Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 76 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Raimond613 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Het probleem is dat je in je eerdere post juist wel zegt dat het niet kan.

Dat bekabeld betrouwbaarder is en daarom een betere keuze ben ik het 100% mee eens. Waar ik het niet mee eens was is de stelligheid waarmee je in je eerdere post schrijft dat je met wifi geen 45 minuten betrouwbare connectie kan hebben en dat wifi niet voor online racen geschikt is.
Het had iets minder stellig gekund ;) :

Snelle actie games (dus racen ook) zullen via wifi nooit dezelfde stabiele high performance verbinding hebben als via een ethernet kabel. Bij actie waar het om de centimeter nauwkeurig gaat, is het erg risicovol om te gamen via wifi.

Nu weer naar de rigs :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:56
Ik een vraagje over het aanschaffen van een fanatec setje.

Waar kan ik deze het beste aanschaffen? Bij fanatec op de site is niet alles voorradig, maar bij wheelstandpro is het wel voorradig. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar deze shop is of dat het advies is om toch bij fanatec zelf te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:59
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:20:
Mijn tijdelijke stekkie, nu geüpgraded van een Wheelstand Pro naar Sim-Lab TR1 en een magnetic shifter mod op mijn McLaren GT3 stuur want de flippers waren kapot. Normaal zit ik op de zolder (zonder airco), maar dat is toch wat te realistisch qua temperatuur :+, dus maar verhuist naar waar wel airco is.

[Afbeelding]
Hoe is de Sim-Lab TR1? Ook ten aanzien van flex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 12:28
RobbieHifi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:18:
[...]

Hoe is de Sim-Lab TR1? Ook ten aanzien van flex?
Helaas nadat ik alles in elkaar had en voor het eerst ermee kon gaan racen deed mijn PC niks meer... dus nu heb ik na maanden (stiekem jaren) wachten een rig maar geen PC meer. Just my luck.

Ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen buiten dan dat het allemaal solide aanvoelt hoe het in elkaar zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2020 09:21 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Helaas nadat ik alles in elkaar had en voor het eerst ermee kon gaan racen deed mijn PC niks meer... dus nu heb ik na maanden (stiekem jaren) wachten een rig maar geen PC meer. Just my luck.

Ik kan er dus nog niet heel veel over zeggen buiten dan dat het allemaal solide aanvoelt hoe het in elkaar zit.
Als een pc helemaal niets meer doet is het meestal gewoon de voeding, dus dat is dan hopelijk snel opgelost en kan je weer racen. Wordt pas vervelender als hij nog wel wat piepjes geeft en daarna pas niets meer doet, dan is het zoeken. Succes @Phusebox

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

The Jackel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:18:

Waar kan ik deze het beste aanschaffen? Bij fanatec op de site is niet alles voorradig, maar bij wheelstandpro is het wel voorradig. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar deze shop is of dat het advies is om toch bij fanatec zelf te bestellen.
Over de voorraadstand van Wheelstandpro kan ik niets zeggen, maar mocht je daar gaan bestellen, zou ik er eerst wel een mail aan wagen om zeker te weten dat ze het op voorraad hebben. Het zal niet de eerste of laatste shop zijn die op de site alles in voorraad geeft, maar uiteindelijk niets op voorraad heeft liggen. Voor de rest gaan de spullen van Fanatec eigenlijk allemaal rechtstreeks vanuit Fanatec zelf. En ook daar is het blijkbaar hit and miss.

Maat van me heeft 2 maand geleden zijn spullen besteld, dag later in huis. Ik heb besteld, nadat ik zag dat de V3 pedalen weer op voorraad waren, binnen 5 dagen alles in huis. Vrijdag het Limited Edition F1 2020 stuur besteld, vanochtend de melding dat het pakket voorbereid wordt. Echter lees ik op de facebookgroepen ook veel mensen met orders die al sinds begin mei zitten te wachten op hun spullen. Het kan zijn dat daar een exotisch product tussen zit die nog niet voorradig is, maar helemaal lekker gaat het bij Fanatec blijkbaar niet. Ze krijgen gigantisch veel orders binnen en er gaat dus wel eens wat fout. En klantenservice kan het ook niet bijbenen blijkbaar.

Mijn tip: Bestel wat volgens de site van Fanatec op voorraad is. Mocht er een product tussen zitten dat niet op voorraad is en je persé nodig hebt, wacht eventueel een paar dagen en hou de status in de gaten. De V3 pedalen gingen bij mij van pre-order 27 juni naar in voorraad op 28-5 op de site. Toen meteen alles besteld.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
thunder8 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Over de voorraadstand van Wheelstandpro kan ik niets zeggen, maar mocht je daar gaan bestellen, zou ik er eerst wel een mail aan wagen om zeker te weten dat ze het op voorraad hebben. Het zal niet de eerste of laatste shop zijn die op de site alles in voorraad geeft, maar uiteindelijk niets op voorraad heeft liggen. Voor de rest gaan de spullen van Fanatec eigenlijk allemaal rechtstreeks vanuit Fanatec zelf. En ook daar is het blijkbaar hit and miss.

Maat van me heeft 2 maand geleden zijn spullen besteld, dag later in huis. Ik heb besteld, nadat ik zag dat de V3 pedalen weer op voorraad waren, binnen 5 dagen alles in huis. Vrijdag het Limited Edition F1 2020 stuur besteld, vanochtend de melding dat het pakket voorbereid wordt. Echter lees ik op de facebookgroepen ook veel mensen met orders die al sinds begin mei zitten te wachten op hun spullen. Het kan zijn dat daar een exotisch product tussen zit die nog niet voorradig is, maar helemaal lekker gaat het bij Fanatec blijkbaar niet. Ze krijgen gigantisch veel orders binnen en er gaat dus wel eens wat fout. En klantenservice kan het ook niet bijbenen blijkbaar.

Mijn tip: Bestel wat volgens de site van Fanatec op voorraad is. Mocht er een product tussen zitten dat niet op voorraad is en je persé nodig hebt, wacht eventueel een paar dagen en hou de status in de gaten. De V3 pedalen gingen bij mij van pre-order 27 juni naar in voorraad op 28-5 op de site. Toen meteen alles besteld.
Bedankt voor je reactie! Zowel de wheelbase als de pedalen zijn voorradig, maar het stuur niet. Wil alleen nog heel even wachten met bestellen tot het bekend is of de wheelbase het ook gaat doen op de PS5 anders is het een beetje zonde nu de switch naar Fanatec te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

The Jackel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zowel de wheelbase als de pedalen zijn voorradig, maar het stuur niet. Wil alleen nog heel even wachten met bestellen tot het bekend is of de wheelbase het ook gaat doen op de PS5 anders is het een beetje zonde nu de switch naar Fanatec te maken.
Welk stuur zoek je? PS5 compatibiliteit kan nog wel even duren voordat dat bekend wordt. Wilde er ook eerst op wachten, maar uiteindelijk toch niet langer willen wachten. En geen seconde spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
thunder8 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Welk stuur zoek je? PS5 compatibiliteit kan nog wel even duren voordat dat bekend wordt. Wilde er ook eerst op wachten, maar uiteindelijk toch niet langer willen wachten. En geen seconde spijt gehad.
Ik wil de CLS Elite voor de PS4 halen. Helaas is er voor de Xbox One iets meer keus. Zelf verwacht ik dat de PS5 en ook de nieuwe Xbox de huidige series zullen ondersteunen. Op dit moment heb ik nog een G29 welke nog prima.

Wat voor stuur heb je erbij? Zelf wil ik de formula v2 hebben.. ik zie echter dat de levertijd weer verder doorgeschoven is naar half augustus.

[ Voor 9% gewijzigd door The Jackel op 29-06-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 09:53
The Jackel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:10:
[...]
Wat voor stuur heb je erbij? Zelf wil ik de formula v2 hebben.. ik zie echter dat de levertijd weer verder doorgeschoven is naar half augustus.
Op marktplaats staat er weer 1 te koop. Is op het moment een kwestie van vraag en aanbod wat zorgt voor hoge 2e hands prijzen.

Ik heb zelf ook een v2 met APM en krijg vandaag het F1 2020 LE stuurtje binnen. Ik vermoed dat ik mijn v2 weg ga doen. Je krijgt er nu gewoon praktisch de nieuwprijs voor terug gezien ze op 31-07 pas weer op voorraad komen bij Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:31
Mijn Fanatec F1 2020 LE is afgestuurd. Ligt in de UPS truck, alleen het afleveren wordt wat lastig aangezien ik niet thuis ben.
Van de overige Fanatec spullen (CSW 2.5, V3 pedalen + perf. kit, Porsche 918 wheel) de mail gehad dat de zending wordt voorbereid. Sim-lab Evo ook afgestuurd. Dus de nieuwe set bijna compleet.
Wachttijd van 1 a 1,5 maand valt mij gezien de huidige situatie nog alleszins mee.

Wel heb ik nog een vraag uitstaan m.b.t. de garantiedatum van Fanatec. Zij zetten de datum op de aankoopdatum, maar dat klopt wettelijk gezien niet. Dus ben benieuwd naar hun response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
maniac2003 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:34:
Wel heb ik nog een vraag uitstaan m.b.t. de garantiedatum van Fanatec. Zij zetten de datum op de aankoopdatum, maar dat klopt wettelijk gezien niet. Dus ben benieuwd naar hun response.
Dat viel mij ook al op. Ben heel benieuwd wat voor antwoord je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Madhouse1979 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Op marktplaats staat er weer 1 te koop. Is op het moment een kwestie van vraag en aanbod wat zorgt voor hoge 2e hands prijzen.

Ik heb zelf ook een v2 met APM en krijg vandaag het F1 2020 LE stuurtje binnen. Ik vermoed dat ik mijn v2 weg ga doen. Je krijgt er nu gewoon praktisch de nieuwprijs voor terug gezien ze op 31-07 pas weer op voorraad komen bij Fanatec.
Ik had hem idd gezien op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 16:39
The Jackel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:18:

Wheelstandpro heeft geen voorraad, dat is namelijk gewoon affiliate van Fanatec en doet zelf helemaal niks in het process, anders dan je doorsturen naar de site van Fanatec waar zij dan hun provisie voor krijgen.

Toen ik m'n pedals heb besteld was ik hier ook voor aan het kijken, maar bovenstaande is de situatie.
Heb ook gelijk de cookies van hun weggehaald, want als je op je website aangeeft spullen op voorraad te hebben, maar dit gewoon niet hebt + dan ook nog eens een verkapte affiliate link gebruikt krijg je van mij geen cent. Ook om het feit dat Google dus ook gewoon van de website trekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hfBgGsk9lH2LeR495Q7-c0TWyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DKm7CU4piz0gFOjuIjd2Pw5G.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
The Jackel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:37:
[...]
Ik had hem idd gezien op marktplaats.
Hij is van een vriend van mij. Betrouwbaar en 100% in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Madhouse1979 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Denk dat ik straks mijn V2 ook verkoop, als mijn F1 2020 LE er is. Heb er alleen geen APM opzitten, daar had ik ook (nog) geen werk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
thunder8 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Denk dat ik straks mijn V2 ook verkoop, als mijn F1 2020 LE er is. Heb er alleen geen APM opzitten, daar had ik ook (nog) geen werk voor.
Ik twijfel nog. De APM kan ik overzetten, de extra knoppen zijn erg fijn. De v2 is verder ook gewoon een heerlijk stuur. Ik ga even aankijken welke ik het meesta ga gebruiken en of ik ze beiden hou of 1 van de 2 verkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 29-06-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Madhouse1979 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Ik twijfel nog. De APM kan ik overzetten, de extra knoppen zijn erg fijn. De v2 is verder ook gewoon een heerlijk stuur. Ik ga even aankijken welke ik het meesta ga gebruiken en of ik ze beiden hou of 1 van de 2 verkoop.
In essentie zijn het ook dezelfde sturen. Alleen de LE heeft geperforeerd leer ipv alcantara, magn. shifters ipv de normale, Forged Carbon ipv gewoon carbon en bij de LE is het onderste deel van het stuur eraf.

Per saldo hoeft de V2 bij mij niet weg. Ik kan het me veroorloven wat meer uit te geven of in dit geval een stuur achter de hand te houden. Maar als de LE beter bevalt en de V2 werkeloos in de tas belandt, dan kan ik hem beter verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
thunder8 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Per saldo hoeft de V2 bij mij niet weg. Ik kan het me veroorloven wat meer uit te geven of in dit geval een stuur achter de hand te houden. Maar als de LE beter bevalt en de V2 werkeloos in de tas belandt, dan kan ik hem beter verkopen.
Exact het zelfde scenario hier ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik ga de cliche uitspraak er maar weer eens uitgooien: "Ik ben klaar met mijn setup"

Sinds de laatste foto gepost van mij zijn dit de volgende updates die ik heb gedaan.

- SimuCube 2 Sport
- Heusinkveld Sprint
- CubeControls CSX-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzOMQZds6yduGrF3YRruD2hUFwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNbBpiIDfqABxRswDSZNXgxj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
markisoke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Wheelstandpro heeft geen voorraad, dat is namelijk gewoon affiliate van Fanatec en doet zelf helemaal niks in het process, anders dan je doorsturen naar de site van Fanatec waar zij dan hun provisie voor krijgen.

Toen ik m'n pedals heb besteld was ik hier ook voor aan het kijken, maar bovenstaande is de situatie.
Heb ook gelijk de cookies van hun weggehaald, want als je op je website aangeeft spullen op voorraad te hebben, maar dit gewoon niet hebt + dan ook nog eens een verkapte affiliate link gebruikt krijg je van mij geen cent. Ook om het feit dat Google dus ook gewoon van de website trekt.

[Afbeelding]
Ah duidelijk op die manier dus.. Ik zag dat er nog een site die van hetzelfde bedrijf is als wheelstandpro met dezelfde voorraad status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:18
Erg fraai. Wat is je FoV? Bijna 180?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
SlaadjeBla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Erg fraai. Wat is je FoV? Bijna 180?
Thanks! Ik rij met een FoV van 157 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

CFC-Mathijs schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:35:
Ik ga de cliche uitspraak er maar weer eens uitgooien: "Ik ben klaar met mijn setup"

Sinds de laatste foto gepost van mij zijn dit de volgende updates die ik heb gedaan.

- SimuCube 2 Sport
- Heusinkveld Sprint
- CubeControls CSX-2

[Afbeelding]
Welke schermen heb je daar hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
laforte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Welke schermen heb je daar hangen?
3x de pricewatch: Samsung C32JG56QQU Zwart

Heb deze afgelopen jaar met BF voor een zeer scherpe prijs kunnen scoren bij Coolblue O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:41

Hupske

AFCA

- SimuCube 2 Sport
- Heusinkveld Sprint
- CubeControls CSX-2

[Afbeelding]
Mooi spul allemaal! Maar je bent nog niet helemaal klaar. Ik zal toch nog wat verzinnen voor die tiewraps :+

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58

- SimuCube 2 Sport
- Heusinkveld Sprint
- CubeControls CSX-2
Een mooie e-stop mount : Thingiverse

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

- SimuCube 2 Sport
- Heusinkveld Sprint
- CubeControls CSX-2

[Afbeelding]
Wat een fijn stuur is dat! Hij staat ontzettend hoog op m'n lijstje voor m'n volgende upgrade.
Was je veel tijd kwijt met het maken van de layouts?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 20:32

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Misschien heb ik iets gemist maar waarom wil iedereen zo graag een rode noodstop aan zijn rig?

Als je geen motion rig hebt dan heeft een noodstop geen zin? Wat moet je daar dan mee uitschakelen? Je monitoren? :P

Als je wel motoren er op hebt voor motion dan kan je wel een noodstop installeren maar dan moet je deze ook regelmatig testen anders heeft het nog weinig zin.

Misschien kan iemand mij het nut uitleggen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
zo'n e-stop kun je ook prima even openschroeven en met paar t-nuts en bouten zo vastzetten.Ik heb er 2; eentje voor mijn simucube (linkerknie) sfx-100 (recherknie) zitten allebei rechtstreeks op het profiel vastgezet.

mooie setup verder!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
laforte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Misschien heb ik iets gemist maar waarom wil iedereen zo graag een rode noodstop aan zijn rig?

Als je geen motion rig hebt dan heeft een noodstop geen zin? Wat moet je daar dan mee uitschakelen? Je monitoren? :P

Als je wel motoren er op hebt voor motion dan kan je wel een noodstop installeren maar dan moet je deze ook regelmatig testen anders heeft het nog weinig zin.

M'n DirectDrive base ;)

Zie niet echt de noodzaak ervoor maar als je hem op 100% zou zetten heb je toch 17Nm beschikbaar. Ik gebruik hem als tussen de races door de ffb van de base te halen.

Las dit weekend nog een verhaal in de Simucube facebook groep van een gozer in Amerika die een scheur in z'n monnikskapspier heeft opgelopen door het stuur op 100% force te gebruiken en het stuur vast te houden bij een crash 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Mathijs14 op 29-06-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
[...]

die noodstop is voor je direct drive wheel. in theorie als je er met je hand iets geks mee doet en je komt klem te zitten, kan ie je behoorlijk zeer doen of zelfs je hand breken..

eigenlijk moet je die noodstop ook zo monteren dat je hem met je voet of je knie kunt bedienen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
[...]

Je direct drive stuurtje. Vlak voor een crash kun je die noodstop dan indrukken, of soms blijft een stuur Force Feedback signaal krijgen na een crash, en een DD kun je dan soms niet meer vastpakken.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:58
Mijn DD staat redelijk stevig ingesteld, maar inmiddels wel met limieten in de software.
Als je in iRacing/AC/ACC een crash krijgt met bepaalde auto's dan kun je eenvoudig een vinger breken :X
Vooral de DW12 is echt bizar, zelfs op 55% en met corner reductie.
Even ter verduidelijking de Simucube heeft 2 voedingen van 280W elk op 1 elektro motor.

Als je twee keer het gevoel hebt gehad in bv het topje van je wijsvinger snap je de e-stop 1000%

Mensen die bij mij komen rijden krijgen duidelijke instructie als ze kiezen voor mijn instellingen
Je houd ALTIJD vast
OF je laat direct los en houd je armen laag tot het stuur STIL staat

Mijn kleine man van 6 rijdt er ook mee, maar op extreem veilige settings en met mij in de buurt.
Het is echt hoe je het instelt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Wilco88nl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:44:
[Afbeelding]

Zojuist het begin gemaakt aan mijn "ultieme" sim. Het rig heb ik zelf ontworpen door goed af te kijken bij simlab.

Via simlab ook de frontmount besteld, deze is van erg goede kwaliteit. Maar dat is ook wel te verwachten voor de prijs.

Alle profielen en bevestiging komt verder van Aluxprofiel. Kwam deze leverancier in dit topic tegen en ben echt heel tevreden over zowel de kwaliteit, prijs en levertijd. Eerst wilde ik bestellen bij Metodis, alleen toen ik alles (vooral hoekstukjes) had toegevoegd kwam ik ineens rond €400 uit. Bij Alux was dit €275.. nogal een verschil.

Hoop met mijn ontwerp de stijfheid van de P1x te benaderen voor een totaalbedrag van €400.
Uiteindelijk wil ik nog wel wat extra profiel aanschaffen wanneer ik een shifter/handrem erbij neem.

Ik hoorde hier ook wat mensen over scherpe randjes, waar dan? Ik had mn vijl al klaar liggen.. maar heb echt nergens een scherp randje kunnen vinden? Kan het zijn dat dit bij Alux minder is dan bij andere leveranciers?

Aluxprofiel kan ik dus zeker aanbevelen!
Ik wil wel eens je bestellijstje hebben :p

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 16:50
Hier is de LE inmiddels binnen! Vind het wel een mooi stuur, beetje stealthy look.
Shifters voelen prima, lijkt iets minder travel the hebben dan de APM's, maar volgens mij voelt het alleen zo omdat de paddles iets dikker zijn.
De rotary encoders voelen t.o.v. vorige LE 2019 wel iets stroever, maar die zijn dus ook al meer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsO6CN27kQfRqsM5jUtwwOchzsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyktwxWj922lwGSOfnZmparQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door GrandPuba op 29-06-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Is de kleur nu meer oranje of goudachtig?
Ik ben van mening dat het oranje is, maar ik goudkleurig heb ik ook voorbij horen komen op YT. De UPS-man uiteraard gemist. Dus morgen ergens ophalen dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 15:56

Kevinr1989

I am the danger

maniac2003 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:53:
Ik ben van mening dat het oranje is, maar ik goudkleurig heb ik ook voorbij horen komen op YT. De UPS-man uiteraard gemist. Dus morgen ergens ophalen dan maar.
Lijkt mij meer oranje. Helaas ook de UPS man gemist, gelukkig morgen vanuit huis werken dus hoop hem dan alsnog in ontvangst te nemen. Kijk er naar uit! 8)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrandPuba
maniac2003 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:53:
Ja, het is wel oranje, maar met een goude gloss erover. Het oogt wel mooi vind ik.
De quick release is wel echt oranje, maar die zie ik toch niet ;-)
Het lettertype is wel anders dan het voorgaande model in het OLED schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
GrandPuba schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Ja, het is wel oranje, maar met een goude gloss erover. Het oogt wel mooi vind ik.
De quick release is wel echt oranje, maar die zie ik toch niet ;-)
Het lettertype is wel anders dan het voorgaande model in het OLED schermpje
Bij mij is de 2020 Limited ook binnen. Maar lettertype of OLED schermpje is bij mij hetzelfde als op mijn V2. De V2 draait versie v28 en zag de LE 2020 wel iets nieuwer was met v34.

Vond alleen de paddles niet zo lekker afgewerkt aan de randjes deze keer. Die heb ik net gelijk even met een 600 grid watervast schuurpapier glad gemaakt. Doe ik eigenlijk altijd wel en voelt daarna een stuk fijner. Ik merk qua paddles geen verschil mijn mijn APM modules al moet ik zeggen dat ik daar wel op beide sets 3mm paddles gebruik van SRM (Op V2 stuurtje en Porsche GT3 stuur). Dat is op de APM module al een hele verademing en zeker voor de GT3 paddles had dat standaard moeten zijn. Wel fijn dat ze met deze LE 2020 naar 3mm zijn gegaan.

De leather grips zijn ook wel erg lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 14:52
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Heb je al eens geprobeerd alles terug goed vast te zetten in je PC? Als ik het me goed herinner zag ik dat je de PC verhuisd had naar een andere kamer dus het lijkt me wel waarschijnlijk dat dit de oorzaak kan zijn. Gewoon even elk onderdeel los maken en terug vast, elke kabel etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Heb je al eens geprobeerd alles terug goed vast te zetten in je PC? Als ik het me goed herinner zag ik dat je de PC verhuisd had naar een andere kamer dus het lijkt me wel waarschijnlijk dat dit de oorzaak kan zijn. Gewoon even elk onderdeel los maken en terug vast, elke kabel etc.
Nee na het verplaatsen heeft ie al een week gewoon gewerkt. Moederbord was defect. Nieuwe gekocht, probleem opgelost... Die 280 euro kon er ook nog wel bij 8)7 NOT.

Is wel garantie maar had geen zin om daar op te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-10 12:48
Edit, verkeerde topic....

[ Voor 94% gewijzigd door ourplayground op 29-06-2020 22:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Madhouse1979
Hier is de LE ook binnen. Ik vind het meer oranje. Erg mooi stuur, het leer is prettig en de shifters ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVTwfZ3lqufQNt01-Lz7ndgoJpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cuF2v96ilZlfv3gZl8slBLFr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iemand hier ervaring mee? Ik had een Xbox competition pack in pre-order staan bij Fanatec voor 3-7, nu keek ik vanochtend even in mijn Fanatec account om te zien of dat nog steeds het geval is, zie ik dat de availability date verplaatst is naar 29-6.... gister dus.

Ik heb echter nog geen tracking info of iets dergelijks gekregen maar ik durf inmiddels te “hopen” op daadwerkelijke levering binnen een paar dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dt-SNS7uaNIMk6mns8lTqTXbW9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W6JXFAav6LnDnJNtPhuOPvpY.png?f=fotoalbum_large

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10 15:56

Kevinr1989

I am the danger

R2D2 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:16:
Iemand hier ervaring mee? Ik had een Xbox competition pack in pre-order staan bij Fanatec voor 3-7, nu keek ik vanochtend even in mijn Fanatec account om te zien of dat nog steeds het geval is, zie ik dat de availability date verplaatst is naar 29-6.... gister dus.

Ik heb echter nog geen tracking info of iets dergelijks gekregen maar ik durf inmiddels te “hopen” op daadwerkelijke levering binnen een paar dagen.

[Afbeelding]
Ik had half mei een LC pedal besteld en die zou per 3 juli pas weer leverbaar zijn. Puur uit nieuwsgierigheid keek ik vorige week op de website en zag ik 'on stock' staan. Dus besteld en binnen 1 dag kreeg ik van die bestelling de T&T. De oudere bestelling dus geannuleerd...

Heb het idee dat Fanatec niet zijn backlogs wegwerkt.... |:(

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-10 07:39

[Afbeelding]
Annuleren en op nieuw bestellen is een optie. Ik had de Elite pedals LC in bestelling staan, maar zag toen op marktplaats een setje. Ik heb toen mijn preorder geannuleerd. Had mijn geld volgende dag weer op mijn paypal account staan. Annuleringen verwerken ze dus prima!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik zal eens kijken of er voor het F1 LE 2019 ooit een firmware update is geweest of bschikbaar is, maar ik heb altijd netjes geupdate ( voornamelijk de beta drivers ivm aanschaf van de APM ) die niet compatible was vorig jaar met de CSL Elite wheelbase.
Ik heb nooit een ander lettertype gezien.

Op de F1 2019 LE heb ik namelijk ronde cijfers als lettertype, dit zoals op de V2 ook zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE-z_x1kxu2JGmNk_VfNGkagirM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14AKCxNw9PirRiACbqbg3Kd7.jpg?f=user_large

Nu heb is het meer in de stijl van het porsche GT3 stuur, let op dit is niet het F1 stuur, maar het gaat om de letterstijl.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvQnmMBtTkzlkf3VzQ96rZQwy1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/592TNgBqqaaSN05iNPllrvu1.jpg?f=user_large

Ik heb toch de APM overgezet naar het nieuwe stuur, ik vind die extra knoppen op de achterkant wel erg prettig! Ik gebruik die voor pit limiter en DRS en de clutch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
@Kevinr1989 @pandahans heb ik overwogen maar los bestellen gaat hem nu ook niet worden, geloof dat de base alleen op voorraad is, de rest is allemaal optie voor pre- order in augustus.

En delen van MP af halen heb ik ook weinig trek in... de prijzen waarvoor nu alles van de hand gaat is absurd in mijn ogen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

[Afbeelding]
Het zou heel goed kunnen dat het naar je onderweg is, maak anders even een Ups account aan, tenminste als er staat dat het met UPS geleverd wordt, in dat account zou je het terug moeten vinden dan, want bij mij was het toen binnen paar dagen geleverd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-10 01:09
GrandPuba schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:53:
Ik zal eens kijken of er voor het F1 LE 2019 ooit een firmware update is geweest of bschikbaar is, maar ik heb altijd netjes geupdate ( voornamelijk de beta drivers ivm aanschaf van de APM ) die niet compatible was vorig jaar met de CSL Elite wheelbase.
Op de F1 2019 LE heb ik namelijk ronde cijfers als lettertype, dit zoals op de V2 ook zit.
[Afbeelding]
Ervan uitgaande dat je op PC speelt kan je middels een vinkje in FANALAB 7-segment display aanzetten voor de Formule 1 stuurtjes :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Stoksbrood schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Ervan uitgaande dat je op PC speelt kan je middels een vinkje in FANALAB 7-segment display aanzetten voor de Formule 1 stuurtjes :)
Nee, op de PS4, zou kunnen dat dit behouden blijft als je dat eenmaal ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Luckeh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:27:
[...]

Wat een fijn stuur is dat! Hij staat ontzettend hoog op m'n lijstje voor m'n volgende upgrade.
Was je veel tijd kwijt met het maken van de layouts?
Sorry! Over je berichtje heen gelezen. Tot nu toe nog geen tijd besteed aan het maken van Layouts, wil ik nog wel gaan doen. Echter worden er OOTB al behoorlijk wat layouts meegeleverd en kan je er op de website nog meer downloaden.

Wat ik echt heel gaaf vind aan dit stuur is als ik tijdens het rijden de brake bias aanpas, dat dat dan ook fullscreen even in beeld komt (net zoals bij F1 :9~ ) Zelfde geldt voor het wegrijden uit de pits, krijg je kort te zien wat nu je pit settings zijn voor de volgende x (staan banden aan/hoeveelheid fuel etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
GrandPuba schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:53:

[Afbeelding]

Nu heb is het meer in de stijl van het porsche GT3 stuur, let op dit is niet het F1 stuur, maar het gaat om de letterstijl.
[Afbeelding]

Ik heb toch de APM overgezet naar het nieuwe stuur, ik vind die extra knoppen op de achterkant wel erg prettig! Ik gebruik die voor pit limiter en DRS en de clutch apart.
Bij mij toont ie beide (Formula V2 en LE 2020) in de GT3 style. In het begin wel het ronde lettertype gehad maar volgens mij met de switch naar v346 drivers en het updaten van het stuurtje naar firmware v28 kwam het meer vierkante lettertype op de Formula V2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Heeft het lettertype inderdaad niet met de driver te maken?

In het beta 365 topic lees ik:
Formula V2 improvements:

Font got changed to a 7-segment design which makes it possible to show significantly more types of information as the more round font was very limited to just numbers 0-9, N and R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik heb voor de CSL Elite de 347 driver en firmware geflashed toen, omdat ik wat issues had met de nieuwere firmware icm 365 graden / auto in F1 2019 op PS4.

Dan zou het idd best zomaar kunnen dat mijn stuur toen idd geen update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
maniac2003 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:15:
Heeft het lettertype inderdaad niet met de driver te maken?

In het beta 365 topic lees ik:

[...]
Het is al eerder toegevoegd naar mijn idee. Ik heb nog nooit v365 geïnstalleerd gehad en heb de nieuwere vierkante fonts. Raar waarom ze dat in de release note van v365 gezet hebben. Mogelijk dat het vanaf v352 ofzo aanwezig is. Draai zelf nu al een tijd v356 en durf nog niet te upgrade er zitten nog vervelende problemen in v365 welke ik nu niet heb. Alles werkt nu zonder al te veel problemen met v356 en Fanalab v1.24.

Kwam al wel een vervelend probleem tegen op Fanatec forum van iemand met het nieuwe LE 2020 stuur waar 1 van de magneten los was gekomen. Fanatec lijkt een behoorlijke design fout gemaakt te hebben met de nieuwe magnetische shifters en eigenlijk ook de APM shifters. Magneet zit aan de verkeerde kant van de shifter arm waardoor die goed gelijmd moet zitten. Als ze de magneet aan de andere kant hadden gestopt houden de magneten zich zelf op hun plek. Zoals bij de meeste andere designs van magnetische shifters.

Zelf gelukkig (nog) geen last van op mijn Fanatec magnetische shifters.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mijn LE 2020 stuur is gisteren ook binnen gekomen. Stond wel ff te kijken dat ik nu de symbolen zelf op de caps moest plakken, maar het geeft je wel meer mogelijkheden. Mijn 3 weken oude V2 heeft al een nieuwe eigenaar en gaat vandaag op de post. :)

Hier nog even gebroederlijk naast elkaar. De shifters vind ik wel een upgrade, nu echt een klik en dichter bij de rand van het stuur. Zal in de gaten houden of de magneten op de plek blijven, gezien het bericht hierboven. De buttons voelen ook anders aan, niet beter of slechter, maar anders qua indrukken. En persoonlijk vind ik het geperforeerde leer een stuk fijner dan het alcantara. Zag bij kort testen dat de LE inderdaad nu de 7segment cijfers toont. Niet echt een fan daarvan, maar tijdens het racen zie ik het toch niet, zit voor mij te laag. Kijk, indien de game het ondersteunt, toch op mijn iPad met telemetry info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8H2_DPFeZmBPsF6_TlPvtAUV6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sm83wA97JBrPk2DdI6eEfJaC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door thunder8 op 01-07-2020 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 13:29
^ mooi man! Wel je handen wassen na doritos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 25-10 00:09
Het is ook wel weer onvoorstelbaar. Dit is letterlijk iets wat Martin Ascher 5 jaar geleden volgens mij al gefixed had in zijn eigen ontwerpjes. Zijn het eigelijk wel simracers bij Fanatec? Sjongejongejonge |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Schuey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Het is ook wel weer onvoorstelbaar. Dit is letterlijk iets wat Martin Ascher 5 jaar geleden volgens mij al gefixed had in zijn eigen ontwerpjes. Zijn het eigelijk wel simracers bij Fanatec? Sjongejongejonge |:(
Was me zelf nog niet opgevallen. Magneetjes in de arm zelf zitten redelijk verstopt. Maar zat me ook te verbazen toen ik dit probleem zag. Kan me geen reden bedenken waarom ze voor dit gekozen hebben. Niets houd ze tegen om het andersom te doen wat voor veel minder problemen zorgt en dan hoef je magneten ook niet vast te lijmen. Dus ook nog goedkoper om te maken lijkt me als ze het andersom hadden gedaan.

Al zijn ze verder echt wel goed en vind ik het de fijnste van de nu 4 verschillende magnetische shifters welke ik gebruikt hebt zeker met de SRM upgrade naar 3mm dikke paddles. 2 versies van Ascher shifters en SRM shifters.

[ Voor 6% gewijzigd door Psqld op 01-07-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MarcoM schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:51:
^ mooi man! Wel je handen wassen na doritos :P
Na deze zeker. Heb geen problemen met spicey eten, maar deze zijn voor het eerst een match met mij. })

Maar geen chips voor of tijdens het rijden. Was zelfs me handen voor het racen, hoewel dat minder een issue zal zijn met de LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:41

Hupske

AFCA

Psqld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Was me zelf nog niet opgevallen. Magneetjes in de arm zelf zitten redelijk verstopt. Maar zat me ook te verbazen toen ik dit probleem zag. Kan me geen reden bedenken waarom ze voor dit gekozen hebben. Niets houd ze tegen om het andersom te doen wat voor veel minder problemen zorgt en dan hoef je magneten ook niet vast te lijmen. Dus ook nog goedkoper om te maken lijkt me als ze het andersom hadden gedaan.

Al zijn ze verder echt wel goed en vind ik het de fijnste van de nu 4 verschillende magnetische shifters welke ik gebruikt hebt zeker met de SRM upgrade naar 3mm dikke paddles. 2 versies van Ascher shifters en SRM shifters.
Als je andersom doet, wordt de magneet iets minder sterk omdat er weer materiaal tussen zit. Zullen dan weer andere magneten moeten gebruiken wat het ontwerp weer veranderd.
Enigste wat ik mij kan bedenken.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 07:36
Ik heb de f1 seat van simlab besteld,op de fotos staan andere seat brackets dan die je kunt bestellen dus die had ik nog niet erbij besteld.

Nu moet ik dus nog seat brackets bestellen.(gaat nu dus niet meer bij simlab), weet iemand waar ik ze nu wel kan bestellen of andere seat brackets die passen op de f1 seat?

Deze week moet ik alle andere spullen binnen krijgen,maar word zo dus met een tuinstoel racen.snik snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik krijg maar geen goede afstelling in mijn rig. Na een half uur al zo'n pijn in mijn knie dat ik amper nog kan lopen.

Ps. Hebben jullie ook met de seat brackets zo enorm veel speling tussen stoel en brackets? Aan beide kanten een cm of 5 en de brackets staan al zo ver als mogelijk naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Foto's zeggen zoveel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een foto van mijn knie? :+

Een foto van een rig zegt ook niet veel denk ik. En een foto met mij er in gaat niet gebeuren ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Foto van de rig en vermeende speling lijkt me niet heel gek toch? Je zal niet de eerste zijn die stoelbrackets en andere accesoires precies verkeerd om monteert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:14:
Foto van de rig en vermeende speling lijkt me niet heel gek toch? Je zal niet de eerste zijn die stoelbrackets en andere accesoires precies verkeerd om monteert :D
Ik had hier al een foto gepost, maar bij deze nogmaals. Als ik het verkeerd om heb gedaan dna ben ik wel heel scheel geweest want heb echt veel foto's op internet bekeken voor ik iets vastzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ctHcBNv6eeTceAldYbSnscRTUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sH1VJZWk70qxBUWnvB79T2Fp.jpg?f=fotoalbum_large

De brackets zijn gewoon nu door de schroeven nu naar de stoel getrokken en andersom ook, je ziet de hele kuip van de stoel vervormen bij het vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Volgens mij staan die brackets idd verkeerd om?

Bovendien verschillen kuipstoelen nogal in breedte per type en merk, ook in de montagepunten. Ik heb er bij mij ook een heel stapeltje washers tussen moeten doen om het goed passend te krijgen. 5cm is echter wel erg veel voor washers.

[ Voor 71% gewijzigd door Raimond613 op 01-07-2020 20:29 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Waarom staan de brackets/sliders dan op de lengte rails en niet op de dwarsbalken? :)

Je kunt ook eens kijken je stoel een gaatje of 2 hoger te zetten om je knie te ontlichten.

Ook zou ik mijn pedalen rechterop zetten, als je ze nu intrapt lijken ze erg ver weg op volle slag denk ik.
De hoek van je stuur, is die ook niet wat groot? Mag volgens mij best wat vlakker :)

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 01-07-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raimond613 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:25:
Volgens mij staan die brackets idd verkeerd om?

Bovendien verschillen kuipstoelen nogal in breedte per type en merk, ook in de montagepunten. Ik heb er bij mij ook een heel stapeltje washers tussen moeten doen om het goed passend te krijgen. 5cm is echter wel erg veel voor washers.
Op alle foto's en plaatjes staan ze toch net zo als ik ze heb?

https://sim-lab.eu/wp-con...ngle-monitor-holder-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Brackets staan goed hoor, die van mijn staan ook zo en hebben een zichtbaar logo op de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:30:
Waarom staan de brackets/sliders dan op de lengte rails en niet op de dwarsbalken? :)

Je kunt ook eens kijken je stoel een gaatje of 2 hoger te zetten om je knie te ontlichten.

Ook zou ik mijn pedalen rechterop zetten, als je ze nu intrapt lijken ze erg ver weg op volle slag denk ik.
De hoek van je stuur, is die ook niet wat groot? Mag volgens mij best wat vlakker :)
Omdat die dwarsbalken te ver uit elkaar staan. En het nergens duidelijk was hoe ik alles nu in elkaar moest zetten aangezien ze geen handleiding meegeven of überhaupt nergens beschrijven hoe je de stoel moet monteren. Die dwarsbalk nu verplaatsen gaat echt een hel zijn. Om maar te zwijgen van de seat brackets...

Hoek van het stuur lijkt denk ik door de hoek van de foto. Is nu gewoon bijna volledig rechtop.

Heb de stoel ook alweer hoger gehad en had ik juist meer last dus nu achter weer omlaag gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Maak de dwarsbalken dichter bij elkaar en je bent er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:36:
Maak de dwarsbalken dichter bij elaar en je bent er :)
Probleem is dat ik die hendel nu zo ver uit elkaar heb gebogen dat ik bang ben dat die breekt als ik hem weer in elkaar moet duwen. Was nu al kantje boord volgens mij.

Maar dat bedoelde ik dus toen ik dit in elkaar ging zetten dat ik geen idee had op welke afstand die dwarsbalk moest komen. Nergens ook maar iemand die zegt of toont dat het dus op de maat van de seat brackets moet... Zucht. Kansloze sukkel dat ik ben ook. Kan ik weer alles uit elkaar gaan halen.

Waarschijnlijk dat ik mijn stoel nu ook al half gesloopt heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb hier ook dingen een aantal keren spullen aangepast om dat het me niet lekker zat. Sterker nog, als ik mijn rig opnieuw zou doen zou ik dingen anders doen vanaf het begin.

Het slopen zal zeker meevallen.

En tja het is nu niet de meest ingewikkelde rig met legio aan foto's van anderen. Sommige dingen worden ook wel van je verwacht 'maar te weten'. Zo was er iemand in dit topic die er bijna aan het eind van het bouwen van zijn rig pas achter kwam hoe je daadwerkelijk t-nuts moet gebruiken :+

Achteraf denk je 'hoezo wist je dit niet' maar dat is lekker makkelijk natuurlijk.

edit:
Nergens lijkt me overdreven, hier iemand die het ook zo oplost:
https://i.redd.it/avqithelc1w21.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 01-07-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja goed. Het zit nu vast dus ik laat het maar zo denk ik. Geen idee wat het nadeel is van het zo laten? Dat de side brackets het begeven? De stoel scheurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Je kunt prima opvulringen kopen als je zeker van je zaak wil zijn natuurlijk, niks mis mee!

https://www.kartservice.nl/nylon-stoel-opvul-schijven.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hoe vaak ik al wel niet mijn rig aangepast heb.. Omdat het zo aanpasbaar is, moet het ook perfect. Kost me iedere keer een hele avond, want je kunt overal natuurlijk net niet lekker handig bij, zitten bassshakers in de weg en moet je die eerst demonteren, kabels weer wegwerken... Tell me about it. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 01-07-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb al ruim een jaar 4 rubberen voeten in de kast liggen, go figure :+

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 01-07-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schuey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:51:
Je kunt prima opvulringen kopen als je zeker van je zaak wil zijn natuurlijk, niks mis mee!

https://www.kartservice.nl/nylon-stoel-opvul-schijven.html
Ga ik dat maar doen denk ik. Makkelijker dan alles uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:49:
Mja goed. Het zit nu vast dus ik laat het maar zo denk ik. Geen idee wat het nadeel is van het zo laten? Dat de side brackets het begeven? De stoel scheurt?
Er moeten ook dwars 2 balken zijn, zodat je inderdaad de stoel goed kunt monteren. Elke stoel heeft een andere breedte.

Ik zou het zeker aanpassen. Nu staat de stoel constant op zijwaartse spanning waar deze niet op gebouwd is. Ik denk een kwestie van tijd voordat dit inderdaad gaat scheuren.

En die beugel van je slider is het minste probleem denk ik ;).

En op die foto van Sim-Lab zie je dat de brackets op de dwarse balken zitten, niet op de lengte balken.

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-07-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Er moeten ook dwars 2 balken zijn, zodat je inderdaad de stoel goed kunt monteren. Elke stoel heeft een andere breedte.

Ik zou het zeker aanpassen. Nu staat de stoel constant op zijwaartse spanning waar deze niet op gebouwd is. Ik denk een kwestie van tijd voordat dit inderdaad gaat scheuren.

En op die foto van Sim-Lab zie je dat de brackets op de dwarse balken zitten, niet op de lengte balken.
Helaas dat die handleiding zo slecht is van Sim-Lab en blijkbaar niemand me begreep toen ik vroeg op welke afstand die dwarsbalk moest komen. Als ik dat nu aanpas ga je natuurlijk ook allemaal krassen zien van de plek waar de slider nu zit.

Ik zal het ook wel eens goed doen. |:(

Bedenk me net hoe ik dan die bevestigingspunten in de dwarsbalken moet krijgen aangezien erin schuiven niet meer gaat.

Wat een faal product is het toch qua handleiding. Er in je tekening vanuit gaan dat niemand een stoel monteert is toch gewoon belachelijk. Blegh. Nu al geen zin meer in.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 17:57

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:46:
Ik krijg maar geen goede afstelling in mijn rig. Na een half uur al zo'n pijn in mijn knie dat ik amper nog kan lopen.
Ik heb aan onderstaande link veel aan gehad om goede (basis) positie te vinden, daarnaast was het ook een kwestie van proberen en weer bijstellen om een voor mij fijne zit te vinden.

https://www.skoda-motorsp...tting-like-racing-driver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Helaas dat die handleiding zo slecht is van Sim-Lab en blijkbaar niemand me begreep toen ik vroeg op welke afstand die dwarsbalk moest komen. Als ik dat nu aanpas ga je natuurlijk ook allemaal krassen zien van de plek waar de slider nu zit.

Ik zal het ook wel eens goed doen. |:(

Bedenk me net hoe ik dan die bevestigingspunten in de dwarsbalken moet krijgen aangezien erin schuiven niet meer gaat.

Wat een faal product is het toch qua handleiding. Er in je tekening vanuit gaan dat niemand een stoel monteert is toch gewoon belachelijk. Blegh. Nu al geen zin meer in.
Kom op, niet zo bij de pakken neer zitten. Geen man overboord.

Bekijk de montage video van de Evo, die heeft dezelfde achterkant als de jouwe.

YouTube: YouTube

En die eventuele krassen kun je gewoon wegwerken met wat watervaste stift of nagellak.

Die dwarse balken kun je ook op de lengte balken monteren en niet ertussen.

Je kunt die lock moeren makkelijk in en uit het profiel klikken. Wordt ook uitgelegd in die video. Daarom zijn ze zo geschikt om later aanpassingen te moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-07-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Kom op, niet zo bij de pakken neer zitten. Geen man overboord.

Bekijk de montage video van de Evo, die heeft dezelfde achterkant als de jouwe.

YouTube: YouTube

En die eventuele krassen kun je gewoon wegwerken met wat watervaste stift of nagellak.

Die dwarse balken kun je ook op de lengte balken monteren en niet ertussen.

Je kunt die lock moeren makkelijk in en uit het profiel klikken. Wordt ook uitgelegd in die video. Daarom zijn ze zo geschikt om later aanpassingen te moeten doen.
Hmm net bekeken maar als ik de slider op de dwarsbalken zet steekt de rails aan de achterkant uit.

Snap het iok niet helemaal, stoel staat bij mij nu op de verste positie naar voren. En dan gaat ie dus nog een tikkeltje naar achteren. Ik ben 1m90. Geen idee hoe kleinere mensen dat doen doen?

De dwarse balken erop monteren is geen optie want dan is het frame te smal voor de pedal plate etc.

Die kleinere profielen voor de seat heb ik niet. Zag wel afdekplaatjes voor die maat maar goed geen profielen dus.

Overigens heb ik het idee dat de seat brackets meer flexen dan dat de stoel "uit elkaar wordt getrokken". Net nog eens even bekeken. Dus als de meeste spanning uit de seat brackets komt zal het wel meevallen denk ik. We gaan het zien. Heb spacers bestel en als de stoel scheurt heb ik gewoon dikke pech... en mijn les geleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

StealthyPeanut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Hmmm ik kom er nu achter dat mijn stoel ook verkeerd is gemonteerd op mijn TR1 :-( Al heb ik nou niet het gevoel dat het op termijn gaat scheuren want qua spanning is het te overzien. Daarnaast is een GT1 EVO 6 cm breder dan een TR1. Die 6 cm speling heb ik niet want dan was het nooit gelukt om de stoel te monteren. Eens even kijken wat ik hiermee ga doen aangezien ik blij ben dat alles nu eindelijk vast zit...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Doubleoz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:21:
[...]
Daarnaast is een GT1 EVO 6 cm breder dan een TR1. Die 6 cm speling heb ik niet want dan was het nooit gelukt om de stoel te monteren.
Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar de GT-1 Evo heeft 2 profielen die je in de lengte richting op de dwarsprofielen monteert. Hiermee kun je ze zo breed maken als je rig is en zo smal als je stoel is.

Hier had ik ze nog op de profielen:
SlaadjeBla in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Hier heb ik ze ertussen, zodat de stoel 4cm zakt.
SlaadjeBla in "Het grote 'show je race-rig' topic"

De brackets en slider monteer je dus niet rechtstreeks op de lengterichtingprofielen (3x woordwaarde), maar op eigen profielen zodat je maximale montageflexibiliteit (wederom 3x woordwaarde) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SlaadjeBla schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar de GT-1 Evo heeft 2 profielen die je in de lengte richting op de dwarsprofielen monteert. Hiermee kun je ze zo breed maken als je rig is en zo smal als je stoel is.
@Doubleoz heeft net als ik een TR1 en geen GT1. En hij geeft aan dat de GT1 6 cm breder is. En de TR1 heeft die kleine profielen voor de stoel dus niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Deze kortere balken heb je wel toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq3X-gtLCww_Ko0KEFHAxSe1yBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQSh7vyKogDisY93O8G1ZkZG.jpg?f=fotoalbum_large

Die kun je gewoon naar voren en achteren schuiven. Daarop zit haaks de stoel gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:36:
Deze kortere balken heb je wel toch?

[Afbeelding]

Die kun je gewoon naar voren en achteren schuiven. Daarop zit haaks de stoel gemonteerd.
Nee die zitten niet bij de TR1.. maar wel de afdekkapjes. Dat is zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Die kortere balkjes zitten er inderdaad niet bij. Het enige wat we kunnen doen is de middelste balk naar achteren schuiven en daar dan de Seat slider en brackets op monteren. Maar vraag me serieus af hoeveel nut dat heeft bij deze rig icm de stoel die we hebben. Als de stoel smaller was dan was het noodzakelijk geweest maar nu lijkt mij me dit enigszins overbodig. (Wil niet eigenwijs overkomen hoor ☺️) Al zal ik het in ieder geval nog eens goed controleren.

Edit: plaatje even weg gehaald, had op mijn mobiel niet gezien dat deze zo groot werd getoond.

Link: https://sim-lab.eu/product/teamredline-tr1-chassis/

[ Voor 70% gewijzigd door Doubleoz op 02-07-2020 09:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat lijkt me een prima opstelling, als dit exact past met de stoel. Maar zodra het een bredere of smallere stoel is, gaat dit niet werken toch? Die brackets zijn niet gemaakt om zo breed te monteren lijkt mij.

@Phusebox
Ik zou ook eens proberen de stoel verder te kantelen. Dus voor omhoog en/of achter omlaag. Dan krijgen jouw knieën een hele andere hoek en beweging dan nu het geval is.

Het kost best wat tijd om de juiste houding en afstelling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

StealthyPeanut schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:18:
Dat lijkt me een prima opstelling, als dit exact past met de stoel. Maar zodra het een bredere of smallere stoel is, gaat dit niet werken toch? Die brackets zijn niet gemaakt om zo breed te monteren lijkt mij.
Klopt inderdaad, als de stoel van een aanzienlijk andere maat was geweest dan had het niet gepast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Op alle foto's en plaatjes staan ze toch net zo als ik ze heb?

https://sim-lab.eu/wp-con...ngle-monitor-holder-2.jpg
Je hebt gelijk. Het is echter msschien wel mogelijk ze om te draaien, want zo te zien levert dat wel een paar cm in de goede richting op?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Klopt inderdaad, als de stoel van een aanzienlijk andere maat was geweest dan had het niet gepast.
Maar heb jij de Sim-Lab brackets of brackets van Lynx gebruikt?

Voor mijn gevoel was de ruimte groter maar heb gisteren nog even gekeken en mijn stoel is ca. 42 cm breed waar de bevestiging zit. Het frame is 50 cm breed en de brackets lopen iets naar binnen, ca. 1,5 cm. De ruimte tussen de stoel en bracket is dus ca. 2,5 cm aan beide zijdes (totaal 5 cm dus niet per kant 5 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raimond613 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:28:
[...]

Je hebt gelijk. Het is echter msschien wel mogelijk ze om te draaien, want zo te zien levert dat wel een paar cm in de goede richting op?
Maakt volgens mij niet heel veel uit, denk eerder zelfs dat het dan verder naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Maar heb jij de Sim-Lab brackets of brackets van Lynx gebruikt?

Voor mijn gevoel was de ruimte groter maar heb gisteren nog even gekeken en mijn stoel is ca. 42 cm breed waar de bevestiging zit. Het frame is 50 cm breed en de brackets lopen iets naar binnen, ca. 1,5 cm. De ruimte tussen de stoel en bracket is dus ca. 2,5 cm aan beide zijdes (totaal 5 cm dus niet per kant 5 cm).
Ik heb de Sim-Lab brackets gebruikt. De binnenmaat van de stoel (Pro-Drift) is 42 cm breed maar de buitenmaat is volgens opgave Lynx 53 cm op z'n breedste punt en de TR1 is 52 cm breed. Dus qua maatvoering past dit wel prima bij elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb de Sim-Lab brackets gebruikt. De binnenmaat van de stoel (Pro-Drift) is 42 cm breed maar de buitenmaat is volgens opgave Lynx 53 cm op z'n breedste punt en de TR1 is 52 cm breed. Dus qua maatvoering past dit wel prima bij elkaar.
De buitenmaat is met de gestoffeerde rand. De buitenmaat van de Pro Drift is volgen Mirco 445 mm. Dus 2,5 cm breder dan mijn Pro Evo.

Pagina: 1 ... 76 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.