Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:12
R3m3d7 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Kijk eens aan, alles voor een heerlijke melange.
Theoretisch is het mogelijk, om bij een blokkerend wiel, met simtools een servo aan te sturen die een spuitje verbrande rubber lucht geeft O-)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Henkus schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:48:
[...]

Theoretisch is het mogelijk, om bij een blokkerend wiel, met simtools een servo aan te sturen die een spuitje verbrande rubber lucht geeft O-)
Iemand moet de eerste zijn Henkus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zoiets aansluiten op een arduino?

https://www.action.com/nl-nl/p/airwick-starterset-/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 13:53
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Als je de brake-mod nog niet hebt gebruikt, zou ik dat als eerst doen. Persoonlijk vond ik het fijner als ik de conus verving door een squashbal. Iets meer travel en een fijne tegendruk.
Dit weekend een aantal uurtjes gereden met de brakemod. Voelde al iets beter maar remmen was nog niet dat wat ik zoek. Dan toch maar de loadcell van loadcellmod.com besteld. Ik laat weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vghgDmG0/EC5-A5-FCB-D00-B-46-D3-AE77-D59-A32-F56539.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/z3DH6Tk6/54-FD24-E2-E1-C0-4-B4-A-B6-B0-24-BD13-AE9-A2-B.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cvtnTZcJ/CF4-F0324-628-F-49-ED-8448-515-FD9250-B41.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dLxC8DrX/3-C47-A3-BE-F25-A-4440-AC83-5-E3633941-E44.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YvFvYRpG/44929-E76-92-A8-4-B6-F-927-D-0617-CFF4-AFAD.jpg

Nieuw stuur gebouwd, voornamelijk voor Formule en LMP achtige autos:
- 280 mm diameter
- 6 push buttons
- 2 toggle switches
- 4 rotary encoders
- Dual hand clutch met bite point calibratie

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV op 01-04-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:06
johnnyverhoeff schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:23:

Nieuw stuur gebouwd, voornamelijk voor Formule en LMP achtige autos:
- 280 mm diameter
- 6 push buttons
- 2 toggle switches
- 4 rotary encoders
- Dual hand clutch met bite point calibratie
Bekleed jij de sturen zelf of besteed je dit uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
meintje schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:33:
[...]

Bekleed jij de sturen zelf of besteed je dit uit?
Het stuur zelf heb ik gekocht in italie, het betreft een Sportline formula 280.

Ik weet namelijk vrij zeker dat dit er mooier uitziet dan dat ik het met de hand ga bekleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet ziek allemaal :P als k dat thuis wil wordt het denk ik scheiden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
Hier kan je zien hoe het opgebouwd is inclusief de toleranties.
Je moet dus alles goed opmeten en ontwerpen en rekening houden met de toleranties van beide machines (3d printer en CNC router).
Het resultaat mag er wezen vind ik, zeker aagezien het first time right was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand nog tips of ervaringen met een setup die in de woonkamer voor de tv geplaatst kan worden maar wel van degelijke kwaliteit is + geschikt voor loadcell pedalen? :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:53
Heusinkveld pedalen op een Playseat Challenge kan, maar is verre van ideaal. Upgraden dus en dan maar meteen goed. Nu zitten de pedalen stevig en inverted in een Sim Lab GT-1 rig. De Cobra Sebring Pro stoel is een oudje en komt van Marktplaats, maar ziet er netjes uit en zit goed. De rest had ik al.

Ben erg blij met de rig. De aanpasbaarheid is oneindig, maar dat maakt ook dat ik al veel te veel uren heb zitten tweaken om het net even wat fijner afgesteld te krijgen. Ten opzichte van de Playseat is dit zo'n waanzinnige upgrade dat het bijna niet te omschrijven is. Het voelt zo luxe, gewoon decadent, om in je cockpit te stappen. En wat fantastisch om eindelijk mijn pedalen echt te kunnen gebruiken zonder dat mijn stoel dubbelklapt en ze inverted te kunnen ophangen. De immersie is er flink op vooruit gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BxpQLP71tuLX7QRFBGGFk2vh/medium.jpg

Racing hardware
KastFractal Design Define R3
VoedingSeasonic X-560 80+ Gold
MoederbordGigabyte GA-P67A-UD3-B3
ProcessorIntel Core i7-2700K @4.3 GHz
CPU KoelerScythe Mugen 2 Rev. B
Geheugen 8GB8 Gb, Corsair Vengeance DDR3
Geheugen 16GB16 Gb, Corsair Vengeance DDR3
Grafische kaartMSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
SchermAOC AG352UCG6 Zwart (3440x1440 @ 120Hz)
GeluidAsus Xonar Essence STX
HeadsetSteelseries Siberia V2 Zwart
FrameSim Lab GT-1 EVO
StoelCobra Sebring Pro uit 1999
StuurThrustmaster TX Leather Edition
PedalenHeusinkveld Sim Pedals Pro
HeadtrackerTrackIR 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Paulus07 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:00:
Iemand nog tips of ervaringen met een setup die in de woonkamer voor de tv geplaatst kan worden maar wel van degelijke kwaliteit is + geschikt voor loadcell pedalen? :)
Ik heb hier een rseat rs1 voor gehad. Zoek even op eerdere posts van mij dan zie je als t goed is wel foto's van in dit topic.

Prima seat, op wieltjes gemakkelijk te verplaatsen

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Extera schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:38:
[...]

Ik heb hier een rseat rs1 voor gehad. Zoek even op eerdere posts van mij dan zie je als t goed is wel foto's van in dit topic.

Prima seat, op wieltjes gemakkelijk te verplaatsen
Nice. eens kijken of ik ergens de afmetingen en zithoogte kan vinden (ivm positie van tv/tvmeubel zodat ik niet te hoog zit).

En even denken over de prijs en/of 2e hands opties :)
Hmmm zie ze nergens 2e hands staan :( toch jammer :P

[ Voor 5% gewijzigd door Paulus07 op 04-04-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Iemand nog een tip voor een goedkoop kussentje voor in de race stoel?

Ik heb inmiddels m'n sim lab GT1 Evo in elkaar gezet maar na een half uurtje heb ik al een houten reet in m'n Sabelt Racer Duo stoel. Achteraf gezien een beetje spijt dat ik niet iets meer research heb gepleegd in stoelen. De sim lab eigen stoel ziet er bijv een stuk comfortabeler uit. Maar waarschijnlijk is dit met een simpel kussentje ook op te lossen.

Foto's volgen nog, ik wacht nog op profiel om om de monitor te mounten.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hoe zijn trouwens jullie ervaringen mbt materiaal van de stoel.
Vaak heb je opties tussen leer of alcantara.

Wat vinden jullie fijner? En merk je het verschil echt of is het meer een visueel iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Melkaz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:50:
Iemand nog een tip voor een goedkoop kussentje voor in de race stoel
Ik heb deze en werkt perfect.

[url]https://https://www.gamma.nl/assortiment/rugkussen-basic-zwart/p/B529996?gclid=Cj0KCQjw1pblBRDSARIsACfUG12m0RrkB5KaLdoXE7XqqjhvvQdzjpQn7TbUbUTAcQ8m95mapiNtFtoaApe2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds[/url]

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 17:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

AlexP36 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb deze en werkt perfect.

[url]https://https://www.gamma.nl/assortiment/rugkussen-basic-zwart/p/B529996?gclid=Cj0KCQjw1pblBRDSARIsACfUG12m0RrkB5KaLdoXE7XqqjhvvQdzjpQn7TbUbUTAcQ8m95mapiNtFtoaApe2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds[/url]
https://www.gamma.nl/asso...Ape2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Gewoon een stuk schuimrubber of traagschuim? Ik had zelf nog stukken schuimrubber uit verpakkingsmateriaal, werkt perfect!

Even er vanuit gaande dat je deze in of onder je huidige kussens kan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
Heeft er iemand een hybride rig? For lack of a better name.

Ik wil een volledige rig opbouwen (simlab GT1 of P1) met high-end PC voor iRacing, maar ik wil dit comfortabel kunnen combineren met andere games en mijn werk in machine learning/AI achter een desk. Dus 1 PC, maar in de rig of achter een desk afhankelijk of ga racen of werken/gewoon gamen. Andere games of werken in de rig/racestoel is een complete no-go :p.

De monitors zijn hier vooral het probleem waar ik niet uit kom, een paar mogelijkheden:
1. Rig naast de desk plaatsen (of in lengte tegen de achterkant van de desk in het midden van de kamer) en 1 van de 3 monitors via een arm/swivel mount naar de desk moven. Nadeel: oplijnen van de monitor(s) bij begin van iedere iRacing sessie.
2. 49" curved monitor in de rig, extra monitor op desk ($$).
3. Triple monitor in rig, extra monitor op desk ($$$)
4. VR (nog niet geprobeerd in iRacing, maar is gewoon m'n ding niet)

Heeft iemand dit soort setup gebouwd? Ik zou graag wat tips krijgen en problemen ontwijken die andere mensen al gehad hebben ;), en natuurlijk ook wat inspiratie opdoen. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
Jup. 1 PC, met triples op de rig, en in mijn geval 3x 27inch op m'n bureau.

Nadeel is dat je 2 snelle videokaarten nodig hebt met zoveel schermen.

Met het programma displayfusion wissel ik van profiel, zodat de juiste set monitoren aan staan, met wallpaper, en bijbehorende set speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:07
fuze schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:10:
Heeft er iemand een hybride rig? For lack of a better name.

Ik wil een volledige rig opbouwen (simlab GT1 of P1) met high-end PC voor iRacing, maar ik wil dit comfortabel kunnen combineren met andere games en mijn werk in machine learning/AI achter een desk. Dus 1 PC, maar in de rig of achter een desk afhankelijk of ga racen of werken/gewoon gamen. Andere games of werken in de rig/racestoel is een complete no-go :p.

De monitors zijn hier vooral het probleem waar ik niet uit kom, een paar mogelijkheden:
1. Rig naast de desk plaatsen (of in lengte tegen de achterkant van de desk in het midden van de kamer) en 1 van de 3 monitors via een arm/swivel mount naar de desk moven. Nadeel: oplijnen van de monitor(s) bij begin van iedere iRacing sessie.
2. 49" curved monitor in de rig, extra monitor op desk ($$).
3. Triple monitor in rig, extra monitor op desk ($$$)
4. VR (nog niet geprobeerd in iRacing, maar is gewoon m'n ding niet)

Heeft iemand dit soort setup gebouwd? Ik zou graag wat tips krijgen en problemen ontwijken die andere mensen al gehad hebben ;), en natuurlijk ook wat inspiratie opdoen. Thanks!
Ik gebruik zelf een enkele 34" monitor met monitorarm en het rig naast mijn bureau. Zie ook mijn post in dit topic. Hiermee kan ik vrij snel wisselen.

Echter, een enkel scherm (ook een 49" scherm) gaat geen vervanging zijn van 3 schermen. Daarbij is een enkele 34" monitor al vrij zwaar en vergt al een prijzige, solide monitorarm, laat staan 3 schermen. En een bureaublad wat sterk genoeg is natuurlijk. Ook moet het rig goed dichtbij staan om de schermen in een goede positie te krijgen. Alternatief is mogelijk een bevestiging in de muur, maar daar wilde ik zelf niet aan om de indeling van de kamer flexibel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik zit met ongeveer hetzelfde dilemma en ga voorlopig voor optie 2 met een lange DisplayPort kabel en een USB hub voor de invoerapparatuur. Hiermee kan ik de 35" ultrawide op de juiste positie hangen en houden. Dat iedere keer opzetten is geen doen en ik heb nu juist een cockpit om van het gehannes af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Pssttt: https://shop.carthrottle.com/products/petro-scented-candle :>
R3m3d7 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:53:
Je zou nog een kommetje met een laagje euro98 bij de intake van die ventilator neerzetten voor nog meer realisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 21:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nee voor mij echt helemaal nieuw.
Ik heb jaren het echte race spul gesnoven en mis het niet hoor ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Nog geen rig, maar dit weekend een Thrustmaster t150 pro aangeschaft. Wat gaaf zeg. Laat de verslaving beginnen!

Reed hiervoor altijd pcars2 en F1 2018 met de xbox360 controller.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudolf op 08-04-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Misschien niet helemaal de plek (als het zo is sorry), maar dit is het topic wat ik hier volg op Tweakers. Daarom wil ik jullie op de hoogte brengen van (in mijn ogen) een hele mooi aanbieding van de Thrustmaster T-GT bij de mediamarkt.

Link

Normaal vaak (te) duur aangeboden, maar voor 499 een mooie prijs om een twijfelaar over te halen.

EDIT: Het is blijkbaar snel gegaan.. Prijs is nu na een paar uurtjes weer 630.. :?

[ Voor 7% gewijzigd door VoooDoo op 08-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Na een lange tijd meekijken vind ik het leuk om mijn setup met jullie te delen. Thuis heb ik twee plekken waar ik race/game.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2ssu8g0xh9o.jpg

Achter mijn Laptop race ik veel met de Logitech G29. De titels die ik hier mee speel zijn Assetto Corsa, RaceRoom en Project Cars. De Laptop is een Asus ROG met een Nvidia 960, I7 6700HQ, 32GB. Scherm is een AOC 32inch en de luidsprekers zijn Edifiers R1850DB.

Ik wissel achter mijn laptop veel af met de T500RS. Twee compleet verschillende stuurtjes die mij beiden erg bevallen. De T500 is voor de beleving gaver, maar voor de fun is de Logitech ook erg leuk rijden. Vooral wanneer ik RaceRoom speel gebruik ik de T500 ipv de G29. De FFB vind ik veel beter tot zijn recht komen op een sterker stuur.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/didghvqdt4gvd.jpg

De T500 heeft de T3PAGT pedalen met aangepaste vering en een conical brake mod.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nwxwmmbt96o.jpg

Op mijn tweede plek waar ik race en game staat een Thrustmaster T-GT met de T3PA Pro pedalen met aangepast vering en de conical brake mod. Hier speel ik Project Cars 2, Assetto Corsa, F1 2018 en uiteraard Gran Turismo aangezien dit stuur er toch wel voor gemaakt is. Tv is een Samsung 55 inch en de luidsprekers zijn Edifier s2000 Pro's.

[ Voor 5% gewijzigd door VoooDoo op 08-04-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
Ik heb zelf de Thrustmaster TMX Pro Leather edition, samen met de F1 Ferrari stuur en de TH8A shifter.
Eind vorig jaar heb ik een F1 Rim AddON Carbon gekocht van 3drap.(https://www.3drap.it/prod...ogitech-and-thrustmaster/) Ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben. Ik ben nog gewoon een rim aan bureau vastmaken simracer :-)

Ik heb een vraagje waar ik mee zit en misschien dat jullie mij daarmee kunnen en willen helpen.
Ik zit er aan te denken om een PlaySeat Challenge te kopen, want ik heb niet veel ruimte. Nu ben ik zelf niet de kleinste persoon(1.97 en 119KG) en vroeg ik mij af hoe stabiel en stevig de playseat challenge eigenlijk is en of ik met mijn goddelijke lichaam er in past. ;)

Heeft iemand ervaring met de PlaySeat Challenge en een wat grotere lichaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Readdy schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:42:
Heeft iemand ervaring met de PlaySeat Challenge en een wat grotere lichaam?
Je gaat er denk ik wel in passen. Hij is ook redelijk aanpasbaar. In- en uitstappen zal voor jou een wat grotere opgave zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 23:50
Ik ben zelf 2.03 en 90kg en heb in de winkel eens in een Challenge gezeten. Dat ging eigenlijk prima, maar ben toch voor een Evolution gegaan. Ik vond de Challenge net wat te wiebelig en ik had toch wat meer ruimte dan ik in eerste instantie dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
SlaadjeBla schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:48:
[...]

Je gaat er denk ik wel in passen. Hij is ook redelijk aanpasbaar. In- en uitstappen zal voor jou een wat grotere opgave zijn.
Dankje voor je snelle reactie, ik zat meer met het gewichtslimiet. 122 is de max en ik ben 118. Maar goed, dan heb ik extra motivatie om af te vallen hahaha. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 13:53
Readdy schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:52:
[...]

Dankje voor je snelle reactie, ik zat meer met het gewichtslimiet. 122 is de max en ik ben 118. Maar goed, dan heb ik extra motivatie om af te vallen hahaha. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie _/-\o_
1,87m en 98kilo hier. Past perfect in de challenge. Zelf heb ik de T300 en T3PA pedalen met loadcell (20kg). Zelf heb ik geen last van flex. Voordeel van de Challenge vind ik dat er geen staaf tussen je benen zit, dat maakt het "heel-toe" terugschakelen namelijk wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
2 meter bij de een is heel anders dan 2 meter bij de ander, bij mij zit de lengte vooral in de rug en zo’n houding met de benen wat omhoog doet mijn bekken kantelen wat na een tijdje resulteerd in pijn aan de onderrug. Als je een uurtje of wat gaat racen is het geen probleem maar als je als lang persoon met lange rug van plan bent om echt lange races te gaan doen zou ik deze houding snel lang proberen zodat je de boel nog kan terugsturen als het tot pijnklachten leidt.
Mijn advies voor de langere ruggen die een vaste simrace plek hebben en een budget optie zoeken is de gebruikte ASS 803 van marktplaats, dat zit als een huis voor langere tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Zojuist UPS mail en als het volgens ..... gaat wordt er morgen 63 kilo aluminum van Simlab bezorgt oOo

Foto's volgen als alles in elkaar is geknutseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
foute qoute. Dacht dat de monitors van VoooDoo JBL's waren. :+

Had ook nog een O teveel schreven. ;)

[ Voor 205% gewijzigd door TecTo op 10-04-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
Gisteren in mijn enthousiasme bureaublad en nog meer gesloopt om ruimte te maken. Kreeg
nadat de klus was geklaard onderstaand mailtje. Op zich niet zo erg want een paar dagen zonder sim racing is beter voor schouder en pols.

De Communicatie met Sim-Lab is prima, ondanks de grote drukte worden mails snel en netjes beantwoord. Compliment!

Hey Huib,

We shipped everything expect profiles for triple monitor mount. We got the profiles, but need a few days to cut them up and pack. I'll have the clips added for free when we ship that. Just let me know how much you need and I'll fix it up!

update;

Nog weinig kunnen doen. De kit met alle boutjes, hoekjes etc. om de p1 af te monteren ontbrak bij de zending. De kit om de triple monitor stand af te monteren zat er wel bij maar daar zijn de profielen nog niet geleverd.

Hopelijk wordt maandag 15 dezer de kit om de p1 te monteren bezorgt.

Huidige status :z

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/DSC_6701.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door TecTo op 13-04-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Iemand een idee wat de hoogte van het zitvlak is met de RSeat RS1?

Krijg die waarde niet echt gevonden. Ook niet op de originele site.

Afbeeldingslocatie: https://www.rseat.net/wp-content/uploads/2015/07/rseat-rs1-adjustment.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Als ik dat brakke plaatje 'opmeet' kom ik tussen de 35 en 40 centimeters hoog uit. Maar zeker weten doe ik het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 17:10
Paulus07 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:44:
Iemand een idee wat de hoogte van het zitvlak is met de RSeat RS1?

Krijg die waarde niet echt gevonden. Ook niet op de originele site.

[Afbeelding]
ik heb dit even op gemeten bij mijn rseat rs1 het is rond de 35-40cm ik heb zelf een sparco pro 2000 stoel er op gezet die zit dus iets lager de orginele stoel zal dus 40cm zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@fuze Obutto Revolution wellicht iets voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Hoogte stoel rs1 is ongeveer 38 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Is de Sparco pro 2000 een verbetering ten opzichte van de standaard rseat rs1 stoel?
Ik zat er ook over na te denken om deze aan te schaffen. Ik zoek eigenlijk iets meer steun en grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
thx all voor het opmeten van de hoogte :)
Even kijken of deze dan geschikt is om hier voor de tv te zetten/rollen en of het dan niet te hoog is en de tv te laag staat om te kijken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
Ivysaur schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:52:
@fuze Obutto Revolution wellicht iets voor jou.
Thx Ivysaur, SuperDiomiro op Twitch gebruikt die (initieel om dezelfde reden als ik) maar is er toch niet zo over te spreken. Zit blijkbaar toch redelijk wat flex in en hij zou het niet opnieuw doen. Dus dan vertrouw ik maar op zijn kennis en ervaringen ;). Ga het gewoon apart houden, moet enkel nog beslissen tussen triples of een grote curved monitor. Dat laatste lijkt me iets makkelijker aangezien GPUs met 4 displayports (triples in rig + 1 op desk) een rariteit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

fuze schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:03:
[...]

Thx Ivysaur, SuperDiomiro op Twitch gebruikt die (initieel om dezelfde reden als ik) maar is er toch niet zo over te spreken. Zit blijkbaar toch redelijk wat flex in en hij zou het niet opnieuw doen. Dus dan vertrouw ik maar op zijn kennis en ervaringen ;). Ga het gewoon apart houden, moet enkel nog beslissen tussen triples of een grote curved monitor. Dat laatste lijkt me iets makkelijker aangezien GPUs met 4 displayports (triples in rig + 1 op desk) een rariteit is.
Ik kan bevestigen dat er behoorlijk wat flex zit in de R3volution. En daarnaast is de instelbaarheid echt niet optimaal.
IK ben nu overgestapt naar een Sim-Lab P1 en dat is perfect, maar niet te gebruiken als werkplek.
Omdat ik mijn Race PC een fikse upgrade heb gegeven (nou ja, eigenlijk grotendeels vervangen), heb ik mijn post aangepast met de opsomming van mijn spullen: Klik

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 15-04-2019 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
fuze schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:03:
[...]

Je kan over dvi ook gewoon 144hz op 1080p halen hoor.
Heb zelf ook triples en een scherm op het bureau en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
Wat is eigenlijk het verschil tussen de sim-lab P1 en GT1 Evo? Iets kleinere footprint voor zover ik kan zien (geen probleem, ben 1m80), maar de GT1 Evo lijkt me perfect mogelijk om later bv een OSW op te monteren (mits aanschaf van die DD bracket). Als je kijkt naar het prijsverschil is de GT1 Evo toch een pak aantrekkelijker :). Kijk ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
fuze schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:11:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de sim-lab P1 en GT1 Evo? Iets kleinere footprint voor zover ik kan zien (geen probleem, ben 1m80), maar de GT1 Evo lijkt me perfect mogelijk om later bv een OSW op te monteren (mits aanschaf van die DD bracket). Als je kijkt naar het prijsverschil is de GT1 Evo toch een pak aantrekkelijker :). Kijk ik iets over het hoofd?
de pedal base plate, stuur base plate, de dikte van de profielen.

en als je echt geld wilt besparen klik je er zelf een in elkaar bij motedis, dan hoef je simlab niet betalen om precies hetzelfde te doen ;)
of een kant en klare bij motedis; https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html
ze maken mooie spullen bij sim-lab (lees; ze bestellen mooie spullen bij motedis en verkopen dit door met een goed verhaal) alleen je betaald gewoon 3x de prijs voor het gemak om zelf niet na te hoeven denken.

[ Voor 21% gewijzigd door Denniz0229 op 15-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

De profielen hebben minder rijen dus misschien iets meer flex?
En de montage van de pedalen is anders. Minder stevig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Denniz0229 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:24:
[...]

en als je echt geld wilt besparen klik je er zelf een in elkaar bij motedis, dan hoef je simlab niet betalen om precies hetzelfde te doen ;)
of een kant en klare bij motedis; https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html
ze maken mooie spullen bij sim-lab (lees; ze bestellen mooie spullen bij motedis en verkopen dit door met een goed verhaal) alleen je betaald gewoon 3x de prijs voor het gemak om zelf niet na te hoeven denken.
Ach... Motedis.nl is dezelfde eigenaar. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
Er zit ook redelijk wat custom materiaal bij Sim-Lab, als je de profielen die ze gebruiken bij Motedis besteld, merk je dat het in prijs weinig scheelt uiteindelijk. Dat kleine beetje meerprijs vind ik de custom materialen van Sim-lab wel waard.
Ik ben zelf voor de P1 gegaan vanwege de bredere profielen wat JoepW zegt. Minder kans op flex en met het idee om later nog een keer motion toe te kunnen voegen, liever wat sterkers en toekomstbestendiger. Denk dat beiden rigs prima zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Het grootste verschil (buiten de dimensies) van de GT-1 tov P1 zijn de custom pedal plate en wheel plate. De pedal plate zorgt zelf ook voor rigiditeit en is van 5 mm staal, dus ook zeer stevig. De wheel plate zit met 4 bouten aan een horizontaal profiel en is zeker stevig genoeg voor alle niet DD-sturen. Bij DD zou ik de custom DD plate kopen.

Een ander, minder belangrijk, verschil is het bodem frame. Die is bij de P1 hoger en de verticale profielen waar je stuur aan vast zit zitten er langs gemonteerd met 8 of 12 hoeken ter bevestiging ipv er bovenop met 4 bevestigingshoeken. Dit zorgt ervoor dat er op de P1 minder draaimogelijkheid is op de plek waar de verticale profielen gemonteerd zijn op de bodem. Als ik ooit motion zou aanbouwen, zou dat mijn belangrijkste aandachtspunt zijn. Het is nu enorm stevig en zit muurvast, maar het is wel zijn zwakste plek. Het horizontale 80x40 profiel op stuurhoogte werkt juist die beweging tegen, dus of het nodig is een aanpassing te maken als ik motion ga doen weet ik niet zeker.

Ander klein puntje is dat de P1 volgens mij makkelijker te verstellen is. De pedaalplaat is namelijk erg zwaar en bijna niet in je eentje in hoogte te verstellen. Dat is echter iets wat je normaliter een keer doet en nooit meer aankomt.

edit: ik ben juist voor de GT-1 gegaan ipv de P1 omdat deze profielen oneindige uitbreidbaarheid en aanpasbaanheid bieden en ik dus ooit simpelweg met wat nieuwe profielen een stevigere constructie kan maken. Tot die tijd heb ik een slankere rig dan de P1. Als ik dus ooit motion ga toevoegen, ga ik nieuwe verticale profielen aanschaffen om langs het bodemframe te monteren en nieuwe horizontale profielen voor het stuur. Daarmee wordt de rig 8 cm breder, maar ook steviger.

[ Voor 16% gewijzigd door SlaadjeBla op 15-04-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 12:21
evuijtert schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:16:
Er zit ook redelijk wat custom materiaal bij Sim-Lab, als je de profielen die ze gebruiken bij Motedis besteld, merk je dat het in prijs weinig scheelt uiteindelijk. Dat kleine beetje meerprijs vind ik de custom materialen van Sim-lab wel waard.
Ik ben zelf voor de P1 gegaan vanwege de bredere profielen wat JoepW zegt. Minder kans op flex en met het idee om later nog een keer motion toe te kunnen voegen, liever wat sterkers en toekomstbestendiger. Denk dat beiden rigs prima zullen zijn.
Ikzelf heb een rig zelf in elkaar gezet met May-cad en de extrusie besteld bij motedis, heb gekozen voor 80x40 voor de zijkanten, stuur en gedeelte voort de pedalen. En voor de rest 40x40. Heb motion aan mijn rig toegevoegd met het SFX-100 project en heb echt nul flex.

De Sim Lab P1 is mooi spul hoor, maar heeft geen toegevoegde waarde als je het doet om de flex, dan volstaat 80x40 meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Pandanl schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:44:
[...]

Ikzelf heb een rig zelf in elkaar gezet met May-cad en de extrusie besteld bij motedis, heb gekozen voor 80x40 voor de zijkanten, stuur en gedeelte voort de pedalen. En voor de rest 40x40. Heb motion aan mijn rig toegevoegd met het SFX-100 project en heb echt nul flex.

De Sim Lab P1 is mooi spul hoor, maar heeft geen toegevoegde waarde als je het doet om de flex, dan volstaat 80x40 meer dan voldoende.
Geloof ik graag, als ik kijk naar het spul. Is misschien ook een tik van mij dat ik graag dingen liever te zwaar uitvoer. Was de flex van playseat ook gewoon zat, dus wilde geen risico :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Pandanl schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:44:
[...]

Zou je het .scene bestand kunnen delen voor de setup? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 12:21
Alexxxxxxxxxx schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:42:
[...]

Zou je het .scene bestand kunnen delen voor de setup? :)
Ja hoor. https://ufile.io/11eb0hk4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Eigenlijk is zo'n rig helemaal niet geschikt voor mij. Omdat alles perfect afstelbaar is, moet het perfect afgesteld worden en dus heb ik gisteren weer 2 uur besteed om de pedalen iets perfecter (maar nooit perfect genoeg :( ) te verhangen. Zondag had ik kramp in mijn wreef :o van de rare hoek die mijn linkervoet moest maken, dat is nu wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 17:35

RKD

Denniz0229 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:24:
[...]

3x de prijs is ruim overdreven, misschien zit er iets marge op, ze moeten ergens van leven, maar je krijgt dan wel een mooi samengesteld pakket waarbij vooral de custom zaken het verschil maken.

Ik heb naar beide mogelijkheden gekeken en heb gekozen voor een Black Friday aanbieding van SimLab nu een schitterende GT-1 Black thuis staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
RKD schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:28:
[...]

Ik heb naar beide mogelijkheden gekeken en heb gekozen voor een Black Friday aanbieding van SimLab nu een schitterende GT-1 Black thuis staan.
Was een mooie actie inderdaad, staat bij mij ook vol glorie in de game room.

Zijn er hier mensen die rijden met het 49inch scherm van Samsung op hun rig? Ben opzoek naar wat inspiratie voor montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
De Sim Racing Garage heeft een build/revieuw en daar is te zien dat er DD op is gemonteerd. Geeft volgens de review geen krimp. Dus dat zit wel snor.

Denk dat het grote verschil is dat sommige onderdelen van de P1 net iets degelijker zijn. Dan moet je denken aan het wheeldeck en de verstelbare tree waar de pedalen op gemonteerd worden.

Of dat nu 300 euro meerprijs waard is moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
Wat ik lees op een Duits project cars forum is dat Motedis recent wat fouten maakt met de levering (dingen die ontbreken, te veel van X, te weinig van Y) en dat het soms lang wachten is. Allemaal hearsay natuurlijk, en het is natuurlijk net de negatieve feedback die komt bovendrijven hoofdzakelijk.

Sim-lab levert voor zover ik zie inderdaad alles netjes en correct en heeft zoals eerder vermeld wat custom baseplates voor bijvoorbeeld de pedalen die handig (kunnen) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
fuze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:59:
Sim-lab levert voor zover ik zie inderdaad alles netjes en correct en heeft zoals eerder vermeld wat custom baseplates voor bijvoorbeeld de pedalen die handig (kunnen) zijn.
Je kunt in feite alles voor mekaar krijgen met standaard materiaal. De custom onderdelen zijn vooral mooi.

Bij Sim Lab valt er ook wel wat aan te merken op de QA. Ik heb ook niet alles in een keer goed geleverd gekregen, maar ze lossen het wel keurig op. Het motto van Motedis is: wij bieden geen service (ja, echt!), dus dan weet je waar je voor betaalt of op bespaart. Ieders eigen keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TecTo
QA is inderdaad niet best. Verleden week donderdag de P1 bezorgd en de kit om te monteren ontbrak. Vijf foto's op moeten sturen om te overtuigen. Zou vrijdag ochtend direct worden verzonden. UPS bezorgt niet op zaterdag dus maandag op zijn vroegst. Bleef echter op aangemeld staan.

Mail naar Darko. Er was alleen een ticket aangemaakt maar dinsdag dezer zou alles in the house zijn. Vanochtend vroeg de kit ontvangen. Gelukkig was die overcompleet! Soort van horlogemaker die heel veel onderdelen...... :)

Hoewel beloofd zou er ook onderdelen voor kabel management bij zitten. Dus niet. Strak maar een mail.

15 maart de triple monito stand besteld (volgens site op voorraad) maar nog steeds afwachten wanneer die wordt geleverd. Wel een mail gehad dat binnen een paar dagen... Dat was verleden week. De kit om af te monteren zat er wel bij.

Heb het idee dat het in de communicatie fout gaat. Darko die werkt keihard. Beantwoord netjes de mail etc..

Over de P1 dik tevreden.

Nu gestopt. Bekerhouder, keyboard tray en mouse board nog wel gemonteerd maar niet op de foto. Morgen de sim shelf waar tijdelijk een monitor op komt te staan,daarna de computer.

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/cockpig2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
fuze schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:59:
Wat ik lees op een Duits project cars forum is dat Motedis recent wat fouten maakt met de levering (dingen die ontbreken, te veel van X, te weinig van Y) en dat het soms lang wachten is. Allemaal hearsay natuurlijk, en het is natuurlijk net de negatieve feedback die komt bovendrijven hoofdzakelijk.

Deze post is deed mij een beetje lachen ten opzicht van de post hierboven.
Fouten worden overal gemaakt en je leest naar verhouding veel meer over negatieve zaken dan de positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
R3m3d7 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:13:
[...]

Deze post is deed mij een beetje lachen ten opzicht van de post hierboven.
Fouten worden overal gemaakt en je leest naar verhouding veel meer over negatieve zaken dan de positieve.
Gelukkig maak ik iemand nog aan het lachen.

Begrijp als geen ander dat dingen fout kunnen gaan. Maak slechts een verslag van hoe het bij mij is gegaan. Kennelijk ben ik niet de enige, waar niet alles in 1 keer goed gaat. So what?

Als je de moeite neemt om niet alleen het negatieve te lezen of zo maar een opmerking te maken, dan kan je in vorige berichten complimenten lezen dat de communicatie met support goed enz..

Tevreden over de P1 cockpit en dat er keihard wordt gewerkt door Darko.

Natuurlijk kan je op of aanmerkingen naast je neer leggen. Er niets mee doen en het vooral als negatief opvatten. Dan blijf je in ieder geval steken op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@TecTo jemig, je neemt het een beetje te serieus allemaal en je leest niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Richard krijgt ook wel eens feedback door die her en der gepost wordt. Bedrijfsvoering verbeteren is lastiger zonder. Ontzettend veel plezier van je opstelling TecTo d:)b

Had een zeer goede collega aan Darko op de Sim-Expo en hij weet zeker van aanpakken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 16-04-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08
-whoops- nu in het juiste topic :)

[ Voor 94% gewijzigd door Frontysco op 17-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
De levering van Sim-lab is nooit perfect geweest.

Mijn timeline:
-Haalt persoonlijk een GT1 (oud model) op, krijgt twee de zelfde seat brackets en mis een aantal bouten en hoekbevestigingen
-besteld triple monitor stand, mist de juiste monitor brackets die er wel bij besteld waren.

Meerdere van mijn team maten hebben het zelfde mee gemaakt en natuurlijk word het juiste wel nageleverd maar het blijft irritant. Ruimte voor verbetering dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Soort gelijke ervaring met Sim-lab, verkeerde stoel mee gekregen met ophalen. Was mijn voordeel, want stoel was ongeveer 3x zo duur als diegene die ik bestel had. Heb het toch maar gemeld, want ze hebben mij verder heel netjes geholpen. Ze zijn zelf de stoel om komen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Ik sta op het punt een nieuwe rig te kopen ivm de aanschaf van een Simucube 2 (mijn eerste DD :D)

Nu zit ik enorm te twijfelen tussen de Sim-Lab P1 en de Heusinkveld sim rig GT.
Qua prijs scheelt het niet meer zoveel als je de P1 uitrust zoals de Heusinkveld standaard al geleverd wordt (triple monitor mount, seat brackets).

Voordelen m.i. van de P1 zijn de uitgebreide verstelbaarheid van de pedalen en stoel en de optie om de zwarte versie te nemen, die ik veel mooier vind dan het zilvergrijs.

Voordeel van de Heusinkveld is dat deze een kleinere basis heeft, een duidelijke bouwinstructie en mooiere brackets. En ik lees veel meer slechte verhalen over foute leveringen door Sim-Labs dan door Heusinkveld... Bovendien kan ik nog 70 euro besparen op de sprint pedals in een combo deal ;)

Iemand die beide rigs al eens heeft geprobeerd en een goed vergelijk kan geven tussen beide?

PS mijn huidige setup (die in de verkoop gaat als ik mijn nieuwe gear in huis heb):
BRD raceframe pro v2 + BRD Speed7 pedals + Thrustmaster T500RS stuur (incl fanmod) + TM Sparco P383 rim.

[ Voor 9% gewijzigd door Raimond613 op 18-04-2019 11:30 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Raimond613 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:27:
Ik sta op het punt een nieuwe rig te kopen ivm de aanschaf van een Simucube 2 (mijn eerste DD :D)

Qua prijs scheelt het niet meer zoveel als je de P1 uitrust zoals de Heusinkveld standaard al geleverd wordt (triple monitor mount, seat brackets).

Voordelen m.i. van de P1 zijn de uitgebreide verstelbaarheid van de pedalen en stoel en de optie om de zwarte versie te nemen, die ik veel mooier vind dan het zilvergrijs.

Voordeel van de Heusinkveld is dat deze een kleinere basis heeft, een duidelijke bouwinstructie en mooiere brackets. En ik lees veel meer slechte verhalen over foute leveringen door Sim-Labs dan door Heusinkveld... Bovendien kan ik nog 70 euro besparen op de sprint pedals in een combo deal ;)

Iemand die beide rigs al eens heeft geprobeerd en een goed vergelijk kan geven tussen beide?

PS mijn huidige setup (die in de verkoop gaat als ik mijn nieuwe gear in huis heb):
BRD raceframe pro v2 + BRD Speed7 pedals + Thrustmaster T500RS stuur (incl fanmod) + TM Sparco P383 rim.
Ik heb in beide mogen rijden. Eerlijk gezegd heb ik geen voorkeur. Maar als je een prijsvoordeel kan halen met een combi koop zou ik daar voor kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Raimond613 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:27:

Het enige “nadeel” dat je heb bij de HE sim rig is dat je eigenlijk alleen de HE pedalen kan gebruiken, iig met de bijgeleverde pedalplate.
Maar als je toch sprints neemt ... :)
Ook zitten er hele leuke mounts bij voor hun seq shifter en handrem (die btw erg vet zijn).

Verder zijn de brackets idd erg mooi van HE alleen jammer nu alleen nog in t zwart te bestellen.

Hij is ook erg compact, mijn stoel (sparco) is net zo breed als t hele frame.

Maar als jij per se zwarte extrusie profielen wil, dan zal je wel de P1 moeten nemen.

Ik heb ze beide geprobeerd trouwens en omdat ze dezelfde hoogte profielen gebruiken zijn ze heel erg vergelijkbaar qua stijfheid etc

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyV op 18-04-2019 12:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr.DJ95
Na weken kwijlen op 90% van alle posts en na de overstap van Xbox One naar PC te hebben gemaakt toch maar besloten om wat fotos's te schieten van mijn thuiswerkplek, game room en mancave.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4eeUPwi.png

Het begon allemaal met een Xbox one op een 60inch full HD scherm omdat Forza 7 toch minder leuk is met een controller langzaam aan wat Fanatec spullen weten te verzamelen. Ja en dan heb je best leuk sim spul staan, game je nog op een Xbox one. Dat kon natuurlijk niet. Afgelopen week een PC in elkaar geschroeft met onderstaande specs:

Computer spul:
  • Intel Core i5-9600K Boxed
  • Asus ROG Strix Z390-F Gaming
  • Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart
  • Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm
  • Corsair Vengeance RGB Pro 32GB 3200Mhz
  • EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
  • Seasonic Focus Plus 750 Gold
  • Samsung 850, 3x 256GB, 1x 512GB
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h99Dxkc.jpg

En omdat het oog/FOV ook wat wilt, een 49inch 32:9 super ultra wide van Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6b67WGw.jpg

Sim spul:
  • ClubSport Wheel Base V2.5
  • ClubSport Pedals V3
  • ClubSport Shifter SQ
  • ClubSport Handbrake V1.5
  • CSL Elite Steering Wheel P1
  • Sim-Lab SPEED1 – Bucket seat
  • Sim-Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UFkFQ0F.jpg

Randapparatuur
  • Corsair Gaming Glaive RGB Mouse
  • Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard
  • Focusrite Scarlett 2i2 (2nd Gen)
  • KRK Systems Rokit 6 (RP-6G2)
Nu nog opzoek naar wat toffe online events voor Forza 7, Asetto Corsa Comp etc.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 19-04-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
mr.DJ95 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:00:
Na weken kwijlen op 90% van alle posts en na de overstap van Xbox One naar PC te hebben gemaakt toch maar besloten om wat fotos's te schieten van mijn thuiswerkplek, game room en mancave.

[Afbeelding]

Het begon allemaal met een Xbox one op een 60inch full HD scherm omdat Forza 7 toch minder leuk is met een controller langzaam aan wat Fanatec spullen weten te verzamelen. Ja en dan heb je best leuk sim spul staan, game je nog op een Xbox one. Dat kon natuurlijk niet. Afgelopen week een PC in elkaar geschroeft met onderstaande specs:

Computer spul:
  • Intel Core i5-9600K Boxed
  • Asus ROG Strix Z390-F Gaming
  • Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart
  • Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm
  • Corsair Vengeance RGB Pro 32GB 3200Mhz
  • EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
  • Seasonic Focus Plus 750 Gold
  • Samsung 850, 3x 256GB, 1x 512GB
[Afbeelding]

En omdat het oog/FOV ook wat wilt, een 49inch 32:9 super ultra wide van Samsung.

[Afbeelding]

Sim spul:
  • ClubSport Wheel Base V2.5
  • ClubSport Pedals V3
  • ClubSport Shifter SQ
  • ClubSport Handbrake V1.5
  • CSL Elite Steering Wheel P1
  • Sim-Lab SPEED1 – Bucket seat
  • Sim-Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit
[Afbeelding]

Randapparatuur
  • Corsair Gaming Glaive RGB Mouse
  • Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard
  • Focusrite Scarlett 2i2 (2nd Gen)
  • KRK Systems Rokit 6 (RP-6G2)
Nu nog opzoek naar wat toffe online events voor Forza 7, Asetto Corsa Comp etc.
Mooi spul, ik wil ook upgraden naar een PC en 49 inch monitor. Draait ACC een beetje hierop op de hoogste settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat hangt van je systeem af natuurlijk. Een 1070 heeft volgens mij echt geen problemen ermee.

Dat scherm is wel gemaakt voor simracing; fraai ding! Pas maar op dat hij er niet af flikkers als je hem zover naar je toe trekt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Luckeh schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:12:
Dat hangt van je systeem af natuurlijk. Een 1070 heeft volgens mij echt geen problemen ermee.

Dat scherm is wel gemaakt voor simracing; fraai ding! Pas maar op dat hij er niet af flikkers als je hem zover naar je toe trekt :)
Haha staat nog net veilig. Moet wel de beste FOV creeren naturlijk. GTX10070 doet het prima, hopelijk komt deze week zijn broertje binnen voor SLI. VR is wel een beetje gaan kriebelen namelijk.
Nevik88 schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:45:
[...]

Mooi spul, ik wil ook upgraden naar een PC en 49 inch monitor. Draait ACC een beetje hierop op de hoogste settings?
Ja easy wel, draai alles op Ultra en nog zit ik ruim boven de 60FPS, het oog wilt ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

mr.DJ95 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:55:
[...]

Haha staat nog net veilig. Moet wel de beste FOV creeren naturlijk.
Is een monitor mount geen optie voor je? Dan kan je het scherm nog net iets dichterbij halen en heb je geen risico meer van eraf vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Melkaz schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:58:
[...]

Is een monitor mount geen optie voor je? Dan kan je het scherm nog net iets dichterbij halen en heb je geen risico meer van eraf vallen :)
Zeker, hier heb ik naar zitten kijken alleen voor het formaat/gewicht scherm is er weinig te vinden in VESA100. heb wel een mount gezien voor mijn SIMLAB maar dan moet ik ook een andere monitor kopen voor op mij bureau. Ach toekomst plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

jbbrans

mr.DJ95 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:55:
[...]
Haha staat nog net veilig. Moet wel de beste FOV creeren naturlijk. GTX10070 doet het prima, hopelijk komt deze week zijn broertje binnen voor SLI. VR is wel een beetje gaan kriebelen namelijk.
Houd er rekening mee dat sli en vr meestal niet samen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

mr.DJ95 schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:00:
[...]

Zeker, hier heb ik naar zitten kijken alleen voor het formaat/gewicht scherm is er weinig te vinden in VESA100. heb wel een mount gezien voor mijn SIMLAB maar dan moet ik ook een andere monitor kopen voor op mij bureau. Ach toekomst plannen.
Ik heb zelf ook een Ultrawide(stukje kleinere, 34 inch) en een GT1 Evo. Ik gebruik ook een SIMLAB monitor mount. Echter de GT2 Single Screen mount is standaard niet geschikt voor de GT1 Evo. De GT2 Single Screen bevat 3 profiles van 42mm terwijl de GT1 Evo 48mm breed is. Darko heeft dit keurig opgelost door een 48mm profile mee te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pDdunIY.jpg

Wat ook van belang is met 8020 profile monitor oplossingen zijn de aansluitingen op de monitor zelf. Ik had de mijne er op gemonteerd,blokte de balk de aansluitingen 8)7
Uiteindelijk opgelost door de vesa plate naar onder te wijzen i.p.v boven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/08BcgfY.jpg

Uiteindelijk zeer tevreden over de uitkomst. Enige punt van kritiek tot nu toe is de stoel keuze, hier had ik iets meer tijd in moeten steken voor research (en een winkel moeten bezoeken om er echt in te gaan zitten). Ik had de goedkoopste gekozen (Sabelt Racer Duo) en ik zit er niet lekker in, uiteindelijk OK opgelost met een kussentje.

Voor nu nog drie wensen voor de rest van het jaar

- De katten vertellen dat ze de stoel niet mogen gebruiken als mandje, ik word gek van alle haren :D
- Een shifter regelen, zal waarschijnlijk een 2e handse Thrustmaster th8pa worden aangezien ik de shifter niet enorm vaak zal gebruiken. Hopelijk komt er nog eentje bij vraag en aanbod binnenkort
- De T300 upgraden naar een Fanatec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Melkaz

Daarom altijd voor leer of namaak leer kiezen als je katten hebt. Eigen ervaring. Nadeel is dat in leer je krabjes krijgt ofwel strepen.

Stap meteen over naar een Fanatec v1.5 shifter, of ga voor een SHH. Th8a ga je spijt van krijgen. :9

[ Voor 25% gewijzigd door Ivysaur op 22-04-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Verkeerde topic :P

[ Voor 199% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 22-04-2019 19:49 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 21:13
Sinds vandaag ook trots eigenaar van een heuse "race-rig"!
Het is lang niet zo uitgebreid als de meeste hier hebben, maar he, je moet ergens mee beginnen :)

Wat zie je:

Stuur: Logitech G920
Seat: Playseat Challenge
TV: Samsung UE55NU8000
(Kabels: nog even goed wegwerken :+ )

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X8CFzyL/image1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y6xmBnq/image2.jpg

Installatie van zowel de stoel als het stuur was een makkie! Stoeltje is heel goed af te stellen naar eigen voorkeur. Ik ben zelf 1,80 met gemiddelde bouw en pas er vrij gemakkelijk in.

Race al jarenlang met een controller in diverse games, voornamelijk de forza motorsport serie, maar ook wel eens uitstapjes gemaakt naar bijvoorbeeld Dirt of Project Cars, dus het zal aardig wennen zijn met de overstap naar stuur.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ivysaur schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:40:
@Melkaz

Daarom altijd voor leer of namaak leer kiezen als je katten hebt. Eigen ervaring. Nadeel is dat in leer je krabjes krijgt ofwel strepen.

Stap meteen over naar een Fanatec v1.5 shifter, of ga voor een SHH. Th8a ga je spijt van krijgen. :9
Op welk front vindt je de SHH beter dan de th8a als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
R3m3d7 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:18:
[...]

Op welk front vindt je de SHH beter dan de th8a als ik vragen mag?
- Je hoeft niet elke keer de pattern en het seq-fontje er af te schroeven en vice versa. SSH is net als v1.5 een knopje. ;) Zogedaan.
- Bovendien is het omhulsel van SSH compleet 3D-gefabriceerd, en van binnen metaal.
- heb je wat meer bevestigingsmogelijkheden.
- De mogelijkheid om een kleiner bedrijf te steunen
- Je eigen naam/logo op het omhulsel
- Betreft kracht zit het tussen een TH8A en een V1.5 in
- tot slot de mogelijkheid de shifter losser of stugger te laten schakelen

[ Voor 10% gewijzigd door Ivysaur op 23-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

SSH heeft zo te zien vakantie en gaat pas weer leveren na 3 Mei. Op zich geen ramp want ik race al 2 jaar lang zonder shifter dus die paar weken extra overleef ik wel!

Lastig hoor, op zich vind ik de fanatec V1.5 shifter het mooiste maar die is 259,- exclusief verzendkosten en ik moet dan waarschijnlijk ook een Sim Lab shifter mount erbij kopen. best veel geld voor iets dat ik niet enorm vaak ga gebruiken.

Daarom toch maar even de ogen open houden voor een leuke 2e handse shifter :) Mocht dit niks worden dan maar de ssh of Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Melkaz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:44:
SSH heeft zo te zien vakantie en gaat pas weer leveren na 3 Mei. Op zich geen ramp want ik race al 2 jaar lang zonder shifter dus die paar weken extra overleef ik wel!

Lastig hoor, op zich vind ik de fanatec V1.5 shifter het mooiste maar die is 259,- exclusief verzendkosten en ik moet dan waarschijnlijk ook een Sim Lab shifter mount erbij kopen. best veel geld voor iets dat ik niet enorm vaak ga gebruiken.

Daarom toch maar even de ogen open houden voor een leuke 2e handse shifter :) Mocht dit niks worden dan maar de ssh of Fanatec.
Juist om die reden (te weinig gebruik) heb ik de shifter van Thrustmaster. Ik ben er erg tevreden over voor de keren dat we hem tijdens league-racen gebruiken :)

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Melkaz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:44:

Als je nog een horizontaal stuk profiel hebt en die 90° brackets kan je de shifter ook met M6 boutjes vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Ik ben zeer tevreden met mijn v1.5 shifter (koop niks anders van Fanatec) Inderdaad wel aan de prijs maar dat heb ik er voor de easy-of-use en materialen wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

FightingAce schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:47:
[...]

Als je nog een horizontaal stuk profiel hebt en die 90° brackets kan je de shifter ook met M6 boutjes vastzetten.
Met die brackets bedoel je zoiets?
https://sim-lab.eu/product/aluminium-bracket-40mm-anodized/

Die heb ik helaas niet thuis liggen maar ik heb wel meerdere profielen over. Zo'n bracket kan natuurlijk ook een simpele hoek anker zijn van de Hornbach. Dan zouden de kosten dus alleen de Fanatec shifter zelf zijn, interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08
Fassive schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:04:
Ik ben zeer tevreden met mijn v1.5 shifter (koop niks anders van Fanatec) Inderdaad wel aan de prijs maar dat heb ik er voor de easy-of-use en materialen wel voor over.
Want? In mijn prille stadium van Sim racer heb ik juist vernomen dat Fanatec "de shit" is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Frontysco schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:34:
[...]

Want? In mijn prille stadium van Sim racer heb ik juist vernomen dat Fanatec "de shit" is :9
Tuurlijk, het spul is goed maar ook aan de prijs... En er valt ook niet echt te spreken over de service R&D en QC. voor dat geld betaal ik liever wat meer voor echte kwaliteit en service (simucube etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
Melkaz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:22:
[...]

Met die brackets bedoel je zoiets?
https://sim-lab.eu/product/aluminium-bracket-40mm-anodized/

Die heb ik helaas niet thuis liggen maar ik heb wel meerdere profielen over. Zo'n bracket kan natuurlijk ook een simpele hoek anker zijn van de Hornbach. Dan zouden de kosten dus alleen de Fanatec shifter zelf zijn, interessant!
Precies. Zo zit ie bij mij vast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DHOUJQr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

a@NLRev0lution Een goede stoel. Zeker om te beginnen. Zelf een klein jaar met een Fanatec CSR naar volle tevredenheid gebruikt. Maar de mijne is terug naar de leverancier. Bij de openingen aan de achterkant begon de stof los te laten. Met racen geen probleem, maar aangezien er nog garantie op zat toch maar opgestuurd. En vandaag gehoord dat mijn aankoopbedrag terug wordt gestort.

Ondanks dat die goed beviel ga ik denk ik iets anders kopen. Voornamelijk omdat ik de stoel gewoon kan laten staan. Maar wat is er veel keus. Dacht eerst aan een kleine upgrade zoals naar de Playseat Evolution of Revolution maar met verder kijken toch wel erg verleidelijk om meer uit te gaan geven. Zoals een GT Omega ART, Next Level Racing F-GT, RaceRoom Gameseat RR3033 en weer iets duurder GT Omega Pro Racing Simulator Professional - RS9 Seat en vervolgens ook nog deze MaxRF1 tegen. Die laatste ziet er erg interessant uit, maar daar kan ik geen neutrale review vinden. Wordt een lastige keuze. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zelfde hier. Kom elke keer nieuwe interessante setups tegen (die nog redelijk compact zijn ivm woonkamer/verplaatsen).

Nu kwam ik laatst online de "trak racer rs6" tegen welke er ook best cool uit ziet :)

Echter die setups zijn enkel allemaal zo prijzig dus niet echt iets om "zo maar" even te kopen om te zien of het wat is etc. 2e hands ook nog niet echt kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Dan 'maak' je ze toch na uit alu-profiel? Zie je vanzelf wat het potentieel kost inc. accessoires :)

edit:
Overigens een tijdje geleden terug voor een mede forum-lid deze samen opgetekend. Hij zette de boel op wieltjes en heeft ook nog de PC in de rig verwerkt.

http://www.mediafire.com/...ip0g30ko/ontwerp_kurt.pdf

Hij heeft in de volgende draad een build-log bijgehouden:
https://www.racedepartmen...nstructions.108962/page-6

[ Voor 73% gewijzigd door Schuey op 24-04-2019 21:08 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.