Met een LSD TV lijkt alles heel (sur)realistisch lijkt meJas-per schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:39:
Tsja wat doe je nou als je nog een PS3 hebt liggen een "oude" LSD tv hebt gekregen
Maar ik zie je afbeeldingen ook niet.
Met een LSD TV lijkt alles heel (sur)realistisch lijkt meJas-per schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:39:
Tsja wat doe je nou als je nog een PS3 hebt liggen een "oude" LSD tv hebt gekregen
aangepastCard Nox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:29:
[...]
Met een LSD TV lijkt alles heel (sur)realistisch lijkt me
Maar ik zie je afbeeldingen ook niet.
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Extera op 28-12-2018 23:30 ]
Wat zijn je bevindingen tot dusver? Hoe is de grip en bevallen de shifters?srekaewt schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:03:
Polsimer F73 is onderweg. Smaken verschillen maar ik vind ze er strak uit zien, zeker voor de prijs.
Deze is 290mm en daarmee iets breder dan de meeste f1 stuurtjes. Daarmee is hij als het goed is ook prima geschikt voor GT racing.
Stuurtje komt met 2 rotaries en 2 ‘funky’ switches (4-direction, 30 detends per revolution, with push button).
[Afbeelding]
Proficiat met je huis, maar nog belangrijker met je kamer 😉Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:24:
Okee, nu het eindelijk zo ver is... huisje gekocht samen, kamertje voor mijzelf... race sim time!!
- beeldscherm: wat adviseren jullie? 43 inch bij 100hz met zo min mogelijk lag? Of mag het gerust ook 50hz zijn?
- ik heb nog liggen een Xbox One S. Speelt uiteraard nog prima F1 en Dirt af. Maar is voor de echte ervaring/snelheid een pc beter of meer voor de hand liggend? Juist ook omdat dat beter compatibel is met een Thrustmaster stuurwiel en pedalenset?
Op de Playstation heb je Assetto Corsa wat wel als echte sim gezien mag worden als ik me niet vergis. Maar verder niets. Ik speel dan ook voornamelijk F1 (niet echt sim natuurlijk) en AC en begin langzaam te twijfelen aan een PC upgrade.... Het gemak van een console is echter wel heerlijk.Extera schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:28:
'Echte' sims heb je niet op consoles geloof ik.
Verwijderd
Zo’n Rseat ziet er wel even wat steviger uit dan een Playseat zeg. Nice.Extera schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:28:
Ik heb iemand van 1.95m ofzo mijn Rseat RS1 verkocht, en hij vond hem perfect zitten.
Verder denk ik dat je met SimLab rigs aardig uit de voeten kan.
Scherm ligt aan je gewenste setup, ik ben erg bij met 3x 27" 1080p op dit moment, maar 1x 40" 4K speelde ook erg leuk.
Voor simracing is het PC all the way vind ik, maar ook dat is weer persoonlijk, en hangt af van de games die je wilt doen. 'Echte' sims heb je niet op consoles geloof ik.
Verwijderd
Tanx! De enige gear die ik nu heb is de XboxCard Nox schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:25:
[...]
Proficiat met je huis, maar nog belangrijker met je kamer 😉
Ik race op een Sony 40" FHD 50Hz (TV in race kamer), daarvoor kortstondig op een Sony 49" 4K 100Hz (TV Woonkamer) en heb van de overstap niets gemerkt. Er zijn echter mensen die zweren bij meer dan 50Hz. Persoonlijk voor (sim)racing trek ik er niet zo zwaar aan aangezien de actie altijd redelijk geleidelijk is. Bij bv een FPS kan ik me er iets bij inbeelden.
Heb je al wat race gear? Zo ja begin lekker met je XB1S en indien je de drang voelt om te upgraden moet je het vooral niet laten.
Ik race sinds een dik jaar op een PS4Pro en bevalt opzich okee. Grafisch gezien heb ik niets te klagen nadeel is wel dat de community's veel kleiner zijn dan voor op de PC.
[...]
Op de Playstation heb je Assetto Corsa wat wel als echte sim gezien mag worden als ik me niet vergis. Maar verder niets. Ik speel dan ook voornamelijk F1 (niet echt sim natuurlijk) en AC en begin langzaam te twijfelen aan een PC upgrade.... Het gemak van een console is echter wel heerlijk.
Moet je de TV niet gaan verkopen 😉.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:41:
[...]
Tanx! De enige gear die ik nu heb is de Xbox![]()
Ik heb even een wheelstand pro icm een Logitech G29 gehad. Beiden vond ik ruk en stonden al snel weer op marktplaats.
Kwaliteit mag geld kosten maar er is natuurlijk wel een grens.
Ik heb in de woonkamer een 2 jaar oude 50” Samsung UHD 4K 50hz tv staan, die kan dan mooi 1 verdieping naar boven![]()
En Fanatec is geweldig maar het zal een Thrustmaster gaan worden. Een T300 RS.
Dan hoop ik voor een kleine €1000-€1200 klaar te zijn.
Verwijderd
Haha scherp, als ik zo de plannen uiteen zet dan lijkt het me idd handig om de tv te houden.Card Nox schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:54:
[...]
Moet je de TV niet gaan verkopen 😉.
T300RS is een leuk stuur. Heb hem zelf ook. Kost niet de wereld maar ook geen absolute prul. Voor meer geld krijg je zeker wat beters en voor minder geld wat minders.
Ik heb zelf sindskort een Next Level Racing F1GT rig. Vind de posities wel een leuke toevoeging voor als je F1 rijd. Maar met jou lengte wellicht niet de makkelijkste rig om in te komen.
Hij is onderweg. Had er nog 2 quick releases bij besteld - maar levering is daardoor vertraagd. Zal mijn ervaringen posten zodra ik hem heb.tim.w schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:51:
[...]
Wat zijn je bevindingen tot dusver? Hoe is de grip en bevallen de shifters?
Tevens benieuwd wat het totaal kost inclusief verzending
[ Voor 16% gewijzigd door srekaewt op 30-12-2018 03:03 ]
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Ik durf het /bijna/ niet te vragenJoepW schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:54:
[...]
Met name de rem is veel smoother.
Ik zal volgende week ‘mijn rig’ updaten alhier en mijn eerste bevindingen posten.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Vraag maar raak.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zoiets als dit wilde ik dus weten. Klinkt zeker goed. Mocht ik in de markt zijn voor een paar pedalen dan staanJoepW schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:02:
[...]
Neemt niet weg dat de Pro's ook zeker super pedalen zijn, maar deze zijn weer net ff beter
[ Voor 39% gewijzigd door Ome Ernst op 31-12-2018 08:06 ]
Nou..... Dank je wel JoepJoepW schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:02:
[...]
Vraag maar raak.
Maar ik heb nu wat meters gereden met F3 in iRacing en ik ben met name onder de indruk van de doceerbaarheid van de rem (en ook gas). Echt veel gelijkmatiger.
Bij de Pro's hed ik met name met trailbraken vaak dat het eerste stukje van de rem wat 'hakerig' (lees niet smooth) was en dat is met de Sprints echt subliem. Daarnaast voelt de rem een stuk realistischer aan qua benodigde druk over het gehele bereik.
Kortom een verbetering tov de Pro's.
Neemt niet weg dat de Pro's ook zeker super pedalen zijn, maar deze zijn weer net ff beter
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik had idd inside info waneer de eerste batch (ongeveer) beschikbaar kwam en daardoor en een grote dosis mazzel was ik zo gelukkig om een set te kunnen bemachtigen.gerard27 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:47:
@JoepW ik dacht te lezen dat jij inside information had bij heusinkveld dus kan jij misschien er achter komen waarneer ze weer beschikbaar komen bvb dank
Hoe bedoel je dit? Er is toch maar één methode om ze te monteren?Paulus07 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:52:
Zijn er hier mensen die ook een wheel stand pro setup gebruiken en hierop de pedalen in een hoek hebben gemonteerd ipv vlak?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Standaard monteer je ze inderdaad gewoon vlak op de 2 stangen. Alleen zie ik hier vaak setups/rigs voorbij komen waar de pedalen onder een hoek gemonteerd zitten. Na lezen van reddit en andere topics etc zijn pedalen dan ook beter te bedienen etc (geen idee of dat ook zo is...) en vroeg me af of mensen met een wheel stand dit ook geprobeerd hebben en zo ja hoe ze dit gedaan hebbenRossi46 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:13:
[...]
Hoe bedoel je dit? Er is toch maar één methode om ze te monteren?
Aha, zo!Paulus07 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:32:
[...]
Standaard monteer je ze inderdaad gewoon vlak op de 2 stangen. Alleen zie ik hier vaak setups/rigs voorbij komen waar de pedalen onder een hoek gemonteerd zitten. Na lezen van reddit en andere topics etc zijn pedalen dan ook beter te bedienen etc (geen idee of dat ook zo is...) en vroeg me af of mensen met een wheel stand dit ook geprobeerd hebben en zo ja hoe ze dit gedaan hebben
Beetje op zoek naar voorbeelden/tips om te knutselen
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 12% gewijzigd door Fryslanboy op 04-01-2019 18:18 ]
Niet op voorraadFryslanboy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:18:
Tip voor de mensen die graag Sprintpedalen willen hebben:
Demon Tweeks in de UK heeft ze. Ik bestel er veel spullen voor m'n circuitauto, topbedrijf.
https://www.demon-tweeks....sim-racing-accessories/#/
Ik had ze vorige week een email gestuurd, zij wachten ook op de volgende batchFryslanboy schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:42:
Available for dispatch in 12 days staat er. Nog altijd beter dan 'geen idee wanneer er een batch komt'.
Het werd weer eens tijd om een post te doen over mijn zelfgemaakt stuurtje. Bij het terug lezen van mijn post ergens in juli, komt er toch een kleine glimlach op mijn gezicht (vanwege mijzelf uitlachenBob-B schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:42:
Momenteel ben ik nog bezig met het stuurtje, maar wat WIP foto's mogen niet ontbreken.
Aangezien ik al een langere tijd bezig ben, zal het eventjes een korte buildlog in één keer worden.
Waarom ben ik dit begonnen te maken?
Een tijdje terug zat ik wat rond te kijken naar een ander stuurtje, belandde al snel bij het F1 add-on stuurtje van Thrustmaster. Dit stuurtje bleek nogal 'plastic fantastic' over te komen volgens meerdere reviews, mede dankzij sommige niet functionerende knoppen. Tevens was op dat moment de prijs naar mijn idee niet te rechtvaardigen met wat je kreeg. Dus, dit kon toch beter/goedkoper dacht meneer?!
Wat wil ik met mijn stuur?
Het moest niet een standaard stuur worden (anders had ik er wel een gekocht).
Ik stelde een aantal eisen, die het ontwerp van het stuur toch aardig beïnvloedde.
- RGB leds om zo een gear indicator te maken.
- Nextion Display? Meh, mij te prijzig. Gelukkig hebben we nog een oude smartphone!![]()
- Genoeg buttons, genoeg rotary switches en toggle switches. (Je kan tenslotte nooit genoeg buttons hebben)
Voor welk materiaal kiezen we dan?
Eerlijk gezegd heb ik hier aan het begin kort over nagedacht. Het moest goedkoop zijn, makkelijk te bewerken met het gereedschap/machines wat in huis was. We beschikken hier over het een en andere aan gereedschap zoals een handmatig freesmachine, schuurmachines en dergelijke, maar helaas geen CNC machine oid. Anders had ik wel voor een ander materiaal gekozen.
Ik zag wat 18mm MDF platen in de garage liggen, dit leek mij een prima optie. Aangezien het sterk is (zolang je niet te veel weg freest) en het lekker bewerkbaar is.
Het begin van een (oneindig) project
Het gelijk beginnen met zagen van het MDF is uiteraard niet slim, een plan uitwerken en uittekenen blijft altijd nog een betere optie. Vandaar dat ik na de eerste poging (rechts) toch maar een tweede variant heb gemaakt, welke eerst uitgetekend is via de PC (links).
[Afbeelding]
Hoe verder?
Het stuur is zo nog kaal, gewoon een houten plaat. Lastig rijden zo. Daar moet natuurlijk wat aan gedaan worden, en dat is tot op heden ook gebeurd;
- Gaten voor de vingers gefreesd en geschuurd.
- Inkeping gefreesd voor de gear indicator, dit handmatig uit het MDF gefreesd.
- Inkeping gefreesd om een oude Samsung Galaxy S4 in het hout te laten 'vallen'.
- 18 gaten boren en sommige aan de onderkant uitfrezen voor de buttons/switches.
Zie hier, het resultaat van een losgeslagen muis in het MDF (ik was bang dat het een gatenkaas werd, en zou breken).
[Afbeelding]
Eventjes een foto genomen met alle buttons/switches/LED en zelfs de telefoon.
[Afbeelding]
Uit alle enthousiasme was ik dom bezig. Ik vond het een brilliant idee om mijn Galaxy S4 open te maken, om zo mijn geluidknoppen weg te halen. Dit zou een groot voordeel zijn voor in het stuur, aangezien het zo wel eens kon zijn dat door de trillingen de geluidsknoppen ingedrukt werden.
Maar na een vermoeide dag nog eventjes kloten met een telefoon, geen goede optie. Zodoende heb ik niet alleen mijn glasplaat verder gebroken, maar ook het LCD paneel. Einde telefoon. Einde Operatie.
Gelukkig kon ik van een vriend een Xperia Z overnemen. Ik blijAlthans, ik mocht weer verder met wegschuren en frezen, aangezien de Xperia Z niet overeenkwam met de afmeting van de Galaxy S4. Uiteindelijk na uurtjes schuren toch gelukt. Moet zeggen, ik vind deze telefoon een stuk strakker in het hout zitten dan de S4, mede dankzij het ontbreken van de homebutton.
Het stuur moest nog bevestigd worden aan de wheel base (T300), had eerst het idee om de adapter te laten 3D printen. Maar kwam toen op eBay een mooier exemplaar tegen, een volledig uit aluminium gefreesde adapter.
[Afbeelding]
Uiteindelijk moest alles maar eventjes getest worden, zo kon ik een idee krijgen van hoe het rijdt en voelt. Momenteel al het een en ander rond geschuurd om het zo wat aangenamer te maken.
[Afbeelding]
(Let niet op de rode circle, dit was een proef printje om zo een nummering aan de rotary switches te geven. Helaas is de printer kwalitatief niet goed om dit voor elkaar te krijgen)
Er zijn natuurlijk nog genoeg dingen die gedaan moeten worden;
- Magnetische schakel flippers, deze probeer ik ook van MDF te maken. Het idee komt van de bestaande files voor 3D printen.
- Solderen, programmeren (geen flauw benul van)
- Aluminium +- 1mm plaat die ik nog heb liggen knippen, deze komt als 'cover' over het stuur.
- Handgrepen bekleden met suèdine.
- Carbon folie voor het niet bedekte deel, ik wil namelijk geen hout meer zien.
Dit zijn natuurlijk niet zulke fantastische stuurtjes als wat @Henkus voor elkaar krijgt. Maar het doel was ook wel om het met een laag budget voor elkaar te krijgen. Momenteel ben ik (ruwe schattig) €80 euro kwijt aan het stuur.
Binnenkort maar weer wat uurtjes aan het stuur werken, het heeft al lang genoeg geduurd.
Als jullie vragen/tips hebben, let me know!
Super tof!Bob-B schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:57:
[...]
Al met al, heb ik een leuke tijd gehad met zowel het uren lang ontwerpen als uren lang vijlen. Zo ook enorm veel geleerd met het maken van dit stuur. Het volgende project staat al weer in de planning, waarbij ik de kwaliteit nog hoger wil hebben.
Vroeg me hetzelfde al af, zou graag mijn stuur wat dikker willenmeintje schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:15:
Hoe bekleden de stuurbouwers hun handvaten? Ik heb een kitje gekocht bij 3drap, maar weet niet goed hoe ik de handvaten moet aanpakken.
Daar heb ik mezelf ook nog niet aan gewaagd, maar het schijnt dat @Henkus het wel aardig onder de knie heeft (understatementmeintje schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:15:
Hoe bekleden de stuurbouwers hun handvaten? Ik heb een kitje gekocht bij 3drap, maar weet niet goed hoe ik de handvaten moet aanpakken.
Touw tussen de stoel en de pedalen.Paulus07 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:52:
Toch maar eens verder denken voor een oplossing mbt vastzetten/op plek houden van de stoel 😛
Nu ik meer kracht op de fanatec pedalen moet zetten schuift het wat sneller wat niet fijn remmen is.
Echter omdat het voor de tv in de kamer is moet het wel weer een functionele oplossing worden die ook weer makkelijk aan de kant is te zetten....
Paar rubberen matten eronder kan ook wel helpenPaulus07 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:52:
Toch maar eens verder denken voor een oplossing mbt vastzetten/op plek houden van de stoel 😛
Nu ik meer kracht op de fanatec pedalen moet zetten schuift het wat sneller wat niet fijn remmen is.
Echter omdat het voor de tv in de kamer is moet het wel weer een functionele oplossing worden die ook weer makkelijk aan de kant is te zetten....
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Lekker, al die flexJoepW schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 06:51:
Touw tussen de stoel en de pedalen.
Is ook een optie
Toen ik nog met een bureausetup racede, had ik gewoon de wieltjes vervangen door voetjes aan mijn bureaustoel.Ome Ernst schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:06:
[...]
Is ook een optie![]()
Zonder gekheid, ik zit ook met het probleem van een wegrollende bureaustoel, mijn oplossing atm
is een eettafelstoel met vaste poten.
Dit jaar wil ik een bureau gaan maken met 3 monitoren aan armen, en dan ga ik ook nadenken hoe ik het
probleem van de wegschuivende stoel ga aanpakken. Ik zit te denken aan een raamwerk van 40/20 waar de pedalen aan vast zitten en de wielen van de stoel in vallen. Hopelijk geen flex, geen grote stellage en snel
gebruiksklaar/op te ruimen.
Ik heb pedalen waar je redelijk wat kracht bij moet zetten als je remt. En in het kader van gelijk goed, en 0 flex zou dit denk ik bij mij niet werken.ZFLaSH schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 06:37:
Toen ik nog met een bureausetup racede, had ik gewoon de wieltjes vervangen door voetjes aan mijn bureaustoel.
Oh,. ik remde met veel druk en die stoel gaf geen krimp. Zat van dat rubber onder en dat ging geen kant op. Ik denk dat ik eerder achterover zou kiepen dan dat de stoel naar achteren gleed. Toen kreeg ik alleen meer last van het draaien van de stoel. Ik kon de mijne niet locken.Ome Ernst schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:25:
[...]
Ik heb pedalen waar je redelijk wat kracht bij moet zetten als je remt. En in het kader van gelijk goed, en 0 flex zou dit denk ik bij mij niet werken.
Present!Chrisuu01 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:40:
Waar zijn al die bureau beunhazen gebleven?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Oh wat voor mat heb je daarvoor gebruikt ik heb geen tapijt meer dus die carpet grippers werken niet meer hahaYouriVLD schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:18:
[...]
Present!
G29 stuur en Fanatec CLS elite pedalen setje met loadcell. Matje onder de pedalen voor het schuiven op het laminaat. Werkt best prima
sim racen kan je zo gek maken als je zelf wilt, het kan voor 200 euro, maar ook voor 10k.Driesiko schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:04:
Goedendag,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben met mijn vraag maar hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven. Ik ben van plan om aan het eind van het jaar mijn eigen setup te kopen. Ik dacht aan een simlab P1 inclusief HE gear en een simcube servomotor echter moet ik hierbij ook nog een pc aanschaffen en zou ik graag vr willen rijden aan welke kosten zou ik moeten denken en waar moet ik eventueel op letten bij het aanschaffen van een pc ? En is het beter om een pc te laten bouwen of is een gebruikte ook prima? Ik dacht zelf ongeveer voor 7k klaar te zijn omdat ik alles nodig heb. Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven ook qua software en dergelijke zodat ik alles op een rijtje kan zetten en zo een mooi overzicht kan krijgen van wat ik nodig heb.
Bedankt alvast!
Die ik regelmatig tegenkwam in video's, tutorials etc zijn de Nextion schermpjes:Riqy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:42:
Wat voor schermpjes worden er in de stuurtjes ingebouwd? Ik ben op zoek naar een dergelijk schermpje, deze wil ik in mijn geval aan mijn stuurbase gaan vastmaken, voor het tonen van informatie van Z1 dashboard.
Ben niet van plan om 225 dollar te gaan betalen voor een schermpje van Z1 dashboard zelf...
@RiqyPaulus07 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:28:
[...]
Die ik regelmatig tegenkwam in video's, tutorials etc zijn de Nextion schermpjes:
https://www.tinytronics.n...-met-touchscreen?limit=75
Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel
Hou al heel lang marktplaats in de gaten elke dag voor een sparco stoel. En vorige week was het raak een sparco pro 2000 stoel kunnen kopen voor 125euro.... Maar wat mankeerde er aan? Hij was niet meer fia goed gekeurd en zat klein gaatje in het stof maar voor 180euro heb je helemaal nieuw stof om de stoel heen. Kun je los kopen. En ben je voor 300euro klaar en toch een dikke sparco stoelloewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:21:
@Driesiko nieuw kopen is in mijn ogen zonde. Dingen waar je goed geld op kunt besparen (als je dat prettig vindt en er voor open staat) zijn bijv. 2de hands pc onderdelen kopen wat door RMA vervangen is als nieuw maar tweakers dan verkopen omdat ze al wat anders hebben. Scheelt je altijd een paar tientjes. Denk bijvoorbeeld aan moederborden, geheugen, en CPU's. Videokaarten idem, ik zou nooit meer een nieuwe video kaart kopen. Ik koop al een paar jaar een 1,5 jaar oude kaart waar de kop van af is. 600 piek neertellen voor een videokaart vind ik echt absurd.
Waar ik niet op zou beknibbelen is een nieuwe SSD.
Ook spullen als monitoren, stoelen en zelfs pedalen en sturen zou ik bij elkaar verzamelen als het mogelijk is. Je kan altijd nieuw kopen. Maar 7K stuk slaan op een simrig, jesus. Tof dat je dat er voor over hebt, maar als je wilt kun je zeker besparen en daardoor bijvoorbeeld een button box erbij kopen of de vrouw uit eten nemen van het overgebleven geld
Lijkt wel op het stuur van de porsche 911gt rsrjohnnyverhoeff schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:37:
Even een WIP foto tussendoor:
[Afbeelding]
Dit is de eerste keer dat ik een PCB zelf gefreesd en geëtst heb waar al heel veel componenten gelijk op kunnen, zodat je veel minder draden heb en het er een stuk professionelere uitziet
Dit PCB ga ik gebruiken in een replica stuur wat ik op het moment aan het bouwen ben, wie het stuur kan raden die uhh... krijgt eeuwige roem
[ Voor 7% gewijzigd door TonCoronel op 12-01-2019 22:29 ]
Heb een antislip matje gekocht bij de action voor een paar euro. Kan je vast en zeker ook wel bij de gamma/praxis halenChrisuu01 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:43:
[...]
Oh wat voor mat heb je daarvoor gebruikt ik heb geen tapijt meer dus die carpet grippers werken niet meer haha
Wat waren de kosten van motedis als ik vragen magPandanl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:33:
Alles staat in elkaar en voor mij goed afgesteld, zoals je kan zien heb ik geen schermen en race ik volledig in VR. Mochten mensen de cad tekening willen hebben van deze build stuur dan gerust een PB.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
€345,- inclusief verzendingKevinSetz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:35:
[...]
Wat waren de kosten van motedis als ik vragen mag
Verwijderd
Monitor en dan meteen >- 120 HzVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:28:
...Of adviseren jullie een monitor?...
Verwijderd
Ik zou ook niet voor 1 groot scherm gaan, maar voor 3 kleinere als ik jou was.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:33:
Probleem alleen is dat die specs vrijwel nooit samengaan met een groot formaat monitor.
50/60hz is dan wel het maximale.
sluit jij het even aan voor hem op zijn ps4 proJoepW schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:02:
[...]
Ik zou ook niet voor 1 groot scherm gaan, maar voor 3 kleinere als ik jou was.
Ow ja.... heheDenniz0229 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:11:
[...]
sluit jij het even aan voor hem op zijn ps4 pro
Ik adviseer een PCVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:28:
Even snel een beetje off-topic vraagje;
Of adviseren jullie een monitor?
Mooi gedaan!Pandanl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:33:
Alles staat in elkaar en voor mij goed afgesteld, zoals je kan zien heb ik geen schermen en race ik volledig in VR. Mochten mensen de cad tekening willen hebben van deze build stuur dan gerust een PB.
Autostyle is prima, dik, sterk en plakt goed. Voor 30 euro te koop en dan heb je 2 meter bij 1,5 meter. Meer dan genoeg dus.meintje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:44:
Hebben mensen hier nog tips voor carbon folie? Ik heb iets beplakt met folie van de Action en dat is duidelijk een geval van je krijgt waar je voor betaald 😇
Mooi Johnny, waar haal je de handvaten vandaan ?johnnyverhoeff schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:50:
Ongeveer een jaar geleden had ik mijn eerste stuur gemaakt (gebaseerd op het stuur van de BMW M3 DTM):
[Afbeelding]
Paar weken geleden besloten om hiervan een geupdate versie van te maken van de BMW M4 DTM:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: BMW M4 DTM (Semi) Replica Steering Wheel DIY]
- 6mm CF CNC cut faceplate
- 2mm CF CNC cut backplate
- 10x NKK push buttons
- Martin asher CF shifters
- Q1R
- Detachable USB cable with screw terminal
Dit is echt een heel licht stuur die ook heel plat en breed is. Hij heeft ongeveer een breedte van 320mm waardoor die echt lekker stuurt
Dat zijn Fanatec handvaten Alex, die kun je zo rechtstreeks bij Fanatec zelf bestellen. Voordat ik ze zelf maakte bestelde ik ze daar ook. Prijs ligt zo rond de 40 euro geloof ik.AlexP36 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:37:
[...]
Mooi Johnny, waar haal je de handvaten vandaan ?
Het zijn idd Fanatec handvatten. Maar doordat ze om een iets dikkere plaat heen zitten dan de formula rim van hunzelf, voelt het net wat lekkerder aan.AlexP36 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:37:
[...]
Mooi Johnny, waar haal je de handvaten vandaan ?
Ik zweer bij openback headphones, heerlijk ruimtelijk geluid. Als je een goede hebt met fijne padding heb je er totaal geen last van qua zweten en druk op je hoofd.RoRy78 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:27:
Al 15 jaar niet meer gesimraced, afgelopen vrijdag een Gameseat.info en een Fanatec CSL F1 set besteld. Zodra ik 'm binnen heb (en de verbouwing af is) zet ik 'm op en moet ik even kijken welke opties ik heb voor beeld en geluid. Ik dacht aan een curved monitor van ergens tussen de 32 tot 40 inch, maar wat zou ik doen voor geluid? Soundbar?
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik heb een 35" curved scherm op mijn frame gemount, mooi formaat voor het racen. Ik vind de refreshrate iets belangrijker dan het formaat/resolutie. Dus kies voor een scherm met 120- of 144hz.RoRy78 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:27:
Al 15 jaar niet meer gesimraced, afgelopen vrijdag een Gameseat.info en een Fanatec CSL F1 set besteld. Zodra ik 'm binnen heb (en de verbouwing af is) zet ik 'm op en moet ik even kijken welke opties ik heb voor beeld en geluid. Ik dacht aan een curved monitor van ergens tussen de 32 tot 40 inch, maar wat zou ik doen voor geluid? Soundbar?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Thanks voor je reactie! Ik ga me er eens in verdiepen. 35" is dus groot genoeg? Ik word altijd zo twijfelachtig als ik van die halve reclamefilmpjes zie met 55 inch schermen erop.. Ik heb een paar mooie en betaalbare opties gezien voor een 32" scherm.Luckeh schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:31:
[...]
Ik heb een 35" curved scherm op mijn frame gemount, mooi formaat voor het racen. Ik vind de refreshrate iets belangrijker dan het formaat/resolutie. Dus kies voor een scherm met 120- of 144hz.
Okay, ga ik eens overwegen.Maar ik wil wel nog de bel/telefoon/kids kunnen horen, haha..fdees schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:11:
[...]
Ik zweer bij openback headphones, heerlijk ruimtelijk geluid. Als je een goede hebt met fijne padding heb je er totaal geen last van qua zweten en druk op je hoofd.
Waarom geen AC in VR? Ik heb zelf geen iRacing, maar gebruik VR in ACLuckeh schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:01:
@RoRy78 Het is m.i. groot genoeg; al zijn tripples uiteraard nog beter en ik denk dat @Erikbauer een hele fijne deal aanhaalt. Ik heb de 35" redelijk dichtbij gezet.
Dat gezegd hebbende; ik gebruik stiekem mijn rift wel veel meer dan het scherm. De monitor wordt voornamelijk gebruikt voor een losse race in AC/ACC; iRacing staat standaard in de VR.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq