Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 56 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
Hele mooi setup inderdaad @Extera! Ben zelf ook bezig m'n GT-1 evo af te werken en ga morgen de speakers installeren i.c.m. de speaker mounts van simlab, zou je eens een foto kunnen posten hoe jij je achterste speakers hebt bevestigd? Kan dit nét niet zien op de foto.

Je zegt ook dat je DD1, stil is. Zit daar geen fan in dan? Heb net m'n CSW v2.5 binnen en die maakt behoorlijk wat lawaai. Was ik toch een beetje teleurgesteld in, probeer m'n apparatuur toch altijd zo stil mogelijk te krijgen. Ding lijkt ook helemaal niet warm te worden, vraag me echt af of het nodig is dat die fans constant zo hard blazen...

Heb helaas wel een bekend probleem met m'n Mclaren Gt3 wheel, de shifters werken niet zoals t hoort, mis veel shifts en doet soms dubbel shiften. Dus die moet weer retour :/

Verder echt heel blij met m'n rig en spullen, foto's volgen nog, het is nu echt nog een te grote kabelbende om al op de foto te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Extera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Ja, wat een ding O+
Mag ik vragen hoe jij hem hebt ingesteld nu?

Ik heb deze settings voor nu aangehouden, alleen de Strength op 4.5, dat is iets te pittig.
Moet er nog eens in duiken, helaas nog maar een uurtje ofzo kunnen rijden.

Met triples zat ik ook even te kutten gister. Uiteindelijk deze uitleg gevonden. Dat werkt voor mij
Setup ZONDER surround lijkt me niks, surround zorgt er ook voor dat de zijschermen geen tunnelvisie veroorzaakt. Of ik bedoel dat als er auto's langsrijden dat bij de zij schermen ze als ze van scherm wisselen ze omhoog rijden. Zo ver ik weet was dat een groot voordeel van surround dat bewegend beeld van links naar rechts etc gelijk eruitziet alsof het 1 scherm is.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ghostflow schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:43:
Welke seat is dat?
voor de rest een mooie setup!
Thanks!

De stoel is een AutoStyle Sportstoel 'BS1'
Voor het geld echt een prima stoel! Inclusief sliders
Pyr0_ schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:10:
Hele mooi setup inderdaad @Extera! Ben zelf ook bezig m'n GT-1 evo af te werken en ga morgen de speakers installeren i.c.m. de speaker mounts van simlab, zou je eens een foto kunnen posten hoe jij je achterste speakers hebt bevestigd? Kan dit nét niet zien op de foto.
Ik heb een moer verlijmd in een 3D printje, en die met epoxy aan de speaker gelijmd.
Op die manier zit hij aan de mount vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RaNl2zKtFgNLSmr2GwV3z8NF/full.jpg

Ik heb de DD1 nog niet echt gehoord... maar de CSL hoorde je echt 'tikken'. de Backlash van het belt systeem. Ik heb er echt nog maar heel kort mee gereden door drukte helaas.

Wel balen van je GT3 stuur! Is wel een gaaf stuurtje!
Dat ontbreekt natuurlijk in een direct drive

[ Voor 68% gewijzigd door Extera op 21-06-2019 22:13 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ben op het punt dat ik eindelijk weet wat ik wil en dat is toch geworden:
CSL Elite 1.1
Formula Carbon
CSL Pedals LC

GT1 Evo Sim Racing Cockpit (G)
Sparco R100
Keyboard tray
Mousepad
GT1-EVO Single screen mount
Dan kan ik nog uiteraard kiezen om het stuurtje en de stoel op MP en Autostyle te halen. Ben content met mijn keuze. Nog even een aantal dagen wachten tot 3 juli ongeveer. En dan alles aanschaffen. Het plan is om base, pedalen, stuur met mijn normale rekening aan te schaffen en dan Simlabs met mijn CC. Het mooie is dan dat ik dan mijn CC-krediet op 03 augustus hoef te betalen. Aiit ;) Die draadloze muis, toetsenbord en Ultrawide monitor schaf ik dan later aan.

Spannend. d:)b

edit: Even kijken of ik een GT3 voor 140 kan overnemen. Hoop met Garantie, natuurlijk. Scheelt weer :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ivysaur op 22-06-2019 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Ik heb bij @Luckeh op de CSW 2.5 een paar rondjes mogen rijden en dat is toch wel een puike base hoor. Als de 1.1 vergelijkbaar is qua inners, dan heb je zeker een mooie base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Extera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:06:

[...]

Ik heb een moer verlijmd in een 3D printje, en die met epoxy aan de speaker gelijmd.
Op die manier zit hij aan de mount vast.

[Afbeelding]

Ik heb de DD1 nog niet echt gehoord... maar de CSL hoorde je echt 'tikken'. de Backlash van het belt systeem. Ik heb er echt nog maar heel kort mee gereden door drukte helaas.

Wel balen van je GT3 stuur! Is wel een gaaf stuurtje!
Dat ontbreekt natuurlijk in een direct drive
Thanks voor je antwoord! Maar mijn vraag was meer bedoeld op waar je het hebt gemonteerd op het frame. Ik vermoed aan de achterste bout van je stoel? Wel netjes gedaan hoor! Ik ga zo eerst eens wat dingen afstellen en dan mijn 100 jaar oude Logitech G51 setje monteren 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Naar aanleiding van mijn eerste ervaring met virtual reality een maand geleden, heb ik mijn bestaande simrig een beetje omgebouwd.

In eerste instantie had ik een 2de hands Oculus Rift gekocht om eens te proeven aan VR, daarnaast was ik benieuwd naar het draagcomfort i.v.m. mijn bril. Ondanks de mindere graphics was ik al snel overtuigd dat VR een extra dimensie toevoegt aan mijn simracing.
De toepasbaarheid van VR voor mijn (incidentele) flightsim was een extra argument om ervoor te gaan ;)

Nadat ik de Oculus Rift binnen een week alweer had doorverkocht, heb ik nu onderstaande set-up gerealiseerd:
  • Oculus Rift S
  • DIY wind simulator i.c.m. Seaflo in-line blower fans (inspiratie door amstudio en Henkus aka HoiHman)
  • Saitek Pro Flight Yoke en rudder pedals
  • vrijgekomen triple screen in gebruik als desktop
vorige updates:
update 1: bouw aluminium frame
update 2: upgrade naar triple monitor setup
update 3: bouw dashboard en buttonbox
update 4: Heusinkveld Sim Pedals Sprint en upgrade buttonbox

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kKfoGQT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9Piy8i7.jpg

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Mooie setup, hoeveel beter is de Rift S tov je oude Rift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

R3m3d7 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:26:
Mooie setup, hoeveel beter is de Rift S tov je oude Rift?
Het beeldscherm is beduidend beter, daarnaast vind ik de inside out tracking functie handiger i.v.m. de flightsim die aan de andere kant van mijn bureau staat (geen losse sensoren die ik moet kalibreren).

EDIT: of een upgrade van Rift naar Rift S financieel de moeite waard is, kan ik niet beoordelen. Mij heeft de 2de hands Rift uiteindelijk €0 gekost (zelfs een beetje winst).

[ Voor 19% gewijzigd door Maurice W op 22-06-2019 13:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pyr0_
Vandaag bezig geweest op m'n nieuwe rig 'af' te maken. Hoewel ik nu al weet dat dit nooit af gaat zijn.. Maar het begin is er! Nu kan ik langzaam gaan uitbreiden. Als eerste op de lijst staat een 35" inch widescreen, en een keyboard/mouse tray. Kabelmanagement kan beter maar vind het prima voorlopig. Ik ga een kast plaatsen op de plek van het tafeltje zodat ik alle kabelzooi mooi weg kan werken.

Maar voorlopig even genieten. 8)

Racerig1
Racerig2
Racerig3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Pyr0_ Aiit, je kabelmanagement <3

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 22:42
Hierbij mijn simrig. Ben inmiddels verhuisd heb nu mijn eigen zolder ipv op de gang. Upgrade gemaakt naar een simrig van simlab gt1. Heb mijn oculus ingeruild voor een 35'' widescreen van aoc. In de toekomst graag een andere stoel die is ook al weer 7 jaar oud. En misschien toch maar is kijken naar een DD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CXGp2VOl79n8sDtRXCADjUSd/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xjSoUKGB7Jrc2BK7vUQwLaOd/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xNn2zDzieHG4jiQ813VyVYh/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t12os283CQOlAH0coDpmn2NC/medium.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 15:16

Superflip

*pwiet*

Maurice W schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:19:
Naar aanleiding van mijn eerste ervaring met virtual reality een maand geleden, heb ik mijn bestaande simrig een beetje omgebouwd.

In eerste instantie had ik een 2de hands Oculus Rift gekocht om eens te proeven aan VR, daarnaast was ik benieuwd naar het draagcomfort i.v.m. mijn bril. Ondanks de mindere graphics was ik al snel overtuigd dat VR een extra dimensie toevoegt aan mijn simracing.
De toepasbaarheid van VR voor mijn (incidentele) flightsim was een extra argument om ervoor te gaan ;)
Vind je de bediening van de knoppen niet lastig met VR? Die op je stuur zijn nog makkelijk te vinden, maar die op je buttonbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Pyr0_ schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Thanks voor je antwoord! Maar mijn vraag was meer bedoeld op waar je het hebt gemonteerd op het frame. Ik vermoed aan de achterste bout van je stoel? Wel netjes gedaan hoor! Ik ga zo eerst eens wat dingen afstellen en dan mijn 100 jaar oude Logitech G51 setje monteren 8)
Mooie setup heb je!

Die speaker houder zit aan de achterste bout van mn stoel inderdaad!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Superflip schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:18:
[...]

Vind je de bediening van de knoppen niet lastig met VR? Die op je stuur zijn nog makkelijk te vinden, maar die op je buttonbox?
Sommige knoppen aan de rand zijn nog wel te vinden in VR, maar echt handig is die buttonbox niet :N. Daarom ben ik sinds kort aan het experimenteren met VoiceAttack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Maurice W Voice Attack gebruiken VR gebruikers wel vaker, voornamelijk voor Elite Dangerous enzo. Als het werk heb je wel een goeie. Kan je meteen je buttonbox verkopen, haha.

Maar tja. VR wel een nadeel; je ziet al je pracht en praal niet meer. Het is het één of ander.

Wilde trouwens net een GT3 stuur, CSL 1.1 en pedalen bestellen, maar de pedalen zijn uitverkocht. Komen 2019-07-09 weer in de winke. Nu maar hopen dat ze 9 juli bedoelen en niet 7 september. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Ivysaur op 23-06-2019 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 06:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

martijn_8519 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:08:
Hierbij mijn simrig. Ben inmiddels verhuisd heb nu mijn eigen zolder ipv op de gang. Upgrade gemaakt naar een simrig van simlab gt1. Heb mijn oculus ingeruild voor een 35'' widescreen van aoc. In de toekomst graag een andere stoel die is ook al weer 7 jaar oud. En misschien toch maar is kijken naar een DD.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou het stuur vlakker zetten. Verder mooie build.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Maurice W schreef op zondag 23 juni 2019 @ 00:44:
[...]

Sommige knoppen aan de rand zijn nog wel te vinden in VR, maar echt handig is die buttonbox niet :N. Daarom ben ik sinds kort aan het experimenteren met VoiceAttack...
Ik kan je The Digital Race Engineer van harte aanbevelen voor iRacing, of misschien Crew Chief. Hoef je voor voice commands niet het wiel zelf uit te vinden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 09-10 22:42
JoepW schreef op zondag 23 juni 2019 @ 06:52:
[...]

Ik zou het stuur vlakker zetten. Verder mooie build.
Ja dat wil ook graag alleen probleem is ik ben zon 2 meter en als ik m vlakker zet lijkt t voor mijn gevoel alsof het stuur tussen mijn knieën zit dus helaas..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

martijn_8519 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Ja dat wil ook graag alleen probleem is ik ben zon 2 meter en als ik m vlakker zet lijkt t voor mijn gevoel alsof het stuur tussen mijn knieën zit dus helaas..
Langere staanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54

Hupske

AFCA

martijn_8519 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 09:35:
[...]

De profielen waar de stoel op rust, kan je toch nog 1 rijtje lager doen? Dan zit je zelf iets lager en dan meer ruimte voor om het stuur iets te kantelen?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
Hupske schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:02:
[...]

De profielen waar de stoel op rust, kan je toch nog 1 rijtje lager doen? Dan zit je zelf iets lager en dan meer ruimte voor om het stuur iets te kantelen?
Die zijn (denk ik) net zo hoog als de profielen aan de zijkant, en dan zouden ze dus niet kunnen zakken.
Dat is denk ik wel een goed idee, ook voor mezelf. Ik heb ook het gevoel dat mijn stuur te laag staat, maar ik kan 'm ook niet verder naar boven meer schuiven. Binnenkort eens kijken wat dat moet kosten :)
Edit: grofweg tientje de meter voor 60*20 profiel, dat is de hoofdprijs ook niet echt :)

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 23-06-2019 14:09 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

BM schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:07:
[...]

Die zijn (denk ik) net zo hoog als de profielen aan de zijkant, en dan zouden ze dus niet kunnen zakken.
Als je goed kijkt staat de stoel op 4040 profielen. En bestaat de zijkant uit 4080 profielen. Hij kan dus nog 4 cm lager zitten.
Zou zijn stoel ook op 4080 staan, dan kan die ze nog plat leggen. waardoor de hoogte niet 80 maar gewoon 40 is.

Jullie bedoelen met hogere staanders, de profielen waar het scherm en stuur op rust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
Hupske schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Als je goed kijkt staat de stoel op 4040 profielen. En bestaat de zijkant uit 4080 profielen. Hij kan dus nog 4 cm lager zitten.
Zou zijn stoel ook op 4080 staan, dan kan die ze nog plat leggen. waardoor de hoogte niet 80 maar gewoon 40 is.
Shoot, je hebt gelijk. Ik dacht dat het eenzelfde constructie was als ik op m'n P1 heb, maar bij de GT1 is dat inderdaad anders gedaan. Dan zou je daar idd simpel nog een paar cm kunnen pakken.
Jullie bedoelen met hogere staanders, de profielen waar het scherm en stuur op rust?
Jup :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

BM schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:07:
[...]

[...]

Dat is denk ik wel een goed idee, ook voor mezelf. Ik heb ook het gevoel dat mijn stuur te laag staat, maar ik kan 'm ook niet verder naar boven meer schuiven. Binnenkort eens kijken wat dat moet kosten :)
Edit: grofweg tientje de meter voor 60*20 profiel, dat is de hoofdprijs ook niet echt :)
Jan-Hein heeft dat meteen besteld bij zijn GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 07:56:
[...]

Ik kan je The Digital Race Engineer van harte aanbevelen voor iRacing, of misschien Crew Chief. Hoef je voor voice commands niet het wiel zelf uit te vinden.
Crewchief is een hele leuke. Heb ook nog geholpen bij de spotterfunctie van AMS. Heb kort contact met hem gehad ivm ondertitel voor de spotter. Leuke programma, en oja bij CrewChief spreekt die mij met mijn eigen naam aan. :+ Wel op zijn Engels, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

heeft iemand hier ervaringen met stuurtjes van ascher-racing? meer specifiek de f28-sc simucube wireless? ben voornemens deze binnenkort te bestellen samen met een simucube 2 sport.

:)
alvast dank.

[ Voor 14% gewijzigd door dawg op 23-06-2019 16:51 ]

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52
Zou dit helpen? Fijne uitgebreide video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

al gezien uiteraard. :P vroeg me af of er wellicht ook tweakers zijn die dit stuur hebben?

anyway, beslissing is stiekem al gemaakt. even wachten tot e.a.a weer op voorraad is. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Als het perse wireless moet is er op het moment niet zoveel keuze ;) Het heeft toch nadelen zoals het ontbreken van leds, geen analoge inputs en slechts 28 digitale inputs. Ook lijkt het wireless signaal zwak. Als hij in de review aan het stuur draait kakt het signaal al in tot 17% terwijl de afstand tot de receiver op xx centimeter afstand staat. Op het Simucube forum wordt er ook al gesproken over een v2 van de wireless unit met meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Doe het niet, en als je het doet. koop de usb versie met meer knopjes die later uitkomt ;).
alleen dan mis je nog een display en rev leds. dus je kan beter een fanatec formula rim ombouwen veel meer bang for buck. en kwaliteit verschilt amper. desnoods doe je er nog high end schifters op.

het word gewoon 300 + 50 euro ombouwkitje euro vs een 1500 euro als je een highendstuur met leds en display wilt :p

[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 23-06-2019 22:45 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Je kan em nog altijd aan de muur hangen @BruceLee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

glnk schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:01:
Als het perse wireless moet is er op het moment niet zoveel keuze ;) Het heeft toch nadelen zoals het ontbreken van leds, geen analoge inputs en slechts 28 digitale inputs. Ook lijkt het wireless signaal zwak. Als hij in de review aan het stuur draait kakt het signaal al in tot 17% terwijl de afstand tot de receiver op xx centimeter afstand staat. Op het Simucube forum wordt er ook al gesproken over een v2 van de wireless unit met meer mogelijkheden.
BruceLee schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:25:
Doe het niet, en als je het doet. koop de usb versie met meer knopjes die later uitkomt ;).
alleen dan mis je nog een display en rev leds. dus je kan beter een fanatec formula rim ombouwen veel meer bang for buck. en kwaliteit verschilt amper. desnoods doe je er nog high end schifters op.

het word gewoon 300 + 50 euro ombouwkitje euro vs een 1500 euro als je een highendstuur met leds en display wilt :p
nee, geen revlights en/of display benodigd. ik race exclusief vr, dus die lichtjes en display zou ik toch niet zien. die usb had ik ook al gezien inderdaad. ook mooi. :+

even heel beknopte achtergrond:
ik doe nu bijna 3 jaar simracen, begonnen met een t300 zoals zovelen, daarna overgestapt naar een csl elite maar ik vind het verschil met de t300 toch wel klein; ik vind de csl wat tegenvallen nu ik hem wat langer heb. ik heb hem al zolang hij uit is. maar ik wil dus de stap maken naar een (relatief) lichte dd, de simucube 2 sport voldoet aan de wensen. :)

daar moet natuurlijk ook een knap stuur op. ik race vooral f1 en gt3, vooralsnog in ac en acc (al wil ik na de dd wel eens kijken naar rf2). omdat ik de nlr wheelstand telkens moest verplaatsen en dat ding echt zwaar was en ik het echt beu werd (mijn gezondheid is ook niet optimaal om dat elke keer weer te doen) heb ik recentelijk een gt1 evo aangeschaft. dat bevalt voor simflight/racing zo enorm goed i.c.m. vr dat ik nu toch ook definitief klaar ben met die csl elite, ik ga met het schuine oog loeren naar een simucube nu ook eens in daden omzetten.

zelfbouw heb ik de spullen en kennis niet voor. een fanatec csw ombouwen of omgebouwd van srm klinkt wel goed. heb daar ook inmiddels een video van gezien, dat is eigenlijk ook wel interessant inderdaad. al moet ik bekennen dat ik stiekem de f28/f64 van ascher wel een heel mooi stuur vind. en zoveel knoppen heb ik niet nodig, gebruik ik nu ook niet. :Y)

verder ben ik helemaal onbekend in het dd wheel gebeuren, echter lees ik enkel goede ervaringen overal met simucube/osw, dus daar is de keuze al gemaakt. verdere suggesties zijn meer dan welkom.

dus, lang verhaal geworden. :P

[ Voor 24% gewijzigd door dawg op 24-06-2019 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@dawg Yo Dawg. Als je CSl elite LC pedalen heb wil ik ze wel overnemen, hoor. :P Als je niet wil aankutten zou ik gewoon voor Fanatec DD gaan. Plug en play. hoppa. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Zit zelf even te koekeloeren op Simlab, en heb wel interesse om m'n Playseat Evolution te upgraden naar een GT1.

Weet iemand of een Playseat stoel op een GT1 frame te monteren is? Dan zou ik eerst het frame kunnen kopen en later kunnen kijken naar een mogelijke stoel upgrade. Pedal- en steeringwheel flex hebben hogere prioriteit dan de zetel op dit moment.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Jimmy J. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:15:
Zit zelf even te koekeloeren op Simlab, en heb wel interesse om m'n Playseat Evolution te upgraden naar een GT1.

Weet iemand of een Playseat stoel op een GT1 frame te monteren is? Dan zou ik eerst het frame kunnen kopen en later kunnen kijken naar een mogelijke stoel upgrade. Pedal- en steeringwheel flex hebben hogere prioriteit dan de zetel op dit moment.
Volgens mij heeft @martijn_8519 z'n playseat stoel op een GT1 gemonteerd. Linkje.

@dawg ik zou persoonlijk ook gewoon voor Fanatec DD gaan. Je zult er geen miskoop aan beleven, het is makkelijk plug and play, en je kunt je stuurtjes blijven gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Pyr0_ op 25-06-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Hoe erg trilt/beweegt de stuurkolom van een Simlab?
Ik heb namelijk een monitor zonder VESA mount, en zou dus voor de 'sim shelf' moeten gaan, waar de monitor met zijn standaard voet op geplaatst wordt. Alleem dat scherm gaat van links naar rechts bij de minste of geringste beweging. Is dat ding echt 100% rigid of gaat mijn scherm dansen tijdens heftige stuurbewegingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Jimmy J. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:48:
Ik heb namelijk een monitor zonder VESA mount, en zou dus voor de 'sim shelf' moeten gaan, waar de monitor met zijn standaard voet op geplaatst wordt. Alleem dat scherm gaat van links naar rechts bij de minste of geringste beweging. Is dat ding echt 100% rigid of gaat mijn scherm dansen tijdens heftige stuurbewegingen?
Ga er maar niet vanuit dat dat goed gaat. Er zit wellicht weinig tot geen flex in het chassis, het beweegt allemaal wel degelijk.

Kun je de monitor met riemen/tie-rips oid extra vast zetten?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
Voor de mensen met een Playseat Challenge. Heb hem binnen en m'n stuur (Thrustmaster TX) gemonteerd. Echter is er best veel flex en kan ik het stuur eigenlijk op en neer bewegen. De plaat waarop het gemonteerd is beweegt ook mee. Is dat bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Simlab spul is behoorlijk rigide, maar dit zou ik niet doen. Ik heb een zware laptop op de keyboard mount, gaat goed, maar raad het niet aan :+ monitor heeft hoger zwaartepunt, dus dat is minder gunstig.

Beste optie is misschien andere monitor..? Of anders inderdaad de voet vastzetten op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Aan de andere kant: een integrated monitor mount zou een monitor dan net zo hard moeten laten schudden (afgezien van eventuele flexibiliteit in een monitorvoet) en dat doet het ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
SlaadjeBla schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:49:
Aan de andere kant: een integrated monitor mount zou een monitor dan net zo hard moeten laten schudden (afgezien van eventuele flexibiliteit in een monitorvoet) en dat doet het ook nauwelijks.
Mwah. Dan schud hij wel, maar wel op een stijve manier zeg maar.

Mijn monitor danst nog 10 seconden na als je hem 1 zetje geeft. Dat zal een veel negatiever effect hebben tijdens het rijden.

Ik wou toch al naar curved. Vanavond maar eens alles opmeten en kijken wat er mogelijk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
evuijtert schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Simlab spul is behoorlijk rigide, maar dit zou ik niet doen. Ik heb een zware laptop op de keyboard mount, gaat goed, maar raad het niet aan :+ monitor heeft hoger zwaartepunt, dus dat is minder gunstig.

Beste optie is misschien andere monitor..? Of anders inderdaad de voet vastzetten op 1 of andere manier.
Een shelf is niet hetzelfde als een keyboard mount, zijn nogal verschillend zelfs.

Met de shelf gaat dat prima lukken (mits de voet is vastgezet met op zijn minst iets van klitteband of dubbelzijdige tape), maar ik zou lekker een andere monitor kopen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 25-06-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Jordy8 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:18:
Voor de mensen met een Playseat Challenge. Heb hem binnen en m'n stuur (Thrustmaster TX) gemonteerd. Echter is er best veel flex en kan ik het stuur eigenlijk op en neer bewegen. De plaat waarop het gemonteerd is beweegt ook mee. Is dat bij jullie ook?
Ik heb hem vroeger ook gehad en als ik de draaiknoppen aan de onderkant stevig aandraaide en de beugel rechts "op slot" draaide, was daar niet veel beweging in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
SlaadjeBla schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Ik heb hem vroeger ook gehad en als ik de draaiknoppen aan de onderkant stevig aandraaide en de beugel rechts "op slot" draaide, was daar niet veel beweging in te krijgen.
Vreemd. Bij mij beweegt de hele stang zeg maar. Toch maar even onderzoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
heb je de stang wel rechts vastgezet met de rode schuif na het instappen zodat hij niet meer kan kiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Arfman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 07:56:
[...]

Ik kan Crew Chief ook enorm aanraden, met of zonder VR. Het is voor mij de beste toevoeging aan race games in langere tijd. Werkt zo ontzettend soepel en immersief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Jordy8 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:41:
[...]

Vreemd. Bij mij beweegt de hele stang zeg maar. Toch maar even onderzoeken dan.
Ik heb dat ook. Het stuur knikt een beetje op en neer.

Ik had een youtube video gezien van iemand die een kleine stang vast had gezet om dat tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Stefmeister8 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Ik heb dat ook. Het stuur knikt een beetje op en neer.

Ik had een youtube video gezien van iemand die een kleine stang vast had gezet om dat tegen te gaan.
ik heb hem ook sinds vorige week en bij mij beweegt hij ook redelijk veel...maar ik heb er weinig tot geen last van (ligt misschien aan mijn belabberde niveau)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ivysaur schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 01:43:
@dawg Yo Dawg. Als je CSl elite LC pedalen heb wil ik ze wel overnemen, hoor. :P Als je niet wil aankutten zou ik gewoon voor Fanatec DD gaan. Plug en play. hoppa. Klaar.
pedalen worden eind dit jaar pas vervangen, dus als je zolang kunt wachten. :P

het wordt geen fanatec dd. ik heb daar geen stuurtjes van, alleen het stuur wat bij de csl elite kwam. aangezien de fanatec dd1 evenveel kost als de simucube 2 sport ga ik toch voor de simucube. wel wat prijziger stuurtjes, maar ach. moet maar dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Weet niet welke Simlap je bedoeld maar bij mij is de 'sim shelf' op een P1 gemonteerd en staat er een pc op. Zit geen beweging in en trillen nog niets van gemerkt. Oerdegelijke rig en plateau.

De 'sim shelf' is wat anders dan de keyboard tray en die is minder stevig vanwege de montage en scharnier functie. Is ook bedoeld voor een toetsenbord of hoogstens een iPad/streamdeck.

Edit; Lees net dat je richting een GT1 wilt upgraden. De sim rage garage heeft een uitgebreid review over deze rig en daar is wel te zien dat er enige flex aanwezig is.

Sim Race Garage

[ Voor 12% gewijzigd door TecTo op 26-06-2019 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ben er al over uit :) 't Wordt een zwarte GT1 Evo met zo'n vesa-beugel en een nieuwe monitor. De zwarte versie is alleen uitverkocht, dus ben benieuwd wanneer hij weer in stock is.

@TecTo Enige flex? Op het laatst trekt hij aan het frame en de stuurplaat, maar ik zie de hele rig in z'n geheel meebewegen (van de grond af). Weinig tot geen flex als je het mij vraagt.

[ Voor 34% gewijzigd door Jimmy J. op 26-06-2019 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Jimmy J. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:08:
Ben er al over uit :) 't Wordt een zwarte GT1 Evo met zo'n vesa-beugel en een nieuwe monitor. De zwarte versie is alleen uitverkocht, dus ben benieuwd wanneer hij weer in stock is.

@TecTo Enige flex? Op het laatst trekt hij aan het frame en de stuurplaat, maar ik zie de hele rig in z'n geheel meebewegen (van de grond af). Weinig tot geen flex als je het mij vraagt.
Bekijk ook part 2 en dan zie je dat met name het plateau waar de DD op is gemonteerd er een behoorlijke flex waarneembaar is.

Maar je hebt een goede keuze gemaakt om de monitor te vervangen en de vesa beugel op de staanders gemonteerd zullen echt geen krimp geven.

Succes met je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Ik heb net zelf de GT1 in elkaar geschroefd, en ik kan je verzekeren dat er echt géén flex in zit. Ik kan er aan iedere richting aan trekken of duwen maar dit ding geeft geen krimp. Ik zou de hele rig kunnen optillen aan het plateau waar m'n CSW op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wat voor resolutie gebruikt men doorgaans voor een scherm die recht achter/net nog op de wheelbase staat? Ik kan maximaal een 27" curved kopen (heb een inbouwruimte van 65cm breed) en twijfel nu even tussen 1080p of 1440p. Scheelt nogal in prijs. Heb nu een 23" 1080p en dat is scherp zat voor racegames.

23" 1080p = 37 pixels / cm
27" 1080p = 32 pixels / cm
27" 1440p = 43 pixels / cm

5 eraf of 6 erbij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Denk dat het vrij logisch is om te denken dat hoe korter je op je scherm zit, des te belangrijker is je resolutie. Ik zit nu zelf op een 27" 1440p scherm in m'n rig dit te typen en qua resolutie zou ik niet lager willen. Sterker nog ik ga voor een 4k 34" hierna. Op deze afstand heb je tenminste wat aan die resolutie (i.t.t. tot al die 4k TVs waar mensen op 5m vandaan zitten te kijken...)

Mijn pa heeft een 34" 1080p staan... dat is echt niet om aan te zien, dat is gewoon pixels tellen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Pyr0_ op 26-06-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 14:35

CoronelHimself

Division Brabant

Jimmy J. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:46:
Wat voor resolutie gebruikt men doorgaans voor een scherm die recht achter/net nog op de wheelbase staat? Ik kan maximaal een 27" curved kopen (heb een inbouwruimte van 65cm breed) en twijfel nu even tussen 1080p of 1440p. Scheelt nogal in prijs. Heb nu een 23" 1080p en dat is scherp zat voor racegames.

Mijn advies is ook een 27” qhd scherm en dan 120/144Hz, maar ik kan niet in je portemonee kijken want je hebt dan misschien ook een andere videokaart nodig.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
CoronelHimself schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Mijn advies is ook een 27” qhd scherm en dan 120/144Hz, maar ik kan niet in je portemonee kijken want je hebt dan misschien ook een andere videokaart nodig.
Ik game vooralsnog op een Xbox One X, dus aan QHD 144Hz heb ik op dit moment niet zoveel (1080p, 60fps met freesync is zo'n beetje het maximale voor Project Cars 2. 3K resolutie trekt 'ie ook, maar ten koste van framerate). In de winter wil ik er misschien een PC naast zetten, dus ik zit inderdaad een beetje met toekomst perspectief. In de nog verdere toekomst zal er ook meer ruimte komen voor een ultra-wide of een tripple. Maargoed, deze upgrade dilemma's heeft bijna iedereen wel met een rig :p Zolang Simlab de rig niet op voorraad heeft haal ik de fun voor nu wel even uit markt orientatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 20:09
Jimmy J. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:46:

Zorg vooral voor een hoge refreshrate, dat is uiteindelijk belangrijker. 4k is leuk, maar als je er maar 30fps mee haalt heb je er niet veel aan. Zelf vind ik 1440p een mooie middenweg. Stukje scherper dan 1080p en een hoge fps is prima te halen met een moderne pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Zonet een mailtje gekregen dat de zwarte GT1 Evo weer in stock is bij Sim-Lab.

Nu wachten op de verzendbevestiging 8)

Gelijk maar besteld met VESA-mount (scherm komt later wel) en uiteráárd... de cup holder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
Pyr0_ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:28:
Ik heb net zelf de GT1 in elkaar geschroefd, en ik kan je verzekeren dat er echt géén flex in zit. Ik kan er aan iedere richting aan trekken of duwen maar dit ding geeft geen krimp. Ik zou de hele rig kunnen optillen aan het plateau waar m'n CSW op staat...
Zie 18.50 en 26.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep, geen flex lijkt me ook nagenoeg onmogelijk. Wat ik vooral belangrijk vind is dat er zo min mogelijk flex zit in de richting van de kracht die je zet. Echter ontkennen dat er flex in zit lijkt me dan ook weer object onmogelijk.

En ter transparantie, ik sta dit jaar weer keurig op de stand van Sim-Lab tijdens de Sim-Expo :)

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 26-06-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Schuey schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:53:
Yep, geen flex lijkt me ook nagenoeg onmogelijk. Wat ik vooral belangrijk vind is dat er geen flex vind in de richting van de kracht die je zet. Echter ontkennen dat er flex in zit lijkt me dan ook weer object onmogelijk.

En ter transparantie, ik sta dit jaar weer keurig op de stand van Sim-Lab :)
Denk dat het meer met het plateau te maken heeft en de wijze waarop die is bevestigd.

Het is niet echt een punt en verwaarloosbaar.

Zou je het als storend ervaren zou je een Wheel deck Bracket tussen de staanders kunnen monteren.

Bij de P1 met cws 2.5 geeft dit echt geen voelbare/zichtbare beweging.

[ Voor 13% gewijzigd door TecTo op 26-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Nee absoluut, zeker goed te doen :)

In mijn beleving ligt het aan de staanders. Ze zitten maar op 2 punten zeer laag vast en de kracht die Barry geeft ligt daar bijna 70 centimeter boven. Dit gaat altijd flexen zonder meer support want draai/hefboom. Vandaar ook mijn opmerking over de richting van de kracht ^^

En dan zijn we nog een beetje aan het muggenziften idd, dit zou ik tijdens het rijden niet tegenkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 26-06-2019 15:13 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zo, een hele tijd aan het puzzelen en uitzoeken geweest welke rig ik ging kopen.
Tot ik tot conclusie kwam dat ik eigenlijk te weinig ruimte in mijn kamer had en elke standaard rig die je kopen net iets te hoog zal zijn om onder het bureau te plaatsen.

Dus toen maar zelf bedacht om wat in elkaar te knutselen met als resultaat dat het allemaal net onder het bureau past. Tevens zijn de totale kosten met stoel beperkt gebleven tot 300,-. Ook niet onverdienstelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VbVDoH9fuG3KmMBRq6mZB0hZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b9FH8tnQkK6AcXIhpjakhfDf/full.jpg

Alles geeft eigenlijk geen krimp, dus ben erg tevreden met het resultaat. Tevens is alles mooi te verstellen zoals ik het zelf zal willen.

Alle kabels die je nu op de achtergrond ziet lopen gaan natuurlijk nog aangepakt worden. Maar alles kost tijd en de meeste tijd die je hebt wil je zelf zo veel mogelijk in je sim zitten :9 Moeilijkste van alle kabels is ook dat er maar 2 stopcontacten in de kamer aanwezig zijn die ook nog eens aan de andere kant van de kamer zitten. En 12 apparaten op stroom moeten 8)7
Cover caps liggen ook al klaar, moet ze er alleen nog even een keer op drukken.

De windsim moet ook nog een mooi plekje krijgen op de basis, maar moet eerst een goedkope oplossing vinden waarmee ik de wind kan richten, voordat ik het op de rig kan schroeven. Zo boven op het bureau is het wat makkelijker knutselen en geeft voor nu ook al voldoende wind tijdens het rijden.

Waar wordt er mee gereden:
CSW V2 + Mclaren GT3 + Alcantara P1
CSL Elite LC
Dell Visor WMR

Dit wordt aangestuurd door een i5-8400 en een RTX 2070.

Indien nodig kan ik mijn Philips E-line 32 inch nog voor de rig draaien, maar ik moet nog iets vinden om de arm van de beugel te verlengen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hupske op 26-06-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Hupske schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:49:
Zo, een hele tijd aan het puzzelen en uitzoeken geweest welke rig ik ging kopen.
Tot ik tot conclusie kwam dat ik eigenlijk te weinig ruimte in mijn kamer had en elke standaard rig die je kopen net iets te hoog zal zijn om onder het bureau te plaatsen.

Dus toen maar zelf bedacht om wat in elkaar te knutselen met als resultaat dat het allemaal net onder het bureau past. Tevens zijn de totale kosten met stoel beperkt gebleven tot 300,-. Ook niet onverdienstelijk.
[Afbeelding]
Je pedalen lijken best hoog te staan t.o.v. het zitvlak van je stoel; is dat niet heel vervelend rijden (kramp in je benen na een tijdje)?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Raimond613 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Je pedalen lijken best hoog te staan t.o.v. het zitvlak van je stoel; is dat niet heel vervelend rijden (kramp in je benen na een tijdje)?
Klopt, die zijn inmiddels ook lager gezet.

Motedis had mijn 1 meter balken later geleverd dan de rest. Dus heb eerst gereden met de stoel op de grond en de pedalen alvast vast op zijn base. Echter toen de 1 meter profielen eindelijk binnen waren is alles 4cm omhoog gegaan.

Wilde jullie mijn project niet langer meer verborgen houden voordat alles klaar was :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 26-06-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik kan het bij mij niet zo heen en weer bewegen als barry dat doet in dat filmpje. nu heb ik er een csl elite op staan, geen dd. maar toch.

niet dat je geen gelijk hebt hoor, uiteindelijk beweegt alles wel als er maar genoeg kracht op komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Nu het er toch over gaat, zijn er hier lange mensen (1m95+) met een GT1 evo cockpit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@TecTo Weer een droom armer. :( :P Grapje. Flex is bijn nihil. Vergeleken met GT Omega en alle andere consumenten-rigs is dit wel een pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mijn GT1 setup heeft ook lang niet zoveel flex als Barry. Ik heb echter nog de versie met sandwich plates welke mij iets steviger lijkt dan de versie die ze nu aanbieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:09
R3m3d7 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:57:
Nu het er toch over gaat, zijn er hier lange mensen (1m95+) met een GT1 evo cockpit?
Yup, ik ben 1.96m en heb er vorige week eentje in elkaar geschroefd :) Na wat passen en meten in de P1 van JoepW heb ik er hogere uprights bij besteld maar door een foutje zitten er nu nog de standaard 580mm uprights op.

Op zich gaat dat met mijn G27 die er nu nog op zit best prima (het stuur staat wel wat achterover geheld), maar voor de direct drive die er aan komt wil ik het stuur hoger en meer vlak vertikaal hebben en dan heb ik zeker de hogere uprights nodig.

Van flex merk ik (nog) weinig, misschien wat met de direct drive en langere stuurpen straks, maar ik maak me er absoluut geen zorgen over, ook de gt1 evo is heel erg solide.

Edit: aangezien dit het 'show je race-rig' topic is zal ik ook maar gelijk een plaatje doen (nog een beetje work-in-progress dus) :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ZJqrv2PvrPt-Z25jDeRMeueg7jR3qywc4BEWH_q_D64MqJemrMfp7md5tvylWZVRhFwUhl7GfxAFE7ZVh-Hf3w3dIiYQ8CBsF_BCbXHjkaKrWaqOQX6pqQHOdSlm_Qd_FdU8lAn2FF0=w2400

[ Voor 116% gewijzigd door Jan Hein op 20-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ja, zal ook even een pic posten (crappy telefoonpic). vr only, dus geen scherm. :)

gt1evo

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 26-06-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Ivysaur schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:18:
@TecTo Weer een droom armer. :( :P Grapje. Flex is bijn nihil. Vergeleken met GT Omega en alle andere consumenten-rigs is dit wel een pareltje.
Mee eens, voor deze prijs is er maar weinig beters op de markt verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 18:11
R3m3d7 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:57:
Yes, 1,97m en ruim 100 kilo in de GT1 Evo. Gaat prima, al is de speed1 stoel van Simlab wat krap. Als je wilt proefzitten ben je uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
mr.DJ95 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:31:
[...]

Yes, 1,97m en ruim 100 kilo in de GT1 Evo. Gaat prima, al is de speed1 stoel van Simlab wat krap. Als je wilt proefzitten ben je uiteraard welkom.
Thanks!
Jan Hein heeft mij via een PB al goed op weg geholpen.
Nog wel even een vraagje over het vastzetten van de stoel.
Het frame van mijn stoel komt uit een VW Caddy en heeft M8 bouten met ongeveer 42cm tussen de voorste en de achterste bouten zitten en 52cm tussen de rechter en linker bouten.
En dat zijn flink bouten.
Past dat op de GT1 Evo en tot een hoeveel mm bout kan je monteren in die frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Uit mn hoofd kan je max M8 kwijt in die sloten van de profielen met max 10mm draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

R3m3d7 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:27:
[...]

Thanks!
Jan Hein heeft mij via een PB al goed op weg geholpen.
Nog wel even een vraagje over het vastzetten van de stoel.
Het frame van mijn stoel komt uit een VW Caddy en heeft M8 bouten met ongeveer 42cm tussen de voorste en de achterste bouten zitten en 52cm tussen de rechter en linker bouten.
En dat zijn flink bouten.
Past dat op de GT1 Evo en tot een hoeveel mm bout kan je monteren in die frames?
Sim-lab heeft gewoon een pdf bij de rig staan op de site. Die al bekeken?
https://sim-lab.eu/download/8632/

Dan zie ik dat hij een totale breedte van 560mm heeft.
480mm als tussenstuk en dan nog 2x 40mm erbij door de base om zo te zeggen.

En de 2 profielen waar je stoel op bevestigd is 500mm. Dus dat moet allemaal lukken.

En je ziet ook in het pdf bestand welke bout je maximaal kan gebruiken. M8. Waarom maak je je eigenlijk druk om de bouten? Neem aan dat je stoel toch op ene rails staat? Die rails moet je bevestigen.
Daarvoor hoef je niet perse bouten te gebruiken die er voor in de auto gebruikt werden?

[ Voor 34% gewijzigd door Hupske op 28-06-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Hupske

Zeker, maar de afmetingen van het rig zijn niet per definitie ook de maximale afmetingen van het frame waarop je de stoel kan monteren, volgens mij zijn de rails waar de stoel op staat smaller dan de breedte van het rig zelf.

Mijn frame waar de stoel op staat heeft grote (m8) gaten en ik zet veel kracht met een loadcel brake dat lijkt mij niet iets voor b.v. m5 boutjes, ik had niet gezien dat dit in de pdf stond als de maximale maat, bedankt daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 20:09
R3m3d7 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
@Hupske

Zeker, maar de afmetingen van het rig zijn niet per definitie ook de maximale afmetingen van het frame waarop je de stoel kan monteren, volgens mij zijn de rails waar de stoel op staat smaller dan de breedte van het rig zelf.

Mijn frame waar de stoel op staat heeft grote (m8) gaten en ik zet veel kracht met een loadcel brake dat lijkt mij niet iets voor b.v. m5 boutjes, ik had niet gezien dat dit in de pdf stond als de maximale maat, bedankt daarvoor.
Zijn zo te zien gewoon losse balken waarvan je de breedte zelf kan afstellen. Alleen de lengte is beperkt op 500mm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Ik kan alleen maar zeggen : WOW, maakt net zo'n indruk als de rift 3 jaar geleden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DwhVZmnz/image.jpg

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Henkus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:59:
Ik kan alleen maar zeggen : WOW, maakt net zo'n indruk als de rift 3 jaar geleden.

[Afbeelding]
Wat dan?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 18:16
Ik zat ook al ff te kijken wat zien we, maar er ligt een Valve Index...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Henkus wat maakt het grote verschil of zijn het meer allemaal kleine verbeteringen? Hoe is het om op 120Hz VR te racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Henkus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:59:

[Afbeelding]
Heb je de volledige set of alleen de bril? Ik vraag dat omdat ik ook zoekende ben, maar in mijn sim closet geen ruimte heb voor externe camera's of andere vereiste hardware.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
R3m3d7 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:54:
@Henkus wat maakt het grote verschil of zijn het meer allemaal kleine verbeteringen? Hoe is het om op 120Hz VR te racen?
Het zijn allemaal verbeteringen die behoorlijk bij elkaar optellen. Dit is met afstand de beste VR headset die op dit moment te koop is. Sweet spot is letterlijk bijna je hele view, je kunt dus met je ogen kijken en niet meer met je nek.

120Hz is geweldig, maar met een goede beeld kwaliteit ga je dat niet halen met een volle grid.

Vanmorgen heb ik een paar rondjes op de Nordschleife in AC gereden en dat was ECHT super. 120fps strak beeld met een render setting van 2640x2980 per oog. Dit zorgt voor een belasting van 83% van de 2080Ti.

Je heb dan wel nagenoeg monitor kwaliteit met mooie kleuren, goed contrast en super comfort.
Ik heb de headset gekocht met 2 light houses voor een optimale tracking, met 1 zou het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Een paar dagen de Oculus S gehad en dit was een verbetering t.o.v. de vorige versie. Echt snel weer verkocht omdat ik het nog steeds huilen met de pet op vind.

Nog steeds te weinig contras, fletse kleuren, matig geluid kijkend naar een beeld met ruimte tussen de pixels.

Het meest bedrieglijke om weer een vr bril aan te schaffen waren de recensies van gebruiker die de WOW factor brullen.

Overal vind het een hoop gezweet op je knar, tegenvallend beeld en een hoop blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Ben het met je eens Tecto, ik had ook meer verwacht van de 2e generatie vr zeg maar.

Begonnen met de rift, hierna de odyssey plus en pimax 5k gehad en de verschillen zijn onderling groot maar nog niet wat het zou moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door AlexP36 op 29-06-2019 19:00 ]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
De gamermusle video over de index is in het begin vrij negatief tot hij die 120hz probeert, dan moppert hij nog door over de fov. Maar we moeten ons realiseren dat wanneer Assetto Corsa met die hmd een 2080ti op 83% krijgt we geen grotere fov aankunnen qua GPU en dit is gewoon het maximum. Gaat de fov omhoog zoals in de pimax dan gaat de refresh rate weer omlaag. Ik denk dat valve de goede keuze heeft gemaakt want je raced ook liever op een 144hz monitor dan op een 60hz scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
120Hz en 150% multisampling ziet er schitterend uit, maar je haalt het alleen in track days. Als je achteraan op de grid start kun je het wel vergeten.

Eigenlijk gaat de ontwikkeling van VR (veel) te langzaam en dan vooral de rekenkracht die nodig is. We zijn nu 3 jaar verder, als het in dit tempo doorgaat hebben we pas in 10 jaar een monitor kwaliteit VR.

Met de Valve Index zijn er wel hele goede stappen gemaakt, maar het blijft (ook met een 2080Ti) steeds een afweging tussen beeld kwaliteit en performance.

120Hz of zelfs 144Hz lijkt leuk, maar niemand gaat dat halen tijdens races, tenzij je de HMD op een lagere resolute rendert of de in-game settings terug draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
toch ben ik nog heel benieuwd naar VR voor racing. Weet alleen niet wat ik kan verwachten. Enkel keer PSVR opgehad maar dat was niet echt top kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik vind de relatief lage resolutie van de rift totaal geen probleem, i.t.t. velen. de immersie maakt meer dan alles goed.

en gezien de belachelijk hoge prijzen van rtx2080ti kaarten en de relatief slechte performance die je dan met die kaart haalt i.c.m. met de nieuwe vr-brillen, wacht ik nog tot de volgende iteratie van de gpu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Jimmy J. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:36:
Zonet een mailtje gekregen dat de zwarte GT1 Evo weer in stock is bij Sim-Lab.

Nu wachten op de verzendbevestiging 8)

Gelijk maar besteld met VESA-mount (scherm komt later wel) en uiteráárd... de cup holder.
Na de vele verhalen over vertraagde en/of slechte leveringen, moet ik zeggen dat dit pakketje (veel) eerder binnen is dan gedacht :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F53obDY.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Best slim die spiegels op je scherm :) Of het echt fijn is....... Iemand ervaring mee?

[YouTube: rFactor2. LE MANS 24h(NEW DLC$)Some laps,day night transition.Oreca judd BMW.]

Extra vraag:
Iemand omgeving eindhoven die gebruik maakt van een autostyle 'BS7'? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 02-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb vandaag de index binnen gekregen en een 20 minuten een testsessie gedaan met de F3 in iRacing.

Installatie ging echt fantastisch. Binnen 30 seconden had ik hem draaien en hij nam perfect alle settings van de vive over.

Hij is een flink stuk lichter dan de vive alleen drukt hij wat vreemd tegen mijn jukbeenderen aan. Hij zit iets comfortabeler dan mijn vive met de DAS. Wat me als eerste opviel was de glare. Die is echt flink en ook in iRacing zie je dat. Hopelijk vinden ze daar wat op, want dat vind ik behoorlijk irritant. De kleuren, resolutie en sde zijn erg goed te noemen. De hmd wordt op behoorlijk warm, dus ik zal dat met een lange sessie eens testen.

Dan de 120hz....damn. 150%ss in iRacing is niet te doen, maar als je het wat omlaag zet is het beeld nog steeds prima. Moet hiermee nog wat pielen.het beeld is zo ontzettend vloeiend als je je hoofd beweegt. Echt héérlijk.

Het geluid klinkt net zo goed als de DAS maar dan van je oor af. Indrukwekkend!

Al met al prima hmd op de glare na, want dat vind ik toch wel een vet minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Die glare, komt dat door de lensen of door de iRacing software?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb zelf het geluk dat ik al een HP reverb heb kunnen testen vanuit me werk.
en ik heb nog geen betere kwaliteit schermen gezien (heb de rift s en index nog niet kunnen proberen).

alles is zo scherp en geen sde. zal vanavond eens een fototje maken van mijn humble setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:03:
Die glare, komt dat door de lensen of door de iRacing software?
Zoals ik het nu zie de lenzen. Het verandert als je de ipd of de fov aanpast. Ga daar strakjes wat mee hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Anders maar een zonne bril opdoen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 02-07-2019 17:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gisteren nog wat getest en de bril is qua comfort prima. De echte minpunten zijn de zwartwaardes en de glare. Als je nu snachts in American truck Simulator gaat rijden, dan is alles gewoon grijs, terwijl met de originele Vive het mooi zwart is en je onderscheid kan maken tussen delen van het interieur en de de lucht. Dat kun je met de index bijna niet. Ik ben benieuwd hoe dat is met een nacht race in iracing. De glare is ook best naar. Je ziet gewoon in hoog contrast situaties het licht spiegelen in de lens. Binnen iRacing en AC heb ik hier minder last van. Binnen Elite Dangerous en ATS / ETS2 behoorlijk.

Hopelijk kunnen we binnenkort de brightness aanpassen.
Pagina: 1 ... 56 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.