bumper of hood en bij F1 dart ik net nog een deel auto zie. vind k lekkerder rijden of dat je alleen de vleugel ziet..Canis Lupus schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:08:
[...]
Haha, eens, vandaar de
Maar ik was benieuwd of ik nog meer medestanders heb, wilde eigenlijk een soort poll doen om te zien hoe de verdeling ligt
Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase
In Dirt Rally: hoodCanis Lupus schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:08:
[...]
Haha, eens, vandaar de
Maar ik was benieuwd of ik nog meer medestanders heb, wilde eigenlijk een soort poll doen om te zien hoe de verdeling ligt
Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase
In Euro Truck en American Truck: cockpit
In iRacing: cockpit
Chase is voor 12-jarigen en met bumpercam lijkt het veel harder te gaan heb ik altijd het idee, waardoor het lastiger is voor mij om bij te blijven. Zeker met Dirt Rally is bumpercam gewoon irritant met rijden door water en over jumps en de cockpitcam in Dirt Rally is meer een helmetcam en het beeld schud dus gigantisch bij iedere beweging van de auto.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 13-12-2017 13:21 ]
Cool thanks, gelukkig heb had ik nog een gloedje nieuwe G25 liggen. Maar ik geef nooit graag oude spullen op.[b][message=53564995,noline]Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2017
Ja, heel eenvoudig te vervangen en werkt erna perfect. Je moet alleen even kijken hoever die over het asje geschoven moet worden, het komt nogal nauw. Ik heb 'm een keer extra uit elkaar moeten halen omdat 'ie de eerste keer niet helemaal goed zat.
Maar verder: prima spul inderdaad!
in iracing heb je niet eens een andere camFastFred schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:18:
[...]
In Dirt Rally: hood
In Euro Truck en American Truck: cockpit
In iRacing: cockpit
Chase is voor 12-jarigen en met bumpercam lijkt het veel harder te gaan heb ik altijd het idee, waardoor het lastiger is voor mij om bij te blijven. Zeker met Dirt Rally is bumpercam gewoon irritant met rijden door water en over jumps en de cockpitcam in Dirt Rally is meer een helmetcam en het beeld schud dus gigantisch bij iedere beweging van de auto.
verder klopt het inderdaad dat het sneller lijkt te gaan, stel voor de lol in de cockpit camera je FOV maar eens wat naar voren toe in, lijkt ineens alsof je in een spaceshuttle zit.
hetzelfde geld andersom, als je je FOV achteruit bijstelt ga je voor je gevoel veel sneller.
juist hierom is de correcte FOV ook belangrijk om goed en constant te kunnen rijden.
Nog geen rig, wel een oude Logitech Momo en nu een OSW alternatief plan. Alvast begonnen met een QSP stuur en aangezien ik twee 3d printers heb en er al enige jaren mee speel, alvast een buttonplate ontworpen rond een Nextion scherm die ik nog had liggen. Knoppen en Arduino onderweg uit China, met de kerst maar eens een potje printen 

[ Voor 49% gewijzigd door reddo op 15-12-2017 21:51 ]
Toevallig gisteren ook een Arduino en knoppen/schakelaars besteld.
Las dat een Leopardo ook in te stellen is als "Keyboard" dus dan kan ik ook een serieuze buttonbox maken.
Las dat een Leopardo ook in te stellen is als "Keyboard" dus dan kan ik ook een serieuze buttonbox maken.
Respect to the man in the icecream van!
Nice!reddo schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:19:
Nog geen rig, wel een oude Logitech Momo en nu een OSW alternatief plan. Alvast begonnen met een QSP stuur en aangezien ik twee 3d printers heb en er al enige jaren mee speel, alvast een buttonplate ontworpen rond een Nextion scherm die ik nog had liggen. Knoppen en Arduino onderweg uit China, met de kerst maar eens een potje printen
[afbeelding]
Ik had er zelf ook bijna een gemaakt met een nextion, maar aangezien ik eigenlijk alleen nog maar in vr race ben ik voor meer knopjes gegaan.
Klopt. De Leonardo, maar ook bv de pro micro, zolang hij maar de atmega32u4 chip heeft.Estoque schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:11:
Toevallig gisteren ook een Arduino en knoppen/schakelaars besteld.
Zelf heb ik mijn stuur buttonbox momenteel als twee joysticks geconfigureerd, zodat je meer dan 32 knoppen kan gebruiken, je kan op 1 USB aansluiting tot 4 controllers programmeren, dus ook met joysticks heb je knoppen zat. Voordeel van een joystick is dat je axis hebt, mocht je dat willen gebruiken.
Maar een keyboard heeft voordelen dat je per knopje iets als een shortcut als ctrl+alt+option+shift+1 kan gebruiken. Dit kan je dan op je stuur mappen, maar ook nog op een andere buttonbox. Want vaak kan je in een game maar 1 knop mappen op een functie.
Voor het resetten van VR is dit erg handig bijvoorbeeld, dit wil ik zowel op mijn stuur (als hij knopjes heeft) maar ook op mijn losse buttonbox, want als ik mijn rally stuur erop zet heb ik geen knopjes, maar moet ik toch mijn view kunnen resetten. Op zo'n manier werkt het allemaal goed samen.
Ik moet nog even wat foto's maken, maar ik zal de mijne ook even delen hier, die is ook net klaar.
Ok, hierbij mijn custom self-made buttonbox voor mijn SSRG / Sportline competition 300 stuur.
Geïnspireerd door de huidige F1 sturen, waar ze een multi-function switches hebben zodat je veel instellingen aan kan passen met zo min mogelijk knoppen.
Aangezien ik alleen nog maar in VR race, heb ik ervoor gekozen geen LCD scherm in te bouwen, maar alles alleen bij knopjes te houden.
De 12 draaiknop bovenaan heeft 12 standen, zodat ik daar 12 functies kan bedienen, denk aan ABS, TC, FRB, RRB, andere settings, volume niveau van windows etc etc.
Onderaan heb ik nog 2 normale rotary switches die oneindig door kunnen draaien zodat ik daar de twee meest gebruikt settings in kan stoppen, momenteel BB en in Iracing bijvoorbeeld het wisselen tussen de info schermpjes.
Daarnaast nog 12 normale buttons voor van alles en nog wat.
Ook heb ik in het midden van het stuur nog een 4-weg d-pad ingebouwd waar je ook op kan drukken voor 'ok'. Handig om menu's te navigeren.
Hij is helemaal zelf ontworpen (fusion 360) en geprint op mijn 3d printer (Tevo Tarantula), knopjes zijn geschilderd, aangezien je die alleen in rood kan krijgen, tenzij je Knitters koopt, maar die vind ik te prijzig. De oplettende kijker ziet dat de gele knop links onder iets anders is, dat is wel een echte Knitter om het te vergelijken.
Hardware wise wordt alles aangedreven door een Arduino Pro Micro met zelf geschreven firmware, voornamelijk om de 12 function key werkend te krijgen.
De shifters zijn grotendeels gebaseerd om het open source model dat je online kan vinden, maar ik heb hem iets aangepast zodat je de magneten niet vast hoeft te lijmen, maar ze er gewoon in vallen en door juiste fitting en de magnetische kracht er niet uit vallen. Zo kan ik makkelijk andere sterktes proberen en kijken wat ik het prettigst vind. Momenteel heb ik er 2 maal 10x5 N52 in zitten en dat werkt erg lekker.
(foto's zijn klikbaar voor grotere versie)
Geïnspireerd door de huidige F1 sturen, waar ze een multi-function switches hebben zodat je veel instellingen aan kan passen met zo min mogelijk knoppen.
Aangezien ik alleen nog maar in VR race, heb ik ervoor gekozen geen LCD scherm in te bouwen, maar alles alleen bij knopjes te houden.
De 12 draaiknop bovenaan heeft 12 standen, zodat ik daar 12 functies kan bedienen, denk aan ABS, TC, FRB, RRB, andere settings, volume niveau van windows etc etc.
Onderaan heb ik nog 2 normale rotary switches die oneindig door kunnen draaien zodat ik daar de twee meest gebruikt settings in kan stoppen, momenteel BB en in Iracing bijvoorbeeld het wisselen tussen de info schermpjes.
Daarnaast nog 12 normale buttons voor van alles en nog wat.
Ook heb ik in het midden van het stuur nog een 4-weg d-pad ingebouwd waar je ook op kan drukken voor 'ok'. Handig om menu's te navigeren.
Hij is helemaal zelf ontworpen (fusion 360) en geprint op mijn 3d printer (Tevo Tarantula), knopjes zijn geschilderd, aangezien je die alleen in rood kan krijgen, tenzij je Knitters koopt, maar die vind ik te prijzig. De oplettende kijker ziet dat de gele knop links onder iets anders is, dat is wel een echte Knitter om het te vergelijken.
Hardware wise wordt alles aangedreven door een Arduino Pro Micro met zelf geschreven firmware, voornamelijk om de 12 function key werkend te krijgen.
De shifters zijn grotendeels gebaseerd om het open source model dat je online kan vinden, maar ik heb hem iets aangepast zodat je de magneten niet vast hoeft te lijmen, maar ze er gewoon in vallen en door juiste fitting en de magnetische kracht er niet uit vallen. Zo kan ik makkelijk andere sterktes proberen en kijken wat ik het prettigst vind. Momenteel heb ik er 2 maal 10x5 N52 in zitten en dat werkt erg lekker.

(foto's zijn klikbaar voor grotere versie)
Waar halen jullie je knopjes en onderdelen vandaan?
Ssrg.eu voor het kwaliteit spul en AliExpress voor de rest.
Yep, scharnieren en microschakelaars intern. Ook met magneten, eigen ontwerp.JoostBaksteen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:26:
[...]
Nice!Ziet er goed uit, zijn de shifters al final? Hie werken je schakelflippers? Het lijkt erop alsof ze vast zitten aan dat wat uitsteekt en dat hij in de behuizing scharniert ergens?
Ik had er zelf ook bijna een gemaakt met een nextion, maar aangezien ik eigenlijk alleen nog maar in vr race ben ik voor meer knopjes gegaan.
[...]

En gebruik je een 12 pos. 3 draads ? Of 12 (13) draads. Heb ik ook naar zitten kijken, wel leuk !
[ Voor 7% gewijzigd door reddo op 15-12-2017 22:31 ]
Ah nice. En ja, is 3 draads, eigenlijk is het gewoon een potmeter. Te koop bij Leo Bodnar.
Netjes, ik kon zo niet vinden hoe je die op een arduino werkend kon krijgen maar vandaar je eigen firmware
@JoostBaksteen Ziet er super uit!
Bevalt de Tevo Tarantula?
Bevalt de Tevo Tarantula?
Ja werkt perfect @Estoque ik heb er wel flink wat modificaties aan gedaan, met name zelf geprinte brackets voor stevigheid (3 euro ofzo), extra fan + bracket (5eu ofzo) printen op een glasplaat (7 euro) en een alluminium y-carrage (19eu). Maar ben erg tevreden over de kwaliteit nu.
Kan hem zeker aanraden aan een ieder hier die ook denkt om zelf te gaan printen maar niet teveel geld uit wilt geven. (Maar je moet er wel wat tijd in willen steken om hem te verbeteren / goed af te stellen).
Als je meer wilt weten kan je me pm-en om niet teveel off-topic te gaan hier.
Kan hem zeker aanraden aan een ieder hier die ook denkt om zelf te gaan printen maar niet teveel geld uit wilt geven. (Maar je moet er wel wat tijd in willen steken om hem te verbeteren / goed af te stellen).
Als je meer wilt weten kan je me pm-en om niet teveel off-topic te gaan hier.
[ Voor 23% gewijzigd door JoostBaksteen op 18-12-2017 14:30 ]
Weet iemand hier welke het meest compact in elkaar vouwt, een Playseat Challenge of de Wheel Stand Pro?
Ik heb de afmetingen ingevouwen gevonden van de Challenge, maar niet van WS Pro.
Ik heb de afmetingen ingevouwen gevonden van de Challenge, maar niet van WS Pro.
Ik heb nog even een Q1R wall/wheel mount ontworpen/geprint zodat ik mijn sturen met Q1R quick release op kan hangen aan de muur, of aan mijn rig:

Geïnspireerd door @Henkus zo'n kast
Maar dan voor Q1R.

Geïnspireerd door @Henkus zo'n kast
Nice
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Bump, heb veel reviews gelezen en gekeken op YT maar kom maar geen maatvoering tegen icm een T150...Lensent schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:20:
Weet iemand hier welke het meest compact in elkaar vouwt, een Playseat Challenge of de Wheel Stand Pro?
Verwijderd
Wheelstand pro is veel kleiner .ik kan hem wel opmeten wel inc de t500rs.
Weet iemand of het stuur van de t300rs gewoon werkt op de t500 en dam met name de flippers . Als vervangers voor de vaste flippers.
Weet iemand of het stuur van de t300rs gewoon werkt op de t500 en dam met name de flippers . Als vervangers voor de vaste flippers.
Jep, dat werkt gewoon.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Fijn dan kan ik mis schakelen opvangen 😁doordat ze pp de t500 vast zitten kom je soms niet lekker uitArfman schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:11:
Jep, dat werkt gewoon.
Saaie maandagmiddag maar eens geprobeerd of iRacing op mijn laptop draaien wil en of het te doen is om mijn tv te gebruiken als scherm. Is even wennen, de grafische settings zijn heel erg laag want iRacing herkent alleen de HD4600 en niet de GTX760m, maar op zich gaat het prima.

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 25-12-2017 15:34 ]
Verwijderd
Beter dan lam naar de familie 😁FastFred schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:20:
Saaie maandagmiddag maar eens geprobeerd of iRacing op mijn laptop draaien wil en of het te doen is om mijn tv te gebruiken als scherm. Is even wennen, de grafische settings zijn heel erg laag want iRacing herkent alleen de HD4600 en niet de GTX760m, maar op zich gaat het prima.
[afbeelding]
Morgen bij m'n ouders ouderwetsch gourmetten. Vandaag eindejaarsschoonmaak, gamen, filmpje kijken, bank hangen
Verwijderd
Ken het ben kok van beroep.en ja ik heb tot 4 jan vakantie de zaak is dicht tijdens deze leuke dagen dus f1 en gt en spelen met de kids . Familie nee daar doe ik niet aan 😁FastFred schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:22:
[...]
Morgen bij m'n ouders ouderwetsch gourmetten. Vandaag eindejaarsschoonmaak, gamen, filmpje kijken, bank hangen
Verwijderd
Met de t500 er op en dan heb ik de opstaande rand verwijdert bij de pedalen en ze in de staande positie gemonteerdLensent schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:30:
[...]
Bump, heb veel reviews gelezen en gekeken op YT maar kom maar geen maatvoering tegen icm een T150...
Max in geklapt 66 lang en 54cm hoog x 40 breed
De kerstman bracht ons een mooie SimLab GT1 setup. Mooi materiaal en voldoende mogelijkheden om de boel te verstellen. We hebben het geheel op wieltjes gemonteerd zodat het makkelijk te verplaatsen is.
Stoel is van "Scheel" (?) ;heb ik enige tijd geleden overgenomen van @JoepW.
Pedalen zijn van een bedrijf dat luistert naar de naam "Revzalot Motorsports" maar is helaas al ter ziele. Stuur is een Thrustmaster TX.

Het geheel is erg robuust. Geen gekloot meer met verschuivende stoelen of een stuur die los raakt van het bureau. De wieltjes maken dat ik hem eenvoudig voor de PC kan schuiven en weer in de hoek kan zetten.
Pedalen zijn van een bedrijf dat luistert naar de naam "Revzalot Motorsports" maar is helaas al ter ziele. Stuur is een Thrustmaster TX.
Het geheel is erg robuust. Geen gekloot meer met verschuivende stoelen of een stuur die los raakt van het bureau. De wieltjes maken dat ik hem eenvoudig voor de PC kan schuiven en weer in de hoek kan zetten.
Nice!Luckeh schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:37:
De kerstman bracht ons een mooie SimLab GT1 setup. Mooi materiaal en voldoende mogelijkheden om de boel te verstellen. We hebben het geheel op wieltjes gemonteerd zodat het makkelijk te verplaatsen is.
[afbeelding]
Veel plezier er mee!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dank; plezier is wel enigzins van korte duur. De stoel is goed hoor; maar mijn stuurtje (Thrustmaster TX) heeft het begeven. Na een 2 uur durende sessie plots geen FFB meer. Oculus af en ik ruik direct dat het niet goed is. Direct daarna valt het stroom ook nog eens uit op mijn kantoor. Middels deductie erachter gekomen dat het de doos is waar de Thrustmaster en mijn TV-ontvanger kastje op zitten. Die laatste doet het nog prima; maar de Thrustmaster niet meer.
Dus nu op zoek naar een ander stuurtje.

dat sux..Luckeh schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:23:
[...]
Dank; plezier is wel enigzins van korte duur. De stoel is goed hoor; maar mijn stuurtje (Thrustmaster TX) heeft het begeven. Na een 2 uur durende sessie plots geen FFB meer. Oculus af en ik ruik direct dat het niet goed is. Direct daarna valt het stroom ook nog eens uit op mijn kantoor. Middels deductie erachter gekomen dat het de doos is waar de Thrustmaster en mijn TV-ontvanger kastje op zitten. Die laatste doet het nog prima; maar de Thrustmaster niet meer.
Dus nu op zoek naar een ander stuurtje.
OSW

Even thumbnail van maken, ik zie de afbeelding namelijk niet.Luckeh schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:37:
Jammer van je stuur, dat is rot.
Dat schiet direct (ruim) over de 1000 euro? Leuke hobby; maar dat wordt me te duur.
Ik overweeg de TS-PC van Thrustmaster. Jammer genoeg heeft Fanatec geen deal met CSW en een fatsoenlijk stuur op dit moment. De BMW combi komt daardoor al op €850,-
Ontopic: Ik zal morgen wat meer fotootjes posten (met thumbnails?).
Tja keuzes en prio'sLuckeh schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:01:
[...]
Dat schiet direct (ruim) over de 1000 euro? Leuke hobby; maar dat wordt me te duur.
Ik overweeg de TS-PC van Thrustmaster. Jammer genoeg heeft Fanatec geen deal met CSW en een fatsoenlijk stuur op dit moment. De BMW combi komt daardoor al op €850,-
Ontopic: Ik zal morgen wat meer fotootjes posten (met thumbnails?).
Misschien gebruik maken van: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/
Daar komt ie dan jongens de (helaas de geforceerde) release van mijn BMW DTM stuur V2 (zie onder aan deze post)
Ik ben er een volle maand mee bezig geweest en heb er speciaal een CNC machine voor gekocht.
Ik heb geprobeerd om het stuur goed als mogelijk na te maken en hier is het resultaat:
Het origineel:

Mijn replica

Ik heb het stuur helemaal van af de basis zelf ontworpen incl. de handgrepen.

Het stuur heeft, net als het origineel, een werkende koppeling

Midden op het stuur ook een rotary encoder

De achterkant met magnetic shifters

Hier het stuur op mijn rig ( laat jij dat maar eens zien @KevinSetz
)

Waarom de geforceerde release? Als iemand anders gaat pronken met jou werk op discord en ook nog complimentjes aan neemt, dan moet je wel reageren.
Ik wilde het stuur eigenlijk begin volgend jaar beschikbaar gaan maken als DIY bouwpakket. Ik ben helaas zo dom geweest om tijdens het bouwen fotos te sturen per whatsapp naar @KevinSetz
Nu ben ik vandaag door een mede tweaker er op attent gemaakt dat diezelfde kerel met mijn foto's op discord claimt dat hij de ontwerper en bouwer van zowel dit DTM stuur als het Mclaren stuur te zijn.
SHAME ON YOU @KevinSetz
https://s19.postimg.org/mm5fwxy8j/Kevin_is_a_liar_1.png
https://s19.postimg.org/4kmayom2r/Kevin_is_a_liar_2.png
En... als we dan toch whatsapp screenshots gaan delen dan hoort deze daar ook bij:
Ik ben er een volle maand mee bezig geweest en heb er speciaal een CNC machine voor gekocht.
Ik heb geprobeerd om het stuur goed als mogelijk na te maken en hier is het resultaat:
Het origineel:

Mijn replica

Hier het stuur op mijn rig ( laat jij dat maar eens zien @KevinSetz

Waarom de geforceerde release? Als iemand anders gaat pronken met jou werk op discord en ook nog complimentjes aan neemt, dan moet je wel reageren.
Ik wilde het stuur eigenlijk begin volgend jaar beschikbaar gaan maken als DIY bouwpakket. Ik ben helaas zo dom geweest om tijdens het bouwen fotos te sturen per whatsapp naar @KevinSetz
Nu ben ik vandaag door een mede tweaker er op attent gemaakt dat diezelfde kerel met mijn foto's op discord claimt dat hij de ontwerper en bouwer van zowel dit DTM stuur als het Mclaren stuur te zijn.
SHAME ON YOU @KevinSetz
En... als we dan toch whatsapp screenshots gaan delen dan hoort deze daar ook bij:

Zo Henk, je tweede versie lijkt echt net echt
Mooi man.
Vooral de handgrepen zijn echt goed gelukt !
Naar aanleiding van jouw eerste versie (een paar maanden terug) heb ik ook besloten om zo een stuur te maken. Maar met een paar kleine tweaks, en ik hoefde niet per se een replica.
Ik wou daarvoor graag carbon fibre gebruiken om het geheel zo licht mogelijk te maken, maar toch sterk.
Zie hier mijn uitvoering:

Afgebeeld nog met de fanatec QR, maar er zit inmiddels al een Q1R op.
De led strips zijn er ingefreesd van boven, maar bij de volgende versie doe ik het van achter dat je echt alleen maar de het licht van de leds ziet.
Schakelaars zijn van NKK en uiteraard alles zelf bedraad en software geschreven zodat de LEDs dezelfde kleuren tonen als de ledjes in de auto waar je mee op pad ben
Ik zal binnenkort ook een filmpje ervan maken
Maar jouw post terugkomende Henk, wat Kevin doet is gewoon plagiaat.
En ook nog zeggen dat ie t niet zal delen, en vervolgens claimen dat ie het zelf gemaakt heeft.
Erg laag
Vooral de handgrepen zijn echt goed gelukt !
Naar aanleiding van jouw eerste versie (een paar maanden terug) heb ik ook besloten om zo een stuur te maken. Maar met een paar kleine tweaks, en ik hoefde niet per se een replica.
Ik wou daarvoor graag carbon fibre gebruiken om het geheel zo licht mogelijk te maken, maar toch sterk.
Zie hier mijn uitvoering:

Afgebeeld nog met de fanatec QR, maar er zit inmiddels al een Q1R op.
De led strips zijn er ingefreesd van boven, maar bij de volgende versie doe ik het van achter dat je echt alleen maar de het licht van de leds ziet.
Schakelaars zijn van NKK en uiteraard alles zelf bedraad en software geschreven zodat de LEDs dezelfde kleuren tonen als de ledjes in de auto waar je mee op pad ben
Ik zal binnenkort ook een filmpje ervan maken
Maar jouw post terugkomende Henk, wat Kevin doet is gewoon plagiaat.
En ook nog zeggen dat ie t niet zal delen, en vervolgens claimen dat ie het zelf gemaakt heeft.
Erg laag
Damn wat kansloos....
Maar, je stuur is weer een meesterwerk @Henkus , heel erg vet geworden!
-
@johnnyverhoeff ook een vet stuur zeg! Hoe heb je dat carbon fiber gewerkt? En wat voor handvaten heb je er op? Ook zelf gemaakt?
Er zijn toch best wel wat gasten hier die mooie stuurtjes maken, gaaf om te zien
Maar, je stuur is weer een meesterwerk @Henkus , heel erg vet geworden!
-
@johnnyverhoeff ook een vet stuur zeg! Hoe heb je dat carbon fiber gewerkt? En wat voor handvaten heb je er op? Ook zelf gemaakt?
Er zijn toch best wel wat gasten hier die mooie stuurtjes maken, gaaf om te zien
Bedankt Joost 
Net als Henks eerste versie heb ik fanatec formula rim handvaten gebruikt, prima handvaten.
Maar Henk wou denk ik toch mooiere voor zijn replica en die zien er echt goed uit.
Het carbon heb ik uit een plaat gefreesd met een CNC machine.
Uiteraard zelf getekend, aan de hand van het originele bmw dtm stuur, in tegenstelling tot andere.......
Net als Henks eerste versie heb ik fanatec formula rim handvaten gebruikt, prima handvaten.
Maar Henk wou denk ik toch mooiere voor zijn replica en die zien er echt goed uit.
Het carbon heb ik uit een plaat gefreesd met een CNC machine.
Uiteraard zelf getekend, aan de hand van het originele bmw dtm stuur, in tegenstelling tot andere.......
Wat een kansloze actie. Hij gaat er ook de markt mee op? Neem je nog verdere stappen?Henkus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:30:
Daar komt ie dan jongens de (helaas de geforceerde) release van mijn BMW DTM stuur V2 (zie onder aan deze post)
Het origineel:
[afbeelding]
Mijn replica
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier het stuur op mijn rig ( laat jij dat maar eens zien @KevinSetz)
[afbeelding]
SHAME ON YOU @KevinSetz![]()
[afbeelding]
Wat een mislukkeling.MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:46:
[...]
Wat een kansloze actie. Hij gaat er ook de markt mee op? Neem je nog verdere stappen?
Aangezien deze copycat niet eens zijn eigen foto's heeft, denk ik dat hij alleen op internet loopt te posten om aandacht te vragen.
Wellicht is het niet zo'n gek idee dat die man van tweakers afgetrapt wordt?
Maar leuk is anders natuurlijk.
Ziet er heel goed uit Henkus.
@Henkus Weer een prachtige creatie!
En idd wat een trieste copycat. Echt triest.
@johnnyverhoeff Mooi man, knap hoor!
Leuk om te zien dat er zo veel ook zelf gemaakt wordt. Voel me bijna schuldig dat ik enkel gekochte spullen aan elkaar schroef
En idd wat een trieste copycat. Echt triest.
@johnnyverhoeff Mooi man, knap hoor!
Leuk om te zien dat er zo veel ook zelf gemaakt wordt. Voel me bijna schuldig dat ik enkel gekochte spullen aan elkaar schroef

Verwijderd
Gvd das een dikke setup en stuur.Henkus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:30:
Het origineel:
[afbeelding]
Mijn replica
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier het stuur op mijn rig ( laat jij dat maar eens zien @KevinSetz)
[afbeelding]
update van mijn stuur. Alles werkt (met 2 Arduino pro micro's er in en een USB/FTDI geval voor het Nextion scherm) , alleen nog een USB hub er in solderen en de boel netjes maken. (en een base bouwen...)

[ Voor 17% gewijzigd door reddo op 30-12-2017 22:23 ]
Deze is voor PC, of andere platforms werken, geen idee.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:57:
Dit soort sturen werkt alleen op de pc neem ik aan ?
Verwijderd
Ik ben zelf ps4/xbox gebruikerreddo schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:42:
[...]
Deze is voor PC, of andere platforms werken, geen idee.
Volgens mij gaat dat niet werken inderdaad.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Met GIMX zou het wel moeten lukken toch?
Ja, met zulk soort adapters zou het wel moeten werken denk ik, maar bedenk wel dat deze sturen allemaal voor een OSW/direct drive stuur zijn.MikeyMan schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:57:
Dan heb je in totaal 2 usb joystick's, 1 voor het stuur zelf (dus links/rechts draaien), en 1 voor alle knopjes. Dus 2 usb kabels, hoe dat werkt op een playstation met een gimx/alternatief weet ik niet.
Verwijderd
Wat is een gimx ?zo iets als een drivehub?MikeyMan schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:57:
In het bezit van een T150 stuur en in afwachting van een GT omega wheel stand
Naast het DTM stuur heb ik afgelopen week ook de laaste hand gelegd aan de mod van mijn Fanatec Formula stuur.
Niet zo heel spannend, knopjes gespoten, gelabeld en Fanatec embleem vervangen door een BMW logo. Toch krijg je dan een heel ander stuur en ik ben erg tevreden met het resultaat.

De shifters hebben al een tijdje een "magnetic shifter addon" en al hoewel dit niet zo goed is als echte magnetic shifters is het wel een enorme verbetering tov de standaard shifters.
en.... hier de video van het nieuwe BMW DTM stuur
Niet zo heel spannend, knopjes gespoten, gelabeld en Fanatec embleem vervangen door een BMW logo. Toch krijg je dan een heel ander stuur en ik ben erg tevreden met het resultaat.

De shifters hebben al een tijdje een "magnetic shifter addon" en al hoewel dit niet zo goed is als echte magnetic shifters is het wel een enorme verbetering tov de standaard shifters.
en.... hier de video van het nieuwe BMW DTM stuur
Mooie Labels ook @Henkus
Ik begrijp alleen nog niet waarom (bij het origineel) het koppelingspedaal van het DTM stuur aan de rechter kant zit
Linker kant lijkt mij veel logischer aangezien je je rechter hand alvast op je upshift flipper kan plaatsen.
Ik begrijp alleen nog niet waarom (bij het origineel) het koppelingspedaal van het DTM stuur aan de rechter kant zit
Linker kant lijkt mij veel logischer aangezien je je rechter hand alvast op je upshift flipper kan plaatsen.
In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is dat toch anders.johnnyverhoeff schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:54:
Mooie Labels ook @Henkus
Ik begrijp alleen nog niet waarom (bij het origineel) het koppelingspedaal van het DTM stuur aan de rechter kant zit![]()
Je bediend de koppeling met namelijk je ringvinger en daarna schakelt je met je wijs en middelvinger in de 1e versnelling. Dat gaat dus prima met 1 hand.
Als je dan de koppeling geleidelijk op wil laten komen lukt dat ook beter bij de start met je rechterhand dan met links omdat je (ik) gewoon meer controle hebt met je dominante hand. (als je rechtshandig bent)
Uiteraard gebruik je deze koppeling alleen maar bij de start en tijdens de race niet meer.
Mijn starts zijn serieus beter geworden met de koppeling op het stuur omdat je sneller kunt reageren als met de voetkoppeling op de startlichten.
Opzich wel logisch inderdaad met je dominante hand, maar in F1 doen ze de master clutch toch weer links, aldus DC: YouTube: BBC F1 clutch operation & launch sequence explained
Ik ben nu ook bezig met een F1 stuur met twee koppelingen en alles wat ik er over gelezen heb laten ze zo snel mogelijk de rechter clutch los zodat je op het bite point zit en dan langzaam de linker.
Maar goed dat is natuurlijk makkelijk om te draaien en zal wel drivers preference zijn
Ik ben nu ook bezig met een F1 stuur met twee koppelingen en alles wat ik er over gelezen heb laten ze zo snel mogelijk de rechter clutch los zodat je op het bite point zit en dan langzaam de linker.
Maar goed dat is natuurlijk makkelijk om te draaien en zal wel drivers preference zijn
Thanks voor de link @johnnyverhoeff zoals je weet was voor mij ook het belangrijkste om het stuur zo goed mogelijk na te bouwen aan de hand van het origineel.
Ben erg beniewd naar je F1 stuur.
Ben erg beniewd naar je F1 stuur.
Misschien kan dit antwoord op de vraag geven 
Met een DTM stuur waar ik real life ervaring mee had (op een sim helaas
), was de flipper rechtsonder helemaal geen koppeling.
De wagen had namelijk een gewone voet-koppeling. Waar de flipper dan voor gebruikt werd is als een soort hand-rem. Bij het starten, voet op de koppeling, rem intrappen, rechter schakelaar inhouden. Op deze manier werd de druk in de hoofdremcylinder op peil gehouden en kan de voet van de rem en heb je je linker voet voor de koppeling, en de rechtervoet voor het gas pedaal.
Let wel, dit was met een Mercedes auto en stuur, maar misschien is het voer voor gedachte, ofzo
Met een DTM stuur waar ik real life ervaring mee had (op een sim helaas
De wagen had namelijk een gewone voet-koppeling. Waar de flipper dan voor gebruikt werd is als een soort hand-rem. Bij het starten, voet op de koppeling, rem intrappen, rechter schakelaar inhouden. Op deze manier werd de druk in de hoofdremcylinder op peil gehouden en kan de voet van de rem en heb je je linker voet voor de koppeling, en de rechtervoet voor het gas pedaal.
Let wel, dit was met een Mercedes auto en stuur, maar misschien is het voer voor gedachte, ofzo
Geen idee of dat het in de werkelijkheid zo is of niet. Het is op mijn stuur gewoon een x-as die je dan zowel voor koppeling als handrem kunt gebruiken. Ik gebruik hem als koppeling.Schuey schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:55:
Misschien kan dit antwoord op de vraag geven
Met een DTM stuur waar ik real life ervaring mee had (op een sim helaas), was de flipper rechtsonder helemaal geen koppeling.
@Verwijderd jouw verhaal klopt denk ik wel. Heb ooit in Zandvoort staan kijken bij het DTM hoe zij proefstarts maakte aan het einde van de pitstraat. Je ziet de wagens iets in de vering trekken. Ze staan dus op de rem voordat de koppeling helemaal vrij komt.
Verwijderd
T300 stuur op t500 base werkt idd gewoon alleen de t300 is kleiner .ook heb ik de vaste flippers verwijdertArfman schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:11:
Jep, dat werkt gewoon.
Binnekort ga ik een osw kopen.
Stuur moet ik nog gaan uitkiezen. Twijfel tussen een stuur van sim racing coach of een omgebouwde Formula rim van fanatec. Heeft iemand ervaring met deze opties? En wat zouden jullie aanraden.
Thnx alvast
Stuur moet ik nog gaan uitkiezen. Twijfel tussen een stuur van sim racing coach of een omgebouwde Formula rim van fanatec. Heeft iemand ervaring met deze opties? En wat zouden jullie aanraden.
Thnx alvast
Wat een meesterlijke zelfgemaakte sturen komen hier voorbij zeg, toe maar! En inderdaad triest en sneu dat ene KevinSetz er met de eer voor probeerd op te strijken, snap daar maar weinig van. Wat voor type CNC machine heb je verder aangeschafd als ik vragen mag @Henkus ?
[ Voor 4% gewijzigd door Kevin Kater op 04-01-2018 20:48 ]
Hoi Kevin, ik snap er ook niks vanKevin Kater schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:36:
Wat een meesterlijke zelfgemaakte sturen komen hier voorbij zeg, toe maar! En inderdaad triest en sneu dat ene KevinSetz er met de eer voor probeerd op te strijken, snap daar maar weinig van @Henkus . Wat voor type CNC machine heb je verder aangeschafd als ik vragen mag?

offtopic:
Misschien een beetje offtopic, maar voor de tweaker met een 3D printer.... kijk eens naar de MP-CNC.
Deze heb ik zelf ook gebouwd, en die werkt fantastisch :-)
Misschien een beetje offtopic, maar voor de tweaker met een 3D printer.... kijk eens naar de MP-CNC.
Deze heb ik zelf ook gebouwd, en die werkt fantastisch :-)
Zeer gaaf gedaan!
Iemand nog tips voor een USB hub in een stuur ? Heb een zeer kleine 4-port maar krijg die niet goed werkend
Een beetje meer info zou helpen.reddo schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:48:
Iemand nog tips voor een USB hub in een stuur ? Heb een zeer kleine 4-port maar krijg die niet goed werkend
- Wat heb je dat niet werkt?
- Hoe groot is de ruimte waar het moet inpassen?
- Passief of Actieve hub?
- USB 2 of 3?
- soldeer of stekkers?
- Foto van de ruimte waar het in moet passen zou handig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 06-01-2018 05:17 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Zoiets misschien ? : https://www.tindie.com/pr...hub-for-hacking-projects/reddo schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 00:48:
Komt nog uit NL ook, veel kleiner zijn ze er geloof ik niet
yep, die heb ik
4 poorts versie ... krijg'm alleen niet aan de gang... hub wordt wel herkend in PC, spul er achter krijgt ook power maar geen communicatie (zie dus de dingen er achter ook niet in device manager)
Edit : groen en wit verkeerd
voortaan maar niet meer om 1 uur 's nachts doen ...
nu werkt ie, op een wrakke micro usb connector van mijzelf na.
Edit : groen en wit verkeerd
nu werkt ie, op een wrakke micro usb connector van mijzelf na.
[ Voor 79% gewijzigd door reddo op 07-01-2018 00:58 ]
Als hier nog iemand interesse heeft in een QR systeem voor bijvoorbeeld zijn OSW, of gewoon fanatec QR wil hebben zie: V&A aangeboden: Fanatec QR wheel/base side
Ahhhh nee. Heb net vanmiddag de boel bij simracingbay besteld. Volgende keer beter.johnnyverhoeff schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:10:
Als hier nog iemand interesse heeft in een QR systeem voor bijvoorbeeld zijn OSW, of gewoon fanatec QR wil hebben zie: V&A aangeboden: Fanatec QR wheel/base side
Nou dan heb je nu toch behoefte om een enorme hoeveelheid sturen op je OSW te kunnen aansluitenhurp01 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:37:
[...]
Ahhhh nee. Heb net vanmiddag de boel bij simracingbay besteld. Volgende keer beter.
Haha zeker. Alleen Tomo heeft al mn geld afgenomenjohnnyverhoeff schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:56:
[...]
Nou dan heb je nu toch behoefte om een enorme hoeveelheid sturen op je OSW te kunnen aansluiten
Vanwege overgang op VR verkoop ik mijn SIM LAB triple monitor stand
V&A aangeboden: SIM-LAB triple monitor stand
V&A aangeboden: SIM-LAB triple monitor stand
Even een vraagje aan de vr gamers: maken jullie nu geen gebruik meer van het toetsenbord of buttonboxen?
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Behalve de buttons op mijn stuur niet. Waar het kan gebruik ik voice attack.Kayeos72 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:06:
Even een vraagje aan de vr gamers: maken jullie nu geen gebruik meer van het toetsenbord of buttonboxen?
Zal voice attack eens goochelen..
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Google dan gelijk Digital Race Engineer mee, ben je gelijk klaar.
Van het weekend de optische encoder van http://cmlaserservice.com/index.html gemonteerd. Werkt prima!Metalfreak schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:21:
[...]
Ja, heel eenvoudig te vervangen en werkt erna perfect. Je moet alleen even kijken hoever die over het asje geschoven moet worden, het komt nogal nauw. Ik heb 'm een keer extra uit elkaar moeten halen omdat 'ie de eerste keer niet helemaal goed zat.
Maar verder: prima spul inderdaad!
Vraagje aan de DIY-ers hier.
Zojuist een hele lading Encoders, draden, schakelaars etc besteld. om mijn eerste Buttonbox te maken, doormiddel van een Arduino Leopardo (Omdat die als keyboard ingesteld kan worden en ik op de Xbox race).
Nu zoek ik alleen nog een mooie en grote, zwarte behuizing. Maar dan groter dan de standaard 105mm breed die op Aliexpress te vinden zijn.
Iemand een goede tip?
Komt sowieso een aluminium of carbon plaat overheen, dus je ziet het niet. Maar vanwege het achter/zij aanzicht wil ik wel graag een zwarte.
Zojuist een hele lading Encoders, draden, schakelaars etc besteld. om mijn eerste Buttonbox te maken, doormiddel van een Arduino Leopardo (Omdat die als keyboard ingesteld kan worden en ik op de Xbox race).
Nu zoek ik alleen nog een mooie en grote, zwarte behuizing. Maar dan groter dan de standaard 105mm breed die op Aliexpress te vinden zijn.
Iemand een goede tip?
Komt sowieso een aluminium of carbon plaat overheen, dus je ziet het niet. Maar vanwege het achter/zij aanzicht wil ik wel graag een zwarte.
Om even mijn vorige post bij te staan. Zojuist even tijd gevonden om een render te maken van mijn schets.
Idee is om een Aluminium (3mm plaat) te laten lasersnijden met de gaten voor de schakelaars en deze aan de CSL Elite base vast te maken doormiddel van de 4 bevestigingspunten die standaard op de base zitten.
Ik moet de uitsparing voor de Aan/uit en Mode knop van de Fanatec nog erin tekenen, maar de rest blijft het zelfde.
Zit ook nog met het idee om het geheel te knikken. Zodat het iets op mij gericht staat.

Aan de achterkant moet een extra gezette plaat komen (nog niet getekend) waar ik de Arduino op bevestig en die de draden uit het zicht haalt.
Idee is om een Aluminium (3mm plaat) te laten lasersnijden met de gaten voor de schakelaars en deze aan de CSL Elite base vast te maken doormiddel van de 4 bevestigingspunten die standaard op de base zitten.
Ik moet de uitsparing voor de Aan/uit en Mode knop van de Fanatec nog erin tekenen, maar de rest blijft het zelfde.
Zit ook nog met het idee om het geheel te knikken. Zodat het iets op mij gericht staat.
Aan de achterkant moet een extra gezette plaat komen (nog niet getekend) waar ik de Arduino op bevestig en die de draden uit het zicht haalt.
Heb je enig idee wat dat plaatje met lasersnijden voor kosten geeft? Heb hier al heel lang een DSD circuit liggen dus dit geeft inspiratie om er eens gebruik van te maken. Zeker nu ik vooral in VR rij vind ik wat knopjes naast het stuur wel een toevoeging voor als ik geen zin heb om tegen de pc te pratenEstoque schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:54:
Om even mijn vorige post bij te staan. Zojuist even tijd gevonden om een render te maken van mijn schets.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruik momenteel een Stream Deck, maar dat valt niet mee om blind te gebruiken
Dat moet ik nog invoeren.Beakzz schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Heb je enig idee wat dat plaatje met lasersnijden voor kosten geeft? Heb hier al heel lang een DSD circuit liggen dus dit geeft inspiratie om er eens gebruik van te maken. Zeker nu ik vooral in VR rij vind ik wat knopjes naast het stuur wel een toevoeging voor als ik geen zin heb om tegen de pc te praten
Gebruik momenteel een Stream Deck, maar dat valt niet mee om blind te gebruiken
Ik laat voor mijn werk heel veel dingen, veelal in serie, lasersnijden uit RVS, Aluminium of Staal. Verwacht dan ook niet dat dit een hele hoop geld moet kosten.
Moet nog wel even uitzoeken of het stevig genoeg is. Heb nu 2mm RVS gebruikt om te tekenen, maar denk dat ik voor 3mm ga. Eventueel met extra klem om hem op mijn bureau te bevestigen.
Laatste paar dagen/weken aan mijn formula style stuurwiel gewerkt.
Is nog niet helemaal af, ben nu in het process met labels plakken en uberhaupt verzinnen waar ik alle knoppen voor ga gebruiken
Hij stond er zo mooi bij in het zonnetje:

Voor- en achterkant gemaakt van carbon fibre en LEDs en beeldscherm zijn er nu van de achter kant ingezet, door daar een stuk weg te fresen.
Ziet er iets mooier uit dan mij mijn DTM stuur waar de LEDs "in" liggen:

Verder heeft het F1 style wheel, twee koppelings hendels achter op voor hat master/slave clutch verhaal:

Bite-point calibratie kan gedaan worden middels de toggle switches voorop het stuur IPV een potmeter die ook wel eens ziet.
Nadeel van de potmeter is, is dat je 'm telkens weer opnieuw moet kalibreren per auto.
Nu kan je het bite-point kalibreren per auto en dat wordt ook nog eens opgeslagen zodat je de volgende keer niet hoeft te kutten
Al met al een mooi stuur, al zeg ik het zelf
Is nog niet helemaal af, ben nu in het process met labels plakken en uberhaupt verzinnen waar ik alle knoppen voor ga gebruiken
Hij stond er zo mooi bij in het zonnetje:

Voor- en achterkant gemaakt van carbon fibre en LEDs en beeldscherm zijn er nu van de achter kant ingezet, door daar een stuk weg te fresen.
Ziet er iets mooier uit dan mij mijn DTM stuur waar de LEDs "in" liggen:

Verder heeft het F1 style wheel, twee koppelings hendels achter op voor hat master/slave clutch verhaal:

Bite-point calibratie kan gedaan worden middels de toggle switches voorop het stuur IPV een potmeter die ook wel eens ziet.
Nadeel van de potmeter is, is dat je 'm telkens weer opnieuw moet kalibreren per auto.
Nu kan je het bite-point kalibreren per auto en dat wordt ook nog eens opgeslagen zodat je de volgende keer niet hoeft te kutten
Al met al een mooi stuur, al zeg ik het zelf
Dit lijkt wel een mooie oplossing om de randen te verhullen van een 3 monitor setup.
Grappig dit zag ik van de week staan op een site van een Japanner die handbrakes maakt enz. Hebben ze zijn idee opgekocht?JoepW schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:46:
Dit lijkt wel een mooie oplossing om de randen te verhullen van een 3 monitor setup.
[video]
Edit : even opgezocht en lijkt toch iets anders te zijn met hetzelfde effect zo ver ik kan zien:
http://frex.xsrv.jp/gpsho...Path=1_25&products_id=277
[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 11-01-2018 14:52 ]
Dit lijken een soort spiegels.Beakzz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:47:
[...]
Grappig dit zag ik van de week staan op een site van een Japanner die handbrakes maakt enz. Hebben ze zijn idee opgekocht?
Edit : even opgezocht en lijkt toch iets anders te zijn met hetzelfde effect zo ver ik kan zien:
http://frex.xsrv.jp/gpsho...Path=1_25&products_id=277
Beeldscherm is er

Vreemd genoeg, met de laptop op de tv ging het prima. Maar met de laptop nu aan dit 24" schermpje loopt het voor geen meter. Ga nog het een en ander proberen qua finetunen, maar 25fps is niet fijn op hoge snelheid.
En het scherm heeft VGA, DVI en DP. De laptop heeft VGA en HDMI, dus of ik moet iets gaan doen met een verloopje van HDMI naar DP, of ik ga als m'n loon binnen is een pc bouwen puur voor het racen, want VGA is echt bagger qua beeld kwaliteit

Vreemd genoeg, met de laptop op de tv ging het prima. Maar met de laptop nu aan dit 24" schermpje loopt het voor geen meter. Ga nog het een en ander proberen qua finetunen, maar 25fps is niet fijn op hoge snelheid.
En het scherm heeft VGA, DVI en DP. De laptop heeft VGA en HDMI, dus of ik moet iets gaan doen met een verloopje van HDMI naar DP, of ik ga als m'n loon binnen is een pc bouwen puur voor het racen, want VGA is echt bagger qua beeld kwaliteit
Gaaf stuur @johnnyverhoeff
Iemand een idee hoe dit precies werkt? Ze hebben het over 'giant lenses which bend around the corners', maar vind dat wat vaag uitgelegd. Heb wel eerdere bezel verwijderaars gezien met zelfde afmetingen, maar dat waren spiegels waardoor je link en rechts in een hoek hetzelfde een spiegelbeeld zag (net niet ideaal).JoepW schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:46:
[video]
Als Asus dit prototype nog wat verbeterd hebben ze wel echt een mooi product in handen verder!
Er bestaan ook DVI naar HDMI kabels.FastFred schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:11:
Beeldscherm is er![]()
[afbeelding]

Vanwege de versnelde release, zoals eerder beschreven, had ik niet de kans om de video te maken zoals ik die in gedachten had.
Hier als nog de juiste "launch video"
Hier als nog de juiste "launch video"
Super gemaakt!Henkus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:06:
Vanwege de versnelde release, zoals eerder beschreven, had ik niet de kans om de video te maken zoals ik die in gedachten had.
Hier als nog de juiste "launch video"![]()
[video]
Je hebt wel een rare stem, Henk
Bedankt Joep, zelf inspreken zag ik niet zitten, dan krijg je dat "nederlands-engels" Dus dan maar met een computer stemJoepW schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:
[...]
Super gemaakt!
Je hebt wel een rare stem, Henk![]()
Maar @Henkus , waar kunnen we bestellen?
Als je interesse hebt stuur me even een PM
Echt te gek dit stuur ..just wow. Zit ik dan met mijn Thrustmaster sturenHenkus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:06:
Hier als nog de juiste "launch video"![]()
[video]
Wel blij met mijn Thrustmaster rally 383 :

Maar nu lijken de andere 2 weer zo nep (zijn ze ook maar toch):

Voor het F1 stuur heb ik al een plan en met het Ferrari 458 stuur heb ik het geluk dat ik het wiel er af kan schroeven en de buttons + flippers behouden blijven en ik heb al een adapter geprint. Nu vraag ik me alleen af of je wat voor mij zou kunnen betekenen voor dat laatste stuur. Ik zou dus alleen de faceplate? nodig hebben en de hendels. Gaten en dergelijken kan ik zelf wel boren. Oh en sorry ...er komt een Audi logo op
Als je daar geen zin in hebt kan je mij misschien wat hints geven uit welk materiaal het is opgebouwd? Of is dat nu allemaal geheim?
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 12-01-2018 21:19 ]
Sinds kort heb ik ook een race stuurtje, ik had alleen nog geen fatsoenlijk stoeltje, dus besloot ik zelf er maar een te maken. Mijn set is niet zo geavanceerd als die van jullie, maar het rijdt prima.
Over mijn stoel ben ik best tevreden. Zitpositie had achteraf wel wat schuiner naar achteren gemogen, maar op zich is het prima. Moet nog de puntjes op de i zetten.
De PS4 zit onder mijn stoel overigens.
(Let maar niet op de rommel
)
Over mijn stoel ben ik best tevreden. Zitpositie had achteraf wel wat schuiner naar achteren gemogen, maar op zich is het prima. Moet nog de puntjes op de i zetten.
De PS4 zit onder mijn stoel overigens.
(Let maar niet op de rommel

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.