iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Cool !JoostBaksteen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:59:
[...]
Klopt inderdaad, dat heb ik zelf ook gedaan met mijn BMW rim. Maar dan met een Q1R quick release.
Ook heb ik trouwens een kastje gemaakt waarmee ik mijn Fanatec Shifter èn Handbrake op mijn pc kan aansluiten via USB met 1 teensy LC. Dit is een stuk goedkoper dan 2 usb connectors bij fanatec kopen.
Als mensen geïntereseerd zijn kan ik er wel wat meer over vertellen. Source code + 3d kastje staan hier.
Dat heb ik toevallig vorige week ook gedaan voor mijn Fanatec H/seq shifter.
Kwam er alleen niet achter hoe het nou precies werkt met schakelen naar de Seq modus, dus verder niet geimplementeerd, alleen de H bak.
Toevallig gisteren mijn Formula Rim omgebouwd naar stand alone usb joystick.
Beide met simplele arduino's die ik nog had.
Ik zit nu alleen nog even te stoeien met fanaleds ook weer data te laten schrijven naar het formula rim.
Ik snap dat ie t moet doen bij 3 en 4 maar er zit een schakelaar in de shifter die hoort aan te geven of ie in seq of h mode zit.JoostBaksteen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:48:
Je kan de source van mijn project checken, maar eigenlijk komt het erop neer dat het precies hetzelfde werkt. Dus bij sequenteel schakelt hij eigenlijk alleen tussen 3 en 4 als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe je die uitleest had ik na 4 pogingen geen zin meer in. En zie het ook niet terug in jouw code.
Niet dat dat erg is gebruik die mode toch nooit.
Ik ben al zo tevreden met DD...Alexji schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:20:
MiGE gaat zelf binnenkort/nu komen met een veel hogere resolutie encoder (miljoenen punten ipv de 10000ppr nu).
Zie https://community.granite...s-encoder-coming-soon/700
Dat zijn een stuk leukere bedragen, maar ik wacht de early adopters wel even af
Moet het allemaal nóg een stapje soepeler maken en hiermee krijg je (volgens Brion Sohn & co, de OSW guru's) de MiGE's op een niveau van de veel duurdere servos. Maar hoeveel hier van tussen de oren zit weet ik natuurlijk niet
Ah zo, die schakelaar heb ik nooit gevonden... Maar dat is voor mij niet erg want het werkt gewoon prima als je hem mapt op versnelling 3 en 4.johnnyverhoeff schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:58:
[...]
Ik snap dat ie t moet doen bij 3 en 4 maar er zit een schakelaar in de shifter die hoort aan te geven of ie in seq of h mode zit.
Hoe je die uitleest had ik na 4 pogingen geen zin meer in. En zie het ook niet terug in jouw code.
Niet dat dat erg is gebruik die mode toch nooit.
Verwijderd
Prima setup gebruik.dat ook geen problemen mee . In 5 opgezet en.weg.gezetvhal schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:31:
Wellicht niet helemaal het juiste topic maar aan gebrek van een algemeen racestuurtopic plaats ik hem even hier.
Ik ben aan het kijken naar zo'n wheelstand pro icm een T300RS GT-edition voor in de woonkamer om 'casual' wat racegames te doen op de PS4 maar ik vraag mij af in hoeverre de stuurstang welke tussen je benen zit je belemmert in je bewegingsvrijheid als je gebruik maakt van 3 pedalen. Daarnaast, blijft het geheel een beetje rechtop staan als je hem inklapt? Ik neem aan dat je het stuurtje etc gewoon kan laten zitten?
Ik neem aan dat je er ook maakt op aanvraag? Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Het linkse stuur is voor mij zelf en is compleet opnieuw gemaakt inclusief helemaal opnieuw ontworpen handgrepen. Het rechtse stuur is een beta versie en is door een aantal simracers getest op onder andere een Accuforce en een Bodnar Simsteering V2 (54). De 1e beta tester heeft het rechter stuur gekocht.Stancke schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 21:42:
Wauw, fantastisch!
Ik neem aan dat je er ook maakt op aanvraag? Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Het middelste stuur is een "productie versie" welke ik nog wel elektronisch moet gaan aansluiten voordat ik het te koop aanbied. De prijs op dit moment op aanvraag (PM)
Ik zal er misschien best nog wel een paar maken, maar heb (nog) geen plannen om echt veel te maken omdat er enorm veel tijd in zit om zo'n stuur te maken. Het is wel verschrikkelijk leuk om te doen
Ik kan voor 250 euro wel een DIY kit aanbieden, waarmee je de basis hebt om zelf dit stuur te bouwen en dat gaat er dan ongeveer zo uit zien:

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Het stuur zelf is eigenlijk allemaal schroefwerk en is niet gelijmd..MikeyMan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:26:
En wat moet er dan nog aan gebeuren? Lijmen oid?
Wat moet er dan nog gebeuren
- Handgrepen bekleden
- Elektronica monteren / aansluiten
- Monteren van carbon folie en en labels
- Magneten van de magnetic shifters moeten wel gelijmd worden (uiteraard)
De magnetic shifters voelen echt super goed aan
Een rondje Zandvoort met het Mclaren stuur, de diameter is 295mm
Ik zeg: DOENHenkus schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:01:
[...]
Ik kan voor 250 euro wel een DIY kit aanbieden, waarmee je de basis hebt om zelf dit stuur te bouwen en dat gaat er dan ongeveer zo uit zien:
[afbeelding]
Waarom is je stuur niet 1 op 1 met je scherm? https://imgur.com/a/y8h3g
Dat is gewoon in te stellen. Door de uitslag van je fysieke stuur iets te verkleinen, hoef je relatief minder te draaien dan in het spel gebeurt. Voor sommige games/auto's doe ik dat ook, omdat dat dan net fijner rijdt.KvNwPPr schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:41:
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
V&A aangeboden: Fanatec Clubsport Pedals V1 + extra's
Wat Evanescent al aangeeft: Is in te stellen per auto, maar in VR heb ik eigenlijk het idee dat het gewoon synchroon loopt.KvNwPPr schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:41:
[...]
Ik zeg: DOEN.
Aha, ik dacht dat het altijd 1 op 1 is (stuur op het scherm en in het echt) als je je steer to lock op 900 instelt. En dat als een type auto bijvoorbeeld 540 ipv 900 heeft, de uitslag dan "stopt" bij 540. Maar nog wel gelijk loopt TOT 540.Henkus schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:59:
[...]
Wat Evanescent al aangeeft: Is in te stellen per auto, maar in VR heb ik eigenlijk het idee dat het gewoon synchroon loopt.
Het viel me toevallig op.
https://www.simracingbay....-encoder-for-mige-motors/
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Weet iemand wat / hoeveel dit scheelt met een large mige? Je leest vooral over de small, maar weinig ervaring van mensen met een large.JoepW schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:19:
Tomo MegIic van SimRacingBay heeft de hoge resolutie encoder in zijn leveringsprogramma opgenomen.
https://www.simracingbay....-encoder-for-mige-motors/
Geen idee. Ik laat het lekker even aan me voorbij gaan.JoostBaksteen schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:18:
[...]
Weet iemand wat / hoeveel dit scheelt met een large mige? Je leest vooral over de small, maar weinig ervaring van mensen met een large.
Geen idee hoeveel haast je hebt maar ik ga in januarie andere pedalen nemen en komen me fanatec v3 tekoop + brake mod is in januarie bijna 1 jaar oud.Stancke schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 00:21:
Nog steeds op zoek naar Clubsport V1 of (bij voorkeur) V2 pedalen. Zie er “veel” staan op ebay etc., maar helaas veel brol of geen reagerende verkopers...
Staat is als nieuw elke week schoon gemaakt en elke 2 week ingesmeerd met olie zodat het lekker soepel blijft.
V&A aangeboden: Volledige race sim met motion seat
Ik wil graag mijn mancave inrichten
Ja inderdaadMikeyMan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:29:
Over naar heusinkveld?
De ultimate is best een fysieke uitdaging kan ik je vertellen!KevinSetz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:13:
[...]
Ja inderdaadalleen weet nog niet de pro of ultimate ga nemen
Als je geen stevige rig hebt, trap je dat hele ding zo uit elkaar.
Beschik over de rseat rs1 met pedal plate upgrade maar ga binnenkort langs bij het bedrijf heusingveld is toch maar 8km rijden haha kan ik even testen of het nou echt het dubbelde van het geld waard is.MikeyMan schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:22:
[...]
De ultimate is best een fysieke uitdaging kan ik je vertellen!
Als je geen stevige rig hebt, trap je dat hele ding zo uit elkaar.
Ik had na 2maand een achillespees blessure van de pro's op max sterkteKevinSetz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:54:
[...]
Beschik over de rseat rs1 met pedal plate upgrade maar ga binnenkort langs bij het bedrijf heusingveld is toch maar 8km rijden haha kan ik even testen of het nou echt het dubbelde van het geld waard is.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Pro's voldoen prima.
En nu nog op zoek naar een Fanatec wheel, als er iemand iets in de aanbieding heeft...
EDIT: Ook reeds in orde
[ Voor 11% gewijzigd door Stancke op 07-11-2017 14:34 ]
Heb een SimuCube OSW en een mooi stuur gekocht van SimRacingCoach, de SRC-GT1-Pro, maar had me nooit beseft dat er een spiraalkabel bij hoort voor aansluiting op usb.

De vraag is nu: kan dat omgebouwd worden naar een draadloos systeem, of is er een andere oplossing mogelijk waarbij het resultaat is dat er geen kabeltje onder het stuur bungelt?
https://www.simracingcoac...ido/volante-src-gt-1-pro/
Ik gebruik de PRO's nu een paar weken en ben gevoelsmatig nog steeds niet gewend. Haal wel paarse tijden dus mag daarover niet klagen. Heb inmiddels de NWS brake mod (grotere veer, meer "traffic") en dat werkt voor mij wel beter dan het origineel. http://www.northwsim.com/es/inicio/24-baseplate.htmlA1AD schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:13:
[...]
Ik had na 2maand een achillespees blessure van de pro's op max sterkte
Toch kan het eigenlijk niet de bedoeling zijn, gezien alle lovende verhalen over Heusinkveld. Vorige set was Thrustmaster T3PA Pro zonder mods
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze echt heerlijk, maar ik heb ze dan toch maar minder sterk gekalibreerdJeWeetwel75 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:37:
[...]
Ik gebruik de PRO's nu een paar weken en ben gevoelsmatig nog steeds niet gewend. Haal wel paarse tijden dus mag daarover niet klagen. Heb inmiddels de NWS brake mod (grotere veer, meer "traffic") en dat werkt voor mij wel beter dan het origineel. http://www.northwsim.com/es/inicio/24-baseplate.html
Toch kan het eigenlijk niet de bedoeling zijn, gezien alle lovende verhalen over Heusinkveld. Vorige set was Thrustmaster T3PA Pro zonder mods
Alles kan, voor de Fanatec wheel versie is er ook een bluetooth (con)versie beschikbaar, maar dat werkte niet altijd lekker en wordt dus niet aangeraden. Maar als er plek in de case is zou je het via bluetooth om kunnen bouwen. Desnoods aan de buitenkant erop plakken maar dat is niet elegant. Bedenk wel dat je met draadloos een batterij/accu nodig hebt die weer op kan raken (midden in een race).JeWeetwel75 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:20:
Hoi tweakers, ik heb een technische vraag.
Heb een SimuCube OSW en een mooi stuur gekocht van SimRacingCoach, de SRC-GT1-Pro, maar had me nooit beseft dat er een spiraalkabel bij hoort voor aansluiting op usb.![]()
De vraag is nu: kan dat omgebouwd worden naar een draadloos systeem, of is er een andere oplossing mogelijk waarbij het resultaat is dat er geen kabeltje onder het stuur bungelt?
https://www.simracingcoac...ido/volante-src-gt-1-pro/
Maar het beste lijkt me om Carlos gewoon een mailtje te sturen om te kijken wat hij kan betekenen.
Voor de zekerheid dat is dus zelfde die hier wordt aangeboden?MarcoM schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:28:
Voor diegene die met een niet supported stuurtje hebben en die willen aansluiten op een ps4 en xbox one, er is nu een oplossing: de Drivehub van Collective minds
https://collectiveminds.ca/shop/allconsoles/drivehub/
knip...
Bij de één is hij niet voorradig bij de andere schijnbaar wel maar wel duurder.
http://www.johandevries.n...cl-opvouwbare-sportstoel/
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het qua stevigheid wel meevalt. Misschien dat ie in de breedte wat wiebelig zal zijn, dus dat het stuur horizontaal naar links en rechts kan bewegen.AequitasII schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:13:
Iemand ervaring met de 'sportstoel' uit onderstaande link? Ziet er qua model uit hoe ik het wil hebben, maar ik vraag mij af of het wel stabiel is? Het stuk waarop het stuur zou moeten komen lijkt fragiel.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Voor die prijs kan het niet veel zijn is mijn mening.AequitasII schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:13:
Iemand ervaring met de 'sportstoel' uit onderstaande link? Ziet er qua model uit hoe ik het wil hebben, maar ik vraag mij af of het wel stabiel is? Het stuk waarop het stuur zou moeten komen lijkt fragiel.
Ja, dat is dezelfde. Gaat hard met de verkoop . En terecht wanthomernt schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:27:
[...]
Voor de zekerheid dat is dus zelfde die hier wordt aangeboden?
Bij de één is hij niet voorradig bij de andere schijnbaar wel maar wel duurder.
Dat is goed om te horen want ik heb hem vanmorgen besteld. Omdat ik vanmorgen deze stream voorbij zag komen waarbij hij hem aan het testen was en dat klonk erg positief.MarcoM schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:13:
[...]
Ja, dat is dezelfde. Gaat hard met de verkoop . En terecht want
Ik heb een G29 en sinds woensdag ook XBox One S en dan ik hem daar ook op gebruiken.
Bekend probleem? Easy fix? Zoja, wat?
Oja, Sensitivity sensor verzetten tussen 0 en 10 maakt geen groot verschil uit.
EDIT:
Dit heeft er ook mee te maken neem ik aan, net getest in iRacing. Voor de volledigheid: gedurende de eerste 3 seconden, druk ik het rempedaal NIET in.
Ik neem aan dat het probleem zich hier bevind, pedaal is stroef, zit wat speling op. Geen olie meer oid? Kan deze openmaken?

[ Voor 37% gewijzigd door Stancke op 10-11-2017 22:44 ]
Geen geld. Ik heb wel eens een Speedmaster V2 gehad, die is wel steviger maar ook een stuk duurder.AequitasII schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:13:
Zet je brake force factor eens op 0 aangezien dit moet voor loadcell pedalen.Stancke schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:02:
Heb nu net mijn (gebruikte) ClubSport V2 pedalen geïnstalleerd, echter, tijdens de eerste 70% travel van het rempedaal, geven de pedalen 0% remkracht. Enkel tijdens de laatste 30% travel van het pedaal begint het te remmen (is met ieder spel zo).
Bekend probleem? Easy fix? Zoja, wat?
Oja, Sensitivity sensor verzetten tussen 0 en 10 maakt geen groot verschil uit.
EDIT:
Dit heeft er ook mee te maken neem ik aan, net getest in iRacing. Voor de volledigheid: gedurende de eerste 3 seconden, druk ik het rempedaal NIET in.
[video]
Ik neem aan dat het probleem zich hier bevind, pedaal is stroef, zit wat speling op. Geen olie meer oid? Kan deze openmaken?
[afbeelding]
Had ik al gedaan... Zelfs zonder de rem aan te raken, toont hij bij Fanatec calibratie programma dat het pedaal aan het remmen is. Ga morgen eens alle kabels bekijken, misschien dat er iets aangeraakt geweest is tijdens transport.TuxieDeni schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:33:
[...]
Zet je brake force factor eens op 0 aangezien dit moet voor loadcell pedalen.
En anders, sjah, dan maar nieuwe set V3 bestellen zeker...
Verwijderd
Gewoon insteken en klaar of heb je nog aanpassingen nodig via een pc ?MarcoM schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:13:
[...]
Ja, dat is dezelfde. Gaat hard met de verkoop . En terecht want
[ Voor 78% gewijzigd door Grotman op 13-11-2017 14:25 ]
Gisteren eens alles gecontroleerd van kabels op de pedalen en lijkt mij allemaal OK te zijn. Loadcell sensor eruit gehaald en er hing veel "vet" aan de loadcell bar zelf, deze wat opgekuist en alles terug geconnecteerd.Stancke schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:36:
[...]
Had ik al gedaan... Zelfs zonder de rem aan te raken, toont hij bij Fanatec calibratie programma dat het pedaal aan het remmen is. Ga morgen eens alle kabels bekijken, misschien dat er iets aangeraakt geweest is tijdens transport.
En anders, sjah, dan maar nieuwe set V3 bestellen zeker...
Deze middag terug getest en mij lijkt alles in orde te zijn, hout vasthouden.
Ondertussen wel al een nieuwe loadcell sensor besteld bij Fanatec en de verkoper heeft mij netjes alles terugbetaald (inclusief verzending).
Fingers crossed
Overigens, die staaf van de load cell, mag ik die inspuiten met WD40 (het welbekende smeermiddel) of hoe kan ik deze onderhouden?
Ik heb van de verkoper ook nieuwe setjes veren meegekregen, maar welke veren zijn dit en hoeveel kilo zijn deze? Dit is overigens een voorbeeldfoto maar wel dezelfde veren.
[ Voor 17% gewijzigd door Stancke op 13-11-2017 14:04 ]
Je hebt geen pc nodig. Alleen als je de firmware wilt upgraden.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:22:
[...]
Gewoon insteken en klaar of heb je nog aanpassingen nodig via een pc ?
Na al die jaren eindelijk een paar maanden geleden een ps4 gekocht. F12017, Dirt Rally, Project Cars 2 en Assetto corsa doen het uitstekend op de ps4 met zo'n drivehub. Ik heb dus een G25 en een TH8a eraan hangen. Speelt weer super
Verwijderd
Dus instekken en klaar ?MarcoM schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:52:
[...]
Je hebt geen pc nodig. Alleen als je de firmware wilt upgraden.
Na al die jaren eindelijk een paar maanden geleden een ps4 gekocht. F12017, Dirt Rally, Project Cars 2 en Assetto corsa doen het uitstekend op de ps4 met zo'n drivehub. Ik heb dus een G25 en een THD8a eraan hangen. Speelt weer super
Steek alles op de juiste manier in: Ds4 in DH, Wheel in DH, Accessoire in DH. DH in ps4. En dan pas je console aanzetten.
Verwijderd
Dan wordt het tijd voor een xbox 🤘 kan ik de t500rs gebruikenMarcoM schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:02:
ja
Steek alles op de juiste manier in: Ds4 in DH, Wheel in DH, Accessoire in DH. DH in ps4. En dan pas je console aanzetten.
Misschien is dit weer een manier om jullie uit te dagen en dan krijg ik weer wat moois te zien.
Gr Robert
Verwijderd
Geef dan zelf het goede voorbeeldrobnieuw schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
Ik had veel meer foto's verwacht hier, van mensen die trost laten zien wat ze hebben.
Misschien is dit weer een manier om jullie uit te dagen en dan krijg ik weer wat moois te zien.
Gr Robert
Ik update altijd mijn eigen post, te vinden in mijn handtekening.robnieuw schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
Ik had veel meer foto's verwacht hier, van mensen die trost laten zien wat ze hebben.
Gr Robert
Dat heeft ie al gedaan
Ben het wel helemaal met je eens. Eigenlijk is dit topic alleen bedoeld als een showcase voor alle race rigs. Helaas is het uitgegroeid tot een algemene vraagbaak en hebben de meeste posts niets meer met "show je race-rig" te maken.robnieuw schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
Gr Robert
Eigenlijk zou er een soort "Algemene race-rig opmerkingen en vragen topic" moeten komen, dan is het wat beter gescheiden.
Om dan toch even het topic op het rechte pad te brengen
De rig heeft de laatste tijd nog wel wat updates gehad waaronder een klein compact middenconsole /buttonbox, een nieuwe grote handgreep voor de HE-shifter en rode led verlichting onder de Next Level Motion V3.

Stuurtjes.........Het is een soort tik. Ik heb er inmiddels 8 en heb inmiddels al weer plannen voor het volgende stuur

Een beetje zoals dit?Henkus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:43:
[...]
Ben het wel helemaal met je eens. Eigenlijk is dit topic alleen bedoeld als een showcase voor alle race rigs. Helaas is het uitgegroeid tot een algemene vraagbaak en hebben de meeste posts niets meer met "show je race-rig" te maken.
Eigenlijk zou er een soort "Algemene race-rig opmerkingen en vragen topic" moeten komen, dan is het wat beter gescheiden.
[video]
Er is wel ook al een Simracing Q&A topicHenkus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:43:
[...]
Misschien kunnen dit topic en het Simracing Q&A er een topic tussenin gebruiken...?
Dit topic om te showen, "Algemene race-rig opmerkingen en vragen topic" ertussen voor rig- en bouwzaken en het Simracing Q&A voor overige dingen...
Overzicht

Stuur

Shifter/handbrake

Pedalen

Specs:
- Simetik K2 cockpit
- SimXperience AccuForce V2 (beta unit #004
)
- Fanatec CSL Elite LC pedalen
- Fanatec ClubSport Shifter SQ 1.5
- Fanatec ClubSport Handbrake
Ik speel eigenlijk alleen iRacing. Erg blij met de cockpit en het stuur. Pedalen moet ik nog steeds aan wennen na 6 jaar ClubSport V1 pedalen gehad te hebben, maar dat komt wel goed.
Zoals te zien is speel ik alleen in VR, dus monitoren staan op het bureau ernaast.
Zelfs ik heb nog wel wat te wensen. In no particular order:
- Simetik handbrake mount (hij zit nu net te ver weg)
- Manier vinden om de DSD buttonbox aan de AccuForce vast te maken, zoals ik dat bij mijn Fanatec CSW stuur ook had
- Fanatec F1 rim ombouwen naar AccuForce
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wist ik niet eens het topic al bestond.FastFred schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:07:
@ralph075 Het Simracing Q&A topic is er ook voor hardware vragen hoor
Misschien zouden de mods wat vaker moeten ingrijpen, want dit topic word voor alles nog en wat gebruikt en de laatste tijd heeft het grootste deel van de posts niets te maken met show je race-rig
Edit:
Ziet er erg goed uit @Arfman
Zet alvast maar een setje HE-Pros erbij op je verlanglijstje, want vroeger of later zal je er hoogst waarschijnlijk toch aan geloven.
[ Voor 17% gewijzigd door Henkus op 14-11-2017 22:21 ]
robnieuw schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:37:
Gr Robert

Ik weet niet of je hier vrolijk van wordt, maar dit is mijn start 'rig'. Thrustmaster 300tx, Fanatec v1, Tweakers budget Bestbuy desktop 2013 (gtx770) en een campingstoel met bekerhouder.
Actieplan:
1. Rig kopen/bouwen (budget hiervoor moet ik nog bepalen). Wel prioriteit zsm, want zoals je ziet is dit niet erg comfortabel en goed voor mijn nek en rugspieren. Plan is komende weken een goedkope autostoel te vinden en eerst iets met hout proberen. Mocht dit niet lukken, dan een budgetseat aanschaffen.
2. Extra stuurtje
3. Halverwege/eind 2018 nieuwe pc aanschaffen met vr en/of multiple monitors
4. Verdere *kuch* noodzakelijke uitbreidingen
Thanks! Ben er ook erg blij mee. Simetik via het iRacing forum op de kop kunnen tikken inclusief stoel, dat was een mooie deal. Wel een halve dag voor in de auto moeten zitten, maarja
Mjah, weet ik niet .. ik heb ermee gereden bij @JoepW thuis en alhoewel ze heel goed aanvoelen, ga ik denk ik het verschil niet merken tussen deze pedalen en die van HE *shock* Ik heb eerlijk gezegd ook nooit mijn Fanatec CSP V1 pedalen als belemmerend ervaren. Ik kwam daarvoor van een setje G25 pedalen en dan is een loadcell set natuurlijk wel een enorme vooruitgang maar deze pedalen hebben me iets van 250 euro gekost geloof ik, en HE's zijn 800 dacht ik. Dat ga ik er niet uithalen.Zet alvast maar een setje HE-Pros erbij op je verlanglijstje, want vroeger of later zal je er hoogst waarschijnlijk toch aan geloven.
Ik heb een tijd geleden al een keer gevraagd of we binnen "Simulatie, Sport en Racing Games" een Race hoek mogen maken als een sub-gedeelte. Om daar dan een index te maken naar sticky topics zoals de diverse onderwerpen racesims, race spellen, hardware Q&A, Software Q&A, show je zooi topic, etc. etc.Henkus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:14:
......Wist ik niet eens het topic al bestond.![]()
Misschien zouden de mods wat vaker moeten ingrijpen, want dit topic word voor alles nog en wat gebruikt en de laatste tijd heeft het grootste deel van de posts niets te maken met show je race-rig......
Maar helaas is dat afgewezen.
Misschien tijd voor een herhaling van de vraag.... Ik zal eens zien of de handen er voor op elkaar kan krijgen
Ik moet dit toch ontkennen. Ik ging van de CSP V1,5 pedalen naar de Heusinkvelds en ben echt vele malen beter geworden in het remmen tegen blokkeren. Ik rem dus ook veel later en win daardoor onnoemelijk veel tijd mee. Maar idd is de investering wel heftig.Arfman schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:01:
......Mjah, weet ik niet .. ik heb ermee gereden bij @JoepW thuis en alhoewel ze heel goed aanvoelen, ga ik denk ik het verschil niet merken tussen deze pedalen en die van HE *shock* ....
[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 14-11-2017 23:06 ]
Groot voorstander hiervan! Nu ben ik al mijn informatie van Reddit en de simracing fora aan het halen, maar ik vertrouw jullie oordeel en ervaring meer.JoepW schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:03:
[...]
Ik heb een tijd geleden al een keer gevraagd of we binnen "Simulatie, Sport en Racing Games" een Race hoek mogen maken als een sub-gedeelte. Om daar dan een index te maken naar sticky topics zoals de diverse onderwerpen racesims, race spellen, hardware Q&A, Software Q&A, show je zooi topic, etc. etc.
Maar helaas is dat afgewezen.
Misschien tijd voor een herhaling van de vraag.... Ik zal eens zien of de handen er voor op elkaar kan krijgen
[...]
@Arfman Schitterende rig! Dit wil ik ook. *gaatdromen.
[ Voor 4% gewijzigd door AequitasII op 15-11-2017 08:29 ]
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 15-11-2017 14:51 ]
Op zoek naar een monitor en ik kom uit op de volgende 2, deze worden aangesloten op een 1080 TI.
Ik woon op het moment in de USA ter info.
Nu is mijn ook gevallen op het volgende:
Dell ALIENWARE 34 CURVED GAMING MONITOR - AW3418DW http://www.dell.com/en-us...itors-monitor-accessories
Specs: WQHD (3440 x 1440) @ 120Hz (overclocked)
NVIDIA G-SYNC™
21:9
IPS Panel
Curved
Is natuurlijk een natte droom voor gamers! Prijs 1499 nu voor 999.- -65.- coupon = $934.-
G-sync, IPS, 3440x1440 en (100 standaard - 120hz oc) Is natuurlijk geweldig voor gamen.
Of deze:
Dell UltraSharp 38 Curved Monitor: U3818DW http://www.dell.com/en-us.../accessories/apd/210-amrc
3840 x 1600 at 60Hz
Curve radius 2300R
21:9
Response Time 5 ms (typical) for FAST mode 8 ms (typical) for NORMAL mode
Prijs 1499 nu voor $847.87 in de winkelmand (extreme couponing
Ik ben wel van plan om nog een Rift te kopen voor een aantal 'race' games die dit ondersteunen.
Deze prijzen zijn maar een paar uur geldig in mijn winkelmandje dus ik hoop dat jullie mij snel wijze raad kunnen geven.

Daarna de wheel stand vervangen voor een playseat challenge.

Toen de G29 vervangen voor T300 icm de fanatec csl elite lc pedalen. Helaas vond de playseat dat niet prettig, en dus de boel moeten monteren op een houten plaat.

Vervolgens de stap gemaakt naar VR maar nog niet echt tevreden over de stoel/positie dus toen maar een goedkope, maar erg effectieve manier gevonden.

In het voorjaar ga ik nogmaals de boel verbouwen. Denk aan een alu 80/20 rig omdat dit toch wat stabieler is, en iets meer mogelijkheden biedt om de boel naar wens aan te passen. Nu aan het sparen voor nieuwe auto voor de vrouw, en aangezien ik dit jaar wel genoeg geld aan de hobby heb uitgegeven maar heel even wachten daarmee. Ghehe.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
De Alienware is besteld!
Merk dat ik met mijn huidige scherm toch best wel veel tearing en microstutter heb...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik ben zelf aan het oriënteren op een seat/stand. Heb een T300 met default pedalen. Nu zit mijn twijfel op dit moment tussen een wheelstand of Playseat Challenge ivm racen in de woonkamer. Wat heeft jou doen besluiten om de overstap naar de Challenge te maken en hoe is dit bevallen?Michaelg schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:15:
Aangezien ook al eventjes meelurk hier dan ook even mijn bijdrage. Nu een jaar geleden begonnen met Racing games met een wheelstand en een G29.
[afbeelding]
Daarna de wheel stand vervangen voor een playseat challenge.
[afbeelding]
Toen de G29 vervangen voor T300 icm de fanatec csl elite lc pedalen. Helaas vond de playseat dat niet prettig, en dus de boel moeten monteren op een houten plaat.
[afbeelding]
Vervolgens de stap gemaakt naar VR maar nog niet echt tevreden over de stoel/positie dus toen maar een goedkope, maar erg effectieve manier gevonden.
[afbeelding]
In het voorjaar ga ik nogmaals de boel verbouwen. Denk aan een alu 80/20 rig omdat dit toch wat stabieler is, en iets meer mogelijkheden biedt om de boel naar wens aan te passen. Nu aan het sparen voor nieuwe auto voor de vrouw, en aangezien ik dit jaar wel genoeg geld aan de hobby heb uitgegeven maar heel even wachten daarmee. Ghehe.
Raad je de seat aan of is deze in verhouding de meerprijs niet waard?
Voor woonkamer racing waarbij een vaste rig geen optie is, is de challenge wat mij betreft echt zeker een meerwaarde tov een wheelstand. Geen gekloot met naar achteren schuiven tijdens remmen. Prima zit positie/comfort tov een wheelstand. Dus ja ik zou hem zeker aanraden. (dit waren ook tevens de argumenten om over te stappen)Relisys schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:52:
[...]
Ik ben zelf aan het oriënteren op een seat/stand. Heb een T300 met default pedalen. Nu zit mijn twijfel op dit moment tussen een wheelstand of Playseat Challenge ivm racen in de woonkamer. Wat heeft jou doen besluiten om de overstap naar de Challenge te maken en hoe is dit bevallen?
Raad je de seat aan of is deze in verhouding de meerprijs niet waard?
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Niks om voor te schamen hoor. En veel belangrijker: Als je er maar plezier van hebt en lekker racetLezzaM schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:53:
....
Hoewel mijn opstelling niet zo mooi is als andere wil ik hem toch laten zien
....

Verwijderd
Ik gebruik de wheelstand op een tegel vloer en deze schuift dus echt niet. En ook de zit postie is prima hoor ben jij juist gewisseld van playsest evolutionMichaelg schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:17:
[...]
Voor woonkamer racing waarbij een vaste rig geen optie is, is de challenge wat mij betreft echt zeker een meerwaarde tov een wheelstand. Geen gekloot met naar achteren schuiven tijdens remmen. Prima zit positie/comfort tov een wheelstand. Dus ja ik zou hem zeker aanraden. (dit waren ook tevens de argumenten om over te stappen)
De wheelstand verschoof ook niet. Ik met me stoel schoof naar achteren tijdens het remmen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:30:
[...]
Ik gebruik de wheelstand op een tegel vloer en deze schuift dus echt niet. En ook de zit postie is prima hoor ben jij juist gewisseld van playsest evolution
Verwijderd
Hier geen last van ik zet de stoel tegen de bank 🤘Michaelg schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:55:
[...]
De wheelstand verschoof ook niet. Ik met me stoel schoof naar achteren tijdens het remmen.
Edit: Dit lijkt voor mij ideaal. Ervaringen met deze rig?

[ Voor 18% gewijzigd door AequitasII op 18-11-2017 19:40 ]
Na lange tijd rondkijken, post ik hier graag ook mijn afgewerkte racing rig! Mijn vorige stuur was een eenvoudige Logitch MOMO en ik wou graag een behoorlijke upgrade. Met een beter stuur en pedalen, was ik ook meteen op zoek naar een goede manier om ze te monteren.
Mijn doel was een goede prijs-kwaliteit bereiken, terwijl het geheel toch een stap hoger mocht zijn dan louter beginnersmateriaal. Kortom een set-up waarmee ik vele jaren zou kunnen rijden
De keuze viel op:
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara: Goede prijs-kwaliteit, ruim aanbod aan betaalbare sturen voor later. Ondertussen zijn er ook alternatieven beschikbaar, maar allemaal wel een een hogere prijs. Relatief groot stuur (30cm) met mooie afwerking.
Fanatec CSL Elite Pedals LC: Een loadcell-rem was voor mij een must. Ik heb even afgewacht tot de CSL Elite Pedals op de markt kwamen en die bleken heel goed te presteren volgens de reviews.
Thrustmaster TH8A: Aangekocht na het afwerken van de rest. Kwalitatief goed en ziet er ook degelijk uit. Over de Fanatec shifter las ik hier en daar problemen, terwijl hij toch aanzienlijk duurder is.
Sim-Lab GT-cup racing chassis: Voor de degelijkheid en mogelijkheid om alles naar wens aan te passen. Ziet er ook heel mooi uit vind ik. Met een shifter-mount en upgrades om de montering van het stuur te verstevigen. Bij Sim-Lab zijn ze trouwens heel behulpzaam en vriendelijk!
Corbeau Club Sport: Een racestoel die aan een vrij scherpe prijs te krijgen is. Zo'n kuipstoel sprak me het meest aan. Zit vrij comfortabel (XL versie, want de andere is heel klein). Inclusief slede om hem te verschuiven. Niet FIA-gehomologeerd, maar dat hoeft niet
Afwerking: 8 zwenkwieltjes onder het geheel (4 met rem) om alles makkelijk te verplaatsen. Kabel management via afdichtingen voor de sleuven in de profielen. Alles aangesloten op één HUB, zodat het met 2 kabels kan worden aangesloten (power T300 + USB).

Ik race met de Oculus Rift, dus heb geen monitoren nodig. Het was ook belangrijk dat het geheel makkelijk te verplaatsen is en eenvoudig aan te sluiten. Er hangt een wireless TB + muis aan de hub, zodat ik die meteen naast me kan leggen op het bureau. Ter info: ik doe bijna uitsluitend Assetto Corsa.
Het stuk waar de pedalen op staan kan makkelijk naar links en rechts worden verplaatst (foto 1 - 2). Zo kan ik (afhankelijk van de wagen), de rem met met de linker- of rechtervoet bedienen. Er moeten 4 bouten worden losgemaakt en op de delen die moeten schuiven is vilt aangebracht zodat het oppervlak van de profielen niet beschadigd wordt. Kan vrij snel verplaatst worden en ik ben tevreden met deze oplossing.
Het geheel bevalt heel goed en al dat uitdenken en prutsen was het zeker waard!

Meer foto's van het bouwen en het uiteindelijke resultaat staan online.
Kostprijs is zo'n €1500, alles inclusief. Ik heb een detailoverzicht online gezet. Misschien kan het dienen als inspiratie voor iemand om zelf iets te bouwen
Vraag maar als jullie nog opmerkingen zouden hebben!
Verwijderd
Heeel dik ik neem aan gamen via de pc?Dionos schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:54:
Hoi allen,
Na lange tijd rondkijken, post ik hier graag ook mijn afgewerkte racing rig! Mijn vorige stuur was een eenvoudige Logitch MOMO en ik wou graag een behoorlijke upgrade. Met een beter stuur en pedalen, was ik ook meteen op zoek naar een goede manier om ze te monteren.
Mijn doel was een goede prijs-kwaliteit bereiken, terwijl het geheel toch een stap hoger mocht zijn dan louter beginnersmateriaal. Kortom een set-up waarmee ik vele jaren zou kunnen rijdenIk ben er ruim een half jaar geleden aan begonnen.
De keuze viel op:
Thrustmaster T300 Ferrari Integral Alcantara: Goede prijs-kwaliteit, ruim aanbod aan betaalbare sturen voor later. Ondertussen zijn er ook alternatieven beschikbaar, maar allemaal wel een een hogere prijs. Relatief groot stuur (30cm) met mooie afwerking.
Fanatec CSL Elite Pedals LC: Een loadcell-rem was voor mij een must. Ik heb even afgewacht tot de CSL Elite Pedals op de markt kwamen en die bleken heel goed te presteren volgens de reviews.
Thrustmaster TH8A: Aangekocht na het afwerken van de rest. Kwalitatief goed en ziet er ook degelijk uit. Over de Fanatec shifter las ik hier en daar problemen, terwijl hij toch aanzienlijk duurder is.
Sim-Lab GT-cup racing chassis: Voor de degelijkheid en mogelijkheid om alles naar wens aan te passen. Ziet er ook heel mooi uit vind ik. Met een shifter-mount en upgrades om de montering van het stuur te verstevigen. Bij Sim-Lab zijn ze trouwens heel behulpzaam en vriendelijk!
Corbeau Club Sport: Een racestoel die aan een vrij scherpe prijs te krijgen is. Zo'n kuipstoel sprak me het meest aan. Zit vrij comfortabel (XL versie, want de andere is heel klein). Inclusief slede om hem te verschuiven. Niet FIA-gehomologeerd, maar dat hoeft niet
Afwerking: 8 zwenkwieltjes onder het geheel (4 met rem) om alles makkelijk te verplaatsen. Kabel management via afdichtingen voor de sleuven in de profielen. Alles aangesloten op één HUB, zodat het met 2 kabels kan worden aangesloten (power T300 + USB).
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik race met de Oculus Rift, dus heb geen monitoren nodig. Het was ook belangrijk dat het geheel makkelijk te verplaatsen is en eenvoudig aan te sluiten. Er hangt een wireless TB + muis aan de hub, zodat ik die meteen naast me kan leggen op het bureau. Ter info: ik doe bijna uitsluitend Assetto Corsa.
Het stuk waar de pedalen op staan kan makkelijk naar links en rechts worden verplaatst (foto 1 - 2). Zo kan ik (afhankelijk van de wagen), de rem met met de linker- of rechtervoet bedienen. Er moeten 4 bouten worden losgemaakt en op de delen die moeten schuiven is vilt aangebracht zodat het oppervlak van de profielen niet beschadigd wordt. Kan vrij snel verplaatst worden en ik ben tevreden met deze oplossing.
Het geheel bevalt heel goed en al dat uitdenken en prutsen was het zeker waard!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's van het bouwen en het uiteindelijke resultaat staan online.
Kostprijs is zo'n €1500, alles inclusief. Ik heb een detailoverzicht online gezet. Misschien kan het dienen als inspiratie voor iemand om zelf iets te bouwen![]()
Vraag maar als jullie nog opmerkingen zouden hebben!
Want als k zo kijk
T300 usb
Shifter usb
Pedalen set ook usb of gaat deze in de t300??
Verwijderd
Dacht ik al.voor.mii dua geen.optie is ons.nieuwe huis straks. Game alleen via xbox.en.ps4Dionos schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:23:
@Verwijderd , @Ircghost
Inderdaad, alleen gamen op de PC. Alles heeft een USB-aansluiting en gaat via één HUB. Dat is deze trouwens.
Daar zit rechtstreeks op ingeplugd: T300, TH8 shifter, Fanatec pedalen, Wireless TB+muis.
Snap ik. Als je binnen één merk blijft zijn er wel opties om shifters, sturen en pedalen te linken. Als je gaat combineren, kan het sowieso niet.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:24:
[...]
Dacht ik al.voor.mii dua geen.optie is ons.nieuwe huis straks. Game alleen via xbox.en.ps4
Verwijderd
Jawel met de cronusmax.hub alleen nu steek ik de pedalen in het stuur shifter heb ik nog niet .ps4 heeft maar 2 usb ingangen.Dionos schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:30:
[...]
Snap ik. Als je binnen één merk blijft zijn er wel opties om shifters, sturen en pedalen te linken. Als je gaat combineren, kan het sowieso niet.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.