Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Ik had hier al een foto gepost, maar bij deze nogmaals. Als ik het verkeerd om heb gedaan dna ben ik wel heel scheel geweest want heb echt veel foto's op internet bekeken voor ik iets vastzetten.

[Afbeelding]

De brackets zijn gewoon nu door de schroeven nu naar de stoel getrokken en andersom ook, je ziet de hele kuip van de stoel vervormen bij het vastschroeven.
De brackets zitten inderdaad verkeerd om. Je wil de voorste gaatjes op 1 lijn hebben, zodat je bij het verstellen van de stoel qua hoogte en kantelen, niet verder of dichter bij de pedalen komt. Daarnaast zouden de uitstekende delen van de brackets ook je stoel kunnen vervormen waar het niet hoort. Je stoel hoort niet te vervormen bij het vastzetten.

Je brackets zou ik eerst handvast aan de stoel moeten maken, zodat deze met zo min mogelijk spanning aan de stoel vastzit. Daarna is het kijken hoe de brackets uitlijnen met het frame waar je ze vast op zet. Eventueel bestel je 2 4040 profielen die even breed als je rig zijn. Je stoel monteren aan de brackets, de brackets aan de profielen en dan de profielen aan je rig. Even uitlijnen qua afstand, hoekverbindingen eraan, vastmaken en klaar. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-10 14:01
thunder8 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:00:
[...]

De brackets zitten inderdaad verkeerd om. Je wil de voorste gaatjes op 1 lijn hebben, zodat je bij het verstellen van de stoel qua hoogte en kantelen, niet verder of dichter bij de pedalen komt. Daarnaast zouden de uitstekende delen van de brackets ook je stoel kunnen vervormen waar het niet hoort. Je stoel hoort niet te vervormen bij het vastzetten.

Je brackets zou ik eerst handvast aan de stoel moeten maken, zodat deze met zo min mogelijk spanning aan de stoel vastzit. Daarna is het kijken hoe de brackets uitlijnen met het frame waar je ze vast op zet. Eventueel bestel je 2 4040 profielen die even breed als je rig zijn. Je stoel monteren aan de brackets, de brackets aan de profielen en dan de profielen aan je rig. Even uitlijnen qua afstand, hoekverbindingen eraan, vastmaken en klaar. :)
Echt nergens, maar dan ook nergens plaatsen ze de brackets zoals jij zegt. Als ik die 3 graten voor moet zetten is de stoel veel te laag en te beperkt in hoek waarin die naar achteren kan kantelen. Dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Maar dat er zoveel onduidelijkheid is geeft maar aan dat instructies niet overbodig zouden zijn. Iedereen doet maar wat blijkbaar.

En extra profielen kopen is helemaal van de pot gerukt. De stoelen van Sim-Lab zelf die ze er bij verkopen zijn niet breder, een enkele zelfs smaller.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Echt nergens, maar dan ook nergens plaatsen ze de brackets zoals jij zegt. Als ik die 3 graten voor moet zetten is de stoel veel te laag en te beperkt in hoek waarin die naar achteren kan kantelen. Dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Maar dat er zoveel onduidelijkheid is geeft maar aan dat instructies niet overbodig zouden zijn. Iedereen doet maar wat blijkbaar.

En extra profielen kopen is helemaal van de pot gerukt. De stoelen van Sim-Lab zelf die ze er bij verkopen zijn niet breder, een enkele zelfs smaller.
Ook al heb je de brackets zoals ze nu zijn, je stoel hoort niet te vervormen bij montage, punt. Bij een simrig is dat dan niet echt een issue, je kan hooguit de stoel mollen zonder echte schade aan jezelf. Bij montage in een raceauto kan het je leven kosten als je stoel losscheurt bij een crash.

Maar je bent on the defense, prima. Probeer alleen maar te helpen en een makkelijke oplossing aan te bieden, zonder dat je je rig deels moet demonteren. Succes met het vinden van een goede oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thunder8 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Ook al heb je de brackets zoals ze nu zijn, je stoel hoort niet te vervormen bij montage, punt. Bij een simrig is dat dan niet echt een issue, je kan hooguit de stoel mollen zonder echte schade aan jezelf. Bij montage in een raceauto kan het je leven kosten als je stoel losscheurt bij een crash.

Maar je bent on the defense, prima. Probeer alleen maar te helpen en een makkelijke oplossing aan te bieden, zonder dat je je rig deels moet demonteren. Succes met het vinden van een goede oplossing. :)
Ga er dus spacers tussen zetten, had ik reeds aangegeven maar heb je wellicht gemist. Hierdoor is de ruimte tussen bracket en stoel opgevuld en hoeft de stoel niet meer te vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10 21:56
ik zit dit nu even een poosje met fascinatie te lezen. Ik heb deze rig niet maar wil het wel graag begrijpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhIeHNWXzZmNoOonUMf5DXsSHfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuZTXHgDiaFVmndwO4Y9llb7.jpg?f=fotoalbum_large
Klopt het dat de stoel nu op de lange balken is bevestigd en niet op de 4 cirkeltjes op balk 1 en 2?
In dien dit klopt, kan de stoel niet op balk 1 en 2 gemonteerd worden omdat de stoel te breed is?

Mocht dit wel kunnen, en je seat slider steekt er achter uit, dan kan je balken 1 en 2 toch wat naar voren plaatsen, mocht je je er aan storen?

Of is er een ander probleem wat ik totaal niet zie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:26:
ik zit dit nu even een poosje met fascinatie te lezen. Ik heb deze rig niet maar wil het wel graag begrijpen.
[Afbeelding]
Klopt het dat de stoel nu op de lange balken is bevestigd en niet op de 4 cirkeltjes op balk 1 en 2?
In dien dit klopt, kan de stoel niet op balk 1 en 2 gemonteerd worden omdat de stoel te breed is?

Mocht dit wel kunnen, en je seat slider steekt er achter uit, dan kan je balken 1 en 2 toch wat naar voren plaatsen, mocht je je er aan storen?

Of is er een ander probleem wat ik totaal niet zie.. :)
Klopt, de stoel is niet bevestigd op de punten die jij noemt. En het 'kan' inderdaad wel, maar echt handig is dat achteraf niet. Er is ook geen enkele indicatie vanuit Sim-Lab gegeven waaruit je dit had kunnen concluderen, op afbeeldingen kun je dat namelijk nauwelijks of niet zien en er zijn verder geen tekeningen voor het monteren van een stoel.

Die balken naar voren plaatsen kan inderdaad ook, maar again, dan steken de lange profielen weer uit. Ziet er allemaal nogal knullig uit en eigenlijk is er dus gewoon niet goed nagedacht door Sim-Lab over dit product.

Ik had alleszins meer verwacht van een product met deze prijsstelling. Dit voelt een beetje als een hobby-Bob oplossing die elke beunhaas had kunnen maken.

Ik laat het er maar bij zoals het is (met toevoeging van de spacers) en zie wel waar het schip strand, of de stoel breekt in dit geval.

Het probleem is dat ik na bijna 8 uur werk aan deze rig geen zin heb om alles weer uit elkaar te halen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2020 10:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Klopt, de stoel is niet bevestigd op de punten die jij noemt. En het 'kan' inderdaad wel, maar echt handig is dat achteraf niet. Er is ook geen enkele indicatie vanuit Sim-Lab gegeven waaruit je dit had kunnen concluderen, op afbeeldingen kun je dat namelijk nauwelijks of niet zien en er zijn verder geen tekeningen voor het monteren van een stoel.

Die balken naar voren plaatsen kan inderdaad ook, maar again, dan steken de lange profielen weer uit. Ziet er allemaal nogal knullig uit en eigenlijk is er dus gewoon niet goed nagedacht door Sim-Lab over dit product.

Ik had alleszins meer verwacht van een product met deze prijsstelling. Dit voelt een beetje als een hobby-Bob oplossing die elke beunhaas had kunnen maken.
Ok, ik begrijp dat het oog ook wat wil. Maar bij een keuze van of een rig die er goed uitziet, maar kans op een scheurende stoel of een rig die er minder goed uitziet, maar jaren mee kan... lijkt mij de keuze relatief makkelijk.
Tweaken blijf je voorlopig toch, stuurtje hoger, lager, rempedalen rechter of juist niet, stoel meer naar achter of naar voren etc. Dat is wat mij betreft juist charme van deze systemen.
[...]

Het probleem is dat ik na bijna 8 uur werk aan deze rig geen zin heb om alles weer uit elkaar te halen. :+
Dus even dat ik het goed begrijp:
Jij klaagt over je knie/rig/en weet ik wat niet allemaal meer op een forum, waar werkelijk iedereen je probeert te helpen.
En dan is jou antwoord na 2 pagina's vol quotes op jou probleem/problemen: "ik heb geen zin"??
Clowntje er bij of niet, maar als je nu voordat je een vraag stelt waarbij de mogelijkheid is dat je werk moet verzetten eerst eens bij jezelf te rade gaat of je er überhaupt wel tijd/energie/etc in wil steken, dan bespaard dit heel veel mensen aardig wat tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door ourplayground op 02-07-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Ik had hier al een foto gepost, maar bij deze nogmaals. Als ik het verkeerd om heb gedaan dna ben ik wel heel scheel geweest want heb echt veel foto's op internet bekeken voor ik iets vastzetten.

[Afbeelding]

De brackets zijn gewoon nu door de schroeven nu naar de stoel getrokken en andersom ook, je ziet de hele kuip van de stoel vervormen bij het vastschroeven.
Zoals als ik het zie, is de montage inderdaad niet zoals het zou moeten. De seatslider moet op de dwarsbalkjes zoals @ourplayground aangeeft. Dan de brackets op de seatslider.
Zo kan je stoel schuiven en heb je, denk ik, geen spacer meer nodig tussen de brackets en je stoel.

Mocht je dan niet ver genoeg naar het stuur toe zitten, ja dan zal je helaas de dwarsbalkjes iets naar voeren moeten plaatsen. Doet dat nou echt zoveel afbreuk aan het uiterlijk?

Mijn GT1-Evo is geleverd, dus ik kan binnenkort wellicht meepraten over de frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
maniac2003 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Zoals als ik het zie, is de montage inderdaad niet zoals het zou moeten. De seatslider moet op de dwarsbalkjes zoals @ourplayground aangeeft. Dan de brackets op de seatslider.
Zo kan je stoel schuiven en heb je, denk ik, geen spacer meer nodig tussen de brackets en je stoel.

Mocht je dan niet ver genoeg naar het stuur toe zitten, ja dan zal je helaas de dwarsbalkjes iets naar voeren moeten plaatsen. Doet dat nou echt zoveel afbreuk aan het uiterlijk?

Mijn GT1-Evo is geleverd, dus ik kan binnenkort wellicht meepraten over de frustratie ;)
De GT1-Evo heeft wel extra balkjes voor de stoel. Snap niet waarom ze dit dus bij de TR1 achterwege hebben gelaten. Wat mij betreft een redelijke fail, en de TR1 is ook nog duurder ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 19:13
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:52:
[...]

De GT1-Evo heeft wel extra balkjes voor de stoel. Snap niet waarom ze dit dus bij de TR1 achterwege hebben gelaten. Wat mij betreft een redelijke fail, en de TR1 is ook nog duurder ook.
Dan had je een GT1-Evo moeten bestellen.
Wat vooronderzoek op de verschillende fora had je dit antwoord zo gegeven. Je betaald bij de TR1 voornamelijk voor de naam Redline, terwijl de GT1-Evo veel meer uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 14:52
Ik weet niet of ik het verhaal niet helemaal kan volgen maar, kan je niet gewoon sliders onder de brackets zetten, en die sliders dus wel op de daarvoorbestemde balken zetten? Dan kan je toch alsnog de stoel vooruit zetten maar klopt het voor de rest wel...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

...

Er is juist goed over nagedacht. Het pedaldeck en de stuurkolom is een vast gegeven aan de rig, die kan je zo aan de tekeningen te zien niet verplaatsen binnen het rig zelf. (en zo wel, des te meer stelmogelijkheden) Als je wat langer bent, zorg je ervoor dat je stoel aan de achterkant van de langsliggers zit. Ben je korter, zoals ik, dan zou je ze naar voren moeten zetten als je geen slider gebruikt. (wat alleen handig is als meer mensen de rig gebruiken) Zo kan je met 1 rig heel veel mensen bedienen qua lengte en postuur. Je hebt alles in 1 pakket gekocht, zonder dat je na hoefde te denken over hoeveel dwarsliggers, lengte van de langsliggers, hoeveelheid t-moeren, bouten, maten, hoekijzers, welk pedaldeck enz enz.

Ja een alu profiel rig is een juist voor de hobbybobs, omdat je het kan stellen zoals je zelf wil. Ik heb zelf een rig gemaakt op basis van een boodschappenlijstje van een maat van me. Heb 1 4040 profiel over, een shitload aan t-moeren, bouten, washers en hoekijzers. Moest de montage doen op basis van een paar foto's en nog heb ik het anders gedaan, vanwege dat ik een LCD stoel met sidemounts had en hij gewoon een stoel van de sloop heeft gehaald.

Ik ben uiteindelijk nog 2 weken aan het sleutelen geweest met de juiste positie vinden. Heb nog een Simlabs wheeldeck erbij gekocht voor hardmounting, pedalen tig keer verplaatst qua hoogte en positie links rechts. Stoel verder gekanteld, net zo lang totdat ik mijn juiste positie vond. En dat is voor iedereen uniek, want iedereen zit anders in elkaar.

Als je last van je knieën hebt, kan dat meerdere oorzaken hebben: Verkeerde hoek stoel, stoel te ver van de pedalen waardoor je je benen moet overstrekken of de pedalen te ver naar rechts.

Je hoort bij vol ingedrukte pedalen nog steeds gebogen benen te hebben. Liever iets te dichtbij dan te ver weg. De pedalen niet symmetrisch monteren, dat had ik ook eerst gedaan. Hierdoor kwam mijn linkerbeen onder een grotere hoek te staan bij remmen en daar zet je de meeste kracht. Hierdoor ga je met je voet onder een hoek remmen, waardoor je je knie en enkel zwaarder belast. Pedals naar links geplaatst, waardoor je linkerbeen minder gehoekt naar de rem staat. Rechterbeen moet dan wel meer naar links, maar dat is niet zo erg. Beter beide benen iets gehoekt, dan 1 veel. Koppeling gebruik je waarschijnlijk toch minder of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:04:
[...]

Dan had je een GT1-Evo moeten bestellen.
Wat vooronderzoek op de verschillende fora had je dit antwoord zo gegeven. Je betaald bij de TR1 voornamelijk voor de naam Redline, terwijl de GT1-Evo veel meer uit te breiden is.
Ik heb de TR1 gekozen vanwege de makkelijkere instap en de lelijkheid van de GT1 :D
Maar dat is nog geen verklaring waarom ze dan hier opeens voor een andere montage van de stoel hebben gekozen of waarom ze dat niet in de tekening of handleiding aan kunnen geven dat je die balken op de afstand van je brackets moet zetten.

Ach ja, het is wat het is.
GiggySmalls schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:07:
Ik weet niet of ik het verhaal niet helemaal kan volgen maar, kan je niet gewoon sliders onder de brackets zetten, en die sliders dus wel op de daarvoorbestemde balken zetten? Dan kan je toch alsnog de stoel vooruit zetten maar klopt het voor de rest wel...
Sliders zitten er al onder.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thunder8 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Er is juist goed over nagedacht. Het pedaldeck en de stuurkolom is een vast gegeven aan de rig, die kan je zo aan de tekeningen te zien niet verplaatsen binnen het rig zelf. (en zo wel, des te meer stelmogelijkheden) Als je wat langer bent, zorg je ervoor dat je stoel aan de achterkant van de langsliggers zit. Ben je korter, zoals ik, dan zou je ze naar voren moeten zetten als je geen slider gebruikt. (wat alleen handig is als meer mensen de rig gebruiken) Zo kan je met 1 rig heel veel mensen bedienen qua lengte en postuur. Je hebt alles in 1 pakket gekocht, zonder dat je na hoefde te denken over hoeveel dwarsliggers, lengte van de langsliggers, hoeveelheid t-moeren, bouten, maten, hoekijzers, welk pedaldeck enz enz.

Ja een alu profiel rig is een juist voor de hobbybobs, omdat je het kan stellen zoals je zelf wil. Ik heb zelf een rig gemaakt op basis van een boodschappenlijstje van een maat van me. Heb 1 4040 profiel over, een shitload aan t-moeren, bouten, washers en hoekijzers. Moest de montage doen op basis van een paar foto's en nog heb ik het anders gedaan, vanwege dat ik een LCD stoel met sidemounts had en hij gewoon een stoel van de sloop heeft gehaald.

Ik ben uiteindelijk nog 2 weken aan het sleutelen geweest met de juiste positie vinden. Heb nog een Simlabs wheeldeck erbij gekocht voor hardmounting, pedalen tig keer verplaatst qua hoogte en positie links rechts. Stoel verder gekanteld, net zo lang totdat ik mijn juiste positie vond. En dat is voor iedereen uniek, want iedereen zit anders in elkaar.

Als je last van je knieën hebt, kan dat meerdere oorzaken hebben: Verkeerde hoek stoel, stoel te ver van de pedalen waardoor je je benen moet overstrekken of de pedalen te ver naar rechts.

Je hoort bij vol ingedrukte pedalen nog steeds gebogen benen te hebben. Liever iets te dichtbij dan te ver weg. De pedalen niet symmetrisch monteren, dat had ik ook eerst gedaan. Hierdoor kwam mijn linkerbeen onder een grotere hoek te staan bij remmen en daar zet je de meeste kracht. Hierdoor ga je met je voet onder een hoek remmen, waardoor je je knie en enkel zwaarder belast. Pedals naar links geplaatst, waardoor je linkerbeen minder gehoekt naar de rem staat. Rechterbeen moet dan wel meer naar links, maar dat is niet zo erg. Beter beide benen iets gehoekt, dan 1 veel. Koppeling gebruik je waarschijnlijk toch minder of niet.
Stoel staat bij mij nu al op de voorste stand van de slider (en ik ben 1m90). Linkerbeen (remmen) heb ik nergens last van. Koppeling heb ik niet. Het is vooral het gaspedaal ingedrukt houden wat belastend is. En mijn benen zijn bij lange na niet gestrekt (begonnen van net niet gestrekt naar nu zover mogelijk naar voren). Als ik mijn been strek kom ik met mijn enkel ruim voorbij het pedaal in diepste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Dus waarom zou je ze dan niet op de dwarsbalken monteren ipv de lange balken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Dus waarom zou je ze dan niet op de dwarsbalken monteren ipv de lange balken?
Diverse redenen al aangedragen, hoofdreden waarschijnlijk luiheid omdat dan alles uit elkaar moet. Maar ook dat mijn lange profielen nu dan al beschadigd zijn (nog meer dan hoe ze nieuw uit de doos kwamen) op de plekken waar de sliders nu zitten. Plus dat het dan niet mooi aansluit achter, of de sliders steken uit, of de profielen steken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Diverse redenen al aangedragen, hoofdreden waarschijnlijk luiheid omdat dan alles uit elkaar moet. Maar ook dat mijn lange profielen nu dan al beschadigd zijn (nog meer dan hoe ze nieuw uit de doos kwamen) op de plekken waar de sliders nu zitten. Plus dat het dan niet mooi aansluit achter, of de sliders steken uit, of de profielen steken uit.
Ja als je niet geholpen wil worden zie ik ook niet echt in waarom je de vraag stelt... Voor niets komt de zon op...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Goed. Lekker zelfbouwen dus en dat merk lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Ja als je niet geholpen wil worden zie ik ook niet echt in waarom je de vraag stelt... Voor niets komt de zon op...
Nogmaals, er is ook een andere oplossing aangedragen, namelijk spacers tussen de stoel en brackets. Die ga ik dus plaatsen, heb ik ook al minimaal twee keer gezegd. Ik gaf alleen nog als reactie aan dat ik het dus nogal knullig vindt van Sim-Lab dat hun instructies zo onduidelijk zijn dat niemand eigenlijk echt weet hoe het nu moet. Ook met de brackets, de een zegt zus, de ander zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Darkangle schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:27:
Welnee. Je luistert naar de grootste pessimist van het forum. Zelfbouw is prima mogelijk hoor, maar als je liever wat gemak koopt is er helemaal niets mis met Sim Lab spullen. Als je zelfbouw overweegt, overweeg je waarschijnlijk toch een kloon van de GT-1 EVO of P1, die zijn aanpasbaar en uitbreidbaar zover als je fantasie gaat. De TR1 is heel iets beperkter, maar ook wat eleganter om te zien.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn GT-1 Evo, al lijkt hij allang niet meer op het origineel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 05:15
Zit nu ongeveer een jaar lang (stiekem) weg te kwijnen bij wat rigs die ik hier af en toe voorbij ziekomen. Fantastisch voor de inspiratie - uitermate slecht voor de portemonnee, goed voor de economie.

Heb mijn rig onlangs een update gegeven. Voorwaarde voor de update was dat ik het een jaar lang leuk moest vinden (op mijn oude rig).

Nu weer opnieuw leren remmen ivm loadcell 8)7.

De plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFer8ruQAY0I__gHv4WuxXFcBPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZqKxYCKphwqjROTOegzp8ZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTa1X1BOzCu0O7lIvCNjV0hHgTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1g09XJI9KNsmbRZHiplm34p.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende update curved monitor misschien? Of andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Prev schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:46:
Zit nu ongeveer een jaar lang (stiekem) weg te kwijnen bij wat rigs die ik hier af en toe voorbij ziekomen. Fantastisch voor de inspiratie - uitermate slecht voor de portemonnee, goed voor de economie.

Heb mijn rig onlangs een update gegeven. Voorwaarde voor de update was dat ik het een jaar lang leuk moest vinden (op mijn oude rig).

De plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 17:33

De plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

VR of/en een Samsung Odyssey G9 d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10 17:36
Zelfbouwen is een prima optie, maar Sim Lab heeft ook uitstekend spul weet ik uit eigen ervaring. Je moet echter niet verwachten dat je zo'n rig in een uurtje in elkaar zet en dan is het voor altijd klaar. Het is een product waar je zelf veel aan kunt/moet verstellen en daarom is er ook niet 1 juiste manier om het in elkaar te zetten. Dus enig technisch inzicht en geduld is geen luxe.

Als Sim Lab al niks voor je is, dan zou ik ook zeker niet aan zelfbouw beginnen, maar een Playseat kopen (en dan niet klagen over de flex ;) )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Nope. Sim-Lab is een prima merk voor een interessante prijs. Maar zoals hierboven geschreven: Van tevoren even inlezen en beseffen dat je een rig niet "in elkaar zet" en er nooit meer aan sleutelt, is wel aan te raden. Als ik iets koop van 500 euro, doe ik van tevoren even wat onderzoek en dan merk je dit meteen. Het duurt maanden voordat je een fijne afstelling hebt gevonden.

En ja; de montagetekening had erbij moeten zitten. Punt, geen enkele discussie. En de seatglider laat echt te wensen over. Maar met een snelle search naar "Montage Sim-Lab TR1" (https://www.google.com/se...QIHHZrCAfUQ4dUDCAw&uact=5) had je de rig al voor 90% kunnen monteren en de basics kunnen

Maar; als je meer Plug&Play wilt, koop dan een Playseat en accepteer dat je minder vrijheid hebt. Maar wel sneller klaar bent.

Je bent een Tweaker of niet toch? :>

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik had ook geen montage tekening bij m'n Simlab (let wel, december 2018); maar na wat "knolling" weet je al snel genoeg hoe de boel in elkaar moet. Zeker in combinatie met de foto's die ze op hun site hebben staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-10 19:38
@Luckeh Same here. Alu profielen in elkaar draaien is echt geen rocket science, maar het vergt even wat tijd. Ik heb er met de vriendin een gezellig knutselmoment van gemaakt :) . Dan kijken er tenminste ook een paar extra ogen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mijn porbleem is niet met tinkeren, tegendeel zelfs.

Een merk schept verwachtingen bij mij.
Je betaald voor:
- tried and tested
- industry standard solutions voor bevestigingen
- gelikt
- support
- redelijk "kant en klaar" out of the box (!).

Daar betaal je extra voor, en dan heb je ook wat. Ik leg daar geen waarde bij of dat beter of minder is, mijn inziens is zowel zelfbouw als prefab goed. Maar zodra je wel extra betaald en niet de voordelen hebt lijkt me dat af doen aan je ervaring, ongeacht dat zelfs met prefab je vele uurtjes lol kan hebben met het bouwen en stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-10 19:38
@Darkangle Mijn inziens betaal je bij Sim-Lab voornamelijk voor het 'tried and tested' rig ontwerp, de custom onderdelen en het 'kant en klare' pakket. Zoals meerdere mensen hebben gemerkt met het zelf samenstellen van een rig scheelt dat niet eens zoveel qua kosten, je eigen tijd niet meegerekend. Maar, desalniettemin is een simpele bouwtekening wel wenselijk en dat hoeft niet direct zo dummyproof te zijn als een IKEA handleiding. Maar als je wilt betalen voor echt 'kant en klaar' dan moet je niet bij een alu rig zijn, dan moet je voor Playseat of GT Omega oid gaan. Dat zal een alu rig nooit worden en lijkt me ook niet binnen het huidige model van Sim-Lab te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
FightingAce schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:48:
@Darkangle Mijn inziens betaal je bij Sim-Lab voornamelijk voor het 'tried and tested' rig ontwerp, de custom onderdelen en het 'kant en klare' pakket. Zoals meerdere mensen hebben gemerkt met het zelf samenstellen van een rig scheelt dat niet eens zoveel qua kosten, je eigen tijd niet meegerekend. Maar, desalniettemin is een simpele bouwtekening wel wenselijk en dat hoeft niet direct zo dummyproof te zijn als een IKEA handleiding. Maar als je wilt betalen voor echt 'kant en klaar' dan moet je niet bij een alu rig zijn, dan moet je voor Playseat of GT Omega oid gaan. Dat zal een alu rig nooit worden en lijkt me ook niet binnen het huidige model van Sim-Lab te passen.
we zeggen hetzelfde 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Ik kom hier geirriteerd van... Ik zit al 2maand hier rond te kijken van wat ik misschien zou kunnen kopen om mijn deskmounted t150 te vervangen als de centjes ervoor zijn. Dan crashed mijn pc moet ik die eerst vervangen, maar blijf hier toch rond kijken om te leren en dan kom ik jou posts tegen... Je hebt alle hardware die je moet hebben en al veel meer dan bepaalde mensen (ik) en dan klaag je over alles maar wil je niets doen. Dan stel ik eens deze vraag: kan ik het overkopen? Dan hoef je niet meer te klagen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Hm. Dit draadje begind een beetje zuur te worden. Zullen we weer leuk gave rigs posten en lekker dromen van de mooie oplossingen die andere bedenken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Darkangle schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:20:
Hm. Dit draadje begind een beetje zuur te worden. Zullen we weer leuk gave rigs posten en lekker dromen van de mooie oplossingen die andere bedenken?
Prima, buiten dat heb ik mijn oplossing die ik ga toepassen ook al 3x gepost, dus dat ik niks wil doen is niet waar.

En je kunt pas klagen over iets als je het hebt gekocht ;) Anyhow. De rig is verder stevig en beweegt nauwelijks, dus dat doen ze wel goed.

Zodra ik de spacers heb geplaatst zal ik nog wel even een update tonen van de oplossing en de te overbruggen afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Prima, buiten dat heb ik mijn oplossing die ik ga toepassen ook al 3x gepost, dus dat ik niks wil doen is niet waar.

En je kunt pas klagen over iets als je het hebt gekocht ;) Anyhow. De rig is verder stevig en beweegt nauwelijks, dus dat doen ze wel goed.

Zodra ik de spacers heb geplaatst zal ik nog wel even een update tonen van de oplossing en de te overbruggen afstand.
Volgens mij verwar je me met iemand anders. Ik heb nooit gezegd dat je niets wilt doen, dus misschien even aanpassen wie je quote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
FightingAce schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:48:
.. Maar, desalniettemin is een simpele bouwtekening wel wenselijk en dat hoeft niet direct zo dummyproof te zijn als een IKEA handleiding. ...
Die bouwtekening staat gewoon op de site van Sim Lab onder het kopje manual, dus ik snap niet zo goed dat mensen daar over klagen.

Edit: Zal vanavond een update van m'n rig posten om het hier constructief te houden ;-) @Darkangle

[ Voor 11% gewijzigd door correcto op 02-07-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Ik heb even jullie input nodig. Vanmiddag heb ik even mijn remmen wat naar voren geplaatst om net wat comfortabeler te kunnen remmen, echter komen nu mijn knieën erg dicht bij de dwars balk waar mijn stuur op zit. Het stuur kan niet hoger, dan zit ie te hoog, en de stoel kan niet lager of naar achteren.
Omdat mijn rig smaller is dan 60cm (58cm) kan ik er ook geen mount van Simlab tussen plaatsen. Hebben jullie ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COAUprl7WrbwVCQbS9yi2cZz1hU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiubhVyFYDvgKGi5NADOQGDx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzsoI8npdGEP1geSDcaPTUiptWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ph1qELMyEGDUYDi6aH852FYq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
[...]

ah, ik snap nu hoe je dit persoonlijk kan genomen hebben. Met dromen vd oplossingen bedoel ik de 3d geprinte oplossingen voor het monteren van een stream deck en dat soort zaken, niet het hele relaas wat jij door hebt gelopen hier. Was geen verwijzing naar jou posts of geboden oplossingen. Niets naar bedoeld, neem het dus ook niet persoonlijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ourplayground schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:14:
Ik heb even jullie input nodig. Vanmiddag heb ik even mijn remmen wat naar voren geplaatst om net wat comfortabeler te kunnen remmen, echter komen nu mijn knieën erg dicht bij de dwars balk waar mijn stuur op zit. Het stuur kan niet hoger, dan zit ie te hoog, en de stoel kan niet lager of naar achteren.
Omdat mijn rig smaller is dan 60cm (58cm) kan ik er ook geen mount van Simlab tussen plaatsen. Hebben jullie ideeën hoe ik dit kan oplossen?
[Afbeelding][Afbeelding]
Maak je pedals vast aan het onderste deel van de aluminium bar. Nu heb je het voorste deel van je pedals via de bovenste gleuf vastgezet, onderste gleuf kan ook, scheelt toch weer een paar centimeter.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourplayground
dawg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Maak je pedals vast aan het onderste deel van de aluminium bar. Nu heb je het voorste deel van je pedals via de bovenste gleuf vastgezet, onderste gleuf kan ook, scheelt toch weer een paar centimeter.
Jezus, dat ik daar zelf niet opgekomen ben...
daarvoor kom ik hier... ik ga sleutelen!!
Edit: opgelost, dit was inderdaad de oplossing, ik zat te veel te focussen op het stuur.

[ Voor 9% gewijzigd door ourplayground op 02-07-2020 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:39
Van de week een bestelling geplaatst bij AluX naar het voorbeeld van @joeyl94 .

Heb diverse tekeningen gemaakt, ben benieuwd of mijn zelf getekende rig ook in werkelijkheid klopt. Was voor €250 klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Zoals jullie mogelijk al hebben kunnen lezen ben ik ook sinds enkele weken in het bezit van een Sim Lab TR1. Ik heb bewust gekozen voor de TR1 t.o.v. de GT Evo omdat deze compacter is en vind persoonlijk het design mooier met de schuine profielen voor de wheelbase. Ik was bewust dat ik daarmee bepaalde flexibiliteit inleverde maar voor mij volstaat deze rig voorlopig zeker. Alles wat ik eventueel aan de toekomst aan mijn rig wil uitbreiden kan ik op mijn TR1 (evt. met kleine work-around) realiseren. Ik vertrouwde zelf niet op mijn eigen kunnen dus daarom gekozen voor een bewezen oplossing van Sim Lab.

Ik heb er ook last van gehad dat er geen goede handleiding bij was geleverd waardoor het in elkaar zetten langer duurde en ik er zelfs gisteravond achterkwam dat mijn stoel verkeerd was gemonteerd. Ik heb Sim Lab laten weten dat het ontbreken van een duidelijke handleiding een verbeterpunt was en ze gaven aan dat dit op hun lijst staat om in de toekomst te verbeteren. Wel heb ik nog steeds problemen met de montage van de seat slider.

Maar iedere keer als ik weer in de rig stap dan bevalt het super. Zeker in combinatie met mijn nieuwe Heusinkveld Sprint pedalen is het erg gaaf om te racen! Voorlopig zijn de updates even klaar maar in de toekomst staat nog wel op de lijst om mogelijk een direct drive wheel aan te schaffen. Maar nu eerst genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LBngfOTseNqd0LDGADst3qFYrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9OiX9W7p1q8cdBHSohksH7Zo.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 02-07-2020 21:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• correcto
Sinds de eerste aanloop en mijn eerste post heb ik een mooie upgrade van de pedalen kunnen doen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbGKpXy6aBU2KQPdrwZ7Za32T2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7FWSA3yQUDKoaQyIkK3dekT.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien de Ultimates niet rechtstreeks op de pedal plate van de GT1-Evo passen heb ik daar een Sim Lab pedal baseplate op gemonteerd. De pedalen zitten nu mooi waterpas en zonder flex op de rig gemonteerd.

Om de voorste twee zilverkleurige bouten in de baseplate te kunnen vervangen door de meegeleverde zwarte verzonken bouten moeten er nog twee gaten in de pedal plate van de GT1-Evo worden geboord. Maar dat is puur om het strak te trekken, heb er geen last van.

Ziet er nu een beetje uit als een Franken-rig, maar functioneel is het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door correcto op 02-07-2020 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ach spelen, sleutelen aan je rig doen we denk allemaal de eerste paar maanden.
Stoel iets naar voren, achter, hoger, lager. Pedalen hoger, meer/minder kantelen. Stuur wat graden hoger of lager etc etc.

Hier zit ik nu te spelen mbt de triple monitor setup. Moet ik die nu dichterbij zetten, of weer wat verder weg?
Er zijn ook geen vaste regels voor die voor iedereen gelden. Dus het is puur een smaak ding denk.

Heb het middelste scherm nu op de helft van mijn simucube 2 sport base staan (waar die lijn zit) en zit nu te denken of ik die dichterbij kan zetten zodat het scherm net over de base aan de voorkant valt. Of toch zo laten staan allemaal?

Het blijft soms een puzzle :)

Hoever zitten jullie bijvoorbeeld van 3x 27" schermen af mbt kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Paulus07 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:35:
...

Hier zit ik nu te spelen mbt de triple monitor setup.
...
Ik lees ff mee, want zodra Sim Lab levert is dit m’n volgende update :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

YouTube: YouTube

Nieuw LG scherm voor mijn rig :D 160hz 3840x1600

voor de video staat hij op 10 bit Kleuren en 120hz hdr

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 05:15

De plaatjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik vergeet te vragen, zit al een week te kloten met m'n camera settings. Nu hoop ik dat iemand met een beetje ervaring mij kan helpen. Ik heb deze site (https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/) geprobeerd te volgen maar ben nog niet tevreden. Als ik dit advies volg zit ik redelijk dicht op het stuur (in game), omdat ik in werkelijheid redelijk ver weg(85cm) van het scherm zit. Dit is althans mijn beredenering.

Verdere details:
43 inch scherm
Afstand tot scherm 85cm
Cock-pit view
Race voornamelijk F1 2019, straks 2020.

Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft als ik en fijne settings heeft gevonden. Of zijn er bepaalde vuistregels, die me op weg kunnen helpen. Wijzig op dit moment voornamelijk FOV aan en de off set horizontal. Deze staan nu op FOV+0,10 en off set horizontal-0,10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 11:49
Doubleoz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:12:
Zoals jullie mogelijk al hebben kunnen lezen ben ik ook sinds enkele weken in het bezit van een Sim Lab TR1. Ik heb bewust gekozen voor de TR1 t.o.v. de GT Evo omdat deze compacter is en vind persoonlijk het design mooier met de schuine profielen voor de wheelbase. Ik was bewust dat ik daarmee bepaalde flexibiliteit inleverde maar voor mij volstaat deze rig voorlopig zeker. Alles wat ik eventueel aan de toekomst aan mijn rig wil uitbreiden kan ik op mijn TR1 (evt. met kleine work-around) realiseren. Ik vertrouwde zelf niet op mijn eigen kunnen dus daarom gekozen voor een bewezen oplossing van Sim Lab.

Ik heb er ook last van gehad dat er geen goede handleiding bij was geleverd waardoor het in elkaar zetten langer duurde en ik er zelfs gisteravond achterkwam dat mijn stoel verkeerd was gemonteerd. Ik heb Sim Lab laten weten dat het ontbreken van een duidelijke handleiding een verbeterpunt was en ze gaven aan dat dit op hun lijst staat om in de toekomst te verbeteren. Wel heb ik nog steeds problemen met de montage van de seat slider.

Maar iedere keer als ik weer in de rig stap dan bevalt het super. Zeker in combinatie met mijn nieuwe Heusinkveld Sprint pedalen is het erg gaaf om te racen! Voorlopig zijn de updates even klaar maar in de toekomst staat nog wel op de lijst om mogelijk een direct drive wheel aan te schaffen. Maar nu eerst genieten!

[Afbeelding]
Potjandikke Patrick, ik weet nog goed dat wij vorige jaar tegelijk begonnen met iRacing op ons beginners setje. Jij hebt al flinke stappen gemaakt qua hardwarde zie ik! Gaaf om te zien.

Ik ben nog in dubio wat ik als eerste moet gaan vervangen:
- VR (indien ik er tegen kan) aanschaffen, zodat ik weer meer ga racen. Playseat heen en weer schuiven is niet bevorderend. En anders een ultra wide scherm (racen op 24" is toch lastig).
- Pedals, rij nu met g29 pedalen. Prima te doen, maar mis toch echt de feeling in het rempedaal.
- Rig, playseat vervangen voor GT EVO. Mancave is nog niet af, dus weinig plek. De vrouw zou dit niet leuk vinden :p

KEUZES! |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
pauluzmuller schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Potjandikke Patrick, ik weet nog goed dat wij vorige jaar tegelijk begonnen met iRacing op ons beginners setje. Jij hebt al flinke stappen gemaakt qua hardwarde zie ik! Gaaf om te zien.

- VR (indien ik er tegen kan) aanschaffen, zodat ik weer meer ga racen. Playseat heen en weer schuiven is niet bevorderend. En anders een ultra wide scherm (racen op 24" is toch lastig).
- Pedals, rij nu met g29 pedalen. Prima te doen, maar mis toch echt de feeling in het rempedaal.
- Rig, playseat vervangen voor GT EVO. Mancave is nog niet af, dus weinig plek. De vrouw zou dit niet leuk vinden :p

haha we kennen allemaal dat gevoel.. mijn tip is om de pedalen als eerste te doen, mits dit werkt met je playseat. Daarna... tsja.. dat worden de echt lastige keuzes.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BruceLee schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:50:
[YouTube: LG 38GN950 3840x1600 120Hz 10 Bit HDR 600 iRacing Onboard]
YouTube: YouTube

Nieuw LG scherm voor mijn rig :D 160hz 3840x1600

voor de video staat hij op 10 bit Kleuren en 120hz hdr
Nooit geweten dat iRacing er ook mooi uit kan zien :D
Nadeel van VR dat je tegen graphics van 10 jaar geleden aan kijkt. Kriebelt dan soms toch wel om over te stappen op ultrawide ipv VR. Helaas staat die ontwikkeling zo goed als stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Nou nog eentje dan ;) Het is echt geweldig hoe ver ips nu gekomen is dat 38 inch ips paneel van LG is vrijwel net zo snel als TN schermen nu was die 38gl950 ook al voor deze is het nog even de precieze nummertjes afwachten in een review. maar de motion clarity is echt super. helaas is mijn telefoon opname de beperkende factor

in de 38gl950 zat een fan in de monitor ivm met gsync 2 module. deze heeft geen fan en ik kan bevestigen dat gsync competible / freesync 2 pro net zo goed presteert zonder een kleine hoogpiepende fan in het scherm

[ Voor 19% gewijzigd door BruceLee op 03-07-2020 10:39 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
BruceLee schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:36:
Nou nog eentje dan ;) Het is echt geweldig hoe ver ips nu gekomen is dat 38 inch ips paneel van LG is vrijwel net zo snel als TN schermen nu was die 38gl950 ook al voor deze is het nog even de precieze nummertjes afwachten in een review. maar de motion clarity is echt super. helaas is mijn telefoon opname de beperkende factor

[YouTube: LG UltraGear 38GN950-B 3840x1600 120hz 10bit HDR 600 iRacing HDR16F]

in de 38gl950 zat een fan in de monitor ivm met gsync 2 module. deze heeft geen fan en ik kan bevestigen dat gsync competible / freesync 2 pro net zo goed presteert zonder een kleine hoogpiepende fan in het scherm
In dit geval is youtube de beperkende factor, die zend uit in 60Hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Ooh nice, Imola mijn favoriet ;)
Ziet er idd toch wel erg gaaf uit zo weer uit een scherm, toch stukken scherper dan in VR (speel zelf nog met een Oculus CV1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 18:46
BruceLee schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:36:

[YouTube: LG UltraGear 38GN950-B 3840x1600 120hz 10bit HDR 600 iRacing HDR16F]

Aaah mijn droomscherm of de andere 38 inch variant van LG, maar racen blijf ik toch in VR doen. Nog even wachten tot ie wat betaalbaarder is voor m'n andere (niet race) games O-)

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Prev schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:47:
[...]

Wat ik vergeet te vragen, zit al een week te kloten met m'n camera settings. Nu hoop ik dat iemand met een beetje ervaring mij kan helpen. Ik heb deze site (https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/) geprobeerd te volgen maar ben nog niet tevreden. Als ik dit advies volg zit ik redelijk dicht op het stuur (in game), omdat ik in werkelijheid redelijk ver weg(85cm) van het scherm zit. Dit is althans mijn beredenering.

Verdere details:
43 inch scherm
Afstand tot scherm 85cm
Cock-pit view
Race voornamelijk F1 2019, straks 2020.

Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft als ik en fijne settings heeft gevonden. Of zijn er bepaalde vuistregels, die me op weg kunnen helpen. Wijzig op dit moment voornamelijk FOV aan en de off set horizontal. Deze staan nu op FOV+0,10 en off set horizontal-0,10.
Je beredenering is goed, hoe verder je van je scherm zit hoe kleiner je window is naar de virtuele wereld. Zie het als een leeg foto frame dat je naar je toe trekt en van je af houdt. Hoe dichterbij hoe meer je van de wereld in het fotoframe ziet.

Met je monitor werkt dit net zo. De calculator die je hebt gebruikt is de vuistregel. Dit zorgt er voor dat alles op schaal is in de virtuele wereld. Je moet daarom niet al te veel concentreren op bijv de groote van het stuurwiel in de virtuele game maar meer de auto's en baan om je heen.

Waneer je de FOV te hoog zet, kan je welliswaar meer zien. Maar klopt de wereldschaal niet. Lijkt alles veel sneller te gaan en beperkt het voornamelijk je zicht in de verte, iets wat je als coureur niet wil omdat je juist in de verte kijkt. Het nadeel van een single screen met correcte FOV is dat je het gevoel hebt dat je door een kijkdoos naar de wereldkijkt en je een gigantische dode hoek krijgt. Dit is op te lossen met 2 monitoren er naast of VR natuurlijk :)

Je kan iets afwijken van de FOV settings maar ik zou nooit meer dan een paar kliks afwijken van de suggestie omdat de schaal dan te veel gaat afwijken.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 07:36

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

pauluzmuller schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Het is inderdaad hard gegaan:
- November '19 CSL Elite LC pedalen
- December '19 43 inch Ultrawide
- Begin juni '20 Sim Lab TR1
- Eind juni '20 Heusinkveld Sprint

Door de markt kon ik mijn CSL pedalen onlangs goed verkopen dus heb toen maar het besluit genomen om in één keer te investeren in Heusinkveld. Geen moment spijt van :)

Maar je mag gerust een keer hier langskomen om te testen en mogelijk helpt je dit om enkele keuzes te maken. Volgens mij wonen we niet ver van elkaar. Stuur me maar even bericht als je interesse hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Helaas niet gelukt met de spacers. Had paar verschillende maten besteld. Meeste waren te dik en die wat wel goed zijn krijg ik niet meer vastgezet omdat de schroeven van de stoel te kort zijn. Inmiddels zo vaak volgens mij losgehad dat de schroefdraad begint te slijten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:10:
[...]

Helaas niet gelukt met de spacers. Had paar verschillende maten besteld. Meeste waren te dik en die wat wel goed zijn krijg ik niet meer vastgezet omdat de schroeven van de stoel te kort zijn. Inmiddels zo vaak volgens mij losgehad dat de schroefdraad begint te slijten ofzo.
Langere schroeven halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Paulus07 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:35:
ach spelen, sleutelen aan je rig doen we denk allemaal de eerste paar maanden.
Stoel iets naar voren, achter, hoger, lager. Pedalen hoger, meer/minder kantelen. Stuur wat graden hoger of lager etc etc.

Hier zit ik nu te spelen mbt de triple monitor setup. Moet ik die nu dichterbij zetten, of weer wat verder weg?
Er zijn ook geen vaste regels voor die voor iedereen gelden. Dus het is puur een smaak ding denk.

Heb het middelste scherm nu op de helft van mijn simucube 2 sport base staan (waar die lijn zit) en zit nu te denken of ik die dichterbij kan zetten zodat het scherm net over de base aan de voorkant valt. Of toch zo laten staan allemaal?

Het blijft soms een puzzle :)

Hoever zitten jullie bijvoorbeeld van 3x 27" schermen af mbt kijkafstand?
Ik heb ze mijn middelste scherm ten hoogte van het einde vd simucube (net voor de quick release zodat je nog wel makkelijk je stuur eruit kan halen)

Heb zelf 3x 31,5 inch schermen en zit op ongeveer 60 cm en rijd met een FOV van 157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Maar die FOV is bij elke game ook weer anders en bij elke calculater ook weer anders vaak.

Zo kom ik bij deze uit op 31 (voor rf2)
https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/

En bij deze weer op 53:
https://andyf.me/fovcalc.html

Deze op 52:
http://www.pages.drexel.edu/~nac93/fov_calculator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 14:39
@Paulus07 Het verschil wat je merkt (31 of 53) is verticale FOV vs horizontale FOV. Helaas gebruiken verschillende games verschillende waardes.

De 52/53 die je merkt zijn gewoon afrondingsdingetjes. De ene graad verschil zal ook niet zo veel uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ah k. Dacht dat de fov calculators waar niks bij stond ook gewoon standaard horizontal was.
Dus daarom snap ik dat verschil niet van 31 en 53 :P

Kwam net deze overigens tegen. Ook wel nice:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
...

Edit

[ Voor 91% gewijzigd door Simbob op 04-07-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier ook nog een keer iets verzinnen om via een makkelijke constructie een blad te maken voor toetsenbord/muis zodat ik ook nog af en toe een shooter kan spelen als afwisseling vanuit de rig :)

Voorheen had ik altijd een mdf blad op de ikea poang stoel beneden in de woonkamer. Dus ff kijken of zoiets ook hier weer gaat werken. Echter in het achterhoofd dat ik nog wel in/uit de stoel moet kunnen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
correcto schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:01:
[...]

Ik lees ff mee, want zodra Sim Lab levert is dit (triples) m’n volgende update :*)
Op dit moment heeft Bol een leuke aanbieding voor dit scherm pricewatch: LG UltraGear 27GL63T-B Zwart, dus de knoop maar doorgehakt. Hopelijk levert Sim Lab m'n bestelling van 1 juni binnenkort. :)
Deze monitor past dus niet op de Sim Lab triple monitor mount (heavy)... :|

[ Voor 18% gewijzigd door correcto op 11-07-2020 18:11 . Reden: niet geschikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Paulus07 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:44:
Hier ook nog een keer iets verzinnen om via een makkelijke constructie een blad te maken voor toetsenbord/muis zodat ik ook nog af en toe een shooter kan spelen als afwisseling vanuit de rig :)

Voorheen had ik altijd een mdf blad op de ikea poang stoel beneden in de woonkamer. Dus ff kijken of zoiets ook hier weer gaat werken. Echter in het achterhoofd dat ik nog wel in/uit de stoel moet kunnen komen :P
Afbeeldingslocatie: https://image.freepik.com/vrije-photo/lekker-eten-aan-ontbijttafel-en-snooze-op-bed_23-2148007252.jpg
? :+

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Even een vraagje voor de GT1-Evo bouwers:

Dit weekend begonnen met het controleren van de ontvangen pakketten. Eerder had ik al opgemerkt dat er profielen in een verkeerde kleur waren geleverd. Maar die zijn inmiddels nagezonden en ontvangen.
Bij de controle loop ik tegen aan aantal zaken aan:
1. ik mis twee (2) Slot-nuts M8
Neem aan even sim-lab mailen
2. Ik heb van sommige schroeven meer eenheden dan aangegeven in de PDF. M8x20 zwart: 8x i.p.v. 4x
3. Schroeven etc.  die niet op de beschrijving staan
M8x12, zwart, 4 stuks.
Washer/Ring, M8, 12 stuks
Borgmoeren, 8mm buitenmaat, 12 stuks >> maar daar heb ik dan weer geen schroeven voor.

Vooral punt 3 vind ik vreemd.
De materialen voor de integrated triple mount zijn apart verpakt. Dus daar is het ook niet voor lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
maniac2003 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:26:

Dit weekend begonnen met het controleren van de ontvangen pakketten. Eerder had ik al opgemerkt dat er profielen in een verkeerde kleur waren geleverd. Maar die zijn inmiddels nagezonden en ontvangen.
2. Ik heb van sommige schroeven meer eenheden dan aangegeven in de PDF. M8x20 zwart: 8x i.p.v. 4x
M8x12, zwart, 4 stuks.
Borgmoeren, 8mm buitenmaat, 12 stuks >> maar daar heb ik dan weer geen schroeven voor.

De materialen voor de integrated triple mount zijn apart verpakt. Dus daar is het ook niet voor lijkt mij.
In mijn geval was Sim Lab royaal met de bijgeleverde boutjes/moertjes/nuts. Van vanalles heb ik wel wat over gehouden. Voor zover ik weet leveren ze sowieso wat extra materiaal mee, voor het monteren van je pedalen en stuur. Dat je te weinig nuts hebt zal een foutje zijn denk ik, maar misschien kun je al wel een werkende rig maken met de materialen die je hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Ik neem aan dat als er 80 M8 slot nuts in de beschrijving staan dat ik die dan toch ook minimaal nodig heb. Bij mij is het gewoon gepast qua schroeven. Die enkele extra schroef noem ik in ieder geval niet royaal :)
Dus misschien kom ik straks nog wel wat tekort voor de montage van de Fanatec spullen. Zal er in ieder geval een mailtje aan wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
maniac2003 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:08:
Ik neem aan dat als er 80 M8 slot nuts in de beschrijving staan dat ik die dan toch ook minimaal nodig heb. Bij mij is het gewoon gepast qua schroeven. Die enkele extra schroef noem ik in ieder geval niet royaal :)
Dus misschien kom ik straks nog wel wat tekort voor de montage van de Fanatec spullen. Zal er in ieder geval een mailtje aan wagen.
Je kunt ze sowieso mailen, maar ik denk dat je ruimschoots genoeg hebt.

Ik tel er zo'n 60 in gebruik in mijn rig en nog zo'n 20 heb ik liggen.

Reken maar uit:
- 2 per hoekstuk
- 4 voor de pedalplate
- 4 voor de wheeldeck

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 09:53
maniac2003 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:26:

M8x12, zwart, 4 stuks.

De tekening van Sim-Lab is ouder dan de laatste ontwikkelingen zeg maar.

De washers moet je gebruiken op de voetplaat en stuur kolom. Anders druk je de bouten zo het alu in en daarom doen ze er tegenwoordig washers bij. De zwarte M8 kun je ook op de voetplaat en stuur kolom gebruiken als de bouten in het zicht zitten. Zo vallen ze niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

BM

Moderator Spielerij
Ik zou ze sowieso mailen als je het idee hebt spullen tekort te komen. In mijn ervaring is de service van Sim-Lab dikkeprima

Mijn keyboard tray was beschadigd bij binnenkomst (wat krassen op de lak, niks schokkends), daar heb ik zonder problemen een volledig nieuwe voor gekregen. Die ligt nog steeds te wachten op montage, want de oude hoefden ze niet terug, en vond het ook niet spannend genoeg om de boel los te halen :p

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 06-07-2020 08:17 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Voor mijn TR1 was er in ieder geval net voldoende voor de rig zelf. Ik had niks over om mijn Fanatec pedal plate vast te zetten, gelukkig had ik zelf nog wat liggen waarmee het eerder aan de Wheelstand Pro gemonteerd zat.
BM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:17:
Ik zou ze sowieso mailen als je het idee hebt spullen tekort te komen. In mijn ervaring is de service van Sim-Lab dikkeprima

Mijn keyboard tray was beschadigd bij binnenkomst (wat krassen op de lak, niks schokkends), daar heb ik zonder problemen een volledig nieuwe voor gekregen. Die ligt nog steeds te wachten op montage, want de oude hoefden ze niet terug, en vond het ook niet spannend genoeg om de boel los te halen :p
Als ik had moeten mailen over krassen dan had ik 5 van de 6 profielen en de pedalplate moeten vervangen. Overal zaten krassen op, zelfs vrij diepe op de pedalplate (coating er af).

Ze hebben stevige rigs, maar de kwaliteitscontrole en gebruiksvriendelijkheid laat zwaar te wensen over.

[ Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 06-07-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:17:
[...]

Als ik had moeten mailen over krassen dan had ik 5 van de 6 profielen en de pedalplate moeten vervangen. Overal zaten krassen op, zelfs vrij diepe op de pedalplate (coating er af).
Heb je geprobeerd ze te mailen ( ik vermoed van niet) Waarschijnlijk had je netjes alles opnieuw gekregen.
Ze hebben stevige rigs, maar de kwaliteitscontrole
Dat zal ik niet betwisten
en gebruiksvriendelijkheid laat zwaar te wensen over.
Daar verschillen de meningen over :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:25:
[...]

Heb je geprobeerd ze te mailen ( ik vermoed van niet) Waarschijnlijk had je netjes alles opnieuw gekregen.

[...]

Dat zal ik niet betwisten

[...]

Daar verschillen de meningen over :)
Alsof ik zin heb nog eens weken te wachten en alles uit elkaar te halen? Beats the point. Het moet gewoon goed zijn. En één krasje kan ik nog best begrijpen maar vrijwel alles bekrast?

Het vet dat uit de zak met schroeven druipt waardoor je eerst alles schoon mag maken.

De laksheid van het niet printen/drukken van de montagetekening en die erbij doen.

Best triest eigenlijk voor zoveel geld. Ja, ik snap het, allemaal overkomelijk. Maar je betaalt wel een premium prijs dus dan moet ook alles premium zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-10 19:13
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:29:
[...]

Alsof ik zin heb nog eens weken te wachten en alles uit elkaar te halen? Beats the point. Het moet gewoon goed zijn. En één krasje kan ik nog best begrijpen maar vrijwel alles bekrast?

Het vet dat uit de zak met schroeven druipt waardoor je eerst alles schoon mag maken.

De laksheid van het niet printen/drukken van de montagetekening en die erbij doen.

Best triest eigenlijk voor zoveel geld. Ja, ik snap het, allemaal overkomelijk. Maar je betaalt wel een premium prijs dus dan moet ook alles premium zijn.
Sorry als het zo bot overkomt, maar het moet er uit :-(
Als je zoveel te zeiken hebt, ga dan klagen bij Sim-Lab, maar daar ben je te lui voor.
Zeiken hier, daar steek je alle tijd in. Ik zou echt je prioriteiten eens op een rijtje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:43:
[...]

Sorry als het zo bot overkomt, maar het moet er uit :-(
Als je zoveel te zeiken hebt, ga dan klagen bij Sim-Lab, maar daar ben je te lui voor.
Zeiken hier, daar steek je alle tijd in. Ik zou echt je prioriteiten eens op een rijtje zetten.
Zoals ik al zei, ga ik toch niet alles uit elkaar halen dus ik kan wel gaan klagen maar het is zonde als Sim-Lab mij nieuwe spullen gaat sturen en ze dan maar wat bij mij liggen en ik er niks mee doe. Al verwacht ik dat ze bij zoveel onderdelen wel de beschadigde spullen terug willen, maar again, dat is teveel werk voor wat het oplevert.

Het is meer dat ik het wel fijn had gevonden als ik dit soort "kleine dingen" had geweten voor aanschaf. Had de verwachtingen wat getemperd. En ik heb ze zeker wel op de hoogte gesteld van hun quality control issues. Dus hopelijk doen ze er wat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Paulus07 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:44:

Ik had deze al eens eerder gepost hier, is niet mijn rig maar vond het wel een goed idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEUgxqer1mqJT_6gMi04FGWlgoY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsmcUgX6M8uYKZ9kLgz5yD1u.jpg?f=fotoalbum_medium

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 10:18
Phusebox schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:29:
[...]

Je hebt gewoon pech gehad denk ik. Ik heb namelijk geen van deze issues gehad.

En wat betreft het ontbreken van een montagetekening. Het filmpje wat op de site staat is voor mij veel duidelijker dan een montagetekening. In het filmpje worden namelijk alle fouten die je eventueel kan maken duidelijk uitgelegd. Met alleen een montagetekening had ik er meer moeite mee gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
multynoob schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Je hebt gewoon pech gehad denk ik. Ik heb namelijk geen van deze issues gehad.

En wat betreft het ontbreken van een montagetekening. Het filmpje wat op de site staat is voor mij veel duidelijker dan een montagetekening. In het filmpje worden namelijk alle fouten die je eventueel kan maken duidelijk uitgelegd. Met alleen een montagetekening had ik er meer moeite mee gehad denk ik.
Huh, filmpje? Waar? Oh dat hebben ze snel toegevoegd bij de GT1-Evo zie ik. Ik heb de TR1 en dat filmpje stond er nog niet op toen ik hem heb opgehaald.

Doe dan ook meteen een briefje erbij met waar dat filmpje staat voor mensen die dat ding kopen, maar misschien doen ze dat inmiddels ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
multynoob schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Het filmpje wat op de site staat is voor mij veel duidelijker dan een montagetekening. In het filmpje worden namelijk alle fouten die je eventueel kan maken duidelijk uitgelegd. Met alleen een montagetekening had ik er meer moeite mee gehad denk ik.
Alleen het SRG's review is al voor een oudere versie van bijvoorbeeld de GT-Evo simrig. De tekening is ook niet up-to-date. Dus ik moet informatie van een mede-Tweaker horen die Sim-lab mij eigenlijk had moeten verstrekken. Hoe moet ik weten dat de washers voor de pedal tray zijn, zonder dat dat vermeld is. Misschien was ik er bij de montage tegenaan gelopen. Maar duidelijkheid vooraf is wel zo prettig voor de eindgebruiker.

Dus ik snap de 'frustratie' van @Phusebox wel. Ondanks het gebrek aan, vind ik de rig prima in elkaar te zetten. Alleen op sommige punten mis je wat info, dat is iets voor Sim-lab om te verbeteren.

[ Voor 12% gewijzigd door maniac2003 op 06-07-2020 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik snap de frustratie ook wel. Sim-Lab is een beetje te hard gegroeid en daardoor laten ze dit soort steekjes vallen. Ik ken de heren daar redelijk goed en ze werken met man en macht om alles voor elkaar te krijgen. Ze gaan op nieuwe info (washers bijv.) iets te veel op de community af (op de Facebook groep was dit al bekend) en niet op hun eigen kunnen door de klant vooraf te informeren. Daar valt zeker nog een hoop winst te behalen.

Maar qua service staan ze er absoluut goed voor. Alles wat kapot gaat, beschadigd is of mist in de verpakking wordt keurig opgelost zonder veel vragen. Daar scoren ze wel dikke pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10 15:25

Raimond613

Simracer

Madhouse1979 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:42:
Alles wat kapot gaat, beschadigd is of mist in de verpakking wordt keurig opgelost zonder veel vragen. Daar scoren ze wel dikke pluspunten.
En hier verbaas ik me dan nog het meeste over (geldt overigens ook voor andere firma's hoor):
bedrijven scoren pluspunten door grove en/of totaal onnodige fouten te maken, maar als ze het oplossen scoren ze pluspunten 8)7
In mijn beleving scoor je pluspunten als je alles in 1x goed doet, niet als je een hoge rating van achteraf herstel hebt.
En het excuus van "we hebben het zo druk, we groeien te hard" vind ik ook slap. Dat is een kwestie van keuzes maken in je bedrijfsvoering.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
@Raimond613 zo bedoel ik het niet helemaal. Natuurlijk heb je gelijk dat het in 1x goed moet gaan. Maar er kan altijd iets fout gaan en dat lossen ze altijd keurig op. Dat bedoelde ik meer te zeggen.

En ja, bedrijfsvoering is ook een dingetje idd. Daar ben ik het volledig mee eens! Maar gezien de recente ontwikkelingen werken ze daar aan (zie hun blog). Dat proces kost natuurlijk ook tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Raimond613 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:51:
[...]

En hier verbaas ik me dan nog het meeste over (geldt overigens ook voor andere firma's hoor):
bedrijven scoren pluspunten door grove en/of totaal onnodige fouten te maken, maar als ze het oplossen scoren ze pluspunten 8)7
In mijn beleving scoor je pluspunten als je alles in 1x goed doet, niet als je een hoge rating van achteraf herstel hebt.
En het excuus van "we hebben het zo druk, we groeien te hard" vind ik ook slap. Dat is een kwestie van keuzes maken in je bedrijfsvoering.
Ach het is nog niet zo'n ramp als bij Fanatec, ik ben al tijden op het wachten op o.a. een bundle en als het aan Fanatec ligt gaat dat volgens mij nog wel even duren ook.

Men vond het daar een briljant plan om bundles alleen te verschepen als alles tegelijkertijd voorradig is en niets aan de kant te leggen voor bundles. Gevolg is dus dat er altijd wel iets niet voorradig is bij Fanatec en een bundle verscheept krijgen dus een haast onmogelijke opgave is.

Dat probleem blijkt achteraf gezien (anders had ik alles wel los besteld, die paar euro korting kan me gestolen worden) al maanden te spelen maar oplossen ho maar... tot afgelopen weekend, toen kreeg men na maanden in de gaten dat bundles verkopen op deze manier niet echt handig werkt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Na maanden van uitzoeken, reviews, bestellen, cancellen, ontvangen, in elkaar zetten, gamma bezoeken voor dat ene missende boutje of moertje, nu dan eindelijk raceklaar.

Alles from scratch. Go all or go broke, maar dan beide in dit geval dus :)
Helaas geen ruimte voor een triple of 49" widescreen, maar heb gelukkig de Oculus Rift2 nog als de 34" ultrawide toch niet voldoende is. Voorlopig ben ik er dik tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr1mUhLtp7Z4rIrPwBCeAPN15UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmEJYCtisNC9H2ePbDmQzJRh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:50
Dikkie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:22:
Na maanden van uitzoeken, reviews, bestellen, cancellen, ontvangen, in elkaar zetten, gamma bezoeken voor dat ene missende boutje of moertje, nu dan eindelijk raceklaar.

Helaas geen ruimte voor een triple of 49" widescreen, maar heb gelukkig de Oculus Rift2 nog als de 34" ultrawide toch niet voldoende is. Voorlopig ben ik er dik tevreden mee.

[Afbeelding]
Mooie setup! Welk scherm gebruik je? Lijkt alsof het scherm nog iets dichter op je stuurtje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-10 11:03
Dikkie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:22:

[Afbeelding]
Gave setup! Hoe bevalt je DD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Remco Tr schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Mooie setup! Welk scherm gebruik je? Lijkt alsof het scherm nog iets dichter op je stuurtje kan.
AOC CU34G2X

Oh dat kan zeker ja, maar ik kwam er pas na het bestellen van de SimLab DD mount, dat de single monitor mount niet compatibel was. Dus heb het een en ander moeten aanpassen. Misschien dan toch gaan voor de Integrated Monitor mount: https://sim-lab.eu/product/integrated-monitor-mount/
Xenophoben schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Gave setup! Hoe bevalt je DD ?
Nog niet veel mee gereden maar vooralsnog super fijn, en soms echt een gevoel van WTF dit gaat ooit eens mijn polsen kraken :D

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 14:55
Ook nog wat geupgrade

3x dell 32 inch 165hz
34inch uwqhd als 4e monitor

de cut-off op het linkerscherm is owv SMP met 1080TI die niet 100% wil.
met 2xxx series kan je naar 180FOV en 60gr gaan. ik wacht nog even op de 3xxx serie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9onkc8xpM1DlaxK1tCGxfhn2wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6h3voskbRZrTa9kchWEPqZwa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Hanzzzie op 07-07-2020 23:17 ]

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32

backupdevice

No Risk , Full Push

In mijn zoektocht naar een betaalbare flexloze rig kwam ik dit bedrijf tegen -> https://www.simconstruction.nl

Iemand ervaringen met dit bedrijf? Communicatie gaat goed en voor mij zou dit een mooi alternatief zijn .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
backupdevice schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:51:
In mijn zoektocht naar een betaalbare flexloze rig kwam ik dit bedrijf tegen -> https://www.simconstruction.nl

Iemand ervaringen met dit bedrijf? Communicatie gaat goed en voor mij zou dit een mooi alternatief zijn .
8020 gaat steeds stijf zijn. zit weinig verschil in.
Ziet er best OK uit, let wel, de platen van pedaan en stuur is in hout (lijkt me zwarte MDF?)
dat gaat niet zo stevig zijn na een tijd. zeker de plaat van het stuur niet.

al zijn de mogelijkheden bij bvb simlab net wat groter...

Tip: Je kan ook gewoon een afspraak maken om naar simlab te gaan. kan je ook es in hun simulator stappen.
super mannen daar!

Zeg maar dat ik je stuurde ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hanzzzie op 08-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Hanzzzie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:58:
[...]

8020 gaat steeds stijf zijn. zit weinig verschil in.
Ziet er best OK uit, let wel, de platen van pedaan en stuur is in hout (lijkt me zwarte MDF?)
dat gaat niet zo stevig zijn na een tijd. zeker de plaat van het stuur niet.

al zijn de mogelijkheden bij bvb simlab net wat groter...

Tip: Je kan ook gewoon een afspraak maken om naar simlab te gaan. kan je ook es in hun simulator stappen.
super mannen daar!

Zeg maar dat ik je stuurde ;)
Thx . Voor wat ik nodig ga hebben scheelt dit mij ongeveer 300 euro tov Simlab. Ik had dat hout niet gezien. Ik zal dat even navragen

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 08-07-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
backupdevice schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Thx . Voor wat ik nodig ga hebben scheelt dit mij ongeveer 300 euro tov Simlab. Ik had dat hout niet gezien. Ik zal dat even navragen
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Zag deze ook al een paar x passeren op 2dehands in belgie, en nu marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Die heb ik ook gezien maar daar moet dan nog een stoel bij . Heb helaas een beperkt budget op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:32

Hupske

AFCA

backupdevice schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:51:

Geen ervaring mee. Gebruik van hout voor stuur en pedaltray vind ik zelf niet zo relax. Heeft bij lange na niet de stevigheid als de rest van de rig. Doet dan ook flink afbreuk aan het concept.

Je kan eventueel ook zelf een rig in elkaar zetten. Onderdelen bestellen bij Aluxprofiel.nl of motedis.nl.
Genoeg in dit topic en andere racetopic van mensen die dat hebben gedaan. Scheelt je nog eens minimaal 50 euro op de simconstruction.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx. Daar heb ik naar gekeken en is zeker interessant maar ik geen idee wat er qua stoel en bevestigs materiaal bij komt. Mijn onhandigheid weerhoudt mij er van om deze route te nemen ...ik sla al op tilt als ik niet kan zien of er ook een monitor bevestigd kan worden😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
backupdevice schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Thx. Daar heb ik naar gekeken en is zeker interessant maar ik geen idee wat er qua stoel en bevestigs materiaal bij komt. Mijn onhandigheid weerhoudt mij er van om deze route te nemen ...ik sla al op tilt als ik niet kan zien of er ook een monitor bevestigd kan worden😕
Dan zou ik ook geen simlab kopen :P Daar zit ook geen tekening of niets bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb nog een setje KRK speakers over die ik eigenlijk op mijn simlab GT1 zou willen bouwen... Nu snap ik dat hier standaard geen kits voor zijn bij Simlab maar ik zat te denken om zelf gewoon profielen te kopen en te bevestigen... het is zo makkelijk is elkaar te zetten. Iemand die zo iets zelf ook gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Xenophoben schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Dan zou ik ook geen simlab kopen :P Daar zit ook geen tekening of niets bij....
Lol idd . Nee ik kan het wel in elkaar zetten maar heb helemaal geen idee wat er allemaal voor besteld moet worden.

Bijv als ik deze bestel Simracing Rig S-Dream - 085654 , wat zou er dan nog bij komen/moeten als ik een stoel wil bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 08-07-2020 12:06 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.