Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

evuijtert schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Waarom geen AC in VR? Ik heb zelf geen iRacing, maar gebruik VR in AC

Ik heb zelf geen monitor en twijfel om er toch 1 te halen, na een uurtje in VR vind ik het toch lekker om dat ding even af te zetten.
Niet een echt specifieke reden; VR ervaring is hetzelfde in beide sims. Maar bij iRacing ga ik er vaak echt even voor zitten; terwijl ik AC enkel gebruik met AI en weet dat ik 'm even op pauze kan zetten indien nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
evuijtert schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Waarom geen AC in VR? Ik heb zelf geen iRacing, maar gebruik VR in AC

Ik heb zelf geen monitor en twijfel om er toch 1 te halen, na een uurtje in VR vind ik het toch lekker om dat ding even af te zetten.
Ik zou zeker de VR Cover oplossing eens overwegen. Ik heb deze sinds een half jaar en ben er super tevreden over, 's zomers met de stoffen cover geen last meer van zweet en de rest van het jaar zonder (zit de rift toch wat dichter bij je ogen) maar wel met een stuk hoger draagcomfort.

Ik practice de hele avond zonder het ding af te willen/moeten zetten...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
MauriceQ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Ik zou zeker de VR Cover oplossing eens overwegen. Ik heb deze sinds een half jaar en ben er super tevreden over, 's zomers met de stoffen cover geen last meer van zweet en de rest van het jaar zonder (zit de rift toch wat dichter bij je ogen) maar wel met een stuk hoger draagcomfort.

Inderdaad met de Vr cover is het allemaal al een stuk comfortabeler en al zweet ik wel met BOXVR en Creed: Rise to glory dan is het met een doekje zo weer droog.

In mijn racerig heb ik een DIY windsimulator gebouwd en dat maakt echt een wereld van verschil. Als ik hard rij heb ik het bijna koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 09:56
MauriceQ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Gebruik ik al. Is inderdaad een hele verbetering, minder zweet en beslagen glazen is al veel beter. De cover is absoluut onmisbaar. Misschien moet ik gewoon nog wat meer uren er mee maken. Gebruik hem nog niet zolang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
evuijtert schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Gebruik ik al. Is inderdaad een hele verbetering, minder zweet en beslagen glazen is al veel beter. De cover is absoluut onmisbaar. Misschien moet ik gewoon nog wat meer uren er mee maken. Gebruik hem nog niet zolang :)
Ik heb ook de sim wind en inderdaad, in de winter moet ik een sjaal om 8)7...

Zie hier voor meer info:
https://www.xsimulator.ne...moto-and-arduinouno.6876/

Leuke add-on voor je rig, en zeer welkom in de zomer :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setup:

Rseat RS1
Thrustmaster T3PA Pro pedals
Thrustmaster T300 base
Thrustmaster Ferrari 458 Challenge add on
PlayStation 4 Pro
Samsung UE43NU7470

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7CXpw7F/FCDF03-D3-4-EDD-4071-A07-F-7279-F19-BF6-B3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Voor de geïnteresseerden: heb (helaas) m'n rig te koop moeten zetten (reden: tijdgebrek) ;w

Link: V&A aangeboden: Race simulator

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Zonde Alex. Kun je niet gewoon je rig houden voor als je weer meer tijd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ZFLaSH schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:43:
Zonde Alex. Kun je niet gewoon je rig houden voor als je weer meer tijd hebt?
Zie mijn sig...

Hoop nu al twee jaar op 'meer tijd'. Heb niet de hoop en/of verwachting dat dit op korte of middellange termijn gaat veranderen. Misschien als ik gepensioneerd ben, maar tegen die tijd is dit systeem al lang achterhaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
hele brute rig. Ik heb er alleen geen ruimte voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:35
Heel erg zonde dat je er niet van kan genieten. Is er een beetje markt voor zoiets? Kan me voorstellen dat mensen die zo'n budget hebben, zelf wat in elkaar willen zetten omdat dan alles naar eigen wens is.

Ik heb wel de ruimte voor zoiets, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
418O2 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:27:
Heel erg zonde dat je er niet van kan genieten. Is er een beetje markt voor zoiets? Kan me voorstellen dat mensen die zo'n budget hebben, zelf wat in elkaar willen zetten omdat dan alles naar eigen wens is.

Ik heb wel de ruimte voor zoiets, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat niet hebben.
De markt zal niet groot zijn.

Het waardeverlies is enorm. De aankoopwaarde van alles zat boven de 10K. En dan nog is het inderdaad maar de vraag of het te verkopen is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
alexbl69 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:36:
[...]

De markt zal niet groot zijn.

Het waardeverlies is enorm. De aankoopwaarde van alles zat boven de 10K. En dan nog is het inderdaad maar de vraag of het te verkopen is ;).
Holy cow. Dan heb je ook wel een lekkere portie vrij besteedbaar budget :)

Door de omvang is het natuurlijk niet te verschepen en moet je welhaast binnen Nederland verkopen. Succes ermee in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Thanks.

Wellicht aantrekkelijk voor iemand die toch al flink in Heusinkveld hardware wilde investeren. Dan krijg je voor een relatief kleine meerprijs wel heel veel extra's ;).

/verkooppraatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

alexbl69 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:40:
Thanks.

Wellicht aantrekkelijk voor iemand die toch al flink in Heusinkveld hardware wilde investeren. Dan krijg je voor een relatief kleine meerprijs wel heel veel extra's ;).

/verkooppraatje :)
Jammer Alex. Ik heb momenteel ook bijna geen tijd, maar ik ga toch echt niet de simrace hobby eraan geven ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Is het niet een optie om het los te verkopen?
Denk dat mensen eerder bereid zijn om een onderdeel te kopen dan een complete set. Die gene die het serieus aanpakken hebben waarschijnlijk al een gedeelte in bezit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bob-B schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:20:
Is het niet een optie om het los te verkopen?
Denk dat mensen eerder bereid zijn om een onderdeel te kopen dan een complete set. Die gene die het serieus aanpakken hebben waarschijnlijk al een gedeelte in bezit.
Probeer het eerst maar even zo.

Als dat niet werkt dan zal dat fase 2 worden :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
maar staat het echt in de weg? Anders zou ik zeggen, gewoon lekker laten staan. ook al is het dan voor maar paar keer racen. Lijkt me zonde om alles weg te doen met zo'n collectie :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRy78
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-04-2019
Erikbauer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:29:
@RoRy78 De BenQ EX3200R - 32'' Curved Gaming Monitor (144 Hz) is op dit moment in de aanbieding voor 299,- bij Bol.com. Prachtige monitor en ideaal voor triple setup in de toekomst!
Thanks voor de tip! Ga het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Op dit moment race ik in Project Cars 2 op de Xbox One met een Wheelstand Pro, na een steeds terugkerende woonkamer verbouwing. Niet ideaal, helemaal niet omdat ik gisteravond gemerkt heb dat de 'mountain section' van Bathurst in een GT3 dusdanig veel kracht opwekt, dat ik m'n Wheelstand door z'n klemmen heen trek. Niet heel chill met een race van 90 minuten aanstaande.

Nu heb ik 'toevallig' nog een extra Xbox, monitor en een ruimte van ongeveer 150x60cm vrij op een logeerkamer. Ik zit er aan te denken om daar een Playseat voor aan te schaffen. Alleen werkelijk niemand in dit topic maakt gebruik van zo'n ding. Twijfel nu of ik daar niet dezelfde problemen mee ga krijgen als een Wheelstand (lees: tijdens het racen na een overstuur momentje ineens een andere houding moeten aannemen). Mensen hier ervaring met zo'n ding en mij het afraden?

Ik snap dat zo'n RSeat een stap in de betere richting is, maar dat gaat 'm niet worden in die 60 /65 cm breedte die ik heb.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 20:05
Jimmy J. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:11:
Alleen werkelijk niemand in dit topic maakt gebruik van zo'n ding. Twijfel nu of ik daar niet dezelfde problemen mee ga krijgen als een Wheelstand (lees: tijdens het racen na een overstuur momentje ineens een andere houding moeten aannemen). Mensen hier ervaring met zo'n ding en mij het afraden?
Zelf heb ik een playseat. Ik stuur je even een PB, dit topic is eigenlijk alleen voor het "showen" van je rig :) .

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

Mwah, dit soort vragen kunnen hier prima wmb, waar zou je ze anders moeten stellen?

Een Simetik K2 (https://simetik-cockpits.myshopify.com/products/cockpit-k2) is volgens internet 47 cm breed. Ik hebbumzellfuook :+ en hij is inderdaad echt niet breed, ik kan hem vanavond wel even opmeten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:44
Jimmy J. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:11:
Ik zit er aan te denken om daar een Playseat voor aan te schaffen. Alleen werkelijk niemand in dit topic maakt gebruik van zo'n ding. Twijfel nu of ik daar niet dezelfde problemen mee ga krijgen als een Wheelstand (lees: tijdens het racen na een overstuur momentje ineens een andere houding moeten aannemen). Mensen hier ervaring met zo'n ding en mij het afraden?
Heb ik 1 jaar gebruikt. Geen merkbare last van flex gehad. Ja het flex een beetje maar zoals ik zei nooit merkbaar last van gehad. Kan z'n ding dan als instap ook zeker aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Ik heb op dit moment een Playseat Evolution, ben er niet over te spreken. Teveel flex bij de pedalen met name (Tp3a Pro). Opstaande steun voor het stuur tussen je benen, ervaar ik als vervelend, zit te dicht op mijn voeten. De flex met het sturen vind ik nog wel meevallen. Het is allemaal wel met een beetje DIY beter te krijgen overigens. Tuurlijk voor het geld mag je niet teveel klagen ;)

Ik ben net verhuisd en heb wat meer ruimte gekregen, dus ik heb een P1 besteld, benieuwd hoe dat gaat bevallen als ie er is :)

Nu nog fatsoenlijk leren racen :o te weinig tijd om te oefenen, maar het is verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Bedankt voor jullie ervaringen!

@evuijtert is het mogelijk om de pedalen naar links of rechts te verschuiven? Zodat die paal van het stuur tussen gas en rem inzit, in plaats van recht voor de rem? Heb zelf een T3PA set namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
evuijtert schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:32:
Opstaande steun voor het stuur tussen je benen, ervaar ik als vervelend, zit te dicht op mijn voeten.
Dat was het grootste nadeel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Jimmy J. schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:50:
Bedankt voor jullie ervaringen!

@evuijtert is het mogelijk om de pedalen naar links of rechts te verschuiven? Zodat die paal van het stuur tussen gas en rem inzit, in plaats van recht voor de rem? Heb zelf een T3PA set namelijk.
Zou ik voor je na moeten kijken vanavond. Probleem is dat de rempedaal altijd 'onhandig' achter die paal zit, of je moet hem iedere keer verschuiven als je hem anders gebruikt, maar dan zit je weer anders, etc. Ik gebruik de rem zowel met mijn linkervoet als rechtervoet, afhankelijk of ik wel of geen koppeling gebruik.

Als je alleen rem- en gaspedaal gebruikt, is het probleem minder relevant en kun je het redelijk positioneren tussenin denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door evuijtert op 30-01-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
evuijtert schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Zou ik voor je na moeten kijken vanavond. Probleem is dat de rempedaal altijd 'onhandig' achter die paal zit, of je moet hem iedere keer verschuiven als je hem anders gebruikt, maar dan zit je weer anders, etc. Ik gebruik de rem zowel met mijn linkervoet als rechtervoet, afhankelijk of ik wel of geen koppeling gebruik.

Als je alleen rem- en gaspedaal gebruikt, is het probleem minder relevant en kun je het redelijk positioneren tussenin denk ik.
Ik gebruik de koppeling alleen bij het starten. Daarna is het links remmen, rechts gassen. Als ik de gehele pedalenset iets naar links kan plaatsen zou dat voor mij dus al prima zijn. Ik ga eind van de middag even langs PlatteTV waar er eentje staat als het goed is, en kijk daar wel hoe en wat. Desnoods boor ik er zelf wat gaten bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
Afgelopen woensdag toch maar zo'n Playseat gehaald. Ding opgebouwd om te kijken of het paste, vervolgens naar de Ikea gereden voor een kastje waar de monitor op komt.

Uiteindelijk is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9dEaEj4.jpg

De Xbox past vrij precies in dat ding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ifj6aVU.jpg

Absoluut niet zo'n dikke rig als de gemiddelde tweaker in dit topic, maar dit heeft me serieus nog géén 300,- euro gekost (299 om precies te zijn :+) De Xbox en het scherm had ik nog van vroeger, en nooit verkocht toen ik geupgrade was naar de One X. Prima upgrade t.o.v. zo'n Wheelstand. Beetje flex in de pedalen tho, al lijkt dat iets wat makkelijk te DIY'en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:35
@Jimmy J. ik kan de foto's niet zien, maar heb ook een playseat en voor mij doel is dat gewoon goed genoeg. Ben wel nog aan het zoeken hoe ik die pedalen vast kan zetten. Ze glijden heen en weer. Als tussen oplossing heb ik mijn playseat mat (met rubber nopjes) onder de pedalen gelegd en dat scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
j.f.otten schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:06:
@Jimmy J. ik kan de foto's niet zien, maar heb ook een playseat en voor mij doel is dat gewoon goed genoeg. Ben wel nog aan het zoeken hoe ik die pedalen vast kan zetten. Ze glijden heen en weer. Als tussen oplossing heb ik mijn playseat mat (met rubber nopjes) onder de pedalen gelegd en dat scheelt al een hoop.
Ik heb wel gezien dat er verschillende pedaal-platen in omloop zijn. Degene die bij mijn seat geleverd waren, zijn ook niet die je overal op de productfoto's ziet. Maar er zitten zoveel sleuven en gaten in, dat ik meerdere opties had. De pedalbox (T3PA) zit nu met 2 M6'jes dusdanig aangedraaid dat verschuiven echt geen optie is. Ik heb deze variant, maar dan met nog veel meer sleufgaten in het midden:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41q3WYP%2BI3L._SX342_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb ook zitten kijken voor een Playseat Evolution Alcantara optie.
Alleen zat telkens te twijfelen of het iets is voor in de woonkamer. Als ik hem niet gebruik moet het ergens netjes opgeborgen moeten kunnen worden + weet niet hoe het gaat zijn met de pedalen (loadcell) en stevigheid met intrappen van de rem.

Zit daar erg veel speling in?

En stel je moest hem steeds verplaatsen/opbergen, is dat te doen of zou je na 2x al hebben %$&#*@ ? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Paulus07 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:44:
Heb ook zitten kijken voor een Playseat Evolution Alcantara optie.
Alleen zat telkens te twijfelen of het iets is voor in de woonkamer. Als ik hem niet gebruik moet het ergens netjes opgeborgen moeten kunnen worden + weet niet hoe het gaat zijn met de pedalen (loadcell) en stevigheid met intrappen van de rem.

Zit daar erg veel speling in?

En stel je moest hem steeds verplaatsen/opbergen, is dat te doen of zou je na 2x al hebben %$&#*@ ? :P
De woonkamer kwestie moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar mijn persoonlijke reden om naar een Playseat (in de logeerkamer) te gaan was omdat ik me ergerde aan het verbouwen van de woonkamer en het steeds opnieuw moeten afstellen van de Wheelstand Pro. Een Playseat is nog een klap zwaarder/meer instellingen, dus persoonlijk zou ik na 2x inderdaad al de *^%*&$ in hebben.

Als ik de rem intrap flext het inderdaad een klein beetje. Moet nog even uitzoeken waar het vandaan komt. Het is volgens mij niet per se die plaat die buigt, maar meer de plek waar de pedalen-stang in de rest van de stoel schuift. Not sure yet. Is wel iets wat ik wil fixen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jimmy J. schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:53:
[...]
De woonkamer kwestie moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar mijn persoonlijke reden om naar een Playseat (in de logeerkamer) te gaan was omdat ik me ergerde aan het verbouwen van de woonkamer en het steeds opnieuw moeten afstellen van de Wheelstand Pro. Een Playseat is nog een klap zwaarder/meer instellingen, dus persoonlijk zou ik na 2x inderdaad al de *^%*&$ in hebben.

Als ik de rem intrap flext het inderdaad een klein beetje. Moet nog even uitzoeken waar het vandaan komt. Het is volgens mij niet per se die plaat die buigt, maar meer de plek waar de pedalen-stang in de rest van de stoel schuift. Not sure yet. Is wel iets wat ik wil fixen nog.
Zit nu thuis nog met de wheelstand pro + ikea poang stoel + wat custom houtwerk en spanband om stoel niet te verschuiven/buigen met remmen. Dit werkt best prima al moet ik zeggen. Alleen is niet heel optimaal met racen/houding/opzetten. Voordeel is dat als het niet in gebruik is de wheelstand redelijk makkelijk weg te schuiven is en de stoel gewoon weer woonkamer stoel kan zijn :P

Maar ik begrijp dat die playseat elke keer opruimen ook niet echt een leuk klusje gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik had de Obutto Revolution in de woonkamer staan en een afspraak met mijn vriendin gemaakt dat het een tijdelijk iets zou zijn (totdat de nieuwe PC er zou komen; ik heb de PC gewoon in de woonkomer vanwege mijn werk). Dan zou de handel naar boven gaan. Dat is dus vorige week gebeurt. Zou ook zo'n gevaarte niet meer in de woonkamer willen met 2 kleine kindjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
@Jimmy J. Wow dat is een compacte en nette setup! Echt 100% het tegenovergestelde van wat ik heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
Playseat is redelijk makkelijk om in elkaar te zetten en weer op te ruimen. Ik borg hem in 2 delen op, toen ik nog geen ruimte had. Stoel kun je plat klappen, stuur met pedalen pakte ik in 1 geheel op om weg te zetten.

In elkaar zetten is paar stekkertjes aansluiten, stoel en stuurgedeelte in elkaar zetten (markering maken tot waar hij erin moet schuiven) en klaar.

Als je flinke kast hebt waar je 2 delen in kunt opbergen is het prima te doen. Ga er alleen niet mee trap lopen.

veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRy78
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/89/45/df/8945df5570b23155c9b3ec86e22c4701.jpg
Begonnen met het opzetten van mijn rig.
De Gameseat.info staat, maar ik heb wat issues met de rest.
* Geen M6 16mm boutjes in huis om de Fanatec base te monteren..
* Geen idee hoe ik de pedalenset monteer; de gaten lijken niet overeen te komen.
* Geen idee hoe ik mijn monitor (BenQ EX3200R; dankzij tip hier aangeschaft!) monteer op de stand. Deze heeft een VESA 100x100 aansluiting, maar dan..
Morgen verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het lijkt een prima product (buiten de paal tussen je benen), jammer dat hun site en dan met name de teksten, zo hampel zijn.

On a different note, ik zit stiekem een beetje te kijken naar een stoel/rig. Maar ik zie zo vaak dure stoelen (700+ euro), waar dan een G27 of t150 op zit. Zo apart. Alsof je een 2080ti naast een i3 met 4GB ram zet

[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik snap de problemen met de Wheelstand en de "paal tussen je benen" niet. Ik heb die jarenlang gebruikt en ik had er echt helemaal geen last van. Mijn wheelstand setup stond wel vrij ver naar achteren gericht (ongeveer 100Gr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
ZFLaSH schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:52:
Ik snap de problemen met de Wheelstand en de "paal tussen je benen" niet. Ik heb die jarenlang gebruikt en ik had er echt helemaal geen last van. Mijn wheelstand setup stond wel vrij ver naar achteren gericht (ongeveer 100Gr.)
In mijn geval heb ik het over de Playseat Evolution. Maar misschien ben ik gewoon lomp en onhandig met mijn voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Puur om te verduidelijken indien dit nog niet bij iedereen bekend was. Je hebt een evolution en een revolution model. Bij de evolution komt de staander voor het stuur vanaf de bodem. Bij de revolution komt die vanuit onder de stoel.

Ik had en 'last' van bij het evolution model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:35
Jimmy J. schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:29:
[...]
Ik heb wel gezien dat er verschillende pedaal-platen in omloop zijn. Degene die bij mijn seat geleverd waren, zijn ook niet die je overal op de productfoto's ziet. Maar er zitten zoveel sleuven en gaten in, dat ik meerdere opties had. De pedalbox (T3PA) zit nu met 2 M6'jes dusdanig aangedraaid dat verschuiven echt geen optie is. Ik heb deze variant, maar dan met nog veel meer sleufgaten in het midden:

[Afbeelding]
Ja als ik die plaat had gehad dan was het makkelijk geweest. ik heb een plaat met allemaal gaten van 3 cm daar kan ik geen M16 of zo in maken. >:) Dus ik moet wat anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
j.f.otten schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Ja als ik die plaat had gehad dan was het makkelijk geweest. ik heb een plaat met allemaal gaten van 3 cm daar kan ik geen M16 of zo in maken. >:) Dus ik moet wat anders verzinnen.
Ook niet met behulp van een Carrosseriering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRy78
Ik ben alweer wat verder...
Manieren gevonden om seat te koppelen aan stuur en pedalen.
Nu nog uitvogelen hoe ik via een VESA wallconnector de monitor kan koppelen aan de stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RoRy78 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:42:
Ik ben alweer wat verder...
Manieren gevonden om seat te koppelen aan stuur en pedalen.
Nu nog uitvogelen hoe ik via een VESA wallconnector de monitor kan koppelen aan de stand.
Kan je niet de beugels van de rig verticaal uitlijnen met de vesa schroefgaten ? Dan ben je er toch? Lijkt alsof ze het ook zo in de instructiefilm doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Wow, zo'n transducer op je rig zorgt ervoor dat zo'n ding echt tot leven komt!
Ik had nog een versterker liggen en heb bij Conrad zo'n sinuslive 50watt rms transducer gekocht, 5 euro richting simhub voor hun moeite en je hebt ineens iets waarvan je zou verwachten dat het meer dan 45 euro zou moeten kosten.
Het is even een middagje spelen voordat je de instellingen hebt die je wil die ook je vullingen respecteren maar dan voelt het daarna ineens heel plat en doods als je de versterker even uitzet.
Ik denk ongeveer de beste bang voor de buck mbt het verbetere van de immersie, zeker als je nog een versterker hebt liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
418O2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:42:
Het lijkt een prima product (buiten de paal tussen je benen), jammer dat hun site en dan met name de teksten, zo hampel zijn.

On a different note, ik zit stiekem een beetje te kijken naar een stoel/rig. Maar ik zie zo vaak dure stoelen (700+ euro), waar dan een G27 of t150 op zit. Zo apart. Alsof je een 2080ti naast een i3 met 4GB ram zet
Toevallig ben ik ook zo begonnen, €600 aan aluminium van Motedis, een stoel van €300, een G27 en een Fanatec CSS versnellingspook.

Aangezien ik vrij zeker was dat het geen tijdelijke hobby ging worden, maar gelijk begonnen met een degelijke basis. Inmiddels een volledige set van Fanatec en aan het kijken naar de Heusinkveld Sprint pedals, dus kan wel zeggen dat het niet voor niks is geweest. :)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
R3m3d7 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:26:
Wow, zo'n transducer op je rig zorgt ervoor dat zo'n ding echt tot leven komt!
Ik had nog een versterker liggen en heb bij Conrad zo'n sinuslive 50watt rms transducer gekocht, 5 euro richting simhub voor hun moeite en je hebt ineens iets waarvan je zou verwachten dat het meer dan 45 euro zou moeten kosten.
Het is even een middagje spelen voordat je de instellingen hebt die je wil die ook je vullingen respecteren maar dan voelt het daarna ineens heel plat en doods als je de versterker even uitzet.
Ik denk ongeveer de beste bang voor de buck mbt het verbetere van de immersie, zeker als je nog een versterker hebt liggen.
Een tip voor die gene die eventjes met het programma aan willen kloten.. let op dat je geluid zacht staat en niet een AMG op de achtergrond hebt pruttelen. In mijn geval ging het niet zo goed...
Wilde dus puur even kijken wat die functie inhield, maar was vergeten dat mijn speakers normaal op 100% staan, en via Windows dan terug geschakeld is. Toen ik de juiste geluidskaart aan klikte ging Simhub gelijk het Windows volume naar 100% zetten. Waardoor dus de AMG in iRacing ook op 100% pruttelde.
Oftewel, mogelijk een speaker set opgeblazen en af en toe een piep in m'n oor.

Zo ver mijn (extreem domme) ervaring met de functie. 7(8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRy78
418O2 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:19:
[...]

Kan je niet de beugels van de rig verticaal uitlijnen met de vesa schroefgaten ? Dan ben je er toch? Lijkt alsof ze het ook zo in de instructiefilm doen
Ja ik ga dat maar proberen, in plaats van een aparte connector erop te schroeven.
De schroefgaten zitten wel wat verzonken (1 cm of zo), dus ik moet wat langere schroeven gebruiken. Zou dat dan toch stevig genoeg zijn? (ik ben niet zo technisch)
Ben met klussen door mijn knie gegaan, dus daarom duren de stapjes misschien wat langer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
RoRy78 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:44:
[...]

Ja ik ga dat maar proberen, in plaats van een aparte connector erop te schroeven.
De schroefgaten zitten wel wat verzonken (1 cm of zo), dus ik moet wat langere schroeven gebruiken. Zou dat dan toch stevig genoeg zijn? (ik ben niet zo technisch)
Ben met klussen door mijn knie gegaan, dus daarom duren de stapjes misschien wat langer...
Ik zou zelf bouten gebruiken. Ik durf dat zo niet te zeggen, maar het lijkt me wel. Je zou ze ook even kunnen bellen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoRy78
Hij is nagenoeg af!
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/2a/57/84/2a5784311bc7b17cf8c7465fc4dfb3bf.jpg
Ik moet nog even de kabeltjes netjes wegwerken en een kastje of tafeltje fixen voor de playstation.

Mijn set-up:
* Gameseat.info + monitor stand
* Fanatec CSL Elite F1 set
* BenQ ex3200r monitor

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Bij een nieuw stuur hoort ook weer een nieuwe uitdaging, bij dit Porsche 911 GT3-R replica had ik besloten dat ik zo goed als alle componenten op 1 groot PCB in 1 keer zou solderen, om zo een heleboel (rommelige) draden te voorkomen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qtkRP4jg/F853138-C-CF62-4-E7-B-8-FC6-9-DF8-C939-DC0-E.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NK8FC58W/266-EE51-B-B1-A6-4-A63-8033-FCA6-AFB91-A6-D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/94KBtg2T/59-A392-CF-8-EF0-48-E5-98-C2-F6-B9-D7598-BD4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QKkkDXTk/A9-BDFD10-C8-D0-4-CAD-AC42-DC3496-EF62-D7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dL6mSVvJ/FDAE6-A9-A-100-C-4-C42-A82-A-C67-CD746-D24-C.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rDYGMZKb/4305-DD45-41-B1-47-CF-88-EB-3-BCA109-C19-B1.jpg

Zie https://postimg.cc/gallery/2idceip32/ voor nog meer foto's.

De PCB heb ik zelf ontworpen en eerst gefreesd, daarna samen met mijn vader geëtst :D

Onderdelen:
- Genuine Porsche 911 GT3 R steering wheel by Sabelt
- 2mm CF front- and backplates
- Martin Ascher CF shifters met replica Porsche paddles
- 10x NKK push buttons
- 2x CTS288 Rotary encoders
- 4-wegs joystick met druk knop aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

johnnyverhoeff schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:28:
Bij een nieuw stuur hoort ook weer een nieuwe uitdaging, bij dit Porsche 911 GT3-R replica had ik besloten dat ik zo goed als alle componenten op 1 groot PCB in 1 keer zou solderen, om zo een heleboel (rommelige) draden te voorkomen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie https://postimg.cc/gallery/2idceip32/ voor nog meer foto's.

De PCB heb ik zelf ontworpen en eerst gefreesd, daarna samen met mijn vader geëtst :D

Onderdelen:
- Genuine Porsche 911 GT3 R steering wheel by Sabelt
- 2mm CF front- and backplates
- Martin Ascher CF shifters met replica Porsche paddles
- 10x NKK push buttons
- 2x CTS288 Rotary encoders
- 4-wegs joystick met druk knop aan de achterkant.

[YouTube: Porsche 911 GT3 R replica Steering Wheel DIY (v1/2)]
Super cool die PCB. Geen draden! Prachtig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Hallo heren,

Ik heb nog steeds mijn sparco sprint staan dus doe een leuk bod als je nog bezig bent met je rig! (een beetje in de weg ook)

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 9% gewijzigd door Fassive op 07-02-2019 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
pm

[ Voor 99% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-02-2019 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 09-10 22:12
Geweldig @johnnyverhoeff _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Topgear90
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-10 14:46
Hier ook de knoop doorgehakt en een tweedehands Obutto r3volution op de kop getikt (500 EUR).
Ik wou eigenlijk een eigen rig bouwen via Motedis, maar dan kwam ik eigenlijk sowieso duurder uit en nu kan ik meer in een stuur upgrade steken :-)

https://imgur.com/a/CdnyApu

Tot nu toe zeer tevreden. Het afstellen van de schermen vroeg wel wat precisie (zijn wel 3 27 inch 1080p schermen, maar niet dezelfde modellen). Maar het lijkt toch redelijk goed gelukt.
Cable management kan ook nog beter.

Ik kom van een bureau setup waarbij het altijd maar hopen was of mijn pedalen nog op dezelfde plek stonden na een keer hard remmen. Bureaustoel rolde ook vaak naar achter etc...

Vorige eigenaar had ook een 4e monitor mount op maat gemaakt, dus ik ga eens rondkijken of ik geen kleiner scherm kan vinden voor livetiming etc...
Ook had hij een houten onderstel gemaakt met wieltjes onder, handig :-)

Dus setup:

Obutto R3volution full option (niet alles gemonteerd)
G27 (als eerste aan vervanging toe)
CSL Elite LC pedalen
3x iiyama 27 inch schermen (verschillende modellen)
Corsair K95 RGB
Logitech G502

i2500K @4,3 GHz
770 GTX (moet ik mogelijk ook vervangen want heb soms wel FPS drops in tegenstelling tot single monitor)
8GB ram
Etc...

Nu nog die 3 muren rond mij wat opfraaien met wat race posters etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meta vraag hier. Waarom is VR nog niet losgebroken in de simracing wereld? Een Oculus kost bijna net zoveel als 1 monitor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 12:21
418O2 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:22:
Meta vraag hier. Waarom is VR nog niet losgebroken in de simracing wereld? Een Oculus kost bijna net zoveel als 1 monitor nu.
Niet losgebroken? Volgens mij zijn er heel veel mensen die race met een rift, waaronder ikzelf.

In de Assetto Corsa cup rijden er ook heel wat met een VR headset dacht ik.

Hoewel de scherpte vooral in de verte nog niet geweldig is is de immersie zo enorm dat ik niet terug ga naar een monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pandanl schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:52:
[...]

Niet losgebroken? Volgens mij zijn er heel veel mensen die race met een rift, waaronder ikzelf.

In de Assetto Corsa cup rijden er ook heel wat met een VR headset dacht ik.

Hoewel de scherpte vooral in de verte nog niet geweldig is is de immersie zo enorm dat ik niet terug ga naar een monitor
Zie nog veel setups voorbij komen met schermen, vandaar dat beeld. Heb zelf net dirt rally vr voor de Psvr gekocht, moet dan wel met de controller spelen helaas, maar dan krijg ik wel een beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
418O2 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:54:
[...]

Zie nog veel setups voorbij komen met schermen, vandaar dat beeld. Heb zelf net dirt rally vr voor de Psvr gekocht, moet dan wel met de controller spelen helaas, maar dan krijg ik wel een beeld
In mijn geval gegaan voor een triple monitor setup omwille van:
- had al 2 schermen dus de stap naar een extra scherm was kleiner
- pc is niet krachtig genoeg voor VR dus moet ik volledig vernieuwen
- mijn bril dampt nu al deels aan tijdens spannende momenten in een race :p in VR lijkt mij dit nog problematischer

Kortom ik zou er teveel geld voor moeten uitgeven en dat is de tijd die ik aan gamen kan spenderen niet waard. Zou ik ook niet verkocht krijgen aan de vrouw des huizes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

@Topgear90 je bezel correction staat niet goed ingesteld. Je ziet bijvoorbeeld de ventilatieopeningen van de Ferrari 2 keer :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

418O2 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:22:
Ik heb het zeker geprobeerd (had een VR gekocht), maar:
1) Het werd mij te warm op mijn hoofd
2) De resolutie viel me erg tegen
3) Ik miste heel erg overzicht zijnde: Peripheral vision
4) En natuurlijk miste ik ook het zicht op mijn 4de monitor en buttonbox, maar dat zou op te lossen zijn geweest met voice zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgear90
Arfman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 05:19:
@Topgear90 je bezel correction staat niet goed ingesteld. Je ziet bijvoorbeeld de ventilatieopeningen van de Ferrari 2 keer :)
Zal er straks eens extra op letten, maar als je er recht voor zit leek mij alles wel te kloppen.
Probleem is dat de monitoren dus verschillend zijn en de middelste (nieuwste) een bezel heeft van 1 cm en de andere 2 ongeveer 3 cm. Ik heb dus wat overlap moeten creëeren en dat komt misschien niet perfect tot uiting op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JoepW schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:25:
[...]

4) En natuurlijk miste ik ook het zicht op mijn 4de monitor en buttonbox, maar dat zou op te lossen zijn geweest met voice zaken.
Dat klinkt allemaal aannemelijk en kan ik goed begrijpen. Welke hmd had je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
[...]

Allemaal prima argumenten. Ik gebruik alleen maar vr en puntje 1 is mijn grootste minpunt al is het met een klein ventilatortje goed te verhelpen. De resolutie let ik na 3 minuten eigenlijk niet meer op en de peripheral vision beschouw ik maar alsof ik denk helm op heb 😂. Button box vind ik gelukkig blindelings en crewchief is geweldig.

Wat ook een 5e minpunt is, is de grote hoeveelheid cpu en gpu power die er voor nodig is. Als je dadelijk zo'n Pimax achtige hmd hebt, zul je echt een monster van een apparaat nodig hebben om tegen de 90fps te halen (als het al lukt en er nog geen eyetracking is)

Ondanks alles vind ik racen in vr een enorme revelatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
En gaat de voorkeur dan nog uit naar een rift of de vive?
Hoor daar ook weer verschillende dingen over. Dat de vive wel betere kwaliteit is, maar in bijvoorbeeld AC de rift toch wel weer fijner is om mee te racen.

Vind ze zelf nog te prijzig + weet niet of het wat is om uren te racen of hoofdpijn misselijkheid gaat optreden. Dan is die prijs helemaal hoog als dat blijkt te zijn. Het is niet even iets wat je snel koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Paulus07 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:26:
En gaat de voorkeur dan nog uit naar een rift of de vive?
Hoor daar ook weer verschillende dingen over. Dat de vive wel betere kwaliteit is, maar in bijvoorbeeld AC de rift toch wel weer fijner is om mee te racen.

Vind ze zelf nog te prijzig + weet niet of het wat is om uren te racen of hoofdpijn misselijkheid gaat optreden. Dan is die prijs helemaal hoog als dat blijkt te zijn. Het is niet even iets wat je snel koopt :P
- Ik zelf heb de vive omdat ik ook nogal eens wat roomscale games doe. Dan is de Vive iets beter. Puur voor SimRacing denk ik dat de rift een prima keuze is. Misschien is een Windows Mixed Reality set ook een goede optie om mee te beginnen, al heb ik daar geen ervaring mee.

- Prijs valt mee. Riftsets worden 2ehands aangeboden voor ~250-300 euro. Vive is iets duurder.

- Dat is iets wat per persoon echt verschilt. Ik kan met een Vive gewoon uren achter elkaar racen / gamen. Ik ken ook iemand die na 22 sec. rennend naar de wc is gegaan. In den beginnen heb ik na 10 minuten de Vive af moeten zetten omdat ik me wat lichthoofdig voelde na de eerste rondjes in iRacing. Toen na een uur nog een keer geprobeerd, maar wat rustiger en opgebouwd. Vrij snel had ik nergens last meer van. Zelfs niet in Elite Dangerous in combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

418O2 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:38:
[...]

Dat klinkt allemaal aannemelijk en kan ik goed begrijpen. Welke hmd had je?
Ik had een 2de hands oculus rift, die 2x gebruikt was voor een net prijsje gekocht en deze na een paar weken weer doorverkocht aan een mede-tweaker.
Nu heb ik 3x 144hz g-sync vlak achter mijn stuur met 180 graden fov. En ben echt niet meer om te krijgen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
[...]

Ik ben al jaren een fervent voorstander van VR, maar heb sinds kort een widescreen monitor op mijn rig.

En... ik moet zeggen dat ik het ook wel weer gaaf vind. 3440x1440 is mooi strak. Ik heb wel geen 144Hz maar slechts 100Hz, maar dat is genoeg voor mij.

Triples op de SFX100 motion rig gaat hem niet worden, dat blijft niet heel. >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YCJ0kPLh/image.jpg

1) Windsim is DE oplossing en voegt zoveel toe. Zo veel dat ik niet meer zonder rij.
2) Klopt 100%, maar met je juiste settings kun je er snel aan wennen. Iracing heeft het beste beeld van allemaal
3) Klopt 100%, Crewchief / Iracing spotter helpt een hoop
4) Klopt idd ook, button box leer je snel met muscle memory en een paar hand geplaatste button guards

Hoe gaaf ik de monitor vind, elke keer als ik de rift opzet, zit ik pas echt weer in de auto.

Wat ik niet begrijp dat mijn aanpassing van de rift, niet een instant "hit" is geweest. Het verwijderen van gezicht interface en de rift voor je gezicht op je hoofd laten hangen is een enorme verbetering.

- 20% meer FOV horizontaal en vertikaal
- veel hoger comfort omdat de rift niet op je wangen drukt
- geen beslaan van lenzen
- geen warmte ontwikkeling

https://boxthislap.org/cv1-iracing-setup-guide/ ( PUNT 18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Henkus schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:44:
[...]

Ik ben al jaren een fervent voorstander van VR, maar heb sinds kort een widescreen monitor op mijn rig.

En... ik moet zeggen dat ik het ook wel weer gaaf vind. 3440x1440 is mooi strak. Ik heb wel geen 144Hz maar slechts 100Hz, maar dat is genoeg voor mij.

Triples op de SFX100 motion rig gaat hem niet worden, dat blijft niet heel. >:)

[Afbeelding]

1) Windsim is DE oplossing en voegt zoveel toe. Zo veel dat ik niet meer zonder rij.
2) Klopt 100%, maar met je juiste settings kun je er snel aan wennen. Iracing heeft het beste beeld van allemaal
3) Klopt 100%, Crewchief / Iracing spotter helpt een hoop
4) Klopt idd ook, button box leer je snel met muscle memory en een paar hand geplaatste button guards

Hoe gaaf ik de monitor vind, elke keer als ik de rift opzet, zit ik pas echt weer in de auto.

Wat ik niet begrijp dat mijn aanpassing van de rift, niet een instant "hit" is geweest. Het verwijderen van gezicht interface en de rift voor je gezicht op je hoofd laten hangen is een enorme verbetering.

- 20% meer FOV horizontaal en vertikaal
- veel hoger comfort omdat de rift niet op je wangen drukt
- geen beslaan van lenzen
- geen warmte ontwikkeling

https://boxthislap.org/cv1-iracing-setup-guide/ ( PUNT 18)
Ik ben vergeten te melden dat ik ook nog brildrager ben. En die besloeg dus...

Maar dat is inmiddels ook op te lossen met geslepen lenzen in de rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Henkus schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:44:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een wind simulator oplossing, heb je DIY zelf wat in elkaar geknutseld?

Heb al een 3D geprinte behuizing ervoor geprint ala SRS POWER WIND, nu nog fans zoeken die 4000 á 4500 rpm aankunnen en kijken hoe ik dit allemaal werkend krijg met een arduino.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Pandanl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een wind simulator oplossing, heb je DIY zelf wat in elkaar geknutseld?

Heb al een 3D geprinte behuizing ervoor geprint ala SRS POWER WIND, nu nog fans zoeken die 4000 á 4500 rpm aankunnen en kijken hoe ik dit allemaal werkend krijg met een arduino.
Ik heb voor een aantal tweakers (met VR) ook wat wind simulators gemaakt en die zijn er erg tevreden over :*)
Ik heb daarvoor twee van deze gebruikt: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm
En aangestuurd met een arduino en SimHub en een 12v voeding (die je eventueel met uit je PC zelfs kunt halen met bijvoorbeeld een molex splitter oid).
Snelheid van de fans wordt dan geregeld via PWM en dus geen (dure) motorshields oid nodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
johnnyverhoeff schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:20:
[...]

Ik heb voor een aantal tweakers (met VR) ook wat wind simulators gemaakt en die zijn er erg tevreden over :*)
Ik heb daarvoor twee van de ze gebruikt: pricewatch: Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm
En aangestuurd met een arduino en SimHub en een 12v voeding (die je eventueel met uit je PC zelfs kunt halen met bijvoorbeeld een molex splitter oid).
Snelheid van de fans wordt dan geregeld via PWM en dus geen (dure) motorshields oid nodig 8)
Kijk dankje, 3000 rpm is zeker wel genoeg? En is de arduino code een beetje hetzelfde als van deze guide?

https://www.racedepartmen...for-assetto-corsa.133999/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Als je 140 mm fans hebt op 3000 rpm en daar die flow straighteners op heb dan is dat echt genoeg airflow, zeker toen ik ze getest had. En na feedback van de tweakers waarvoor ik ze gemaakt hebt, ,bleek dat ze ze nog geen eens op 100% draaien want dat is te veel :P

En met SimHub zo windsim nu maken is echt zo makkelijk geworden, het is nu gewoon in een tooltje zeggen op welke pinnen je de fans heb aangesloten en je kunt het programma zo in de arduino flashen, komt geen code meer bij kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
@johnnyverhoeff Top ga ik er gelijk 2 bestellen, en even mijn 3D design naar 140mm aanpassen.

Die ik nu gemaakt heb is voor 120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
Pandanl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Ik heb er zelfs 2. In VR draai ik met 2 seaflows. Dat is het echte werk

Als ik op de monitor rij, dan gebruik ik 2x140mm case fans met airflow straightner. Het verschil is wel mega tussen de 2.

De casefans kun je vergelijken met een thrustmaster stuur en de seaflows, dat zijn de "direct drive" modellen. :9

Het verschil zit hem niet alleen in de hoeveelheid wind, maar ook in acceleratie en deceleratie. Die is bij de seoflows stukker beter, hierdoor krijg je een veel beter gevoel van acceleratie in VR. Ik draai wel in simtools ipv simhub en daar moet je wel een licentie voor kopen. Een motoshield kost slecht 5 euro op ali

Op 100% zijn de seaflow bildge blowers indrukwekkend.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkus op 08-02-2019 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10 19:26
Ik heb laatst een samsung odyssey + gekocht. 2 jaar geleden een oculus cv1 gehad en snel verkocht dit vanwege de resolutie. Over de samsung ben ik erg tevreden. SDE is bijna nihil en resolutie stukken beter. Niet wat het moet zijn maar kan er nu wel mee leven.

Nu erger ik me alleen nog aan de fov, maar goed dat is op het moment niet anders.
Het wachten is op Pimax 5k+ maar hiervoor zul je een beest van een pc nodig hebben.
2080 ti of beter (tegen die tijd)

Toch behoud ik mijn triples, altijd maar zo’n bril op vind ik maar niks.
Het is fijn en luxe om beide opties te hebben.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@Henkus Heb je toevallig een linkje welke je gekocht hebt? En sluit je ze rechtstreeks op de motor shield aan of ook op een externe voeding?
Werkt simtools beter dan simhub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:30:
@Henkus Heb je toevallig een linkje welke je gekocht hebt? En sluit je ze rechtstreeks op de motor shield aan of ook op een externe voeding?
Geen link, wel een foto van het model

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J76cLy0v/screenshot-34.png

Weet niet of simtools beter werkt dan simhub, het werkt bij mij in iedergeval perfect bij alle sims.
De seaflows zijn via een motoshield aangesloten op een 12v 20ampere voeding. Gebruik de windsim al meer dan 2 jaar, weet niet of simhub er toen al was

Link naar het topic op xsimulator

https://www.xsimulator.ne...nd-arduinouno.6876/page-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAVE1969
  • Laatst online: 06-10 12:34
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:30:
Wellicht al gevonden maar je kunt ze hier krijgen https://www.seaflo.nl/ind...ct/product&product_id=193

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Nieuwe handschoenen en schoenen gekocht aangezien beide oude uit elkaar vielen! :D

Sim racing gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
Gaaf Raff, zonder rubber aan de binnenkant deze keer? :)

Waar heb je de schoenen gehaald en kun je die ook ruilen als je niet lekker zitten?

Ik heb toevallig gisteren deze handschoenen besteld, als reserve omdat mijn huidige handschoenen ook beginnen te verslijten. Geel was de enige kleur die nog leverbaar was in mijn maat. 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.topracingshop.com/zul_pl_OMP-Italy-KS-4-yellow-Gloves-9343_2.jpg

Handschoenen is ook altijd moeilijk voor mij. Ik heb korte vingers. Large is te groot, vingers zijn te lang. Medium is voor de vingers goed, maar is eigenlijk net iets te klein voor mijn palmen.

Ik had deze handschoen in de Large binnen gekregen en door verkocht. De medium waren te klein, die heb ik toen nat gemaakt en een hele avond met gebalde vuisten gezeten totdat ze opgedroogd waren.

Toen pasten ze perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Henkus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:36:
Gaaf Raff, zonder rubber aan de binnenkant deze keer? :)

Waar heb je de schoenen gehaald en kun je die ook ruilen als je niet lekker zitten?

Ik heb toevallig gisteren deze handschoenen besteld, als reserve omdat mijn huidige handschoenen ook beginnen te verslijten. Geel was de enige kleur die nog leverbaar was in mijn maat. 8)

[Afbeelding]

Handschoenen is ook altijd moeilijk voor mij. Ik heb korte vingers. Large is te groot, vingers zijn te lang. Medium is voor de vingers goed, maar is eigenlijk net iets te klein voor mijn palmen.

Ik had deze handschoen in de Large binnen gekregen en door verkocht. De medium waren te klein, die heb ik toen nat gemaakt en een hele avond met gebalde vuisten gezeten totdat ze opgedroogd waren.

Toen pasten ze perfect.
Ik heb deze schoenen op biesheuvel aangeschaft. Ik heb geen idee hoe moeilijk ze doen met spullen terug sturen maar deze passen perfect en zitten ook nog eens goed. Ik kan ze zeer zeker aanraden!

Oh en de handshoenen zijn 80% stof en 20% rubber 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier iemand die nu het grote verschil weet tussen de pro en non-pro versie van de Playseat evolution alcantara. Op sites etc kom ik enkel tegen dat het om de look en feel gaat. Maar niet dat er bij de pro bijvoorbeeld standaard die seat slider bij zit etc. Dus ben benieuwd waar die bijna 100 euro verschil inzit en het enkel bij die 2 steunen rondom je hoofd is gebleven......

iemand ervaringen mee? (of eventueel nog 1 over die niet meer gebruikt wordt? :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 19-02-2019 09:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
De "Red/Black Edition" van de Formula VR

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hGgW31nh/image.jpg

Dit project lag ivm de bouw van de SFX100 een paar maanden stil, maar is nu eindelijk af.

Fotos en meer info hier: Henkus (aka HoiHman) Race Rig & Rims Showcase

( ook beschikbaar als DIY pakket )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:32
Eindelijk heb ik ook weer eens een update aan mijn rig te melden.

Gisteren ontvangen: O+ O+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/MmI9bJc7S3Pte6xVAmantBabVxyRpdrpWrfXZWzkYb9X764P5ItJ9Q2LvE54t_cF4U7wigsGKrpea__oiujKTyw7_t5zl6CI0nSA6hzkRir1lEJ0w9EmT8-kwkitWxJlPxz8PaD4ZFY=w2400

Helaas had ik van Sim-Lab een eerste editie GT1 EVO waarvan het pedaldeck nog niet geschikt zou zijn voor de nieuwe Sprints en kon ik deze alleen maar op deze manier monteren.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jGdWP86mr83SPPEx2jTKBSMRmZN9lhPMFBGgafrbAIp2H28upUBd_HjGUM7kQlVlQDOJeLjRjWhUU7nh7NH9BqmEgBRwpRzy6M7IYnUfqwbGtajYn5EJ0-J6fLvFUTeBeGTBjX2TrF8=w2400

Ik kon wel even wat proberen en wat adjustments toepassen waaronder de pedal faces omgedraaid, andere rubbers erin en de angle wat aangepast.

Even contact gezocht met Sim-Lab i.v.m. de pedal deck en zoals ik van de FANTASTISCHE service gewend ben zijn wij tot een goede oplossing gekomen. Vanavond kan ik mijn rig weer in elkaar zetten met de nieuwe Heusinkveld pedalen erop :*) :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MichaelJ schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:25:
Eindelijk heb ik ook weer eens een update aan mijn rig te melden.

Gisteren ontvangen: O+ O+
[Afbeelding]

Helaas had ik van Sim-Lab een eerste editie GT1 EVO waarvan het pedaldeck nog niet geschikt zou zijn voor de nieuwe Sprints en kon ik deze alleen maar op deze manier monteren.
[Afbeelding]

Ik kon wel even wat proberen en wat adjustments toepassen waaronder de pedal faces omgedraaid, andere rubbers erin en de angle wat aangepast.

Even contact gezocht met Sim-Lab i.v.m. de pedal deck en zoals ik van de FANTASTISCHE service gewend ben zijn wij tot een goede oplossing gekomen. Vanavond kan ik mijn rig weer in elkaar zetten met de nieuwe Heusinkveld pedalen erop :*) :*)
Top man. Ik kan niet anders zeggen dan.... perfecte pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Blijf mooi spul van Heusinkveld. Ik wacht nu persoonlijk op de vervangers van de Ultimates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
JoepW schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Top man. Ik kan niet anders zeggen dan.... perfecte pedalen ;)
Ik ga ze hopelijk vanavond even goed gebruiken, eerste korte indruk was gister erg goed!

Heb jij veel mechanische (of software) aanpassingen gedaan?

Wat ik nu gedaan heb;
1. Pedal plates omgedraaid (ik raakte de arm met mijn voet ipv de plate) (ik heb de base plate er niet bij)
2. Curve gas pedaal iets 'zwaarder' gezet
3. de L configuratie in de rem geplaatst (i.v.m. de XL net iets te veel travel voor mijn gevoel)
4. Angle op gaatje 4 zodat de pedalen vlak komen te staan.

Ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit wel een hoog WAUW factor heeft, maar voor zo'n high end product verwacht je ook niet anders.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MichaelJ schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Ik ga ze hopelijk vanavond even goed gebruiken, eerste korte indruk was gister erg goed!

Heb jij veel mechanische (of software) aanpassingen gedaan?

Wat ik nu gedaan heb;
1. Pedal plates omgedraaid (ik raakte de arm met mijn voet ipv de plate) (ik heb de base plate er niet bij)
2. Curve gas pedaal iets 'zwaarder' gezet
3. de L configuratie in de rem geplaatst (i.v.m. de XL net iets te veel travel voor mijn gevoel)
4. Angle op gaatje 4 zodat de pedalen vlak komen te staan.

Ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit wel een hoog WAUW factor heeft, maar voor zo'n high end product verwacht je ook niet anders.
Ik heb niks verander aan de mechanische instellingen.
Ik heb de pedalen rechtstreeks op omijn P1 rig gemonteerd zonder een extra baseplaat.
Afbeeldingslocatie: https://www.invisio.nl/rig/thumbs/04.JPG
En verder heb ik de alle pedalen een heel klein beetje deadzone gegeven aan het begin en het gaspedaal ook aan het eind.
Dit om te voorkomen dat ik bv een beetje rem als ik mijn voet op het rempedaal laat leunen en het gaspedaal aan het eind om te voorkomen dat ik altijd vol moet trappen om 100% gas te geven.
En de rem heb ik wel op 65 kg staan. Lekker hard trappen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik speelde op mijn hoogtepunt met een:
1. Fanatec V2.5
2. Fanatec v3 pedalen
3. Fanatec Shifter
4. Heusinkveld shifter
5. Heusinkveld handrem
6. mini-display voor snelheid, enzovoort
7. 3x VG248QE beeldschermen
8. GT Omega Supreme met eigen stoel
In oktober 2017 alles verkocht, vanwege diverse redenen. Lichamelijk, fysiek, Community, enzo. Maar deze week begon het weer allemaal beetje kriebelen vanwege Dirt Rally 2.0 dus op MP kan ik vanavond de volgende setup ophalen
1. T300
2. T3Pa pedalen
3. Th8A
4. UGX wheelstand
Mis enkel een handrem, dus die TH8A zal in handrem-modus moet worden gezet, en het schakelen gaat dan gebeuren met de flippers (wel heel irritant, want rally moet je 360+ graden sturen, enzo) De insteek is dan ook om het te verkopen na een maand of 3. Voor 50 of 100 minder.

Maar, wellicht blijven de kriebels en verkoop zet ik er een Fanatec v1.5 shifter op. Dan is het wisselen tussen schakelbak en SEQ niet zo irritant, en kan die TH8A als handrem blijven functioneren, want die THSS handrem + addon is mij iets te gek.

Ben alleen bang dat die wheelstand flext als de malle. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
JoepW schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Ik heb niks verander aan de mechanische instellingen.
Ik heb de pedalen rechtstreeks op omijn P1 rig gemonteerd zonder een extra baseplaat.
[Afbeelding]
En verder heb ik de alle pedalen een heel klein beetje deadzone gegeven aan het begin en het gaspedaal ook aan het eind.
Dit om te voorkomen dat ik bv een beetje rem als ik mijn voet op het rempedaal laat leunen en het gaspedaal aan het eind om te voorkomen dat ik altijd vol moet trappen om 100% gas te geven.
En de rem heb ik wel op 65 kg staan. Lekker hard trappen :*)
Dat Deadzone stuk is wel een idee om uit te proberen.

65kg, dat is behoorlijk. Ik ben geen kleine jongen maar gister even met 40kg uitgeprobeerd en dat was al meer dan voldoende eigenlijk (rijd dan ook met zeer snelle race sokken... :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MichaelJ schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Dat Deadzone stuk is wel een idee om uit te proberen.

65kg, dat is behoorlijk. Ik ben geen kleine jongen maar gister even met 40kg uitgeprobeerd en dat was al meer dan voldoende eigenlijk (rijd dan ook met zeer snelle race sokken... :+ )
Ik rij met kart schoenen. En heb toch geleerd dat volle kracht remmen nog meer mogelijkheid tot goed doseren geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Moet alleen niet vergeten dat je niet met je heup erbij moet remmen. Op gegeven moment zat ik regelmatig met me heup er bij te remmen. Dat is niet de bedoeling. Dus wat kilootjes er af gehaald. Dan is kan je ook makkelijker doseren, en op langere termijn, bv een lange race geeft het voordeel.

Zou vandaag die tweedehands setup ophalen, maar die gozer was zijn adres vergeten. Hele tijd gewacht. Niks meer gehoord. Beetje raar. Als ik iets verkocht en ik moest een uur wachten dan had ik zeker iets laten horen of diegene nog kwam.

Hoop morgen, en anders opzoek naar een andere setje. Anders misschien maar kijken naar een tweedehands set en zelf nieuw een wheelstand of toch maar een cockpit halen.

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Hallo allemaal,

long time lurker hier!
Ik heb i.v.m. een verhuizing en ruimte gebrek mijn DIY rig uit elkaar moeten halen.
De stoel; een zeer comfortabele bestuurdersstoel uit een Golf 5 moet ik nog een nieuw adresje voor vinden.
De stoel zit redelijk sportief i.v.m. de wat grote wangen en is schade en vlek vrij.
Mocht je dus nog een stoel zoeken of iemand kennen die zoiets zoekt stuur mij gerust een PM.

https://link.marktplaats.nl/m1377625762

PS: iedereen hier bedankt voor de nodige inspiratie de afgelopen jaren! :D

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MichaelJ
Lastig op de foto te krijgen maar ik heb m'n best proberen te doen.

De RIG is nu echt compleet en klaar! :P >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7leZ4zBBAkORB9DspdXwJT9LpMR2NLhzTIdES_J2muppl_KM0Awyv1npQJwfHOpqIo9JVg7Y4dnZ9RjJVFiJkowPXQ9OFRfPBTUMX-_PsQMWmU3ODWjK9KklfWFLgtl-7lvmLWj3ngs=w2400Voor hoe lang? 8)7

iRacing Profiel

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Waar kunnen we inzetten?

Mooie setup. Welke keyboard houder is dat?
Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.