik wil er wel wat voor je printen :) Ik heb clips gemaakt waar je tiewraps doorheen kan doen.
heb je een stl voor mij? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
e_hagenaar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:27:
[...]

heb je een stl voor mij? O-)
Stuur maar PM.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nog niet helemaal compleet... in afwachting van de Fanatec Xbox One competition pack die begin juli zou moeten arriveren (al ben ik bang dat het veel langer gaat duren als je de verhalen over Fanatec en de levertijden leest momenteel).

Rig is een zelfbouw exemplaar (sim-lab wheeldeck overgenomen van een forum genoot) met een QSP stoel en een 32" tv + Xbox welke in eerste instantie ga gebruiken, later zal er ongetwijfeld nog eens een PC met iRacing / rFactor volgen voor het echte werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wt_Gk53UpwA7mNZ-6aY76ogI0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6U1KGWEuJsn7xW0IDjzwwnom.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOYv03NhU_MY9JahLXg6TEDuUiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jv4wyn5iCMbSj08YtRaHWlwH.jpg?f=user_large

Aangezien het stuur en pedalen nog even op zich laten wachten de muren binnenkort maar eens glad trekken en van een ander kleurtje voorzien, we hadden nog een kamer over in huis dus die in nu officieel omgedoopt tot "race room".

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
markisoke schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Ik maak morgen wel even een foto van je bestelling >:)
En? Was alles goed gegaan? Mijn bestelling schiet niet echt op op de statussite van DPD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Robbb74 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:49:
[...]

En? Was alles goed gegaan? Mijn bestelling schiet niet echt op op de statussite van DPD.....
Ja, zit in elkaar sinds zaterdag en gister een paar rondjes mee gereden op de Texas Motor Speedway.

Maar man, het in elkaar zetten van zoiets viel qua tijd toch vies tegen. Dacht dat wel even vlug in elkaar te zetten. Ik heb geen idee of ik gewoon onhandig ben, maar ik kreeg het aluminium lipje achterop de hoekverbinders er niet fatsoenlijk af met een tang. Ik heb uiteindelijk maar een vijl gepakt en daarmee het lipje gereduceerd tot bijna niks, maar daar ben je dus wel even mee bezig.

Verder kreeg ik eerder de vraag of het stuk profiel voor de shifter niet veel flex had, maar als ik zo voel zit er wel iets in, maar niet super veel. Als er een shifter op gemonteerd is zal ik het aankijken, maar ik denk dat de hoeveelheid flex dusdanig minimaal is dat ik hier geen extra stuk profiel nodig heb.

Ik zal vanavond wel even een paar foto's maken van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Laatst online: 01:31
Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:02:
[...]

dat is toch altijd zo? hoe je ze ook monteerd. Het zal altijd rusten op de hoekbeugels tenzij je een schroef er dwars door de zijkant maakt maar dan is het hele systeem niet meer handig. die zijwaartse en roterende krachten zijn niet zo groot hoor, misschien afhankelijk van je kracht van je motor in het stuur :P

nu komt de balk boven de zijkanten uit, had het eerder nog niet echt zo gezien maar denk dat dit juist best practisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:44
markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb geen idee of ik gewoon onhandig ben, maar ik kreeg het aluminium lipje achterop de hoekverbinders er niet fatsoenlijk af met een tang. Ik heb uiteindelijk maar een vijl gepakt en daarmee het lipje gereduceerd tot bijna niks, maar daar ben je dus wel even mee bezig.
Voortaan gewoon een grote schroevendraaien gebruiken, kost niet eens veel kracht.
Je duim een beetje als hefboom gebruiken.

Zie hier ook tips van Barry, voor de mensen die een 8020 rig gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
WeeDzi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:07:
[...]

dat is toch altijd zo? hoe je ze ook monteerd. Het zal altijd rusten op de hoekbeugels tenzij je een schroef er dwars door de zijkant maakt maar dan is het hele systeem niet meer handig. die zijwaartse en roterende krachten zijn niet zo groot hoor, misschien afhankelijk van je kracht van je motor in het stuur :P

nu komt de balk boven de zijkanten uit, had het eerder nog niet echt zo gezien maar denk dat dit juist best practisch is.
Nee hoor, als je kijkt naar mijn rig (hier een paar posts boven) dan rust de stoel / profielen er onder OP het onderliggende frame, de hoekjes / beugels zorgen er alleen voor dat de stoel niet gaat schuiven maar er komt geen gewicht op te staan.

Ik vroeg het me namelijk ook af toen ik de rig voorbij zag komen of dat op langere termijn ook heel blijft wanneer er gewicht e.d. op komt te staan.

Lipjes van de hoekverbinders heb ik er bij mij (waar nodig) overigens gewoon af geslepen met een Dremel, ging best makkelijk op die manier.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 08-06-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
JPM85 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:09:
[...]
Voortaan gewoon een grote schroevendraaien gebruiken, kost niet eens veel kracht.
Je duim een beetje als hefboom gebruiken.
De hoekverbinders van Aluxprofiel zijn anders dan die hier in het filmpje voorbij komen.
De lipjes zijn dikker, en staan met een hoek van 90 graden haaks op de verbinder, dan kan je heffen wat je wilt, maar dat pakt niks, zal ook hiervan vanavond wel even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:13:
[...]

De hoekverbinders van Aluxprofiel zijn anders dan die hier in het filmpje voorbij komen.
De lipjes zijn dikker, en staan met een hoek van 90 graden haaks op de verbinder, dan kan je heffen wat je wilt, maar dat pakt niks, zal ook hiervan vanavond wel even een foto maken.
Graag! Dan ben ik vast voorbereid. Ik had inderdaad ook wel gedacht het binnen een paar uurtjes te fixen, maar het assembleren viel dus best tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Robbb74 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Graag! Dan ben ik vast voorbereid. Ik had inderdaad ook wel gedacht het binnen een paar uurtjes te fixen, maar het assembleren viel dus best tegen?
Ik ben er wel een paar uur zoet mee geweest, maar het helpt ook niet als je dingen verkeerd in elkaar zet (pedaldeck profielen omgewisseld 8)7 ). Maar ben voor mijn gevoel toch wel de meeste tijd kwijt geraakt aan het wegvijlen van die lipjes, want voor somige verbinders moest je er aan 1 kant 2 weghalen, maar bijvoorbeeld de 4 dragers van het pedaldeck moet helemaal glad zijn. Daar had ik ook deze voor kunnen bestellen: https://www.aluxprofiel.n...ngshoek-4040/a3760?c=3484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
WeeDzi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Die redenering klopt niet aangezien je normaal bij een 40x80 profiel base ook 2x 40x80 profielen onder de 40x40 profielen zet. Hierdoor leunen de profielen op profielen die op de grond staan en dus komt er geen stress op de hoekverbinders buiten de horizontale krachten. In jouw geval lijkt het mij ook gevaarlijk, zeker als je er een keertje in neerploft.

Het is ook nog eens zo dat wanneer je de profielen eronder verdubbelt de kracht afneemt per hoek, terwijl het in jouw geval rechtstreeks op de hoeken terecht komt.

Het kan goed zijn dat dit voldoende is, maar zou zelf eerder voor de dubbele profiel gekozen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door GiggySmalls op 08-06-2020 11:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
[...]

Ik heb mijn hoekverbinders (van motedis) gewoon met de tang los kunnen krijgen. Het is gewoon een kwestie van de juiste kracht erop kunnen zetten. In sommige gevallen liep dit niet vlekkeloos en moest ik ook bijvijlen maar in het algemeen ging dat wel.

Het duurt inderdaad wel even om het in mekaar te zetten, zelfs wanneer je niet moet vijlen vond ik het ook meer werk dan verwacht. En zoals je zei, als je iets verkeerd doet of in de foute volgorde verlies je inderdaad nog meer tijd, dat had ik ook meer dan een paar keer ad hand 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
Voor de mensen die de kabels netjes weg willen werken, ik gebruik deze:

https://www.thingiverse.com/thing:2576237

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
R2D2 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Nee hoor, als je kijkt naar mijn rig (hier een paar posts boven) dan rust de stoel / profielen er onder OP het onderliggende frame, de hoekjes / beugels zorgen er alleen voor dat de stoel niet gaat schuiven maar er komt geen gewicht op te staan.
Mijn stoel rust op 2 profielen. Aan iedere kant zit 1 hoekverbinder. Zit echt muurvast.

Hiervoor rustte hij inderdaad op het onderframe, maar ik wilde de stoel iets laten zakken en hiermee won ik 4cm.

Voor kabels gebruik ik deze: https://www.thingiverse.com/thing:333810
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/83/26/de/3b/aa/mounted-both_display_large.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SlaadjeBla op 08-06-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:44
[...]

Aha, was mij onbekend,
Motedis / Sim-Lab gebruikt wel de hoekprofielen, dus ging ervan uit dat andere leverancies ze ook wel zouden gebruiken i.v.m. gebruiksgemak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
GiggySmalls schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Die redenering klopt niet aangezien je normaal bij een 40x80 profiel base ook 2x 40x80 profielen onder de 40x40 profielen zet. Hierdoor leunen de profielen op profielen die op de grond staan en dus komt er geen stress op de hoekverbinders buiten de horizontale krachten. In jouw geval lijkt het mij ook gevaarlijk, zeker als je er een keertje in neerploft.

Het is ook nog eens zo dat wanneer je de profielen eronder verdubbelt de kracht afneemt per hoek, terwijl het in jouw geval rechtstreeks op de hoeken terecht komt.

Het kan goed zijn dat dit voldoende is, maar zou zelf eerder voor de dubbele profiel gekozen hebben.
Moa die hoekverbinders kunnen best wel wat kracht hebben en je hebt er minimaal 4 dus neem een gemiddelde van 25 kg per verbinder. Maar meestal staan de rigs wel op pootjes dus dan hangt het alsnog allemaal. Bij de meeste rigs zitten die tussen balkjes er tussen en daarop weer 2 dwars balkje waar de stoel op staat.

Maar het spul kan wel wat hebben hoor :>

[ Voor 27% gewijzigd door WeeDzi op 08-06-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Mijn stoel rust op 2 profielen. Aan iedere kant zit 1 hoekverbinder. Zit echt muurvast.

Hiervoor rustte hij inderdaad op het onderframe, maar ik wilde de stoel iets laten zakken en hiermee won ik 4cm.
Ik had het over deze rig van @thunder8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fq8Jr7NQUokgJcW61SGARB0j8l4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FwwtZTa1x1WUbN8rn7HOC5Ut.jpg?f=user_large

Hier hangt de stoel aan de bevestigingshoeken tussen de profielen in (achterste profiel lijkt de hoekverbinders ook alleen aan de zij/achterkant te hebben en niet aan de onderkant), dat lijkt mij niet de meest "verstandige" oplossing aangezien al het gewicht op de bevestigingshoeken komt.

Als je dan een keer in je stoel ploft en er breek wat af zit je ineens een paar cm lager met in het gunstigste geval een flinke buts in de vloer ;)

En het zal vast heel blijven maar ik ben persoonlijk meer van "better safe then sorry", met een paar cm extra profiel had je er geen "last" van gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door R2D2 op 08-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
R2D2 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Ik had het over deze rig van @thunder8

[Afbeelding]

Hier hangt de stoel aan de bevestigingshoeken tussen de profielen in, dat lijkt mij niet de meest "verstandige" oplossing aangezien al het gewicht op de bevestigingshoeken komt en als dat het begeeft zit je ineens een 10cm lager en heb je in het gunstigste geval een flinke buts in je vloer ;)
Die van jou hangen precies hetzelfde al misschien dan niet dat je 8 hoekstukken hebt en je basis nu nog op de grond staat. Meestal zet je zon ding op een pootje tegen trillingen etc.Maar de kracht verdeling is in principe hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik snap je zorgen, maar dat blijft echt wel hangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
WeeDzi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Die van jou hangen precies hetzelfde al misschien dan niet dat je 8 hoekstukken hebt en je basis nu nog op de grond staat. Meestal zet je zon ding op een pootje tegen trillingen etc.Maar de kracht verdeling is in principe hetzelfde...
8 hoeken, 2 profielen extra en pootjes onder zowel de horizontale (4 stuks per profiel) als verticale (8 stuks) profielen van de basis, de verdeling van het gewicht is dus echt heel anders dan wanneer hij alleen in 4 hoekjes hangt en op 4 wielen staat..
SlaadjeBla schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:55:
Ik snap je zorgen, maar dat blijft echt wel hangen hoor.
Zorgen is een groot woord, het viel mij alleen op bij de rig van @thunder8. Wat dat betreft ben ik jaloers want die van hem is completer dan die van mij... ik mis iets veel belangrijkers dan een paar hoekjes en wat cm's profiel, een stuur en pedalen :+

[ Voor 29% gewijzigd door R2D2 op 08-06-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
R2D2 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:00:
[...]

8 hoeken, 2 profielen extra en pootjes onder zowel de horizontale (4 stuks per profiel) als verticale (8 stuks) profielen van de basis, de verdeling van het gewicht is dus echt heel anders dan wanneer hij alleen in 4 hoekjes hangt en op 4 wielen staat..
Geen zorgen die hoekdelen kunnen belast worden tot 50 kg elk. Dus pas bij 200Kg gaat het problematisch worden. desnoods kan hij aan de andere kant nog een hoekje plaatsen als hij er zelf ook zenuwachtig van wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

WeeDzi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Geen zorgen die hoekdelen kunnen belast worden tot 50 kg elk. Dus pas bij 200Kg gaat het problematisch worden. desnoods kan hij aan de andere kant nog een hoekje plaatsen als hij er zelf ook zenuwachtig van wordt :)
Ik word er zeker niet zenuwachtig van, ondanks dat ik een best zwaargewicht ben (120kg). Er zitten momenteel 6 hoekstukken aan de 2 liggers van de stoel, 4 op de voorste en 2 op de achterste. Momenteel ben ik ook nog druk bezig met het vinden van de juiste houding en de juiste afstanden tussen stoel en stuur en stoel en pedalen. Als alles perfect is afgesteld naar mijn mening, ga ik het frame links en recht nog wel verder verstevigen, puur omdat ik nog wat materiaal over heb, waaronder nog 6 hoekstukken. Nu dat doen maakt het afstellen gewoon lastiger, want niet overal kom je makkelijk bij met de inbussleutel. ;)

Daarnaast ben ik nog aan het kijken om een deel van de rig qua vloer dicht te maken. Heb nog een paar 5mm carbonplaten liggen en wil sowieso het deel voor de pedalen dicht hebben, zodat ik op rustmomenten mijn voeten even ergens anders kan laten rusten. Verder komt er nog een simlabs wheelmount op, die onderweg is van een medetweaker. En een dikker kussen voor in mijn stoel, krijg na 2-3 uur een zere kont. :P Maar die heb ik vandaag ook al besteld. :9 Dit weekend een kleine 1500km gereden en buiten het verplaatsen van de pedalen en de veranderen van de hoek van de stoel, is de rig superstabiel. Ik merk geen flex of andere ongewenste bewegingen. Ook met de casters in de lockpositie, beweegt de rig niet bij flink sturen of remmen.

PS, zie dat mijn foto's van mijn rig nog niet gepinned zijn. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Daar heb ik er ook een paar van gemaakt. Erg makkelijk voor de kabels die door het profiel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:02

Hupske

AFCA

Het kan nog mooier: https://www.aluxprofiel.n...serie-1000mm/a3759?c=3495 beste enkele meters hier van. Komt er ook nog eens geen stof in je profielen.
Voor de personen met 3 printer is er ook een 3D bestand van :)

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Hupske schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:24:
Het kan nog mooier: https://www.aluxprofiel.n...serie-1000mm/a3759?c=3495 beste enkele meters hier van. Komt er ook nog eens geen stof in je profielen.
Net vorige week wat kleine dingen bijbesteld, had dit mooi bijgekund. Naja bestel dit wel als ik nog een keer wat nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hupske schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:24:
Ik heb deze besteld voor de liggende delen zodat er geen vuil in blijft liggen, https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.552c4c4d5mNrAv

Zodra het binnen is eens kijken hoe het staat, die 15 euro voor 10 meter van die strip kon er ook nog wel bij :+

[ Voor 41% gewijzigd door R2D2 op 08-06-2020 13:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• markisoke
Zoals beloofd hier de foto's van mijn sim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR9qAVGQtAHXkboCX3ZYG5dA4hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4ejsXNXk60U9VHTLnHEyq1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDln5XdKpNu-13OjrMoVfAzG1HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdcGr5oLDWTzjTwnIPuaNym1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ipz7ib2yxclFyFFfRYH9xTMwNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynd5soOf3tZmNw4GsAC4SaPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP-eM5IG2-9BQvv76TmkC7XtA7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pXWtLQKblfhiSL0RZRSochL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnVWlSlU2GYYs44uNNP3nrpA9A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rUQNoclh9SF8VAxVDnQfaHy.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige gear:

Logitech G29 Wheel
Fanatec Clubsport Pedals V3

Wat er nog moet komen:

Fanatec Shifter
Betere wheelbase (Clubsport V2.5 of DD1)

Verder moet ik het probleem met m'n beeldschermen nog even oplossen :)

Hieronder ook 2 foto's van de verbinders van Aluxprofiel.nl, waarbij ik de lipjes dus niet met een tang eraf kreeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tkL6uWA7_sBTCAGf79C2838OAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTIrJuG6evvgItdVmNsHru03.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrUEq18K4BtmT8Iebb6q_MiCyfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N92scJhk87NlDIU8vASO9xZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Laatst online: 18:36
Ik vraag me dan af hoeveel flex hier nog in zit? Ikzelf bezit een oudere regulieren playseat van een jaar of tien oud inmiddels. Dit ding beweegt alle kanten op. Ik zit al enige tijd te kijken naar een uit alu profielen opgebouwde rig. Maar ik vraag me steeds af of dit dan veel stijver is...

Is van flex geen sprake, of zit er nog wel wat beweging in?

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 11:42
markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:28:

Hieronder ook 2 foto's van de verbinders van Aluxprofiel.nl, waarbij ik de lipjes dus niet met een tang eraf kreeg:

[Afbeelding]
Heb hier ook een setup van Aluxprofiel.nl, deze lipjes zijn wel te verwijderen maar gaat inderdaad wel wat lastig.

Heb het hier gedaan met een waterpomptang, goed strak erop zetten en in één knik eraf halen. Je ziet bij de laatste foto ook iets een naad lopen, hierop breekt die dan af.

edit//
Even met 1 gedaan die ik nog had liggen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1trQiRd3iBCrKi_7NYb0jXlp4t8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDJrN6je4ztB6gCDL0vdeMsH.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 28% gewijzigd door Xentor op 08-06-2020 20:07 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Raimond613

Simracer

MeShell schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:47:
Ik vraag me dan af hoeveel flex hier nog in zit? Ikzelf bezit een oudere regulieren playseat van een jaar of tien oud inmiddels. Dit ding beweegt alle kanten op. Ik zit al enige tijd te kijken naar een uit alu profielen opgebouwde rig. Maar ik vraag me steeds af of dit dan veel stijver is...

alu extrusie heeft, mits goed design, geen flex.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
MeShell schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:47:

Bedoel je mijn rig?

Hier zit, op minimale flex waar de shifter moet komen, geen flex in. Maar ik heb dan ook geen direct drive. Misschien dat je dat daarvoor nog iets zou moeten verstevigen, maar voor de rest is dit echt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:28:
Zoals beloofd hier de foto's van mijn sim:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Huidige gear:

Logitech G29 Wheel
Fanatec Clubsport Pedals V3

Wat er nog moet komen:

Fanatec Shifter
Betere wheelbase (Clubsport V2.5 of DD1)

Verder moet ik het probleem met m'n beeldschermen nog even oplossen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed gelukt zeg ik!! Dat is het uurtjes ploeteren wel waard geweest hoor! Ik zie alleen niet goed hoe de pedalen gemonteerd zijn. In een hoek of plat?

Mijn bestelling is ook onderweg met DPD. Hopen maar dat ie nu snel binnen is.

Ook de wieltjes zien er goed uit trouwens. Meebesteld of ergens los gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbb74
Xentor schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Heb hier ook een setup van Aluxprofiel.nl, deze lipjes zijn wel te verwijderen maar gaat inderdaad wel wat lastig.

Heb het hier gedaan met een waterpomptang, goed strak erop zetten en in één knik eraf halen. Je ziet bij de laatste foto ook iets een naad lopen, hierop breekt die dan af.

edit//
Even met 1 gedaan die ik nog had liggen;

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. Moet ik binnenkort ook mee aan de slag. Waterpomptang: check!
Pagina: 1 ... 73 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.