Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 23:53
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:33:
Jawel met de cronusmax.hub alleen nu steek ik de pedalen in het stuur shifter heb ik nog niet .ps4 heeft maar 2 usb ingangen.
OK, wist ik niet.

@Chris1994 heb zelf ook de DK2 gehad. De CV1 is wel een mooie upgrade t.o.v. de DK2: veel beter comfort, geïntegreerde audio, hogere resolutie, grotere deel van het beeld in focus... Voor de huidige prijs zou ik het niet laten als je regelmatig VR gebruikt. Ten opzichte van tripple screens is het ook een koopje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 18:34
Dionos schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:32:
[...]

...

@Chris1994 heb zelf ook de DK2 gehad. De CV1 is wel een mooie upgrade t.o.v. de DK2: veel beter comfort, geïntegreerde audio, hogere resolutie, grotere deel van het beeld in focus... Voor de huidige prijs zou ik het niet laten als je regelmatig VR gebruikt. Ten opzichte van tripple screens is het ook een koopje :)
Thanks! Ik heb hem besteld, morgen wordt ie geleverd als het goed is! DK2 mag de deur uit voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 17:36
Dionos schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:54:

<knip>

Sim-Lab GT-cup racing chassis: Voor de degelijkheid en mogelijkheid om alles naar wens aan te passen. Ziet er ook heel mooi uit vind ik. Met een shifter-mount en upgrades om de montering van het stuur te verstevigen. Bij Sim-Lab zijn ze trouwens heel behulpzaam en vriendelijk!

<knip>

Vraag maar als jullie nog opmerkingen zouden hebben!
Hoe heb jij je Rift sensoren gemonteerd? Ik heb ze nu op de Rig zelf zitten maar zit ook naar alu rig te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Hoi allen,

Na lange tijd rondkijken, post ik hier graag ook mijn afgewerkte racing rig!
Mooie rig! Ook zitten kijken naar een sim-lab rig, maar toen kwam ik de Simetik tegen voor een zacht prijsje, anders had ik dezelfde gehad 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aanstaande vrijdag wat black Friday aanbiedingen bij fanatec. Zit met een schuin oog te kijken naar de startset met 40% korting. Aan de ene kant een mooie upgrade voor m'n g25, aan de andere kant wilde ik eigenlijk voor de 2.5 icm het formulestuur gaan. Twijfel dus nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:18
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:48:
Aanstaande vrijdag wat black Friday aanbiedingen bij fanatec. Zit met een schuin oog te kijken naar de startset met 40% korting. Aan de ene kant een mooie upgrade voor m'n g25, aan de andere kant wilde ik eigenlijk voor de 2.5 icm het formulestuur gaan. Twijfel dus nogal.
Ik zit met bijna dezelfde twijfels. Heb nu een Thrustmaster TX, maar twijfel al langere tijd om over te gaan op de Fanatec.

De starters pack aanbieding is wel erg interessant voor die prijs... Al zou ik daar inderdaad ook graag een formulestuur bij willen kopen. Dat maakt het geheel dan opeens wel weer erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Verkeerde topic :)
Vraag gesteld in Simracing Q&A

[ Voor 106% gewijzigd door YouriVLD op 21-11-2017 00:21 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeWeetwel75
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-09-2022
Mooi spul! Heb je die buttkickers er zelf bijgeplaatst of is dat standaard?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeWeetwel75
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-09-2022
Hoi allen,

Na lange tijd rondkijken, post ik hier graag ook mijn afgewerkte racing rig! Mijn vorige stuur was een eenvoudige Logitch MOMO en ik wou graag een behoorlijke upgrade. Met een beter stuur en pedalen, was ik ook meteen op zoek naar een goede manier om ze te monteren.

Mijn doel was een goede prijs-kwaliteit bereiken, terwijl het geheel toch een stap hoger mocht zijn dan louter beginnersmateriaal. Kortom een set-up waarmee ik vele jaren zou kunnen rijden ;) Ik ben er ruim een half jaar geleden aan begonnen.

De keuze viel op:
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara: Goede prijs-kwaliteit, ruim aanbod aan betaalbare sturen voor later. Ondertussen zijn er ook alternatieven beschikbaar, maar allemaal wel een een hogere prijs. Relatief groot stuur (30cm) met mooie afwerking.

Fanatec CSL Elite Pedals LC: Een loadcell-rem was voor mij een must. Ik heb even afgewacht tot de CSL Elite Pedals op de markt kwamen en die bleken heel goed te presteren volgens de reviews.

Thrustmaster TH8A: Aangekocht na het afwerken van de rest. Kwalitatief goed en ziet er ook degelijk uit. Over de Fanatec shifter las ik hier en daar problemen, terwijl hij toch aanzienlijk duurder is.

Sim-Lab GT-cup racing chassis: Voor de degelijkheid en mogelijkheid om alles naar wens aan te passen. Ziet er ook heel mooi uit vind ik. Met een shifter-mount en upgrades om de montering van het stuur te verstevigen. Bij Sim-Lab zijn ze trouwens heel behulpzaam en vriendelijk!

Corbeau Club Sport: Een racestoel die aan een vrij scherpe prijs te krijgen is. Zo'n kuipstoel sprak me het meest aan. Zit vrij comfortabel (XL versie, want de andere is heel klein). Inclusief slede om hem te verschuiven. Niet FIA-gehomologeerd, maar dat hoeft niet :p

Afwerking: 8 zwenkwieltjes onder het geheel (4 met rem) om alles makkelijk te verplaatsen. Kabel management via afdichtingen voor de sleuven in de profielen. Alles aangesloten op één HUB, zodat het met 2 kabels kan worden aangesloten (power T300 + USB).

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik race met de Oculus Rift, dus heb geen monitoren nodig. Het was ook belangrijk dat het geheel makkelijk te verplaatsen is en eenvoudig aan te sluiten. Er hangt een wireless TB + muis aan de hub, zodat ik die meteen naast me kan leggen op het bureau. Ter info: ik doe bijna uitsluitend Assetto Corsa.

Het stuk waar de pedalen op staan kan makkelijk naar links en rechts worden verplaatst (foto 1 - 2). Zo kan ik (afhankelijk van de wagen), de rem met met de linker- of rechtervoet bedienen. Er moeten 4 bouten worden losgemaakt en op de delen die moeten schuiven is vilt aangebracht zodat het oppervlak van de profielen niet beschadigd wordt. Kan vrij snel verplaatst worden en ik ben tevreden met deze oplossing.

Het geheel bevalt heel goed en al dat uitdenken en prutsen was het zeker waard! :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer foto's van het bouwen en het uiteindelijke resultaat staan online.

Kostprijs is zo'n €1500, alles inclusief. Ik heb een detailoverzicht online gezet. Misschien kan het dienen als inspiratie voor iemand om zelf iets te bouwen ;)

Vraag maar als jullie nog opmerkingen zouden hebben!
Netjes hoor! Ik zoek zelf nog soortgelijke zwenkwielen, welk merk/type is dit als ik mag vragen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
JeWeetwel75 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:20:
[...]

Mooi spul! Heb je die buttkickers er zelf bijgeplaatst of is dat standaard?
Thx, buttkickers zitten er niet standaard bij, deze heb ik er zelf op gezet.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
JeWeetwel75 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:25:
[...]
Netjes hoor! Ik zoek zelf nog soortgelijke zwenkwielen, welk merk/type is dit als ik mag vragen?
Dit is de versie mét rem. Ruim voldoende laadvermogen en ze zijn heel degelijk. Deze zijn met een montering op vier punten. Je hebt ook wieltjes met één enkele bout die je rechtstreeks monteert. Dat laatste leek me wat minder praktisch in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
Tazzy schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:27:
[...]
Hoe heb jij je Rift sensoren gemonteerd? Ik heb ze nu op de Rig zelf zitten maar zit ook naar alu rig te kijken
Die staan gewoon op mijn bureau, waar ze altijd blijven staan. Ze hoeven niet op de rig zelf hé. Ik rol eigenlijk de racing rig naar de plaats waar ik anders de Rift ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Helder, ik bleef gedoe houden met calibratie, vandaar dat ik ze aan het rig heb zitten... Maar goed, ik gebruik mijn Oculus eigenlijk alleen voor racen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Tazzy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:42:
Helder, ik bleef gedoe houden met calibratie, vandaar dat ik ze aan het rig heb zitten... Maar goed, ik gebruik mijn Oculus eigenlijk alleen voor racen
Ik heb ze aan mijn alu rug gemonteerd met een goedkoop statiefje, werkt perfect, volgens mij deze https://www.cameranu.nl/n...n-eyes-tafelstatief-mt170 door het balhoofd kan je de sensor heel eenvoudig en perfect afstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door JoostBaksteen op 21-11-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Had zelf nog wat montage materiaal liggen van wat APC NetBotz camera's. Werkt eigenlijk ook prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58
Na jaren van casual gamen en EVE-Online weer aangestoken met het race virus :D
Gekeken voor een Playseat, daar was ik snel klaar mee...
Getest met een UGX en Obutto, beter, maar nog steeds het geld niet waard.

Simetik chassis
Fanatec CSL Elite P1 stuur
Fanatec CSL Elite pedalen met loadcell add-on
Geleende UGX stoel (gaat snel retour)
Enkele LG 34" 3440x1440 monitor (21:9)

Op de wensenlijst staat een 32:9 monitor als ze betaalbaar worden, of misschien een VR bril
Maar dat zien we tzt wel
Voor nu eerst F1 en AC proberen

race_rig_2017

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, Motedis heeft bij mij wel een deuk in het vertrouwen opgelopen... Ze zouden een beschadigd profiel nasturen (ik had er meerdere maar die zijn uit zicht, dus ok). Ik had gevraagd of deze 5mm langer mocht worden, meerprijs was geen probleem. Dat was prima en zou in orde komen. Na lang wachten komt het profiel eindelijk binnen... 5mm te kort. En nu reageren ze al twee weken nergens meer op. Erg slecht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
De Alienware AW3418DW is inmiddels al een dag of 2 binnen en ik ben er tot nu toe zeer blij mee.

De eerste dag heb ik 'm in de huiskamer neergezet, omdat ik daar een HTPC met een Geforce 1070 heb staan. Dit was mijn eerste ervaring met Gsync en een framerate boven de 60Hz en het ziet er geweldig smooth uit. Ik heb geen 1x tearing of een stutter gezien. Nu staat hij op mijn kantoor en aangesloten op mijn Surface Pro. Geen dode pixels, een klein beetje bleeding, maar niet storend voor mij. Het enige wat ik mis is wat meer contrast. Zelf doe ik veel op mijn HTPC en die staat aangesloten op een 65' OLED, misschien ben ik daarom een beetje verpest met zwart waardes en contrast.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jtqKTR/IMG_3793.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iyJdNm/IMG_3795.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bSd68R/IMG_3799.jpg

Hier een review van de monitor
http://www.tftcentral.co....ll_alienware_aw3418dw.htm

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e9kaJR/Rseat.jpg

Dit is de Rseat waar nog een nieuw stuur op moet. Het vorige stuur (T300) moest ik verkopen, omdat deze niet het voltage in de USA aankan. Twijfel of ik nu de Accuforce moet halen voor $1299.- -$300.- Black Firday discount = $999,- + 41 shipping and handling =$1040.- totaal (882,- Euro in huis). Of moet ik wachten op de Fanatec Podium DD? Geen idee hoe lang dat nog gaat duren of wat het gaat kosten.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Net m’n eerste rig aan het bouwen, via Motedis een rig bedacht met F1 zitpositie. Nog aan het zoeken naar een stoel die bovenaan verder naar voren gebogen is, en op zoek naar kunststof strips voor in het 40-40 i type frame om de led-verlichting diffuus te maken. Iemand nog tips?

Tillett is me wat te duur qua stoel...

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:33:
Hallo allemaal,

Net m’n eerste rig aan het bouwen, via Motedis een rig bedacht met F1 zitpositie. Nog aan het zoeken naar een stoel die bovenaan verder naar voren gebogen is, en op zoek naar kunststof strips voor in het 40-40 i type frame om de led-verlichting diffuus te maken. Iemand nog tips?

als je nou knappe stoel vind, deel de link dan even O-)
heb ook wel eens gekeken naar een f1 stoel, maar voor belachelijke prijzen.

waar wil je de kunststof strips plaatsen? een normale led strip met plastic kapje past volgens mij wel in een slot 8 groef.

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:33:
Hallo allemaal,

Hoi Hans,

Ik ben mijzelf ook al enige tijd aan het oriënteren op een F1-style rig en kwam via een ander forum het bedrijf JK Composites tegen. Helaas geen persoonlijke ervaring mee, maar wel een stuk goedkoper dan de Tillet B4 (waar je waarschijnlijk op doelt). De VX220 (http://www.jkcomposites.com/vx-220/) lijkt naar mijn mening het meeste overeen te komen met een F1-style zitpositie en deze kost 300 pond. Helaas kan ik op de website niet vinden of ze naar Nederland versturen en wat de kosten daarvoor zouden zijn.

Verwijderd

Wauw die zien er wel heel mooi uit zeg. Ergens twijfel ik nog wel aan een kuip omdat verstelbaar wel praktisch is. Dan zou ik de buizen van de neksteun kunnen buigen zodat deze in een hoek naar voren komen te staan.

De rig ziet er nu zo uit:
https://m.facebook.com/ph...100004231981107&source=56

• Arfman

Arfman

Drome!

Room42 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:17:
Nou, Motedis heeft bij mij wel een deuk in het vertrouwen opgelopen... Ze zouden een beschadigd profiel nasturen (ik had er meerdere maar die zijn uit zicht, dus ok). Ik had gevraagd of deze 5mm langer mocht worden, meerprijs was geen probleem. Dat was prima en zou in orde komen. Na lang wachten komt het profiel eindelijk binnen... 5mm te kort. En nu reageren ze al twee weken nergens meer op. Erg slecht.
Dan was het toch niet zo verkeerd om het gewoon bij sim-lab te bestellen, niet :+

Room42 in "Het grote 'show je race-rig' topic"

Sorry, kon het niet laten :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Room42
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:02:
[...]

Dan was het toch niet zo verkeerd om het gewoon bij sim-lab te bestellen, niet :+

:+

Maar nu heb ik precies wat ik zelf wilde, in plaats van iets generieks dat net niet aan m'n wensen voldoet. Enkel die ene dwarsbalk is 5mm te kort, maar daar is wel omheen te komen met wat ringetjes. Maar ik vind het gewoon echt slecht van Motedis dat ze zo onbereikbaar zijn (in ieder geval de Nederlandse tak). Ik kan nog eens een mailtje naar Duitsland wagen. :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
Vandaag dik een uur bezig geweest en gelukt :)
Eerste upgrade voor de Fanatec set 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mmXPJvkKIpZGOvZntGXEuSN4/thumb.jpg

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
raymondw schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:37:
[afbeelding]
Ziet er mooi uit. d:)b
Ik heb 't misschien gemist, maar is het zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 13:08
Sleepie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:35:
[...]

Ziet er mooi uit. d:)b
Ik heb 't misschien gemist, maar is het zelf gemaakt?
Nee, is nieuwe fanatec stuurtje.. Ik heb hem ook besteld om te converten voor mijn osw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:14
Scr33x0r schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:43:
Nee, is nieuwe fanatec stuurtje.. Ik heb hem ook besteld om te converten voor mijn osw..
Ah dat verklaart :)
De fanatec site wil maar niet openen hier op mijn werk.
Ben ik de enige, of zijn ze Black Friday overbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
Ze zijn overbelast. Ik kwam met veel f5en uiteindelijk op de pagina, maar kreeg de artikelen niet in het mandje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:59
Heren, wie van jullie kan mij het verschil qua gevoel uitleggen tussen de T3PA Pro en de Fanatec CSL Elite? Momenteel rij ik met de standaard pedalen geleverd bij de T300RS. Ik vermoed door de kwaliteit hiervan dat beide opties een flinke vooruitgang zijn :)

Ik ben geen hardcore racer en vraag mij daarom af of de bijna €100,- meerprijs van de Fanatec pedalen het voor mij waard is. Online lees ik gemengde reviews. De een zegt dat de conical brake mod goed genoeg is, de ander roept dat met een load cell er een wereld voor je open gaat op het gebied van remmen. Het enige punt wat mij tegenhoud de Thrustmaster pedalen te bestellen is de nogal lompe uitvoering. Het ziet er op de afbeeldingen best groot uit. Helemaal met die grote montageplaat wanneer je de pedalen in GT-stand geplaatst hebt. Ik bezit een GT Omega Pro rig.

Wie helpt mij een knoop door te hakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je het geld hebt, altijd voor de loadcell gaan. Dat is qua gevoel, precisie en consistentie 100% beter dan welke andere (non-loadcell) pedalenset ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ruim drie uur aan de slag geweest om het Black Friday setje aan te schaffen. Lukte voor geen meter. Ene keer kwam ik verder dan de andere. Soms was het pakket 90 kilo, en de verzendkosten 100 euro.

Uiteindelijk heeft mijn vrouw hem kunnen bestellen. Bedrijfsnetwerk loopt via Zwitserland, dus dat liep blijkbaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 18:01
[afbeelding]
Hoeveel vragen ze voor dat stuurtje? (Fanatec site nog steeds plat...) Ziet er wel gelikt uit! Enig idee van leverdatum meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Stancke schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:01:
[...]

Hoeveel vragen ze voor dat stuurtje? (Fanatec site nog steeds plat...) Ziet er wel gelikt uit! Enig idee van leverdatum meegekregen?
€190,- Inc BTW en verzendkosten
Levertijd is volgens mij halverwege Feb 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 07-10 18:01
raymondw schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:11:
[...]

€190,- Inc BTW en verzendkosten
Levertijd is volgens mij halverwege Feb 2018
Mooie prijs, heb nu het CSL Elite stuurtje wat ideaal is om in iRacing met de Mazda rond te rijden, ga ik naar GT3 wagens lijkt mij dat stuur wel de maks om te hebben.

Ik hou het in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
weet iemand wat de setup is van de Ziggo race rig?

Ik zie een Platseat F1 en een trust master stuur, maar geen idee welke.
Ook hoor ik dat de remmen "anders" zijn. geen idee welke dat zijn?

Welk stuurhuis ?
welk stuur ?
welke pendalen?

En werken ze met een PC, xbox op PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Stuur is in ieder geval de thrustmaster ts-pc racer.
Pedalen geen idee, maar denk gewoon t3pa pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Het is jammer dat je het stuurtje van de Thrustmaster TS-PC race niet los kan kopen. Ik zou hem er best bij willen hebben naast de Alcantara versie.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[afbeelding]
inderdaad erg mooi stuur, en gaaf dat er ook clutch pedals op zitten.
jammer alleen dat het een stuur uit de csl range is, want dan heb je geen quick release.

ik zou daarom eerder voor de csw formula black gaan. :)

overigens zelf gister/vandaag een nieuwe set besteld, nadat een vriend van me na lang zeuren van zijn kant mijn t300 heeft overgenomen. nu dus in bestelling een csl elite ps4 bundel met loadcell, en een nextlevelracing wheelstand lite. helaas geen plek voor een playseat evolution o.i.d. voorheen gebruikte ik een wheelstand pro, maar die is nog niet beschikbaar voor de csl elite. en wachten is ook weer zoiets. ;)

naast mijn woning is ook mijn budget maar beperkt in grootte, dus dat wordt de komende tijd even op water en brood leven. :P

[ Voor 34% gewijzigd door dawg op 26-11-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
dawg schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:41:
[...]

jammer alleen dat het een stuur uit de csl range is, want dan heb je geen quick release.

overigens zelf gister/vandaag een nieuwe set besteld, nadat een vriend van me na lang zeuren van zijn kant mijn t300 heeft overgenomen. nu dus in bestelling een csl elite ps4 bundel met loadcell, en een nextlevelracing wheelstand lite. helaas geen plek voor een playseat evolution o.i.d. voorheen gebruikte ik een wheelstand pro, maar die is nog niet beschikbaar voor de csl elite. en wachten is ook weer zoiets. ;)

naast mijn woning is ook mijn budget maar beperkt in grootte, dus dat wordt de komende tijd even op water en brood leven. :P
Quick release is niet echt een ding, ik kan gewoon in en uit mijn seat komen zonder hem lost te halen.
Al is het handig dat het wel op de nieuwe McLaren GT3 zit.

Playseat stoelen zijn echt het geld niet waard, het model van €1800,- komt in de buurt van een leuke zelf samen gestelde set op verschillende websites. Je betaald teveel voor de naam en de TV zichtbaarheid...
Qua ruimte, mijn "mancave" is 11x5m >:)

Je gaat echt veel plezier hebben van je bestelling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

raymondw schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:22:
[...]

Quick release is niet echt een ding, ik kan gewoon in en uit mijn seat komen zonder hem lost te halen.
Al is het handig dat het wel op de nieuwe McLaren GT3 zit.

Playseat stoelen zijn echt het geld niet waard, het model van €1800,- komt in de buurt van een leuke zelf samen gestelde set op verschillende websites. Je betaald teveel voor de naam en de TV zichtbaarheid...
Qua ruimte, mijn "mancave" is 11x5m >:)

Je gaat echt veel plezier hebben van je bestelling!
ah ja, dat scheelt, als je een rig hebt.

klopt dat je inderdaad voor de naam betaalt, maar ik gebruikte playseat een beetje als voorbeeld van iets waar je in/op zit, ipv wat je voor je neus zet. in een livingcave van 5x5m wordt zo'n rigvariant te groot. :P

ben erg benieuwd naar de csl, vooral de loadcell. voorheen dus de t300 met t3pa, maar denk dat dit wel een klein stapje hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:41:
[...]

Csl heeft toch ook quick release? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MikeyMan schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:46:
[...]

Csl heeft toch ook quick release? :?
je hebt gelijk. al werkt dat als ik het goed lees wel met een zgn. quick release adapter?
my bad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
De quick release is niet afhankelijk van je set, het is een optie op je stuur.
Het standaard CSL Elite P1 stuurwiel heeft een bevestiging met imbus.
De add-on die ik bekeken heb, hadden de quick release. (de website doet het nu niet, dus ik houd het op geheugen)

1 van mijn race maatjes heeft de CSL base besteld met het Formula stuur (=quick release), we hebben zonder problemen gewisseld tussen de P1 en de Formula.
Software schakelt ook zonder problemen over, vandaar dat ik McLaren GT3 bestelt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Snelle vraag.

ik heb een TX met 599 Evo rim. Best wel tevreden over, maar een overstap naar Loadcell pedalenset is wel een dingetje wat ik wel graag wil.

Nu is de Fanatec CSL Elite in de aanbieding die de ondersteuning voor Loadcell wel heeft. Zover ik weet heeft een TX geen Loadcell pakket en/of ondersteuning voor op de Xbox One.

Nu mijn vraag, kan ik een wissel van Thrustmaster TX > Fanatec CSL als upgrade zien, of zijn ze gelijkwaardig qua kwaliteit etc?

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Ken de Thrustmaster TX niet, maar als ik de pedalen en de mods zie op Youtube dan is het een plastic set.
De Fanatec CSL is metaal en kan los via USB gebruikt worden.

Mijn mening is dat het alleen al qua materiaal een upgrade is, kies je voor de loadcell optie dan is het helemaal super.
Je krijgt er rubbers bij zodat je de druk benodigd kan aanpassen tussen 65, 85 en 95kg!
Verder kun je in Windows de gevoeligheid verder tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Bedankt voor je reactie. Zojuist de bestelling geplaatst!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

Heren (en dames? :) ),
De nieuwe opzet van het racing forum is aan het vormen.
Voor een uitleg welke Topics er zijn (of komen) en de rol van dit topic wordt HIER uitgelegd.
Voor sturen, servo's en pedalen kan je vanaf nu HIER terecht.

De overige topics zijn nog in de maak ;)

Dit topic blijft nog even in gebruik, maar zal uiteindelijk ook worden opgevolgd door een nieuw Topic.

Update: Pedalen is samengevoegd met sturen etc.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 28-11-2017 11:14 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 21:58

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Net een paar reacties veplaatst naar Racesturen, servo's en pedalen. Het is natuurlijk allemaal even wennen met de nieuwe topics :).

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
homernt schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:35:
[...]

Dat is goed om te horen want ik heb hem vanmorgen besteld. Omdat ik vanmorgen deze stream voorbij zag komen waarbij hij hem aan het testen was en dat klonk erg positief.

Ik heb een G29 en sinds woensdag ook XBox One S en dan ik hem daar ook op gebruiken.
Ik heb mij zelf even gequote omdat ik mijn ervaring met de drivehub wil delen.

Ik heb hem hier besteld met de code GTPLANET10 voor 10% korting zeg maar de verzendkosten die je dan terug verdiend. Hij was na 6 dagen binnen en was vanuit de UK verzonden dus geen probleem met de duane. Ik heb hem gekocht om mijn G29 te kunnen gebruiken op de XBox One S met Forza 7 en Forza Horizon 3. Aansluiten wijst zichzelf en zonder handleiding was ik binnen vijf minuten aan het rijden. Alleen in de FF was heel minimaal en trillen deed hij helemaal niet. Na het uitbrengen van de demo van PC2 op de XBox en PS4 dacht ik gisteren dan kan ik mooi testen of het ligt aan de drivehub of aan Forza. Op PS4 werke het dus goed wat je zou verwachten en op de XBox niet geen FF geen vibratie. Dus toen heb ik de firmware geupdate van 22-11 en weer PC2 demo opgestart en weer niks. Vervolgens Forza 7 en Forza Horizon 3 opgestart en daar werkte het gelukkig nu wel. Ik was even bang dat ik miskoop had gedaan. Uiteindelijk blij vooral Forza Horizon 3 met een stuurtje is erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:02:
[...]

Update, wist je dat juist die Richard van sim-lab de Nederlandse support doet van Motedis? :o Niet echt een aanrader dus! :(

Ik zal de Duitse support wel even mailen om dit aan te kaarten. Misschien dat daar nog wat beweging te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 13:08
Support bij Motedis is er gewoon niet. Daar zijn ze op zich ook best eerlijk over.. Richard is een top gast en Sim Labs is super goede shop.. Hij doet deels werk voor motedis, en dat betekent dat hij aan hun procedures gebonden is.. Bestel je wat bij sim-labs en is het niet goed, dan lost hij dat echt wel voor je op..

• Room42
  • Niet online
Scr33x0r schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:38:
Support bij Motedis is er gewoon niet. Daar zijn ze op zich ook best eerlijk over.. Richard is een top gast en Sim Labs is super goede shop.. Hij doet deels werk voor motedis, en dat betekent dat hij aan hun procedures gebonden is.. Bestel je wat bij sim-labs en is het niet goed, dan lost hij dat echt wel voor je op..
Het gaat niet over 'support', hè ;) Er is gewoon een verkeerd product geleverd (nadat deze beschadigd geleverd was). En het zal vast een prima kerel zijn, eerdere contacten verliepen ook goed, maar nu is het opeens radiostilte. Al weken. Dat kan gewoon niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 30-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:17
Hier wel tevreden met Motedis. Afgelopen twee avonden alles in elkaar gezet en het past allemaal precies. Heel blij mee! Nu nog een Alfa Romeo kopen in iRacing ;) en de komende maanden de baan onveilig maken met deze setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gnGNL11nHOfTmWT02TLxgkIU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
AequitasII schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:38:
Hier wel tevreden met Motedis. Afgelopen twee avonden alles in elkaar gezet en het past allemaal precies. Heel blij mee! Nu nog een Alfa Romeo kopen in iRacing ;) en de komende maanden de baan onveilig maken met deze setup.

[afbeelding]
Ik zat te twijfelen om ook dit pakket te halen, ben je nog tegen minpunten of iets aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Proxzor schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 04:43:
[...]

Ik zat te twijfelen om ook dit pakket te halen, ben je nog tegen minpunten of iets aangelopen?
Nee, geen minpunten. Al is het stuk waar je benen doorgaan,waar je stuur staat, volgens mij wel vrij smal. Dus misschien niet geschikt voor de wat bredere mensen.

Als je met triple monitor wilt of snel wilt uitbreiden kan je misschien beter voor http://www.motedis.com/sh...rulb1evtmlt7i1vg5qaq2hfp7 gaan. Die ziet er wat steviger uit en heeft met twee 80/20 profielen aan de onderkant wat meer mogelijkheden. Maar voor mij is deze perfect. Past prima op het kleine kamertje onder mijn bureau, is weg te zetten als ik wat anders moet doen en voldoende stevig om er de komende tijd plezier van te hebben. En het kost je minder dan een playseat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
AequitasII schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:31:
[...]

Nee, geen minpunten. Al is het stuk waar je benen doorgaan,waar je stuur staat, volgens mij wel vrij smal. Dus misschien niet geschikt voor de wat bredere mensen.

Als je met triple monitor wilt of snel wilt uitbreiden kan je misschien beter voor http://www.motedis.com/sh...rulb1evtmlt7i1vg5qaq2hfp7 gaan. Die ziet er wat steviger uit en heeft met twee 80/20 profielen aan de onderkant wat meer mogelijkheden. Maar voor mij is deze perfect. Past prima op het kleine kamertje onder mijn bureau, is weg te zetten als ik wat anders moet doen en voldoende stevig om er de komende tijd plezier van te hebben. En het kost je minder dan een playseat :)
Het enige nadeel van het Motedis pakket is dat de profielen smaller zijn en daardoor iets lastiger is om uit te breiden. Het 300 euro pakket is opzich wel mooi, maar voor hetzelfde geld ga ik dan liever voor een Simlab. Het viel me inderdaad wel op dat hij vrij smal is, en het is jammer dat er nergens maten te vinden zijn. Wat is de breedte van jouw rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AequitasII schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:38:

[afbeelding]
Coole minimalistische bouw, met dat enkele profiel in het midden! Zelf ontworpen?

Ik heb nu contact gehad met de Duitse vestiging van Motedis en nu is er opeens weer beweging en krijg ik een nieuw profiel toegestuurd. Escaleren helpt dus wel, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Proxzor schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:14:
[...]

Het enige nadeel van het Motedis pakket is dat de profielen smaller zijn en daardoor iets lastiger is om uit te breiden. Het 300 euro pakket is opzich wel mooi, maar voor hetzelfde geld ga ik dan liever voor een Simlab. Het viel me inderdaad wel op dat hij vrij smal is, en het is jammer dat er nergens maten te vinden zijn. Wat is de breedte van jouw rig?
Breedte is 48cm, beenruimte 46cm. Lengte is ongeveer 125cm.

@Room42 Het gaat om deze rig van Motedis. Ik heb hier zelf een kleine aanpassing op gedaan om mijn stoel te laten passen.

Zal dit weekend flink gaan testen. Stuurhouderstuk kan al wel wat steviger inderdaad. Ik denk overigens wel dat het setje simpel uit te breiden is met wat extra stukken. Dit zal ik wellicht in de toekomst gaan doen voor een shifterhouder en misschien wat meer steun aan de zijkant ipv enkele profiel. Maar ik gok dat ik hier voorlopig wel mee vooruitkan. Eerste uitbreiding wordt hopelijk een nieuwe pc + vr, ergens deze zomer/eind 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Ik heb een beetje hulp nodig en ik hoop dat ik die hier kan vinden.
Vorige week is mijn nieuwe Fanatec CSL binnen gekomen, super stuurtje voor wat ik er mee wil (voornamelijk PCars2 op Xbox one X).

Omdat ik het hele Simulatie gevoel naar een hoger niveau wil tillen, wil ik graag gebruik maken van een externe app waar ik gegevens op terug kan zien. Welke app dit gaat worden weet ik nog niet, maar feit is wel dat ik mijn Nexus 5x binnenkort vervang voor iets nieuwers en deze uitermate geschikt is voor een extern dash achter mijn stuurwiel.

Omdat de CSL base al reeds draadbussen in de base heeft zitten (55mm afstand) wil ik hier graag een mount op maken waar ik mijn Nexus 5x in kan doen.

Het oog wil ook wat, dus heb ik Solidworks even aangeslingerd om iets moois te maken wat ik vervolgens wil laten 3D printen (heb zelf geen 3d printer, en er ook het werk niet voor :P)

De achterplaat, hier leg ik mijn telefoon in.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQXk/b1e494370a.JPG

Telefoon komt er zo in, met de knopjes bovenop bedien ik de knoppen op de zijkant van de 5x.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQX5/67cce96930.JPG

Closeup: (die vierkantjes om de knoppen zorgen dat ze er niet uit kunnen vallen)
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQXf/51ef75cf8d.JPG

Uitsparingen voor de laadkabel van de telefoon en een aux kabel (mocht ik ooit met geluid van externe apps gaan gebruiken)
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQWW/ed0dc516f1.JPG

Voorkantje er tegenaan:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQWN/800dc9b6f0.JPG

Totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQWT/bd6276a559.JPG

Achterkant met gaten voor de schroefjes om het geheel vast te maken.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/yxQXc/22c720b9cb.JPG

Waar heb ik dan jullie hulp bij nodig?
- Weet iemand de marges die je moet aanhouden bij een 3D printer? Kan ik passingen maken op .1 van een mm nauwkeurig? of gaat dit allemaal stroef en gaat het nooit passen?

- Welk materiaal moet ik gebruiken voor het printen? (ivm vibraties van het stuur etc)

- Hoe zou het met de koeiling zitten van de Nexus? Zou dit goed gaan?

Tips zijn uiteraard welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een dergelijk idee had ik ook al opgevat. Als je hem iets universeler weet te maken, houd ik me aanbevolen ;)

Anders las ik wel een frame in elkaar, kan de tablet er ook op evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
Leuk ontwerp. Wat betreft koeling, je zou de achterzijde open kunnen laten, waarbij de telefoon slechts op een dun randje steunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

FightingAce schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:35:
Leuk ontwerp. Wat betreft koeling, je zou de achterzijde open kunnen laten, waarbij de telefoon slechts op een dun randje steunt.
De achterkant ligt dan tegen de base, dus veel koeling (als dat al nodig is) zal ik daar niet vandaan halen.

Ik weet ook niet waar een telefoon het hardst koelt.

Ik ga het in iedergeval eerst zo proberen. Een paar gaten kan altijd nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_o
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2024
Is er toevallig iemand hier die de fofofu diy rig gebruikt die mij kan helpen met een handige oplossing voor keyboard/muis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Estoque schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:26:
Ik heb een beetje hulp nodig en ik hoop dat ik die hier kan vinden.
Vorige week is mijn nieuwe Fanatec CSL binnen gekomen, super stuurtje voor wat ik er mee wil (voornamelijk PCars2 op Xbox one X).

Omdat ik het hele Simulatie gevoel naar een hoger niveau wil tillen, wil ik graag gebruik maken van een externe app waar ik gegevens op terug kan zien. Welke app dit gaat worden weet ik nog niet, maar feit is wel dat ik mijn Nexus 5x binnenkort vervang voor iets nieuwers en deze uitermate geschikt is voor een extern dash achter mijn stuurwiel.

Omdat de CSL base al reeds draadbussen in de base heeft zitten (55mm afstand) wil ik hier graag een mount op maken waar ik mijn Nexus 5x in kan doen.

Het oog wil ook wat, dus heb ik Solidworks even aangeslingerd om iets moois te maken wat ik vervolgens wil laten 3D printen (heb zelf geen 3d printer, en er ook het werk niet voor :P)

De achterplaat, hier leg ik mijn telefoon in.
[afbeelding]

Telefoon komt er zo in, met de knopjes bovenop bedien ik de knoppen op de zijkant van de 5x.
[afbeelding]

Closeup: (die vierkantjes om de knoppen zorgen dat ze er niet uit kunnen vallen)
[afbeelding]

Uitsparingen voor de laadkabel van de telefoon en een aux kabel (mocht ik ooit met geluid van externe apps gaan gebruiken)
[afbeelding]

Voorkantje er tegenaan:
[afbeelding]

Totaalplaatje:
[afbeelding]

Achterkant met gaten voor de schroefjes om het geheel vast te maken.
[afbeelding]

Waar heb ik dan jullie hulp bij nodig?
- Weet iemand de marges die je moet aanhouden bij een 3D printer? Kan ik passingen maken op .1 van een mm nauwkeurig? of gaat dit allemaal stroef en gaat het nooit passen?

- Welk materiaal moet ik gebruiken voor het printen? (ivm vibraties van het stuur etc)

- Hoe zou het met de koeiling zitten van de Nexus? Zou dit goed gaan?

Tips zijn uiteraard welkom!
Waar je rekening mee moet houden is dat het geprinte materiaal redelijk hard is en er dus door vibraties krassen op je telefoon kunnen komen. ( Ik spreek uit ervaring )

Hou rond om een 0,5-1mm ruimte en vul dit eventueel op met tape om je telefoon te beschermen.
Een .1 van 1 mm is te krap.

Het frame kan gewoon geprint worden met PLA, dat is meer dan sterk genoeg. Ik heb een vergelijkbaar frame voor mijn note 3 op mijn AccuForce gehad zonder enig probleem.

Hou de achter kant open, dat zorgt er voor dat je telefoon meer koeling krijgt . De knopjes zijn een goed idee, maar dat beugeltje dat de knopjes vasthoud is te klein en kan niet geprint worden, dus daar moet je een andere oplossing voor vinden.

Ik rij nu al een 1,5 jaar in VR maar op mijn youtube kanaal heb ik wel een paar oude videos staan met ook een phone holder: YouTube: HoiHman

Eventueel kan ik het onderdeel voor je printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

Gizmo_o schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:19:
Is er toevallig iemand hier die de fofofu diy rig gebruikt die mij kan helpen met een handige oplossing voor keyboard/muis?
Ik heb geen idee wat voor game rig je bedoelt (ff gegoochelt), dus mijn advies kan de plank compleet misslaan.
Zelf ga ik deze week starten met mijn eigen build en mijn inspiratie komt van; langnese, simulator sled. Hij heeft een plank op een arm met lagerdelen zodat deze kan wegscharnieren..bij geen gebruik.

Mocht je hier niks aanhebben, succes bij je zoektocht!

Ik vond dit filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=e81TE534r4w

Is dit de rig wat je bedoeld?

Met deze armsteun kun je iig je muis kwijt en je evt je shifter.
https://i.pinimg.com/orig...88d2535642dbdfb6be69c.jpg

in combi met eerder genoemde zwenkarm links, dat zou mijn idee zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Kayeos72 op 03-12-2017 14:49 ]

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo_o
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2024
Kayeos72 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:39:
[...]

Is dit de rig wat je bedoeld?

Met deze armsteun kun je iig je muis kwijt en je evt je shifter.
https://i.pinimg.com/orig...88d2535642dbdfb6be69c.jpg

in combi met eerder genoemde zwenkarm links, dat zou mijn idee zijn.
Dit is inderdaad de rig die ik gemaakt heb. Voor de arm steun heb ik denk ik niet genoeg ruimte, maar ik denk dat ik wel voor zo een zwenkarm ga, dat lijkt me de meest praktische oplossing.

Ik heb tijdens het maken van mijn rig mezelf wel al overtuigd dat de volgende rig er 1 van motedis word.

Best mooie build die langnese sled rig, ben benieuwd naar de foto’s :*)

Dank je voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zit te kijken naar een Playseat Challenge samen met een G29. Nu wil ik ook wel graag een shifter maar schijnbaar zijn die standaard niet te mounten op deze stoel. Wil een TH8A halen maar ben verder vrij onhandig als op het op klussen aankomt dus ik vrees dat ik die zelf nooit zal kunnen mounten.

De enige optie die dan over blijft is om dit te kopen voor 30 euro, of niet dan?

https://www.playseat.nl/s...ift-support/747/748/4017/

Edit: Owh, never mind: YouTube: Playseat Challenge + Thrustmaster TH8A | Quick & Easy (see descr... dit kan ik ook nog wel :+ Morgen maar ff tie-wraps en wat tape kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door London op 03-12-2017 22:01 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Henkus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:16:
[...]

Waar je rekening mee moet houden is dat het geprinte materiaal redelijk hard is en er dus door vibraties krassen op je telefoon kunnen komen. ( Ik spreek uit ervaring )

Hou rond om een 0,5-1mm ruimte en vul dit eventueel op met tape om je telefoon te beschermen.
Een .1 van 1 mm is te krap.

Het frame kan gewoon geprint worden met PLA, dat is meer dan sterk genoeg. Ik heb een vergelijkbaar frame voor mijn note 3 op mijn AccuForce gehad zonder enig probleem.

Hou de achter kant open, dat zorgt er voor dat je telefoon meer koeling krijgt . De knopjes zijn een goed idee, maar dat beugeltje dat de knopjes vasthoud is te klein en kan niet geprint worden, dus daar moet je een andere oplossing voor vinden.

Ik rij nu al een 1,5 jaar in VR maar op mijn youtube kanaal heb ik wel een paar oude videos staan met ook een phone holder: YouTube: HoiHman

Eventueel kan ik het onderdeel voor je printen.
Kijk! hier kan ik wat mee!.
Bedankt voor je toelichting Henkus.

Qua krassen, dat maakt mij niet zo heel veel uit aangezien ik mijn Nexus 5x vervang voor een andere telefoon. Deze blijft dus gewoon hardmount in de steun zitten en wordt opgestart als ik wil racen (vandaar ook de knoppen).

Wat is de minimale dikte die je kunt printen uit PLA?
De brede stukken op de knoppen zijn namelijk 1,5mm dik, ik had namelijk verwacht dat dat geen enkel probleem was.

Rondom mijn telefoon zit overigens 1mm speling. Dus dat is opzich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
1,5mm is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Ik heb hem inmiddels in delen besteld bij Shapeways. We gaan het meemaken.
Gewoon in PLA, kostte totaal 74 euro. Blijft een gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayeos72
  • Laatst online: 01-11-2023

Kayeos72

~ Peter~

@ Gizmo

Deze had ik ook nog onder mijn favorieten staan, voor de pedalen.

http://www.isrtv.com/forums/topic/21626-cheap-diy-sim-rig/

[ Voor 32% gewijzigd door Kayeos72 op 04-12-2017 14:59 ]

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Estoque schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:47:
Ik heb hem inmiddels in delen besteld bij Shapeways. We gaan het meemaken.
Gewoon in PLA, kostte totaal 74 euro. Blijft een gok
Jammer, Ik had hem wel een stuk goed koper voor je kunnen printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Henkus schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:31:
[...]

Jammer, Ik had hem wel een stuk goed koper voor je kunnen printen.
Zal ik aan denken als ik veranderingen doorvoer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Sinds dit weekend deze setup staan 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uw6T4LjSzklvi7kPpjrxeUTy/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Toch wel een complimentje waard richting Logitech. Ik gebruik nu al een jaar of 10 de G25 (zelf een Momo stuur op geknutseld), maar ding is niet kapot te krijgen lijkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Geen idee of dit hierbij hoort of niet: Zijn er mensen hier die Z1 dashboard gebruiken (eventueel met een extern schermpje)?

Ben wel benieuwd hoe goed dit werkt namelijk...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Riqy schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:18:
Geen idee of dit hierbij hoort of niet: Zijn er mensen hier die Z1 dashboard gebruiken (eventueel met een extern schermpje)?

Ben wel benieuwd hoe goed dit werkt namelijk...
Ik gebruik het met het scherm van Z1 zelf. Maar ik moet je zeggen dat ik het niet meer echt gebruik sinds ik het schermpje niet meer recht voor me kwijt kan.
Dus als je interesse hebt kan je het Z1 dashboard scherm van de overnemen. De software is niet overdraagbaar en zal je je moeten kopen als je interesse hebt. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

(er komt nog een apart topic btw voor dit soort hard- en software, maar het onbreekt me ff aan tijd)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 06-12-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

e.looijenga schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:11:
Toch wel een complimentje waard richting Logitech. Ik gebruik nu al een jaar of 10 de G25 (zelf een Momo stuur op geknutseld), maar ding is niet kapot te krijgen lijkt t.
Geef windows eens een update, zo geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Laatst online: 11:45
JoepW schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:27:
[...]

Ik gebruik het met het scherm van Z1 zelf. Maar ik moet je zeggen dat ik het niet meer echt gebruik sinds ik het schermpje niet meer recht voor me kwijt kan.
Dus als je interesse hebt kan je het Z1 dashboard scherm van de overnemen. De software is niet overdraagbaar en zal je je moeten kopen als je interesse hebt. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

(er komt nog een apart topic btw voor dit soort hard- en software, maar het onbreekt me ff aan tijd)
Jij gebruikt een 30 Nm mige OSW toch? Wellicht is dit een optie; https://www.opensimrigs.c...ucts/z1-display-enclosure

Zelf krijg ik binnenkort een raspberry lcd scherm binnen die jk ga gebruiken voor de z1 software. Vond het Z1 schermpje te duur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Cigarguy schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:10:
[...]

Jij gebruikt een 30 Nm mige OSW toch? Wellicht is dit een optie; https://www.opensimrigs.c...ucts/z1-display-enclosure

Zelf krijg ik binnenkort een raspberry lcd scherm binnen die jk ga gebruiken voor de z1 software. Vond het Z1 schermpje te duur.
Mooie oplossing, maar dat past echt niet. Kijk maar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Laatst online: 11:45
JoepW schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:19:
[...]

Mooie oplossing, maar dat past echt niet. Kijk maar hier
Ah ok. Dat wordt wat lastig ja 🙈

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
MikeyMan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:46:
[...]

Geef windows eens een update, zo geregeld ;)
Pc is volledig bijgewerkt :-). Heeft inmiddels Windows 7 en 10 dus ook overleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Mijn setup steekt qua "coolness factor" nogal lullig af tegen sommige setups die hier voorbij komen, maar ik heb er wel lol mee :)

Brakke phonepic, zal binnenkort even betere foto's maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRnYw37zPpi9ai4JPirDxDFo/medium.jpg

Monitor: Dell U3415w 34 inch ultrawide
PC: Ryzen 7 1700x + Radeon R9 390
Stuur: Logitech G920 (H-shifter heb ik ook, maar moet ik nog monteren)
Stoel: Playseat Challenge
Telemetry: pCars Dash
Spellen die ik op het moment speel zijn Project Cars 2 en Dirt 4.

De Playseat Challenge heb ik sinds een paar weken, in het verleden zat ik gewoon in mijn bureaustoel AKracing) en dat ging op zich ook wel, maar dan is een Playseat toch nog wel een stap hoger, zelfs de Challenge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

e.looijenga schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:50:
[...]

Pc is volledig bijgewerkt :-). Heeft inmiddels Windows 7 en 10 dus ook overleefd.
Dat is apart, ik had bij de eerste en tweede creators update grote problemen met de G25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Hoe erg 'not done' is het om met een stuur in bumper cam te rijden? ;)
Ik merk dat ik dit in GT Sports toch veruit de fijnste view vind..

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
Canis Lupus schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:36:
Boeiend.. als jij het fijn vind.. lekker doen toch?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

DonJunior schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:48:
[...]
Boeiend.. als jij het fijn vind.. lekker doen toch?
Haha, eens, vandaar de ;)
Maar ik was benieuwd of ik nog meer medestanders heb, wilde eigenlijk een soort poll doen om te zien hoe de verdeling ligt :P

Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase

:D

[ Voor 13% gewijzigd door Canis Lupus op 11-12-2017 14:09 . Reden: Medestanders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Canis Lupus schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:08:
[...]
Maar ik was benieuwd of ik nog meer medestanders heb, wilde eigenlijk een soort poll doen om te zien hoe de verdeling ligt :P

Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase

"Roof" ...Project cars 2. In de praktijk zie je dan het grootste gedeelte van je motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase

Hangt een beetje van de game af. In GTS rijd ik ook met bumper, maar soms ook met cockpit. In Dirt Rally in cockpit. In F1 vaak 'roof' of cockpit. In Project Cars ook meestal roof. In Driveclub had je ook nog een tussenoptie, daar reed ik met de camera op het dashboard (heette 'hood', denk ik).

Het wisselt dus een beetje, afhankelijk van game-opties en views. Met stuur in ieder geval nooit met 'chase', die view verpest voor mij wel de immersie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Canis Lupus schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:36:
Kssst, scheer je weg jij uit dit topic! :+

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in Dirt Rally met hood cam rijdt, omdat Codemasters het nog steeds niet is gelukt om het ingame stuur qua rotatie gelijk te krijgen aan een echt stuur. Dus als ik 400 graden draai, draait het ingame stuur slechts 100 graden mee. Dat leidt zo af dat ik tot deze maatregel ben genoodzaakt :P

In alle andere games die ik speel (iRacing en Assetto Corsa) altijd in cockpitmode voor de immersie (gebruik ook VR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
[...]

Wat rij je?
- Cockpit
- Bumper
- Hood
- Chase

Verschilt bij mij per game ook inderdaad. Soms zelfs ook per race/auto
Meestal in cockpit view. Maar soms zie ik dan te weinig van de weg voor mijn gevoel (in ACorsa lukt het me niet om tijdens het rijden mijn view te wijzigen) dan switch ik naar bumpercam (waarbij je dus alleen de weg ziet).

Sowieso is ACorsa in 4k qua HUD echt een drama hoor. Schaalt helemaal niet mee dus je zit echt op pixelniveau meldingen te krijgen. Heel irritant (mocht men daar nog tips in hebben.. graag!!)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Goed om te zien dat er dus idd meer mensen zijn die voor Bumper of Roof/Hood kiezen :)
En inderdaad Chase is nooit echt een optie, hoewel ik in Driveclub bij de Drift events wel altijd hiernaartoe switchte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
cockpit als je een serieuze sim speelt.
hood cam en roof cam enzo zijn voor need for speed e.d. titels :+

nee maar je moet gewoon doen wat je lekker vind, alleen is het wel vele malen makkelijker met een top view camera.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

UTwizard schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:15:
Mijn setup steekt qua "coolness factor" nogal lullig af tegen sommige setups die hier voorbij komen, maar ik heb er wel lol mee :)

Brakke phonepic, zal binnenkort even betere foto's maken:
[afbeelding]

Monitor: Dell U3415w 34 inch ultrawide
PC: Ryzen 7 1700x + Radeon R9 390
Stuur: Logitech G920 (H-shifter heb ik ook, maar moet ik nog monteren)
Stoel: Playseat Challenge
Telemetry: pCars Dash
Spellen die ik op het moment speel zijn Project Cars 2 en Dirt 4.

De Playseat Challenge heb ik sinds een paar weken, in het verleden zat ik gewoon in mijn bureaustoel AKracing) en dat ging op zich ook wel, maar dan is een Playseat toch nog wel een stap hoger, zelfs de Challenge :)
Lullig bestaat niet...... :N
Als je maar plezier hebt en tevreden bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 10:46
De optische encoder van mijn G25 is gebarsten, dus heb ik een koperen besteld:

http://cmlaserservice.com...ptical_encoder_wheel.html

Afbeeldingslocatie: http://cmlaserservice.com/uploads/9/9/6/4/99640936/g25g27-optical-encoder-med-hr_1_orig.jpeg

Iemand ervaring daarmee?

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoM op 12-12-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 10:46
Denniz0229 schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:13:
cockpit als je een serieuze sim speelt.
hood cam en roof cam enzo zijn voor need for speed e.d. titels :+

nee maar je moet gewoon doen wat je lekker vind, alleen is het wel vele malen makkelijker met een top view camera.
Mee eens. Normaal rijd ik altijd met cockpit cam. Totdat in GTsport bepaalde nachtraces roet in het eten gooien. De leds van sommige auto's bloomen/stralen zo erg hard, dat het onmoglijk is goed te kunnen kijken. Tevens hebben enkele Vision GT wagens HUDs die het nogal lastig maken om naar buiten te kijken. In die gevallen gebruik ik ook de hood view.

F12017 heeft ook wel een heel lekkere Tcam view, maar diens cockpit view is toch echt _/-\o_

In PC2 en AC cockpit view only. Zoveel werk is daarin gaan zitten. Zonde om het niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Iemand een goede suggestie voor het volgende.
Ik wil voor mijn Xbox One X een buttonbox gaan maken, sinds PC2 een toetsenbord ondersteunt. Dus moet het van een oud toetsenbord gemaakt worden.

Niet zo lastig en goed te doen. Het wordt voor mij pas lastig bij het volgende:

Op deze buttonbox wil ik graag 2 (of 3) draaiknoppen(rotary encoders) hebben, voor o.a. de brakebias.
Weet iemand of zoiets eenvoudig in het circuit van een toetsenbord te verwerken is?

Dus dat elke rotatie rechts 1 knop voorsteld en elke rotatie links een andere knop (die ik dan weer in het controlmenu assign aan brake bias).

Tips, trucs of inspiratie voor buttonboxes zijn ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Estoque schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:19:
Iemand een goede suggestie voor het volgende.
Ik wil voor mijn Xbox One X een buttonbox gaan maken, sinds PC2 een toetsenbord ondersteunt. Dus moet het van een oud toetsenbord gemaakt worden.

Niet zo lastig en goed te doen. Het wordt voor mij pas lastig bij het volgende:

Op deze buttonbox wil ik graag 2 (of 3) draaiknoppen(rotary encoders) hebben, voor o.a. de brakebias.
Weet iemand of zoiets eenvoudig in het circuit van een toetsenbord te verwerken is?

Dus dat elke rotatie rechts 1 knop voorsteld en elke rotatie links een andere knop (die ik dan weer in het controlmenu assign aan brake bias).

Tips, trucs of inspiratie voor buttonboxes zijn ook welkom!
een rotary heeft 3 draden, 1 voor links, 1 voor rechts en 1 voor nul.
misschien dus gewoon proberen aan te sluiten en kijken of het werkt?

dus de negatieve draden aan elkaar koppelen en naar de nul toe en de positieve allebei naar hun eigen pool toe.
(hoop dat je het snapt. kan anders wel een schemaatje maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

MarcoM schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:29:
De optische encoder van mijn G25 is gebarsten, dus heb ik een koperen besteld:

http://cmlaserservice.com...ptical_encoder_wheel.html

[afbeelding]

Iemand ervaring daarmee?
Ja, heel eenvoudig te vervangen en werkt erna perfect. Je moet alleen even kijken hoever die over het asje geschoven moet worden, het komt nogal nauw. Ik heb 'm een keer extra uit elkaar moeten halen omdat 'ie de eerste keer niet helemaal goed zat.

Maar verder: prima spul inderdaad!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.