Ben benieuwd naar de feedback over de stoel nadat je er een keertje enkele uurtjes in doorgebracht hebtmarkisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:28:
Zoals beloofd hier de foto's van mijn sim:
In een hoek, zodat de pedalen rechtomhoog staan.Robbb74 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:24:
[...]
Goed gelukt zeg ik!! Dat is het uurtjes ploeteren wel waard geweest hoor! Ik zie alleen niet goed hoe de pedalen gemonteerd zijn. In een hoek of plat?
Mijn bestelling is ook onderweg met DPD. Hopen maar dat ie nu snel binnen is.
Ook de wieltjes zien er goed uit trouwens. Meebesteld of ergens los gehaald?
En de wielen zijn meebesteld.
:strip_exif()/f/image/8hHZI7UVl9tqj63rHRW8V0bV.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb er gister meerdere sessies van een uur (oval) in gereden en beviel me prima, weet niet of je op dat antwoord doelde?GiggySmalls schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:30:
[...]
Ben benieuwd naar de feedback over de stoel nadat je er een keertje enkele uurtjes in doorgebracht hebt
Ziet er zeer netjes uit! Nu je alles binnen hebt en in elkaar hebt zitten. Zijn er nog dingen waarvan je nu denkt had ik dat maar anders gedaan?markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:48:
[...]
In een hoek, zodat de pedalen rechtomhoog staan.
[Afbeelding]
Zit namelijk vlak bij de reken af knop bij Alux met dat lijstje van jou.
Ziet er zelf alleen nog aan te denken om de profielen misschien in het zwart te bestellen en er meteen een soort van TV-mount bij te bedenken.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Het enigste wat ik anders had gedaan was op tijd afremmen voor de 70 zone in Duitsland, want was even vergeten dat Waze in Duitsland geen flitspalen meer aangeeftGAITii schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Ziet er zeer netjes uit! Nu je alles binnen hebt en in elkaar hebt zitten. Zijn er nog dingen waarvan je nu denkt had ik dat maar anders gedaan?
Ziet er zelf alleen nog aan te denken om de profielen misschien in het zwart te bestellen en er meteen een soort van TV-mount bij te bedenken.
Maar voor de rest denk ik dat ik alles goed van te voren had uitgezocht en niks zou veranderen.
Als je het stuur ook op deze manier gaat monyeren, volstaat een extra verticaal profiel die aan de horizontale ligger wordt gemonteerd. Bij aluxprofiel hebben ze dan ook een vesa-mount en klaar ben je.GAITii schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Ziet er zeer netjes uit! Nu je alles binnen hebt en in elkaar hebt zitten. Zijn er nog dingen waarvan je nu denkt had ik dat maar anders gedaan?
Dit zie je wel bij meer rigs in dit forum.
Meer dan een vesa plaat en een stuk extra profiel + wat hoekjes heb je dan niet nodig.GAITii schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Ik twijfelde eerst of het wel stevig genoeg zou worden maar met de constructie die ik uiteindelijk bedacht heb ben ik best tevreden en het is steviger dan menig "kant & klaar oplossing".
Het enige waar ik nog geen antwoord op kan geven is hoe en of je de trilling van de force feedback terug gaat zien qua bewegen van het scherm.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jv4wyn5iCMbSj08YtRaHWlwH.jpg?f=user_large)
Kwam via Lets go Race zijn downloads nog stream deck buttons tegen.
Misschien handig als mensen nog buttons zoeken
https://drive.google.com/...OppbmWwFkX0PRfPFL8-qRed8k
Misschien handig als mensen nog buttons zoeken
https://drive.google.com/...OppbmWwFkX0PRfPFL8-qRed8k
Ja vooral hoe comfortabel hij zit voor meerdere uren. Je leest of ziet soms dingen dat mensen wegwillen van een bucket seat omdat het te hard zit of zo. Ik heb zelf nu een recliner en hoewel die echt comfortabel zit vind ik het voor racen niet ideaal. Je zakt er teveel in weg eigenlijk.markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:49:
[...]
Heb er gister meerdere sessies van een uur (oval) in gereden en beviel me prima, weet niet of je op dat antwoord doelde?
Hier ook nog ooit keer kijken voor een nieuwe stoel denk.
Destijds in de woonkamer ging nog prima met niet hele lange sessies.
Maar nu met een vaste setup en wat langer in de stoel zitten mist het toch net wat comfort + heb het gevoel dat die net te klein is.
Nadeel is dat er niet echt plekken hier in de omgeving zijn om stoelen te testen etc
(regio eindhoven)
Maar nu met een vaste setup en wat langer in de stoel zitten mist het toch net wat comfort + heb het gevoel dat die net te klein is.
Nadeel is dat er niet echt plekken hier in de omgeving zijn om stoelen te testen etc
Dat hoef je niet te doen hoor, ik heb vrijwel hetzelfde design met 80x40 met Simucube 2 sport en SFX-100 motion en heb totaal geen flex.markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:12:
[...]
Bedoel je mijn rig?
Hier zit, op minimale flex waar de shifter moet komen, geen flex in. Maar ik heb dan ook geen direct drive. Misschien dat je dat daarvoor nog iets zou moeten verstevigen, maar voor de rest is dit echt stabiel.
Biesheuvel zit op een klein uurtje rijden, die hebben waarschijnlijk wel voldoende stoelen.Paulus07 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:57:
Nadeel is dat er niet echt plekken hier in de omgeving zijn om stoelen te testen etc(regio eindhoven)
Inderdaad. Ben daar aantal weken geleden ook op de bonnafooi naar toe gegaan en liep naar buiten met een Sparco R333 inclusief 10% korting. Ook genoeg ruimte om stoelen uit te proberen.JPM85 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:28:
[...]
Biesheuvel zit op een klein uurtje rijden, die hebben waarschijnlijk wel voldoende stoelen.
Aardige vent en leuk mee gesproken over de sim gekte, simlab en de stoelen die hij verscheept naar zowat alle coureurs over de hele wereld.
Hoe heb je je G29 stuur precies bevestigd? Heb je daar misschien ook een paar foto's van?markisoke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:48:
[...]
In een hoek, zodat de pedalen rechtomhoog staan.
[Afbeelding]
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:laforte schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:35:
[...]
Hoe heb je je G29 stuur precies bevestigd? Heb je daar misschien ook een paar foto's van?
:strip_exif()/f/image/FYGDDA8LBfKZhKLCqFYmnUDu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N5Kiz6bKysqoNWlNt5XZF6VF.jpg?f=fotoalbum_large)
De lekkerste stoelen zijn eigenlijk nooit race/kuip stoelen. Uiteraard geeft een kuipstoel iets meer "racewagen gevoel", maar een mooie sport stoel van bijvoorbeeld een Alfa of BMW geeft simpelweg meer comfort.Paulus07 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:57:
Nadeel is dat er niet echt plekken hier in de omgeving zijn om stoelen te testen etc(regio eindhoven)
Zolang je geen motionrig hebt is de sloop, marktplaats of een FB groep van liefhebbers dus een goede plek om een mooie stoel te scoren! Daarnaast is het vaak ook nog eens goedkoper.
Zoals ik hier tussendoor al had gepost schoot het zowel bij Motedis als bij DPD niet echt op maar begin deze week zijn alle spullen eindelijk binnengekomen. Ik heb zowel gisteren als vandaag een paar uurtjes gespendeerd aan de montage, hier onder een weergave in chronologische weergave.endless schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:28:
Volgens mij heb ik hier nog nooit gepost maar aangezien ik toch wel wat tijd in mijn simrig zit is het weleens leuk om hier te posten. Ik heb al een paar jaar een Playseat Challenge, voorheen met een Thrustmaster T300 RS setje, sinds kort geupgrade naar Fanatec CSL Elite met Club Sport V2 pedalen.
Hoewel de Playseat Challenge een heerlijk gameseat is - ik zit er makkelijk uren in met Call of Duty- krijg ik met simracen stom genoeg last van mijn rug.. Dus ik heb van de week een zelf ontworpen (door een vriend) aluminium DIY rig besteld bij Motedis, en een Bimarco Hummer seat om daarop te monteren.
Het ontwerp is gebasseerd op een mix van de Sim-Lab P1X & de GT1-Evo.
[Afbeelding]
Ik rij altijd in VR dus het scherm blijft gewoon staan waar ie staat.
Ik verwacht dat alle spullen met een week of 2 binnen zijn dus over een week of 3 een update hier als de upgrade voltooid is!
:strip_exif()/f/image/NACcVeKVlMkOB14Vf613d2at.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LLP5bAzrqhrL9EpIOsW5fB2w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qh2exSEWDfhvumbITdPyxD8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iu8lhJAn9HNkozz8rpj6gezL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hQASN8RqBGAm3bqhZEtIWB0a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S2bwQbFMaiADR48u3MJVCDgZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/exEMNoHgI5169GzVpL6QGHHd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XFxK3IH081GWSsJVJKRGh72C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/moiiXnWhHC0tXyecXHVNKBdW.jpg?f=fotoalbum_large)
De basis staat, nu nog wat finetunen kwa afstand (en hoogte) pedalen, en de afstand en hoogte van het stuur.
Je ziet hierboven:
- Een zelfontworpen Motedis rig frame, kwa ontwerp geinspireerd op een combinatie van de Sim-lab GT1-evo en de P1-X.
- Een Bimarco Hummer stoel
- En een Fanatec CSL Elite+ met Fanatec ClubSport Pedals V2
- Philips 43PUS6162/12 - 4K/HDR LED tv
Ik rij eigenlijk altijd met VR, op de Oculus Rift, dus de afstand tot de tv is niet relevant.
Ik zou ook wat afdekkapjes gaan halen voor de uiteindes van je profielen. Je zal de 1e niet zijn op de 1e hulp die zich open heeft gehaald aan de scherpe uiteinde.endless schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:41:
[...]
Zoals ik hier tussendoor al had gepost schoot het zowel bij Motedis als bij DPD niet echt op maar begin deze week zijn alle spullen eindelijk binnengekomen. Ik heb zowel gisteren als vandaag een paar uurtjes gespendeerd aan de montage, hier onder een weergave in chronologische weergave.
De basis staat, nu nog wat finetunen kwa afstand (en hoogte) pedalen, en de afstand en hoogte van het stuur.
Je ziet hierboven:
- Een zelfontworpen Motedis rig frame, kwa ontwerp geinspireerd op een combinatie van de Sim-lab GT1-evo en de P1-X.
- Een Bimarco Hummer stoel
- En een Fanatec CSL Elite+ met Fanatec ClubSport Pedals V2
- Philips 43PUS6162/12 - 4K/HDR LED tv
Ik rij eigenlijk altijd met VR, op de Oculus Rift, dus de afstand tot de tv is niet relevant.
1000% een +1JPM85 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Ik zou ook wat afdekkapjes gaan halen voor de uiteindes van je profielen. Je zal de 1e niet zijn op de 1e hulp die zich open heeft gehaald aan de scherpe uiteinde.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Thanks, goede tip! Ik heb ze wel besteld maar helaas niet ontvangen.. Een van de pakketjes lag ook helemaal open, dus wellicht zijn ze onderweg bij DPD kwijtgeraakt. Ik moet nog even een mailtje aan Motedis sturen straks.JPM85 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Ik zou ook wat afdekkapjes gaan halen voor de uiteindes van je profielen. Je zal de 1e niet zijn op de 1e hulp die zich open heeft gehaald aan de scherpe uiteinde.
Hier is V&A voor.
[ Voor 93% gewijzigd door Bart ® op 10-06-2020 19:07 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik kan ook zeggen dat het echt wel nodig is ze af te dekken. Je zou je teen maar eens stoten en open halen, dan kan je weer niet racen! Heb me tijdens het bouwen ook genoeg bezeerdendless schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:38:
[...]
Thanks, goede tip! Ik heb ze wel besteld maar helaas niet ontvangen.. Een van de pakketjes lag ook helemaal open, dus wellicht zijn ze onderweg bij DPD kwijtgeraakt. Ik moet nog even een mailtje aan Motedis sturen straks.

Ikzelf had ook bij motedis besteld en bij mij zat er gelukkig wel alles bij maar de verpakking was niet echt schitterend en er was ook wat schade van het transport. Ben dus niet super tevreden van de motedis/DPD combo maarja het geleverde product is op zich wel in orde op een deukje hier en daar na.
Ik vroeg me ook wel even af, waarvoor dient het scharnier in je shifter mount?
Ik ben sowieso al geen fan van DPD, maargoed, er was geen keuze bij Motedis.GiggySmalls schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:06:
[...]
Ik kan ook zeggen dat het echt wel nodig is ze af te dekken. Je zou je teen maar eens stoten en open halen, dan kan je weer niet racen! Heb me tijdens het bouwen ook genoeg bezeerd![]()
Ikzelf had ook bij motedis besteld en bij mij zat er gelukkig wel alles bij maar de verpakking was niet echt schitterend en er was ook wat schade van het transport. Ben dus niet super tevreden van de motedis/DPD combo maarja het geleverde product is op zich wel in orde op een deukje hier en daar na.
Ik vroeg me ook wel even af, waarvoor dient het scharnier in je shifter mount?
Het scharnier rechts wordt geen shifter mount, ik heb nog een toetsenbord-plaat die daarop gemonteerd gaat worden maar die kwam helaas met M6 schroef gaten ipv M8 dus past nog niet.
Mocht je weinig ruimte hebben om een rig te plaatsen:
/f/image/FbwKaNXV5JQFUcbeIJXcbSCm.png?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/XieLo...70338067753140231/photo/1

En het mondkapje niet vergeten!
/f/image/FbwKaNXV5JQFUcbeIJXcbSCm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DFShJH2rmJeGI9a8L8WMePAl.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 11-06-2020 16:20 ]
En zojuist bezorgd, 4 dagen is niet slecht voor Ali.Simbob schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:15:
Duurt iets langer dat je ze in huis hebt, maar Ali heeft ze ook
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.36044c4d897zqi
Het grote 'show je race-rig' topicPaulus07 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:56:
Mocht je weinig ruimte hebben om een rig te plaatsen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het kader van aluminium chassis een kleine tip.
Sinds ik mijn zelfbouw chassis heb werd ik kriegelig van de stof deeltjes en vuil wat IN het profiel bleef liggen.
Btje zoeken wat de mogelijkheden zijn en AluXprofiel heeft gewoon plastic strips
Ziet er erg chique uit als je het een btje netjes knipt.
Stap 2199 is het wegwerken van de tiewraps icm een 3D geprinte houder
Voor
:strip_exif()/f/image/mpHpsMrU1O1FWSzCHaB8jwQr.jpg?f=fotoalbum_large)
Na
:strip_exif()/f/image/ZRqQmQ23td7IsNEpWpayCNfj.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor een btje chassis zou ik 6 a 7m bestellen, ik kom met 5 "net" te kort..
Sinds ik mijn zelfbouw chassis heb werd ik kriegelig van de stof deeltjes en vuil wat IN het profiel bleef liggen.
Btje zoeken wat de mogelijkheden zijn en AluXprofiel heeft gewoon plastic strips
Voor
:strip_exif()/f/image/mpHpsMrU1O1FWSzCHaB8jwQr.jpg?f=fotoalbum_large)
Na
:strip_exif()/f/image/ZRqQmQ23td7IsNEpWpayCNfj.jpg?f=fotoalbum_large)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je kunt ze er zo in drukken. Ook ideaal als je kabels weg wilt werken.JvdS19 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:22:
Ziet er idd netjes uit! Kun je die erin klikken of moet je ze erin schuiven van de zijkant?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is zacht plastic, btje vergelijkbaar met een hoesje van een mobiel of TV remote.JvdS19 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:22:
Ziet er idd netjes uit! Kun je die erin klikken of moet je ze erin schuiven van de zijkant?
Op maat knippen kan met een schaar of tang.
Je drukt het vanaf boven erin en kan nog wat schuiven, het is 100% herbruikbaar als je het eruit haalt.
(tenzij je het knipt
Welke maat heb je gebruikt? 40 serie?raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:43:
[...]
Het is zacht plastic, btje vergelijkbaar met een hoesje van een mobiel of TV remote.
Op maat knippen kan met een schaar of tang.
Je drukt het vanaf boven erin en kan nog wat schuiven, het is 100% herbruikbaar als je het eruit haalt.
(tenzij je het knipt)
Waar bestel je uw alu voor het frame?raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:05:
Voor
[Afbeelding]
Na
[Afbeelding]
Dat is een goede tip! Ik heb dan wel de zwarte rig, maar daar valt het stof ook gewoon in en met schoonmaken is het een enorm gedoe.raymondw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:05:
Kan je de link geven? Ik heb de site afgestruind maar kijk er waarschijnlijk overheen?

@Simbob en @anc
Dit is de link voor 40mm profiel : Link
@Justnoiz
Alu kun je bestellen bij elke ijzerboer die jou maat verkoopt
Mijn hardware kom bij https://www.aluxprofiel.nl/ vandaan.
Chassis ontwerpen heb ik gedaan in MayCAD.
Het idee hierachter is dat ik aangepaste maten wilde hebben ivm makkelijk in en uitstappen en SFX-100 motion.
Dit is de link voor 40mm profiel : Link
@Justnoiz
Alu kun je bestellen bij elke ijzerboer die jou maat verkoopt
Mijn hardware kom bij https://www.aluxprofiel.nl/ vandaan.
Chassis ontwerpen heb ik gedaan in MayCAD.
Het idee hierachter is dat ik aangepaste maten wilde hebben ivm makkelijk in en uitstappen en SFX-100 motion.
Dit is een alternatief op AliExpress. Heb er zelf nog geen ervaring mee overigens: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.552c4c4d5mNrAvanc schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Dat is een goede tip! Ik heb dan wel de zwarte rig, maar daar valt het stof ook gewoon in en met schoonmaken is het een enorm gedoe.
Kan je de link geven? Ik heb de site afgestruind maar kijk er waarschijnlijk overheen?
https://www.aluxprofiel.n...1000mm/a3759?search=stripanc schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:05:
[...]
Dat is een goede tip! Ik heb dan wel de zwarte rig, maar daar valt het stof ook gewoon in en met schoonmaken is het een enorm gedoe.
Deze denk ik? Beetje verwarrende omchrijving
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
@correcto Die heb ik ook gezien.
Er zijn meer dan genoeg opties op Ali.
Mijn reden om die niet te bestellen is dat spullen vanuit China op budget worden verstuurd.
Juist een zicht product als dit wil ik dan netjes ontvangen en niet met vouwen en andere kreukels.
Ken mijzelf, bestel dan alsnog de nette optie via Aluxprofiel.
/edit
@BM Die link staat toch in mijn reactie 2 reacties boven die van jou?
Er zijn meer dan genoeg opties op Ali.
Mijn reden om die niet te bestellen is dat spullen vanuit China op budget worden verstuurd.
Juist een zicht product als dit wil ik dan netjes ontvangen en niet met vouwen en andere kreukels.
Ken mijzelf, bestel dan alsnog de nette optie via Aluxprofiel.
/edit
[ Voor 10% gewijzigd door raymondw op 12-06-2020 10:55 . Reden: edit link ]
Doh, ik moet beter lezen. Excuusraymondw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:52:

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb ook het idee dat de afdekstrip van Aluxprofiel vlak ligt en het AliExpress stripje steekt volgens mij iets uit. Of zien jullie dat anders?
Daar lijkt het wel op inderdaad. Die van ali staat iets bol. Die hebben wel weer allemaal verschillende kleuren.
Net als sim-lab overigens: https://sim-lab.eu/product/profile-stripe-cover/
Keuzes, keuzes
Net als sim-lab overigens: https://sim-lab.eu/product/profile-stripe-cover/
Keuzes, keuzes
[ Voor 25% gewijzigd door correcto op 12-06-2020 11:17 ]
Sim-Lab heeft het ook, iets duurder (2 meter strips) maar wel keuze in kleuren. Incl. verzenden wel een erg dure oplossing, rond de 36 euro voor 6 meter.
https://sim-lab.eu/product/profile-stripe-cover/
Op het TR1 chassis zit het in het rood bijgeleverd, dan heb je een idee hoe het er uit ziet.
https://sim-lab.eu/product/profile-stripe-cover/
Op het TR1 chassis zit het in het rood bijgeleverd, dan heb je een idee hoe het er uit ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-06-2020 11:23 ]
@Madhouse1979 Heb je het in je winkelmandje geplaatst?
Iets duurder is een understatement als je 6m wil bestellen...
Ali : 4,80
Alux : 18,09
Simlab : 36,15
Ik heb 10m besteld. Komt in Augustus waarschijnlijkcorrecto schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:39:
[...]
Dit is een alternatief op AliExpress. Heb er zelf nog geen ervaring mee overigens: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.552c4c4d5mNrAv
Voor de frames van Alu/SimLab heb je denk ik de 8mm breedte nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Luckeh op 12-06-2020 11:47 ]
Staat er toch bij in mijn postraymondw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:45:
@Madhouse1979 Heb je het in je winkelmandje geplaatst?
Je hebt inderdaad 8mm. Ik heb ook besteld. Ik vind het minder fraai dat deze wat uitsteken en bol zijn in plaats van plat, maar voor een kwart van de prijs ben ik wel bereid wat esthetiek te offeren. Het is ook niet alsof de rig in dat opzicht ooit een aanwinst voor de kamer gaat zijn.Luckeh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:46:
[...]
Ik heb 10m besteld. Komt in Augustus waarschijnlijk
Voor de frames van Alu/SimLab heb je denk ik de 8mm breedte nodig.
SlaadjeBla schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:25:
[...]
Het is ook niet alsof de rig in dat opzicht ooit een aanwinst voor de kamer gaat zijn.
Niet mijn rig (I wish), maar vind deze te mooi om niet te delen:
Overigens een mooie kopie van de originele Senna op Suzuka:
Overigens een mooie kopie van de originele Senna op Suzuka:
Stel je koopt een Fanatec CSL elite met een pedalenset met twee pedalen. Ik koop er dan later een rempedaal met LC bij. Kan ik dan het eerdere rempedaal wat over is gebruiken als derde, dus koppelingspedaal, of moet je je originele rempedaal dan in een hoek leggen waar het samen met een heleboel stof een weinig interessant leven gaat leiden verder?
www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!
@MeShell zodra je de LC rem koopt krijg je ook enkel dat pedaal. Dus dan kan je de huidige rem idd als koppelingspedaal gaan gebruiken.
Als je het als 1 set koopt, krijg je het ook als 2 pakketen binnen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j9qkuarkBaoukbEjDPaUIc3i.jpg?f=user_large)
Gisteren begonnen met het opbouwen van mijn Motedis rig. Is helaas direct in gebruik genomen voor wat anders dan simracen 😉🤣
Mooi beest!Mr.Conroe schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:45:
[Afbeelding]
Gisteren begonnen met het opbouwen van mijn Motedis rig. Is helaas direct in gebruik genomen voor wat anders dan simracen 😉🤣
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
@The Otherside
Ik heb 2 Dayton BST-1's (4Ohm) en wist niet zo goed wat ik nou als versterker ging kopen. Juist de goedkope(alsnog 100 euro) PA amps wilde ik niet ivm betrouwbaarheid. Losse bordjes zoals jij hebt gekocht was ik wel tegen gekomen, maar had ik nog minder vertrouwen in.
Jouw post met de 2Ohm Buttkicker heeft me toch doen besluiten om twee bordjes te halen. 14 Euro valt onder goedkoop genoeg dat betrouwbaarheid wel aan te zien valt. Inmiddels 20 uur in gebruik gehad met een 24V PSU erop en tot op heden werkt het prima. Heatsink wordt nauwelijks warm door de hoge efficientie van het bordje en meer dan voldoende vermogen aanwezig, pot meter slechts 1/3 open.
Ik heb 2 Dayton BST-1's (4Ohm) en wist niet zo goed wat ik nou als versterker ging kopen. Juist de goedkope(alsnog 100 euro) PA amps wilde ik niet ivm betrouwbaarheid. Losse bordjes zoals jij hebt gekocht was ik wel tegen gekomen, maar had ik nog minder vertrouwen in.
Jouw post met de 2Ohm Buttkicker heeft me toch doen besluiten om twee bordjes te halen. 14 Euro valt onder goedkoop genoeg dat betrouwbaarheid wel aan te zien valt. Inmiddels 20 uur in gebruik gehad met een 24V PSU erop en tot op heden werkt het prima. Heatsink wordt nauwelijks warm door de hoge efficientie van het bordje en meer dan voldoende vermogen aanwezig, pot meter slechts 1/3 open.
Welke bordjes zijn dan?Razkin schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:24:
@The Otherside
@KevinSetz
https://www.tinytronics.n...6-1x100w-audio-versterker
Had ff niet door dat we intussen al minimaal 200 reacties verder waren
https://www.tinytronics.n...6-1x100w-audio-versterker
Had ff niet door dat we intussen al minimaal 200 reacties verder waren
Herkenbaar!mr.DJ95 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:33:
Nu mis ik alleen nog talent en een stofzuiger..... [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ook al 2 uurtjes bezig, wat een gepruts icm een Sim-Lab P1-X, pfffffffffffff
En dan ben ik nog niet eens aan de handbrake begonnen....
:strip_exif()/f/image/VzFMZJc25mOlLBzDxoMG3VBA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AoUy5Xic2AB04r25vmgVuxgY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GItC47i3HPj4cFGm9Q2q8GQA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door labooh op 16-06-2020 00:37 ]
Ah super om te horen!Razkin schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:24:
@The Otherside
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik heb mijn racerig eindelijk af. Na mijn bestelling bij Motedis afgezegd te hebben, kon ik alles na een nieuwe bestelling na 3 dagen bij aluxprofiel ophalen. Top service daar.
:strip_exif()/f/image/foDd03EMU0zIe1QwXqHz2TmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Enkele bijzonderheden:
- Ik heb mijn profiel van 30mm gebouwd in plaats van het gebruikelijke 40mm. In totaal was ik 320 kwijt (250 voor rig en 70 voor monitor stand). Het had nog 20% goedkoper gekund, maar ik had veel extra hoekbevestigen en bevestigingsmateriaal besteld voor de zekerheid (als iemand nog wat wil overnemen stuur maar een berichtje). Daarnaast wil ik de stoel achterover kunnen kantelen. Dus dat koste ook extra geld.
- Ik wilde de tv helemaal los van de rig, zodat de tv weggereden kan worden. Uiteindelijk is de tv stand niet breed genoeg, waardoor hij niet over de rig gereden kan worden. Dit kwam door de bevestiging aan de tv. Ik moet hier dus nog langere profielen voor bestellen.
- De boxjes worden nog op de tv stand gebouwd
- Ik heb afdekprofiel en kabelbinders op aliexpress besteld. Deze moeten nog binnengekomen.
- De rig is zeer stevig, en rijdt top.
Ik heb alleen speling in de stuurbevestiging van de Thrustmaster t300. De twee gaten onderin zijn niet voldoende om hem stevig vast te kunnen zetten. Iemand nog tips?
Ik vind 100 euro voor een Sim-lab stuurplaat net een beetje teveel....
:strip_exif()/f/image/foDd03EMU0zIe1QwXqHz2TmQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Enkele bijzonderheden:
- Ik heb mijn profiel van 30mm gebouwd in plaats van het gebruikelijke 40mm. In totaal was ik 320 kwijt (250 voor rig en 70 voor monitor stand). Het had nog 20% goedkoper gekund, maar ik had veel extra hoekbevestigen en bevestigingsmateriaal besteld voor de zekerheid (als iemand nog wat wil overnemen stuur maar een berichtje). Daarnaast wil ik de stoel achterover kunnen kantelen. Dus dat koste ook extra geld.
- Ik wilde de tv helemaal los van de rig, zodat de tv weggereden kan worden. Uiteindelijk is de tv stand niet breed genoeg, waardoor hij niet over de rig gereden kan worden. Dit kwam door de bevestiging aan de tv. Ik moet hier dus nog langere profielen voor bestellen.
- Ik heb afdekprofiel en kabelbinders op aliexpress besteld. Deze moeten nog binnengekomen.
Ik heb alleen speling in de stuurbevestiging van de Thrustmaster t300. De twee gaten onderin zijn niet voldoende om hem stevig vast te kunnen zetten. Iemand nog tips?
Bij een sim-lab stuurplaat zit het stuur nog steeds vast met twee boutjes, alleen is het oppervlak waarop het rust misschien wat groter. Ik snap dus niet goed hoe je speling kunt hebben, tenzij je bouten te lang zijn.
Man man, wat een luxe problemen ervaren we toch alle, bizar 🤣. God help us!labooh schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:18:
[...]
Ben ook al 2 uurtjes bezig, wat een gepruts icm een Sim-Lab P1-X, pfffffffffffff
En dan ben ik nog niet eens aan de handbrake begonnen....
Ik heb het een en ander gisteren afgebouwd en een paar rondjes geraced. Ik zal vandaag nog eens verder kijken waar de speling vandaan komt.SlaadjeBla schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:50:
Bij een sim-lab stuurplaat zit het stuur nog steeds vast met twee boutjes, alleen is het oppervlak waarop het rust misschien wat groter. Ik snap dus niet goed hoe je speling kunt hebben, tenzij je bouten te lang zijn.
Ik hou jullie op de hoogte...
Update: Het bleek dat ik de hoekprofielen iets te hoog geplaatst had, waardoor het stuur alleen op het oppervlak van de hoekprofielen rustte. Nu de hoekprofielen iets naar beneden geplaatst waardoor het stuur echt op de balk rust. De speling is nu weg.
Als ik eerlijk ben zit er een heel klein beetje speling op de stuurkolom. Maar dat is echt bijna verwaarloosbaar.
Ik vind het een mooi alternatief voor een duurder 40mm profiel.
[ Voor 30% gewijzigd door jczuidervaart op 16-06-2020 12:23 ]
Vandaag m'n Phone Mount voor de CSL Elite binnen. Ideaal voor de Simhub aanvulling!
Dat rode dingetje links (voor de oplettende kijker) is een telefoonhouder voor een mobiel die ik ga gebruiken als virtuele button box.
(scheelt de aanschaf van een dedicated button box, die ik toch nog even te duur vindt, + zo krijg de oude telefoon dus nog een 2e leven).
Dat rode dingetje links (voor de oplettende kijker) is een telefoonhouder voor een mobiel die ik ga gebruiken als virtuele button box.
(scheelt de aanschaf van een dedicated button box, die ik toch nog even te duur vindt, + zo krijg de oude telefoon dus nog een 2e leven).
:strip_exif()/f/image/NSz2Nm7dj7aDX1PbfU9Upr5Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Updates!!!! Altijd fijn. Ik heb mijn eigen vorige post maar even gequote mochten jullie willen zien wat de vorige oplossing was.ourplayground schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:10:
Nou, bij deze wil ik ook even showen wat ik in bij elkaar heb geraapt en tot een geheel heb gebouwd...
Even ter introductie, ca een half jaar geleden een playseat challenge gekocht icm een g920 om f12018 en pc2 te doen. Dat was erg leuk maar door een zekere @JPM85 na gaan denken over een ander stuurtje.. en een ander stoeltje... en waarom niet gelijk de boel vanuit de woonkamer naar mijn kantoor/game zolder verhuizen.
Kortom een frame met stoeltje gekocht (maxrf1) met een fanatec set, en een 49” curved tv, want ik blijf toch bij de Xbox.
Omdat ik blijkbaar geen eigen mening heb (bedankt @JPM85 )naar iracing en dus een PC gaan kijken. Onlangs een leuke PC gekocht (ryzen5 3600x en 2070 super) en die aangesloten op de 49” tv.. dat deed het allemaal perfect totdat ik mij bedacht: ik zie niks naast mij! Kortom sinds vanmiddag ziet het er zo uit en ben ik uiterst tevreden...!
(Toekomstige update is een stevigere rig, als Corona ooit voorbij is dan staat ie al voor mij gereserveerd..)
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De stand is professioneel door mijzelf van steigerhout (wie heeft er niet aan de trend meegedaan door steigerhout overal in huis te gebruiken) wat nog ergens in de schuur lag te gebruiken.
Gisteren waren de grenzen weer open dus kon ik lekker naar België rijden om bij een vriendelijke mede iracer (wellicht ook tweaker?) voor een goede prijs zijn gebruikte alu rig overnemen. Na deels uit elkaar halen zodat het in de auto past weer met volle vaart terug gereden om het meeste helemaal uit elkaar te halen met als resultaat:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Er moet uiteraard nog aardig wat gefinetuned worden, kabels beter weg werken etc. Maar ben nu al erg blij met dit geheel!
Edit: ik had nog wat alu over en met een beetje creativiteit een toetsenbord, muis en headset houder/plankje er aan vast gemaakt... waar heb ik al die jaren voor geleerd als ik dit zo uit mijn mouw schudt..;)
![]() | ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door ourplayground op 17-06-2020 14:42 ]
Ziet er netjes uit! Ik moet altijd wennen aan de looks van een 30mm build, ziet er 'anders' uit.jczuidervaart schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:22:
Hier hebben ze een goedkope stuurplaat.
Nadat ik afgelopen weekend erachter kwam dat je telemetry data van sommige games op de PS4 kan doorgeven naar apps op een ipad, ben ik gaan zoeken naar een mount die ik aan mijn Fanatec CSL Elite kon maken. Niet echt wat kunnen vinden, buiten 3d printfiles, heb ik uiteindelijk gekozen voor een zwanehals houder voor mijn iPad Pro. Nu kan ik deze straks overal waar ik wil positioneren en gebruiken als HUD of voor andere zaken. Zodra die binnen is, even uitzoeken welke app het beste werkt onder iOS.
Intussen ook mijn stoel verstevigd met 2 extra hoekjes aan de onderkant van de achterste ligger, aangezien mijn stoel toch niet van de plek gaat qua verstelling. Dan zijn sommige mensen hier ook meer gerust.
Intussen ook mijn stoel verstevigd met 2 extra hoekjes aan de onderkant van de achterste ligger, aangezien mijn stoel toch niet van de plek gaat qua verstelling. Dan zijn sommige mensen hier ook meer gerust.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Mooie rig voor die prijsjczuidervaart schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:22:
Ik heb mijn racerig eindelijk af. Na mijn bestelling bij Motedis afgezegd te hebben, kon ik alles na een nieuwe bestelling na 3 dagen bij aluxprofiel ophalen. Top service daar.
[Afbeelding]
Enkele bijzonderheden:
Ik gebruik zelf de app ‘Dashpanel’ op een iPad tijden het racen op de ps4. Zowel f1 van codemasters, als Asserto Corsa als project cars ondersteund dit. Er zit een berg standaard dashboards in. Maar heb zelf een gt en f1 dashboard gemaakt welke voor mij super werken. Ik heb er geen dag spijt van gehad nog!!!
Waar heb je die houder vandaan als ik vragen mag?Djuroen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
Vandaag m'n Phone Mount voor de CSL Elite binnen. Ideaal voor de Simhub aanvulling!
[Afbeelding]
Ik heb de oude rem als gaspedaal omdat het normale gaspedaal wel erg weinig weerstand heeft vond ik zelf.Paulus07 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:17:
@MeShell zodra je de LC rem koopt krijg je ook enkel dat pedaal. Dus dan kan je de huidige rem idd als koppelingspedaal gaan gebruiken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik denk hier http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_iosPyr0_ schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 00:08:
[...]
Waar heb je die houder vandaan als ik vragen mag?
Dat klopt ja! Volgens mij maakt hij ze zelf met een 3D printer.
Die pedalen zijn toch identiek aan elkaar? Enig wat je anders hebt is dat stukje foam erin of nietPhusebox schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 05:59:
[...]
Ik heb de oude rem als gaspedaal omdat het normale gaspedaal wel erg weinig weerstand heeft vond ik zelf.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Nee, de veer van de koppeling is een stuk zwaarder.Hupske schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:49:
[...]
Die pedalen zijn toch identiek aan elkaar? Enig wat je anders hebt is dat stukje foam erin of niet
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Die had ik inderdaad al gedownload, net als Racedash. Vind het wel jammer dat je per spel de dashboards moet unlocken, maarja dat is niet anders.MeShell schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:25:
Ik gebruik zelf de app ‘Dashpanel’ op een iPad tijden het racen op de ps4. Zowel f1 van codemasters, als Asserto Corsa als project cars ondersteund dit. Er zit een berg standaard dashboards in. Maar heb zelf een gt en f1 dashboard gemaakt welke voor mij super werken. Ik heb er geen dag spijt van gehad nog!!!
Als je bij de search zoekt op 'Michel' dan vind je mijn twee dashboards terug. 'Michel PCars2' en 'Michel F1'.
Wellicht kun je die als basis gebruiken om een eigen dashboard te creëren. Het is even zoeken hoe de dashboard editor werk met het aanmaken van verschillende pagina's enzo, maar als je het eenmaal doorhebt doet het precies wat het doen moet!
Wellicht kun je die als basis gebruiken om een eigen dashboard te creëren. Het is even zoeken hoe de dashboard editor werk met het aanmaken van verschillende pagina's enzo, maar als je het eenmaal doorhebt doet het precies wat het doen moet!
Heeft iemand nog een goed adres voor een Drivehub, ik heb een ts-pc en fanatec csl elite met loadcell. Enige mogelijkheden die ik zie is bij Collective minds zelf of Amazon.
Ik wil toch wel graag ook GT sport spelen met mijn sim rig. Voor wat betreft forza 7 op een xbox one. hoe zijn daar de ervaringen mee. ik hoor horror verhalen vwb forza en stuurtjes.
Ik zal later vandaag mijn Rig nog delen!
Ik wil toch wel graag ook GT sport spelen met mijn sim rig. Voor wat betreft forza 7 op een xbox one. hoe zijn daar de ervaringen mee. ik hoor horror verhalen vwb forza en stuurtjes.
[ Voor 6% gewijzigd door sjepper op 17-06-2020 11:05 ]
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Je mag de mijne overnemen. Ik had 'm ooit gekocht toen ik m'n Heusinkvelds nog op de Xbox gebruikte voor Project Cars, maar sinds ik met iRacing in aanraking ben gekomen ben ik volledig over. Ding ligt hier te verstoffen dus.sjepper schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:04:
Heeft iemand nog een goed adres voor een Drivehub, ik heb een ts-pc en fanatec csl elite met loadcell. Enige mogelijkheden die ik zie is bij Collective minds zelf of Amazon.
Ik stuur je even een DM, ik wil nog niet beginnen aan iracing dus dat komt goed uit!Jimmy J. schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:17:
[...]
Je mag de mijne overnemen. Ik had 'm ooit gekocht toen ik m'n Heusinkvelds nog op de Xbox gebruikte voor Project Cars, maar sinds ik met iRacing in aanraking ben gekomen ben ik volledig over. Ding ligt hier te verstoffen dus.
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Wat heb je hier gebruikt om het scherm aan het frame te monteren? Ik ben op zoek naar een vergelijkbare oplossing.
Gewoon lekker op de grond laten staan en af en toe uitzuigen. Persoonlijk zou ik mijn pc niet op/aan de rig willen hebben, vanwege eventuele trillingen uit force feedback/buttkicker etc.. Misschien is dat verwaarloosbaar hoor, maar 2 keer per jaar uitzuigen of met compressor uitspuiten is niet zoveel werk.ourplayground schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:20:
Waar laten jullie je PC bij een rig? Bij mij staat ie nu op de grond maar dat trekt natuurlijk stof aan. Ik zat dus te denken om de op een (nog te maken) plank te zetten boven op mijn rig, zie prachtige tekening hieronder:[Afbeelding]
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Staat bij mij achter mijn middelste scherm op een mooie steun. Werkt prima.ourplayground schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:20:
Waar laten jullie je PC bij een rig? Bij mij staat ie nu op de grond maar dat trekt natuurlijk stof aan. Ik zat dus te denken om de op een (nog te maken) plank te zetten boven op mijn rig, zie prachtige tekening hieronder:[Afbeelding]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Als je rig vast op die plek staat: Plank aan de muur maken en daar je systeem op zetten. Staat ie niet op de grond en niet vast aan je rig. En hou je de mogelijkheid voor een timing scherm boven je trips.ourplayground schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:20:
Waar laten jullie je PC bij een rig? Bij mij staat ie nu op de grond maar dat trekt natuurlijk stof aan. Ik zat dus te denken om de op een (nog te maken) plank te zetten boven op mijn rig, zie prachtige tekening hieronder:
Bij mij staat ie gewoon op de grond direct achter m'n rig. Ondanks dat het hier in huis best stoffig wordt (o.a. door een kat en interne luchtcirculatie) komt er vrijwel geen stof of haar in en rond de PC case.ourplayground schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:20:
Staat hier op een hippe ikea kast 
https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-60275812/
En in de vakken liggen de handschoenen/schoenen + nog wat ander spul.
https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-60275812/
En in de vakken liggen de handschoenen/schoenen + nog wat ander spul.
Net mijn Triple stand + nog wat prulletjes gaan afhalen bij Sim-Lab. op afwachting van mijn Triple Gigabyte G32QC monitors (voorlopig dus single monitor gemonteerd
)
Deze 34UW ga ik proberen als 4e monitor te gebruiken
:fill(white):strip_exif()/f/image/udlHM0krm9M6ePg6ESTYaTiq.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Hanzzzie op 17-06-2020 16:43 ]
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Holy cow die 34inch lijkt groot zo.Hanzzzie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:42:
Net mijn Triple stand + nog wat prulletjes gaan afhalen bij Sim-Lab. op afwachting van mijn Triple Gigabyte G32QC monitors (voorlopig dus single monitor gemonteerd)
[Afbeelding]
Kan je met 32 gebruik maken van de standaard triple monitor stand van simlab of moet je hier afwijkende maten voor doorgeven?
de heavy triple stand is gemaakt om de Benq 35' op te hangen...mr.DJ95 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:45:
[...]
Holy cow die 34inch lijkt groot zo.
Kan je met 32 gebruik maken van de standaard triple monitor stand van simlab of moet je hier afwijkende maten voor doorgeven?
zelfs voor 34 UW is dit dik OK.
Simracing and 3D-Printing enthousiast
In elk geval niet aan de rig zelf, vanwege trillingen uit de FFB. Zelf zou ik ook de schermen los houden.ourplayground schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:20:
Waar laten jullie je PC bij een rig? ...
En mocht je ooit aan een motion platform beginnen, dan heb je alvast de boel ontkoppeld.
Xbox
Niet meer dan het profiel wat eigenlijk voor de shifter gebruikt had moeten worden, wat extra hoekjes om het profiel mee te bevestigen en een vesa plaat + wat ringetjes om de boel mee op te vullen.RoelTM46 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:37:
[...]
Wat heb je hier gebruikt om het scherm aan het frame te monteren? Ik ben op zoek naar een vergelijkbare oplossing.
Ik zal morgen wat detail foto’s voor je maken. Ik heb alleen geen idee wat er gaat gebeuren met flinke force feedback en trillingen richting het scherm. Denk dat het wel mee gaat vallen maar zeker weten doe ik het niet ;-)
Ik denk wel meer dan 1,op snelle banen zoals Monza wellicht wel 2 😉BM schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:09:
Kleine update aan 'mancave', nu ga ik toch zeker een seconde per ronde sneller
Hoi allemaal,
Ook mijn alu-rig krijgt langzaamaan vorm, foto's volgens spoedig.
Mijn rig staat echter op zolder, op een houten vloer, met daaronder houten steunbalken. Het trillen van de ffb, wordt doorgegeven aan de rig, aan de wieltjes waar ik deze op geplaatst heb, aan de houten vloer, aan de steunbalken en uiteindelijk aan de trommelvliezen van mijn vrouw. De eerste 4 zijn niet zo problematisch, maar de laatste geluidsoverdracht leidt wel tot wat opmerkingen.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee en idee over de beste manier om deze trillingsoverdracht te dempen?
Grt. Rob
Mijn rig staat echter op zolder, op een houten vloer, met daaronder houten steunbalken. Het trillen van de ffb, wordt doorgegeven aan de rig, aan de wieltjes waar ik deze op geplaatst heb, aan de houten vloer, aan de steunbalken en uiteindelijk aan de trommelvliezen van mijn vrouw. De eerste 4 zijn niet zo problematisch, maar de laatste geluidsoverdracht leidt wel tot wat opmerkingen.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee en idee over de beste manier om deze trillingsoverdracht te dempen?
Grt. Rob
Alles wat zacht is dempt. Dus: tapijt, dikke yoga mat, rubber voetjes, enz.
Ik zag laatst dit soort matten bij de Action:
Ik zag laatst dit soort matten bij de Action:

Hier ook nog een keer op zoek naar track layouts voor tegen de muur als aankleding
Rubber tegeltjes bij je plaatselijke bouwmarkt.Robbb74 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:34:
Hoi allemaal,
Grt. Rob
Dynaplus heeft kleine rubber matjes die gebruikt worden bij het aanleggen van vlonderpaden: Dynaplus vlonderpads heten ze.Robbb74 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:34:
Hoi allemaal,
Grt. Rob
Ben bang dat een yoga mat wellicht niet sterk genoeg is en dat het wieltje de mat zo hard indrukt dat het geen demping meer geeft.
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.