Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
Zijn er hier mensen met een Playseat challenge en de CSL loadcell pedalen van Fanatec?
Ik weet dat het misschien wat krom is om die pedalen op een Challenge te zetten, maar vroeg mij af of het enigzins bruikbaar / te "monteren" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Dat kan. Niet ideaal, maar het is te doen als het compact moet. Dit zijn Heusinkvelds, maar als dat wil, wil een Fanatec set ook wel.
SlaadjeBla in "Het grote 'show je race-rig' topic"

[ Voor 20% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-06-2019 11:19 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 12:21
Draai nu al een tijdje met de SFX-100 en zal hier dus even een update van mijn rig plaatsen.

Wat je ziet
  1. Custom aluminium frame ontworpen met Maycad en besteld bij Motedis
  2. SFX-100 Motion Platform
  3. Thrustmaster TX met leather steering wheel 28
  4. Thrustmaster TH8A Shifter
  5. Fanatec Clubsport pedals V3 met brake performance kit
  6. Zelf ontworpen wind fan dat draait op een custom ontworpen PCB met een arduino pro micro
  7. AutoStyle stoel
  8. Gordel bevestigingspunten ontworpen door @Henkus
  9. Een ontiegelijke spagetti van kabels, waar ik nog steeds een kastje voor moet maken
De Fan Wind Sim is een printplaatje wat ik heb ontworpen waar een arduino micro op past, die dan vervolgens aangestuurd wordt door SimHub, via ethernet is het mogelijk om 4 fans aan te sluiten, elke fan heeft weer een eigen printplaatje met input voor 12v en een ethernet connector voor het signaal van de controller, zeker in de warme zomeravonden is dit heerlijk.

Het motion platform is van het open-source project https://opensfx.com/ en was zeer leerzaam en vermakelijk om te bouwen, en nog leuker om te gebruiken.

Eerst volgende upgrade zal een nieuwe stoel zijn, en misschien ooit een DD-wheel. Denk dat ik een van de weinigen ben van alle SFX-100 gebruikers met een simpel Thrustmaster stuurtje, de meeste zullen pas als laatste een motion platform nemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWYgsiY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gsyJDHS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z06Z28I.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xpPHdlc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Zks4Sl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vZDsXjJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k8HUpqO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Un6lJmW.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hJCF3uV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vM0Wdqr.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Even een update. Nadat ik afgelopen weekend mijn speakers m.b.v. klittenband aan mijn rig had bevestigd, is vandaag dan eindelijk de Simucube 2 gearriveerd dus die heb ik zojuist ook gemonteerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wi26l4x5jK8hKo3zL8bm5NhW/medium.jpg

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Raimond613 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:33:
Even een update. Nadat ik afgelopen weekend mijn speakers m.b.v. klittenband aan mijn rig had bevestigd, is vandaag dan eindelijk de Simucube 2 gearriveerd dus die heb ik zojuist ook gemonteerd :)

[Afbeelding]
Nice! Race je in VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Nee, single screen. Ik zou op zich wle triples willen maar dat past niet...
Ik heb laatst een keer triples gereden bij een vriend maar dat beviel me trouwens niet zo.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Raimond613 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:33:

[Afbeelding]
Mooi man d:)b

Kun je me vertellen hoeveel ruimte er nog is tussen de shifters en de bracket-set?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

alexbl69 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:05:
[...]

Mooi man d:)b

Kun je me vertellen hoeveel ruimte er nog is tussen de shifters en de bracket-set?
Best wel veel eigenlijk en dan heb ik de 30mm spacer niet eens gebruikt. Ik kan er mn vuist tussen steken iig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V7rsOmdanzq2ulAf2bEEskTy/thumb.jpg

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Raimond613 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:04:
Nee, single screen. Ik zou op zich wle triples willen maar dat past niet...
Ik heb laatst een keer triples gereden bij een vriend maar dat beviel me trouwens niet zo.
Dan zou VR echt ideaal voor je zijn. Je hebt een prachtige rig met top-end materiaal, alleen op zo'n klein scherm mis je enorm veel immersie. Zeker nu de 1.5 en 2.0 VR headsets er zijn is er keus genoeg en vallen de prijzen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik hoor de laatste tijd juist steeds meer mensen die weer van VR af stappen dus heb zelf nog niet de neiging die stap wel te maken.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Raimond613 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:30:
Ik hoor de laatste tijd juist steeds meer mensen die weer van VR af stappen dus heb zelf nog niet de neiging die stap wel te maken.
Oh echt? Ik hoor juist het tegenovergestelde en als je het iRacing forum bekijkt zie je dat VR immens populair is. Ik ben zelf een fervent VR racer. De Valve index staat bij mij ook in preorder. Zou het eerst eens gewoon proberen en dan kijken of het iets voor je is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:47
Raimond613 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:10:
[...]

Best wel veel eigenlijk en dan heb ik de 30mm spacer niet eens gebruikt. Ik kan er mn vuist tussen steken iig.

[Afbeelding]
Top, bedankt.

Krijg de mijne denk ik volgende week. Maar zo te zien past daar nog wel een scherm tussen :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:23:
[...]

Oh echt? Ik hoor juist het tegenovergestelde en als je het iRacing forum bekijkt zie je dat VR immens populair is. Ik ben zelf een fervent VR racer. De Valve index staat bij mij ook in preorder. Zou het eerst eens gewoon proberen en dan kijken of het iets voor je is.
Ben benieuwd naar echte reviews bedoeld voor sim racing tussen de HP Reverb en de Valve Index, als Rift gebruiker is de Index gelijk een stuk duurder om in te stappen.

Van de huidige reviews voor de HP Reverb blijkt het in ieder geval perfect te zijn qua leesbaarheid van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Pandanl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:34:
[...]

Ben benieuwd naar echte reviews bedoeld voor sim racing tussen de HP Reverb en de Valve Index, als Rift gebruiker is de Index gelijk een stuk duurder om in te stappen.

Van de huidige reviews voor de HP Reverb blijkt het in ieder geval perfect te zijn qua leesbaarheid van tekst.
Klopt. De Reverb heeft een prachtig hoge resolutie en ook inside-out 6DOF tracking. Ideaal qua setup want je hebt geen lighthouses nodig. De Index daaraantegen heeft een hoge resolutie, iets grotere FOV maar vooral 120hz (en 144hz in beta) ondersteuning. Zeker voor simracing ben ik daar enorm benieuwd naar en aangezien ik een Vive heb, hoef ik alleen maar de HMD te kopen. Ik zit in lichting 2, dus ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Ik heb er even aan moeten wennen, maar ik kan het nu makkelijk een uur volhouden met VR en zou t niet willen ruilen voor single of triple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
Ook ik ben super tevreden over het VR rijden. Miste altijd het gevoel van snelheid als ik op schermen reed, rempunten waren een truukje, maar nu voel je gewoon waar je rijdt... Echt super.

Ik heb er helemaal niet aan hoeven wennen, ding de 1ste keer op en gelijk 2 uur gereden. Vrouw was na 100meter al zo groen als... :-)

Ik vind het dus echt een enorme aanrader, als de resolutie beter wordt (heb nu een rift) dan is het een no-brainer mijn inziens

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:07
Er is gewoonweg geen betere combinatie dan VR en simracen.

Ik ben een VR-fanaat maar wat mij betreft mag een VR headset niet ontbreken als je simracet. Je zit gewoon echt in een auto, kan vrij om je heen kijken en hebt het gevoel dat je aan het racen bent in plaats van doen alsof op 3 van die 2D pannekoeken :+

Vooral met de nieuwe generatie is er zoveel keuze. Het grootste nadeel blijft voor mij de hitte in zo'n headset. Na één Skip Barber race van 20 minuten kan ik alweer van cover wisselen. En dat is met 2 fans voor windsimulatie.

Zit in de eerste lichting van de Valve Index, nog een paar weekjes! :9~

De laatste tijd weer wat meer aan het rijden, en het wordt toch wel tijd voor een Simlab P1-X of iets dergelijks. Zit net wat teveel flex in de OSW/HE Pro's op m'n K2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FyyOL9xrFNCkb8GJUHiykCrU/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Alexji op 07-06-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
VR is inderdaad het nieuwe racen. Toppert! Alleen zo jammer dat het voor sommige mensen niet te of omslachtig te doen is; Bril, of een Cochlear implantaat, wagenziekte, motion sickness enzovoort.

Ik zelf denk dat simracen nog even via beeldschermen moet worden gespeeld en dan over 10 jaar zal een VR bril zo klein zijn (zoals een echte bril, ofzo) dat zweet, warmte, headtraps geen issue meer moet zijn.

Of misschien wel Matrix-achtig iets haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ik heb slechts 10 minuten een VR bril opgehad (Rift) onder alles behalve ideale omstandigheden welke niets met simracen te maken hadden maar op basis daarvan had ik al zoiets van dit gaat hem worden, dit is de toekomst voor alle sim achtige titels.
En ik geloof daar nog steeds in, de reden dat het nog niet 100% is doorgebroken in de simwereld heeft volgens mij te maken met het feit dat we er qua techniek (zowel de software als de hardware) en kosten voor de PC nog niet helemaal zijn. Het gaat nog een generatie of twee duren en dan hebben we 144hz VR op een resolutie die perfect is of nagenoeg perfect waar je niet de allerduurste GPU voor nodig hebt om het goed aan te sturen. Een soort love child van de Reverb en de Rift S icm met een 4070 videokaart wellicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ach, ik zat 4 jaar geleden nog op een 19"TFT dus voorlopig geniet ik nog elke dag van mijn 27" 1440P single screen :+
Zeker nu die ook iets dichter bij me staat geeft mij dat voldoende immersie voorlopig.

Ik heb zeker wel een paar keer overwogen om een Rift te kopen maar de resolutie is simpelweg te laag en ik heb de indruk dat dat met de nieuwere generatie brillen nog niet veel beter is. Tegelijk realiseer ik me dat ik me er onvoldoende in verdiept heb, misschien binnenkort maar eens doen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Als je pc het aan kan, gewoon 2e hands eentje kopen om te proberen, kwa kosten valt een VR bril erg mee, mits je pc het maar trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 13:53
Zelf heb ik nu de Rift S en heb er al een aantal uurtjes in AC op zitten.

Ik zet de + / - punten voor MIJ even hieronder:

+ immersion, je zit gewoon in de auto. Heel moeilijk te beschrijven als je nog geen VR bril opgehad hebt.
+ ik zit graag zo dicht mogelijk op het scherm, voor VR verplaatste ik altijd mijn monitor, een 35" curved widescreen, nu pak ik gewoon mijn VR bril en kan beginnen.
+ Details in de auto, ik kan gewoon alle dials lezen in de auto. ook kan ik nu gewoon in de spiegels kijken (kijk zeker naar de smart mirror mod die in de custom shader zit).

- ik heb een bril, deze past niet in de Rift S, gelukkig heb ik ook daglenzen maar is toch iets om rekening mee te houden
- Warmte, racen met een VR bril = snel een bezweet hoofd :-) Lijkt me zeker een puntje voor in de zomer
- Details op afstand, ik merk dat de auto's in de verte snel detail verliezen, echter door de immersion 'vergeet' je dit snel.

Zou ik andere mensen een Rift S en bij uitbreiding een VR bril aanraden? Zeker, qua inleving is er niks beter. Mijn normaal scherm is echt groot en curved maar komt niet in de buurt van het 'gevoel' dat je krijgt als je de VR bril opzet.

PS,CPU/GPU: 7700k/GTX1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Chaker Goeie punten. Ik heb hetzelfde ondervonden. Heb wel dat die hoofdbandjes wat irritant zijn, o.a vanwege mijn Cochlear implantaat. Voor de rest is het echt top.

Wil wel één puntje erbij zetten:

- Met VR zie je al je prachtigheid van je rig niet meer. Je stuurtjes, je leds, enzovoort. Toch wat jammer. Dan zou een Elite CSL stuurtje + VR voldoende zijn, want je hebt al die duurdere 'stuff' niet meer nodig, omdat je het toch niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Chaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:33:
- ik heb een bril, deze past niet in de Rift S, gelukkig heb ik ook daglenzen maar is toch iets om rekening mee te houden
Hoe groot is je montuur? Ik overweeg ook een Rift S, maar draag ook een bril en heb geen lenzen als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

In de Odyssey plus past prima een bril. Ook In de normale Odyssey trouwens.
Ivm de hogere resolutie wel een beter systeem nodig btw.
En soms als de game brak geprogrammeerd is zoals assetto dan helpt een dikke cpu en een gpu nog niets...

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Wordt een gtx1070ti in deze context nog beschouwd als een "dikke gpu", of kan ik maar beter gaan sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het kan hoor met een GTX1070Ti; maar je zult wel e.e.a. moeten terugschroeven aan graphics. In iRacing moet ik dat zelfs met m'n 1080Ti.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@SlaadjeBla 1070Ti is prima. Mijn 1070 deed het nog gewoon uitstekend met de normale Rift. SS op 1.5 of 2.0 zetten en nog steeds boven de 90 fps uitkomen met verschillende sim-spellen.

Dingen als post-process uitzetten enzo, AA niet gebruiken vreet FPS. Verder alles op high ipv ultra. of een mix

[ Voor 23% gewijzigd door Ivysaur op 07-06-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 13:53
SlaadjeBla schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Hoe groot is je montuur? Ik overweeg ook een Rift S, maar draag ook een bril en heb geen lenzen als backup.
Ik heb nu mijn lenzen aan, als ik thuis ben meet ik hem even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Alexji schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Het grootste nadeel blijft voor mij de hitte in zo'n headset. Na één Skip Barber race van 20 minuten kan ik alweer van cover wisselen. En dat is met 2 fans voor windsimulatie.
Haha, precies dit! Zodra ik in de rig ga zitten heb ik een T-shirt en korte broek aan. Ook al is het 14gr. op zolder.
Zit in de eerste lichting van de Valve Index, nog een paar weekjes! :9~

De laatste tijd weer wat meer aan het rijden, en het wordt toch wel tijd voor een Simlab P1-X of iets dergelijks. Zit net wat teveel flex in de OSW/HE Pro's op m'n K2:

[Afbeelding]
Heb jij al gehoord wanneer je hem geleverd gaat krijgen? Ik heb nog geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Laatst online: 22:23

RKD

ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Haha, precies dit! Zodra ik in de rig ga zitten heb ik een T-shirt en korte broek aan. Ook al is het 14gr. op zolder.

[...]

Heb jij al gehoord wanneer je hem geleverd gaat krijgen? Ik heb nog geen mail gehad.
Ik heb zelf een alternatieve cover in mijn Rift gezet en dat heeft heel veel geholpen:

https://vrcover.com/produ...am-replacement-basic-set/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
RKD schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Ik heb zelf een alternatieve cover in mijn Rift gezet en dat heeft heel veel geholpen:

https://vrcover.com/produ...am-replacement-basic-set/
Klopt. Ik heb 2 setjes VRCover voor mijn Vive. Dat scheelt al heel veel. Airco in de bril zou wel fijn zijn in de zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Klopt. Ik heb 2 setjes VRCover voor mijn Vive. Dat scheelt al heel veel. Airco in de bril zou wel fijn zijn in de zomer :)
SimWind fan bouwen kan ook nog :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
RKD schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:40:
[...]

SimWind fan bouwen kan ook nog :P
Zit ik serieus naar te kijken. Kijken of ik ergens zon kitje op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Ik ben zelf al eens aan het bouwen geweest, zorg dat je fan sterk genoeg is, en je moet eigenlijk een 3d printer hebben om het honingraat opzet ding te maken. Dat scheelt heel veel in de snelheid van de wind die je voelt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
RKD schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:42:
Ik ben zelf al eens aan het bouwen geweest, zorg dat je fan sterk genoeg is, en je moet eigenlijk een 3d printer hebben om het honinggraat opzet ding te maken. Dat scheelt heel veel in de snelheid van de wind die je voelt.
Hee, tof. Verkoop je ook die setjes of was het voor studie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Hee, tof. Verkoop je ook die setjes of was het voor studie?
Nee was echt voor de hobby, mis nog een 3d printer om het af te maken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
@RKD @ZFLaSH

Mochten jullie interesse hebben, heb nog 4 setjes over, bestaat dan uit een printplaatje voor de controller en 2 printplaatjes voor een fan. Kan eventueel mijn honingraad design en behuizing doorsturen of voor je uitprinten mocht je geen 3d printer hebben.

Enige wat je dan zelf moet regelen is:

- Noctua 140MM fan (NF A14 3000)
- 12v dc adapter minimaal 1A
- Eventueel Arduino Pro Micro

PM maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Pandanl op 07-06-2019 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Klopt. De Reverb heeft een prachtig hoge resolutie en ook inside-out 6DOF tracking. Ideaal qua setup want je hebt geen lighthouses nodig. De Index daaraantegen heeft een hoge resolutie, iets grotere FOV maar vooral 120hz (en 144hz in beta) ondersteuning. Zeker voor simracing ben ik daar enorm benieuwd naar en aangezien ik een Vive heb, hoef ik alleen maar de HMD te kopen. Ik zit in lichting 2, dus ben heel benieuwd.
Ik ben erg benieuwd naar beide HMD's. Dit is de maand waar ik 3 jaar lang naar heb uitgekeken. "Next" gen VR. Natuurlijk kan het altijd beter, maar alles wat een beter beeld geeft dan de rift cv1 is enorm welkom hier.

Valve index schijnt een beter FOV te hebben maar als je de screens van Tested bekijkt en naast elkaar legt, lijkt het net of de grotere FOV vooral verticaal is en niet horizontaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/T3TgcJH3/adres.png

De enige manier om te testen welke van de 2 de beste headset is, is om ze beide te proberen.
Dus ik heb zowel de HP Reverb als de Valve Index besteld. De Reverb verwacht ik eind volgende week en de Index eind Juni.

Naast FOV en helderheid van het beeld speelt bij mij de kwaliteit van de tracking van de HMD zelf bij motion ook nog mee in de beslissing welke de beste HMD voor mij zal zijn

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik ben enorm benieuwd naar je bevindingen @Henkus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Henkus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar beide HMD's. Dit is de maand waar ik 3 jaar lang naar heb uitgekeken. "Next" gen VR. Natuurlijk kan het altijd beter, maar alles wat een beter beeld geeft dan de rift cv1 is enorm welkom hier.
Ik ben inderdaad benieuwd naar je bevindingen. Ik bevind me niet in de financiele situatie dat ik even 2 HMD's van in de 100-en euros kan testen. Ben daarom dus heel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 11:07
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:16:

Toevallig net,

Volgende week verstuurd lijkt het op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9wJHhdf.png

Beetje off-topic inmiddels, sorry!

[ Voor 6% gewijzigd door Alexji op 07-06-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ZFLaSH schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Ik ben inderdaad benieuwd naar je bevindingen. Ik bevind me niet in de financiele situatie dat ik even 2 HMD's van in de 100-en euros kan testen. Ben daarom dus heel benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb er lang en hard voor gewerkt en gespaard. Financieel loop ik eigenlijk nauwelijks of geen risico. Steam heeft een 14 dagen return policy en de Index staat in back order. Mocht ik hem willen verkopen, dan is ie zo weg.

De HP reverb is ook bij HP moeilijk leverbaar en is in de HP shop al duurder als bij de bestelling.

De Reverb word ook volgende week geleverd hoogst waarschijnlijk de 13e of 14e.

Ik zie het "horror" scenario al voor me als de postbode met 2 pakketten aan komt zetten 8)

- welke maak je dan als 1e open ?
- welke installeer je dan als 1e ?
- in welke headset rij je 1e race?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Ik twijfel al een jaar over VR..... inmiddels m’n systeem geupgrade naar tx2070 en i7, dus dat zal hem wel trekken denk ik. Mijn Rig bestaat uit een gangkast van 1.20 breed die volledig ingericht is met drie 24” schermen en de hele santenkraam. Heeft een VR set nog iets aan externe apparatuur nodig? Ik lees regelmatig over zaken als headtracking etc. Daar heb ik in mijn simcloset helaas geen ruimte voor namelijk. Verder ben ik erg nieuwsgierig naar de bevindingen van de HP reverb, die staat iig bovenaan mijn lijstje (of een cheapass 2e hands rift oid)...

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Je mag mij wel een week de Index geven om te testen, kan jij reverb testen. En dan na een week vice versa, hehe. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Henkus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:51:
[...]

Ik heb er lang en hard voor gewerkt en gespaard. Financieel loop ik eigenlijk nauwelijks of geen risico. Steam heeft een 14 dagen return policy en de Index staat in back order. Mocht ik hem willen verkopen, dan is ie zo weg.

De HP reverb is ook bij HP moeilijk leverbaar en is in de HP shop al duurder als bij de bestelling.

De Reverb word ook volgende week geleverd hoogst waarschijnlijk de 13e of 14e.

Ik zie het "horror" scenario al voor me als de postbode met 2 pakketten aan komt zetten 8)

8)7
Ik wil je graag helpen met de test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Henkus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:51:
[...]

8)7
Heerlijke first world problems om te hebben Henkus! :D
Persoonlijk zou ik eerst de Reverb pakken, dat is qua refresh rate ongeveer wat je kent en bied "alleen" een fikse verhoging in de resolutie. Daarna pak je de Index en kijk je hoe vervelend het is om die hogere resolutie in een sim weer in te leveren en wat de hogere refresh rate voor de immersie doet.
Mijn voorspelling is dat de Index gaver is om mee te rijden maar dat de Reverb de betere is om wat in rond te kijken. Dus voor de truck sim pak je de Reverb en voor het echte racen de Index. 8)
Beetje jaloers ben ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
R3m3d7 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Heerlijke first world problems om te hebben Henkus! :D
Persoonlijk zou ik eerst de Reverb pakken, dat is qua refresh rate ongeveer wat je kent en bied "alleen" een fikse verhoging in de resolutie. Daarna pak je de Index en kijk je hoe vervelend het is om die hogere resolutie in een sim weer in te leveren en wat de hogere refresh rate voor de immersie doet.
Mijn voorspelling is dat de Index gaver is om mee te rijden maar dat de Reverb de betere is om wat in rond te kijken. Dus voor de truck sim pak je de Reverb en voor het echte racen de Index. 8)
Beetje jaloers ben ik wel.
Hee, dat is een goeie opmerking. Index voor simracing en de Reverb voor ATS/ETS2 en Elite / DCS. Voor ATS/ETS zou ik de detail meer waarderen dan de refreshrate. Zal het maar niet tegen de vrouw zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ZFLaSH op 08-06-2019 19:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Zo vanmiddag aan de slag geweest met een pakketje uit Portugal (opvolging van m'n Playseat Challenge) :)

Alles top ingepakt en mooi afgewerkt. Voelt ook super solid aan!

Morgen weer mee verder, alles netjes afstellen, spullen monteren en op z'n plek zetten.

rig2
rig3
rig4
rig5
rig6
rig7
rig8

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Leuke rig. Lekker minimalistisch. Geen toetsenbord en muis-tray nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Ivysaur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:29:
Leuke rig. Lekker minimalistisch. Geen toetsenbord en muis-tray nodig?
Dank! Het komt vrij dicht naast m'n bureau te staan, dus ik kan gewoon bij m'n toetsenbord en muis (draadloos). Ook m'n monitor kan ik vanaf de stoel prima zien. Racen zelf doe ik overigens in VR.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ben benieuwd naar je ervaringen mbt flex van deze rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:00:
Als ik de videoclips moet geloven kan je er opstaan, springen enz, allemaal zonder flex. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Ivysaur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:14:
[...]

Als ik de videoclips moet geloven kan je er opstaan, springen enz, allemaal zonder flex. :+
De ultieme test haha :+

Nog niet met racen zelf getest, maar 't voelt erg stevig (en zwaar ;)). Ik heb hem vrij kort (lengte instelbaar) gemonteerd zodat het stuur ook zoveel mogelijk naar voren zit, geen beweging in te krijgen met flink duwen en trekken. Zal m'n race bevindingen later delen.

[ Voor 3% gewijzigd door visboer32 op 08-06-2019 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Misschien dat ik ook maar een Simetik K2 bestel. Zie een Heusinkveld pedalensetje in de Gallerij. Dat moet dan wel iets voorstellen. Alleen jammer dat er geen stoel bij geleverd wordt.

Maar Simlabs is in Zeeland en garantie dan wat makkelijk. En Simlabs lijkt me wat makkelijker uitbreidbaar.

Keuzes, keuzes, keuzes.

K2
Keyboard tray
Mousepad tray
Central monitor stand
=
€659.24

Dan nog een stoel kopen. Dan Simlabs beter als je in NL woont.

[ Voor 45% gewijzigd door Ivysaur op 08-06-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZomer
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
Chaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:33:

Voor brildragende VR fans die geen lenzen hebben, deze bril van Lens-Lab kan ik aanraden.
http://vr-lens-lab.com/lens-adapters/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ivysaur schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:40:
Misschien dat ik ook maar een Simetik K2 bestel. Zie een Heusinkveld pedalensetje in de Gallerij. Dat moet dan wel iets voorstellen. Alleen jammer dat er geen stoel bij geleverd wordt.

Maar Simlabs is in Zeeland en garantie dan wat makkelijk. En Simlabs lijkt me wat makkelijker uitbreidbaar.

Keuzes, keuzes, keuzes.

K2
Keyboard tray
Mousepad tray
Central monitor stand
=
€659.24

Dan nog een stoel kopen. Dan Simlabs beter als je in NL woont.
Ik zou sowieso voor een alu-extrusie rig gaan, veel makkelijker uit te breiden en aan te passen. Geloof me, ik heb jaren lang een buizenframe rig gehad ;)

En zo te zien past er op de simatik ook elke willekeurige stoel dus die kun je dan toch ook gewoon ergens anders in NL kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Raimond613 op 09-06-2019 09:57 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

ZFLaSH schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:00:
Flex is er niet. Hooguit als je voluit trapt op een setje HE pedalen, dan flext de vloerplaat misschien een paar mm maar niet storend.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Raimond613 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:56:
[...]
En zo te zien past er op de simatik ook elke willekeurige stoel dus die kun je dan toch ook gewoon ergens anders in NL kopen?
Klopt, zo'n beetje alle gangbare stoelen kunnen erop. Ik heb een Autostyle stoel + universele rails gekocht, past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:11
Heeft iemand hier ervaring met de Medion Erazer X1000 als VR bril? Wil toch wel gaan kijken of VR wat is voor mij namelijk.

Ondertussen is de Simlab monitor stand onderweg voor de Samsung super ultra wide en is de DSD buttonbox al gemonteerd. Zal volgende week even foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
De Medion Erazer X1000 als VR bril ken ik niet maar als dit een bekende onder de VR gebruikers is dan is hij zo weer verkocht als hij niet bevalt.

Zelf na de Oculus Rift een paar weken terug de Rift S gekocht om VR weer eens te proberen. De voorganger na twee dagen weggedaan omdat ik de beperkte scherpe, het lage contrast en de zwarte ruimtes tussen de pixels maar matig vond.

De Rift S is beduidend beter dan zijn voorganger. Minder storende ruimtes tussen pixels, scherper en contrastrijker maar om he nu een grote sprong voorwaarts te noemen.

Na wat testdagen aangeboden op V&A en binnen het uur verkocht met klein verlies. Niet teruggestuurd omdat de Rift S al snel was uitverkocht en bij sommige in prijs verhoogd. Dus een andere VR liefhebber blij gemaakt.

Koop in ieder geval een populair merk van de laatste generatie want die ben je zo weer kwijt. Bij een goede webshop kan je de VR bril ook retourneren binnen de geldende termijn.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Hmm ik heb wat foto's gemaakt met de nieuwe opstelling en een nieuwe vierde monitor. :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T7rU0Iq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FF3OmA4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CeXB3SB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nC690Im.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C5zjOtw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
whoaaaaaa. Heel bruut :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ziet er goed uit @Fassive :9
Persoonlijk heb ik mijn 4e monitor liever rechts onder, ik kon er boven op niet echt aan wennen, maar zoals ik al zei, is persoonlijk.

Wordt t niet eens tijd voor een motion systeem, SFX-100 systeem bijvoorbeeld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
johnnyverhoeff schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:08:
Ziet er goed uit @Fassive :9
Persoonlijk heb ik mijn 4e monitor liever rechts onder, ik kon er boven op niet echt aan wennen, maar zoals ik al zei, is persoonlijk.

Wordt t niet eens tijd voor een motion systeem, SFX-100 systeem bijvoorbeeld >:)
Verkeerde tag :P

Ik heb wel nagedacht over motion maar met familie in het huis en endurance racen in het achterhoofd denk ik niet dat het al te handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Fassive schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Ik heb wel nagedacht over motion maar met familie in het huis en endurance racen in het achterhoofd denk ik niet dat het al te handig is.
Misschien je zou de SFX100 nog eens moeten proberen Raf. Je hebt toen bij mij een behoorlijke agressieve setting van de motion geprobeerd, maar de SFX100 kan ook heel comfortable aanvoelen en behoorlijk stil zijn.

Tijdens de nachtelijke uurtjes rij ik altijd met "silent profiles" en soms is kom ik idd tot de conclusie dat "less = more"

Zelfs op een intensity van 0,25 voelt het altijd nog stukken beter aan als een buttkicker en is het nagenoeg geruisloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Henkus schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:37:
[...]

Misschien je zou de SFX100 nog eens moeten proberen Raf. Je hebt toen bij mij een behoorlijke agressieve setting van de motion geprobeerd, maar de SFX100 kan ook heel comfortable aanvoelen en behoorlijk stil zijn.

Tijdens de nachtelijke uurtjes rij ik altijd met "silent profiles" en soms is kom ik idd tot de conclusie dat "less = more"

Zelfs op een intensity van 0,25 voelt het altijd nog stukken beter aan als een buttkicker en is het nagenoeg geruisloos.
We zullen nog wel een keertje een afspraak maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Fassive

Ziet er ook echt schoon uit. Geen stof, geen haar, geen vlekken. Rij je er wel mee? of kijk je er enkel naar? hihi.

Top spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Fassive schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Ja zag de verkeerde tag net te laat ... :P

Ik heb zelf ook een SFX-100 systeem met rubberen dempers eronder en rubberen mat van de vloerbedekking.
Ik kan prima snachts racen met gewoon mijn normale 'harde' profiel, terwijl er in de kamer ernaast gewoon geslapen wordt, nog geen eens speciale 'zacht' profile voor nodig :)

Edit:
Mijn buttkickers geven vaak meer lawaai, dan heel het SFX-100 systeem bij elkaar.
Nou moet ik wel toegeven dat ik daar nog lang niet zoveel tijd in gestoken heb voor een goed profiel zoals bij de SFX-100

[ Voor 15% gewijzigd door JohnnyV op 09-06-2019 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
* ralph075 zou willen dat ie zo'n gave rig had! Wow, man! d:)b

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Een tijd geleden was ik weer begonnen met het maken van een nieuw stuurtje. Dit keer was ik er over uit dat er iets moest veranderen ten opzichte van het vorige stuurtje, namelijk kwaliteit. Geen overbodig gebruik van lijmpistolen/krachtlijm/tape etc, niet denken van 'het zit wel vast, dus is het prima'. Nee, iets meer vooruit denken dan dat nodig is.
Met die gedachten in mijn hoofd ben ik uren bezig geweest met het ontwerpen van het stuur, dit keer ging ik voor het na maken van een origineel stuur. Dat voorkomt dat ik constant overbodige dingen er aan toe voeg, die het vaak alleen maar wat rommeliger maken dan eigenlijk zou moeten. Het gaat om het stuur wat gebruikt wordt in de Ginetta G57 auto. Aangezien het niet zo'n algemeen bekende auto is, is er ook vrij weinig informatie over te vinden. Aan de hand van 1 foto en 1 slechts filmpje heb ik het na kunnen maken.

Het stuur betreft een 5mm aluminium plaat die ik met de hand gefreesd heb, beplakt met een stickervel waar reflecterende kleuren opzitten die in het donker met paars/blauw licht opschijnen. Verder 8 pushbuttons, 2 rotary encoders en 2 magnetische schakelflippers waarbij de travel handmatig in te stellen is.

Dit is het originele stuur:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xGTQ9Ty/Ginetta-G57-Front.jpg

En hier mijn variant van het stuur:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kQfPPvj/IMG-20190403-202909.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wpt10qS/IMG-20190403-173500.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VYVFZtW/IMG-20190403-173452.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nPFG5T6/IMG-20190403-173421.jpg

Stuur voelt heerlijk in de hand vanwege de dikke grips, kraakt niet (zoals het vorige stuur alleen maar deed) en is naar mijn inziens aardig 1 op 1 geworden met het originele stuur.
Binnenkort ga ik een CNC apparaat in elkaar zetten, dus dan kan ik weer flink los gaan met dingen maken ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Bob-B op 10-06-2019 13:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Bob-B schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:39:
Een tijd geleden was ik weer begonnen met het maken van een nieuw stuurtje. Dit keer was ik er over uit dat er iets moest veranderen ten opzichte van het vorige stuurtje, namelijk kwaliteit. Geen overbodig gebruik van lijmpistolen/krachtlijm/tape etc, niet denken van 'het zit wel vast, dus is het prima'. Nee, iets meer vooruit denken dan dat nodig is.
Met die gedachten in mijn hoofd ben ik uren bezig geweest met het ontwerpen van het stuur, dit keer ging ik voor het na maken van een origineel stuur. Dat voorkomt dat ik constant overbodige dingen er aan toe voeg, die het vaak alleen maar wat rommeliger maken dan eigenlijk zou moeten. Het gaat om het stuur wat gebruikt wordt in de Ginetta G57 auto. Aangezien het niet zo'n algemeen bekende auto is, is er ook vrij weinig informatie over te vinden. Aan de hand van 1 foto en 1 slechts filmpje heb ik het na kunnen maken.

Het stuur betreft een 5mm aluminium plaat die ik met de hand gefreesd heb, beplakt met een stickervel waar reflecterende kleuren opzitten die in het donker met paars/blauw licht opschijnen. Verder 8 pushbuttons, 2 rotary encoders en 2 magnetische schakelflippers waarbij de travel handmatig in te stellen is.

Dit is het originele stuur:
[Afbeelding]

En hier mijn variant van het stuur:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Stuur voelt heerlijk in de hand vanwege de dikke grips, kraakt niet (zoals het vorige stuur alleen maar deed) en is naar mijn inziens aardig 1 op 1 geworden met het originele stuur.
Binnenkort ga ik een CNC apparaat in elkaar zetten, dus dan kan ik weer flink los gaan met dingen maken ;).
Heel netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Ivysaur schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:49:
@Fassive

Ziet er ook echt schoon uit. Geen stof, geen haar, geen vlekken. Rij je er wel mee? of kijk je er enkel naar? hihi.

Top spul.
Normaal is de kamer helemaal 'ge-sealed' en niemand die er aan mag komen. 8)7

Nouja.... Ik heb laatst nog de 24 uur van Le mans gedaan :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JohnnyV
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v1Wy399H/1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2VKC6Crm/3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CZyYGJRQ/5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5XQbQD2z/7.png

Ik kon het even niet laten om wat renders te laten zien van het stuur waar ik nu mee bezig ben: De Porsche 919 Hybrid :9
Gebaseerd op deze versie van het echte stuur:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qtnJSWfr/Porsche-919-steering-wheel-06.jpg

Dit keer zijn ook de handvaten en alle 6(!) pedalen achterop mijn eigen ontwerp O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Supergaaf en inspirerend hoor. Petje af. Dat zou ik ook wel willen kunnen. Lijkt me een leuke bezigheid.
Welke onderdelen zijn volledig eigen fabricaat en wat is aangekocht half-fabricaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
De koolstofvezel platen aan de voor- en achterkant zijn gekocht, die ik daarna zelf moet frezen.
LEDs en LCD scherm natuurlijk gekocht, net als de schakelaar en rotary encoders.
De knobs voor de encoders moet ik wel zelf printen, net als de handvaten, paddles, behuizing, porsche letters, de 'strips' rondom de knoppen en de buttonguard rondom de start/kill knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fassive
johnnyverhoeff schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:14:
-knip-
Ik kon het even niet laten om wat renders te laten zien van het stuur waar ik nu mee bezig ben: De Porsche 919 Hybrid :9
Gebaseerd op deze versie van het echte stuur:
[Afbeelding]

Dit keer zijn ook de handvaten en alle 6(!) pedalen achterop mijn eigen ontwerp O-)
Zeer geinteresseerd in het eindproduct! Ik zoek al een tijdje naar iemand die dit stuur mooi kan afbouwen!

Als je nog wat info er over zoekt kan je bij mij komen shoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Bob-B schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:39:

;).
_/-\o_ Heel mooi gemaakt man!
Straks met een CNC Frees worden ze nog mooier denk ik :9~

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik vroeg me trouwens iets af. Werkt simracing ook met iets als een nvidia shield/steam link etc? Stel je hebt op een kamer een dikke game pc staan aan bureau, maar geen plek daar voor een rig. Kan je dan de rig in een andere kamer zetten en dat bijvoorbeeld dmv een shield/link alsnog goed gebruiken? Of is dat echt een no-go? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus07 op 11-06-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
visboer32 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:21:
Zo vanmiddag aan de slag geweest met een pakketje uit Portugal (opvolging van m'n Playseat Challenge) :)

Alles top ingepakt en mooi afgewerkt. Voelt ook super solid aan!

Morgen weer mee verder, alles netjes afstellen, spullen monteren en op z'n plek zetten.
Gefeli!
Ik zit zelf ook naar de K2 Cockpit te kijken. Qua prijs/kwaliteit lijkt me dit wel aantrekkelijk.
Alleen ligt het er een beetje aan wat voor stoel ik erop zet (om het qua budget niet te gek te maken).

Twee vraagjes:
Welke stoel heb je er zelf op staan?
Is de K2 (stuur en stoel) makkelijk af te stellen als je snel wilt wisselen tussen 2 personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 20:09
Paulus07 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:37:
Ik vroeg me trouwens iets af. Werkt simracing ook met iets als een nvidia shield/steam link etc? Stel je hebt op een kamer een dikke game pc staan aan bureau, maar geen plek daar voor een rig. Kan je dan de rig in een andere kamer zetten en dat bijvoorbeeld dmv een shield/link alsnog goed gebruiken? Of is dat echt een no-go? :)
Het zal vast werken, maar ik vermoed dat de extra vertraging het erg vervelend maakt om lekker te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:37
Paulus07 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:37:
Zou er niet graag afhankelijk van zijn. De Shield doet het echt goed hier op partygames avonden, maar met een tripple A titel wil het weleens wat merkbare lag opleveren.

Heb zelf de main pc op mijn gamekamer staan en 10 meter kabel door de inloopkast naar zolder geboord om Vr te spelen op zolder (meer beweegruimte). Weet niet of dat een optie bij je is, maar alles is te verlengen als je wilt :+ Zeker met wat goede USB hubs en HDMI versterkers en vooral goede kabels.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 11-06-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

PaulBloem schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Gefeli!
Ik zit zelf ook naar de K2 Cockpit te kijken. Qua prijs/kwaliteit lijkt me dit wel aantrekkelijk.
Alleen ligt het er een beetje aan wat voor stoel ik erop zet (om het qua budget niet te gek te maken).

Twee vraagjes:
Welke stoel heb je er zelf op staan?
Is de K2 (stuur en stoel) makkelijk af te stellen als je snel wilt wisselen tussen 2 personen?
Bedankt :)

Ik heb de Autostyle BS7 stoel, dat is nog een leuk prijsje en dan zitten er brackets en rails bij in. Door de rails kan je heel makkelijk je stoel naar voren of achteren zetten in enkele seconden, net als in je normale auto. De hoogte en diepte van het stuur kun je daarnaast met grote draaiknoppen (zonder gereedschap) simpel en snel aanpassen. In de basis dus ideaal als je snel wilt wisselen. Je kunt ook de hoek van het stuur en de pedalen aanpassen, maar dan moet je wel even een paar boutjes gaan losdraaien en weer vastzetten. Dat kost dus ietsje meer tijd en wil je liefst niet elke dag doen. Zelfs de hele rig kun je verlengen of inkorten (drie standen) , maar dat is dan wel een wat grotere klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Beakzz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:25:
[...]

Zou er niet graag afhankelijk van zijn. De Shield doet het echt goed hier op partygames avonden, maar met een tripple A titel wil het weleens wat merkbare lag opleveren.

Heb zelf de main pc op mijn gamekamer staan en 10 meter kabel door de inloopkast naar zolder geboord om Vr te spelen op zolder (meer beweegruimte). Weet niet of dat een optie bij je is, maar alles is te verlengen als je wilt :+ Zeker met wat goede USB hubs en HDMI versterkers en vooral goede kabels.
Los van inderdaad de input lag lijkt het me praktisch ook niet handig.
Toetsenbord en muis heb ik al een setje gehad wat niet op (in mijn geval) de steam link werkte, laat staan een stuur of pedalen. nog maar te zwijgen over de direct drive opties of HE pedalen.
Daarnaast kan het door simracen ineens hard gaan met USB aansluitingen en display-ports, en hubs worden echt afgeraden of werken hoogstwaarschijnlijk niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Nu online
visboer32 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:25:
[...]

Bedankt :)

Ik heb de Autostyle BS7 stoel, dat is nog een leuk prijsje en dan zitten er brackets en rails bij in. Door de rails kan je heel makkelijk je stoel naar voren of achteren zetten in enkele seconden, net als in je normale auto. De hoogte en diepte van het stuur kun je daarnaast met grote draaiknoppen (zonder gereedschap) simpel en snel aanpassen. In de basis dus ideaal als je snel wilt wisselen. Je kunt ook de hoek van het stuur en de pedalen aanpassen, maar dan moet je wel even een paar boutjes gaan losdraaien en weer vastzetten. Dat kost dus ietsje meer tijd en wil je liefst niet elke dag doen. Zelfs de hele rig kun je verlengen of inkorten (drie standen) , maar dat is dan wel een wat grotere klus.
Bedankt voor de context, appreciated!
Zeker interessante stoel qua prijs en mogelijkheden. Ben geen endurance races van plan, dus als het prima zit voor een uurtje dan is het goed. Kan altijd later nog upgraden als blijkt dat ik er toch meer tijd aan ga besteden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
Na een hele middag in de weer te zijn geweest met de Simlab beugel om de 49 inch aan mijn Gt1 te kunnen monteren ook maar de tijd genomen voor de buttonbox. De DSD bevalt erg goed en haalt de simulatie naar boven.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5sbShR9l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xgYTWHEl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door mr.DJ95 op 12-06-2019 13:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
@mr.DJ95 gezien je laatste url heb je in de middag ook nog de hand aan iets anders gelegd, zou die link ff weghalen :P

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@loewie1984 Oepsie! <3 Ook een mooie hobby, toch !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

lol

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
loewie1984 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:38:
@mr.DJ95 gezien je laatste url heb je in de middag ook nog de hand aan iets anders gelegd, zou die link ff weghalen :P
Je moet wat na een paar uurtjes racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@mr.DJ95 Je 'moet' alleen even die stickers recht plakken = netter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ivysaur schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:46:
@mr.DJ95 Je 'moet' alleen even die stickers recht plakken = netter. :P
Ik vond dit zo wel tof stiekem. Beetje trackday auto'ísh.

Even kijken of ik zo iets een keer kan scoren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0HTFcjsl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@mr.DJ95 Als het maar niet te schreeuwerig word. Naja ieder zijn smaak. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Ivysaur schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:49:
@mr.DJ95 Als het maar niet te schreeuwerig word. Naja ieder zijn smaak. <3
Op zoek naar een gulle middenweg dus.... Even inspiratie opzoek online. En niet op de eerder geplaatste site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:54
@mr.DJ95 Gaaf! Waar reed je mee voor de 49 inch? Wil je ervaringen delen wanneer je het een tijd hebt gebruikt? Ik wil in de komende periode ook tripples of een 49 inch aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
@AequitasII uiteraard, mocht je een keer in de buurt van Almere zijn ben je ook welkom voor een rondje.

Voorheen reed ik met een 60inch tv en een playseat op een kilometer afstand. 49inch is echt een aanrader en is in mijn ogen wat prettiger in gebruik vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:13:
@AequitasII uiteraard, mocht je een keer in de buurt van Almere zijn ben je ook welkom voor een rondje.

Voorheen reed ik met een 60inch tv en een playseat op een kilometer afstand. 49inch is echt een aanrader en is in mijn ogen wat prettiger in gebruik vandaar mijn keuze.
Ik zit op dit ogenblik onderdelen bij elkaar te zoeken voor een upgrade (Op dit moment met een Wheel Stand Pro voor de TV :) ).
Nieuw monitor/TV is zo'n element waar ik nu naar aan het kijken ben voor op een GT1 Evo Sim Cockpit.

Gezien ik nu met een PS4 rij is het voor mij nog geen optie om Ultra Wide of Triple screen te nemen.
En voorlopig ga ik nog niet over naar de PC.

Wat heeft jouw ertoe bewogen om een 49inch TV te nemen in plaats van een monitor?
Alleen de grote of ook andere beweeg redenen?
Welke TV heb je genomen? Nog redenen waarom specifiek deze?

Even een vragen spervuur, maar ben erg geïnteresseerd naar je redenering, Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik zou sowieso voor een monitor gaan ivm inputlag.

Ik heb zelf (3x) een Benq EX3203R gegaan, deze handelt 4k input af (downscaling), dus als je bijv PS4 pro hebt werkt dat dus op 4k. Native is 1440p, dus mocht je ooit wel PC games willen doen dan heb je ook een resolutie die nog een beetje op 144hz te draaien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zou minstens gaan voor een: (In volgorde)

- 34 inch ultrawide met 75hz
- 34 inch ultrawide met 120/144hz
- 27/32 inch triples met 75hz
- 27/32 inch triples met 120/144 hz
- 49 inch van Samsung
- Rift S
- Valve Index / HP Reverb

Liefst een TN paneel ivm inputlag enzovoort, maar als je een goede IPS kan vinden meteen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ivysaur op 12-06-2019 15:52 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.