Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:08
Sinds gisteren mijn 3 schermen ook eens omgetoverd tot triple screen set-up.

Draai momenteel een benQ zowie xl2730 als center screen met 2 dell ultrasharp u2515H schermen aan de zijkant.

Nu mijn vraag over de volgende excel sheet: https://docs.google.com/s...K78OMIaaNFAMPQ/edit#gid=0

Is het eerste veld de algemene breedte van de 3 schermen in de algemeenheid? Mocht ik al mn angles goed hebben staan dan zet ik het uiteindelijke resultaat in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:53

JoepW

iRacer & Home Assistant

tdm850ed schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:53:
...Is het eerste veld de algemene breedte van de 3 schermen in de algemeenheid? Mocht ik al mn angles goed hebben staan dan zet ik het uiteindelijke resultaat in dit topic!
Het eerste veld is de breedte van 1 scherm. Tip: Als je verschillende breedtes hebt, dan de breedte van de middelste.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
JoepW schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Het eerste veld is de breedte van 1 scherm. Tip: Als je verschillende breedtes hebt, dan de breedte van de middelste.
Top thanks! Zal vanavond even gaan meten en schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

tdm850ed schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Top thanks! Zal vanavond even gaan meten en schuiven :)
En het meeste gave resultaat krijg je als jouw kijkafstand kleiner of gelijk is aan de breedte van het middelste scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
JoepW schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:04:
[...]

En het meeste gave resultaat krijg je als jouw kijkafstand kleiner of gelijk is aan de breedte van het middelste scherm.
Dan nog 1 laatste vraag over het FoV veld, dit is dan specifiek per game? Heb ook deze gevonden namelijk weet niet of dat relevant is hier aan:

http://www.projectimmersion.com/fov/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

tdm850ed schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:06:
[...]

Dan nog 1 laatste vraag over het FoV veld, dit is dan specifiek per game? Heb ook deze gevonden namelijk weet niet of dat relevant is hier aan:

Ik ken die calculator niet en kan hem ook niet valideren aangezien hij nou net niet iRacing toont ;)

De redenering achter de hoek berekening die ik doe is dat de afstand vanaf je ogen tot het midden van het middelste scherm gelijk is aan de afstand tot het midden van een zijscherm als je opzij kijkt.
UPDATE: en niet te vergeten het zorgt voor een loodrechte lijn van je ogen naar elk van de drie schermen.
Dat is de voorwaarde om een zo weinig mogelijk vertekend beeld te krijgen.

Dat elke SIM weer een andere manier kiest om het in te stellen is een feit.
De waarde die ik toon is de hoek die de schermen maken gemeten aan de binnenzijde en de FoV is het aantal graden dat je in iRacing kan instellen als FoV over de drie schermen heen. Ik ken de andere sims niet goed genoeg om aan te geven wat daar dan de waarden zijn die je moet instellen.
Maar als echte tweaker ben je vast in staat om dat uit te vogelen.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 14-06-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
JoepW schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Ik ken die calculator niet en kan hem ook niet valideren aangezien hij nou net niet iRacing toont ;)

De redenering achter de hoek berekening die ik doe is dat de afstand vanaf je ogen tot het midden van het middelste scherm gelijk is aan de afstand tot het midden van een zijscherm als je opzij kijkt.
Dat is de voorwaarde om een zo weinig mogelijk vertekend beeld te krijgen.

Dat elke SIM weer een andere manier kiest om het in te stellen is een feit.
De waarde die ik toon is de hoek die de schermen maken gemeten aan de binnenzijde en de FoV is het aantal graden dat je in iRacing kan instellen als FoV over de drie schermen heen. Ik ken de andere sims niet goed genoeg om aan te geven wat daar dan de waarden zijn die je moet instellen.
Maar als echte tweaker ben je vast in staat om dat uit te vogelen.
Thanks voor de uitgebreide uitleg! En tweaken van een set-up is 50% van het leuke werk natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:58
tdm850ed schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:06:
[...]

De FoV hoef je bij bijv. Rfactor2 en Assetto Corsa niet in te stellen. Daar heb je een 'Triple screen setup' menuutje voor.
Daarin geef je aan wat de kijkafstand tot je scherm is, je schermbreedte en hoe dik je bezels zijn. Vul vervolgs de hoek waarin de schermen staan (die heb ik dan uitgerekend via de spreadsheet van Joep) en voila perfecte FoV in mijn ogen.

Zie als voorbeeld dit filmpje :)

[ Voor 4% gewijzigd door MichaelJ op 14-06-2018 10:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:16

player-x

Disruptive by design

Trasos schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:12:
Display port kun je toch daisy chainen? Dus je verbindt maar een monitor met de PC, de andere monitoren verbind je dan onderling.
Daar voor moet er op je monitor wel een DP-uit zitten, of je hebt een DP-hub nodig om dat mogelijk te maken.

Daarnaast heeft het ook als nadeel dat je bandbreedte moet delen, en dat kan afhankelijk van de gebruikte DP versie en resolutie wel of niet een probleem zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdm850ed
Na een hoop meten en schuiven is het in mijn ogen aardig gelukt.

Uiteindelijk alles afgetekend op mn bureau, mocht ik dan mijn schermen verder weg willen zetten is het met een paar minuten weer ready to go.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bu1kwOi.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GtFMRfd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Vandaag alles nagelopen en nu onder een hoek van 45 graden.

Waar ik niet helemaal uitkom is de mogelijkheid om multi projection en smp aan te vinken.

Als ik multi-projection aanzet dan krijg ik een heel ander perspectief. Meer natuurijk maar je zit dan wel heel dicht op het stuur en weinig cockpit. Via alt f12 kan je nog e.e.a. bijstellen maar net niet genoeg om de omlijsting en rechter buitenspiegel erbij te betrekken.

Verander je de FOV dan lukt het wel maar dan heb je niet de FOV zoals uit de berekening via de spreadsheet van Joep of die van iracing zelf. Kom gemiddeld vijftien hoger uit voor prettige beeld.

Zonder multi-projection meer dan genoeg en heb je zowat de hele cockpit maar is het beeld meer vertekend.

Hebben de 3 screen user multi-projection aan of uit en moet je je echt aan de berekende waardes houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

TecTo schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:12:
Vandaag alles nagelopen en nu onder een hoek van 45 graden.

Waar ik niet helemaal uitkom is de mogelijkheid om multi projection en smp aan te vinken.

Als ik multi-projection aanzet dan krijg ik een heel ander perspectief. Meer natuurijk maar je zit dan wel heel dicht op het stuur en weinig cockpit. Via alt f12 kan je nog e.e.a. bijstellen maar net niet genoeg om de omlijsting en rechter buitenspiegel erbij te betrekken.

Verander je de FOV dan lukt het wel maar dan heb je niet de FOV zoals uit de berekening via de spreadsheet van Joep of die van iracing zelf. Kom gemiddeld vijftien hoger uit voor prettige beeld.

Zonder multi-projection meer dan genoeg en heb je zowat de hele cockpit maar is het beeld meer vertekend.

Hebben de 3 screen user multi-projection aan of uit en moet je je echt aan de berekende waardes houden?
SMP staat geen hogere FOV dan 160 toe, helaas. Dat ligt aan de drivers van NVIDIA.
SMP levert FPS winst op.
Ik heb SMP uit staan omdat ik 179 FOV wil en die paar FPS'n compenseer ik wel met wat zaken uit zetten van de grafische goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Na paar jaar geleden de G27 + wheelstand pro verkocht te hebben begon het toch weer te kriebelen.
Dus toch maar weer een aanschaf gedaan. De thrustmaster t300 rs. :P

Omdat het gamen vanuit de ikea POÄNG op de tv gaat gebeuren weer even aan het rondkijken met een stand.
En even kijken welke oplossingen mooi compact zijn zodat het opgeruimd kan worden als ik het niet gebruik.

Heb al leuke dingen in dit topic voorbij zien komen. Dus even kijken welke DIY oplossing het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
JoepW schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:15:
[...]

SMP staat geen hogere FOV dan 160 toe, helaas. Dat ligt aan de drivers van NVIDIA.
SMP levert FPS winst op.
Ik heb SMP uit staan omdat ik 179 FOV wil en die paar FPS'n compenseer ik wel met wat zaken uit zetten van de grafische goodies.
Wat late reactie maar de 24 L gevolgd op tv. Weinig slaap :O

Als ik de spreadsheet gegevens gebruik kom ik op een FOV van 138 bij een kijk afstand van 65cm en monitor van 553 mm inclusief bezel. Dit vind ik niet echt een prettig beeld.

Is het dan beter je kijkafstand te verkleinen of mag je afwijken en de FOV verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Een paar graden ‘sjoemelen’ kan maar niet veel. Ik zoi de kijkafstand proberen te verkleinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Wheel adapter is weer op voorraad bij Sim-Lab.

https://sim-lab.eu/produc.../?attribute_length=100+mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 18:07
Ik wil eigenlijk ook voor een triple setup gaan. Voornamelijk AC en Iracing (en wat il2 BOX)

Ik heb hier al een 32" aoc 1440p monitor, en heb ook de ruimte om het allemaal fatsoenlijk neer te kunnen zetten zonder stand (pc word niet alleen voor sims gebruikt, stand (tenzij met bureauvoet) is geen optie, monitor ook geen Vesa mount.

Ik vraag me alleen af of dit verstandig is met een gtx 1070... 4k resolutie op de tv trekt ie goed met AC, maar 3x 1440p is toch wel een sloot pixels meer.

Is het misschien verstandiger om voor 3x 27" 1080p te gaan? ( Ik wil eigenlijk mn main monitor niet downgraden in resolutie/grootte)

Enige info van mensen met een soort gelijke setup zou welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Bij mij werkt met een MSI 1080 GAMING 8X en triple 27" Acer Predator B272 G-sync 240hz met een i54670K @ 4.2 Ghz prima. Het zijn geen 1440 maar 1080 monitoren. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor Iracing (kan nog steeds niet alle settings op max, maar het komt in de buurt) waar ik streef naar >100 fps. AC doet het ook aardig, evenals PC2, alsook F1 2016.

Wel zie ik met deze resolutie op de hoofdmonitor soms een soort licht streepjespatroon, nauwelijks waarneembaar en slechts af en toe, en in de zijmonitoren een soort na-lichtbeeld bij bewegende objecten in de verte.

Als ik zo op mijn eigen ervaring af ga lijkt me 3x1440 monitoren met een GTX 1070 wel zwaar. Settings zullen wel lager moeten, maar misschien dat een snellere CPU dat nog kan compenseren? Als je echter al tevreden bent met 60 a 75 fps zal het ook al wat beter gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 25-06-2018 23:25 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Eindelijk na een aardige tijd mijn webcam uit de la gehaald en een video gemaakt met mijn nu al niet meer zo nieuwe stuur gebouwd door @Henkus

Ik heb het stuur al aardig wat gebruikt! In de CSS 6h of watkins Glen (3e geworden!!!) en tijdens het oefenen voor de 24h van spa over een maand~

Henkus, Wat. Een. Werk. Meer kan ik niet zeggen dit is een prachtstuk en zal altijd de nummer 1 keuzen zijn. (Totdat we dat R18 stuur maken natuurlijk :P)

YouTube: Watkins Glen AMG GT3 Wheel showcase

(Sorry voor de lage webcam resolutie, beter had ik niet)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Fassive schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:46:
Eindelijk na een aardige tijd mijn webcam uit de la gehaald en een video gemaakt met mijn nu al niet meer zo nieuwe stuur gebouwd door @Henkus

Ik heb het stuur al aardig wat gebruikt! In de CSS 6h of watkins Glen (3e geworden!!!) en tijdens het oefenen voor de 24h van spa over een maand~

Henkus, Wat. Een. Werk. Meer kan ik niet zeggen dit is een prachtstuk en zal altijd de nummer 1 keuzen zijn. (Totdat we dat R18 stuur maken natuurlijk :P)

YouTube: Watkins Glen AMG GT3 Wheel showcase

(Sorry voor de lage webcam resolutie, beter had ik niet)
Bedankt Raf, mooie video.

Er gaan heel wat uurtjes in zitten in het ontwerpen en maken van een custom stuur. Ik vond het speciaal voor jou gemaakte Mercedes AMG GT3 stuur zo mooi, dat ik er voor mezelf ook één heb gemaakt.

Het is een heerlijk stuur, ligt lekker in de hand en is precies het juiste formaat. Inmiddels 1 van mijn favourieten.

En ja..... ik rij altijd met het Mercedes logo :*)

Ik ben behoorlijk druk bezig geweest de laatste tijd, na het Mercedes AMG GT3 stuur heb ik het Porsche 911 GT3-R stuur afgemaakt en ook nog het nieuwste BMW DTM M4 stuur nagemaakt. 8)

Als ze allemaal goed op de foto staan zal ik ze nog eens online zetten.

Dit weekend ook nog eens druk bezig geweest om de kast op orde te krijgen en nu hangen ze alle 12 netjes op

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/6h02qr2w3/Whats_App_Image_2018-06-25_at_12.42.39.jpg

maar........

Gisteren kreeg dit mooie exemplaar binnen, dat nog ontbrak in mijn collectie : 350mm deep dish. :9

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/9p4k44243/momo.jpg

Nu moet ik alleen nog een plekje in de kast zien te vinden 8)7

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
wow. lijkt wel een shop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Iemand hier ervaring mee om goedkoop een T150 pedalenset te upgraden?

https://www.3drap.it/prod...master-2-pedals-standard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
Brr, zou er niet aan denken aan dat prutswerkje geld te besteden maar dat is mijn mening :X

Lekker sparen voor een andere set dan aan je huidige nog een stuiver besteden zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
of eventueel van wat oud verpakkingsmateriaal/schuim zoiets maken. Gewoon puur om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 23:14
Lensent schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:03:
Iemand hier ervaring mee om goedkoop een T150 pedalenset te upgraden?

https://www.3drap.it/prod...master-2-pedals-standard/
Hoe dan ook niet daar. Als dat zijn beste print is dan maak ik me zorgen om de slechtere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ding is een 3D geprint object maar hij ziet er heel slecht uit. Als dit zijn beste kwaliteit is, zijn de slechtere nog waardelozer.

Eerlijk gezegd: Gezien de hoge prijs denk ik haast dat dit een 'gestolen' 3D-model is van een site waar die ook gratis aangeboden wordt. Dit zie je helaas vaker. Als je dit zelf wilt (laten) printen ben je waarschijnlijk minder dan 5 euro kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 30-06-2018 17:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Hm oke. Dan nog kan ik het zelf niet beter dus m'n nieuwsgierigheid blijft. Ik mis bij de T150 gevoel tijdens remmen en dit leek me een nette mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Iemand hiermee bekend?

https://www.mardomedia.nl/next-level-racing-f1gt.html

[ Voor 33% gewijzigd door Card Nox op 01-07-2018 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Hiervoor is V&A

[ Voor 93% gewijzigd door Gropah op 01-07-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
Heren, heeft iemand nog tips voor een mooie sequentiële (aluminium) schakelpook knop? Essentieel is natuurlijk een zeker gewicht (minimaal 150 gram lijkt me), om een beetje soepel te kunnen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Lensent schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:35:
Hm oke. Dan nog kan ik het zelf niet beter dus m'n nieuwsgierigheid blijft. Ik mis bij de T150 gevoel tijdens remmen en dit leek me een nette mod.
pak een squash bal.
zelf nooit geprobeerd maar vaker gelezen dat het goed werkt.

Afbeeldingslocatie: https://thesquashcompany.com/wp-content/uploads/2015/07/squash-balls-two-yellow-dots-300x203.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08:52
Nou wil ik niet de moderator uit gaan hangen hier, maar geklets over hardware hoort hier: Racesturen, servo's en pedalen.

Dit topic is puur voor het showen van je nieuwe speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Lensent schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:35:
Heb je de T150 Pro? Dus met T3PA pedalen?
Dan is dit wellicht nog een optie. (zelf geen ervaring, maar heb hem eerder in dit topic voorbij zien komen)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
(jarig!)
Toch ook maar eens mijn sim setting posten,
Helaas nog zeer basic, maar ach een anderhalf jaar geleden reed ik nog iRacing achter de laptop.
Nog altijd met m'n tweede hands Fanatec Porsche 911 GT3 RS met Clubsport pedalen.
Een eigen gemaakte buttonbox en een 2de scherm van ome Ali.

Stuurtje is wel langzaam aan toe aan vervanging, zoveel moois te krijgen. (TS-PC racer, OSW)
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/uoqkn9x01/IMG_20180706_152644.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fraaie buttonbox, waar heb je casing vandaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
(jarig!)
Luckeh schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:49:
Fraaie buttonbox, waar heb je casing vandaan?
Die heb ik bij Conrad besteld en daarna zelf carbon folie geplakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 20:19
Max Verstappen in een Sim-Lab P1 rig in de Red Bull Gaming Sphere in London _/-\o_

Misschien niet mijn rig, maar wel leuk om te zien :D

[ Voor 8% gewijzigd door Yannick97 op 07-07-2018 20:52 ]

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Yannick97 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:52:
Max Verstappen in een Sim-Lab P1 rig in de Red Bull Gaming Sphere in London _/-\o_

Misschien niet mijn rig, maar wel leuk om te zien :D

[video]
Jammer dat de stoel niet goed vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Er bestaat een standaard waarop je stuur, pedalen en koppeling aan vast kan maken.
Die je ook weer kon opvouwen en in de hoek kon zetten.
Nou weet ik alleen niet meer hoe dat heet.
Ik ben namelijk verhuist en heb nog een lege hoek waar ik dat neer kan zetten. (meer ruimte dan in mijn ouderlijker huis) en dat scheelt weer het steeds moeten installeren op mijn tafel.
Gewoon ervoor schuiven , USB erin en klaar.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:34
Pykow schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:16:
Er bestaat een standaard waarop je stuur, pedalen en koppeling aan vast kan maken.
Die je ook weer kon opvouwen en in de hoek kon zetten.
Nou weet ik alleen niet meer hoe dat heet.
Ik ben namelijk verhuist en heb nog een lege hoek waar ik dat neer kan zetten. (meer ruimte dan in mijn ouderlijker huis) en dat scheelt weer het steeds moeten installeren op mijn tafel.
Gewoon ervoor schuiven , USB erin en klaar.
Wheelstand

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Hallo iedereen!

Ik zit al een tijdje het forum te volgen, zelfs begonnen met het topic vanaf het begin te lezen. Maar wauw, wat kom je hier toch vette en interessante dingen tegen! Voel mij bijna schuldig dat ik in alle stilte heb mee gelezen en zelf nog geen post heb gedaan.
Nu ben ik zelf altijd wel geïnteresseerd in DIY projecten. Een van mijn projecten heb ik vorige week afgerond, het betreft een 8x8 RGB LED Matrix voor de vlaggen van iRacing.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gKHbbo/iFlag.jpg

(Excuses voor de lage foto kwaliteit).

Er zijn nog een aantal projecten waar ik momenteel mee bezig ben.
Een daar van is een rig van 80/20 aluminium profielen.
Het afronden van mijn GT/Formula rim, hier ben ik een tijdje geleden mee begonnen. Het is volledig gefreesd uit 18mm MDF, weliswaar niet de beste optie in tegenstelling tot aluminium, maar voor mijn eerste stuurtje is dit makkelijk aankloten. (Ik zal binnenkort als er interesse is wel WIP foto's plaatsen).

Binnenkort zal ik betere foto's maken van mijn complete rig, momenteel is het nog een bureautje met de T300 en T3pa pro. Maar ik verwacht binnen 3 weken een aluminium geval hier te hebben staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Default-Gamer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:39:
Hallo iedereen!

Ik zit al een tijdje het forum te volgen, zelfs begonnen met het topic vanaf het begin te lezen. Maar wauw, wat kom je hier toch vette en interessante dingen tegen! Voel mij bijna schuldig dat ik in alle stilte heb mee gelezen en zelf nog geen post heb gedaan.
Nu ben ik zelf altijd wel geïnteresseerd in DIY projecten. Een van mijn projecten heb ik vorige week afgerond, het betreft een 8x8 RGB LED Matrix voor de vlaggen van iRacing.
[afbeelding]

Het afronden van mijn GT/Formula rim, hier ben ik een tijdje geleden mee begonnen. Het is volledig gefreesd uit 18mm MDF, weliswaar niet de beste optie in tegenstelling tot aluminium, maar voor mijn eerste stuurtje is dit makkelijk aankloten. (Ik zal binnenkort als er interesse is wel WIP foto's plaatsen).

Binnenkort zal ik betere foto's maken van mijn complete rig, momenteel is het nog een bureautje met de T300 en T3pa pro. Maar ik verwacht binnen 3 weken een aluminium geval hier te hebben staan.
ik lees ook vaak alleen maar mee.
Dit komt meer doordat ik twee linkse handen heb en ik dan jaloers mag opkijken hoe andere een race setup hebben staan.
Ik heb nu wat meer ruimte op mijn kamer en ben nu van plan om een Wheelstand te gaan halen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jajoh
  • Laatst online: 05-05-2024
Na een update naar een simlab P1 heb ik mijn oude profiel over en aangeboden bij vraag en aanbod.

V&A aangeboden: DIY Simrace simulator

Misschien leuk voor iemand met een klein budget of een beginnende simracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Default-Gamer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:39:
Hallo iedereen!

Nu ben ik zelf altijd wel geïnteresseerd in DIY projecten. Een van mijn projecten heb ik vorige week afgerond, het betreft een 8x8 RGB LED Matrix voor de vlaggen van iRacing .
[afbeelding]

Ik ben wel benieuwd naar het stuurtje van mdf

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bob-B
Momenteel ben ik nog bezig met het stuurtje, maar wat WIP foto's mogen niet ontbreken.
Aangezien ik al een langere tijd bezig ben, zal het eventjes een korte buildlog in één keer worden.

Waarom ben ik dit begonnen te maken?
Een tijdje terug zat ik wat rond te kijken naar een ander stuurtje, belandde al snel bij het F1 add-on stuurtje van Thrustmaster. Dit stuurtje bleek nogal 'plastic fantastic' over te komen volgens meerdere reviews, mede dankzij sommige niet functionerende knoppen. Tevens was op dat moment de prijs naar mijn idee niet te rechtvaardigen met wat je kreeg. Dus, dit kon toch beter/goedkoper dacht meneer?!

Wat wil ik met mijn stuur?
Het moest niet een standaard stuur worden (anders had ik er wel een gekocht).
Ik stelde een aantal eisen, die het ontwerp van het stuur toch aardig beïnvloedde.
- RGB leds om zo een gear indicator te maken.
- Nextion Display? Meh, mij te prijzig. Gelukkig hebben we nog een oude smartphone! 8)
- Genoeg buttons, genoeg rotary switches en toggle switches. (Je kan tenslotte nooit genoeg buttons hebben)

Voor welk materiaal kiezen we dan?
Eerlijk gezegd heb ik hier aan het begin kort over nagedacht. Het moest goedkoop zijn, makkelijk te bewerken met het gereedschap/machines wat in huis was. We beschikken hier over het een en andere aan gereedschap zoals een handmatig freesmachine, schuurmachines en dergelijke, maar helaas geen CNC machine oid. Anders had ik wel voor een ander materiaal gekozen.
Ik zag wat 18mm MDF platen in de garage liggen, dit leek mij een prima optie. Aangezien het sterk is (zolang je niet te veel weg freest) en het lekker bewerkbaar is.

Het begin van een (oneindig) project
Het gelijk beginnen met zagen van het MDF is uiteraard niet slim, een plan uitwerken en uittekenen blijft altijd nog een betere optie. Vandaar dat ik na de eerste poging (rechts 8)7 ) toch maar een tweede variant heb gemaakt, welke eerst uitgetekend is via de PC (links).
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cGcjod/Racing_Wheel_V_1_1_2_0.jpg

Hoe verder?
Het stuur is zo nog kaal, gewoon een houten plaat. Lastig rijden zo. Daar moet natuurlijk wat aan gedaan worden, en dat is tot op heden ook gebeurd;

- Gaten voor de vingers gefreesd en geschuurd.
- Inkeping gefreesd voor de gear indicator, dit handmatig uit het MDF gefreesd.
- Inkeping gefreesd om een oude Samsung Galaxy S4 in het hout te laten 'vallen'.
- 18 gaten boren en sommige aan de onderkant uitfrezen voor de buttons/switches.

Zie hier, het resultaat van een losgeslagen muis in het MDF (ik was bang dat het een gatenkaas werd, en zou breken).
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kVqvTd/IMG_20180425_181336.jpg

Eventjes een foto genomen met alle buttons/switches/LED en zelfs de telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ibJtEJ/IMG_20180427_172208.jpg

Uit alle enthousiasme was ik dom bezig. Ik vond het een brilliant idee om mijn Galaxy S4 open te maken, om zo mijn geluidknoppen weg te halen. Dit zou een groot voordeel zijn voor in het stuur, aangezien het zo wel eens kon zijn dat door de trillingen de geluidsknoppen ingedrukt werden.
Maar na een vermoeide dag nog eventjes kloten met een telefoon, geen goede optie. Zodoende heb ik niet alleen mijn glasplaat verder gebroken, maar ook het LCD paneel. Einde telefoon. Einde Operatie.

Gelukkig kon ik van een vriend een Xperia Z overnemen. Ik blij :*) Althans, ik mocht weer verder met wegschuren en frezen, aangezien de Xperia Z niet overeenkwam met de afmeting van de Galaxy S4. Uiteindelijk na uurtjes schuren toch gelukt. Moet zeggen, ik vind deze telefoon een stuk strakker in het hout zitten dan de S4, mede dankzij het ontbreken van de homebutton.

Het stuur moest nog bevestigd worden aan de wheel base (T300), had eerst het idee om de adapter te laten 3D printen. Maar kwam toen op eBay een mooier exemplaar tegen, een volledig uit aluminium gefreesde adapter.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/c0o4My/IMG_20180423_100746.jpg

Uiteindelijk moest alles maar eventjes getest worden, zo kon ik een idee krijgen van hoe het rijdt en voelt. Momenteel al het een en ander rond geschuurd om het zo wat aangenamer te maken.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jWG28d/IMG_20180623_194516.jpg

(Let niet op de rode circle, dit was een proef printje om zo een nummering aan de rotary switches te geven. Helaas is de printer kwalitatief niet goed om dit voor elkaar te krijgen)

Er zijn natuurlijk nog genoeg dingen die gedaan moeten worden;
- Magnetische schakel flippers, deze probeer ik ook van MDF te maken. Het idee komt van de bestaande files voor 3D printen.
- Solderen, programmeren (geen flauw benul van :? )
- Aluminium +- 1mm plaat die ik nog heb liggen knippen, deze komt als 'cover' over het stuur.
- Handgrepen bekleden met suèdine.
- Carbon folie voor het niet bedekte deel, ik wil namelijk geen hout meer zien.

Dit zijn natuurlijk niet zulke fantastische stuurtjes als wat @Henkus voor elkaar krijgt. Maar het doel was ook wel om het met een laag budget voor elkaar te krijgen. Momenteel ben ik (ruwe schattig) €80 euro kwijt aan het stuur.
Binnenkort maar weer wat uurtjes aan het stuur werken, het heeft al lang genoeg geduurd.
Als jullie vragen/tips hebben, let me know!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
@Default-Gamer, Welke app draai je op de telefoon? Het lijkt me dat eea wel ronder moet worden om lekker in de hand te liggen. Wellicht een foam/schuim achtig iets op de handvaten?

[ Voor 68% gewijzigd door Card Nox op 17-07-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Card Nox schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:52:
@Default-Gamer, Welke app draai je op de telefoon? Het lijkt me dat eea wel ronder moet worden om lekker in de hand te liggen. Wellicht een foam/schuim achtig iets op de handvaten?
Voor de telefoon maak ik gebruik van SimHub, dit draait via de internet browser op de telefoon. Via SimHub is er van alles in te stellen, zo kan je ook buttons mappen om zo tussen displays te kunnen switchen. Ook gebruik ik SimHub voor de RGB leds.

Het stuur wil ik niet te ver schuren meer, aangezien ik dan te veel body weg haal. Ik heb redelijk grote handen en ik moet zeggen, het stuur ligt momenteel wel aardig in de hand. Overigens was ik wel van plan om het licht te voeren met iets van watten/schuim.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
Ziet er mooi uit!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Eens tijd om hier mijn Xbox-One setup te plaatsen.

Na een heftige relatie met Thrustmaster TX-spullen, ben ik overgestapt op Fanatec. Hiervoor heb ik al ooit eens een Fanatec Turbo S wheel gehad en voelt weer goed om op het oude nest terug te keren. (heb deze Fanatec al een tijdje, maar hij is nu toch wel redelijk compleet)

Setup (niet zo mooi als de echte fanatec hier, maar het voldoet voor mij als enkel Xbox-racer perfect!)

- Fanatec CSL Elite base
- Fanatec CSL Elite steering wheel
- Fanatec Clubsport Handbrake V1.5
- Fanatec Clubsport Shifter V1.5
- Fanatec CSL Pedals
- Fanatec CSL Loadcell brake kit.

Vooral die laatste, de loadcell kit. is echt een genot om mee te rijden. Doseren van de rem is zoveel makkelijker nu en rijden met ABS aan is sporadisch nog een optie.

Naast de Fanatec onderdelen heb ik het stuur uitgebreid met een "eigengemaakte" Buttonbox (op basis van een Arduino Leopard) waarvan ik de basis heb gekocht, maar zelf de arduino in heb gezet. Hierdoor kun je scripts runnen die dingen mogelijk maakt wat normaal niet op de Xbox zou kunnen. (Zoals constant met lampen knipperen :devil: ) De standaard buttonbox komt van ebay af, ik heb alleen de techniek die daar in zat, eruit gekieperd en zelf wat gemaakt vanwege tijdsbesparing.

Daarnaast heb ik een Case geprint voor mijn Nexus telefoon, waarop een app draait (Sim Dashboard) als extern dashboard dat realtime info geeft.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/B1AoU/500bd568f3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/B1Alp/e0bc2ffcd6.jpg

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:22
Na al een hele tijd hier mee te rijden met de groep van het Assetto Corsa topic eindelijk maar eens een foto van mijn race-rig. De pc is de algemene game-pc, dus de opstelling is deze week uitgebreid met een nieuw scherm aan een monitor arm om racespellen zonder VR ondersteuning te kunnen spelen en om ook gewoon in de bureaustoel te kunnen zitten.
  • Het rig is een Sim-Lab GT Cup icm de keyboard tray en shifter mount.
  • De autostoel komt uit een 1996 Alfa Romeo GTV. Niet geheel toevallig zelfde type als mijn eerste auto.
  • Fanatec CSL Elite wheelbase en pedals inclusief load-cell kit
  • Fanatec CSL P1 en Formula rims
  • Fanatec Clubsport Shifter SQ 1.5
  • Oculus Rift voor VR (wordt eigenlijk alleen voor het racen gebruikt)
  • PC specs staan hieronder. Een upgrade staat op de planning.
Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

FightingAce schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:52:
Na al een hele tijd hier mee te rijden met de groep van het Assetto Corsa topic eindelijk maar eens een foto van mijn race-rig. De pc is de algemene game-pc, dus de opstelling is deze week uitgebreid met een nieuw scherm aan een monitor arm om racespellen zonder VR ondersteuning te kunnen spelen en om ook gewoon in de bureaustoel te kunnen zitten.
  • Het rig is een Sim-Lab GT Cup icm de keyboard tray en shifter mount.
  • De autostoel komt uit een 1996 Alfa Romeo GTV. Niet geheel toevallig zelfde type als mijn eerste auto.
  • Fanatec CSL Elite wheelbase en pedals inclusief load-cell kit
  • Fanatec CSL P1 en Formula rims
  • Fanatec Clubsport Shifter SQ 1.5
  • Oculus Rift voor VR (wordt eigenlijk alleen voor het racen gebruikt)
  • PC specs staan hieronder. Een upgrade staat op de planning.
Foto
Nice Alexander! Je setup heeft heel veel weg van de mijne (o.a. scherm met zwenkarm). Ik zal hier ook eens wat foto's gaan posten binnenkort :)

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Er is een tijdje niets gepost dus bij deze mijn werk/race plek.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iVHmgU/1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mKGe1U/2_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dNPXMU/3_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gxV6gU/4_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/giqTvp/5_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/j4Eovp/6_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m8SV89/7_1.jpg

Rseat RS1
AccuForce V2
Thrustmaster Shifter
Fanatec CS V3 pedals

Oculus Rift
34'' 120Hz G-sync IPS monitor
i7 8700K
Gigbabyte 1080TI X

Zelfbouw bureau gemaakt van een deur en een elektrisch onderstel, zodat er ook staand achter gewerkt kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Mr.David schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:45:

Rseat RS1
AccuForce V2
Thrustmaster Shifter
Fanatec CS V3 pedals

Oculus Rift
i7 8700K
Gigbabyte 1080TI X

Zelfbouw bureau gemaakt van een deur en een elektrisch onderstel, zodat er ook staand achter gewerkt kan worden.
Niet dat ik er ook maar enig verstand van heb maar dit ziet er zeer goed uit! Vooral het hybride idee van een werkplek icm de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Rseat RS1
AccuForce V2
Thrustmaster Shifter
Fanatec CS V3 pedals

Oculus Rift
i7 8700K
Gigbabyte 1080TI X

Mr.David in "Het grote 'show je race-rig' topic"
;)

Maar hij blijft mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Inmiddels zijn er wat aanpassingen geweest:
Ik was eerst zo stom om een 'holle' deur te gebruiken als bureaublad, echter kon deze de monitorarm niet dragen. Zie hier het verschil een massieve deur. ;)
Normaal gesproken race ik met de rift, maar soms ben ik wat met instellingen aan het spelen en dan is een monitor recht voor je wel fijn. Die mogelijkheid heb ik nu dus wel.
Verder is de nieuwe aanwinst de Audioengine A2+ speakers en een LED strip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Mooie setup zo! Erg clean.

Bij mij ook e.e.a. weer verandert, en binnenkort een grotere update aan mijn race-rig.
Inmiddels vervangen aan hardware:
T300rs -> TS-PC Racer
T3Pa pro ricmotech -> Fanatec Clubsport V3
Nieuwe PC gebouwd

Wat valt er nog op korte termijn te verwachten;
Pro-Race2 dashboard DIY
Buttonbox DIY
Sim-Lab GT1 Rig
Nieuwe stoel? (ben ik nog niet helemaal over uit, hoe of wat)

En dan gaan we daarna rustig verder naar de volgende nog te bepalen upgrades 8)7
Foto's volgens zodra er iets zinnigs valt te laten zien :P

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelJ op 09-08-2018 11:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
MichaelJ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Mooie setup zo! Erg clean.

Bij mij ook e.e.a. weer verandert, en binnenkort een grotere update aan mijn race-rig.
Inmiddels vervangen aan hardware:
T300rs -> TS-PC Racer
T3Pa pro ricmotech -> Fanatec Clubsport V3
Nieuwe PC gebouwd

Wat valt er nog op korte termijn te verwachten;
Pro-Race2 dashboard DIY
Buttonbox DIY
Sim-Lab GT1 Rig
Nieuwe stoel? (ben ik nog niet helemaal over uit, hoe of wat)

En dan gaan we daarna rustig verder naar de volgende nog te bepalen upgrades 8)7
Foto's volgens zodra er iets zinnigs valt te laten zien :P
Thanks. Ik probeer het ook zo clean mogelijk te houden doormiddel van een Ikea kabelgoot onder het bureau. Aangezien het bureau in hoogte verstelbaar is moest de PC ook op het bureau staan. 1 USB hub is verbonden met de Sim om zo min mogelijk kabels te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breeker
@MichaelJ - weet je al hoe je het Pro-race dashboard gaat monteren?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-10 20:58
na een lange tijd op mijn bureau gereden te hebben nu geupdate naar een simlab p1 rig

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/aGrKWFJ.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/4RFEXwN.png

[ Voor 10% gewijzigd door gerard27 op 18-08-2018 12:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Foto sim rig Le Mans

Actie foto tijdens de iracing 24h of Le Mans, op dit moment vierde in de tweede split!

Kijken kan op twitch.tv/fassive (ik stream de volledige 24h)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Breeker schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:47:
@MichaelJ - weet je al hoe je het Pro-race dashboard gaat monteren?
@Breeker, ik heb een oplossing gevonden ja, heb een 'mooie' houder gemaakt en op mijn wheelbase gemonteerd. Interesse in foto's ?

De GT1 EVO van Sim-Lab (leuk feitje: officieel de eerste ter wereld :+ ) is op dit moment in aanbouw! De update post komt er snel aan >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:35
Ik wilde graag een Playseat aanschaffen. Na het zien van sommige 8020 rigs begin ik te twijfelen.

Ben zelf niet zo’n ontwerper, zijn er ook mensen die hun designs en boodschappenlijst willen delen? Trek graag lering van de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Fassive schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:44:
[afbeelding]

Actie foto tijdens de iracing 24h of Le Mans, op dit moment vierde in de tweede split!

Kijken kan op twitch.tv/fassive (ik stream de volledige 24h)
Je moet je dan ook maar eens melden in de iRacing community alhier?
Forum topic: iRacing 2016-2018 Seizoen 1 t/m 4
Onze site: https://www.got-racing.eu
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerard27
FastForwardNL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:04:
Ik wilde graag een Playseat aanschaffen. Na het zien van sommige 8020 rigs begin ik te twijfelen.

Ben zelf niet zo’n ontwerper, zijn er ook mensen die hun designs en boodschappenlijst willen delen? Trek graag lering van de ervaringen van anderen.
op sim-lab.eu staan kant en klare lijkt mij het makkelijkst

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
gerard27 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:23:
[...]

op sim-lab.eu staan kant en klare lijkt mij het makkelijkst
Bedankt.

Vergeten te melden. Budget is +- 700 euro (incl. stoel). :9

Edit: Denk dat ik voor GT Omega RS9 ga. Mooi kant en klaar en met display mount.

[ Voor 14% gewijzigd door FastForwardNL op 19-08-2018 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
FastForwardNL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Bedankt.

Vergeten te melden. Budget is +- 700 euro (incl. stoel). :9

Edit: Denk dat ik voor GT Omega RS9 ga. Mooi kant en klaar en met display mount.
De gt1 evo met de goedkoopste stoel is 590 en een single monitor mout is 150 zit je iets boven budget maar lijkt mij een betere keus maar die is aan jou natuurlijk

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MichaelJ
gerard27 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

De gt1 evo met de goedkoopste stoel is 590 en een single monitor mout is 150 zit je iets boven budget maar lijkt mij een betere keus maar die is aan jou natuurlijk
@FastForwardNL Ik zou als ik jou was inderdaad voor de optie gaan die Gerard hierboven ook al opnoemt. De GT Omega schijnt best wel wat flex te hebben op het frame.

Ik heb zelf dit weekend een GT1 EVO opgehaald van Sim-Lab en opgebouwd, is heel goed te doen en ook erg leuk moet ik zeggen. Wat mij vooral opviel nadat alles op de plek gemonteerd stond zoals ik wilde, wat een stijf frame!! Er zit werkelijk waar geen flex in, hoe lomp je ook met het spul probeert om te gaan _/-\o_

Als je de mount erbij neemt en wellicht een goede stoel via marktplaats o.i.d. zou kunnen scoren zit je bijwijze van nog onder je budget ook en heb je echt iets goeds!

Zie hier een paar foto's van mijn rig op dit moment, mocht je meer willen weten hoor ik het graag ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/OZUFAXIXUYA9etDh__RZSRPgbNOtwynft64ShJF0QuJOfcrqaNvGItGc3bJxEfmShXwrGCg-SqYIJS451URFpnVKeZSHZ9lZXJhniaTF48AP9vRGp_5F8jGsG3NvO51y4gWs-RKgcMI=w2400
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/v7jcueTG_61XN8rIH8rjtJ-cXiw_XWdWzAoNvFQdNfp8Cr7_KxRA5Qo08kiseLEY5YMWtaj72GyoBAVeXV8RPMWMJAvy9-g7ViEIbGnjor4l_P5F6S9-diP6AqnkICcRmNnjiF8us9s=w2400
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HHDJ42gyIi_BADnjMJPjkhrggIyUa8fvek_FP_2qssZyTjpUHqgRp9hi5mIpkHUPTopuaPzN6bAuUiUlsadtKepcAJoIMmJc5q379_WB3tfNAPV2AyP6nOE_3K_7_kxqk_qjGOCgA9w=w2400

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
MichaelJ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

@FastForwardNL Ik zou als ik jou was inderdaad voor de optie gaan die Gerard hierboven ook al opnoemt. De GT Omega schijnt best wel wat flex te hebben op het frame.

Ik heb zelf dit weekend een GT1 EVO opgehaald van Sim-Lab en opgebouwd, is heel goed te doen en ook erg leuk moet ik zeggen. Wat mij vooral opviel nadat alles op de plek gemonteerd stond zoals ik wilde, wat een stijf frame!! Er zit werkelijk waar geen flex in, hoe lomp je ook met het spul probeert om te gaan _/-\o_

Als je de mount erbij neemt en wellicht een goede stoel via marktplaats o.i.d. zou kunnen scoren zit je bijwijze van nog onder je budget ook en heb je echt iets goeds!

Zie hier een paar foto's van mijn rig op dit moment, mocht je meer willen weten hoor ik het graag ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie setup. Ik heb besloten o.b.v. deze link te bouwen: https://www.isrtv.com/for...ilt-8020-rig-takes-shape/

400 euro excl. stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
FastForwardNL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Mooie setup. Ik heb besloten o.b.v. deze link te bouwen: https://www.isrtv.com/for...ilt-8020-rig-takes-shape/

400 euro excl. stoel.
Ook mooi, heb ik naar gekeken om zelf te ontwerpen en alles los zelf te bestellen. Maar ik vond het teveel tijd kosten om alles goed bij elkaar te zoeken en heb daarom besloten om een kant en klaar 'bouwpakket' aan te schaffen. En dat 'bouwpakket' bestaat wel uit heel veel verschillende onderdelen kan ik je vertellen haha.

De tijdswinst op het uitzoeken en los bestellen en daarbij dus het gemak was voor mij de iets hogere meerprijs meer dan waard, zeker gezien de service van Richard (Sim-Lab).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
n00b vraagje: Op sommige setups zie ik vaak zo'n rode nood knop zitten. Waarom zit die vaak op dit soort setups erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Paulus07 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:55:
n00b vraagje: Op sommige setups zie ik vaak zo'n rode nood knop zitten. Waarom zit die vaak op dit soort setups erbij?
Noodknop om stroom van de direct drive sturen te halen. Die dingen kunnen je aardig pijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
@MichaelJ ben zeker benieuwd naar je oplossing voor montage van het pro race dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Iemand nog tips voor een goede stoel van +- 200 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

FastForwardNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:45:
Ik heb zelf de LTEC Pro en ben er heel tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FastForwardNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:45:
Als gebruikt een optie is kan je op marktplaats tussen de 50 en 100 euro een prima stoel vinden. Zoek op merken als Scheel, ASS OF Recaro en er moet vast wel iets in de regio te vinden zijn. Heb zelf 60 euro betaald voor een nette Scheel stoel inclusief montage frame.

• FastForwardNL
Nog een andere vraag, hoe hebben jullie stuur en pedalen gemonteerd op jullie 80/20 rig?
Welke onderdelen heb ik daarvoor nodig?

Ga een thrustmaster stuur kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door FastForwardNL op 23-08-2018 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yannick97
FastForwardNL schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:57:
Nog een andere vraag, hoe hebben jullie stuur en pedalen gemonteerd op jullie 80/20 rig?
Welke onderdelen heb ik daarvoor nodig?

Ga een thrustmaster stuur kopen.
Ik zou als ik jou was alle zorgen laten varen en gaan voor de GT1 Evo van Sim-Lab, als je zelf een tekening maakt mis je altijd wat en dan kom je uiteindelijk nog veel duurder uit. Tevens maakt Richard zelf een hoop onderdelen die niet los te koop en van hele hoge kwaliteit zijn. (Zoals de mount voor de pedalen en het stuur)

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• MichaelJ
Yannick97 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Ik zou als ik jou was alle zorgen laten varen en gaan voor de GT1 Evo van Sim-Lab, als je zelf een tekening maakt mis je altijd wat en dan kom je uiteindelijk nog veel duurder uit. Tevens maakt Richard zelf een hoop onderdelen die niet los te koop en van hele hoge kwaliteit zijn. (Zoals de mount voor de pedalen en het stuur)
Precies dit probeerde ik een paar posts eerder ook al duidelijk te maken :9
MichaelJ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Maar ik vond het teveel tijd kosten om alles goed bij elkaar te zoeken en heb daarom besloten om een kant en klaar 'bouwpakket' aan te schaffen. En dat 'bouwpakket' bestaat wel uit heel veel verschillende onderdelen kan ik je vertellen haha.

De tijdswinst op het uitzoeken en los bestellen en daarbij dus het gemak was voor mij de iets hogere meerprijs meer dan waard, zeker gezien de service van Richard (Sim-Lab).
Tevens de pedaldeck en wheeldeck mount van de GT1 EVO zijn echt fantastisch stevig, gaten precies goed en is gewoon top kwaliteit!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
MichaelJ schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:03:
[...]

Precies dit probeerde ik een paar posts eerder ook al duidelijk te maken :9

[...]

Tevens de pedaldeck en wheeldeck mount van de GT1 EVO zijn echt fantastisch stevig, gaten precies goed en is gewoon top kwaliteit!
Ik heb op dit moment een rig, zelf gebouwd in de tijd dat Sim-Lab nog niet bestond, en twijfel er sterk over om deze te verkopen of voor extra onderdelen te gebruiken en dan een rig van Richard te kopen ter vervanging. Mijn rig is niet zo makkelijk aan te passen en zit nogsteeds niet hoe ik deze hebben wil, met die GT1 Evo is dat allemaal zo gebeurd en kan het bijna niet anders dan goed zitten.
Ik twijfel dan wel over de zwarte of de blanke, zwart is leuk maar gelijk als je naar extra onderdelen gaat kijken is het allemaal blank van kleur. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er mensen hier van rond de 2 meter lang met zo'n gt1 rig? Ben een beetje bang dat ie te kort voor me is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Yannick97 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:22:
[...]

Ik heb op dit moment een rig, zelf gebouwd in de tijd dat Sim-Lab nog niet bestond, en twijfel er sterk over om deze te verkopen of voor extra onderdelen te gebruiken en dan een rig van Richard te kopen ter vervanging. Mijn rig is niet zo makkelijk aan te passen en zit nogsteeds niet hoe ik deze hebben wil, met die GT1 Evo is dat allemaal zo gebeurd en kan het bijna niet anders dan goed zitten.
Ik twijfel dan wel over de zwarte of de blanke, zwart is leuk maar gelijk als je naar extra onderdelen gaat kijken is het allemaal blank van kleur. Lastig...
Vooral het gemak van de GT1 Evo vond ik erg fijn, eenmaal goed ingesteld zal je het niet zoveel verstellen denk ik maar je kan alles wel zo precies krijgen zoals jij dat fijn vindt.

Ik heb voor de blanke gekozen omdat ik dacht, als daar een krasje of iets dergelijks opkomt door beschadiging dat dit minder zal opvallen dan bij de zwarte. Daarbij had ik de monitor stand ook al in het blank en was de 100€ goedkoper ook erg mooi meegenomen dus keuze snel gemaakt voor mij. :P
MikeyMan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:26:
Zijn er mensen hier van rond de 2 meter lang met zo'n gt1 rig? Ben een beetje bang dat ie te kort voor me is...
Ik zelf ben 1.88m en vrij 'fors' zullen we maar zeggen ;)
Pas er prima in, heb nog wel wat ruimte over.

Maar wat het mooie eraan is, is dat je echt nog wel veel meer ruimte heb. De stoel kan nog iets over het frame hangen en de pedaldeck kan ook nog wel een cm of 20 naar voren.

Ik zou zeggen dat die absoluut niet te kort is voor je ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MikeyMan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:26:
Daar heb je wel een puntje. Ik ben 1m90 en heb een pedalset die iets verder naar voren staat t.o.v. bijvoorbeeld een Fanatec. De setup van het GT1 set zoals hij aangeboden wordt, waar de voorkant van de pedalmount aan de opstaande balken zit van de wheeldeck kon bij mij dan ook niet.

Gelukkig heb je genoeg vrijheden om e.e.a. naar je eigen inzicht in te richten. Dus ik heb 'm verder naar achteren gezet en hij rust nu enkel op de twee kleinere opstaande balkjes.
Omdat ik regelmatig andere mensen laat rijden, kan ik 'm nu ook makkelijk naar voren/achteren verstellen. Ik zal vanmiddag even een foto zetten voor je.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MichaelJ @Luckeh Haha, toch nog twee tegenstrijdige antwoorden, het lijkt uiteindelijk goed mogeljik te zijn. Maar inderdaad, je kunt e.e.a. nog over laten hangen. Of misschien zelfs een langere ligger bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

MikeyMan schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:02:
@MichaelJ @Luckeh Haha, toch nog twee tegenstrijdige antwoorden, het lijkt uiteindelijk goed mogeljik te zijn. Maar inderdaad, je kunt e.e.a. nog over laten hangen. Of misschien zelfs een langere ligger bestellen.
Gewoon even contact opnemen met Richard en vragen of je past en anders of je ergens proef kan zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@MikeyMan

Ik heb het uiteindelijk zo opgelost (clickbaar). Mijn broer (2m02 ofzo) past er nu makkelijk in. Ik schuit de pedalen naar voren (links) en de stoel zit ook op een slede en kan dus naar achteren. Ik (1m90) rijd met de benen bijna plat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pcTK28umcR8PQqa8EnSxja7b/medium.jpg

close-up pedals:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pwI79UYdCah1BZHmQPyiiawZ/medium.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Luckeh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:25:
@MikeyMan

Ik heb het uiteindelijk zo opgelost (clickbaar). Mijn broer (2m02 ofzo) past er nu makkelijk in. Ik schuit de pedalen naar voren (links) en de stoel zit ook op een slede en kan dus naar achteren. Ik (1m90) rijd met de benen bijna plat.

[afbeelding]

close-up pedals:
[afbeelding]
Zo werkt het inderdaad ook, echter kleine kant tekening. Dit is wel de oude GT1 ;)

De nieuwe GT1 EVO heeft de nieuwe wheeldeck en pedaldeck zie deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tZTYWaEKm1Fl9VUngzBbDJjiGOrUDZNbr4yxPRPasUM68JSVXabXXFWGvWxpyBckTleB0etKt3oxSM0fU2f5aRHX6jsxph72XD6geFNldkEhQstcIMskwiF6UTHCqkITDEtYrV1tya4=w2400

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dit is inderdaad de oudere, overigens nog steeds verkrijgbare, GT1. De balken t.b.v. de monitor heb ik er later zelf bijgekocht door bij Motedis de balken te bestellen.

De monitor is voor GT Legends en warmere dagen. Normaliter rijd ik VR.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Dat nieuwe pedaldeck ziet er erg goed uit!
Kun je die staploos verstellen?
Bij mijn huidige rig (Obutto Ozone) zijn het eigenlijk maar twee hoeken waarop je hem kan verstellen, is toch wel echt een nadeel.

@FastForwardNL ik weet niet hoe dit met de Omega RS9 zit, maar als ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik voor de Simlab gaan (ook al zou je iets duurder uitkomen)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Breeker
Update van mijn rig. Tijdje geleden overgestapt van triple Dell 2716DG naar triple BenQ XR3501, ondanks lagere resolutie een verbetering (widescreen - betere field of view, beter contrast, kleuren). Recent begaf mijn TH8A shifter het, dus gelegenheid aangegrepen om twee Quaiffe shifters te plaatsen. Echt heerlijk schakelen. Zitten beide op een praktische plek gemonteerd op de Sim-lab P1. Daarnaast de stap naar direct drive gemaakt (Simracingbay small mige) met daarop een custom stuur van SSRG. Johan Draijer heeft werkelijk een kunststukje afgeleverd. Solid SimRacing indeed!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p4CSW6lZ8h6kKKxI7OL3fZ7z/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond277
Dat ziet er strak uit, mooie setup.
Welke stuur had je hiervoor?
En bevalt het? Wat zijn de grootste verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Breeker schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:45:
Update van mijn rig. Tijdje geleden overgestapt van triple Dell 2716DG naar triple BenQ XR3501, ondanks lagere resolutie een verbetering (widescreen - betere field of view, beter contrast, kleuren). Recent begaf mijn TH8A shifter het, dus gelegenheid aangegrepen om twee Quaiffe shifters te plaatsen. Echt heerlijk schakelen. Zitten beide op een praktische plek gemonteerd op de Sim-lab P1. Daarnaast de stap naar direct drive gemaakt (Simracingbay small mige) met daarop een custom stuur van SSRG. Johan Draijer heeft werkelijk een kunststukje afgeleverd. Solid SimRacing indeed!
[afbeelding]
Zo,n shifter is toch iets van 800 eu ??????
Wat maakt dat ding zo speciaal.....das wel erg prijzig hihihi :)

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Laatst online: 14-12-2024
die H-pattern kost nog een stukje meer
@Breeker ben je tevreden over die H-bak?

srry voor de off-topic

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-10 22:11
Iemand ervaring met dit stoeltje? Link: pricewatch: Playseat Challenge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57
Ik heb deze overgeslagen, zat er niet lekker in en was met mijn postuur enorm gammel (1,97 en 110kg) Heb nu voor 70 euro meer een Evolution op de kop getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Gebruik anders even de zoekfunctie in dit topic. Er is genoeg over gesproken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breeker
@knightvision @diknmuis
De aanschafprijs is wat hoger, ja. Maar zo robuust als een tank, dus komende decennia geen upgrade nodig. TH8A shifter ging na twee jaar kapot. Uiteindelijk dus helemaal niet duur, wel een investering. Gevoel is fantastisch, zowel H pattern als sequential.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09 21:50
Hallo!

Ik volg dit forum al een tijdje en met al die dikke rigs die getoond worden is het best vermakelijk tot nu toe.
Zelf doe ik eigenlijk nooit meer racen, maar wil het graag weer op gaan pakken. Ik heb jaren geleden met mijn vader de onderstaande simrig gebouwd en daar lang plezier van gehad. Inmiddels is het stuur (en de bijbehorende console) aardig verouderd en gebruikte ik het stuur de laatste paar keren enkel nog zonder FFB (met een gehackte Xbox receiver) op de PC, dus echt vermakelijk is het niet meer. De bedoeling is dan ook om in de toekomst betere pedalen en een goed stuur aan te schaffen. Wat dat wordt moet ik nog uitzoeken, iemand tips misschien?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2a95ds5.jpg

Voordat ik dat doe wil ik het frame eigenlijk om gaan bouwen tot een 2 DOF motion platform voor net dat beetje extra ervaring. Dat zelf maken zou helemaal gaaf zijn en daarom ben ik de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van software om dit mogelijk te maken. Met een klein schaalmodel van Lego aangestuurd met een Arduino heb ik tot nu toe aardig succes. Het resultaat is te zien in het filmpje hieronder waar ik DiRT rally speel waarvan de in-game data omgerekend wordt naar bewegingen voor het model. Het gaat nog wat schokkerig en de bewegingen zijn nogal extreem, maar als proof of concept naar mijn idee wel geslaagd. De volgende stap is de software verfijnen en op zoek gaan naar onderdelen om dit in het groot uit te voeren.

Iemand nog suggesties? Of kan ik daarvoor beter in een ander topic verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Ik heb een suggestie. Maken, testen, fine tune en als het allemaal werkt voor een fijne prijs aan ons aanbieden.

Helaas geen nuttige suggesties 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 29-08-2018 23:21 ]

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
How cute!

Dat schokkerige zou ik lekker voor lief nemen. Je hebt straks met totaal ander gewicht/inertia te maken waardoor de boel misschien van nature redelijk gedempt wordt. Ik zou ook pogen zo min mogelijk te filteren, aangezien filteren=latency, en daar wil je zo min mogelijk van :)

Verder de mogelijkheid tot tunen van assen zou ik wel aanraden. Wil je een bias naar gas/rem of juist naar suspension travel links/rechts. Hier zou je nog instelmogelijkheden qua 'mix' voor kunnen bedenken.
Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.