Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
@LogLeg : indrukwekkend! Qua stuur en pedalen is het natuurlijk vooral de vraag wat je budget is. Goed entrylevel stuur is de T300rs van Thrustmaster. Inmiddels zelf overgestapt naar Simucube direct drive wheel (OSW, small mige), en dat is fantastisch. Qua pedalen, zelfde verhaal, als ik paar jaar geleden had geweten dat het zo’n verslavende hobby zou zijn, had ik meteen voor een Heussinkveld set gegaan. Nu Thrustmaster T3PA pro dat is prima. Een stap omhoog zijn de Fanatec pedalen, Protosimtech en dan Heussinkveld pro/ultimates. Ook hier kun je het zo gek maken als je zelf wilt, getuige pedalen van HPP Simulation bijv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PAVE1969
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 12:34
@Breeker Helemaal mee eens. Ben begin juli begonnen met verzamelen van de benodigde onderdelen: Heusinkveld ultimates pedals, Sim-lab P1 rig, simucube OSW Small en SRC-GT1 stuur met shifters en Ltec stoel. Als het goed is komen morgen de laatste onderdelen voor de PC en kan alles aangesloten en getuned worden. Ben zelf van mening dat ik maar een keer leef en m'n geld maar een keer uit kan geven. Twijfel over de hobby is er niet meer, kijk hier immers al langere tijd met veel interesse naar uit 😉 vandaar dat ik ook direct voor het zwaardere spul ben gegaan. Budget is wel bepalend...maar was toereikend! Zal binnenkort wel foto's plaatsen als het klaar is...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:35
Mijn 8020 sim rig zit in elkaar. Ging makkelijker dan ik dacht en lijstje lijkt compleet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7vnrfqm.jpg

Nu nog op zoek naar een >27 inch monitor, stuur en een mooie stoel. :)

[ Voor 16% gewijzigd door FastForwardNL op 01-09-2018 13:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Ondertussen staat hier al een paar weekjes mijn nieuwe rig. Helaas niet aan toe gekomen om een post te plaatsen toen het klaar was (iets te druk met racen :?).
Dan hier uiteindelijk het resultaat! Met dank aan @Maurice W voor de afmetingen en dergelijke. Wat ik weliswaar alleen heb gebruikt als basis, heb ik er later zelf nog wat aanpassingen aan gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hK56Hz/IMG_20180816_204119.jpg
Ik moet zeggen, het bouwen was goed te doen, aan het begin ben je nogal wat aan het kloten met hoe alles nou precies in elkaar moet zitten. Maar ik heb er ongeveer 5 uurtjes over gedaan, toen nog aantal uurtjes tweaken (lees: races doen om erachter te komen wat veranderd moet worden). Een van de dingen die ik heb veranderd vanaf het begin is de bevestiging van de pedalen. De T3PA pro heeft alleen aan de onderkant bevestigingen om zo het setje inversed te plaatsen. Dus met het een en ander aan aanpassingen heb ik het voor elkaar gekregen om ze inversed op te hangen. Alleen kwam daarbij kijken dat mijn hak de grond niet raakte, oplossing hiervoor was een 30x68cm traanplaat te bevestigen onder de pedalen.

Ik heb de kosten enigszins beperkt kunnen houden. De Cobra Monaco S heb ik via via kunnen krijgen van iemand die hem niet meer kon gebruiken (FIA afgekeurd).
En Ik heb de meeste 40x80 profielen van een kennis kunnen krijgen. Die weliswaar wel in gebruikte staat waren, maar die heb ik opgeschuurd waardoor ze er weer piekfijn uit zien. Overigens zaten er een aantal geboorde gaten in, die in het zicht er toch niet zo netjes uit zagen. Zodoende heb ik alle 40x80 profielen beplakt met carbon folie, niet alleen om de gaten te bedekken, maar ook om de looks.
De rest van de profielen en bevestigingen(te veel) heb ik via dold-mechatronik besteld. De boutjes komen van moerenbout (multifix) vandaan.

Ondertussen ben ik ook weer bezig geweest met een TM1638 in combinatie met een Arduino Nano. Dit is een 7-led display die dingen weer kan geven zoals; ronde tijd, snelste tijd, snelheid, versnelling, afstand achterligger/voorstander en bandentemp. Eigenlijk alles wat je wilt kan je hierop toepassen, simpel te switchen tussen displays d.m.v. een gemapte button.
Hiervoor heb ik een frontje gemaakt van MDF, acryl plaatje, beplakt met carbon folie en omringd met een metalen strip.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fVMhPe/IMG_20180901_141807.jpg

Er staan nog een hoop dingen op mijn lijstje om te maken, en om dit toch allemaal net wat makkelijker/beter te kunnen maken heb ik een 3D printer besteld. Dus Bob de Bouwer kan over een tijdje aan de slag 8) .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:56
Van een Playseat Evolution GT Alcantara (te koop als iemand interesse heeft) naar de Next Level Racing F1 GT rig gegaan. Tevens het TM F1 stuurtje bij gekocht aangezien ik voornamelijk F1 speel.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/uzwi73PMMnj9VH9HmL6gBhz-GT6_h0K1hA4t2fxLhOZcWTuFdCthcueHM74G2A60gLWQc6v8lKZ4jnm8FHlCiApFMODws3ou_L2f2CbK0lBKCHb-58YCtuSuwx2vQdS3geNYA8JnYcL_wL-fU7t0osoIDSzdkOSRRUGM-dctVJs8nVAB7voeWznPfAVlZPGr4KjWav61rB6ITXOjZm5SjrSuj5u1ZwZLIoGQiqEj7OpVOz-6K2aBeMHYIwgVxIwMTlyGY2YCzjZgRJ4huiCdsySJf_gyutGSkUA_8m5kN0c8lYt9WoT09BV0NhFViYJnbBy5bRc-zFzW3pYW5BP6z8PP3yhJ_g5edt71AP3ObwrozrkN8xiPFZkPCESZJNglRf2IT9-R1P2zOmoIFsJkIdj5ff93XyxJi3cr77-u2BuW7FmuwgG2L3I2uA1ZcWKPfjuYwGtamFGMVcJ38WznGyQOmk_ciPW0svvLrsA_gLLohbCwndQ46DRtvG15Uc8aZb8h8k4ZaUEy_uRcUhij5xSidTYFYygsldAbE5PhlmGZhMActsdWIU4HigoU6mSdr7p5GmEn9ZRYXjHGnsd8piswtyUmwNDcL8sEW_V70s_qF5GiZcdW09x7JQ9_OnuZ=w1803-h1015-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
Hoeveel inch (enkel) scherm vinden jullie prettig op jullie rig? Zie alles voorbij komen. Zit zelf te denken aan 27, maar misschien is dat te klein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

FastForwardNL schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:44:
Hoeveel inch (enkel) scherm vinden jullie prettig op jullie rig? Zie alles voorbij komen. Zit zelf te denken aan 27, maar misschien is dat te klein?
Ik zou groter gaan, ivm met je field of view. dat ik met 27 inch eigenlijk te klein vind om fatsoenlijk je spiegels te kunnen zien bij veel auto's.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:53

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zou 3 schermen doen. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:16

player-x

Disruptive by design

Ik heb zelf altijd op 3x 27'' ge-raced, en het heeft echt meerwaarde, en vond 27'' ook altijd groot genoeg

Maar als je echt alleen een enkel scherm, en niet later er nog twee bij wilt kopen, dan zou ik 32:9 of 21:9 extra breed scherm kopen, met bij voorkeur Free/G-sync.

Zelf race ik tegenwoordig meestal met VR, geeft me meer een immersed gevoel, ook al is de fov en resolutie wat beperkt, en bewegingsziekte komt veel minder voor met 2D race sim dan een 3D flight sim als ''Elite: Dangerous'' na wat heftige space gevechten.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik race met 3x24 gsync dicht achter mijn stuur met een fov van 179.
Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:40

Niellie41

[object Object]

Vandaag een display geïnstalleerd. Helaas paste hij niet helemaal achter mijn stuur, dan maar zo.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/306802754154790922/485490706014666773/image0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09
LogLeg schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:11
Iemand nog suggesties? Of kan ik daarvoor beter in een ander topic verder?
Bij elite dangerous heb je iemand die een hoop motion rigs voor zichzelf gemaakt heeft:
https://forums.frontier.c...ee-my-latest-Imagineering

In z'n oude motionrigs gebruikte hij motoren van ruitenwissers, daar zit al een vertraging ingebouwd. Hij had z'n rig wel zo ontworpen dat die motoren vooral voor de beweging waren en niet z'n hele gewicht + stoel op hoefden te tillen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Niellie41 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:48:
Vandaag een display geïnstalleerd. Helaas paste hij niet helemaal achter mijn stuur, dan maar zo.
[afbeelding]
Ja idd jammer. Ik heb de as van mijn OSW naar mijn stuur daarom verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb een enkel 24" scherm en bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Zijn er mensen die van VR naar triples zijn gegaan? Ik zit te twijfelen om mijn VR op te geven voor 27 inch triples... maar ik weet niet of ik spijt krijg. Het zweten in VR vind ik een hele grote nadeel, en het zit nou ook niet helemaal zo comfortabel. Nou is het om je heen kijken wel echt vet, en zeer handig tijdens het racen, maar toch heb ik soms helemaal geen zin om in mijn rig te vliegen vanwege de VR. Of het is gewoon een slap excuus om niet te racen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Proxzor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:49:
Zijn er mensen die van VR naar triples zijn gegaan? Ik zit te twijfelen om mijn VR op te geven voor 27 inch triples... maar ik weet niet of ik spijt krijg. Het zweten in VR vind ik een hele grote nadeel, en het zit nou ook niet helemaal zo comfortabel. Nou is het om je heen kijken wel echt vet, en zeer handig tijdens het racen, maar toch heb ik soms helemaal geen zin om in mijn rig te vliegen vanwege de VR. Of het is gewoon een slap excuus om niet te racen... :')
Ik ben vanwege alle bekende klachten en ook het zweten terug gegaan naar triples. Geen spijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
@Proxzor, waarom het een of het ander? Je kunt ook de triple erbij kopen en dan switchen wanneer je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Card Nox schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:11:
@Proxzor, waarom het een of het ander? Je kunt ook de triple erbij kopen en dan switchen wanneer je zin hebt.
Helemaal mee eens, ik heb ook nog steeds mijn schermen en een Oculus, mijn race/flight sim stoel staat naast mijn bureau en gebruik de zelfde PC, daar ik steeds moet switchen tussen de 4 schermen van mijn desktop setup en race setup, moet ik steeds switchen met 3 DP en 2 HDMI passieve mechanische KVM switches.

Heb een 3+1 desktop setup (3x dezelfde 1440p monitor plus een 1080p er boven), bij mijn race rig heb ik de zelfde setup alleen 4x 1080p, maar kan ook VR kiezen.

De HDMI KVM switchen zijn op een beetje houtje touwtje manier aangesloten eerste KVM schakelt tussen VR en tweede KVM, tweede KVM schakelt weer tussen de extra 4de desktop en race rig monitor, maar werkt probleemloos.

Daarnaast was na het switchen de desktop weer ordenen een behoorlijk irritant werk tot ik deze desktop saver vond, wat bij switchen de tijd van ordenen terug bracht van 5min tot een paar klikken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Installeer een windsimulator, dan is je hitte probleem gelijk opgelost. Het kan extreem met SeoFlows, maar
een paar casefans zorgen al voor genoeg koeling.

Het comfort van de rift heb ik opgelost door een modificatie van de hoofdband en het weg halen van de foam insert. Het lijkt een beetje op wat de PSVR heeft

Hierdoor heb ik de volgende voordelen:

- De rift hangt voor mijn gezicht ( dus niet klem tegen mijn wangen en neus )
- Mijn ogen zitten veel dichter bij de lenzen daardoor heb ik een veel grotere FOV (ongeveer 20% vertikaal en horizontaal )
- De rift zit stevig genoeg, dat deze ook icm met motion gewoon goed blijft zitten.

Nadeel : De hoofdband is wel precies voor mij gemaakt en moeilijker te verstellen dan de standaard oculus.

Soms als er iemand komt rijden bouw ik hem terug om en dan valt het me op hoe oncomfortabel een rift eigenlijk is. Onbegrijpelijk trouwens dat er niet veel meer oculus gebruikers zijn die deze mod hebben uitgevoerd.

Ik heb sinds kort een 40" monitor die ik met een speciale steun redelijk dicht achter mijn stuur kan zetten, maar na 2 jaar in VR kan ik er niet meer aan wennen...

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/cryuoeo9v/image.jpg

Grootste probleem voor mij persoonlijk: De schaal klopt helemaal niet op een monitor. Alles is miniatuur vergeleken met VR.

Ik had wel gehoopt dat er inmiddels al wel een betere ( meer pixels) Oculus zou zijn, maar dat schijnt nog een jaar te duren.

Mijn Oculus is 2x weg geweest in de garantie periode en dan rij ik gewoon niet.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Bij deze ook weer eens een update van mijn verbouwde sim kamer :D

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/qtumu14wh/IMG_3477.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/y9twfu0bl/IMG_3468.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/93sy906r5/IMG_3469.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/avlx3wxtt/IMG_3467.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/mxhay0wrl/IMG_3473.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/hm2edaftt/IMG_3464.jpg

Als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
@johnnyverhoeff Wat is jouw setup prachtig geworden zeg! _/-\o_

In juni heb ik jouw Sim-Lab GT1 frame overgenomen. Ik ben er nog steeds erg blij mee, nogmaals bedankt!

Het is nog niet helemaal af maar zie https://imgur.com/a/edwdxhl voor het resultaat tot nu toe. Vorige week heb ik de Heusinkveld Pro pedalen aangeschaft en de volgende upgrade wordt een OSW DD als ik lang genoeg gespaard heb... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Bauer078 op 03-09-2018 04:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik herken je vraag. Ik heb een 35" UW monitor erbij gehaald voor wat casual racing en voor de warmere dagen. Maar het heeft niet geleid dat ik meer achter het stuur zat. Wel ziet m'n rig er mooier uit :D

Als ik iRacing start, ga ik standaard voor VR. Maar AC switch ik nog wel eens tussen scherm/VR.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
d:)b @johnnyverhoeff d:)b

Gewoon " AF " Johnny.

OMP stuur blijft schitterend om naar te kijken, eigenlijk zou ik er ook een keer 1 moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Henkus schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:20:
[...]
Installeer een windsimulator, dan is je hitte probleem gelijk opgelost. Het kan extreem met SeoFlows, maar
een paar casefans zorgen al voor genoeg koeling.

Het comfort van de rift heb ik opgelost door een modificatie van de hoofdband en het weg halen van de foam insert. Het lijkt een beetje op wat de PSVR heeft

Hierdoor heb ik de volgende voordelen:

- De rift hangt voor mijn gezicht ( dus niet klem tegen mijn wangen en neus )
- Mijn ogen zitten veel dichter bij de lenzen daardoor heb ik een veel grotere FOV (ongeveer 20% vertikaal en horizontaal )
- De rift zit stevig genoeg, dat deze ook icm met motion gewoon goed blijft zitten.

Nadeel : De hoofdband is wel precies voor mij gemaakt en moeilijker te verstellen dan de standaard oculus.
Misschien dat ik met de volgende zomer wel een windsimulator of iets er op knal, maar voor nu heb ik een ventilator die ook wel enigszins zijn werk doet.

Ik heb een paar maanden geleden VR Cover gekocht, en dit maakte het ook wel een beetje beter, maar alsnog is het soms vrij warm. Wel is hierdoor ook al de FOV beter geworden, dus ik weet niet wat ik er nog aan kan veranderen om het te verbeteren.
Luckeh schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:12:
[...]

Ik herken je vraag. Ik heb een 35" UW monitor erbij gehaald voor wat casual racing en voor de warmere dagen. Maar het heeft niet geleid dat ik meer achter het stuur zat. Wel ziet m'n rig er mooier uit :D

Als ik iRacing start, ga ik standaard voor VR. Maar AC switch ik nog wel eens tussen scherm/VR.
Ik heb een 43 inch tv staan, maar sinds ik ben overgestapt naar een 8020 rig, staat deze niet meer goed op oog hoogte en is het dus ook lastig bruikbaar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Na een aantal upgrades is mijn setup compleet.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/6y6tlsj2v/MVIMG_20180619_195805.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/ucesxptaf/IMG_20180619_195734.jpg

Ik heb eerst een VR setup gehad, hoewel dat heel intensief en realistisch is, kreeg ik het er altijd last en warm van. Daarna heb ik triples overwogen maar kwam dit 49inch scherm tegen en deze is perfect. Ik kan prima de bochten inkijken door de grote kijkhoek. Vooral omdat een 1070GTX kaart bijna alle banen en combinaties in iRacing op 144FPS draait op deze resolutie, vond ik dit beter dan triples.
  • Rig: Simetik K2
  • Monitor: Samsung LC49HG90
  • Wheel: AccuForce Pro V2
  • Pedals: Heusinkveld Sim Pedals Pro
Ik heb de Simetik K2 hier vaker voorbij zien komen, deze is voor het geld echt super. Enorm stevige constructie en ook sterk genoeg voor DD wheels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Whoa, dat scherm is echt supergaaf!
Ziet er fraait uit, mooi hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Luckeh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:56:
Whoa, dat scherm is echt supergaaf!
Ziet er fraait uit, mooi hoor.
Het is inderdaad echt een heel mooi scherm. Ik kan hem iedereen aanraden.

Hier heb je iemand die hem ook gebruikt voor iRacing
https://youtu.be/v_XTMsKEDDQ
Dit filmpje is niet van mij, maar krijg je wel een beetje de beleving mee.

[ Voor 3% gewijzigd door roelg90 op 04-09-2018 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07
roelg90 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb eerst een VR setup gehad, hoewel dat heel intensief en realistisch is, kreeg ik het er altijd last en warm van. Daarna heb ik tripples overwogen maar kwam dit 49inch scherm tegen en deze is perfect. Ik kan prima de bochten inkijken door de grote kijkhoek. Vooral omdat een 1070GTX kaart bijna alle banen en combinaties in iRacing op 144FPS draait, vond ik dit beter dan tripples.
  • Rig: Simetik k2
Ik heb de Simetik k2 hier vaker voorbij zien komen, deze is voor het geld echt super. Enorm stevige constructie en ook sterk genoeg voor DD wheels.
Mooi hoor! Zag dat scherm laatst ook bij de MM. Het is dat ik al triples heb, anders wat dit hem zeker geworden.

Welke telemetry software draai je daar als ik vragen mag?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:35:
[...]

Welke telemetry software draai je daar als ik vragen mag?
Ik gebruik de Pro versie van JRT. Kan je helemaal naar wens instellen. Het kost je wel even tijd om er mee aan de gang te gaan, maar dan heb je ook wat. Het instellingen scherm kan wel een beetje overwhelming zijn door de vele opties. Er zit ook een goede fuel calculator in die je kan mappen naar een button op je stuur bijv.

https://joel-real-timing.com/index_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:07
roelg90 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
[...]

Ik gebruik de Pro versie van JRT. Kan je helemaal naar wens instellen. Het kost je wel even tijd om er mee aan de gang te gaan, maar dan heb je ook wat. Het instellingen scherm kan wel een beetje overwhelming zijn door de vele opties. Er zit ook een goede fuel calculator in die je kan mappen naar een button op je stuur bijv.

https://joel-real-timing.com/index_en.html
Top, bedankt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Hallo allemaal,

Na heel lang twijfelen ben ik toch overstag en ga ik mijzelf een 'rig' aanschaffen. Omdat ik niet meteen failliet wil gaan maar eerst eens wil kijken of ik het daadwerkelijk zo gaaf ga vinden als ik denk dat ik het ga vinden heb ik een 'wishlist' aangemaakt waarmee ik denk goed uit de voeten te kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 34UC89G-B Zwart€ 599,-€ 599,-
1Logitech G29 Driving Force€ 235,05€ 235,05
1Next Level Racing F1GT Cockpit€ 599,-€ 599,-
1HP Omen 880-076nd€ 1.998,99€ 1.998,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.432,04

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Een toelichting op de onderdelen

- Stuur en pedalen

Omdat ik niet meteen het duurste wil halen leek me dit een goed stuur om mee te beginnen. Online heb ik veel reviews gekeken waar het steeds tussen dit stuur en de thrustmaser T300 RS ging. Alles bij elkaar opgeteld komt volgens mij de Logitech iets beter uit de bus. Mocht het bevallen dan wil ik uiteindelijk overstappen op een Direct Drive wiel waar de Feel VR mij een goed instap model lijkt.

Fanatec lijkt mij net even beter maar daar gaat de prijs ook meteen een flink eind mee omhoog.

- Cockpit

Het kan aan mij liggen maar gevoelsmatig is een playseat niet een verstandige keuze. Ik heb veel andere seats gezien die mij erg aanspraken (voornamelijk die met aluminium frames) maar die zitten qua prijs weer een stuk hoger. Deze cockpit samen met de monitor stand leek mij een solide eerste keuze.

- PC

Waar ik vroeg alles zelf in elkaar flanste heb ik daar nu niet veel trek meer in. Gezien ik uiteindelijk ook VR wil gaan gebruiken leek mij dit een prima machine. Voor nu zit ik er echter aan te denken om in eerste instantie mijn BTO laptop er aan te hangen. Of die het trekt? geen idee, dat zal moeten blijken. Hij is niet meer de nieuwste maar hij was in de tijd wel 1 van de dikste. qua videokaart zal ik denk ik wel redelijk uit de voeten moeten kunnen. Dit betreft een GeForce GTX 980M 8GB.

- Monitor

Na het zien van een post hierboven van Roel heb ik mij verdiept in 1 ultrawide vs 3 schermen. Mijn voorkeur gaat hierin uit naar 1 ultrawide scherm. Het scherm van Roel is mij echter te duur en aangezien ik ook nog een vr bril wil aanschaffen leek mij deze monitor een prima alternatief, mede omdat deze monitor G-Sync ondersteund

Ongetwijfeld sla ik op veel plekken de plank finaal mis en daarom ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.

[ Voor 0% gewijzigd door Giaccotto op 05-09-2018 14:59 . Reden: stukje omtrent G-Sync vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik vind het nogal veel geld om te gaan ontdekken of je het leuk vind. Daar komt nog eens bij
dat ik de combinatie apart vind.

Kiest wel een simpele rig, maar wel een F1 style ding. Dan wel een G29 met een rond stuur, en een LG34 ultrawide. Quo hoogte zit je dan volgens mij vol met de bovenkant van je stuur in je blikveld. De maximale hoogte van dat scherm laat misschien niet al teveel ruimte over om dat te omzeilen.

Hier komt nog eens bij, jezus wat een geld. Ik zie bij 2 van je 4 kopjes prijs voorbij komen als aandachtspunt.

Ik adviseer eigelijk gewoon een G29 op je huidige bureau pleuren en ga lekker met je sim naar keuze rijden. Vind je het dan niks? Jammer joh.

Anderzijds, vind je het geweldig? Straks valt deze rig tegen met de wensen die je hebt qua pedalen of stuur. Of ga je spontaan meer GT rijden, of vind je de zit positie niet F1 genoeg. Kortom, misschien ga je alsnog zelf een rig bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Dank voor de reactie! Even over de cockpit. De daadwerkelijke cockpit die ik wil halen is de Next Level Racing F-GT alleen die wordt niet goed gelinkt hier ;-). Deze is overigens ook in andere standen te zetten zodat je meer rechtop zit.

De combi's vind ik zelf inderdaad ook wat vreemd. Moet er wel bij zeggen dat ik daarnaast actief game dus de monitor en pc leken we sowieso wel wat.

Ik twijfel echter erg over het stuur, maar zoals je al zei ben ik met deze setup al aardig aan het smijten met geld. Het mag ook best wel wat kosten hoor alleen zou ik het zonde vinden om uit te geven aan het verkeerde spul.

Geld, daar gelaten; zou je iets anders doen in deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik vind dat een ontzettend moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik kan mezelf niet meer voorstellen hoe een g27 oid rijd..

Misschien een los pedalensetje met loadcell als ik dan toch iets zou mpeten zeggen.

Edit:
Ik mis nog wel iets belangrijks. Hoe ben je van plan je monitor te monteren? Ik mis nog een monitor stand als je toch perse een rig wil.

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 05-09-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
De monitor stand is een addon die ik bij de stoel neem. Ik weet niet of ik hier mag linken maar dit is hem

https://www.mardomedia.nl...itor-stand-mat-zwart.html

Ik ga me eens verdiepen in wat een loadcell is :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb eerst een VR setup gehad, hoewel dat heel intensief en realistisch is, kreeg ik het er altijd last en warm van. Daarna heb ik tripples overwogen maar kwam dit 49inch scherm tegen en deze is perfect. Ik kan prima de bochten inkijken door de grote kijkhoek. Vooral omdat een 1070GTX kaart bijna alle banen en combinaties in iRacing op 144FPS draait, vond ik dit beter dan tripples.
Mooie monitor, ik had hem bijna ook gekocht, had hem zelfs al uitgemeten op mijn rig. 8)

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/7061ffalf/image.jpg

Omdat ik toch het meeste rij in VR en de monitor ook overdag zakelijk gebruik, heb ik uiteindelijk een andere keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Henkus schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:38:
[...]

Mooie monitor, ik had hem bijna ook gekocht, had hem zelfs al uitgemeten op mijn rig. 8)

[afbeelding]

Omdat ik toch het meeste rij in VR en de monitor ook overdag zakelijk gebruik, heb ik uiteindelijk een andere keuze gemaakt.
Dat begrijp ik. Voor zakelijk gebruik is hij niet geschikt. Ik heb wel eens de iRacing website fullscreen open gehad 8)7. 2 vensters naast elkaar werkt ook niet echt fijn op dat scherm. Dan zou ik ook eerder voor bijv. meerdere monitoren kiezen. Ultra wide is alleen leuk voor gamen en simulatie. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:28
Als ik al die SIM setup's voorbij zie komen denk ik mijn setje stelt nog helemaal niks voor maar altijd leuk om even te posten. Let niet op de rommel, het staat eigenlijk net pas 1 avond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bRmq2gh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gEZStHJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OzC9T0z.jpg

Wat staat er nu?
CSL Elite Steering Wheel P1
ClubSport Pedals V3
ClubSport Wheel Base V2.5
Playseat evolution
Xbox one

Wat zijn mijn plannen?
SIm-lab rig aanschaffen, playseat vind de krachten van de Fanatec toch niet heel leuk
Shifter, toch wel leuk als je een oude porsche rijdt in PC2 met H shifter
Handbrake, Rally/Rallycross rijden is onmogelijk zonder slip and slide hendel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

mr.DJ95 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:56:
Als ik al die SIM setup's voorbij zie komen denk ik mijn setje stelt nog helemaal niks voor maar altijd leuk.....
Vooral lekker genieten en al die vette rigs zijn ook in de loop van jaren ontstaan hoor. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Daar zijn we weer. Met een andere kamer lay-out en mijn sim-lab triple monitor stand!

Sim rig september

Wat hebben we nu:
Sim-lab GT1 Rig
Sim-lab Triple monitor mount (standalone)
Sparco sprint (zit niet lekker voor endurance)
Heusinkveld pro pedals
Simucube 20Nm OSW
AMG Gt3 replica stuur (door @Henkus ) p.s ik ben weer iets aan het plannen hoor :9
2x iiyama 24 inch monitoren / 1x benq XL2411
PC met 8700k/1080ti
Audio technica AT2020 voor streamen.

Waar ik heen wil: (echt... soms gaan hobbies te ver)
3x iiyama 27 inch monitoren
Nieuwe stoel!
meer stuurtjes van Henkus :)
Heusinkveld Handbrake
Heusinkveld shifter of H pattern als die ooit uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Prachtig stuur _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Hi @Fassive mooie rig en mooi stuur natuurlijk.
Maar volgens mij staat je FoV nog niet goed ingesteld aangezien de linker spiegel zo enorm is en je je rechter spiegel niet kan zien.

@JoepW heeft volgens mij ergens een mooie spreadsheet voor iracing en FoV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
johnnyverhoeff schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:24:
Hi @Fassive mooie rig en mooi stuur natuurlijk.
Maar volgens mij staat je FoV nog niet goed ingesteld aangezien de linker spiegel zo enorm is en je je rechter spiegel niet kan zien.
Heb er heel even mee lopen kloten en ik ben het met je eens. de iracing Fov calculator is niet helemaal goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Fassive schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 12:45:
[...]

Heb er heel even mee lopen kloten en ik ben het met je eens. de iracing Fov calculator is niet helemaal goed volgens mij.
De iRacing calculator is wel goed.
Maar jij hebt een ander scherm in het midden dan aan de zijkanten. Daar heeft iRacing moeite mee.
Draai je wel Surround en iRacing full screen & 3 screens aangevinkt?
Borderless Windowed en/of 3 screens niet aangevinkt geeft dit effect ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
JoepW schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:34:
[...]

De iRacing calculator is wel goed.
Maar jij hebt een ander scherm in het midden dan aan de zijkanten. Daar heeft iRacing moeite mee.
Draai je wel Surround en iRacing full screen & 3 screens aangevinkt?
Boderless Windowed en/of 3 screens niet aangevinkt geeft dit effect ook.
Zal het ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een BBG of iets voor race rigs? :p
Neefje heeft al een stuur en seat en wil nu drie schermen.
Denkt aan 3x 32" 1080p en https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount voor rond de 800 - 1000 euro.
pricewatch: Philips E-line 328E9QJAB Zwart

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-09-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:09:
Denkt aan 3x 32" 1080p en https://sim-lab.eu/product/triple-monitor-mount voor rond de 800 - 1000 euro.
32" is wel aan de grote kant met zo'n lage resolutie, misschien toch opteren voor 27 inch (full HD) en dan gaan voor 144Hz schermen in plaats van de 60Hz van de Philips. De goedkoopste hiervan staan voor vergelijkbaar geld in de pricewatch. Ik heb zelf ook 27" schermen en ik denk dat ze de ideale grote zijn.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

CoronelHimself schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:08:
Ik heb zelf ook 27" schermen en ik denk dat ze de ideale grote zijn.
Geheel mee eens, tenzij je je schermen iets van 1M veder weg opstelt, maar voor een 3 schermen setup is het ook aan te raden om Free/G-Sync te nemen, want je moet nog steeds 6M pixels aansturen.

Op het moment is de G-Sync Lenovo Y27g Zwart erg goedkoop met een prijs van €371, en het lijkt er op dat ze ge-dumt worden, want ze waren €600 met intro 1.5j geleden.

€600 was veel te veel voor dit niet zo bijzondere scherm, maar €371 is best een echt hele goede prijs, wel €420 meer voor 3 schermen, maar ik wil iig echt nooit meer zonder een Free/G-Sync monitor gamen, dan maar die f***ng nVidia belasting betalen. |:(

https://www.google.com/search?q=lenovo+y27g+review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb eerst een VR setup gehad, hoewel dat heel intensief en realistisch is, kreeg ik het er altijd last en warm van. Daarna heb ik triples overwogen maar kwam dit 49inch scherm tegen en deze is perfect. Ik kan prima de bochten inkijken door de grote kijkhoek. Vooral omdat een 1070GTX kaart bijna alle banen en combinaties in iRacing op 144FPS draait op deze resolutie, vond ik dit beter dan triples.
  • Rig: Simetik K2
Ik heb de Simetik K2 hier vaker voorbij zien komen, deze is voor het geld echt super. Enorm stevige constructie en ook sterk genoeg voor DD wheels.
Je post heeft mij over de streep getrokken om hetzelfde scherm aan te schaffen, hij hangt sinds zondag. Ben er blij mee. Ik rij 50/50 in VR of scherm, maar werd van triples nooit blij. Bedankt :)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wellicht leuk om een BBG op te richten, iemand in dit topic die hierover zou willen sparren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FirePuma142 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:16:
[...]

Je post heeft mij over de streep getrokken om hetzelfde scherm aan te schaffen, hij hangt sinds zondag. Ben er blij mee. Ik rij 50/50 in VR of scherm, maar werd van triples nooit blij. Bedankt :)
Jammer wel dat de horizontale resolutie maar 1080 pixels is. 1200 vind ik wel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
FirePuma142 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:16:
[...]

Top _/-\o_ graag gedaan.
MikeyMan schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:19:
[...]

Jammer wel dat de horizontale resolutie maar 1080 pixels is. 1200 vind ik wel minimaal.
Dat is waar. Het is net wat je gewend bent, ik kom van VR dus dan is dit een verademing qua scherpte. Bijkomend voordeel is dat je met een degelijke GPU/CPU een zeer hoge framerate kan halen en dus optimaal gebruik kan maken van 144Hz. Met een hogere resolutie of drie monitoren ga je dat niet zomaar halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastForwardNL
Mijn 8020 sim rig is voorlopig klaar. Heb een Thrustmaster TX Leather Edition stuur gekocht omdat ik race op Xbox en PC. Verder een Sparco R100 stoel en een 32 inch scherm. Alles bij elkaar heeft het 1250 euro gekost.

In de toekomst wil ik nog upgraden naar Fanatec spul en een goed scherm, dat kon ik nu niet meer verantwoorden bij de vrouw. Eerst maar eens kijken of ik het genoeg gebruik.

Voorlopig al genoeg lol mee gehad. Zoontje vindt het ook helemaal geweldig. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oAKz6Zq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gBNP5Vw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGXY0fw.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-10 14:52
Bij deze ook even een klein overzicht van mijn rig.

Door de jaren heen (ooit begonnen in 1995 met Grand Prix 2) wat stuurtjes gehad maar het een paar jaar geleden iets serieuzer aangepakt. Toen een T300 aangeschaft icm Playseat Challenge, maar aangezien er een studie tussendoor kwam heb ik dat vrij snel weer verkocht. Nu weer meer tijd en de behoefte om verder te gaan met het simracen en heb het gelijk maar goed aangepakt.

Rig is een SimLab GT1 Evo en de seat is een SCC(?), via MP voor een paar tientjes op de kop getikt. Verder Fanatec spullen en een Samsung LC49HG90, eveneens middels een mooie MP deal. Voor de aansturing zorgt een MSi laptop met 1050ti, maar tzt denk ik erover om een dedicated desktop te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/AgeZNk3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/pzPfTOx.jpg

Lang getwijfeld om niet direct voor VR te gaan, maar daarvoor heb ik sowieso een snellere PC nodig en daarmee werden de kosten alles bij elkaar wel erg hoog, maar wellicht dat ik vroeg of laat toch de overstap maak.

[ Voor 4% gewijzigd door Chicolini op 15-09-2018 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metstijl
  • Laatst online: 02-10 22:39
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:09:
Wanneer je de monitor echt direct achter het stuur plaatst dan is 27 inch een goede keuze.

Als je de monitor direct achter de wielbase plaatst neem dan 32 inch: YouTube: MY SETUP 2018 - FLOEB [SUB Eng-Fra] , YouTube: GT CUSTOM - CUBE CONTROLS - Review [SUB Eng-Fra] Persoonlijk denk ik dat dit het meest realistisch is en voor je hersenen ook te begrijpen omdat een voorruit ook iets verder achter het stuur zit.

Als je de monitor nog iets verder naar achter plaatst kan 40 inch ook zoals in dit voorbeeld: YouTube: Assetto Corsa | Lancia Delta S4 Hillclimb [Link] Rallylegends Mod @ ...

Het draait allemaal om de juiste Field Of View: https://sim-lab.eu/field-of-view/ en https://www.isrtv.com/for...size-for-triple-monitors/ Gebruik daarvoor ook de verschillende fov calculators om eea goed in te richten.

Uiteindelijk moet het er dan uitzien zoals een echte rijder het ziet: YouTube: 2012 - A Joey Hand eye view of Laguna Seca Raceway

Hier nog een interessant filmpje over frame time: YouTube: Project CARS | BEST TRIPLE MONITORS SETTINGS | i5/i7 + SLI 780/970/980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
player-x schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:35:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb ook nog steeds mijn schermen en een Oculus, mijn race/flight sim stoel staat naast mijn bureau en gebruik de zelfde PC, daar ik steeds moet switchen tussen de 4 schermen van mijn desktop setup en race setup, moet ik steeds switchen met 3 DP en 2 HDMI passieve mechanische KVM switches.
vraagje Player-X!

In de vragen onder het product op amazon staat het volgende:

Question: does this work in reverse? can this be used to switch 1 displayport input between 2 different displayport outputs?
Answer: Hi Willy, No, sorry but the DisplayPort works only with 2 sources and 1 output. It will not work in reverse.

Ik begrijp echter dat jij hem wel zo gebruikt?
Ik snap ook niet dat het niet zou werken.... het zou een mechanisch apparaat zijn.... dat moet toch beide kanten op werken dan?

Deze manier van switchen zou voor mij perfect zijn, om te switchen van 3x 4K voor mijn werkstation naar 3x 4K van een race rig (toekomst!)

Games zal ik trouwens in 5760x1080p spelen, niet 3x 4K :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Mensen,

Ik wel zelf een "Rig" gaan bouwen. maar vanwege zeer beperkte ruimte moet ik hiervoor mijn huidige bureaustoel gaan gebruiken, althans dat is het idee. Ik heb de thrustmaster T300 Ferrari blablabla met de T3PA pedalen.

De Rig heeft enkele technische eisen.
  1. de pedalen 50 mm van de muur/plint(deze ruimte is nodig om de ervoor te zorgen dat
  2. de afstand (variabele X) tussen de pedalen en mijn bureaustoel vast zetten.
  3. Variabele X aanpasbaar zodat ik tot enige hoogte verschillende posities kan simuleren, gedacht is van Farming simulator tot Assetto Corsa te kunnen gebruiken
  4. zorgen dat de bureaustoel niet naar links of rechts kan schuiven
  5. eenvoudig is af te breken, zodat ik de bureaustoel gewoon kan gebruiken.
Daarnaast moet het natuurlijk kosten beperkt gehouden worden. Qua uitvoering denk ik dan ook aan verschillende mogelijkheden. Hierin kan ik redelijk extreem gaan, ben een engineer dus heb toegang tot CAD en watersnijder.
  1. Hout en zelf hobbyen, maar ik ben bang dat dit nogal zwak is wanneer ik op de rem trap en de uitstraling is dan ook niet geweldig.Goedkoop, maar minder nauwkeurig
  2. Combinatie van 80/20 profielen en een gesneden aluminum plaat met daarin bevestigingsgaten. :9~
Qua concept heb ik nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/t6z8tz.jpg
De T is los te maken met een simpele vleugelmoer, dus eenvoudig los te maken en in de lengterichting te verstellen. daarnaast heb ik de platen boven op de T toegevoegd voor voorkomen dat deze wegschuiven(mogelijk ga ik nog simpele spanbandje toevoegen zodat deze niet wegrolt).

Dus ik zit met de volgende vragen:
  1. Waar kan het beste de 80/20 type profielen krijgen in nederland?
  2. Wat is jullie gedacht over de uitvoering tussen hout en aluminium
  3. Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

fdees schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:50:
Wat is jullie gedacht over de uitvoering tussen hout en aluminium
Waarom niet een lange 3mm aluminium (tranen) plaat, aan de achterzijde een rij gaten laten snijden/boren, en daar doorheen een 40~50mm hoeklijn vast zetten met slotbouten.

Aan het hoeklijn een stuk strip lassen/bouten dat in een U-vorm gebogen/gelast is waar je wielen van je bureaustoel pressies in passen.

Daarnaast is het misschien een idee (indien nodig) om de pedalen op een plaat te monteren waarvan je de schuinte van kan instellen, heb de mijne onder een hoek van 45o staan, maar ik zit dan ook heel laag ten opzichte van mijn pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:32
Mensen,

Ik wel zelf een "Rig" gaan bouwen. maar vanwege zeer beperkte ruimte moet ik hiervoor mijn huidige bureaustoel gaan gebruiken, althans dat is het idee. Ik heb de thrustmaster T300 Ferrari blablabla met de T3PA pedalen.

[list=1]
• de pedalen 50 mm van de muur/plint(deze ruimte is nodig om de ervoor te zorgen dat
• de afstand (variabele X) tussen de pedalen en mijn bureaustoel vast zetten.
• Variabele X aanpasbaar zodat ik tot enige hoogte verschillende posities kan simuleren, gedacht is van Farming simulator tot Assetto Corsa te kunnen gebruiken
• zorgen dat de bureaustoel niet naar links of rechts kan schuiven
• eenvoudig is af te breken, zodat ik de bureaustoel gewoon kan gebruiken.
Wellicht is onderstaande iets voor je. Kant klaar en uit te breiden met accessoires. Bovendien berg je hem makkelijk op. Alleen voor het blijven staan van je bureaustoel zul je iets moeten verzinnen.

https://www.gtomegaracing...mega-steering-wheel-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

meintje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:23:
[...]

Wellicht is onderstaande iets voor je. Kant klaar en uit te breiden met accessoires. Bovendien berg je hem makkelijk op. Alleen voor het blijven staan van je bureaustoel zul je iets moeten verzinnen.

Die stoel is meestal juist het grootste probleem. Scherm op bureau, stuur eraan vast en pedalen eronder lukt best wel. Maar de gemiddelde bureaustoel maakt het juist lastig.

De meerwaarde van deze unit ontgaat me een beetje.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 18-09-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

player-x schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:33:
[...]

Waarom niet een lange 3mm aluminium (tranen) plaat, aan de achterzijde een rij gaten laten snijden/boren, en daar doorheen een 40~50mm hoeklijn vast zetten met slotbouten.

Aan het hoeklijn een stuk strip lassen/bouten dat in een U-vorm gebogen/gelast is waar je wielen van je bureaustoel pressies in passen.

Daarnaast is het misschien een idee (indien nodig) om de pedalen op een plaat te monteren waarvan je de schuinte van kan instellen, heb de mijne onder een hoek van 45o staan, maar ik zit dan ook heel laag ten opzichte van mijn pedalen.
Die 3mm traanplaat klinkt niet verkeerd, ga eens denken over hoe en wat ik dat kan toepassen. Zal eens kijken of ik hier iets op kan vinden, vind de 80/20 profielen gewoon een mooi principe.

De hoek had ik nog niet over nagedacht, zal ik eens kijken want een lichte hoek zou wel mooi zijn zeker nu ik mijn pedalen eigenlijk naar beneden druk en niet naar voren. 45o is misschien wat extreem, maar ga hier eens mee expirementeren.
meintje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:23:
[...]

Heb deze ook al gezien, maar lossen mijn problemen nou net niet op, want zou hier dan sowieso allerlei zaken voor moeten gaan verbouwen om mijn stoel vast te houden. De halve unit heb ik dan niet eens nodig omdat ik mijn stuur al gemonteerd heb, maar bedankt voor het meedenken.

Ga zo eens verder om pedalen onder een hoek te zetten, hierdoor kan ik ze gratis wat verhogen en is montage een stuk eenvoudiger. Tevens wat zetting maken het geheel dan lekker stijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:34
Mensen,

1. de pedalen 50 mm van de muur/plint(deze ruimte is nodig om de ervoor te zorgen dat
  3. Variabele X aanpasbaar zodat ik tot enige hoogte verschillende posities kan simuleren, gedacht is van Farming simulator tot Assetto Corsa te kunnen gebruiken
Daarnaast moet het natuurlijk kosten beperkt gehouden worden. Qua uitvoering denk ik dan ook aan verschillende mogelijkheden. Hierin kan ik redelijk extreem gaan, ben een engineer dus heb toegang tot CAD en watersnijder.
  1. Hout en zelf hobbyen, maar ik ben bang dat dit nogal zwak is wanneer ik op de rem trap en de uitstraling is dan ook niet geweldig.Goedkoop, maar minder nauwkeurig
  2. Combinatie van 80/20 profielen en een gesneden aluminum plaat met daarin bevestigingsgaten. :9~
[Afbeelding]
De T is los te maken met een simpele vleugelmoer, dus eenvoudig los te maken en in de lengterichting te verstellen. daarnaast heb ik de platen boven op de T toegevoegd voor voorkomen dat deze wegschuiven(mogelijk ga ik nog simpele spanbandje toevoegen zodat deze niet wegrolt).

80/20 haal je bij motedis, verwacht alleen geen communicatie en reken op 3 weken levertijd.
En verder zou ik hem volledig uit aluminium maken, zeker als je toegang hebt tot een watersnijder e.d.

Verder blijft het met een bureaustoel altijd kloten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

fdees schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:56:
Die 3mm traanplaat klinkt niet verkeerd, ga eens denken over hoe en wat ik dat kan toepassen. Zal eens kijken of ik hier iets op kan vinden, vind de 80/20 profielen gewoon een mooi principe.
Persoonlijk vind ik de 80/20 profielen best een mooi systeem als je geen toegang heb tot las apparatuur, zij het wat lomp.

Gewoon een 40x40x5 aluminium hoeklijn plus 40x5 strip is een stuk slanker en imho een stuk eenvoudiger in elkaar te zetten.

Voor de pedalen zou ik een bakje maken uit plaat waarvan je de randen 20mm omhoog set of zo, waar hij pressies in past, en die vast zetten met scharnieren aan de voorkant, en aan de achterkant een 100mm (RVS) buis of koker met daar in twee draadeinde gelast, welke vast gezet wordt aan een hoeklijn met moeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SXqTSnQqYKQkyhSgjHpIuH3Q/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Denniz0229 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:54:
[...]

80/20 haal je bij motedis, verwacht alleen geen communicatie en reken op 3 weken levertijd.
En verder zou ik hem volledig uit aluminium maken, zeker als je toegang hebt tot een watersnijder e.d.

Verder blijft het met een bureaustoel altijd kloten natuurlijk.
Motedis kwam ik ook al tegen,maar verwacht ik ook niet heel veel van, heb nu enkele andere leveranciers gevonden zoals Coomach en techniek specialist en deze zien er een stuk beter uit. Maar volledige aluminum is nu wel de gedacht en dan lekker simpel met bouten in elkaar zetten.
player-x schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:17:
[...]

Persoonlijk vind ik de 80/20 profielen best een mooi systeem als je geen toegang heb tot las apparatuur, zij het wat lomp.

Gewoon een 40x40x5 aluminium hoeklijn plus 40x5 strip is een stuk slanker en imho een stuk eenvoudiger in elkaar te zetten.

Voor de pedalen zou ik een bakje maken uit plaat waarvan [img]je de randen 20mm omhoog set of zo, waar hij pressies in past, en die vast zetten met scharnieren aan de voorkant, en aan de achterkant een 100mm (RVS) buis of koker met daar in twee draadeinde gelast, w[/img]elke vast gezet wordt aan een hoeklijn met moeren.

[Afbeelding]
Lomp zijn vind ik niet erg, dit past namelijk wel bij mij. Maar heb zie het niet zitten om alles te laten lassen dus probeer een eenvoudige systeem met bouten en moeren, ook vanwege instelbaarheid. Bakje ben ik bang dat je met scherpe randen blijf zitten, dus wil graag gebruik maken van de aanwezige montage gaten van de T3PA's.

Heb nu zelf het volgende bedacht.
Pedalsteun is Alu zetwerk, zet alles met hoek verbindeningen intern vast en de rest is dan gewoon met 80/20 systeem (althans is ISB-systeem). Qua kracht kan ik makkelijk 100 kg op mijn rem zetten, dus dat moet geen probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/28mfwcj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fdees schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:27:
[...]

Motedis kwam ik ook al tegen,maar verwacht ik ook niet heel veel van, heb nu enkele andere leveranciers gevonden zoals Coomach en techniek specialist en deze zien er een stuk beter uit. Maar volledige aluminum is nu wel de gedacht en dan lekker simpel met bouten in elkaar zetten.

[...]

Lomp zijn vind ik niet erg, dit past namelijk wel bij mij. Maar heb zie het niet zitten om alles te laten lassen dus probeer een eenvoudige systeem met bouten en moeren, ook vanwege instelbaarheid. Bakje ben ik bang dat je met scherpe randen blijf zitten, dus wil graag gebruik maken van de aanwezige montage gaten van de T3PA's.

Heb nu zelf het volgende bedacht.
Pedalsteun is Alu zetwerk, zet alles met hoek verbindeningen intern vast en de rest is dan gewoon met 80/20 systeem (althans is ISB-systeem). Qua kracht kan ik makkelijk 100 kg op mijn rem zetten, dus dat moet geen probleem zijn.

[Afbeelding]
Hoeveel wielen zitten er aan je bureaustoel?
Bij de mijne -met vijf wielen- zou het middelste wiel aan de voorkant op de balk terecht komen. Of bekijk ik de tekening verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-10 16:34
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:35:
[...]

Hoeveel wielen zitten er aan je bureaustoel?
Bij de mijne -met vijf wielen- zou het middelste wiel aan de voorkant op de balk terecht komen. Of bekijk ik de tekening verkeerd?
je kan het uitstekende wiel ook naar achteren richten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denniz0229 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:36:
[...]

je kan het uitstekende wiel ook naar achteren richten he ;)
Ohja,das helemaal waar. Lekker wakker!

Misschien nog wel beter om de voorste wielen te blokkeren ivm eventueel omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:39:
[...]

Ohja,das helemaal waar. Lekker wakker!

Misschien nog wel beter om de voorste wielen te blokkeren ivm eventueel omvallen.
Klopt ik ga 2 wielen aan de voorkant plaatsen en dan vergrendelen. Dit zorgt er voor dat alleen nog dat er een draaipunt zit in de bureaustoel, dit draaipunt vind ik jammer, maar wel over kombaar, zit hier nu ook mee, maar vind het niet een heel groot probleem.

Naar blokkering moet ik nog kijken, wil even kijken hoe het gaat, maar waarschijnlijk zal ik paar kleine spanbandjes halen die ze ook gebruiken voor fietswielen te bevestigen op een fietsendrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Mensen,

[Afbeelding]

Ik heb mijn 80/20 profielen (en bevestigingsmaterialen) op maat laten leveren door Dold Mechatronik uit Duitsland. Totale bezorgkosten naar Nederland waren €16,90. Levering was top.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Maurice W schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb mijn 80/20 profielen (en bevestigingsmaterialen) op maat laten leveren door Dold Mechatronik uit Duitsland. Totale bezorgkosten naar Nederland waren €16,90. Levering was top.
Hi Maurice, Zou je wellicht je winkelwagentje/ontwerp willen delen met ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:56:
[...]

Hi Maurice, Zou je wellicht je winkelwagentje/ontwerp willen delen met ons?
Hierbij mijn ontwerp, wel onder voorbehoud van typefouten ;)
Ik heb trouwens afgelopen weekend mijn simrig ge-upgrade met triple screens. Foto's volgen nog...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uk6zx1A.png

[ Voor 15% gewijzigd door Maurice W op 25-09-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mooi overzicht Maurice! Deze ga ik zeker opslaan om een goede basis te hebben voor mijn eigen ideeën. Heb je toevallig ter referentie een screenshot / tekening van wat jouw ontwerp gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ircghost schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:08:
Mooi overzicht Maurice! Deze ga ik zeker opslaan om een goede basis te hebben voor mijn eigen ideeën. Heb je toevallig ter referentie een screenshot / tekening van wat jouw ontwerp gaat worden?
Zie een eerdere post van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 11:12

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik was al iets omhoog gescrolled, maar was om eerlijk te zijn iets te lui om te zoeken of je het al had gepost op andere pagina's. Sorry :+. En thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Maurice W schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:52:
[...]

Hey bedankt zal eens kijken. Zit momenteel nog wel te twijfelen tussen 30mm en 40mm systeem. 30 zou voldoende sterk zijn, maar ben bang dat het wat ielig gaat worden dan. Moet volgende week eerst eens mijn zetwerk opvragen qua kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Lekker 40mm doen, de meeste accesoires die aangeboden worden gaan daar van uit ;)

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 20:19
Oke, na een tijd proberen, testen, opnieuw zoeken op het internet en er nog niet uitkomen, kom ik maar weer hier terecht.

Waar kijken jullie naar bij het afstellen van je sim-rig, eigenlijk al vanaf moment 1 is mijn rig niet comfortabel en dit wil ik eindelijk eens fixen. (Na 3,5 jaar en verschillende upgrades)

Ook met deze tutorial kwam ik er niet aan uit.

Alvast bedankt!

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Yannick97 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:15:
Oke, na een tijd proberen, testen, opnieuw zoeken op het internet en er nog niet uitkomen, kom ik maar weer hier terecht.

Waar kijken jullie naar bij het afstellen van je sim-rig, eigenlijk al vanaf moment 1 is mijn rig niet comfortabel en dit wil ik eindelijk eens fixen. (Na 3,5 jaar en verschillende upgrades)

Ook met deze tutorial kwam ik er niet aan uit.

Alvast bedankt!
We zullen toch moeten weten wat je niet comfortabel vind om eventueel adviezen te kunnen geven.

• Yannick97
JoepW schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:22:
[...]

We zullen toch moeten weten wat je niet comfortabel vind om eventueel adviezen te kunnen geven.
Ah juist, dat is wel een goeie! :P

Vooral mijn stuur, de hoogte hiervan en de hoek van mijn armen. Pedalen kunnen ook nog wel wat anders, hier krijg ik vooral last van mijn wreef, maar dit is pas na 3/4 uur.

[ Voor 14% gewijzigd door Yannick97 op 27-09-2018 10:11 ]

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 22:07
Hey goedendavond, aangezien Forza zo live gaat en ik de hele avond al filmpjes zit te checken wil ik nu toch eindelijk eens gaan kijken voor een stuurtje. Nou zit ik te denken aan de Thrustmaster TMX. Mede omdat hij semi in dat thrustmaster eco system zit en je de pedalen en een shifter toe kan voegen.
Wil er gewoon een beetje mee gaan driften en doen in Forza.
Maar in de toekomst misschien nog eens wat mee op de pc gaan doen.
Ik ben aan het kijken voor de TMX omdat ik een xbox heb. Heb laatst de T300 van een collega geprobeerd en is een perfect stuurtje maar voor de PS4. En aangezien ik nog niet weet hoeveel gebruik ik ervan ga maken wil ik er niet gelijk honderden euro's op stukslaan.
Mensen met een TMX hier? Zou graag wat ervaringen horen. Heb een filmpje gezien van die simracedwerg die eerst bij dat grote simrace kanaal zat maar van z'n stem alleen krijg ik al kotsneigingen.

• Proxzor
mike30 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:49:
Hey goedendavond, aangezien Forza zo live gaat en ik de hele avond al filmpjes zit te checken wil ik nu toch eindelijk eens gaan kijken voor een stuurtje. Nou zit ik te denken aan de Thrustmaster TMX. Mede omdat hij semi in dat thrustmaster eco system zit en je de pedalen en een shifter toe kan voegen.
Wil er gewoon een beetje mee gaan driften en doen in Forza.
Maar in de toekomst misschien nog eens wat mee op de pc gaan doen.
Ik ben aan het kijken voor de TMX omdat ik een xbox heb. Heb laatst de T300 van een collega geprobeerd en is een perfect stuurtje maar voor de PS4. En aangezien ik nog niet weet hoeveel gebruik ik ervan ga maken wil ik er niet gelijk honderden euro's op stukslaan.
Mensen met een TMX hier? Zou graag wat ervaringen horen. Heb een filmpje gezien van die simracedwerg die eerst bij dat grote simrace kanaal zat maar van z'n stem alleen krijg ik al kotsneigingen.
Je kan ook kijken naar een Thrustmaster TX, dat is een beetje de xbox variant van de T300. De TMX is over het algemeen prima voor het budget, en ik denk ook niet dat je ongeveer iets beters gaat vinden tenzij je een paar tientjes extra wilt uitgeven, dan is de TX of een G29 ook wel een hele goede optie.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 22:07
Proxzor schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:54:
[...]

Je kan ook kijken naar een Thrustmaster TX, dat is een beetje de xbox variant van de T300. De TMX is over het algemeen prima voor het budget, en ik denk ook niet dat je ongeveer iets beters gaat vinden tenzij je een paar tientjes extra wilt uitgeven, dan is de TX of een G29 ook wel een hele goede optie.
Thanks ik ga eens kijken. Voor die TX ga ik markplaats maar even afstruinen want die is over het algemeen nog wel prijzig. Vorig jaar een keer zien staan bij de wehkamp voor 279,- spijt dat ik hem toen niet gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mocht iemand hier nog advies hebben: Drie schermen + stand voor Euro Truck Simulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Yannick97 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:04:
[...]

Ah juist, dat is wel een goeie! :P

Vooral mijn stuur, de hoogte hiervan en de hoek van mijn armen. Pedalen kunnen ook nog wel wat anders, hier krijg ik vooral last van mijn wreef, maar dit is pas na 3/4 uur.
Stuur: De naaf (het midden dus) richt ik altijd ongeveer op mijn middenrif.
Pedalen: Die laat ik iets achterover leunen met zo goed als gestrekte benen en het alle pedalen heb ik een kleine deadzone aan het begin en eind gegeven. Aan het begin om geen valse input te krijgen als ik lui als ik ben mijn voet laat rusten op een pedaal. En aan het eind om te voorkomen dat ik bv geen vol gas geef omdat ik niet hard genoeg trap.
En daarnaast draag ik kartschoenen om mijn hielen heel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb verleden week eindelijk eens een Logitech Z906 5.1 speakerset aangeschaft. Tot die tijd kwam het geluid uit een 2.1 setje van minimaal 15 jaar oud en een headset vind ik nou eenmaal te warm plus het gejank van de motor is nou niet zo lekker voor je oren.
In eerste instantie was er wel verbetering maar ik heb nu ook een Soundblaster geluidskaart in mijn pc gestoken. En geeft heel veel verschil! Qua geluid is Automobilsta en iRacing verreweg het beste.
Dus, wie nog twijfelt (zoals ik heel lang hebt gedaan); het maakt echt veel uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-10 15:24
Met pijn in mijn hard moet ik helaas mijn racerig weg doen. Ik heb er naast mij studie geen tijd meer voor. Hij staat de laatste maande alleen maar stof te vangen. En daar is deze rig echt niet voor gebouwd. Daarom staat de rig helaas tekoop Neem gerust een kijkje in mijn advertentie, en bij interesse hoor ik het graag.

V&A aangeboden: Sparco playseat aluminium trustmaster

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Sinds kort mijn bestaande simrig geüpgraded met:

- MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC
- Acer 24 inch triple monitors
- Thrustmaster T300 Ferrari GTE Wheel
- DIY button box
- Joel Real Timing software

Triple monitors is nog ff wennen, maar de stap in immersion is HUGE
Nu alleen nog maar sneller rijden 8)7

update 1: bouw aluminium frame
update 3: bouw dashboard en buttonbox

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ff0f0DFl.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik zie dat mensen hier de schermen toch vrij laag hebben hangen als ik mijn eigen setup bekijken.....
Ik heb ooghoogte opgemeten, en gezorgd dat het midden van het scherm op ooghoogte hangt, en dat hangt dan veell hoger dan ik hier voorbij zie komen....

Hoe hebben jullie dit uitgemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Extera schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:59:
Ik zie dat mensen hier de schermen toch vrij laag hebben hangen als ik mijn eigen setup bekijken.....
Ik heb ooghoogte opgemeten, en gezorgd dat het midden van het scherm op ooghoogte hangt, en dat hangt dan veell hoger dan ik hier voorbij zie komen....

Hoe hebben jullie dit uitgemeten?
Als je refereert naar mijn foto, dan is dat misschien een vertekend beeld. Het midden van mijn monitor is precies op ooghoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Thanks!

Je rig is echt gaaf btw!

Ik twijfel nog erg tussen die 49" samsung super ultra wide, of triple screen (1080p of 4k). Ik neig toch naar de 49" <3
Zeker als ik weer even naar de foto's een paar pagina's terug kijk.

Aan dezelfde pc komen al 3 schermen op het bureau voor video editing / fps gaming / etc. Dan scheelt 1 scherm voor de racesim wel weer gedoe met splitters enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannick97
Extera schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:46:
Thanks!

Je rig is echt gaaf btw!

Ik twijfel nog erg tussen die 49" samsung super ultra wide, of triple screen (1080p of 4k). Ik neig toch naar de 49" <3
Zeker als ik weer even naar de foto's een paar pagina's terug kijk.

Aan dezelfde pc komen al 3 schermen op het bureau voor video editing / fps gaming / etc. Dan scheelt 1 scherm voor de racesim wel weer gedoe met splitters enzo.
Splitters zorgen over het algemeen alleen maar voor ellende, dit werkt alleen goed als je aan beide kanten van de splitter eenzelfde scherm hebt hangen. Je kunt het dan beter zo maken dat je even 3 stekkertjes over moet prikken, heb je ook een punt minder van falen. Ik wil wel aanraden hier een HDMI of DVI, net wat je gebruikt, male naar female kabel voor te gebruiken, belast je de poorten op de videokaart niet met het steeds wisselen van stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 07-10 10:46
Ik heb een handbrake zelf gemaakt op basis van een keypad. Werkt prima in PC2.

[ Voor 35% gewijzigd door MarcoM op 05-10-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
MarcoM schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:49:
Dit is dus een "aan/uit" handrem en die kun je niet doseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
ZFLaSH schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:01:
[...]

Dit is dus een "aan/uit" handrem en die kun je niet doseren?
is inderdaad aan/uit. Maar dat heb ik eerder ook gehad met knopjes op het stuur. Alleen met heftig draaien is het lastig om de plek te bepalen. Nu niet meer :)

Ik weet dat er veel mooiere dingen te koop zijn, Dit is een cheap ass oplossing voor de ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
MarcoM schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

is inderdaad aan/uit. Maar dat heb ik eerder ook gehad met knopjes op het stuur. Alleen met heftig draaien is het lastig om de plek te bepalen. Nu niet meer :)

Ik weet dat er veel mooiere dingen te koop zijn, Dit is een cheap ass oplossing voor de ps4.
Ah ok. Ik ben bezig om ook zoiets te bouwen, alleen dan met een potentiometer zodat je kan doseren. Die ga ik aansturen via een el-cheapo arduino voor de PC. Misschien later een loadcell, maar eerst maar eens kijken hoe dit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
MarcoM schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:49:

[YouTube: Handbrake mod diy]
Ik gebruik een rechtopstaande deurklink naast het stuur, die via een stangetje de R3 button op de base van de T300 indrukt. Dus ook slechts een aan/uit handrem, een basic DIY oplossing, maar het maakt de beleving wel beter dan een knopje op het stuur indrukken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
@ralph075 heb je een foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26
heb zelf een verlengde arcade joystick hiervoor klaar liggen als project

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzy op 06-10-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.