Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:34:
[...]
Die balken naar voren plaatsen kan inderdaad ook, maar again, dan steken de lange profielen weer uit. Ziet er allemaal nogal knullig uit en eigenlijk is er dus gewoon niet goed nagedacht door Sim-Lab over dit product.
Ik had alleszins meer verwacht van een product met deze prijsstelling. Dit voelt een beetje als een hobby-Bob oplossing die elke beunhaas had kunnen maken.
...
Het probleem is dat ik na bijna 8 uur werk aan deze rig geen zin heb om alles weer uit elkaar te halen.

Er is juist goed over nagedacht. Het pedaldeck en de stuurkolom is een vast gegeven aan de rig, die kan je zo aan de tekeningen te zien niet verplaatsen binnen het rig zelf. (en zo wel, des te meer stelmogelijkheden) Als je wat langer bent, zorg je ervoor dat je stoel aan de achterkant van de langsliggers zit. Ben je korter, zoals ik, dan zou je ze naar voren moeten zetten als je geen slider gebruikt. (wat alleen handig is als meer mensen de rig gebruiken) Zo kan je met 1 rig heel veel mensen bedienen qua lengte en postuur. Je hebt alles in 1 pakket gekocht, zonder dat je na hoefde te denken over hoeveel dwarsliggers, lengte van de langsliggers, hoeveelheid t-moeren, bouten, maten, hoekijzers, welk pedaldeck enz enz.
Ja een alu profiel rig is een juist voor de hobbybobs, omdat je het kan stellen zoals je zelf wil. Ik heb zelf een rig gemaakt op basis van een boodschappenlijstje van een maat van me. Heb 1 4040 profiel over, een shitload aan t-moeren, bouten, washers en hoekijzers. Moest de montage doen op basis van een paar foto's en nog heb ik het anders gedaan, vanwege dat ik een LCD stoel met sidemounts had en hij gewoon een stoel van de sloop heeft gehaald.
Ik ben uiteindelijk nog 2 weken aan het sleutelen geweest met de juiste positie vinden. Heb nog een Simlabs wheeldeck erbij gekocht voor hardmounting, pedalen tig keer verplaatst qua hoogte en positie links rechts. Stoel verder gekanteld, net zo lang totdat ik mijn juiste positie vond. En dat is voor iedereen uniek, want iedereen zit anders in elkaar.
Als je last van je knieën hebt, kan dat meerdere oorzaken hebben: Verkeerde hoek stoel, stoel te ver van de pedalen waardoor je je benen moet overstrekken of de pedalen te ver naar rechts.
Je hoort bij vol ingedrukte pedalen nog steeds gebogen benen te hebben. Liever iets te dichtbij dan te ver weg. De pedalen niet symmetrisch monteren, dat had ik ook eerst gedaan. Hierdoor kwam mijn linkerbeen onder een grotere hoek te staan bij remmen en daar zet je de meeste kracht. Hierdoor ga je met je voet onder een hoek remmen, waardoor je je knie en enkel zwaarder belast. Pedals naar links geplaatst, waardoor je linkerbeen minder gehoekt naar de rem staat. Rechterbeen moet dan wel meer naar links, maar dat is niet zo erg. Beter beide benen iets gehoekt, dan 1 veel. Koppeling gebruik je waarschijnlijk toch minder of niet.