glekke55 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:35:
Hallo iedereen,
Ik zou graag jullie advies hebben voor mijn nieuwe rig. Momenteel moet ik telkens mijn DFGT opzetten en weer weg zetten, hierdoor race is toch wel minder omdat ik daar niet altijd zin in heb. Ik heb dus besloten om een hele nieuwe rig te kopen.
Als cockpit heb ik gekozen voor de GT1 Evo + screenmount.
BS 1 stoel via bol voor 179 euro ->
https://www.bol.com/nl/p/...0000086386153/?country=BE.
Pedalen zullen de Fanatec V3s worden.
Screen Benq ex3200r.
Als als stuur twijfel ik. Ik wil een direct drive wheel en ik twijfel tussen 2 devices.
1. Fanatec Podium Racing Wheel F1
2. Simcube 2 Pro + Ascher racing stuur.
Voordeel van fanatec is dat ik vrijwel zeker mijn stuur zal hebben rond midden augustus, als ook de verschillende wheels die ze hebben. Nadeel is dat het blijkbaar niet allemaal zo betrouwbaar is.
Voordeel van de Simucube is dat het 1 van de beste DDs is waarvan de prijs nog doenbaar is. Nadeel is dat je momenteel niet kan weten wanneer je er 1 kan te pakken krijgen, ook moet je zelf nog gaan zoeken naar een stuur (die meestal ook redelijk duur zijn) + mounting.
Totaal prijs Fanatec: 3.040,35
Totaal prijs Simucube: 3.433,87
Wat me bij de Simucube ook nog onduidelijk is, moet ik nu zelf nog een mounting bracket voorzien of niet?
Op hun website staat het volgende:
Including with SimRacingBay package: Adjustable Motor mount (laser cut, glossy black colorised)
Maar op sommige websites vind ik tegenstrijdige informatie.
lijkt als 2 druppels water op mijn verhaal.
ik was het ook meer dan beu om de wheelstand elke keer weer klaar te zetten om vervolgens dat ding 34214x terug te schuiven omdat hij verschoof tijdens remacties enzo. dus na wikken en wegen besloten om een gt1 evo aan te schaffen.
deze heb ik nu enkele weken, en i.c.m. met vr vind ik het een ongekende ervaring. maar. ik heb een fanatec csl elite lc en dat stuur met base komt nu echt wat zwak over, vooral in detail. voorheen leek wel of ik dat niet merkte omdat ik meer bezig was (onbewust) met hoe irritant dat verschuiven van die wheelstand eigenlijk was.
dus, begin deze week de knoop doorgehakt en een simucube 2 sport (geen pro dus) pre-ordered bij racewerk.com. na eerst contact gehad te hebben met de mensen daar. ik wilde zeker zijn dat ik hem in augustus heb en racewerk was de enige die vermeld staat op simucu.be en ook op ascher-racing.com, bij wie je de simucube kunt pre-orderen. en dus gedaan. ik heb bij hun ook meteen de sim-lab mount erbij gekocht.
ik ben voor simucube gegaan omdat ik eigenlijk genoeg had van de herrie die de csl elite maakt door de ventilator die erin zit. en toen kwam ik erachter dat de dd1/dd2 ook een ventilator erin hebben zitten. daarnaast, ik had op granitedevices.com (fabrikant van de simucube/motoren) gelezen dat de motor die fanatec gekozen heeft, zij ook getest hadden maar ze op problemen stuitten bij langduriger gebruik. en esthetisch vind ik de simucube vele malen mooier, ook niet onbelangrijk als je rig midden in de kamer staat.
net zoals jij nu overweegt ook een ascher-racing button box, deze komt morgen binnen. zal wel een fotoo'tje posten als deze binnen is. het stuur wat erop komt heb ik expres goedkoop gehouden, en een die compatibel is met de b16m-sc button box (ondanks adviezen hier ben ik toch voor draadloos gegaan, eigenwijs als ik ben), namelijk de omp trecento uno. deze was "maar" €135, en heeft geen alcantara maar gewoon kunststof zoals in de gemiddelde personenauto, dus makkelijk schoon te houden. ik kan later altijd nog besluiten er een ander stuur op te zetten.
gekozen voor ascher-racing vanwege het feit dat ze nu nog een van de weinigen zijn met draadloze stuurtjes/button boxes, voor die prijs. en omdat ik de nieuwe lijn van hem er prachtig uit vind zien. again, midden in de woonkamer.
ik zou stiekem wel een precision sim engineering stuur willen,
de draadloze zonder het scherm, maar £1100 vind ik wel erg prijzig helaas.