www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Heeft iemand een oplossing e.v.t ?
CSL Elite met McLaren GT3 eraf en een SimeCube 2 PRO erop.
@johnnyverhoeff heeft afgelopen week een Aston Martin Racing stuur er voor gemaakt.
Dikke carbon voor en achter plaat
Ascher magnetische schakeldelen
Bodnar style knoppen
Plastic delen op de voorkant zijn grijs geprint, maar hebben een kleine sparkle waardoor het er luxe en niet geprint uitziet.
Handvaten zijn zwart geprint en loop netjes door over het carbon.

Gisteravond even kort gereden in iRacing, enorm wennen, maar wat een verschil!
Een CSL Elite is niet slecht, maar nu snap ik de opmerking dat er veel gevoel verloren gaat in de snaar etc.
Nu nog tweaken en tunen naar mijn persoonlijke wensen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik heb net de playseat challenge vervangen door de sim labs gt1 evo met speed 3 stoel, logitech g29 en buttkicker gamer 2.
Ik race ook op ps4 met 27 inch UHD monitor, maar voornamelijk op mijn pc met de oculus rift s en acer predator X34P.
Moet nog kabels managen en betere foto's maken maar goed.

Ik heb ook net zelf deze buttonbox gemaakt voor zowel pc als ps4 op basis van een arduino micro. Dit was een mooie "waar loop ik tegen aan en gaat het werken" test. Ik ga er nog een maken en dan de knoppen netter op dezelfde hoogte en afstand zetten.
De buttonbox

Op de rig

Edit: Mooie rig Raymond! Wat kost dat stuur als ik vragen mag?
[ Voor 3% gewijzigd door Spunky25 op 08-09-2019 09:24 ]
Hier nog wat WIP fotos, voor mensen die daar interesse in hebben:

Dat moet je aan Johnny vragen, ik heb best veel extra dingen laten maken en er twee besteld ivm een vriend die er ook 1 wilde.Spunky25 schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:21:
Edit: Mooie rig Raymond! Wat kost dat stuur als ik vragen mag?
Het is volledig custom, prijs verschild met de gekozen configuratie, knoppen etc etc.
Alleen al de Asher shifters en Bodnar knoppen zijn in mijn geval voldoende om een Fanatec McLaren GT3 te bestellen
Maar dat zegt dus ook wel wat over de kwaliteit van Fanatec
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Het lijkt me ook wel weet een leuk project. Eens kijken of het goed te doen is zonder 3d printer e.d.
Al neig ik nog sterk naar de fanatec podium f1, omdat die ook op de ps4 kan en mn maat alleen daar racet.
Misschien kan ik hem overhalen naar de pc en dan voor simucube gaan met een custom stuur.
Veel plezier in ieder geval met die van jou.
De pedalen rechtstreeks leveren enige flex op de bij de brake pedal dus die optie valt af, base plate erbij besteld en die past niet op de pre drilled gaatjes (v2 pedal plate van Sim Lab).
De eerste oplossing was om wat spare profielen in te zetten

Dit ging prima, maar toch een beetje log. Uiteindelijk toch maar twee gaatjes bij geboord

Vanavond de sprints erop! Gisteren al wat proef rondjes gereden op de profiel setup van hierboven maar door de verhoging raakte mn beneden het stuur aan
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
ik heb ook gaatjes in de pedalplate geboord. was geen probleem en nu zit het muurvast.Melkaz schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:25:
Paar dagen geleden is het gelukt om de Heusinveld sprints te bemachtigen. Helaas las ik online al dat de combinatie sprints en Sim Lab GT1-Evo niet helemaal ideaal is. Dit kan ik nu beamen.
De pedalen rechtstreeks leveren enige flex op de bij de brake pedal dus die optie valt af, base plate erbij besteld en die past niet op de pre drilled gaatjes (v2 pedal plate van Sim Lab).
De eerste oplossing was om wat spare profielen in te zetten
[Afbeelding]
Dit ging prima, maar toch een beetje log. Uiteindelijk toch maar twee gaatjes bij geboord
[Afbeelding]
Vanavond de sprints erop! Gisteren al wat proef rondjes gereden op de profiel setup van hierboven maar door de verhoging raakte mn beneden het stuur aanVanavond zal ik de post updaten met de final setup (voor nu).
had al een pic gepost, maar voor de volledigheid:

Netjes! Ik zie alleen dat jij hetzelfde probleem als mij had, exact het midden is precies waar de 3 bout sluiven net niet zitten, daarom zit de plate ietsje van het midden af. Uiteindelijk geen probleem want de pedals verstel je toch op de baseplate zelf. Het zit inderdaad muurvast zo, heb zelf ervoor gekozen om niet de m5 die erbij zaten maar om m6 moeren te gebruiken.dawg schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:27:
[...]
ik heb ook gaatjes in de pedalplate geboord. was geen probleem en nu zit het muurvast.
had al een pic gepost, maar voor de volledigheid:
Overigens wel interessant dat ik tegen hetzelfde probleem als Barry aanliep met de profielen, de Bijgeleverde 6 kant m5 bouten van 16mm raak je de profielbodem aan, daardoor moesten er extra spacers tussen. Geen idee waarom Heusinkveld er niet 12mm moeren bij had gedaan. Uiteindelijk maar niet de lokale hornbach bezocht voor 4 12mm m5 bouten maar gewoon zitten boren.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Done
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2019 20:41 ]
Hier heeft Tweakers de Vraag & Aanbod voor.V70 stoel
Mooie rig zeg in framedesigner, mag ik vragen wat het kost zoals je m daar ontworpen hebt? Eventueel in pmMadhouse1979 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:15:
Ik rij al een tijd met een Playseat f1 en een Thrustmaster F1 stuurtje. Nu heb ik sinds vandaag een Fanatec CSL Elite F1 met een loadcell kit voor de PS4 en eigenlijk is de Playseat F1 niet geschikt voor een loadcell kit, de plaat buigt gewoon te ver door en gaat een keer afbreken. Ik wilde in de toekomst wel een keer iets anders en misschien is die tijd wel aangebroken.
Ik vind DIY erg leuk dus ben aan het tekenen geslagen met framedesigner en dit is er uit gekomen:
[Afbeelding]
Hij bestaat hoofdzakelijk uit 80/40 profielen aangevuld met 40/40 en 20/20. De lengte is 1350mm, de breedte is 560mm en de hoogte is 660mm. Ik heb de 40/40 balken zo gemaakt dat je ze nog kan kantelen om de pedalen in een hoek te zetten en de stoel ook iets naar achteren laten leunen. Ik krijg alleen die hoeken niet voor elkaar met framedesigner.
Als stoel zou ik graag de Sparco R100 willen aanschaffen. Deze ziet er m.i. vrij comfortabel uit. Ik wil geen echte kuip, daar ben ik te fors voor gebouwd.
[Afbeelding]
Het ontwerp is nog niet definitief, op en/of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Heb nu een playseat, maar die heeft nogal last van flex in de koker waar het stuur op gemonteerd zit.
RSeat N1 Zilver:

RSeat TV Standaard Zilver:

RSeat Buttkicker:

Nu nog even wachten op de betalingen van een aantal Marktplaats verkopen, en dan kan ik mijn Fanatec Order ook definitief gaan bestellen :-)
Ben benieuwd naar foto's en ervaringen van het uiteindelijke resultaat!Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:29:
Zo, ik heb zojuist mijn eerste bestelling geplaatst voor mijn nieuwe Racesimulator:
RSeat N1 Zilver:
[Afbeelding]
RSeat TV Standaard Zilver:
[Afbeelding]
RSeat Buttkicker:
[Afbeelding]
Nu nog even wachten op de betalingen van een aantal Marktplaats verkopen, en dan kan ik mijn Fanatec Order ook definitief gaan bestellen :-)
PSN/Steam: Xamsix
Anders ik wel. Levering word pas eind Oktober, aangezien hij niet meer op voorraad was.... Altijd balen dat je zolang op leuke spullen moet wachtenXamsix schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:28:
[...]
Ben benieuwd naar foto's en ervaringen van het uiteindelijke resultaat!
Ik stuur je een PM. Ik heb een stukje op mijn blog hierover geschreven en weet niet of ik dat hier kan publiceren.MBgek schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:50:
[...]
Mooie rig zeg in framedesigner, mag ik vragen wat het kost zoals je m daar ontworpen hebt? Eventueel in pm
Heb nu een playseat, maar die heeft nogal last van flex in de koker waar het stuur op gemonteerd zit.
zet het linkje hier dan neerMadhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:02:
[...]
Ik stuur je een PM. Ik heb een stukje op mijn blog hierover geschreven en weet niet of ik dat hier kan publiceren.
Ok, ik hou een blog bij, vind ik leuk. Ik hoop jullie ook.WeeDzi schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:43:
[...]
zet het linkje hier dan neer, ben ook wel benieuwd
Link: https://www.simrace-blog....cell-kit-sim-lab-gt1-evo/
Ik gebruik ook de buttkicker.
Vergeet de standaard setup en sluit hem als subwoofer aan met aansturing via SimHub.
Werkt perfect!
Je kan hem ook als gewoon audiokanaal aansluiten, maar dat is veel minder gedetailleerd en je hoort echt het spelgeluid door de speaker. Via SimHub kan je alle effecten aan of uit zetten en apart de intensiteit per effect instellen.
Ook kan je de overall intensiteit increase en decrease functies toewijzen aan je stuur of buttonbox.
Ik kan met een encoder op mn buttonbox de buttkicker harder of zachter zetten en gebruik de bijgeleverde afstandsbediening niet.
Hij schakel overigens zelf uit na enkele min geen signaal.
Leuk! Ik volg het met belangstelling. Na een jaartje playseat challenge en t300rs ben ik mij op precies dezelfde producten aan het oriënteren. Je loopt een paar weken op mij voor (ik moet nog bestellen), dus hoop van je ervaring te lerenMadhouse1979 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:06:
[...]
Ok, ik hou een blog bij, vind ik leuk. Ik hoop jullie ook.
Link: https://www.simrace-blog....cell-kit-sim-lab-gt1-evo/
Ik ga alleen gamen op de PS4.... Gaat dit dan ook? Of heb je daar ander advies voor? Deze zou namelijk PS4 compatible zijn....Spunky25 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:31:
[...]
Ik gebruik ook de buttkicker.
Vergeet de standaard setup en sluit hem als subwoofer aan met aansturing via SimHub.
Werkt perfect!
Je kan hem ook als gewoon audiokanaal aansluiten, maar dat is veel minder gedetailleerd en je hoort echt het spelgeluid door de speaker. Via SimHub kan je alle effecten aan of uit zetten en apart de intensiteit per effect instellen.
Ook kan je de overall intensiteit increase en decrease functies toewijzen aan je stuur of buttonbox.
Ik kan met een encoder op mn buttonbox de buttkicker harder of zachter zetten en gebruik de bijgeleverde afstandsbediening niet.
Hij schakel overigens zelf uit na enkele min geen signaal.
Oh nee, ik heb hem nog niet gebruikt met de ps4, maar die kan je alleen aansluiten als je een audio uit op je tv/monitor hebt of anders moet je een hdmi audio splitter nemen, want de ps4 heeft alleen optical audio uit en geen 3,5mm jack.Raikkonen_WC schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:20:
[...]
Ik ga alleen gamen op de PS4.... Gaat dit dan ook? Of heb je daar ander advies voor? Deze zou namelijk PS4 compatible zijn....
Je kan op de ps4 helaas geen subwoofer mode gebruiken.
Ik ben nog maar net 2 maandjes bezig met sim racen, maar zit nu al rond te kijken.Nevela schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:39:
[...]
Leuk! Ik volg het met belangstelling. Na een jaartje playseat challenge en t300rs ben ik mij op precies dezelfde producten aan het oriënteren. Je loopt een paar weken op mij voor (ik moet nog bestellen), dus hoop van je ervaring te leren
Mijn oog viel ook op de simlab! Ik zal ook de blog in de gaten houden
De GT1 Evo is populair maar wat voor stoel zet je daar bijvoorbeeld op?
Daar liep ik ook tegenaan. Uiteindelijk een AutoStyle BS7 besteld. Maar in principe past elke stoel er gewoon op.Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:02:
Is er een race rig advies / review / BBG topic?
De GT1 Evo is populair maar wat voor stoel zet je daar bijvoorbeeld op?
Dat maakt de keuze nu juist zo lastig.Madhouse1979 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:26:
Maar in principe past elke stoel er gewoon op.
Ja mee eens! Het beste is gewoon naar een winkel gaan (Biesheuvel oid.) en gaan passen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:39:
[...]
Dat maakt de keuze nu juist zo lastig.
Zelf ben ik na veel meten (ik wist hoe groot de Playseat stoel was) voor de AutoStyle BS7 gegaan, wel een beetje op de gok besteld maar hij zit goed. De Sparco R100 stond ook hoog op mijn lijstje maar die werd wel wat duur met de beugels er bij.
[ Voor 31% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-09-2019 18:56 ]
OSW bevalt erg goed.
Omdat ik het meeste zelf gebouwd heb, heeft het even geduurd voor ik alles had zoals ik wil.
Let niet op de rommel, ik heb een plekje vrijgemaakt op de rommelzolder, zodat ik voor de rest van de tijd geen simrig in de weg heb staan.
https://imgur.com/a/yAOk6S5
[ Voor 7% gewijzigd door Gruwel84 op 12-09-2019 19:48 ]
allereerst was ik gedwongen om de spacer te gebruiken omdat ik anders de sqr niet op het stuur kreeg. en toen klopte de afstand niet meer vanaf mijn zitpositie. omdat het ding 8 kilo weegt had ik eigenlijk niet voldoende vertrouwen in de baseplate waar de wheelbase op hoort te zitten, dus die heb ik verwijderd, en de aluminium bar waar deze aan vast zat plat gemonteerd in een licht schuine hoek. vervolgens de simucube erop gemonteerd, nu zit het muurvast. maar, je raadt het al, afstand te ver ineens.
dus pedalplate van de gt1 evo een stukje terug moeten zetten en de stoel ook. als laatste waren de kabels aan de beurt, deze moesten zoveel mogelijk weggewerkt worden i.v.m. een kat die het leuk vindt kabel te kauwen.
komende dagen de zitpositie/afstand wellicht nog even finetunen want ik moet eerst even wat rijden.
anyway. wat een gedoe, blij dat het zit.
foto kan natuurlijk niet ontbreken, moet zeggen dat ik best trots ben op mijn setje nu aangezien ik er meer dan 2 jaar voor heb moeten sparen.

je ziet (niet zoveel maar toch) dus een gt1 evo lichtelijk afwijkend van de standaard. een simucube2 sport met een ascher racing b16m-sc buttonplate op een omp trecento, en he sprints 2 pedalset.
overigens; de simucube2 heeft nu een antenne voor de draadloze sturen en heb ik 100% signaalsterkte.
[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 12-09-2019 20:02 ]
@Pyr0_ ik zal morgen nog wat meer en vooral duidelijkere foto's (proberen te) maken en hier plaatsen.
ik heb vandaag nog een aanpassing gedaan om de zitpositie te verbeteren, nu hoop ik dat ding nooit meer half uit elkaar te hoeven halen.

Homemade Buttkicker mount, zit goed stevig vast, geen onbedoelde resonantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Joosth op 14-09-2019 12:13 ]
ik gebruik mijn rig voor zowel simracing als flightsim. zoals je ziet hangt er geen scherm achter, ik doe alles exclusief in vr. naast mijn rig staat een tafel waar mijn pc en scherm opstaan. als ik ga simmen zet ik het toetsenbord op de rand van mijn tafel en kan ik inmiddels blindelings dat ding gebruiken, af en toe onder de bril door spiekend.
overzicht:

hier zit je de rechterkant, daar zit mijn flightstick. ook zie je onder de pedalplate de rudderpedals liggen.

dit is de linkerkant. hier zit de throttle, evenals een trackbal om alles in de rig in vr te kunnen bedienen.

hier zie je hoe ik de simucube 2 heb gemount. de wheelbaseplate heb ik eraf gehaald, vervolgens de standaard aluminium bar horizontaal geplaatst en er nog een verticaal tegenaan gemonteerd.

de zitpositie. nouja, niet helemaal want deze foto is gemaakt door de opening in de seat waar de gordels normaal doorheen lopen.

wat zit er op:
- simucube 2 sport
- ascher racing b16m-sc op een omp trecento uno
- heusinkveld sprint 2 pedalset
- vpc warbrd met mt-50 stick
- vpc mt-50 throttle
- vkb t-rudder mk.4
de rig is van https://sim-lab.eu, de gt1 evo. maar er zijn ook veel tweakers die een p1(x) hebben, deze is iets groter en zwaarder, en net wat flexibeler door zijn opbouw. en er zijn mensen die deze rig van heusinkveld hebben.
op hun website kun je ook goed zien hoe je pedalen kunt monteren.
[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 14-09-2019 19:39 ]
Welk scherm heb jij op deze rig zitten?Joosth schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:11:
Klaar met de build! Het op de mm uitmeten van alles is viel niet mee, erg blij met het resultaat en kwaliteit van producten.
Mooi zeg!Joosth schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:11:
Klaar met de build! Het op de mm uitmeten van alles is viel niet mee, erg blij met het resultaat en kwaliteit van producten.
Is er voor de GT1 geen integrated single monitor mount?
Een Samsung scherm zo te zien, waarschijnlijk de 49".Raikkonen_WC schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:43:
Welk scherm heb jij op deze rig zitten?
[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-09-2019 15:19 ]
Ja, die is er.Olaf van der Spek schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:18:
[...]
Mooi zeg!
Is er voor de GT1 geen integrated single monitor mount?
Ja, maar welkeOlaf van der Spek schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:18:
Een Samsung scherm zo te zien, waarschijnlijk de 49".
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Hmm, balen. Geen HDR en de Playstation 4 ondersteund nog geen wide screen voor vele games....Yannick97 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:13:
[...]
Ik gok een van deze 2.
Hoge refreshrate, lage responsetijd en goede kijkhoeken.
Ik zit echt met het dilemma nu welk scherm ik moet kopen. Heb qua Frame (de RSeat N1) en het stuur (Van Fanatec, het Podium Racing Wheel F1) nu 2 belangrijke dingen besteld. Het derde is nu een monitor ervoor. Het word echt alleen gebruikt voor de PS4 qua gaming, en er komt een PS4 Pro op. De eerste vraag is al, Curved of niet? Dan, wat is het beste formaat (ik dacht zelf 55 inch?), en dan het belangrijkste: WELK SCHERM
Is een beetje afhankelijk van hoever je van het scherm zit.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:24:
[...]
Hmm, balen. Geen HDR en de Playstation 4 ondersteund nog geen wide screen voor vele games....
Ik zit echt met het dilemma nu welk scherm ik moet kopen. Heb qua Frame (de RSeat N1) en het stuur (Van Fanatec, het Podium Racing Wheel F1) nu 2 belangrijke dingen besteld. Het derde is nu een monitor ervoor. Het word echt alleen gebruikt voor de PS4 qua gaming, en er komt een PS4 Pro op. De eerste vraag is al, Curved of niet? Dan, wat is het beste formaat (ik dacht zelf 55 inch?), en dan het belangrijkste: WELK SCHERMMoeilijk moeilijk deze hobby ;-)
Staat het scherm op een kast en/of bureau/achter je pedalen, dan zou ik inderdaad voor 55" 16:9 of iets dergelijks gaan. Staat het scherm direct boven je stuur is 27" en alles wat er op lijkt (Ultrawide 34" of Superwide 49") het meest ideaal. 32" kan dan ook nog maar wordt al weer aan de grotere kant, tenzij deze weer verder naar achter staat.
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Dit is de opstelling van de RSeat N1 (Die in oktober pas binnen komt bij mij, dus geen live picture nog)Yannick97 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:32:
[...]
Is een beetje afhankelijk van hoever je van het scherm zit.
Staat het scherm op een kast en/of bureau/achter je pedalen, dan zou ik inderdaad voor 55" 16:9 of iets dergelijks gaan. Staat het scherm direct boven je stuur is 27" en alles wat er op lijkt (Ultrawide 34" of Superwide 49") het meest ideaal. 32" kan dan ook nog maar wordt al weer aan de grotere kant, tenzij deze weer verder naar achter staat.

Dus iets achter de pedalen. Dus dan zou het eerder 55 inch zijn. Maar ja, wat dan? Curved? Flat? Een TV pakken, of echt een monitor? Want een HDR 55inch Monitor zijn er ook niet echt te krijgen op dat formaat, laat staan curved….
Het lijkt er een beetje op alsof de stand een heel stuk naar voor kan, ik zou wachten tot je alles binnen hebt en in elkaar hebt staan, dan kijken wat mogelijk is. Als ik het zo zie is de monitor stand los en kan deze makkelijk net achter het stuur komen. Dan is het wel de moeite waard om te kijken naar een 32 inch monitor.Raikkonen_WC schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:02:
[...]
Dit is de opstelling van de RSeat N1 (Die in oktober pas binnen komt bij mij, dus geen live picture nog)
[Afbeelding]
Dus iets achter de pedalen. Dus dan zou het eerder 55 inch zijn. Maar ja, wat dan? Curved? Flat? Een TV pakken, of echt een monitor? Want een HDR 55inch Monitor zijn er ook niet echt te krijgen op dat formaat, laat staan curved….
Klopt, maar RSeat beveelt deze opstelling aan, aangezien je anders als je hem verder naar het stuur zet instap problemen krijgt, doordat die voet ver naar voren steekt.Yannick97 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:21:
[...]
Het lijkt er een beetje op alsof de stand een heel stuk naar voor kan, ik zou wachten tot je alles binnen hebt en in elkaar hebt staan, dan kijken wat mogelijk is. Als ik het zo zie is de monitor stand los en kan deze makkelijk net achter het stuur komen. Dan is het wel de moeite waard om te kijken naar een 32 inch monitor.
Ook een refresh rate boven 60hz is niet mogelijk.
Indien je echt bij de ps4 blijft ga je dus beter voor een ultra hd tv met hdr en een lage input lag en respons tijd.
Enig idee hoe dit bij de Xbox One zit? Ik wil t.z.t. ook upgraden naar 35widescreen en speel nog graag een potje Forza 7 op de xbox..Spunky25 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:14:
Hou er rekening mee dat de ps4 pro (zelf ook in bezit) geen andere resolutie ondersteund dan 1080p en 2160p en op geen enkele wijze een ultra wide of superultrawide kan aansturen. Op mijn X34P 3440x1440 (verder alleen voor mn pc) kan hij alleen 1080p output leveren, wat je kan opschalen naar 2560x1440 met zwarte balken.
Indien je echt bij de ps4 blijft ga je dus beter voor een ultra hd tv met hdr en een lage input lag en respons tijd.
Plus xbox heeft 120hz support
Dat wist ik inderdaad. Daarom ben ik aan het rondneuzen geweest, en waarschijnlijk gaat het deze worden:Spunky25 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:14:
Hou er rekening mee dat de ps4 pro (zelf ook in bezit) geen andere resolutie ondersteund dan 1080p en 2160p en op geen enkele wijze een ultra wide of superultrawide kan aansturen. Op mijn X34P 3440x1440 (verder alleen voor mn pc) kan hij alleen 1080p output leveren, wat je kan opschalen naar 2560x1440 met zwarte balken.
pricewatch: Sony KD-49XG9005 Zilver, Zwart
Het grappige is dat ik deze rig heb "samengesteld" als wensenlijst! Gaaf om deze dan ook te zien in werkelijkheid!Joosth schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Homemade Buttkicker mount, zit goed stevig vast, geen onbedoelde resonantie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat wordt sparen dan maar, maar dit gaat er zeker komen
Vanavond ga ik hem afmaken, morgen de puntjes op de i zetten en de zolder opruimen. Hopelijk morgen avond rijden!

[ Voor 50% gewijzigd door Madhouse1979 op 20-09-2019 13:19 ]
Van een Playseat Evolution met Thrustmaster T150 naar een Playseat F1 met Thrustmaster T300 naar een Sim-Lab GT1 Evo met Fanatec.
Ik moet wel wennen aan het remmen, een loadcell is wel een flinke verandering. Maar o wat stuurt dit strak zeg!
De hoofdtelefoonhouder van Sim-Lab is nog onderweg (backorder) en ik ga ook nog een buttonbox zelf maken, daarvoor is ook alles al besteld.
Voor meer info kijk even op: https://www.simrace-blog.nl/mijn-sim/
[ Voor 14% gewijzigd door Madhouse1979 op 21-09-2019 16:31 ]

De foto's zijn bij mij niet zichtbaar.downing schreef op zondag 22 september 2019 @ 01:32:
Al een aantal maanden aan het kijken om mijn oude .....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Safari probleempje denk ik.downing schreef op zondag 22 september 2019 @ 06:21:
@JoepW bij mij staan gewoon de foto's. Paulus07 kan ze ook gewoon zien.
Mooie Setup! Ik ben de trotse bezitter van jou F1 stuurtje (laatst van je gekocht op Markplaats, waarvoor nog mijn dank :-)Madhouse1979 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:23:
Na 2 avonden bouwen en vandaag de puntjes op de i zetten is mijn rig klaar!
Van een Playseat Evolution met Thrustmaster T150 naar een Playseat F1 met Thrustmaster T300 naar een Sim-Lab GT1 Evo met Fanatec.
Ik moet wel wennen aan het remmen, een loadcell is wel een flinke verandering. Maar o wat stuurt dit strak zeg!
De hoofdtelefoonhouder van Sim-Lab is nog onderweg (backorder) en ik ga ook nog een buttonbox zelf maken, daarvoor is ook alles al besteld.
Voor meer info kijk even op: https://www.simrace-blog.nl/mijn-sim/
Was benieuwd welk type Samsung scherm je hebt aangesloten? Zag op je site dat het een 50 inch was? Ben zelf voor mijn setup nu aan het twijfelen tussen een 49 en 55 inch Sony. Maar tips zijn altijd welkom qua grootte en qua type :-)
Geen idee of het werkt of prettig werkt.
Ik dacht al dat jij dat was, wis het alleen niet zeker.Raikkonen_WC schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:11:
[...]
Mooie Setup! Ik ben de trotse bezitter van jou F1 stuurtje (laatst van je gekocht op Markplaats, waarvoor nog mijn dank :-)
Was benieuwd welk type Samsung scherm je hebt aangesloten? Zag op je site dat het een 50 inch was? Ben zelf voor mijn setup nu aan het twijfelen tussen een 49 en 55 inch Sony. Maar tips zijn altijd welkom qua grootte en qua type :-)
Ik heb een Samsung 50 inch ES6900. Dit was de TV die beneden hing en die is onlangs vervangen voor een 65 inch Sony XF9005. De Samsung is dus een Full HD, maar meer kan mijn PS4 slim toch niet uitsturen.
Qua formaat is het wel lekker hoor, zeker met cockpit view. Als mis je nog steeds de spiegels.
Yep. That is me :-)Madhouse1979 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:17:
[...]
Ik dacht al dat jij dat was, wis het alleen niet zeker.
Ik heb een Samsung 50 inch ES6900. Dit was de TV die beneden hing en die is onlangs vervangen voor een 65 inch Sony XF9005. De Samsung is dus een Full HD, maar meer kan mijn PS4 slim toch niet uitsturen.
Qua formaat is het wel lekker hoor, zeker met cockpit view. Als mis je nog steeds de spiegels.
En qua realisme, tov het stuur wat je in handen hebt, en op het scherm ziet. Komt dit ongeveer overeen bij die 50 inch?
Ja ik vind van wel. Zal even kijken of ik vanavond een foto kan maken.Raikkonen_WC schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:19:
[...]
Yep. That is me :-)
En qua realisme, tov het stuur wat je in handen hebt, en op het scherm ziet. Komt dit ongeveer overeen bij die 50 inch?
Maar zodra je naar een PS4 Pro gaat en een 4K TV dan zal dat beeld wel anders worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Madhouse1979 op 23-09-2019 11:24 ]
Bij mij word het inderdaad een PS4 Pro en een 4K TV. Daarom de twijfel richting 55 inch...Madhouse1979 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:23:
[...]
Ja ik vind van wel. Zal even kijken of ik vanavond een foto kan maken.
Maar zodra je naar een PS4 Pro gaat en een 4K TV dan zal dat beeld wel anders worden.
Ik ben opzoek naar een winkel waar ik stoelen kan proberen. Voor zover heb ik deze 4 gevonden die daadwerkelijk ook een echte winkel zijn(geen webshop only). Echter heb ik dan 1 probleem, de afstand. De eerste 3 zijn ongeveer 1,5 uur rijden voor me, ik woon in Heino(bij Zwolle). Sim-Lab is zelfs 2,5 uur rijden voor me.
https://johandevries.nl/sportstoelen/
https://www.biesheuvel.nl/
https://lynxmotorsport.nl/
https://sim-lab.eu/
Wie weet er een winkel redelijk in de buurt van Heino(Zwolle)?
Ik zat te kijken naar de Speed 1 en 3 de de Sparco R100. Ik ben bv 1.80 met 103kg. Niet uitzonderlijk breed ofzo, het meeste zit hem in mijn bierbuik. Als ik mijn maten opmeet kom ik met de schouder op 55cm en mijn heup op 40. Ter illustratie, ik heb nu een AKRacing Overture stoel en die zit als gegoten(iets te groot zelfs). Die hou ik. Ik wil namelijk "gewoon" en GT1 bestellen als Rig.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Ag, iedereen moet ergens beginnen toch
Ik wilde een stoel die 1. lekker zit en waar je echt in zit, en 2. een stoel die je iets naar achter kan kantelen zodat je er echt in hangt zeg maar. Ik werd bij Lynx keurig gelopen en na diversen modellen te hebben gepast ben ik voor de 'Drift' gegaan zonder FIA keurmerk. De beste man nam keurig de tijd om me te adviseren en dacht totaal niet aan zijn eigen portomonee. Ik heb uiteindelijk dus de stoel, een set stalen beugels, een slider en een rug kussentje gekocht. Daar heeft hij ook nog eens een hele mooie totaalprijs van gemaakt. De slider was niet op voorraad maar wordt vandaag rechtstreeks vanaf de leverancier naar mij gestuurd zodat ik hem morgen heb en zonder extra kosten.
Ter info: De stoelen van Lynx (hun merk LCD) zijn eigenlijk stoelen van Micro welke rebranded zijn. Het Micro logo staat netjes nog op de kunststof onderdelen.

Ik ben dus erg tevreden!
ff een paar quick shots (stoel er alleen even op gezet).

[ Voor 9% gewijzigd door Madhouse1979 op 26-09-2019 13:14 ]
Na het geven van dit advies, twijfel ik er zelf ook aan om er toch 1 te halen. Mooi stoeltje zo!Madhouse1979 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:07:
Ik ben net terug van nieuwe stoelen jacht. Ik ben naar Lynx Motorsport gereden (is voor mij 1.5u rijden) maar het was het meer dan waard. Als je kijkt naar de Autostyle stoel die ik eerst had krijg je daar dus echt wat je er voor betaald.
Ik wilde een stoel die 1. lekker zit en waar je echt in zit, en 2. een stoel die je iets naar achter kan kantelen zodat je er echt in hangt zeg maar. Ik werd bij Lynx keurig gelopen en na diversen modellen te hebben gepast ben ik voor de 'Drift' gegaan zonder FIA keurmerk. De beste man nam keurig de tijd om me te adviseren en dacht totaal niet aan zijn eigen portomonee. Ik heb uiteindelijk dus de stoel, een set stalen beugels, een slider en een rug kussentje gekocht. Daar heeft hij ook nog eens een hele mooie totaalprijs van gemaakt. De slider was niet op voorraad maar wordt vandaag rechtstreeks vanaf de leverancier naar mij gestuurd zodat ik hem morgen heb en zonder extra kosten.
Ter info: De stoelen van Lynx (hun merk LCD) zijn eigenlijk stoelen van Micro welke rebranded zijn. Het Micro logo staat netjes nog op de kunststof onderdelen.
[Afbeelding]
Ik ben dus erg tevreden!
ff een paar quick shots (stoel er alleen even op gezet).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Knip, dit forum is niet de plaats om je eigen advertenties onder de aandacht te brengen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2019 14:40 ]
Bedankt voor je info, misschien daar binnenkort ook eens heen. Mijn huidige stoel bevalt ook niet.Madhouse1979 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:07:
Ik ben net terug van nieuwe stoelen jacht. Ik ben naar Lynx Motorsport gereden (is voor mij 1.5u rijden) maar het was het meer dan waard. Als je kijkt naar de Autostyle stoel die ik eerst had krijg je daar dus echt wat je er voor betaald.
Van welke racestoel/bureaustoel kan de draaistand gelocked worden?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik ben toch wel benieuwd naar welke productiefout jij bedoelt? Ik kan deze namelijk niet ontdekkenFirePuma142 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:45:
Nog steeds geen P1-upgrade naar P1X te showen. Fanatec DD bracket heeft een productiefout en de pedaltray heeft te korte bouten (die met de hand aandraaibare) meegeleverd gekregen. Na de te lange bevestigingsbouten van de Heusinkveldmontageset en de enorme vertraagde levertijd van de kit zelf heb ik inmiddels wel een beetje mijn bedenkingen bij Sim Lab. Alles van goede wil, maar het lijkt ze enorm boven de pet gegroeid.
En zo erg is het ook allemaal weer niet met Sim-Lab. Uitstekende service, goede prijs, goede producten en als er een keer iets is zijn ze echt niet beroerd je te helpen. Waar mensen werken kunnen fouten ontstaan zullen we maar zeggen
Hier geen P1 naar P1-x omgebouwd maar wel mijn GT1-EVO omgebouwd naar een GT1-EVO-X. Tsja hoe noem je dit?
Geen problemen met de bouw anders dat voor mijn lengte de staanders te kort zijn, dit is weer relatief makkelijk op te lossen door wat langere staanders te bestellen. Zou puur cosmetisch zijn, er zit in dit frame nu nagenoeg 0 beweging die je niet meer verwacht! Zeer content mee. Ook maar gelijk de pedaldeck upgrade tip van @Jimmy J. uit gevoerd op mijn eigen manier met wat reserve 4040 profiel. Rock Solid zullen we maar zeggen
De EVO-X staat nog niet op zijn correcte plaats en moet nog bekabeld worden, nu alles even een keer netjes doen met de Windsim etc.
Nu genoeg gelul, tijd voor foto's:
De twee buitenste brackets hebben twee verzonken gaten voor bouten, die hebben een afwijking van 2mm bij mij. Zie ook de reviews, latere leveringen zijn zonder dit euvel.MichaelJ schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:30:
[...]
Ik ben toch wel benieuwd naar welke productiefout jij bedoelt? Ik kan deze namelijk niet ontdekken
Natuurlijk gebeuren er dingen waar mensen werken, maar als er bij de laatste drie bestellingen drie keer iets mis is aan het product zelf dan is het niet zo gek dat dat wat ergernis oplevert. Het staat namelijk nogal haaks op de goede producten die je noemtEn zo erg is het ook allemaal weer niet met Sim-Lab. Uitstekende service, goede prijs, goede producten en als er een keer iets is zijn ze echt niet beroerd je te helpen. Waar mensen werken kunnen fouten ontstaan zullen we maar zeggen
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat klopt idd en is een productie fout zoals ik heb gelezen. Ik heb ook gelezen dat je je kunt melden en dat ze het dan oplossen voor je.FirePuma142 schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:36:
[...]
De twee buitenste brackets hebben twee verzonken gaten voor bouten, die hebben een afwijking van 2mm bij mij. Zie ook de reviews, latere leveringen zijn zonder dit euvel.
[...]
met een arduino en simhub simpel te doen.
Ik heb zelf de 3D files getekend, geïnspireerd door bestaande projecten, en wat files gebruikt van bestaande windsim's.
De arduino netjes in een behuizing gedaan, met USB, voeding en FAN aansluitingen

FAN voorzien van een montage print en stekker + sleeve

Beide fans achter de monitor gehangen en de behuizing daar vast gezet

Aan de voorkant ziet het er zo uit, niet te zien op de foto, maar aan de onderkant zit een gopro helm mount waarmee de outlet vast zit, en kan worden gekanteld en gedraaid.

Dit werkt echt top!
Echt heerlijk die koeling tijdens het rijden.
Als je harder rijdt gaan ze harder draaien.... echt bijdragen aan de immersie doet het niet, maar een raceauto met 'airco' is toch wel heel prettig!
Ziet er goed uit, handige donder!Extera schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:59:
Ik ben bezig geweest met wind simulatie
met een arduino en simhub simpel te doen.
Ik heb zelf de 3D files getekend, geïnspireerd door bestaande projecten, en wat files gebruikt van bestaande windsim's.
De arduino netjes in een behuizing gedaan, met USB, voeding en FAN aansluitingen
[Afbeelding]
FAN voorzien van een montage print en stekker + sleeve
[Afbeelding]
Beide fans achter de monitor gehangen en de behuizing daar vast gezet
[Afbeelding]
Aan de voorkant ziet het er zo uit, niet te zien op de foto, maar aan de onderkant zit een gopro helm mount waarmee de outlet vast zit, en kan worden gekanteld en gedraaid.
[Afbeelding]
Dit werkt echt top!
Echt heerlijk die koeling tijdens het rijden.
Als je harder rijdt gaan ze harder draaien.... echt bijdragen aan de immersie doet het niet, maar een raceauto met 'airco' is toch wel heel prettig!
Sterker nog, het is een immersion killer (behalve als je Open Wheeler rijdt)..
Ik weet weinig auto's waarvan de voorruit eruit is gehaald
Maar ook ik kan niet meer zonder mijn Windsim, ik vind het 1 van de leukste toevoegingen van mijn rig!
Het gaat hier om een Sparco F-10A en Fanatec podium shifters (Echt mooie dingen voor die prijs):

Ik heb een arduino gebruikt voor het uitlezen van de podium modules en het bite point van de clutches kan je instellen met de bovenste twee paddles: Allebei 2sec ingedrukt houden en dan kan je met de linker bitepoint naar beneden bijstellen en met de rechter naar boven.
Daarna zijn ze weer te gebruiken als normale knoppen voor bijvoorbeeld DRS / PSL.
Dit is relatief makkelijk zelf te maken en uiteraard DD proef (iig tot mijn 32 Nm

Nu nog goed worden in Formula autos.....
JohnnyV 10 Minuten later: Done.johnnyverhoeff schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 02:11:
Nu nog goed worden in Formula autos.....

Het heeft even wat werk gehad, want eigenlijk alles was voor mij nieuw om te doen. Solderen van de bedrading heb ik lang lang geleden op school wel eens gedaan maar daarna niet meer. Ook een Matrix schema had ik dus nog nooit van gehoord, kortom was spannend maar wel super gaaf om te doen!
Het kan vast en zeker netter/beter, maar dat is ruimte voor verbetering zullen we het maar op houden

Het was ook even wachten op de Fanatec Podium Hub maar inmiddels heb ik gisteravond de eerste test meters gereden. Wat is dat gaaf zeg om met je eerste eigen stuur te gaan rijden, met precies de button layout die ik bedacht had.
Zit er nog wel over na te denken om de APM van Fanatec te bestellen en die op de Hub te monteren i.p.v. geprinte shifters (werkt overigens prima!)

[ Voor 6% gewijzigd door MichaelJ op 04-10-2019 15:39 ]
Waar heb je dat stuur weg? Die is zeker wel gaafMichaelJ schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:36:
Ook ik ben bezig geweest met mijn eigen custom Wheel!![]()
Het heeft even wat werk gehad, want eigenlijk alles was voor mij nieuw om te doen. Solderen van de bedrading heb ik lang lang geleden op school wel eens gedaan maar daarna niet meer. Ook een Matrix schema had ik dus nog nooit van gehoord, kortom was spannend maar wel super gaaf om te doen!
Het kan vast en zeker netter/beter, maar dat is ruimte voor verbetering zullen we het maar op houden![]()
Het was ook even wachten op de Fanatec Podium Hub maar inmiddels heb ik gisteravond de eerste test meters gereden. Wat is dat gaaf zeg om met je eerste eigen stuur te gaan rijden, met precies de button layout die ik bedacht had.
Zit er nog wel over na te denken om de APM van Fanatec te bestellen en die op de Hub te monteren i.p.v. geprinte shifters (werkt overigens prima!)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Het is een DimSim R1 stuur, te koop via eBay.KevinSetz schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 06:35:
[...]
Waar heb je dat stuur weg? Die is zeker wel gaaf
Grips zijn een soort rubber met een ribbelstructuur. Zacht maar stevig en genoeg grip.
Buiten al dat mooie sim spul, moest er natuurlijk ook een pc komen. In huis: MSI Z390 carbon gaming, i7 9700k, Corsair Vengeance ddr4 32GB 3200, noctua d15, samsung 970 evo 1TB, . Binnenkort komen de MSI gaming trio 2080ti en de corsair rm850x. En alles verpakt in een oersaaie dichte FD define S.
Ik heb ook maar gelijk een bijbaantje bij de McDonalds aangevraagd

Nooit echt into racen geweest, maar recent voor een leuke prijs een G920 met shifter en wheelstand pro kunnen kopen.
Gekoppeld aan xbox one X met 65 inch tv en surround sound (voegt veel toe bij racegames) vanaf de bank Horizon 4 spelen.
[ Voor 70% gewijzigd door Rudyy op 06-10-2019 20:12 ]
Meer foto's https://www.simrace-blog.nl/mijn-sim/
[ Voor 8% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-10-2019 08:54 ]
Die 10cm extra hoogte heb ik ook genomen. Een bracket voldoende om aan de base te monteren? Ik heb er toch maar 2 gemonteerd, zat toch iets van beweging in.Madhouse1979 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:53:
Ik heb mijn Sim-Lab GT1 Evo een klein beetje aangepast. Ik heb de 20cm staanders voor de pedalplate vervangen voor 30cm staanders.
[ Voor 44% gewijzigd door macstuk op 12-10-2019 12:52 ]
Ik heb uiteindelijk ook die extra bracket gemonteerd aan de 20cm profielen. Aan de 30cm niet omdat die tegen de achterkant aan staan.macstuk schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:51:
[...]
Die 10cm extra hoogte heb ik ook genomen. Een bracket voldoende om aan de base te monteren? Ik heb er toch maar 2 gemonteerd, zat toch iets van beweging in.
Het is functioneel zo en lekker stevig en ik ben volledig vrij in het verstellen van de pedalplate. Voor de netheid zou je de 20cm profielen achterweg kunnen laten en 2 stuks 40/120 (600mm lang) profielen kunnen bestellen, dan kun je de pedalplate weer aan de stuurkolom vastmaken. M.i. zou dit standaard op de GT1 Evo zo moeten zijn i.p.v. de 40/80 profielen.
[ Voor 81% gewijzigd door Madhouse1979 op 12-10-2019 13:23 ]
[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2019 16:50 ]
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.