Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummbber
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-08-2023
Paulus07 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:25:
Ben beetje aan het kijken naar een optie voor wind simulator. Beste die ik tegenkwam was uiteraard die van Amstudio. Echter dan moet je weer onderdelen printen. Aangezien ik geen 3d printer .....
Iemand die deze onderdelen zelf gebruikt heeft? Is deze setup leuk/bruikbaar voor de beginner die niet direct een turbo fan op de rig wil met hoop kabaal (ja ik race soms ook zonder koptelefoon etc :P )

Nog aanraders mbt fans om te gebruiken? Of nog eventueel iemand die de 3d prints kan maken? (tegen vergoeding uiteraard).
Hoi,

Als eens gekeken op https://www.simracingstudio.com? Op YouTube ook reviews van te vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Paulus07 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:25:
Ben beetje aan het kijken naar een optie voor wind simulator. Beste die ik tegenkwam was uiteraard die van Amstudio. Echter dan moet je weer onderdelen printen. Aangezien ik geen 3d printer .....
Iemand die deze onderdelen zelf gebruikt heeft? Is deze setup leuk/bruikbaar voor de beginner die niet direct een turbo fan op de rig wil met hoop kabaal (ja ik race soms ook zonder koptelefoon etc :P )

Nog aanraders mbt fans om te gebruiken? Of nog eventueel iemand die de 3d prints kan maken? (tegen vergoeding uiteraard).
Ik kwam tijdens mijn zoektocht ook niet direct iets tegen, totdat ik op deze website terecht kwam.
Hier verkocht hij kant en klare kitjes (nu niet meer zo te zien).. ik had wat problemen dat mijn pakketje niet aankwam en heb uiteindelijk de print files van hem ontvangen zodat ik deze zelf kon (laten) printen. Dit heb ik dan ook gedaan en de nodige spullen zelf aangeschaft.

Boodschappenlijst van mijn WindSim;
2x Fans: PWM Ball Bearing 120mm 120x120x38mm
Arduino: Arduino Uno R3 Clone
Ducts: Air Straightener 120x120x50mm
Power supply: 12V / 6A adapter

Ik heb een aansluit schema gemaakt, zo heb ik hem aangesloten en werkt perfect ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/RSzTJn6jC-2jQwGI3JlUmyfKHXB-QAslGJSdIcrSCrWNO45OY3Sdt-e2X0oikNo5A_P5zaH_yr-oy7j7J72rsZxmf_3Q4ekKHDVrvSZcBVfgwNgzcEgMhajWgxuqkaYnw1GYAxpQjuU=w2400

Vervolgens hoef je alleen in SimHub nog even de arduino te laten programmeren maar dat is slechts 2 minuten werk en is zelfs mij nog gelukt :9

Zeer tevreden met mijn WindSim, soms is het wel een beetje too much 2 van die Fans maar met deze zomerse temperaturen icm VR is het een welkome aanvulling qua verkoeling maar ook qua immersion! (en je gaat er 3sec per ronde sneller van rijden als bonus :+ )

Foto omdat het nog steeds een 'Show your Race Rig Topic' is 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sDMyN5ws/IMG-20191003-095625.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MichaelJ op 25-10-2019 11:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Otherside schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:33:
Ook hier een mooie GT Evo 1 van SimLab, echt top spul zwaar onder de indruk voor dat geld. In ons appartement van 65m2 was het ff zoeken naar een plekje, uiteindelijk een mooi hoekje gevonden. Dit is toch wel een stuk fijner dan achter het bureau.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik je een dedicated sim PC? Twee high-end PCs is handig aan de ene kant, aan de andere kant maakt het het geheel nogal prijzig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:57

Hupske

AFCA

MichaelJ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb een aansluit schema gemaakt, zo heb ik hem aangesloten en werkt perfect ;)
[Afbeelding]

Vervolgens hoef je alleen in SimHub nog even de arduino te laten programmeren maar dat is slechts 2 minuten werk en is zelfs mij nog gelukt :9

Zeer tevreden met mijn WindSim, soms is het wel een beetje too much 2 van die Fans maar met deze zomerse temperaturen icm VR is het een welkome aanvulling qua verkoeling maar ook qua immersion! (en je gaat er 3sec per ronde sneller van rijden als bonus :+ )
@Paulus07
Zo heb ik het ook precies gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wWQvlDrpSUZmfJdxemkD3BQl/medium.jpg

Ik gebruik de Thermalright TY-143 als fans. Ik heb op de aansluiting van de fans zelf een jumper kabel in de aansluiting geprikt. Die jumper kabel aan 1 kant gestript, zodat ik beide fans aan elkaar kon koppelen. En dan met de nog een jumper kabel aan 1 kant gestript en die weer verbonden aan die 2. Om hem dan aan te sluiten op de Arduino. Stroom heb ik gewoon in de plug van de Arduino zelf gedaan. Dit zorgt er wel voor dat de fans altijd blijven draaien O-)
Door jumper kabels te gebruiken houd je de kabels van de fans zelf gewoon goed, kan je ze later altijd weer verkopen :9

Wat betreft mij eigen rig. Sinds de vorige keer zijn er alweer wat dingen aangepast:

De base heb ik op een stuk MDF geplaatst en die zit dan weer vast een de profielen. Hierdoor zit alles nog een stuk steviger bevestigd en heb ik ruimte om de windsim aan de mdf te bevestigen.

Op de stoel zie je tape zitten. Daar zit een 'Rumble motor' onder. Die zijn gekoppeld aan een Arduino met SimHub. Als ik nu over een kerb rijd, dan gaat de rechterkant of linkerkant trillen en dat voel je dan weer aan je billen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rLKV5IQK3iAcLwrPApxMyZc9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vqrppC2CpxmI0yFON6orYZo0/full.jpg

Hier zie je dat ik de rumble motors ook aan de pedalen heb vast gemaakt. Wanneer ik de wielen blokker, begint de rem te trillen en wanneer ik teveel gas geeft, dan trilt het gaspedaal. Je ziet dat ik overal een andere motor gebruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vchiVqeDJ8hWLJJxLS4crie0/full.jpg
Overigens zie je ook dat er wel erg veel kabels overal loopt. De rumble motors op de stoel hebben een eigen Arduino, de motors van de pedalen hebben een eigen Arduino en ook de windsim. Dit betekent al 3 usb kabels naar de computer en 3 stroomkabels. En dan heb je nog de kabels van de pedalen en het stuur.

Als ik wil kan ik mijn 32 inch scherm ook voor de rig plaatsen, doordat die aan een zeer lange arm zit. Dus spellen die VR niet zo goed ondersteunen, kunnen dan mooi op het scherm gespeeld worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vZKP88qrxQxjw1MAE0cWOtBN/full.jpg

Wat staat er nog op de planning om te doen:
- Voor de windsim zijn de Fan Ducts inmiddels klaar om te gaan printen met de 3d printer. Alleen nog een 3d printer om te scoren om dat te doen :+
- Ik heb voor de rumble motors nog allemaal jumper kabels gebruikt. Dit ziet er niet uit. Binnenkort komt er 20 meter van een zwarte en rode stroomkabel binnen. Dan leg ik daar alles mee aan.
- De rumble motors zitten nu nog met tape vast. Ik heb een zwart stuk stof besteld. Dan naai ik de motors vast aan de stoel.
- Veel rumble motors vervangen voor de fijnste. Die links op de stoel zit geeft de fijnste feedback. Had er 6 van besteld, helaas een lege envelop ontvangen |:( Dus weer 3 weken wachten tot ze binnen zijn.
- DIY handrem is onderweg. Software is al getest, dus moet alleen alles nog bevestigen
- DIY Sequential shifter idem.

Komt er ooit een einde aan? :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Hupske schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

@Paulus07
Zo heb ik het ook precies gedaan.
[Afbeelding]

Ik gebruik de Thermalright TY-143 als fans. Ik heb op de aansluiting van de fans zelf een jumper kabel in de aansluiting geprikt. Die jumper kabel aan 1 kant gestript, zodat ik beide fans aan elkaar kon koppelen. En dan met de nog een jumper kabel aan 1 kant gestript en die weer verbonden aan die 2. Om hem dan aan te sluiten op de Arduino. Stroom heb ik gewoon in de plug van de Arduino zelf gedaan. Dit zorgt er wel voor dat de fans altijd blijven draaien O-)
Door jumper kabels te gebruiken houd je de kabels van de fans zelf gewoon goed, kan je ze later altijd weer verkopen :9

Wat betreft mij eigen rig. Sinds de vorige keer zijn er alweer wat dingen aangepast:

De base heb ik op een stuk MDF geplaatst en die zit dan weer vast een de profielen. Hierdoor zit alles nog een stuk steviger bevestigd en heb ik ruimte om de windsim aan de mdf te bevestigen.

Op de stoel zie je tape zitten. Daar zit een 'Rumble motor' onder. Die zijn gekoppeld aan een Arduino met SimHub. Als ik nu over een kerb rijd, dan gaat de rechterkant of linkerkant trillen en dat voel je dan weer aan je billen :9
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier zie je dat ik de rumble motors ook aan de pedalen heb vast gemaakt. Wanneer ik de wielen blokker, begint de rem te trillen en wanneer ik teveel gas geeft, dan trilt het gaspedaal. Je ziet dat ik overal een andere motor gebruik.
[Afbeelding]
Overigens zie je ook dat er wel erg veel kabels overal loopt. De rumble motors op de stoel hebben een eigen Arduino, de motors van de pedalen hebben een eigen Arduino en ook de windsim. Dit betekent al 3 usb kabels naar de computer en 3 stroomkabels. En dan heb je nog de kabels van de pedalen en het stuur.

Als ik wil kan ik mijn 32 inch scherm ook voor de rig plaatsen, doordat die aan een zeer lange arm zit. Dus spellen die VR niet zo goed ondersteunen, kunnen dan mooi op het scherm gespeeld worden.
[Afbeelding]

Wat staat er nog op de planning om te doen:
- Voor de windsim zijn de Fan Ducts inmiddels klaar om te gaan printen met de 3d printer. Alleen nog een 3d printer om te scoren om dat te doen :+
- Ik heb voor de rumble motors nog allemaal jumper kabels gebruikt. Dit ziet er niet uit. Binnenkort komt er 20 meter van een zwarte en rode stroomkabel binnen. Dan leg ik daar alles mee aan.
- De rumble motors zitten nu nog met tape vast. Ik heb een zwart stuk stof besteld. Dan naai ik de motors vast aan de stoel.
- Veel rumble motors vervangen voor de fijnste. Die links op de stoel zit geeft de fijnste feedback. Had er 6 van besteld, helaas een lege envelop ontvangen |:( Dus weer 3 weken wachten tot ze binnen zijn.
- DIY handrem is onderweg. Software is al getest, dus moet alleen alles nog bevestigen
- DIY Sequential shifter idem.

Komt er ooit een einde aan? :9
Ook een optie, praktisch gezien het zelfde. Ik heb er echter wel een switch tussen geplaatst om 2 redenen.
- Geen stroom door de arduino -> mijn fans trekken teveel Ampère waardoor de Arduino doorbrand.
- Uitzetten als je er geen gebruik van wilt maken.

Maar het viel mij op, of het is gebrek aan kennis van jouw fans... Maar heb je ze niet verkeerd om gemonteerd dus met de intake richting de stoel en de wind exit naar je pedalen? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

MichaelJ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Ook een optie, praktisch gezien het zelfde. Ik heb er echter wel een switch tussen geplaatst om 2 redenen.
- Geen stroom door de arduino -> mijn fans trekken teveel Ampère waardoor de Arduino doorbrand.
- Uitzetten als je er geen gebruik van wilt maken.

Maar het viel mij op, of het is gebrek aan kennis van jouw fans... Maar heb je ze niet verkeerd om gemonteerd dus met de intake richting de stoel en de wind exit naar je pedalen? ;)
Deze fans trekken in totaal 1.2amp als je het bij elkaar optelt. Valt mee.
Fans niet verkeer gemonteerd. Dat merk je wel als je ze verkeerd hebt :P

Maar ik ga er ook een schakelaar tussen zetten. Dit verwerken in een buttonbox. Volgend 3d print project :9

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 12-08-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:28
@JvdS19 Vraag over je rig. Dat 'tafeltje' boven de pedalen, is dat een eigen mod? Of is dat een optie voor deze rig. Kan het verder nergens vinden.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39

player-x

Disruptive by design

Zeer interessant upgrade optie voor VR racers, ga ik zeker uitproberen als hij naar NL komt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:08
schraal schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:36:
@JvdS19 Vraag over je rig. Dat 'tafeltje' boven de pedalen, is dat een eigen mod? Of is dat een optie voor deze rig. Kan het verder nergens vinden.

Thanks.
Een mod is een groot woord. Heb twee extra aluminium profielen van 49cm bij simlab gekocht. Samen met degene die ik overhield gebruikt om een triplex plaatje te ondersteunen. Had hier eerst een simlab simshelf zitten echter was die net te klein. Die is nu een ietwat dure VR bril houder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 03-06 21:46
Deze is toch gewoon te bestellen voor de Steam Store?
player-x schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:43:
Zeer interessant upgrade optie voor VR racers, ga ik zeker uitproberen als hij naar NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:29
Toch vorige week de sim-lab p1x beseld nu hopen dat hij snel binnenkomt had al mail gestuurd van wanneer ik hem kan verwachten maar wordt helaas niet op gereageerd :( naja we gaan het zien ben zo benieuwd!

Ook de formula v2 van fanatec met de magnetic shifters besteld <3

foto's volgen als alles in elkaar staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 12:50

Arfman

Drome!

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat Sim-Lab op dit moment een week of 3 achterloopt met leveringen vanwege de enorme drukte. Even wachten dus nog :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MichaelJ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ik kwam tijdens mijn zoektocht ook niet direct iets tegen, totdat ik op deze website terecht kwam.
Hier verkocht hij kant en klare kitjes (nu niet meer zo te zien).. ik had wat problemen dat mijn pakketje niet aankwam en heb uiteindelijk de print files van hem ontvangen zodat ik deze zelf kon (laten) printen. Dit heb ik dan ook gedaan en de nodige spullen zelf aangeschaft.

Ducts: Air Straightener 120x120x50mm

[Afbeelding]

Foto omdat het nog steeds een 'Show your Race Rig Topic' is 8)
[Afbeelding]
Hier stonden de Fans alleen nog naar beneden omdat ik er een normale ventilator op had gezet toen, ben er nog niet aan toegekomen om andere foto's te maken ;)
Top thanks. Eens gaan shoppen :)
heb je trouwens nog de afbeelding van aansluit schema? Deze laad niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Paulus07 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Top thanks. Eens gaan shoppen :)
heb je trouwens nog de afbeelding van aansluit schema? Deze laad niet meer.
Deze was het volgens mij
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5F1xEpT.jpg

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe zit dat trouwens met die arduino's en stroom. Ik heb de rig in de woonkamer staan en rol die dus ook af en toe aan de kant. Dus dan gaat de stroom er ook vanaf en stekker eruit. Maar om dat ineens met die board te doen is denk niet heel goed. Of lost die losse switch dat op door eerst die om te zetten en daarna de stekker eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Op de site van Sim lab staat dat ze door drukte tot 72 uur nodig hebben om op mails te reageren.
Bij de P1-X staat een lead time van 3 weken, lijkt me duidelijk.

Achterstand met leveren hebben ze niet. Ik heb 5 wekwn geleden de GT1 Evo besteld met een indicatie van 2 tot 3 weken en ik heb deze 2 weken en 1 dag na bestelling ontvangen.

Ben benieuwd naar de fotos, ik heb veel plezier van mijn rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Paulus07 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:45:
Hoe zit dat trouwens met die arduino's en stroom. Ik heb de rig in de woonkamer staan en rol die dus ook af en toe aan de kant. Dus dan gaat de stroom er ook vanaf en stekker eruit. Maar om dat ineens met die board te doen is denk niet heel goed. Of lost die losse switch dat op door eerst die om te zetten en daarna de stekker eruit?
Die losse switch doet precies het zelfde als je stekker eruit trekken. Die switch zit er juist tussen, zodat je je stekker er niet hoeft uit trekken. Aangezien de meeste rigs op een vaste plek staan met het stroom er altijd op. De switch zorgt er voor dat je op een makkelijke manier het stroom eraf kan halen. (Anders blijven de fans altijd draaien. En mijn fans blijven altijd draaien, omdat de usb poort ook nog wat stroom doorgeeft :+ )

En als je het leuk wilt doen. Verwerk de switch in een Buttonbox :*)

Maar als je telkens met het racen alles opnieuw aankoppelt en na het racen gelijk weer los koppelt, heb je die switch in principe niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 14-08-2019 10:51 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dummbber
Omdat ik nu na een aantal jaren mijn droomsimrig voor 90% gerealiseerd heb, hierbij een drietal foto's van mijn setup. Ik zie aan de foto's dat ik nog wat moet doen aan cable management achter de rig :).

Ik speel zowel in VR als op scherm. Omdat ik niet alleen maar racegames speel (alhoewel dit wel circa 90% is) heb ik de setup zo gemaakt dat ik deze weg kan schuiven om andere games te spelen. Ik gebruik het volgende voor mijn setup:

- Playseat stoel (ben ik ooit mee begonnen en vond de kleur wel passen nu)
- Epman gordels inclusief DIY gordelspanner
- Fanatec DD 2 stuur met BMW GT2 wheel (incl SRM magnetic snap action shifter addon)
- Fanatec shifter, handbrake en invertred V3 pedals (incl. orange colour kit en brake performance kit)
- Next Level Racing Motion platform V3
- Buttkicker gamer 3
- Sim-Lab GT1 Evo (iets aangepast)
- Logitech Z906 speakerset
- HTC Vive

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/raHnWKHYPvtbP9FZ3PJ4YNRd/medium.jpg Simrig2

Simrig3

Om het af te maken ben ik nog op zoek naar een button box (circa 21 knoppen) voor aan de linker kant en een windsimulator. Heeft iemand nog goede tips waar je een button box kan laten maken? Dus niet de DSD of BJJ, maar iemand waar je je wensen kan indienen en deze dan maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:23
Dummbber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:19:

Om het af te maken ben ik nog op zoek naar een button box (circa 21 knoppen) voor aan de linker kant en een windsimulator. Heeft iemand nog goede tips waar je een button box kan laten maken? Dus niet de DSD of BJJ, maar iemand waar je je wensen kan indienen en deze dan maakt?
Ja dan kom je denk ik bij een enthousiasteling terecht. Heb wel een bedrijf gezien die ze custom maakt maar de standaard buttonboxes die ze daar maken zijn al 400 euro oid dus die custom zal wel erg duur worden.

kun je niet zelf een beetje knutselen? met een arduino nano heb je namelijk zo een buttonbox in elkaar.

Ik wil je evt wel helpen met wat 3d ontwerp en misschien wel meer
bedoel je dan zoiets? Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/button-box-013-jpg.85046/

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 14-08-2019 12:35 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Ook weer een kleine update gedaan. Niet veel ruimte in de hobbykamer maar alles past.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/cockpit_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/cockpit_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/cockpit_3.jpg

Zondag de Podium dd2 besteld en dinsdagmorgen bezorgd. Altijd fijn voor RMA.

Gemiddeld 2 sec. sneller. Meest opvallend is waar de auto de fout in ging en niet controleerbaar met de clubsport csw 2.5 geeft de DD2 geen krimp en is de car corrigeerbaar. Stuurt strak en smooth.

Vandaag de pedalen rechtstreeks usb/pc omdat dit via de DD2 (nog niet) goed werkt. Stond ook al op het Fanatec forum. Een update van de software is in de maak.

Mooie is dat je op het display de nodige info kan uitlezen waar je snel een aanpassing kan maken. De 5 setups is ruim genoeg om snel te wisselen.

Verder ziet de DD2 er gelikt uit en de afwerking is perfect.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Zitten allemaal mooie setups tussen :)

Begonnen met een Playseat Challenge en Fanatec CSL base, maar inmiddels al wat geupgrade en hier en daar een meevaller bij de aanschaf. Inmiddels staat er een vaste setup. Geen spijt van en gebruik het zo veel vaker als voorheen met de Playseat.

Inmiddels een Simlab P1 met Fanatec DD1 en wat andere Fanatec spullen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48535297472_50157b2eb2_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
Zie ik daar toch even 3 rc auto's staan. Mooi hoor! Ook een van mijn hobbies.

En jouw rig mag er ook zijn. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Laatst online: 03-06 21:46
Wat een toffe rigs worden er zo kort achter elkaar gepost! En allemaal met Direct Drive!
Ik zag gister de unboxing video van de Fanatec DD1 van Gamer Muscle. Hoe bevalt de gebruikers het stuur hier? En vanaf welk stuur kwamen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
WeeDzi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Ja dan kom je denk ik bij een enthousiasteling terecht. Heb wel een bedrijf gezien die ze custom maakt maar de standaard buttonboxes die ze daar maken zijn al 400 euro oid dus die custom zal wel erg duur worden.
Goede componenten zijn helaas nu eenmaal niet goedkoop. Je kan pushbuttons en rotary encoders natuurlijk prima bij Aliexpress bestellen, maar de kwaliteit die je krijgt is vaak niet om over naar huis te schrijven. Als je op een button op je buttonbox drukt wil je wel zeker weten dat het ding ook functioneert, en dat je niet 2 of 3x op die knop moet drukken. Hetzelfde geldt voor rotary encoders. Andere componenten kan je wel weer prima daar vandaan halen. Toggleswitches bijvoorbeeld zijn vaak prima, maar ik heb er ook een aantal zeer fraaie displays vandaan voor een appel en een ei.

De grootste bottleneck waar ik tegenaan loop (of liever gezegd, liep) is de behuizing. Daar iets moois voor vinden of maken is nog best een opgave, vooral ook omdat er wel stevige mountings op moeten zitten. Het is heel irritant racen als je buttonbox heen en weer trilt, of meebuigt als je op een knop drukt.
kun je niet zelf een beetje knutselen? met een arduino nano heb je namelijk zo een buttonbox in elkaar.
Ik zou eerder een Arduino Micro / Leonardo hiervoor nemen. Dan wordt je buttonbox direct ook als joystick herkend en werkt het vrijwel direct in alle games. Heel ingewikkeld is het allemaal niet. Zeker als je het combineert met SimHub heb je er nagenoeg geen omkijken naar. Ook het toevoegen van displays, leds etc stelt daarmee allemaal niet veel voor om op te zetten. Maak een ontwerp, prop het in SimHub en draai het schema uit en bestel je onderdelen. Daarna nog een avondje solderen en je kan gaan racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
kroegtijger schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Goede componenten zijn helaas nu eenmaal niet goedkoop. Je kan pushbuttons en rotary encoders natuurlijk prima bij Aliexpress bestellen, maar de kwaliteit die je krijgt is vaak niet om over naar huis te schrijven. Als je op een button op je buttonbox drukt wil je wel zeker weten dat het ding ook functioneert, en dat je niet 2 of 3x op die knop moet drukken. Hetzelfde geldt voor rotary encoders. Andere componenten kan je wel weer prima daar vandaan halen. Toggleswitches bijvoorbeeld zijn vaak prima, maar ik heb er ook een aantal zeer fraaie displays vandaan voor een appel en een ei.

De grootste bottleneck waar ik tegenaan loop (of liever gezegd, liep) is de behuizing. Daar iets moois voor vinden of maken is nog best een opgave, vooral ook omdat er wel stevige mountings op moeten zitten. Het is heel irritant racen als je buttonbox heen en weer trilt, of meebuigt als je op een knop drukt.

[...]

Ik zou eerder een Arduino Micro / Leonardo hiervoor nemen. Dan wordt je buttonbox direct ook als joystick herkend en werkt het vrijwel direct in alle games. Heel ingewikkeld is het allemaal niet. Zeker als je het combineert met SimHub heb je er nagenoeg geen omkijken naar. Ook het toevoegen van displays, leds etc stelt daarmee allemaal niet veel voor om op te zetten. Maak een ontwerp, prop het in SimHub en draai het schema uit en bestel je onderdelen. Daarna nog een avondje solderen en je kan gaan racen.
waarom zou een nano niet werken dan? in principe hetzelfde dingetje natuurlijk. Daar kun je ook gewoon de joystick arduino setup op zetten en gaan met die banaan.

Tuurlijk zijn goede onderdelen niet goedkoop maar 400 eu 8)7 bijvoorbeeld zoals deze die lui van OSR maken dus evt een voor je op maat.

De buttonbox die ik een jaar of 10 geleden heb gemaakt (in de tijd dat nog niet alles zo simpel was) had ik van hout gemaakt en door een oud toetsenbord uitelkaar te halen en de matrix zelf in te delen , das mooi te verwerken en kun je zo stabiel maken als je zelf wil. tegenwoordig is 3d printen een mooie oplossing.

ik heb het voordeel dat ik in een prototypeafdeling werk dus wij hebben hier alle bewerkingstypes wel zon beetje voor handen :)

Als ik nu filmpjes zie om bepaalde dingen te maken zoals buttonboxes of stuurtjes incl schermpjes etc etc word ik alweer helemaal enthousiast. een werkend BMW klokkenspel oid was 10 jaar geleden een heel ding en had ik speciaal bordjes voor aangeschaft. tegenwoordig pak je simhub en een arduino en je frut het spul zo aanelkaar. zo heb ik bijv nog zon nextion schermpje liggen waar ik nu een perfect doel voor heb gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door WeeDzi op 14-08-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45

BM

Moderator Spielerij
Psqld schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:42:
Zitten allemaal mooie setups tussen :)

Begonnen met een Playseat Challenge en Fanatec CSL base, maar inmiddels al wat geupgrade en hier en daar een meevaller bij de aanschaf. Inmiddels staat er een vaste setup. Geen spijt van en gebruik het zo veel vaker als voorheen met de Playseat.

Inmiddels een Simlab P1 met Fanatec DD1 en wat andere Fanatec spullen.

[Afbeelding]
Nice!

Wat voor schermpje heb je daar boven je stuur staan? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@WeeDzi @kroegtijger Eigenlijk kan het nog makkelijker. Met een Arduino moet je toch nog beetje zelf met software aan de gang.
Je kan voor je buttonbox ook Zero Delay usb Encoder gebruiken. Die word standaard als joystick herkend door windows en je hoeft niet te solderen :) Kan je 12 knoppen aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Hupske schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:49:
@WeeDzi @kroegtijger Eigenlijk kan het nog makkelijker. Met een Arduino moet je toch nog beetje zelf met software aan de gang.
Je kan voor je buttonbox ook Zero Delay usb Encoder gebruiken. Die word standaard als joystick herkend door windows en je hoeft niet te solderen :) Kan je 12 knoppen aan toevoegen.
Ja maar eigenlijk is 12 dan niet genoeg :> bovendien moet je dan weer stekkertjes maken aan al je knopjes, dan soldeer ik liever O-)

bovendien kost zon encoder iets van 5 euri oid of 12 ish als je em in nederland besteld. en een nano heb je voor 2 euro oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

WeeDzi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:53:
[...]

Ja maar eigenlijk is 12 dan niet genoeg :> bovendien moet je dan weer stekkertjes maken aan al je knopjes, dan soldeer ik liever O-)

bovendien kost zon encoder iets van 5 euri oid of 12 ish als je em in nederland besteld. en een nano heb je voor 2 euro oid
Ja wil je echt goedkoop klaar zijn of nog steeds goedkoop met iets meer gemak. Nano kan je ook maximaal tot 12 toch?
De kabeltje die mee geleverd worden bij de encoder passen op de meeste knoppen. Meeste knoppen zijn er juist voor gemaakt voor die aansluitingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
WeeDzi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

waarom zou een nano niet werken dan? in principe hetzelfde dingetje natuurlijk. Daar kun je ook gewoon de joystick arduino setup op zetten en gaan met die banaan.
De Nano is gebaseerd op de ATmega328
De Leonardo en Micro zijn gebaseerd op de ATmega32u4

Daardoor zal je bij een Leonardo of Micro je device direct als een joystick herkend zien in Windows bij gebruik van de Joystick Library (zie https://github.com/MHeironimus/ArduinoJoystickLibrary)

Let overigens wel op dat, mocht je een Micro gaan gebruiken, je deze op de inputs op 3.3v doet, en dus niet op 5v, anders mag je weer een nieuwe gaan bestellen :)
Tuurlijk zijn goede onderdelen niet goedkoop maar 400 eu 8)7 bijvoorbeeld zoals deze die lui van OSR maken dus evt een voor je op maat.
Ik neem aan dat de boys daar er ook wel wat op willen verdienen. Dus nee, het zijn nooit 400,- aan componenten uiteraard.
Als dergelijke hardware in bulk gemaakt wordt en je dus behuizingen, printplaten etc daarvoor laat maken, dan is het plots allemaal een veelvoud goedkoper. Nu is alles maatwerk en daarmee vrijwel per definitie erg prijzig..
De buttonbox die ik een jaar of 10 geleden heb gemaakt (in de tijd dat nog niet alles zo simpel was) had ik van hout gemaakt en door een oud toetsenbord uitelkaar te halen en de matrix zelf in te delen , das mooi te verwerken en kun je zo stabiel maken als je zelf wil. tegenwoordig is 3d printen een mooie oplossing.
3D printers maken het leven inderdaad wel een heel stuk makkelijker erin. Mocht je die niet hebben, dan is een dremel met een knap stukje (gegoten) acrylplaat van 3 a 4 mm een prima alternatief.
Je kan eventueel ook voor een metalen afwerking gaan. Dan kan je bij bijvoorbeeld metalpoint.nl een ontwerpje in RVS of Alu laten maken, inclusief alle benodigde gaten voor displays, buttons etc. Is wel weer wat mooier, maar ook weer wat duurder.
ik heb het voordeel dat ik in een prototypeafdeling werk dus wij hebben hier alle bewerkingstypes wel zon beetje voor handen :)

Als ik nu filmpjes zie om bepaalde dingen te maken zoals buttonboxes of stuurtjes incl schermpjes etc etc word ik alweer helemaal enthousiast. een werkend BMW klokkenspel oid was 10 jaar geleden een heel ding en had ik speciaal bordjes voor aangeschaft. tegenwoordig pak je simhub en een arduino en je frut het spul zo aanelkaar. zo heb ik bijv nog zon nextion schermpje liggen waar ik nu een perfect doel voor heb gevonden :)
Tot nog niet zo lang geleden zat je inderdaad vast aan joystick-controllerbordjes en kon je het eigenlijk wel vergeten zoiets te gaan bouwen als je niet met een multimeter overweg kon. Da's nu geen noodzaak meer en als je een klein beetje technisch inzicht hebt en wel eens een soldeerbout hebt vastgehouden kan je al zoiets bouwen (en als je echt niet wil solderen zijn ook daar nog wel alternatieven voor te vinden).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hupske schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:49:
Als het alleen om wat buttons gaat, dan kan dat ook nog ja. Wil je echter ook nog rotary encoders, displays, ledstrips etc erbij, dan is een arduino heel erg veel makkelijker.
En ook dat is mogelijk om zonder te solderen op te bouwen als je graag zou willen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Hupske schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Ja wil je echt goedkoop klaar zijn of nog steeds goedkoop met iets meer gemak. Nano kan je ook maximaal tot 12 toch?
De kabeltje die mee geleverd worden bij de encoder passen op de meeste knoppen. Meeste knoppen zijn er juist voor gemaakt voor die aansluitingen :9
meh 32 op een nano als je een matrix aanlegd en dan kun je er nog 3 analoge signalen op aansluiten. en inderdaad lcds zoals hierboven ook al is genoemd.
Maar voor iederen dus wel wat, de keuze is reuze en hoeft in beide gevallen niet duur te zijn.

Ik zie er zelf niet veel meer gemak in zitten, maar wellicht ben ik iets handiger met solderen dan met stekkertjes maken. en de meeste knoppen komen gewoon los zonder bedrading al kun je vast wel kant en klare kits er voor krijgen.

Maar tis ook zeker een mogelijkheid

[ Voor 5% gewijzigd door WeeDzi op 14-08-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hupske schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Als je 1 op 1 je buttons connect dan ondersteund SimHub max 12 buttons, maar daarnaast hou je dan ook nog inputs/outputs over voor andere doeleinden. Zeker als je de I2C bus gaat benutten kan er nog veel meer aan vast.

Als je een matrix maakt, dan kan je er nog veel meer op kwijt dan die 12 buttons. Ga je uit van een 4x4 matrix, dan heb je er al 16 beschikbaar over 8 digitale pins. Ik dacht dat de absolute max op 32 lag, maar als je zoveel buttons hebt kan je je afvragen of het nog zinvol is.
Met de soldeerbout in de hand is nagenoeg elke knop een geschikte knop om te gebruiken. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
kroegtijger schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

De Nano is gebaseerd op de ATmega328
De Leonardo en Micro zijn gebaseerd op de ATmega32u4

Daardoor zal je bij een Leonardo of Micro je device direct als een joystick herkend zien in Windows bij gebruik van de Joystick Library (zie https://github.com/MHeironimus/ArduinoJoystickLibrary)
Die library kun je toch ook gewoon op een nano gebruiken. maar goed een paar van die micro's zijn ook zo besteld :)

sry we zitten hier het forum een beetje te vervuilen, deze discussie kunnen we beter ergens anders voeren, er is nog niet een buttonbox topic geloof ik. Misschien is het daar tijd voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door WeeDzi op 14-08-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
WeeDzi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Die library kun je toch ook gewoon op een nano gebruiken. maar goed een paar van die micro's zijn ook zo besteld :)
Ik dacht van niet. Ook als ik lees op bijvoorbeeld https://www.instructables...-Game-ControllerJoystick/ wijzen ze allemaal naar hetzelfde. De AtMega328 kan het niet, de ATmega32u4 kan het wel... Maar ik zal het vanavond eens testen. Ik heb van alle twee nog wel een bordje liggen.
sry we zitten hier het forum een beetje te vervuilen, deze discussie kunnen we beter ergens anders voeren, er is nog niet een buttonbox topic geloof ik. Misschien is het daar tijd voor :)
Dat lijkt me wel wat netter inderdaad :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@kroegtijger @WeeDzi
De Arduino's geven je idd veel meer mogelijkheden om ook nog van andere dingen gebruik te maken. Toch vergt dit wel enige kennis aan de software kant. En zo makkelijk als jullie het hier bijna schetsen is dat nou ook weer niet.
Het is niet dat mijn windsim en de rumble motortjes met de Arduino in 1 keer draaide. Telkens wel ergens even en foutje gemaakt.
En straks begin ik aan een analoge handrem, maar dat heb ik ook niet snel draaiende ben ik bang. Daarvoor is een Nano en een Micro onderweg.
kroegtijger schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Daarom is SimHub zo enorm handig; die regelt de hele software-kant voor je. Alleen even definieren wat je op welke pin hebt aangesloten en je bent alweer klaar.
En SimHub is zeker handig idd. Maar dat werkte ook niet gelijk. Soms weer terug naar default en opnieuw aangeven wat je erop wilt hebben. Daarna werkte het bijvoorbeeld wel weer.

Iig moet je ook ene Arduino bordje kiezen waarbij je niet die USB chip driver moet gebruiken. Dat is pruttel.

Einde edit.

Als je letterlijk alleen een knoppenbox wilt hebben. Verder aan de software kant kaas hebt gegeten, dan zou ik voor de zero delay encoder gaan. Daar heb je totaal geen kennis voor nodig.

Je hebt verder alleen handige handen nodig om wat moois in elkaar te knutselen. En die stekkertjes die ze mee leveren, kan je idd dan ook erop solderen als je wilt. De uiteinde ervan prik je dan zonder moeite in het bordje (en dat blijft echt wel stevig zitten).

@Dummbber Ik vind je kleuren thema echt gaaf! Mooi bedacht om dit zo te doen.
Je schermen staan wel ver van je rig af lijkt het. Heb je niet de mogelijkheid om die dichterbij te zetten wanneer je gaat racen?

[ Voor 28% gewijzigd door Hupske op 14-08-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hupske schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:14:
@kroegtijger @WeeDzi
De Arduino's geven je idd veel meer mogelijkheden om ook nog van andere dingen gebruik te maken. Toch vergt dit wel enige kennis aan de software kant.
Daarom is SimHub zo enorm handig; die regelt de hele software-kant voor je. Alleen even definieren wat je op welke pin hebt aangesloten en je bent alweer klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
@kroegtijger @WeeDzi
De Arduino's geven je idd veel meer mogelijkheden om ook nog van andere dingen gebruik te maken. Toch vergt dit wel enige kennis aan de software kant. En zo makkelijk als jullie het hier bijna schetsen is dat nou ook weer niet.
Het is niet dat mijn windsim en de rumble motortjes met de Arduino in 1 keer draaide. Telkens wel ergens even en foutje gemaakt.
En straks begin ik aan een analoge handrem, maar dat heb ik ook niet snel draaiende ben ik bang. Daarvoor is een Nano onderweg.

Als je letterlijk alleen een knoppenbox wilt hebben. Verder aan de software kant kaas hebt gegeten, dan zou ik voor de zero delay encoder gaan. Daar heb je totaal geen kennis voor nodig.

Je hebt verder alleen handige handen nodig om wat moois in elkaar te knutselen. En die stekkertjes die ze mee leveren, kan je idd dan ook erop solderen als je wilt. De uiteinde ervan prik je dan zonder moeite in het bordje (en dat blijft echt wel stevig zitten).
zijn genoeg youtube filmpjes van te vinden die je door het proces loodsen, maar zoals ik al zei voor iedereen wat wils. desnoods neem je 2 van die controllers als je wel meer knoppen wil.

@kroegtijger oh dacht dat ze beide zouden werken, maar goed die micro bordjes heb ik ook nog wel liggen dus dat scheelt dan gebruiken we gewoon die

misschien wil een modje zo lief zijn om een afsplitsingetje te maken, daar heb ik geen verstand van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummbber
WeeDzi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Ik wil je evt wel helpen met wat 3d ontwerp en misschien wel meer
bedoel je dan zoiets? [Afbeelding]
Dat is een erg mooie buttonbox en super aardig van je aanbod. Ik ben zelf niet erg handig.... wellicht zelfs wel onhandig en zie het daarom niet zitten zelf te doen :). Ik heb verschillende YouTube filmpjes bekeken, maar kan er weinig chocola van maken (ieder zijn vak)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dummbber
@kroegtijger @WeeDzi
En straks begin ik aan een analoge handrem, maar dat heb ik ook niet snel draaiende ben ik bang. Daarvoor is een Nano en een Micro onderweg.

[...]

En SimHub is zeker handig idd. Maar dat werkte ook niet gelijk. Soms weer terug naar default en opnieuw aangeven wat je erop wilt hebben. Daarna werkte het bijvoorbeeld wel weer.

Iig moet je ook ene Arduino bordje kiezen waarbij je niet die USB chip driver moet gebruiken. Dat is pruttel.

Einde edit.

@Dummbber Ik vind je kleuren thema echt gaaf! Mooi bedacht om dit zo te doen.
Je schermen staan wel ver van je rig af lijkt het. Heb je niet de mogelijkheid om die dichterbij te zetten wanneer je gaat racen?
@Hupske,

Dank je wel.

Die schermen kunnen wel iets dichterbij, maar niet veel (helaas). Ik zou ze het liefst zo dicht mogelijk bij mijn stuur brengen, maar dan nog wel met de mogelijkheid ze snel weer naar achter te plaatsen voor het geval ik een ander spel ga spelen. Dat is ook echt de reden waarom ik de schermen niet aan mijn frame heb bevestigd. Ik heb me mottig gezocht naar een standaard op één voet welke drie monitoren kan dragen. Deze zijn er wel, maar halen de gewenste hoek niet..... Iemand enig idee of er en standaard bestaat op één voet welke drie schermen kan tillen welke in een hoek van maximaal 40% te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Dummbber schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

@Hupske,

Dank je wel.

Die schermen kunnen wel iets dichterbij, maar niet veel (helaas). Ik zou ze het liefst zo dicht mogelijk bij mijn stuur brengen, maar dan nog wel met de mogelijkheid ze snel weer naar achter te plaatsen voor het geval ik een ander spel ga spelen. Dat is ook echt de reden waarom ik de schermen niet aan mijn frame heb bevestigd. Ik heb me mottig gezocht naar een standaard op één voet welke drie monitoren kan dragen. Deze zijn er wel, maar halen de gewenste hoek niet..... Iemand enig idee of er en standaard bestaat op één voet welke drie schermen kan tillen welke in een hoek van maximaal 40% te krijgen zijn?
pricewatch: Arctic Z3 Basic misschien aan 3 losse beugels doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
BM schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Nice!

Wat voor schermpje heb je daar boven je stuur staan? :)
Thanks, schermpje is een USBD480 type van Simcore. Wat aan de prijzige kant maar vond hem mooi passen en doet het perfect incombinatie met Simhub.

Ook al wat eigen dashboards gemaakt voor F1 2019 en de Formula Renault 2.0 in iRacing.

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Beste,

Ik heb het idee dat ik hier recent wat over gelezen heb in dit topic maar kan het zosnel niet terug vinden.

Ik krijg met mijn kuip na bepaalde tijd redelijk last van mijn rug / onderrug en er staat me bij dat er toen bepaalde kussens voor in de kuip aangeraden werden.

Heeft iemand een idee wat ik bedoel / me kan verwijzen naar deze post.

• Spunky25
Flamax schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:24:
Beste,

Ik heb het idee dat ik hier recent wat over gelezen heb in dit topic maar kan het zosnel niet terug vinden.

Ik krijg met mijn kuip na bepaalde tijd redelijk last van mijn rug / onderrug en er staat me bij dat er toen bepaalde kussens voor in de kuip aangeraden werden.

Heeft iemand een idee wat ik bedoel / me kan verwijzen naar deze post.
Volgens mij bedoel je deze

https://www.biesheuvel.nl...r-of-lumbar-side-backrest

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Dat zou goed kunnen, zat toevallig 5 min geleden al te kijken bij biesheuvel :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• green-tea
De spullen zijn binnen, na twee dagen lekker klooien alles in elkaar en werkend. Nog wat kabelmanagement te gaan.

Heb ook maar een geluidskaart besteld, stereo is ook niet alles. Ook de onderdelen voor de Windsim zijn besteld, bijna compleet. Nu even sparen voor de buttkicker.

Heeft er iemand ervaring met TrackIR? Ik denk dat ik geen VR ga doen ivm warmte.

Helaas kan ik alleen offline F1 2019 spelen tot oktober i.v.m. langzame 4g internet :( Glasvezel is drie maanden uitgelopen grrr.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s6NQyqq/IMG-5576.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door green-tea op 15-08-2019 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Paulus07 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:45:
Ik heb mijn afbeelding weer terug online gezet.

Stroom kun je er gewoon vanaf halen omdat, in mijn voorbeeld, de constante stroom niet via de Arduino loopt. Alleen de GND en de PWM gaat via de Arduino. Ik heb er een on/off switch tussen gezet (in mijn buttonbox verwerkt) zodat ik de stroom kan afsluiten met 1 schakelaar.

Mocht je zelf altijd het stroom afsluiten van alle rig gerelateerde spullen, dan zou je deze switch achterwege kunnen laten eventueel. Ik zou het niet doen want het is wel handig verder ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Had ik nieuwe stoel brackets besteld die hoger zijn zodat ik achter het onderste gaatje kon gebruiken en voor de hoogste zodat de stoel wat schuiner komt te staan. Lijnen die gaten niet lekker uit. Kan ik de stoel er nog niet op monteren in die positie :(

En weet niet of het zelf te boren is in dat 3mm staal met een accuschroefmachine en of dat dan ook weer helemaal recht gaat zijn voor beide brackets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
Paulus07 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:16:
Had ik nieuwe stoel brackets besteld die hoger zijn zodat ik achter het onderste gaatje kon gebruiken en voor de hoogste zodat de stoel wat schuiner komt te staan. Lijnen die gaten niet lekker uit. Kan ik de stoel er nog niet op monteren in die positie :(

En weet niet of het zelf te boren is in dat 3mm staal met een accuschroefmachine en of dat dan ook weer helemaal recht gaat zijn voor beide brackets.....
Niet geschoten is altijd mis ;). Anders loop je ff de lokale bouwmarkt of bij een installateur binnen. Als je precies weet te vertellen welk diameter gat je waar wilt hebben zullen die echt wel bereid zijn je ff te helpen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 09:25
green-tea schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:04:
.

Heeft er iemand ervaring met TrackIR?
Yup, in mijn vorige simracing carriere. Ik denk dat het 11-12 jaar terug was maar het idee is nog steeds hetzelfde.
Een webcam en ledjes op bv een petje monteren.
Het werkt zoals je mag verwachten.

Het draaien met je hoofd is snel en nauwkeurig maar het is zeer onnatuurlijk omdat je ogen naar 1 punt moeten blijven kijken.
Ik heb het toen bij een langere race gebruikt en na een tijdje stopte ik met draaien, het was best vermoeiend voor mijn ogen om de een of andere reden.

Het is een zeer onnatuurlijk gevoel maar het werkt wel.
Ik zou dit zeggen, het is een manier om geen look left en look right knoppen nodig te hebben maar voor echt VR-like de apex inkijken etc is het wat mij betreft te onnatuurlijk en haalt het mij meer uit de sim dan dat het mij erin brengt.

Het kost geen drol om te maken en is wel een leuk knutsel project maar ga er niet in met te hoge verwachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 03:04:
[...]

Niet geschoten is altijd mis ;). Anders loop je ff de lokale bouwmarkt of bij een installateur binnen. Als je precies weet te vertellen welk diameter gat je waar wilt hebben zullen die echt wel bereid zijn je ff te helpen.
Gaat denk nog wel lukken met eerst klein boordje. Maarja nu eerst die accu's weer opladen. Krengen zijn altijd leeg als je ze nodig hebt :P

en wordt het niks blijf ik bij de huidige diy setup met de oude brackets en custom aluminium plaatje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49
Heeft er iemand ervaring met TrackIR? Ik denk dat ik geen VR ga doen ivm warmte.
Ik heb zo'n ding (een authentieke, geen DIY webcam geval) recentelijk vervangen door VR. Ik had hem al vanuit mijn flightsim verleden en daar is hij echt onmisbaar indien je geen VR gebruikt. Het werkt best natuurlijk en de tracking werkt ook accuraat en snel.

Het werkt naar mijn mening echter veel beter in flightsims dan in racesims. Omdat je je hoofd niet helemaal naar de richting hebt gedraaid waarnaar je kijkt, vond ik het lastig precies in te sturen. In de lucht heb je daarin wat meer vrijheid en vaak ook wat meer tijd om je hoofd te positioneren.

Ik vond het wel meerwaarde hebben, maar ik zou hem niet speciaal voor racesims aanschaffen. Als je ook flightsims speelt, dan juist weer wel. Als je het goedkoop kunt uitproberen met een webcam zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:28
De spullen zijn binnen, na twee dagen lekker klooien alles in elkaar en werkend. Nog wat kabelmanagement te gaan.

Heb ook maar een geluidskaart besteld, stereo is ook niet alles. Ook de onderdelen voor de Windsim zijn besteld, bijna compleet. Nu even sparen voor de buttkicker.

Helaas kan ik alleen offline F1 2019 spelen tot oktober i.v.m. langzame 4g internet :( Glasvezel is drie maanden uitgelopen grrr.
[Afbeelding]
Waar heb je de 49 inch mee aan de muur hangen? Hoeveel reikte heeft het scherm vanaf de muur? Ik zoek namelijk ook nog naar een oplossing hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
AequitasII schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Waar heb je de 49 inch mee aan de muur hangen? Hoeveel reikte heeft het scherm vanaf de muur? Ik zoek namelijk ook nog naar een oplossing hierin.
Niet goedkoop maar werkt wel;
https://www.debeugelknaller.nl/dq-rotate-xl-98-5-cm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:28
Top, precies wat ik zoek! Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Dit is 'show je race rig', niet 'voer veel discussie over veel onderwerpen'. Maak aub een nieuw topic aan voor uitgebreidere onderwerpen. Een quote kan prima in een nieuw draadje als het verder gaat dan 'werkt dat een beetje'? ' of' waar heb je dat gehaald'.

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04 22:10
LogLeg schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:11:
Hallo!

Ik volg dit forum al een tijdje en met al die dikke rigs die getoond worden is het best vermakelijk tot nu toe.
Zelf doe ik eigenlijk nooit meer racen, maar wil het graag weer op gaan pakken. Ik heb jaren geleden met mijn vader de onderstaande simrig gebouwd en daar lang plezier van gehad. Inmiddels is het stuur (en de bijbehorende console) aardig verouderd en gebruikte ik het stuur de laatste paar keren enkel nog zonder FFB (met een gehackte Xbox receiver) op de PC, dus echt vermakelijk is het niet meer. De bedoeling is dan ook om in de toekomst betere pedalen en een goed stuur aan te schaffen. Wat dat wordt moet ik nog uitzoeken, iemand tips misschien?

[Afbeelding]

Voordat ik dat doe wil ik het frame eigenlijk om gaan bouwen tot een 2 DOF motion platform voor net dat beetje extra ervaring. Dat zelf maken zou helemaal gaaf zijn en daarom ben ik de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van software om dit mogelijk te maken. Met een klein schaalmodel van Lego aangestuurd met een Arduino heb ik tot nu toe aardig succes. Het resultaat is te zien in het filmpje hieronder waar ik DiRT rally speel waarvan de in-game data omgerekend wordt naar bewegingen voor het model. Het gaat nog wat schokkerig en de bewegingen zijn nogal extreem, maar als proof of concept naar mijn idee wel geslaagd. De volgende stap is de software verfijnen en op zoek gaan naar onderdelen om dit in het groot uit te voeren.

[YouTube]

Iemand nog suggesties? Of kan ik daarvoor beter in een ander topic verder?
Waar je in een jaar wel niet naartoe kan werken! (of eigenlijk een heel aantal zondagen)

Een jaar geleden heb ik hier een post gemaakt over dat het me wel leuk zou lijken om een 2DOF motion systeem te gaan maken en gisteren heb ik er voor 't eerst echt mee gereden. Wat is dit gaaf zeg!

Hier een kort filmpje die een kleine impressie geeft van het werkende geheel en een tijdelijk schermpje:

Ik heb hiervoor een soort eigen minimale simhub geschreven die de data uit de racegames haalt en vertaalt naar hoeken die het platform aan moet nemen. Tussen de PC en de stoel zit een Arduino uno die de data via USB van de PC ontvangt en de ruitenwissermotoren aanstuurt. Ook deze software is zelfgeschreven.

De PC tool ondersteunt momenteel Dirt rally en Assetto corsa en is echt op maat gemaakt voor deze stoel. Ik kan er ook wat tellertjes mee tonen, dat is wel cool maar met een VR bril op zie je die natuurlijk niet meer.. Zoals je in de video kan zien kloppen de getallen nog niet helemaal bij de tellertjes.. That's not a bug, it's a feature! 8)7

Het frame heb ik samen met mijn vader in elkaar gezet, Door het laswerk is het frame erg star en zit er minimale speling op het kantelpunt waar de gehele stoel (op het zwaartepunt) op rust. Dit was essentieel om de stoel op de gewenste manier te laten bewegen.

Voor een volledig DIY project vind ik de stoel echt supergoed aanvoelen. Ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar zodra ik het gaspedaal indruk gaat die stoel echt direct achterover. Afhankelijk van hoe hard je accelereert natuurlijk.

Voor nu moet ik nog wat aanpassingen maken aan de ruitenwissermotoren en de manier waarop de hoek van de assen gemeten wordt. Verder nog software verbeteringen, bijvoorbeeld de irritante piep uit de motoren halen en ik wil nog meer games ondersteunen. En misschien nog een likje verf :P

Ik zit eraan te denken om een VR bril te kopen, maar ik weet niet zeker of de bewegingen van de stoel negatieve invloed gaan hebben op het beeld wat de bril toont. Ik heb hier in het verleden al eens naar gevraagd in dit forum, maar misschien met de video erbij dat de situatie nu anders is?

Extra plaatje

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6fp4c1.jpg

Extra filmpje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 15:51

Raimond613

Simracer

Supergaaf dat je zoiets helemaal zelf gebouwd en geprogrammeerd hebt, diep respect _/-\o_

En bijzonder om te zien dat ruitenwissermotoren zo'n gewicht aankunnen!

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 14:27
Precies zoals Raimond zegt: respect dat je alles zelf hebt uitgedokterd en geprogrammeerd.

Erg leuk om te zien!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nieuwe he sprint pedals op een gt1 evo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lCZ1BurK9dLMRxdKTpIOh1Vs/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyrutis
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-11-2023
JoepW schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:45:
Racerig JoepW
Hardware iRacing PC
BehuizingFractal Design Define R6 USB-C Matzwart
MoederbordGigabyte Z390 Aorus Pro
ProcessorIntel Core i9-9900K
CPU vloeistofkoelingCorsair Hydro H115i PRO RGB Platinum 280mm Liquid CPU Cooler
GeheugenG.Skill Trident Z F4-3200C15D-32GTZSW (32 GB - 3,2GHz)
Grafische kaartGigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Xtreme 8G
SSD 1 (Windows)Samsung 970 EVO 250GB (M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4)
SSD 2 (Data)Samsung 970 EVO 1TB (M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4)
VoedingSeasonic Focus Plus 850 Platinum
Primaire schermen 160 FoV3x Asus PG248Q Zwart (24" 144Hz - G-Sync)
4de schermPhilips 272B8QJEB Zwart (27")
Surround soundCreative Sound Blaster Audigy SE
HeadsetSteelseries Siberia 800 (Speech and Sounds)
Operation SystemWindows 10
Hardware Race Chassis
ChassisSim-Lab P1 sim racing cockpit
StoelSparco R333
Wheelbase, stuur en pedalen
WheelbaseSimRacing Bay OpenSimWheel - OSW (SimuCUBE, IoniProHC, CM110, MiGE 130ST-M15015, 10000ppr encoder, Mean Well PSU 480/720W)
StuurSSRG Competition 300 (Sportline Competition 300)
PedalenHeusinkveld Sim Pedals Sprint
Cockpit toebehoren
5de scherm tbv relative info (iRacing F3)iPad mini 1 & Joel Real Timing (via Wifi)
Shiftlights etcLeo Bodnar - SLI-F1 Wheel Display Controller + Fanaleds
ButtonnboxDSD P2
Extra immersion
Aansturing ButtkickerOnboard sound moederboard & SimCommander/Simvibe
Versterker tbv ButtkickerBehringer NX1000
Buttkicker2x ButtKicker mini LFE (voor / achter)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Foto van de nieuwe PC volgt nog

[Afbeelding]

[YouTube: Impression of Field of View]

Leuk en zeer competitief simracen kan met een veel minder uitgebreide rig. Dit bewijzen vele snelle rijders ook hier op GoT. ;)
Maar drie schermen zo dichtbij en met 160 graden blikveld maken de beleving wel heerlijk intens. 8)

En hier een mooie impressie van mijn vorige Setup en iRacing van enige jaren geleden (Met dank aan Tweakers voor de prachtige video):

[Video]
@joepW ,
Was een beetje aan het rondkijken naar Sparco r100 en r333 verwijzingen en zag jou mooie rig.
Mag ik je 1 een vraag stellen over de r333, Was van plan de gt1evo met r100 te halen dit jaar.
Tot ik de r333 zag, vraag me af zit jij goed en zou een brede/forse vent 120kg+ en 2mtr+ er ook in kunnen zitten?
Heb nu eigenlijk alleen r100 als keuze maar r333 lijkt me beter en max budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 19:07

JoepW

iRacer & Home Assistant

Vyrutis schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:51:
[...]

@joepW ,
Was een beetje aan het rondkijken naar Sparco r100 en r333 verwijzingen en zag jou mooie rig.
Mag ik je 1 een vraag stellen over de r333, Was van plan de gt1evo met r100 te halen dit jaar.
Tot ik de r333 zag, vraag me af zit jij goed en zou een brede/forse vent 120kg+ en 2mtr+ er ook in kunnen zitten?
Ik kan je dat niet vertellen, aangezien ikzelf andere afmetingen heb ;)
Misschien zijn er andere rijders die hier iets over kunnen zeggen. En anders gewoon naar Biesheuvel gaan om proef te zitten.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
Vyrutis schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:51:
[...]
@joepW ,
Heb - afgezien dat ik korter ben dan jij - bijna hetzelfde gewicht. Kan je garanderen dat het perfect zit.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 15:51

Raimond613

Simracer

Het valt me op dat heel veel mensen kiezen voor een sparco stoel. Die dingen zijn ongelovelijk duur en bieden IMO, zeker in een simrig, geen meerwaarde t.o.v. de minder bekende merken die soms echt honderden euro's goedkoper zijn.

Kijk bijv. ook eens voor een LTec of RRS (uit mn hoofd is dit eigenlijk bimarco met een ander label) kuip.

Natuurlijk blijft het belangrijkste dat je er goed in past, maar dat zit IMO met name in de breedte en die kun je met proefzitten in elke stoel wel uittesten, ook al koop je uiteindelijk iets anders. Breedtematen worden vaak duidelijk aangegeven.

iracing profile

• JoepW
  • Laatst online: 19:07

JoepW

iRacer & Home Assistant

Raimond613 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:45:
Het valt me op dat heel veel mensen kiezen voor een sparco stoel. Die dingen zijn ongelovelijk duur en bieden IMO, zeker in een simrig, geen meerwaarde t.o.v. de minder bekende merken die soms echt honderden euro's goedkoper zijn.

Kijk bijv. ook eens voor een LTec of RRS (uit mn hoofd is dit eigenlijk dimarco met een ander label) kuip.

Natuurlijk blijft het belangrijkste dat je er goed in past, maar dat zit IMO met name in de breedte en die kun je met proefzitten in elke stoel wel uittesten, ook al koop je uiteindelijk iets anders. Breedtematen worden vaak duidelijk aangegeven.
Je hebt helemaal gelijk.
Ik ben dan ook allerlei adressen langs geweest voordat ik koos voor deze stoel.
Hij zat het beste voor mij.
Ik heb lange benen en vaak hebben racestoelen of een te korte zitting voor mij en/of de zitting loopt aan de voorkant extreem omhoog wat mij een zeer oncomfortabel gevoel in mijn bovenbenen geeft.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:49
Raimond613 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:45:
En kijk ook op marktplaats, daar komen af en toe stoelen voorbij die nog prima een tweede leven op een rig kunnen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Met een beetje pijn in mijn hart, heb ik mijn Porsche 911 GT3 R replica stuur verkocht.
Ik blijf het een fantastisch mooi stuur vinden, maar ik gebruik het te weinig.
Reden dus om iemand anders er plezier aan te laten beleven ;)
Hij gaat naar Italie, arrivederci :w

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvFK1vF5/F853138-C-CF62-4-E7-B-8-FC6-9-DF8-C939-DC0-E.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/94KBtg2T/59-A392-CF-8-EF0-48-E5-98-C2-F6-B9-D7598-BD4.jpg

johnnyverhoeff in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04 22:10
Tjonge wat een hoop upvotes :D Bedankt!
Raimond613 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:44:
Supergaaf dat je zoiets helemaal zelf gebouwd en geprogrammeerd hebt, diep respect _/-\o_

En bijzonder om te zien dat ruitenwissermotoren zo'n gewicht aankunnen!
Zoals je heel even kan zien in het eerste filmpje (vanaf 15 seconde), leunt de hele stoel op een kruiskoppelling. Deze is precies onder het zwaartepunt van de stoel geplaatst. Daardoor, wanneer ik op de stoel zit, is de stoel eigenlijk zo goed als in balans. Hierdoor hoeven de motoren in ieder geval niet het hele gewicht op te tillen, enkel het versnellen en vertragen van de beweging van de stoel.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het eerst geprobeerd heb met een ruitenwissermotor uit een oude nissan micra, die had niet genoeg kracht. De motoren die ik nu gebruik komen uit een grote volkswagen bestelbus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3m3d7
LogLeg schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:01:
Tjonge wat een hoop upvotes :D Bedankt!

[...]
Iedereen met wat geld kan spullen kopen, de boel in elkaar zetten en een foto posten, wat jij hebt gedaan is echt bijzonder en zeker upvote waardig, mijn complimenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
@Henkus Leuk artikel over jouw rig in Tweakers magazine, die gisteren in de bus viel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
ralph075 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:27:
@Henkus Leuk artikel over jouw rig in Tweakers magazine, die gisteren in de bus viel!
Bedankt :)

Ik heb het artikel zelf nog niet gezien omdat ik in Nurburg zit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Modbreak:Verkoop doen we niet op het forum.

Grote schreeuwletters om het extra te benadrukken naar anderen. Je kunt gebruik maken van https://tweakers.net/aanbod/ Je advertentie kan evt wel in je sig.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 03-09-2019 14:40 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
kost die rseat n1 1000 euro ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Laatst online: 05-05 16:38
Canis Lupus schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:04:
[...]
Denk niet dat zijn PS4 Pro daar goed mee uit de voeten kan ;)
Dat klopt. Vind hij niet leuk :D
Klopt.....Zonder TV standaard, die is ook nog 300 euro....

[ Voor 35% gewijzigd door Raikkonen_WC op 03-09-2019 13:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
Ik rij al een tijd met een Playseat f1 en een Thrustmaster F1 stuurtje. Nu heb ik sinds vandaag een Fanatec CSL Elite F1 met een loadcell kit voor de PS4 en eigenlijk is de Playseat F1 niet geschikt voor een loadcell kit, de plaat buigt gewoon te ver door en gaat een keer afbreken. Ik wilde in de toekomst wel een keer iets anders en misschien is die tijd wel aangebroken.

Ik vind DIY erg leuk dus ben aan het tekenen geslagen met framedesigner en dit is er uit gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://www.roykersbergen.nl/foto/simrig_v2.JPG

Hij bestaat hoofdzakelijk uit 80/40 profielen aangevuld met 40/40 en 20/20. De lengte is 1350mm, de breedte is 560mm en de hoogte is 660mm. Ik heb de 40/40 balken zo gemaakt dat je ze nog kan kantelen om de pedalen in een hoek te zetten en de stoel ook iets naar achteren laten leunen. Ik krijg alleen die hoeken niet voor elkaar met framedesigner.

Als stoel zou ik graag de Sparco R100 willen aanschaffen. Deze ziet er m.i. vrij comfortabel uit. Ik wil geen echte kuip, daar ben ik te fors voor gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://www.roykersbergen.nl/foto/sparco-seat-r100-black-sky.jpg

Het ontwerp is nog niet definitief, op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 17:51

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Het kan aan mij liggen, maar is het niet te kort (in de lengte dus)? Ik weet niet hoe lang je bent, maar volgens mij wordt het vrij krap voor je benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Vanuit de stoel naar mijn pedalen op de Playseat F1 is ongeveer 120cm. Als ik de sim-lab versies bekijk zijn die allemaal 135cm. Ik zit zelf ook al te twijfelen aan de lengte. Maar nog niets is definitief, ik maak er zo 150cm van.

Hij komt overigens wel voor een TV meubel te staan, er komt geen scherm op de rig zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:00:
[...]

Dat klopt. Vind hij niet leuk :D

[...]

Klopt.....Zonder TV standaard, die is ook nog 300 euro....
ik zou Als ik jou was toch eens gaan kijken naar allu profielen rigs als je zoveel geld uitgeeft ben je gelijk voor lange tijd klaar en ook toekomst bestendig ik heb zelf een simlab p1 maar voor minder geld heb je ook al een zeer nette rig voor minder geld dan die rsear heb hier nog een linkje van simlab waar je naar mening veel krijg voor je geld https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/ tevens er staat ook een monitor stand op de site

[ Voor 3% gewijzigd door gerard27 op 03-09-2019 13:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Laatst online: 05-05 16:38
gerard27 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:51:
[...]

ik zou Als ik jou was toch eens gaan kijken naar allu profielen rigs als je zoveel geld uitgeeft ben je gelijk voor lange tijd klaar en ook toekomst bestendig ik heb zelf een simlab p1 maar voor minder geld heb je ook al een zeer nette rig voor minder geld dan die rsear heb hier nog een linkje van simlab waar je naar mening veel krijg voor je geld https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/ tevens er staat ook een monitor stand op de site
Thnx voor de tip. Echter vind ik die RSeat echt mooi qua looks. En aangezien de racesim in mijn kantoor (gamekelder) wordt geplaatst waar ik vaak klanten ontvang, geef ik liever iets meer uit voor deze look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Deze zomer geupgrade naar een simlab p1-x met heusinckveld pedalen. verkoop is niet toegestaan in losse reacties. Dit mag wel in je signature geplaatst worden.

[ Voor 67% gewijzigd door Ircghost op 03-09-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:15:
*knip*
Het ontwerp is nog niet definitief, op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Zoals het er nu voor staat zal ik voor het ontwerp om en nabij de 340 euro kwijt zijn. Daar komt nog wel 40 euro verzendkosten bij. Is dat een reeele prijs of zijn er kant en klaar sets voor het zelfde geld?

[ Voor 16% gewijzigd door Madhouse1979 op 03-09-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:06:
[...]

Zoals het er nu voor staat zal ik voor het ontwerp om en nabij de 340 euro kwijt zijn. Daar komt nog wel 40 euro verzendkosten bij. Is dat een reeele prijs of zijn er kant en klaar sets voor het zelfde geld?
Dat scheelt maar 6 tientjes tov de GT1 Evo, waarom zou je dan voor zoiets kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:35:
[...]

Dat scheelt maar 6 tientjes tov de GT1 Evo, waarom zou je dan voor zoiets kiezen?
Goed punt! Ik hoor alleen veel verhalen dat de GT1 Evo krijgt op het gedeelte het stuurtje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:46:
[...]

Goed punt! Ik hoor alleen veel verhalen dat de GT1 Evo krijgt op het gedeelte het stuurtje op zit.
Ik ben geen neerlandikus maar volgens mij klopt deze zin niet helemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:43

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Commentaar op moderaties mag per PM of in het commentaar topic: Feedback op moderatie binnen Spielerij

[ Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 03-09-2019 15:34 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:50:
[...]

Ik ben geen neerlandikus maar volgens mij klopt deze zin niet helemaal. ;)
Damn you autocorrect....

Er moest staan ‘kraakt’. De plaat waar het stuur op zit schijnt behoorlijk te kraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:06:
[...]

Is dit inclusief stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:43
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:15:
Als stoel zou ik graag de Sparco R100 willen aanschaffen. Deze ziet er m.i. vrij comfortabel uit. Ik wil geen echte kuip, daar ben ik te fors voor gebouwd.

[Afbeelding]
Als je geen kuipstoeltje wilt omdat je vrij fors bent, zou ik ook niet voor de Sparco R100 gaan. De 'vleugels' van de stoel staan wel zo ver naar voor dat als je een vrij brede rug hebt, dit helemaal niet comfortabel is.
Ik woog toen ~100kg en ben 173 lang.

Zelf dacht ik ook aan een R100, 5 jaar geleden, maar zat (toen al) totaal niet lekker. Ben zelf in de tussentijd nog wat aangekomen (+15kg), heb een Corbeau Clubsport Excel gehad* en nu een Sparco Pro 2000, perfecte stoelen voor als je wat breder/forser/gezet bent.

*De Corbeau Clubsport heb ik nog te koop staan voor een zacht prijsje, PM voor meer info

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 23:30

Melkaz

Melkazar

Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:54:
[...]

Damn you autocorrect....

Er moest staan ‘kraakt’. De plaat waar het stuur op zit schijnt behoorlijk te kraken.
Ik heb zelf een T300 en nu een CSL Elite (1.1), dat ding beweegt geen millimeter en kraken doet hij al helemaal niet. Hoe het met een DD gaat met 100 FF weet ik niet natuurlijk maar in mijn ogen is hij behoorlijk stabiel.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Nee die komt er nog bij...
Yannick97 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:57:
[...]

Als je geen kuipstoeltje wilt omdat je vrij fors bent, zou ik ook niet voor de Sparco R100 gaan. De 'vleugels' van de stoel staan wel zo ver naar voor dat als je een vrij brede rug hebt, dit helemaal niet comfortabel is.
Ik woog toen ~100kg en ben 173 lang.

Zelf dacht ik ook aan een R100, 5 jaar geleden, maar zat (toen al) totaal niet lekker. Ben zelf in de tussentijd nog wat aangekomen (+15kg), heb een Corbeau Clubsport Excel gehad* en nu een Sparco Pro 2000, perfecte stoelen voor als je wat breder/forser/gezet bent.

*De Corbeau Clubsport heb ik nog te koop staan voor een zacht prijsje, PM voor meer info
Ik PM je.
Melkaz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:58:
[...]

Ik heb zelf een T300 en nu een CSL Elite (1.1), dat ding beweegt geen millimeter en kraken doet hij al helemaal niet. Hoe het met een DD gaat met 100 FF weet ik niet natuurlijk maar in mijn ogen is hij behoorlijk stabiel.
Misschien moet ik ook niet te moeilijk doen en gewoon voor de Sim-Lab GT1 Evo gaan.

Is die een beetje zo te stellen dat je een beetje een F1 houding aan kunt nemen? Ik bedoel dan iets meer achterover. De Playseat F1 vind ik te extreem en de Playseat Evolution (heeft zoonlief) vind ik weer iets te rechtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
@Madhouse1979, ik heb zelf ook een GT1-Evo en kan bevestigen dat die plaat echt geen krimp geeft. Ik heb er een CSW 2.5 op staan.

Qua looks vind ik mijn zwarte uitvoering van de GT1 erg stoer staan. Zeker nu er ook een mooie Sim-lab stikker op zit, ik moet er nog eens een foto daarvan maken, maar eerst opruimen.. Je zult qua bouwkwaliteit echt niet teleurgesteld zijn met een simlab rig ;)

Edit, en om op je laatste vraag antwoord te geven, er zijn bepaalde kuipstoeltjes te krijgen waarmee je veel meer ligt dan een standaard kuipstoel, maar ik vraag me dan af hoe dat is qua comfort op de lange termijn. Ik heb mijn kuipstoel (simlab speed2) op de verste stand naar achteren gekanteld, het is echt geen F1 positie maar ik zit best een stukje naar achteren en heel comfortabel ook voor langere sessies.

[ Voor 38% gewijzigd door Pyr0_ op 03-09-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Stel dat ik kies voor de Sim-Lab GT1 Evo, dan blijven er nog 2 vragen open staan voor mij:

- De zitpositie, ik rij meestal F1 2019 en heel af en toe Assetto Corsa, ik wil niet in de toerwagenstand zitten. Hoe zijn de mogelijkheden in het verstellen?
- Kan ik de GT1 Evo goed voor de TV zetten? Lijkt me wel, just for sure.

En dan nog een andere vraag, welke stoel? Ik had mijn zinnen gezet op een Sparco R100. Zijn er nog vergelijkbare alternatieven? Ik ben fors gebouwd en 1.92 lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Madhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:29:

- Kan ik de GT1 Evo goed voor de TV zetten? Lijkt me wel, just for sure.
Er zijn een aantal verschillende oplossingen te verkrijgen bij simlab. Kijk eens hier rond. Daar zal vast wel iets tussen zitten. Mocht je de rig willen verplaatsen dan zijn er wieltjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ik bedoelde meer dat ik een tv meubel heb en daar staat mijn tv op, daar wil ik de rig voor zetten. De Playseat staat er nu ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Dan zul je voor wieltjes moeten gaan, hou er wel rekening mee dat dit spul zwaar is. Of je dan nog goed kunt zien op je TV zal eraan liggen hoe hoog je TV staat. Meeste mensen monteren een monitor, niet zonder reden :p

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Qdos
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-03-2023
Na een paar weken zitten te verheugen, was gisteren de pakketbezorger langs geweest.
Vandaag aan het "bouwen" geslagen. Ben toch wel een aantal uur bezig geweest :)

Van een Playseat Evolution:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/w62k8Dk/IMG-3818.jpg

Naar een Sim Lab P1-X:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0m24M70/IMG-0092.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hsWqMNC/IMG-0094.jpg

Nu nog ff met de afstelling bezig, je kan zoveel dingen aanpassen ;)
En alle puntjes op de i zetten zoals: kabels netjes wegwerken e.d.

Ben er super blij mee, wat een verschil tov de Playseat.
Het frame is echt super solide, totaal geen flex meer.
Het remmen voelt nu weer heel anders aan als wat ik gewent was. Moet er echt weer ff aan wennen.
Door het doorbuigen van de pedalen-steun van de Playseat kreeg je een heel ander gevoel tijdens het remmen.

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 03:23
Qdos schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:02:
Na een paar weken zitten te verheugen, was gisteren de pakketbezorger langs geweest.
Vandaag aan het "bouwen" geslagen. Ben toch wel een aantal uur bezig geweest :)

Van een Playseat Evolution:

[Afbeelding]

Naar een Sim Lab P1-X:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog ff met de afstelling bezig, je kan zoveel dingen aanpassen ;)
En alle puntjes op de i zetten zoals: kabels netjes wegwerken e.d.

Ben er super blij mee, wat een verschil tov de Playseat.
Het frame is echt super solide, totaal geen flex meer.
Het remmen voelt nu weer heel anders aan als wat ik gewent was. Moet er echt weer ff aan wennen.
Door het doorbuigen van de pedalen-steun van de Playseat kreeg je een heel ander gevoel tijdens het remmen.
Mooi ding! Mag wat kosten _/-\o_

PSN/Steam: Xamsix

• Pyr0_
  • Nu online
Mooie setup @Qdos! Zie je nog wel wat op je TV? De onderrand van mijn scherm valt net 1.5cm weg achter mijn stuur en dat vind ik al rete irritant (menu knopjes zitten meestal onderaan).

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:08
Pyr0_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:13:
Mooie setup @Qdos! Zie je nog wel wat op je TV?
Precies dat dacht ik ook.

Mooie rig 👌

• Qdos
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-03-2023
@Pyr0_ Het valt wel mee, maar natuurlijk niet ideaal.
Vanuit mijn kijkpunt zit het stuur redelijk gelijk aan het stuur in-game. Ik kan er wel genoeg overheen kijken. Door die wieltjes staat het frame ook wat hoger. Maar die vindt ik juist wel handig, tov het gesleep met de Playseat. Ik heb nl. de beide console's in de woonkamer staan, en als ik niet aan het racen ben rol ik het geheel zo weer aan de kant.

De volgende stap waar ik naar zit te kijken is een game-pc. En dan een monitor op dit frame monteren.
Daar ben ik nu voor aan het sparen. Ik kan niet alles in een keer veranderen.
Voorlopig voldoet dit prima, met het spelen op de beide console's. Nu ik nog geen pc heb.

De Playseat was voor mij een frustratie, dat ik daar niet het loadcell rempedaal op kon gebruiken.
Dat frame is daar niet geschikt voor. Buigt te veel door. Het is letterlijk bij mij tijdens een race afgebroken.
En ik heb toen voor nood eerst maar weer het koppelingspedaal gebruikt als rempedaal.
Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.