Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@ZFLaSH Dat wel het nadeel van voorbestellen en meegaan met de hypetrein. Ben benieuwd hoe VALVe die zwartwaardes en glare gaat aanpakken.

Anders de Rift S altijf nog een goede keuze voor simracen, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
Vanwege de zomerstop en hitte op de zolder wil ik weer wat werk in mijn rig steken komende tijd. Dit houd simpelweg in:

1: Achterstallige stofzuigwerk ;)
2: Achterstallig netjes maken bekabeling
3: Versteviging pedal mount
4: Afmaken shifter
5: Wind sim onderzoek
6: Volledig nieuw dedicated sim pc (volgende jaar?)
7: Triple 40inch schermen (volgend jaar???)

Heb een tijd geleden mijn ontwerp gemaakt en gebouwd en tijdens de bouw iets veranderd. Ik zou nog iets aanpassen wanneer er betere pedalen gingen komen. Die betere pedalen zijn er inmiddels al een jaar of 2 maar de aanpassing is nog niet gemaakt :+

Heeft er nog iemand 45mm profiel liggen wat op maat gezaagd kan worden? Heb maar 2 redelijk korte stukjes nodig. Mocht dit niet het geval zijn moet ik toch wat bij gaan bestellen of vragen als iemand anders wat besteld om dit mee te kunnen nemen.

Afmaken shifter wordt een gebed zonder eind, mijn compagnion is zeer druk en heeft al een tijdje niks meer laten horen. Wil ook niet gaan 'zeuren' want als ik zelf echt gemotiveerd zou zijn had ik heel het boeltje ook al op kunnen halen en zelf afmaken. Motiviatie om iets af te maken blijft zo moeilijk als de roze bril eenmaal af is en het toch weer meer werk blijkt dan we hadden gedacht :P

Qua wind sim ben ik benieuwd naar hoeveel dit gaat kosten. Wat ik me zo bedenk is de hardware + aansturing in de vorm van een arduino. Is er iemand die een compleet pakket heeft gekocht wat een beetje betaalbaar is en plug and play is en goed werkt/configureerbaar is? Heb er nog niet echt tijd in gestopt om zelf onderzoek naar te doen..

Zo blijft de hobby in ieder geval ook tijdens de zomerstop lekker leuk ;) Nu nog zien wat er daadwerkelijk van mijn takenlijstje uitvoerbaar blijkt. Ach, zo ben ik nooit klaar 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 03-07-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
Schuey schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:13:
Qua wind sim ben ik benieuwd naar hoeveel dit gaat kosten. Wat ik me zo bedenk is de hardware + aansturing in de vorm van een arduino. Is er iemand die een compleet pakket heeft gekocht wat een beetje betaalbaar is en plug and play is en goed werkt/configureerbaar is? Heb er nog niet echt tijd in gestopt om zelf onderzoek naar te doen..
Ik heb het topic op https://www.xsimulator.ne...moto-and-arduinouno.6876/ doorgenomen en aanschaf is vrij makkelijk mijn inziens.

- Een goede voeding (min 20A) bijvoorbeeld https://www.ebay.de/itm/D...m:mN5wQlJSI6XxdZxqriP-jsg
- Een aansturing voor de fans (motome) bijvoorbeeld https://www.ebay.de/itm/U...ksid=p2485497.m4902.l9144
- Een aansturing voor de motome bijvoorbeeld https://www.ebay.de/itm/U...ksid=p2485497.m4902.l9144
- De ventilatoren zelf bijvoorbeeld https://www.ebay.de/itm/T...ksid=p2485497.m4902.l9144

Dan nog wat tijd om het aan elkaar te knutselen en klaar :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:06

anc

MauriceQ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:18:
[...]
- De ventilatoren zelf bijvoorbeeld https://www.ebay.de/itm/T...ksid=p2485497.m4902.l9144

Dan nog wat tijd om het aan elkaar te knutselen en klaar :-)
Maak zo'n ventilator niet een hoop lawaai?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
anc schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:27:
Maak zo'n ventilator niet een hoop lawaai?
Ja het maakt best een hoop herrie met deze fans, maar met een koptelefoon op is het prima te doen.

Je krijgt er immers ook een bak wind voor terug...

Afbeeldingslocatie: https://www.xsimulator.net/community/attachments/tumblr_m4jkxjoxf31qgs3yho1_500-gif.33154/

Als je het stiller wilt moet je fans pakken die minder luchtverplaatsing hebben :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:29
Schuey schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:13:

Heb zelf 2 windsims gemaakt. Degene die @MauriceQ noemt en die maakt inderdaad een takkeherrie. Geen probleem met een koptelefoon, maar niet 's avonds te gebruiken als je partner op bed ligt.

Daarna heb ik deze gemaakt :

Gewoon met 4 x 120mm fans waar van ik er 2 zachter op mijn lichaam heb gericht en 2 recht op mijn gezicht. Heb een verloop van 120 naar 90mm geprint en een airstraighter en ik kan de luchtstroom richten zoals je in je eigen auto waarschijnlijk ook kan.

De laatste optie maakt beduidend minder herrie en geeft wat mij betreft de volledige beleving. Optie 1 gebruik ik alleen op hele warme dagen in VR.

Beide opties kunnen met Simhub aangestuurd worden trouwens dus je hebt geen dure plugin nodig die ik helaas al wel gekocht had.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 03-07-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vooral die laatste vind ik interessant vanwege minder hoge kosten, en idd geluid.
Hoe is het verschil in ervaring qua luchtsterkte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
ZFLaSH schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:08:
Gisteren nog wat getest en de bril is qua comfort prima. De echte minpunten zijn de zwartwaardes en de glare. Als je nu snachts in American truck Simulator gaat rijden, dan is alles gewoon grijs, terwijl met de originele Vive het mooi zwart is en je onderscheid kan maken tussen delen van het interieur en de de lucht. Dat kun je met de index bijna niet. Ik ben benieuwd hoe dat is met een nacht race in iracing. De glare is ook best naar. Je ziet gewoon in hoog contrast situaties het licht spiegelen in de lens. Binnen iRacing en AC heb ik hier minder last van. Binnen Elite Dangerous en ATS / ETS2 behoorlijk.

Hopelijk kunnen we binnenkort de brightness aanpassen.
Wel weer jammer om te lezen.

Een behoorlijke tegenstelling tot de grote verwachtingen en vooringenomenheid dat dit een grote stap voorwaarts zou zijn in VR land.

Lees de topics er maar op na.

Zelf een de oculus rift een paar dagen gehad en vrij recent de Rift S. T.o.v. zijn voorganger is de S zeker een verbetering.

Contrast is beter, zwartwaardes zijn ook verbeterd en ruimte tussen de pixels ook een stap vooruit. Grootse verbetering vond ik zo aan te sluiten zonder extra sensors en kabels. Best wel plug en play. Geluid beduidend minder. De rift S is zeker een upgrade t.o.v zijn voorganger.

Qua beleving is het wel een plus. Veel realistischer den 1 of drie monitoren en daar ligt denk ik de grote plus. Mits je er aan kunt wennen om opgesloten te zitten, soms in het duister te moeten tasten en een hoop gezweet.

Wat blijft is toch het wat futloze en het net niet. Daarom ook snel weer verkocht. Leuk speelgoed en voor sommige games waarschijnlijk top maar de introductie van een nieuw model en de blabla is mijn inziens te misleidend.

VR heeft nog een grote stap te gaan en de daarmee nodige investering in stevige hardware is het maar de vraag of dit product ooit een grote markt gaat veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TecTo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:15:

VR heeft nog een grote stap te gaan en de daarmee nodige investering in stevige hardware is het maar de vraag of dit product ooit een grote markt gaat veroveren.
ik denk dat de vraag eerder is wanneer vr het definitief gaat winnen van 2d pancake. kwestie van tijd.

de immersie is ongeëvenaard, je kijkt naar een sim of je zit in een sim, wereld van verschil. :+
zodra de resolutie voor het grote publiek acceptabel is qua prijs/prestatie/resolutie is de monitor voor simulatiegaming ten dode opgeschreven.

ik vind het dan ook jammer dat de focus altijd zo enorm gelegd wordt op de negatieve aspecten (vooral de resolutie) en veel te weinig op de positieve aspecten. ik ga in elk geval nooit meer terug naar 2d pancake. te klein, te plat, te nep, niet immersief. :)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@dawg drie van de nadelen van VR zijn:

1. Je moet de VR af doen om je muis en toetsenbord te vinden, enzovoort
2. Stel je hebt een stuur met allerlei knopjes, die vind je dan niet meer zo snel.
3. Al je pracht en praal zie je ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:47:

2. Stel je hebt een stuur met allerlei knopjes, die vind je dan niet meer zo snel.
1. ik niet. ik heb alles zo neergezet dat ik alles gemakkelijk kan vinden. kwestie van even nadenken en goed alles inrichten, dan zijn er eigenlijk geen noemenswaardige problemen.

2. zie 1, en dan zelfs nog makkelijker want je stuur heb je al vast.

daarnaast is er ook nog zoiets als spiergeheugen. net als het grote voordeel van een loadcell waarbij je ook gebruik maakt van je spiergeheugen, kan dat voor dit soort zaken ook. op een gegeven moment gaat je hand automatisch naar de juiste plek. althans, dat heb ik. ik hoef nooit meer te zoeken naar iets.

3. ja, vooruit. in hoeverre let je daarop tijdens een intense race? :+

[ Voor 21% gewijzigd door dawg op 03-07-2019 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

dawg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:31:
[...]

ik denk dat de vraag eerder is wanneer vr het definitief gaat winnen van 2d pancake. kwestie van tijd.

de immersie is ongeëvenaard, je kijkt naar een sim of je zit in een sim, wereld van verschil. :+
zodra de resolutie voor het grote publiek acceptabel is qua prijs/prestatie/resolutie is de monitor voor simulatiegaming ten dode opgeschreven.

ik vind het dan ook jammer dat de focus altijd zo enorm gelegd wordt op de negatieve aspecten (vooral de resolutie) en veel te weinig op de positieve aspecten. ik ga in elk geval nooit meer terug naar 2d pancake. te klein, te plat, te nep, niet immersief. :)
Ivysaur schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:47:

En ter aanvulling:
4. Je mist je natuurlijke Peripheral view. Dus naast je kijken zonder je ogen en hoofd te bewegen. "Iets zien in je ooghoek" zeg maar.
5. Best wel erg warm op je hoofd. Brildragend beslaat mijn gewone bril tijdens het racen.
6. Indien je een extra scherm hebt voor faciliteiten tijdens het racen is deze niet zichtbaar.
7. Resolutie haalt het nog steeds niet bij gewone schermen (3 stuks ;) ).

Met name punt 4, 5 en 7 hebben mij doen besluiten er voorlopig niet meer over te twijfelen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

tja. deze negatieve punten zijn al zo vaak gepost. ik wilde slechts eens de positieve kant belichten, want de negativiteit heeft de overhand (niet enkel hier hoor). maar dat heeft geen zin zie ik al.

voor mij blijft 2d gewoon nep, ookal heb je 100 schermen op 32k. kijken naar i.p.v. er echt inzitten. dat steekt ver boven alles uit.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 03-07-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

dawg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:12:
tja. deze negatieve punten zijn al zo vaak gepost. ik wilde slechts eens de positieve kant belichten, want de negativiteit heeft de overhand (niet enkel hier hoor). maar dat heeft geen zin zie ik al.

voor mij blijft 2d gewoon nep, ookal heb je 100 schermen op 32k. kijken naar i.p.v. er echt inzitten. dat steekt ver boven alles uit.
Ach de immersie was idd gaaf, maar weegt momenteel niet op tegen alle genoemde punten.
Ik wil er heel graag positief over doen, maar it's not for me now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@JoepW ik snap dat wel hoor. maar het gaat me erom dat je nergens op internet iets positiefs kunt zeggen over vr want dan komen er meteen 20 figuren melden dat de resolutie kut is, de fov ook, het ding is warm, je hebt een supercomputer nodig, je kunt 2 van de 3 schermen weggooien, of in het geval van flightsims heb je niks meer aan je zorgvuldig gebouwde cockpit, je kunt niet meer spotten, je hebt veel minder eyecandy, etc etc etc. de lijst is eindeloos.

het is gewoon jammer dat je dat niet eens kunt posten zonder dat gezeur telkens weer. we weten het nu wel, dat was meer mijn punt. zonder overigens tegen schenen aan te willen schoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

dawg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:26:
@JoepW ik snap dat wel hoor. maar het gaat me erom dat je nergens op internet iets positiefs kunt zeggen over vr want dan komen er meteen 20 figuren melden dat de resolutie kut is, de fov ook, het ding is warm, je hebt een supercomputer nodig, je kunt 2 van de 3 schermen weggooien, of in het geval van flightsims heb je niks meer aan je zorgvuldig gebouwde cockpit, je kunt niet meer spotten, je hebt veel minder eyecandy, etc etc etc. de lijst is eindeloos.

het is gewoon jammer dat je dat niet eens kunt posten zonder dat gezeur telkens weer. we weten het nu wel, dat was meer mijn punt. zonder overigens tegen schenen aan te willen schoppen. :)
Misschien is het wel waar al die negatieve punten :X
Maar ik haakte gewoon zwaar af en heb de boel binnen een week weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

JoepW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Misschien is het wel waar al die negatieve punten :X
Maar ik haakte gewoon zwaar af en heb de boel binnen een week weer verkocht.
nee, is subjectief.

alsnog geen reden om dat altijd maar weer te herhalen. je zou maar enthousiast zijn over vr, dan staat er een leger zeurpieten klaar om je enthousiasme de grond in te boren.

ik vind dat jammer en irritant. so be it. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 01:29
Tja dat zegt al de helft. Je hebt niet de tijd gehad om te wennen. Ik rij nu al 2,5 jaar meer dan 80% van de tijd met VR rond en het bevalt mij best.

Natuurlijk is het op een warme dag minder, maar daar heb je de windsim en airco voor. Knopjes zoeken is na een periode van wennen echt geen probleem meer en dan rij ik met 3 verschillende sturen. Daarnaast heb ik vlak rond mijn stuur een soort buttonbox gemaakt die ik ook allemaal blind kan vinden. Muis en toetsenbord is ook geen enkel probleem. Het heeft er denk ik meer mee te maken hoeveel tijd je neemt om te wennen.

En natuurlijk is de resolutie minder en de FOV te klein. Al heb ik vorige week de Reverb kunnen testen en dat zag er echt goed uit (op de FOV na). Jammer dat er problemen zijn met dat headset anders had ik hem gelijk besteld.

Toen ik aan VR begon had ik 3 goede schermen hangen en daar heb ik weer iemand blij mee kunnen maken. De games die niet in VR kunnen of als ik ff geen zin heb in VR dan is mijn 35inch curved met track ir ook goed zat, maar lang niet zo immersive als een VR headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ach dit wordt wellus nietus en leidt tot helemaal niks.
Hartstikke goed dat de balans bij jullie wel positief is. (y)
Ik blijf voorlopig 2d racen en jullie 3d.
En btw je kan niet weten hoeveel ik heb geracet in die ene week!

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 03-07-2019 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Precies zoals @JoepW zegt. De één zweert erbij en de andere vind het niets. Lijkt wel alsof het over vrouwen gaat.. 😁. Ik vind vr persoonlijk fantastisch en kan echt niet meer op 3 schermen racen, maar dat is helemaal mijn mening. Ik zal vanavond of morgen wat meer met de index testen, maar 3 dingen kan ik wel vast verklappen. Dat 120/144 hz is waanzinnig en de resolutie + sde is een enorme verbetering. Ook is de index een stuk lichter en comfortabeler (ook koeler) dan de vive. De glare een blacklevels zal ik verder testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik vond de immersie onwijs gaaf! Ik heb een Rift gehad, terwijl ik ook 3 x 1440p 144hz schermen had hangen. Een fun race met de Rift was echt enorm vet, en heel eerlijk, resolutie boeide me niet zo, feit dat je bocht in kon kijken etc, super gaaf. Nad ik de Rift van @Linc had geprobeerd wilde ik er ook 1! Helaas dus weer verkocht, voor mij zijn er twee redenen geweest om hem weer te verkopen.

1. De FOV, ik haalde 178 op mijn schermen, peripheral vision met de rift was max 110 graden en dus zag ik niet in mijn ooghoek de neus van iemand die ik op de drie schermen wel zag. Voor het niveau waarop ik toen reed was dat echt een gemis.

2. En mijn grootste nadeel, ik heb een lui oog (ik heb het hier zelfs met iemand van Microsoft over gehad die de Hololens kwam demo'en). De vr brillen tot dusver hebben eigenlijk altijd een vaste manier van renderen van links en rechts. Voor mij geldt dat mijn rechteroog zich niet scherp kan stellen, mijn linkeroog vol dominant is. Je moet het zo zien, rechts is voor mij vooral peripheral vision, links is het oog waarmee ik echt kijk. Maar de VR brillen mikken beide renders naar binnen, zodat je op een bepaald punt een brandpunt hebt. Doordat mijn linkeroog dus dominant was, had ik constant het gevoel dat ik niet recht naar voren reed, maar een klein beetje zijwaarts naar links drifte. Het was heel minimaal, maar genoeg om er op een gegeven moment aan te irriteren, en erger nog, je perceptie veranderde en daardoor werd het alleen maar erger.

Het moment dat er software komt waarmee ik dat zou kunnen finetunen, zou het moment zijn voor mij om het weer te over wegen + minimaal 160graden fov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Is er eigenlijk iemand die met TrackIr op 3 schermen heeft gereden? Zelf moet ik nog testen of dit fijn is, laatste keer dat ik TrackIr had gebruikt was op een enkele monitor wat toen opzich een extra beleving gaf.
Met TrackIr zijn de meeste negatieve punten van een VR bril eigenlijk verholpen.
Warmte heb je niet meer dan je koptelefoon, resolutie blijft hetzelfde als je monitoren en je kunt nog steeds alles buiten de sim om makkelijk bedienen.
Het zal vast niet zo'n extreme beleving zijn als met VR, maar het zou een prima tussen oplossing kunnen zijn wat ook redelijk betaalbaar blijft

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Bob-B Ik heb met een EdTracker gereden. Met circuitracen en ETS 2 ging het prima. Echt fantastisch spul. Met Dirt Rally wat minder. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57

Hupske

AFCA

Schuey schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:33:
Vooral die laatste vind ik interessant vanwege minder hoge kosten, en idd geluid.
Hoe is het verschil in ervaring qua luchtsterkte?
Ligt er allemaal welke fans je gaat gebruiken en daarbij hoe je ze gaat richten.
Koop er ook een setje dupon kabels bij. Klik Dan hoef je de kabels van je fans niet te verknippen(kan je ze ooit nog verkopen).

Verder kan je ook deze gebruiken 'motoshield' gebruiken ipv van de ene die Amstudio gebruikt.

Dus met een namaak Uno R3 bordje, zo een motoshield, 3A 12v DC voeding en eventueel wat oude fans ben je heel goedkoop klaar :)

En het kan nog goedkoper, als je de link volgt die @Paulus07 plaatste. Die overigens ook op Racedepartment te bekijken is. Je moet hierbij alleen wel 2 fans hebben die een pwm kabel kabel hebben.
Met de dupont kabels kan je ze iig allebei op elkaar aansluiten en kan je ze aan de Arduino vast maken :9

[ Voor 17% gewijzigd door Hupske op 03-07-2019 19:59 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gebruiken jullie die wind opties puur voor de ervaring of meer als echte verkoeling/airco voor in de zomermaanden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik zou hem als beide willen inzetten. Niet perse voor het realisme maar voor immersion, alsmede verkoeling. Maar ben er nog niet over uit of ik er iets mee ga doen. Tips en info in de laatste posts geven wel een heel goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57

Hupske

AFCA

Paulus07 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:11:
gebruiken jullie die wind opties puur voor de ervaring of meer als echte verkoeling/airco voor in de zomermaanden? :)
Ik zelf heb hem meer voor de verkoeling. Maar daarnaast voegt het wel iets extra's toe aan de ervaring. Toch wel grappig om amper wind te hebben als je de bocht door gaat en op het rechte stuk op het eind je wangen bol staan :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Net een stukje gereden, bloedje heet..

Vraag me nog af hoe je de 120mm fans aan alu profiel monteerd. Interessant :)

Ben wel benieuwd of er iemand rondom Haarlem eens een demo wil geven, zou misschien verhelderend zijn.

Wat ik het mooiste zou vinden als ik gen additionele software hoef te draaien. Het wordt nogal wat met fanaleds, crewchief, teamspeak, mmos, en daar eventueel nog wat anders bij...

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 03-07-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Leren driften in AC met een G29 is toch wel wat moeilijk, maar het is te doen. Zeker zonder stability control.
Enkele LUT's uitgeprobeert. Ging direct wat makkelijker én de deadzone is bijna niet te merken.
Toch met zo'n klein stuurtje gaat het niet zo wel.
Gelukkig had ik nog het aparte sportstuur van mijn G25 nog liggen, maar die knopjes op het stuur zijn natuurlijk ook zo vervelend. Daarom moet ik mezelf een adapter maken.
30 euro voor een stuk geprint plastic dat kapot kan gaan? Neen dank u, dan maken we het maar liever zelf voor 0 euro uit wat restjes staal en buis :)
Zo even de adapterplaatjes uitgetekend, morgen maar even uitsnijden en een spacer van 2cm er tussen lassen.

Natuurlijk zijn mijn laskunsten niet kunst te noemen, dus zal het ook mijn eerste lasprojectje worden :Y

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Bob-B schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:01:
Is er eigenlijk iemand die met TrackIr op 3 schermen heeft gereden? Zelf moet ik nog testen of dit fijn is, laatste keer dat ik TrackIr had gebruikt was op een enkele monitor wat toen opzich een extra beleving gaf.
Met TrackIr zijn de meeste negatieve punten van een VR bril eigenlijk verholpen.
Warmte heb je niet meer dan je koptelefoon, resolutie blijft hetzelfde als je monitoren en je kunt nog steeds alles buiten de sim om makkelijk bedienen.
Het zal vast niet zo'n extreme beleving zijn als met VR, maar het zou een prima tussen oplossing kunnen zijn wat ook redelijk betaalbaar blijft
Ik rij er al een paar jaren mee, triples en Irtrack5. Zou het niet willen missen.
In het begin bij het installeren ging alles te snel qua beweging maar na wat tweaken loopt het beeld vloeiend en met een mooi tempo met het draaien van je gezicht mee.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Onder het mom: je moet toch ergens mee beginnen...
Deze besteld:
https://www.coolblue.nl/p...-racing-f-gt-cockpit.html :9

Zal wel een hele klus zijn om in elkaar te zetten (heb de handleiding al doorgenomen ;) ), maar ben wel wat gewend, dus dat komt wel goud 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 08-10 07:59
Paulus07 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:11:
Ik puur voor de ervaring aangezien ik vnl. open wheelers rij. Probleem alleen is het monteren van de fans. Ik heb ze nu wat provisorisch gemonteerd en ben nog steeds op zoek baar een goede definitieve oplossing.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12
Mijn rig, er zit een monitor op omdat mijn vriendin ook wel eens een rondje wil rijden :*)
@Nevik88 Zeer blij met de Simetik K2

Hardware:
- Simetik K2
- Heusinkveld Sprint
- Fanatec CSL Elite base
- McLaren GT3 stuur
- Autostoel
- Wireless keyboard met echte toetsen (ivm blind typen in VR)
- Dayton Audio 100w amp
- Dayton Audio base shakers (L+R)
- LG 34" monitor
- Samsung Odyssey Plus (ik rij ALLEEN in VR)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f1tJDQUX7SvnWu6Mldp5iufu/full.jpg

Plan is om in Sept te gaan beginnen aan de motion update, eerste onderdelen zijn al binnen 8)
SFX100 DIY Actuator betaalbare 4DOF motion (D-box style)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@raymondw Mooie setup, zeg. Krijg er kippenvel van <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:01

Multensor

wtf

ronaldinho schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 00:44:
Onder het mom: je moet toch ergens mee beginnen...
Deze besteld:
https://www.coolblue.nl/p...-racing-f-gt-cockpit.html :9

Zal wel een hele klus zijn om in elkaar te zetten (heb de handleiding al doorgenomen ;) ), maar ben wel wat gewend, dus dat komt wel goud 8)
Ik heb sinds een paar maandjes dezelfde staan. Goede keuze :). Ik ben er erg blij mee iig!

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Multensor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Ik heb sinds een paar maandjes dezelfde staan. Goede keuze :). Ik ben er erg blij mee iig!
Goed om te horen! :)
Ik weet niet welke pedalen je gebruikt, maar hoe zit het met de stevigheid van de pedal plate?
Heb je hem in elkaar gezet als zijnde een formula of gt uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zit er hier ook iemand die met een draaibank kan werken en iets kan maken voor de mede hobbyist? Vraag het zomaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Schuey schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:03:
Zit er hier ook iemand die met een draaibank kan werken en iets kan maken voor de mede hobbyist? Vraag het zomaar O-)
Me vader heeft een draaibank puur als hobby maar is nu even weg ter reperatie.
Als het simpel genoeg is kan hij t misschien wel maken, hij heeft er 0 opleiding voor gehad, echt puur als hobby doet ie het

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Nou aangezien ik al een tijdje hier niks geplaatst had qua mijn rig.

Inmiddels wat dingen gewisseld, maar hieronder dus het volgende:
PC (i7 7700k, 1080TI, 32GB)
3 x 32" Benq EX3203R (1440p @ 144hz)
1 x 24" AOC voor telemetry

Dan de rig:
Een modified P1 rig van Sim-lab. Mijn rig is 20cm breder, op die manier heb ik wat meer ruimte, maar kan ik vooral de stoel laten zakken tussen de twee lengte frames. Ik heb hier een buizenframe Sparco Sprint op gemonteerd, met name omdat ik in mijn vorige stoel flex had als ik remde met mijn oude Heusinkveld Ultimates.

- Simuhack Simcube (V1) OSW, Small Mige, 20nm
- Fanatec F1 SRM converted
- Heusinkveld Sprint 2-pedal set
- Ignition Control Buttonbox
- USBD480 z1 dashboard in een Sam Maxwell enclosure

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tbfhb0z.png

Ow ja, en het belangrijkst, mijn custom mat :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Scr33x0r op 04-07-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:01

Multensor

wtf

ronaldinho schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:03:
[...]

Goed om te horen! :)
Ik weet niet welke pedalen je gebruikt, maar hoe zit het met de stevigheid van de pedal plate?
Heb je hem in elkaar gezet als zijnde een formula of gt uitvoering?
Ik heb een G27 staan. Maar de pedal plate is heel stevig. Ik voel totaal geen flex tijdens het rijden. De plate staat ook 1 cm van de muur af ofzo en die raak ik ook niet als ik hard rem ;).

Ik heb hem als formula uitvoering staan omdat ik eigenlijk alleen maar F1 2019 speel.

[ Voor 8% gewijzigd door Multensor op 04-07-2019 10:46 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
johnnyverhoeff schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Me vader heeft een draaibank puur als hobby maar is nu even weg ter reperatie.
Als het simpel genoeg is kan hij t misschien wel maken, hij heeft er 0 opleiding voor gehad, echt puur als hobby doet ie het
d:)b
Zal dit even onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@raymondw ziet er tof uit. Hoe is de flex bij de pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
Hallo iedereen,

Ik zou graag jullie advies hebben voor mijn nieuwe rig. Momenteel moet ik telkens mijn DFGT opzetten en weer weg zetten, hierdoor race is toch wel minder omdat ik daar niet altijd zin in heb. Ik heb dus besloten om een hele nieuwe rig te kopen.

Als cockpit heb ik gekozen voor de GT1 Evo + screenmount.
BS 1 stoel via bol voor 179 euro -> https://www.bol.com/nl/p/...0000086386153/?country=BE.
Pedalen zullen de Fanatec V3s worden.
Screen Benq ex3200r.

Als als stuur twijfel ik. Ik wil een direct drive wheel en ik twijfel tussen 2 devices.
1. Fanatec Podium Racing Wheel F1
2. Simcube 2 Pro + Ascher racing stuur.

Voordeel van fanatec is dat ik vrijwel zeker mijn stuur zal hebben rond midden augustus, als ook de verschillende wheels die ze hebben. Nadeel is dat het blijkbaar niet allemaal zo betrouwbaar is.

Voordeel van de Simucube is dat het 1 van de beste DDs is waarvan de prijs nog doenbaar is. Nadeel is dat je momenteel niet kan weten wanneer je er 1 kan te pakken krijgen, ook moet je zelf nog gaan zoeken naar een stuur (die meestal ook redelijk duur zijn) + mounting.

Totaal prijs Fanatec: 3.040,35
Totaal prijs Simucube: 3.433,87

Wat me bij de Simucube ook nog onduidelijk is, moet ik nu zelf nog een mounting bracket voorzien of niet?
Op hun website staat het volgende:
Including with SimRacingBay package: Adjustable Motor mount (laser cut, glossy black colorised)
Maar op sommige websites vind ik tegenstrijdige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
@glekke55 Bij SimRacingBay zit in het pakket van de SC2 een mount, dat is hun toevoeging en die krijg je dus niet op andere sites erbij, of die moeten hun eigen oplossing aan het pakket toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Paulus07 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:02:
@raymondw ziet er tof uit. Hoe is de flex bij de pedalen?
Wat voor flex doel je op?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 22:14
knightvision schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Ik rij er al een paar jaren mee, triples en Irtrack5. Zou het niet willen missen.
In het begin bij het installeren ging alles te snel qua beweging maar na wat tweaken loopt het beeld vloeiend en met een mooi tempo met het draaien van je gezicht mee.
Ik rijd ook met triples,144hz, g-sync en trackir. Niet te evenaren door VR in mijn optiek.
Alle negatieve aspecten van VR zijn meteen de positieve van mijn setup. Dus 't is maar net waar je belang aan hecht.
Ik experimenteer regelmatig met het Trackir profiel en heb het nu zo ingesteld met mijn 154 graden FOV dat het beeld pas gaat verschuiven vanaf ongeveer 30 graden kijkhoek zodat ik makkelijk meer dan 180 graden kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
raymondw schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Wat voor flex doel je op?
Gedeelte waarop de pedalen gemonteerd zitten. Bij een wheelstand etc buigt dat nog wel eens mee met remmen/loadcell. ben benieuwd hoe dat met deze rig is. Ziet er wel stevig uit namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

glekke55 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:35:
Hallo iedereen,

Ik zou graag jullie advies hebben voor mijn nieuwe rig. Momenteel moet ik telkens mijn DFGT opzetten en weer weg zetten, hierdoor race is toch wel minder omdat ik daar niet altijd zin in heb. Ik heb dus besloten om een hele nieuwe rig te kopen.

Als cockpit heb ik gekozen voor de GT1 Evo + screenmount.
BS 1 stoel via bol voor 179 euro -> https://www.bol.com/nl/p/...0000086386153/?country=BE.
Pedalen zullen de Fanatec V3s worden.
Screen Benq ex3200r.

Als als stuur twijfel ik. Ik wil een direct drive wheel en ik twijfel tussen 2 devices.
1. Fanatec Podium Racing Wheel F1
2. Simcube 2 Pro + Ascher racing stuur.

Voordeel van fanatec is dat ik vrijwel zeker mijn stuur zal hebben rond midden augustus, als ook de verschillende wheels die ze hebben. Nadeel is dat het blijkbaar niet allemaal zo betrouwbaar is.

Voordeel van de Simucube is dat het 1 van de beste DDs is waarvan de prijs nog doenbaar is. Nadeel is dat je momenteel niet kan weten wanneer je er 1 kan te pakken krijgen, ook moet je zelf nog gaan zoeken naar een stuur (die meestal ook redelijk duur zijn) + mounting.

Totaal prijs Fanatec: 3.040,35
Totaal prijs Simucube: 3.433,87

Wat me bij de Simucube ook nog onduidelijk is, moet ik nu zelf nog een mounting bracket voorzien of niet?
Op hun website staat het volgende:
Including with SimRacingBay package: Adjustable Motor mount (laser cut, glossy black colorised)
Maar op sommige websites vind ik tegenstrijdige informatie.
lijkt als 2 druppels water op mijn verhaal. :)

ik was het ook meer dan beu om de wheelstand elke keer weer klaar te zetten om vervolgens dat ding 34214x terug te schuiven omdat hij verschoof tijdens remacties enzo. dus na wikken en wegen besloten om een gt1 evo aan te schaffen.

deze heb ik nu enkele weken, en i.c.m. met vr vind ik het een ongekende ervaring. maar. ik heb een fanatec csl elite lc en dat stuur met base komt nu echt wat zwak over, vooral in detail. voorheen leek wel of ik dat niet merkte omdat ik meer bezig was (onbewust) met hoe irritant dat verschuiven van die wheelstand eigenlijk was.

dus, begin deze week de knoop doorgehakt en een simucube 2 sport (geen pro dus) pre-ordered bij racewerk.com. na eerst contact gehad te hebben met de mensen daar. ik wilde zeker zijn dat ik hem in augustus heb en racewerk was de enige die vermeld staat op simucu.be en ook op ascher-racing.com, bij wie je de simucube kunt pre-orderen. en dus gedaan. ik heb bij hun ook meteen de sim-lab mount erbij gekocht.

ik ben voor simucube gegaan omdat ik eigenlijk genoeg had van de herrie die de csl elite maakt door de ventilator die erin zit. en toen kwam ik erachter dat de dd1/dd2 ook een ventilator erin hebben zitten. daarnaast, ik had op granitedevices.com (fabrikant van de simucube/motoren) gelezen dat de motor die fanatec gekozen heeft, zij ook getest hadden maar ze op problemen stuitten bij langduriger gebruik. en esthetisch vind ik de simucube vele malen mooier, ook niet onbelangrijk als je rig midden in de kamer staat. :+

net zoals jij nu overweegt ook een ascher-racing button box, deze komt morgen binnen. zal wel een fotoo'tje posten als deze binnen is. het stuur wat erop komt heb ik expres goedkoop gehouden, en een die compatibel is met de b16m-sc button box (ondanks adviezen hier ben ik toch voor draadloos gegaan, eigenwijs als ik ben), namelijk de omp trecento uno. deze was "maar" €135, en heeft geen alcantara maar gewoon kunststof zoals in de gemiddelde personenauto, dus makkelijk schoon te houden. ik kan later altijd nog besluiten er een ander stuur op te zetten.

gekozen voor ascher-racing vanwege het feit dat ze nu nog een van de weinigen zijn met draadloze stuurtjes/button boxes, voor die prijs. en omdat ik de nieuwe lijn van hem er prachtig uit vind zien. again, midden in de woonkamer. ;)

ik zou stiekem wel een precision sim engineering stuur willen, de draadloze zonder het scherm, maar £1100 vind ik wel erg prijzig helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Paulus07 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:46:
Gedeelte waarop de pedalen gemonteerd zitten. Bij een wheelstand etc buigt dat nog wel eens mee met remmen/loadcell. ben benieuwd hoe dat met deze rig is. Ziet er wel stevig uit namelijk :)
Dit zit wel vast :+

Aan de onderkant van die plaat zit het vast geklemd op twee beugels en aan de achterkant zit het met twee bouten vast. Materiaal is 2.4mm dik.
Die plaat gaat geen kant op! d:)b

Ze hebben bij Simetik niet bespaard op materiaal en constructie.
Ik heb eerst gekeken voor Obutto, UGX en Playseat, maar hiermee vergeleken is dat echt kinderspeelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
R3m3d7 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:42:
@glekke55 Bij SimRacingBay zit in het pakket van de SC2 een mount, dat is hun toevoeging en die krijg je dus niet op andere sites erbij, of die moeten hun eigen oplossing aan het pakket toevoegen.
Bedankt voor de info.
dawg schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:43:
[...]

lijkt als 2 druppels water op mijn verhaal. :)
Oh cool. Specifieke reden waarom je voor de Sport gekozen hebt? Of gewoon omdat het iets goedkoper is?
Ik zou graag de F64-USB hebben van Ascher, geen idee wat de prijs hier van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

glekke55 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:49:
[...]

Bedankt voor de info.

[...]

Oh cool. Specifieke reden waarom je voor de Sport gekozen hebt? Of gewoon omdat het iets goedkoper is?
Ik zou graag de F64-USB hebben van Ascher, geen idee wat de prijs hier van is.
omdat ik denk dat 17nm meer dan voldoende is, en ook budget inderdaad. :)

daar heb ik ook naar geïnformeerd, maar die komt pas einde van het jaar uit, en gaat een stuk prijziger worden, al heb ik geen prijs gekregen en ook niet gevraagd. ik persoonlijk betwijfel of ik al die buttons en rotary switches wel zou gaan gebruiken (gebruik ik nu ook niet), dus vandaar dat ik de b16m-sc heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
dawg schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:54:
[...]

omdat ik denk dat 17nm meer dan voldoende is, en ook budget inderdaad. :)

daar heb ik ook naar geïnformeerd, maar die komt pas einde van het jaar uit, en gaat een stuk prijziger worden, al heb ik geen prijs gekregen en ook niet gevraagd. ik persoonlijk betwijfel of ik al die buttons en rotary switches wel zou gaan gebruiken (gebruik ik nu ook niet), dus vandaar dat ik de b16m-sc heb gekozen.
Handig om te weten. Dan ga ik wel voor de F28-SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Over levensechte ervaring gesproken... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@ronaldinho Schermen veel te ver. Moet achter stuur gepositioneerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
@ronaldinho

- Schermen veel te ver van het stuur
- Motion klopt helemaal niet
- Trustmaster stuurtje (niets mis mee maar niet levens echt )

Alleen het omhulsel is mooi, maar de ervaring kan stukken beter.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyV
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 13:46
Beste Allemaal,

Ik heb vorige zomer voor mijn zoontje (van Bosch Profiel) een SimRig gemaakt ongeveer zoals de simlabs er ook uit zien. Daar staat een Thrustmaster T300 met T3PA op, aangesloten op een PS4.

Maaaarrrrr, nu blijkt papa het ook erg leuk te vinden. En ben ik naar een simucube aan het kijken.
Ik wil dus over van PS4 naar PC. (liefst tripple screen).

Kunnen jullie delen wat jullie voor PC gebouwd hebben? Ik kan niet echt voorbeelden vinden die nog een beetje betaalbaar zijn. Ik wil voldoende voor IRacing, F1 (2018/2019) maar geen overkill.

(sorry als dit in het verkeerde draadje geplaatst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11-10 20:09
BobbyV schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:11:
Beste Allemaal,

Ik heb vorige zomer voor mijn zoontje (van Bosch Profiel) een SimRig gemaakt ongeveer zoals de simlabs er ook uit zien. Daar staat een Thrustmaster T300 met T3PA op, aangesloten op een PS4.

Maaaarrrrr, nu blijkt papa het ook erg leuk te vinden. En ben ik naar een simucube aan het kijken.

Kunnen jullie delen wat jullie voor PC gebouwd hebben? Ik kan niet echt voorbeelden vinden die nog een beetje betaalbaar zijn. Ik wil voldoende voor IRacing, F1 (2018/2019) maar geen overkill.

Vast genoeg mensen hier die er ook van weten, maar eventueel krijg je op het Desktop Aankoopadvies forum meer reacties.

Edit: De meeste racegames zijn, zeker in single player, erg cpu afhankelijk. Een rappe cpu kan daarom geen kwaad. En voor triple screen zal je toch ook een stevige gpu moeten hebben, waarbij het wel van belang is of het gaat om 1080p of 1440p schermen en of het 60Hz of 144Hz schermen zijn. De benodige vragen in het gelinkte forum geven in ieder geval een beter idee van wat je precies wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door FightingAce op 05-07-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 15:14
Zojuist begonnen om weer F1 games te spelen maar nog met een xbox controller. Dus ik dacht misschien maar eens kijken naar een stuur en wat andere leuke onderdelen. Maar wat een bedragen zeg! Viel mij een klein beetje tegen.
Overigens wel diep respect met wat voor moois hier allemaal is gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zo. deel 1 is ontvangen:

ascher racing b16m-sc

het enige jammere is dat ik nu nog 3-4 weken moet wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
dawg schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:00:
zo. deel 1 is ontvangen:

[Afbeelding: ascher racing b16m-sc]

Dat ziet er uit als een serieus stukje hardware waar je lang plezier aan gaat beleven! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 20:05
itsleon schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:44:
Zojuist begonnen om weer F1 games te spelen maar nog met een xbox controller. Dus ik dacht misschien maar eens kijken naar een stuur en wat andere leuke onderdelen. Maar wat een bedragen zeg! Viel mij een klein beetje tegen.
Overigens wel diep respect met wat voor moois hier allemaal is gebouwd.
Je weet dat je voor een 500 euro ook een heel eind komt?
Natuurlijk kom je dan qua hardware niet in de buurt van velen hier maar je kan wel vooruit.

Neem als voorbeeld:
Playseat Evo, Revolution of Challenge
Logitech G920/G29 of een Thrustmaster TMX pro/T300 RS

Als instap helemaal niets mis mee :)

[ Voor 30% gewijzigd door Stoksbrood op 05-07-2019 15:19 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

R3m3d7 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Dat ziet er uit als een serieus stukje hardware waar je lang plezier aan gaat beleven! d:)b
ik ben ook serieus onder de indruk van de kwaliteit. er zitten zelfs extra magneten bij zodat je de schakelflippers aan kunt passen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door dawg op 05-07-2019 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Beste Allemaal,

Zoals hierboven ook al gemeld is een knappe CPU al snel een grote pre. Ik speel momenteel zelf nog op een FX-8350, maar die schiet nu toch wel tekort voor de moderne titels om een indicatie te geven waar je aan moet denken. Als je voor 3x1080p gaat moet je denk ik wel met een GTX1070 of vergelijkbare GPU af kunnen. Dan komt daar natuurlijk nog wel de head unit, stuur, pedalen etc bij. Simucube maakt mooie direct drives, maar wil je daar echt plezier uit gaan halen, dan schiet het niet op als de pc waar je m aan knoopt vervolgens tekort schiet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Stoksbrood schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Natuurlijk kom je dan qua hardware niet in de buurt van velen hier maar je kan wel vooruit.

Neem als voorbeeld:
Playseat Evo of Challange

Ik ben zelf met een T150 begonnen en daar toch heel lange tijd plezier mee beleefd (alhoewel die pedalen die erbij zitten wel echt heel erg slecht zijn... Het stuur zelf valt nog best mee te leven, maar de pedalen maken het geheel wel heel erg cheap-ass)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
dawg schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:00:
zo. deel 1 is ontvangen:

[Afbeelding: ascher racing b16m-sc]

Mooi! Van waar heb je de stickers gehaald?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ThiJor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Mooi! Van waar heb je de stickers gehaald?
zaten erbij. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Ik heb het mijzelf weer aangedaan hoor. Nu een LMP2 Oreca stoel aangeschaft via racecarsdirect (tweedehands raceauto onderdelen)

Nu nog even iemand vinden die handig is met alu/staal ( :? ) om er een mooie framepje voor te maken en dan een seat insert maken.

Carbon LMP2 seat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsleon
Stoksbrood schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Neem als voorbeeld:
Playseat Evo, Revolution of Challenge

Ow dat weet ik ook wel, ook al op marktplaats gekeken en dan valt het inderdaad allemaal nog wel wel mee maar ik heb ook een ander soort "race-rig" waar de nodige centen in gaat zitten.
(misschien maar eens de TV voor de auto zetten :) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I8sXGzT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mo86eqg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9bCVRLi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Beste Allemaal,

Heb zelf voor mijn iracing pc een i3 8350k op het moment en deze op 4,8 GHz lopen. Een GTx 1080 16 gb ram SID er in en simpele 60hz 1080p tripples. Loop hartstikke soepel. Weet niet wat je budget is maar de geruchten zijn dat de nieuwe amd’s die zondag uit komen erg goed zullen zijn. Misschien het wachten waard.
Duurste uitgave zal de grafische kaart zijn alhoewel de nieuwe Nvidia 2060 super wel redelijk geprijsd is. Tweede hands is een 1070 ti of 1080 ook nog steeds een mooie kaart. Als je intel koopt ga dan wel voor de k versies want voor iracing is overclocken bijna een must.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

itsleon schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:04:
een ander soort "race-rig" waar de nodige centen in gaat zitten.
Maar een ding blijft centraal staan....

De bekerhouder.

:P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als instapper zou ik juist geen playseat aanraden. Die krijg je op MP nauwelijks kwijt ivm al het grote aanbod. Zou dan gaan voor een GT Omega ofzo. Beetje opvallen mocht je het ooit verkopen. @Stoksbrood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[...]

Ow dat weet ik ook wel, ook al op marktplaats gekeken en dan valt het inderdaad allemaal nog wel wel mee maar ik heb ook een ander soort "race-rig" waar de nodige centen in gaat zitten.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
VR bril op en zorgen dat het stuur en dyno op het juiste moment in actie komen 8) :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Laatst online: 08-10 20:05
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha shiiiiiit!
Letterlijk het echte werk 8)
Vet man!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsleon
Stoksbrood schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:19:
[...]

Haha shiiiiiit!
Letterlijk het echte werk 8)
Vet man!
Ik doe mijn best, Doe ook alles zelf. Nu bezig om een nieuw NA motor te bouwen en afstellen doe ik ook allemaal zelf. Daarom vindt ik het ook super interessant om hier te kijken. Wat er af en toe voorbij komt is zeer mooi! en ook af en toe gewoon "duurder" dan het echte werk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 21:54
Knip
Kunnen we weer rigs posten aub?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2019 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een show je race rig topic. Graag on-topic verder.

Als je je afvraagt wat hier de bedoeling is, lees aub de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:08
Heb van me werk 4 19"in 1280x1024 monitoren mee kunnen nemen. Die naast bestaande 24" FullHD.

Qua pc een inmiddels bejaard x58 platform met atm niet oc'de 6 core xeon. Enkele derdehandse radeon 290 erin. Draait atm met 2 van die 19"inches acceptabel.

Om die 2 andere monitoren aan te sluiten overweeg ik zo'n MST 1x Displayport naar 3x monitor switch.

Voor het zelfde geld heb je ook een tweede radeon 290. Gaat dat werken met de diverse games? Ik lees wel wat over multi gpu support maar kan niet echt duidelijk antwoord vinden tussen alle triple adviezen rondom vaak nieuwbouw totaaloplossingen.

Ik probeer investering minimimaal te houden en dus zoveel mogelijk bestaande spullen toe te passen.

Edit: nader onderzoek. Denk toch dat 1 naar 4 displayport mooiste oplossing gaat zijn. Dan 4 identieke monitoren aan 1 DP. Mijn 24 inch in het midden. Heb ook nog wel 22" 720p schermpje als 6e stats ding.

Heb nog wel wat leftover hout in de schuur liggen. Nu nog wat tijd vinden. Poor man oplossing incomming 8)

[ Voor 18% gewijzigd door dewfuz op 06-07-2019 17:36 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Burt_Reynolds
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 22:19
Beetje huisvlijt ;) nu nog ergens sticker voor de knoppen vanddaan halen. Met dank aan johnnyverhoeff voor het 3d printwerk

f1 op g20

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JohnnyV
Vandaag ook wat voortgang gemaakt met mijn Porsche 919 Hybrid replica stuur.
Heb zeker geen haast hiermee, en doe ik heel rustig aan :*)

Hier wat WIP fotos:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wRqRm9tK/F1-C4-C82-C-F3-A1-4024-9-A73-4-A56889-B3465.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4m8VpHbW/7-D4-B6722-9-F98-4031-A400-76-F33-C5-DAA22.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jWffVgV1/40-FB7-B5-D-2015-4-D94-8-F3-D-ABA1-EDE03-A01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nXC72V3p/249-BD6-F2-33-F0-4-C71-9-EC2-FE0-B7395-DA7-D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jCt794M8/28-ACF03-D-AA96-43-F8-8-C2-D-3-B988-EC46335.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fVpdr4PX/34-D82-F57-66-FD-4-D7-C-8237-4514-E683-EA0-A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CBVqwGSx/48-D6-F5-A4-5454-4-FC6-914-F-ADDF98-B3-B186.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Dit weekend het kleine 1e stapje al binnen. Nieuwe handschoenen :)

https://www.f33l.gg/shop/sr2-sim-racing-gloves-new

Zitten erg fijn en niet warm voor zover ik ze nu een paar uur heb kunnen testen. Prima voor de zomer dus :)

Nu nog op zoek naar iemand met een rolmaat en een simetik K2 :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 09-10 22:42
Na wat aanbevelingen van o.a Joep toch maar even met Simlab contact gehad met dit als resultaat:
Stuur staat nu hoger en rechter en nog wat extra versteviging toegevoegd zit echt heel lekker nu!
Simrig ombouw
simrig ombouw 2
simrig ombouw 3
simrig ombouw 4

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_8519 op 08-07-2019 17:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

martijn_8519 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:01:
Na wat aanbevelingen van o.a Joep toch maar even met Simlab contact gehad met dit als resultaat:
Stuur staat nu hoger en rechter en nog wat extra versteviging toegevoegd zit echt heel lekker nu!
Zo dat zit ineens een stuk hoger zo! Ben jij zo lang? Ik heb mijn stuur en scherm niet eens op het hoogste puntje zitten momenteel :| maar ik ben ook maar 1,80.
Waar zitten de extra versterkingen overigens?

p.s. 1 van je foto's doet het niet lekker aan mijn kant. Hij is helemaal oranje?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 09-10 22:42
Melkaz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:30:
[...]

Zo dat zit ineens een stuk hoger zo! Ben jij zo lang? Ik heb mijn stuur en scherm niet eens op het hoogste puntje zitten momenteel :| maar ik ben ook maar 1,80.
Waar zitten de extra versterkingen overigens?

p.s. 1 van je foto's doet het niet lekker aan mijn kant. Hij is helemaal oranje?
Ja ik ben 1,93. De extra versterking is die balk voor mijn pedalen. Scheelt behoorlijk in stevigheid. Ik zal de foto's is opnieuw uploaden kijken of het helpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Melkaz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Heel bijzonder. Vanmiddag kwamen ze bij mij wel goed door, nu is foto 3 inderdaad helemaal oranje, en heeft foto 1 een blauwe balk onderaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
vanmiddag zag ik ze ook goed in beeld. Nu heeft die 1e voor de helft een röntgenfoto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-10 17:12
Ivysaur schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:04:
Die Next Level Gttrack is ook niet mis. Geen flex. Enkel de shifter + handbrake mount heeft flex. Maar tegenover een uitbreidbare Simlabs, tja. Die GTtrack is helaas net zo duur als een Simlabs met extra's. Beetje jammer. Die recensie van Darian van Simrigpit is leuk om te zien.

Denk wel een waardig setup voor iemand die geen poespas wil en enkel met flippers schakelt, en geen keyboard + mousetray + monitorstand nodig heeft. Maar niet voor de voile prijs. Staat er eentje op MP voor 500 met bieden vanaf 350, maar helemaal in Rotterdam. Jammer.

...
Oh dat is toevallig. Die next level staat nu bij mij thuis :D

Moet hem nog installeren zodat ik mijn monitor makkelijk bij m'n rig en bureau kan gebruiken dmv een Beugel. Eerst voorlopig, en daarna met een duurdere (gasveer) beugel in de muur als ik een widescreen haal.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Paulus07 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:41:
Nu nog op zoek naar iemand met een rolmaat en een simetik K2 :9
Wat wil je weten?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb inmiddels via @visboer32 de benodigde info gekregen :-)
Nu wachten op de postbode :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 11:51
Wel ik kan weer los. >:) >:)
na verkoop van mijn oude rig (Obbuto) en de aanschaf naar een nieuwe 80/20 bouwpakket ben ik zover klaar dat ik beeld heb en kan zitten. 8)

de oude set:
Oude set

en nu de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dt8k4btxzpzP91TPY8dvfLjB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XPTYOFEnAzMm9TkodOUGn5q0/full.jpg

kort om ik kan weer los. O-) O-) O-)

p.s. ik ben tot het besef gekomen dat ik verslaafd ben. 1 maand en 1 week en 3 dagen zonder is ………..moeilijk. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 11-10 20:09
Ziet er goed uit. Misschien moet ik ook maar eens ledjes plaatsen, geeft me vast extra virtuele pk's :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door FightingAce op 10-07-2019 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Die espresso maakt het wel af hoor :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
JW van Wijngen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:04:
Wel ik kan weer los. >:) >:)
na verkoop van mijn oude rig (Obbuto) en de aanschaf naar een nieuwe 80/20 bouwpakket ben ik zover klaar dat ik beeld heb en kan zitten. 8)

de oude set:
[Afbeelding: Oude set]

en nu de update:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

kort om ik kan weer los. O-) O-) O-)

p.s. ik ben tot het besef gekomen dat ik verslaafd ben. 1 maand en 1 week en 3 dagen zonder is ………..moeilijk. ;)
Mooi hoor JW _/-\o_

Wanneer komt de SFX-100 >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:03
Qua behang ben je er wel op achteruit gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 11:51
@johnnyverhoeff voor de SFX-100 moet ik eerst wachten tot het stof is neder gedaald :X :O

ik impact op het gezin was …………………...aanzienlijk.
ik slaap :z niet meer op de bank zeg maar. _/-\o_
:*) :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FirePuma142 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:41:
Net de upgradekit van P1 naar P1X besteld, de Fanatec DD mount er ook bij. Kan niet wachten, maar zal denk ik wel eind juni worden.
Eind juni toch maar eens geïnformeerd, er bleek e.a. mis te zijn gegaan maar de bestelling ging geleverd worden uiterlijk maandag 1 juli. Helaas, niks. Einde van die week toch maar eens geïnformeerd. Weer wat mis gegaan, zou echt hartstikke zeker weten dan eindelijk gisteren worden verstuurd. En alweer niks. Jammer, zo ken ik SimLab helemaal niet en ik wil die nieuwe rig ook wel eens een keertje showen hier :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Jimmy J. schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:47:
Afgelopen woensdag toch maar zo'n Playseat gehaald. Ding opgebouwd om te kijken of het paste, vervolgens naar de Ikea gereden voor een kastje waar de monitor op komt.

Uiteindelijk is dit het resultaat:

[Afbeelding]

De Xbox past vrij precies in dat ding:

[Afbeelding]

Absoluut niet zo'n dikke rig als de gemiddelde tweaker in dit topic, maar dit heeft me serieus nog géén 300,- euro gekost (299 om precies te zijn :+) De Xbox en het scherm had ik nog van vroeger, en nooit verkocht toen ik geupgrade was naar de One X. Prima upgrade t.o.v. zo'n Wheelstand. Beetje flex in de pedalen tho, al lijkt dat iets wat makkelijk te DIY'en is.
Gister alles binnen gekregen van Sim-Lab, en ben nu van bovenstaande naar onderstaande gegaan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5knYEd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pHJrCj9.jpg

Playseat stoel voor zover nog gewoon op de GT1 geschroefd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EKsA1tq.jpg

Xbox One X onder de pedalen, en de stuur-kabel binnen handbereik. Deze moet in Project Cars nogal vaak in/uitgeplugd worden als door controller gebruik in de menu's de FF verloren gaat namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NSASNr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yY1TL2p.jpg

Erg mooi spul dat 80/20. Met een degelijk frame kan ik vanaf nu langzaamaan de wishlist afwerken:

- T3PA's vervangen door Heusinkvelds
- Echte racestoel, en de complete Playseat verkopen
- Computer naast de Xbox voor iRacing/rFactor
- DD wheelbase

[ Voor 17% gewijzigd door Jimmy J. op 10-07-2019 18:54 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Vandaag bass shakers toegevoegd aan de P1!

Eerst in solidworks een montageplaat getekend, en aluminium op maat besteld.
Een vriend heeft de gaten met een kolomboor gemaakt en de binnenste voorzien van draad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Csjs9AiohKp4oAw6v4OMCE2f/full.jpg

Hier de Dayton shaker op gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nSFglat4KWwgWhgXts0cIpee/full.jpg

En vier stuks op de P1 gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LV4JUaxFSV4U3zt5PHUCNtSj/full.jpg

Aangesloten op een Onkyo SR506 via HDMI. Aansturing via simhub.

Eerste indruk: gaaf!
Na wat tunen is het heel gaaf om de curbs te voelen!
Ook mooi om wheel lock te voelen met remmen, dat kan echt wel eens nuttig zijn.

Gear change is ook heel gaaf om te voelen!

Het verschil tussen voor en achter is subtiel, en tussen links en rechts is amper waarneembaar.
De P1 is denk ik zo stevig dat gewoon het hele rig trilt.

Al met al :9~ O+ _/-\o_

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 12:23
Jimmy J. schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:49:
[...]

[Afbeelding]

Xbox One X onder de pedalen, en de stuur-kabel binnen handbereik. Deze moet in Project Cars nogal vaak in/uitgeplugd worden als door controller gebruik in de menu's de FF verloren gaat namelijk.
Je zou eventueel iets van een USB switch er tussen kunnen zetten, dat ergens naast de xbox er een knopschakelaar komt die je even vlug omschakelt om op die manier het er in en er uit halen van de plug gesimuleerd wordt.

Scheelt nogal een gedoe met de kabel er uit trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Heren! na 3 jaar triples te hebben gehad met ilyama 27inch monitoren, zit ik te denken aan een 40inch triples setup. Dit zijn veelal tvs, het moet niet te duur worden. Echter zie ik bij vele 4k tvs 50hz staan, is dit niet te weinig??? Zijn er andere mensen met zo,n setup? Overigens b.v de simlab tripel monitor stand is tot 40inch maar vele tvs zijn dan net weer 42/43 inch of pakt zo,n stand zo,n size dan ook, ik hoor graag de ervaringen!

My Hardrocking iRacing Profile

Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.