Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 18:07
Ik zit eraan te denken zelf ook iets te bouwen, maar dan iets anders dan de norm, wil eigenlijk een verrijdbaar platform maken van hout voor een stoel en pedalen, die ik dan zo onder mn bureau kan rijden waneer ik wil simmen. Scheelt me extra schermen en hout.

Heeft er toevallig iemand zoiets staan met wat foto's waar ik een beetje van kan spieken? Omdat het geheel op wielen moet twijfel ik een beetje over het materiaal van de bodem plaat, moet dan toch aardig wat gewicht kunnen dragen.

Verder is dit apparaat voor de prijs ook wel interessant;

https://www.amazon.de/FK-...fRID=K571Z12D2R1P3E65GMYC

Aleen een oplossing voor mn throttle vinden met vliegen dan. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 46% gewijzigd door junneh op 18-02-2018 14:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:59
Beste simracers, heb onlangs een wind simulator aangeschaft, mocht iemand zoiets ook interessant vinden dan is hier een korte videoclip: YouTube: Upgrade: Wind Simulator (by SimRacingStudio)

Ik ben er erg blij mee. Ik weet dat Henk zijn eigen heeft gebouwd, maar ik zocht zelf een kant en klaar ding. Geen reclame, maar oprecht delen van geluk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
nice, heb ik ook een tijdje geleden gezien maar dit is toch eigenlijk gejat van avenga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Nou misschien het concept wel, maar dit bedrijf heeft het gekopieerd van een ander bedrijfje ergens uit Oost-Europa. Ik weet de naam even niet meer. Het is namelijk nogal een groot verschil met die "marine blowers". Deze set gebruikt simpelweg uit de kluiten gewassen computer-fans. Die zijn minder krachtig, maar nog veel stiller. Daarnaast was het zijn bedoeling om het echt plug en play te maken. Geen instellingen in simtools ofiets dergelijks. En dat is hem gelukt. Ik heb de software gedownload en geïnstalleerd. Vervolgens USB erin, klaar. Het werkte gelijk. Ze blazen harder dan ik dacht en zijn nog veel stiller dan ik dacht. Als je een hardcore fan bent van formula cars rijden en geluid is niet zo'n issue als bij mij, dan zou ik zeker voor die van avenga of Henk gaan. Die windsnelheid moet echt fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Krijg je daar geen droge ogen van zo'n ventilator in je bakkes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Laatst online: 28-09 14:18
Niet als je een vr bril op hebt..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Voor een echt realistische beleving moet je idd of een VR-bril of een racehelm opzetten. Formuleracers zitten ook niet met hun blote bakkes in de wind :+

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 18:07
Met een VR bril en Fanatec CSL pedaaltjes in het vooruitzicht vandaag ook maar is iets in elkaar getekend/geknutseld.

Wilde gewoon een kar die ik onder m'n bureau kon rijden, daar ik al virpil hotas mounts e.d. heb die prima voldoen.

Al met al aardig gelukt voor iemand die nog nooit iets onder de noemer "klussen" heeft gedaan (wat splijtend hout daargelaten :P) Niet moeders mooiste, maar wel stevig, dat was het doel. Foto is ff snel met mobieltje, komt nog wel als het helemaal naar wens is.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b8f6JH/f86fe829_5c61_45bb_8ea8_5741df54a8ac.jpg

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Heb een zeer goede ervaring gehad bij Sim-Lab en daarom ook gekozen voor een rig van dit bedrijf!
Was erg fijn om te testen daar en hij is super stevig. Gaat mij zeker helpen met de voorbereiding op mijn race seizoen.

Nu nog even kijken welk stuur en pedalen er gaan komen.
Maar ik ga de kant op van de clubsport v2.5 en ook de clubsport pedalen.

Edit:
- Sim-lab p2 inclusief monitor stand en shifter holder
- sparco s100 stoel

[ Voor 10% gewijzigd door thijmennabuurs op 23-02-2018 10:44 ]

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
thijmennabuurs schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:15:
Heb een zeer goede ervaring gehad bij Sim-Lab en daarom ook gekozen voor een rig van dit bedrijf!
Was erg fijn om te testen daar en hij is super stevig. Gaat mij zeker helpen met de voorbereiding op mijn race seizoen.

Nu nog even kijken welk stuur en pedalen er gaan komen.
Maar ik ga de kant op van de clubsport v2.5 en ook de clubsport pedalen.
Ga je ons ook vertellen wat je juist gekocht hebt :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vcv511.jpg

Gisteren de basis van mijn rig afgebouwd. Is gebaseerd op het FoFoFu ontwerp van Niels Heusinkveld. Erg leuk om te maken en ik ben blij met het resultaat! Pedalen en stoel zijn verstelbaar, maar er zijn nog wel een aantal dingetjes om te doen:
  • Keyboard/muis houder maken (verstelbaar)
  • Houder maken voor shifter/handrem
  • Hardware vervangen door een OSW + Heusinkveld pedalen
  • Oculus Rift
En uiteraard de bekerhouder niet vergeten! Eerste wat op de rol staat is het kopen van een nieuwe videokaart (Vega56/64) om het 240hz FreeSync scherm goed aan te sturen. en daarna langzaam maar zeker de hardware vervangen...... wordt vervolgt dus!

[ Voor 32% gewijzigd door Speculaasje op 24-02-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Plaatje werkt niet :F

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
Korte vraag, al weet ik niet of deze ze hier thuishoort.

Ik heb en T300 RS i.c.m. Playseat Challenge voor de PS4. Ik ga echter switchen naar de PC en wil een uitgebreidere, betere set-up gaan kopen.

De huidige set gaat in de verkoop. Wat zou een schappelijke vraagprijs zijn? Setjes is 9 maanden oud.
Zit zelf aan 350 te denken, maar geen idee of dat martkconform voor 2e hands is?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Heb mij een maandje terug ook een nieuwe 'controller' gekocht. Vroeg racete ik wel eens maar dat was heel sporadisch en vooral op console. Doordat ik lichamelijk niet meer irl kan racen (copiloot rally) ben ik toch meer en meer overgestapt naar de virtuele wereld. Ik had reeds een playseat, tx, vr en fanatec pedals maar wilde toch iets meer. Vooral door plaats gebrek en niet op de ideale afstand van mijn pc zitten, het nodige kabelwerk maar ik mij altijd aan ergerde, dan toch maar besloten om een zolderkamertje te ontruimen, isoleren en van alles te voorzien. Omdat ik dan ook meteen alles goed wou doen mij meteen een heuse setup gekocht.

- Heusinkveld rig, pedals, shifter en handrem
- Simracingbay simucube smal mige, ascher buttonplate en omp wiel
- 3x 27 inch 1080p 144hz 1ms schermen en een zeer goeie sabelt kuip

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CcUoXtj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QiSvMHN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RMlAWHD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JGsJPx7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ipeRoXL.jpg

Zalig om mee te rijden en vooral geen wirwar van kabels meer. Een alu-rig kan ik zeker ook aanraden, zeer stevig en niks van flex etc, zeer handig om te bouwen en tal van mogelijkheden om uit te breiden. Nu enkel nog...snel worden :) .

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:34
waren de OSB platen in de aanbieding :+

even een vraagje, heb jij geen last van de zijschermen die gaan hangen?
ik heb eenzelfde systeem voor de schermen maar toch gaan de linker en rechter een beetje doorhangen.
heb alles al een paar keer aangedraaid e.d. maar het helpt maar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Denniz0229 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:44:
[...]

waren de OSB platen in de aanbieding :+

ik heb eenzelfde systeem voor de schermen maar toch gaan de linker en rechter een beetje doorhangen.
Ja ze waren in aanbieding :) relatief goedkoop, makkelijk te plaatsen en proper zonder verder afwerking voor dit soort doeleinden
Nee, tot nu toe niet

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Denniz0229 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:44:
Als je last heb van doorhangen, zou je dit kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a0IYBdKCcADB0o7NMMo846C7/full.jpg

Gewoon een extra balk onder plaatsen, met een stukje draadeinde of bout, en een stel moer, waarmee je de monitor kan afstellen, zou prima moeten kunnen werken.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 15:06
Inmiddels hier dezelfde wind sim setup als @Tummie555

Voegt echt wat toe en voelt voor mij nu al onmisbaar (koeling!) i.c.m. VR en een van de belangrijkste onderdelen van m'n setup :)

Nog even zorgen dat ik het op de juiste hoogte gemonteerd krijg op de Simetik K2, want het bureau is natuurlijk nogal een lelijke workaround. Ik zoek ook nog steeds een goede reden voor een upgrade naar een Sim-Lab P1 of iets dergelijks... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik ben echt super tevreden met mijn Sim-Lab GT1.
Hij is mega stabiel en was erg makkelijk in elkaar te zetten.
Ook fijne en super service gehad daar.
Foto's zal ik later toevoegen!

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een Fanatec Clubsport.
Dus als iemand deze nog heeft liggen en er vanaf wilt dan hoor ik het wel haha!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brr, T300rs net een paar weken in gebruik en nu het gaspedaal al defect. Wou al upgraden naar andere maar desondanks een beetje balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:19
Jay-v schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:29:
Brr, T300rs net een paar weken in gebruik en nu het gaspedaal al defect. Wou al upgraden naar andere maar desondanks een beetje balen.
Gewoon contact opnemen met Thrustmaster, ik ga ervan uit dat je ze nieuw gekocht hebt?

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Yannick97 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Gewoon contact opnemen met Thrustmaster, ik ga ervan uit dat je ze nieuw gekocht hebt?
Ja, dat ga ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Jay-v schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:47:
[...]
Ja, dat ga ik zeker doen.
Ongeacht garantie toch een goed excuus om te upgraden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Jay-v schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:29:
Bij mij het stuur...ook echt rot.

Ik moest het terug sturen naar TM, ben het in totaal een goede 3 weken kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Alexji schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:00:

[video]

Voegt echt wat toe en voelt voor mij nu al onmisbaar (koeling!) i.c.m. VR en een van de belangrijkste onderdelen van m'n setup :)

Nog even zorgen dat ik het op de juiste hoogte gemonteerd krijg op de Simetik K2, want het bureau is natuurlijk nogal een lelijke workaround. Ik zoek ook nog steeds een goede reden voor een upgrade naar een Sim-Lab P1 of iets dergelijks... O-)
Je Simetik K2 verkopen is misschien een goede reden O-) Kost da :D

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Direct Drive wheels Feel VR komt met iets op de markt wat met preorder om en nabij 400 dollar gaat kosten

Hier zitten dan 2 stuurtjes bij (Formule + Rond), Pedalen met loadcell en de motor.

To good to be true.... Maar toch maar even gesubscribed :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
jvaneijk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 01:08:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in Direct Drive wheels Feel VR komt met iets op de markt wat met preorder om en nabij 400 dollar gaat kosten

Hier zitten dan 2 stuurtjes bij (Formule + Rond), Pedalen met loadcell en de motor.

To good to be true.... Maar toch maar even gesubscribed :)
Volg dit al een tijdje, maar verwacht er weinig meer van sinds er pedalen en 2 stuurtjes bij geleverd worden. Alleen het stuur voor $400 had ik al een uitdaging gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Card Nox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Bij mij het stuur...ook echt rot.

Ik moest het terug sturen naar TM, ben het in totaal een goede 3 weken kwijt geweest.
Tot nu toe gaat het vlot!
  • Maandag aangemeld als defect bij TM. Moest een filmpje uploaden van het probleem.
  • Dinsdag bericht dat ik de kabel door mocht knippen en een foto kon terugsturen.
  • Nu wachten op verzending nieuw product :)

[video]

Lijkt me heel vet, maar word je hier niet enorm snel misselijk van?

[ Voor 39% gewijzigd door Jay-v op 07-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Jay-v schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:09:
[...]
[...]

Lijkt me heel vet, maar word je hier niet enorm snel misselijk van?
Waarvan? De windsimulatie absoluut niet, dat voegt alleen maar meer immersie (en koeling!) toe.

Als je op VR doelt dan is dat per persoon heel verschillend. Sommige mensen worden inderdaad strontmisselijk zodra ze in VR bewegen maar in het echt stil zitten (simracen, vliegen, etc).

Ik zelf heb hier gelukkig nooit last van gehad (ik kan crashen/spinnen/rollen met m'n ogen open). Maar als je hier wel last van hebt moet je het in kleine stapjes gaan opbouwen.

Mocht je in de buurt van Zwolle zijn dan mag je het altijd eens komen uitproberen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Alexji schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Waarvan? De windsimulatie absoluut niet, dat voegt alleen maar meer immersie (en koeling!) toe.

Als je op VR doelt dan is dat per persoon heel verschillend. Sommige mensen worden inderdaad strontmisselijk zodra ze in VR bewegen maar in het echt stil zitten (simracen, vliegen, etc).

Ik zelf heb hier gelukkig nooit last van gehad (ik kan crashen/spinnen/rollen met m'n ogen open). Maar als je hier wel last van hebt moet je het in kleine stapjes gaan opbouwen.

Mocht je in de buurt van Zwolle zijn dan mag je het altijd eens komen uitproberen hoor :)
De setup in zijn geheel bedoel ik dan :). VR de zwaarst wegende factor natuurlijk. Bedankt voor het aanbod, helaas ver van Zwolle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Jay-v schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:09:
[...]

Tot nu toe gaat het vlot!
  • Maandag aangemeld als defect bij TM. Moest een filmpje uploaden van het probleem.
  • Dinsdag bericht dat ik de kabel door mocht knippen en een foto kon terugsturen.
  • Nu wachten op verzending nieuw product :)
Ahh, dat is lekker ja!! Nja, mijn defekt kon gerepareerd worden dus moest eerst wachten op RMA, toen wachten tot ze het kwamen ophalen, toen daar afleveren, reparatie en weer terug naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20

RKD

Beakzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Volg dit al een tijdje, maar verwacht er weinig meer van sinds er pedalen en 2 stuurtjes bij geleverd worden. Alleen het stuur voor $400 had ik al een uitdaging gevonden.
De normale prijs wordt straks rond de $700 a $800 is al aangegeven door de makers. Dit zijn echt kickstart achtige prijzen voor de eerste paar orders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

RKD schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:07:
[...]

De normale prijs wordt straks rond de $700 a $800 is al aangegeven door de makers. Dit zijn echt kickstart achtige prijzen voor de eerste paar orders.
Dat is nog steeds een onrealistisch laag bedrag voor een dd stuur en pedalen. We shall see.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Arfman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Dat is nog steeds een onrealistisch laag bedrag voor een dd stuur en pedalen. We shall see.
Sim Plicity is er ook mee bezig :)
https://sim-pli.city/coll...7c-7nm-direct-drive-wheel

Maar het wordt idd afwachten. Het is absoluut weinig geld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
RKD schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Naja ik volg het niet voor niks en ik hoop echt dat het wat wordt, want simracen is niet mijn enige hobby dus even €1500 voor een DD base uittrekken gaat me simpelweg te ver. Maar ik kan me voorstellen dat het een hele vooruitgang is tegenover mijn T300.

Zal het alleen niet kopen zonder review dus het zal geen kickstart prijs worden voor mij :+ Dit bedrijf heeft zich nog helemaal niet bewezen toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 08-03-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD

RKD

Beakzz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Naja ik volg het niet voor niks en ik hoop echt dat het wat wordt, want simracen is niet mijn enige hobby dus even €1500 voor een DD base uittrekken gaat me simpelweg te ver. Maar ik kan me voorstellen dat het een hele vooruitgang is tegenover mijn T300.

Zal het alleen niet kopen zonder review dus het zal geen kickstart prijs worden voor mij :+ Dit bedrijf heeft zich nog helemaal niet bewezen toch?
Nee het is echt een heel nieuw bedrijf. Ze gaan binnenkort wel een demo tour doen op diverse locaties wereldwijd en ze zouden enkele youtubers een review model gaan sturen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een autoreactie mail van FeelVR ontvangen.
Daarin zeggen ze dat de kickstart prijs $388 wordt en de uiteindelijke verkoopprijs $770. Daarvoor krijg je de base + wheel en de pedals.
Of het dus de 2 stuurtjes zijn staat er niet bij.

Ben wel benieuwd naar de kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Zojuist een prijsupdate ontvangen van feel.vr

The new pricing is as follows:

Pedals:
Early Bird: $149
Regular: $199
(Retail will be $299)

Wheel:
Early Bird: $399
Regular: $449
(Retail will be $669)

Wheel + Pedals:
Early Bird: $549
Regular: $599
(Retail will be $899)

Er staat op de vernieuwde site overigens niets meer over de racing bundle met 2 stuurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Wil iedereen er toch nog even op wijzen dat dit topic " Show your Rig" heet.

Alle berichten over stuurtjes met defecten, nieuwe stuurtjes die op de markt komen ect ect horen eigenlijk hier thuis:

Racesturen, servo's en pedalen :)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Henkus schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:38:
Wil iedereen er toch nog even op wijzen dat dit topic " Show your Rig" heet.

Alle berichten over stuurtjes met defecten, nieuwe stuurtjes die op de markt komen ect ect horen eigenlijk hier thuis:

Racesturen, servo's en pedalen :)
Helaas is het kwaad al geschied en bestaat 70% van dit topic uit dat soort berichten...

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Yannick97 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Helaas is het kwaad al geschied en bestaat 70% van dit topic uit dat soort berichten...
Enkel is dat eerder gebeurd dan dat het extra stuurtjes topic is gestart. Dus @Henkus heeft gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
JoepW schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:08:
[...]

Enkel is dat eerder gebeurd dan dat het extra stuurtjes topic is gestart. Dus @Henkus heeft gelijk ;)
Dat is zeker waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Wordt het niet eens tijd voor een algemener racesim topic dan? Daar kan ik dus enkel over stuurtjes en pedalen zeuren en hier enkel naar foto's kijken van anderen. Het is niet dat ik het niet snap, maar vond het juist prettig dat hier wat algemener over simrace (hardware) gepraat werd.

Wist ook niet eens dat het andere topic bestond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik sta op het punt om een Playseat challenge (2e hands) te kopen. Van deze seat is een ?stelschroef? kapot waarmee je de pedalen bevestigd. Zou dit een probleem zijn of kan het ook prima met 1 schroef?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
doesd00 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:06:
Ik sta op het punt om een Playseat challenge (2e hands) te kopen. Van deze seat is een ?stelschroef? kapot waarmee je de pedalen bevestigd. Zou dit een probleem zijn of kan het ook prima met 1 schroef?
Gaat dan waarschijnlijk om de schroef waarmee je de afstand van de pedalen t.o.v. de stoel in kan stellen. Denk dat daar met een beetje creativiteit ook prima een andere oplossing voor te verzinnen is.

De 'schroeven' zijn van plastic en kan je er makkelijk uit draaien. Dus misschien zelfs wel te vervangen of iets dergelijks.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus

[video]

Simwind is voor mij ook inmiddels onmisbaar geworden. Op 1 of andere manier krijg ik DIrt Rally niet werkend en dus speel ik dat gewoon helemaal niet meer. Elke andere sim werkt probleemloos.

Behalve de hoeveelheid wind die ze produceren is er ook nog een ander verschil tussen bilge blowers en pc fans, namelijk de snelheid waarop ze reageren. Hieronder een video van Avenga76

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een complete Windsimulator, maar het niet aandurft om zo iets te bouwen en het niet ziet zitten om er 1 in Australië te bestellen, dan kan ik er wel voor zorgen.

Stuur me dan maar een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Wil ook een simiwind setup voor de VR, maar vraag me af of de 3 inch versie ook voldoende zou zijn van de Seaflo. Niet om te besparen, maar die kan ik makkelijker kwijt in mijn rig. Iemand die de 4 inch heeft en is het net afdoende of eugenlijk te veel met full power?

Edit : laat maar...heb er al 2 besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 15-03-2018 01:00 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Henkus
Presentatie video Formula stuur:

Ideaal stuur voor VR - racing. Bij het ontwerp is er rekening mee gehouden dat elke knop 'blind' te vinden te moet zijn.

Bij elke build probeer ik steeds een stapje verder te gaan:

- De decalls van de Rotaries achter zitten plexiglas plaatjes. Dit zorgt voor een mooi hoogglans effect en het foto papier dat er onder zit is eenvoudig te vervangen met elk te printen motief.
- De handgrepen zijn inmiddels een specialiteit geworden
- Rotaries bij de duimen ( super handig)
- Hoge kwaliteits materialen ( rotary caps en button guards van Martin Asher)
- Enclosure en shifters geprint met carbon fiber filament
- Eigen gemaakt dual-clutch systeem met bite point afstelling

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/mqvdpc55v/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/tu394z5gj/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/yfzddbbk3/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/nt5k7vvoz/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/faw43kk1f/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/rcrhxoiz7/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Henkus schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:43:

[video]
Regelrechte porno. Echt een geweldig mooi stuur en perfect voor VR. Doe je ook al bouwen op aanvraag of is het alleen nog hobby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Alexji schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:02:
[...]

Regelrechte porno. Echt een geweldig mooi stuur en perfect voor VR. Doe je ook al bouwen op aanvraag of is het alleen nog hobby?
Bouw op aanvraag is mogelijk. Bij interesse stuur even een PM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

[video]

Ideaal stuur voor VR - racing. Bij het ontwerp is er rekening mee gehouden dat elke knop 'blind' te vinden te moet zijn.

- De decalls van de Rotaries achter zitten plexiglas plaatjes. Dit zorgt voor een mooi hoogglans effect en het foto papier dat er onder zit is eenvoudig te vervangen met elk te printen motief.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou daar moet ik toch ff op reageren....

Wat ontzettend mooi! _/-\o_ :9~ :Y oOo d:)b (y)
* JoepW gaat sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36
Zeer mooi zeg! Ik kan niet wachten op de non-VR versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27

[video]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook zeker geïnteresseerd, Henkus. Ga je ook een optie aanbieden om de dataverbinding via een externe kabel te sturen? Of moet dit via de QR gaan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bedankt voor de reacties jongens. :)
Schuey schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:50:
Zeer mooi zeg! Ik kan niet wachten op de non-VR versie ;)
Er komt geen non-VR versie.

Ik ben al wel ver met een andere project en er staat nog wel een stuur met scherm in de planning (lange termijn), maar dat is geen Formule stuur.
ThiJor schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Ook zeker geïnteresseerd, Henkus. Ga je ook een optie aanbieden om de dataverbinding via een externe kabel te sturen? Of moet dit via de QR gaan?
PM beantwoord

In het ontwerp is rekening gehouden met een coiled cable. Het stuur is ook een tijdje getest op een Bodnar Simsteering 2 (met coiled cable)

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/mfybfbn13/image.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 29-07 19:12
Haha als je denkt dat het bijna niet mooier kan flik je het toch weer, heel gaaf @Henkus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die aansluiting, is dat voor simcube oid? Ook compatibel met fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
MikeyMan schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:59:
Die aansluiting, is dat voor simcube oid? Ook compatibel met fanatec?
@Henkus of Accuforce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Mozes kriebels !! Dat ziet er behoorlijk high-end uit zeg. Afwerking en algehele uitstraling van het stuur is
second to none. Prachtig dat je dit kan en doet. _/-\o_

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
De data aansluiting is de standaard USB die gebruikt word voor OSW en Bodnar met coiled cable en cable galant.

Uiteraard kun je die verbinding ook intern maken voor een AccuForce QR mits die een interne data connectie heeft.

De montage aansluiting is de standaard 70mm. .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 10:46
Nieuwste aanwinst, de Thrustmaster BT Led. Ik heb m op mijn G25 geschroefd met 2 M3x40 boutjes.

Niet goedkoop en daarom hadden ze wel een curled micro usb kabel erbij mogen doen. Werkt op blue tooth.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FV67tJm29DkzaLAROax37LTI/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FOpLNp4JoW25kIpkjMubxJYD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VbdQWrvoCNkBttGnvsCQ0UhA/medium.jpg

[ Voor 171% gewijzigd door MarcoM op 22-03-2018 08:56 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@MarcoM
Je plaatjes doen het niet. Niet openbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doen het hier prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
@Trasos bij mij doen ze het ook, maar probeer het hier anders eens:

http://forum.projectcarsg...84&viewfull=1#post1492584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Hmm, vreemd. Die van het andere forum doen het wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Trasos schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:33:
@MarcoM
Je plaatjes doen het niet. Niet openbaar?
Bij mij ook niet, je bent niet de enigste (brave browser op Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

@MarcoM Bij mij ook geen plaatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 12:36
Heeft iemand hier ervaring met racen op een curved tv?

Ik wil mijn rig -die in het niet valt met al het moois wat hier voorbij komt- voorzien van een dedicated TV en ik denk dat een curved tv wat aan de beleving toevoegd, maar ik zou graag wat ervaringen horen.

Ik race op de ps4 met een G29 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
NiQo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:37:
Heeft iemand hier ervaring met racen op een curved tv?

Ik wil mijn rig -die in het niet valt met al het moois wat hier voorbij komt- voorzien van een dedicated TV en ik denk dat een curved tv wat aan de beleving toevoegd, maar ik zou graag wat ervaringen horen.

Ik race op de ps4 met een G29 setje.
Ik heb een curved LG oled tv van 55" en ps4 pro met en G29 en ik vind het uitstekend te doen. De beleving met z'n groot scherm is super. Het enige nadeel vind ik als je met een racestuurtje zo dicht op z'n grote tv zit dat het er grafisch het er wel wat minder uitziet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
@Verwijderd @JoepW @A1AD de plaatjes zouden nu moeten werken. Ik had ze eerst via google photo gedaan, maar heb ze nu hier op Tnet in een album geplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Even wat reacties over d FeelVR verplaatst naar het Racesturen, servo's en pedalen. Dit topic is om te showen als je het al hebt, volgens mij heeft nog niemand het ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• martijn_8519
Hierbij dan mijn simrig. Zelf in elkaar gezet en alweer sinds 2012 in gebruik. Wel veel hardware wisselingen geweest. Ben begonnen met de g25 toen de g27, t500 en nu Fanatec. Ooit een OSW. Sinds kort pedalen geupgrade naar de Heusinkvelds en een Rift in gebruik. Ow en ja ik zit op de gang moet je maar geen kinderen nemen....:D

1432
5

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

martijn_8519 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:22:
Hierbij dan mijn simrig. Zelf in elkaar gezet en alweer sinds 2012 in gebruik. Wel veel hardware wisselingen geweest. Ben begonnen met de g25 toen de g27, t500 en nu Fanatec. Ooit een OSW. Sinds kort pedalen geupgrade naar de Heusinkvelds en een Rift in gebruik. Ow en ja ik zit op de gang moet je maar geen kinderen nemen....:D

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Nice Martijn!
En dat we geregeld zo close kunnen racen terwijl jij met 1 scherm rijdt verdient een pluim! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 23-03-2018 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Nice Martijn!
En dat we geregeld zo close kunnen racen terwijl jij met 1 scherm rijdt verdient een pluim! _/-\o_
Hij gebruikt toch een Rift :+

edit: technisch gezien gebruikt hij dan ook 1 scherm ja

[ Voor 10% gewijzigd door A1AD op 23-03-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

A1AD schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Hij gebruikt toch een Rift :+
oeps.... bad reading :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Haha moet wel zeggen heb die rift pas een maand hoor dus toch bedankt voor je pluim!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

martijn_8519 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:06:
Haha moet wel zeggen heb die rift pas een maand hoor dus toch bedankt voor je pluim!
Dan heb ik toch gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Iemand toevallig ervaring met de GT omega single monitor stand v2 ?
Hoe is bv de bouwkwaliteit? plus min punten?

bvd

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
martijn_8519 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:22:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Super tof!
Ik heb sinds kort ook de Formula Rim en ben wel benieuwd waar je die stickertjes vandaan hebt? Ziet er super goed uit!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Thanks!
Jammer dat deze niet meer beschikbaar zijn, zou je er een fototje hierop kunnen zetten of naar mij toe kunnen sturen met alle tekens? Gaan we zelf wel iets fabriceren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tummie555
Heren van het goede leven, ik heb een eerlijke video gemaakt over racen in VR met de Samsung Odyssey. En het resultaat is in ieder geval niet zo klaar als klontje.

[YouTube: https://youtu.be/Q4r_hAzZMnU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tummie555 Dus met een Rift ben je nog steeds niet veel slechter af.
Fijn om te weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tummie555
Dat is wel zo'n beetje de boodschap. Die Samsung kan echt wel een verschil maken, maar dan MOET je een gtx1080 of Ti hebben. Steam vr SS tussen de 250 en 300%.. maar die software... 😩. En ik ben echt wel beetje fan van Microsoft en Samsung, maar dit is van beide niet hun beste werk. (persoonlijke mening)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:58
Mijn eerste post op dit forum, en dan ook gelijk een hele leuke (en lange...) al zeg ik het zelf ! :9

Allereerst een korte introductie; Ik ben Michael, 28 jaren jong en redelijk nieuw in het 'Sim-Racing'. Al wel vele jaren liefhebber van alle Gran Turismo games en vele andere race games waarvan min of meer altijd wel met controller gespeeld.

Mijn eerste racingwheel was de G25 welke ik al jaren te leen heb van een vriend, op een bureaustoel achter een bureau en de PC wat games geprobeerd (Project Cars 1&2, Assetto Corsa) en kennis gemaakt met deze ervaring. Ik bleef alleen nog wel veel op de PS4 met controller in de hand gamen.

Afgelopen maand kreeg ik het briljante idee om mijn eigen Sim-Rig te gaan bouwen met 2 simpele redenen. Ik vind het leuk om iets te bouwen en de tweede was dat ik toch iets serieuzers wilde dan een bureaustoel aan een bureau of met een controller op de bank.

Uiteindelijk na meerdere video's en plannen op internet te hebben gezien en gelezen heb ik mijn eigen ideeën uitgewerkt en is er langzaamaan iets ontstaan. (tot ergernis van de vrouw des huizes..)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/m17zPG-s9wtLTZraiTE1R5XLc7kLo3yJhQIE0PszC8tkbTqqy-RH1iranmqO4ZxPNnQlC6CahkNlIEGU73XZ0WOKlYtL7MNNNj7lWxlzP71g6XgNTGUnYqPHD7eWNtZ6Zxweh_qDpfg=w2400
Zo begon het (met een oude bureaustoel, de G25 en een Full HD ’32 inch TV dedicated voor deze RIG)

Na een week in gebruik te hebben vond ik het geheel niet stabiel genoeg maar ik had de smaak wel lekker te pakken, ik vond het leuk!

Toen besloten om de upgrade te gaan doen, omdat ik toch ook graag GT Sport op de PS4 wilde spelen en iets serieuzers te gaan sim racen. heb ik de T300RS Alcantara Edition gekocht met T3PA pedalen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/4NQFTqAyRfyOJ2Epx2_VHQB1jdLuCMg9H5rqAVrPnBG75YLEfIzpcNYEVr97zkurmLrPyO5l0JtaK72J-R34vgpjcGj4AHxOxB621xJ_ypZAswZBDcIY3CVu09BGKb-Ol7aAj8MHBWM=w2400

Daarna heb ik het geheel nog weer iets serieuzer aangepakt en ook een oude Mazda RX-8 sportstoel gekocht om op het frame te monteren. Het geheel aanpassen bleek lastiger te zijn dan een nieuwe rig opbouwen, maar uiteindelijk is het goed en stevig genoeg zo!!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/MFpEETfI7upRIB-gJU0OZPv0-CUEdGZJ-wxVodZ6L1X5GnUhqqhR8Dk03K82Dd4xrbeNXYiCX2LHJ8WM1uQ6w07HgCziz2cThd5iwLDlmQv-Zp_0dvYc72rlWYpsF5a2CMsUVKuuiGs=w2400
Na dit een weekje gespeeld te hebben merkte ik dat ik de pedalen niet op de juiste stand kreeg, het voelde gewoon niet fijn en na een poosje gegamed te hebben kreeg ik te maken met krampen. Ook had ik met de modificatie in de pedalen last van het wegschuiven, toen besloten om het geheel inverted op te hangen met dit als resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/DDgVKI1UGVYLhVSUkOYmnxo44SgWgzmWXMYlQZXYohSEmjXCeDpCjxZA_BsvVxbRmh9iq_hgk6DGLsLARM1IvhTdAsQy-bzxcRGKCF6YCrPepbdPb4J9KHOCGcscVNEJczolp243kWE=w2400
En uiteindelijk in het Paasweekend ben ik aan het afwerken geslagen. Hierbij het geheel in de grondverf gezet en later gelakt tot het eindresultaat zoals het er nu bij staat. Ik ben er blij mee :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/o5sNNJojlZxUORgHJfJj0cHpmAdbEM7PZ_HXHMcsuhr7EcNNCUkL2qhcsAi6TNPwkf9aPxW98FyPDZ546aT0JDjo4AvHPeeATH_w5mbv-kLM4REZYl4C8wzrShTJbNHTzfZl3G9sMiA=w2400
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/b1SA5VM6l9e6tmbYiqkiUgpAlab6fy2qEPFsZuHqGks67UjGP0-dv36DfN-MVtzXXsZqnZt-NgR_Mysx3cemc2Ze4JQbq6t8sGyT4LlKuYDRsstoaQbHFPJXQO1-qrOQtoSyETas2cg=w2400
Voorlopig lijkt mijn Sim-Rig dus 'klaar'.... Tips zijn altijd welkom ;)

Tot zover het bouwen en showen van mijn 'Racing-Rig'. Nu kan ik mijn skills op race vlak aardig gaan verbeteren, zowel GT Sport op de PS4 als wat games op de PC :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkus
Mijn nieuwste stuur:

Formula D'italia

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/sgf2bbmrn/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/luh49f7o3/Formula_ditalia2.jpg

Het stuur is gebaseerd op het stuur van de Formula X in Pcars2, wat op zijn beurt weer een afgeleide is van Audi R8 LMP900.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/pwjfhc1tf/20180105062936_1.jpg Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/5p5zp0wmb/20180105063956_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/k8d4qc2kz/image.jpg

Ik ging eerst voor een replica, maar na het 1e prototype bleek al dat dit een behoorlijk "leeg" stuur zou zijn. Ik heb besloten om er 2 extra knoppen met buttonguard aan toe te voegen. Omdat het toen geen replica meer was, heb ik uiteindelijk voor een alternatief (italiaans) kleur schema gekozen.
Vandaar de naam Formula D'Italia

Het stuur heeft:

- 2 magnetic shifters
- Dual clutch systeem (met bite point adjustment)
- 7 drukknoppen (2 met button guards, 3 onderste verzonken )
- 3 Rotary encoders met drukknop
- 2 zij rotary encoders
- Grote en dikke handgrepen met een ergonomisch ontwerp
- Carbon X printed rear enclosure

De zij rotary encoders bedien je niet met je duim, maar met je ring vinger aan de achterzijde terwijl je het stuur gewoon vast hebt.

De grote ergonomische handgrepen zijn het grootste kenmerk van dit stuur. De handgreep van dit stuur is een grote broer van de handgreep van mijn DTMv2 stuur dat gewoon perfect aanvoelt. Ze staan echter 5 graden naar binnen gekantelt, waardoor je toch voor je gevoel een heel ander stuur in je handen krijgt.

De diameter is 280mm.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/bdcafsixf/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/p70n4uqyb/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/wa8ikh43n/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/c2v2s5r6r/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Yannick97 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Thanks!
Jammer dat deze niet meer beschikbaar zijn, zou je er een fototje hierop kunnen zetten of naar mij toe kunnen sturen met alle tekens? Gaan we zelf wel iets fabriceren :)
Ik heb nog wel een sticker vel. neem maar contact met me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Ziet er weer erg mooi uit. Maar welke encoders gebruik jij eigenlijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
SkullboyNL schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:25:
[...]

Ziet er weer erg mooi uit. Maar welke encoders gebruik jij eigenlijk?
Bedankt,

Ik gebruik de Rotary encoder CTS288V Short Shaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel mij vandaag opeens op dat Thrustmaster nieuwe firmwares heeft voor zijn sturen.

Ik heb zelf een T500RS en daarvan is de firmware van versie 43 naar versie 47 gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://ts.thrustmaster.com/download/pictures/PCMAC/T500/T500_CPL_FW_V47.png

De T300RS heeft nu versie 28, ik weet niet of dit al zo was.
Doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Henkus heel erg mooi spul! Tijd voor een webshopje? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
MikeyMan schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:01:
@Henkus heel erg mooi spul! Tijd voor een webshopje? ;)
Word inmiddels aan gewerkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 18:51

K-Jay

Klaas Jan

't is misschien niet zo'n mooie rig als in voorgaande posts, maar ik show hem toch maar. De PC is een i5 met GTX 970, gekoppeld aan een 24" IIyama beeldscherm.
Stuur is de Thrustmaster T300 Alcantara, met T3PA-pedalen met loadcellmod. De raceseat 8) is een Ahrend bureaustoel in de laagste stand, gefixeerd met een spanbandje. In het stuur zie je een home-made buttonbox met shiftlights, gebaseerd op een TM1638 en een Arduino, aangestuurd door Simhub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JlJ1hBMQXOXTTuxAR2SL9XJG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mz97jR0go24jfJvCwjDQWxrS/medium.jpg

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Werkt dat een beetje met die loadcell mod?
Heb zelf ook een T3PA staan hier en dit ziet er, gezien de prima prijs, wel uit als een interessante upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Laatst online: 29-07 19:12
K-Jay schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:37:
't is misschien niet zo'n mooie rig als in voorgaande posts, maar ik show hem toch maar. De PC is een i5 met GTX 970, gekoppeld aan een 24" IIyama beeldscherm.
Stuur is de Thrustmaster T300 Alcantara, met T3PA-pedalen met loadcellmod. De raceseat 8) is een Ahrend bureaustoel in de laagste stand, gefixeerd met een spanbandje. In het stuur zie je een home-made buttonbox met shiftlights, gebaseerd op een TM1638 en een Arduino, aangestuurd door Simhub.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice hoor, mooi toch? Het gaat erom dat je plezier hebt en lekker kan racen, niet hoeveel euro's je er in gestopt hebt :)

Ik denk dat velen hier, met een aluminium rig, ook gewoon aan het bureau zijn begonnen, ik wel in ieder geval.

Maar zulke hacks met een spanbandje zijn super goed om te delen, want daar lopen vast meer mensen mee te stoeien (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoostBaksteen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:35:
Idd vooral niet blind staren op alle bling bling..
....Ik denk dat velen hier, met een aluminium rig, ook gewoon aan het bureau zijn begonnen, ik wel in ieder geval. ....
Ik ben begonnen met wat hout, oude PC, € 25 euro stoel van Marktplaats en grote schroeven in de houten vloer op zolder. ;)
Dit was na al wat upgrades..... (3 schermen)
Zo is het begonnen

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 11-04-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Trasos schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:55:
Heb zelf ook een T3PA staan hier en dit ziet er, gezien de prima prijs, wel uit als een interessante upgrade.
Ik heb een loadcell mod op mijn T3PA-Pro, ik vind het na een gewenningsperiode best fijn, maar ik heb deze zo gekocht, dus zou niet weten hoe het zonder loadcell remt. Ik kwam van een G25 af, dus een verbetering was het sowieso al.

Overigens klein nadeel, m'n voet gaat pijnlijk doen omdat je het pedaal flink harder in moet trappen, zeker na langere sessies. Het traanplaat waar je hak op rust met de T3PA-Pro wordt na een tijdje ook oncomfortabel. In de laatste anderhalf uur's race heb ik mijn dikkere Falke wandelsokken aan gehad, dat is een stuk langer uit te houden.

Ik ga dit weekend op zoek naar stukken rubber die ik onder de Playseat kan plakken, zo nu en dan verschuift het geheel nog wel eens en dan staan de pedalen niet meer strak tegen de muur waardoor als ik de rem intrap het hele frame mee beweegt en ik minder precies kan remmen, zoals afgelopen maandag in de 1e bocht op Laguna Seca.

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 11-04-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
FastFred schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:08:
[...]

Overigens klein nadeel, m'n voet gaat pijnlijk doen omdat je het pedaal flink harder in moet trappen, zeker na langere sessies. Het traanplaat waar je hak op rust met de T3PA-Pro wordt na een tijdje ook oncomfortabel. In de laatste anderhalf uur's race heb ik mijn dikkere Falke wandelsokken aan gehad, dat is een stuk langer uit te houden.
Heb je de Pro versie? Die traanplaat schroef je er namelijk zo af. Zit gewoon zwart metaal/kunststof onder. Dan heb je in ieder geval niet het profiel van de traanplaat die in je voet drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@meintje daar moet ik eens naar kijken, heb 'm er nog niet af gehad geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ander gewoon goedkope kart schoenen. Heb je toch nog voldoende gevoel zonder pijnlijke voeten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 18:51

K-Jay

Klaas Jan

Trasos schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:55:
Werkt prima met de loadcellmod. Vooral trail braking is makkelijker nu.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.