Mijn eerste post op dit forum, en dan ook gelijk een hele leuke (en lange...) al zeg ik het zelf !
Allereerst een korte introductie; Ik ben Michael, 28 jaren jong en redelijk nieuw in het 'Sim-Racing'. Al wel vele jaren liefhebber van alle Gran Turismo games en vele andere race games waarvan min of meer altijd wel met controller gespeeld.
Mijn eerste racingwheel was de G25 welke ik al jaren te leen heb van een vriend, op een bureaustoel achter een bureau en de PC wat games geprobeerd (Project Cars 1&2, Assetto Corsa) en kennis gemaakt met deze ervaring. Ik bleef alleen nog wel veel op de PS4 met controller in de hand gamen.
Afgelopen maand kreeg ik het briljante idee om mijn eigen Sim-Rig te gaan bouwen met 2 simpele redenen. Ik vind het leuk om iets te bouwen en de tweede was dat ik toch iets serieuzers wilde dan een bureaustoel aan een bureau of met een controller op de bank.
Uiteindelijk na meerdere video's en plannen op internet te hebben gezien en gelezen heb ik mijn eigen ideeën uitgewerkt en is er langzaamaan iets ontstaan. (tot ergernis van de vrouw des huizes..)

Zo begon het (met een oude bureaustoel, de G25 en een Full HD ’32 inch TV dedicated voor deze RIG)
Na een week in gebruik te hebben vond ik het geheel niet stabiel genoeg maar ik had de smaak wel lekker te pakken, ik vond het leuk!
Toen besloten om de upgrade te gaan doen, omdat ik toch ook graag GT Sport op de PS4 wilde spelen en iets serieuzers te gaan sim racen. heb ik de T300RS Alcantara Edition gekocht met T3PA pedalen.
Daarna heb ik het geheel nog weer iets serieuzer aangepakt en ook een oude Mazda RX-8 sportstoel gekocht om op het frame te monteren. Het geheel aanpassen bleek lastiger te zijn dan een nieuwe rig opbouwen, maar uiteindelijk is het goed en stevig genoeg zo!!

Na dit een weekje gespeeld te hebben merkte ik dat ik de pedalen niet op de juiste stand kreeg, het voelde gewoon niet fijn en na een poosje gegamed te hebben kreeg ik te maken met krampen. Ook had ik met de modificatie in de pedalen last van het wegschuiven, toen besloten om het geheel inverted op te hangen met dit als resultaat.

En uiteindelijk in het Paasweekend ben ik aan het afwerken geslagen. Hierbij het geheel in de grondverf gezet en later gelakt tot het eindresultaat zoals het er nu bij staat. Ik ben er blij mee

Voorlopig lijkt mijn Sim-Rig dus 'klaar'.... Tips zijn altijd welkom
Tot zover het bouwen en showen van mijn 'Racing-Rig'. Nu kan ik mijn skills op race vlak aardig gaan verbeteren, zowel GT Sport op de PS4 als wat games op de PC