Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53

Melkaz

Melkazar

Paulus07 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:19:
ervaring gezocht: stoel zit in het begin lekker maar na 15 minuten begint het toch wel zeer te doen onderin de rug. Is dit nog puur wennen aan de stoel/houding (voorheen ikea stoel gewend) of toch aanpassing nodig? Jullie dit eerder gehad of ervaring/tips mee?
Hier exact hetzelfde gehad paar maanden geleden. Oplossing was combinatie van zitkussentje en wennen. Nu heb ik er soms nog wel last van tijdens lange sessies, maar dan heel lichtjes.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
ervaring gezocht: stoel zit in het begin lekker maar na 15 minuten begint het toch wel zeer te doen onderin de rug. Is dit nog puur wennen aan de stoel/houding (voorheen ikea stoel gewend) of toch aanpassing nodig? Jullie dit eerder gehad of ervaring/tips mee?
Die klachten kunnen komen doordat je je bekken in die stoel kantelt, als dat zo is is het geen kwestie van wennen maar door bv kussentjes/foam je houding aanpassen, anders kan het met lang racen echt ondragelijk worden qua pijn (doorstralen in benen etc). Vroeger moest ik met autorijden ook elke 2-2,5 uur stoppen maar met mijn stoel op maat stoel kan ik 4 uur zitten, niet dat ik dit doe, maar het kan. Grotendeels ging dit om de juiste ondersteuning van mijn onderrug.

Ik heb mijn stoel opmaat die in mijn auto zit ook op mijn rig staan en daar kan ik zeker 4 uur in zitten zonder problemen.
Ook je core sterk houden is imho belangrijk voor mensen met dit soort hobby’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:40
Ik heb mijn pedalen aanzienlijk lager gemonteerd om goed achter in de kuipstoel te kunnen zitten zonder rugpijn. Ik vouw niet zo goed dubbel.
Wellicht dat ik in de toekomst nog eens de helling van de stoel aanpas, maar dat is weer zo'n gedoe. Eens tijd voor maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:50
Hier ook mijn pedalentray op mn sim-lab Gt1 zo laag mogelijk gemonteerd aan de voorkant, en dan wat hoger aan de achterkant zodat m'n pedalen relatief rechtop staan. Stoel (Sim-lab speed 2) staat maximaal naar achteren gekanteld en daar heb ik een (tig x) dubbelgevouwen dikke fleece-deken in liggen voor wat meer zitcomfort en een kussentje voor ondersteuning van m'n onderrug. Zonder was me de stoel echt te hard en had ik een groot gat achter mn onderrug wat niet ondersteund was in mijn natuurlijke zit positie. Nu kan ik echter uuuren zitten zonder ergens veel last van te krijgen :). Het blijft natuurlijk wel heel belangrijk om regelmatig even uit je rig te stappen en even te bewegen, net zoals je zou moeten doen bij lange game / kantoorwerk sessie's.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:47
Na jarenlang met een BRD simrig, BRD Speed7 pedalen en meerdere Logitech stuurtjes gereden te hebben werd het tijd om te vernieuwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yn8FwYe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U3dTEj6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aaDoP1B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@JvdS19 zijn dat heusinkveld sprint op een sim-lab gt1 evo?

zo ja, heb je geen flex bij de pedalen? ik had gelezen dat zonder de pedal plate je flex hebt. ik heb zelf ook een gt1 evo en de sprints worden de volgende verbetering, vandaar mijn vraag.

verder mooie rig! :)
inventief ook je verkoeling!

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 21-07-2019 15:05 ]

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
JvdS19 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:39:
Na jarenlang met een BRD simrig, BRD Speed7 pedalen en meerdere Logitech stuurtjes gereden te hebben werd het tijd om te vernieuwen.
Mooie set! _/-\o_
Je hebt je windsim wel op een mooie manier gemonteerd! Dat idee ga ik even van je lenen :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Na jarenlang met een BRD simrig, BRD Speed7 pedalen en meerdere Logitech stuurtjes gereden te hebben werd het tijd om te vernieuwen
Mooie zeg!
Hoe zit de speed1/2 stoel?
Ik heb zelf de speed 3 besteld, maar nog niet binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hmmm Verstappen sloopt dus gewoon een heusinkveld rempedaal? :P

https://www.twitch.tv/videos/455811652?t=7h25m10s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Volgens mij is er een moer los getrild en dus de as eruit gevallen.
Zoals bij alle mechanische spullen die je mishandeld tijdens racen en dus ook bij Heusinkveld pedalen moet je af en toe checken of alles nog vast zit.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hij had al een nieuw setje klaarliggen voor na deze race vertelde hij. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
En dat 13 minuten voor tijd. :D

Ben trouwens zoekende naar een goede Ultrawide van 34 inch. Valt niet mee. Wil 100hz+ met 3440x1440. Maar nergens eentje voor zo'n 400 te krijgen. 400 lijkt me netjes en dan over een jaar ofzo overstappen naar de beruchte 32:9 schermen schermen. Misschien toch maar voor 2560x1080 Ultrawide gaan. Die een stukje goedkoper; van 230 tot 330, maar dan zit ik wel op 75hz

[ Voor 89% gewijzigd door Ivysaur op 22-07-2019 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
Ivysaur schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:59:

Ben trouwens zoekende naar een goede Ultrawide van 34 inch. Valt niet mee. Wil 100hz+ met 3440x1440. Maar nergens eentje voor zo'n 400 te krijgen. 400 lijkt me netjes en dan over een jaar ofzo overstappen naar de beruchte 32:9 schermen schermen. Misschien toch maar voor 2560x1080 Ultrawide gaan. Die een stukje goedkoper; van 230 tot 330, maar dan zit ik wel op 75hz
Met die plannen, zou ik houden wat je hebt en doorsparen voor een 32:9. Voor 400 euro ga je geen 21:9 kopen met 100+ fps waar je geen spijt van gaat krijgen.
1080p op 34 inch is voor gamen al laag als je er dicht op zit en voor text echt jammer. De lg 34UC79G schijnt erg goed te zijn verder, maar kost meer dan 400 euro.
Ik heb, na maanden zoeken en verdiepen, net de acer predator X34P gekocht en ben daar erg blij mee, maar die kostte dan 800 euro in de aanbieding.
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

400 is denk ik wel wat optimistisch. Ik heb een AOC Agon AG352UCG (voor algemeen gamen, race in de Rift) waar ik tevreden mee ben maar die is nu nog steeds 700.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
dawg schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:04:
@JvdS19 zijn dat heusinkveld sprint op een sim-lab gt1 evo?

zo ja, heb je geen flex bij de pedalen? ik had gelezen dat zonder de pedal plate je flex hebt. ik heb zelf ook een gt1 evo en de sprints worden de volgende verbetering, vandaar mijn vraag.

verder mooie rig! :)
inventief ook je verkoeling!
Ik merk eerlijk gezegd geen flex. Heb ze vastgezet met het setje van Simlabs en dat voldoet mi goed!

@Spunky25 Toen ik hem kocht was er nog geen grotere maat beschikbaar. Het past wel maar moet niet meer aankomen (177cm en 87kg) Hij zit in ieder geval goed en mocht ik ooit nog voor motion gaan heb ik geen gordel nodig😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:33

Hupske

AFCA

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi rig! Leuke oplossing voor je windsim. Waar heb je die zwarte ventilatie buizen gevonden?
Ben er ook al even naar kijken, maar kan ze nergens voor een echt goede prijs vinden :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Dit was een kant en klare oplossing van sim racing studio
https://www.simracingstud...dition-power-wind-package

In verhouding erg prijzig (340€ All inc) maar ik ben niet zo van de DIY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Spunky25 @Phydomir Ja. Groot gelijk. Denk dan dat ik mijn huidige 27 1440p op de rig gooi. En ergens voor 100-200 een ander 1080 of 1440 haal voor op het bureau. Want wil ook DII spelen en internetten. En zolang met die 1440p in nose/hood mode rijden.

Vind triples ook wel tof maar ik haat het als de schermen door trilling of aanraking enz uit balans gaan en ik helemaal "loco" wordt hehe

[ Voor 22% gewijzigd door Ivysaur op 22-07-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 16:09
Ivysaur schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:15:
@Spunky25 @Phydomir Ja. Groot gelijk. Denk dan dat ik mijn huidige 27 1440p op de rig gooi. En ergens voor 100-200 een ander 1080 of 1440 haal voor op het bureau. Want wil ook DII spelen en internetten. En zolang met die 1440p in nose/hood mode rijden.

Vind triples ook wel tof maar ik haat het als de schermen door trilling of aanraking enz uit balans gaan en ik helemaal "loco" wordt hehe
Ik heb daarvoor een goede monitorarm in gebruik. Kan ik relatief eenvoudig wisselen tussen bureau en simrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:33

Hupske

AFCA

JvdS19 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:13:
Dit was een kant en klare oplossing van sim racing studio
https://www.simracingstud...dition-power-wind-package

In verhouding erg prijzig (340€ All inc) maar ik ben niet zo van de DIY.
Aah. Ja dat is erg prijzig haha. Dan zoek ik zelf nog even verder :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@FightingAce Dat was ook een optie als ik die GT1 evo mount niet had besteld, haha. Denk dat ik :

A. Meteen voor een goede ultrawide ga en die 49 inch niet neem
B. Een 1080 of een 1440 voor bureau zoeken en huidige op rig of vice versa en sparen voor een 49
C. Huidige 1440 op bureau houden en een 2440x1080 ultradwide neem en sparen voor een 49

Op zich is keuze A een goede, want hoef niet per see een 49 inch. Maar het zal wel heel veel helpen met de langzame bochten door te komen ipv op mijn geheugen te vertrouwen. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 22-07-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25
Ivysaur schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:59:

pricewatch: Acer ED347CKR Zwart

Dit lijkt me de beste optie prijs/kwaliteit als je een 34" ultrawide 100hz zoekt voor +-€500. Of eventueel de Samsung C34H890 die zo'n €50 duurder is.

Zoals aangegeven heb je als je klein beetje doorspaart wel een aantal 3440x1440 opties. d:)b

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@TiezZ_BE Ja alleen het nadeel van die Acer is dat die in April 400 was. Even over nadenken. :D Die Samsung is ook een leukerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 16:09
Ik snap überhaupt niet waarom je met de huidige videokaarten bij >27inch nog een 1080p scherm zou overwegen, tenzij je voor triples gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 22:39
JoepW schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Volgens mij is er een moer los getrild en dus de as eruit gevallen.
Zoals bij alle mechanische spullen die je mishandeld tijdens racen en dus ook bij Heusinkveld pedalen moet je af en toe checken of alles nog vast zit.
Verstappen zegt in de video dat er echt iets afbrak.
In de foto zie je dat de bout er nog op zit: https://www.instagram.com/p/B0LpaA_FbpT/

Lachen dat z'n team maatje aangeeft dat je beter Fanatec kunt kopen, die inderdaad een andere constructie heeft: https://www.twitch.tv/videos/455811652?t=7h29m24s

Ze verwijzen ook naar een andere iracer die problemen had met zelfde rem pedaal: https://clips.twitch.tv/GracefulAgileTubersTebowing Op de video zie dat die cilinder uit het niets er uit springt. Lijkt me dat ze dat kunnen verbeteren in het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@metstijl Die laatste was ik bij. Toen live. Meteen Niels een mailtje gestuurd om hem er op te wijzen. Maar die gast deed ook niet echt normaal met zijn pedalen. :D

@FightingAce Ja, ga dus ook wat meer bijlappen en die Samsung halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ivysaur op 22-07-2019 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

metstijl schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:35:
[...]

Verstappen zegt in de video dat er echt iets afbrak.
In de foto zie je dat de bout er nog op zit: https://www.instagram.com/p/B0LpaA_FbpT/

Lachen dat z'n team maatje aangeeft dat je beter Fanatec kunt kopen, die inderdaad een andere constructie heeft: https://www.twitch.tv/videos/455811652?t=7h29m24s

Ze verwijzen ook naar een andere iracer die problemen had met zelfde rem pedaal: https://clips.twitch.tv/GracefulAgileTubersTebowing Op de video zie dat die cilinder uit het niets er uit springt. Lijkt me dat ze dat kunnen verbeteren in het design.
Ik weet niet welke bout je bedoeld, die nog vast zit. Maar de as die met de rubbers die opgesloten zit tussen het pedaal en de constructie bij de load cel is weg. Of die is gebroken (wat me sterk lijkt want die wordt niet op doorbuiging belast) of de moertjes die bij het pedaal ervoor zorgen dat de boel 'opgesloten' blijft stonden te los waardoor de as eruit gevallen is.
Bij Matt was het precies wat ik hierboven beschrijf. De twee moertjes (die je tegen elkaar aan vast moet zetten) zaten niet goed vast en dan valt de boel uit elkaar als de spanning ineens verdwijnt.

Maar misschien kan ik achterhalen wat er echt gebeurd is of niet en dan kunnen we blijven gokken.

En zoals een racemaatje een keer zei toen we super verse racemotor opbliezen op zandvoort: "Alles kan stuk en dat bewijzen we geregeld"

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 22-07-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Laatst online: 02-10 22:39
Ivysaur schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:40:
@metstijl Die laatste was ik bij. Toen live. Meteen Niels een mailtje gestuurd om hem er op te wijzen. Maar die gast deed ook niet echt normaal met zijn pedalen. :D

@FightingAce Ja, ga dus ook wat meer bijlappen en die Samsung halen.
In eerste instantie dacht ik ook, die doet raar met z'n pedalen. Maar hij beweegt alleen zijn voet een beetje snel, hij zet nauwelijks druk op die pedalen. Dit zou niet mogelijk moeten zijn, maar misschien had hij inderdaad iets niet aangedraaid. Probleem met Heusinkveld pedalen is dat het Mecano is en je zelf alles in elkaar moet zetten, doe je dat niet goed dan is dit blijkbaar het probleem. Elk voordeel heeft een nadeel zeg maar. Misschien moet Heusinkveld een borgring oid toepassen, zodat dit niet meer kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

metstijl schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:50:
[...]

In eerste instantie dacht ik ook, die doet raar met z'n pedalen. Maar hij beweegt alleen zijn voet een beetje snel, hij zet nauwelijks druk op die pedalen. Dit zou niet mogelijk moeten zijn, maar misschien had hij inderdaad iets niet aangedraaid. Probleem met Heusinkveld pedalen is dat het Mecano is en je zelf alles in elkaar moet zetten, doe je dat niet goed dan is dit blijkbaar het probleem. Elk voordeel heeft een nadeel zeg maar. Misschien moet Heusinkveld een borgring oid toepassen, zodat dit niet meer kan gebeuren.
Zie mijn tekst hierboven over mijn vermoeden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
glnk schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
Ik heb zelf de nieuwe shifters van Ascher Racing besteld als upgrade voor mijn Formula Rim.
Inmiddels een paar dagen in gebruik. Aanrader :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_0zi-iXUAEnyub.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_0zoUwWkAEhAKP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
glnk schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:06:
[...]

Inmiddels een paar dagen in gebruik. Aanrader :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
zijn deze ook te gebruiken op de f1 esport wheel ? kan het niet vinden op de site

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
gerard27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:11:
[...]

zijn deze ook te gebruiken op de f1 esport wheel ? kan het niet vinden op de site
Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk is dat stuur hetzelfde als het Formula stuur. Met de Fanatec adapter kit heeft de shifter per stuk in ieder geval een 2-pin JST connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
gerard27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:11:
[...]

Ja dat moet gewoon kunnen dit stuurtje is gelijk aan de oude Formula stuurtjes qua internals. Alleen de nieuwe Formula V2 en Formula 201x Limited editions zijn anders en kunnen nu ook de nieuwe Fanatec APM pedals hebben met 4 magnetic pedals + 2 clutches. Al kunnen op deze nieuwe Formula stuurtjes ook gewoon de Ascher pedals. Bij deze stuurtjes hebben ze nu 2 verschillende connectors aanwezig.

Zelf de aluminium Ascher pedals op mijn Universal hub en zijn inderdaad erg prettig.

Sinds paar maanden ook de Magnetic Fanatec APM pedals op mijn Formula V2. Die Fanatecs zijn ook erg lekker en vele malen stiller als die Ascher pedals. Alleen nu nog wachten op een update van F1 2019 om mijn bovenste knoppen te kunnen gebruiken. Lukt nog niet om ze te binden in F1 2019. Terwijl in iRacing prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
F1 2019 is sowieso een aanfluiting, aangezien ze de dual clutch niet eens ondersteunen.... Hoe kunnen ze nou adverteren en partneren met fanatec zonder fatsoenlijke support....

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Dat is inderdaad ook erg jammer dat dit niet geimplementeerd is. Gebruik het nu wel om weg te komen bij de start maar dan word het gewoon als aan/uit knop gezien en niet de volledige dual clutch inderdaad.

Maar vind het ook wel bizar dat ondersteuning niet volledig terwijl ze partners zijn en het hele F1 eSport gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedphreak1976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 15:20
Rb88 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:27:
[...]

Ik rij met dezelfde setup op een playseat challenge. Ik heb geen flex in de pedalenset. Is een echte aanrader. Ben zelf 1.93 en 80 kilo en dat houdt de playseat prima.
Met alle respect - Dat is niet mogelijk. Die plateaus van de PS Challenge waar de pedalen op gemonteerd worden zijn erg makkelijk te buigen. Met een standaard G29 pedalensetje kom je daar nog wel mee weg, maar met loadcell pedalen buigt dat plateau als een malle. Hoe licht/zwaar jij bent is irrelevant, de remdruk die je uitoefent des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Oké bedankt zal eens de kijken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
speedphreak1976 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Met alle respect - Dat is niet mogelijk. Die plateaus van de PS Challenge waar de pedalen op gemonteerd worden zijn erg makkelijk te buigen. Met een standaard G29 pedalensetje kom je daar nog wel mee weg, maar met loadcell pedalen buigt dat plateau als een malle. Hoe licht/zwaar jij bent is irrelevant, de remdruk die je uitoefent des te meer.
De challenge heeft geen pedaal plateau, maar een buizen frame die op de grond ligt. Daar zit geen flex in. Wat je met LC pedalen kan hebben is dat de pedalen uitschuiven door de kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedphreak1976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 15:20
Spunky25 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:14:
[...]

De challenge heeft geen pedaal plateau, maar een buizen frame die op de grond ligt. Daar zit geen flex in. Wat je met LC pedalen kan hebben is dat de pedalen uitschuiven door de kracht.
Excuus, daar heb je gelijk in. Ik had een ander model van de playseat in gedachte toen ik het schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:40
Spunky25 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:14:
[...]
Wat je met LC pedalen kan hebben is dat de pedalen uitschuiven door de kracht.
Of hij scharniert als je veel kracht zet en de pedalen stevig vastgezet hebt. De challenge is een mooi ding, maar een en al compromis en daardoor eigenlijk niet geschikt voor LC pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
gerard27 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:06:
Oké bedankt zal eens de kijken
Wil je 100% weten kan je de 2 onderste schroefjes aan de voorkant even voorzichtig los draaien. Dan komt aan de achterkant een plastic kapje los waar achter de 2 JST connectors zitten van de linker en de rechter shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Psqld schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Wil je 100% weten kan je de 2 onderste schroefjes aan de voorkant even voorzichtig los draaien. Dan komt aan de achterkant een plastic kapje los waar achter de 2 JST connectors zitten van de linker en de rechter shifter.
ja heb het even opgezocht moet kunnen nu zit ik wel een beetje te twijfelen tussen srm en ascher

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Extera schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:21:
F1 2019 is sowieso een aanfluiting, aangezien ze de dual clutch niet eens ondersteunen.... Hoe kunnen ze nou adverteren en partneren met fanatec zonder fatsoenlijke support....
De grote meute:

- Koop de nieuwste game
- Wil mooie graphics
- Wil zich als max voelen
- Wil mooie graphics
- Wil de races meerijden
- Wil op een console gamen
- Gebruikt vaak een controller
- Wil mooie graphics
- Kan niet rijden
- Koopt volgende keer weer 'dezelfde' nieuwere game

Er is een reden dat ik een quote hoorde van een Forza developer waarbij het een development doel was om een minimale rating op de graphics (8 of hoger) te krijgen bij een IGN review.

De gemiddelde simracer is voor grote bedrijven geen droog brood mee te verdienen. Wij nemen het allemaal veel te serieus. Het gros doet dat niet, snapt het niet, kan niet rijden en interesseert het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 23-07-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Schuey schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:01:
De gemiddelde simracer is voor grote bedrijven geen droog brood mee te verdienen. Wij nemen het allemaal veel te serieus. Het gros doet dat niet, snapt het niet, kan niet rijden en interesseert het niet.
Ik heb juist het idee dat 'de gemiddelde simracer' een werkende 25-plusser is die geld heeft om aan leuk 'speelgoed' uit te geven. Als je mooi plug-and-play hardware hebt dan gaat het als warme broodjes, ongeacht de prijs volgens mij.

En als je een goede sim neerzet, maak je daar volgens mij ook prima winst mee.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Het gaat puur en alleen om dozen schuiven en volume. Dat is echt waar het grote geld zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Schuey heeft gelijk. De serieuze simracer is een niche markt. Ditzelfde geldt ook voor sims op andere vlakken zoals flghtsims etc. Het voordeel wat je daar nog hebt, is dat bijv. P3D etc. door de professionele sims ook wordt gebruikt en dat simulatoren in het vlieggebeuren verplicht zijn voor piloten. Codemasters wil ieder jaar een nieuwe game masaal verkopen en naast de bugfixes in q1 na release, zul je weinig updates zien. Dat bewaren ze voor de nieuwe versie.

[ Voor 12% gewijzigd door ZFLaSH op 23-07-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
ZFLaSH schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:08:
Schuey heeft gelijk. De serieuze simracer is een niche markt. Ditzelfde geldt ook voor sims op andere vlakken zoals flghtsims etc. Het voordeel wat je daar nog hebt, is dat bijv. P3D etc. door de professionele sims ook wordt gebruikt en dat simulatoren in het vlieggebeuren verplicht zijn voor piloten. Codemasters wil ieder jaar een nieuwe game masaal verkopen en naast de bugfixes in q1 na release, zul je weinig updates zien. Dat bewaren ze voor de nieuwe versie.
Kreeg laatst een gedachte.... het is niet onmogelijk dat iRacing al door één of meerdere F1-teams wordt gebruikt voor hun simulatie.

Het heeft (tientallen?) miljoenen gekost om iRacing op het niveau te krijgen waar het nu zit, dus waarom daar geen gebruik van maken als team? Zo zijn er misschien (op kosten van een team/teams) al veel meer banen gescand, maar zijn die (nog) niet toegankelijk voor de particuliere klanten.

Het lijkt me voor een F1 team geen onverstandige keuze. Je hoeft 'alleen maar' elk jaar je eigen auto er in te modelleren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

alexbl69 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:28:
[...]

Kreeg laatst een gedachte.... het is niet onmogelijk dat iRacing al door één of meerdere F1-teams wordt gebruikt voor hun simulatie.

Het heeft (tientallen?) miljoenen gekost om iRacing op het niveau te krijgen waar het nu zit, dus waarom daar geen gebruik van maken als team? Zo zijn er misschien (op kosten van een team/teams) al veel meer banen gescand, maar zijn die (nog) niet toegankelijk voor de particuliere klanten.

Het lijkt me voor een F1 team geen onverstandige keuze. Je hoeft 'alleen maar' elk jaar je eigen auto er in te modelleren.
Volgens mij gebruiken teams RFPro, al dan niet customized. iRacing kent teveel gebreken zeker in het bandenmodel maar ook in physics om goed genoeg te zijn voor een F1-team.

Panthera is er ook nog, die leveren aan TechMahindra FE, Red Bull Motorsport, Lamborghini, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 23-07-2019 14:42 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nee, dit wordt echt niet gedaan. Die doen alles liever zelf, en de modellen die zij draaien zijn zeker NIET wat er maar op lijkt in iRacing. Dat is allemaal veel te simplistisch. Je moet vooral niet denken dat je een commercieel stukje gesloten software als iRacing voor auto ontwikkeling gebruikt.

Dit is een vak waarin engineers werkzaam zijn. Die gebruiken eigen spullen, maken eigen spullen. En hebben daar vaak ook nog heel veel verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

En wat nu als jouw gemodelleerde auto 'per ongeluk' in handen komt van een rivaliserend team?
Ik denk dat iRacing te algemeen is hiervoor, en dat F1 teams hun eigen sim software hebben (kan er naast zitten uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Teams willen hun eigen data gebruiken in hun sims. Hun eigen banden data, eigen aero data etc. iRacing is te gesloten daarvoor en zit vast aan het onderliggende physics model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Schuey schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:01:
[...]

mee eens. je ziet ook dat de meer specialistische/professionele simracing hardware en software vooral gebouwd/geschreven worden door (voormalig) hobbyisten, en niet door dozenschuivers.

wat dat betreft ook mooi vind ik nu ik me een tijdje in die wereld begeef, sommige spullen die je tegenkomt zijn echt om je vingers bij af te likken. ascher bijvoorbeeld, maar ook precision sim engineering, cube controls, of die ik gisteren tegenkwam, leopoldo ramirez. :9

maar goed. daar horen natuurlijk ook wat andere prijzen bij dan de casual gamer bereid is uit te geven.
en inderdaad, kan niet rijden. een vriend van me vind het geweldig om in mijn rig te rijden maar één (1) ronde overleven is al een opgave voor hem. :+ gelukkig vindt hij dat niet zo erg en geniet toch wel, ik zelf zou het niet kunnen om niet eens een ronde te kunnen afmaken.
[...]

ik ontdekte gisteren ook dat mclaren een partnerschap heeft met studio397. en dus gebruikt mclaren ook rfactor 2 voor hun sims. wel leuk detail. :)

[ Voor 27% gewijzigd door dawg op 23-07-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

dawg schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:47:
[...]

ik ontdekte gisteren ook dat mclaren een partnerschap heeft met studio397. en dus gebruikt mclaren ook rfactor 2 voor hun sims. wel leuk detail. :)
Dat is volgens mij voor de McLaren Shadow competitie, simulatorsoftware is een ander verhaal.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

FirePuma142 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Dat is volgens mij voor de McLaren Shadow competitie, simulatorsoftware is een ander verhaal.
ah, dat zou ook kunnen.

al zijn zij niet de enige die veel met rfactor 2 hebben overigens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Ga er maar van uit dat bijna iedereen alles zelf bouwt, of sim-tijd inhuurt bij een zuster team ;)
Zo was er een bekend team dat al een aantal jaren rFpro spullen had en de laatste tijd bij verschillende grote spelers in de markt is gaan praten. Uiteindelijk hebben ze overal mensen weggetrokken en maken ze alles zelf op basis van een bestaande render engine, qua graphics dan. Alle voertuig en bandenmodellen hadden ze uiteraard al en hardware komt allemaal ook wel goed, pakken ze van een rek :P

Denk dat daar vooral veel onbegrip over is. Mathematische modellen van alle onderdelen zijn er gewoon in dit soort gevallen, die leven op zichzelf. Dat je ze vervolgens in een engine dyno pleurt, een offline laptime simulator, een of een setup simulator, zet, is allemaal wat er gebeurd VOOR dat je de menselijke factor in een simulator introduceert. Daarom heet het in het veld een 'DIL' simulator, wat staat voor ' Driver In the Loop'.

Je kunt zeker een eind komen met de rF1/rF2's van deze wereld, van Amersfoort racing gebruikt bijvoorbeeld nog steeds rF1 voor driver training.

Voor chassis, motor, suspension etc ontwikkeling, tja, dat wordt gewoon ontwikkeld, en een sim komt daar ergens in een toolchain, maar dan zit je echt in de vehicle development hoek. Ander beestje :)

[ Voor 115% gewijzigd door Schuey op 23-07-2019 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Er zijn meerdere formule 1 teams die rFpro gebruiken wat volgens mij in de basis neer komt op dezelfde engine die rF2 gebruikt maar dan met de mogelijkheden zodat de teams hier veel in kunnen aanpassen. zie b.v. http://www.rfpro.com/saub...-major-simulator-upgrade/

edit; beetje spuit 11 post, had de bovenliggend niet gelezen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door R3m3d7 op 23-07-2019 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
rfPro is een stuk software wat teams/ontwikkelaars in staat stelt hun eigen voertuigenmodellen, bandenmodellen, physics, surface interaction, etc. te gebruiken in een bestaande render engine. Al die koppelingen en mogelijk is wat rfPro mogelijk maakt.
veel in kunnen aanpassen
Qua content, absoluut. Al de belangrijkere dingen leven op zichzelf en zijn erg complex en werken vaak meerdere mensen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

rFpro started as “rFactor Pro” in 2007 as a project within a Formula 1 team, where performance, speed of response and simulation of the fastest, most dynamic road vehicle on earth was all that mattered. It was this single minded focus that led to the adoption of rFpro by OEMs and T1s for vehicle dynamics simulation. rFpro’s driving simulator solutions are being used by 7 of the top 10 largest OEMs in the world as well as many smaller OEMs and T1s for virtual test programmes of conventional and autonomous vehicles, vehicle subsystems and control systems. Although the engineering cycle for road cars is measured in years, there are now cars on sale today, from the Top 10 OEMs who were early adopters of rFpro technology, whose chassis and drivetrain testing and calibration was started in rFpro in order to reduce costs and minimise delays in the engineering process.
niet helemaal rf2, maar toch leuk dat rfpro kennelijk vrijwel dezelfde engine heeft als rf2, zoals jullie aangeven. :P

al moet ik ook bekennen dat na 5 minuten rijden in rf2 ik al verliefd was op de physics en ffb. zo onwaarschijnlijk goed vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Misschien een leuke post voor hier. De race sim rig van Max Verstappen:
https://topgear.nl/autoni...van-max-verstappen-thuis/
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2019/07/max-verstappen-setup.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Kecin op 23-07-2019 15:32 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dawg schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:30:
[...]
al moet ik ook bekennen dat na 5 minuten rijden in rf2 ik al verliefd was op de physics en ffb. zo
En daar maken de teams dus geen gebruik van met hun eigen modellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Schuey schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:32:
[...]

En daar maken de teams dus geen gebruik van met hun eigen modellen :P
nee snap ik, was ook meer om aan te geven dat ik niet objectief ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Echt objectief zijn is ook reuze moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zoals idd gesteld: Niets dat wij gebruiken wordt door de F1 teams gebruikt.
Enkel de gelieerde esport teams gebruiken RF2 en iRacing. En bij Nascar wordt iRacing gebruikt door diverse coureurs, maar dat komt door de relatie die de mede-oprichter John Henry (best wel rijk btw met 2,7 miljard USD) van iRacing heeft met Nascar.
RF2 wordt met name genoemd vanwege de prima physics en FFB en iRacing vanwege het gemak van installatie en gebruik en de on-line race faciliteiten.
Ikzelf ben inmiddels aardig gewend aan de physics van iRacing, maar daar is zeker nog veel aan te verbeteren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36

BM

Moderator Spielerij
Hoewel de discussie opzich interessant genoeg is, is dat beter op z'n plek in een apart topic. Hier is hij in ieder geval offtopic en daarmee (hier) niet gewenst

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hier mijn Review over de laatste upgrade aan mijn rig, de nieuwe ascher paddle shifters

En het is niet allemaal rooskleurig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 23-07-2019 20:21 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Die van mij heeft hetzelfde inderdaad:

Als je exact in het midden schakelt is er niks aan de hand maar zodra je aan de boven en voornamelijk de onderste helft schakelt dan zit er te veel speling op het asje. Je voelt het en je hoort het. En dan is dit nog maar met de korte formula-style paddles erop.

Martin Ascher heeft mij vervolgens een nieuwe shifter opgestuurd maar die had nog meer speling. Het is dus een probleem in het ontwerp of de productie. Nu is het afwachten wat hij ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
@BruceLee thx voor de kritische blik. Vraagje: nog geen spijt van de Ultimates? Heb ze ook net gekocht, kwaliteit. Wel wennen to be honest aan de enorme remkracht die vereist is, ook op de meest lichte stand. Wellicht ga ik ze nog onder een iets andere hoek plaatsen. Ergonomie wordt belangijker. Het is andere koek dan mijn eigen real life wagen, that’s for sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

@Breeker ik ben nog steeds heel erg te vreden iets beters is er niet voor dat geld. ik zit nu op een rig en heb totaal geen problemen met de angle van de pedalen. maar als je ze meer achterover wilt zijn de mogelijkheden idd beperkt. en over hard remmen dat is totaal niet nodig met die witte dampers kan je makkelijk heel licht remmen met aardig wat travel. ligt er gewoon aan hoe je het calibreert ingame.

Maar een rig is zoiezo aan te raden met ultimates.

Binnenkort komt er een uitgebrijde review over de he ultimates en de sim rig gt

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

*verkeerd topic

[ Voor 94% gewijzigd door Luckeh op 25-07-2019 21:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Koop een rugkussen van carpoint en je hebt geen last meer hiervan. In het zwart verkrijgbaar voor 10 tot 15 euro.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Tijd om the topic weer een beetje 'back on track' te krijgen

De Samsung C49RG90 49" monitor op de motion rig

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8P4dm4FQ/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CxKGP8DZ/image.jpg

Meer info hier :
Henkus in "Henkus (aka HoiHman) Race Rig & Rims Showcase"

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Fijn zeg! Benieuwd hoe het rijd zo in verkeer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Morgen op 30 juli kom mijn Simlabs binnen. Heb er zin in. UPS alleen gigantisch kut, want kan geen aflevertijdstip inzien. Moet daarvoor speciaal een account aanmaken. Dus ik dat doen. Zie ik nog niks. Kan niet eens mijn account verwijderen. 8)7 Dan maar mailtje gestuurd om account en data deletion conform AVG en GDPR verdrag.

Dat wordt zwoegen morgen en dan op de 31e even foto sturen hier! :o

------------

Valt niet mee. Geen inbushandpistool, niemand die wilde helpen. 5 uur bezig geweest. Aantal fouten gemaakt, omdat er geen instructies meegeleverd worden met een volgorde. :+ Moest drie keer of vier keer de bovenkant er van af halen. Jemig. Morgen stoel er op gooien, en spierpijn :X

Dat ding is echt stevig! met een uitroepteken. Dat ik drie jaar lang met een GT Omega Supreme heb gereden, zeg...

Een begin is gemaakt. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M6ppdT7XyludHzwbWFG4eB6k/thumb.jpg
Plan:

PC naar rechts
Spulletjes naar links
Er staat een vitrinekast en een fauteuil te koop ivm meer ruimte voor de rig
Kabelmanagement,
CSL 1.1 en CSL elite LC pedalen
Een ultrawide monitor
Edit: Zal een tijdje niet posten hier en bij Servo's ivm mijn enthousiasme en passie voor een rig en simracing iets té is. Kom terug als mijn rig klaar is. d:)b Adios!

[ Voor 163% gewijzigd door Ivysaur op 31-07-2019 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

@Ivysaur Waarom tag je mij nou specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:02:
@Ivysaur Waarom tag je mij nou specifiek?
Laat maar

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 30-07-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

**post is niet meer valide**

[ Voor 90% gewijzigd door JoepW op 31-07-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 30-07-2019 22:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 09-10 22:42
Hier weer eens een update van mijn kant. Zojuist mooie scheel stoel opgehaald ik zit nu als een koning! En pedalen van de week op de originele base plate vastgezet ik denk dat ik nu wel redelijk klaar ben. Maar ja met deze hobby ben je nooit klaar.... 8)7

Scheel 1
scheel 2

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@martijn_8519, hoe groot is dat scherm? Mooie RIG, stoel zit er comfy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 09-10 22:42
Card Nox schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:17:
@martijn_8519, hoe groot is dat scherm? Mooie RIG, stoel zit er comfy uit.
Thnx het scherm is 35 inch curved.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses heren waar kunnen we zo een 80/20 rig kopen ? ik zie dit heel veel de laatste tijd :D
Ik had gedacht om een Play seat Evolution te kopen maar zo een 80/20 ziet er ook wel top uit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:46:
Mijn excuses heren waar kunnen we zo een 80/20 rig kopen ? ik zie dit heel veel de laatste tijd :D
Ik had gedacht om een Play seat Evolution te kopen maar zo een 80/20 ziet er ook wel top uit :D
Sim-lab! In mijn ogen de makkelijkste manier om aan een 80/20 variant te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
Inderdaad. Ik heb ook net mn sim lab gt1 evo in elkaar gezet. Super solide en een mooie prijs.
Was een upgrade van de playseat challenge en hij is zoveel fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 21:54
Als je voor een goedkopere optie wilt gaan dan kan je ook bij Motedis kijken voor 8020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Iemand bekend met prosimu? Dat zijn leuke prijzen.

http://www.prosimu-shop.com/en/simulator-t1000/73-t1000.html

[ Voor 11% gewijzigd door green-tea op 04-08-2019 21:56 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Laatst online: 07-06-2024
Spunky25 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:06:
Inderdaad. Ik heb ook net mn sim lab gt1 evo in elkaar gezet. Super solide en een mooie prijs.
Was een upgrade van de playseat challenge en hij is zoveel fijner.
Precies de upgrade die ik ga doen. Ik heb afgelopen vrijdag de GT1 Evo besteld. Dan merk waarschijnlijk pas dat de Playseat challenge best wel wat flex heeft? De Playseat challenge is prima maar als ik op termijn mijn pedalen wil upgraden heb ik een rig nodig waar je ze ook kan vastschroeven. Een excuus voor een excuus om te upgraden zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
homernt schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:48:
[...]

Dan merk waarschijnlijk pas dat de Playseat challenge best wel wat flex heeft?
Precies dat inderdaad. Ik ben ook begonnen met een Challenge en in het begin vond ik het wel goed gaan met mijn Fanatec CSL Base plus loadcell pedalen. Echter stond een upgrade op de planning naar DD. Dat durfde ik toch niet aan en toen naar de Simlab P1 gegaan en wat een verschil. Zelfs met de CSL base. Dan merk je in eens dat er ook flex in de base zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Laatst online: 07-06-2024
Psqld schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:43:
[...]

Precies dat inderdaad. Ik ben ook begonnen met een Challenge en in het begin vond ik het wel goed gaan met mijn Fanatec CSL Base plus loadcell pedalen. Echter stond een upgrade op de planning naar DD. Dat durfde ik toch niet aan en toen naar de Simlab P1 gegaan en wat een verschil. Zelfs met de CSL base. Dan werk je in eens dat er ook flex in de base zelf zit.
De Simlab P1 is nog stevigere maar dat vond het prijs verschil niet waard omdat ik niet weet of ik ooit nog naar direct drive wheel wil. En dan nog het mooie aan z'n aluminium systeem is dat je later zelf nog dingen bij kan klikken om hem stevigere te maken tenminste dat was mijn gedachte gang. Ik heb nu overigens een Thrustmaster T300 RS GT.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
Ik heb een keer fotos gezien van een rig met rode strips ipv zwarte... Wie o wie kan helpen waar ik deze kan vinden...

Heb mijn rig geupgrade naar een zwarte EVO GT1 van Simlab en wil het geheel optisch afmaken (waar ik niks van zie omdat ik VR rij, maar het oog wil ook wat he...)

Rig

Rig opstelling

[ Voor 21% gewijzigd door MauriceQ op 07-08-2019 14:48 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• green-tea
Whoop whoop alles is besteld. We gaan weer racen!

- ProSimu 3M Motion Cockpit
- Sparco Rev II seat
- Samsung C49RG90 monitor (speel meeste vr)
- Fanatec base, sturen en pedalen
- Logitech Z906 voor de sound
- Een SCR Dash

Met de tijd komt er ook een Valve Index :D

[ Voor 3% gewijzigd door green-tea op 08-08-2019 08:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25CNGtTh/image.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spunky25
green-tea schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:51:
Whoop whoop alles is besteld. We gaan weer racen!

- ProSimu 3M Motion Cockpit
- Sparco Rev II seat
- Samsung C49RG90 monitor (speel meeste vr)
- Fanatec base, sturen en pedalen
- Logitech Z906 voor de sound
- Een SCR Dash

Met de tijd komt er ook een Valve Index :D
Zo! Jij gaat gelijk voor het serieuze werk. Mooi hoor, ben benieuwd naar het resultaat.
Welke fanatec base en pedalen heb je besteld?

@Henkus Geweldig; als ik een base had waar die op konden, zou ik er een willen adopteren. Knappe drieling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Spunky25 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Zo! Jij gaat gelijk voor het serieuze werk. Mooi hoor, ben benieuwd naar het resultaat.
Welke fanatec base en pedalen heb je besteld?
De CSW 2.5 en de CS pedals. Vond het prijs verschil met de DD zo groot dat ik weer de CSW heb besteld. Misschien ooit upgraden we zien wel. Ben enorm benieuwd

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 09-08-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:52
Iemand nog een goede tip om betaalbaar een klein onderdeel te 3D-printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 14:49
FastForwardNL schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:25:
Iemand nog een goede tip om betaalbaar een klein onderdeel te 3D-printen?
3dhubs is een alternatief

of natuurlijk iemand vragen met een 3d printer :) hoe groot is klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:52
WeeDzi schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

3dhubs is een alternatief

of natuurlijk iemand vragen met een 3d printer :) hoe groot is klein?
Ah daar kom ik al een stuk goedkoper uit (18 ipv 60 euro). Betreft een houder om te monteren aan mijn 8020 rig. 6x3x1 cm denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _A3
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Aangezien ik de seat niet bij de producten zie. Plaats ik hier buiten dat je kunt zien wat ik heb ook meteen mijn review van mijn gameseat.

Na bijna een jaar een Playseat Challenge gebruikt te hebben begon de stof los te laten. Gelukkig binnen garantie en kreeg mijn geld terug. Toen gaan kijken wat te kopen. Weer een Challenge want die beviel goed of toch iets vasters. Omdat ik inmiddels een ruimte had waar ik de seat kon laten staan besloten om iets anders te kopen. De keuze is uiteindelijk gevallen op de MaxRF1. Doorslag gaf de opties van het anders instellen en ook zeker een goede en snelle reactie en flexibiliteit van de verkoper bij een paar vragen. Zo boden ze aan om voor de pedalenset die ik heb(Fanatec CSR Elite) de gaten te boren. Daar uiteindelijk niet voor gekozen, maar aanbod is natuurlijk zeer netjes.

Levering ging wat moeizamer. Al kon de leverancier daar niet veel aan doen en waren behulpzaam.
Wat er was. Had besteld via Bol.com (scheelde €50,- met hun eigen website). Verwachte levering was een woensdag. Die woensdag thuisgewerkt, maar werd in de middag door de vervoerder gebeld dat ze donderdag het wilden komen bezorgen. Helaas voor mij niet mogelijk om dan thuis te zijn en afgesproken dat ze zaterdag zouden leveren. Echter zaterdagochtend werd ik gebeld dat ze mijn pakket niet hadden en die dag dus niet konden leveren en ook niet wisten wanneer wel. De leverancier gemaild en die bood aan om het zelf, ik woon niet echt bij ze in de buurt, op zondag te komen brengen. Wat een mooi aanbod, maar ik kon dan niet thuis zijn. Vervolgens geregeld dat het de woensdag bezorgd ging worden en dat is ook netjes gelukt.

Pakket zag er goed verpakt uit.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zSYdNqP/2019-05-07-17-45-47.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9ySnCz4/2019-05-07-18-08-23.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZgXH9K2/2019-05-07-18-09-05.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m024dbD/2019-05-07-18-13-18.jpg

Stoel was ondanks het ontbreken van een instructie makkelijk in elkaar te zetten.
Er staan wel online een aantal filmpjes hoe het in elkaar te zetten.
Eerst nog geplaatst onder mijn bureau achter mijn computerscherm.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tKwKQp2/2019-05-07-19-07-59.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YD8ZGCS/2019-05-07-19-08-13.jpg
Even later de standaard gebruikt en een TV er aan opgehangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/88hGhbG/2019-07-07-14-01-41.jpg
Ondanks een redelijk zware tv houd alles het zeer goed.
De blauwe bandjes zijn spanbandjes om mijn pedalen op zijn plaats te houden. :)

Nu een paar maanden in bezit en zeer blij met deze setup. Een zeer goede verbetering.
Mijn verbeterpuntjes. De buizen onder waarop eigenlijk alles(stoel, stuurbasis, basis voor pedalen en standaard voor instellen en tv bevestiging aan zit) hadden van mij iets langer mogen zijn dan waren er niet iets meer instelmogelijkheden geweest. Maar ook zo kan ik er zeer goed in zitten.
En weet niet of ze er gaan komen maar kan me voorstellen dat een eventuele uitbreidingsmogelijkheden om toetsenbord en muis goed kwijt te kunnen handig kan zijn.

Maar voor het racen _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ook hier een mooie GT Evo 1 van SimLab, echt top spul zwaar onder de indruk voor dat geld. In ons appartement van 65m2 was het ff zoeken naar een plekje, uiteindelijk een mooi hoekje gevonden. Dit is toch wel een stuk fijner dan achter het bureau.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S0ncmr2/q3-Sh-H0-Qm-Tyq3-Cf2t-T20z-Q.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XpkFb0z/HD6-IDn-LLQ66r-Tx0-NDZ0-Ew-Q.jpg

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben beetje aan het kijken naar een optie voor wind simulator. Beste die ik tegenkwam was uiteraard die van Amstudio. Echter dan moet je weer onderdelen printen. Aangezien ik geen 3d printer .....
Iemand die deze onderdelen zelf gebruikt heeft? Is deze setup leuk/bruikbaar voor de beginner die niet direct een turbo fan op de rig wil met hoop kabaal (ja ik race soms ook zonder koptelefoon etc :P )

Nog aanraders mbt fans om te gebruiken? Of nog eventueel iemand die de 3d prints kan maken? (tegen vergoeding uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spunky25
Na lang wikken en wegen (twijfel over mogelijke misselijkheid en graphics)heb ik de knoop doorgehakt en een oculus rift s gekocht.

Mind blown!
Echt niet normaal wat een beleving, zelfs ten opzichte van mn predator x34p.

Alleen bij achteruit rijden krijg ik een raar gevoel, verder totaal niet misselijk. Mijn vrouw wel direct, maar die heeft zeeziekte.

En de graphics zijn echt goed in assetto corsa met alles maxed (gtx 1080ti)
Pagina: 1 ... 59 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.