Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hoi

Ik ben een race rig aan het uittekenen met de zogenoemde 80/20 alu profielen.

Aangezien het mijn eerste rig is die ik zelf in elkaar steek kan ik wel wat ervaringstips gebruiken.
Kunnen jullie mij daarom de juiste richting wijzen.

Momenteel twijfel ik immers nog over een aantal zaken zoals:

- Hoe de pedalen monteren zodat deze makkelijk te verplaatsen zijn (hoogte/helling/afstand)? Zijn de snelkoppellingen voldoende sterk om alles op zijn plaats te houden?

- Eigenlijk identiek dezelfde vraag voor de stoel :)

- Hoe bevestigen jullie het stuur? Ik heb een Fanatec CSL Elite en zie dat de meeste rechtstreeks op het profiel vastzetten. Ik zou echter graag ook wat afstelmogelijkheden voor het stuur hebben. Hoogte is vrij simpel en de helling kan ik ook wel nog iets op vinden maar hoe stellen jullie de afstand in zonder dat de stevigheid verloren gaat?

- Ik heb al veel gelezen over de TV stand, sommigen monteren de stand op de rig, andere zorgen voor een tv stand die los staat van de rig, wat raden jullie aan.

- Ik zou graag de volledige rig 'redelijk mobiel' willen houden. Als ik echter online kijk dan zijn er zo goed als geen plannen te vinden voor mobiele rigs. Kunnen jullie mij tippen waar er eventueel wel te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 16:24
Iemand ervaring met motion platforms?

Ik heb wel interesse in de nextlevelracing v3.
Lijkt me ideaal voor wat ik zoek?

Compacte unit, stil in gebruik en relatief betaalbaar.
Kan wel weinig info vinden of dit geleverd wordt met een stoel of je die zelf moet voorzien?

Welke worden hier gebruikt en wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb terug de iracing draad opgenomen door de aankoop van een VR bril en ik moet zeggen, fantastisch.
Ik merk alleen dat men lichaam op het randje zit van motion sickness en ik denk dat door de lichamelijke feedback van een motion platform te gebruiken je dit al deels kan oplossen omdat je lichaam dan tenminste de sensaties registreert die je ogen opvangen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
- Vragen van @Ekfad over 8020 etc.

Ja, ik heb de pedalen gewoon met snelkoppelingen (klemhendel), en ze zijn nog nooit verschoven.

Voor mijn stoel heb ik gewoon de rails (van dezelfde autostoel) vastgeschroefd op het frame met T-slot moer en boutjes), hierdoor kan ik gewoon mijn stoel naar voren/achter schuiven zoals je dat in een normale auto ook kan.

Wat betreft de afstand tot het stuur, zie de stoel hierboven bij de stoel, als de hoogte/helling eenvoudig is, is de afstand met stoelrails super simpel, en geen schroeven/snelkoppelingen nodig! :)

Mijn monitoren heb ik los gemonteerd, zeker met een stuur met veel kracht is dat wel aan te raden, anders kan het toch wat mee gaan trillen. Als het losstaat heb je daar nooit last van. Maar momenteel race ik alleen nog maar in VR, dus is dat al helemaal geen probleem meer.

Mobiliteit, gewoon 4 goede wielen eronder en gaan toch? Als je het frame stevig genoeg maakt moet dat makkelijk kunnen. Even snelle zoek actie op google levert deze op https://www.zwenkwielen.n...0-mm-blauw-plaat-rollager 160kg per wiel... als je daar 4 van onder zet gaat dat echt makkelijk lukken.

Zelf heb ik een freestafel gemaakt van 80 x 160 (als ik het me goed herinner, groot ding in ieder geval) ook van 8020, daar zitten 4 wielen onder, volgebouwd met multiplex kasten gereedschap e.d. Dat rijdt gewoon op 4 wielen, geen probleem, en weegt wel meer dan een rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
JoostBaksteen schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:31:
- Vragen van @Ekfad over 8020 etc.

Mobiliteit, gewoon 4 goede wielen eronder en gaan toch? Als je het frame stevig genoeg maakt moet dat makkelijk kunnen. Even snelle zoek actie op google levert deze op https://www.zwenkwielen.n...0-mm-blauw-plaat-rollager 160kg per wiel... als je daar 4 van onder zet gaat dat echt makkelijk lukken.
Bedankt voor de input.

Wat de wielen betreft, daar dacht ik ook aan maar draagt een kader van 1800 op 600 dit ook? Gaat dit in het midden niet doorbuigen. En gezien het op een gladde ondergrond komt te staan. Zou de rig dan niet gaan ‘lopen’ door de trillingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 14:44
Ekfad schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:28:
[...]

Bedankt voor de input.

Wat de wielen betreft, daar dacht ik ook aan maar draagt een kader van 1800 op 600 dit ook? Gaat dit in het midden niet doorbuigen. En gezien het op een gladde ondergrond komt te staan. Zou de rig dan niet gaan ‘lopen’ door de trillingen?
Ik heb mijn rig ook op 4 Wielen staan. Buigen doet hij niet Maar ik heb er dan wel een 18mm houten plaat onder. Wat je tegen het verschuiven kunt doen is 2 wielen kopen die een rem hebben dan gaat hij geen kant op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Ja, doorbuigen doet het niet, dit is mijn kast voor reference:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xzs0jwjZ1wzEPWQAly7dnx25/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WnxVWUA0Y89HvrNP5bqCyz2m/medium.jpg

Maar zie ook het rig van Heusinkveld bv https://heusinkveld.com/products/sim-rigs/?v=79cba1185463 die staat ook op pootjes, en buigt ook niet door. Als je dikker profiel neemt zoals Heusinkveld gaat het echt geen kant op.

In inderdaad, wielen met een rem, en je bent klaar (als je goed kijkt op de eerste foto zie je dat de wieltjes van mijn freestafel ook een rem hebben) :)

[ Voor 18% gewijzigd door JoostBaksteen op 24-04-2018 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja, je kunt gewoon zwenkwielen met boutgat bestellen, of bij de lokale gamma halen (Tip van Simlab). Ik gebruik ze nu een paar maanden op mijn Simlab GT1 setup en ze zijn ideaal. Ik heb ze tegenwoordig niet eens meer op de rem staan.

Ik heb iets lichtere, van 75kg/stuk. Mijn hele setup inclusief mijzelf weegt ongeveer 150kg schat ik.
link: 75mm boutgat

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Bedankt allemaal! Zal hier het afgewerkte resultaat posten eens het zover is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:58
Ik heb zojuist een volgende upgrade gepland voor mijn 'custom Rig'.. namelijk triple screens.

Wellicht kunnen jullie mij verder op weg helpen, ik wil uiteraard zelf op mijn bestaande Rig deze schermen gaan ophangen maar ik kom er niet helemaal uit onder welke hoek ik de schermen moet plaatsen.

Het gaat om 3x een 23inch full hd scherm van 4,5kg p stuk die mijn 32inch fullhd tv zullen vervangen.

'T word nog wat dalijk :)

Over een geruime tijd wil ik toch ook overstappen naar een 8020 rig maar welke ben ik nog niet over uit, voorlopig voldoet mijn houten frame nog wel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

MichaelJ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:59:
.....maar ik kom er niet helemaal uit onder welke hoek ik de schermen moet plaatsen......
De hoek hangt 100% af van de afstand van je ogen tot het middelste scherm en de breedte ervan.
Hier een spreadsheet dat ik voor de GoT iRacers heb gemaakt dat het feilloos uitrekent: https://docs.google.com/s...aaNFAMPQ/edit?usp=sharing

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
JoepW schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:50:
[...]

De hoek hangt 100% af van de afstand van je ogen tot het middelste scherm en de breedte ervan.
Hier een spreadsheet dat ik voor de GoT iRacers heb gemaakt dat het feilloos uitrekent: https://docs.google.com/s...aaNFAMPQ/edit?usp=sharing
Dank voor de info Joep, ik krijg vandaag de schermen binnen en ga dan op het gemak eens uitzoeken hoe ik de monitoren moet gaan mounten etc. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MichaelJ
Mijn selfmade rig is nu klaar (totdat de volgende upgrade er aankomt waarschijnlijk 8)7 ).
Afgelopen weekend druk bezig geweest om de triple monitors te voorzien van een mount om deze correct op te hangen aan de rig en dank aan JoepW voor het overzichtje, ik had het geluk dat mijn schermen op 45graden moesten hangen dus het was relatief makkelijk om de balken zo te zagen en te monteren. :)

Het geheel is echt super sterk, er zit praktisch geen enkele beweging in de opstelling zoals het hier staat.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/gncDUaeXQhrJlWjpe8uDwYF3yOlFoN5CNCTnggXxMSFwxGdBTGWlaXQhbYvkkJ0E-9VhD5O8FmZr0s9FgTHNhtB_hqgfXtSbzVYQ981HOXwPFD70TwS-VTaTjqyMh4Eo7MZ-DTSn6vY=w2400

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MichaelJ schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:18:
Mijn selfmade rig is nu klaar (totdat de volgende upgrade er aankomt waarschijnlijk 8)7 ).
Afgelopen weekend druk bezig geweest om de triple monitors te voorzien van een mount om deze correct op te hangen aan de rig en dank aan JoepW voor het overzichtje, ik had het geluk dat mijn schermen op 45graden moesten hangen dus het was relatief makkelijk om de balken zo te zagen en te monteren. :)

Het geheel is echt super sterk, er zit praktisch geen enkele beweging in de opstelling zoals het hier staat.

[afbeelding]
Ziet er goed uit, van hout gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

[afbeelding]
Ziet er goed (en netjes) uit!
Als ik je toch nog wat werk mach bezorgen: Ik zou de schermen dichter naar je toe halen. Dus vlak achter het stuur. Dat verhoogt de immersion behoorlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
MikeyMan schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:38:
[...]

Ziet er goed uit, van hout gemaakt?
Begonnen met een paar simpele balkjes en plankjes, uiteindelijk is het dit geworden ja.
Voordeel van hout (voor mij) is dat zelfs ik er goed mee overweg kan en met een paar lange schroeven erin is het ook een goede stevige constructie geworden :9
JoepW schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:11:
[...]

Ziet er goed (en netjes) uit!
Als ik je toch nog wat werk mach bezorgen: Ik zou de schermen dichter naar je toe halen. Dus vlak achter het stuur. Dat verhoogt de immersion behoorlijk. 8)
Je bedoelt dan echt vlak achter het stuurwiel?
Nu heb ik hem zo gemaakt dat die met de onderkant van het scherm net niet tegen de base aankomt van mijn T300. Als ik het virtuele stuurwiel en handen aanzet dan heb ik mijn eigen handen redelijk in lijn met wat er op het scherm te zien is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Hallo Heren,

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe 29 inch ultrawide binnen gekregen. Dus nu heb ik nog maar 1 stap te gaan tot ik de 'dream' setup ge-compleet heb. (OSW met custom stuur van Henkus)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/btUQDnk

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/FmnjhyX

Ik werk echt met heel weinig ruimte in mijn kamer maar ik vind het opzich best goed gelukt! Moet alleen nog een nieuwe plekje vinden voor mijn sensoren van de oculus.

[ Voor 8% gewijzigd door Fassive op 30-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik lees al een tijdje mee en ik heb alleen maar hele vette, en creatief gebouwde sets gezien! _/-\o_

Ik race sinds kort GT Sports VR, en andere games geprojecteerd vanaf de beamer boven mij (stoel naar achter en electr. scherm komt vanaf plafond omlaag)

Wheelstand is een zelfbouw, die super stevig staat, gemaak door samenvoeging van aantal huis-tuin-keuken dingen; aan elkaar geschroefde snijplanken, en de voet van mijn Nelson 5451 sidetable, waarvan het ronde blad ook vervangen is door een snijplank >:) .

Rijdt heerlijk!!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hILeruO.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Snaaf op 01-05-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10

[afbeelding]
Meneer Jaggie uit Maassluis? De tweewieler ingeruild ;)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
YouriVLD schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:30:
[...]

Meneer Jaggie uit Maassluis? De tweewieler ingeruild ;)
The one and only! Hi Youri ;)
Leuk jou ook hier weer tegen te komen :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:21

Dark Angel

Corvette LS Power

MichaelJ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:31:
[...]

The one and only! Hi Youri ;)
Leuk jou ook hier weer tegen te komen :9
Grappig nog meer simracers uit Maassluis

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Dark Angel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Grappig nog meer simracers uit Maassluis
En zo aan je profielfoto te zien, ook zelfs bijna buurman :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Even een plaatje van iemand anders zijn rig.....
Max Verstappen aan het trainen met iRacing.
Bron: https://twitter.com/Max33...status/992729751663017985

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkb8v4C.jpg

DIY playseat met Logitech G25 wheel, pedals en shifter.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielless op 06-05-2018 11:30 . Reden: Plaatje kleiner gemaakt ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Na 13 jaar (vanaf Forza Motorsport) veel plezier te hebben gehad van mijn Wheel Stand Pro in combinatie met een Pyramat rocker gamechair, werd het hoog tijd voor een upgrade. Aanleiding was hierbij mijn zoektocht naar een snellere/consistente rondetijd O-)

Na bestudering van veel voorbeelden op 't web, heb ik mijn ontwerp gebaseerd op de GT1 van Sim Lab. De aluminium profielen incl. bevestigingsmaterialen voor het chassis zijn op maat geleverd door Dold Mechatronik uit Duitsland (parts list). De wheeldeck- en bucketseat brackets zijn afkomstig van Sim Lab en de racestoel Cobra Imola heb ik 2de hands gevonden op Marktplaats. Tevens mijn standaard T3PA rem voorzien van een load cell mod.

De rest van de hardware was reeds in gebruik zoals mijn oude Cooler Master Stacker case, Asus Z170, Intel 7600K @4.7GHz, KFA2 GeForce GTX 960 OC, Philips 27 inch LCD, Thrustmaster T300 RS GT en een virtual dash en buttonbox (Nexus 10) van EKSIMracing.

Volgende upgrade (wens): GeForce GTX 1080 TI i.c.m. een triple screen of VR bril.

update 2: upgrade naar triple monitor setup
update 3: bouw dashboard en buttonbox

See ya on track :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/INczq9O.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X3wVIod.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5CYZMrA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xmCOIYV.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2018 00:37 . Reden: tekstueel ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
[quote]Maurice W schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:28:
Na 13 jaar (vanaf Forza Motorsport) veel plezier te hebben gehad van mijn Wheel Stand Pro in combinatie met een Pyramat rocker gamechair, werd het hoog tijd voor een upgrade.../quote]

Mooie upgrade! Mocht je willen upgraden naar een triple screen setup dan heb je zeker geen GTX1080 nodig. Ik doe dat zonder problemen op ongeveer 70 fps met een R380x (2 generaties oud inmiddels). Misschien is die upgrade dan op korte termijn ook mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Ah jullie kennen het wel denk ik, een stuurtje dat niet past.
Nieuw bureau, niet opgemeten of het zou passen e.d.

Ik heb een Logitech G25, en als ik zo naar de klemmen kijk dan lijkt mij dat dit stukje plastic er wel af kan, alleen durf ik het niet te forceren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wxUBTkD.jpg

Heeft iemand enig idee of dit ook echt zo is, of speculeer ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Gnermo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:40:
Ah jullie kennen het wel denk ik, een stuurtje dat niet past.
Nieuw bureau, niet opgemeten of het zou passen e.d.

Ik heb een Logitech G25, en als ik zo naar de klemmen kijk dan lijkt mij dat dit stukje plastic er wel af kan, alleen durf ik het niet te forceren.

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee of dit ook echt zo is, of speculeer ik nu?
Dat vierkante blokje ? Volgensmij zit dat zo vast als het maar kan. Het lijkt een blokje maar zit zo goed als vast aan het overige plastic. Ik heb er 2 thuis gehad....maar dat is alweer een tijd geleden !

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor zover ik me herinner kunnen die gewoon los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15

MsG

Forumzwerver

Ik heb hem laatst nog losgemaakt, moet gewoon kunnen hoor.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Ja.... Maar hoe dan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 08-10 14:44
Gewoon er schuin aftrekken en buigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Hmm, ze zitten wel vrij goed vast zo te zien en ik wil ze niet beschadingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Als ze stuk gaan heb ik nog wel reserve voor je van een oude G27

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Met gepaste trots, presenteer ik mijn nieuwe stuur :*)
Gebaseerd op een OMP Alu GT stuur, die o.a. voor echte race autos gebruikt wordt.
En zo een mooi Italiaans stuur verdient natuurlijk een mooi Italiaans kleuren schema 8)

Alles er op en er aan, inclusief dubbele handkoppeling met bite-point calibratie en duim/ringvinger rotaries (met dank aan @Henkus voor zijn .STL file).

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/7pi22prcn/IMG_3187.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/sz5odlhxz/IMG_3189.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/7pi22qehz/IMG_3190.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/hzkh1ywnr/IMG_3191.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/icbv86hif/IMG_3192.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/k44u32lfr/IMG_3193.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

-Sander-

///M Powerrrrrr

@johnnyverhoeff dat stuur verdiend een paar foto’s bij daglicht, of iig in betere kwaliteit en meer licht.
Maar wat ik zo kan zien enorm gaaf stuur, alles zelf gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
Mooi stuur Johnny, veel plezier ermee.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Schitterend stuur Johnny

_/-\o_ Vakwerk _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Dat is mooi spul Johnny! moet me een beetje denk aan het stuur uit de corvette GTE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
-Sander- schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:46:
@johnnyverhoeff dat stuur verdiend een paar foto’s bij daglicht, of iig in betere kwaliteit en meer licht.
Maar wat ik zo kan zien enorm gaaf stuur, alles zelf gemaakt?
Zelf gefreesd, 3D geprint, PCB ge-etst en software geschreven ja :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkus
Mercedes AMG GT3 replica

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/b1k4x4tv7/Mercedes_AMG_GT3_voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/d64hy6swz/Mercedes_AMG_GT3_zijkant.jpg

Stuur is gemaakt in opdracht voor @Fassive.

De mercedes ster die nu nog 3d geprint is, word nog vervangen door een verchroomde versie die onderweg is.

We hebben geprobeerd het stuur zo dicht mogelijk bij het origineel te houden.
- 9 knoppen
- 1 button guard
- magnetic shifters

Als je goed kijkt op de foto dan zie dat er rechts van de start stop knop er ook nog een 8-way hat switch zit (zwart) Zo hebben we zonder het ontwerp optisch te veel te wijzigen, toch 4 extra knoppen toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door Henkus op 12-05-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Netjes Henk, had ik t toch goed geraden haha :P

Was zeker wel moeilijk om er een mercedes ipv BMW logo op te plakken :+

[ Voor 44% gewijzigd door JohnnyV op 12-05-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
johnnyverhoeff schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:45:
Netjes Henk, had ik t toch goed geraden haha :P

Was zeker wel moeilijk om er een mercedes ipv BMW logo op te plakken :+
Ja idd Johnny. :Y

Tegen tijd dat ik het logo er op moest plakken was ik er al helemaal gewend aan het idee en was het meer trots en afwerking van het stuur.

Maar ...........in 1e instantie het zoeken naar een Mercedes logo online voelde toch een beetje raar aan. ( wat ik destijds ook al zei tegen Raf 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Na een tijdje te hebben nagedacht over een playseat, heb ik er een voor met een G29 voor een zachtprijsje op de kop kunnen tikken. Ik heb het internet al afgezocht maar kan van playseat zelf praktisch niks vinden. Mijn playseat onderstel is wat instabiel, de je hebt het lange deel waar je stoel en je pedalen op zitten en dan heb je over de breedte een stang die op de vloer ligt, deze heeft speling. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verder erg vet om F1, ProjectCars of Dirt mee te spelen. HEERLIJK! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:42
@inbedrijf, schroeven aangedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20

RKD

inbedrijf schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:05:
Na een tijdje te hebben nagedacht over een playseat, heb ik er een voor met een G29 voor een zachtprijsje op de kop kunnen tikken. Ik heb het internet al afgezocht maar kan van playseat zelf praktisch niks vinden. Mijn playseat onderstel is wat instabiel, de je hebt het lange deel waar je stoel en je pedalen op zitten en dan heb je over de breedte een stang die op de vloer ligt, deze heeft speling. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verder erg vet om F1, ProjectCars of Dirt mee te spelen. HEERLIJK! :D
Misschien wat extra rubber onder de brede stang zodat hij stabieler op de grond staat?

En anders een FoFoFuOne bouwen :) (houten frame ontwerp van Niels Heusinkveld en daar je playseatstoel op zetten)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 16:02
Heb inderdaad even een rubberen mat eronder geplaatst, mijn houten vloer bleek toch niet zo vlak te zijn als ik dacht :D
RKD schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Misschien wat extra rubber onder de brede stang zodat hij stabieler op de grond staat?

En anders een FoFoFuOne bouwen :) (houten frame ontwerp van Niels Heusinkveld en daar je playseatstoel op zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

meintje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:37:
[quote]Maurice W schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:28:
Na 13 jaar (vanaf Forza Motorsport) veel plezier te hebben gehad van mijn Wheel Stand Pro in combinatie met een Pyramat rocker gamechair, werd het hoog tijd voor een upgrade.../quote]

Mooie upgrade! Mocht je willen upgraden naar een triple screen setup dan heb je zeker geen GTX1080 nodig. Ik doe dat zonder problemen op ongeveer 70 fps met een R380x (2 generaties oud inmiddels). Misschien is die upgrade dan op korte termijn ook mogelijk ;)
Ik zelfs met een R280X...Alleen geen 1080P . ;-)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkus
Ik ben eigenlijk niet meer van de WIP foto's, maar soms.......zie dat er iets moois aan gaat komen en wil je het even delen :D

De 911 GT3-R conversie van mijn momomod 30

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/40gkhfzmb/image.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Henkus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:43:
Ik ben eigenlijk niet meer van de WIP foto's, maar soms.......zie dat er iets moois aan gaat komen en wil je het even delen :D

De 911 GT3-R conversie van mijn momomod 30

[afbeelding]
Wouw! Exact zoals ik een stuur zou willen hebben icm mijn Accuforce.
Sluit je deze apart aan via USB of kan je ook de originele aansluiting gebruiken met een Accuforce?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
@Henkus: d:)b , ga je hem toevallig niet als kit te koop stellen? Ik vind het origineel stuur van de AF zo groot...

[ Voor 26% gewijzigd door A1AD op 22-05-2018 12:24 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
A1AD schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:24:
@Henkus: d:)b , ga je hem toevallig niet als kit te koop stellen? Ik vind het origineel stuur van de AF zo groot...
DIY kit is geen probleem hoor, word helemaal compleet geleverd zelfs met porsche sticker, mat zwarte folie voor het stuur en carbon folie voor de button plate, button ect ect.

Prijs en beschikbaarheid kan ik pas zeggen als ik klaar ben met het stuur. Stuur me een PM en ik hou je op de hoogte. 8)

De buttonbox / rear enclosure staat nu op dit moment te printen. 1 print duurt maar liefst 40 uur

Mr.David schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 01:17:
[...]

Wouw! Exact zoals ik een stuur zou willen hebben icm mijn Accuforce.
Sluit je deze apart aan via USB of kan je ook de originele aansluiting gebruiken met een Accuforce?
Ik kan het stuur zowel leveren met een USB coiled cable als met interne verbinding voor de AccuForce quickrelease.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:40
Kleine toevoeging om het tijdens het racen nog een beetje uit te houden :) Hielp alleen gisteravond niet echt op CTMP.

De TH8RS is verkocht vorige week, gebruikte 'm eigenlijk nooit. De shifter mount mocht blijven, die doet nog prima dienst als platform voor de muis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24OEe7YwehSUFnVo5ofi4eLq/full.jpg

Onderzijde van de Playseat is inmiddels voorzien van antislip rubbers. Aangezien het hele frame flexed als ik stevig de rem in trap, dan verschuift het geheel en staan de pedalen niet meer strak tegen de muur aan waardoor het remmen weer niet lekker gaat. Dat is nu dus verholpen :)

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 22-05-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Beakzz schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Ja geef ze nog t/m dinsdag en anders hou ik voor gezien. Heb nu toch geen tijd om ergens anders de order te plaatsen.
yo Beakzz, niks meer geworden met Motedis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
tjobbie81 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:33:
[...]

yo Beakzz, niks meer geworden met Motedis?
Ja uiteindelijk is het binnen gekomen. 2,5 week na bestelling en wat binnen kwam was iig kwaliteit en netjes. Had ik ook ff kunnen melden hier natuurlijk 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjobbie81
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
rig klaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

FastFred schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:26:
Kleine toevoeging om het tijdens het racen nog een beetje uit te houden :) Hielp alleen gisteravond niet echt op CTMP.

De TH8RS is verkocht vorige week, gebruikte 'm eigenlijk nooit. De shifter mount mocht blijven, die doet nog prima dienst als platform voor de muis.
Hij werkt goed hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua112
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-05-2022
Goedemiddag mede simracers ..
Rijd momenteel met een t300 set op een lg ultrawide 34inch scherm . Maar ik heb een nieuw huis gekocht dus ga van apartement naar huis met een grote zolder ... daar wil ik dus een playseat of dergelijk met 3 schermen gaan gebruiken .
Nu is mijn vraag wat voor beste set ik daarvoor kan nemen qua stoel/seat , en beugel en etc waar ik 3 schermen aan kan hangen en natuurlijk wat op het moment de beste schermen zijn om te nemen .
Ik ga niet 4k racen want dat word denk ik te prijzig maar kunnen jullie mij daar over informeren of tips geven want je ziet zoveel langskomen op internet maar wil graag ook horen van de nederlandse sim liefhebbers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:19
joshua112 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:16:
Rijd momenteel met een t300 set op een lg ultrawide 34inch scherm . Maar ik heb een nieuw huis gekocht dus ga van apartement naar huis met een grote zolder ... daar wil ik dus een playseat of dergelijk met 3 schermen gaan gebruiken .
Nu is mijn vraag wat voor beste set ik daarvoor kan nemen qua stoel/seat , en beugel en etc waar ik 3 schermen aan kan hangen en natuurlijk wat op het moment de beste schermen zijn om te nemen .
Ik ga niet 4k racen want dat word denk ik te prijzig maar kunnen jullie mij daar over informeren of tips geven want je ziet zoveel langskomen op internet maar wil graag ook horen van de nederlandse sim liefhebbers .
Hoi Joshua,

Op dit moment ben ik niet up-to-date wat schermen betreft, echter kan ik je voor een rig zeker verwijzen naar Sim-Lab. Het is een Nederlands bedrijf (Handig als je nog wat extra's nodig hebt) en Richard bied een uitstekende service.

Een Playseat heeft nogal wat flex, bij aluminium profielen kan ik je vertellen dat je huis kan instorten, maar dat je rig blijft staan.

Ik hoop je hiermee in ieder geval een beetje opweg geholpen te hebben.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Yannick97 op 25-05-2018 15:38 ]

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

joshua112 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:16:
Wat betreft rig ben ik het helemaal eens met @Yannick97.
Qua schermen kan ik je g-sync / 144 hz aanraden. Maar dat is wel prijzig. Kijk maar bij mijn rig om te zien waar ik mee rij. (helaas geen sim-lab rig :( ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Momenteel niet veel te showen. Stel de vraag maar hier omdat er geen specifiek topic is over cockpit. Wel veel ervaring in dit topic.

Wil starten met allereerst een goede seat. Momenteel trustmaster pc racer met diverse stuurtjes, fanatec club v3 pedalen en wheel aan het bureau bevestigd, zittend op een brakke kantoorstoel.

Na het nodige zoekwerk zijn er drie opties.

- rseat N1
- Obutto 3volution
-Simlab P1 bundle met Sparco pro 2000 II eventueel met Sparco R100 voor 200 minder.

De rseat en Obutto worden geleverd met stoelen, waarvan het merk me niet duidelijk is.
De Sim Lab heeft als optie Sparco stoelen en vraag me af of je wel 200 meer moet uitgeven voor een pro 2000. De Sparco Rev is niet op voorraad en dan moet je maar afwachten hoelang je moet wachten tot er wordt geleverd.

Over de rseat n1 is weinig te lezen en de Obutto springen er ook niet uit op het forum. Wel veel zelfbouwers en dan kom je terecht mij Motedis maar dan word het ook rekenenen, passen meten en of je dan goedkoper uit bent is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

TecTo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:13:
Momenteel niet veel te showen. Stel de vraag maar hier omdat er geen specifiek topic is over cockpit. Wel veel ervaring in dit topic.

Wil starten met allereerst een goede seat. Momenteel trustmaster pc racer met diverse stuurtjes, fanatec club v3 pedalen en wheel aan het bureau bevestigd, zittend op een brakke kantoorstoel.

- rseat N1
- Obutto 3volution
-Simlab P1 bundle met Sparco pro 2000 II eventueel met Sparco R100 voor 200 minder.

De rseat en Obutto worden geleverd met stoelen, waarvan het merk me niet duidelijk is.
De Sim Lab heeft als optie Sparco stoelen en vraag me af of het of je wel 200 meer moet uitgeven voor een pro 2000. De Sparco Rev is niet op voorraad en dan moet je maar afwachten hoelang je moet wachten tot er wordt geleverd.

Over de rseat n1 is weinig te lezen en de Obutto springen er ook niet uit op het forum. Wel veel zelfbouwers en dan kom je terecht mij Motodis maar dan word het ook rekenenen, passen meten en of je dan goedkoper uit bent is maar de vraag.
Tja het antwoord is echt net gegeven. Sim-Lab als je kant en klaar wilt kopen of Motedis als alternatief.
En een stoel kan je natuurlijk ook elders op de kop tikken als de juiste niet leverbaar is bij bv Sim-Lab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
TecTo schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:13:

- rseat N1
- Obutto 3volution

De Sim Lab heeft als optie Sparco stoelen en vraag me af of het of je wel 200 meer moet uitgeven voor een pro 2000. De Sparco Rev is niet op voorraad en dan moet je maar afwachten hoelang je moet wachten tot er wordt geleverd.

Over de rseat n1 is weinig te lezen en de Obutto springen er ook niet uit op het forum. Wel veel zelfbouwers en dan kom je terecht mij Motodis maar dan word het ook rekenenen, passen meten en of je dan goedkoper uit bent is maar de vraag.
Even de 2 comments boven je lezen, het enige wat we hier bijna allemaal aan kunnen raden is sim-lab.

Toevallig weet ik van de R100 dat je er echt in moet passen, ik ben zelf 173 en vrij stevig gebouwd, dan zit deze stoel echt niet comfortabel. Voor stoelen kun je eventueel ook kijken bij Biesheuvel Autosport.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
JoepW schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:16:
[...]

Tja het antwoord is echt net gegeven. Sim-Lab als je kant en klaar wilt kopen of Motedis als alternatief.
En een stoel kan je natuurlijk ook elders op de kop tikken als de juiste niet leverbaar is bij bv Sim-Lab.
Ben nog bezig om de spelfouten er uit the halen :+ en al antwoord. Dus Sim-Lab?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Yannick97 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:18:
[...]

Even de 2 comments boven je lezen, het enige wat we hier bijna allemaal aan kunnen raden is sim-lab.

Toevallig weet ik van de R100 dat je er echt in moet passen, ik ben zelf 173 en vrij stevig gebouwd, dan zit deze stoel echt niet comfortabel. Voor stoelen kun je eventueel ook kijken bij Biesheuvel Autosport.
Ik heb de 333. Stevige stoel die een verstelbare rugleuning heeft en lekker lange zitting. Maar ook die is aan de prijs ;)
(Btw, bij Biesheuvel gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik ga hier maar verder met mijn hardware vragen over Iracing triple monitor setup.
Ik heb net een MSI 1080 GAMING 8X kaart in huis gehaald.
Nu wil ik mijn schermen vervangen door triple monitor setup 3 x een 144hz 27 inch 1920x1080 scherm (ik heb nu 3 27 inch schermen 75 hz en niet geheel gelijke afmetingen en brede bezels).

Heb ik daar perse Displayport 1.4 kabels voor nodig?

Is afwezigheid van G sync een gemis (G sync maakt het nog duurder)?

[ Voor 21% gewijzigd door flopdoc op 26-05-2018 16:10 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind g-sync echt geweldig, maar idd errug duur.
Geen id welke display kabels ik heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

flopdoc schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:02:
Heb ik daar perse Displayport 1.4 kabels voor nodig?
Ja daar je maar één HDMI aansluiting heb, gaat het niet op een andere manier werken.
Is afwezigheid van G sync een gemis (G sync maakt het nog duurder)?
Ja, zeker bij een triple surround gaming setup waar zelfs een GTX 1080 het zwaar mee kan hebben, is het belachelijk dure G-sync eigenlijk wel een must.

Ik zou een van de volgende monitoren kiezen, waar denk ik in eerste instantie mijn voorkeur uit zou gaan naar de eerste gebogen 144Hz VA paneel voor betere kleuren, of het vierde rechte 240Hz TN model.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb de monitoren besteld, het zijn 3 Acer XB272 240hz 27 inch Full HD monitoren geworden. Levering is morgen :-)

Hmpf, te korte kabels voor mijn opstelling, nieuwe besteld van 3 meter.

Voorlopig 1 monitor aangesloten: werkt als een tierelier, 280 fps in Iracing met alles max behalve cubemaps. Alleen nog wat last van shimmering bij palen, de hekken en tribune in de verte.

[ Voor 57% gewijzigd door flopdoc op 28-05-2018 21:46 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Draai probleemloos AC op > 100 frames per seconde triple 2560*1080 BenQ xr3501 met een GTX1080, dat zijn schermen zonder GSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Breeker schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:31:
Draai probleemloos AC op > 100 frames per seconde triple 2560*1080 BenQ xr3501 met een GTX1080, dat zijn schermen zonder GSync.
Ah, dat ga ik allemaal nog uitproberen, hoe de grafische pracht in andere sims dan Iracing draait met deze kaart en schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb de 3 schermen nu alledrie aangesloten- loopt als een trein (Iracing), wat een geweldige ervaring- de zijschermen loopt het beeld nu ook vlekkeloos en haarscherp, ik kan opzij kijkend alles scherp voorbij zien komen, en kleine bewegingen van de auto zijn ook zichtbaarder. Ik kom zo rond de 120-160 fps met bijna alles op max, alleen cubemaps heb ik uit. Zelfs sharpening kan ik nu eindelijk aan zetten- levert een gedetailleerder beeld op.

Enige kleine hardware nadeel is dat de monitoren op 240hz een zachte hoge piep geven, maar die hoor ik niet als ik aan t racen ben.

[ Voor 13% gewijzigd door flopdoc op 30-05-2018 09:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 11:33
Heb even een POV filmpje gemaakt van m'n nieuwe setup :9 Ik heb pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart en ben er erg tevreden over tot nu toe :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WruCjkabmd8]

Nu de muur nog een beetje versieren met m'n oude Shell reclame borden en plankje ophangen voor m'n model autootjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Streskip schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 01:58:
Heb even een POV filmpje gemaakt van m'n nieuwe setup :9 Ik heb pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart en ben er erg tevreden over tot nu toe :)
[video]

Nu de muur nog een beetje versieren met m'n oude Shell reclame borden en plankje ophangen voor m'n model autootjes 8)
Als ik het zo hoor en zie loopt het geluid in de film niet synchroon. Mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
JoepW schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 05:37:
[...]

Als ik het zo hoor en zie loopt het geluid in de film niet synchroon. Mooie setup!
Zo niet te zuinig ook zeg, shit :o Had het filmpje vanaf de Gopro naar m’n telefoon geüpload en voor het uploaden verkort in de YouTube app, denk dat het in die laatste niet goed is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Iemand enig idee waar ik snel een steering wheel extender kan kopen? Sim-lab heeft ze helaas niet op voorraad...

Edit: Ohja ik heb ook nog een sim lab wheel deck liggen. als iemand deze wilt hebben voor een custom rig build pm me.

Vandaag mijn t500rs verkocht... Het ziet er nu wel een beetje zielig uit. Hopenlijk krijg ik mijn 20nm simracingbay motor deze week binnen!

T500rs verkocht

[ Voor 69% gewijzigd door Fassive op 03-06-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Advies gezocht, ik kan een prosimu 3 dof van een amerikaan overnemen voor een in mijn ogen goede prijs.

Weet alleen niet wat de verzendkosten zullen zijn, iemand die dit wel weet ?
De T1000 komt ook met de oude actuatoren SCN 6, tegenwoordig maakt prosimu nieuwe.
Zouden jullie dit overwegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

AlexP36 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:40:
Advies gezocht, ik kan een prosimu 3 dof van een amerikaan overnemen voor een in mijn ogen goede prijs.

De T1000 komt ook met de oude actuatoren SCN 6, tegenwoordig maakt prosimu nieuwe.
Ik denk dat UPS het goedkoopst is......mocht je nog invoerrechten betalen maak je borst maar nat.
Alles bij elkaar met verzendkosten kan zo 4 a 500 euro wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Fassive schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:41:
Iemand enig idee waar ik snel een steering wheel extender kan kopen? Sim-lab heeft ze helaas niet op voorraad...

Edit: Ohja ik heb ook nog een sim lab wheel deck liggen. als iemand deze wilt hebben voor een custom rig build pm me.

Vandaag mijn t500rs verkocht... Het ziet er nu wel een beetje zielig uit. Hopenlijk krijg ik mijn 20nm simracingbay motor deze week binnen!

[afbeelding]
Is het een mogelijkheid om je wheeldeck om te draaien? Eventueel dat je dan de gehele assemblage iets naar achter schuift, mits je scherm hier aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
Yannick97 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:37:
[...]

Is het een mogelijkheid om je wheeldeck om te draaien? Eventueel dat je dan de gehele assemblage iets naar achter schuift, mits je scherm hier aan vast zit.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je de wheeldeck op z'n kop ophangen? Dan kan denk ik best want de mounting holes blijven hetzelfde... Laat het me even weten want ik kan het altijd gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
Fassive schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wil je de wheeldeck op z'n kop ophangen? Dan kan denk ik best want de mounting holes blijven hetzelfde... Laat het me even weten want ik kan het altijd gewoon proberen.
Volgens mij hoort deze ook andersom te zitten, zoals je hier kunt zien.

De brackets aan de zijkant zijn in ieder geval hetzelfde. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
Yannick97 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Volgens mij hoort deze ook andersom te zitten, zoals je hier kunt zien.

De brackets aan de zijkant zijn in ieder geval hetzelfde. :P
Ah, Je hebt het over de oude wheeldeck versie die ik nu gebruik als monitor mount. Ik heb de nieuwe gewoon apart liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
AlexP36 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:40:

Advies: Wacht op een koper uit europa.

Shipping is niet te betalen en dan krijg je ook nog import heffing, BTW en handlingsfee.

Zoals knighvision al aangaf: Maak je borst maar nat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Henkus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:39:
[...]

Advies: Wacht op een koper uit europa.

Shipping is niet te betalen en dan krijg je ook nog import heffing, BTW en handlingsfee.

Zoals knighvision al aangaf: Maak je borst maar nat
Duidelijk, had ook al zo'n vermoeden. Inmiddels de koop afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Streskip schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 01:58:
[video]
Welke GPUs gebruik je voor 3x 2160p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Update: oude schermen al verkocht..

Ik vandaag een bestelling gedaan voor 3 nieuwe 27" Monitors en een Sim-Lab monitor stand, update hiervan volgt uiteraard. :9~ :9~ O-)

Ben benieuwd :P

[ Voor 66% gewijzigd door MichaelJ op 08-06-2018 12:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Henkus
"This mod greatly enhances performance, reliability, gameplay and overall enjoyment"

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Henkus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:57:
"This mod greatly enhances performance, reliability, gameplay and overall enjoyment"

[video]

8)
_/-\o_ :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

[video]

8)
Afbeeldingslocatie: https://tse2.mm.bing.net/th?id=OIP.P1-gkoRGn8_QyzBCubokNQHaEK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fassive
@Henkus :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Fassive op 08-06-2018 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostBaksteen

[video]

8)
Hahaha heel mooi >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Welke GPUs gebruik je voor 3x 2160p?
Ik heb er maar 1, een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB. Erg tevreden over!

En m'n bureautje die er naast staat :9~
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1721/42682818901_839af0685e_b.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichaelJ
En hier dan de update van mijn Sim-Rig.
3x Iiyama 27" schermen (met heerlijk dunne bezel 8) )
1x Sim-Lab triple monitor stand.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7poLOBDlBI69rz0sXf8pp88NW0QxrhR_XPhkqtayF7aRXOnAVK-x-hZLpn-D0IxgBWGNuesTMSE5uUZvDJ9KK7utFXi-OuB1NlL424qkJmtyb9UvjPkCiyi8pRaZbPlZ456Lk4dV2xw=w2400
Ik kan mij niet voorstellen dat er een betere monitorstand dan deze van Sim-Lab is :D

Na alleen een vervelende computer crash nu wel alle game instellingen e.d. kwijt en moet even uitzoeken waarom de schermen 'slechts' 60hz doorgeven en niet de 75Hz zoals het hoort... Iemand die een tip heeft 8)7 ?

[ Voor 32% gewijzigd door MichaelJ op 11-06-2018 15:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
MichaelJ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:19:
En hier dan de update van mijn Sim-Rig.
3x Iiyama 27" schermen (met heerlijk dunne bezel 8) )
1x Sim-Lab triple monitor stand.

[afbeelding]
Ik kan mij niet voorstellen dat er een betere monitorstand dan deze van Sim-Lab is :D

Na alleen een vervelende computer crash nu wel alle game instellingen e.d. kwijt en moet even uitzoeken waarom de schermen 'slechts' 60hz doorgeven en niet de 75Hz zoals het hoort... Iemand die een tip heeft 8)7 ?
Wel een mooie rig zo! Zou je voor mij rand tot rand van scherm kunnen opmeten? De breedte van het geheel zegmaar.
Marketing trucje, je schermen werken wel op 75hz op 480p oid... In ieder geval een flink lagere resolutie. Zelfde als met camera's en ververssnelheden en lichtinval enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 00:11
Ik overweeg om binnenkort de overstap te maken van een Argon OSW (Dennis Reimer) naar een Simucube OSW van simracingbay. Daarom zal mijn OSW controller + motor binnenkort beschikbaar komen. Graag wil ik bij deze alvast informeren of iemand binnen de tweakers community interesse heeft om voor een schappelijke prijs over te stappen naar een Direct Drive stuur systeem.

Vraagprijs: 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Na de korte verkering met de oculus, vandaag drie monitoren opgehaald. Niet de bedoeling al teveel geld te besteden

Na het nodige speurwerk kwam ik op dit deze schermpje uit. Gewoon de gok gewaagd om te ervaren of een triple screen in racing bevalt. Voor twee tientjes meer heb je een type in hoogte verstelbaar en met geluid.

De eerste indruk is gewoon goed voor dit prijsje. Het is een TN panel dus de hoek is beperkt maar zo uit de losse pols opgesteld met een hoek van +-30° prima beeld. De bezel van 5mm vind ik een plus. Alles zo uit de doos zonder wijzigingen of tune.

Het schermpje acteert op 75Hz refresh rate max en tovert vloeiende beelden zonder stutters in een single testgame op Belle Isle. Aangestuurd door de Nvidia gtx 1080 is dit goed voor gemiddeld 140 fps.

Natuurlijk mag je niet vergelijken met monitoren uit de hogere klasse maar voor fotobewerking gebruik ik de mac en voor FPS de 144 ips curve 33 inch waar tot nu toe mee geracet werd. Gaat nu voorlopig werkloos stof happen.

Als leek in te triple setup heb ik het zomaar uit de losse pols neergezet en moet nog uitzoeken onder welke hoek en FOV gebruikelijk is voor een 24.5 inch. Is een vraag ;)

Zoals de foto laat zien is de kleine kamer nog rommelig maar t.z.t. moet het een cockpit worden. :)

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/simrace/triplescreen.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04

[video]

8)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
MichaelJ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:19:
waarom de schermen 'slechts' 60hz doorgeven en niet de 75Hz zoals het hoort... Iemand die een tip heeft 8)7 ?
Via display poort gewoon 75Hz.max resolutie. HDMI max 60Hz Dus geen marketing maar kwestie van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Blijft irritant dat dit zo is....ik heb maar 2 display port op mijn gpu en 1 hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Display port kun je toch daisy chainen? Dus je verbindt maar een monitor met de PC, de andere monitoren verbind je dan onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
TecTo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:44:

Als leek in te triple setup heb ik het zomaar uit de losse pols neergezet en moet nog uitzoeken onder welke hoek en FOV gebruikelijk is voor een 24.5 inch. Is een vraag ;)

Zoals de foto laat zien is de kleine kamer nog rommelig maar t.z.t. moet het een cockpit worden. :)

[afbeelding]
Goede keuze, ik heb de 27" variant genomen!

Ook mijn GPU heeft 1 DP / 1 HDMI / 2 DVI. Dus qua aansluitingen ben ik beperkt.
Echter, haal ik op zowel de displayport als de hdmi aansluiting wel Freesync maar uit de DVI niet. Wellicht heeft hier ook 't 60Hz vs 75Hz iets mee te maken..

Voor de hoek van je monitoren zou je dit (https://docs.google.com/s...aaNFAMPQ/edit?usp=sharing) handige overzicht kunnen gebruiken. Credits naar JoepW uiteraard ;)

Oh en Daisychainen gaat niet omdat de monitor dan een DP in maar ook een DP out moet hebben en dat hebben deze schermpjes niet helaas.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.