Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste
Acties:

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Met zulke setups allemaal, komen jullie dan nog ooit buiten? :P
zou echt hele dagen/avonden racen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
MichaelJ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:05:
Lastig op de foto te krijgen maar ik heb m'n best proberen te doen.

De RIG is nu echt compleet en klaar! :P >:)
[Afbeelding]Voor hoe lang? 8)7
Mooie setup Michael! _/-\o_
Ziet er wel een beetje raar uit zonder scherm zo :9

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Die kabelmanagement. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Is het mooie aan een 80/20 systeem. Je kunt best wat 'kabel' kwijt in die sleuven. En als je er dan een cover op zet zie je helemaal niks meer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:32
SlaadjeBla schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:38:
Waar kunnen we inzetten?

Mooie setup. Welke keyboard houder is dat?
Thanks, de keyboard houder komt van Sim-Lab
Extera schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:19:
[...]

Mooie setup Michael! _/-\o_
Ziet er wel een beetje raar uit zonder scherm zo :9
Had jij ze maar niet moeten overkopen van mij :9
alexbl69 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Is het mooie aan een 80/20 systeem. Je kunt best wat 'kabel' kwijt in die sleuven. En als je er dan een cover op zet zie je helemaal niks meer.
Ik vond het in de sleuven nog best 'lastig' te verwerken. Je zou het wel in het midden van het profiel kunnen doen maar dat gaat ook weer beter op een P1 bijvoorbeeld. Nu Heb ik het gewoon zo opgelost. Had het liefst op een andere manier opgelost maar daar zijn het of teveel kabels voor of simpelweg tekorte kabels.

agh het zit uit de weg, het zit netjes en verplaatsen hoeft toch niet :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik half om half tevreden en ontvreden. zwager wilde snel weer naar huis. Dus ik mis de din-usb kabel voor de th8a. Kan nu geen pattern.

Mis de wheelclamp van de T300 dus doorverkopen moeilijker.

Wheelstand VS cockpit. Tja. Ga liever voor een volwaardig cockpit.

En met rally mis ik een handrem enorm.

Wellicht dat ik toch gewoon CSL elites ga halen met een fanatec shifter erbij, handrem. En dan een cockpit koop. T300 opmaken en dan wederom overstappen op fanatec.

Achterin betegelen kan wel wachten. Hèhè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Aiit. T300 voelt prima aan. T3PA pedalen zijn wel ok. Gaspedaal piept alleen erg. Kijken of wat kunststof-veilig smeermiddel werkt. Th8a ook best ok. Gozer was de USB-kabel vergeten dus kan enkel nu SEQ via de base. Wheelstand ook prima. Cockpit + stoel op sliders altijd beter.

Jammer dat DR2 nu geen FFB heeft vanwege een bug.Jammer de bammer. Mis mijn handrem ontzettend.

Even aankijken hoe het gaat. Wellicht dat ik mijn bureau dis en de cockpit met een monitor maar schuin tegen de muur zet ipv tegenover. Oogt mooier. en anders setup verkopen en simracen laten voor wat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 23-02-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ivysaur schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:07:
Aiit. T300 voelt prima aan. T3PA pedalen zijn wel ok. Gaspedaal piept alleen erg. Kijken of wat kunststof-veilig smeermiddel werkt.
Als je die versie met conische mod hebt, probeer dan een squashbal ipv die conus. Dat gaf een veel fijnere non-lineaire tegendruk.
Oogt mooier. en anders setup verkopen en simracen laten voor wat het is.
No way! Jij praat echt met teveel passie over rallyracen om de boel te dumpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@SlaadjeBla Dank je. Heb echt drie jaar lang Dirt Rally geademd, met uitstapjes naar andere sims. Denk dat ik toch neig naar weer een cockpit. Lekker racen, en normale games maar laten voor wat het is.

Trouwens zie net dat ik twee bijna identieke berichtjes typte. Oeps!

Edit 24 januari:

Denk dat ik de poezenkamer gedeeltelijk afbreek. Had twee poezen, toen één, daarna weer twee en tot slot zit ik nu weer met een. En dat in 1 jaar. ;( Heb zo'n mooie plankentrap-ding aan de muur gemaakt. 3 meter vol. Die der maar afhalen, enzovoort.

Daarna beneden in de huiskamer setup afbreken en alles naar boven gooien. De computer ook. Om vervolgens dan maar rustig in de maanden mijzelf weer opwerken waar ooit was. _/-\o_ Denk dat ik max tot Fanatec 2.5 base ga. Direct Drive is me nog te duur.

Ook even nadenken dat ik dan met die lege plek in de huiiskamer ga doen. Misschien een altaar bouwen voor de poesjes.

Waskamer annex droogtrommelkamer lijkt me geen handige plek met al dat damp als de droger aanstaat.

[ Voor 59% gewijzigd door Ivysaur op 24-02-2019 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ivysaur schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:41:
@SlaadjeBla Dank je. Heb echt drie jaar lang Dirt Rally geademd, met uitstapjes naar andere sims. Denk dat ik toch neig naar weer een cockpit. Lekker racen, en normale games maar laten voor wat het is.

Trouwens zie net dat ik twee bijna identieke berichtjes typte. Oeps!

Edit 24 januari:

Denk dat ik de poezenkamer gedeeltelijk afbreek. Had twee poezen, toen één, daarna weer twee en tot slot zit ik nu weer met een. En dat in 1 jaar. ;( Heb zo'n mooie plankentrap-ding aan de muur gemaakt. 3 meter vol. Die der maar afhalen, enzovoort.

Daarna beneden in de huiskamer setup afbreken en alles naar boven gooien. De computer ook. Om vervolgens dan maar rustig in de maanden mijzelf weer opwerken waar ooit was. _/-\o_ Denk dat ik max tot Fanatec 2.5 base ga. Direct Drive is me nog te duur.

Ook even nadenken dat ik dan met die lege plek in de huiiskamer ga doen. Misschien een altaar bouwen voor de poesjes.

Waskamer annex droogtrommelkamer lijkt me geen handige plek met al dat damp als de droger aanstaat.
Zou je niet een eigen blog starten? :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ter 'ere' van Mercedes die nu de DTM verlaat, vond ik het leuk om een Mercedes C63 AMG DTM stuur te maken.
Het stuur van Mercedes GT3 (SLS/AMG-GT) zie je wel vaker in sim-racing wereld, maar ik heb de DTM variant nog nauwelijks gezien, mooi excuus dus :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5YmJVYf2/504087-E5-B4-AF-4797-9-D4-F-623-B810-FA724.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PNthM4Mp/1-BEAD48-C-D0-E5-4-D5-C-8359-9-DC90-BB0-AF17.jpg

Dit stuur was wel bedoeld als een 'goedkoper' stuur om te maken, dus geen carbon fibre.
Maar wel sterk genoeg voor een OSW, en nog kwaliteits knoppen met tactile feel en magnetische shifters.

Dit is het echte werk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 25 februari 2019 @ 04:31:
[...]

Zou je niet een eigen blog starten? :+
Verveel ik je? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
johnnyverhoeff schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:00:
Ter 'ere' van Mercedes die nu de DTM verlaat, vond ik het leuk om een Mercedes C63 AMG DTM stuur te maken.
Het stuur van Mercedes GT3 (SLS/AMG-GT) zie je wel vaker in sim-racing wereld, maar ik heb de DTM variant nog nauwelijks gezien, mooi excuus dus :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: Mercedes C63 AMG DTM 2018 Steering Wheel Replica DIY]

Dit stuur was wel bedoeld als een 'goedkoper' stuur om te maken, dus geen carbon fibre.
Maar wel sterk genoeg voor een OSW, en nog kwaliteits knoppen met tactile feel en magnetische shifters.

Dit is het echte werk:
[YouTube: Mercedes-AMG DTM Team HWA Pit - Juncadella - DTM Season Closing / Final 2018 - Hockenheim race track]
Puik werk! Nu nog een echte chrome ster, het verschil is echt enorm _/-\o_

Edit: Vandaag nog even een video geupload, een soort van setup-showcase YouTube: Setup showcase | Audi R8 LMS | Sebring

[ Voor 7% gewijzigd door Fassive op 25-02-2019 17:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
TonCoronel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:14:

Wat ik in de nabije toekomst nog wil veranderen is op kort termijn de stoel vervangen, deze stoel is van een of ander auto tuningsmerk en heeft een verstelbare rugleuning, deze heeft inmiddels ook wat flex :) en wil ik door een fatsoenlijke vaste kuipstoel vervangen.
Deze week bovenstaande toch maar eens doorgezet.

Ik ben naar Biesheuvel gegaan en op heel veel stoelen gaan zitten. Een belangrijk punt voor mij was dat ik 'IN' de stoel wilde zitten en niet 'OP' de stoel en ook weinig beweging wilde hebben. Ik merk namelijk dat met de OSW ik soms met mij onderrug aan het meesturen ben wat soms wel eens voor een pijnlijke rug zorgt. Daarnaast moet de stoel een beetje slijtvast zijn. Uiteraard kies ik er dan weer een uit die behoorlijk aan de prijs was... en vervolgens kost een opblaasbaar kussentje voor de rug ook nog eens een absurd bedrag. Maar goed... nog altijd goedkoper dan in het echt gaan racen zeg ik altijd maar tegen mijn vrouw:)

Keuze is dus gevallen op de Cobra Suzuka Pro(jaja een grotere maat..). Met bijpassende opblaasbare rugsteun.

Even de hele rig ongeveer moeten verbouwen omdat de stoel toch hoger is en anders gemonteerd wordt. Gelukkig is alles aan te passen op een alu rig en na een avondje stoeien stond alles weer op zijn plek. Eerste F3 race gelijk gewonnen! Voordeel van een stoel zonder flex in de rugleuning is dat je weer wat nauwkeuriger kunt remmen, alle beetjes helpen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.biesheuvel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/134b496963024047137229b9df26e29f/s/u/suzuka.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.hmsmotorsport.com/img-share/suzuka-pro-fit-2013r.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
TonCoronel schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Keuze is dus gevallen op de Cobra Suzuka Pro(jaja een grotere maat..). Met bijpassende opblaasbare rugsteun.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie stoel!

In het kader van 'show je race-rig': Voorlopig (tot er kamers vrijkomen in huis) doe ik het met deze stoel, die inmiddels wel inzetbaar is als stand-alone race set-up:

PSchallSA

Ik moet zeggen, sinds de monitor erop gemonteerd zit, de racebeleving is een stuk beter dan toen de stoel nog voor de tv geplaatst moest worden.

Edit: toevoeging naar aanleiding van onderstaande reactie.
SlaadjeBla schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:56:
Dat heb je wel mooi gedaan. Hoe heb je de monitor op een robuuste wijze gemonteerd? Kun je daar foto's van maken?
Lange zoektocht naar een perfecte monitorbeugel voor dit doel (en dan vind je hem uiteindelijk 'om de hoek' bij bol...):
https://www.bol.com/nl/p/...h-zwart/9000000012512524/
MonStandBol

Daarop een 24" curved monitor. De voet van de beugel kan je perfect tussen de base van het stuur en de montageplaat van de stoel klemmen. Daarachter nog ruimte voor een box voor het geluid zonder headset.

MonStandPSchall

Zit muurvast, ook tijdens racen geen centje pijn qua wiebelig scherm. Vooraf was ik wat huiverig, omdat ik twijfelde hoe dat zou uitpakken met de 'veredelde strandstoel' en de monitorbeugel in direct contact met de base van het stuur. Het heeft mijn verwachtingen echt overtroffen, het zit erg solide.

Het in- en uitstappen moet wel met enige behendigheid, omdat de stoel wat topzwaar is als het stuur omhoog wordt geklapt. Het opklappen van het stuur is voor de monitor echter geen enkel probleem, deze hoef ik niet extra vast te houden in de angst dat ie er misschien af dondert (duurde wel een paar keer voordat ik er volledig op durfde te vertrouwen dat ik die los kon laten). De stoel kan echter niet losgelaten worden als het stuur in opengeklapte toestand staat (wat met alleen het stuur erop nog wel kon).

[ Voor 51% gewijzigd door ralph075 op 01-03-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Dat heb je wel mooi gedaan. Hoe heb je de monitor op een robuuste wijze gemonteerd? Kun je daar foto's van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:28
Ben er ook benieuwd naar. Hopelijk over een paar maandjes dezelfde setup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:56:
Post aangevuld naar aanleiding van jouw vraag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 5J0ERD
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 20:33
Longtime lurker hier! Vandaag heb ik eindelijk mijn Fanatec CSW v2.5 binnen gekregen! Met de ster van de avond het Clubsport Formula V2 stuur! Eerste impressies zijn geweldig :9 Komende van de T300rs met Ferrari Addon :) Morgen meer testen omdat de whiskies toch teveel invloed hebben op mijn rijstijl ( in-game natuurlijk 8)7 )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/85lKbPE.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 10:51
5J0ERD schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:26:
Longtime lurker hier! Vandaag heb ik eindelijk mijn Fanatec CSW v2.5 binnen gekregen! Met de ster van de avond het Clubsport Formula V2 stuur! Eerste impressies zijn geweldig :9 Komende van de T300rs met Ferrari Addon :) Morgen meer testen omdat de whiskies toch teveel invloed hebben op mijn rijstijl ( in-game natuurlijk 8)7 )
[Afbeelding]
Mooie upgrade! Ben benieuwd naar je ervaringen (heb zelf ook een T300 en overweeg zo'n beetje continue een upgrade ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Fanatec maakt harstikke mooi spul, alleen blijf ik enorm huiverig voor hun produkten. Het support laat veel te wensen over en ook hun Quality control is niet geweldig. Het grote van manko Fanatec is, dat je alleen rechtstreeks bij hun kan kopen. Mijn muis pointer heeft vaak boven op de "buy" knop gestaan, maar daadwerkelijk drukken heb ik nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
@5J0ERD dat stuur is echt prachtig, gefeliciteerd man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Hoewel het "show je race rig" is, heb ik alleen nog maar een aankondiging. Maar ik ben zo hyped dat ik het met jullie moet en zal delen :+

Vandaag heb ik een stoel van Marktplaats gehaald. Voor wat ik zo heb kunnen "droogzitten" lijkt hij een perfecte zit te hebben voor mijn smalle postuur. 20 jaar oud, maar nog in prima staat.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/zKHyj9O.jpg

Dat betekende ook dat ik een knoop moest doorhakken over de rig en dat heb ik gedaan door de GT-1 Evo bij Sim Lab te bestellen.

Nu moet ik wachten en dat is best moeilijk. Ik heb weken de tijd genomen om te twijfelen, maar nu de bestelling geplaatst is ben ik ongeduldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ZFLaSH schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:19:
Fanatec maakt harstikke mooi spul, alleen blijf ik enorm huiverig voor hun produkten. Het support laat veel te wensen over en ook hun Quality control is niet geweldig. Het grote van manko Fanatec is, dat je alleen rechtstreeks bij hun kan kopen. Mijn muis pointer heeft vaak boven op de "buy" knop gestaan, maar daadwerkelijk drukken heb ik nooit gedaan.
Betreft het support ben ik niet met je eens. Die is prima bij Fanatec, ik ben er altijd uitstekend geholpen. Quality control daarin tegen volledig mee eens. Fanatec is een Duits merk, maar je koopt eigenlijk Chinese rommel. Dat was voor mij de grootste domper.

Fanatec heeft zichzelf in een rare positie gebracht wat pricepoint betreft. De stap tussen de consumer products (Logitech/Thrustmaster) is heel groot. Maar het gat naar high end stuf is dan weer veel kleiner. Met de pedalset is dit goedzichtbaar. Kleine meerprijs heb je veel betere (Heusinkveld).

Dit was een paar jaar terug wel beter waardoor Fanatec wat mij betreft meer bestaans recht had. Ter vergelijking, ik heb mijn CSW 2 base voor €550 gekocht en mijn pedalset voor €250.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
The_FrankO schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Betreft het support ben ik niet met je eens. Die is prima bij Fanatec, ik ben er altijd uitstekend geholpen. Quality control daarin tegen volledig mee eens. Fanatec is een Duits merk, maar je koopt eigenlijk Chinese rommel. Dat was voor mij de grootste domper.

Fanatec heeft zichzelf in een rare positie gebracht wat pricepoint betreft. De stap tussen de consumer products (Logitech/Thrustmaster) is heel groot. Maar het gat naar high end stuf is dan weer veel kleiner. Met de pedalset is dit goedzichtbaar. Kleine meerprijs heb je veel betere (Heusinkveld).

Dit was een paar jaar terug wel beter waardoor Fanatec wat mij betreft meer bestaans recht had. Ter vergelijking, ik heb mijn CSW 2 base voor €550 gekocht en mijn pedalset voor €250.
Dat is 1 ervaring en helaas heb ik in mijn kennissenkring andere geluiden gehoord. Ook zie ik op reddit echt enorm veel andere ervaringen en dan pas ik de gemene deler toe en neem ik daarop een besluit. Nadeel is, dat je zelf je spul naar Duitsland moet sturen en dan lees je vaak verhalen van het niet reageren, langdurig je spul kwijt tot aan je spul gijzelen totdat je de dubbele verzendkosten en onderzoekskosten betaald als het volgens hun niet binnen de garantie valt. Dat laatste blijkt nogal regelmatig voor te komen. Ikzelf doe liever zaken met bedrijven hier in Nederland als het om relatief duur spul gaat (dus niet de AlieExpress meuk). Over Heusinkveld dan ook niets dan goeds, want de issues die ik had werden echt binnen een dag door Remco gefixt.

M.b.t. de kwaliteit klopt het wat je zegt. Reviews tonen aan dat het de laatste jaren echt een stuk minder is geworden zodra ze de apparatuur open maken. Dat de DD1 en 2 zo lang zijn uitgesteld heeft ook een duidelijke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
The_FrankO schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Op 10 euro na kost een volledige sprint set het dubbele (als je hem al kan kopen) tov de base clubsport set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

R3m3d7 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:24:
[...]

Op 10 euro na kost een volledige sprint set het dubbele (als je hem al kan kopen) tov de base clubsport set.
Heusinkveld pedalen vergelijken met Fanatec CSP V3's is appels en peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
JoepW schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Fanatec pedalen vergelijken met Fanatec CSP V3's is appels en peren vergelijken.
Dat snap ik maar daar had ik het niet over, ik had het over de prijs en daar zit toch echt nog wel een flink gat. En als je dan ook naar beschikbaarheid kijkt snap ik wel waarom sommige mensen voor een Fanatec setje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tja dat klopt, maar volledig te verklaren vanuit de kwaliteit.
En dat mensen niet even het geduld hebben om te wachten totdat de Sprint pedalen voldoende op voorraad zijn heeft is niet slim, want uiteindelijk ga je spijt krijgen van de piepende en krakende of erger de geest gevende fanatec spullen. (Eigen ervaring)
Ik heb hetzelfde mee mogen maken met de CSW producten. Veel gezeur en kapotte zaken. Met name veel knopjes versleten op de diverse sturen. Nu heb ik een 2x zo duur stuur van SSRG en nooit een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
Met de service van fanatec is niks mis vind ik altijd goed geholpen en toen mijn McLaren Wheel kapot was zonder gezeur het hele bedrag plus de verzendkosten terug gehad

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

Ik heb zowel slechte als goede ervaringen met Fanatec gehad. Ik merkte op een gegeven moment dat ze echt hun best deden om de service te verbeteren en soms lukte dat ook.

Mijn CSL LC pedalen beginnen nu weer met de rem ellende (ik moet deadzone instellen steeds) en ik merk dat ik er nu wel echt klaar mee ben. In juni ben ik jarig en trakteer ik mezelf op een setje HE Sprint pedalen (als ze dan op voorraad zijn :X).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

gerard27 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:09:
Met de service van fanatec is niks mis vind ik altijd goed geholpen en toen mijn McLaren Wheel kapot was zonder gezeur het hele bedrag plus de verzendkosten terug gehad
Ach, zo kan het verkeren. Toen mijn flatcable van mijn CSW doorsleet op de printplaat (hoe is het mogelijk!) deden ze zo moeilijk dat ik uiteindelijk het zelf heb gerepareerd en toen bij EN mijn BMW EN F1 stuur er knopjes stuk gingen kreeg ik te horen dat ze die niet konden naleveren en omdat de garantie over was had ik vette pech. Dus zelf (met behulp van alibaba: dan weet je ook welk kwaliteitspul ze gebruiken) andere gekocht en vervangen.
Kortom: Nooit meer fanatec hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Zolang we niet de percentages weten van de uitval blijft het onmogelijk om een goed beeld te vormen, je leest natuurlijk altijd maar van een fractie van de mensen die er tevreden over zijn, je leest bijna altijd over de mensen met slechte ervaring. Daarmee wil ik niet zeggen dat alles in orde is, ik heb totaal geen ervaring met het merk, zelfs nooit in het echt gezien laat staan in het bezit gehad maar alles wat we op het internet lezen is wat dit betreft anekdotis. Voorlopig rij ik nog met mijn g25 setje rond met een half oog op die Heusinkvelds voor ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JoepW schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Ach, zo kan het verkeren. Toen mijn flatcable van mijn CSW doorsleet op de printplaat (hoe is het mogelijk!) deden ze zo moeilijk dat ik uiteindelijk het zelf heb gerepareerd en toen bij EN mijn BMW EN F1 stuur er knopjes stuk gingen kreeg ik te horen dat ze die niet konden naleveren en omdat de garantie over was had ik vette pech. Dus zelf (met behulp van alibaba: dan weet je ook welk kwaliteitspul ze gebruiken) andere gekocht en vervangen.
Kortom: Nooit meer fanatec hier.
Ik heb behoorlijk wat Fanatecspul en nul komma nul issues. Service heb ik altijd als adequaat ervaren, echt geen enkel probleem. Dit alles in de afgelopen 2 jaar ongeveer. Daarnaast, Alibaba wegzetten als verkoper van puur inferieur spul is wel heel erg uitgekauwd. Ik wacht met smart op mijn DD2, fingers crossed dat ik volgend jaar nog dezelfde mening ben toegedaan :+

Ervaringen verschillen, maar koop het beste wat je budget je toelaat. Dat geldt voor gereedschap, maar ook voor dit soort spul.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Bij die v3's lopen de rumble kabels onderlangs de stangen van de remmen door.

Als je dan de rubbertjes van de rem wil vervangen of schoonmaken. Moet je de rem zo "demonteren" dat het voetjes langs de kabel glijdt en drukt. Met het terugplaatsen kan je daar nog weleens je kabel beschadigen.

Heb dat dus gehad. Nieuwe kabel, rumble enzovoort gekregen voor;21 euro, destijds. Toen maar het buitenom laten lopen.

Echt vaag waarom ze dat zo hebben gegaan. Waarschijnlijk omdat ze stiekem toch willen vedienen aan kapote rumblekabels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

SlaadjeBla schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:21:

Dat betekende ook dat ik een knoop moest doorhakken over de rig en dat heb ik gedaan door de GT-1 Evo bij Sim Lab te bestellen.

Nu moet ik wachten en dat is best moeilijk. Ik heb weken de tijd genomen om te twijfelen, maar nu de bestelling geplaatst is ben ik ongeduldig :D
_/-\o_ Ik join je, zojuist ook de GT-1 Evo besteld. helaas wel de zilveren versie, de zwarte vind ik persoonlijk iets strakker maar die is duurder en nog niet op voorraad. Ik heb alleen de Sabelt RACER DUO erbij besteld zonder heel veel research te plegen :P

Ik stap over van een Next Level Wheel stand. Sinds ik eind vorig jaar ben overgestapt van een Thrustmaster T3PA naar een Fanatec CSL LC pedal setje werd ik gek van de plate flex. Verder is het zitten op een bureau stoel die vast zit aan de Wheel stand via een klittenbandje ook niet bepaald ideaal 8)

Hopelijk gaat het bouwen meevallen, ik ben niet de meest handige klusser :D . Pics volgen hopelijk over een weekje of 3.

Iemand trouwens tips voor het mounten van een scherm? Volgens mij moet het eventueel wel lukken om een VESA arm te mounten? Dan kan ik die nog eventueel gebruiken als 2e scherm naast het bureau.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Helaasch! Gaat nog wel even duren dit denk ik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 09-10 22:12

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
ben ondertussen maar voor een fanatac csv 3 setje gegaan, verwacht komende half jaar nog geen goede stock daar. Verkoop de fanatec wel weer als de heusinkvelds goed op stock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vanmiddag waren de Heusinkveld pro pedalen set van 2 stuks even op voorraad. Snel weg.

Mooi dat het zo goed gaat met een innovatief NL product.

Hier nog met de CSP V3 pedalen. Zonder piep en als er wat piept of gesmeerd moet worden is het de coureur zelf _/-\o_

De Sparco rev II zit perfect en als ik een raad mag geven. Bij Biesheuvel passen of andere zaak waar ze staan opgesteld.

Na wat mails met Simlab nu in de wacht voor de P1 cockpit. Daar kunnen heuse Heusinkveld pedalen op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik heb iets geknutselt waarmee ik een mailtje krijg als de heusinkveld sprint pedalen op voorraad zijn. Er vind elke 5 minuten een controle plaats. Ik heb dit gemaakt zodat ik mogelijk een setje kan kopen wanneer het budget rond is (eind dit jaar wellicht) maar tot die tijd heb gun ik andere hier een kans op een mooie set. :) Wie een mail wil ontvangen wanneer er stock is moet mij even via een pb z'n email geven dan zet ik je in de lijst van mensen die een mail zullen ontvangen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Extera
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met een DIY buttonbox.
Gebaseerd op deze van amstudio.

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een zelfbouw CNC frees, gemaakt met de 3D printer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xEUWwUfXbZiNTbEhEeZZGZRm/full.jpg

Ik heb een kort filmpje gemaakt van een eerste test in MDF.

Na het frezen een carbon wrap erop geplakt, en alle knopjes gemonteerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HhbauQ7mCTDKv6gQXlGlUz0w/full.jpg

De boel gesoldeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/biw3IW07kAfKDVUguxxmCE4V/full.jpg

En daarna een bevestiging uitgeprint voor aan de sim-lab P1.
Ik heb er geen foto van gemaakt, maar uiteindelijk is ook het deel aan de kant van de box te roteren. Op deze manier is hij alle kanten op te verstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lp48tYhLjeNM6q7TWBxRHoJX/full.jpg

Uiteindelijk erg blij met het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6TSjZ8CfYq2d8d01QsUbH9IC/full.jpg

De oplettende tweaker ziet dat ik hem in spiegelbeeld gemaakt heb.... was even vergeten dat vanaf de achterkant ging frezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 19:58
Mooie setup. :-)

Ik zag dat je een Integrated monitor mount aan je P1 hebt vastgemaakt.
Ik ben van plan de GT1 te kopen, en daar wil de ook de monitor mount op hebben.
Kun je nog een foto maken hoe de mount zit vastgemaakt.
Dan kan ik zien of het ook bij mij kan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 15:07
Fiesta1958 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:23:
Mooie setup. :-)

Ik zag dat je een Integrated monitor mount aan je P1 hebt vastgemaakt.
Ik ben van plan de GT1 te kopen, en daar wil de ook de monitor mount op hebben.
Kun je nog een foto maken hoe de mount zit vastgemaakt.
Dan kan ik zien of het ook bij mij kan werken.
Ik heb die hier nog liggen mocht je em willen hebben ;) . Nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
Foto??
En ik heb de GT1 nog niet besteld.
Ook moet ik nog wel zeker weten dat het past.
Ik wil de mount hebben voor 1 beeldscherm.
Er passen er niet meer op mijn PS4. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik zal morgenavond een foto maken. Maar als ik op de site van simlab kijk, bij de comments / reviews van de mount, dan past hij op de GT.

En anders even mailen naar simlab, ze zijn vlot met reageren en support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
Ok,
tnx, ga ik van de week even doen.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Fassive
Eindelijk naar de juiste kamer verhuist! Nu kan het simracen weer beginnen Iracing 19S2 :D

Simrig 3-2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ziet er super mooi uit!

Edit: Ik zie dat je de meest belangrijke accesoire ook hebt.. De bekerhouder :)

[ Voor 64% gewijzigd door ZFLaSH op 13-03-2019 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Fiesta1958 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:06:
Ok,
tnx, ga ik van de week even doen.
Ik weet niet of je dit inmiddels al heb gedaan maar ik heb ze toevallig vorige week gevraagd wat de beste monitor mount is en het antwoord was de GT2 Screen Mount. Jij hebt alleen nu gevraagd of de integrated monitor mount ook past toch?
FightingAce schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Ik heb die hier nog liggen mocht je em willen hebben ;) . Nauwelijks gebruikt.
Mocht Fiesta geen interesse meer hebben dan heb ik wel intresse om hem over te nemen. Ik heb vorige week de GT1 besteld maar nog geen mount geregeld.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
@Melkaz Je kunt hem overnemen. Ik ben er nog niet uit wat ik wil.
Ik loop nu te twijfelen tussen de GT2 of de single monitor stand.
Is het beter op hem gewoon op je cockpit te hebben, of los op zijn eigen poten?
Met de eigen poten kun je hem horizontaal meer verstellen dan als hij op de cockpit vastzit.
Maar ik vindt het makkelijker als alles in een vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Fiesta1958 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:06:
@Melkaz Je kunt hem overnemen. Ik ben er nog niet uit wat ik wil.
Ik loop nu te twijfelen tussen de GT2 of de single monitor stand.
Is het beter op hem gewoon op je cockpit te hebben, of los op zijn eigen poten?
Met de eigen poten kun je hem horizontaal meer verstellen dan als hij op de cockpit vastzit.
Maar ik vindt het makkelijker als alles in een vastzit.
Voor een single monitor moet de integrated mount goed genoeg zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiesta1958
gt2-single-screen-mount is € 99
Integrated monitor mount is € 179

Single Monitor / TV Stand is € 149
Met deze heb ik meer horizontale vrijheid.
En de prijsstelling zit tussen beide in.
En ik kan hem los plaatsen, maar ook op de cockpit vastmaken.
Dus ik denk dat het de laatste gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
De integrated is gewoon mooier, en kost je iets minder ruimte in de breedte.

Ik denk dat je die moet kiezen als je dat belangrijk vindt, en anders de losse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Fassive schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:39:
Eindelijk naar de juiste kamer verhuist! Nu kan het simracen weer beginnen Iracing 19S2 :D

[Afbeelding: Simrig 3-2019]
Die wallpaper is dik... heb je een linkje?

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fassive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
Wow wat gaat de verkoop van de sprints snel
Ik controleer sinds 10 maart, vandaag voor het eerst een hit:

Wed Mar 20 17:30:03 CET 2019 - out of stock
Wed Mar 20 17:35:03 CET 2019 - out of stock
Wed Mar 20 17:40:02 CET 2019 - in stock!
Wed Mar 20 17:45:04 CET 2019 - in stock!
Wed Mar 20 17:50:02 CET 2019 - in stock!
Wed Mar 20 17:55:03 CET 2019 - out of stock

Dit was de eerste keer sinds ik het script had gemaakt dat de sprint pedalen in stock waren, het was ongeveer 20m. De mail functie had nog een foutje maar die is er nu uit gehaald en getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Rond die tijd wel een mail gehad, maar helaas te laat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Raymond277 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:31:
Rond die tijd wel een mail gehad, maar helaas te laat
Vanaf nu heeft de mail een duidelijk subject en body met een directe link naar waar je kan bestellen, dat was hetgeen dat nog niet goed liep.
Belachelijk hoe snel het uitverkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:29
Hier een F1 speler die eindelijk zijn eerste stuurtje heeft. Een Thrustmaster T150 Pro. Wat is dat beter dan een toetsenbord. Gave setups hier. Een vaste stoel lijkt mij toch ook wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
DJ-Promo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:49:
Hier een F1 speler die eindelijk zijn eerste stuurtje heeft. Een Thrustmaster T150 Pro. Wat is dat beter dan een toetsenbord. Gave setups hier. Een vaste stoel lijkt mij toch ook wel gaaf.
and so it begins... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:29
Haha ik ben er bang voor! Rij al jaren F1 op de PC met toetsenbord.
Ga hier eerst maar veel uurtjes in stoppen voor de volgende upgrade. Vind iemand een foto nog leuk? Heb ook een nieuwe 27inch monitor :9~ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
DJ-Promo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:55:
[...]

Haha ik ben er bang voor! Rij al jaren F1 op de PC met toetsenbord.
Ga hier eerst maar veel uurtjes in stoppen voor de volgende upgrade. Vind iemand een foto nog leuk? Heb ook een nieuwe 27inch monitor :9~ .
Nee absoluut niet, we zitten hier in het "laat vooral je race rig niet zien topic" :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Henkus
Nieuwe stoel :P .

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTYh4j5m/2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TwXC6hwg/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tznT8xf/7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZYHjGbhv/8.jpg

Meer foto's : Henkus (aka HoiHman) Race Rig & Rims Showcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Wow, wat een setup, mooi man!
Zou zoiets wel een keer willen proberen om dat eens te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
Henk je moet echt is stoppen hoor, ik wordt altijd zo hebberig van jouw posts :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hoe bevalt het scherm Henk? Je VR headset weggelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Scherm bevalt prima.

Ironisch genoeg gekocht voor Dirt Rally 2 ( dat VR ondersteuning krijgt)

Ik rij nog steeds regelmatig in VR en gaat de monitor er af en de Seaflows windsim er op.
Zonder monitor kan de motion ook nog even een tandje opgeschroefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@Henkus waar zijn die blokken voor op de achterkant van de stoel, met het GS-5 erop? Wat zit daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:33
Zo te zien is dat onderdeel van de nieuwe stoel, ben benieuwd hoe hij bevalt!

https://simxperience.com/...latorkits/gs-5g-seat.aspx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkus
Paulus07 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:45:
@Henkus waar zijn die blokken voor op de achterkant van de stoel, met het GS-5 erop? Wat zit daarin?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3J4tN9JC/GS-5-ENGINE.jpg
mistahk1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:48:
Zo te zien is dat onderdeel van de nieuwe stoel, ben benieuwd hoe hij bevalt!

https://simxperience.com/...latorkits/gs-5g-seat.aspx
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1R6gzq1V/GS5animation.jpg

De GS-5 bevalt SUPER _/-\o_ .

Zeer krachtig, mooie stoel, ik ben zeer tevreden.

De panelen bouwen in de bocht heel lekker de G-krachten op met de directheid en power van een direct drive stuur. Acceleratie is ook geweldig, je hebt echt het gevoel dat je in de stoel geduwd wordt als je gas geeft. Alleen de stoel duwt jou ipv andersom

Ik was al heel tevreden over de GS-4, maar de stap van de GS-4 naar de GS-5 kun je vergelijken met de switch van een Fanatec CSWv2 naar een direct drive.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkus op 21-03-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09 21:50
@Henkus Gave setup hoor, ben zelf momenteel ook bezig met een motionrig (die hier ooit nog wel langs zal komen :D). Hoe doe jij dat in combinatie met VR? Wordt je niet helemaal gek van alle bewegingen die de headset oppakt, of valt dat wel mee? Ik twijfel nog over VR of schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@Henkus wow wat is jou setup toch gaaf!! mag ik vragen hoe lang jij bent? ben benieuwd of hij voor wat langere mensen, zeg 1.90m, ook kan.

Als je een keus moet maken tussen deze stoel of eerst een dof100 motion, wat zou je eerst doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
LogLeg schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:11:
@Henkus Gave setup hoor, ben zelf momenteel ook bezig met een motionrig (die hier ooit nog wel langs zal komen :D). Hoe doe jij dat in combinatie met VR? Wordt je niet helemaal gek van alle bewegingen die de headset oppakt, of valt dat wel mee? Ik twijfel nog over VR of schermen.
Van wat ik gelezen heb, de sensor mee laten bewegen op de rig scheelt al veel. Ik zeg VR, heb er ook een paar weken over gedaan om er gewend aan te raken, maar het geeft zoveel meer immersie, is denk ik ook de goedkopere optie. In het geval van de oculus raad ik dit aan: (https://unboundvr.nl/vr-r...iene/oculus-rift-vr-cover) heeft voor mij voor een veel betere ervaring gezorgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
LogLeg schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:11:
Bedankt,

Dat valt enorm mee. Je nekt is namelijk een natuurlijke gimball waardoor je al heel effecten compenseert met je nek.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LEGZ7hGaMN]

Veel gebruikers van de SFX100 hebben beide geprobeerd sensor op de rig of statisch. De meeste gaan toch terug naar een statische sensor omdat de oculus sensor toch problemen heeft met snelle bewegingen en vooral (bij mij) met grote pitch bewegingen.

Sensor op de rig af vind ik persoonlijk onnatuurlijk aan voelen: Je voelt de rig bewegen, maar je ziet het niet. ( het omgekeerde wat sommige hebben met VR in een statische rig)
evuijtert schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:04:
@Henkus wow wat is jou setup toch gaaf!! mag ik vragen hoe lang jij bent? ben benieuwd of hij voor wat langere mensen, zeg 1.90m, ook kan.

Als je een keus moet maken tussen deze stoel of eerst een dof100 motion, wat zou je eerst doen?
Ik ben 1,75 , maar mijn stoel kan naar achteren en de pedalen kunnen verder naar voren. 1.90m moet geen probleem zijn.

Kiezen tussen de SFX100 en de GS-5 is ...... moeilijk. De GS-5 begin ik nog maar net te leren kennen en ik heb bij de GS-5 de volgende effects helemaal nog niet geprobeerd:

- roadbumps
- Suspensionbumps
- Road texture
- Rear tractionloss

Dus daar kan ik nog geen volledige goede mening over geven.

Waarom niet geprobeerd? Omdat de SFX100 deze zaken al enorm goed doet. De SFX100 is wellicht wel meer waar voor je geld, de GS-5 is het "sausje" dat het afmaakt.

De heave van de SFX100 is supergaaf, maar de G-krachten die zijn ook geweldig. Moeilijk dus om een keuze te maken. Beide zijn super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:46
Alle toeters en bellen zitten eraan. Een bijzonder project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Is de GS-5 een upgrade van de GS-4 (die je er zelf op kunt zetten), of een compleet nieuwe stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Ziet er goed uit Henkus. Ik heb weer een iedeetje voor een stuur, dan kan ik weer eens langs komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Fassive schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:35:
[...]

Ziet er goed uit Henkus. Ik heb weer een iedeetje voor een stuur, dan kan ik weer eens langs komen :P
Is prima Raf d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Na lang twijfelen toch maar een Playseat Challenge gekocht icm een Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition. Echt een super combo (is mijn eerste wheel + pedals). Wel ben ik aan het denken om een loadcell toe te voegen aan de rem. Iemand ervaring met de load cell van www.loadcellmod.com?

Afbeeldingslocatie: https://i1178.photobucket.com/albums/x372/weske110/IMG_20190315_192356.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Chaker op 29-03-2019 10:08 . Reden: Link naar foto aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Chaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:05:Wel ben ik aan het denken om een loadcell toe te voegen aan de rem. Iemand ervaring met de load cell van www.loadcellmod.com?
Yep! Heb zelf de Challenge met T300RS en T3PA pedalen. Ben voor de 20kg variant gegaan en dat bevalt echt super. Eerste 2-3 uur denk je echt: "wat is dit?", vervolgens wil je niet meer zonder :P

Heb wel een beetje van het rubber op de loadcell afgesneden (staat ook in handleiding) om klein beetje travel in pedaal te krijgen.

Absolute aanrader!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Canis Lupus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:27:
[...]
Yep! Heb zelf de Challenge met T300RS en T3PA pedalen. Ben voor de 20kg variant gegaan en dat bevalt echt super. Eerste 2-3 uur denk je echt: "wat is dit?", vervolgens wil je niet meer zonder :P

Heb wel een beetje van het rubber op de loadcell afgesneden (staat ook in handleiding) om klein beetje travel in pedaal te krijgen.

Absolute aanrader!
Hoi Canis,

zelf twijfel ik nog een beetje of de 20kg niet te zwaar gaat zijn icm met de challenge. Gaat dat goed? Mijn pedalen staan niet volledig tegen een muur dus zouden in principe kunnen verschuiven moest ik heel hart trappen op de rem.

Erna ook nog eens lief naar het vrouwtje lachen en bestellen :-D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Spiek al een tijdje mee in het Racing forum, dus toch maar eens plaatje posten van mijn sim spul :)

https://drive.google.com/...HGY13A0d44Cxps-Xauvj/view

Het is mijn eerste rig, bestaande uit een Obutto Ozone met een T300 RS GT spelend op de PS4 Pro. Het staat nu nog in de woonkamer in een hoek, helaas, maar ik ga binnenkort verhuizen en wil dan de hele set verkopen. Single monitor stand en keyboard tray zijn nooit gebruikt, daar zit de bubble wrap nog omheen. Als ik geen koper vindt, heb je kans dat hij op tweakers V&A terecht komt. Denk aan ~500 all in.

Plan is om alles een eigen plekje te geven in de nieuwe situatie. Maar dan gelijk met een flinke upgrade, ben toch wel hooked geraakt aan de hobby en ik wil simpelweg meer. Dus hopelijk kan ik over een 3-6 mnd een nieuwe post maken met een OSW op een P1 rig met HE Sprints en triples o.i.d. Als er geen grote financiële tegenvallers komen dan he. En gelijk een nieuwe pc build erbij, met in een notendop 2080ti/32GB/9700K. Ja ben nu single (als je dat niet al een beetje bedacht had met de rig in de woonkamer) dus ik zeg GO, dan heb je het maar alvast in huis, mocht ik weer een dame tegenkomen 8)

Televisie is 49" 2160p hangend aan de DQ 101cm wall mount. Hiermee zit ik er 95cm vanaf en kom je op een fov in bijv. AC van 36-37. Altijd heel blij geweest met deze set (1,5 jaar oud) maar het wordt tijd voor muscle memory en uitbreidingsmogelijkheid via de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Chaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Hoi Canis,

zelf twijfel ik nog een beetje of de 20kg niet te zwaar gaat zijn icm met de challenge. Gaat dat goed? Mijn pedalen staan niet volledig tegen een muur dus zouden in principe kunnen verschuiven moest ik heel hart trappen op de rem.
De Playseat Challenge heeft een opstaand stukje aan de voorkant, waardoor pedalen in principe nooit kunnen schuiven, maar het lijkt alsof jij niet het bevestigingsdeel voor de pedalen hebt? Heb jij deze er zelf afgehaald of is jouw stoel incompleet?

De Playseat Challenge gaat wel knikken bij te grote remkracht. Het koppelstuk tussen pedalenbevestiging (wat bij jou dus ontbreekt) en de voorkant van de stoel komt dan omhoog. Ik schat dat 20kg ongeveer het punt is waarop hij begint te knikken, waarschijnlijk ook afhankelijk van je zithouding en je eigen gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:02:
[...]

De Playseat Challenge heeft een opstaand stukje aan de voorkant, waardoor pedalen in principe nooit kunnen schuiven, maar het lijkt alsof jij niet het bevestigingsdeel voor de pedalen hebt? Heb jij deze er zelf afgehaald of is jouw stoel incompleet?

De Playseat Challenge gaat wel knikken bij te grote remkracht. Het koppelstuk tussen pedalenbevestiging (wat bij jou dus ontbreekt) en de voorkant van de stoel komt dan omhoog. Ik schat dat 20kg ongeveer het punt is waarop hij begint te knikken, waarschijnlijk ook afhankelijk van je zithouding en je eigen gewicht.
Hoi,

ik heb dit er wel opstaan maar is inderdaad niet goed te zien op de foto's.
Wat ik me afvroeg is of de rode "schroeven" genoeg weerstand bieden om de pedaalbevestiging vast te houden tijdens het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Die rode plastic schroeven zijn niet het probleem. Die bieden genoeg weerstand om de stoel te laten scharnieren bij teveel remkracht.

[ Voor 55% gewijzigd door SlaadjeBla op 29-03-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:22:
Die rode plastic schroeven zijn niet het probleem. Die bieden genoeg weerstand om de stoel te laten scharnieren bij teveel remkracht.
Duidelijk, ik ga het gewoon bestellen denk ik. ik merk dat ik wat accuraatheid mis bij het remmen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20

Canis Lupus

Vosbot

Chaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Ik ben blij dat ik de 20kg versie heb besteld, had wel dezelfde concerns als jij ;)
Zelf ben ik 90kg, dus dat houdt de stoel al iets meer op zijn plaats, daarbij heb ik de stoel ook iets 'liggender/vlak' (zeg maar F1 stand) staan, wat ook meehelpt denk ik.

Verder is er inderdaad de opstaande rand, die samen met de klittenband-band alles bij elkaar houdt.
Eerder in dit topic is er eens iemand geweest die mbv een houten plaat en beugels om de buizen e.e.a. nog strakker vast heeft gezet, maar bij mij is dat niet nodig geweest.

Bij de installatie ben ik het langst bezig geweest de huidige Conical brake mod te verwijderen :P
(die laatste is overigens wel nodig om de loadcell te kunnen monteren, zit die ook bij jouw pedalen?)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Canis Lupus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Verder is er inderdaad de opstaande rand, die samen met de klittenband-band alles bij elkaar houdt.
Eerder in dit topic is er eens iemand geweest die mbv een houten plaat en beugels om de buizen e.e.a. nog strakker vast heeft gezet, maar bij mij is dat niet nodig geweest.
Ik denk dat ik dat was, maar dat waren wel Heusinkveld pedalen. Hoewel het niet nodig zal zijn met T3PA pedalen, vond ik het wel fijner dat ze echt stevig vastzitten. Met de T3PA pedalen was er onder het klitteband altijd wel wat speling en schoven de pedalen soms iets.

Inmiddels is de Playseat vervangen en post ik binnenkort een update als alles afgemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Canis Lupus schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Ik ben blij dat ik de 20kg versie heb besteld, had wel dezelfde concerns als jij ;)
Zelf ben ik 90kg, dus dat houdt de stoel al iets meer op zijn plaats, daarbij heb ik de stoel ook iets 'liggender/vlak' (zeg maar F1 stand) staan, wat ook meehelpt denk ik.

Bij de installatie ben ik het langst bezig geweest de huidige Conical brake mod te verwijderen :P
(die laatste is overigens wel nodig om de loadcell te kunnen monteren, zit die ook bij jouw pedalen?)
Ja deze zit er bij maar heb ik niet gebruikt. Ik zie inderdaad dat er wel mogelijkheden zijn voor de pedalen. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Chaker schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:46:
[...]

Ja deze zit er bij maar heb ik niet gebruikt
Als je de brake-mod nog niet hebt gebruikt, zou ik dat als eerst doen. Persoonlijk vond ik het fijner als ik de conus verving door een squashbal. Iets meer travel en een fijne tegendruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
Ontzettend gaaf om te zien Henkus, dit is hoe een rig moet worden. Ziet er echt geweldig uit _/-\o_

Heel veel plezierige kilometers gewenst :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 21:49
Nice :D

Maar ik zie dat je geen Seaflo's meer hebt voor je air? Is deze oplossing beter en/of stiller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Beakzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:05:
[...]

Nice :D

Maar ik zie dat je geen Seaflo's meer hebt voor je air? Is deze oplossing beter en/of stiller?
Ik heb de seoflows nog steeds en gebruik ze ook nog. Alleen de Seoflows boven op de monitor maken de hele konstructie nogal top zwaar. De motion moet nu al terug gedraaid worden als ik een monitor gebruik om er voor te zorgen dat deze er niet afbreekt.

De monitor zit maar met 4 bouten vast en die gaat er altijd af als ik in VR rij. En dan komen de seaflows er elke keer weer terug op. De wissel duurt letterlijk een paar minuten.

De seaflows zijn een blijvertje. Ik ben gek op die dingen 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G3fSTbTH/9d-2.jpg

Zodra de monitor er af is kan de motion opgeschroefd worden naar de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 21:49
Henkus schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:38:
[...]

Ik heb de seoflows nog steeds en gebruik ze ook nog. Alleen de Seoflows boven op de monitor maken de hele konstructie nogal top zwaar. De motion moet nu al terug gedraaid worden als ik een monitor gebruik om er voor te zorgen dat deze er niet afbreekt.

De monitor zit maar met 4 bouten vast en die gaat er altijd af als ik in VR rij. En dan komen de seaflows er elke keer weer terug op. De wissel duurt letterlijk een paar minuten.

De seaflows zijn een blijvertje. Ik ben gek op die dingen 8)

[Afbeelding]

Zodra de monitor er af is kan de motion opgeschroefd worden naar de volle snelheid.
Ah zo :) Ja de Seaflows werken perfect icm VR, maar als ik nog laat aan het racen ben dan heeft mijn vriendin er blijkbaar last van (hoor ze zelf niet met de oordoppen). Dus ik hoopte dat het stiller kon :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Beakzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Ah zo :) Ja de Seaflows werken perfect icm VR, maar als ik nog laat aan het racen ben dan heeft mijn vriendin er blijkbaar last van (hoor ze zelf niet met de oordoppen). Dus ik hoopte dat het stiller kon :o
Ze kunnen idd voor anderen of als je geen headphones hebt behoorlijk luidruchtig zijn. Ik heb er zelf ook geen last van.

Ik gebruik 3 verschillende standen:

60% "silent" (als de familie slaapt)
80% normaal
100% als ik alleen thuis ben.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik mijn voeding heb overklokt naar 14v. Dus 80% is eigenlijk 93% en 100% is eigenlijk 116%

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3m3d7
Je zou nog een kommetje met een laagje euro98 bij de intake van die ventilator neerzetten voor nog meer realisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.