Mooi gemaakt! Onder welk hoek heb je de pedalen staan? Op de foto lijkt het meer dan 45 gradenDemotje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:02:
Ben deze vakantie bezig geweest met het bouwen van een rig.
https://imgur.com/a/kYc8s
In de rig zelf zitten de pc en speakers en ingebouwd.
Ik heb de pedalen inverted gemaakt en het stuur vastgemaakt met bouten om te verkomen als hij los ging zitten.
De buttonbox heb ik gemaakt van een oude controller omdat ik nog geen arduino had.
Waar let men op bij het kiezen van schermen voor een triple monitor setup? Ik zie bijvoorbeeld dat de schermen die @JoepW gebruikt 490 p/stuk kosten momenteel. Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan een schermpje van 150 euro, maar is er een merkbaar voordeel met het racen?
Kan het niet gewoon met een TN, IPS of LED schermpje? Ik overweeg 3 maal pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart namelijk. Lekker dunne rand, displayport,
aansluiting (veel videokaarten hebben hier vaak al 3 aansluitingen voor, dus geen verloopstekkers nodig), matte coating etc.
Kan het niet gewoon met een TN, IPS of LED schermpje? Ik overweeg 3 maal pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart namelijk. Lekker dunne rand, displayport,
aansluiting (veel videokaarten hebben hier vaak al 3 aansluitingen voor, dus geen verloopstekkers nodig), matte coating etc.
Ik ben voor g-sync en 144Hz gegaan en dat heeft zijn prijs.. maar het ziet ee superstrak uit.FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:25:
Waar let men op bij het kiezen van schermen voor een triple monitor setup? Ik zie bijvoorbeeld dat de schermen die @JoepW gebruikt 490 p/stuk kosten momenteel. Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan een schermpje van 150 euro, maar is er een merkbaar voordeel met het racen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ja dat zal, maar 3x 490 euro is zo'n beetje mijn hele budget voor alles
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 18-10-2017 13:38 ]
DOE HET NIET!!!!FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:25:
Ik overweeg 3 maal pricewatch: Iiyama XU2492HSU Zwart namelijk. Lekker dunne rand, displayport,
Ik heb toevallig ook zoiets van Iiyama. Het lijkt harstikke mooi, maar het bedieningspaneel onderaan is iets breder dan de rand van het scherm zelf. Hierdoor heb je altijd een naad tussen de monitoren in een multi-screen setup. Echt een nachtmerrie qua afstellen...
Ik zie knopjes aan de onderzijde zitten, hoe heeft dat invloed op de rand aan de zijkant? Ik heb zowel thuis als op m'n werk 2x B2483HSU van Iyama staan, en daar sluiten de zijkanten perfect op elkaar aan... Op de productfoto van die Iyama's die ik noem is ook geen afwijking in de zijkant te zien.
Welk model heb jij exact @meintje ?
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 18-10-2017 14:27 ]
Ik heb ook zo iets en sluit perfect aan wil je foto moet je even om sturen
Bedoelt ie misschien dat dit bedieningspaneel dieper is dan het scherm? Daarmee zouden ze recht naast elkaar wel aansluiten, maar ontstaat er een kier als je ze naar voren kantelt.
Bestaan er ook schermmounts die de monitor alleen naar voren halen? Ik gebruik mijn SyncMaster 245 op mijn bureau, en tijdens kantoorwerk staat die mij prima achterop het bureau.
Maar met gamen mag hij naar voren. Alleen; met de meeste mounts houdt dit in dat ze ook opzij gaan...
Liefst eentje die te upgraden is naar 2 of 3 schermen, maar dat is misschien helemaal onmogelijk.
Bestaan er ook schermmounts die de monitor alleen naar voren halen? Ik gebruik mijn SyncMaster 245 op mijn bureau, en tijdens kantoorwerk staat die mij prima achterop het bureau.
Maar met gamen mag hij naar voren. Alleen; met de meeste mounts houdt dit in dat ze ook opzij gaan...
Liefst eentje die te upgraden is naar 2 of 3 schermen, maar dat is misschien helemaal onmogelijk.
[ Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 18-10-2017 14:42 ]
Ik zal vanavond even kijken een een foto maken. Het heeft in ieder geval te maken met de sierrand onder het scherm. Deze komt iets buiten de bezel uit, waardoor de schermen elkaar raken aan de onderkant en de naad ontstaat. Wellicht heeft Kevin ze iets achter elkaar langs lopen. Mijn schermen staan in een hoek van 60 graden, waardoor dat niet lekker werkt.FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:24:
Ik zie knopjes aan de onderzijde zitten, hoe heeft dat invloed op de rand aan de zijkant? Ik heb zowel thuis als op m'n werk 2x B2483HSU van Iyama staan, en daar sluiten de zijkanten perfect op elkaar aan... Op de productfoto van die Iyama's die ik noem is ook geen afwijking in de zijkant te zien.
Als je 2 of 3 schermen wilt, moet je er direct 2 of 3 kopen. Niet een half jaar later nog eentje. Ik heb hier onlangs bij een collega een 2e scherm neergezet. Beide waren een Iyama Prolite B2483HSU-B1DP. De een stond er echter al een jaar, de ander was nieuw. Exact hetzelfde scherm op iedere manier, behalve het display dat gemonteerd was. Kleuren, contrast en helderheid was totaal anders en met geen mogelijkheid waren ze op elkaar af te stemmen. Serienummers verschilden ook met 20.000 ofzoMikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:35:
Bedoelt ie misschien dat dit bedieningspaneel dieper is dan het scherm? Daarmee zouden ze recht naast elkaar wel aansluiten, maar ontstaat er een kier als je ze naar voren kantelt.
Met een muurbeugel met 3 draaipunten zoals deze moet dat wel lukken toch?MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:35:
(Voor 3 monitoren moet je er dan wel 3 aanschaffen, goedkoop is het niet)
Doh, idd... Die kun je natuurlijk gewoon naar voren trekken...Sleepie schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:09:
[...]
Met een muurbeugel met 3 draaipunten zoals deze moet dat wel lukken toch?
(Voor 3 monitoren moet je er dan wel 3 aanschaffen, goedkoop is het niet)
Heb niet direct wensen om over te gaan naar een 3 monitor setup, dus voorlopig maar even proberen met:
https://www.muurbeugelcen.../valueline-vlm-mfm31.html
Voor dat geld kun je je daar geen buil aan vallen!
https://www.megekko.nl/pr...M31-flat-panel-muur-steunMikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:14:
[...]
Doh, idd... Die kun je natuurlijk gewoon naar voren trekken...
Heb niet direct wensen om over te gaan naar een 3 monitor setup, dus voorlopig maar even proberen met:
Precies ..was die net aan het linken. heb daar zelf een 34 inch curved aan hangen zonder problemen. En die hangt weer aan een zwarte steigerbuis die scharniert, maar dat komt omdat ik 2 werkplekken heb waar ik tussen wil schuiven.
Precies dezelfde liggen voor €30 bij de Gamma en Karwei voor als je haast heb
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 18-10-2017 15:19 ]
Ik heb jaren gereden met 60hz schermen van 145 euries per stuk. Dus het kan primaFastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
Ja dat zal, maar 3x 490 euro is zo'n beetje mijn hele budget voor alles
Ik heb enkel een keer proefgereden op een rig met 144 hz en toen was ik totaal verkocht en heb toen de vette investering gedaan.
Als je geen moeite hebt met 3 gaten in je bureau: ik heb nog monitorbeugels liggen, vereisen alleen wel een gat in je bureau waar een inbusbout door gaat voor montage. Zijn hoogteverstelbaar en zit een arm aan met 2 elleboogstukken en een 'polsstuk'MikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:14:
[...]
Doh, idd... Die kun je natuurlijk gewoon naar voren trekken...
Ach, ik ben nog steeds onder deindruk van mijn eigen rig met LG schermen van 109 euro per stukJoepW schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:58:
[...]
Ik heb jaren gereden met 60hz schermen van 145 euries per stuk. Dus het kan prima
Ik heb enkel een keer proefgereden op een rig met 144 hz en toen was ik totaal verkocht en heb toen de vette investering gedaan.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Thanks for the offer! Ik heb er zelf niet perse moeite mee, maar m'n bureau wel vrees ik. Simpel hol-karton bureaublad van de Ikea. Dat gaat niet veel houdenFastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Als je geen moeite hebt met 3 gaten in je bureau: ik heb nog monitorbeugels liggen, vereisen alleen wel een gat in je bureau waar een inbusbout door gaat voor montage. Zijn hoogteverstelbaar en zit een arm aan met 2 elleboogstukken en een 'polsstuk'
Zal je nog gek van opkijken als je er een houten plaatje onder plakt (30 x 30 cm bv.) Dat soort materiaal is alleen maar zwak als je alle trekkracht op een vierkante cm laat werken. Heb in ieder geval nog nooit een hele plaat door een ikea bureau zien brekenMikeyMan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:31:
[...]
Thanks for the offer! Ik heb er zelf niet perse moeite mee, maar m'n bureau wel vrees ik. Simpel hol-karton bureaublad van de Ikea. Dat gaat niet veel houden
ik heb hier op tweakers 3 schermen opgepikt voor 175 euro. 60hz tn panelen, met mweeeh kleurweergave.FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:25:
maar als je het echt gaat om het racen heb je hier totaal geen erg in en voegt de triple moniter evengoed een hoop toe.
heb zelf ook lopen twijfelen over 3 nieuwe schermen, maar ik hou dat geld op zak voor als de volgende generatie VR er is
hoe dichter bij hoe hoger de FOV die je kan instellen om het realistisch te houden.Demotje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:57:
Ga wel even kijken als ik er wat aan kan aanpassen.
Hoeveel cm is ongeveer goed?
bij mij staan me schermen op 6-7cm van me stuur, precies zo dat ik met gestrekte vingers nog kan sturen.
vergeet uiteraard niet ook de FOV aan te passen in je racegame/sim zelf.
voor iracing staat er als het goed is een filmpje in het forum.
Zo iets beter?Denniz0229 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:46:
hoe dichter bij hoe hoger de FOV die je kan instellen om het realistisch te houden.
bij mij staan me schermen op 6-7cm van me stuur, precies zo dat ik met gestrekte vingers nog kan sturen.
vergeet uiteraard niet ook de FOV aan te passen in je racegame/sim zelf.
voor iracing staat er als het goed is een filmpje in het forum.
https://imgur.com/a/KqQoy
Je doet het niet voor ons, hè?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nee, maar dit is zelf mijn 1ste rig dus vind het wel leuk om dingen iets anders te proberen
Ik dacht heel even er is niks gebeurt, blijkt er ook nog een na foto te zijn
Maar elke cm is er eentje. Zolang je geen pixels kan tellen zou ik hem zo dicht mogelijk zetten.
Heb je ook de instelling in je sim/game al aangepast?
En welke gebruik je eigenlijk?
Scherm is een Benq XR3501.Denniz0229 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:00:
[...]
Ik dacht heel even er is niks gebeurt, blijkt er ook nog een na foto te zijn![]()
Maar elke cm is er eentje. Zolang je geen pixels kan tellen zou ik hem zo dicht mogelijk zetten.
Heb je ook de instelling in je sim/game al aangepast?
En welke gebruik je eigenlijk?
Game is Assetto Corsa.
YouTube: How To Properly Set Up FOV for Better Lap Times in Assetto CorsaDemotje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:16:
[...]
Scherm is een Benq XR3501.
Game is Assetto Corsa.
Kan even het woord BenQ niet meer horen! Breeker in "BenQ XR3501"
Dus opgepast simracers: BANq! Mensen aan het lijntje houden en dus al minstens een half jaar geen VESA adapters bij je high end widescreen monitor leveren (idd de XR3501). Mijd BenQ. BANq!
Update: Uiteindelijk heeft BenQ toch weer de adapter aangeboden, had netter geweest als dat niet gekoppeld was aan de opvolger van de XR3501, de EX3501
Dus opgepast simracers: BANq! Mensen aan het lijntje houden en dus al minstens een half jaar geen VESA adapters bij je high end widescreen monitor leveren (idd de XR3501). Mijd BenQ. BANq!
Update: Uiteindelijk heeft BenQ toch weer de adapter aangeboden, had netter geweest als dat niet gekoppeld was aan de opvolger van de XR3501, de EX3501
[ Voor 22% gewijzigd door Breeker op 07-12-2017 09:36 ]
Bij deze een foto (sorry voor de flitsFastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:24:
Ook nog een foto van mijn eigen rig. Kun je even zien hoe de monitorstand van GT Omega Racing er ongeveer uit ziet.
Verwijderd
Iemand ercpvaring met de wheelstand pro ?werkt dit een beetje goed.
Heb een playseat masr wordt soms moe van het opetten en weer afbreken.
Game in de woonkamer op een 144cm uhd :-)
@meintje, wat voor rig heb jij? Das wel een alternatief voor mij ipv zelf bouwen......
.....alleen geen shiftermount, das jammer...
[ Voor 22% gewijzigd door Kayeos72 op 19-10-2017 00:58 ]
Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!
Eentje van GT Omegaracing gok ik zoKayeos72 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:07:
@meintje, wat voor rig heb jij? Das wel een alternatief voor mij ipv zelf bouwen......
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 19-10-2017 08:28 ]
Ik heb inderdaad de Pro Racing rig van GT Omega Racing (zie link). Dus incl. shiftermount, maar ik heb geen shifterKayeos72 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:07:
https://www.gtomegaracing...imulator-supreme-rs6-seat
Ik heb die set ook, maar met direct drive en heusinkveld handbrake trilt mijn keyboard lay wel echt teveel.
Sterker nog mijn handbrake van heusinkveld heeft zelfs mijn baseplate gesloopt. (ijzer was compleet omgevouwen na een heftige sessie) Ik begreep er niks van, tijdens rijden was mijn handbrake zwaar gedraaid in as naar beneden haha. .... Als ik weer rijk ben wil ik overgaan naar een sim-lab.
Sterker nog mijn handbrake van heusinkveld heeft zelfs mijn baseplate gesloopt. (ijzer was compleet omgevouwen na een heftige sessie) Ik begreep er niks van, tijdens rijden was mijn handbrake zwaar gedraaid in as naar beneden haha. .... Als ik weer rijk ben wil ik overgaan naar een sim-lab.
Ok 439 pond en dan komt dat zelfde bedrag er nog bij aan belasting ( taxes)??
€900,- hmmm...
Een sim-lab?
Effe kijken wat mr Google zegt dat daarover...
€900,- hmmm...
Een sim-lab?
[ Voor 36% gewijzigd door Kayeos72 op 19-10-2017 15:32 ]
Even wat reacties opgeruimd. Staat iets je niet aan? Plaats gewoon een TR, ga er niet op in op het forum. Dat zorgt alleen maar voor meer botsingen.
Komt gewoon uit Engeland, zover ik me kan herinneren koste het verder niks extra's aan belastingen.Kayeos72 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:28:
Ok 439 pond en dan komt dat zelfde bedrag er nog bij aan belasting ( taxes)??
€900,- hmmm...
Een sim-lab?
Wel betaal je geloof ik verzendkosten
[ Voor 7% gewijzigd door knightvision op 19-10-2017 17:38 ]
Klopt, UK is vrij van invoerrechten e.d.knightvision schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:29:
[...]
Komt gewoon uit Engeland, zover ik me kan herinneren koste het verder niks extra's aan belastingen.
Wel betaal je geloof ik verzendkosten
Uhmm.. als die zo snel bezwijkt, pas ik daarvoor en een sim-lab? Neuh, die bouw je zelluf..
Ik heb (inmiddels verkocht) heel lang zo'n wheelstand gehad. In vergelijking met Playseat misschien wat minder (geen ervaring mee), maar werkte echt meer dan prima! Heel stabiel en goed af te stellen. dus prima voor jouw doel.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:47:
Iemand ercpvaring met de wheelstand pro ?werkt dit een beetje goed.
Die van sim lab moet je ook zelf nog bouwenKayeos72 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:21:
Uhmm.. als die zo snel bezwijkt, pas ik daarvoor en een sim-lab? Neuh, die bouw je zelluf..
Maar als je enigzins technisch inzicht hebt kan je er inderdaad beter zelf een maken naar je eigen wensen.
Ben zelf ook nog wezen knutselen tijdje terug.
Heb de heusinkvelds een Hollands tintje gegeven;

En een draai arm voor het toetsenbord;

Heb je de pedalen gespoten?Denniz0229 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:03:
[...]
Die van sim lab moet je ook zelf nog bouwen![]()
Maar als je enigzins technisch inzicht hebt kan je er inderdaad beter zelf een maken naar je eigen wensen.
Ben zelf ook nog wezen knutselen tijdje terug.
Heb de heusinkvelds een Hollands tintje gegeven;
[afbeelding]
En een draai arm voor het toetsenbord;
[afbeelding]
En hoe heb jij je stuur gemonteerd? Met de beugel of met schroeven ?
https://www.fanatec.com/e...colour-kit-orange-eu.htmlSkullboyNL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:27:
[...]
Heb je de pedalen gespoten?
En hoe heb jij je stuur gemonteerd? Met de beugel of met schroeven ?
Hard mount met bouten. Heb gaten geboord in het aluminium profiel.
Zijn dat deze scharnieren? Hebben die een borging zodat ze niet om de as (in het profiel) draaien? Ik kon dat uit de beschrijving niet goed halen, ondanks die foto.Denniz0229 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:03:
[...]
En een draaiarm voor het toetsenbord;
[afbeelding]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Als je ze op een groef monteert gebruik je die kleine metalen dingen die ook op de foto staan.Room42 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:37:
[...]
Zijn dat deze scharnieren? Hebben die een borging zodat ze niet om de as (in het profiel) draaien? Ik kon dat uit de beschrijving niet goed halen, ondanks die foto.
Als je ze op de kopse kant wil zetten moet je draad tappen in het midden en daarna gewoon strak aandraaien. Moet dan redelijk wat kracht zetten om hem te draaien.
Ja. Op de foto van motedis zie je 4 blokjes rechts onder. Die klik je er in en dan vallen die in de gleuf van het profiel.Room42 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:37:
[...]
Zijn dat deze scharnieren? Hebben die een borging zodat ze niet om de as (in het profiel) draaien? Ik kon dat uit de beschrijving niet goed halen, ondanks die foto.
@Denniz0229 @SkullboyNL Thanks! En die zitten dus al erbij als ik 'Nur das Gelenk' kies?
Motedis is een leuke shop maar als je het materiaal niet kent, is het soms niet helemaal duidelijk wat je nou precies krijgt
Sowieso, al deze half-vertaalde afkortingen (BS40 Nut-Kern (1x7984/M8x25+1x7984/M8x16+1xNuStmSt. N8/M8 I) zijn ook niet echt duidelijk voor een leek als ik ben.
Is Motedis nou de enige die dit soort extrusions levert (aan consumenten) in NL?
Motedis is een leuke shop maar als je het materiaal niet kent, is het soms niet helemaal duidelijk wat je nou precies krijgt
Is Motedis nou de enige die dit soort extrusions levert (aan consumenten) in NL?
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 19-10-2017 23:12 ]
Geen idee, ik snap die afkortingen ook nooit, dus bestel zelf los alle moeren ringen e.d.Room42 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:09:
@Denniz0229 @SkullboyNL Thanks! En die zitten dus al erbij als ik 'Nur das Gelenk' kies?
Motedis is een leuke shop maar als je het materiaal niet kent, is het soms niet helemaal duidelijk wat je nou precies krijgtSowieso, al deze half-vertaalde afkortingen (BS40 Nut-Kern (1x7984/M8x25+1x7984/M8x16+1xNuStmSt. N8/M8 I) zijn ook niet echt duidelijk voor een leek als ik ben.
Sowieso is het aan te raden een zooi extra boutjes en slot nuts te bestellen.
En ik kon verder niks vinden behalve motedis.
Maar anders plaats je hier eerst wat je wilt bestellen en dan denken we met ze alle met je mee
Vraagje: iemand een idee wat zo goed als nieuwe Fanatec Clubsport v1's zouden mogen/moeten kosten?
Ligt eraan, ben je koper of verkoper...?kesj schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:39:
Vraagje: iemand een idee wat zo goed als nieuwe Fanatec Clubsport v1's zouden mogen/moeten kosten?
Als koper zo min mogelijk, als verkoper zo veel mogelijk...
Van wat ik het en der zie vermoed ik dat €150 redelijk is (voor koper en verkoper).
Verkoper 😉ralph075 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:49:
[...]
Ligt eraan, ben je koper of verkoper...?
Als koper zo min mogelijk, als verkoper zo veel mogelijk...
Van wat ik het en der zie vermoed ik dat €150 redelijk is (voor koper en verkoper).
Ik verkoop mijn Sapphire Radeon NITRO R9 FURY videokaart.
Hele goede en snelle kaart.
Voor verkoop hebben we V&A, het forum is daar niet de juiste plek voor
Hele goede en snelle kaart.
Voor verkoop hebben we V&A, het forum is daar niet de juiste plek voor
[ Voor 50% gewijzigd door BM op 24-10-2017 07:52 ]
Ik ben op zoek naar een racing seat voor mijn setup. Al gekeken naar de verscheidende opties (RSeat, Playseat, GT Omega e.d.) maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met een GT Omega RS6? Juist vanwege de prijs kijk ik hier naar, een seat voor €600+ vind ik gewoonweg te veel geld.
Gt omega heb ik.....heerlijke stoel en prima set.gerwim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:23:
Ik ben op zoek naar een racing seat voor mijn setup. Al gekeken naar de verscheidende opties (RSeat, Playseat, GT Omega e.d.) maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met een GT Omega RS6? Juist vanwege de prijs kijk ik hier naar, een seat voor €600+ vind ik gewoonweg te veel geld.
Heb je een direct drive en heusinkveld handbrake dan gaat alles wel shaken.
Heb je een logitech, thrustmaster, fanatec etc dan is dit een perfecte set.
Thanks voor je vlotte reactie. Op dit moment een logitech en ik zie mijzelf geen DDW kopen.. Welke stoel heb je? De RS6 of RS9 (of zelf een stoel er op gezet)? Ik twijfel namelijk tussen een RS6 en een "echte" race stoel (zie http://johandevries.nl/sportstoelen/).knightvision schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:26:
[...]
Gt omega heb ik.....heerlijke stoel en prima set.
Heb je een direct drive en heusinkveld handbrake dan gaat alles wel shaken.
Heb je een logitech, thrustmaster, fanatec etc dan is dit een perfecte set.
Ik heb de duurste die er te koop is....de supreme rs9
https://www.gtomegaracing...imulator-supreme-rs9-seat
Deze stoel is al goed genoeg....geen idee wat je bouw is maar ik ben er tevreden over.
Je kan de stoel evt vervangen naar een gewenste andere van sparco etc.
Deze stoel blijft ook goed in vorm. Hij ziet er nog steeds nieuw uit en voelt ook nog steeds nieuw aan.
Geen indeukingen van het vele zitten etc. (wat ik wel kreeg met een playseat)
Deze stoel is al goed genoeg....geen idee wat je bouw is maar ik ben er tevreden over.
Deze stoel blijft ook goed in vorm. Hij ziet er nog steeds nieuw uit en voelt ook nog steeds nieuw aan.
[ Voor 3% gewijzigd door knightvision op 23-10-2017 15:33 ]
Thanks! Ik heb even contact opgenomen met GT Omega, heb ik ook gelijk een indruk van hun support/sales... ;-)knightvision schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:33:
Ik heb de duurste die er te koop is....de supreme rs9
Heb zelf ook de rs9 gehad. Maar over gestapt op rseat. Waarom? Vondt de rseat wat mooier en degelijker er uit zien. En dat is achteraf ook zo. Maar nee het is het geld zeker niet waard qua prijs verhouding.gerwim schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:49:
[...]
Thanks! Ik heb even contact opgenomen met GT Omega, heb ik ook gelijk een indruk van hun support/sales... ;-)
Nadelen van de rs9 van mijn kant.
Want een hork van een ding om in elkaar te zetten er paste veel dingen niet lekker soepel in elkaar.
De shifter houder die er bij zit is te gammel voor een fanatec shifter moest hier appart upgrade voor kopen
Toetsenbord houder slingert en beweegt alle kanten op en je muis trilt er van af door de force feedback
De boksjes houder was een stuk afgebroken tijdens transport. Voor mij geen probleem heb het toen zelf kunnen maken.
Voordelen:
Best goedkoop voor een stevige stoel want als hij staat staat hij wel. En samen met me fanatec v2.5 base wou het met gemak.
Stoel zit erg lekker en verstelbaar
Veel waar voor je geld.
Ik zal ook gelijk voordelen van de rseat zeggen tegen over de gt omega
Rseat voordelen:
Heb er aparte toetsenbord tray bij en die zit los van de stoel trilt dus niks.
Is robuuster en wat meer solide.
Makelijk in elkaar zetten 30 minuten stond hij.
Nou de nadelen
Hij is erg duur
Stoel 850euro
Toetsenbord houder 165euro
Boxjes houders 145euro
Tripple screen stand 600euro
En de pedalen plaat buigt ietsjes door met fanatec pedalen en loadcel kit er op. Dit kun je verhelpen met een upgrade van 250euro
Ja je kan hier een simlab voor kopen maar
dat vindt ik persoonlijk er minder mooi en strak uit zien maar dat is mijn mening dat grijze metalen frame lijkt niet zo mooi.
Dank voor je (uitgebreide) reactie! Een rSeat is voor mij te duur, ik weet dat de GT Omega een PITA is om in elkaar te zetten (kan drie uur duren...) maar dat heb ik er wel voor over als dat een paar honderd EUR scheelt...KevinSetz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:54:
[...]
Heb zelf ook de rs9 gehad. Maar over gestapt op rseat. Waarom? Vondt de rseat wat mooier en degelijker er uit zien. En dat is achteraf ook zo. Maar nee het is het geld zeker niet waard qua prijs verhouding.
Ik ben zelf vooral benieuwd naar de verschillen tussen de RS6 en RS9, want de RS6 is vanaf eind deze week leverbaar en de RS9 vanaf december. Ugh
Is inderdaad zwaar waardeloos de lever tijden had ik ook toen ik hem bestelde 2 maand pre order....gerwim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:04:
[...]
Dank voor je (uitgebreide) reactie! Een rSeat is voor mij te duur, ik weet dat de GT Omega een PITA is om in elkaar te zetten (kan drie uur duren...) maar dat heb ik er wel voor over als dat een paar honderd EUR scheelt...
Ik ben zelf vooral benieuwd naar de verschillen tussen de RS6 en RS9, want de RS6 is vanaf eind deze week leverbaar en de RS9 vanaf december. Ugh
En wil je een RS6 nog vóór het weekend, ik heb er 1 te koop:gerwim schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:04:
[...]
Dank voor je (uitgebreide) reactie! Een rSeat is voor mij te duur, ik weet dat de GT Omega een PITA is om in elkaar te zetten (kan drie uur duren...) maar dat heb ik er wel voor over als dat een paar honderd EUR scheelt...
https://www.marktplaats.n...tor-supreme-rs6-seat.html
Net te laat... Ik heb 'em 24 okt besteld, krijg hem misschien morgen binnen (niet de supreme variant, want heb geen scherm nodig (VR)).JeWeetwel75 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:17:
[...]
En wil je een RS6 nog vóór het weekend, ik heb er 1 te koop:![]()
https://www.marktplaats.n...tor-supreme-rs6-seat.html
Verwijderd
Aankoopadvies gevraagd. Een nieuwe upgrade zit er aan te komen. De logitech G27 mag de deur uit om vervangen te worden door Fanatec.
De vraag is echter: welke wheelbase ? De CSL elite of de Clubsport 2.5 ? Een prijsverschil van € 230,- . Is de 2.5 echt zoveel beter dat dit het prijsverschil rechtvaardigt ?
Ik kan op het net nergens een echte vergelijkings review vinden waar ik wijzer van wordt.
Zijn er hier mensen die ze echt met elkaar hebben kunnen vergelijken en daar iets zinnigs over kunnen zeggen ? Ik hoor het graag.
De vraag is echter: welke wheelbase ? De CSL elite of de Clubsport 2.5 ? Een prijsverschil van € 230,- . Is de 2.5 echt zoveel beter dat dit het prijsverschil rechtvaardigt ?
Ik kan op het net nergens een echte vergelijkings review vinden waar ik wijzer van wordt.
Zijn er hier mensen die ze echt met elkaar hebben kunnen vergelijken en daar iets zinnigs over kunnen zeggen ? Ik hoor het graag.
Ondertussen hier ook aan het uitkijken naar een nieuwe set, moet een Logitech G29 vervangen dus ik bespaar jullie mijn verhaal en zoektocht aangezien ik eerst kijk welke reactie er komt op dickdekok zijn post.
Mocht er iemand zijn Fanatec ClubSport V3 pedalen verkopen, mag je mij contacteren via PM.
Is het de moeite om te wachten tot Black Friday om Fanatec stuff aan te schaffen? Dacht dit hier eens gelezen te hebben. Wat waren bv. de promoties vorig jaar?
Mocht er iemand zijn Fanatec ClubSport V3 pedalen verkopen, mag je mij contacteren via PM.
Is het de moeite om te wachten tot Black Friday om Fanatec stuff aan te schaffen? Dacht dit hier eens gelezen te hebben. Wat waren bv. de promoties vorig jaar?
Het schijnt dat de base van de CSL elite (wat betreft de PS4 versie dan iig) vrijwel gelijk is aan de Clubsport 2.5 qua elektronica. Alleen iets minder krachtig natuurlijk. Dus ik zou zeggen, zeker als je van een wat ouder Logitech stuur komt de CSL Elite een meer dan mooie upgrade is. (NB: Ik heb zelf alleen ervaring met een T300RS en de CSL Elite PS4 van mijn broertje. Die Fanatec is significant fijner en mooier, ook het stuurwiel zelf).
UPDATE
Na anderhalf jaar simracen ben ik helemaal verliefd geworden op deze vorm van ''sport''
Ben toen begonnen mijn eigen rig te bouwen van PVC, Triple screens, T500 RS, T3PA pro pedalen etc.
De afgelopen tijd wat mee vallers gehad en geld over, tegenwoordig heeft sparen geen zin meer dus lekker uitgeven de boel
Nou dat is meer dan gelukt, in korte tijd mijn PC, stuur, pedalen etc. geupgrade naar het zogenoemde ''echte werk''.
Updates nu zijn
- Nieuwe PC Intel 8700K + nieuw moederbord en de hele mikmak.
- GeForce Aorus 1080 Ti
- SimuCube OSW Large MiGE 30nm
- SRC GT-1 stuur
- 3x BenQ XR3501 (moeten er nog 2 komen, mediamarkt sucks
)
- Oculus Rift
- Heusinkveld Pro pedalen
- Sim Lab Triple monitor stand
En wat een genot het nu is met deze upgrades, achteraf denk ik had het gelijk vanaf het begin moeten doen, maar goed je moet ergens beginnen.
Ben er in iedergeval erg blij mee en het racen gaat stukken beter.
Meer consequente ronde tijden, meer genieten en het belangrijkste meer fun !
De HP pro's en het OSW zijn de beste investeringen. Eenmaal de OSW goed afgesteld is het een puur genot. Zoveel feedback en de auto (mijn geval GT3) veel beter te controleren.
Mijn advies aan ieder nu zou zijn, heb je het geld en heb je het er voor over, twijfel niet en bestellen die hap !
Voorlopig houden we het even hierbij, maar wil wel graag naar motion volgend jaar of in 2019.
Hoe en wat zien we dan nog wel, maar dat het er gaat komen is zeker.
Bij deze nog een aantal foto's voor de liefhebbers.

Simracing heaven on earth does exist
Na anderhalf jaar simracen ben ik helemaal verliefd geworden op deze vorm van ''sport''
Ben toen begonnen mijn eigen rig te bouwen van PVC, Triple screens, T500 RS, T3PA pro pedalen etc.
De afgelopen tijd wat mee vallers gehad en geld over, tegenwoordig heeft sparen geen zin meer dus lekker uitgeven de boel
Nou dat is meer dan gelukt, in korte tijd mijn PC, stuur, pedalen etc. geupgrade naar het zogenoemde ''echte werk''.
Updates nu zijn
- Nieuwe PC Intel 8700K + nieuw moederbord en de hele mikmak.
- GeForce Aorus 1080 Ti
- SimuCube OSW Large MiGE 30nm
- SRC GT-1 stuur
- 3x BenQ XR3501 (moeten er nog 2 komen, mediamarkt sucks
- Oculus Rift
- Heusinkveld Pro pedalen
- Sim Lab Triple monitor stand
En wat een genot het nu is met deze upgrades, achteraf denk ik had het gelijk vanaf het begin moeten doen, maar goed je moet ergens beginnen.
Ben er in iedergeval erg blij mee en het racen gaat stukken beter.
Meer consequente ronde tijden, meer genieten en het belangrijkste meer fun !
De HP pro's en het OSW zijn de beste investeringen. Eenmaal de OSW goed afgesteld is het een puur genot. Zoveel feedback en de auto (mijn geval GT3) veel beter te controleren.
Mijn advies aan ieder nu zou zijn, heb je het geld en heb je het er voor over, twijfel niet en bestellen die hap !
Voorlopig houden we het even hierbij, maar wil wel graag naar motion volgend jaar of in 2019.
Hoe en wat zien we dan nog wel, maar dat het er gaat komen is zeker.
Bij deze nog een aantal foto's voor de liefhebbers.

Simracing heaven on earth does exist
Wat zouden jullie aanraden...
3x 24" scherm of 1 groot TV (?) scherm? Welke grote dan? PC scherm of TV scherm dan?
3x 24" scherm of 1 groot TV (?) scherm? Welke grote dan? PC scherm of TV scherm dan?
3x 24''
met een tv scherm haal je nooit de FOV die je haalt met 3 schermen.
@AlexP36 ziet er lekker uit hoor, eigenlijk moet je je triple stand nog zwart maken
en waarom je pedalen zo dicht op elkaar als je zonder koppeling rijd?
@AlexP36 ziet er lekker uit hoor, eigenlijk moet je je triple stand nog zwart maken
@AlexP36 ziet er heel goed uit! Ik zei het toch over een OSW...!? Het is het geld absoluut waard.
Tripples en een rift? Maar erg mooie rig zo!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Gaat ook nog wel gebeuren, volgend jaar zomer spuiten of tussendoor naar een poedercoater brengen.Denniz0229 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:01:
3x 24''
Sim lab is druk bezig met anodiseren dus die levert straks ook alles in zwarte kleur. Ik kon er niet op wachten voor de triple monitor stand maar de P1 die er ook nog gaat komen zal wel zwart zijn.
Ik had eerst triples en verkocht vanwege de overstap naar VR. Het grote nadeel (voor mij) is dat ik niet lang met zo’n ding kan zitten. Word niet misselijk ofzo maar na 45 min. zit het echt niet meer comfortabel, zweet, warm, afdruk in je gezicht etc. dus weer terug naar triples. Heb ik zin in volledige immersie dan kan ik hem altijd gebruiken 👍🏼Michaelg schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:41:
Tripples en een rift? Maar erg mooie rig zo!
Het zelf laten anodiseren hoeft ook niet al te veel voeten in aarde te hebben.AlexP36 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:15:
[...]
Gaat ook nog wel gebeuren, volgend jaar zomer spuiten of tussendoor naar een poedercoater brengen.
Sim lab is druk bezig met anodiseren dus die levert straks ook alles in zwarte kleur. Ik kon er niet op wachten voor de triple monitor stand maar de P1 die er ook nog gaat komen zal wel zwart zijn.
Misschien kan ik wel iets voor je regelen als je naar zwart wilt. Voor een anodisatiebedrijf dat ik ken (mijn vader is daar anodiseur) is het gewoon bijhangen bij een reeds bestaande batch.
PSN RobinNova
Ik weet hoe het werkt maar als je als particulier bij zoiets aanklopt is het gewoon de volle pond betalen en vertellen ze je dat natuurlijk niet.Kronos1979 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:31:
[...]
Het zelf laten anodiseren hoeft ook niet al te veel voeten in aarde te hebben.
Misschien kan ik wel iets voor je regelen als je naar zwart wilt. Voor een anodisatiebedrijf dat ik ken (mijn vader is daar anodiseur) is het gewoon bijhangen bij een reeds bestaande batch.
Waar woon je ? Misschien dat we iets kunnen regelen.
Mooie upgrades Alex! Hoe bevalt het SRC GT-1 stuur? Doet hij het qua kwaliteit duidelijk onder een duurdere button plate van bijvoobeeld Ascher racing? Ben ook van plan om hem aan te schaffen, maar kan weinig reviews vinden...
Heb geen ervaring met ascher maar de SRC kan wat mij betreft gewoon met de top mee. Buttonbox volledig van echt carbon en mooi afgewerkt. Magnetische flippers die heerlijk flipperen 😉 stuur voorzien van suede wat lekker aan voelt en voldoende grip geeft.Kevin Kater schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:33:
Mooie upgrades Alex! Hoe bevalt het SRC GT-1 stuur? Doet hij het qua kwaliteit duidelijk onder een duurdere button plate van bijvoobeeld Ascher racing? Ben ook van plan om hem aan te schaffen, maar kan weinig reviews vinden...
Gewoon doen 👍🏼
Je mag hem gerust komen proberen.
Hey Alex,
Wat is je gedachte gang eigenlijk achter hele dure triple screen setup en toch ook VR te nemen? Is geen kritiek ben er echt mega jaloers op en de rig ziet er super uit!
Ik ben ondertussen me stuurtjes aan het voorzien van een buttonplate + magnetische shifters
YouTube: Magnetic Shifter Sim racing
Ik print alles uit en ga het daarna allemaal beplakken met carbon wrap folie
ik maak de ontwerpen helemaal zelf zodat de buttonplate perfect past op het stuur
Forum | ||
![]() | ![]() |
YouTube: Magnetic Shifter Sim racing
Ik print alles uit en ga het daarna allemaal beplakken met carbon wrap folie
[ Voor 43% gewijzigd door KevinSetz op 29-10-2017 12:05 ]
Op zich heeft hij dat net uitgelegdTuxieDeni schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Hey Alex,
Wat is je gedachte gang eigenlijk achter hele dure triple screen setup en toch ook VR te nemen? Is geen kritiek ben er echt mega jaloers op en de rig ziet er super uit!
AlexP36 in "Het grote 'show je race-rig' topic"
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Stukje terug lezen Tuxie, iemand stelde al een soort gelijke vraag.TuxieDeni schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:33:
[...]
Hey Alex,
Ok guys... Serieus aan het nadenken om mijn sim setup up te graden... Heb wat materiaal verkocht van een andere hobby en ik heb maximaal 1000€ te besteden, uiteraard is "hoe minder, hoe beter" van toepassing.
Huidige setup:
Logitech G29
1x 24" PC scherm
Geschiedenis:
Logitech MOMO Driving Force, Thrustmaster F1 360 Modena, Logitech DFGT, Fanatec GT3 RS + Fanatec CSL pedalen
==> Toch al redelijk wat stuurtjes gehad, maar telkens ook iedere keer alles verkocht
En te weinig genoten van (in die tijd) m'n "high-end" Fanatec materiaal, te weinig stilgestaan bij de techniek van toen.
Waarom:
Simracing blijft toch met de gebruikelijke up's and down's de enige hobby die regelmatig terug op de voorgrond begint te treden in mijn leven en mijn vrije tijd beheerst. Uiteraard gaat dat met enkele maanden simracen en dan alles een half jaar laten liggen...
Maar materiaal is altijd bruikbaar na al die jaren.
Waarom upgraden? Omdat het kan, m'n huidige setup werkt perfect, de G29 is net een jaar oud en ben ik erg tevreden van dus rationeel helemaal geen reden om up te graden maar goed ja, zal altijd ergens een kind blijven denk ik
Speel momenteel enkel iRacing (al lid sinds 2011...).
Welk materiaal?
Ondertussen al veel opgezocht, reviews bekeken etc. en een loadcell is een must om het een upgrade te kunnen noemen.
Volgende combinaties blijven over:
De Thrustmaster T500 ook overwogen maar lijkt mij 1) al oudere hardware te zijn 2) Ook niet van hetzelfde niveau te zijn al bovenstaande setups en als je dan toch dat bedrag wil uitgeven, spaar je beter door.
Ik zie ook combinaties van de T3PA Pro pedalen met loadcell mod, maar voor de totale prijs die je dan betaalt, koop je best direct de CS V3 pedalen (en garantie).
Ook zou ik graag overschakelen naar een triple monitor, maar dat lijkt mij gewoon een kwestie van twee gelijke monitoren te vinden tweedehands met dunne bezels...
Mocht er iemand 1 van bovenstaande overwegen om te verkopen, mag je mij gerust contacteren en zien we wel verder.
Alvast bedankt
Huidige setup:
Logitech G29
1x 24" PC scherm
Geschiedenis:
Logitech MOMO Driving Force, Thrustmaster F1 360 Modena, Logitech DFGT, Fanatec GT3 RS + Fanatec CSL pedalen
==> Toch al redelijk wat stuurtjes gehad, maar telkens ook iedere keer alles verkocht
Waarom:
Simracing blijft toch met de gebruikelijke up's and down's de enige hobby die regelmatig terug op de voorgrond begint te treden in mijn leven en mijn vrije tijd beheerst. Uiteraard gaat dat met enkele maanden simracen en dan alles een half jaar laten liggen...
Waarom upgraden? Omdat het kan, m'n huidige setup werkt perfect, de G29 is net een jaar oud en ben ik erg tevreden van dus rationeel helemaal geen reden om up te graden maar goed ja, zal altijd ergens een kind blijven denk ik
Welk materiaal?
Ondertussen al veel opgezocht, reviews bekeken etc. en een loadcell is een must om het een upgrade te kunnen noemen.
Volgende combinaties blijven over:
- Thrustmaster TS-PC + Fanatec ClubSport V3 pedalen
- Fanatec CSL Elite P1 + Fanatec ClubSport V3
De Thrustmaster T500 ook overwogen maar lijkt mij 1) al oudere hardware te zijn 2) Ook niet van hetzelfde niveau te zijn al bovenstaande setups en als je dan toch dat bedrag wil uitgeven, spaar je beter door.
Ik zie ook combinaties van de T3PA Pro pedalen met loadcell mod, maar voor de totale prijs die je dan betaalt, koop je best direct de CS V3 pedalen (en garantie).
- Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, zeker naar pedalen toe? Andere pedalen die eventueel gemod kunnen worden naar niveau CS V3 maar goedkoper?
- Verliest de CS V3 functionaliteiten indien gecombineerd met een TS-PC? Werkt dit perfect samen zoals de Fanatec wheelbase?
- Ik heb ook gelezen dat de CS V3 z'n meerprijs niet waard is tov. de V2 en je beter de V2 tweedehands zoekt?
Ook zou ik graag overschakelen naar een triple monitor, maar dat lijkt mij gewoon een kwestie van twee gelijke monitoren te vinden tweedehands met dunne bezels...
Mocht er iemand 1 van bovenstaande overwegen om te verkopen, mag je mij gerust contacteren en zien we wel verder.
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Stancke op 29-10-2017 14:58 ]
Ik woon zelf in Weert; dus indien je een reis naar het zuiden er voor over hebt. “Probleem” is dat het wel even duurt dus geen kwestie klaar terwijl u wacht...AlexP36 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:43:
[...]
Ik weet hoe het werkt maar als je als particulier bij zoiets aanklopt is het gewoon de volle pond betalen en vertellen ze je dat natuurlijk niet.
Waar woon je ? Misschien dat we iets kunnen regelen.
PSN RobinNova
ah overheen gelezen, sorry voor de vraagAlexP36 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:01:
[...]
Stukje terug lezen Tuxie, iemand stelde al een soort gelijke vraag.
De bouw van mijn rig heeft zojuist een tegenvallertje... Ik was een gat aan het boren in mijn 'real life' vrachtwagenstuur maar halverwege brak de boor af! Nu zit die ~1 cm diep in het gat vast. FML!
Andere vraag: Kent iemand een Nederlandse leverancier voor Motedis 40x40-profiel compatible onderdelen? Ik zoek wat scharnieren en bevestigingen maar bij Motedis betaal je bijna 14 euro verzendkosten terwijl ik niet eens zeker weet of wat ik wil gaat passen. Dat is echt een nadeel van Motedis.
Hier nog een foto van de ramp (klikbaar voor grotere versie):

Andere vraag: Kent iemand een Nederlandse leverancier voor Motedis 40x40-profiel compatible onderdelen? Ik zoek wat scharnieren en bevestigingen maar bij Motedis betaal je bijna 14 euro verzendkosten terwijl ik niet eens zeker weet of wat ik wil gaat passen. Dat is echt een nadeel van Motedis.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 29-10-2017 20:27 ]
Mooi, dan geloof ik het zo wel. Bestel hem binnenkort als ik weer wat centen hebHeb geen ervaring met ascher maar de SRC kan wat mij betreft gewoon met de top mee. Buttonbox volledig van echt carbon en mooi afgewerkt. Magnetische flippers die heerlijk flipperen 😉 stuur voorzien van suede wat lekker aan voelt en voldoende grip geeft.
Gewoon doen 👍🏼
Je mag hem gerust komen proberen.
Bel even met Richard van Sim-lab.eu Misschien is zelf even langsgaan daar nog handiger.Room42 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 20:25:
De bouw van mijn rig heeft zojuist een tegenvallertje... Ik was een gat aan het boren in mijn 'real life' vrachtwagenstuur maar halverwege brak de boor af! Nu zit die ~1 cm diep in het gat vast. FML!![]()
[afbeelding]
Wellicht niet helemaal het juiste topic maar aan gebrek van een algemeen racestuurtopic plaats ik hem even hier.
Ik ben aan het kijken naar zo'n wheelstand pro icm een T300RS GT-edition voor in de woonkamer om 'casual' wat racegames te doen op de PS4 maar ik vraag mij af in hoeverre de stuurstang welke tussen je benen zit je belemmert in je bewegingsvrijheid als je gebruik maakt van 3 pedalen. Daarnaast, blijft het geheel een beetje rechtop staan als je hem inklapt? Ik neem aan dat je het stuurtje etc gewoon kan laten zitten?
Ik ben aan het kijken naar zo'n wheelstand pro icm een T300RS GT-edition voor in de woonkamer om 'casual' wat racegames te doen op de PS4 maar ik vraag mij af in hoeverre de stuurstang welke tussen je benen zit je belemmert in je bewegingsvrijheid als je gebruik maakt van 3 pedalen. Daarnaast, blijft het geheel een beetje rechtop staan als je hem inklapt? Ik neem aan dat je het stuurtje etc gewoon kan laten zitten?
Ik heb recent een wheelstand pro gekocht icm de T300 RS GT Edition. De wheel stand is gemakkelijk op te ruimen met het racing wheel eraf. Met het wheel erop kun je de stang waar het stuur op staat ook gewoon inklappen. Deze kun je stevig vastzetten zodat je pedalen niet geplet worden. De stand blijft gemakkelijk staan en mocht je er per ongeluk tegenaan lopen, zal deze niet 1-2-3 omvallen. Wat betreft de stang, ik heb er totaal geen last van!vhal schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:31:
Wellicht niet helemaal het juiste topic maar aan gebrek van een algemeen racestuurtopic plaats ik hem even hier.
PSN: Curvaa_
Na lange tijd sparen kan ik eens gaan kijken voor de aanschaf van een direct drive wheel.
nu is mijn oog gevallen op de volgende systemen
- Sim Racing Coach Kit Augury OSW Simucube
- Simracingbay SimuCUBE based OSW kit with CM110 case
- Sim - Plicity SW20+ (20Nm Direct Drive Wheel)
Waar moet ik nu goed op letten bij deze systemen? Volgens mij zit er heel weinig verschil tussen.
en wat is het verschil tussen IONI, MIGE en SIMECUBE?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Waar moet ik nu goed op letten bij deze systemen? Volgens mij zit er heel weinig verschil tussen.
Die 3 zijn allemaal hetzelfde qua hardware, alleen de afwerking verschilt en volgens mij heeft die Augury kit betere EMI bescherming.hurp01 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:11:
Na lange tijd sparen kan ik eens gaan kijken voor de aanschaf van een direct drive wheel.
Er zit geen verschil tussen IONI, MiGE en SimuCUBE want dat zijn alle 3 componenten van je hele setup. Het belangrijkste is dat je een SimuCUBE based OSW hebt, maar dat zijn die 3 allemaal. Alle doorontwikkeling komt alleen nog voor SimuCUBE builds dus.
MiGE is een fabrikant die industriële DD servo's levert (waaronder dus de 20Nm/30Nm variant, ook wel "small" en "big" MiGE genoemd). Zo heb je ook AKM en Kollmorgen maar dat zijn iets andere prijsklasses.
IONI HC = servo drive controller die de servo aanstuurt met alle parameters van dien (voltage, amperage, filters, settings van de servo)
SimuCUBE is het control board wat de vertaling doet van FFB Game controller naar de IONI.
@vhal Ik heb sinds kort een Playseat Evolution met T300RS en T3PA Pro pedalen. De Playseat heeft ook zo'n stang tussen je benen maar heb hier geen last van. Je moet de pedalen alleen niet te dicht op die stang zetten want dan zit je er met je enkel of onderbeen tegen aan. Dus pedalen iets verder weg zetten of de stang (als dat kan) iets dichterbij halen.
THNXAlexji schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:19:
[...]
Die 3 zijn allemaal hetzelfde qua hardware, alleen de afwerking verschilt en volgens mij heeft die Augury kit betere EMI bescherming.
Er zit geen verschil tussen IONI, MiGE en SimuCUBE want dat zijn alle 3 componenten van je hele setup. Het belangrijkste is dat je een SimuCUBE based OSW hebt, maar dat zijn die 3 allemaal. Alle doorontwikkeling komt alleen nog voor SimuCUBE builds dus.
MiGE is een fabrikant die industriële DD servo's levert (waaronder dus de 20Nm/30Nm variant, ook wel "small" en "big" MiGE genoemd). Zo heb je ook AKM en Kollmorgen maar dat zijn iets andere prijsklasses.
IONI HC = servo drive controller die de servo aanstuurt met alle parameters van dien (voltage, amperage, filters, settings van de servo)
SimuCUBE is het control board wat de vertaling doet van FFB Game controller naar de IONI.
moet ik nog nadenken over 20Nm of 30Nm? snap dat dit in kracht uit maakt maar doet het ook iets met de kleine gevoellige ffb?
Dat is een persoonlijke keuze. De 20Nm en 30Nm zijn namelijk niet exact dezelfde servo maar dan iets sterker. De 30Nm heeft iets meer natuurlijke damping/frictie wat sommigen een rustiger gevoel geeft.hurp01 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:30:
[...]
THNX![]()
moet ik nog nadenken over 20Nm of 30Nm? snap dat dit in kracht uit maakt maar doet het ook iets met de kleine gevoellige ffb?
Ik heb zelf de 20Nm en die reageert iets directer schijnbaar, ik heb nooit zelf direct vergeleken.
Met de nieuwe SimuCUBE firmware en het Reconstruction Filter wat daar in zit (iRacing 60Hz FFB -> 2500hz) ben ik echt supertevreden met mijn small MiGE, het voelt echt net als rubber.
Ik draai de 20Nm op vol vermogen in SimuCUBE en schaal deze in iRacing terug zodat de verhouding ongeveer 0.3/0.4 is, ver van vol vermogen dus en dat vind ik al genoeg.
Woon in Zwolle, mocht dat in de buurt zijn dan mag je altijd komen testen hoor.
Ok thnx voor het aanbod. Ga ik zeker even goed over nadenken. Kom zelf uit Utrecht dus is wel ff een stukjeAlexji schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:42:
[...]
Dat is een persoonlijke keuze. De 20Nm en 30Nm zijn namelijk niet exact dezelfde servo maar dan iets sterker. De 30Nm heeft iets meer natuurlijke damping/frictie wat sommigen een rustiger gevoel geeft.
Ik heb zelf de 20Nm en die reageert iets directer schijnbaar, ik heb nooit zelf direct vergeleken.
Met de nieuwe SimuCUBE firmware en het Reconstruction Filter wat daar in zit (iRacing 60Hz FFB -> 2500hz) ben ik echt supertevreden met mijn small MiGE, het voelt echt net als rubber.
Ik draai de 20Nm op vol vermogen in SimuCUBE en schaal deze in iRacing terug zodat de verhouding ongeveer 0.3/0.4 is, ver van vol vermogen dus en dat vind ik al genoeg.
Woon in Zwolle, mocht dat in de buurt zijn dan mag je altijd komen testen hoor.
Waar ben jij geslaagd met je aankoop? als ik vragen mag.
Ik heb de kit van Tomo (simracing bay) met mijn buttonbox + paddles voor het stuur van simracing coach (SRC), met dit als resultaathurp01 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:16:
[...]
Ok thnx voor het aanbod. Ga ik zeker even goed over nadenken. Kom zelf uit Utrecht dus is wel ff een stukje
Supertevreden met Tomo, voor mij was vooral de doorslag dat hij het snelste was met versturen en er bekend om stond goede support te leveren.
Al zit dat bij de meeste OSW bouwers wel goed. Klein wereldje dus je moet het vooral van je reputatie hebben.
Die van @JoepW komt ook bij Tomo vandaan, volgens mij ook zeer tevreden.
Zelf heb ik onlangs ook een DD gekocht, uiteindelijk heb ik de Augury kit van SimRacingCoach gekozen vanwege de case. Puur esthetisch. Ben er super blij mee, werkt perfect en ziet er imo dus erg goed en afgewerkt uit.hurp01 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:16:
[...]
Ok thnx voor het aanbod. Ga ik zeker even goed over nadenken. Kom zelf uit Utrecht dus is wel ff een stukje
Standaard zit er al een ground kabel aangesloten/bij waarmee je alles kan grounden wat erg handig is.
Enige puntje van kritiek is misschien dat er geen engelse handleiding bij zit hoe je hem aansluit en hoe je de software installeert. Er is wel een Spaanse, maar online is hier ook genoeg over te vinden, dus was voor mij niet echt een probleem.
Als je momenteel Fanatec sturen hebt en je wilt deze omzetten, kan het een optie zijn om voor SimRacingBay te gaan, die hebben (als enige) zo'n adapter daarvoor.
Als je een nieuw stuur erbij wilt kopen zou je voor SimRacingCoach kunnen kiezen omdat zij relatief goedkope sturen met buttonboxen verkopen. Maar natuurlijk kan je ook mix- en matchen
@hurp01
Die van mij komt ook van Tomo en ik ben er idd ook zeer tevreden over. Ik heb de large MiGE en draai deze op ca. 60% output. Ook ik heb geen vergelijking met de small MiGE.Alexji schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:55:
[...]
Ik heb de kit van Tomo (simracing bay) met mijn buttonbox + paddles voor het stuur van simracing coach (SRC), met dit als resultaat
Supertevreden met Tomo, voor mij was vooral de doorslag dat hij het snelste was met versturen en er bekend om stond goede support te leveren.
Al zit dat bij de meeste OSW bouwers wel goed. Klein wereldje dus je moet het vooral van je reputatie hebben.
Moet je wel ff je Fanatec stuur ombouwen zodat je de knoppen en shifters kan gebruikenJoostBaksteen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:56:
[...].....Als je momenteel Fanatec sturen hebt en je wilt deze omzetten, kan het een optie zijn om voor SimRacingBay te gaan, die hebben (als enige) zo'n adapter daarvoor. .....
ziet er heel gaaf uit @AlexjiAlexji schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:55:
[...]
Ik heb de kit van Tomo (simracing bay) met mijn buttonbox + paddles voor het stuur van simracing coach (SRC), met dit als resultaat
denk dat ik nu wel uit mijn aankoop ga komen.
nog even wachten tot de kerstbonus en dan kunne we aan de slag.
@JoepW en @JoostBaksteen
Thnx allemaal
[ Voor 3% gewijzigd door hurp01 op 01-11-2017 14:52 ]
Klopt inderdaad, dat heb ik zelf ook gedaan met mijn BMW rim. Maar dan met een Q1R quick release.JoepW schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:01:
@hurp01
[...]
Die van mij komt ook van Tomo en ik ben er idd ook zeer tevreden over. Ik heb de large MiGE en draai deze op ca. 60% output. Ook ik heb geen vergelijking met de small MiGE.
[...]
Moet je wel ff je Fanatec stuur ombouwen zodat je de knoppen en shifters kan gebruiken
Ook heb ik trouwens een kastje gemaakt waarmee ik mijn Fanatec Shifter èn Handbrake op mijn pc kan aansluiten via USB met 1 teensy LC. Dit is een stuk goedkoper dan 2 usb connectors bij fanatec kopen.
Als mensen geïntereseerd zijn kan ik er wel wat meer over vertellen. Source code + 3d kastje staan hier.
MiGE gaat zelf binnenkort/nu komen met een veel hogere resolutie encoder (miljoenen punten ipv de 10000ppr nu).
Zie https://community.granite...s-encoder-coming-soon/700
Dat zijn een stuk leukere bedragen, maar ik wacht de early adopters wel even af
Moet het allemaal nóg een stapje soepeler maken en hiermee krijg je (volgens Brion Sohn & co, de OSW guru's) de MiGE's op een niveau van de veel duurdere servos. Maar hoeveel hier van tussen de oren zit weet ik natuurlijk niet
Zie https://community.granite...s-encoder-coming-soon/700
Dat zijn een stuk leukere bedragen, maar ik wacht de early adopters wel even af
Moet het allemaal nóg een stapje soepeler maken en hiermee krijg je (volgens Brion Sohn & co, de OSW guru's) de MiGE's op een niveau van de veel duurdere servos. Maar hoeveel hier van tussen de oren zit weet ik natuurlijk niet
Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.
Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.