Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

Schuey schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:36:
Motedis.nl is niet direct aan Sim-Lab gelinkt. Richard is gevraagd de Nederlandse markt van motedis te vertegenwoordigen omdat hij de halve tent leegkocht daar. Enige invloed op levertijden of shipping heeft hij niet. Afgelopen jaar is geen feest bij onze Duitse vrienden, ze kunnen moeilijk aan de vraag voldoen.
Klopt idd. Hij heeft zelf ook last van hun leverproblemen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
My two cents... Vorig jaar heb ik een Sim-Lab GT1 via Marktplaats gekocht (van een Tweaker!) en sindsdien heb ik drie keer vrij veel besteld bij Motedis om het een en ander aan te passen aan m'n rig. Mijn ervaring met het bedrijf is positief. De gemiddelde levertijd was twee à drie weken, alles was compleet en goed verpakt. Daarnaast heb ik bij Sim-Lab een aantal accessoires besteld en ook dat is goed bevallen. Wel is het duidelijk dat beide bedrijven lijden onder hun eigen succes. Nieuwe klanten moeten denk ik iets meer geduld hebben... Maar als het goed is bestel je zoiets maar één keer en daarna nooit meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bauer078 op 05-05-2019 13:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 13:53
V1 van de buttonbox is af (en werkt zelfs haha)!
Wel al plannen voor een V2, ik wil het deksel laten 'overhangen' ipv verzonken zoals het nu is.
En natuurlijk meer knoppen, maar voor eerste poging ben ik zeker tevreden. Leve Fusion 360 en de 3d printer!

Afbeeldingslocatie: https://i1178.photobucket.com/albums/x372/weske110/Capture_1.jpg

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Ik zal ook eens mijn rig showen nu het af is. Nou ja af is het nooit want ik blijf dingen verplaatsen omdat ik denk dat ik niet goed zit. En mijn oculus rift moet ik nog aansluiten.
  • Sim-lab P1
  • QSP RX-100P stoel
  • Fanatec Podium DD1 base
  • Fanatec CS v3 pedals
  • Fanatec Formula V2 wheel
  • Fanatec 918 porsche wheel
  • Fanatec v1.5 shifter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lsadchaaU6u316WSafQlD8wt/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8pIAP9hq05eimjsHRQvSMoHU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zou wel spiegelfolie op je raamplakken, hoor. Mensen kunnen naar binnen kijken en meteen zien wat er te jatten valt. @Pellaagarion Maar je hebt één van de mooiste builds die ik heb gezien. Oogt zo 'clean' en minimalistisch. Alleen je pedalen nog vervangen door Heuinkvelds. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Ivysaur schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:47:
Zou wel spiegelfolie op je raamplakken, hoor. Mensen kunnen naar binnen kijken en meteen zien wat er te jatten valt. @Pellaagarion Maar je hebt één van de mooiste builds die ik heb gezien. Oogt zo 'clean' en minimalistisch. Alleen je pedalen nog vervangen door Heuinkvelds. :P
Ik zit op 2 hoog dus niet veel mensen zullen naar binnen kunnen kijken. En ik zal maar geen foto maken van de kabel hell rechts naast de rig. Dan is hij niet zo 'clean' meer. Ik weet nog niet hoe ik dat allemaal netjes ga krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Pellaagarion Alles netjes uitlijnen en dan 'bundelen' met tie-wraps of velcro-straps. Kabelgootje er naast. hoppa! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:42

Melkaz

Melkazar

Mooi om de dds van fanatec beginnen binnen te druppelen. Maar vergeten jullie niet de oude Fanatec wheel bases op vraag en aanbod te zetten? 😜

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Melkaz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:04:
Mooi om de dds van fanatec beginnen binnen te druppelen. Maar vergeten jullie niet de oude Fanatec wheel bases op vraag en aanbod te zetten? 😜
Of stuur mij even een dm :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ivysaur schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:07:
@Pellaagarion Alles netjes uitlijnen en dan 'bundelen' met tie-wraps of velcro-straps. Kabelgootje er naast. hoppa! <3
Achter mijn PC is het echt een bende met draden.
Ik heb de hoop opgegeven. Als het zichtgedeelte maar netjes is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:14
@Pellaagarion welke monitor is heb je? Mooie rig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Ziet er uit als de mijne, zie post
https://gathering.tweaker...message/58636668#58636668

Zo ja dan is het de Acer ed347ckr
https://tweakers.net/pric.../acer-ed347ckr-zwart.html

Overigens zijn mijn Velcro cableties onderweg, eindelijk kabel management incoming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkaz Kabelmanagement is alles! Ik zelf moet ook nog even mijn bureau doen. :P Foei Ivy, maar mijn PC is keurig netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Klopt dat is het scherm, heerlijk scherm voor die prijs. Verder rij ik in VR dus ik hoef niet het beste van het beste scherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Pellaagarion schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:36:
Ik zal ook eens mijn rig showen nu het af is. Nou ja af is het nooit want ik blijf dingen verplaatsen omdat ik denk dat ik niet goed zit. En mijn oculus rift moet ik nog aansluiten.
  • Sim-lab P1
  • QSP RX-100P stoel
  • Fanatec Podium DD1 base
  • Fanatec CS v3 pedals
  • Fanatec Formula V2 wheel
  • Fanatec 918 porsche wheel
  • Fanatec v1.5 shifter
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe bevalt de DD van fanatec? En wat had je eerst?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

@Tijn96 Ik had eerst een Logitech g920, dus ik ging van 0 gevoel naar ik voel alles. De DD bevalt echt heel goed, soepel, snel en te veel instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Pellaagarion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:36:
@Tijn96 Ik had eerst een Logitech g920, dus ik ging van 0 gevoel naar ik voel alles. De DD bevalt echt heel goed, soepel, snel en te veel instellingen.
Nice! Ik wil ook graag upgraden naar DD (nu in het bezit van een CSW2.5) maar twijfel nog of en welke

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Gaat hard met de DD van Fanatec. Pre order van juni naar augustus. De DD1 200 euro duurder omdat deze met dezelfde motor wordt uitgevoerd als de DD2.

Oeps, de eerste DD1 back to RMA. Ga voorlopig nog even in de wachtkamer ;)

[ Voor 34% gewijzigd door TecTo op 07-05-2019 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:46
Ik zou het ook even afwachten. Fanatec staat nou niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid en het is toch een hoop geld. Early-adopters nemen altijd een risico, dat zie je overal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
glnk schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:31:
Ik zou het ook even afwachten. Fanatec staat nou niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid en het is toch een hoop geld. Early-adopters nemen altijd een risico, dat zie je overal. :P
Had er 1 in pre order maar gecanceld. Toen kreeg ik een mail van Fanatec dat de DD1 €200 duurder werd. Zie onderstaand.

Dus twijfelde tussen de DD1-DD2 maar omdat ik pas een paar maanden de v2.5 base heb, die al wat langer op de markt is ga ik daar voorlopig mee door. Heeft vooral de maken met de fikse prijsverhoging en nu het eerste probleem ....

........
As you might know, all pre-order units of the Podium Wheel Base DD1 and the Podium Racing Wheel F1 have made use of the motor from the Podium Wheel Base DD2. We originally developed a dedicated DD1 motor but this did not meet our requirements. We therefore decided to use the big DD2 motor on the smaller models as well.

As this motor performs extremely well and new development of a dedicated DD1 motor would take quite some time, we decided to keep the DD2 motor for the lower spec models in the long run.

Functionality and specs remain the same but due to the much higher cost of the DD2 motor we are forced to increase the price of the Podium Wheel Base DD1 and the Podium Racing Wheel F1.

[ Voor 3% gewijzigd door TecTo op 07-05-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Tijn96 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Nice! Ik wil ook graag upgraden naar DD (nu in het bezit van een CSW2.5) maar twijfel nog of en welke
ik kom van een csw v2 en nu over op de DD1.

voor de maximale kracht hoef je in ieder geval geen dd2 te nemen, want met de dd1 op max kracht is het net een sportschool ipv racen :+
hoe de fijnheid van sommige dingetjes anders is tussen de DD1 en DD2 kan ik echter natuurlijk niet aangeven.
ik moet wel bekennen dat als het prijsverschil 300 was geweest ipv de 500 in de tijd dat ik besteld heb ik misschien wel direct voor de DD2 was gegaan. zeker gezien de DD1 met 5 jaar garantie nu duurder is als de DD2 welke altijd al 5 jaar heeft.
als je het echt zeker wilt weten moet je wachten tot barry van simracegarage er een reviewt, die man checkt echt alles.

zit trouwens wel een mega design flaw in de DD bases van fanatec;
dat oled display is een fantastisch idee, alleen als je net als mij je schermen zo dicht mogelijk op je stuur hebt staan dan zie je die hele display dus never nooit en gezien fanatec je elke keer als je hem aanzet laat bevestigen dat je op max torq zit is het best wel vervelend.
en wat ook zo top goed bedacht is zijn de bevestiging punten, deze zijn hetzelfde als de CSW, alleen de stuurstang is een goede 5cm langer, dus verwacht niet dat je hem met alleen vastzetten in de goede stand heb staan :9

[ Voor 24% gewijzigd door Denniz0229 op 07-05-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Denniz0229 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:54:
[...]

ik kom van een csw v2 en nu over op de DD1.

voor de maximale kracht hoef je in ieder geval geen dd2 te nemen, want met de dd1 op max kracht is het net een sportschool ipv racen :+
hoe de fijnheid van sommige dingetjes anders is tussen de DD1 en DD2 kan ik echter natuurlijk niet aangeven.
ik moet wel bekennen dat als het prijsverschil 300 was geweest ipv de 500 in de tijd dat ik besteld heb ik misschien wel direct voor de DD2 was gegaan. zeker gezien de DD1 met 5 jaar garantie nu duurder is als de DD2 welke altijd al 5 jaar heeft.
als je het echt zeker wilt weten moet je wachten tot barry van simracegarage er een reviewt, die man checkt echt alles.

dat oled display is een fantastisch idee, alleen als je net als mij je schermen zo dicht mogelijk op je stuur hebt staan dan zie je die hele display dus never nooit en gezien fanatec je elke keer als je hem aanzet laat bevestigen dat je op max torq zit is het best wel vervelend.
en wat ook zo top goed bedacht is zijn de bevestiging punten, deze zijn hetzelfde als de CSW, alleen de stuurstang is een goede 5cm langer, dus verwacht niet dat je hem met alleen vastzetten in de goede stand heb staan :9
Fanatec en design flaws??? Noooit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion

Pellaagarion

Jeroen D

Denniz0229 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:54:
[...]
Het is altijd dezelfde knop die je moet indrukken voor die melding. Dus zo'n mega ramp is dat niet. En wat hadden ze met die schroeven moeten doen ? 5 cm naar voren kan niet want dan houd de base op. het is toch geen ramp om je rig even aan te passen? Moeten de meeste mensen toch al als ze van merk wisselen dus voor die paar mensen die van fanatec naar fanatec gaan is dat toch ook niet zo'n ramp. Dus ik zie niet echt mega design flaws hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Hoe groot is die base tov een CSW/CSL eigenlijk? Ik heb altijd een mige gehad.. maar omdat ik nu meer PS4 doe overweeg ik toch een podium ps4 editie.. maar ik vind de CSL elite die ik nu heb tov mijn MIGE toch wel groot, kan hem net niet lekker onder de schermen plaatsen zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Pellaagarion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Het is altijd dezelfde knop die je moet indrukken voor die melding. Dus zo'n mega ramp is dat niet. En wat hadden ze met die schroeven moeten doen ? 5 cm naar voren kan niet want dan houd de base op. het is toch geen ramp om je rig even aan te passen? Moeten de meeste mensen toch al als ze van merk wisselen dus voor die paar mensen die van fanatec naar fanatec gaan is dat toch ook niet zo'n ramp. Dus ik zie niet echt mega design flaws hoor
een ramp nee, een design flaw, in mijn mening zeker.
verder kan je natuurlijk het scherm voor meer gebruiken als alleen de melding, alleen ik dus niet :9
en het was zeker geen probleem om mijn rig aan te passen, maar wel jammer als er wordt geadverteerd met pas op alles waar een csl of csw ook op past.
verder zit bij de DD1 de aan knop ook beswel rottig IMO.

misschien kom ik iets te negatief over en dat is zeker niet de bedoeling, ben super tevreden over de DD1 en zou hem iedereen aanraden :)
Scr33x0r schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:52:
Hoe groot is die base tov een CSW/CSL eigenlijk? Ik heb altijd een mige gehad.. maar omdat ik nu meer PS4 doe overweeg ik toch een podium ps4 editie.. maar ik vind de CSL elite die ik nu heb tov mijn MIGE toch wel groot, kan hem net niet lekker onder de schermen plaatsen zeg maar..
hij is smaller, maar wel dieper. afmetingen kan je op de fanatec site zien.
zoals ik al schreef is de stuurstang wel langer en kan je er dus een scherm tussenplaatsen mits je het oled scherm wilt offeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen week de grootste pakketen van Simlab mogen ontvangen, en als het goed is komen morgen de laatste 2 pakket(jes) binnen, en dan zou alles compleet moeten zijn.

Status nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NmrTYOmEhuIbTZBFEyeRIaWh/thumb.jpg

Belangrijkste dingen gesorteerd en genummerd. Zaterdag samen met @uchiha tijntje de boel in elkaar zetten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 22:39
Pellaagarion schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:41:
[...]

Diplay zit op een perfecte plek, beter kan niet. Als je je monitor voor de motor zet ja dan zie je het niet waar je het display ook plaatst. Daarnaast zie je alle instellingen ook op het display van het stuur. En binnenkort komt Fanatec met hele nieuwe software voor de DD, en dan kun je alles via je PC instellen, configureren en monitoren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Sinds eind januari heb ik een G29+shifter voor de PC. Ik twijfelde of ik wel leuk genoeg zou vinden maar ben echt meteen verslaafd. Heb in het begin veel Drit Rally 1/2 gespeeld en PC2. Nu veel AC en ACC.
In +/- 3 maanden heb ik al meer dan 200 race uren gemaakt.
Waar ik eerst eigenlijk alleen maar shooters speelde heb ik er toch wel een hobby bij nu.
Bij race games voel je gewoon veel meer immersie dan bij shooters of andere spellen

Met ACC merkte ik toch wel dat het rempendaal van de g29 toch veel te kort komt.
Heb nu in Austalie GTEYE een eerste pendaal mod besteld met een betere spring.

Stiekem ben ik nu ook al aan het denken over een echte 'rig' zeker nu ik al die DD's voorbij zie komen.
Wil dan eigenlijk liever, eerst, 1 verhuisd zijn, 2 me vriendin overtuigen dat € 4000,- echt een hele wijze investering is in een race rig ;)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 23:40
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:29:
2 me vriendin overtuigen dan € 4000,- echt een hele wijze investering is in een race rig ;)
Succes en hou ons op de hoogte :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:29:

Stiekem ben ik nu ook al aan het denken over een echte 'rig' zeker nu ik al die DD's voorbij zie komen.
Wil dan eigenlijk liever, eerst, 1 verhuisd zijn, 2 me vriendin overtuigen dan € 4000,- echt een hele wijze investering is in een race rig ;)
Het hoeft natuurlijk niet gelijk een Sim Lab P1, Heusinkveld pedals en DD wheel zijn om te upgraden he! Doe het net als mij en koop het in stukjes.

Ik tegen vriendin: Wel vervelend he dat die wheel stand steeds in de weg zit als je even op de computer iets moet printen. Als ik nou een GT 1 Evo koopt komt die weer vrij!

Momenteel heb ik een Sim Lab GT1 Evo, Fanatec LC pedals en een Thrustmaster T300. Bij lange na geen 4k! (de PC had ik al voor games natuurlijk net als jij dus die laat ik even weg :D )

Uiteraard wil ik ook best een DD, maar met kinderen ben ik al blij dat ik 3 x in de week 2 uurtjes kan racen, daarvoor doet mijn T300 het nog prima (voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Melkaz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet gelijk een Sim Lab P1, Heusinkveld pedals en DD wheel zijn om te upgraden he! Doe het net als mij en koop het in stukjes.

Ik tegen vriendin: Wel vervelend he dat die wheel stand steeds in de weg zit als je even op de computer iets moet printen. Als ik nou een GT 1 Evo koopt komt die weer vrij!

Momenteel heb ik een Sim Lab GT1 Evo, Fanatec LC pedals en een Thrustmaster T300. Bij lange na geen 4k! (de PC had ik al voor games natuurlijk net als jij dus die laat ik even weg :D )

Uiteraard wil ik ook best een DD, maar met kinderen ben ik al blij dat ik 3 x in de week 2 uurtjes kan racen, daarvoor doet mijn T300 het nog prima (voor nu).
Same here.... zelfde wheel en pedals. Drie 2e hands 24” schermen er aan gehangen, en alles verstopt in een dedicated bezemkast in een verdwaald hoekje van het huis. De deur kan zelfs dicht als het moet :+

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Melkaz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Snap ik. Het was ook meer een beetje gekscherend bedoeld van.....
Voor de gein was ik gewoon even een lijst aan het maken van, hoe zou me ideale rig eruit zien en wat zou het gaan kosten.

Ik wil in de toekomst wel gaan upgraden. Maar dan wil ik het wel gelijk goed doen.
Die kinderen heb ik nu nog niet.... dus daarom is het juist wel leuk om er nu in te investeren.

Mijn gewenste set-up zou er denk ik zo uitzien

P1 sim racing cockpit € 699.00
GT2 / TR1 – Single screen mount € 99.00
Sim-Lab SPEED2 – Bucket seat € 399.00
Fantec DD1 € 1,200.00
ClubSport Steering Wheel Formula Carbon € 300.00
ClubSport Steering Wheel Oval + HUB € 479.00
ClubSport Pedals V3 € 359.00
ClubSport Shifter SQ V 1.5 € 260.00
HP Referb VR € 600.00

bijelkaar +/- dus die € 4000

Als ik nu de volgorde zou moeten bepalen zou ik zeggen

1 Pendalen
2 VR
3 Nieuw huis kopen.
3 De rig zelf (heb wel een aparte monitor op een steun voor racen, maar de bureaustoel is niet zo fijn)
4 Een Direct Drive Wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Mijn gewenste set-up zou er denk ik zo uitzien
Net lijstje en eigenlijk wel een beetje hetzelfde wat ik zou halen met infinite budget.
Ook al ben ik zeer tevreden met mijn GT1 Evo, die ga ik de komende jaren niet vervangen. Enige spijt is mijn stoel, ik had destijds ook voor de Sim-Lab SPEED2 – Bucket seat moeten gaan. Mijn Sabelt Duo geeft mij behoorlijke rugklachten. Dit heb ik gelukkig deels opgelost met een extra kussentje.

Verder als je toch bezig met met rond de 4k zou ik heusinveld pedals halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TecTo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Had er 1 in pre order maar gecanceld. Toen kreeg ik een mail van Fanatec dat de DD1 €200 duurder werd. Zie onderstaand.

Dus twijfelde tussen de DD1-DD2 maar omdat ik pas een paar maanden de v2.5 base heb, die al wat langer op de markt is ga ik daar voorlopig mee door. Heeft vooral de maken met de fikse prijsverhoging en nu het eerste probleem ....
Aan een enkele RMA op YouTube zou ik geen enkele conclusie durven te verbinden. Balen voor de verkoper natuurlijk, maar om het wat melodramatisch "het eerste probleem ...." te noemen is ook weer zo wat.
Denniz0229 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:32:
[...]

een ramp nee, een design flaw, in mijn mening zeker.
Ik vind het scherm niet bijzonder veel toevoegen, maar een design flaw is het niet. Waar had je zelf het scherm geplaatst buiten deze plek?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Melkaz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Net lijstje en eigenlijk wel een beetje hetzelfde wat ik zou halen met infinite budget.
Ook al ben ik zeer tevreden met mijn GT1 Evo, die ga ik de komende jaren niet vervangen. Enige spijt is mijn stoel, ik had destijds ook voor de Sim-Lab SPEED2 – Bucket seat moeten gaan. Mijn Sabelt Duo geeft mij behoorlijke rugklachten. Dit heb ik gelukkig deels opgelost met een extra kussentje.

Verder als je toch bezig met met rond de 4k zou ik heusinveld pedals halen :D
Ja er is inderdaad zeker nog twijfel tussen de heusinvelds en de fanatec. (als het überhaupt al komt)
En een stoel lijkt me ook het lastigste om op internet te kopen inderdaad.

Zover ik weet kan je het niet echt makkelijk ergens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:24
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Tuurlijk wel. Er bestaan nog steeds fysieke winkels waar je spullen fysiek kunt proberen.
Biesheuvel is al vaker genoemd in dit topic en er is ook een grote tweedehands markt waar je ook vast eerst mag zitten voor je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.ast
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-08-2022
Qsp in Waalwijk is ook een topper als je het mij vraagt. Zit een kwartiertje van Biesheuvel vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
SlaadjeBla schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Tuurlijk wel. Er bestaan nog steeds fysieke winkels waar je spullen fysiek kunt proberen.
Biesheuvel is al vaker genoemd in dit topic en er is ook een grote tweedehands markt waar je ook vast eerst mag zitten voor je koopt.
Biesheuvel heeft inderdaad echt enorm veel stoelen staan. Als mijn Obutto stoel aan vervanging toe is, rij ik even daar naar toe. Gegarandeerd dat ik ga slagen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 23:47
BobbLeeSwaggr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Ja er is inderdaad zeker nog twijfel tussen de heusinvelds en de fanatec. (als het überhaupt al komt)
En een stoel lijkt me ook het lastigste om op internet te kopen inderdaad.

SlaadjeBla schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:32:
[...]

W.ast schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:43:
Qsp in Waalwijk is ook een topper als je het mij vraagt. Zit een kwartiertje van Biesheuvel vandaan
ZFLaSH schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Biesheuvel heeft inderdaad echt enorm veel stoelen staan. Als mijn Obutto stoel aan vervanging toe is, rij ik even daar naar toe. Gegarandeerd dat ik ga slagen daar.
Zelf mijn Sparco Pro 2000 II bij Biesheuvel gehaald, ze hebben daar ook nog weleens stoelen staan waarvan de FIA goedkeuring een jaar of 2 jaar verlopen is, stoel is gewoon nieuw, maar daar moeten ze dan van af.

De Sparco Pro 2000 II kost normaal iets van €620 en deze had nog maar een goedkeuring voor 4 jaar ipv 5 (2018-2022, gekocht in 2019), mocht 'm meenemen voor €460. Ook nog een voordeel als je naar de winkel toe gaat. _/-\o_

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
https://sim-lab.eu/p1-x-chassis-announcement/
We’re happy to announce the P1-X sim racing chassis. After the success of the P1 we are introducing the new version of the rig, with some small but needed updates. Full info to be released soon.

Planned release date is in the first half of June.
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2019/05/P1-X-slider-pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 10-10 22:19
Zag hem, gelukkig is de P1 te upgraden naar de X. Ach ik ben voorlopig nog blij met mijn Gt1 EVO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier een betere foto die op Instagram staat.
Sim-Lap P1-X
P1-X: Updated and expandable pedal tray. Adjustable feet for maximum stability. Pedal tray can be mounted upside-down to cover a much wider range.
Bron: https://www.instagram.com/p/BxVlX17l57V/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Één van de voordelen van de hoogte van Simlabs cockpits is dat je zo gemakkelijk bij je pedalen kan. Even hurken, er af schroeven, beurtje geven, weer der op, klaar.

Dat was bij mijn GT Omega Supreme wel anders. Pijn in me rug, pijn in me armen, pijn in mijn vingers, en dan al dat stof en kattenharen. Oef!

Laat die playseats etc staan en ga meteen voor een Simlabs, jongens en meisjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Raimond613 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:55:
Hierbij mijn rig, waarvan frame, pedalen en stuur zeer binnenkort in de verkoop gaan vanwege een flinke upgrade 8)

[Afbeelding]
  • BRD Raceframe pro v2
  • BRD Speed 7 pedalen
  • Thrustmaster T500 met Sparco P383 rim en een zelfgebouwde fan-mod voor betere en stillere koeling
  • Thrustmaster TH8 shifter
  • Homemade button box
Het fijne aan dit frame icm de pedalen is, dat met speciale brackets de pedalen op z'n kop erin gemonteerd kunnen worden en deze op alle mogelijke manieren verstelbaar zijn. Helaas is BRD (Ball Racing Developments) afgestapt van de consumenten markt; zij waren de Heusinkveld's van hun tijd :9
De simucube 2 pro gaat volgende week geleverd worden als ik de berichten mag geloven :9~ dus nu wordt het echt tijd om ook een nieuwe rig te gaan bestellen. Heb na lang wikken en wegen toch besloten voor de Heusinkveld sim rig te gaan. Daarmee heb ik mijn huidige set inmiddels ook op diverse plekken te koop staan.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zie andere (stelbare) voetjes, en idd een nieuwe pedaltray. Verder zie ik 1-2-3 niet veel anders, toch?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

BM schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Ik zie andere (stelbare) voetjes, en idd een nieuwe pedaltray. Verder zie ik 1-2-3 niet veel anders, toch?
Ik heb ook niet veel anders kunnen ontdekken. Wel natuurlijk dat er nu ook een wheel mounting komt voor de Podium reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:44:
[...]

De simucube 2 pro gaat volgende week geleverd worden als ik de berichten mag geloven :9~ dus nu wordt het echt tijd om ook een nieuwe rig te gaan bestellen. Heb na lang wikken en wegen toch besloten voor de Heusinkveld sim rig te gaan. Daarmee heb ik mijn huidige set inmiddels ook op diverse plekken te koop staan.
Welke en waar? :P nvm, gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Hoe kom je aan die info over volgende week? Heb ook een simucube besteld en betaald (op 18 april), maar verder nog niks gehoord.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaker
Na de buttonbox bezig aan een dashboard met paar schermpjes voor wat nuttige info:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HxCVtDS/faceplate.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vVnckm6/screen.jpg

Ik ben aan het denken om zulke dashboards te verkopen in de toekomst moesten mensen hier interesse in hebben. Wel is het nog even kijken voor premade doosjes voor de faceplate. Het printen van de doos duurt enorm lang(+- 6 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

alexbl69 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Hoe kom je aan die info over volgende week? Heb ook een simucube besteld en betaald (op 18 april), maar verder nog niks gehoord.
o.a. het forum van Granite devices zelf en via de facebook post van racewerk.com (waar ik m besteld heb) is bevestigd dat de Pro en Sport 17 mei naar de resellers verstuurd worden. de Utimate blijkbaar op 30 mei. Vanuit de resellers zou er dan vrij snel doorgeleverd moeten kunnen worden.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Chaker schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:46:
Na de buttonbox bezig aan een dashboard met paar schermpjes voor wat nuttige info:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben aan het denken om zulke dashboards te verkopen in de toekomst moesten mensen hier interesse in hebben. Wel is het nog even kijken voor premade doosjes voor de faceplate. Het printen van de doos duurt enorm lang(+- 6 uur)
Interessant, maar het komt nogal groot (om niet te zeggen "lomp") op me over, zeker als ik het vergelijk met andere opties die al verkrijgbaar zijn.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Interessant, maar het komt nogal groot (om niet te zeggen "lomp") op me over, zeker als ik het vergelijk met andere opties die al verkrijgbaar zijn.
Klopt,vind ik zelf ook.Idee van deze versie was om het in dezelfde doos als mijn buttonbox te kunnen gebruiken. Ik ben van plan om versie te maken die ik onder mijn scherm kan hangen.

Iets in deze vorm:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7RwNkzV/screen-2.jpg

Of 3 segment displays naast elkaar aangezien ik hierop ook perfect de gear kan op tonen met simhub. Moest je nog verdere tips hebben hoor ik het graag! Een werkend design maken lukt me wel maar ziet er niet altijd het leukst uit haha

[ Voor 1% gewijzigd door Chaker op 13-05-2019 12:41 . Reden: Link foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Raimond613 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:20:
[...]

o.a. het forum van Granite devices zelf en via de facebook post van racewerk.com (waar ik m besteld heb) is bevestigd dat de Pro en Sport 17 mei naar de resellers verstuurd worden. de Utimate blijkbaar op 30 mei. Vanuit de resellers zou er dan vrij snel doorgeleverd moeten kunnen worden.
Ok, bedankt. Heb een ultimate besteld, nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JoepW schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook niet veel anders kunnen ontdekken. Wel natuurlijk dat er nu ook een wheel mounting komt voor de Podium reeks.
Die wheel mounting voor Podium is er al, de wheel deck bracket. Heb nog contact gezocht of er een side mount optie zou komen, maar die is nog niet voorzien. Heb gevraagd of ik de upgrade naar de P1-X kon pre-orderen maar Darko geeft aan de prijs nog niet te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens Richard is de side mount voor de Podium DD al in productie. Komt beschikbaar voor de P1 en GT1 EVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
gehehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaker
Gisteren een kleinere versie gemaakt van mijn dashboard. Ziet er een stuk leuker uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zGrFbZ0/IMG-20190513-202450-Copy.jpg

Nu nog een passende behuizing maken en wrappen!
PS: er zit nog een folie over de 8-segment schermen. daarmee dat de links er raar uit ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metstijl
  • Laatst online: 02-10 22:39
Chaker schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:34:
Gisteren een kleinere versie gemaakt van mijn dashboard. Ziet er een stuk leuker uit:

[Afbeelding]

Nu nog een passende behuizing maken en wrappen!
PS: er zit nog een folie over de 8-segment schermen. daarmee dat de links er raar uit ziet
Ziet er goed uit. Welke software gebruik je om dit aan te sturen ? En wat ben van plan op de displays te laten zien? Ronde tijd neem ik aan. Verschil met snelste ronde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaker
metstijl schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Ziet er goed uit. Welke software gebruik je om dit aan te sturen ? En wat ben van plan op de displays te laten zien? Ronde tijd neem ik aan. Verschil met snelste ronde?
Hoi,

aansturen doe ik met simhub.
Op dit moment laat ik inderdaad rondetijd en delta zien. Maar ook tyre temp, fuel remaining,....
Met simhub kun je alles op de schermen toveren (uit assetto corsa :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 115% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
First world problems. 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-10 21:52
Ik volg het forum al een tijdje, en ben eindelijk begonnen met een ontwerp voor mijn 80/20

ik heb 2 plekken waar ik de spullen ga bestellen en kom op een bedrag van 320,-. Dat is inclusief de vesa mounts :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fNR0TBp/Screenshot-3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PjSVdLn/Screenshot-2.png

Ik ga jullie op de hoogte houden!

Owja, een fanatec csl elite gaat ervoor besteld worden. Dit omdat ik op de pc simrace en al mn vrienden ee n ps4 hebben en daar f1 mee speel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Tamegotchi op 19-05-2019 19:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier mensen die op hun rig nog custom dingen zelf gemaakt hebben met een 3D printer (wind/fan houders, schakel flippers stuur etc) en zo ja welke printer gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ebis schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:51:
Volgens Richard is de side mount voor de Podium DD al in productie. Komt beschikbaar voor de P1 en GT1 EVO.
Wat gek, ik heb het specifiek nagevraagd en kreeg als antwoord dat deze niet zou komen, maar wellicht later. En dat was nog geen twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Tamegotchi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:44:
Ik volg het forum al een tijdje, en ben eindelijk begonnen met een ontwerp voor mijn 80/20

ik heb 2 plekken waar ik de spullen ga bestellen en kom op een bedrag van 320,-. Dat is inclusief de vesa mounts :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Owja, een fanatec csl elite gaat ervoor besteld worden. Dit omdat ik op de pc simrace en al mn vrienden ee n ps4 hebben en daar f1 mee speel :)
Die balk rechts is neem ik aan voor montage van een shifter en/of handbrake; zit die niet erg laag?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FirePuma142 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Wat gek, ik heb het specifiek nagevraagd en kreeg als antwoord dat deze niet zou komen, maar wellicht later. En dat was nog geen twee weken geleden.
Volgens de berichten van Richard op de Sim-Lab Facebook pagina zijn ze op korte termijn beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dQTHnLCM/56-ADF016-C2-CC-45-F2-8221-3-DE053-CFE109.png

De plaatjes kan ik helaas niet terugvinden op Facebook, zoeken blijft een ramp daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Mini-tweak: gisteren de veren van gas- en koppelingspedaal op mijn T3PA omgewisseld, hele fijne vooruitgang. Kosten: €0 + 45 mins van je tijd :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:31
ebis schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Volgens de berichten van Richard op de Sim-Lab Facebook pagina zijn ze op korte termijn beschikbaar.
Hou wel een slag om de arm he, het is niet voor niets dat er op de website van Fanatec zelf nog geen nette product foto's staan en enkel CAD renders ;)

edit:
Hmm, of bedoel je dat hij er zelf laat maken? In dat geval heb ik je post verkeerd begrepen O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 20-05-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
Raimond613 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Die balk rechts is neem ik aan voor montage van een shifter en/of handbrake; zit die niet erg laag?
Klopt, ik zat er ook naar te kijken. Heb hem aangepast, dank je wel voor het meekijken!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11:00
Tamegotchi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:44:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Indrukwekkend hoor :) . Paar puntjes die ik zo zie.

Hoe monteer je het stuur op je profielen? Of ga je nog een alu plaat op je frame schroeven? Hou hierbij rekening met de locatie van schroefgaten. Fanatec gebruikt hiervoor volgens mij een standaard patroon.

Overweeg om je wheeldeck en pedal mount draaibaar te maken voor een goede afstelling, dat is nu niet duidelijk uit de tekening. De CSL Elite staat standaard onder een lichte hoek. Zelf heb ik die wat verkleind door het draaien van het wheeldeck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downing
  • Laatst online: 01-07-2024
Na jaren gaat het dan eindelijk gebeuren. Ik ga mijn eigen 80/20 rig maken. Het is de bedoeling om het ontwerp op de P1 van simlab te laten lijken. Echter zullen er wel verschillen zijn natuurlijk.

Voor de basis gebruik ik 40x120 profiel terwijl de P1 hier de 40x160 gebruikt. Bij de P1 worden de profielen van het stuur tegen de zijkant bevestigd. ik ga deze niet aan de zijkant bevestigen maar er boven op. De hoogte zal het zelfde blijven.
Voor de pedalen ga ik gebruik maken van 40x40 profielen. Ik vind het belangrijk dat ik de pedalen goed kan afstellen. Daarom wil ik hier voor als bevestigingsmateriaal de instelbare hoek klem (https://www.motedis.nl/sh...pe-sleuf-8::99999667.html) gebruiken, echter twijfel ik hier aan of dit de beste oplossing is of kan ik beter de hoekklem met klemhendel (https://www.motedis.nl/sh...pe-sleuf-8::99999666.html) gebruiken. Kan iemand mij hier bij helpen.
Tevens ga ik gebruik maken van de wheel deck bracket van simlab. Hoe kan ik deze het beste bevestigen met een klemhefboom ( https://www.motedis.nl/sh...itendraad::999991303.html) en welke moet ik dan hebben (M8x16 of M8x20) of kan ik het gewoon beter vast maken met schroeven. Om de profielen te bevestigen ga ik die hoek bracket gebruiken.

Ik zal gaan bestellen bij Motedis en hier onder vind je de inhoud van mij mandje. zijn er nog dingen die ik vergeet of andere tips.

1 x Hoek Klem 40 I-Type sleuf 8
Aantal: 4 stukken
9,11 €
9,11 €
10 x Bout DIN 7984
Größe: M8x16
0,15 €
1,53 €
10 x T-sleuf moer met verende bal I-Type sleuf 8 [M8]
0,22 €
2,16 €
2 x Aluminium profiel 40x120L I-Type sleuf 8
Lengte: 1400 mm
Machining: - / -
41,05 €
82,10 €
Lengte: 600 mm
17,59 €
35,19 €
Lengte: 630 mm
18,47 €
36,95 €
1 x Aluminium profiel 40x80L I-Type sleuf 8
Lengte: 580 mm
10,19 €
10,19 €
1 x Aluminium profiel 40x80L I-Type sleuf 8
Lengte: 200 mm
3,51 €
3,51 €
2 x Aluminium profiel 40x40L I-Type sleuf 8
Lengte: 580 mm
5,53 €
11,06 €
3 x Aluminium profiel 40x40L I-Type sleuf 8
Lengte: 520 mm
4,96 €
14,87 €
2 x Aluminium profiel 40x40L I-Type sleuf 8
Lengte: 500 mm
4,77 €
9,53 €
40 x Hoek 40 I-Type sleuf 8
Ausführung: met bevestiging set en afdekkap
1,63 €
65,26 €
6 x Afdek kap 40x120 I-type sleuf 8
1,15 €
6,89 €
1 x Afdek kap 40x80 I-type sleuf 8
0,57 €
0,57 €
4 x Profiel afdek kap 40x40 I-type sleuf 8 - 091007
0,24 €
0,98 €
6 x Stelvoet (PP) JTE 30
Größe: M8x30
0,89 €
5,34 €

Alvast bedankt voor het lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Ivysaur schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:38:
Moet wel eerlijk melden dat ik soms avonden heb waar ik me in godsnaam niet weet wat ik moet gaan doen. Toen ik nog mijn setup had van 2014 tot 2017 en van februari 2019 tot april 2019 was het eenvoudig:

In mijn stoel stappen, de eerste beste simspel opstarten en ik was zo tot de diepe uurtjes zoet. Met het racen, oefenen, instellen, zeuren, enzovoort ging de tijd ontiegelijk snel en het verveelde nooit.

Nu heb ik iets van wil ik lezen? Nee. Wil ik gamen? Nee, geen zin. Wil ik televisie kijken? Nee, ook niet. Wat wil ik nou wel? :P

Edit: Als jullie nog een leuke (doof/slechthorend) / (autistisch) zusje/zus/nichtje/nicht/tante PM me dan, hoor. Samen strandwandelingen maken, uiteten, bankhangen, dingen doen., herinneringen maken :+
`

Ditto, al heb ik geen doof of autistisch vrouwpersoon nodig ;). Na een werkdag ontbreekt het me soms aan de energie om in de rig te stappen en lekker even te vlammen. Enige wat ik dan aan het doen ben is Co2 maken op de bank en dan baal ik daar de dag erop weer van dat ik niet toch ff geraced heb (want dan heb ik weer energie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
ZFLaSH schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 06:46:
[...]
`

Ditto, al heb ik geen doof of autistisch vrouwpersoon nodig ;). Na een werkdag ontbreekt het me soms aan de energie om in de rig te stappen en lekker even te vlammen. Enige wat ik dan aan het doen ben is Co2 maken op de bank en dan baal ik daar de dag erop weer van dat ik niet toch ff geraced heb (want dan heb ik weer energie).
Omdraaien, savonds racen en de volgende ochtend geen energie voor je werk hebben ;)

Bij mij is het echter meestal kindjes die niet slapen savonds en dan geen energie voor werk de volgende dag :z

Gelukkig woensdagochtend altijd vrij voor mijzelf, de ene week administratie/tuin/huis en de andere week doe ik alleen wat voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
downing schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 04:06:
Na jaren gaat het dan eindelijk gebeuren. Ik ga mijn eigen 80/20 rig maken. Het is de bedoeling om het ontwerp op de P1 van simlab te laten lijken. Echter zullen er wel verschillen zijn natuurlijk.
...
Leuk hoor (y) heb je toevallig een tekening van het geheel gemaakt, want zo op het oog je onderdelen lijst doornemen geeft me niet direct een beeld van wat je nu voor welk onderdeel bedacht hebt... Ben ook al langer aan het denken/kijken nl en ben erg benieuwd hoe je tot deze lijst gekomen bent.

Zeker de verstelling van de pedalen ben ik benieuwd naar, want daar heeft Simlab wel een mooie oplossing voor vind ik persoonlijk.

Ben benieuwd...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MauriceQ schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Leuk hoor (y) heb je toevallig een tekening van het geheel gemaakt, want zo op het oog je onderdelen lijst doornemen geeft me niet direct een beeld van wat je nu voor welk onderdeel bedacht hebt... Ben ook al langer aan het denken/kijken nl en ben erg benieuwd hoe je tot deze lijst gekomen bent.

Zeker de verstelling van de pedalen ben ik benieuwd naar, want daar heeft Simlab wel een mooie oplossing voor vind ik persoonlijk.

Ben benieuwd...
Inderdaad, een tekening zou een stuk makkelijker zijn om te beoordelen of het "logisch" ontworpen is ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Ik heb een ontwerp via may-cad gemaakt. Maar weet totaal niet hoe ik daar een plaatje van krijg. Begrijp natuurlijk ook dat een plaatje meer zegt dan duizend worden. Maar als jullie me kunnen helpen omdat voor elkaar te krijgen dan zal ik vanavond deze toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
downing schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:09:
Ik heb een ontwerp via may-cad gemaakt. Maar weet totaal niet hoe ik daar een plaatje van krijg. Begrijp natuurlijk ook dat een plaatje meer zegt dan duizend worden. Maar als jullie me kunnen helpen omdat voor elkaar te krijgen dan zal ik vanavond deze toevoegen
je kan natuurlijk ook gewoon een screenshot maken, ga er vanuit dat iedereen wel weet hoe dat moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Je kunt in maycad een quotatie van een amerikaanse reseller laten maken die in het prograamma verwerkt zit.
Staat ergens iets van 'create partslist' oid.
Prijzen moet je even niet naar kijken, die zijn geloof ik veel hoger dan het hier daadwerkelijk kost, alleen je krijgt wel gewoon een lijstje met alles wat je nodig hebt en als je in de lijst naar beneden scrollt staat daar ook mooi een tekening van je ontwerp vanuit verschillende aanzichten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
"Create Bill of Materials".

Dan krijg je een (mooi uitgebreide) pdf waar je voor op dit forum echter niet veel aan hebt.

Het handigst is inderdaad om met PrtScr. een schermkopie te maken, pasten in paint, randjes er af halen en exporteren naar jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Je kunt ook het bestand zelf uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
Gelukt 8) 8)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11b3cyf.jpg

Mijn eerste ontwerp was afgeleid van de SRD Switch (https://www.swedishrigdesigns.com/shop/srd-switch)
maar dat werd me iets te duur.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ppzlt3.jpg

[ Voor 149% gewijzigd door downing op 21-05-2019 17:48 . Reden: ontwerp diy P1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
FightingAce schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:12:
[...]

Indrukwekkend hoor :) . Paar puntjes die ik zo zie.

Hoe monteer je het stuur op je profielen? Of ga je nog een alu plaat op je frame schroeven? Hou hierbij rekening met de locatie van schroefgaten. Fanatec gebruikt hiervoor volgens mij een standaard patroon.

Overweeg om je wheeldeck en pedal mount draaibaar te maken voor een goede afstelling, dat is nu niet duidelijk uit de tekening. De CSL Elite staat standaard onder een lichte hoek. Zelf heb ik die wat verkleind door het draaien van het wheeldeck.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/09Wpznz/Screenshot-4.png

Ik had het idee zoals op de foto, om die hoek prfieltjes te gebruiken. Misschien is het dan toch beter om het geel op de foto over te nemen zodat ik de hoek kan aanpassen.

Bedankt voor de tips!

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

De kerstman is dit jaar wel heel vroeg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a5esUN9EBqejlZaJ6qyrsRnY/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Raimond613 op 22-05-2019 09:03 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Zo dat ziet er slecht uit, een lambo voor een paar tv schermen.🤭

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Na die Lambo was het geld denk op om de rest netjes en beter af te stellen etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah het heeft teveel geld gekost voor wat het is dus zetten we er professional tussen. En een hele auto want? Zal wel een typisch entertainment beurs apparaat worden zeker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Toch zijn dit soort zaken een duidelijk teken dat de simracing markt er nu totaal anders uitziet dan 10 jaar geleden, teams zijn bezig met e-sports race teams op te zetten en ze beginnen te begrijpen dat simracen een geweldige manier is om de fans meer te betrekken bij de sport. Waren ze bij formule-e niet van plan om mensen thuis tijdens de race tegen de echter coureurs te laten rijden op basis van GPS data? Dat soort plannen waren vroeger ondenkbaar. Ik vind het geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Simracing is ook een hele toffe alternatief voor het echte werk. Ik las gisteren een artikel over hoe de gewone Nederlander ook kan gaan racen, maar de allerlaagste cup kost al 15.000 en dan nog de banden enzovoort niet meegerekend. Zie de gewone Nederlander niet even 15.000 aftikken voor 8 races. Een tikje hoger is de Mazda cup en die is dan meteen 36.000

Simracing met een beetje geld kost je hooguit 2000 tot 3000 euro. Wil je het helemaal gek maken. ;) Maar dan spreek ik over DD stuurtjes, Heusinkveld pedalen, Simlabs erbij, Fanatec shifter of zelfs die ene van Simpro geloof ik. 1000 euro, maar dan heb je wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Dagje karten koste mij minimaal 150 euro, dat was dan geen race en er ging dan niets stuk met vrij harde banden.
Karten kost je voor een seizoen zonder races met afschijving en onderhoud ongeveer wat een degelijke simracing setup kost, ga je officiele races rijden dan loop je echt leeg.
Simracen is echt by far de goedkoopste manier van racen.
Maar rotax max karten is wel gaver om te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vandaag laatste 'essentiele' onderdeel voor nieuwe rig binnen gekregen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KvfUXDw0ArsFWLmuQIzi8YkY/thumb.jpg

Volgens mij ben ik er dan wel redelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7BWHx1XFrPteFT0mUyrK4pHT/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JZNXLTh7rp9gSih0EpVGP4CA/thumb.jpg

Moet nog wat afgesteld worden, maar basis staat!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@BM En je kabelmanagement niet vergeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
R3m3d7 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:25:
Dat soort plannen waren vroeger ondenkbaar. Ik vind het geweldig.
Was er niet iets met GTr waar ze precies hetzelfde deden en of iedereen totaal snot werd gereden of het niet werkte? Dit is dan makkelijk 10 jaar geleden :P

Ik weet wel dat het bedrijfje Virtually Live met zoiets bezig is wat je op de tablet kan bekijken, zodat je de race terug kan afspelen en/of volgen in een Unity omgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 22-05-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Schuey Ja, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

BM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ziet er goed uit. Idd kabels, maar bij mij moet je ook niet achter mijn PC kijken ;)
En ik zie dat jij ook flink heb moeten opvullen om je Asus schermen vast te zetten met de vesa mounts.

Binnenkort maar weer meedoen met ons.... :X

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 22-05-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
BM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ziet er heel goed uit d:)b .

Eén dingetje... ik heb gelezen/geleerd dat je die dodemansknop op een manier moet monteren dat je hem met je voeten kunt bedienen. Op het moment dat je hem echt nodig hebt bestaat namelijk de kans dat je je arm niet meer kunt gebruiken :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Ziet er heel goed uit d:)b .

Eén dingetje... ik heb gelezen/geleerd dat je die dodemansknop op een manier moet monteren dat je hem met je voeten kunt bedienen. Op het moment dat je hem echt nodig hebt bestaat namelijk de kans dat je je arm niet meer kunt gebruiken :X.
Als je een klapper ‘aan ziet komen’ handen van het stuur :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou maar niet van die enge verhalen geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Schuey Doen durf of waarheid? Doen: Met 300kmh met je DD stuurtje op hoogste kracht een klapper maken en je handen aan stuur vast houden. En filmen. :P
Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.