Je hebt de pedelplate op zijn kop gemonteerd zitten. Op zich wel fijn monteren zomr.DJ95 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:33:
Nu mis ik alleen nog talent en een stofzuiger..... [Afbeelding]
[Afbeelding]
en van die doppen/voetjes die je onder een wasmachine kan doen?
Thanks voor de suggesties allemaal!
Inderdaad rubberen 'speeltuin'tegels lijken me een goede kanshebber. Die zijn ook lekker dik zie ik, 2,5 cm.
De genoemde Dynaplus vlonderpads zijn maar 1 cm dik, maar misschien wel net wat harder. Die zal ik proberen indien de tegels niet voldoen.
Wasmachinepootjes/rubbers halen denk ik niet de snelle trillingen weg die de ffb doorgeeft aan de rig..
Grt. Rob
Inderdaad rubberen 'speeltuin'tegels lijken me een goede kanshebber. Die zijn ook lekker dik zie ik, 2,5 cm.
De genoemde Dynaplus vlonderpads zijn maar 1 cm dik, maar misschien wel net wat harder. Die zal ik proberen indien de tegels niet voldoen.
Wasmachinepootjes/rubbers halen denk ik niet de snelle trillingen weg die de ffb doorgeeft aan de rig..
Grt. Rob
Klopt, Ik kreeg deze tip omdat ik redelijk lang ben 1,97m en mijn benen niet lekker kon plaatsen. Bijkomend voordeel is dat je op deze manier de pedalplate kan verstevigen met een 80/20 profiel.Vipertje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Je hebt de pedelplate op zijn kop gemonteerd zitten. Op zich wel fijn monteren zo
@Robbb74 Rubber granulaat dempende matten/ stroken op rol te verkrijgen. Deze worden in de bouw o.a.bgebruikt om akoestische scheiding tussen vloeren en wanden te creëren. Hebben een zeer goede druksterkte
Zoiets bedoel je? (met matching uitstraling)TiezZ_BE schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:06:
@Robbb74 Rubber granulaat dempende matten/ stroken op rol te verkrijgen. Deze worden in de bouw o.a.bgebruikt om akoestische scheiding tussen vloeren en wanden te creëren. Hebben een zeer goede druksterkte
https://www.rubbermagazij...te-150cm_zwart_12690.html
Ben bang dat zoiets heel erg gaat korrelen en afbrokkelen?
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2020 13:25 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja dit lijkt er idd op. Die wij hier gebruiken zijn smallere stroken en mogelijk nog iets steviger. Brokkelt niet zo snel af. Je zou het nog kunnen afwerken door er laminaat of tapijt (of...) op te kleven en een hoekprofiel rond te verlijmen (wel zien dat je profiel de vloer dan niet raak ivm akoestisch 'lek').Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:25:
[...]
Zoiets bedoel je? (met matching uitstraling)
https://www.rubbermagazij...te-150cm_zwart_12690.html
Ben bang dat zoiets heel erg gaat korrelen en afbrokkelen?
[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 18-06-2020 15:51 ]
Past die phone mount ook op een CSW 2.5?Djuroen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
Vandaag m'n Phone Mount voor de CSL Elite binnen. Ideaal voor de Simhub aanvulling!
Dat rode dingetje links (voor de oplettende kijker) is een telefoonhouder voor een mobiel die ik ga gebruiken als virtuele button box.
(scheelt de aanschaf van een dedicated button box, die ik toch nog even te duur vindt, + zo krijg de oude telefoon dus nog een 2e leven).
[Afbeelding]
Welke software gebruik je voor de virtuele button box? Heb nog wel een Nexus 6P liggen. Lijkt mij groot genoeg.
Heb deze ooit gebruikt op mijn telefoon als alternatief voor een stream deck: https://www.touch-portal.com/
Werkte prima en makkelijk
En dan gewoon eigen iconen gebruiken zoals je met een stream deck kan.
Voorbeelden: https://drive.google.com/...OppbmWwFkX0PRfPFL8-qRed8k
Werkte prima en makkelijk
En dan gewoon eigen iconen gebruiken zoals je met een stream deck kan.
Voorbeelden: https://drive.google.com/...OppbmWwFkX0PRfPFL8-qRed8k
[ Voor 36% gewijzigd door Paulus07 op 18-06-2020 15:46 ]
Ik zit met hetzelfde probleem, ook een houten vloer. Zelf zat ik aan grotere rubberen tegels te denken die ze ook in de sportschool gebruiken. Die zijn 1 x 1 meter en 2 cm dik.
Voorbeeld: https://www.sportvloeronl...od-100cm-x-100cm-2cm-dik/
Misschien eens hier naar kijken:Paulus07 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:07:
Hier ook nog een keer op zoek naar track layouts voor tegen de muur als aankleding
https://www.woodmania.nl/...ircuits-voor-aan-de-wand/
Zijn circuits van hout, hoe groot/dik kan je zelf kiezen uit 3 maten.
Natuurlijk hoe groter hoe duurder.
Kleinste (25cm, baanbreedte 9mm), 34,95
Middel (50cm, baanbreedte 13mm), 84,95
Groot (90cm, baanbreedte 25mm), 184,95
Voorbeeldje:
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Volgens mij moet dat lukken. Ik heb de buttonbox software nog niet geinstalleerd, maar zit te kijken naar Simdashboard. Moet me er nog wat meer in verdiepen.maniac2003 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:04:
[...]
Past die phone mount ook op een CSW 2.5?
Welke software gebruik je voor de virtuele button box? Heb nog wel een Nexus 6P liggen. Lijkt mij groot genoeg.
Ik ben ze aan het 3D printen. Zijn rond de 25cm lang/breed.Paulus07 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:07:
Hier ook nog een keer op zoek naar track layouts voor tegen de muur als aankleding
:strip_exif()/f/image/Bt4OvKqprcY1IpWYEgBGYubV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een print gevonden van de Nurburgring, deze bestaat uit delen en is rond de 70/80cm groot. Onderin kun je dan een led strip maken. Lijkt me ook heel gaaf om eens te gaan maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Madhouse1979 op 19-06-2020 07:19 ]
Ik heb ooit eens een aantal banen ontworpen met hoogteverschil erin verwerkt, maar is niet echt van de grond gekomen. https://www.shapeways.com/shops/3d-racing-tracksMadhouse1979 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:17:
[...]
Ik ben ze aan het 3D printen. Zijn rond de 25cm lang/breed.
[Afbeelding]
Ik heb ook een print gevonden van de Nurburgring, deze bestaat uit delen en is rond de 70/80cm groot. Onderin kun je dan een led strip maken. Lijkt me ook heel gaaf om eens te gaan maken.
Heel gaaf! Ik heb mijne gewoon van Thiniverse vandaan.MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:23:
[...]
Ik heb ooit eens een aantal banen ontworpen met hoogteverschil erin verwerkt, maar is niet echt van de grond gekomen. https://www.shapeways.com/shops/3d-racing-tracks
Erg gaaf! Hoe monteer je deze aan de muur? Ik heb mogelijk wel interesse!MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:23:
[...]
Ik heb ooit eens een aantal banen ontworpen met hoogteverschil erin verwerkt, maar is niet echt van de grond gekomen. https://www.shapeways.com/shops/3d-racing-tracks
Heb je ook foto's van het eindresultaat? Je kan mij eventueel dm sturen
[ Voor 9% gewijzigd door Xenophoben op 19-06-2020 10:33 ]
Kwam er inderdaad een aantal tegen. Keer kijken welke interessant zijn, welk materiaal etc etc.
Kwam deze ook nog tegen: http://www.racetrackart.de/shop/
Kwam deze ook nog tegen: http://www.racetrackart.de/shop/
Nou vandaag 380 km gereden om een stoeltje te halen bij Lynx Motorsport. Het is de Pro Evo geworden. Nu nog paar weken wachten op Sim-Lab....
geniaal!ourplayground schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:04:
Wellicht een bekende oplossing maar ik vond dit wel handig (van mijzelf):
[Afbeelding]
Een bidon houder van de fiets is dus makkelijk aan een rig te schroeven, handig voor de langere races..:)
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Dat is het grote voordeel van 8020 profiel, alles waar een bout door heen kan, kan je er tegenaan schroeven.ourplayground schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:04:
Wellicht een bekende oplossing maar ik vond dit wel handig (van mijzelf):
[Afbeelding]
Een bidon houder van de fiets is dus makkelijk aan een rig te schroeven, handig voor de langere races..:)
:strip_exif()/f/image/3rdTRoanQRydnT5uV0MoBil9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5twPK30j7MDKOKcWbDktPLGG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3IlcWIdfwcdot079qURddJUI.jpg?f=fotoalbum_large)
Goedenavond!
Nieuw hier op dit forum. Ik heb onlangs een Fanatec Clubsport Shifter SQ 1.5 van een tweaker overgenomen en toen soort van de belofte gedaan om mijn rig op dit forum te zetten.
Zoals velen van jullie ben ik begonnen met een Logitech wheel, in mijn geval op een Wheel Stand Pro. Dan komen natuurlijk de upgrades...
Als eerste vond ik een T300 met T3PA pedals, inclusief loadcell voor een leuke prijs. Deze heeft een half jaar op de Wheel Stand gestaan. Toch teveel flex voor mijn gevoel, dus tijdens de coronacrisis de stoute schoenen aangetrokken en zelf een rig gebouwd. Enige eis: zo compact mogelijk, wat betekende dat ik mijn bureaustoel zou moeten gebruiken. De oplossing is hieronder te zien. Tijdens het bouwproces hiervan dus een Fanatec Shifter weten te bemachtigen.
Voor nu is de setup klaar (voornamelijk vanwege het feit dat mijn vrouw op het punt van bevallen staat). Maarja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. We gaan zien wat de volgende stappen gaan worden!
Nice! Altijd leuk om te zien waar je spullen heen gaan.Rfury schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goedenavond!
Nieuw hier op dit forum. Ik heb onlangs een Fanatec Clubsport Shifter SQ 1.5 van een tweaker overgenomen en toen soort van de belofte gedaan om mijn rig op dit forum te zetten.
Zoals velen van jullie ben ik begonnen met een Logitech wheel, in mijn geval op een Wheel Stand Pro. Dan komen natuurlijk de upgrades...
Als eerste vond ik een T300 met T3PA pedals, inclusief loadcell voor een leuke prijs. Deze heeft een half jaar op de Wheel Stand gestaan. Toch teveel flex voor mijn gevoel, dus tijdens de coronacrisis de stoute schoenen aangetrokken en zelf een rig gebouwd. Enige eis: zo compact mogelijk, wat betekende dat ik mijn bureaustoel zou moeten gebruiken. De oplossing is hieronder te zien. Tijdens het bouwproces hiervan dus een Fanatec Shifter weten te bemachtigen.
Voor nu is de setup klaar (voornamelijk vanwege het feit dat mijn vrouw op het punt van bevallen staat). Maarja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. We gaan zien wat de volgende stappen gaan worden!
Zag dat simetik weer een upgrade heeft gedaan mbt hun cockpit.
https://simetik.com/web/product/k2-cockpit/
Bredere base, andere montage voor de pedalen en stoel etc.
https://simetik.com/web/product/k2-cockpit/
Bredere base, andere montage voor de pedalen en stoel etc.
Hallo,
Ik ben patrick nieuw op dit forum en lees veel over de ervaringen van andere bij het bestellen van spullen.
Wilde mijn ervaringen met motedis ook ff delen met jullie.
Ik heb een p1 style gebouwd,dus met dikke profielen.
Bestelling gedaan bij motedis, ik wist dat he lang ging duren (druk, dikke profielen)
Na een maandje bestelling klaar voor verzending,berichtje dat het verzonden wordt .
Order van 3 pakketten,verzending te volgen via track en trace.
2 pakketten worden verzonden 1 blijft op het depot liggen
Dus ik ontvang dus maar 2 pakketten met de 160 profielen ,helaas de grootste 2 hebben een beschadiging.
Duitsland gebeld ,fotos gemaakt en email weg gestuurdt .(wordt niet opgenomen mailbox is vol)
Toen nederlandse motedis gebeld.gelijk iemand aan de lijn ,uitgelegd wat er was gebeurd.
Vervelend maar was geen probleem hij bestelde een nieuwe(ik kan ze nog gebruiken dus 1 was zat),hij maakte er een spoedzending van.
3de pakket was nog steeds op het depot na een week ,weer gebeld.
Geen probleem hij zou nieuwe order er in zetten.
Nu zijn we 2 maanden verder alles is binnen
1 complete rig en een bijna komplete rig.Gebeld en mag alles houden.
Alles heeft lang geduurt dat wel maar service was top.
Ik heb bij meerdere shops besteld ,(0,0 ervaring met simracing of computers hahah)
Maar iedere shop heeft problemen(fanatec,simlab..),dus ondertussen bijna 2 maanden verder nog geen meter gereden
.
Wachten duurt lang en daardoor kost het me steeds meer
(ik bouw de simrig voor mijn kleinzoon van 1,5 lol)
Maar wilde toch motedis een compliment maken voor de service.Bedankt.
Ik dacht een positieve reactie is ook wel een keer goed te schrijven.
mvg patrick
Ik ben patrick nieuw op dit forum en lees veel over de ervaringen van andere bij het bestellen van spullen.
Wilde mijn ervaringen met motedis ook ff delen met jullie.
Ik heb een p1 style gebouwd,dus met dikke profielen.
Bestelling gedaan bij motedis, ik wist dat he lang ging duren (druk, dikke profielen)
Na een maandje bestelling klaar voor verzending,berichtje dat het verzonden wordt .
Order van 3 pakketten,verzending te volgen via track en trace.
2 pakketten worden verzonden 1 blijft op het depot liggen
Dus ik ontvang dus maar 2 pakketten met de 160 profielen ,helaas de grootste 2 hebben een beschadiging.
Duitsland gebeld ,fotos gemaakt en email weg gestuurdt .(wordt niet opgenomen mailbox is vol)
Toen nederlandse motedis gebeld.gelijk iemand aan de lijn ,uitgelegd wat er was gebeurd.
Vervelend maar was geen probleem hij bestelde een nieuwe(ik kan ze nog gebruiken dus 1 was zat),hij maakte er een spoedzending van.
3de pakket was nog steeds op het depot na een week ,weer gebeld.
Geen probleem hij zou nieuwe order er in zetten.
Nu zijn we 2 maanden verder alles is binnen
1 complete rig en een bijna komplete rig.Gebeld en mag alles houden.
Alles heeft lang geduurt dat wel maar service was top.
Ik heb bij meerdere shops besteld ,(0,0 ervaring met simracing of computers hahah)
Maar iedere shop heeft problemen(fanatec,simlab..),dus ondertussen bijna 2 maanden verder nog geen meter gereden
Wachten duurt lang en daardoor kost het me steeds meer
mvg patrick
Als je de rig bouwt voor je kleinzoon van 1,5 dan heb je nog wel een paar jaar de tijd om te wachten 😚pat1973 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:48:
Wachten duurt lang en daardoor kost het me steeds meer(ik bouw de simrig voor mijn kleinzoon van 1,5 lol)
Maar fijnst Motedis het goed heeft opgelost.
Groet Patrick
Je moet wel geduld hebben als je met zo een hobby begint in deze tijden.
Ja die kleine kan net lopen dus ik heb nog ff lol,maar opa kan vast oefenen .
ff een vraagje , weet iemand de afstand van de 2 bevestigingpunten bij de f1 seat van simlab?
Ja die kleine kan net lopen dus ik heb nog ff lol,maar opa kan vast oefenen .
ff een vraagje , weet iemand de afstand van de 2 bevestigingpunten bij de f1 seat van simlab?
Hoop ook ooit zo'n rig bij elkaar te krijgen.labooh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:33:
Na anderhalve maand is het eindelijk zo ver, hij is “af”.
iRacing: here I come 🔥
Heb alleen nog een Sim Floor (zo’n traanplaat plaat) liggen van Sim-lab, geen idee hoe ik die erin krijg. Het lijkt wel alsof die smaller is dan de breedte van de rig?
[Afbeelding]
Hoe bevalt de ultrawide?
Ik heb de laatste tijd als ik rij redelijk last van mijn hakken op de pedaalplaat van de GT1. Ik rij eigenlijk altijd wel op sokken en sinds ik wat langere races rij begin ik er last van te krijgen na een tijdje. Nu heb ik gisteren een washand dubbel gevouwen en met duktape vast geplakt, dit werkte op zich prima, maar ik zou toch liever voor een nettere oplossing gaan. Iemand hier ervaring mee?
Ja prima hoor! Erg makkelijk te monteren en in te stellen.multynoob schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:37:
[...]
Hoop ook ooit zo'n rig bij elkaar te krijgen.
Hoe bevalt de ultrawide?
Verder is het een wat compactere setup wat ik wel fijn vind....
Heb wel de RG90 gekocht en de resolutie is echt top!
Ik heb een mooie update gedaan: Een StreamDeck XL toegevoegd als vervanging van mijn DSD P2 Buttonbox.
Hier de foto zoals de StreamDeck nu is gemonteerd en ingedeeld.

Hier alle foto's: Mijn Rig
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Erg gaaf zeg!labooh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:33:
Heb alleen nog een Sim Floor (zo’n traanplaat plaat) liggen van Sim-lab, geen idee hoe ik die erin krijg. Het lijkt wel alsof die smaller is dan de breedte van de rig?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die "kill" knop is dat voor een automatische 'divebomb'?JoepW schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:07:
Ik heb een mooie update gedaan: Een StreamDeck XL toegevoegd als vervanging van mijn DSD P2 Buttonbox.
[Afbeelding]
En misschien is het in het echt beter, maar zorgen de iRacing logo's er niet voor dat sommige moeilijk leesbaar zijn?
Steam - PTR83
Nee dat is het Admin Commando: "Remove driver from server"CoronelHimself schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:36:
[...]
Die "kill" knop is dat voor een automatische 'divebomb'?
....
De witte (contrasterende letters) zijn prima leesbaar en de achtergrond duidt een beetje tbv welk app een knop is. Kortom: Ik heb er geen last van.CoronelHimself schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:36:
[...]
.....En misschien is het in het echt beter, maar zorgen de iRacing logo's er niet voor dat sommige moeilijk leesbaar zijn?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Mijn FOV is 105 (berekend door iRacing).diabyte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:15:
[...]
Erg gaaf zeg!Hoe is je FOV ingame met zo'n ultrawide?
Heb in mijn cockpit view wel de stoel 3 klikjes naar achter gezet.
Hier een foto van mijn FOV in de Porsche GT3 cup.
Hierdoor heb ik ook een mooie upgrade aan mijn rig met een DSD P2 Buttonbox.JoepW schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:07:
[Afbeelding]
Vast gezet met een Ram mount, wat ideaal werkt.
:strip_exif()/f/image/YpJVhE09JYy4lHjKKuCNOvLG.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand hier met 32's waar het wat bevalt?
Twijfel nog steeds tussen monitors ...
Triple 27's of 32's
Triple 27's of 32's
Simracing and 3D-Printing enthousiast
(Rij zelf vooral in VR)Hanzzzie schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:52:
Iemand hier met 32's waar het wat bevalt?
Triple 27's of 32's
Waarom zou 32's niet bevallen? Als je het geld, plaats en gpu power hebt dan lijkt me 32 zelfs beter => met 'correcte' fov levert je het alleen maar meer overzicht op tov 27's
Is het niet zo dat je dezelfde fov kunt hebben met 27 en 32 inch? Maar dat je 27 inch dichterbij moet hebben staan voor dezelfde vof? Of kun je met 32 een grotere fov realiseren?TiezZ_BE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:58:
[...]
(Rij zelf vooral in VR)
Waarom zou 32's niet bevallen? Als je het geld, plaats en gpu power hebt dan lijkt me 32 zelfs beter => met 'correcte' fov levert je het alleen maar meer overzicht op tov 27's
Ja ik ging uit van dezelfde afstand. Want is idd ook afstands afhankelijkcorrecto schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Is het niet zo dat je dezelfde fov kunt hebben met 27 en 32 inch? Maar dat je 27 inch dichterbij moet hebben staan voor dezelfde vof? Of kun je met 32 een grotere fov realiseren?
Met 27's zou ik 52cm afstand moeten hebben voor 180 FOV en bij 36's 61 (ik zit op 58 nu en denk niet dat ik veel korter kan)correcto schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Is het niet zo dat je dezelfde fov kunt hebben met 27 en 32 inch? Maar dat je 27 inch dichterbij moet hebben staan voor dezelfde vof? Of kun je met 32 een grotere fov realiseren?
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Ziet er heel goed uit. Ik zou alleen wel het ingame stuur uitschakelen gezien je die al fysiek hebt voor meer immersie/realisme.labooh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Mijn FOV is 105 (berekend door iRacing).
Heb in mijn cockpit view wel de stoel 3 klikjes naar achter gezet.
Hier een foto van mijn FOV in de Porsche GT3 cup.
[Afbeelding]
Helemaal niet aan gedacht, thanks!!roelg90 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:51:
[...]
Ziet er heel goed uit. Ik zou alleen wel het ingame stuur uitschakelen gezien je die al fysiek hebt voor meer immersie/realisme.
Hele nette rig! Erg mooi zo!labooh schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:33:
Wat betreft die traanplaat sim floor, als het goed is is deze 49cm, waar de binnenzijde van je rig een breedte heeft van 50cm. Dit moet je met wat hoekstukjes en moeren eronder vast kunnen zetten, wel vereist om de rig zelf op zn kant te leggen denk ik, anders wordt het lastig de moeren vast te houden.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Gisteren mijn iPad houder ontvangen en aan mijn rig gemaakt. Kan nu mijn iPad Pro 2018 gebruiken in F1 2019 als dash en dat werkt best goed. De dash op de foto is alweer veranderd, maar geeft een aardig indruk van hoe het zichtbaar is tijdens het rijden. Zit net een beetje voor mijn TV, waardoor het precies op de juiste plek zit.
![]() | ![]() |
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Waar heb je die Ipad houder vandaan als ik vragen mag?thunder8 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:57:
Gisteren mijn iPad houder ontvangen en aan mijn rig gemaakt. Kan nu mijn iPad Pro 2018 gebruiken in F1 2019 als dash en dat werkt best goed. De dash op de foto is alweer veranderd, maar geeft een aardig indruk van hoe het zichtbaar is tijdens het rijden. Zit net een beetje voor mijn TV, waardoor het precies op de juiste plek zit.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb hem gekocht bij Amazon, maar zie dat die nu niet beschikbaar is. Het is de Arkon TAB188L22 houder, vast nog wel ergens te bestellen. Ik heb iets van 34€ betaald.frizti schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:39:
[...]
Waar heb je die Ipad houder vandaan als ik vragen mag?
Je kan de armpjes waarin de tablet geklemd wordt vervangen door kleine en grote. Aangezien ik de iPad Pro gebruik, heb je de 4 grote armpjes nodig. Heb deze gekocht omdat die redelijk goed geprijsd was en omdat deze standaard een montagevorkje heeft voor montage aan een stoelrail in de auto. En dat werkt natuurlijk ook prima aan een alu rig. M8 boutje met ringetje en T-moertje en klaar. En mocht je een game hebben zonder dash, kan je met de zwanehals de tablet ook naar de zijkant doen voor eventuele andere taken. Zwanehals is wel heel stug, kan na montage pas echt met 2 handen de houder in de juiste richting buigen.
Simpel, goedkoop en praktisch. Mooi gedaan @Stevokay!
Heb je met dat scherm trouwens niet wat last van inputlag?
Kan je je stoel nog naar voren schuiven, want zo lijkt het er op dat je wel erg ver van je stuur zit?Stevokay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:12:
Zelf gebouwd en sinds deze week geupgrade naar Fanatec. En de carkit in de hoofdsteun van de stoel werkt...
nu nog lakken....en toetsenbordplankje, muisplankje, enz, enz ;-) En sparen voor curved 4K scherm en betere processor en videokaart
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jazeker, hij staat op rails...maar heel eerlijk, ik heb die lengte wel nodig...ben zelf 2 meter...in de auto zit ik ook op de achterbank ;-) Daarom heb ik de rig zelf gemaakt...playseat past niet goedourplayground schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Kan je je stoel nog naar voren schuiven, want zo lijkt het er op dat je wel erg ver van je stuur zit?
Interessant, ik ben 5 cm korter en zit hierin:Stevokay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:51:
[...]
Jazeker, hij staat op rails...maar heel eerlijk, ik heb die lengte wel nodig...ben zelf 2 meter...in de auto zit ik ook op de achterbank ;-) Daarom heb ik de rig zelf gemaakt...playseat past niet goed
:strip_exif()/f/image/bHsw15BKQATM2sSfwx6BTNXR.jpg?f=fotoalbum_large)
Iedereen uiteraard zijn voorkeuren
Thanks! En tja...hoe meet ik dat? Ik speel er ook fifa op op de xbox one...ik haal iig. genoeg FPSLuckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
Simpel, goedkoop en praktisch. Mooi gedaan @Stevokay!
nice!! vind je dan je armhoek niet lastig? Wel dikke setupourplayground schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:54:
[...]
Interessant, ik ben 5 cm korter en zit hierin:
[Afbeelding]
Iedereen uiteraard zijn voorkeuren
Thanks, ben er blij mee..Stevokay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:55:
[...]
nice!! vind je dan je armhoek niet lastig? Wel dikke setup
het was even wennen, hiervoor zat ik er iets verder vanaf maar heb het idee dat met de meer gebogen ellebogen je meer controle hebt.
/f/image/mvGbykB1hzUssBNt28JgCrWA.png?f=fotoalbum_large)
Dit is hoe het zou moeten, volgens mij kom ik daar aardig in de buurt, al blijft het natuurlijk persoonlijke voorkeur.
[ Voor 30% gewijzigd door ourplayground op 01-07-2020 09:15 ]
Meten is heel lastig, maar je kunt het eenvoudig zien. Op moment dat je je stuur beweegt, moet de stuur op het beeldscherm exact volgen. Hier een voorbeeldje. Je ziet dat zijn stuur op het scherm een flink stuk achterloopt bij z'n echte stuur.Stevokay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:54:
[...]
Thanks! En tja...hoe meet ik dat? Ik speel er ook fifa op op de xbox one...ik haal iig. genoeg FPS
Heel iets anders, maar dat lijkt mij ook niet fijn rijden, zoveel flexLuckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:00:
[...]
Meten is heel lastig, maar je kunt het eenvoudig zien. Op moment dat je je stuur beweegt, moet de stuur op het beeldscherm exact volgen. Hier een voorbeeldje. Je ziet dat zijn stuur op het scherm een flink stuk achterloopt bij z'n echte stuur.
haha, die heeft zijn 'game-mode' zelfs niet ingeschakeld (zie YT comments), de inputlag is zelfs makkelijk zichtbaar zo. Onspeelbaar imoLuckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:00:
[...]
Meten is heel lastig, maar je kunt het eenvoudig zien. Op moment dat je je stuur beweegt, moet de stuur op het beeldscherm exact volgen. Hier een voorbeeldje. Je ziet dat zijn stuur op het scherm een flink stuk achterloopt bij z'n echte stuur.
Maar bij veel tv's valt het wel mee indien je game- of pc-mode inschakelt.
:strip_exif()/f/image/2sxnwf6OpUnA3joJ7lRE3clD.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist het begin gemaakt aan mijn "ultieme" sim. Het rig heb ik zelf ontworpen door goed af te kijken bij simlab.
Via simlab ook de frontmount besteld, deze is van erg goede kwaliteit. Maar dat is ook wel te verwachten voor de prijs.
Alle profielen en bevestiging komt verder van Aluxprofiel. Kwam deze leverancier in dit topic tegen en ben echt heel tevreden over zowel de kwaliteit, prijs en levertijd. Eerst wilde ik bestellen bij Metodis, alleen toen ik alles (vooral hoekstukjes) had toegevoegd kwam ik ineens rond €400 uit. Bij Alux was dit €275.. nogal een verschil.
Hoop met mijn ontwerp de stijfheid van de P1x te benaderen voor een totaalbedrag van €400.
Uiteindelijk wil ik nog wel wat extra profiel aanschaffen wanneer ik een shifter/handrem erbij neem.
Ik hoorde hier ook wat mensen over scherpe randjes, waar dan? Ik had mn vijl al klaar liggen.. maar heb echt nergens een scherp randje kunnen vinden? Kan het zijn dat dit bij Alux minder is dan bij andere leveranciers?
Aluxprofiel kan ik dus zeker aanbevelen!
Die scherpe randen zijn de open uiteinden van de profielen, maar daar heb jij netjes de afdekkappen op gedaan dus dan is er niks aan de handWilco88nl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:44:
[Afbeelding]
Zojuist het begin gemaakt aan mijn "ultieme" sim. Het rig heb ik zelf ontworpen door goed af te kijken bij simlab.
Via simlab ook de frontmount besteld, deze is van erg goede kwaliteit. Maar dat is ook wel te verwachten voor de prijs.
Alle profielen en bevestiging komt verder van Aluxprofiel. Kwam deze leverancier in dit topic tegen en ben echt heel tevreden over zowel de kwaliteit, prijs en levertijd. Eerst wilde ik bestellen bij Metodis, alleen toen ik alles (vooral hoekstukjes) had toegevoegd kwam ik ineens rond €400 uit. Bij Alux was dit €275.. nogal een verschil.
Hoop met mijn ontwerp de stijfheid van de P1x te benaderen voor een totaalbedrag van €400.
Uiteindelijk wil ik nog wel wat extra profiel aanschaffen wanneer ik een shifter/handrem erbij neem.
Ik hoorde hier ook wat mensen over scherpe randjes, waar dan? Ik had mn vijl al klaar liggen.. maar heb echt nergens een scherp randje kunnen vinden? Kan het zijn dat dit bij Alux minder is dan bij andere leveranciers?
Aluxprofiel kan ik dus zeker aanbevelen!
Helemaal mee eens, afdek kapjes maken het af en zijn voor de veiligheid.Raimond613 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:18:
Die scherpe randen zijn de open uiteinden van de profielen, maar daar heb jij netjes de afdekkappen op gedaan dus dan is er niks aan de hand
Maar misschien heeft AluX een stukje extra veil service nu ze de sim chassis herkennen?
/Edit
Die grote hoek profielen zijn volgens mij ook nieuw, ziet er wel netjes uit
[ Voor 9% gewijzigd door raymondw op 26-06-2020 00:20 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Vorige week is de Loadcell Kit voor de CSL Elite verzonden, ivm weekendje weg deze pas begin van de week kunnen ophalen. Inmiddels staat hij geïnstalleerd!BramuS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:29:
[...]
Inmiddels ook maar wat upgrades gedaan:Dus eigenlijk alles van Thrustmaster de deur uit gedaan en de CSL Elite met pedalen gekocht. Loadcell ontbreekt voor nu nog (niet op voorraad). Daarnaast wel de F1 eSports rim gekocht en bevalt erg goed. Enige wat ik echter mis is de magnetic flippers welke ik al had, en toch wat extra buttons helaas. Door dat er nu limited edition van F1 2020 rim was, deze besteld. Ander stuurtje zal denk ik verkocht worden zodra de nieuwe binnen is.
- Thrustmaster de deur uit :-)
- Fanatec CSL Elite PS4 gekocht
- Fanatec F1 eSports wheel gekocht
- Fanatec Limited Edition F1 2020 wheel besteld
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/jJ9XNnxemLRG9oTCc3jUkna6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YqEpwkD49Lf93nXVruw18pfX.jpg?f=fotoalbum_large)
Set bestaat (voor enkele dagen nu nog) uit:
- Custom houten frame
- CSL Elite (PS4) base
- Clubsport F1 eSports stuur
- CSL Elite pedals met Loadcell Kit
- Custom bass-speakers onder de Playseat Evolution stoel voor de kerbs en andere bass geluiden
- 5.1 Logitech surround setje
- Sparco Hypergrip handschoentjes
Volgende upgrade zou zijn, of andere Rig (aluminium dan) of andere stoel. Ik merk bij het remmen, en vooral wat meer kracht zetten toch dat die Playseat flink wat ijzer in de rug heeft en dus niet heel comfortabel is. Dat zou dan ook een mooi moment zijn om er meer F1 stijl van te maken (rijd eigenlijk alleen maar F1)
Ik reed ook enkel F1 en daarom ook de NextLevelRacing F1GT gekocht (inmiddels opgevolgd door de FGT). Deze stoel kun je relatief eenvoudig wisselen tussen liggen (F1) en zitten (GT). Rij inmiddels enkel nog GT dus heeft nu weinig meerwaarde meer. Maar je zou dat kunnen overwegen ipv 'dedicated' F1 omdat je dan nog altijd kunt wisselen zou je dat willen.
Tbh zo'n mooie materialen komen mooier tot hun recht in een 'echte' Sim natuurlijk
Tbh zo'n mooie materialen komen mooier tot hun recht in een 'echte' Sim natuurlijk
Dan zit ik toch goed :-) ik heb gewoon lange armen en benen ;-)ourplayground schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:00:
[...]
Thanks, ben er blij mee..
het was even wennen, hiervoor zat ik er iets verder vanaf maar heb het idee dat met de meer gebogen ellebogen je meer controle hebt.
[Afbeelding]
Dit is hoe het zou moeten, volgens mij kom ik daar aardig in de buurt, al blijft het natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ik heb een Nextion 4.3 scherm werkend met Simhub, maar mis nog de behuizing.
Nou kan ik dit bestellen:
https://opensimracing.com...-nx4827t043-lcd-enclosure
Maar de verzendkosten zijn de helft van de behuizing.
Weet iemand waar je zo'n behuizing in Europa kan bestellen of kan iemand dit printen?
Weet iemand waar je zo'n behuizing in Europa kan bestellen of kan iemand dit printen?
[ Voor 23% gewijzigd door naish123 op 26-06-2020 12:52 ]
203cm hier en zit prima in een Playseat Evolution. Wel met een kussentje in de rug omdat de stoel zelf niet heel goed zitStevokay schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:51:
[...]
Jazeker, hij staat op rails...maar heel eerlijk, ik heb die lengte wel nodig...ben zelf 2 meter...in de auto zit ik ook op de achterbank ;-) Daarom heb ik de rig zelf gemaakt...playseat past niet goed
Gisteren kwam bij Fanatec de Limited Edition F1 2020 stuur weer te koop. Meteen toegeslagen en deze gekocht. Voor de liefhebber, er zijn er nog 49 33 te koop momenteel.
Hij is er nog niet dus ik weet niet of mij dat het recht geeft deze post te maken
Zojuist onderstaande besteld om mijn pedalen op te zetten. Deze staan nu niet in de juiste hoek voor mij dat hoop ik met deze constructie op te lossen.
Indien ik later besluit een volledig rig te maken dan kan ik de onderste 80*40 profielen later gebruiken voor de wheel stand (58cm). En de 2 40x40 in de bodem voor de stoel.
Kortom als ik wil uitbreiden dan kan ik alles hergebruiken voor een volledige rig.
Zojuist onderstaande besteld om mijn pedalen op te zetten. Deze staan nu niet in de juiste hoek voor mij dat hoop ik met deze constructie op te lossen.
Indien ik later besluit een volledig rig te maken dan kan ik de onderste 80*40 profielen later gebruiken voor de wheel stand (58cm). En de 2 40x40 in de bodem voor de stoel.
Kortom als ik wil uitbreiden dan kan ik alles hergebruiken voor een volledige rig.
Goede vraag. Kom ze eigenlijk nooit ergens tegen. Of je moet online wat verkoop groepen in de gaten houden.naish123 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:55:
Ik heb een Nextion 4.3 scherm werkend met Simhub, maar mis nog de behuizing.
Weet iemand waar je zo'n behuizing in Europa kan bestellen of kan iemand dit printen?[Afbeelding]
Eventueel kan ik ook wel iets printen, maar mijn printer is nu even in onderhoud wachtende op nieuwe onderdelen
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Thanks. Ik heb uiteindelijk een case besteld in Italië. Via het Simhub Discord channel. Ook geprint. €16 incl. verzendkosten.Hupske schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Goede vraag. Kom ze eigenlijk nooit ergens tegen. Of je moet online wat verkoop groepen in de gaten houden.
Eventueel kan ik ook wel iets printen, maar mijn printer is nu even in onderhoud wachtende op nieuwe onderdelen
Dank voor t aanbod.
De knop op je bovenste stuur, is die van Ricmotech of heb je dat zelf in elkaar geknutseld?
Ik ben 1.95cm, maar in de Evolution zat ik echt niet goed. In de lengte, kwam ik niet lekker uit qua zitpositie. In de breedte kreeg ik snel last van mijn heupen (zitvlak te smal) en bij mijn schouders paste het gewoon niet.FastFred schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:47:
[...]
203cm hier en zit prima in een Playseat Evolution. Wel met een kussentje in de rug omdat de stoel zelf niet heel goed zit
En ik ben gewoon 90kg bij 1.95 meter.
Prima playseat om soms wat te racen en om te kijken of het simracen leuk blijft, voordat je 700 euro uitgeeft aan een rig. Maar ik wist al meteen dat het een tijdelijke oplossing was.
Kwaliteit is leuk voor een instapstuur met pedalen. Maar zodra je een beltdriven stuurtje neemt met loadcell pedalen, merk je dat je tegen zijn limiet aanloopt op gebied van flex.
Met mijn Loadcell pedalen had ik een mod nodig, anders drukte ik de pedalplate krom. Ook niet ideaal.
Mijn tijdelijke stekkie, nu geüpgraded van een Wheelstand Pro naar Sim-Lab TR1 en een magnetic shifter mod op mijn McLaren GT3 stuur want de flippers waren kapot. Normaal zit ik op de zolder (zonder airco), maar dat is toch wat te realistisch qua temperatuur
, dus maar verhuist naar waar wel airco is.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2020 11:21 ]
Wat steekt daar achter je monitor omhoog?Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:20:
Mijn tijdelijke stekkie, nu geüpgraded van een Wheelstand Pro naar Sim-Lab TR1 en een magnetic shifter mod op mijn McLaren GT3 stuur want de flippers waren kapot. Normaal zit ik op de zolder (zonder airco), maar dat is toch wat te realistisch qua temperatuur, dus maar verhuist naar waar wel airco is.
[Afbeelding]
Wifi antenne, heb hier geen ethernet aansluiting.ourplayground schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:33:
[...]
Wat steekt daar achter je monitor omhoog?
Monitor is ook een oud ding voor deze tijdelijke plek. Op zolder staat de tv en surround installatie waar het normaal op aangesloten is.
Maar aangezien ik uitsluitend in VR race ben ik wat flexibeler qua plek waar ik zit.
[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2020 11:41 ]
Om maar even terug te refereren naar je iracing ervaringen, ik gok dat een WiFi verbinding daar niet bij helpt.. ik merk duidelijk verschil met fifa op de Xbox via WiFi vergeleken met kabel, dan moet dat bij een racing game alleen maar erger zij lijkt mij.Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:34:
[...]
Wifi antenne, heb hier geen ethernet aansluiting.
Monitor is ook een oud ding voor deze tijdelijke plek. Op zolder staat de tv en surround installatie waar het normaal op aangesloten is.
Maar aangezien ik uitsluitend in VR race ben ik wat flexibeler qua plek waar ik zit.
Heb je al eens gekeken hoe stabiel de WiFi intern is en dan zeker met "ongereguleerde" pakketjes UDP rondsturen? Ik denk dat je je lam schrikt hoeveel data er dan te random / niet tijdig aankomt.
Dan durf ik er eigenlijk wel geld op te zetten dat dat naar het internet vaker / vakerder / vaakst ook niet goed gaat
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Elk topic waar iemand komt vragen (nieuw of gevorderd gebruiker) of gamen via WiFi handig is, krijgt de 20x het antwoord: nee.
Heb je al eens gekeken hoe stabiel de WiFi intern is en dan zeker met "ongereguleerde" pakketjes UDP rondsturen? Ik denk dat je je lam schrikt hoeveel data er dan te random / niet tijdig aankomt.
Dan durf ik er eigenlijk wel geld op te zetten dat dat naar het internet vaker / vakerder / vaakst ook niet goed gaat
Tja helaas geen andere optie hier.ourplayground schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Om maar even terug te refereren naar je iracing ervaringen, ik gok dat een WiFi verbinding daar niet bij helpt.. ik merk duidelijk verschil met fifa op de Xbox via WiFi vergeleken met kabel, dan moet dat bij een racing game alleen maar erger zij lijkt mij.
Ik heb jarenlang op wifi geracet (iracing) en dat ging probleemloos. Geen hoge(re) ping of packet loss en in de sim zelf ook geen netcode incidenten e.d.
Alles is beter dan wifi. Alles zorgt voor verstoring en je bent 1 van de apparaten in de rij die afwisselend aandacht krijgt.
Kan je niet eens utp kabel van 10 of meer meter halen voor deze tijdelijke ruimte?
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jouw ervaringen met iRacing niet fijn zijn. Wheelstand met schuivende Loadcells, wifi verbinding... dat zijn geen ingrediënten voor een fijne ervaring bij een online race Simulator.
Kan je niet eens utp kabel van 10 of meer meter halen voor deze tijdelijke ruimte?
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jouw ervaringen met iRacing niet fijn zijn. Wheelstand met schuivende Loadcells, wifi verbinding... dat zijn geen ingrediënten voor een fijne ervaring bij een online race Simulator.
Wil niet teveel off topic gaan maar wat simpele test geven gewoon een constante ping onder de 30 ms en 0 packet loss.
Power over ethernet?
Is een voorbeeld, er zullen ongetwijfeld beter stukjes hardware zijn:
https://www.coolblue.nl/p...-500-mbps-2-adapters.html
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Dat is zo situatie afhankelijk en afhankelijk van de gebruikte hardware dat dit 20x een ongefundeerd antwoord is.MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Elk topic waar iemand komt vragen (nieuw of gevorderd gebruiker) of gamen via WiFi handig is, krijgt de 20x het antwoord: nee.
Ik zit hier in een"schone"WiFi omgeving, met goed, stabiel bereik, met degelijke hardware en heb dus nog nooit een probleem ervaren.
Inderdaad, want deze armzalige kit is slechts 100Mbit bedraad.NLRev0lution schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Power over ethernet?
Is een voorbeeld, er zullen ongetwijfeld beter stukjes hardware zijn:
https://www.coolblue.nl/p...-500-mbps-2-adapters.html
Maar dit heeft niets te maken met PoE. Het betreft hier een 'Powerline' oplossing. Dus stroom over je elektra bedrading.
Heb je verdeeldozen met filters dan heb je grote kans dat Powerline niet werkt is mijn ervaring.
Edit:
Voor sommige situaties is het echter een prima oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door maniac2003 op 28-06-2020 13:11 . Reden: Toevoeging ]
Ongetwijfeld hoor. Maar ik las hierboven net "ping van 30ms". Ongetwijfeld "voldoende" om te gamen maar al in de tijd van Counterstrike had je dan al een headshot te pakken voordat je je tegenstander zag. En dat is goed 20 jaar geleden...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Deze rig is niet van mij, maar ik vond het wel heel tof uitzien. Volgens mij is er iemand een Senna fan. De onboard ziet er heel gaaf uit.
Bizar... en heerlijk dat geluid zeg! 😎Niellie41 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:12:
Deze rig is niet van mij, maar ik vond het wel heel tof uitzien. Volgens mij is er iemand een Senna fan. De onboard ziet er heel gaaf uit.
[YouTube: 【Making】1990鈴鹿 セナの予選に挑戦[Challenge to 1990 Suzuka Senna's Qualify]]
[YouTube: マクラーレンMP4/5B・セナ シミュレーター 1990鈴鹿シケイン[McLaren MP4/5B Senna Simulator 1990 Suzuka Chicaine]]
Net getest: ping 14ms. Ik gok dat ik er met UTP niet veel af ga krijgen en dat ik dat zeker niet ga merken.MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Ongetwijfeld hoor. Maar ik las hierboven net "ping van 30ms". Ongetwijfeld "voldoende" om te gamen maar al in de tijd van Counterstrike had je dan al een headshot te pakken voordat je je tegenstander zag. En dat is goed 20 jaar geleden...
https://www.speedtest.net/result/9675065267
Ik heb in iracing nog nooit iemand gezien met een ping lager dan 25ms.MAX3400 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:10:
[...]
Het gaat bij online gaming niet om een momentopname zoals met alle tests die dit doen. Bij een IMSA race heb je 45 minuten lang een constante stabiele internetverbinding nodig. Zelfs als je naast het wifipunt zit in een kelder zonder dimmers, LED verlichting, andere wifi kanalen in jouw omgeving op dezelfde frequentie of andere stoorzenders, ga je dit niet realiseren.Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:08:
Wil niet teveel off topic gaan maar wat simpele test geven gewoon een constante ping onder de 30 ms en 0 packet loss.
Wifi is niet ideaal om games te spelen zoals een FPS en racesims. Ik ga er technisch niet te ver op in, maar wifi is daar te storingsgevoelig voor.
Voor show je rig moet ik ooit nog eens mooie duidelijke foto's maken ter introductie in deze community, maar wil jullie toch mijn impulsaankoop van dit seizoen laten zien. In afwachting van de windsim tijdelijk even deze oplossing. Geen snellere tijden, wel meer pogingen nu VR iets minder ondraaglijk wordt met deze temperaturen. Beste uitgegeven vijf euro van deze maand.
Alles via usb, direct ingeplugd in de usb input die normaal bestemd is voor een zelfbouw stuurtje. Ideaal.
Alles via usb, direct ingeplugd in de usb input die normaal bestemd is voor een zelfbouw stuurtje. Ideaal.
[ Voor 6% gewijzigd door BozeBever op 28-06-2020 14:42 ]
Dan mag je me toch es uitleggen waarom dat bij mij 7 jaar lang wel gelukt is...StealthyPeanut schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:30:
[...]
Het gaat bij online gaming niet om een momentopname zoals met alle tests die dit doen. Bij een IMSA race heb je 45 minuten lang een constante stabiele internetverbinding nodig. Zelfs als je naast het wifipunt zit in een kelder zonder dimmers, LED verlichting, andere wifi kanalen in jouw omgeving op dezelfde frequentie of andere stoorzenders, ga je dit niet realiseren.
Wifi is niet geschikt om games te spelen zoals een FPS en racesims. Ik ga er technisch niet te ver op in, maar wifi is daar te storingsgevoelig voor.
Ben het meet je eens je kunt tegenwoordig meestal prima over wifi spellen, toch kunnen buren met meerdere 4K streams roet in het eten gooien als er meerdere zijn die zwaar van wifi gebruik maken.Raimond613 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:51:
Dan mag je me toch es uitleggen waarom dat bij mij 7 jaar lang wel gelukt is.
Daarnaast heeft wifi een kleine impact op je ping, gewoon bekabelen gaat voor gaming toch wel de voorkeur uit.
Heb vroeger gewoon mijn kabels onder het laminaat gelegd door sleuven in de ondervloer te snijden voor de kabels, in mijn huidige huis heb ik tijdens de nieuwbouw in alle kamers een of meerdere kabels in de muren aangelegd.
Wifi is tegenwoordig echt wel best betrouwbaar, maar bedraad is nog steeds iets beter.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Ik zeg niet dat het niet kan. Het kan prima, maar het is altijd een compromis vergeleken met bekabeld.Raimond613 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:51:
[...]
Dan mag je me toch es uitleggen waarom dat bij mij 7 jaar lang wel gelukt is...
Dat je er niks van merkt, wil niet zeggen dat het niet beter kan.
Maar laten we inderdaad niet verder offtopic gaan
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-06-2020 18:37 ]
Het probleem is dat je in je eerdere post juist wel zegt dat het niet kan.StealthyPeanut schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:36:
[...]
Ik zeg niet dat het niet kan. Het kan prima, maar het is altijd een compromis vergeleken met bekabeld.
Dat je er niks van merkt, wil niet zeggen dat het niet beter kan.
Maar laten we inderdaad niet verder offtopic gaan.
Dat bekabeld betrouwbaarder is en daarom een betere keuze ben ik het 100% mee eens. Waar ik het niet mee eens was is de stelligheid waarmee je in je eerdere post schrijft dat je met wifi geen 45 minuten betrouwbare connectie kan hebben en dat wifi niet voor online racen geschikt is.
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
:strip_exif()/f/image/X8sbx2ZuqmFUzL1XG2Svq3Dr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zKKoSFudlbxbbv1gtdaF9tJx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LBfirk6rXfscA7zU1Q1FbaRV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1rTAavrCif0iXt4cC0zYcUto.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZSbvUE419OXCXmKCeIWcAqw5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uKmUqAJTsdTKJsxA5B88zabf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LmtED3QgBFi1DnssQI9POG4n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6bLT4MNVJFlXGWDqDwMlnOqp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tqwgpxNRNxKiQT7ph5OXnwYc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KzD4qIYZWTvrrITqGGIQHPiw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h1a84ICEtynX7b7UaHMxmPcD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZKaDT1E30RUYXBPVA1c9ldQx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yYLjBk3HVxgyma6oymYKMLUl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8QYncLuQBppaxkUB8LSfwhYm.jpg?f=fotoalbum_large)