Van het weekend eindelijk mijn Heusinkveld sim rig gt kunnen bouwen. Die inschatting van 4-6 uur werk was in mijn geval behoorlijk onderschat
Omdat alle bevestigingsmaterialen in ongemarkeerde zakjes worden geleverd en alles op elkaar lijkt, ben ik begonnen met e.e.a. uitzoeken en markeren.
Vervolgens vergelijken met de packing list in de handleiding: daar klopte helemaal niets van
Veel items teveel, veel te weinig en een aantal items uberhaupt niet ontvangen of juist wel ontvangen terwijl ze niet in de packing list staan... flink gefrustreerd want ik dacht dat ik dus niet verder kon.
Totdat ik mijn ontvangen spullen vergeleek met datgene wat ik nodig had volgens de stap voor stap instructies, en dat bleek een 1:1 match

Ik kon iig verder maar het verdient niet de schoonheidsprijs.
De bouw verliep daarna eigenlijk heel makkelijk en is ook best goed te doen in je 1tje, al moet je soms wat improviseren:
De bouwinspectie kwam ook nog even controleren
De voornaamste reden dat het lang duurde is denk ik omdat ik alles heel zorgvuldig heb gebouwd en veel heb nagemeten om zeker te zijn dat het goed gecentreerd en waterpas zat. Ik wilde voorkomen dat ik halvewege een deel opnieuw moest doen door onoplettendheid in een eerdere stap.
Heerlijk kuipstoeltje trouwens, voor een zacht prijsje: de Futura 2 (fabrikant is Bimarco, wordt onder verschillende merknamen verkocht, mijne is van RRS via Verhoeven Autosport. Ltec heeft hem ook voor een flink hogere prijs!).
Het eindresultaat zonder gear gemonteerd:
Maar omdat de SC2 pas ergens deze week geleverd wordt en ik natuurlijk ook reuze benieuwd was naar mijn nieuwe HE Sprint pedalen, moest ik een tijdelijke oplossing klussen voor mijn T500 stuur. Gelukkig had ik nog een stuk Ikea hout bewaard
En het resultaat (foto is nog zonder de pedalen) zoals ik het deze week dan gebruik, totdat ik de boel definitief kan instellen:
De eerste rondjes gisteren gereden en ben erg blij met het geheel.
Het fijne afstellen van monitor, stoel en stuur is niet heel eenvoudig, maar als het dan uiteindelijk goed zit is het wel rock-solid.