Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
Misschien kan ik iemand hier blij maken met een mooi 144hz scherm :)

V&A aangeboden: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Na 2 maanden extreme couponing en alle koopjes tijdens Blackfriday afwachten heb ik mijn Rig bijna weer compleet. Ik ben voor mijn werk tijdelijk naar de VS verhuisd en moest daarom een aantal spullen wegdoen ivm het voltage/frequentie verschil. De hardware wat ik uit NL heb meegenomen zijn de RS1 seat, Fanatec V3 en Thrustmaster TH8 shifter de rest is nieuw.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik mijn bureau heb gebouwd met een holle deur als blad ($38.-) |:( en dat blijkt iets te goedkoop voor mijn monitor arm, deze kan ik nu niet gebruiken. Het idee was dat als ik niet in VR wilde racen dan zou ik mijn monitor recht voor mijn stuur kunnen plaatsen. Vandaar ook dat mijn bureau in hoogte verstelbaar is.

Enkele highlights van de hardware specs:
AccuForce V2
Fanatec V3 Pedals
Thrustmaster TH8 Shifter
Rseat RS1 stoel
Oculus Rift
Alienware AW3418DW 3440x1400 @ 120HZ IPS monitor G-Sync
I7 8700K processor
Gigabyte Extreme 1080TI GPU

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/315ful3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2mpe5mu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/wjyvxl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zmml1z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/x1drwj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/30m6b11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vc6xb9.jpg

En nog een video om een idee te geven: [YouTube: https://youtu.be/gwW_-hdELGM]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Zo, vanmiddag lekker aan het prutsen geweest.

Het fps probleem is opgelost door beeld alleen weer te geven op de externe monitor en niet te kiezen voor uitbreiden. 2 schermen vind de GTX760m dus niet tof.

Gebruikte tot nu toe nog wifi op de laptop, maar heb vanmiddag toch even een kabelgootje gehaald en een kabeltje getrokken, dat zal een boel schelen als ik met 295km/h linksaf sla 30cm verwijderd van de bumper van m'n voorganger.

Verder: kabeltjes weggewerkt zodat het er allemaal wat strakker uitziet. Ik had het hele race gebeuren eerst op de stekkerdoos zitten waar ook de vriezer op zit. De vriezer heeft nu zijn eigen stopcontactje en nu kan ik dus na het racen met 1 druk op de knop alles spanningsloos maken in plaats van 1 voor 1 alle stekkers uit de stekkerdoos te trekken.

De pedalen staan nu strak tegen de muur aan, met een houten plaat ertussen om het behang te beschermen. Dat remt een stuk beter. Vanwege de loadcell bewoog het hele Playseat frame mee als ik op het rem pedaal trapte, dat is nu voorbij, remmen gaat een stuk beter :D

Volgende week als het goed is de mount binnen voor de TH8A shifter en dan is ie voorlopig ff af.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 13-01-2018 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Nou. Hierbij het 'onze'.

Momenteel 1 stuurtje. Worden er binnenkort 2. Ik heb iets grotere plannen dan m'n broertje wat dat betreft.
Kan tijdelijk nog een playseat van iemand lenen voor m'n good old G27, tot deze vervangen gaat worden. Maar op deze manier gaat het al aardig lang goed :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KPvmGoz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I4Uz8ky.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uhIkfAZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25
Henkus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Als je interesse hebt stuur me even een PM
Over welke grootteorde in prijs spreken we hier zoal? Ik ben aan het kijken of ik voor mezelf de totale prijs gerechtvaardigd krijg om een DD setup te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Iemand nog ervaring met een buttkicker op een RSeat rs1?
Er is een speciale steun van RSeat te verkrijgen waar 1 buttkicker op past.
Ik lees ook dat 1 buttkicker niet voldoende is, het beste is om in iedere hoek er 1 te plaatsen, wordt zo wel een dure aangelegenheid.
Ben benieuwd of er iemand is die zo’n buttkicker steun heeft met 1 buttkicker.
Of zou je beter een voor dat geld een oculus rift kunnen aan schaffen🤔
Blijft een hobby die eindeloos is😡😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David
Raymond277 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:35:
Iemand nog ervaring met een buttkicker op een RSeat rs1?
Er is een speciale steun van RSeat te verkrijgen waar 1 buttkicker op past.
Ik lees ook dat 1 buttkicker niet voldoende is, het beste is om in iedere hoek er 1 te plaatsen, wordt zo wel een dure aangelegenheid.
Ben benieuwd of er iemand is die zo’n buttkicker steun heeft met 1 buttkicker.
Of zou je beter een voor dat geld een oculus rift kunnen aan schaffen🤔
Blijft een hobby die eindeloos is😡😀
Hier ben in ook benieuwd naar. Zelf heb ik ook een Rseat RS1 met de AccuForce (zie de vorige post van mij). De Accuforce V2 is echt een geweldige base en ik ben druk met Sim Commander om alle effecten en instellingen uit te proberen. Sommige effecten zouden echter door de stoel gegeven moeten worden i.p.v. het stuur. Nou is mijn vraag ook of het waard is om 1 of meerdere buttkickers te installeren. Ik denk dat het in combinatie met mijn Rift geweldig is, maar is het zo essentieel dat het weer honderden dollars waard is.
Kosten beugel Rseat, buttkicker, versterker etc.
1 buttkicker vs meerdere buttkickers.... het houdt niet op...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Damn, wat rijd dat lekker :D Heel-toe in de MX5 is nog wel ff een learning curve, ik denk dat het gas en rem pedaal wat dichter bij elkaar moeten staan, ik moet nu een hele rare draai maken met m'n rechtervoet. Maar jongens wat vet :D

Het plateau van de shiftermount is ook direct een mooi plekkie voor m'n muis, loop ik niet telkens met het touchpad van m'n laptop te kutten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U7DaLMl9lf4JmoOHgibgTez3/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 16-01-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:19:
Damn, wat rijd dat lekker :D Heel-toe in de MX5 is nog wel ff een learning curve, ik denk dat het gas en rem pedaal wat dichter bij elkaar moeten staan, ik moet nu een hele rare draai maken met m'n rechtervoet. Maar jongens wat vet :D

Het plateau van de shiftermount is ook direct een mooi plekkie voor m'n muis, loop ik niet telkens met het touchpad van m'n laptop te kutten.

[afbeelding]
ik heb bij mij de pedalen gewisselt waar eerste de koppeling zat . zit nu de rem. werkt veel beter koppeling gbruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@MikeyMan Ik ben dus wel van plan de koppeling te gaan gebruiken, met bijvoorbeeld Dirt Rally etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Fryslanboy schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:40:
Nou. Hierbij het 'onze'.

Momenteel 1 stuurtje. Worden er binnenkort 2. Ik heb iets grotere plannen dan m'n broertje wat dat betreft.
Kan tijdelijk nog een playseat van iemand lenen voor m'n good old G27, tot deze vervangen gaat worden. Maar op deze manier gaat het al aardig lang goed :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi zo, met dat hout. Ik hou daar wel van ipv als dat kille metaal wat je vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
Jimijames75 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:12:
[...]

Mooi zo, met dat hout. Ik hou daar wel van ipv als dat kille metaal wat je vaak ziet.
Hehe helemaal eens. Ook de reden dat ik al 3 x een alu rig heb uitgetekend, maar nog steeds niet besteld. Misschien uiteindelijk een zwart alu frame, want met ontwerpen in hout loop ik steeds weer tegen het feit aan dat je bijna geen stelmogelijkheden meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:47:
@MikeyMan Ik ben dus wel van plan de koppeling te gaan gebruiken, met bijvoorbeeld Dirt Rally etc.
dat werkt dat idd niet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tjobbie81
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Hoi hoi luitjes, hier mijn inbreng. voorlopig de ps4 editie :)
er zijn ondertussen al weer wat veranderingen(shifter/handbrake/buttkickers etc.) doorgevoerd ondertussen. maak binnekort wel foto's van.
Cheers!

Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_2017_09/DSC_0134.JPG.29faef5752af12db975319dbaa48908e.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_2017_09/DSC_0131.JPG.3150fa48ac3b38054b986d54d88dfc71.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door tjobbie81 op 25-01-2018 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Zo dat ziet er erg vet uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
tjobbie81 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:04:
er zijn ondertussen al weer wat veranderingen(shifter/handbrake/buttkickers etc.) doorgevoerd ondertussen. maak binnekort wel foto's van.
Cheers!

[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon even lekker warm maken en dan verder geen specs :-(
Ziet er super uit!

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjobbie81
haha ohja das waar, sorry misschien wat kort door de bocht :)
Om het wat makkerlijk te maken; heb een tijdje geleden een build topic gemaakt op isrtv.
hier is de link: http://www.isrtv.com/foru...o-rig-update-buttkickers/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Cheers!

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi hoor :) Zie ik daar enige lichte inspiratie uit deze opstelling?

http://sim-racing-enginee...n-Wood-FrontLeftClose.JPG

Ben zelf bezig met een combo hout/alu momenteel en jouw voorbeeld geeft me weer extra ideeën ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Cheers!

[afbeelding]
[afbeelding]
In real live net zo maar al niet mooier ;) _/-\o_

CSL elite pedaaltjes zijn nog steeds naar wens :*)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooie rig hoor!
Zat nog eens na te denken over het ondersteboven monteren van de pedalen... In een formuleauto zitten ze toch ook aan de voer vast...? Wat is het voordeel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Beakzz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:26:
[...]

Mooi hoor :) Zie ik daar enige lichte inspiratie uit deze opstelling?

http://sim-racing-enginee...n-Wood-FrontLeftClose.JPG

Ben zelf bezig met een combo hout/alu momenteel en jouw voorbeeld geeft me weer extra ideeën ;)
Klopt ongeveer :) .
De "hoofd" plannen komen van OSR (opensimracing)
volgens mij zelfde bedrijfje als waar je link naartoe verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
YouriVLD schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:34:
[...]

In real live net zo maar al niet mooier ;) _/-\o_

CSL elite pedaaltjes zijn nog steeds naar wens :*)
Whaha! das mooi te horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
MikeyMan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:36:
Mooie rig hoor!
Zat nog eens na te denken over het ondersteboven monteren van de pedalen... In een formuleauto zitten ze toch ook aan de voer vast...? Wat is het voordeel precies?
tnx! het is maar net wat je voorkeur heeft en het verscheeld per auto.
Persoonlijk vind ik inverted fijner als normale pedalen.
Hoofdreden omdat je je hak beter op dezelfde plaats kunt houden zonder toe moeten schuiven met je voet.
Maar nogmaals, alles is een gewenning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Mr.David schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:41:
En nog een video om een idee te geven: [video]
shot with gimball! :)
toffe mancave btw!

[ Voor 4% gewijzigd door tjobbie81 op 25-01-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
tjobbie81 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:37:
[...]

shot with gimball! :)
toffe mancave btw!
Shot with an iPhone 6 in low light conditions.... ;)

Gaat om de indruk van de ruimte. Het is nog kaal, omdat ik er net woon. Ik heb nog nooit zo ruim gewoond, 6 slaapkamers, zwembad, 3 garages en een hobbykamer voor de kids en vrouw. 1 slaapkamer heb ik toegeëigend en gebruik ik als werk/game room. Gaat een hele shock worden als ik over 3 jaar weer terug naar NL moet.
Cheers!
Super mooi gemaakt en vooral de afwerking ziet er top uit! _/-\o_ Is die handrem een bouwpakket of heb je die zelf ontworpen? Ziet er mooi uit, jammer dat je 'm niet kan/wil gebruiken. Zelf wil ik ook nog een handrem, maar daar moet ik ook nog iets voor verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Na 2 maanden extreme couponing en alle koopjes tijdens Blackfriday afwachten heb ik mijn Rig bijna weer compleet.
Mooie set hoor!
Frame is meer dan stevig genoeg toch voor een DD?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Extera schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 04:20:
[...]

Mooie set hoor!
Frame is meer dan stevig genoeg toch voor een DD?
Met de FB op 100% is er geen beweging in het frame. Het is echt veel sterker dan het eruit ziet. Het enig wat is soms voel zijn bepaalde resonanties van kerbs etc. door het frame, maar dat is eigenlijk wel fijn. Lijkt een beetje alsof je een buttkicker hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Sta op het punt om 40 mm profielen te bestellen bij Motedis, maar nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, want ik vind de site echt zo onduidelijk.

Welke moeren zijn nou het beste om te gebruiken, De hamerversie, of die met dat balletje? Of ligt het er aan of je het nog verstelbaar wilt houden? En heeft iemand een idee welke "bout"ik nodig heb als ik een hoekverbinder aan de kopse kant wil bevestigen? Als iemand een linkje heeft naar een soort uitleg dan graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Mr.David schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:23:

Shot with an iPhone 6 in low light conditions.... ;)

Super mooi gemaakt en vooral de afwerking ziet er top uit! _/-\o_ Is die handrem een bouwpakket of heb je die zelf ontworpen? Ziet er mooi uit, jammer dat je 'm niet kan/wil gebruiken. Zelf wil ik ook nog een handrem, maar daar moet ik ook nog iets voor verzinnen.
ow whaha, leek echt op een gimball effect, naja goei spul dan iphone :P
De handrem zelf is los gekocht samen met wat andere losse electro parts om er een loadcell handrem van te maken wat aardig gelukt was, maar kon gewoon niets vinden om hem op een mooie manier te integreren met de rig. vooral niet toen de grote Fanatec shifter er nog is bijkwam. het moet er tof uitzien(persoonlijk) maar het moet ook praktisch zijn. het leek al bijna op een kermis attractie dus werd het tijd om een keuze te maken.
heb gekozen om de handrem te verkopen en een originele handrem van Fanatec erop te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjobbie81
Beakzz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:11:
Sta op het punt om 40 mm profielen te bestellen bij Motedis, maar nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier, want ik vind de site echt zo onduidelijk.

Welke moeren zijn nou het beste om te gebruiken, De hamerversie, of die met dat balletje? Of ligt het er aan of je het nog verstelbaar wilt houden? En heeft iemand een idee welke "bout"ik nodig heb als ik een hoekverbinder aan de kopse kant wil bevestigen? Als iemand een linkje heeft naar een soort uitleg dan graag ;)
met balletje is fijn omdat deze vast in het profiel blijft zitten en toch verstelbaar is, maar misschien ook wat duurder. voor verbinding aan de kopse kant kun je gewoon gebruik maken van dezelfde bouten als de andere verbindingen, de kopse kant moet alleen even getapt worden. ik zou voor inbus bouten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
tjobbie81 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:48:
[...]

met balletje is fijn omdat deze vast in het profiel blijft zitten en toch verstelbaar is, maar misschien ook wat duurder. voor verbinding aan de kopse kant kun je gewoon gebruik maken van dezelfde bouten als de andere verbindingen, de kopse kant moet alleen even getapt worden. ik zou voor inbus bouten gaan.
Je bent me net voor :9
Die met het spring loaded balletje is echt super.
Je kan ze redelijk makkelijk in en uit halen en blijven dus ook in een verticaal staand profiel zitten.

Op de kop ze kant, moet je idd tappen. Heb ik M8 voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Mr.David schreef op zondag 28 januari 2018 @ 02:21:
[...]

Met de FB op 100% is er geen beweging in het frame. Het is echt veel sterker dan het eruit ziet. Het enig wat is soms voel zijn bepaalde resonanties van kerbs etc. door het frame, maar dat is eigenlijk wel fijn. Lijkt een beetje alsof je een buttkicker hebt.
Ik zie dat je een accuforce2 hebt. is dat nu een groot verschil tov. een belt systeem? bijv. clubsportv2.5?
Zit zelf even te wachtten wat de podium serie gaat doen binnenkort maar heb nog nooit een DD mogen vasthouden. ben wel benieuwd eerlijk gezegd. je rseat zit er ook zeer degelijk uit zeg! en lekke compact! zou mooi om te bouwen zit naar motion. tis zo jammer dat dat gelijk een klein vermogen kost wil je het goed aanpakken. ben trouwens ook jaloers op je kamer. de mijne staat nu momenteel in de woonkamer waar de vrouw zo blij mee is O-) zal binnekort de garage moeten halveren om een kleine ruimte te creeren voor de mijne. :F

[ Voor 11% gewijzigd door tjobbie81 op 28-01-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:25
Weet niet of dit het goede topic is, maar here goes.

Ik heb een Thrustmaster T300RS GT die kuren heeft.
Hij verloor vandaag FBB en na een restart van de PS4 doet hij helemaal niets meer.

Bij het starten van de PS4 calibreert hij niet meer, het hoort zich aan alsof hij het wel probeert maar het niet lukt, ik kan het stuur zelf dan ook nagenoeg niet bewegen. Na een tijdje schakelt hij uit, ik dacht vanwege overhitting, er komt ook een soort van verbrande geur uit de base unit, en dan beweegt alles als voorheen. Ik hoor geen gekke ratels of andere dingen. Tijdens de tijd dat hij aanstaat heb ik al de firmware geupdate van v25 nar v28 maar dit mocht helaas niet helpen.

Ik lees online veel problemen mbt calibratie maar dit is voornamelijk dat het stuur 'wild' wordt en dat heb ik dus niet. Suggesies of moet hij retour?

https://youtu.be/AiAVwXJ8h-k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b][message=54065641,noline]
Hij verloor vandaag FBB en na een restart van de PS4 doet hij helemaal niets meer.
Het exact hetzelfde gebeurde mij ook. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Windows herkent 'm niet meer en adapter erin doet verder ook niets.

Ik las ook op internet dat dit vaker voorkomt. Garantie gevalletje; maar omdat mijn garantie al een tijdje verlopen was heb ik maar een nieuwe base+stuur gekocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 07:37
Card Nox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:30:

Ook bij mij precies hetzelfde overkomen. Ook aan de PC gehangen maar niets wilde meer werken.
Terug gebracht naar MM (na 2 maanden gebruik) en gelukkig keurig mijn geld terug.

Vertrouwen in Thrustmaster was weg en dus nu een G29. Helaas wel een minder wiel dan de T300.

Succes!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Hallo raceluitjes,

een half jaar geleden gaf ik hier aan dat ik een eigen raceseat wilde bouwen en na lang zoeken kwam ik dit als inspiratie tegen en voor als uitgangspunt.

Langnese race sled.
YouTube: Building a Driving Simulator - Part One

Vele opteren voor alu rigs, die bewonder ik ook, maar dat is toch niet mijn ding. Ik wilde geen open seat waar alles zichtbaar is. Ik wilde een low budget seat waar ik alles bij de hand had (PC,PS4 volumeknop 5.1 enzv).en waarbij alles is weggewerkt.
Daarbij heb ik een handige vriend die meubelmaker *O* is dusss...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/w8qqlw.jpg

MDF werd het dus. De rechterkoker herbergt de subwoofer, die dient als cheapass buttkicker 8)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30n7v2u.jpg

Hier het blanke eind idee waarbij alles goed zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24l7k82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2r7vima.jpg

Hier oud en nieuw naast elkaar
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/r73c49.jpg

Tapijtje erin

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zb5vd5.jpg

Hierbij het eindresultaat.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2s660ya.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qmf1v7.jpg

Nu nog een zwenkarm constructie voor het keyboard.

Dit is mijn upgrade oOo , _/-\o_

Ik ben er erg blij mee.

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
VCDfan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Ook bij mij precies hetzelfde overkomen. Ook aan de PC gehangen maar niets wilde meer werken.
Terug gebracht naar MM (na 2 maanden gebruik) en gelukkig keurig mijn geld terug.

Vertrouwen in Thrustmaster was weg en dus nu een G29. Helaas wel een minder wiel dan de T300.

Succes!
M'n broertje heeft dit ook gehad met z'n Thrustmaster. Nog geen half jaar oud, de TX, Viel ook de FFB ineens weg, en niet meer aan de praat te krijgen. Had soms ook last van compleet uitvallen tijdens een uurtje jagen.

Wel weer een nieuwe gekregen uiteraard, maar ik hou m'n hart ervoor vast. Denk dat de volgende stuurtjes in ieder geval geen TM meer worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Zeker door die flessenhouder hae ? Leuk dat alles nu mooi stevig en strak staat, maar dat maakt het natuurlijk af.

Zonder dollen, netjes gedaan xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

CupholderXL :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Kayeos72 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:50:
Hallo raceluitjes,

een half jaar geleden gaf ik hier aan dat ik een eigen raceseat wilde bouwen en na lang zoeken kwam ik dit als inspiratie tegen en voor als uitgangspunt.

Langnese race sled.
YouTube: Building a Driving Simulator - Part One

Vele opteren voor alu rigs, die bewonder ik ook, maar dat is toch niet mijn ding. Ik wilde geen open seat waar alles zichtbaar is. Ik wilde een low budget seat waar ik alles bij de hand had (PC,PS4 volumeknop 5.1 enzv).en waarbij alles is weggewerkt.
Daarbij heb ik een handige vriend die meubelmaker *O* is dusss...

[afbeelding]

MDF werd het dus. De rechterkoker herbergt de subwoofer, die dient als cheapass buttkicker 8)

[afbeelding]

Hier het blanke eind idee waarbij alles goed zichtbaar is.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier oud en nieuw naast elkaar
[afbeelding]

Tapijtje erin

[afbeelding]

Hierbij het eindresultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog een zwenkarm constructie voor het keyboard.

Dit is mijn upgrade oOo , _/-\o_

Ik ben er erg blij mee.
Netje hoor _/-\o_ Beetje lastige cameraview op de laatste foto, maar iedereen zijn ding hé :+

Ben zelf voor een combo van alu en hout gegaan dus hopelijk van het weekend bouwen. Heb de ruimte niet in de breedte anders was ik zelf ook volledig voor hout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72

Kayeos72

~ Peter~

Ik heb de playseat classic, wel es waar door mij aangepast, zodat deze niet elke kant zwabberde :( . Ik stootte steeds tegen een obstakel/rail, dus daarom geen alu rig als basis in het hout, dan maar minder verstel mogelijkheden, ik hoef um toch niet veel te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Lensent schreef op zondag 31 december 2017 @ 23:24:
In het bezit van een T150 stuur en in afwachting van een GT omega wheel stand :)
Heb je hem inmiddels al binnen? Duurt eeuwig hier :P. Gelukkig geen tijd de komende twee weken dus kan nog wat geduld opbrengen hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ja heb hem inmiddels al enige tijd binnen. Erg leuk en praktisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fryslanboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:23:
[...]

M'n broertje heeft dit ook gehad met z'n Thrustmaster. Nog geen half jaar oud, de TX, Viel ook de FFB ineens weg, en niet meer aan de praat te krijgen. Had soms ook last van compleet uitvallen tijdens een uurtje jagen.

Wel weer een nieuwe gekregen uiteraard, maar ik hou m'n hart ervoor vast. Denk dat de volgende stuurtjes in ieder geval geen TM meer worden..
Hier met de t500 geen last van gelukkig

Iemand de drive hub al ingebruik? Tussen ps4 en xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:44

RKD

Fryslanboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Je kan op de T300, vermoed op de TX ook wel, de fan aanpassen zodat hij altijd draait, dan heb je geen last meer van het faden van je force feedback. Staat volgens mij in de handleiding hoe dat moet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

RKD schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:55:
[...]

Je kan op de T300, vermoed op de TX ook wel, de fan aanpassen zodat hij altijd draait, dan heb je geen last meer van het faden van je force feedback. Staat volgens mij in de handleiding hoe dat moet.
Pagina 2: http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00156.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Exact! Je moet wel de nieuwste firmware hebben.
En het stuur een tijdje aan laten staan na het racen, zodat 'ie netjes kan afkoelen.

[ Voor 15% gewijzigd door EeePC op 05-02-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Dat van die koeling wist ik niet, dat dat aan te passen valt. Wel blijft ie altijd aangesloten, het is niet zo dat ik hem van de spanning haal als ik klaar ben.

Denk dat er een redelijk verschil is tussen het faden van de FFB, of het daadwerkelijk wegvallen van de complete verbinding, na nog geen uurtje rijden.

Zal er eens naar kijken van de week. Fanmods worden ook wel gedaan las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn T300 draai ik ook altijd in forced cooling mode. Tegelijkertijd het Mode knopje links op de base en het ST knopje rechtsonder op het stuur. Wel de nieuwste firmware er op hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik had mijn sim al een tijdje, maar ik wilde van de drie schermen af en iets nieuws.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gDjTvmuz2nafHq7Eik6wh3QI/full.jpg

Stukje uitgezaagd zodat ik makkelijker in en uit kan stappen, plus het ding op wielen gezet zodat ik het makkelijker op kan zetten en af kan breken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nmaLZhNEJjFvvrwJlqFagSuX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lg2vTUgdued7DyVxsCM3wBXW/full.jpg

Rijden als robocop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JNUIg4neZxtpRzRcv2UaRn2w/full.jpg

Moet zeggen werkt goed, en de ervaring is 'beyond' vet. Ik draai een i5 6600k met een R9 290X met 4Gb en dan werkt AC prima als je alleen rijdt (dat is wat ik doe, met F1 auto's op Monza, Spa, Monaco, Spanje en Australie en daarnaast elke auto die ik leuk vindt op de Nordschleife)

Nog geen zin in een cpu+gpu upgrade

Dit is op mijn zolder btw, dus nevermind de rotzooi

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 05-02-2018 19:53 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
Dat ziet er goed uit! Ik ben wel enigzins verbaasd dat het naar behoren werkt met een R9 280x. Zelf heb ik een R9 380x die 3 schermen zonder problemen aanstuurt. Voor mijn i5 2400 zal VR een stap te ver zijn, maar het is wel fijn om te weten dat ik bij een upgrade niet perse een nieuwe GPU hoef aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:05
Ja als ik me niet vergis hoeft de gpu slechts 2 schermpjes van 1440 bij 1440 aan te sturen, dat is nou niet dat je zegt super spannend (denk ik dan)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

loewie1984 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:08:
Ja als ik me niet vergis hoeft de gpu slechts 2 schermpjes van 1440 bij 1440 aan te sturen, dat is nou niet dat je zegt super spannend (denk ik dan)
Hehe, vergeet het maar. VR is een stuk zwaarder voor je systeem dan 3schermen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:59
Inderdaad. Met mijn triple screen setup heeft mijn systeem het een stuk minder zwaar, dan met de Vive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik ben op dit moment erg veel aan het rondkijken naar wat voor raceseat ik wil gaan kopen.
Wil graag een stabiel en stevige voor zo min mogelijk wobbel.
Heeft iemand advies wat goed kan zijn en niet de hoofdprijs is?

Qua stuur endergelijken neig ik toch vooral naar een hele set van fanatec (clubsport v2.5)

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Zoek je alleen een stoel of een complete rig?
thijmennabuurs schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:15:
Ik ben op dit moment erg veel aan het rondkijken naar wat voor raceseat ik wil gaan kopen.

Qua stuur endergelijken neig ik toch vooral naar een hele set van fanatec (clubsport v2.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
meintje schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:25:
Zoek je alleen een stoel of een complete rig?

[...]
Een complete rig!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:19

Het enige wat ik je dan zou aanbevelen is een set van Sim-Lab ( https://sim-lab.eu/product-category/cockpit/ ), het is een bedrijf gevestigd in Nederland (nabij Bergen op Zoom, zo te zien ook niet extreem ver bij je vandaan) en Richard is erg behulpzaam. Volgens mij kun je, in goed overleg, zelfs de boel bij hem ophalen om te besparen op de verzendkosten.
Hij verkoopt ook stoelen, mochten deze nou niet zijn wat je zoekt en je zou het spul op gaan halen, kan ik je Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk aanbevelen ( https://www.biesheuvel.nl/ ). Ligt zo'n 35-40 minuten van Bergen op Zoom vandaan. (En zo te zien op de route als je het op zou halen)

Ik heb zelf een aluminium rig van hetzelfde materiaal, gekocht in de tijd dat Sim-Lab nog niet bestond. Ik kan je verzekeren, mocht je huis instorten, je rig zal blijven staan. :+

Hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben. Veel raceplezier :)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meintje
Ik zelf heb een Pro rig van https://www.gtomegaracing.com/. In mijn ogen bieden zij een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ze hebben ook nog een iets goedkopere rig, maar wat ik van de reviews heb gelezen is deze wat minder stevig. Gezien je het over Fanatec spullen hebt denk ik dat een stukje stevigheid wel belangrijk is.

De genoemde alu-rigs zijn erg mooi, maar volgens mij ook wat prijziger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Simetik K2 rig. Qua prijs/kwaliteit absoluut niet te verslaan en superstevig, zelfs met een DD wiel (Accuforce V2).

Een Sim-Lab rig zou daarnaast mijn keuze zijn. Gelukkig kon ik deze K2 toen voor een zacht prijsje 2e hands overnemen van een andere NL iRacer inclusief stoel.

Pics hier: Arfman in "Het grote 'show je race-rig' topic"

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yannick97 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:28:
[...]Het enige wat ik je dan zou aanbevelen is een set van Sim-Lab.
Ik kan dit bevestigen. Ik kocht een GT1 setup met een prototype deck. Fantastisch modulair spul; zelfs voor mijn lange lichaam. Bij Sim-Lab kunnen ze je ook fijn helpen met specifieke wensen omtrent je setup.
En als je zelf wil knutselen, bij Motedis (waar de genoemde Richard ook werkt) kun je zelf materialen bestellen om zaken naar je eigen wens aan te passen. Zo heb ik een kleine uitbreiding gemaakt om een monitor te bevestigen aan mijn frame.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Arfman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 03:25:
[...]

Hehe, vergeet het maar. VR is een stuk zwaarder voor je systeem dan 3schermen.
Helaas wel ja. Het gaat best goed in AC, Raceroom enz. tot ik er een zooi AI bij gooi. Dan schiet hij toch snel in ASW mode (met een 1070). Nou moet ik zeggen dat ik ASW mode redelijk kan verdragen na een tijdje zo lang hij maar niet heen en weer blijft springen dus zet ik alle settings expres wat hoger.

Wat de hoofdprijs is kan je alleen zelf bepalen, maar je hoeft niet handig te zijn om redelijk cheap een aluminium profiel te bouwen met Motedis (hebben zelfs complete sets) en een stoel haal je zo van Marktplaats. En die kan je maken zoals je wilt en zo stevig als je zelf wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 06-02-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Arfman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Simetik K2 rig. Qua prijs/kwaliteit absoluut niet te verslaan en superstevig, zelfs met een DD wiel (Accuforce V2).

Een Sim-Lab rig zou daarnaast mijn keuze zijn. Gelukkig kon ik deze K2 toen voor een zacht prijsje 2e hands overnemen van een andere NL iRacer inclusief stoel.

Pics hier: Arfman in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Ziet er leuk uit die Simetik K2!

Zit al een tijdje met het idee om zo'n ding te tekenen in Solidworks en alles te laten zetten/lasersnijden op maat zodat het gelijk naar de poedercoater kan. Want zo'n ding is eigenlijk relatief simpel. De Simetik geeft daar goede inspiratie voor, dus misschien vanavond maar even Solidworks opstarten.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Estoque schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Ziet er leuk uit die Simetik K2!

Zit al een tijdje met het idee om zo'n ding te tekenen in Solidworks en alles te laten zetten/lasersnijden op maat zodat het gelijk naar de poedercoater kan. Want zo'n ding is eigenlijk relatief simpel. De Simetik geeft daar goede inspiratie voor, dus misschien vanavond maar even Solidworks opstarten.
Als je het leuk vindt, zeker doen. Volgens mij ben jij wel van het hobbyen :) Ik zou zelf voor dat geld (kale cockpit kost 324 euro) die moeite niet doen maar ik ben dan ook geen hobbyist, ut moet ut gewoon doen bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Arfman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Als je het leuk vindt, zeker doen. Volgens mij ben jij wel van het hobbyen :) Ik zou zelf voor dat geld (kale cockpit kost 324 euro) die moeite niet doen maar ik ben dan ook geen hobbyist, ut moet ut gewoon doen bij mij :P
Als het op mijn eigen echte auto's aankomt, dan koop ik ook liever dingen die al ge-engineerd zijn door anderen. Maar als ik een ruwe inschatting mag maken, dan denk ik dat de materiaalkosten tussen de 20 - 30% liggen van de totaalprijs van die cockpit.

Als ik het dan uitwerk en laat maken in meervoud en weer verkoop, kost het mij eigenlijk alleen een beetje tijd. Plus heb ik dan de werkbestanden om er eventueel meer te maken. :D

En daarnaast zijn er natuurlijk bepaalde zaken die ik veel beter kan als zo'n bedrijf :P :P :P *sarcasm*

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tjobbie81
zoals belooft nog een fotootje van de extra shizzle geplaatst :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_2018_02/20180206_225619.jpg.d7557bd9465bd10ea1f2baae7cd7b64c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.isrtv.com/forums/uploads/monthly_2018_02/20180206_225645.jpg.2d2ad52cec41b9d6b476ecb82ecd9f86.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
tjobbie81 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
Big fan :o Als dat freakin Motedis mijn zooi nou eens zou opsturen dan kon ik ook lekker bouwen, maar dat bedrijf is opgebouwd uit traagschuim volgens mij :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47

Metalfreak

Hoije woh!

Estoque schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Als het op mijn eigen echte auto's aankomt, dan koop ik ook liever dingen die al ge-engineerd zijn door anderen. Maar als ik een ruwe inschatting mag maken, dan denk ik dat de materiaalkosten tussen de 20 - 30% liggen van de totaalprijs van die cockpit.

Als ik het dan uitwerk en laat maken in meervoud en weer verkoop, kost het mij eigenlijk alleen een beetje tijd. Plus heb ik dan de werkbestanden om er eventueel meer te maken. :D

En daarnaast zijn er natuurlijk bepaalde zaken die ik veel beter kan als zo'n bedrijf :P :P :P *sarcasm*
Misschien vind je hier ook nog wat inspiratie: https://www.opensimrigs.com/collections/metal-sim-rig-plans

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Beakzz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Big fan :o Als dat freakin Motedis mijn zooi nou eens zou opsturen dan kon ik ook lekker bouwen, maar dat bedrijf is opgebouwd uit traagschuim volgens mij :'(
Tnx! Mensen hebben helaas wel vaker een negatieve ervaring met Motedis heb ik gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
tjobbie81 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Tnx! Mensen hebben helaas wel vaker een negatieve ervaring met Motedis heb ik gelezen..
Ja stom, was gewoon op dit forum afgegaan en zag er weinig negatiefs over. Anders had ik wel bij dold-mechatronik.de besteld, maar nu laat ik het maar even staan.

Vorige week zondag besteld en het enige wat ze moeten doen is 2 meter lengtes zagen en wat accessoires verzamelen. Blijkbaar vrij ingewikkeld allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Dat is balen, neem aan dat je staat te popelen om te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjobbie81 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
In de woonkamer ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjobbie81
Haha, ja joh. Ik weet. Heb geen kamertje over. Dus zal de garage verbouwd moeten worden tot micromancave. Voor nu even in de woonkamer. Ben al haast gescheiden😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

tjobbie81 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:31:
[...]

Haha, ja joh. Ik weet. Heb geen kamertje over. Dus zal de garage verbouwd moeten worden tot micromancave. Voor nu even in de woonkamer. Ben al haast gescheiden😁
Haha, baas :D Gevolg of oorzaak? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Oorzaak en gevolg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Er wordt niet gescheiden omdat een man zijn zin door zet. Juist de mannen die ja en amen zeggen zijn altijd de Sjaak uiteindelijk, omdat de vrouw ze uiteindelijk saai vindt. Alles met mate natuurlijk, maar af en toe op je strepen staan is beter voor de relatie ;)

Dus allemaal een racerig in de woonkamer nu! :Y) :Y) :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tjobbie81 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:31:
[...]

Haha . Daarom mag ik verplicht met de wheelstand racen maar er komt hier een grotere woning 😁 dan is er ruimte .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die van mij stelde zelf maar voor om de zolder te verbouwen zodat ik daar lekker kon zitten :Y)

Rubber matje gehaald bij de Praxis, vierkantjes geknipt en onder elk pootje van de Simetik K2 cockpit gestopt. Hopelijk isoleert dat de vibraties genoeg zodat ik ook 's avonds laat kan racen zonder dat je het in de woonkamer nog hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
Ik wou dat ik een zolder had. heb helaas alleen een kleine bergruimte boven via vlizotrap. naja ik wist dat dit probleem zich zou aandienen, maarja je weet, als je iets in de kop hebt.... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:44

RKD

tjobbie81 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:16:
Ik wou dat ik een zolder had. heb helaas alleen een kleine bergruimte boven via vlizotrap. naja ik wist dat dit probleem zich zou aandienen, maarja je weet, als je iets in de kop hebt.... ;)
Ik zat ook op zolder tot ik tegen mijn vrouw zei dat ik daar koude voeten kreeg. "Nou dan zet je hem toch in de woonkamer in de winter?" Dat laat ik me dan geen 2 keer zeggen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Lensent schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:17:
Ja heb hem inmiddels al enige tijd binnen. Erg leuk en praktisch!
Die van mij wordt vandaag eindelijk verstuurd :) . 17-01 besteld. Hopelijk binnen een paar dagen in NL >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Update van mijn kant: rubber voetjes werken perfect, vrouwlief hoorde niks terwijl ik toch met een GRC race bezig was in iRacing (Global Rallycross Challenge, gaat er nogal heftig aan toe dan :P) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Ben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 10:00
Arfman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:09:

Stuur
[afbeelding]

• SimXperience AccuForce V2 (beta unit #004 8))
Hey Arfman!

Waar heb je je Accuforce V2 besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Uncle Ben schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:30:
[...]

Hey Arfman!

Bij SimXperience zelf (er zijn volgens mij ook geen resellers).

http://simxperience.com/p...teering/accuforcepro.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Uncle Ben schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:30:
[...]

Hey Arfman!

Let op de import kosten, ik heb dik 200 euro mogen betalen (België)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Importkosten waren voor mij 145 euro (Nederland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

De volgende upgrade _/-\o_

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59
Ok, advocaat van de duivel hier. Iracing kan toch maar max 179gr fov leveren? Mooi hoor dit, maar je hebt er dus geen reet aan :P

Wel vet overigens.. Ik vond een Oculus ook super vet, puur door het kunnen kijken waar je naartoe wilt.. Tis zo immersive.. Ik wil ooit nog wel zo'n pimax proberen met 200fov.. mits iracing het gaat ondersteunen.

[ Voor 45% gewijzigd door Scr33x0r op 14-02-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Scr33x0r schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:42:
Ok, advocaat van de duivel hier. Iracing kan toch maar max 179gr fov leveren? Mooi hoor dit, maar je hebt er dus geen reet aan :P
Het gaat al fout bij de titel, 's werelds eerste 200 FOV sim, sure pal.. ;)
Doen al jaren mensen dat en meer, maar jullie zijn de eerste :+

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 14-02-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Zijne FOV is niet goed ingesteld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Scr33x0r schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:42:
....
Je hebt helemaal gelijk. Had ik niet eens aan gedacht. Ik zit op max met 179 gr.
Btw baal ik nog steeds van de 160 graden beperking bij NVIDIA voor de fov met SMP.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Na 2 maanden extreme couponing en alle koopjes tijdens Blackfriday afwachten heb ik mijn Rig bijna weer compleet. Ik ben voor mijn werk tijdelijk naar de VS verhuisd en moest daarom een aantal spullen wegdoen ivm het voltage/frequentie verschil. De hardware wat ik uit NL heb meegenomen zijn de RS1 seat, Fanatec V3 en Thrustmaster TH8 shifter de rest is nieuw.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik mijn bureau heb gebouwd met een holle deur als blad ($38.-) |:( en dat blijkt iets te goedkoop voor mijn monitor arm, deze kan ik nu niet gebruiken. Het idee was dat als ik niet in VR wilde racen dan zou ik mijn monitor recht voor mijn stuur kunnen plaatsen. Vandaar ook dat mijn bureau in hoogte verstelbaar is.

Enkele highlights van de hardware specs:
AccuForce V2
Fanatec V3 Pedals
Thrustmaster TH8 Shifter
Rseat RS1 stoel
Oculus Rift
Alienware AW3418DW 3440x1400 @ 120HZ IPS monitor G-Sync
I7 8700K processor
Gigabyte Extreme 1080TI GPU

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een video om een idee te geven: [video]
Lijkt me geen ideale setup om zo de hele tijd schuin naar rechts naar je beeldscherm te kijken...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik heb wel is met die opstelling gereden. Het Nederlandse bedrijf Build 4 Power verkoopt en verhuurt ze. Dit systeem heet WARPALIZER. Ze staan er regelmatig mee op evenementen en daar heb ik er wel is mee gereden. Is wel leuk om is een keer te doen maar 3 schermen vind ik zelf wel fijner.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27368574_1246778775452464_3728829076160061588_o.jpg?oh=c8a229e8483049cb4da44b06639cec02&oe=5B03E8E1

iRacing Profiel

• Schuey
  • Nu online
Dat 'systeem' is gewoon huis,tuin en keuken software, warping en blending, die iedereen kan kopen :)

Klein geruchtje wat ik hoorde is dat steeds meer fabrikanten van beamers/projectoren met hun eigen software om te warpen en blenden gaan komen. En dat vinden ze dan natuurlijk allemaal het beste en het eerste van de wereld 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 15-02-2018 09:53 ]

• meintje
Je zit toch ook veel te hoog in het frame in vergelijking met de cockpit op het scherm? Persoonlijk zou ik dat bijzonder vervelend vinden. Moet je continu naar beneden kijken in plaats van recht voor je uit.

• Schuey
  • Nu online
Het is heel vaak op beurzen en dat soort zaken dat er werkelijk geen reet van de meest simpele dingen klopt. De meeste bezoekers zien dat niet, sommige uitbaters ook niet, of interesseert het niet. De meeste bezoekers kunnen ook nog eens niet rijden of merken het niet.

Dat is een beetje de realiteit denk ik, durf te wedden dat er ook niet aan motion correction gedaan wordt, maar niemand die daarover klaagt denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Zo'n groot scherm is alleen maar nuttig als je daar een volledige auto voorzet en dan met de bumper cam rijd en uiteraard de juiste FOV en scale instelt.

Zo niet dan heb je een mega stuur in je handen, zoals je hierboven kunt zien. Leuk voor de WOW factor op een show, maar dan heb je het ook gehad

Dan is dit al een stukje beter, maar ben je wel beperkt tot 1 type auto

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Wat is dat Motedis een boutbedrijf zeg. 3 werkweken verder en nog steeds niets opgestuurd en dan doodleuk 3-6 werkdagen aangeven op de site. Had gewoon lengtes aluminium besteld dus geen ingewikkeld zaagplan of wat dan ook.

Die Richard op de klantenservice reageert best snel, maar het is wel duidelijk dat die daar weinig te zeggen heeft en ook maar afhankelijk is van waar ze in Duitsland zin in hebben. Maar wel lekker de creditcard op dag 1 afschrijven natuurlijk. Kan iedereen aanraden om een andere leverancier te kiezen voor je eigen ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:50:
Wat is dat Motedis een boutbedrijf zeg. 3 werkweken verder en nog steeds niets opgestuurd en dan doodleuk 3-6 werkdagen aangeven op de site. Had gewoon lengtes aluminium besteld dus geen ingewikkeld zaagplan of wat dan ook.

Die Richard op de klantenservice reageert best snel, maar het is wel duidelijk dat die daar weinig te zeggen heeft en ook maar afhankelijk is van waar ze in Duitsland zin in hebben. Maar wel lekker de creditcard op dag 1 afschrijven natuurlijk. Kan iedereen aanraden om een andere leverancier te kiezen voor je eigen ontwerp.
Kun je de order niet annuleren en bij een ander bestellen?
Want dat slaat natuurlijk nergus op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 08:06:
[...]

Kun je de order niet annuleren en bij een ander bestellen?
Want dat slaat natuurlijk nergus op
Ja geef ze nog t/m dinsdag en anders hou ik voor gezien. Heb nu toch geen tijd om ergens anders de order te plaatsen.
Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.