Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Xenophoben schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Ik heb alleen mijn monitor steun binnen gehad... na 6 x contact te hebben gehad met simlabs heb ik eindelijk de juiste track and trace gehad. Ik krijg hem morgen binnen....
Echt letterlijk elk onderdeel wordt appart verzonden.
Pfoe oké haha. Ik heb verzendbevestiging gehad van mijn stoel, het frame zal ik langer op moeten wachten. Sowieso kan ik me voorstellen dat in de huidige situatie dat alles wat langer gaat duren :|

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:57
De communicatie is echt drama.... Ik zou Richard ( simlab ) bellen. Het nummer is op google te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:11
Xenophoben schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:03:
De communicatie is echt drama.... Ik zou Richard ( simlab ) bellen. Het nummer is op google te vinden.
Geen problemen gehad, gewoon direct met Ronald gemaild en contact gehad over ophalen op hun locatie (woon er 10 minuten vandaan). Altijd binnen 15 minuten antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Daar begrijp ik werkelijk niets van. Als je het algemene e-mail adres een mail stuurt duurt het minstens 4 dagen en krijg je eigenlijk nauwelijks antwoorden. Ik heb pas na te bellen met Richard voortgang gehad. Ik vind de producten die ik tot nu toe ontvangen heb prachtig maar dit was een van de slechtste aftersales die ik ooit heb mee gemaakt bij een webshop. Als je er zelf niet achteraan zit heb je na je betaling bevestiging 3 weken radiostilte. Dit voor bestellingen met de waarde van ruim 1k vind ik dat onaccceptabel tbh

[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 16-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Heb mijn stoel ontvangen. Er zit wel een verschil bij de achterkant tussen linker- en rechterzijde. Aan de linkerzijde lijkt de stof minder ver over het plastic getrokken te zijn waardoor het schuim zichtbaar is. Vind dat best lelijk, aan de rechterzijde zit het wel goed.

Iemand anders deze problemen gehad? Zie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cUIWtig.jpg
Goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5wNNHVD.jpg
Schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:11
Xamsix schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:43:
Heb mijn stoel ontvangen. Er zit wel een verschil bij de achterkant tussen linker- en rechterzijde. Aan de linkerzijde lijkt de stof minder ver over het plastic getrokken te zijn waardoor het schuim zichtbaar is. Vind dat best lelijk, aan de rechterzijde zit het wel goed.

Iemand anders deze problemen gehad? Zie foto's.
Ik heb volgens mij dezelfde stoel maar bij mij sluiten beide kanten wel netjes aan, als ik jou was zal ik even contact opnemen met Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
JvdS19 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Ik heb volgens mij dezelfde stoel maar bij mij sluiten beide kanten wel netjes aan, als ik jou was zal ik even contact opnemen met Richard.
Ga ik doen, heb net gemaild naar Simlab! Als nou mijn achterzijde tegen de muur aan kwam was het niet zo'n issue, maar dat is niet het geval helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52

Raimond613

Simracer

Ik kan het probleem niet zo heel goed zien op mn telefoon met het zonlicht erop... maar kun je niet gewoon die stoelhoes verschuiven? Ik heb een fia-keur stoel en daar zit de hoes gewoon over de stoel gespannen dmv een soort kabel. Kijk anders ff aan de onderkant van de voorzijde, daar zie je mogelijk de kabel en de sluiting ervan.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Raimond613 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:33:
Ik kan het probleem niet zo heel goed zien op mn telefoon met het zonlicht erop... maar kun je niet gewoon die stoelhoes verschuiven? Ik heb een fia-keur stoel en daar zit de hoes gewoon over de stoel gespannen dmv een soort kabel. Kijk anders ff aan de onderkant van de voorzijde, daar zie je mogelijk de kabel en de sluiting ervan.
Nope heb even gekeken, maar valt niks aan te schuiven. Aan de linkerzijde zit veel meer foam weggestopt dan rechts, daardoor ontstaat die 'ongelijkheid'.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
Nou, gisteren mijn motedis frame binnengekregen. Toch nog redelijk rap in deze tijden :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TuW9JuQ.png
Was goed te doen, af en toe wat gepriegel. Vanmiddag maar eens de boel aansluiten en wat rondjes gaan rijden :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:51

Hupske

AFCA

Maverick schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:45:
Nou, gisteren mijn motedis frame binnengekregen. Toch nog redelijk rap in deze tijden :)
[Afbeelding]
Was goed te doen, af en toe wat gepriegel. Vanmiddag maar eens de boel aansluiten en wat rondjes gaan rijden :)
Nu nog een ander stuur en pedalen :9 Wel een creatieve oplossing om ervoor te zorgen dat je pedalen niet naar beneden glijden _/-\o_

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hupske schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Nu nog een ander stuur en pedalen :9 Wel een creatieve oplossing om ervoor te zorgen dat je pedalen niet naar beneden glijden _/-\o_
Moet het er helaas nog even mee doen :+
Pedalen zitten prima vast zo. Aan de boven en onderkant zit hij geklemd, dus hij kan niet schuiven. Stuur is nog wel een dingetje, want die balk is eigenlijk te dik. Denk dat ik hem open schroef en er gewoon 2 gaten in boor om hem vast te kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:24:
Daar begrijp ik werkelijk niets van. Als je het algemene e-mail adres een mail stuurt duurt het minstens 4 dagen en krijg je eigenlijk nauwelijks antwoorden. Ik heb pas na te bellen met Richard voortgang gehad. Ik vind de producten die ik tot nu toe ontvangen heb prachtig maar dit was een van de slechtste aftersales die ik ooit heb mee gemaakt bij een webshop. Als je er zelf niet achteraan zit heb je na je betaling bevestiging 3 weken radiostilte. Dit voor bestellingen met de waarde van ruim 1k vind ik dat onaccceptabel tbh
Op 1 maart een bestelling geplaatst, maar nog niets hier in huis. Een keer een antwoord op een mail dat ze op schema liggen en dat de bestelling op 11 werkdagen schema ligt. Niet dus, daarna niets meer vernomen qua updates. Als ik voor maandag 17.00 niets heb vernomen claim gaat er een claim naar Paypal.

In deze tijd kan het niet meer dat je geen reacties krijg op mail. Ze communiceren zelf dat ze geen last hebben van het coronavirus. Dus waarom het allemaal zo lang moet duren is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik zou bellen , dat hielp bij mij gelukkig maar bizar he hoe hun proces gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
[Afbeelding]
Is dit de S-Dream of een custom frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Alexxxxxxxxxx schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:03:
[...]

Is dit de S-Dream of een custom frame?
S-dream idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Tis toch waarachtig dat een bedrijf explosief kan groeien door mond op mond reclame. En door mensen die net komen kijken na 2 weken met paypal claims gaan strooien een beetje door het slijk gehaald wordt. Er gaan daar pallets aan spullen per week de deur uit en het blijft een klein bedrijf...

Ik ken een bedrijf dat bijna een rekening stuurt bij support vragen of liever überhaupt niet heeft dat je iets vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 20-03-2020 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Schuey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:51:
Tis toch waarachtig dat een bedrijf explosief kan groeien door mond op mond reclame. En door mensen die net komen kijken na 2 weken met paypal claims gaan strooien een beetje door het slijk gehaald wordt. Er gaan daar pallets aan spullen per week de deur uit en het blijft een klein bedrijf...

Ik ken een bedrijf dat bijna een rekening stuurt bij support vragen of liever überhaupt niet heeft dat je iets vraagt.
Het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn om je klanten tevreden te houden met updates of direct reageren. Neem dan iemand in dienst die kan oplossen als men zelf te druk zijn met de orders. Je kan mij niet vertellen dat dat financieel niet haalbaar is. Er zit zat marge op die spullen.
Alle opmerkingen die ik kan vinden hebben allemaal commentaar op de communicatie. Dit speelt blijkbaar al jaren en dan ben je in mijn ogen hardleers om dit niet aan te pakken.
Zij hebben mij verteld dat ze op het schema liggen van 11 werkdagen en als zij na 15 dagen nog niets geleverd hebben dan wel gecommuniceerd hebben vind ik dat niet kunnen.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Om aan al aan het gissen een einde te maken meng ik me maar op dit forum! Allereerst als fietsbob uit de anonimiteit kan treden en mij pb'en om welke order het gaat aub. Zojuist nog de ticketbox doorgespit maar kan geen ticket vinden die ouder is dan een dag met een urgente vraag. In de afgelopen 30 dagen hebben we met een aantal man 2481 mails verstuurd, we zitten niet stil :-) Maar als Fietsbob zijn order nummer doorstuurt dan duik ik erop. Het kan zijn dat er iets de email niet bij ons aankomt, of wat ook wel eens voorkomt is dat de freshdesk (ticket app) een ticket er onterecht uitfiltert.

We zijn ontzettend druk hier bij Simlab. Continue leiden we aan groeipijn, is het niet support dan is het wel productie. We zijn een aantal weken geleden overgeschakeld naar 2 shiften op de zaagmachine om alle profiel kits gedaan te krijgen. De groep is in een jaar gegroeid van een aantal man naar 19 waarvan een deel part-timers(!).

Vers van de pers een paar foto's van onze formule stoel, nog nergens gepost. Dit is de stoel in geheel zwarte uitvoering zonder kussens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0gBRDQGaebB5oGx4gkyVy9pdts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5aarHlQDruOue12QoFKcGSi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QBVnQ1i1kR6LwnekTXjQmp3Hqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeCmQEPA2IrPoESI0MGparxI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZYrY8LpDkUwF7WUJeCq0t6vZSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVq3qz9PLV78kZRsBtkAin5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZmbU4eta_Kih3or2bEsM_LhU0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7NJSDqFqBKX5RJjwVoP7jWU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 20:15 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 09:42
Ik ben gek op sturen met felle kleuren. Toen ik het Nissan GTR GT3 stuur zag in ACC, wist ik het gelijk.
Deze komt in de collectie. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5NDH1KF6/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3wTd0y1h/image.jpg

Meer fotos en de video vind je hier :https://gathering.tweaker...message/61820098#61820098

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:12
pricewatch: Medion Life X14040 Zwart

Over het algemeen race ik met mijn VR bril. Soms wil ik nog wel eens een scherm gebruiken. En daarom ben ik opzoek naar een scherm wat dedicated bij mijn simrig gaat horen . Nu heb ik nog een 29 inch 2560x1080 maar vind ik wat klein.

Wat denken jullie van de medion tv in de link?

Het is dus puur alleen als scherm bedoeld voor mijn simrig. Die 300 euro staat mij wel aan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:10:

Vers van de pers een paar foto's van onze formule stoel, nog nergens gepost. Dit is de stoel in geheel zwarte uitvoering zonder kussens.
Mooie stoel Richard. Tijd om mijn Speed3 te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
[Afbeelding]
Welke stoel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52
Vandaag een GT-1 besteld met de integrated monitor mount en wat accessoires. Nu nog op zoek naar een stoel en fingers crossed dat het de komende weken nog geleverd kan gaan worden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:48
@CFC-Mathijs kijk eens bij Lynx Motorsport voor de LCD stoelen, vele zijn je al voorgegaan. Kijk ook even op mijn site (zie handtekening), daar heb ik een stuk geschreven over de jacht naar een goede racestoel ;)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:25
Vraagje, wat is jouw lengte en hoe zit de stoel?
Ik ga wss komende week ook de motedis s-dream bestellen en ben nog aan het zoeken naar een geschikte en niet te dure stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
Chaker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Vraagje, wat is jouw lengte en hoe zit de stoel?
Ik ga wss komende week ook de motedis s-dream bestellen en ben nog aan het zoeken naar een geschikte en niet te dure stoel.
Ik ben 1.73m Stoel zit prima. Tis geen hoogvlieger qua comfort ofzo, maar dat kan ook niet voor zo'n prijs. Hij past sowieso prima op het motedis s-dream frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:10:
Hallo allemaal,

Om aan al aan het gissen een einde te maken meng ik me maar op dit forum! Allereerst als fietsbob uit de anonimiteit kan treden en mij pb'en om welke order het gaat aub. Zojuist nog de ticketbox doorgespit maar kan geen ticket vinden die ouder is dan een dag met een urgente vraag. In de afgelopen 30 dagen hebben we met een aantal man 2481 mails verstuurd, we zitten niet stil :-) Maar als Fietsbob zijn order nummer doorstuurt dan duik ik erop. Het kan zijn dat er iets de email niet bij ons aankomt, of wat ook wel eens voorkomt is dat de freshdesk (ticket app) een ticket er onterecht uitfiltert.
Bedankt voor de opheldering en je duidelijke uitleg in de pb’s (y)
Zojuist kreeg ik een bevestiging dat mijn order vandaag met UPS meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
murky123 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:30:
pricewatch: Medion Life X14040 Zwart

Over het algemeen race ik met mijn VR bril. Soms wil ik nog wel eens een scherm gebruiken. En daarom ben ik opzoek naar een scherm wat dedicated bij mijn simrig gaat horen . Nu heb ik nog een 29 inch 2560x1080 maar vind ik wat klein.

Wat denken jullie van de medion tv in de link?

Het is dus puur alleen als scherm bedoeld voor mijn simrig. Die 300 euro staat mij wel aan .
Leuke specs, maar de reactietijd van de tv zie ik niet staan en als je de link volgt kom je niet uit bij een product.
Dus vraag me af hoe je eraan wilt komen?

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:12
Rb88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Leuke specs, maar de reactietijd van de tv zie ik niet staan en als je de link volgt kom je niet uit bij een product.
Dus vraag me af hoe je eraan wilt komen?
idd . dat hebben ze dan gisteren aangepast op de medion site. eerder stond hij nog gewoon op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Terugkomend op mijn Speed 1 stoel; afgelopen woensdag heb ik SimLab gemaild met een duidelijke beschrijving en foto's van wat me niet helemaal beviel. Er werd snel gereageerd door Richard en op vrijdag had ik een nieuwe stoel binnen staan!

Heel blij mee, nog even geduldig wachten op de levering van de GT1-EVO. Dan kan ik gaan sleutelen en helemaal los op rFactor2 en starten met iRacing daarna. Natuurlijk komen er foto's op het moment dat alles staat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xamsix op 23-03-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fietsbob schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Bedankt voor de opheldering en je duidelijke uitleg in de pb’s (y)
Zojuist kreeg ik een bevestiging dat mijn order vandaag met UPS meegaat.
Geen probleem! Morgen wordt het geleverd :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Kogel is door de kerk.
Gisteren Motedis frame en een autostyle stoel besteld.
Ook direct casters besteld (dat maakt het iets meer wife approved :) )

Kan niet wachten tot het er is!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 08:36

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Nou vorige week heb ik eindelijk mijn sim rig onderdelen besteld, opgehaald en hem opgebouwd.
Ik heb de handleiding van de sim-lab gt1 evo gebruikt om de juiste onderdelen te bestellen en heb via een Nederlandse website alles besteld en was voor het frame €220,- kwijt. Daarbij heb ik een LCD Pro Drift stoel besteld, en wat zit die stoel lekker zeg, mooi model en heerlijke zit vorm.

Onderdelen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yskCBpN9LNIrjaL_VRmeAKHE7n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0p1QOPMjNhhfqbqBK4sXYxs.jpg?f=fotoalbum_large

Frame: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bOqB7iObQVi3Qm74MYMAY0wqmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9Yumdx6C6AN6RKYGBsM3PxT.jpg?f=fotoalbum_large

Stoel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as7sVO0X0QsHhX1JwN2Vqta2xXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbAN1HTHBFSJqmV0iwwlo53R.jpg?f=fotoalbum_large

Eind resultaat: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhcRId8atFKJr63M7CzKbxBaFKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZoOG0zldIKeC5fnDDBnRrWF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac7QYV-9NygXxI0qnCudxTorXG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzktvDhtro6L9bBrjFgI0Prn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door joeyl94 op 24-03-2020 09:46 ]

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
@joeyl94 Heb je geen flex met je pedals zo zwevend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Ik ben mij aan het oriënteren op race stoelen (voor een GT1 Evo rig) en hoop dat jullie met bestaande ervaring mij kunnen adviseren. Mijn grootste zorg is dat ik 1.98m lang ben, maar wel slank en smal van postuur (~83kg).

Ik zie met regelmaat de LCD Evo voorbij komen en zie bij Lynx autosport de LCD PRO-EVO die tot 200cm is, dus dat is een begin! Hebben jullie nog andere tips/adviezen voor modellen die met mijn lengte gaan passen?

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 23:12

Arfman

Drome!

expor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:16:
Ik ben mij aan het oriënteren op race stoelen (voor een GT1 Evo rig) en hoop dat jullie met bestaande ervaring mij kunnen adviseren. Mijn grootste zorg is dat ik 1.98m lang ben, maar wel slank en smal van postuur.

Ik zie met regelmaat de LCD Evo voorbij komen en zie bij Lynx autosport de LCD PRO-EVO die tot 200cm is, dus dat is een begin! Hebben jullie nog andere tips/adviezen voor modellen die met mijn lengte gaan passen?
Ik heb zelf de Sim-Lab SPEED3, ik ben 1m88 en 82kg, geen idee of dat een beetje helpt. Bij mij zit de stoel prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 08:36

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Flamax schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:57:
@joeyl94 Heb je geen flex met je pedals zo zwevend ?
Nee verbaasde mij ook al dat er 0.0 speling op zit. De pedalen zitten stevig vastgedraaid met 6 m8 inbusmoeren. Maar voor de zekerheid komt er nog wel een balkje onder de voetrust.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 13:52

Raimond613

Simracer

Ik heb de RRS Futura 2 (fabrikant Bimarco, wordt onder diverse eigen merken verkocht, w.o. RRS):
http://www.verhoeven-auto...ura-fia-racing-seat-2017/

Ben zelf 1m88 en 70 Kg (talk about lang en slank ;)) en zit goed.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 11:19
Ik ga nog even de overtreffende trap spelen met 1.93m en 67kg en jullie allemaal bedanken voor de linkjes. Ergens dit jaar komt er nog een 80/20 rig en dan ga ik ook een goede stoel nodig hebben, dus dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik heb veel stoelen gepast en by far was de LCD (Lynx Motorsport) de beste en vooral fijnst zittende stoel voor ook nog eens een goede prijs.

Ik heb gisteren een LCD Pro Drift custom besteld bij Lynx. De zijbiezen worden rood en mijn logo (SimRaceBlogNL) wordt er in geborduurd. Past mooi bij de rest van minn setup (alles rood/zwart). Nog 4 weken wachten mocht Corona niet in de weg zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-03-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Madhouse1979 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:27:
Ik heb veel stoelen gepast en by far was de LCD (Lynx Motorsport) de beste stoel voor ook nog eens een goede prijs.

Ik heb gisteren een LCD Pro Drift custom besteld bij Lynx. De zijbiezen worden rood en mijn logo (SimRaceBlogNL) wordt er in geborduurd. Past mooi bij de rest van minn setup (alles rood/zwart). Nog 4 weken wachten mocht Corona niet in de weg zitten.
Heb het stukje op je blog gevonden, daardoor kwam ik inderdaad op de LCD PRO uit. I.v.m. geadviseerde lengtes bij de stoelen vind ik dan de PRO-EVO. Verschil met DRIFT is maar 5cm op advies lengte dus beide zullen in de praktijk wel OK zijn. Passen is helaas geen optie momenteel, dus misschien dat ik hem op de gok toch maar bestel.

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Nu heb ik een oude kuipstoel met een 4 gaats bevestiging aan de onderzijde van de stoel.
Daarop heb ik een slede gemonteerd. Deze slede is nu bevestigd op een plaat hout.

Omdat straks de GT1 Evo binnenkomt is mijn vraag of je ook een slede direct op een profiel kan bevestigen?
De makkelijkste manier is een nieuwe stoel met zij-bevestiging, maar dat kost ook weer extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
joeyl94 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:27:
Nou vorige week heb ik eindelijk mijn sim rig onderdelen besteld, opgehaald en hem opgebouwd.
Ik heb de handleiding van de sim-lab gt1 evo gebruikt om de juiste onderdelen te bestellen en heb via een Nederlandse website alles besteld en was voor het frame €220,- kwijt. Daarbij heb ik een LCD Pro Drift stoel besteld, en wat zit die stoel lekker zeg, mooi model en heerlijke zit vorm.

Onderdelen: [Afbeelding]

Frame: [Afbeelding]

Stoel: [Afbeelding]

Eind resultaat: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow is erg goed gelukt! Lijkt behoorlijk veel op de GT1 die ik vorige week in elkaar heb gezet. Scheelt veel geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
fietsbob schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:34:
Nu heb ik een oude kuipstoel met een 4 gaats bevestiging aan de onderzijde van de stoel.
Daarop heb ik een slede gemonteerd. Deze slede is nu bevestigd op een plaat hout.

Omdat straks de GT1 Evo binnenkomt is mijn vraag of je ook een slede direct op een profiel kan bevestigen?
De makkelijkste manier is een nieuwe stoel met zij-bevestiging, maar dat kost ook weer extra geld.
Ik heb een slider ook bevestigd op de GT1. Hier zitten profielen voor bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Ik heb een slider ook bevestigd op de GT1. Hier zitten profielen voor bij.
Mooi, scheelt weer geld, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb een Sparco Circuit II, een Sim Lab bucket seat bracket set en de seat slider. De bracket en de seat slider zijn met geen mogelijkheid op elkaar te monteren. De brackets staan wanneer aan de stoel gemonteerd veel te ver uit elkaar. Dit heb ik opgelost met een aluprofiel, maar dat levert weer extra zithoogte op die ik liever niet heb.

Iemand een idee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
FirePuma142 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:48:
Ik heb een Sparco Circuit II, een Sim Lab bucket seat bracket set en de seat slider. De bracket en de seat slider zijn met geen mogelijkheid op elkaar te monteren. De brackets staan wanneer aan de stoel gemonteerd veel te ver uit elkaar. Dit heb ik opgelost met een aluprofiel, maar dat levert weer extra zithoogte op die ik liever niet heb.

Iemand een idee?
Je bedoelt dat je dan de stang niet meer tussen de slider krijgt neemt ik aan ? In de beschrijving staat dat je deze op maat moet buigen
https://sim-lab.eu/download/34373/

Ik had het zelfde probleem en vond het ook gek maar kijk maar in de beschrijving ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Xenophoben op 24-03-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:57:
[...]

Je bedoelt dat je dan de stang niet meer tussen de slider krijgt neemt ik aan ? In de beschrijving staat dat je deze op maat moet buigen
https://sim-lab.eu/download/34373/

Ik had het zelfde probleem en vond het ook gek maar kijk maar in de beschrijving ;-)
Dat werd wel heel veel buigen, dus die weg heb ik maar opgegeven. Ik zal een nieuwe poging wagen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
FirePuma142 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Dat werd wel heel veel buigen, dus die weg heb ik maar opgegeven. Ik zal een nieuwe poging wagen.
Ik zal even een foto maken hoe het er bij mij uit ziethAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0NFmrNJyN2EEmLzSkVsdDTw5Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wAvLy0JIl38CTvman9XHECm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moest ook aardig ver buigen daar ik de extra brede ltec stoel van sim-lab heb.
@fietsbob Op de foto kan je zien hoe ik hem bevestigd heb.

[ Voor 47% gewijzigd door Xenophoben op 24-03-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 23:12

Arfman

Drome!

Ik moest ook buigen als een gek. Werkt uiteindelijk wel allemaal prima.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:01:

@fietsbob Op de foto kan je zien hoe ik hem bevestigd heb.
Helaas werkte dit bij mij niet. Voor de huidige stoel had ik de slede direct op de stoel en het hout gemaakt.
Dit werkt niet met de alu profielen. De bouten krijg je met geen mogelijkheid vast.
Bij de bovenstaande foto is er genoeg ruimte door de profiel van de zij-bevestiging. Deze ruimte heb ik niet bij de huidige constructie.

Maar gisteravond laat de Evo Pro stoel besteld bij Lynx Motorsport en zojuist al de bevestiging dat deze vandaag nog opgestuurd wordt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
fietsbob schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:03:
[...]

Helaas werkte dit bij mij niet. Voor de huidige stoel had ik de slede direct op de stoel en het hout gemaakt.
Dit werkt niet met de alu profielen. De bouten krijg je met geen mogelijkheid vast.
Bij de bovenstaande foto is er genoeg ruimte door de profiel van de zij-bevestiging. Deze ruimte heb ik niet bij de huidige constructie.

Maar gisteravond laat de Evo Pro stoel besteld bij Lynx Motorsport en zojuist al de bevestiging dat deze vandaag nog opgestuurd wordt _/-\o_
Succes en veel plezier er mee! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Ik ben al een tijdje opzoek naar een kuipstoel waar ik in pas met mijn logge lijf... Ik ben 2 meter lang en weeg 110kg. Veel 'XL' modellen die ik kan vinden zijn alleen breder maar niet echt geschikt voor langere personen (of andersom). Heeft iemand tips?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Bauer078 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:59:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een kuipstoel waar ik in pas met mijn logge lijf... Ik ben 2 meter lang en weeg 110kg. Veel 'XL' modellen die ik kan vinden zijn alleen breder maar niet echt geschikt voor langere personen (of andersom). Heeft iemand tips?
Kan alleen maar zeggen: Lynx Motorsport.

Zie review op mijn blog. Ik ben ook fors gebouwd en pas er prima in en het zit heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 09:42
Bauer078 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:59:
De GS-5 is een behoorlijk grote stoel >:)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
Madhouse1979 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Kan alleen maar zeggen: Lynx Motorsport.

Zie review op mijn blog. Ik ben ook fors gebouwd en pas er prima in en het zit heerlijk.
Op dit moment heb ik een DXRacer tank series gemonteerd op m'n Sim-Lab rig. Zeer comfortabele stoel, alleen niet ideaal voor sim racen. Na veel rondstruinen op het internet heb ik een tijdje geleden Biesheuvel gebeld, en die zeiden dat de Sparco Pilot QRT en de Evo XL QRT geschikt zijn voor mijn postuur. Beiden zien er gaaf uit en ik twijfel niet of ik er in kan zitten, maar ik vind 600-700 euro toch wel een hoop geld. Dat komt natuurlijk o.a. doordat deze FIA-keur hebben.

De LCD Pro-Drift had ik nog niet gezien maar ziet er veelbelovend uit! Ik ga zsm lang bij Lynx om hem te proberen. Super bedankt voor de tip! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Bauer078 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:59:
[...]
De LCD Pro-Drift had ik nog niet gezien maar ziet er veelbelovend uit! Ik ga zsm lang bij Lynx om hem te proberen. Super bedankt voor de tip! :)
Leuke zaak ook! Veel plezier met proberen. Doe Raymond de groeten van mij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 25-03-2020 18:59 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• xuuk3r
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-10-2020
Hey mede simracers,

Hierbij mijn rig, ik ben meteen all-in gegaan hehe :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvG9WfqHwWiSu_8htzLQdPxd1ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5Kn4pmGx8GzAulsjeBVJzbR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Bauer078 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Op dit moment heb ik een DXRacer tank series gemonteerd op m'n Sim-Lab rig. Zeer comfortabele stoel, alleen niet ideaal voor sim racen.
Ik heb een DXRacer King jaren geleden gekocht en ben in de running voor een GT1-evo of een S-dream. Maar gezien mijn forse postuur moet ik een stoel echt vooruit proberen. Maar de DXRacer monteren vind ik ook wel een idee. Hoe heb je die gemonteerd? Past dat op een slider?
Wat vind je er niet ideaal aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-08 18:00
expor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:16:
Ik ben mij aan het oriënteren op race stoelen (voor een GT1 Evo rig) en hoop dat jullie met bestaande ervaring mij kunnen adviseren. Mijn grootste zorg is dat ik 1.98m lang ben, maar wel slank en smal van postuur (~83kg).

Ik ben 1m94 en heb de Mirco XL, het merk wat LCD verkoopt en die zit perfect. Je kunt bij LCD vragen welke benaming zij hebben gegeven aan de XL van Mirco of je kunt de Mirco een stuk goedkoper bestellen vanuit het Oostblok alleen zal dat lastig zijn in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Maverick schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:42:
[...]

Ik ben 1.73m Stoel zit prima. Tis geen hoogvlieger qua comfort ofzo, maar dat kan ook niet voor zo'n prijs. Hij past sowieso prima op het motedis s-dream frame.
Vraagje, hoelang heb jij moeten wachten op de s-dream?
Ik heb deze maandag besteld maar geen idee hoelang het precies kan duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
@Chaker Ik heb hem zondag 15 maart besteld. Had hem donderdag 19 maart binnen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:51

Hupske

AFCA

Een nieuwe update. Inmiddels heb ik mijn Simplicity SW20 V3 binnen en geinstalleerd. Toch weer een leuke stap voorwaarts komend van een CSW V2.

Rig is verder nog in opbouw. Buttonbox moet nog goed geplaats worden, de windsim moet nog een plek vinden. Ik heb nog een sequential shifter en een handrem wat ook een plek moet krijgen. Maar voorlopig is wat er nu staat al voldoende om rondjes te rijden.

Alle 3 de stuurtjes die op de foto te zien is zijn zelf gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5H-n5lwU1_irLdV-v0V4JYgLWA=/f/image/GLVXqWfgIL9cWRRUgx3TSMRF.jpg

Wanneer alles af is zal ik wat uitgebreidere foto's plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hupske op 26-03-2020 12:11 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Erg gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
maniac2003 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Ik heb een DXRacer King jaren geleden gekocht en ben in de running voor een GT1-evo of een S-dream. Maar gezien mijn forse postuur moet ik een stoel echt vooruit proberen. Maar de DXRacer monteren vind ik ook wel een idee. Hoe heb je die gemonteerd? Past dat op een slider?
Wat vind je er niet ideaal aan?
Als ik jou was zou ik zeker eerst je DXRacer proberen voordat je gaat kijken naar een andere stoel. Op m'n oude GT-1 frame had ik hem als volgt bevestigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVXCUF7vNTBwZDtSiYM3goz3Lj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qcYZ96hW44KvKF8aUUOcoPE.jpg?f=fotoalbum_large
De uiteinden van de profielen waren getapt voor M8 bouten en vielen in de seat brackets.

Met de upgrade naar een P1X frame moest ik het een en ander aanpassen omdat hier andere seat brackets bij zaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92lkRAldGLAdjmW5wlETQQyzSBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0F3iRQ6nevDUv2UCM8NBup3c.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh9thc8LFBYIsomi7BS8G0ncBKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCVinoKIcpoy1AIp7wBwqTxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-Iukhy6hI7el9QhdYioz8Wd0Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSebLDAwp9wV8hXHtI4dd8Jz.jpg?f=fotoalbum_large
Het voordeel aan deze seat brackets is dat je je stoel erg schuin kunt zetten.

Het werkt prima zo, alleen zit de stoel wel hoger dan een kuipstoel (zo'n 8cm). Houd daar rekening mee. Verder heeft het voor- en nadelen dat de rugleuning verstelbaar is. Enerzijds natuurlijk erg comfortabel, anderzijds minder stijf. Dit merk je vooral met een zwaardere loadcell rem. Met de 55kg van mijn HE Pro's valt dit reuze mee, maar omdat ik overweeg over te stappen naar iets zwaarders ben ik nu opzoek naar een kuipstoel met minder flex. Mocht je meer foto's van de bevestiging willen of er niet uitkomen, laat het ff weten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Heel erg bedankt @Bauer078 voor de uitleg en foto's. Voorlopig houd ik mijn T500, eventueel een upgrade van de TH3PA-Pro naar de T-LCM pedalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 22:45

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Zo na de yamaha HS5 en HS7 + HS8S Subwoofer te hebben gehad toch maar geupgrade naar de HS8 Studio monitors ook want er is no replacement for displacement :D geld ook voor speakers

YouTube: iRacing Yamaha HS8 + HS8S Subwoofer Studio Monitor Speakers

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08 20:18
Na een lange tijd bezig te zijn geweest is het laatste missende stukje ook toegevoegd aan de rig.

Ik noem hem de simlab p1 evolved 😉

Na 1,5 jaar met de sfx-100 te hebben gespeeld was het tijd voor uitbreiding. Eerst tractionloss toegevoegd, al snel erna ook surge.

Surge kan ik iedereen aanraden, geeft echt een geweldige ervaring.

Genoeg geluld,.... video.

YouTube: Unedited video showing all movements

Wil je meer weten volg dan Neverlift_simracing op instagram.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjyEJ6NfYTNNWj5QOlLCKNYBkoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8raCgN8DfhJhT3KBzSNBihLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen week een stuur gekocht voor oval (NASCAR) racen. Ik wilde namelijk een stuur dat iets dichter bij is, want ik merkte dat de ‘road’ positie niet helemaal lekker zat.

Het grote stuur is wel wennen. Ik wacht nog op een shifter die ik van iemand anders ga overnemen en kijken of ik twee a drie knoppen kan installeren. Ik miste toch knoppen om naar links en rechts te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52
Niellie41 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:10:
[Afbeelding]

Afgelopen week een stuur gekocht voor oval (NASCAR) racen. Ik wilde namelijk een stuur dat iets dichter bij is, want ik merkte dat de ‘road’ positie niet helemaal lekker zat.

Het grote stuur is wel wennen. Ik wacht nog op een shifter die ik van iemand anders ga overnemen en kijken of ik twee a drie knoppen kan installeren. Ik miste toch knoppen om naar links en rechts te kijken.
Is het missen van die knoppen niet een goed excuus om 2 schermen erbij te nemen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Of gaan voor VR, dan kan je gewoon opzij kijken (zelfs achterom) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

CFC-Mathijs schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Is het missen van die knoppen niet een goed excuus om 2 schermen erbij te nemen? >:)
Haha, ja inderdaad. Triples of VR staat ook nog wel op het lijstje. Beiden hebben elk hun voor- en nadelen, dus ik vind het maar lastig kiezen.

Ricmotech heeft eigenlijk precies de NASCAR stijl button box die ik hiervoor zoek. Maar ja, $85 + verzendkosten is redelijk prijzig. Zelf zou het veel goedkoper kunnen, maar dan moet je er wel tijd in steken. Ik vind het ook wel leuk om dit soort kleine projectjes te doen en nieuwe dingen te leren.

Ik weet niet of ik voor triples genoeg ruimte heb op dit moment. Fysiek misschien wel, maar ik heb al 4 monitoren aangesloten. Soms een 5e voor race control. Dan zou daar nog een oplossing moeten vinden, maar dat maakt de investering meteen (te) groot. Zeker omdat ik niet heel veel race. In 2019 had ik 4(!) officiële races gedaan in iRacing. In 2020 is het me wel gelukt om dat aantal met 400% te verbeteren. :P

Misschien is een zo'n ultra/mega/super widescreen een mooi compromis. Ik ben het allemaal rustig aan het bekijken. De shifter is nu prioriteit, maar ik ben aan het wachten tot degene waar ik de shifter van overneem zelf zijn nieuwe shifter krijgt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:10
@Niellie41 Bedenk wel dat je zelfs met zo'n groot scherm niet dezelfde fov gaat halen als triples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Niellie41 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Haha, ja inderdaad. Triples of VR staat ook nog wel op het lijstje. Beiden hebben elk hun voor- en nadelen, dus ik vind het maar lastig kiezen.

Ricmotech heeft eigenlijk precies de NASCAR stijl button box die ik hiervoor zoek. Maar ja, $85 + verzendkosten is redelijk prijzig. Zelf zou het veel goedkoper kunnen, maar dan moet je er wel tijd in steken. Ik vind het ook wel leuk om dit soort kleine projectjes te doen en nieuwe dingen te leren.

Ik weet niet of ik voor triples genoeg ruimte heb op dit moment. Fysiek misschien wel, maar ik heb al 4 monitoren aangesloten. Soms een 5e voor race control. Dan zou daar nog een oplossing moeten vinden, maar dat maakt de investering meteen (te) groot. Zeker omdat ik niet heel veel race. In 2019 had ik 4(!) officiële races gedaan in iRacing. In 2020 is het me wel gelukt om dat aantal met 400% te verbeteren. :P

Misschien is een zo'n ultra/mega/super widescreen een mooi compromis. Ik ben het allemaal rustig aan het bekijken. De shifter is nu prioriteit, maar ik ben aan het wachten tot degene waar ik de shifter van overneem zelf zijn nieuwe shifter krijgt. :P
85$ is echt absurd duur. kun je voor 1/4 van de prijs zelf maken (als je een 3d printer hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

Melkaz

Melkazar

Niellie41 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Ik speel zelf op een Ultrawide (34 inch) en geloof me, je gaat met de juiste FOV settings met wat geluk een halve spiegel zien. het is zeker geen goed alternatief voor triples.

Hier is het een bewuste keuze, ten eerste race is hoofdzakelijk single player, ten tweede heb ik een rift liggen en ten slotte had ik weinig zin om de hele zolder te verbouwen zodat het zou passen. De rig staat nu netjes in een hoek en ik vermaak me prima op de ultrawide. Ook minder pixels om te processen overigens, scheelt ook weer in games als ACC.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Printen? Voor €2.50 koop je dit toch :P

https://www.conrad.nl/p/h...-abs-zwart-1-stuks-534304

Overigens vind ik het af toe wel mooi hoor, nu bezig voor iemand een behuizing te laten maken voor zijn LCD scherm, eigen design. Dit is natuurlijk nergens te koop en dan mag het wat kosten. Maar een zichtbaar standaard doosje wat $85 dollar moet kosten vind ik dan er een beetje over :)

[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 30-03-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Chaker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:21:
[...]

85$ is echt absurd duur. kun je voor 1/4 van de prijs zelf maken (als je een 3d printer hebt)
Moet je wel eerst een printer hebben, natuurlijk. 😜

Bedankt, Schuey! Dat is inderdaad precies wat je dan nodig zou hebben.

34 inch wide screen lijkt me inderdaad met te smal. Misschien dan eerder kijken naar 43 of 49 inch, dan zie je wel ruim genoeg. Ik moet het allemaal eens op een rijtje zetten en met elkaar afwegen. Spiegels maken me niet zo veel uit, want ik gebruik vrijwel alleen de virtuele spiegel in iRacing.

[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 30-03-2020 10:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ook op een 43 of 49 inch zal je met de juiste FOV niet halen wat je met triples wel haalt. Het is een compromis of een bewuste keuze en voor velen voldoende. Ik heb zelf ook een 34 inch UltraWide en die gaat verkocht worden omdat ik echt naar triples over wil voor de maximale beleving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDnVRAMRxX6YgRSrpwoKqTDX6ho=/f/image/on5kN5gAOcqfRR50Foi44cjw.png

Nieuwe PC

[YouTube: Sharkoon REV200]

[ Voor 25% gewijzigd door Madhouse1979 op 30-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit is het beeld dat een eNASCAR coureur heeft met een 49 inch scherm:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0ZHnjRH/84037896-902502403500440-318788299663605760-n.jpg

Het is niet precies hetzelfde als triples, maar naar mijn mening prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:32
@Niellie41 Is dat ingesteld als drie schermen? Mijn vision is heel anders namelijk. Ik vind het er vreemd uitzien als ik eerlijk ben, maar misschien is deze correct en die van mij niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 11:19
Het ziet er hier vooral vreemd uit vanwege de panoramafoto denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:44
Ik denk ook dat het stichen van de panorama niet lekker is gegaan.

Het 'vreemde' van een 43/49"" ultra wide is dat de zijkant (dat gaas voor het raam) nog altijd linksvoor je zit ipv links van je, dit effect weet een triple wel te bereiken.

Ik race zelf op een 34" wide screen en heb nog niets te klagen, voor close racing heb ik ten alle tijden de radar aan en mijn race engineer informeert me goed. Ik twijfel er niet aan dat een 43/49 wide screen of triple nog vetter is maar wat je niet kent mis je niet.

@Madhouse1979, mooie / dikke / cleane rig. Die PC is niet echt mijn stijl maar ziet er ook smooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madhouse1979 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:05:
Ook op een 43 of 49 inch zal je met de juiste FOV niet halen wat je met triples wel haalt. Het is een compromis of een bewuste keuze en voor velen voldoende. Ik heb zelf ook een 34 inch UltraWide en die gaat verkocht worden omdat ik echt naar triples over wil voor de maximale beleving.

[Afbeelding]

Nieuwe PC

[YouTube: Sharkoon REV200]
Nice! Is dat de GT1 Evo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 12:07
Effect 60Hz naar 144Hz op prestaties?
Ik overweeg m'n oude vertrouwde triples te vervangen door 144Hz exemplaren. Zijn er mensen die recent een stap gemaakt hebben van 60Hz monitor(en) naar 144Hz (al dan niet Free Sync) die iets kunnen zeggen over impact op race prestaties? Ik kan me voorstellen dat je er niet sneller van wordt, maar zien jullie bijvoorbeeld impact op de consistentie van je rondetijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ray1979 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:22:
Effect 60Hz naar 144Hz op prestaties?
Ik overweeg m'n oude vertrouwde triples te vervangen door 144Hz exemplaren. Zijn er mensen die recent een stap gemaakt hebben van 60Hz monitor(en) naar 144Hz (al dan niet Free Sync) die iets kunnen zeggen over impact op race prestaties? Ik kan me voorstellen dat je er niet sneller van wordt, maar zien jullie bijvoorbeeld impact op de consistentie van je rondetijden?
Ik denk niet dat het meetbaar is. Er zijn plenty coureurs die op 60hz rijden die aan de top meedraaien. Daarnast zag Lando Norris ook gewoon met 80-90FPS meedoen deze week. Dus of 144hz schermen je sneller maken, weet ik niet. Sommige mensen geven aan het verschil ook gewoon niet te merken.

144hz is veel rustiger voor je ogen; en zodra je een paar uur op een 144hz scherm gereden hebt en je switched terug naar je oude scherm merk je pas het verschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:14:
Dit is het beeld dat een eNASCAR coureur heeft met een 49 inch scherm:
[Afbeelding]

Het is niet precies hetzelfde als triples, maar naar mijn mening prima.
Dit is het bericht wat de eNASCAR coureur zei over 144hz:
I just recieved my 49' ultra wide 144hz monitor from Vitotek. When I tell you it is the best thing I've ever experienced on the sim I mean it bro!!! It's great. My first two races were the Coca-Cola Series Clash(s) and they both ran fine on my monitor. It's great, reaction time seems fine. Don't have any complaints, picture looks crisp and everything. I've personally never had triples so I can't speak for those.

But what I can say is that there is an option to render the monitor below as 3 screens on iRacing, and it works great. I see no input lag at all. I also imagine pushing a one single 49in monitor is a lot easier for GPU than trying to push triples. As far as the "60hz vs 144hz". I've ran on 60hz ever since I started sim racing in 2012. These past 2 days on 144hz have been great, but they aren't a DAY/NIGHT difference for me. Like I ran the entire peak series last year on 60hz and was fine, this year I'll be on 144hz and honestly I mean yes its smoother but like it's not gonna make me faster or anything. I wouldn't pay for a 144hz monitor is basically what I'm saying. Stick to 60hz, not worth the upgrade imo. I know some people make it seem like it's a huge difference but for me...just doesn't seem that way.
Ik dacht eigenlijk ook dat meer altijd beter was/is. Dat hoeft dus niet voor iederen zo te zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Niellie41 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:39:
[...]

[...]

Ik dacht eigenlijk ook dat meer altijd beter was/is. Dat hoeft dus niet voor iederen zo te zijn.
60hz is namelijk 1 ding, het gaat daarbij ook om FPS.
Als je 60Hz doet met een *sync variant dan heb je 60FPS
Maar met 60Hz kun je ook +100FPS doen, dat voelt ook al soepeler aan.
Als je 144Hz wil doen is het ook belangrijk om 144FPS te halen, dat is voor de meeste videokaarten niet haalbaar met redelijk visuele instellingen.

Ook maar een foto van mijn geüpdatet tripple setup.
Het is een Motedis X-stand met 3x 24" aan zelf geprinte VESA mounts, onderliggende chassis is een Simetik K2.
Gezien de huidige periode ben ik zelf een rig aan het ontwerpen wat ik waarschijnlijk in onderdelen ga bestellen in NL. Doel is 70cm breed en stevig genoeg voor een SFX mount.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEyx01wkSDIZy1qGhuJq16t5t8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93hK7tLhZXzlDjldakfXGvpN.jpg?f=fotoalbum_large

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xamsix
Kort contact gehad met SimLab, inmiddels 3 weken geleden mijn GT1-Evo besteld. Helaas moet ik minimaal nog een volledige week wachten op levering. Jammer dat hun levertijd een maand is wanneer een product 'in-stock' staat op site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
raymondw schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:59:
[...]

60hz is namelijk 1 ding, het gaat daarbij ook om FPS.
Als je 60Hz doet met een *sync variant dan heb je 60FPS
Maar met 60Hz kun je ook +100FPS doen, dat voelt ook al soepeler aan.
Als je 144Hz wil doen is het ook belangrijk om 144FPS te halen, dat is voor de meeste videokaarten niet haalbaar met redelijk visuele instellingen.

Ook maar een foto van mijn geüpdatet tripple setup.
Het is een Motedis X-stand met 3x 24" aan zelf geprinte VESA mounts, onderliggende chassis is een Simetik K2.
Gezien de huidige periode ben ik zelf een rig aan het ontwerpen wat ik waarschijnlijk in onderdelen ga bestellen in NL. Doel is 70cm breed en stevig genoeg voor een SFX mount.
[Afbeelding]
Toevallig geen stl van de vesa mounts? Mijn motedis rig komt morgen aan normaal gezien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Chaker schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:31:
Toevallig geen stl van de vesa mounts? Mijn motedis rig komt morgen aan normaal gezien :)
euh...
Nee... Niet toevallig nee, dat was wel expres :+

Zal je wel een PB sturen met de verschillende files.
Voor iedereen anders, het design staat op : https://www.aluxprofiel.nl/
Ik heb dat aangepast richting een STL voor (Motedis) 40x80 bevestigingen.
Het is nog wat ruw, maar ik zal het design tzt delen via Thingiverse.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Hey, de Jimmy Broadbent vogel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:39:
[...]

[...]

De stap omhoog van 60 naar 144 is / voelt waarschijnlijk een stuk kleiner dan de stap omlaag van 144 naar 60, als je eenmaal aan 144 gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

raymondw schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:17:
[...]

euh...
Nee... Niet toevallig nee, dat was wel expres :+

Zal je wel een PB sturen met de verschillende files.
Voor iedereen anders, het design staat op : https://www.aluxprofiel.nl/
Ik heb dat aangepast richting een STL voor (Motedis) 40x80 bevestigingen.
Het is nog wat ruw, maar ik zal het design tzt delen via Thingiverse.
Hier ben ik heel benieuwd naar, mocht je het tot willen delen inderdaad :9~ _/-\o_
Tegen die tijd wil ik ook wel naar kijken want dat is toch nog wel de eind setup.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://pic20.picturetrail.com/VOL1325/13792315/24855543/414406546.jpg

Mijn rig gemaakt van 40x40 profielen die over waren op het werk. Hier een ass stoel opgeplaats en g29.
Nu een vaste plek gecreëerd, nu sparen voor upgrades 😃

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bauer078
Nieuw speeltje :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WpD3v9KIfrZlmprugyRR8hS5b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0cPXoRRCWT2ZIqYWkYzDPv6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVN8eKz1vEgSvU-Q5JORiwqmIBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6NXzPw8OvwIVpLHcFjPCUFQ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18
Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.