Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:11
@Ivysaur Mooie opsomming, komt ook overeen met mijn mening. Echter is VR wel een andere dimensie die nog zeker op mijn lijstje staat maar dan in combi met mijn 49inch.

@Scr33x0r Inderdaad, voor gamen is input lag key. Met een TV kan je in sommige gevallen bijna wacten tot je na de handeling je auto wat ziet doen..

@PaulBloem Mocht je de ruimte hebben adviseer ik inderdaad de GT1 Evo met dedicated scherm erop. Bij voorkeur dan een triple of super ultra wide scherm met een lage input lag. Zag dat de prijs van de Samsung inmiddels iets is gedaald naar onder de 1000 euro. Ik heb die van mij 3 maanden geleden kunnen kopen voor 600 wat mijn een erg goede deal leek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NYuFHHCl.jpg (Don't let op de rommel)

Mocht je advies willen over de aanschaf van een Simlab, stuur ze een mailtje. Ik heb heel goed contact gehad met Darko, hij kan je alles vertellen wat je wilt weten.

[ Voor 4% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-06-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:14
Thanks allen voor de snelle feedback. Super!
Heb ik weer iets om over na te denken en even verder uit te zoeken.

Mooi lijstje inderdaad, alleen bijna allemaal niet compatibel met een PS4... of stille hint om naar een PC te gaan zeker ;-)

Wellicht eerst maar de nieuwe cockpit bestellen en kijken of mijn huidige gaming laptop het ook redt om AC of F1 2018 af te spelen op een beetje normale settings.
Dat zal het besluit op een scherm zeker beinvloeden (PS4 versus PC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
En @PaulBloem aanbod geldt ook voor jou, mocht je willen proefrijden stuur me even een DM.

Let op met een 49inch of zelfs triples mag je flink van knipperende lampjes aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik ken nog iemand die een simlab p1 te koop heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Scr33x0r schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:28:
Ik ken nog iemand die een simlab p1 te koop heeft..
Oh ja? Vertel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Heeft iemand toevallig een part list voor een laptop houder aan de Simlab? Vind 69 euro wat veel namelijk bij Simlab zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Fassive schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:13:
[...]

Zeer geinteresseerd in het eindproduct! Ik zoek al een tijdje naar iemand die dit stuur mooi kan afbouwen!

Als je nog wat info er over zoekt kan je bij mij komen shoppen :+
Johnny kan dat wel hoor Raf

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Trak Racer RS6, Heerlijk product. Dikke aanrader. Echter helaas niet geschikt voor mijn huidige setup in de woonkamer en verplaatsen. Is die toch net wat te lomp en zwaar voor helaas ;( ;( ;(

Zal deze dan ook retour moeten gaan sturen.

*sad face* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54

Hupske

AFCA

@Paulus07 wieltjes eronder doen?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Hupske Zat ik aan te denken, maar dan is het alsnog wat te groot allemaal om lekker weg te kunnen zetten wanneer niet in gebruik helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:58
@Paulus07, dan is er nog maar 1 goede oplossing... Continue gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Neem dan een GT Omega Art. Die heeft wieltjes of een Next Level GTtrack die ook wieltjes.

En anders vrouw en kinderen weg. Of een kamer voor jezelf ombouwen. Jij moet je ook even kunnen ontspannen en terugtrekken.

[ Voor 38% gewijzigd door Ivysaur op 13-06-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Ivysaur ik zit al in mijn uppie hier :P

Maar was wat te enthousiast/hyped voor wat nieuws en als vervroegd verjaardags/vakantie cadeau.......

[ Voor 56% gewijzigd door Paulus07 op 13-06-2019 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Gewoon laten staan. Lekker racen. Waarom weg zetten? Je woont in je eentje? Wie heeft er dan last van? NIemand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nouja. Het staat midden in de woonkamer voor de tv 😋

Zal er morgen nog eens over nadenken en eventuele wieltjes. Alleen kijken hoe ik die dan het beste kan bevestigen. In de onderkant zitten de huidige rubbers vast met 1 schroef (m6 dacht ik).

Dus nog iets simpels verzinnen voor zoiets: https://www.hornbach.nl/s...-rem/6644740/artikel.html

+ Dat het wel stabiel blijft en niet te hoog komt te staan ivm tv/meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Paulus07 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:07:
Nouja. Het staat midden in de woonkamer voor de tv 😋

Zal er morgen nog eens over nadenken en eventuele wieltjes. Alleen kijken hoe ik die dan het beste kan bevestigen. In de onderkant zitten de huidige rubbers vast met 1 schroef (m6 dacht ik).

Dus nog iets simpels verzinnen voor zoiets: https://www.hornbach.nl/s...-rem/6644740/artikel.html

+ Dat het wel stabiel blijft en niet te hoog komt te staan ivm tv/meubel.
Kun je deze er niet onder kwijt?: https://sim-lab.eu/product/caster-wheels/

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Een tweedehands 1080 32 inch tv van mp plukken. Hèhè @Paulus07 en die voor je stuurtje zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 13-06-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mwa 58 inch voor me neus is nu al groot genoeg hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
58inch ook iets te voor een tv. Tenminste voor simracing. Dat lijstje boven in van mij is wel een leuke om te volgen

En hoe dichter je beeldscherm op je stuurtje hoe beter je je fov kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Klopt, maar daar heb ik allemaal niet de ruimte voor helaas. Vandaar de woonkamer omdat dit het meest centrale punt is in huis voor al het gaming, films, series, muziek etc :)

Of die postcodeloterij moet een keer goed vallen ipv stroopwafels en peperkoek....... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Paulus07 Gewoon je eettafel en stoelen er uit tyfen. Daar zit ik aan te denken. Eet daar nooit. En wil meer ruimte voor een simrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Hoi,

Ik zit er sterk aan te denken om mijn Thrustmaster TMX Pro set te vervangen voor een Fanatec CSL Elite Wheel Base V1.1 met een ClubSport Steering Wheel Formula V2. Twijfel nog of ik meteen een CSL Elite Pedals met een Loadcell erbij haal of nog even door spaar voor de CSL Elite Pedals LC en dus de T3PA blijf gebruiken zolang.

Maar nu zit ik een beetje met dingetje qua "rig". Ik mount nu de TMX op mijn bureau(oud eikenhout dik werkblad, zo zwaar dat je 3 man nodig hebt om het te verplaatsen) en heb een Racing Gaming chair. Bevalt op zich goed. Enige is, ik wil ook wel een keer iets anders doen dan racen en dan moet het stuur van de plek wat niet handig is om steeds te doen. Daarbij heb ik nu niks voor mijn XBox benenden.

Dus ik zat te denken aan een Wheel Stand Pro of een Playseat Challenge. Wat raden jullie aan? De heren van PlayseatStore raden aan om voor een Evolution te gaan omdat de Challenga wat ligt is. Maar ik zit even met het probleem dat ik niet veel ruimte heb(en ik krijg ontzettende ruzie met de vrouw als ik een "rig" haal).

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Playstorestore en een seat aanraden is zoals bij van WCeend raden WCeend aan. Hoe lang is je bureau? Als je bureau 180 of langer is zou je je monitor aan één van de zijkanten kunnen zetten. De PC achter de monitor plaatsen.

Vervolgens een tweede monitor erbij nemen en zorgen dat je een rig hebt, zoals GT Omega of een Simlabs of een Next level en die onder je bureau en aan de andere kant plaatsen. Met het stuurtje voor je bureaublad

Zo heb je links of rechts je normale game setup aka toetsenbord en muis. en aan de andere links of rechts je simrig ;)

Je zou ook gewoon je stuurtje aan je bureau gemonteerd houden en dan stoppers kopen voor je gamingchair ipv wieltjes of wieltjes met remmen. zijn 17 euro ofzo. Dan glij je in elk geval niet weg

En anders vrouwtje lief aan kijken en zeggen dat mannen ook mannendingen moet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ivysaur schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:26:
En anders vrouwtje lief aan kijken en zeggen dat mannen ook mannendingen moet kunnen doen.
Dit, of haar ook proberen te enthousiasmeren. Maar dan moet je wel delen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand in de buurt van Ede/Arnhem/Utrecht nog wat T-nuts M5 over? Heb er 8 nodig.. @Luckeh heeft ze, maar die woont op anderhalf uur rijden hehe.

[ Voor 15% gewijzigd door Scr33x0r op 14-06-2019 17:22 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Verplaatst naar dit topic vanuit 'racesturen, servo's en pedalen'

Zo de Simetik K2 is ready to race! Alles gemonteerd incl. nieuwe Clubsport V3's, kabels netjes weg gewerkt en alles op zijn (krappe) plekje gezet.

Specs:
- Simetik K2
- Autostyle BS7 stoel (verstelbaar op rails)
- Thrustmaster T300, Alcantara 599xx stuur + F1 stuur incl. carbon magnetische shifters (mod)
- Fanatec Clubsport V3 pedalen
- Oculus Rift

Tijd om weer eens te gaan racen ;)

Simetik3
Simetik1
Simetik2
Simetik4
Simetik5
Simetik6
Simetik7
Simetik8

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Qdos
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-03-2023
Beste mede-racefanaten,

Na een tijdje meegekeken te hebben op het forum, ook maar eens mijn setup showen.
Ik woon in een appartement en heb niet de ruimte voor een complete sim-rig.
Tevens beschik ik (nog) niet over een game-pc. Dus race ik op dit moment alleen op console.
Daarom heb ik voor de volgende setup gekozen:
Een Playseat die ik als ik hem niet gebruik aan de kant kan schuiven.
Op dit moment erg tevreden mee, voor een beginnende setup.

De gear die ik tot dusver heb:

Playseat (Forza editie)
Wheel base:
- Fanatec CSL Elite PS4
Stuurtjes:
- Fanatec CSL Elite McLaren GT3
- Fanatec Clubsport F1 2019
- Fanatec Clubsport met universal hub
Pedalen:
- Fanatec CSL Elite + loadcell kit
TV & Console:
- PS4 Pro
- Xbox One S
- LG Oled 55B6

De plaatjes bij het verhaal:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C0Sc4xc/IMG-3818.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/x2SGN7G/IMG-3989.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
visboer32 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:47:

Zo de Simetik K2 is ready to race! Alles gemonteerd incl. nieuwe Clubsport V3's, kabels netjes weg gewerkt en alles op zijn (krappe) plekje gezet.
Dat is toch een perfect mooi hoekje zo! d:)b

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23

RKD

visboer32 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:47:

Specs:
- Simetik K2
- Autostyle BS7 stoel (verstelbaar op rails)
- Thrustmaster T300, Alcantara 599xx stuur + F1 stuur incl. carbon magnetische shifters (mod)
- Fanatec Clubsport V3 pedalen
- Oculus Rift

Tijd om weer eens te gaan racen ;)

[Afbeelding: Simetik3]
[Afbeelding: Simetik1]
[Afbeelding: Simetik2]
[Afbeelding: Simetik4]
[Afbeelding: Simetik5]
[Afbeelding: Simetik6]
[Afbeelding: Simetik7]
[Afbeelding: Simetik8]
Wat shifter mod heb je op je stuurtje zitten? Ziet er wel leuk uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Qdos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:21:

Ik woon in een appartement en heb niet de ruimte voor een complete sim-rig.
Rechts naast dat tv meubel lijkt anders een prachtig plekje vrij voor een vaste rig :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Qdos TV aan muurbeugel met een stang en dan kantelen naar je bank. Rig met linkerkant of rechterkant tegen de muur zetten. En vervolgens een monitorstand + monitor of een VR bril aanschaffen :P Waar een wil is is een weg, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:21:
Iemand in de buurt van Ede/Arnhem/Utrecht nog wat T-nuts M5 over? Heb er 8 nodig.. @Luckeh heeft ze, maar die woont op anderhalf uur rijden hehe.
Volgens mij heb ik er een paar, maar geen 8. Kijk straks ff als ik echt wakker ben. :z

Update: 4 stuks helaas. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 15-06-2019 10:58 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:14
Qdos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:21:
Beste mede-racefanaten,

...
De gear die ik tot dusver heb:

Playseat (Forza editie)
Wheel base:
- Fanatec CSL Elite PS4
Stuurtjes:
- Fanatec CSL Elite McLaren GT3
- Fanatec Clubsport F1 2019

- Fanatec Clubsport met universal hub
Pedalen:
- Fanatec CSL Elite + loadcell kit
TV & Console:
- PS4 Pro
- Xbox One S
- LG Oled 55B6

...
Heb je de twee F1 stuurtjes vanwege Xbox en PS4 of nog andere reden?
Of gewoon leuk voor de afwisseling 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

RKD schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Wat shifter mod heb je op je stuurtje zitten? Ziet er wel leuk uit.
Ze zijn van van 3drap.it:https://www.3drap.it/prod...wheel-addon-thrustmaster/

Vergt wel een klein beetje soldeerwerk bij montage, als dat geen probleem is dan zeker een aanrader!

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qdos
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-03-2023
@Raimond613

Dan staat het wat in de weg voor het looppad, je moet ook wel fatsoenlijk nog door de deur heen kunnen vind ik.

@Ivysaur

Klopt waar een wil is is een weg. Maar ik heb zo'n setup toch het liefst in een aparte kamer.
Alhoewel het een leuke hobby van me is, hou ik toch ook van een nette en opgeruimde woonkamer.

@PaulBloem

Ik heb de linker twee sturen samen met de wheelbase en pedalen afgelopen jaar voor een leuke black friday deal gekocht. Ik heb alles dus nog niet zo lang in bezit. En het is nog een beetje een beginnende setup.
Ik vond het nieuwe F1 stuur erg gaaf. Zat eerst wel te twijfelen over de aanschaf. Maar ze hadden nu een actie dat je de legends editie van F1 2019 er voor €1 bij kreeg. Dat was voor mij de doorslag om dat stuur aan te schaffen. En deze ziet er ook mooier en degelijker uit kwa materiaal e.d. t.o.v. het McLaren stuur.
Volgende op mijn wenslijst is een game-pc om zo ook andere sim titels te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
@visboer32 Heb jij een handleiding van die shifter mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

ZFLaSH schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:17:
@visboer32 Heb jij een handleiding van die shifter mod?
Deze video laat het goed zien: YouTube: Magnetic Paddles for F1 Wheel AddOn Thrustmaster

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Weer terug van weggeweest :)
Vroeger had ik een G25 met handrem mod. Nu heb ik een G29 met handrem mod :) (handrem niet op foto)
Heb een 3,5mm audio-aansluiting gebruikt voor de connectie tussen de handrem en het stuur. Gaat wel lekker zo :)

Vandaag in een 6-7 tal uurtjes gebouwd (foto's zijn klikbaar).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DneJcH6m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GCw99q5m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nrUSzZLm.jpg

Nooit gedacht dat sim racen zo leuk ging zijn.
Dus wat je op de foto's ziet:
- Zelfbouw Sim rig uit vloerplanken (totale kost: 16€)
- G29 met handrem mod
- GearVR 2017 i.c.m. Galaxy S8+ (mijn huidige telefoon) en ALVR. (+ ethernet adapter en koeling)
- Inverted pedalen van de G29

Zit toch wel héél erg comfortabel ;) Spaart me bakken geld om een rig te kopen met bijhorende VR bril :D

't is weinig, maar het is mijn eigen creatie. Wordt misschien ook nog geverfd in het wit.

Toevoeging: Ik speel nu vooral Project Cars 2. Assetto corsa vind ik wel leuker (en makkelijker) om mee te driften. Voor gewoon puur grip te rijden is PC2 wel handiger :)

[ Voor 7% gewijzigd door CDA441 op 16-06-2019 11:27 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ow wat mooi! dat is erg goed gelukt!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Inmiddels dus mijn Sprints gemonteerd :) Doet echt niks onder voor de Heusinkveld Ultimates (hoop dat ze nog bevallen @BruceLee :))

Nu weer op zoek naar een nieuw stuur. Ik heb mijn Sparco P310 verkocht, van Sam Maxwell en ik wil eigenlijk zoiets terug.. De nieuwe button plate van Ascher vind ik niet zo mooi als de auto, plus dat het dan nog best snel in de papieren loopt.. Twijfelde om het zelf te bouwen, maar dan moet ik even goed kijken waar ik het een en ander kan halen.

Op OSR vond ik dit:
https://opensimracing.com...310?variant=2707617972254

Maar als ik daar nog shifters, alle nkk buttons en encoders + spul bij doe, dan zit je ook al zo op 550,- en dan moet je nog een sparco stuur a 190e erbij halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

De heusinkveld ultimates bevallen nog steeds prima. Ik had zelf niet meteen verwacht dat ik ook meer kgs zou gebruiken maar ik moet nu 80 kg +-trappen voor 100% rem. Want iracing blokkeert vaak toch al vrij snel met sommige autos, al bij 60% remmen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik heb hier nog een oude ipad liggen die ik aan mijn HE rig wil bevestigen, waarmee kan ik dat het beste doen?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Raimond613 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:21:
Ik heb hier nog een oude ipad liggen die ik aan mijn HE rig wil bevestigen, waarmee kan ik dat het beste doen?
https://www.onlinekabelsh...PeGH2ACHngvhoC0FEQAvD_BwE

zo iets zou ik zeggen, zijn vele varianten van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ik zoek wat simpelers, de draaing ed. kan ik wel regelen via de alu profielen zelf.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Raimond613 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:16:
ik zoek wat simpelers, de draaing ed. kan ik wel regelen via de alu profielen zelf.
Ik gebruik zoiets van brodit: https://www.broditcenter....-apple-ipad-sig-plug.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16

player-x

Disruptive by design

Als je ongeveer 2 weken kan wachten zou ik iets op AliExpress bestellen, genoeg keuze daar.
https://nl.aliexpress.com...&SearchText=tablet+holder

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@CDA441
Zitten de armsteunen van je bureaustoel niet in de weg? Dit vind ik zelf wel het grootste nadeel van bureaustoelen.
Verder ziet het er wel goed uit voor een low budget rig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
@Verwijderd Nee hoor, ik zit in de cockpit zoals een mix van GT en F1 stijl. Niet te liggend maar ook niet te rechtop. Juist perfect voor beide te doen. Mijn armen raken dan ook niet de muur of armleuningen ;)
Mijn benen hebben ook de juiste ondersteuning en rusthoek.
Vraag me wel af hoe ik mijn handrem daar nog ergens tussen kan proppen.
Misschien later nog eens een mechanisme bouwen zodat ik de stoel kan verschuiven. Ik heb nog genoeg hout liggen maar geen hoekprofielen meer :')

En bedankt, is al mijn 2de iteratie na mijn mislukte "compact" sim rig (ergens op het internet moet die foto nog staan).
Ook de eerste keer dat ik inverted pedals gebruik, en ik moet zeggen dat heel-toe makkelijker gaat op die manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:25
Raimond613 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:21:
Monteer een kogelgewricht aan je sim-rig: https://www.rammounts.nl/rammount/component/ram-202u-12/
Een armpje om de iPad te stellen in de gewenste positie: https://www.rammounts.nl/rammount/component/rap-bc-201u/
En een X-grip houder voor de iPad: https://www.rammounts.nl/rammount/component/ram-b-202-un9u/

[ Voor 15% gewijzigd door glnk op 17-06-2019 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
Ivysaur schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:26:
Playstorestore en een seat aanraden is zoals bij van WCeend raden WCeend aan. Hoe lang is je bureau? Als je bureau 180 of langer is zou je je monitor aan één van de zijkanten kunnen zetten. De PC achter de monitor plaatsen.

Vervolgens een tweede monitor erbij nemen en zorgen dat je een rig hebt, zoals GT Omega of een Simlabs of een Next level en die onder je bureau en aan de andere kant plaatsen. Met het stuurtje voor je bureaublad

Zo heb je links of rechts je normale game setup aka toetsenbord en muis. en aan de andere links of rechts je simrig ;)

Je zou ook gewoon je stuurtje aan je bureau gemonteerd houden en dan stoppers kopen voor je gamingchair ipv wieltjes of wieltjes met remmen. zijn 17 euro ofzo. Dan glij je in elk geval niet weg
Bureau is 2 meter nog wat, dus dat lukt wel. Ben nu bezig met een verbouwing van mijn "mancave" dus even kijken wat handiger is. Maar ik denk dat ik inderdaad gewoon ga schuiven, de ruimte heb ik wel.
Ha, als dat zo makkelijk ging dat stond er al een Rig :) Maar ik mag mijn handen dichtknijpen met mijn vrouw, maar ze heeft grenzen. Is ook goed, anders gaf ik te veel uit aan dit alles....Het is allemaal zo mooi!

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Scr33x0r schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:26:
Inmiddels dus mijn Sprints gemonteerd :) Doet echt niks onder voor de Heusinkveld Ultimates (hoop dat ze nog bevallen @BruceLee :))

Nu weer op zoek naar een nieuw stuur. Ik heb mijn Sparco P310 verkocht, van Sam Maxwell en ik wil eigenlijk zoiets terug.. De nieuwe button plate van Ascher vind ik niet zo mooi als de auto, plus dat het dan nog best snel in de papieren loopt.. Twijfelde om het zelf te bouwen, maar dan moet ik even goed kijken waar ik het een en ander kan halen.

Op OSR vond ik dit:
https://opensimracing.com...310?variant=2707617972254

Maar als ik daar nog shifters, alle nkk buttons en encoders + spul bij doe, dan zit je ook al zo op 550,- en dan moet je nog een sparco stuur a 190e erbij halen..
Sparco Stuur is het duurste indd, ik heb me destijds iets laten ontwerpen en 3D laten printen, voor een kleine bijdrage aan de designkosten wil ik je de STL files wel sturen.
Is 70 mm bolt pattern met bouten volledig door de buttonplate heen, de krachten komen dus op de metalen bouten te staan en niet op de buttonplate.
Knopgaten zijn gewoon de 12mm drukknoppen.
Paddles via asscher besteld, omdat die gewoon goed en stevig zijn, maar heb evt ook STL files voor paddles.

Zelf heb je dan nog nodig:

Paddles asscher
bedrading
arduino pro micro
knoppen
drukschakelaars voor shifters
usb kabel met spiraaldraad
Rotary encoders
Magneten

Arduino pro micro heb ik een stukje software voor om die als controller te flashen.
Let wel, je bent er even mee bezig en frustratie zal er ook wel kunnen komen

Het was zeker geen plug en play optie.
Momenteel nog thrustmaster, maar DD is besteld.

Link voor de foto, heb helaas geen beter momenteel (en ja ik zit op een rommelzolder :P )

https://www.dropbox.com/s...06-16%2019.40.26.jpg?dl=0

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 12:38
welke rig zal goed genoeg zijn zonder flex voor DD1 Fanatec ? met een zit positie als in een F1 car of formula ? iemand tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 23:47
xNikobellicx schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:27:
welke rig zal goed genoeg zijn zonder flex voor DD1 Fanatec ? met een zit positie als in een F1 car of formula ? iemand tips
Ik kan eigenlijk niets anders aanraden dan een rig van aluminium profielen, waar kom je dan uit? Jawel, bij (Het Nederlandse) Sim-Lab.

Richard had ooit een uitbreiding voor de GT2 rig op de website staan, deze kan ik niet meer vinden, maar dan kon je er een Formula style cockpit van maken. In principe zijn het allemaal standaard onderdelen (Mooie van aluminium profielen), dus kun je deze ook wel zo los bestellen en de rig dan ombouwen.

Combineer dat met een Tillett B4 en je hebt een geweldige Formula rig.

(Nu te hopen dat dit allemaal binnen budget past :9 8)7 )

Een tip die ik je wel mee kan geven, iedereen overigens, koop nooit een zwarte rig! Je kunt namelijk nooit meer aan zwarte profielen komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yannick97 op 17-06-2019 09:48 ]

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Yannick97 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:41:
[...]
Een tip die ik je wel mee kan geven, iedereen overigens, koop nooit een zwarte rig! Je kunt namelijk nooit meer aan zwarte profielen komen.
Ik heb zonder moeite extra zwarte profielen besteld voor mijn rig, of zijn deze buiten simlab niet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 23:47
mr.DJ95 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb zonder moeite extra zwarte profielen besteld voor mijn rig, of zijn deze buiten simlab niet te krijgen?
Jep, buiten Sim-Lab niet te krijgen. Of het zijn andere profielen.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn137
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03 12:36
ik ben bezig met een setup te maken van een BMW E39 stoel, met wat balken die ik over had.
voornaamste is dus dat ik spullen gebruik die ik nog had liggen, lekker kosten neutraal :P
behalve de BMW stoel, die koste me 30 euro van marktplaats.

ik vind het er vrij lomp uitzien, maar het staat goed stabiel, t.z.t. komen er nog verstelbare voetjes onder om te zorgen dat trillingen niet de vloer in gaan en de buren / mijn vriendin in de andere kamer vervelen ;) :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7vr0jZ.jpg

ben ook nog niet klaar,
komt nog een plaat voor de monitor boven de wheelbase, aangezien die voorlopig versleept gaat worden tot ik een Rift S heb.
en de pedalen moeten nog bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Gruwel84 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Sparco Stuur is het duurste indd, ik heb me destijds iets laten ontwerpen en 3D laten printen, voor een kleine bijdrage aan de designkosten wil ik je de STL files wel sturen.
Is 70 mm bolt pattern met bouten volledig door de buttonplate heen, de krachten komen dus op de metalen bouten te staan en niet op de buttonplate.
Knopgaten zijn gewoon de 12mm drukknoppen.
Paddles via asscher besteld, omdat die gewoon goed en stevig zijn, maar heb evt ook STL files voor paddles.

Zelf heb je dan nog nodig:

Paddles asscher
bedrading
arduino pro micro
knoppen
drukschakelaars voor shifters
usb kabel met spiraaldraad
Rotary encoders
Magneten

Arduino pro micro heb ik een stukje software voor om die als controller te flashen.
Let wel, je bent er even mee bezig en frustratie zal er ook wel kunnen komen

Het was zeker geen plug en play optie.
Momenteel nog thrustmaster, maar DD is besteld.

Link voor de foto, heb helaas geen beter momenteel (en ja ik zit op een rommelzolder :P )

https://www.dropbox.com/s...06-16%2019.40.26.jpg?dl=0
Hoeveel was je er ong voor kwijt?

Zit nu naar deze oplossing te kijken:
https://www.speedmaxracing.it/en/77-hub-70mm

En dan een sparco erbij van 190€ dan ben ik voor ong 440€ klaar. Nog steeds best geld.

Er staat nu een Cube Controls te koop, maar dat gaat me denk ik een beetje te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 20-08 16:46
Scr33x0r schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Hoeveel was je er ong voor kwijt?

Zit nu naar deze oplossing te kijken:
https://www.speedmaxracing.it/en/77-hub-70mm

En dan een sparco erbij van 190€ dan ben ik voor ong 440€ klaar. Nog steeds best geld.

Er staat nu een Cube Controls te koop, maar dat gaat me denk ik een beetje te ver :)
Ik denk totaal tussen de €350 en €400. Het geld gaat in de knopjes schakelaartjes kabeltjes etc zitten. Opties zoals die 70mm hub waren er toen wel, maar niet voor dat geld. Mij rechtvaardigde om het te bouwen omdat ik het ook ooit mee kon nemen naar een DD, en ik vind diy sowieso erg leuk.

Maar voor dat geld, als je twijfelt zou ik niet eens meer aan zelfbouw gaan beginnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:32
Ook ik heb weer eens iets zinnigs te melden, de volgende upgrade is (wederom...) een feit..
Iets met een verslaving enz... herkenbaar?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jvvZVN9FDiB5d85_oKf0y5nhaFC8kLkYBSSj-Sad0qgio0ei7dtiU-45RwXTNJdyUMt3f4wMgvFW85sVOCJiUxFgGKnJifJ7K_GMLG7Dt0OZzyyz_azLLCIeOySOYab4KhuSkYqGgf8=w2400

De Fanatec DD1 heeft zijn plaats gevonden op mijn rig! Na montage direct aan de slag gegaan met de instellingen voor een race gisteravond. Kabels moeten nog 'iets' beter weggewerkt worden en de Windsim moet opnieuw aangepakt worden, dit voor de oplettende kijkers :+

Eerste indruk is dat deze in vergelijk met de CSW v2.5 op elk vlak beter is. Vooral het gevoel van de Direct Drive is fijn, je voelt gewoon dat er geen belt/gear er meer tussen zit. Verder is de stap iets minder groot dan ik wellicht gehoopt/verwacht had maar dat komt meer door de software denk ik.

Nu dus maar afwachten op de nieuwe Podium Software, dan moet het waarschijnlijk beter worden qua extra effecten.

[ Voor 25% gewijzigd door MichaelJ op 17-06-2019 16:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10-10 23:50
Ik heb mijn T3PA Pro's ietwat gemodificeerd. Had ik veeeeel eerder moeten doen :+

Zal vanavond een foto maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 17-06-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04

Melkaz

Melkazar

MichaelJ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:54:
Ook ik heb weer eens iets zinnigs te melden, de volgende upgrade is (wederom...) een feit..
Iets met een verslaving enz... herkenbaar?
De Fanatec DD1 heeft zijn plaats gevonden op mijn rig! Na montage direct aan de slag gegaan met de instellingen voor een race gisteravond. Kabels moeten nog 'iets' beter weggewerkt worden en de Windsim moet opnieuw aangepakt worden, dit voor de oplettende kijkers :+

Eerste indruk is dat deze in vergelijk met de CSW v2.5 op elk vlak beter is. Vooral het gevoel van de Direct Drive is fijn, je voelt gewoon dat er geen belt/gear er meer tussen zit. Verder is de stap iets minder groot dan ik wellicht gehoopt/verwacht had maar dat komt meer door de software denk ik.

Nu dus maar afwachten op de nieuwe Podium Software, dan moet het waarschijnlijk beter worden qua extra effecten.
Mooi hoor! Jammer dat je CSW2.5 nu pas online is gekomen, heb vorige week donderdag de Elite 1.1 besteld met F1 2019 LE stuurtje. ik stap over van een T300 meer voor de Fanatec ecosystem en meer voor het stuurtje dan de wheel base voor nu. Mocht ik over x aantal maanden nog tevreden zijn en meer willen stap ik wellicht ook over op een DD, mits ze dan een beetje voorradig zijn.

Overigens donderdag besteld, pre-order voor 25-Jun maar zojuist UPS track and trace gekregen voor morgen _/-\o_ Dat wordt weer nieuwe foto's maken later deze week.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Melkaz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Mooi hoor! Jammer dat je CSW2.5 nu pas online is gekomen, heb vorige week donderdag de Elite 1.1 besteld met F1 2019 LE stuurtje. ik stap over van een T300 meer voor de Fanatec ecosystem en meer voor het stuurtje dan de wheel base voor nu. Mocht ik over x aantal maanden nog tevreden zijn en meer willen stap ik wellicht ook over op een DD, mits ze dan een beetje voorradig zijn.

Overigens donderdag besteld, pre-order voor 25-Jun maar zojuist UPS track and trace gekregen voor morgen _/-\o_ Dat wordt weer nieuwe foto's maken later deze week.
Mooi hé dat je tegenwoordig 14 dagen retour hebt op online aankopen O-)
Zonder gekheid, ga je veel plezier mee en van hebben! We zien de foto's wel verschijnen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ik weet niet of jullie het kanaal van Amstudio al kennen? YouTube: amstudio
Veel DIY projectjes met Arduino en simrigs. 3D printen komt er ook nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Die Next Level Gttrack is ook niet mis. Geen flex. Enkel de shifter + handbrake mount heeft flex. Maar tegenover een uitbreidbare Simlabs, tja. Die GTtrack is helaas net zo duur als een Simlabs met extra's. Beetje jammer. Die recensie van Darian van Simrigpit is leuk om te zien.

Denk wel een waardig setup voor iemand die geen poespas wil en enkel met flippers schakelt, en geen keyboard + mousetray + monitorstand nodig heeft. Maar niet voor de voile prijs. Staat er eentje op MP voor 500 met bieden vanaf 350, maar helemaal in Rotterdam. Jammer.

@MichaelJ Nog even een kabelgootje daar zo bij je stekkerblok. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 17-06-2019 16:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10-10 23:50
FastFred schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:20:
Ik heb mijn T3PA Pro's ietwat gemodificeerd. Had ik veeeeel eerder moeten doen :+

Zal vanavond een foto maken :)
No more traanplaat afdruk in m'n hakken na een half uurtje racen :D Dit is zoveel malen comfortabeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0x0AaPkx0M1jPwzaI0ISdpWr/full.jpg

En ja ik moet daar nodig eens met de stofzuiger langs :X

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 17-06-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw en heb pas een racing rig aangeschaft. Zit een volkswagen stoel op het frame gebouwd maar ik kan een audi s4 stoel kopen en er zo op schroeven. Het probleem is de audi s4 stoel is elektrisch verstelbaar.
Hebben mensen op de forum hier ervaring mee zo ja heb je enkele tips voor mij? Ik zit waarschijnlijk ook niet op de goeie forum dus zou iemand mij de weg wijs willen maken bvd Fabro9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:02:
Ik ben nieuw en heb pas een racing rig aangeschaft. Zit een volkswagen stoel op het frame gebouwd maar ik kan een audi s4 stoel kopen en er zo op schroeven. Het probleem is de audi s4 stoel is elektrisch verstelbaar.
Hebben mensen op de forum hier ervaring mee zo ja heb je enkele tips voor mij? Ik zit waarschijnlijk ook niet op de goeie forum dus zou iemand mij de weg wijs willen maken bvd Fabro9
Tof, verwacht niet dat je meer nodig hebt dan een geschakelde 12v en constante 12v . Althans mijn Saab Aero stoelen wilde dat minimaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Veel meer dan dat heb je ook niet in een auto, denk wel dat je een paar amp. op 12v moet kunnen leveren om je stoel te laten verzetten terwijl je erin zit of niet @mr.DJ95 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
[quote]Heb ik dan dat kastje nodig waar de stoel mee verbonden staat, of hoef ik er alleen stroom op te zetten en de knopjes aan de zijkant van de stoel te gebruiken hartelijk bedankt al voor de info heren !!!

Hoe kan ik een foto plaatsen 🤣😅

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2019 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Wel even zorgen dat die geaard is enzovoort. Je zal niet blij worden als de bliksem inslaat. Dan gefrituurde Fabro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16

player-x

Disruptive by design

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:23:
Hoe kan ik een foto plaatsen 🤣😅
Als je wat langer op Tweakers zit kan karma punten verzamelen en kan je op Tweakers je foto's hosten, tot dan moet je het doen met je favoriete image hoster.

Door op deze knop te drukken kan je de URL van het plaatje invoeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wujUl1zMmiogWpWBOE01xnkD/full.jpg
En dan krijg iets dat er uitziet als het boven staande.

Belangrijke tip, en niet alleen voor jouw, maak je plaatjes niet te groot, er zijn veel mensen die op hun mobiel ook hier komen, en (meerdere) grote foto's vreten MB's.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martijn137
ik heb gisteren mijn DIY "race rig" af kunnen maken. oOo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ATNHl2u.jpg

de pedalen ga ik misschien nog iets verschuiven, iets meer naar links, zit nu iets te scheef met mijn linker been als ik wil remmen met links
en z.s.m. een VR kopen.
het beeldscherm zit me net te hoog, maar voorlopig voldoet het. :P

en vooral, het staat lekker stevig. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@Martijn137 Gaaf man, geniet ervan! Dat zijn geen halve maatregelen qua structuur.

[ Voor 38% gewijzigd door R3m3d7 op 19-06-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn137
R3m3d7 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:32:
@Martijn137 Gaaf man, geniet ervan! Dat zijn geen halve maatregelen qua structuur.
ja qua structuur is het echt overkill, maar dat komt voornamelijk omdat ik dit spul zo had liggen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Martijn137 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:13:
[...]

ja qua structuur is het echt overkill, maar dat komt voornamelijk omdat ik dit spul zo had liggen. ;)
Mijn rig bestaat grotendeels uit palets die ik op werk had liggen, ik weet hoe dat werkt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Blijft mooi om te zien wat mensen van hout weten te knutselen als sim rig 8)

iracing profile

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:04

Melkaz

Melkazar

Out with the old, in with the new! T300 is nu echt helemaal vervangen. Pedals waren al CSL elites LC, nu is de wheelbase ook een CSL Elite (1.1).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhQDFuWl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K6VUHBfl.jpg

Helaas maar hhalf uurtje kunnen racen gisteren, het werd me iets te warm op zonder en bepaalde games werkte niet gelijk out of the box mee, Rfactor überhaupt wilde niet sturen, in Raceroom kreeg het stuurtje een epileptische aanval op de straights maar gelukkig werkte wel AC gelijk.

In dit korte tijdsbestek al wel gemerkt dat het een aardige upgrade is, de wheel base voelt soepeler aan en hij is krachtiger maar het is geen huge verschil. Grootste verschil is misschien eerder het stuurtje zelf. Vanavond verder testen, misschien even de laser scanned Le Mans kopen in rF2, voor 11 euro ;(

Edit: Ik vergeet nog de grootste upgrade ook :o , check die awesome cup holder!

[ Voor 9% gewijzigd door Melkaz op 19-06-2019 16:03 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkaz Hier kan ik enkel blij van worden, <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
[b]Melkaz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:46:
Ik vergeet nog de grootste upgrade ook :o , check die awesome cup holder!
Tja die cup holder. :Y Zou er niet meer buiten kunnen.

Mooie upgrade! Zelf ook van Thrustmaster naar Fanatec gegaan. De stuurtjes zijn inderdaad de grootste stap vooruit. Overal is de look, build en feel beter dan TM.

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ben stiekem af en toe weer met een controller DR2 aan het spelen. Vooral in afwachting met die 4 open achievements. (Heb daar echt haat aan dat ze mijn 100% elke keer te niet doen)

Stiekem ook op twitch iRacing kijken enzovoort.

Stiekem ook aan het uitdokteren hoe ik mijn geld bij elkaar krijg om zo snel mogelijk mijn Simrig te halen. Denk dat ik een bepaald bedrag op mijn spaarrekening reserveer voor de schutting en screens. Dan een minimumbedrag overhoudt voor als de pleuris uitbreek; wasmachine kapot ofzo.

Het plan is om mijn whiskey en sigaren te laten staan. Met een beetje geluk heb ik dan eind Juli mijn simrig. Hehe.

Hier en daar wat spullen op MP gezet. o.a ruimte en kan het geld wel gebruiken. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Ivysaur op 19-06-2019 20:36 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Ben lekker terug in de tijd gegaan in dit topic, erg leuk om te zien hoe jullie sim rigs steeds leuker, mooier en beter worden! Sommigen zijn wel absurd qua techniek, next level dingen _/-\o_ En ook weer dingen gezien die ik moet hebben, zoals die cooling fans. Het kan erg warm worden deze dagen met dat racen.

Hier mijn hoekje :D Zou het eigenlijk nog wat netter moeten maken qua USB hubs en kabel management. De DP kabel vanaf het meest linker scherm bijvoorbeeld, die is net te kort voor het mooie :X Maar zoals de meeste van jullie hier ook zeggen; het is nooit klaar dus kan altijd nog :9
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48092885391_254d3138fb_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48092885301_b8bd4eae3d_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48092926528_8cb412a06c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48092983457_1c7fd9c875_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48092885411_40c1bf3faa_b.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Om wat beter met de hitte op zolder te dealen heb ik een ventilator op de Simetik rig gezet.

Het was even zoeken naar een ventilator die een brede voet heeft en daarnaast de breedte heeft van mijn stuurplaat zodat deze direct op de twee uitstekende buizen achter mijn stuurplaat gemonteerd kan worden, maar ik heb er één gevonden die precies past, bijna alsof het bij de rig hoort ;).

Door de behoorlijk grote ventilator en plaatsing heb ik niet alleen een lekker luchtstroom richting mijn hoofd (met VR bril bijna een must) maar ook m'n handen worden van wat stromende lucht voorzien.

Simetik10
Simetik9
Simetik11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Streskip schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:27:
Ben lekker terug in de tijd gegaan in dit topic, erg leuk om te zien hoe jullie sim rigs steeds leuker, mooier en beter worden! Sommigen zijn wel absurd qua techniek, next level dingen _/-\o_ En ook weer dingen gezien die ik moet hebben, zoals die cooling fans. Het kan erg warm worden deze dagen met dat racen.

Hier mijn hoekje :D Zou het eigenlijk nog wat netter moeten maken qua USB hubs en kabel management. De DP kabel vanaf het meest linker scherm bijvoorbeeld, die is net te kort voor het mooie :X Maar zoals de meeste van jullie hier ook zeggen; het is nooit klaar dus kan altijd nog :9
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er start uit!
Wanneer kom je weer eens langs? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
O
JoepW schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:00:
[...]

Ziet er start uit!
Wanneer kom je weer eens langs? ;)
Hey Joep! Inderdaad eens doen. Vanaf morgen 2,5 week vrij dus heb geen excuus om binnenkort niet eens mee te doen met jullie *O* Wel tijdje afwezig geweest van iRacing maar ben sinds maandag weer aan het oefenen, nu net een race op Monza afgerond in de Le Mans series. Erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
(Brabbelt iets over Simetik K2 + accessoires enzovoort)

Sim Labs; Robust & Uitbreidbaarheid & Future proof & Oneindig aan te passen & Nederlands
Simetik K2: Bouwvriendelijker & Fanatec DD & GT positie & Helling stuur en pedalen & Oog wil ook wat

Allebei geen flex als ik de recensies moet geloven..
Wat minimaal nodig voor circuitracen:

Frame
Stoel
Muis-tray
Toetsenbord-tray
Monitorstand centraal
Simlabs:

GT1 Evo Sim Racing Cockpit (G) €399.00
Sparco R100 €279.65
Keyboard tray €69.00
Mousepad €19.00
GT1-EVO Single screen mount €69.00
Shipping €48.02

=
€882.66
Simetik K2:

K2 Cockpit €295.00
Keyboard support €48.70
Mouse support €40.60
Central Monitor Support €113.70
Shipping 46.70

=
met VAT 659

Stoel bij Autostyle:
Tussen 190 - 223 euro (Nette stoelen, toch) (Gratis verzenden)

=
849 - 882

[ Voor 214% gewijzigd door Ivysaur op 21-06-2019 03:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 21:54
@Ivysaur Waarom zo duur instappen als je er het geld niet voor hebt? Kijk eens naar goedkopere alternatieven. B.v. een stoel hoeft echt geen 300€ te kosten. Die zijn tweedehands/autosloop ook wel te krijgen.
Als alternatief voor de cockpit die je hebt gekozen kan je bijvoorbeeld ook bij Motedis zelf wat samenstellen, of bijvoorbeeld deze nemen: https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html
Scheelt ook weer 150€ en je hebt 80/20.
Daarbij een setje G29 of T300 tweedehands plus een monitor of VR bril.
Ik wil je daarbij echt adviseren om vervolgens eens eerst een á twee jaar actief te gaan simracen, voordat je er duizenden euro's tegenaan gooit waar je na een paar maanden spijt van hebt. Genoeg mensen op Marktplaats te vinden die hetzelfde als jij hebben gedaan en het vervolgens toch niet zo leuk vonden als ze dachten.

[ Voor 4% gewijzigd door AequitasII op 21-06-2019 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@AequitasII dat is goed advies. Mijn advies is begin met g25 of g27 aan het bureau. Dan heb je een stuur, pedalen en shifter voor max 100 euro en kan je racen. Daarna kan je onderdeel voor onderdeel vervangen als je het nog steeds leuk blijft vinden. Zo rij ik met een g25 base en heusinkveld pedalen op een kosteloze houten rig. Als ik zo klaar ben met upgraden over een paar jaar heb ik alleen de g25 set van 80 euro oid “teveel” gekocht. De g25/27 zijn een beetje de nokia’s van de simracing wereld, een redelijke is zo ongeveer onverwoestbaar maar ik heb serieus veel plezier met simracen. Iedereen maakt uiteraard zn eigen keuzes maar laat je niet gek maken door de spullen die hier voorbij komen, je kan veel lol hebben voor een fractie van de prijs en als je dan stopt na een jaar is er niet zoveel aan de hand. Ik geloof niet dat als je met een g25 aan het bureau stopt je met een vol rig door zou gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
Volgens mij heeft @Ivysaur al eerder een rig gehad en wilt het nu weer oppakken en waarschijnlijk niet terug naar minder.
Het enige probleem wat is dat die niet zo goed kan kiezen :+

Mijn advies: altijd voor 80/20 gaan, anders krijg je er later spijt van.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Extera
Zo! DD1 installed!

Hele P1 zo'n beetje uit elkaar gehad...
Schermen met een digitale hoek meter nu netjes op 122 graden gezet (58 in iRacing dus)
Nvidia surround gesloopt en gewoon 3 losse schermen in Windows nu
FOV bleek heel fout te staan (130 graden) staat nu op 156 graden, wat goed zou moeten zijn voor mijn afstand tot het scherm.

Het voelt al veel beter!

De DD1 nog maar kort getest, maar de eerste indruk tov een CSL Elite... :9~
Power, stil, detail! Love it! O+

Plaatjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZaHi8Iz9mzXKlpmcO4QBCCGK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQotsNYxlLnAFaLZTnz3CHmf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WTXeNxHkfm1HwxysitdycGEU/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Ivysaur schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:25:

Het plan is om mijn whiskey en sigaren te laten staan. Met een beetje geluk heb ik dan eind Juli mijn simrig. Hehe.
Drink en rook jij voor zeg pak 'm beet 750€+ in 1 maand?

Koop nou gewoon is wat i.p.v. blijven twijfelen, ga lekker racen en geniet van de hobby...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:28:
Zo! DD1 installed!

Schermen met een digitale hoek meter nu netjes op 122 graden gezet (58 in iRacing dus)
FOV bleek heel fout te staan (130 graden) staat nu op 156 graden, wat goed zou moeten zijn voor mijn afstand tot het scherm.

Het voelt al veel beter!

Plaatjes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vet man! En nu nog leren rijden :>

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Zo! DD1 installed!

Het voelt al veel beter!

Plaatjes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is heerlijk he :D

even een vraagje, hoe krijg je de resolutie goed ingame zonder surround te gebruiken?
bij mij is dat een groot drama, dat is surround ook, maar als het eenmaal ingesteld is werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:17:
[...]
Hij is heerlijk he :D

even een vraagje, hoe krijg je de resolutie goed ingame zonder surround te gebruiken?
bij mij is dat een groot drama, dat is surround ook, maar als het eenmaal ingesteld is werkt het wel.
Ja, wat een ding O+
Mag ik vragen hoe jij hem hebt ingesteld nu?

Ik heb deze settings voor nu aangehouden, alleen de Strength op 4.5, dat is iets te pittig.
Moet er nog eens in duiken, helaas nog maar een uurtje ofzo kunnen rijden.

Met triples zat ik ook even te kutten gister. Uiteindelijk deze uitleg gevonden. Dat werkt voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Extera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Ja, wat een ding O+
Mag ik vragen hoe jij hem hebt ingesteld nu?

Ik heb deze settings voor nu aangehouden, alleen de Strength op 4.5, dat is iets te pittig.
Moet er nog eens in duiken, helaas nog maar een uurtje ofzo kunnen rijden.

Met triples zat ik ook even te kutten gister. Uiteindelijk deze uitleg gevonden. Dat werkt voor mij
ik zal vanavond is even kijken, maar ik pas her en der nog wel is wat aan afhankelijk van welke auto ik rijd.
ik heb hem iig niet op 100% force feedback staan, want dan kan ik na 1 ronde de bocht niet meer om :+
in iracing heb ik ook per auto verschillende sterkte en heb hem op 7nm staan in de instellingen, waarvan ik me afvraag of dat wel goed is, want zag gisteren berichten komen in het iracing topic waarbij mensen hem op 70 hebben staan 8)7

als ik dat zo lees zit daar dus geen bezel correctie in? dat lijkt me vrij vervelend.
en ik wil ook nog wel is een AI race doen in AC, die werkt dus echt totaal niet zonder surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:14:
[...]
als ik dat zo lees zit daar dus geen bezel correctie in? dat lijkt me vrij vervelend.
en ik wil ook nog wel is een AI race doen in AC, die werkt dus echt totaal niet zonder surround.
Als het goed is wel.... je moet de dikte van de bezels invullen in iRacing, en 'multi-projection' aanvinken.
(ik bedenk me net dat ik mogelijk de helft moet invullen, omdat ze overlappend zijn opgehangen)

Ik moet na 30min ook even naar de fysio geloof ik.... niet helemaal de bedoeling.
Wel leuk O-)

Zal het iRacing topic ook eens bijlezen...

[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 21-06-2019 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Extera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Als het goed is wel.... je moet de dikte van de bezels invullen in iRacing, en 'multi-projection' aanvinken.
(ik bedenk me net dat ik mogelijk de helft moet invullen, omdat ze overlappend zijn opgehangen)

Ik moet na 30min ook even naar de fysio geloof ik.... niet helemaal de bedoeling.
Wel leuk O-)

Zal het iRacing topic ook eens bijlezen...
ik weet dankzij surround in ieder geval de correctie uit me hoofd, inmiddels zovaak moeten instellen :9
maar ga het eens proberen zonder surround, scheelt elke keer een bak instelwerk.

nee daar kwam ik laatst tijdens de ILMS ook achter, na 40 minuten was ik blij dat ik op me stuur het e.e.a. kon terugschroeven. ik was helemaal gesloopt na een uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Sorry dat ik zo lastig ben, jongens en meisjes. :| :+ Vind het gewoon ook gaaf om te zoeken naar en te vergelijken, en niet impulsief zo'n grote koop binnen te halen. Voorspel en voorspret ook belangrijk, hé. Vergeef mijn hersenspinseltjes. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 21-06-2019 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Ivysaur schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:34:
Voorspel en voorspret ook belangrijk, hé
Afbeeldingslocatie: https://www.memerewards.com/images/2017/10/25/thats-what-she-said-meme2f7ca8ba7b8c02c4.jpg

Zonder gekheid, daar heb je helemaal gelijk in!
Wij zijn denk allemaal benieuwd wat uiteindelijk jouw eigen rig zal worden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MichaelJ op 21-06-2019 16:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostflow
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Welke seat is dat?
voor de rest een mooie setup!
Zo! DD1 installed!

Het voelt al veel beter!

Plaatjes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.